Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023

Σύνοψη του παγκοσμίου φήμης μυθιστορήματος του Λέοντος Τολστόι "Anna Karenina"

 

Σύνοψη του παγκοσμίου φήμης μυθιστορήματος του Λέοντος Τολστόι "Anna Karenina"


Narayan Giri, Okhaldhunga, Νεπάλ

Οκτ. 8

✍- Narayan Giri

Ο Λέων Νικολάγιεβιτς Τολστόι (9 Σεπτεμβρίου 1828 – 7 Νοεμβρίου 1910) ήταν διάσημος Ρώσος συγγραφέας. Θεωρείται επίσης ως ένας από τους κορυφαίους μυθιστοριογράφους στον κόσμο. Είναι επίσης ο δημιουργός του Τολστοϊσμού, του οποίου η φιλοσοφία χρησιμοποιείται σήμερα σε διάφορους τομείς. Ήταν υποψήφιος για το βραβείο Νόμπελ από το 1902 έως το 1906 για τη συνεισφορά του στη λογοτεχνία. Αν και προτάθηκε για το Νόμπελ Ειρήνης το 1901, το 1902 και το 1910, δεν έλαβε το βραβείο, το οποίο θεωρείται επίσης η μεγάλη διαμάχη του βραβείου Νόμπελ.

Γεννημένος σε μια αριστοκρατική ρωσική οικογένεια το 1828, είναι περισσότερο γνωστός για μυθιστορήματα όπως «Πόλεμος και Ειρήνη» και «Άννα Καρένινα». Συνήθιζε να γράφει έργα εστιάζοντας σε μια ρεαλιστική και αυτοαντίληψη. Θεωρείται ως ένας από τους αθάνατους δημιουργούς της ρωσικής λογοτεχνίας για τη συνεισφορά του στη ρωσική λογοτεχνία κατά τη διάρκεια της ζωής του. Τα έργα του σημάδεψαν μια νέα φάση στον ρωσικό και παγκόσμιο ρεαλισμό, λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ των μυθιστορημάτων και της λογοτεχνίας του εικοστού και του δέκατου ένατου αιώνα. Ο Λέων Τολστόι είχε μια βαθιά επιρροή στην ανάπτυξη του κοσμοπολιτισμού στην ανάπτυξη της ρεαλιστικής παράδοσης στην παγκόσμια λογοτεχνία.

Η Άννα Καρένινα είναι ένα σημαντικό μυθιστόρημα του Λέοντος Τολστόι. Εκδόθηκε για πρώτη φορά ως βιβλίο το 1878. Πολλοί συγγραφείς το θεωρούν το σπουδαιότερο λογοτεχνικό έργο που γράφτηκε ποτέ. Ο ίδιος ο Τολστόι το ονόμασε το πρώτο του αληθινό μυθιστόρημα. Κυκλοφόρησε αρχικά στο περιοδικό The Russian Messenger από το 1873 έως το 1977.

Με περισσότερους από δώδεκα σημαντικούς χαρακτήρες σε οκτώ μέρη, η Άννα Καρένινα εκτείνεται σε περίπου 800 σελίδες. Συνήθως χωρίζεται σε δύο τμήματα. Ασχολείται με θέματα προδοσίας, εμπιστοσύνης, οικογένειας, γάμου, αυτοκρατορικής ρωσικής κοινωνίας, επιθυμίας, αγροτικής ζωής, αστικής ζωής.

Η ουσία του μυθιστορήματος

Stepan Arkadyevich Oblonsky ("Stiva"), ένας αριστοκρατικός πρίγκιπας της Μόσχας, ο οποίος ήταν άπιστος στη σύζυγό του, πριγκίπισσα Daria Alexandrovna ("Dolly"). Αφού η Ντόλι ανακαλύπτει τη σχέση του συζύγου της Στίβια με τη δασκάλα του παιδιού, το σπίτι και η οικογένεια βρίσκονται σε αναταραχή. Αυτό που ενημερώνει η Stiva στην οικογένεια είναι ότι η παντρεμένη αδερφή της, Anna Arkadyna Karenin, επισκέπτεται από την Αγία Πετρούπολη για να ηρεμήσει την κατάσταση. Έρχεται να τακτοποιήσει τον καυγά του κουνιάδου της.

Εν τω μεταξύ, ο παιδικός φίλος της Στίβα, Κονσταντίν Ντμίτριεβιτς Λέβιν ("Κόστυα"), φτάνει στη Μόσχα με σκοπό να κάνει πρόταση γάμου στη μικρότερη αδερφή της Ντόλι, την πριγκίπισσα Κατερίνα Αλεξάντροβνα Σερμπάτσκαγια ("Γατάκι"). Ο Λέβιν είναι ένας παθιασμένος, ανήσυχος, αλλά ντροπαλός αριστοκρατικός ιδιοκτήτης που, σε αντίθεση με τους συνομηλίκους του στη Μόσχα, επιλέγει να ζήσει στη χώρα με την τεράστια περιουσία του. Αυτό που μαθαίνει είναι ότι η Kitty καταδιώκεται επίσης από έναν αξιωματικό ιππικού του στρατού που ονομάζεται κόμης Alexei Kirillovich Vronsky.

Φτάνοντας στο σιδηροδρομικό σταθμό για να συναντήσει την Άννα, ο Στίβα συναντά τον Βρόνσκι, ο οποίος επισκέπτεται τη μητέρα του, την κόμισσα Βρόνσκαγια. Η Άννα και ο Βρόνσκι ταξίδεψαν στην ίδια άμαξα και μίλησαν μαζί. Έτσι τα μέλη της οικογένειας επανενώνονται. Την πρώτη φορά που ο Βρόνσκι βλέπει την Άννα, ένας υπάλληλος σιδηροδρόμων πέφτει κατά λάθος μπροστά σε ένα τρένο και σκοτώνεται. Η Άννα το εξηγεί ως «κακό σημάδι». Ωστόσο, ο Βρόνσκι είναι ερωτευμένος με την Άννα και δωρίζει διακόσια ρούβλια στην οικογένεια του εκλιπόντος, κάτι που του κάνει εντύπωση. Η Άννα αισθάνεται επίσης άβολα αφήνοντας τον μικρό της γιο, Σεργκέι ("Seryozha") μόνο για πρώτη φορά.

Στο σπίτι του Oblonsky, η Anna μιλά ανοιχτά και συναισθηματικά με την Dolly για τη σχέση της Stiva και τη διαβεβαιώνει ότι η Stiva την αγαπά παρά τη δυσπιστία της. Η Ντόλι συγκινείται από την ομιλία της Άννας και αποφασίζει να συγχωρήσει τη Στίβα.

Η Κίτι, που επισκέπτεται την Ντόλι και την Άννα, είναι μόλις δεκαοκτώ ετών. Στην πρώτη του σεζόν ως πρωτοεμφανιζόμενος, αναμένεται να παίξει ένα σπουδαίο παιχνίδι απέναντι σε κάποιον της κοινωνικής του θέσης. Ο Βρόνσκι την προσέχει πολύ και ελπίζει να χορέψει μαζί της σε ένα παιχνίδι με μπάλα εκείνο το βράδυ. Η Κίτι εντυπωσιάζεται από την ομορφιά και την προσωπικότητα της Άννας και ερωτεύεται μαζί της με τον ίδιο τρόπο όπως ο Βρόνσκι. Όταν ο Levin κάνει πρόταση γάμου στην Kitty στο σπίτι του, εκείνη την απορρίπτει αγενώς, ενώ ο πατέρας της Kitty ευνοεί τον Levin.

Στο μεγάλο χορό, η Κίτι ελπίζει να ακούσει κάτι από τον Βρόνσκι, αλλά εκείνος χορεύει με την Άννα, επιλέγοντάς την για φίλη αντί για μια έκπληκτη και αποκαρδιωμένη Γάτα. Αυτό που μαθαίνει η Κίτι είναι ότι ο Βρόνσκι είναι ερωτευμένος με την Άννα και δεν έχει σκοπό να την παντρευτεί παρά την ανοιχτή του στοργή. Ο Βρόνσκι θεωρεί τις αλληλεπιδράσεις του με την Κίτι μόνο ως πηγή διασκέδασης και υποθέτει ότι η Κίτι ενεργεί για αυτόν τον λόγο. Ενοχλημένη από τις συναισθηματικές και σωματικές αντιδράσεις του Βρόνσκι, η Άννα επιστρέφει αμέσως στην Αγία Πετρούπολη. Ο Βρόνσκι ταξιδεύει με το ίδιο τρένο. Σε ένα ολονύκτιο ταξίδι οι δυο τους συναντιούνται και ο Βρόνσκι εξομολογείται τον έρωτά του. Η Άννα τον απορρίπτει παρόλο που η Άννα εντυπωσιάζεται πολύ από την προσοχή του.

Συντετριμμένος από την απόρριψη της Kitty, ο Levine εγκαταλείπει κάθε ελπίδα γάμου και επιστρέφει στο κτήμα του. Η Άννα επιστρέφει στην Αγία Πετρούπολη με τον σύζυγό της Karenin (ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος) και τον γιο τους Seryozha. Όταν η Άννα βλέπει για πρώτη φορά τον σύζυγό της μετά τη συνάντησή της με τον Βρόνσκι, η Άννα τον βρίσκει μη ελκυστικό, αν και λέει στον εαυτό της ότι είναι καλός άνθρωπος.

Ο Shcherbatsky συμβουλεύεται γιατρούς για την υγεία της Kitty, η οποία συνεχίζει να αποτυγχάνει μετά την απόρριψη του Vronsky. Ένας ειδικός προτείνει στην Kitty να επισκεφτεί ένα σπα υγείας στο εξωτερικό για να γίνει καλά. Η Ντόλι μιλάει στην Κίτι και μετά συνειδητοποιεί ότι πονάει εξαιτίας του Βρόνσκι και του Λέβιν, τους οποίους νοιάστηκε και τους πόνεσε για τίποτα. Ταπεινωμένη από τον Βρόνσκι και πληγωμένη από την αποδοκιμασία του Λέβιν, η Κίτι θρηνεί την αδερφή της αναφέροντας την απιστία της Στίβα και λέει ότι δεν θα μπορούσε ποτέ να αγαπήσει κάποιον που την απάτησε. Εν τω μεταξύ, ο Στίβα συναντά τον Λέβιν στο εξοχικό του κτήμα, πουλώντας γη κοντά.

Στην Αγία Πετρούπολη, η Άννα αρχίζει να περνά πολύ χρόνο στον στενό κύκλο της κοινωνίας της μόδας και στην κόρη του ξαδέλφου του Βρόνσκι, πριγκίπισσα Μπέτσι. Ο Βρόνσκι συνεχίζει να καταδιώκει την Άννα. Αν και η Άννα προσπαθεί αρχικά να τον απορρίψει, τελικά υποκύπτει στην προσοχή του και ξεκινά μια σχέση. Εν τω μεταξύ, ο Κάρενιν υπενθυμίζει στη σύζυγό του την αδικία του να δίνει υπερβολική προσοχή στον Βρόνσκι δημόσια, κάτι που γίνεται αντικείμενο φημών. Ανησυχεί για τη δημόσια εικόνα του, αν και πιστεύει λανθασμένα ότι η Άννα είναι υπεράνω υποψίας.

Ο Βρόνσκι συμμετέχει σε έναν ενδιαφέροντα ιππικό διαγωνισμό, κατά τον οποίο καβαλάει τη φοράδα του Frou-Frou πολύ δυνατά – η ανευθυνότητά του κάνει το άλογο να πέσει και να σπάσει τη σέλα του. Η Άννα δεν μπορεί να κρύψει τη θλίψη της για το ατύχημα. Νωρίτερα, η Άννα είχε πει στον Βρόνσκι ότι ήταν έγκυος. Η Καρένιν είναι επίσης παρούσα στον αγώνα και σχολιάζει στην Άννα ότι η συμπεριφορά της είναι ανάρμοστη. Η Άννα εξομολογείται στον σύζυγό της για τη σχέση τους σε κατάσταση ακραίας θλίψης και συγκίνησης. Ο Κάρενιν του λέει να το διακόψει πιστεύοντας ότι ο γάμος τους θα είναι ασφαλής για να αποφύγει περαιτέρω φήμες.

Η Kitty και η μητέρα της επισκέπτονται ένα γερμανικό σπα για να ξεφύγουν από την κακή υγεία. Εκεί συναντούν την καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι πιετίστα Madame Stahl και την υιοθετημένη κόρη της, Saint Varenka. Εντυπωσιασμένη από τη Βαρένκα, η Κίτι γίνεται πολύ αγνή, αλλά απογοητεύεται από την κριτική του πατέρα της, όταν υποψιάζεται ότι η Μαντάμ Σταλ προσποιείται την ασθένειά της. Στη συνέχεια επιστρέφει στη Μόσχα.

Ο Levine συνεχίζει να εργάζεται στο κτήμα του, ένα σκηνικό στενά συνδεδεμένο με τις πνευματικές του σκέψεις και αγώνες. Παλεύει με την ιδέα του ψέματος, σκέφτεται πώς να το ξεφορτωθεί και επικρίνει τα ψέματα των άλλων. Αναπτύσσει ιδέες που σχετίζονται με τη γεωργία και αναπτύσσει μια μοναδική σχέση μεταξύ των αγροτικών εργατών και της πατρίδας και του πολιτισμού τους. Πίστευε ότι η ευρωπαϊκή αγροτική μεταρρύθμιση δεν θα λειτουργούσε στη Ρωσία λόγω της μοναδικής κουλτούρας και προσωπικότητας της ρωσικής αγροτιάς.

Όταν ο Levin επισκέπτεται την Dolly, η Dolly προσπαθεί να εξηγήσει τι συνέβη μεταξύ αυτού και της Kitty και προσπαθεί να εξηγήσει τη συμπεριφορά της Kitty. Ο Levin συγκινείται πολύ από τα σχόλια της Dolly για την Kitty και αρχίζει να απομακρύνεται από την Dolly επειδή πιστεύει ότι η στοργική της συμπεριφορά προς τα παιδιά της είναι ψευδής. Ο Levine αποφασίζει να ξεχάσει την Kitty και σκέφτεται την πιθανότητα να παντρευτεί μια αγρότισσα. Ωστόσο, βλέποντας την Kitty στο αυτοκίνητό του, ο Levin συνειδητοποιεί ότι εξακολουθεί να την αγαπά. Εν τω μεταξύ, στην Αγία Πετρούπολη, ο Καρένιν αρνείται να χωρίσει με την Άννα, επιμένοντας ότι η σχέση τους θα συνεχιστεί. Απειλεί ότι θα αφήσει τον Σεργκέι αν συνεχίσει τη σχέση του με τον Βρόνσκι.

Ενώ η Άννα και ο Βρόνσκι συνεχίζουν να βλέπονται, η Καρένιν συμβουλεύεται έναν δικηγόρο για διαζύγιο. Κατά τη διάρκεια της περιόδου στη Ρωσία, μόνο ο αθώος διάδικος μπορούσε να ζητήσει διαζύγιο σε μια σχέση και είτε γινόταν δεκτό από τον ένοχο – κάτι που θα υπονόμευε το κύρος της Άννας στην κοινωνία και θα την εμπόδιζε να ξαναπαντρευτεί στην Ορθόδοξη Εκκλησία – είτε ο ένοχος μπορούσε να βρει ένα πάρτι σε μια πράξη μοιχείας. Ο Καρένιν αναγκάζει την Άννα να παραδώσει μερικά από τα ερωτικά γράμματα του Βρόνσκι, τα οποία ο δικηγόρος θεωρεί ανεπαρκή ως αποδεικτικά στοιχεία για την υπόθεση. Η Stiva και η Dolly διαφωνούν ενάντια στην εκστρατεία της Karenin για διαζύγιο.

Η Κάρενιν αλλάζει τα σχέδιά της αφού άκουσε ότι η Άννα πεθαίνει μετά τη δύσκολη γέννηση της κόρης της Άννυ. Στο δωμάτιό της, η Κάρενιν ζητά συγγνώμη από τον Μπρόνσκι. Ωστόσο, ντροπιασμένος από τη γενναιοδωρία του Καρένιν, ο Βρόνσκι επιχειρεί ανεπιτυχώς να αυτοκτονήσει πυροβολώντας τον εαυτό του. Αφού η Άννα αναρρώνει, συνειδητοποιεί ότι παρά τη συγχώρεση του Καρένιν και τη στοργή του για την Άννι, δεν μπορεί να ζήσει με την Κάρενιν. Απογοητεύεται όταν η Άννα ακούει ότι ο Μπρόνσκι φεύγει για μια στρατιωτική θέση στην Τασκένδη. Η Άννα και ο Βρόνσκι ξανασμίγουν και καταφεύγουν στην Ευρώπη, αφήνοντας τη Σεριόζα και τον Καρένιν με μια προσφορά αποφυλάκισης. Εν τω μεταξύ, ο Στίβα συνεργάζεται με τον Λέβιν ως προξενητής, κανονίζοντας μια συνάντηση ανάμεσα σε αυτόν και την Κίτι, με αποτέλεσμα τη συμφιλίωση τους.

Ο Levine και η Kitty παντρεύονται και ξεκινούν τη νέα τους ζωή στο εξοχικό τους κτήμα. Αν και το ζευγάρι είναι ευτυχισμένο, οι πρώτοι τρεις μήνες του γάμου είναι πικροί και αγχωτικοί. Ο Levin νιώθει δυσαρεστημένος με τον χρόνο που θέλει να περάσει με την Kitty και μένει στην αδυναμία του να είναι παραγωγικός ως εργένης. Καθώς ο γάμος άρχισε να βελτιώνεται, ο Λέβιν έμαθε ότι ο αδελφός του Νίκο πέθαινε από φυματίωση. Η Kitty προσφέρεται να ταξιδέψει με τον Levin για να δει τον Nikolai και αποδεικνύεται ότι βοηθάει πολύ στη φροντίδα του Nikolai. Η αγάπη του Levine για την Kitty δυναμώνει καθώς βλέπει τη γυναίκα του να χειρίζεται την κατάσταση με έναν απείρως πιο ικανό τρόπο από ό,τι θα μπορούσε. Τελικά η Kitty μαθαίνει ότι είναι έγκυος.

Στην Ευρώπη, ο Βρόνσκι και η Άννα παλεύουν να βρουν φίλους που θα τους δεχτούν. Η Άννα χαίρεται που τελικά μένει μόνη με τον Βρόνσκι αλλά νιώθει ασφυκτική. Δεν μπορούν να συναντήσουν Ρώσους της τάξης τους και δυσκολεύονται να τους διασκεδάσουν. Ο Βρόνσκι, ο οποίος πιστεύει ότι το να είναι με την Άννα είναι το κλειδί για την ευτυχία του, βρίσκει τον εαυτό του όλο και πιο καταθλιπτικό και δυσαρεστημένο. Ζωγραφίζει και προσπαθεί να υποστηρίξει έναν μετανάστη Ρώσο καλλιτέχνη με ταλέντο. Ωστόσο, ο Βρόνσκι δεν βλέπει ότι η τέχνη του στερείται ταλέντου και πάθους, και η ομιλία του για την τέχνη είναι άκρως επιδεικτική. Ανήσυχοι, η Άννα και ο Βρόνσκι αποφασίζουν να επιστρέψουν στη Ρωσία.

Στην Αγία Πετρούπολη, η Άννα και ο Βρόνσκι μένουν σε ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία, αλλά παίρνουν ξεχωριστές σουίτες. Γίνεται σαφές ότι ενώ ο Βρόνσκι εξακολουθεί να μπορεί να κινείται ελεύθερα στη ρωσική κοινωνία, η Άννα εμποδίζεται να το κάνει. Η παλιά του φίλη, πριγκίπισσα Μπέτσι, με την οποία έχει σχέση, αποφεύγει την παρέα του. Η Άννα αρχίζει να ανησυχεί ότι ο Βρόνσκι δεν την αγαπά πια. Εν τω μεταξύ, ο Καρένιν παρηγορείται από την κόμισσα Λυδία Ιβάνοβνα, η οποία είναι ενθουσιασμένη από τις μοδάτες θρησκευτικές και μυστικιστικές ιδέες της ανώτερης τάξης. Η Ivanovna συμβουλεύει τη Seryozha να αποστασιοποιηθεί από την Anna λέγοντάς της ότι η μητέρα της είναι νεκρή. Ωστόσο, ο Seryozha αρνείται να πιστέψει ότι αυτό είναι αλήθεια. Η Άννα πηγαίνει να δει τη Seryozha απρόσκλητη στα ένατα γενέθλιά της, αλλά η Karenin τη βρίσκει.

Απελπισμένη να ξαναβρεί τουλάχιστον την παλιά της θέση στην κοινωνία, η Άννα παρακολουθεί μια παράσταση στο θέατρο, όπου παρακολουθεί όλη η υψηλή κοινωνία της Αγίας Πετρούπολης. Ο Βρόνσκι την παρακαλεί να μην πάει, αλλά η Άννα δεν μπορεί να εξηγήσει στον εαυτό της γιατί δεν μπορεί να είναι εκεί. Στο θέατρο η Άννα απορρίπτεται ανοιχτά από τους παλιούς της φίλους, ένας από τους οποίους σκόπιμα κάνει σκηνή και φεύγει από το θέατρο. Η Άννα είναι καταδικασμένη. Μη μπορώντας να βρουν μια θέση για τους εαυτούς τους στην Αγία Πετρούπολη, ο Βρόνσκι και η Άννα μετακομίζουν στο εξοχικό κτήμα του Βρόνσκι.

Η Ντόλι περνά το καλοκαίρι με τη μητέρα της, την πριγκίπισσα Σερμπάτσκαγια, και τα παιδιά της Ντόλι, Λέβιν και Κίτι. Η ζωή του Λέβιν είναι απλή και ανεπηρέαστη, αν και ο Λέβιν νιώθει τόσο άβολα με τις «επιθέσεις» της Σερμπάτσκαγια. Ο Βεσλόφσκι γίνεται εξαιρετικά ζηλιάρης όταν ένας επισκέπτης πειράζει ανοιχτά μια έγκυο γατούλα. Ο Levin προσπαθεί να ξεπεράσει τη ζήλια του και τα καταφέρνει για λίγο κατά τη διάρκεια ενός κυνηγιού με τον Veslovsky και τον Oblonsky, αλλά τελικά υποκύπτει στα συναισθήματά του και διατάζει τον Veslovsky να φύγει σε μια ντροπιαστική σκηνή. Ο Βεσλόμπσκι πηγαίνει αμέσως να ζήσει με την Άννα και τον Βρόνσκι στο κοντινό τους κτήμα.

Όταν η Ντόλι επισκέπτεται την Άννα, εντυπωσιάζεται από την αντίθεση μεταξύ της αριστοκρατικής αλλά απλής οικιακής ζωής των Levins και της εξαιρετικά πολυτελούς και πλούσιας εξοχικής περιουσίας του Βρόνσκι. Δεν είναι επίσης σε θέση να συμβαδίσει με τα μοντέρνα ρούχα της Άννας ή τις υπερβολικές δαπάνες του Βρόνσκι για το νοσοκομείο που χτίζει. Εξάλλου, δεν πάνε όλα καλά με την Άννα και αυτόν. Η Ντόλι παρατηρεί την ανήσυχη συμπεριφορά της Άννας και την ανήσυχη αγάπη της για τον Βεσλόφσκι. Ο Βρόνσκι κάνει ένα συναισθηματικό αίτημα στην Ντόλι, ζητώντας της να πείσει την Άννα να χωρίσει με την Καρένιν, ώστε οι δυο τους να παντρευτούν και να ζήσουν κανονικά.

Η Άννα ζηλεύει εξαιρετικά τον Βρόνσκι και δεν τον αντέχει ούτε για ένα σύντομο ταξίδι όταν φύγει. Όταν ο Βρόνσκι φεύγει για αρκετές μέρες για επαρχιακές εκλογές, η Άννα είναι πεπεισμένη ότι πρέπει να τον παντρευτεί για να τον εμποδίσει να φύγει. Αφού η Άννα γράφει ένα γράμμα στον Καρένιν, αυτός και ο Βρόνσκι φεύγουν από την ύπαιθρο για τη Μόσχα.

Ο Λέβιν γρήγορα συνηθίζει τον γρήγορο, ακριβό και επιπόλαιο κοινωνικό βίο της πόλης όταν επισκέπτεται τη Μόσχα για τη φυλάκιση της Κίτι. Συνοδεύει τη Στίβα σε ένα κλαμπ τζέντλεμαν, όπου οι δυο τους συναντούν τον Βρόνσκι. Ο Λέβιν και η Στίβα επισκέπτονται την Άννα, η οποία περνά τις ελεύθερες μέρες της ανατρέχοντας σε ένα ορφανό κορίτσι από την Αγγλία. Ο Λέβιν αρχικά νιώθει άβολα για το ταξίδι, αλλά η Άννα τον γοητεύει εύκολα. Όταν ομολογεί στην Κίτι ότι ήρθε να δει την Άννα, εκείνη τον κατηγορεί ότι είναι ερωτευμένος μαζί της. Συνειδητοποιώντας ότι η ζωή της κοινωνίας της Μόσχας είχε αρνητική, διαφθορική επιρροή στον Λέβιν, το ζευγάρι συμφιλιώθηκε αργότερα.

Η Άννα κατάλαβε γιατί μπορούσε να την ελκύει ένας άντρας σαν τον Λέβιν, ο οποίος είχε μια νέα και όμορφη νέα σύζυγο, αλλά δεν μπορούσε πλέον να ελκύει τον Βρόνσκι. Η σχέση του με τον Βρόνσκι γίνεται ολοένα και πιο τεταμένη, καθώς μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στη ρωσική κοινωνία ενώ είναι παρίας. Η αυξανόμενη πικρία, η απογοήτευση και η ζήλια του οδηγούν σε καυγάδες μεταξύ του ζευγαριού. Η Άννα χρησιμοποιεί μορφίνη για να προκαλέσει ύπνο, μια συνήθεια που ξεκίνησε όταν ζούσε με τον Βρόνσκι στο εξοχικό του κτήμα. Εξαρτήθηκε από αυτό. Εν τω μεταξύ, μετά από μια μακρά και δύσκολη εργασία, η Kitty γεννά έναν γιο, τον Dmitri, ο οποίος ονομάζεται "Mita". Ο Λέβιν τρομοκρατείται από το θέαμα του μικρού, αβοήθητου παιδιού.

Ο Stiva επισκέπτεται την Karenin για να πάρει κομπλιμέντα για τη νέα θέση. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Στίβα προτρέπει τον Καρένιν να χωρίσει την Άννα, αλλά οι αποφάσεις του Καρένιν διέπονται πλέον από έναν Γάλλο «μνηστήρα» που προτείνει η Λίντια Ιβάνοβνα. Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο Stiva προφανώς έχει ένα όραμα στον ύπνο του και δίνει στην Karenin ένα κρυπτικό μήνυμα, το οποίο ερμηνεύει ότι λέει ότι πρέπει να αρνηθεί το αίτημά του για διαζύγιο.

Η Άννα είναι έντονα ζηλιάρα και παράλογη απέναντι στον Βρόνσκι, τον οποίο υποπτεύεται ότι έχει σχέσεις με άλλες γυναίκες. Είναι πεπεισμένος ότι η μητέρα του σχεδιάζει να παντρευτεί μια γυναίκα από μια πλούσια κοινωνία. Έχουν μια πικρή διαμάχη και η Άννα πιστεύει ότι η σχέση έχει τελειώσει. Αρχίζει να σκέφτεται την αυτοκτονία ως διαφυγή από τον πόνο της. Μέσα στην ψυχική και συναισθηματική της σύγχυση στέλνει ένα τηλεγράφημα στον Βρόνσκι ζητώντας του να έρθει στο σπίτι της και μετά πηγαίνει να δει την Ντόλι και την Κίτι. Η σύγχυση και η οργή της Άννας την κυριεύουν, και στην πρώτη της συνάντηση με τον Βρόνσκι στο τέλος της σιδηροδρομικής πλατφόρμας, ρίχνεται με θανάσιμη πρόθεση ανάμεσα στους τροχούς ενός κινούμενου εμπορευματικού τρένου σε συνειδητή συμμετρία με τον θάνατο ενός εργάτη τρένου.

Το τελευταίο βιβλίο του Σεργκέι Ιβάνοβιτς (αδελφός του Λέβιν) έχει παραμεληθεί από αναγνώστες και κριτικούς και συμμετέχει στη ρωσική δέσμευση στον σλαβισμό. Η Στίβα παίρνει τη θέση που θέλει και η Καρένιν αναλαμβάνει την επιμέλεια του Βρόνσκι και της Άννυ του μωρού της Άννας. Μια ομάδα Ρώσων εθελοντών, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκτονικού Βρόνσκι, αναχωρεί για να πολεμήσει σε μια Ορθόδοξη Βουλγαρική εξέγερση κατά των Τούρκων, ευρέως γνωστή ως Ρωσοτουρκικός Πόλεμος (1877–1878).

Μια καταιγίδα κεραυνών χτυπά το σπίτι του Λέβιν ενώ η γυναίκα του και ο νεογέννητος γιος του είναι έξω και, φοβούμενος για την ασφάλειά του, ο Λέβιν μαθαίνει ότι αγαπά τον γιο του όσο η Κίτι. Η οικογένεια της Kitty ανησυχεί ότι ένας άνθρωπος τόσο φιλάνθρωπος όσο ο σύζυγός της δεν θεωρεί τον εαυτό του χριστιανό.

Μετά από μια μακρά συζήτηση με έναν αγρότη, ο Λέβιν αλλάζει γνώμη και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι πιστεύει στις χριστιανικές αρχές που διδάχτηκε ως παιδί και δεν αμφισβητεί πλέον τις πεποιθήσεις του. Ένα άτομο πρέπει να αποφασίσει μόνος του τι είναι αποδεκτό σε σχέση με την πίστη και τις πεποιθήσεις του. Αποφασίζει να μην πει στην Kitty για την αλλαγή που έχει κάνει.

Ενώ ο Levin ήταν αρχικά δυσαρεστημένος με την επιστροφή του στην πίστη του, δεν τον προσηλυτίστηκε πλήρως. Ωστόσο, στο τέλος της ιστορίας, ο Levine καταλήγει στο συμπέρασμα ότι παρά τις πρόσφατα αποδεκτές πεποιθήσεις του, είναι άνθρωπος και θα συνεχίσει να κάνει λάθη. Η ζωή του μπορεί τώρα να έχει νόημα και πραγματικά δίκαιη.

https://narayangiri.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νέος ψευτογιατρός: Πουλάει 120 ευρώ «αντίδοτο» για εμβόλια κορονοϊού - «Έσωσα δύο ετοιμοθάνατους»

  Νέος ψευτογιατρός: Πουλάει 120 ευρώ «αντίδοτο» για εμβόλια κορονοϊού - «Έσωσα δύο ετοιμοθάνατους» (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI) Υποστηρίζε...