Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2018

Πεθαίνουμε

Πεθαίνουμε

Γιατί στις συζητήσεις μαςαναμασούμε τις ίδιες σάπιες ιδέες.
Γιατί εγκλωβιζόμαστε στα πάθη μας.
Γιατί δε μπορούμε να κοιταχτούμε πια στα μάτια.
Γιατί το άγγιγμα,το φιλί,ο έρωτας γίνονται μηχανικά.
Γιατί όλα μετατρέπονται σε τυπικές διαδικασίες μιαςνοσηρής ρουτίνας.
Γιατί μέσα στη νεροποντή,καθένας θα κοιτάξει να σώσει το τομάρι του.
Γιατί σε όλη μας τη ζωή,απ΄τα γεννοφάσκια μας εώς τα βαθιά γεράματα,έχουμε στο προσκεφάλι μας το “πρέπει”.
Γιατί εθιζόμαστε στη συνήθεια.
Γιατί δεν αντιδρούμε σε κάθε τι που μας καίει τη ψυχή,προτιμούμε να γίνουμε στάχτη.
Γιατί παρακαλούμε τη μιζέρια να μας συνοδέυσει στο τρελό χορό της Ζωής,ώστε τελικά να βολευτούμε στη ζεστή αγκαλιά της.
Γιατί βρίσκουμε τη δύναμή μας,μέσα από τις αδυναμίες των άλλων.
Γιατί κρύβουμε συναισθήματα και κλαίμε κάθε μέρα σιωπηλά.
Γιατί περιθωριοποιούμε το διαφορετικό.
Γιατί παραδινόμαστε δίχως ίχνος αμφιβολίας στους κανόνες που ανελέητα μας επιβάλλονται.
Γιατί είμαστε λαίμαργοι για εφήμερες απολαύσεις.
Γιατί αιτιολογούμε τα πάντα,ψάχνουμε πειστικές δικαιολογίεςνα συγκαλύψουμε τις αμαρτίες μας,να απενοχοποιήσουμε τον εαυτό μας.
Για μια στιγμή.
Τα μάτια κλείνουν.
Σταματάμε.

Στο χείλος του γκρεμού θυμόμαστε πως πρέπει να ζήσουμε.


http://www.apenantioxthi.com/

Τι να φάω μετά την προπόνηση;


Τι να φάω μετά την προπόνηση;

Μόλις τελείωσες την άσκηση σου και πρέπει να επιβραβεύσεις τον εαυτό σου με ένα γεύμα. Μέτα την προπόνηση πρέπει οπωσδήποτε να φας κάτι αλλά υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο «τρώω» και στο «τρώω υγιεινά  για να προπονηθώ σωστά».
Αξίζει να τονίσουμε πως είναι λάθος το μεταπροπονητικό γεύμα να έχει μόνο πρωτεΐνη και να μην περιέχει υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες διατηρούν σταθερή τη γλυκόζη στο αίμα και αυξάνουν τα αποθέματα γλυκογόνου ενώ η πρωτεΐνη προωθεί τη σύνθεση πρωτεϊνών κατά τη διάρκεια της φάσης αποκατάστασης μετά την προπόνηση.
3 υγιεινές επιλογές είναι…
• 1 τoστ με γαλοπούλα –τυρί
Με τυρί χαμηλών λιπαρών και λευκό ψωμί καθώς έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ο συνδυασμός υδατάνθρακα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη και πρωτεΐνης, οδηγεί στην ταχύτερη αποκατάσταση των μυών.
• 1 χούφτα ξηρούς καρπούς και 3 αποξηραμένα φρούτα
Οι ξηροί καρποί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, αυτό όμως δεν μας προβληματίζει καθώς προέρχονται από μονοακόρεστα και τ’ αποξηραμένα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.
• Γιαούρτι με φρούτα
Το γιαούρτι περιέχει δύο ειδών πρωτεΐνης, ορό γάλακτος και καζεΐνη. Σε αντίθεση με την πρωτεΐνη ορού γάλακτος, η καζεΐνη απορροφάται αργά, αυξάνοντας τα επίπεδα αμινοξέων.

Λευκοθέα Καβρουλάκη
Πτυχιούχος Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Μsc «Θεραπευτική Ιατρική – Κλινική Διατροφή » της Ιατρικής Σχολής Αθηνών
wellnesstime.gr

Εγώ χωρίς εγώ.

Εγώ χωρίς εγώ.

Εγώ χωρίς εγώ
Δεν ξέρω τι συνέβη και πως βρέθηκα εδώ. Δεν μπορώ να θυμηθώ, όλα μοιάζουν τόσο θολά. Λες και κάποιος θέλησε να με αποπροσανατολίσει. Το δωμάτιο είναι σκοτεινό με απόκοσμο φωτισμό, φαίνεται σα να το σκηνοθέτησαν για να μην έχεις εικόνα του τι υπάρχει ξεκάθαρα γύρω σου. Ένα μακρόσυρτο βουητό απλώνεται στο δωμάτιο χωρίς να μπορώ να ξεχωρίσω αν προέρχεται από κάπου. Η καρδιά μου χωρίς να το καταλάβω ανεβάζει τους παλμούς της. Ψάχνω δειλά το χώρο μα τίποτα δεν προδίδει από πού ήρθα, το μόνο που βρίσκω είναι μια πόρτα. Σιδερένια. Μοιάζει πελώρια και επιβλητική. Στην όψη της το βήμα μου τρεμοπαίζει. Θέλω να προχωρήσω μα τα πόδια μου έχουν κολλήσει στο πάτωμα. Αναρωτιέμαι τι συμβαίνει και αυτόματα η περιέργεια μου μετατρέπεται σε φόβο. Προσπαθώ να αφουγκραστώ κάποιον ήχο μα τίποτα, μονάχα εκείνο το βουητό. Ο φόβος μου μεγαλώνει και το σώμα μου μικραίνει. Χωρίς να το καταλάβω βρίσκομαι κουλουριασμένη στο έδαφος κι εκεί ανακαλύπτω μια σπίθα φωτός. Το μόνο που αντικρίζω είναι η χαραμάδα της πόρτας αλλά πριν προλάβω να πάρω το βλέμμα μου καταλαβαίνω πως κάποιες στιγμές το φως φεύγει. Σαν κάποιος να περιμένει πίσω της. Ένιωθα κάθε ψήγμα αισιοδοξίας μου να σβήνει όταν μου πέρασε από το μυαλό. Βρίσκεται εκεί και με περιμένει, αναρωτιέται πότε θα κάνω το λάθος για να εμφανιστεί. Πότε θα είμαι έτοιμη για να πάρει τη θέση μου και να κομματιάσει όσα έχτισα σε μια στιγμή. Το μόνο που ήθελα ήταν να ξεφύγω, να προλάβω πριν χρειαστεί να μαζεύω τα κομμάτια μου. Όσο και αν λέει ότι με νοιάζεται με τρομάζει ο τρόπος και η αποφασιστικότητα που γκρεμίζει τα πάντα γύρω. Σα να μην αξίζω να κάνω ένα λάθος, κανένα στραβοπάτημα. Το βήμα κάτω από την πόρτα μοιάζει τώρα να επιταχύνεται, λες και έχει καταλάβει τις σκέψεις μου και ανυπομονεί. Η ανάσα μου γίνεται γρήγορη, το άγχος μου με κυριεύει όλο και περισσότερο. Πρέπει να υπάρχει έξοδος, από κάπου ήρθα, πρέπει απλά να βρω από πού. Σηκώνομαι και ψηλαφίζω τους τοίχους όμως όσο περνάει η ώρα όλο και πιο ξεκάθαρο φαίνεται να είναι, μέχρι που φτάνω πάλι στην αρχή. Αντιμέτωπη με αυτό που με τρομάζει περισσότερο, τον ύψιστο, τον πιο μεγάλο φόβο. Μοιάζει αδύνατο μα πρέπει να βρω το θάρρος. Αν είναι όνειρο πρέπει να ξυπνήσω, μα αν δεν είναι κάτι πρέπει να σκεφτώ. Δάκρυα πλημμυρίζουν τα μάτια μου παρακαλώντας βουβά να μην πονέσω ακόμη μια φορά. Αν μείνω εδώ θα χάσω τα λογικά μου και αν ανοίξω την πόρτα φοβάμαι πως δεν θα καταφέρω να διατηρήσω την αυτοκυριαρχία μου. Μια ζωή θυμάμαι να κάνω όνειρα, σχέδια, πράγματα που ίσως με πάνε ένα βήμα παρακάτω, και πάντα ήταν εκεί να περιμένει τη στιγμή που θα κάνω το λάθος για να μου θυμίσει πως δεν επιτρέπεται. Να με κάνει να αισθάνομαι πως δεν έχω άλλο κουράγιο να προσπαθήσω. Πρέπει κάτι να κάνω, να με καταλάβει. Να δείξω πόσο πονάω όταν εμφανίζεται. Να πάψω να φοβάμαι. Να φοβάμαι τον ίδιο μου τον εαυτό. Οφείλω να προσπαθήσω. Πρέπει να καταλάβει, να με αγαπήσει όπως είμαι. Το πήρα απόφαση.
Θα ανοίξω.
https://mindlabnk.wordpress.com/

Ότι δεν σε πληγώνει σε κάνει πιο δυνατό;

Ότι δεν σε πληγώνει σε κάνει πιο δυνατό;

Οι πληγές στις ιστορίες των ανθρώπων δεν είναι πάντα εύκολες. Ούτε καν συχνά! Είναι κάποιες πληγές τόσο βαθιά ριζωμένες στην ψυχή μας που νομίζουμε πως ποτέ δεν θα επουλωθούν. Πιστεύουμε πως πάντα θα είναι εκεί, να στέκουν ορθάνοιχτες, να μας πονάνε και να μας θυμίζουν το βαθύ τραύμα των αναμνήσεών μας, βαθιά ριζωμένο μέσα μας. 

Είναι κάποιες πληγές που δεν μας αφήνουν να προχωρήσουμε. Θες πες το τύψεις και ενοχές, θες πες το φόβο, αδυναμία, ανημποριά. Μας κρατούν καθηλωμένους σε ένα ανεπανόρθωτο αίσθημα αβοηθησίας, μα αίσθηση ακινησίας, τελικά έναν ψυχικό βάλτο. Εκεί μέσα βουλιάζουμε στάσιμοι, σαν αμήχανα μπροστά στο τίποτα και ατενίζουμε (;) το μέλλον. Ποιο μέλλον; Ο χρόνος σταματά και παρόν, παρελθόν και μέλλον γίνονται ένα: Ένας χρόνος άχρονος…

Κι όμως αν μιλάω τόσο γλαφυρά για την ανθρώπινη αδυναμία, είναι γιατί έχω βαθιά πίστη στην αντίστροφή της. Μια πίστη στην ανθρώπινη δύναμη, την δύναμη της ψυχής μας (ότι κι αν σημαίνει αυτό: νους, πνεύμα, βιώματα, αναμνήσεις και εμπειρίες). Ότι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς- αρκεί να το επιτρέψουμε. Σε ποιον; Στον εαυτό μας. Είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να δώσουμε το Ο.κ., την εντολή για να ξαναπάρουμε μπρος. Να πάμε μπροστά, να πάμε παρακάτω. Να σπρώξουμε τον χρόνο απ’ το παρόν στο μέλλον, να (ξε)περάσουμε το παρελθόν.

Όχι, εξελίσσομαι δεν σημαίνει ξεχνάω. Δεν το αφήνουν οι πληγές μας εξάλλου κάτι τέτοιο. Οι πληγές ακόμα κι αν κλείσουν αφήνουν πίσω τους ουλές, να μας θυμίζουν τον πόνο, την ήττα, την απώλεια… Εξελίσσομαι σημαίνει προχωράω, μαζεύω τα συντρίμμια μου, μαθαίνω απ’ τα λάθη μου, συγχωρώ τις αδυναμίες μου, πηγαίνω παρακάτω.

Εκεί θα βρω τον νέο μου εαυτό. Σοφότερο, δυνατότερο, εμπειρότερο ακόμη κι αν αυτό σημαίνει πιο τρωτός: Ο πόνος ίσως κάποτε να μειωθεί και να φύγει, αυτό που μένει είσαι Εσύ. Εσένα πρέπει να μην εγκαταλείψεις στο παρελθόν και τη λήθη. 

Γράφει ο Γιάννης Ξηντάρας

Ο Γιάννης Ξηντάρας είναι Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής στην Αθήνα, πτυχιούχος Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Εθνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας Ελλάδος. τ. συνεργ. στο Ευγενίδειο Νοσοκομείο Επιστημονικός Υπεύθυνος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης “Επαφή”.


Η δικτατορία των συναισθημάτων ( Η οδύνη των υπερευαίσθητων)

Η δικτατορία των συναισθημάτων 

( Η οδύνη των υπερευαίσθητων)

Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι, που αδυνατούν να συγχρονιστούν με τους ρυθμούς, τα ιδανικά και τους στόχους της κοινωνίας μας. Κλείνονται στον κόσμο τους. Σταδιακά μαθαίνουν να τον υπερεκτιμούν και να τον απεχθάνονται ταυτόχρονα, να τον προασπίζουν, όταν οι άλλοι τον αμφισβητούν, και να τον απαξιώνουν, όταν τους οδηγεί σε συνεχή αδιέξοδα.
Τους λατρεύεις ή τους εξορκίζεις, αλλά σίγουρα, αν συσχετιστείς μαζί τους, δεν μπορείς να τους αγνοήσεις - τείνουν να απορροφούν κάθε ικμάδα και ενέργεια και απαιτούν αυτό, που και οι ίδιοι παρέχουν απλόχερα: πολλή προσοχή, φροντίδα, αποκλειστικότητα, σεβασμό, σε βαθμό ασφυκτικό ή υπέροχο.
Ζουν στις παρυφές του νευρωτισμού, της κυκλοθυμίας, της μελαγχολίας και της κατάθλιψης. Κατά συντριπτική πλειοψηφία (πάνω από 70%) είναι εσωστρεφείς. Συνολικά εικάζεται πως αποτελούν το 20% του γενικού πληθυσμού, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο.
Το νευρικό τους σύστημα επεξεργάζεται τα ερεθίσματα με τρόπο διαφορετικό, βαθύτερο, περισσότερο ενδελεχή. Τα χρώματα είναι πιο ζωντανά, η λεπτομέρεια εμφανέστερη, οι ήχοι γεμάτοι αποχρώσεις, οι αισθήσεις δυνατές, η οικουμένη πιο περίπλοκη, απαιτητική και τα λόγια των ανθρώπων μεστά νοημάτων, υπαινιγμών, άδηλων προθέσεων και ανερμήνευτων κινήτρων.
Κατακλύζονται ανά πάσα στιγμή από τα δεδομένα δύο παράλληλων πραγματικοτήτων: Της εσωτερικής με το υπερτροφικό υπερεγώ και τα ακόρεστα πάθη, με την αντινομία των θέλω και των πρέπει, με την καταδυνάστευση μιας εικόνας, που πάση θυσία πρέπει να διαφυλαχθεί, ακόμα κι αν αυτό εγκλωβίσει τις πιο μύχιες επιθυμίες. Και συνάμα τους συγκλονίζουν οι δυσερμήνευτοι χρησμοί των απαιτήσεων των άλλων, που τις περισσότερες φορές ελαύνουν ως κατακτητές παρά ως προσκυνητές στην ουτοπία και την αυταπάτη και τη νηνεμία.
Τα πλήθη τούς ζαλίζουν, προτιμούν την μικρή, δημιουργική παρέα. Μισούν τους αγροίκους, τους αγενείς, τους υπερόπτες. Η βοή φαντάζει εκκωφαντική, η τελειοθηρία μετατρέπεται σε αποφυγή, τα συναισθήματα μείγμα εκρηκτικό, αλλά ποθητό και επικίνδυνο. Τι βολικό αν κάποιος ανακάλυπτε τις εξωτικές τους ιδιότητες και καθηλωνόταν στη λαγνεία των εκφάνσεών τους.
Η εμπειρία τους κάνει χειριστικούς, ο χαρακτήρας τους εξεγείρει τις υποθέσεις, η προσωπικότητα τους οδηγεί στα πιο συμβατικά, αλλά και στα πιο παράτολμα. Και μονίμως παραδίδουν γη και ύδωρ σε λάθος άτομα, απορρίπτοντας τους καταλληλότερους και αδιαφορώντας για το πασιφανές.
Παίρνουν τα πάντα στα σοβαρά, δίνονται ολόψυχα, λατρεύουν τις λεπτές ευγενικές κινήσεις, τη διακριτικότητα, τα όρια, το σεβασμό. Καθώς επεξεργάζονται το αδιόρατο για τους πολλούς, γίνονται πιο επιφυλακτικοί, επιζητούν εχέγγυα, δεν ενδίδουν στον αυθορμητισμό, ρέπουν προς την κρυψίνοια, έλκονται από το παραμυθένιο, το φανταστικό, το ιδεατό, το άπιαστο. Χρειάζονται χώρο για τον εαυτό τους, ζυγίζουν τις συμπεριφορές μέσα από το καλειδοσκόπιο των συναισθημάτων, μαγεύονται από την τέχνη, την αισθητική, γίνονται επιτομή της δημιουργικότητας, αρκεί να τους παρασχεθεί το κίνητρο, το πεδίο της μάχης, στο οποίο θα θυσιάσουν το είναι τους.
Πληγώνονται εύκολα, αν ανοιχτούν, ηττώνται, αν επενδύσουν, προδίδονται, αν εμπιστευθούν. Κι όλα αυτά τα βιώνουν δίχως ο άλλος να έχει περιπέσει σε κάποιο εξόχως μεμπτό σφάλμα. Απλά, δεν κατόρθωσε να αποκρυπτογραφήσει την οπτασία, που είχαν πλάσει, δεν ήταν ικανός να ξεκλειδώσει τους μυστικούς κώδικες, προσέφερε αταίριαστο γοβάκι στα πόδια της σωστής Σταχτοπούτας.
Αν γνωρίζετε τέτοια πρόσωπα και έχετε μάθει να αντέχετε στους ριψοκίνδυνους εναγκαλισμούς και στις ανασφαλείς προσκολλήσεις, αφιερώστε τους χρόνο προσοχή, θαυμασμό και ενδιαφέρον. Με εντιμότητα και εναργείς προσεγγίσεις. Προχωρώντας με την διστακτικότητα και τον ενθουσιασμό του εξερευνητή σε ατραπούς πρωτοπερπατημένες. Αλλιώς το πιθανότερο είναι να συγκρουσθείτε ή να λυπηθείτε, όπως ο ποιητής που  άφησε να περάσει ένα πλατύ ποτάμι ανάμεσα από τα δάχτυλά του, χωρίς να πιει ούτε μια στάλα. 

Η δικτατορία των συναισθημάτων
Δρ Ευστράτιος Παπάνης, Ακαδημία των Πολιτών
Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Απόσπασμα από το βιβλίο του Ο θαμπωμένος καθρέφτης του εαυτού μας 

Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018

Ένα Μικρό Πανεπιστήμιο στην Ιπποκράτους!

Ένα Μικρό Πανεπιστήμιο στην Ιπποκράτους!

Διαλέξεις και ανοιχτός διάλογος με κορυφαίους επιστήμονες
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Ιπποκράτους 118, Αθήνα
Μια νέα ενότητα διαλέξεων ξεκινά στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ φιλοδοξώντας να αποτελέσει θεσμό και να προσφέρει στο κοινό βραδιές προβληματισμού, πνευματικής καλλιέργειας και παραγωγικού διαλόγου. Κορυφαίοι επιστήμονες και διανοούμενοι μιλούν για θέματα που μας απασχολούν σήμερα προσφέροντας το έναυσμα για ενδιαφέρουσες συζητήσεις.
Ο πρώτος κύκλος διαλέξεων με τον αστροφυσικό Διονύση Π. Σιμόπουλο έχει αφορμή το βιβλίο του Είμαστε αστρόσκονη, Σύμπαν μια ιστορία χωρίς τέλος. Από τη γέννηση των άστρων ως τις μαύρες τρύπες, από τα στοιχειώδη σωματίδια ως τα βαρυτικά κύματα, από τους πιο μακρινούς γαλαξίες ως το ανθρώπινο είδος, ο Διονύσης Σιμόπουλος μιλά για το αέναο ταξίδι της υλοενέργειας που απαρτίζει το Σύμπαν.
  • Ο άνθρωπος και το σύμπαν Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2018, 7:30 μ.μ.
  • Ψίθυροι από το σύμπαν Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018, 7:30 μ.μ.
Στην πρώτη συνάντηση ο διακεκριμένος αστροφυσικός καταπιάνεται μεταξύ άλλων με θέματα όπως:
  • Η επισκόπηση της εξέλιξης των ανθρώπινων γνώσεων για το Σύμπαν και των μέσων που χρησιμοποιούνται για τη μελέτη της δομής και της εξέλιξής του.
  • Η καταλυτική συμβολή των διαστημικών αστεροσκοπείων στην αποκάλυψη μυστικών της φύσης, όπως η ηλικία και η έκταση του Σύμπαντος και η εξελικτική πορεία των άστρων.
  • Η αξιοποίηση των γνώσεων του παρελθόντος που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά για να συνεχίσουμε το «ταξίδι χωρίς τέλος».
Στη δεύτερη συνάντηση, διερευνώνται οι τρόποι με τους οποίους αφουγκραζόμαστε τους ψιθύρους του Σύμπαντος:
  • Τι είναι τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα;
  • Τι είναι τα βαρυτικά κύματα;
  • Πώς μια πρόβλεψη του Αϊνστάιν πριν από 100 χρόνια επιβεβαιώνεται ανοίγοντας ένα νέο σπουδαίο παράθυρο ανακαλύψεων για τα τεκταινόμενα στο Σύμπαν;
  • Τι υπόσχεται η νέα ανακάλυψη σε σχέση με τα μυστικά του Σύμπαντος;
Στον δεύτερο κύκλο διαλέξεων τη σκυτάλη παίρνει ο ιστορικός Θάνος Βερέμης με αφορμή δίνεται τα βιβλία του Δόξα και αδιέξοδα: Ηγέτες της Νεοελληνικής Ιστορίας και Ελευθέριος Βενιζέλος: Ο οραματιστής του εφικτού.
  • Η Μεταπολίτευση  Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018, 8 μ.μ.
  • Ο διχασμός του 1915. Τι συνέβη  Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018, 8 μ.μ.
Στην πρώτη συνάντηση με κεντρικό άξονα τη Μεταπολίτευση του 1974 που κατέληξε να προσδιορίζει όλη την κατοπινή πολιτική ιστορία, ο Θάνος Βερέμης καταπιάνεται με θέματα όπως:
  • Ο όρος Μεταπολίτευση και οι σημασίες του
  • Περίοδοι της Μεταπολίτευσης, τομές και ανατροπές
  • Ο αντίκτυπος της Μεταπολίτευσης στην κρίση του σήμερα
Στη δεύτερη συνάντηση κάνοντας ένα άλμα στον χρόνο μεταφερόμαστε έναν αιώνα πίσω και συζητάμε για τον Εθνικό Διχασμό:
  • Ο ρόλος της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής κατά τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο – Οι αρχές του διχασμού
  • Τα αίτια και τα χρονικά του όρια
  • Η εξάπλωσή του από τον χώρο της πολιτικής στην κοινωνία
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΘΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
Όσοι ενδιαφέρεστε να παρακολουθήσετε, δηλώστε συμμετοχή στο e-mail: polychoros@metaixmio.gr, σημειώνοντας τα προσωπικά σας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνα επικοινωνίας, e-mail, επάγγελμα), καθώς και τον τίτλο της διάλεξης.
Οι διαλέξεις θα μεταδοθούν ζωντανά και με live streaming από τον ιστότοπό μας www.metaixmio.gr. Μείνετε συντονισμένοι.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Ο Διονύσης Π. Σιμόπουλος γεννήθηκε το 1943 στα Γιάννενα και μεγάλωσε στην Πάτρα. Σπούδασε Πολιτική Επικοινωνία και Αστροφυσική στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα των ΗΠΑ. Είναι επίτιμος διευθυντής του Ευγενιδείου Πλανηταρίου, πολυβραβευμένος διεθνώς για τη συνεισφορά του στην αστρονομική εκπαίδευση. Το πλούσιο επιμορφωτικό του έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 26 βιβλία, πάνω από 500 σενάρια επιμορφωτικών τηλεοπτικών εκπομπών και πάνω από 250 σενάρια πολυθεαμάτων πλανηταρίου.
Ο Θάνος Βερέμης σπούδασε Πολιτική Επιστήμη στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης και Ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (Trinity College). Το 1978 ήταν Research Associate του «Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών» (Λονδίνο), το 1983 υπήρξε επισκέπτης ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Harvard, το 1987 επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Princeton και το 1993-94 επισκέπτης καθηγητής στο St. Antony’s College της Οξφόρδης.
Διετέλεσε καθηγητής πολιτικής ιστορίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών, και από το 1988 ως το 1994 υπήρξε Διευθυντής του «Ελληνικού Ιδρύματος Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής» (ΕΛΙΑΜΕΠ) και ως το 2000 Πρόεδρός του. Από το 2001 ως το 2003 ήταν Constantine Karamanlis Professor στο Fletcher School of Law and Diplomacy. Από το 2004 ως το 2010 ήταν Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ).
Δίδαξε ιστορία στο LSE (2006), στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (2008) και στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις στο Σικάγο (2014). Εξέδωσε περισσότερες από είκοσι ολοκληρωμένες μελέτες-βιβλία. Υπήρξε επιμελητής τουλάχιστον ισάριθμων έργων
https://wordpress64426.wordpress.com/

ΜΠΑ, ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ.... ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΗΣΟΥΝ !!!


δεν είσαι εδώ


Published by Athina


Χάραμα,  το χέρι μου ψάχνει το δικό σου, θέλουν τα δάχτυλά μου να μπερδευτούν με τα δικά σου, να με τραβήξουν πάνω σου και να αισθάνομαι την καρδιά σου να χτυπά στο δικό μου στήθος. Νιώθω κάψιμο στο στέρνο και την αναπνοή μου να βαραίνει. Βαριά η επιθυμία, βαρύ το πάθος όταν μένει να κάνεις κύκλους σε ένα μόνο κορμί.
Το χέρι μου περιμένει το δικό σου, του λέω ποτέ δεν ήσουν, ποτέ δε θα σαι, και όμως αυτό εμμένει να χωθεί στο δικό σου. Κοίτα πώς ξάπλωσες μου λέει με γελάκι ειρωνικό. Πώς ξάπλωσα; :/ Γυρισμένη πλάτη, κουλουριασμένη στο δικό σου κορμί, με τα χέρια σου να με τυλίγουν, «τι σημαίνει δεν είσαι εδώ;»
Ξύπνα κοιμήση, άρπαξέ με, σφίξε με, χαμογέλα μου με αυτό το ελεεινό πολλά υποσχόμενο στραβό χαμόγελό σου. Ξύπνα μωρέ, έτοιμος ο καφές, τον πιούμε αγκαλιά κοιτώντας τη βροχή, που τόσο έχεις πει σου αρέσει, «τι σημαίνει δεν είσαι εδώ;»
Χαΐδεψέ με, άσε το χέρι σου να κυλά πάνω μου, παίξε μαζί μου όπως μόνο εσύ κάνεις 😉 Ακούω τις κοφτές  σου ανάσες, νιώθω τους παλμούς σου, το υγρό σου βλέμμα, πάλι με κατακτά, «τι σημαίνει δεν είσαι εδώ;»
Καλημέρα είπαμε; Μπα, δεν είσαι εδώ.

https://facerealityweb.wordpress.com/

ΠΑΡΤΙΔΑ ΓΙΑ ΠΕΝΤΕ

ΠΑΡΤΙΔΑ ΓΙΑ ΠΕΝΤΕ

Έχω ξαναπεί πόσο μου αρέσει να καταφεύγω κάπου κάπου σε ένα καλό αστυνομικό μυθιστόρημα. Έτσι και τώρα, μετά από μια μεγάλη περίοδο κλασσικών αναγνωσμάτων, άρχισα να διαβάζω το βιβλίο του Μάρκο Μαλβάλντι, ‘Παρτίδα για Πέντε. Τον συγγραφέα δεν τον γνώριζα και στο βιβλίο με παρέσυραν αφενός ο όγκος του –καιρό είχα να πιάσω στα χέρια μου μικρό βιβλίο – αφετέρου το θέμα του και ο τόπος που διαδραματίζεται η ιστορία. Μόνιμα παθιασμένη με την Ιταλία και ιδιαίτερα την Τοσκάνη, δεν θα μπορούσα να ξεφύγω για πολύ από τα δίχτυα του επιδέξιου συγγραφέα.
Και είναι πράγματι ένα δίχτυ αυτό που απλώνει ο έξυπνος Μαλβάλντι. Δεν φτιάχνει μια απλή αστυνομική ιστορία. Φτιάχνει ένα σκηνικό που δένει τον αναγνώστη με τους ήρωες, τόσο, που είμαι σίγουρη ότι κάποιοι θα ήθελαν να αποτελούν μέρος αυτής της θεότρελης παρέας.
Ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας είναι ο Μάσιμο ο οποίος διατηρεί το μπαρ ΜπαρΛούμε σε μια μικρή ιταλική πόλη με το όνομα Πινέτα. Ο Μαλβάλντι παίζει με την ονομασία τόσο του μπαρ όσο και της πόλης (ΜπαρΛούμε σημαίνει αμυδρό φως και μεταφορικά ίχνος ή ένδειξη ενώ Πινέτα είναι ο πευκώνας). Οι πελάτες του ΜπαρΛούμε είναι διάφοροι τουρίστες που χαλάνε την ησυχία του Μάσιμο και κάποιοι ακόμη πιο ενοχλητικοί ντόπιοι. Υπάρχει μια καταπληκτική ομάδα τεσσάρων ηλικιωμένων, οι οποίοι εκτός από κουτσομπόληδες και γκρινιάρηδες είναι και μόνιμοι θαμώνες του μπαρ.
Η μοναδική αυτή παρέα απαρτίζεται από τον ογδονταδιάχρονο Αμπέλιο, τον παπού του Μάσιμο, συνταξιούχο σιδηροδρομικό υπάλληλο και αδιαμφισβήτητο θριαμβευτή του διαγωνισμού αθυροστομίας εδώ και 26 χρόνια, τον Άλντο ιδιοκτήτη εστιατορίου, τον Τζίνο συνταξιούχο ταχυδρομικό υπάλληλο και τον ‘τρισευτυχισμένα υπέρβαρο’ Πιλάντε πρώην δημοτικό υπάλληλο.
Οι τέσσερις άντρες μάλλον είναι καλοί φίλοι, αν κρίνει κανείς από το πώς τσακώνονται: οι τρεις είναι καθισμένοι με παπική κοσμιότητα στις πλαστικές καρέκλες κι ο τέταρτος στέκεται όρθιος, κρατώντας έναν δίσκο με την τράπουλα, ένα Φερνέτ Μπράνκα, μια μπίρα και μια σαμπούκα με μερικούς κόκκους καφέ. Ένας από τους καθισμένους κουνιέται θαρρείς και τον έχει τσιμπήσει ταραντούλα.
Προφανώς κάτι λείπει.
«Πού είναι ο καφές μου;»
«Δεν μου τον έφτιαξε».
«Δε σου τον έφτιαξε; Και γιατί;»
«Λέει ότι κάνει πολλή ζέστη».
«Δικό μου πρόβλημα αν κάνει ή δεν κάνει ζέστη για να πιώ ή όχι έναν καφέ! Δε μου φτάνει ο βραχνάς της κόρης μου που μου μετράει τα τσιγάρα, τώρα έχουμε και τον μπάρμαν να ανησυχεί για την υγεία μου; Για να του πω δυό λογάκια!»
Όταν ένας μεθυσμένος νεαρός μπαίνει στο μπαρ, ισχυριζόμενος ότι εντόπισε μια νεκρή γυναίκα σε ένα κάδο σκουπιδιών, εκεί κοντά, ο Μάσιμο βρίσκεται μπλεγμένος στη διαλεύκανση μιας υπόθεσης δολοφονίας.
Ο αστυνόμος Φούσκο, που έχει αναλάβει την υπόθεση, ισχυρίζεται ότι θα λύσει την υπόθεση άμεσα αλλά κανείς δεν φαίνεται να έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητές του. Αντίθετα ο Μάσιμο και η παρέα των τεσσάρων ηλικιωμένων αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικοί. Η παρέα που λειτουργεί και σαν κανάλι πληροφοριών, φημών και κουτσομπολιών βοηθά τον Μάσιμο που προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητα του ανθρώπου που θεωρεί ένοχο η αστυνομία.
Αυτό το σύντομο, απλό και συχνά πολύ αστείο μυθιστόρημα, εξαρτά την επιτυχία του σε κάτι περισσότερο από το ίδιο το μυστήριο. Οι ηλικιωμένοι φίλοι που  συγκεντρώνονται τακτικά στο ΜπαρΛούμε για να περάσουν την ώρα τους παίζοντας χαρτιά ενώ κουτσομπολεύουν όλους και όλα στην μικρή παραλιακή πόλη, ο ιδιόρρυθμος μπάρμαν, που ενώ δείχνει να τον ενοχλούν αυτοί οι χαρακτήρες, συμμετέχει συχνά στο παιχνίδι τους ως πέμπτος παίκτης, όταν η ώρα δεν περνάει και συζητά και μοιράζεται μαζί τους τις σκέψεις του, εκτιμώντας τα σχόλιά τους, οι έξυπνοι διάλογοι και οι ζωντανές σκηνές από τα παιχνίδια της μπρίσκολα, κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη ο οποίος αισθάνεται ότι συμμετέχει στις έρευνες για τη διαλεύκανση του εγκλήματος αντί να διαβάζει μακροσκελείς περιγραφές ή μόνο την άποψη του αφηγητή.
Ολοκλήρωσα το διάβασμα του βιβλίου με ένα χαμόγελο και την αίσθηση ότι γνώρισα τον Μάσιμο και συμμετείχα στη ζωή του ΜπαρΛούμε.  Το βιβλίο Παρτίδα για πέντε’ που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις ΚΑΛΕΝΤΗΣ σε μετάφραση Δήμητρας Δότση, είναι το πρώτο της σειράς επτά βιβλίων με τον τίτλο «ΜπαρΛούμε – εγκλήματα στην Τοσκάνη», που έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες.
Ήταν περίπου τρεις και μισή της προηγούμενης μέρας, το καφέ μπαρ ήταν μακάρια βυθισμένο στην ανάπαυλα του απομεσήμερου. Ο Μάσιμο, πίσω από τον πάγκο, με τα πόδια του να μουλιάζουν σε μια σκάφη γεμάτη νερό, διάβαζε (Τα απομεινάρια μιας μέρας του Καζούο Ισιγκούρο, ωραίο βιβλίο, αλλά διαβάστε το καλύτερα σε κάποια φάση που θα είστε χαρούμενοι, αλλιώς σας βλέπω να πέφτετε στις γραμμές του τραμ). Η γερουσία, έξω στη σκιά της μεγάλης φλαμουριάς, έπαιζε κανάστα κι έτσι δεν έκανε φασαρία όπως πάντα, πράγμα σπάνιο. Ένας όχι και πολύ ψηλός τύπος, με στρογγυλά μεταλλικά γυαλάκια, λιγοστά μαλλιά στο πλάι και στη μέση ένα ωραίο στιλπνό κρανίο, μόλις βγήκε από μια Ζ4, μπήκε στο καφέ μπαρ χαμογελώντας και χαιρετώντας μεγαλόφωνα :
«Καλημέρα».
«Εξαρτάται».
«Τι, συγγνώμη;»
«Εξαρτάται από τις προθέσεις σας. Αν θέλετε απλώς να πιείτε κάτι δροσερό και να απολαύσετε τη σκιά έξω, θα μπορούσα να συνεχίσω με την ησυχία μου το βιβλίο μου και θα εξακολουθούσε να είναι μια καλή μέρα, τουλάχιστον για λίγο ακόμα. Αν όμως σκοπεύετε να μιλήσουμε για το έγκλημα Κόστα, αυτό θα με ανάγκαζε να κλείσω το βιβλίο μου, πράγμα που θα το κατέτασσα, χωρίς την παραμικρή αμφιβολία, στα γεγονότα τα οποία αποκαλώ σπασαρχίδικα. Συνεπώς, ο χαιρετισμός σας θα μου φαινόταν φανερά υποκριτικός».

Εκδόσεις ΚΑΛΕΝΤΗΣ
https://passepartoutreading.wordpress.com/

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...