Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

Η πυραμίδα των μαθησιακών αναγκών

 Η πυραμίδα των μαθησιακών αναγκών

«Όταν αλλάζεις τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα, αλλάζουν και τα πράγματα που βλέπεις», Dr. Γουέιν Ντάιερ

Οι εκπαιδευτικές πρακτικές βαθύτερης μάθησης, όπως η χρήση μεθόδων μάθησης με επίκεντρο και τον εαυτό τους, η ενθάρρυνση της συνεργασίας και η ενσωμάτωση πραγματικών έργων, συνεντεύξεων, περιπτώσεων και εξερευνήσεων, οδηγούν σε παραγωγική μάθηση όταν οι μαθητές είναι έτοιμοι να οδηγήσουν τη μάθησή τους. Για την υποστήριξη και την ενθάρρυνση της δράσης των μαθητών και τη δημιουργία ανεξάρτητων μαθητών, η μετάβαση από την καθοδήγηση από τους δασκάλους και το σχολικό περιβάλλον στην αυτοδιεύθυνση είναι απαραίτητη και απαιτείται η ικανοποίηση μιας σειράς μαθησιακών αναγκών. (E. Briceno – Mindsets and Student' Agency)

Η Πυραμίδα των Μαθησιακών Αναγκών

Παρόμοια με την ιεραρχία των αναγκών του Maslow, η πυραμίδα των μαθησιακών αναγκών ξεκινά με μια ισχυρή βάση που υποστηρίζει τις ανάγκες υψηλότερου επιπέδου της μαθησιακής διαδικασίας.

Το σωματικό και συναισθηματικό κλίμα

Οι φυσιολογικές μαθησιακές ανάγκες, τόσο Σωματικές όσο και Συναισθηματικές, αντιπροσωπεύουν την πυραμίδα της μαθησιακής βάσης. «Η έρευνα έχει δείξει ότι ενώ οι απειλές εμποδίζουν τη μάθηση, οι θετικές συναισθηματικές εμπειρίες, κατά τις οποίες ο εγκέφαλος παράγει ορισμένες χημικές ουσίες ή νευροδιαβιβαστές, μπορούν να συμβάλουν στη μακροπρόθεσμη μνήμη». (M. Hardiman – The Brain Targeted Teaching Model).

Ως εκπαιδευτικοί έχουμε την ευθύνη να παρέχουμε βασικές ανάγκες, όπως τρόφιμα και ασφάλεια, τουλάχιστον όσο οι μαθητές είναι στο σχολείο. Μπορούμε να ταΐσουμε μαθητές, να καλλιεργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον χωρίς εκφοβισμό και να καλλιεργήσουμε μια κοινότητα μάθησης στην οποία όλα τα παιδιά εκτιμούν τη μάθηση, νιώθουν ότι αναγνωρίζονται και γίνονται αποδεκτά.

Στον συναισθηματικό τομέα, ενώ μπορεί να μην είμαστε σε θέση να ελέγξουμε όλους τους παράγοντες άγχους στη ζωή των μαθητών μας, ο δάσκαλος μπορεί να ελαχιστοποιήσει τις πρακτικές που προκαλούν απειλές μέσα στην τάξη. Ταυτόχρονα, ο δάσκαλος θα πρέπει να μεγιστοποιήσει στρατηγικές που προάγουν το θετικό συναίσθημα με μια έγχυση εικαστικών και παραστατικών τεχνών, ως αποτελεσματικό τρόπο αξιοποίησης των συστημάτων συναισθηματικής απόκρισης των παιδιών για ενίσχυση της μάθησης.

Μαθησιακές νοοτροπίες

Η μεγαλύτερη αναξιοποίητη ευκαιρία για τη βελτίωση της μάθησης στα σχολεία μας είναι να εργαστούμε σκόπιμα για την ανάπτυξη των τεσσάρων μαθησιακών νοοτροπιών που ξεχωρίζουν στην έρευνα ως επηρεάζοντας βαθιά τη συμπεριφορά των μαθητών, τα αποτελέσματα και τη συνολική ώθηση για μάθηση, όπως τεκμηριώνεται από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας του Πανεπιστημίου του Σικάγο CCSR. Teaching Adolescents to Become Learners (Farrington, et al., 2012): Νοοτροπία #1: Μια νοοτροπία ανάπτυξης: «Μπορώ να αλλάξω τη νοημοσύνη και τις ικανότητές μου μέσω προσπάθειας».

Εντοπίστηκε για πρώτη φορά και μελετήθηκε από την καθηγήτρια του Stanford Carol Dweck, Ph.D. Οι μαθητές με νοοτροπία ανάπτυξης συνειδητοποιούν ότι οι ικανότητές τους να σκέφτονται και να κάνουν είναι αποτέλεσμα των προηγούμενων συμπεριφορών τους. Βλέπουν την προσπάθεια ως αυτό που κάνει τους ανθρώπους έξυπνους, έχουν κίνητρο να επικεντρωθούν στη συνεχή ανάπτυξη και επιμένουν μπροστά στις αποτυχίες.

Από την άλλη πλευρά, όταν οι μαθητές βλέπουν τη νοημοσύνη ή τις ικανότητες ως σταθερές, βλέπουν την προσπάθεια ως κάτι που χρειάζονται μόνο οι ανίκανοι άνθρωποι, αποφεύγουν την πρόκληση και αποδεσμεύονται όταν τα πράγματα δυσκολεύουν (Mueller & Dweck, 1998). Νοοτροπία #2: Αυτο-αποτελεσματικότητα: «Μπορώ να πετύχω». Σχετίζεται με τη νοοτροπία ανάπτυξης είναι η πεποίθηση ότι κάποιος μπορεί να πετύχει (Bandura, 1986). Οι μαθητές πρέπει να πιστεύουν ότι μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους, όπως κι αν ορίζουν αυτούς τους στόχους. Εάν οι μαθητές πιστεύουν ότι χρειάζονται βοήθεια ή πόρους, πρέπει να δουν μια διαδρομή που μπορούν να ακολουθήσουν για να αποκτήσουν την απαιτούμενη βοήθεια ή πόρους. Όσο ισχυρότερη είναι η νοοτροπία ανάπτυξής τους, τόσο περισσότεροι μαθητές θα αναζητούν τρόπους για να ξεπεράσουν τις αντιξοότητες και να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για να επιτύχουν τους στόχους τους. Νοοτροπία #3: Αίσθηση του ανήκειν: «Ανήκω σε αυτήν την μαθησιακή κοινότητα».Όταν οι μαθητές νιώθουν ότι ανήκουν σε μια μαθησιακή κοινότητα, ασχολούνται με τη μάθηση (Harvey & Schroder, 1963· Oyserman, Bybee, & Terry, 2006). Όταν αισθάνονται ότι ανήκουν σε μια κοινότητα συνομηλίκων που εκτιμά ότι υπερβαίνει τη ζώνη άνεσης κάποιου και μαθαίνει για τον κόσμο, οι μαθητές συνδέουν δραστηριότητες και στόχους μάθησης με κοινωνικές ανταμοιβές που εκτιμούν. Νοοτροπία #4: Συνάφεια: «Αυτό το έργο έχει αξία και σκοπό για μένα».Όπως γνωρίζουν πολλοί εκπαιδευτικοί βαθύτερης μάθησης, οι μαθητές εμπλέκονται στη μάθηση πολύ πιο ενεργητικά και βαθιά όταν εκτιμούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που προσπαθούν να αποκτήσουν ή τις βρίσκουν σχετικές ή ενδιαφέρουσες (Eccles et al., 1983). Αυτό τους οδηγεί να σκέφτονται βαθιά, να αμφισβητούν, να επιδιώκουν και να βάζουν τον εαυτό τους πλήρως στη δουλειά τους. Η μάθηση που βασίζεται σε έργα και οι συνδέσεις στον πραγματικό κόσμο είναι τρόποι για την ενίσχυση της συνάφειας και τη βοήθεια των μαθητών να εξερευνήσουν τα πάθη, τους στόχους και τις εφαρμογές της μάθησης. Μπορούμε επίσης να ζητήσουμε από τους μαθητές να σκεφτούν και να γράψουν για τη συνάφεια της εργασίας τους ή για μια μαθησιακή εμπειρία που πρόκειται να ξεκινήσουν.

Στρατηγικές & Συνήθειες Μάθησης

Οι μαθητές με νοοτροπία μάθησης ενεργοποιούνται, αναζητούν προκλήσεις και έχουν υψηλές προσδοκίες για τον εαυτό τους. Αλλά αν δεν ξέρουν τι να κάνουν για να επιτύχουν αυτούς τους φιλόδοξους στόχους, μπορεί να αναπτύξουν ένα αίσθημα ανικανότητας και εύκολα να ταλαντεύονται στη νοοτροπία των σταθερών ικανοτήτων. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε την ευκαιρία να διδάξουμε όχι μόνο γνώσεις και δεξιότητες, αλλά και τις δεξιότητες αυτοδιαχείρισης και μάθησης για μάθηση που απαιτούνται στο σχολείο και τη ζωή. Η έρευνα δείχνει ότι χρειαζόμαστε εμπειρίες για να κατανοήσουμε σε βάθος τη γνώση, αλλά χρειαζόμαστε επίσης ρητή συζήτηση και προβληματισμό για να κατανοήσουμε πραγματικά τις εμπειρίες μας και να εφαρμόσουμε τη νέα μας κατανόηση σε διαφορετικά πλαίσια. Πρέπει να διδάξουμε στους μαθητές πώς να μαθαίνουν και την τεχνογνωσία:

  • πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος και πώς μπορούμε να αυξήσουμε τις δυνατότητές του,
  • πώς να διαχειριζόμαστε τη μάθησή μας, συμπεριλαμβανομένου του πώς να θέτουμε στόχους μάθησης, να αυτοαξιολογούμε, να προσεγγίζουμε νέα θέματα, να διαχειριζόμαστε τις εργασίες για το σπίτι, να βουτάμε βαθύτερα, να μαθαίνουμε από τα λάθη και να γνωρίζουμε τι να κάνουμε όταν τα πράγματα δυσκολεύουν,
  • πώς να συμμετάσχετε σε σκόπιμη πρακτική για την ανάπτυξη εμπειρογνωμοσύνης,
  • πώς να προωθήσετε την καινοτομία και τη δημιουργικότητα,
  • πώς να δουλεύεις σε ομάδες,
  • πώς να διαχειριστείτε τα συναισθήματα,
  • πώς να αναπτύξετε τη δύναμη της θέλησης,
  • πώς να αναπτύξετε επιθυμητές συνήθειες μέσα από συνθήματα, ρουτίνες και ανταμοιβές και
  • πώς να συνδυάσετε συνήθειες με εργαλεία διαχείρισης του εαυτού σας και της μάθησής σας.

Οδηγίες και Καθοδήγηση

Στην κορυφή της πυραμίδας των μαθησιακών αναγκών βρίσκεται η ποιοτική διδασκαλία και καθοδήγηση. Οι εκπαιδευτικές πρακτικές βαθύτερης μάθησης είναι ισχυρές, ειδικά όταν στόχος μας είναι να αναπτύξουμε κριτική σκέψη και δεξιότητες απόδοσης που απαιτούνται από τη ζωή του 21ου αιώνα.

Οι διδακτικές πρακτικές είναι κρίσιμες, ειδικά όταν περιλαμβάνουν διδασκαλία σχετικά με νοοτροπίες και στρατηγικές μάθησης κατά τη διδασκαλία του περιεχομένου. Οι μαθησιακές νοοτροπίες, οι στρατηγικές και η διδασκαλία του αντικειμένου είναι επίπεδα που πρέπει να εργαστούμε σε μεγάλο βαθμό ταυτόχρονα, όχι μόνο το ένα μετά το άλλο. Ενισχύουν το ένα το άλλο και η μάθηση και στα τρία επίπεδα είναι συνεχής. Μπορούμε να ενθαρρύνουμε τον καθορισμό στόχων και τον προβληματισμό των μαθητών σχετικά με το τι λειτουργεί και τι όχι στις στρατηγικές μάθησής τους. Και μπορούμε να υπηρετήσουμε ως πρότυπα, ώστε οι μαθητές να μπορούν να δουν ότι όλοι στην κοινότητά μας είναι δια βίου μαθητευόμενοι, αναζητούν ανατροφοδότηση και αναλαμβάνουν ευκαιρίες για να αναπτυχθούν.

https://abraininitiative.wordpress.com/

Το βρήκα στο: https://webgoogle.video.blog/

Ο πιο άσχημος συμμαθητής

 

Ο πιο άσχημος συμμαθητής

άτομα-2243021__340

“105η ιστορία”

Πρώτη δημοσίευση: 22 Αυγ. 2019

Η πρώτη μέρα του Λυκείου ήταν πολύ συναρπαστική. Ένιωσα σαν άνθρωπος που περπατά σε έναν νέο κόσμο. Βρήκα την τάξη μου.

συνεργείο-2209239__340

Όλοι προσπαθούσαν να παρακολουθούν ο ένας τον άλλον για να βρουν έναν φίλο. Υπήρχε ένα κορίτσι με όχι και τόσο όμορφο πρόσωπο. Είχε μπερδεμένα δόντια και δυσάρεστα μαλλιά και ο τρόπος που ήταν ντυμένος έδειχνε ότι δεν ήταν πλούσια, την έλεγαν Τζάνα.

Ένα όμορφο κορίτσι, πλούσιο με επώνυμα ρούχα μπήκε στην τάξη.

κύκνος-18829__340

Ήταν εκπληκτική και όλοι την κοιτούσαν. Μόλις ήρθε για πρώτη φορά οπτική επαφή με τη Τζάνα, είπε πολύ αγενώς: «Θεέ μου, ξέρεις ότι είσαι το πιο άσχημο κορίτσι της τάξης;» και γέλασε βαθιά, πολύ δυνατά.

χέρια-423794__340

 

Κανείς δεν γέλασε μαζί της και απλώς περίμενε να δει την αντίδραση της Τζάνας.

Η Τζάνα χαμογέλασε και είπε: «Είσαι πολύ όμορφη. Μου αρέσουν τα μαλλιά σου."

καλοσύνη-1197351__340

Η τάξη έμεινε έκπληκτη από την απάντηση της Jana.

Και τα τέσσερα χρόνια του γυμνασίου η Jana ήταν το πιο δημοφιλές κορίτσι στο σχολείο. Καθώς ήταν το πιο ευγενικό, πιο εργατικό, πιο έξυπνο κορίτσι με μεγάλους βαθμούς.

Ονόμασε τους πάντες με καλά λόγια. Με αποκάλεσε όμορφη συγγραφέα.

youtuber-2838945__340

Όλοι πήγαμε στο πανεπιστήμιο και κρατήσαμε τη φιλία μας δυνατή για χρόνια. Η Jana έγινε Δήμαρχος της μικρής μας πόλης.

hamburg-106843__340

Μετά από τόσα χρόνια δημιουργίας δεσμού, συνειδητοποίησα πόσο ερωτευμένος είμαι μαζί της και της έκανα πρόταση γάμου.

mary-me-1044416__340

Ήταν πολύ σοκαρισμένη και είπε: «Πώς γίνεται ένας όμορφος κύριος να θέλει να παντρευτεί την πιο άσχημη κοπέλα του σχολείου;» και γέλασε.

Είπα: «Η εσωτερική σου ομορφιά δεν άφησε ποτέ κανέναν από εμάς να δει αυτό που λες άσχημο. Αυτός ο εγωιστής μαθητής έκανε τους πάντες να καταλάβουν ότι ήσουν το πιο όμορφο κορίτσι στο σχολείο. Η ψυχή και η καρδιά σου σε κάνουν να κόβεις την ανάσα.”

https://lalehchini.com/

NATURE FRUITS AND IT'S BENEFITS : STAR FRUIT

 

NATURE FRUITS AND IT'S BENEFITS : STAR FRUIT


Ονομάστε αυτό το φρούτο στην τοπική σας γλώσσα;. Στο My Tongue λέγεται Heinorchom και στα Bengali Kamranga. Στα αγγλικά Carambola Fruit. Στα Χίντι Kamarkh/Amrakh ,
κάποιο μέρος γνωστό ως Star Fruit.
Στα γερμανικά Gurkenbaum. ❤️
Ολόκληρο το Φρούτο είναι βρώσιμο, συνήθως ωμό, και μπορεί να μαγειρευτεί ή να παρασκευαστεί σε νοστιμιές, κονσέρβες, γαρνιτούρες και χυμούς.
Οφέλη: Το Star Fruit (Carambola) θα κρατήσει τα μάτια υγιή, υπάρχουν τέτοια στοιχεία στα οποία μπορεί να είναι πολύ ευεργετικά στη διατήρηση της όρασης.
Ευεργετικό και στην πέψη.
Ευεργετικό και για την καλή υγεία της καρδιάς.
Θα εξαλείψει την πιτυρίδα, το ανοσοποιητικό θα ενισχύσει. 😊

https://krishnasinhablog.wordpress.com/ 

H Meta υπόσχεται να φτιάξει τον πιο γρήγορο υπολογιστή του κόσμου

 H Meta υπόσχεται να φτιάξει τον πιο γρήγορο υπολογιστή του κόσμου

Ο Mark Zuckerberg μέσα από ανάρτηση σε blog ανακοίνωσε ότι κατασκευάζει τον ταχύτερο υπολογιστή του κόσμου.

Η αυτοκρατορία του στα social media έχει καταφέρει να ασκήσει τεράστια επιρροή σε ολόκληρο τον πλανήτη. Μέσα στα σχέδια του λοιπόν για την υλοποίηση του metaverse είναι και η κατασκευή του συγκεκριμένου υπερσύγχρονου υπολογιστή τεχνητής νοημοσύνης, ο οποίος θα συμβαδίζει απόλυτα με τις ανάγκες του νέου εικονικού περιβάλλοντος.

Το supercomputer με δυνατότητες AI, που ονομάστηκε AI Research SuperCluster (RSC) συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πέντε ταχύτερους υπολογιστές στον κόσμο. Μάλιστα οι εμπειρίες που θέλει να προσφέρει στο κοινό μέσω του εικονικού περιβάλλοντος metaverse απαιτούν τεράστια υπολογιστική ισχύ (για πεντάκις εκατομμύρια υπολογισμούς ανά δευτερόλεπτο), με αποτέλεσμα το RSC να έχει τεράστιες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα η πολυγλωσσικότητα και πολλά ακόμη. Η ερευνητική ομάδα της Meta πρόσθεσε ότι ο RSC θα γίνει ο ταχύτερος υπολογιστής του είδους του όταν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι.

 Tα συστήματα ασφαλείας και το πρόστιμο

Ουσιαστικά ο συγκεκριμένος υπολογιστής μέσω των δυνατοτήτων AI είναι σε θέση να μιμείται κατά κάποιο τρόπο την υποκείμενη αρχιτεκτονική του εγκεφάλου, εντοπίζοντας διαφορετικά μοτίβα από τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Η Meta, η οποία είναι η μητρική εταιρεία του Facebook, του Instagram και της υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp, αντλεί σημαντικές ποσότητες δεδομένων από 2,8 δισεκατομμύρια χρήστες καθημερινά.

Ωστόσο λαμβάνοντας υπόψη το πρόστιμο αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που επιβλήθηκε για παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής στον απόηχο του σκανδάλου Cambridge Analytica, η πρώην υπάλληλος του Facebook και πληροφοριοδότης του Κονγκρέσου, Frances Haugen, προειδοποίησε ότι ναι μεν η εταιρεία εστιάζει στην επέκτασή της σε νέους τομείς, πρέπει όμως να διαθέσει και περισσότερους πόρους σε πολύ βασικά συστήματα ασφαλείας.

Οι ερευνητές της Meta δήλωσαν ότι το RSC, το οποίο είναι κατασκευασμένο από χιλιάδες επεξεργαστές και στεγάζεται σε άγνωστη τοποθεσία, θα βοηθήσει στον εντοπισμό επιβλαβούς περιεχομένου στις πλατφόρμες του. Παρόλα αυτά το περιβάλλον metaverse, το οποίο η Meta παραδέχεται ότι απέχει ακόμη αρκετά χρόνια από το να θεωρείται μια ολοκληρωμένη ιδέα, αποτελεί βασικό μέρος των σχεδίων της εταιρείας για τον συγκεκριμένο υπολογιστή.

Για να δώσουμε μία πιο ξεκάθαρη εικόνα, οι δυνατότητες του νέου RSC ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Αρχικά το supercomputer θα έχει την ικανότητα να μεταφράζει αμέσως συνομιλίες μεταξύ gamers από διαφορετικές χώρες. Ακόμη οι υπάλληλοι της Meta δήλωσαν ότι θα επιτρέπει σε μεγάλες ομάδες ανθρώπων από όλο τον κόσμο να παίζουν κάποιο παιχνίδι βασισμένο στην επαυξημένη πραγματικότητα. Μέσω του RSC μπορούν να υλοποιηθούν εντελώς νέα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία για παράδειγμα, θα μπορούν να τροφοδοτήσουν φωνητικές μεταφράσεις σε πραγματικό χρόνο ανάμεσα σε μεγάλες ομάδες ανθρώπων που ο καθένας μιλάει διαφορετική γλώσσα, ώστε να μπορούν να συνεργάζονται πανεύκολα είτε πάνω σε κάποιο ερευνητικό έργο είτε παίζοντας απλώς κάποιο ψυχαγωγικό παιχνίδι με δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας.

Η ερευνητική ομάδα πρόσθεσε επίσης ότι τα δεδομένα των χρηστών είναι πλήρως κρυπτογραφημένα πριν ακόμη εισαχθούν στο RSC. Με άλλα λόγια περνούν αρχικά μέσα από μία διαδικασία ελέγχου απορρήτου επιβεβαιώνοντας ότι διατηρείται η ανωνυμία του εκάστοτε χρήστη. Στη συνέχεια τα δεδομένα κρυπτογραφούνται προτού χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπηρεσία επιτήρησης προσωπικών δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου ζητά περαιτέρω διευκρινίσεις από τη Meta, αναφορικά με τους γονικούς ελέγχους του δημοφιλούς headset εικονικής πραγματικότητας, Oculus Quest 2. Όλο αυτό δημιουργήθηκε μετά από έρευνα του Κέντρου για την Καταπολέμηση του Ψηφιακού Μίσους, που επισήμανε πολλαπλά περιστατικά ρητορικής μίσους στο δημοφιλές VRChat.

Τελικά, η δημιουργία του RSC θα ανοίξει τον δρόμο προς την οικοδόμηση νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων, κάτι που προμηνύει τη γέννηση μίας εντελώς πρωτόγνωρης γενιάς υπολογιστών. Το εικονικό περιβάλλον του metaverse έρχεται για να αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα των ψηφιακών κοινοτήτων, με αποτέλεσμα και οι υπολογιστές να πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα συνθήκη.

https://radar.gr/

ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:«Εξαφανιζόλ» οι Τούρκοι μόλις πέταξαν τα ελληνικά Rafale στο Αιγαίο!

ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:«Εξαφανιζόλ» οι Τούρκοι μόλις πέταξαν τα ελληνικά Rafale στο Αιγαίο!


ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Μηδενική τουρκική πτητική δραστηριότητα την Δευτέρα! - Ιδιαίτερος συμβολισμός ανήμερα της επετείου των Ιμίων

 Ο λαός μας έχει μια φράση για να περιγράφει καταστάσεις σαν αυτή που βίωσαν ανήμερα της επετείου των Ιμίων οι Τούρκοι στο Αιγαίο. «Τουμπεκί ψιλοκομμένο» είναι η φράση και στην προκειμένη περίπτωση μεταφράζει την μηδενική τουρκική πτητική δραστηριότητα στις 31 Ιανουαρίου σε όλο το FIR Αθηνών.

Ο λόγος της εξαφάνισης των Τούρκων στο Αιγαίο σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές που μίλησαν στο Πενταπόσταγμα έχει να κάνει σε σημαντικό βαθμό με το γεγονός πως την Δευτέρα πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση των Ελληνικών Rafale μετά την άφιξη τους στην 332 Μοίρα Παντός Καιρού στην αεροπορική βάση της Τανάγρας.

Σύμφωνα με απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες του Πενταπόσταγμα τρία μαχητικά εκ των οποίων το ένα σίγουρα διθέσιο απογειώθηκαν από την Τανάγρα και πέταξαν ανατολικά της Άνδρου, έφτασαν μέχρι το προκεχωρημένο αεροδρόμιο της Σκύρου και επέστρεψαν αφού πρώτα πέταξαν και από την περιοχή της Λάρισας όπου τα κατέγραψαν ιδιώτες πάνω από την πόλη. Πρόκειται σύμφωνα με τις ίδιες πηγές για εκπαιδευτική πτήση και όχι επιχειρησιακή καθώς στην παρούσα φάση χειριστές και προσωπικό της μονάδας βάζουν τις τελευταίες πινελιές στα κείμενα επιχειρησιακής αξιοποίησης των μαχητικών αυτού του τύπου από την Πολεμική Αεροπορία.

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία προχωρά με επαγγελματισμό και ταχύτητα στην αξιοποίηση του νέου αποκτήματος.

Αξίζει να τονιστεί πως καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα τα τυπικά για τα τελευταία έξι μαχητικά που θα ανεβάσουν τον συνολικό αριθμό σε 24, η ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας στην οποία έχει αναρτηθεί και ο τύπος αυτός ως ένας από αυτούς που διαθέτει στο οπλοστάσιό της, αναφέρει μόνο τα 18 πρώτα.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Περιγραφή

Είναι ένα δικινητήριο, δελταπτέρυγο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων, γαλλικής κατασκευής, που καλύπτει όλο το φάσμα των επιχειρησιακών αποστολών. Εντάχθηκε στο οπλοστάσιο της ΠΑ το 2021 με τη σύμβαση 013Γ/20, με την οποία η ΠΑ προμηθεύτηκε 18 αεροσκάφη. Πιο συγκεκριμένα, θα παραδοθούν 14 μονοθέσια Rafale EG και 4 διθέσια Rafale DG. Μπορεί να καλύψει πολλαπλούς ρόλους ταυτόχρονα (omnirole), επιτρέποντας τη διεξαγωγή διαφορετικών αποστολών κατά την ίδια πτήση. Διαθέτει 14 σταθμούς ανάρτησης και μπορεί να μεταφέρει έως και 9,5 τόνους εξωτερικών φορτίων. Δύναται να φέρει έναν μεγάλο αριθμό όπλων, όπως τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς Meteor, τους πυραύλους MICA EM και IR, τον πύραυλο πλεύσης SCALP EG και τον πύραυλο αέρος-επιφανείας Exocet AM39 Block 2 Mod 2, καθώς επίσης και όπλα ακριβείας όπως GBU 12/16/24 και AASM, ενώ φέρει ένα πυροβόλο των 30 mm.Τα αεροσκάφη έχουν ως βάση τους την 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα και ανήκουν στην 332 Μοίρα με χαρακτηριστικό κλήσης «Γεράκι».

Τεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις

  • Πλήρωμα: 1 ή 2
  • Κινητήρας: 2 κινητήρες turbofan διπλού άξονα M88-4E με μετακαυστήρα
  • Ώση (για κάθε κινητήρα): 50kN (11.250 lb) ξηρά, 75kN (17.000 lb) με μετάκαυση
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 10,21 m
  • Μήκος: 15,27 m
  • Μέγιστη ταχύτητα: 750 kt CAS ή 1,6 Mach
  • Μέγιστο ύψος: Πάνω από 15.240 m ή 50.000 ft
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης: 24.500 kg ή 54.000 lb
  • https://www.pentapostagma.gr/

Alcohol Interlock: Αλκοολόμετρο υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα της ΕΕ – Από πότε

 Alcohol Interlock: Αλκοολόμετρο υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα της ΕΕ – Από πότε

ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Προ ημερών η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε σε νέους κανόνες σύμφωνα με τους οποίους, όλα τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται και πωλούνται στην ΕΕ θα διαθέτουν αλκοολόμετρα, σε ένα μέτρο που επί της ουσίας στόχο έχει τον περιορισμό της οδήγησης υπό την επήρεια του αλκοόλ.

Οι συσκευές θα τοποθετούνται υποχρεωτικά σε κάθε όχημα που θα αποκτά έγκριση τύπου σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις 6 Ιουλίου του 2022 και έπειτα. Ο οδηγός αναμένεται να φυσά στο αλκοτέστ του αυτοκινήτου πριν ξεκινήσει. Εάν το επίπεδο αλκοόλ του οδηγού είναι πολύ υψηλό, το αυτοκίνητο απλά δεν θα παίρνει μπρος.

Να σημειωθεί ότι το σύστημα αυτό θα είναι υποχρεωτικό από το 2024 για όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ, ανεξαρτήτως από την ημερομηνία που έχουν αποσπάσει έγκριση τύπου.

Θα κλειδώνει τον κινητήρα

Ειδικότερα, κατά την είσοδο του οδηγού στο αυτοκίνητο και πριν εκκινήσει το όχημα με το κλειδί, το αλκοολόμετρο θα απαιτεί από τον οδηγό να φυσήξει στο ειδικό στόμιο ενός αναπνευστήρα ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσον έχει κάνει χρήση αλκοόλ και αν είναι σε θέση να οδηγήσει, σύμφωνα και με τα όρια που ισχύουν σε κάθε χώρα. Στην περίπτωση που ο οδηγός βρεθεί να έχει καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από όσο προβλέπει ο νόμος, τότε ο κινητήρας δεν θα παίρνει μπροστά και το αυτοκίνητο θα μένει ακινητοποιημένο.

Το Alcohol Interlock έρχεται στον απόηχο της θλιβερής έρευνας που έδειξε ότι, παρ' όλο που στην Ευρώπη περισσότεροι από 30.000 οδηγοί έχουν στερηθεί το δίπλωμά τους εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, πάνω από το 30% αυτών (περίπου 10.000) συνεχίζουν να οδηγούν χωρίς δίπλωμα.

Κάθε χρόνο στους δρόμους της Ευρώπης χάνονται πάνω από 20.000 άνθρωποι, με το 25% των θανάτων να οφείλεται στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Γι' αυτόν τον λόγο εξετάζεται ακόμα και ο εκμηδενισμός των ορίων αλκοόλ και κατά συνέπεια το κλείσιμο των «παραθύρων» σε όσους συνεχίζουν να οδηγούν έχοντας καταναλώσει έστω και ελάχιστο. Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Ρουμανία, δε, έχουν ήδη θεσπίσει το μηδενικό όριο. Οσον αφορά την Ελλάδα, ένας οδηγός θεωρείται υπό την επήρεια μέθης όταν ανιχνεύεται αλκοόλ 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα. Τα πρόστιμα ξεκινούν από 200 ευρώ και μπορούν να φθάσουν – ανάλογα με τα ποσοστά αλκοόλ στο αίμα του παραβάτη – έως και τις 2.000 ευρώ, ενώ κατά περίπτωση προβλέπεται μέχρι και ποινή φυλάκισης.

«Υπερθεματίζουμε το Alcohol Intelock, μιας και θα συμβάλει ώστε να μειωθούν οι οδηγοί που οδηγούν σε κατάσταση μέθης. Δυστυχώς, πολλοί οδηγοί δεν έχουν ακόμη συνείδηση ότι δεν πρέπει να πίνουμε και να οδηγούμε», σημειώνει μιλώντας στην εφημερίδα «τα Νέα» η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» Βάσω Δανέλλη-Μυλωνά και εξηγεί:

«Ουσιαστικά, τα νέα αυτοκίνητα θα έχουν προεγκατάσταση του συστήματος, ενώ είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι το αλκοολόμετρο εφαρμόζεται ήδη σε πολλές χώρες και για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών (π.χ. Σουηδία). Στο Βέλγιο, από την άλλη, αν ένας οδηγός που έχει δεχθεί πρόστιμο επειδή οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ εντοπιστεί κατά τη διάρκεια της ποινής του να οδηγεί – και μάλιστα χωρίς δίπλωμα επειδή του έχει αφαιρεθεί – τότε, εκτός από το πολύ βαρύ πρόστιμο, θα πρέπει όταν αποκτήσει εκ νέου δικαίωμα οδήγησης να εγκαταστήσει το συγκεκριμένο σύστημα στο αυτοκίνητο με δικό του κόστος».

https://www.ethnos.gr/

«Η μητέρα όλων των κυρώσεων»! Σχεδόν έτοιμο για έγκριση από τη Γερουσία των ΗΠΑ το πακέτο κατά της Ρωσίας-Τί θεωρεί «casus belli» η Μόσχα

 «Η μητέρα όλων των κυρώσεων»! Σχεδόν έτοιμο για έγκριση από τη Γερουσία των ΗΠΑ το πακέτο κατά της Ρωσίας-Τί θεωρεί «casus belli» η Μόσχα



ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Δ. ΚΟΚΚΙΝΟΣ

Βρετανικό νομοσχέδιο εξουσιοδοτεί τη στοχοποίηση ρωσικών τραπεζών, ενεργειακών εταιρειών και «ολιγαρχών κοντά στο Κρεμλίνο»

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, μαζί με τους Βρετανούς και τους Ευρωπαίους συμμάχους τους, έχουν σκοπό να επιβάλουν περισσότερες κυρώσεις κατά της Ρωσίας σε περίπτωση που ο Πούτιν διατάξει εισβολή στην Ουκρανία, αυτή τη φορά στοχοποιώντας ολιγάρχες και μέλη της ελίτ που θεωρούνται ο «εσωτερικός κύκλος» του Ρώσου ηγέτη - συμπεριλαμβανομένων των οικογενειών τους. Ήδη το πακέτο «η μητέρα όλων των κυρώσεων» είναι σχεδόν έτοιμο για έγκριση στη Γερουσία των ΗΠΑ.

Ένας ανώνυμος αξιωματούχος των ΗΠΑ είπε στο Reuters για τον απόρρητο κατάλογο των ατόμων που θα μπορούσαν να στοχοποιηθούν βάσει του νόμου Countering America's Adversaries Through Sanctions:

«Τα άτομα που έχουμε εντοπίσει βρίσκονται μέσα ή κοντά στους εσωτερικούς κύκλους του Κρεμλίνου και παίζουν ρόλο στις κυβερνητικές αποφάσεις ή είναι τουλάχιστον συνένοχοι στην αποσταθεροποιητική συμπεριφορά του Κρεμλίνου».

«Οι φίλοι του Πούτιν δεν θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τους συζύγους τους ή άλλα μέλη της οικογένειάς τους ως πληρεξούσιους για να αποφύγουν τις κυρώσεις. Οι κυρώσεις θα τους αποκόψουν από το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα και θα εξασφαλίσουν ότι αυτοί και τα μέλη της οικογένειάς τους δεν θα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν προνόμια στη Δύση και τη φοίτηση σε ελίτ δυτικά πανεπιστήμια», πρόσθεσε ο αξιωματούχος.

Η υπουργός Εξωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου, Λιζ Τρας, παρουσίασε την Κυριακή νομοσχέδιο στη Βρετανία που θα εξουσιοδοτεί τη στόχευση ρωσικών τραπεζών, ενεργειακών εταιρειών και «ολιγαρχών κοντά στο Κρεμλίνο» - που θα πλήττονταν από κυρώσεις από το Λονδίνο.

Η χρονική στιγμή της ανακοίνωσης υπογράμμισε ότι οι κυρώσεις θα ήταν διεθνώς συντονισμένες, η απειλή των οποίων προορίζεται ως «αποτρεπτικό» μήνυμα προς το Κρεμλίνο. Ωστόσο, η Μόσχα είπε ξανά και ξανά σε όλη τη διάρκεια της κρίσης ότι δεν σχεδιάζει να εισβάλει στην Ουκρανία. Όλο και περισσότεροι ηγέτες της ουκρανικής κυβέρνησης συμφωνούν ότι η εκτίμηση της απειλής της Δύσης για μια βραχυπρόθεσμη ρωσική επίθεση είναι υπερβολική.

Εν τω μεταξύ, το Σαββατοκύριακο, ο γερουσιαστής του Νιου Τζέρσεϊ, Μπομπ Μενέντεζ, περιέγραψε ότι ένα εκτεταμένο πακέτο ρωσικών κυρώσεων βρίσκεται στο κατώφλι της επίτευξης δικομματικής συμφωνίας και θα πρέπει να είναι έτοιμο αυτή την εβδομάδα. Το γνωστό γεράκι της Ρωσίας, ενώ μιλούσε στο πλευρό του James Risch (R-Idaho), επιβεβαίωσε στο CNN την Κυριακή ότι είχαν ευρεία δικομματική υποστήριξη.

«Βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή και ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία», είπε ο Μενέντεζ. «Υπάρχει μια απίστευτη δικομματική αποφασιστικότητα για υποστήριξη της Ουκρανίας και μια απίστευτα ισχυρή δικομματική αποφασιστικότητα να υποστεί σοβαρές συνέπειες η Ρωσία εάν εισβάλει στην Ουκρανία και σε ορισμένες περιπτώσεις για όσα έχει ήδη κάνει».

Ο γερουσιαστής Risch περιέγραψε ότι είναι «επιφυλακτικά αισιόδοξος σε αυτό το σημείο ότι όταν επιστρέψουμε στην Ουάσιγκτον αύριο, θα προχωρήσουμε».

Είναι κρίσιμο, αν όντως τεθεί σε ισχύ σε περίπτωση σοβαρής κλιμάκωσης στα σύνορα Ρωσίας-Ουκρανίας, οι ΗΠΑ θα στοχοποιήσουν την ικανότητα των ρωσικών εταιρειών να συνδέονται με το παγκόσμιο σύστημα πληρωμών που συνδέει την οικονομία της Ρωσίας με τη Δύση, όπως περιγράφει το The Hill:

Το νομοσχέδιο του Μενέντεζ θα στοχεύει Ρώσους αξιωματούχους και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εάν ο Πρόεδρος Μπάιντεν αποφασίσει ότι η Ρωσία έχει εισβάλει ή έχει εμπλακεί σε μια σημαντική «κλιμάκωση των εχθροπραξιών» κατά της Ουκρανίας.

Το νομοσχέδιο επιτρέπει επίσης κυρώσεις σε εταιρείες στη Ρωσία που προσφέρουν ασφαλή συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το SWIFT, το διεθνές σύστημα μέσω του οποίου επικοινωνούν οι τράπεζες, και περιλαμβάνει πρόσθετη βοήθεια ασφαλείας και διατάξεις που θα βοηθήσουν την Ουκρανία να απωθήσει τη ρωσική παραπληροφόρηση.

Η απειλή της ικανότητας της Ρωσίας να πραγματοποιεί διεθνείς πληρωμές μέσω SWIFT θα θεωρηθεί από το Κρεμλίνο ως αιτία πολέμου (casus belli), όπως έχουν τονίσει πολλές φορές οι Ρώσοι αξιωματούχοι τα τελευταία χρόνια. Η Ρωσία εργάζεται εδώ και πολύ καιρό σε εναλλακτικά μέσα διακανονισμού διεθνών πληρωμών, ειδικά επιδιώκοντας αυτά τα εναλλακτικά μέσα με τις μεγάλες οικονομίες της Ινδίας και της Κίνας.

 https://www.pentapostagma.gr/

Φώτα – Lights

  Φώτα – Lights . Posted on   25 Απριλίου 2024   by   Άιναφετς There is below an ancient Hawaiian prayer for Higher Consciousness. These wor...