Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 4 Ιουλίου 2020

Τι σημαίνει όταν βλέπουμε αφρό στη θάλασσα; – Να η απάντηση!

Τι σημαίνει όταν βλέπουμε αφρό στη θάλασσα; – Να η απάντηση!


30917295_1891491477562142_1712624068_o-1200x675

Έχετε αναρωτηθεί τι σημαίνει όταν βλέπουμε αφρούς στη θάλασσα;

Yπάρχουν διάφοροι μηχανισμοί που συγκεντρώνουν τον αφρό, ο οποίος συνήθως φθάνει στην παραλία.

Ακόμα ο αφρός μπορεί να προκύπτει από το δυνατό άνεμο ή τα κύματα που σκάνε με δύναμη πάνω στα βράχια ή στις ακτές.

Και αφρισμός στα νερά δείχνει ότι μπορεί να έχουμε εκροή μιας οργανικής ουσίας από έναν παρακείμενο χείμαρρο ή από τη στεριά. 

Το υλικό αυτό προέρχεται από διάφορες πηγές, συνήθως από αυξημένη συγκέντρωση βιομάζας, όπως παρατηρείται με την άνθιση του φυτοπλαγκτον! Ο αφρός της θάλασσας σπάνια φαίνεται στον ανοικτό ωκεανό, επειδή στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχει αυξημένη συγκέντρωση οργανική ύλης. Σπάνια πάντως αποτελεί δείγμα μολυσμένων νερών αν στο σημείο βλέπετε καθαρά τον πάτο της θάλασσας και φυσικά αν η παραλία είναι καθαρή.

https://www.makeleio.gr/

Νίκος Σταυρίδης: Από την απόπειρα αυτοκτονίας με ούζο μέχρι την πλήρη καταξίωση

Νίκος Σταυρίδης: Από την απόπειρα αυτοκτονίας με ούζο μέχρι την πλήρη καταξίωση


Νίκος Σταυρίδης: Από την απογοήτευση στην καταξίωση

Ο Νίκος Σταυρίδης υπήρξε σπουδαίος πληθωρικός κωμικός, αν και αδικήθηκε από τους ρόλους και τις ταινίες που συμμετείχε στο τελευταίο διάστημα της μακράς σταδιοδρομίας του, επαναλαμβάνοντας συνεχώς παρόμοιους χαρακτήρες, με τις πολυφορεμένες μούτες του και το βασικότερο με σενάρια που δεν αντέχουν στην κριτική.


Παρόλα αυτά, ο Σταυρίδης κέρδισε την αγάπη του κοινού τόσο στο θέατρο όσο και στο σινεμά, με ορισμένες αξιοθαύμαστες ερμηνείες του, ενώ όσοι τον γνώρισαν είχαν να πουν για τον καλοσυνάτο χαρακτήρα του, την απλότητά του, την ευγένειά του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελληνικές ταινίες: Πού γυρίστηκαν - Μάρω Κοντού, Γιώργος Κωνσταντίνου, Μαρία Ιωαννίδου θυμούνται για το iefimerida.gr [εικόνες & διευθύνσεις]
STORIES 08|06|2020 | 20:26
Η Σάμος είναι γνωστή για τον Πυθαγόρα, τον Επίκουρο και τον Αρίσταρχο, αλλά μπορεί να υπερηφανεύεται και για τον λαοφιλή πρωταγωνιστή και κανονικά φέτος θα έπρεπε να τιμά τα 110 χρόνια από τη γέννησή του. Ο Νίκος Σταυρίδης γεννήθηκε το 1910 στο Βαθύ, πριν την ενσωμάτωση του νησιού στην Ελλάδα, γι’ αυτό δεν γνωρίζουμε και την ακριβή ημερομηνία της γέννησής του.
Από το μπακάλικο της Σάμου στο “Έντεν”

Παιδί πολυμελούς φτωχής οικογένειας, δούλεψε από μικρός στο μπακάλικο του πατέρα του, ενώ έγινε και βοηθός καραγκιοζοπαίχτη και μηχανικού προβολής. Στην Αθήνα ήρθε το 1928, για να ακολουθήσει το όνειρό του, μπουκάροντας στο θέατρο “Έντεν”, στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο Βασίλης Αυλωνίτης, κερδίζοντας και τον πρώτο του μικρό ρόλο στο έργο “Λοβιτούρα”.


Απόπειρα αυτοκτονίας με ένα μπουκάλι ούζο
Ωστόσο, η συνέχεια δεν ήταν αυτή που είχε ονειρευτεί. Κι αυτό διότι δεν έρχονταν προτάσεις για δουλειά, ενώ οι απορρίψεις και τα αρνητικά σχόλια τον πίκραιναν και είχαν αρχίσει να τον απογοητεύουν βαθιά. Η μοναδική πρόταση που δέχθηκε από το θέατρο “Έντεν” να παίξει δίπλα στην Κούλα Γκιουζέπε αποδείχθηκε καταστροφική εισπρακτικά. Έτσι, πήρε την απόφαση να ανέβει στην Ακρόπολη, μαζί με ένα μπουκάλι ούζο, για να αυτοκτονήσει. Όμως, το ούζο λειτούργησε όπως ένα σούρουπο σε ειδυλλιακό ακρογιάλι, νικώντας κατά κράτος τους δαίμονες που τον είχαν κυριεύσει, προσφέροντάς του ακόμη μια ευκαιρία, που την άρπαξε από τα μαλλιά, για να αποδείξει το πηγαίο ταλέντο του.

Τη δεκαετία του ‘40 και αφού πρώτα είχε πολεμήσει στα βουνά τις Αλβανίας, γνώρισε την επιτυχία, κάνοντας και το δικό του θίασο, ενώ συνεργάστηκε και με τα μεγάλα ονόματα της εποχής, όπως τον Τάκη Μηλιάδη και την Άννα Σκιαδά.


«Ελα στο Θείο»

Το 1950 πέρασε στον τότε ανερχόμενο ελληνικό κινηματογράφο, πρωταγωνιστώντας στην γλυκύτατη κωμική ηθογραφία “Έλα στο Θείο” του Νίκου Τσιφόρου, στην οποία είναι εκπληκτικός στο ρόλο του χαραμοφάη ανιψιού που θέλει να κληρονομήσει τον μεγαλομπακάλη θείο. Το 1953 θα ακολουθήσει η τεράστια επιτυχία “Η Ωραία των Αθηνών” με την Γεωργία Βασιλειάδου, τον Μίμη Φωτόπουλο, τον Βασίλη Αυλωνίτη, τη Σμαρούλα Γιούλη και τη Σπεράντζα Βρανά, πετυχαίνοντας ένα μικρό θρίαμβο ως “Κοσμάς Χλες” και μπαίνοντας ανάμεσα στους μεγάλους κωμικούς της εποχής.


Η θριαμβευτική πορεία
Μια δεκαετία μετά την πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση, το 1960, θα πρωταγωνιστήσει στη μεγαλύτερη ίσως επιτυχία του, στα “Κίτρινα Γάντια” του Αλέκου Σακελλάριου ως αθεράπευτος ζηλιάρης, αν και ο Γιάννης Γκιωνάκης του κλέβει τη δόξα ως “Μπρίλης”. Το 1961 θα παίξει σε τέσσερις ταινίες και ανάμεσά τους στην κωμωδία “Φτωχαδάκια και Λεφτάδες” του Ορέστη Λάσκου (σενάριο Νίκου Τσιφόρου) στο ρόλο ενός ξεπεσμένου αριστοκράτη που συναγωνίζεται τον Μίμη Φωτόπουλο, έναν νεόπλουτο μεγαλοψαρά, για τα μάτια της Σμαρούλας Γιούλη. Μπριλάντε εμφάνιση, που κερδίζει τον γίγαντα Φωτόπουλο στις εντυπώσεις, αλλά δυστυχώς δεν αξιοποιήθηκε σε ανάλογους ρόλους στο μέλλον.

Μπαίνοντας στη μανιέρα
Τον επόμενο χρόνο, παίζοντας σε έξι ταινίες, άρχισε να μπαίνει στους χαρακτήρες του παράξενου νευρικού ηλικιωμένου (άλλωστε όπως πολλοί πρωταγωνιστές της γενιάς του ξεκίνησε το σινεμά σε μεγάλη ηλικία), ζητώντας του να επαναλαμβάνει συνεχώς τους ίδιους χαρακτήρες και έχοντας μπροστά του σχετικά καλογραμμένα σενάρια. Ανάμεσα στις ταινίες που έπαιξε το 1962 είναι και οι κωμωδίες “Ο Γαμπρός μου ο Δικηγόρος”, “Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης”, φυσικά στο ρόλο του νευρικού Γρηγόρη και “Κορόιδο Γαμπρέ”, σε μία πετυχημένη υποκριτική κόντρα με τον Αυλωνίτη.

«Τρίτη και 13»
Το 1963 θα παίξει ίσως στην τελευταία αξιόλογη πετυχημένη ταινία της σταδιοδρομίας του, στο φιλμ του Ορέστη Λάσκου “Τρίτη και 13” στο ρόλο ενός αρρωστημένου προληπτικού, που θεωρεί ότι η τύχη του οφείλεται στον γουρλή Γιάννη Γκιωνάκη. Βεβαίως θα ακολουθήσουν και κάποια άλλα συμπαθητικά φιλμ, όπως “Κόσμος και Κοσμάκης” ή “Ο Εξυπνάκιας” και “Ευτυχώς Τρελάθηκα”. Η τελευταία του ταινία, το 1979 ήταν σημαδιακή: Ο τίτλος ήταν “Πως Καταντήσαμε Σωτήρη”...

Πρέπει ωστόσο να αναφερθεί ότι όλα αυτά τα χρόνια θριάμβευε στο θέατρο και μάλιστα με τον τίτλο του “σωτήρα”, καθώς μπορούσε να αναστήσει παραστάσεις που πήγαιναν κατά διαόλου.

Το τελευταίο διάστημα της ζωής του επέστρεψε στη Σάμο, αφήνοντας ακόμη και τη μεγάλη του αγάπη, τον Ολυμπιακό. Πέθανε στις 12 Δεκεμβρίου του 1987 και μετά από δυο ημέρες κηδεύτηκε στο Κοιμητήριο της Κηφισιάς. Αφήνοντας μία ευχάριστη κεφάτη εικόνα, ενός ανθρώπου που έκρυβε μέσα του τις πίκρες και τις μεγάλες δυσκολίες που γνώρισε στη ζωή του.

Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/stories/nikos-stayridis-apo-tin-apogoiteysi-stin-kataxiosi

Οι Ασθένειες Της Ευδαιμονίας…! (Photo)


Οι Ασθένειες Της Ευδαιμονίας…! (Photo)


Γράφει ο Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος

Δεν είναι μόνο η Ελλάδα που δείχνει συμπτώματα κοινωνικής αποσύνθεσης, όπως τα ζούμε στην καθημερινότητά μας και όπως τα προβάλλουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ).

Είναι όλη η λεγόμενη πολιτισμένη Δύση. Μπορεί οι χώρες της και μόνον αυτές, ως επί το πλείστον, να έχουν δημοκρατικά καθεστώτα, όμως στην πραγματικότητα είναι ένα πολυτελές και με πολύτιμους εντός του θησαυρούς οικοδόμημα, που είναι υπό κατάρρευση.

Το λυπηρό είναι ότι ουδείς εκ των σημερινών ηγητόρων των χωρών της Δύσης δεν κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ολοι είναι διαχειριστές της παρακμής… Και αν κάποιος τολμήσει να πει την αλήθεια για την ηθική υπόσταση της νεωτερικής Δύσης και να αντιδράσει, δέχεται τα πυρά των οπαδών της.

Τον Μάρτιο του 2020 οι γαλλικές εκδόσεις PUF εξέδωσαν το πόνημα του Hugues Lagrange, επ. διευθυντή ερευνών του CNRS (Εθνικού Γαλλικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών) «Οι ασθένειες της ευδαιμονίας» (Les maladies du Bonheur). Σε αυτό ο συγγραφέας περιγράφει την κατάσταση της νεωτερικής πραγματικότητας στη Δύση.

Η κύρια διαπίστωσή του είναι πως η κοινωνική – συλλογική ζωή σβήνει στις χώρες της ως μια «ασθένεια» που ανήκει στο παρελθόν, όπως οι άλλοτε θανατηφόρες ασθένειες (φυματίωση, ελονοσία κ.λπ.).

Μέσα στον πολυτελή κλωβό που ζει ο νεωτερικός άνθρωπος βλέπει μόνο τις ασθένειες που έχει αντιμετωπίσει, βλέπει υπερηφάνως πως ο μέσος όρος ζωής έχει αυξηθεί και αγνοεί τις ασθένειες που τον βασανίζουν, όπως είναι ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά προβλήματα, η παχυσαρκία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, και κυρίως τα ψυχικά νοσήματα -άγχος, κατάθλιψη, πανικός, ανία, αίσθημα μοναξιάς- και η εξάρτηση από τα ναρκωτικά. Σημειώνεται ότι όταν έγραψε το βιβλίο ο Λαγκράνζ δεν είχε εμφανιστεί η πανδημία του κορονοϊού…

Ως αίτια των ψυχικών νοσημάτων του νεωτερικού ανθρώπου ο Γάλλος επιστήμονας εντοπίζει στο πόνημα – μελέτη του την αλλαγή στον τρόπο της ζωής του νεωτερικού ανθρώπου. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι η αστική ανωνυμία, η κοινωνική αδιαφορία, η αποξένωση, η χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών, τα διαζύγια, η διάλυση του θρησκευτικού ορίζοντος είναι συμπτώματα ιδιαίτερα επιβλαβή στην ψυχή του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου. Παλαιότερα ζούσε στο ασφαλές περιβάλλον μιας μεγάλης και ενωμένης οικογένειας, μιας κοινωνίας με αλληλεγγύη των μελών της, μιας εκκλησιαστικής κοινότητας με αγάπη και ενδιαφέρον του ενός προς τον άλλον.

Η έλλειψή τους συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ιστορία του ανθρώπου και οι επιπτώσεις φαίνονται ήδη. Τώρα το σύστημα περιορίζει τις ελευθερίες του ανθρώπου, τον απομονώνει, τον βγάζει από την ασφάλεια του κοινωνικού περιγύρου, κωδικοποιεί τη ζωή του και τον αυτονομεί από τον Θεό. Η αποξένωση από τον συνάνθρωπο, η υποβάθμιση της ζωής και η αυτονόμηση από τον Θεό οδηγούν τη Δύση στην κατάρρευση. Η Κίνα και το Ισλάμ περιμένουν.

Σημειώνεται ότι ο Λαγκράνζ έχει αριστερή ιδεολογική προέλευση και το βιβλίο του έτυχε ευρείας παρουσίασης και βιβλιοκρισίας στη Γαλλία από έγκυρα έντυπα (Le Monde, Le Monde Diplomatique, L’ Observateur).

Posted by Der Kamerad

https://derkamerad.com/?author=75327986

Πανίσχυρο μικροσκόπιο φωτογραφίζει για πρώτη φορά τα ηλεκτρόνια μέσα σε στέρεα σώματα

Πανίσχυρο μικροσκόπιο φωτογραφίζει για πρώτη φορά τα ηλεκτρόνια μέσα σε στέρεα σώματα


Πανίσχυρο μικροσκόπιο φωτογραφίζει για πρώτη φορά τα ηλεκτρόνια μέσα σε στέρεα σώματα

Χρησιμοποιεί ισχυρούς παλμούς λέιζερ για να ακτινοβολήσει λεπτά φιλμ κρυσταλλικών υλικών


Την πρώτη πραγματική φωτογράφιση των ηλεκτρονίων μέσα σε στερεά σώματα, χάρη σε ένα νέο πολύ ισχυρό μικροσκόπιο, πέτυχαν επιστήμονες από τη Γερμανία και την Κίνα με επικεφαλής έναν Έλληνα φυσικό της διασποράς. Η τεχνική, που είναι εντελώς νέα και χρησιμοποιεί ακτίνες λέιζερ, επιτρέπει για πρώτη φορά να δούμε τα ηλεκτρόνια σε φωτογραφίες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ελευθέριο Γουλιελμάκη του Εργαστηρίου Ακραίας Φωτονικής του Πανεπιστημίου του Ρόστοκ και του Ινστιτούτου Κβαντικής Οπτικής Μαξ Πλανκ στο Γκάρτσινγκ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature». Το επίτευγμα αναμένεται σταδιακά να επηρεάσει διάφορους τομείς, όπως οι επιστήμες των υλικών, της χημείας, των υπολογιστών, των ηλεκτρονικών κ.ά.

Τα μικροσκόπια του ορατού φωτός μάς επιτρέπουν να δούμε μικροσκοπικά αντικείμενα, όπως τα ζωντανά κύτταρα και το εσωτερικό τους. Όμως, δεν μπορούν να διακρίνουν τα ηλεκτρόνια μέσα στα άτομα της στερεής ύλης. Η αιτία είναι ότι το ορατό φως μπορεί να διακρίνει μόνο αντικείμενα ανάλογα σε μέγεθος με το δικό του μήκος κύματος, το οποίο είναι λίγες εκατοντάδες νανόμετρα (εκατομμυριοστά του μέτρου). Όμως, για να γίνουν ορατά τα ηλεκτρόνια, τα μικροσκόπια πρέπει να έχουν δύναμη μεγέθυνσης μεγαλύτερη κατά μερικές χιλιάδες φορές.

Η ερευνητική ομάδα του δρος Γουλιελμάκη, σε συνεργασία με επιστήμονες του Ινστιτούτου Φυσικής της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών στο Πεκίνο, ανέπτυξαν έναν νέο τύπο μικροσκοπίου, το Πικοσκόπιο Φωτός (Light Picoscope), το οποίο ξεπερνά τους έως τώρα περιορισμούς. Το μικροσκόπιο χρησιμοποιεί ισχυρούς παλμούς λέιζερ για να ακτινοβολήσει λεπτά φιλμ κρυσταλλικών υλικών. Οι παλμοί λέιζερ εξαναγκάζουν μερικά ηλεκτρόνια να επιταχύνουν την κίνησή τους και να συγκρούονται με τα υπόλοιπα, εκπέμποντας έτσι αόρατη ακτινοβολία στο υπεριώδες μέρος του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος, η οποία καταγράφηκε με ειδικούς ανιχνευτές.

Αναλύοντας τις ιδιότητες αυτής της ακτινοβολίας, οι ερευνητές κατάφεραν να συνθέσουν εικόνες των ηλεκτρονίων, οι οποίες απεικονίζουν τον τρόπο που αυτά κατανέμονται μέσα στα άτομα. «Αυτή η διακριτική ικανότητα αρκεί για να φωτογραφίσουμε τα ηλεκτρόνια με υψηλή ανάλυση», δήλωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Γουλιελμάκης.

Ουσιαστικά, οι ισχυροί παλμοί λέιζερ υποχρεώνουν τα ηλεκτρόνια να γίνουν οι φωτογράφοι του χώρου γύρω τους. Οι εν λόγω φωτογραφίες έχουν ανάλυση λίγων δεκάδων πικομέτρων (περίπου 26), δηλαδή μερικών δισεκατομμυριοστών του χιλιοστού. Τα πειράματα της ομάδας ανοίγουν τον δρόμο για την ανάπτυξη μίας νέας κατηγορίας μικροσκοπίων που βασίζονται στα λέιζερ.

«Στόχος μας είναι να εξοπλίσουμε τους επιστήμονές της χημείας και των υλικών με ένα νέο εργαλείο, που θα τους επιτρέπει να παρατηρούν τον μικρόκοσμο με πρωτοφανή ακρίβεια και έτσι να κατανοήσουν βαθιά τις χημικές και τις ηλεκτρονικές ιδιότητες των υλικών», ανέφερε ο δρ Γουλιελμάκης. «Η λεπτομερής κατανόηση των υλικών αποτελεί θεμέλιο λίθο για την πρόοδο της ηλεκτρονικής επιστήμης, της επιστήμης των υπολογιστών και των επιστημών υγείας. Αυτή η βαθιά κατανόηση, με τη σειρά της, θα επιτρέψει τη δημιουργία νέων υλικών που θα υπηρετούν τον άνθρωπο και που θα σέβονται το περιβάλλον», πρόσθεσε.

Ήδη, οι ερευνητές εργάζονται για τη βελτίωση της τεχνολογίας τους, καθώς σχεδιάζουν να μελετήσουν τα ηλεκτρόνια σε τρεις διαστάσεις και σε μία ευρεία γκάμα υλικών. Επίσης, η ομάδα στοχεύει τώρα να επεκτείνει την τεχνική, ώστε να επιτρέψει την καταγραφή βίντεο που θα απεικονίζει την κίνηση ηλεκτρονίων στα υλικά. «Πρόκειται για έναν πολυπόθητο στόχο της μοντέρνας επιστήμης», καταλήγει ο κ. Γουλιελμάκης.

https://www.newsbeast.gr/

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

Εύκολη και νόστιμη μελιτζανόπιτα!!!

Εύκολη και νόστιμη μελιτζανόπιτα!!!





Μια εύκολη και νόστιμη πίτα τώρα που οι μελιτζάνες είναι γλυκές!! Δοκιμάστε την και περιμένω τα σχόλια και τις εντυπώσεις σας!!!


Υλικά
-1 κιλό μελιτζάνες -2 κρεμμύδια ξερά -1 μεγάλη ντομάτα -4κτσ μαϊντανό ψιλοκομμένο -4 φύλλα βασιλικού -1 αυγό -1/2 κούπα ελαιόλαδο -150gr τυρί φέτα -250gr μοτσαρέλα τριμμένη -αλάτι, πιπέρι -1 φύλλο κρούστας για πίτες

ΠΙΤΑ ΜΕ… ΣΠΑΝΑΚΟΡΥΖΟ!

ΠΙΤΑ ΜΕ… ΣΠΑΝΑΚΟΡΥΖΟ!

Πίτα με… σπανακόρυζο!

Ακόμα και η καλύτερη μαγείρισσα μπορεί να έχει μια κακή μέρα στην κουζίνα. Έτσι μια μέρα ή πιο σωστά μια νύχτα (με πιάνει ο μαγειρικός οίστρος γύρω στις 12 το βράδυ), έβαλα όλο το μεράκι και την μαεστρία μου για να φτιάξω ένα κλασσικό σπανακόρυζο όπως το κάνω πάντα. Αφού έγινε, ετοίμασα και το ταπεράκι του μικρού για το σχολείο και ξάπλωσα να κοιμηθώ.

Την επόμενη μέρα πήγα τον μικρό στον παιδικό, άφησα και το φαγάκι του και όταν πήγα να τον πάρω, για πρώτη φορά μου είπε η κυρία του ότι δυσκολεύτηκε να φάει το φαγητό του, πράγμα σπάνιο. Μου φάνηκε περίεργο, αλλά λέω εντάξει… τα κάνουν τα παιδιά αυτά.

Πάμε σπίτι λοιπόν ζεσταίνω το φαγητό και κάθομαι να φάω. Μμμμμμ τελικά το παιδί είχε δίκιο. Χάλια το σπανακόρυζο! Το έφαγα βέβαια γιατί πεινούσα πολύ, το υπόλοιπο όμως δεν ήθελα να τον ταΐσω σε κανέναν άλλο. Και τώρα τι κάνεις; Το πετάς; Και κάπως έτσι ήρθε η ιδέα να κάνω μια ωραία πίτα με… σπανακόρυζο!

 

Υλικά

  • 1 μερίδα σπανακόρυζο
  • 6 παραδοσιακά φύλλα Χαβέλας Ζαγορίσιο
  • 2 αυγά
  • 350 γρ. φέτα κατσικίσια
  • 1/3 της κούπας ελαιόλαδο

 

Εκτέλεση

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 Ο C

Ετοιμάζουμε πρώτα την γέμιση. Σε ένα μπολ χτυπάμε τα αυγά, ρίχνουμε μέσα το σπανακόρυζο και ανακατεύουμε ελαφρά. Θρυμματίζουμε τη φέτα με τα χέρια μας, τη ρίχνουμε μέσα στην γέμιση και ανακατεύουμε ίσα ίσα για να ενσωματωθούν τα υλικά μας.

Λαδώνουμε ελαφρά το ταψί μας και στρώνουμε το πρώτο φύλλο καλά καλά, να καλύψει
τον πάτο φροντίζοντας να προεξέχει και από τα τοιχώματα. Λαδώνουμε ραντίζοντας το
φύλλο με ελαιόλαδο χωρίς να το ακουμπάμε, έτσι ώστε να έχει αέρα ανάμεσα στα φύλλα
και να μην κολλάνε μεταξύ τους. Απλώνουμε το δεύτερο φύλλο με τις άκρες του να
προεξέχουν και αφού ραντίσουμε με ελαιόλαδο βάζουμε το επόμενο φύλλο σταυρωτά.

Ρίχνουμε την γέμιση και την απλώνουμε ομοιόμορφα. Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία με τα φύλλα, στρώνοντας από πάνω τα υπόλοιπα 3 φύλλα. Μόλις στρώσουμε τα φύλλα γυρνάμε τις άκρες προς τα μέσα με τα χέρια μας.

Χαράζουμε την πίτα μας από πάνω και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 45’ περίπου ανάλογα με τον φούρνο ή μέχρι να ροδίσει από πάνω.

Περιμένουμε λίγο να κρυώσει και είναι έτοιμη να την απολαύσουμε.

 

(Την συνταγή για το σπανακόρυζο δεν θα σας την δώσω, καθότι… αποτυχημένο! 😛 ) 

σπανακόρυζο 2

Λένα Εξαδακτύλου – Midnight Kitchen Stories

http://www.midnightkitchenstories.gr/ 

https://gynaikaeimai.com/

"Κόλαση" πυρός στην Ιντλίμπ: Σκληρές μάχες μεταξύ Συριακού Στρατού & Τούρκων

"Κόλαση" πυρός στην Ιντλίμπ: 

Σκληρές μάχες μεταξύ Συριακού Στρατού & Τούρκων


Συριακός Αραβικός Στρατός

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Δ. ΚΟΚΚΙΝΟΣ

Αποτυχημένη επίθεση Τούρκων & τζιχαντιστών κατά των κυβερνητικών δυνάμεων

Σφοδρές μάχες ξέσπασαν νωρίτερα σήμερα μεταξύ του Συριακού Αραβικού Στρατού (SAA) και του τουρκικού στρατού, μετά από έντονη ανταλλαγή πυρών μεταξύ του SAA και των φιλοτουρκικών δυνάμεων στην περιοχή Jabal Al-Zawiya.

Σύμφωνα με αναφορές από το νότιο Ιντλίμπ, ο στρατός της Συρίας δέχθηκε επίθεση από τον τουρκικό στρατό αφού χτύπησαν τις μαχητικές δυνάμεις κοντά στο παρατηρητήριο του τελευταίου βόρεια του Kafr Nabl.

Μια πηγή από το Συριακό Στρατό δήλωσε ότι κύριος στόχος δεν ήταν ο τουρκικός στρατός, αλλά οι τζιχαντιστικές δυνάμεις στην περιοχή Al-Bara'a, οι οποίες όμως υποστηρίζονται από την Τουρκία. Αμέσως μετά την επίθεσή του Συριακού Στρατού, οι Τούρκοι εξαπέλυσαν σφοδρές επιθέσεις πυροβολικού σε βάρος του SAA από τα κοντινά στρατιωτικά παρατηρητήρια.


Δεν αναφέρθηκαν θύματα του SAA κατά τη διάρκεια της ανταλλαγής. Ωστόσο, με την πρόσφατη αύξηση των τουρκικών στρατευμάτων στο νότιο Ιντλίμπ, η κατάσταση στην επαρχία γίνεται ολοένα και πιο βίαιη, καθώς ο SAA και οι τουρκικές/φιλοτουρκικές δυνάμεις συνεχίζουν την ανταλλαγή πυρών σε σχεδόν καθημερινή βάση, με αποτέλεσμα μια γενικευμένη σύρραξη να αποτελεί ένα απόλυτα ρεαλιστικό σενάριο για το προσεχές μέλλον.Η ίδια πηγή ανέφερε ότι οι δυνάμεις των τζιχαντιστών πραγματοποιούν τακτικά πυραυλικές επιθέσεις από τα παραπάνω σημεία, υπόπτως κοντά στα τουρκικά παρατηρητήρια, οι οποίες συχνά οδηγούν στην έντονη αντίδραση του Συριακού Αραβικού Στρατού.

Επιπλέον, μια μεγάλη φάλαγγα του Συριακού Αραβικού Στρατού μπήκε στη βόρεια επαρχία του Κυβερνείου της Αλ-Ράκκα αυτήν την εβδομάδα για να βοηθήσει στην ενίσχυση των πρώτων γραμμών στην περιοχή Ayn Issa.

Σύμφωνα με αναφορές από το πεδίο, τα στρατεύματα του Συριακού Αραβικού Στρατού συνοδεύτηκαν από ρωσικό στρατιωτικό προσωπικό, το οποίο επίσης επεκτάθηκε στην περιοχή Ayn Issa, η οποία βρίσκεται βόρεια της διοικητικής πρωτεύουσας.

Οι ενισχύσεις του Συριακού Στρατού λέγεται ότι αργότερα αναπτύχθηκαν στις πρώτες γραμμές στο Ayn Issa, όπου βοήθησαν στην ενίσχυση κυβενρητικών δυνάμεων που μάχονται απέναντι στους τζιχαντιστές που υποστηρίζονται από την Τουρκία.

Το μέτωπο Ayn Issa γνώρισε πρόσφατα κλιμάκωση των εχθροπραξιών μεταξύ του Συριακού Στρατού και των Συριακών Δημοκρατικών Δυνάμεων (SDF) από τη μία πλευρά, και των φιλότουρκων τζιχαντιστών από την άλλη.

Τζιχαντιστές και Τούρκοι έχουν παραβιάσει επανειλημμένα την κατάπαυση του πυρός στη βόρεια Ράκκα, καθώς συχνά εξαπολύουν πυραυλικές και βολές πυροβολικού προς την άμυνα του στρατού της Συρίας και του SDF (Κούρδοι).

Κυβερνητικές δυνάμεις της Συρίας και Κούρδοι φαίνεται πως έχουν ξεπεράσει προς το παρόν τις διαφορές τους, καθώς μάχονται από κοινού κατά της Τουρκίας και των εξτρεμιστών αντιπροσώπων της επί του συριακού εδάφους.

Τον Μάρτιο, ο τουρκικός στρατός ξεκίνησε μια μεγάλη επίθεση στις θέσεις του Συριακού Στρατού, σκοτώνοντας πάνω από 100 στρατιώτες και καταστρέφοντας δεκάδες οχήματα και θέσεις.

Η επίθεση του τουρκικού στρατού οδήγησε στη συνάντηση του Σότσι στις 5 Μαρτίου μεταξύ των προέδρων Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και Βλάντιμιρ Πούτιν. Οι δύο πρόεδροι συμφώνησαν να εφαρμόσουν κατάπαυση του πυρός και κοινές περιπολίες κατά μήκος της εθνικής οδού M-4 για να εξαλείψουν τη βία, ωστόσο η τουρκική πλευρά δεν τηρεί τις υποχρεώσεις της με αποτέλεσμα η κλιμάκωση στην περιοχή να είναι αναπόφευκτη.


https://www.pentapostagma.gr/

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020

DOWNLOADS: Νικόλαος Γ. Πολίτης – Το Δημοτικόν Άσμα Περί Νεκρού Αδελφού…!

DOWNLOADS: Νικόλαος Γ. Πολίτης – Το Δημοτικόν Άσμα Περί Νεκρού Αδελφού…! #1.412 (PDF)

Διαβάστε το εδώ:

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΝ ΑΣΜΑ ΠΕΡΙ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ

Η Εκστρατεία Του OHE Για Την Δημιουργία Ενός Κόσμου Δίχως Φύλα…! (Photo)

Πολιτιστικός Μαρξισμός: Η Εκστρατεία Του OHE Για Την Δημιουργία Ενός Κόσμου Δίχως Φύλα…! (Photo)

[Αποκλειστική μετάφραση για την Ενωμένη Ρωμηοσύνη]

Όταν ιδρύθηκαν τα Ηνωμένα Έθνη, μετρώντας από τον ερχόμενο Οκτώβρη 75 χρόνια πίσω, χαιρετίστηκαν ως «η τελευταία και μεγαλύτερη ελπίδα για ειρήνη», τίτλος που αποδείχτηκε ούτε αληθινός στην πράξη ούτε εφικτός (αν και, όπως άκουσα μια φορά έναν Ισραηλινό των ειδικών δυνάμεων να το θέτει, «κανένας δεν παρακολουθεί καλύτερα»). Μια πρόσφατη ανάρτηση στο Twitter αποκαλύπτει πώς ο σκοπός του οργανισμού έχει επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει την ανέκαθεν απροσδιόριστη και αόριστη έννοια της «ισότητας.»

«Να βοηθήσουμε στη δημιουργία ενός πιο δίκαιου κόσμου (με περισσότερες ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα),» έλεγε η ανάρτηση στο Tweeter, «χρησιμοποιώντας γλώσσα ουδέτερη ως προς τα φύλα, εάν δεν είμαστε σίγουροι για το φύλο κάποιου ή αναφερόμαστε σε μια ομάδα». Ως μέρος της «Στρατηγικής για Ισοτιμία των Φύλων στο σύνολο του Οργανισμού» όσοι εργάζονται στον ΟΗΕ παρακινούνται να ομιλούν και γράφουν με τρόπους που «δεν δημιουργούν διακρίσεις έναντι συγκεκριμένου βιολογικού φύλου, κοινωνικού φύλου ή φυλετικής ταυτότητας.» (να σημειωθεί ότι με τον όρο «κοινωνικό φύλο», αγγλιστί «social gender», όρο-κατασκεύασμα του φεμινισμού, εννοούνται κυρίως οι κοινωνικοί ρόλοι που αποδίδονται σε κάθε φύλο οι οποίοι προφανώς θεωρούνται από το φεμινισμό και παρόμοιες θεωρίες άδικοι και περιοριστικοί για τη γυναίκα έχοντας επιβληθεί από μια «άδικη, ανδροκρατούμενη θρησκεία και κοινωνία», ενώ με τον όρο «φυλετική ταυτότητα», αγγλιστί «gender identity», εννοείται το πώς αισθάνεται και εκφράζει κάποιος το φύλο του, υπονοώντας σαφώς ότι απόλυτα φυσιολογικά μπορεί να διαφέρει αυτή η φυλετική ταυτότητα από το βιολογικό φύλο, δηλαδή π.χ. για ένα άτομο με βιολογικό φύλο «άρρεν» μπορεί «φυσιολογικά» η «φυλετική του ταυτότητα» να είναι «θήλυ», να νιώθει και να εκφράζεται ως θηλυκό.)

Βεβαίως, κάποιες από τις προτάσεις της ως ανωτέρω Στρατηγικής του ΟΗΕ, όπως η χρήση για τον όρο «ανθρωπότητα» του αγγλικού όρου «humanity» αντί για το «mankind» (που περιέχει τη λέξη «man» – «άνδρας») ή για τον όρο «αστυνομικός» η χρήση του αγγλικού όρου «police officer» αντί για το «policeman» (που επίσης περιέχει το «man» – «άνδρας»), είναι μια χαρά. Άλλες προτάσεις είναι λίγο πιο δύσκολο να κατανοηθούν, όπως η αντικατάσταση του «businessman» («επιχειρηματίας») από το «representative» (που ακριβέστερα αποδίδεται ως «αντιπρόσωπος»), λες και οι δύο αυτές λέξεις σημαίνουν το ίδιο πράγμα. Και ύστερα, υπάρχουν και εκείνες οι προτάσεις που μπορούν να χαρακτηριστούν μόνο ως γλωσσολογική ανοησία και παραλογισμός, προσπάθειες για να μετασκευαστούν καθιερωμένες γλώσσες για να ταιριάζουν σε έναν πλασματικό κόσμο χωρίς φύλα.

Πολλές Ευρωπαϊκές γλώσσες, όπως τα Ισπανικά και τα Γαλλικά, είναι πολύ «φυλετικές». Κάθε ουσιαστικό είναι είτε αρσενικό, όπως το «βιβλίο» ή το «καπέλο,» είτε θηλυκό, όπως το «τραπέζι» ή ο «κορωναϊός.» Όλες οι προηγούμενες απόπειρες, ιδιαίτερα στη Γαλλία, να απογυμνώσουν από τα γένη αυτές τις γλώσσες δεν οδήγησαν πουθενά – ούτε στους καθημερινούς ομιλητές ούτε στους επίσημους προασπιστές της γλώσσας. Όπως ένας χιουμοριστικά το έθεσε, οι απόπειρες να απογυμνωθεί από τα γένη η γλώσσα της αγάπης «την κάνουν να μοιάζει με άλγεβρα.»

Εν μέσω μιας παγκόσμιας πανδημίας που έχει σκοτώσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, έχει εξαπολύσει μια οικονομική ύφεση, και ενδέχεται να επιδεινώσει τα αποθέματα φαγητού και την πολιτική αστάθεια σε όλο τον κόσμο, θα αναρωτιόταν κανείς πώς αυτό (η δημιουργία ενός κόσμου χωρίς φύλα) αναδείχθηκε ως προτεραιότητα για τα Ηνωμένα Έθνη.

Λοιπόν, η λαϊκή επιταγή για αναδημιουργία του κόσμου, και η δύναμη της γλώσσας για να επιτευχθεί ακριβώς αυτό, είναι μεγάλη. Αυτούς που πιέζουν για μια «ουδέτερη από γένη» («gender-neutral») γλώσσα δεν τους απασχολεί το θέμα από μια γλωσσολογική άποψη ή από αυτό που νεκροί – πλέον – άνθρωποι όπως ο Βίκτωρας Ουγκώ πίστευαν για τη ζωή και τον κόσμο, όσο από την άποψη της απαλλαγής του κόσμου από τη διαφοροποίηση των φύλων.

Ενώ η αντικατάσταση, σύμφωνα με τις προτεινόμενες από τον ΟΗΕ οδηγίες, των λέξεων «boyfriend» («φίλος») ή «girlfriend» («φίλη») από τη λέξη «partner» («σύντροφος» αλλά ταυτόχρονα και «συνεργάτης» πχ. σε μια επιχείρηση) μπορεί να φαίνεται εκ πρώτης όψεως παράξενη αλλά ακίνδυνη, η χρήση ενός όρου που σχετίζεται με την επιχειρηματικότητα («partner») στη θέση λέξεων που σχετίζονται με τις σχέσεις των δύο φύλων («boyfriend», «girlfriend») φανερώνει μια σημαντική αλλαγή στην οπτική του κόσμου, τουτέστιν στην κοσμοθεωρία: μία (κοσμοθεωρία) στην οποία η αγάπη, ο γάμος και η οικογένεια νοούνται πλέον ως συμβατικές υποχρεώσεις παρά ως ηθικές ή πνευματικές και στην οποία οι άνθρωποι αγαπιούνται και παντρεύονται και ζευγαρώνουν και κάνουν παιδιά επειδή αυτό απλά «έχει μια ωραία αίσθηση», απλά τους κάνει να «νιώθουν ωραία», και όχι γιατί αυτά είναι ωραία πράγματα από μόνα τους, στην ουσία και τον πυρήνα τους.

Οι μεμονωμένες γλώσσες αποτελούν προϊόντα της συγκεκριμένης ιστορίας και του πολιτισμού μιας ομάδας – οι Inuit της Γροιλανδίας θα περιγράψουν τον καιρό διαφορετικά από μια φυλή του Αμαζονίου – αλλά κάθε γλώσσα εκφράζει και κάποια στοιχεία, αντιλήψεις και πραγματικότητες με καθολική ισχύ.

Δεν υπάρχει καμιά γνωστή γλώσσα χωρίς λέξεις για το «πόδι» ή το «χέρι» ή το «κεφάλι». Αν και ορισμένες γλώσσες δεν είναι τόσο «φυλετικές» όσο άλλες, με την έννοια ότι δεν αναθέτουν σε κάθε αντικείμενο ένα γένος ή ένα άρθρο με γένος, δεν υπάρχει καμία γλώσσα στον κόσμο χωρίς λέξεις που να περιγράφουν τις διαφορές φύλου. Κάθε γλώσσα έχει λέξεις για το αρσενικό και το θηλυκό. Παρά το ότι οι ρόλοι των δύο φύλων διαφέρουν από πολιτισμό σε πολιτισμό, οι υποκείμενες βιολογικές πραγματικότητες που χαρακτηρίζουν το αρσενικό και το θηλυκό παραμένουν οι ίδιες.

Οι Γραφές παρουσιάζουν το Θεό να δημιουργεί με τα λόγια εκ του μη όντως, από το τίποτα (ΣτΜ: ακριβέστερα και θεολογικότερα τον Λόγο του Θεού, που στην Ελληνική γλώσσα ως μια θαυμάσια λέξη περιεκτική εννοιών έχει το μοναδικό πλεονέκτημα να αποδίδει ακριβέστερα το νόημα ερμηνευμένη ταυτόχρονα ως και Λόγος-Λέξη και Λόγος-Λογική και Λόγος-Αίτιο του παντός – βλ. «Εν Αρχή ην ο Λόγος» κ.τ.τ. από την έναρξη του Κατά Ιωάννην Ιερού Ευαγγελίου). Καθώς αποτελούμε εικόνες Του Θεού και οι δικοί μας λόγοι έχουν επίσης απίστευτη δύναμη να περιγράφουν την πραγματικότητα και ακόμη, κατά μία έννοια, να δημιουργούν. Αλλά εμείς δεν δημιουργούμε εκ του μη όντως. Οι λόγοι μας περιορίζονται μέσα στα πλαίσια του κόσμου που ο Θεός δημιούργησε.

Κάθε κοσμοθεωρία που αρνείται ότι ο κόσμος είναι μια δημιουργία του Θεού θεωρεί συνάμα και την πραγματικότητα πιο ελαστική και ευεπηρέαστη από ότι πράγματι είναι, και τον κόσμο ως ένα μέρος που όχι μόνο κατοικούμε και φροντίζουμε, αλλά που ελέγχουμε. Σε έναν τέτοιο κόσμο, δεν υπάρχουν λέξεις υψηλότερης αξίας από τις δικές μας, και έτσι φτάνουμε να ακούμε κάποιους στα κλιμάκια των Ηνωμένων Εθνών να ομιλούν και γράφουν ωσάν να δύνανται ουσιαστικά να δημιουργήσουν εκ νέου το ανθρώπινο πρόσωπο. Δεν μπορούνε. Αλλά, από την άλλη, τα Ηνωμένα Έθνη ούτε έγιναν ποτέ «η τελευταία και καλύτερη ελπίδα για ειρήνη».

Πηγή / Πηγή

Posted by Der Kamerad

https://derkamerad.com/

Συρία: Τουρκικά Εγκλήματα Πολέμου –

Συρία: Τουρκικά Εγκλήματα Πολέμου – 

Σύριοι Πολίτες Στην Ταλ Ταμρ: “Μισθοφόροι Του Ερντογάν” Βάζουν Φωτιές Σε Καλλιέργειες Και Σπίτια Στην Χασάκα…! (Videos)

Πολίτες της Συρίας στο Tel Tamr λένε ότι οι «μισθοφόροι του Ερντογάν» έκαναν πυρκαγιές σε καλλιέργειες και σπίτια στη Χασάκα, στη βορειοανατολική επαρχία της Συρίας που εξακολουθούν να υπόκεινται σε ξένη κατοχή από τουρκικές συμμορίες και αμερικανικές δυνάμεις.

Και μια μεγάλη αλήθεια… οι σχέσεις είναι δούναι και λαβείν

  Και μια μεγάλη αλήθεια…  οι σχέσεις είναι δούναι και λαβείν – Joanna Sou – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 «Αν δεν φτιάξεις αυτά τα δύο πρ...