Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024

Συνέντευξη Πούτιν: «Αδύνατη η ήττα της Ρωσίας στην Ουκρανία» - Αποκλείει εισβολή σε Πολωνία ή Λετονία - Αποθέωση Τράμπ

Συνέντευξη Πούτιν: «Αδύνατη η ήττα της Ρωσίας στην Ουκρανία» - Αποκλείει εισβολή σε Πολωνία ή Λετονία - Αποθέωση Τράμπ

Το πραξικόπημα στην Ουκρανία το 2014 οργανώθηκε από τη CIA - Τι είπε για «υπερηχητικούς πυραύλους» και ΝΑΤΟ

Η δίωρη συνέντευξη δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο του Carlson, το Tucker Carlson Network, λίγο πριν τις 6 το απόγευμα της Πέμπτης (τοπική ώρα, σ.σ. στη 01:00 ώρα Ελλάδας).

Κατά  τη διάρκεια της συνέντευξης ο Βλαντίμιρ Πούτιν υποστήριξε μεταξύ άλλων, ότι η ήττα της Ρωσίας στον πόλεμο στην Ουκρανία είναι «αδύνατη».

Ο ένοικος του Κρεμλίνου ήθελε να στείλει μηνύματα στις ΗΠΑ και στη Δύση και η οποία σε κάποιες περιπτώσεις μετατράπηκε σε διάλεξη επί ιστορικών ζητημάτων όπως τα βλέπει ο ρώσος πρόεδρος, ο κ. Πούτιν εξάλλου απέκλεισε την ιδέα να διατάξει τον στρατό του να προχωρήσει σε εισβολή στην Πολωνία ή στη Λετονία, χώρες στις οποίες η Μόσχα «δεν έχει συμφέροντα».

«Υπήρξαν αλαλαγμοί, κραυγές για (την ανάγκη κατά δυτικούς αξιωματούχους) να καταφερθεί στρατηγική ήττα στη Ρωσία στο πεδίο της μάχης», είπε ο ρώσος πρόεδρος στον άλλοτε αστέρα του Fox News στη συνέντευξη που του παραχώρησε σε ευρύχωρη αίθουσα.

«Όμως τώρα μοιάζει να συνειδητοποιείται πως αυτό είναι δύσκολο να επιτευχθεί, αν όχι αδύνατο. Κατά τη γνώμη μου, είναι αδύνατο εξ ορισμού. Δεν θα γίνει ποτέ. Μου φαίνεται πως τώρα, αυτοί που βρίσκονται στην εξουσία στη Δύση το συνειδητοποιούν επίσης», πρόσθεσε ο ρώσος πρόεδρος, που διέταξε την εισβολή πριν από σχεδόν δυο χρόνια, την 24η Φεβρουαρίου 2022.

Αν το κατανοούν πράγματι, «πρέπει να αναλογιστούν ποια θα είναι η συνέχεια. Είμαστε έτοιμοι για διάλογο επ’ αυτού», συνέχισε. Οι δηλώσεις του ρώσου προέδρου, που εκφράστηκε στη μητρική του γλώσσα, μεταφράζονταν από διερμηνέα στα αγγλικά.

ΗΠΑ και ΕΕ οδηγήσαν τις συνομιλίες της Κωνσταντινούπολης σε ναυάγιο - Στόχος μας η αποναζιστικοποίηση της Ουκρανίας

Ο Πούτιν ισχυρίστηκε με εντυπωσιακό τρόπο ότι κάποτε σχεδόν συμφωνήθηκε μια ειρηνευτική συμφωνία για τον πόλεμο της Ουκρανίας, κατηγορώντας τη «δυτική πλευρά» ότι ήθελε να συνεχίσει τον πόλεμο για όσο το δυνατόν περισσότερο.

«Είμαστε πρόθυμοι να διαπραγματευτούμε», είπε.

«Είναι η δυτική πλευρά και η Ουκρανία είναι προφανώς δορυφορικό κράτος των ΗΠΑ. Είναι εμφανές. Δεν θέλω να το εκλάβετε σαν να ψάχνω μια δυνατή λέξη ή μια προσβολή. Αλλά καταλαβαίνουμε και οι δύο τι συμβαίνει ».

«Μόλις άρχισε η στρατιωτική επιχείρηση το 2022 η Ρωσία ήταν έτοιμη για διαπραγματεύσεις με σκοπό την ειρηνική επίλυση της κρίσης και αυτό φάνηκε στις συνομιλίες της Κωνσταντινούπολης. Τότε οι ΗΠΑ και οι δορυφόροι τους στην ΕΕ μας είπαν ότι δεν είναι σωστό να διεξάγονται συζητήσεις με τα ρωσικά στρατεύματα έξω από το Κίεβο και τα αποσύραμε. Αλλά η Δύση είχε λάβει τις αποφάσεις της», τόνισε ο Ρώσος πρόεδρος ο οποίος ξεκαθάρισε πως η αποναζιστικοποίηση της Ουκρανίας παραμένει βασικός στόχος της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης.

Αναφερόμενος στο θέμα των διαπραγματεύσεων ο Πούτιν υπενθύμισε ότι ο Ουκρανός πρόεδρος τις έχει απαγορεύσει και νομοθετικά, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Αμερικανού δημοσιογράφου υπογράμμισε πως έχει να μιλήσει με τον πρόεδρο των ΗΠΑ πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

«Κάνεις λάθος ιστορικών διαστάσεων με το να υποστηρίζεις τον καθένα στην Ουκρανία. Εάν θέλετε να μάθετε τι απάντησε ο Μπάιντεν τόσο για αυτό όσο και για τα πυρηνικά όπλα ρωτήστε τον ίδιο».

Το πραξικόπημα στην Ουκρανία το 2014 οργανώθηκε από τη CIA

Όταν ρωτήθηκε ποια ήταν η αποφασιστική στιγμή που αποφάσισε να ξεκινήσει την επίθεσή του, ο Πούτιν απάντησε, «αρχικά, ήταν το πραξικόπημα στην Ουκρανία» - αναφερόμενος στην απομάκρυνση του προκατόχου του Ζελένσκι Βίκτορ Γιανουκόβιτς το 2014.

«Και τι πυροδότησε τα τρέχοντα γεγονότα; Πρώτον, η σημερινή ηγεσία της Ουκρανίας δεν θα εφαρμόσει τις Συμφωνίες του Μινσκ», συνέχισε ο Πούτιν. Οι Συμφωνίες του Μινσκ ήταν μια σειρά συνθηκών που προσπάθησαν να τερματίσουν τον πόλεμο του Ντονμπάς μεταξύ της Ουκρανίας και των ρωσικών αυτονομιστικών ομάδων, που υπογράφηκαν το 2014.

«Το πραξικόπημα στην Ουκρανία ξεκάθαρα οργανώθηκε από τη CIA» είπε ο Ρώσός πρόεδρος κάνοντας λόγο για λάθος υπολογισμό και της ρωσικής ηγεσίας.

«Η νέα ηγεσία στην Ουκρανία άρχισε τις επιθέσεις στο Ντονμπάς εναντίον του άμαχου πληθυσμού με πυροβολικό και αεροπορία ενώ το ΝΑΤΟ υποσχόταν να ανοίξει τις πόρτες του στο ουκρανικό καθεστώς. Δεν μπορούσαμε να μείνουμε απαθείς, αυτό μπορούσε να καταστρέψει και την ίδια τη Ρωσία ενώ δεν ήταν δυνατό να αφήσουμε τους Ρώσους αδελφούς μας στο έλεος των πραξικοπηματιών στο Ντονμπάς», πρόσθεσε.

Ο Πούτιν σημείωσε ότι ο τότε πρόεδρος της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανουκόβιτς είχε συμφωνήσει σε πρόωρες εκλογές αλλά οι πραξικοπηματίες είχαν άλλα σχέδια και τη στήριξη ευρωπαϊκών χωρών, όπως η Γαλλία και η Γερμανία.

Εφικτή η συμφωνία για την απελευθέρωση του αμερικανού δημοσιογράφου  Journal Έβαν Γκέρσκοβιτς

Ο κ. Πούτιν είπε ακόμη στη συνέντευξη πως θεωρεί εφικτή τη σύναψη συμφωνίας για την απελευθέρωση του αμερικανού δημοσιογράφου της Wall Street Journal Έβαν Γκέρσκοβιτς, ο οποίος παραμένει φυλακισμένος στη Ρωσία για σχεδόν έναν χρόνο.

«Πιστεύω πως μπορεί να καταλήξουμε σε συμφωνία», είπε. «Δεν υπάρχουν ταμπού για τη διευθέτηση του ζητήματος αυτού. Είμαστε έτοιμοι να το επιλύσουμε, όμως κάποιοι όροι βρίσκονται υπό συζήτηση μέσω των διαύλων των ειδικών υπηρεσιών», πρόσθεσε.

Τον περασμένο μήνα, δικαστήριο της Μόσχας παρέτεινε για άλλους δυο μήνες την προφυλάκιση του κ. Γκέρσκοβιτς. Ο ρώσος πρόεδρος υποστήριξε ότι ο ρεπόρτερ «συνελήφθη επ’ αυτοφώρω να λαμβάνει κρυφά εμπιστευτικές πληροφορίες».

Άφησε εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί πως η Μόσχα σε αντάλλαγμα επιδιώκει την απελευθέρωση του Βαντίμ Κράσικοφ, ρώσου φυλακισμένου στη Γερμανία μετά την καταδίκη του για τον φόνο τσετσένου αντιφρονούντα στο Βερολίνο, χωρίς να αναφερθεί ονομαστικά σ’ αυτόν.

Η Ρωσία και οι ΗΠΑ έχουν προχωρήσει σε αμοιβαίες απελευθερώσεις κρατουμένων στο πρόσφατο παρελθόν, πιο πρόσφατα τον Δεκέμβριο του 2022, όταν ανταλλάχθηκαν η Μπρίτνι Γκράινερ, αστέρι του παγκόσμιου μπάσκετ που φυλακίστηκε για κατοχή μαριχουάνας, με τον διαβόητο έμπορο όπλων Βίκτορ Μπουτ.

«Δεν τίθεται ζήτημα»

Στην πρώτη του συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης σε δυτικό δημοσιογράφο αφού ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο πρόεδρος της Ρωσίας απέκλεισε το ενδεχόμενο ρωσικής εισβολής στην Πολωνία ή στη Λετονία.

«Μπορείτε να φανταστείτε κάποιο σενάριο στο οποίο θα στέλνατε ρωσικά στρατεύματα στην Πολωνία;» τον ρώτησε ο κ. Κάρλσον, που θεωρείται πως απηχεί απόψεις του αμερικανού πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

«Μόνο σε μια περίπτωση (...) αν η Πολωνία επιτεθεί στη Ρωσία», απάντησε ο κ. Πούτιν.

«Δεν έχουμε συμφέροντα στην Πολωνία, στη Λετονία, ή αλλού. Γιατί να το κάναμε αυτό; Απλούστατα δεν έχουμε κανένα συμφέρον (...) Δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα», συμπλήρωσε, θα ήταν «παράλογο να εμπλακούμε σε παγκόσμιο πόλεμο». Υποστήριξε πως δυτικές κυβερνήσεις επισείουν τον κίνδυνο ρωσικής εισβολής, την «κατά φαντασία ρωσική απειλή» προκειμένου να «εκφοβίζουν τους πληθυσμούς τους».

Εξάλλου, ο ρώσος πρόεδρος έκρινε πως η εκλογή νέου προέδρου στις ΗΠΑ στις εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, στις οποίες προβλέπεται πως θα αναμετρηθούν ο Ρεπουμπλικάνος Ντόναλντ Τραμπ και ο Δημοκρατικός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, δεν επηρεάζει τις σχέσεις ΗΠΑ/Ρωσίας.

«Με ρωτάτε αν θα άλλαζε κάτι αν αναλάμβανε νέος ηγέτης. Δεν τίθεται θέμα για το ποιος είναι ηγέτης, για την προσωπικότητα κάποιου ηγέτη», τόνισε ο ρώσος πρόεδρος.

Ο κ. Τραμπ και ο κ. Πούτιν έχουν αναφερθεί επανειλημμένα στο παρελθόν με κολακευτικό τρόπο ο ένας στον άλλο. Ο κ. Τραμπ καυχιέται, αποφεύγοντας να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες, πως αν επιστρέψει στην εξουσία μπορεί να επιλύσει τη σύρραξη στην Ουκρανία σε 24 ώρες.

Ο πρόεδρος Μπάιντεν χαρακτηρίζει τον ρώσο ομόλογό του εγκληματία πολέμου και εκφράζει ακατάπαυστα την αταλάντευτη υποστήριξή του στο Κίεβο.

Ο Τάκερ Κάρλσον ανήγγειλε πομπωδώς νωρίτερα αυτή την εβδομάδα τη μετάδοση της συνέντευξης που πήρε από τον ρώσο πρόεδρο. Προβλήθηκε μέσω X (του πρώην Twitter). Η επίσκεψή του στη Μόσχα έτυχε ευρείας κάλυψης σε ρωσικά ΜΜΕ, που δημοσίευσαν φωτογραφικά στιγμιότυπα με τον παρουσιαστή στο αεροδρόμιο ή στο περίφημο θέατρο Μπαλσόι.

https://www.pentapostagma.gr/

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ 1/4


ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ 2/4


ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ 3/4


ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ 4/4


Το μεγάλο μυστήριο του μαντείου του Απόλλωνα στους Δελφούς,πως η αρχαιολογική σκαπάνη και η τεχνολογία επιβεβαιώνουν τους αρχαίους έλληνες ιστορικούς

Τι βρίσκεται κάτω από το μαντείο των Δελφών;

Τι βρίσκεται κάτω από το μαντείο των Δελφών;

Το 1892 Γάλλοι αρχαιολόγοι άρχισαν ανασκαφές στην περιοχή του ιερού των Δελφών

Το Μαντείο των Δελφών ήταν το γνωστότερο μαντείο της Αρχαίας Ελλάδας και του τότε γνωστού κοσμου. Βρίσκεται στους Δελφούς. Θεωρείται ο ομφαλός του κόσμου, γιατί, σύμφωνα με την παράδοση, όταν ο Ζευς άφησε δύο αετούς, έναν προς την Ανατολή και έναν προς την Δύση, συναντήθηκαν στους Δελφούς.

Ήταν αφιερωμένο στον θεό Απόλλωνα. Η Πυθία ήταν το διάμεσο, με το οποίο επικοινωνούσε ο θεός, και έδινε τους χρησμούς, που καταγράφονταν. Κάθε τέσσερα χρόνια τελούνταν οι Πυθικοί αγώνες, προς τιμήν του Απόλλωνα, και που προσπάθησε να αναβιώσει ο Άγγελος Σικελιανός.

Στην ίδια περιοχή προϋπήρχε από παλαιότερες εποχές ένα πρωτόγονο μαντείο, στο οποίο λατρευόταν η θεα Γη (μυκηναϊκή εποχή). Αγαλματίδια της θεάς έχουν βρεθεί στα ερείπια του ναού της Αθηνάς Προναίας καθώς και σε αυτόν του Απόλλωνα.

Αιτία της ίδρυσης μαντείου ήταν η ύπαρξη ενός χάσματος, από το οποίο έβγαιναν αέρια, επιτρέποντας έτσι το να περνούν οι άνθρωποι σε μια κατάσταση έκστασης. Με τον καιρό, περισσότεροι θεοί λατρεύτηκαν μαζί με τη Γη. Σύμφωνα με την μυθολογία, φύλακας του Μαντείου ήταν ο δράκος Πύθωνας, τον οποίο σκότωσε ο Απόλλων. Την Γεωμετρική περίοδο, το μαντείο πέρασε υπό την εξουσία του Απόλλωνα, όπως μαρτυράται και από την αλλαγή από πήλινα γυναικεία ειδώλια σε μπρούτζινα αντρικά. Στην Ιλιάδα αναφέρεται σαν ένας πλούσιος και ιερός χώρος.

Οι επισκέπτες που ζητούσαν χρησμό από την Πυθία ονομάζονταν θεοπρόπες, και κατά το τελετουργικό του Μαντείου, έπρεπε να καθαριστούν αρχικά με νερό από την Κασταλία πηγή, πληρώνοντας έναν ορισμένο φόρο, το λεγόμενο πελανόν, που δεν ήταν ο ίδιος για όλους,ενώ έπρεπε να προσφέρουν και θυσία στο ναό του Απόλλωνα, συνήθως ένα κατσίκι. Το ζώο έπρεπε να μην είχε κάποιο ελάττωμα, ενώ απαραίτητος οιωνός για να μπορέσει η Πυθία να δώσει χρησμό, ήταν να αρχίσει το ζώο να τρέμει, αφού πρώτα το είχαν βρέξει με κρύο νερό. Ανάμεσα στους θεοπρόπες, υπήρχε μια ιεράρχηση, σχετικά με το ποιος προηγούνταν στη χρησμοδοσία. Οι πρώτοι που δικαιούνταν να λάβουν χρησμό ήταν οι κάτοικοι των Δελφών. Ακολουθούσαν όσοι είχαν τιμηθεί από του Δελφούς με το προνόμιο της προμαντείας και έπειτα οι υπόλοιποι. Μέσα στις δύο τελευταίες ομάδες, η σειρά κανονιζόταν με κλήρο.

Παρόμοιες τελετουργίες κάθαρσης ακολουθούσε και η Πυθία. Ύστερα από κάποια τυπική διαδικασία, κατέβαινε στο λεγόμενο άδυτον, όπου άκουγε την ερώτηση από τους ιερείς που βρίσκονταν σε ένα διπλανό μικρό χώρο που ονομαζότανοίκος. Στη συνέχεια έπεφτε σε έκσταση ενώ οι ιερείς κατέγραφαν και ερμήνευαν τα λόγια που πρόφερε. Την επιμέλεια του Μαντείου είχαν πέντε άνδρες, κάθε ένας από τους οποίους άνηκε σε μια από πέντε μεγάλες οικογένειες των Δελφών που ονομάζονταν Δευκαλιωνίδες. Αυτοί ονομάζονταν όσιοι, ενώ ο επικεφαλής τους προφήτης.Αρχικά οι χρησμοί δίνονταν μόνο μια φορά το χρόνο, την 7η του μήνα Βύσιου, γενέθλια ημέρα του Απόλλωνα. Με την αύξηση της επισκεψιμότητας του Μαντείου, οι χρησμοί δίνονταν την 7η κάθε μήνα, εκτός από τους χειμερινούς, καθώς τότε, σύμφωνα με τον μύθο, ο Απόλλωνας έφευγε από τους Δελφούς και πήγανε στους Υπερβορείους.

Οι χρησμοί αυτοί, που η φύση τους μας έγινε γνωστή τόσο από επιγραφές όσο και από τα έργα αρχαίων συγγραφέων όπως ο Ηρόδοτος, αποτελούσαν για τον Ελληνικό κόσμο της εποχής νόμο, κάνοντας το Μαντείο ένα είδος διαιτητή για πολύ σημαντικά θέματα όπως πόλεμοι ή αποικισμοί, δίνοντάς του έτσι τεράστια δύναμη. Οι νόμοι για παράδειγμα της Σπάρτης, εισήχθησαν από τον Λυκούργος με το κύρος του Μαντείου, ενώ οι αποικίες στην κάτω Ιταλία ιδρύθηκαν ύστερα από εντολές του. Την περίοδο του 7ου και 6ου π.Χ. αιώνα, με την αύξηση του ενδιαφέροντος για νέες αποικίες, το Μαντείο των Δελφών γνωρίζει και την μεγαλύτερη του ακμή, καθώς αρκετές αποστολές ξεκινούσαν ύστερα από χρησμό του Μαντείου.

Αυτές τιμούσαν τον Απόλλωνα σαν Αρχηγέτη, ενώ αρκετές έπαιρναν το όνομα Απολλωνία.Οι χρησμοί τις παλαιότερες εποχές ήταν γνωστοί για το διφορούμενο νόημά τους. Αρκετές ήταν οι φορές που το Μαντείο δεν κρατούσε αμερόληπτη στάση, αλλά έπαιρνε απροκάλυπτα το μέρος μιας παράταξης, όπως για παράδειγμα στον Πελοποννησιακό πόλεμο που πήρε το μέρος των Λακεδαιμονίων. Όμως, οι υπηρεσίες του δίνονταν προς όλους, άσχετα με την πολιτική κατάσταση που επικρατούσε στις περιοχές τους.

Οι περιγραφές του θρύλου για το Μαντείο των Δελφών που αφορούν την Πυθία και την επικοινωνία της με τον Απόλλωνα μέσω αναθυμιάσεων ανήκαν στην σφαίρα του εξωπραγματικού και ίσως του μύθου, κατά την άποψη ορισμένων αρχαιολόγων.
Το 1892 Γάλλοι αρχαιολόγοι άρχισαν ανασκαφές στην περιοχή του ιερού των Δελφών με σκοπό να βρούν κάτι που να αποδεικνύει ότι πράγματι υπήρχε το χάσμα που επέτρεπε στα αέρια ν΄ αναδυθούν και να δημιουργήσουν το κανάλι «επικοινωνίας” μεταξύ Πυθίας και Απόλλωνα.

Δεν κατόρθωσαν όμως να βρούν κάτι που να το αποδεικνύει, και έτσι ο θρύλος παρέμεινε στην σφαίρα του μύθου. Δεν ήταν παρά τα τέλη του 1990 που μια ομάδα αποτελούμενη από ένα αρχαιολόγο, έναν τοξικολόγο, ένα χημικό, και έναν γεωλόγο οι οποίοι υποστήριξαν το αντίθετο. Σύμφωνα με την θεωρία τους, ο ομφαλός βράχος, πάνω στον οποίο καθόταν η Πυθία και ανάμεσα στις αναθυμιάσεις έλεγε στους χρησμούς της, βρισκόταν ακριβώς πάνω από ένα χάσμα που είχε δημιουργηθεί εξαιτίας της ολισθηρότητας των υπογείων πλακών, αφήνοντας μία δίοδο ώστε οι αναθυμιάσεις αέριων όπως αιθάνιο + μεθάνιο, να ανεβαίνουν στην επιφάνεια του εδάφους και να εισπνέονται από την Πυθία.

 

Ο »ΟΜΦΑΛΟΣ»

Είναι γνωστό ότι άν κάποιος εισπνεύσει μικρή ποσότητα αιθυλένιου έρχεται σε κατάσταση ευφορίας, και δημιουργούνται παραισθησιακά οράματα. Όταν η Πυθία ήταν στην «κατάσταση» επικοινωνίας με τον Απόλλωνα και ζητούνταν οι ερωτήσεις και συμβουλές, οι απαντήσεις της Πυθίας δίνονταν ασυνάρτητα, εκείνη παραληρούσε και έλεγε ασυναρτησίες. Οι ιερείς του ιερού ήταν εκείνοι που «μετάφραζαν» και έδιναν κάποιο νόημα στα όσα εκείνη έλεγε.

Οι Απαντήσεις του Μαντείου ήταν πάντα σοφές και προνοητικές και γι’αυτό το Μαντείο ήταν αξιοσέβαστο και τόσο φημισμένο, και αναπόσπαστο στοιχείο του Ελληνικού τρόπου ζωής. Αυτό που όμως δεν είναι ευρέως γνωστό είναι πως ο αείμνηστος καθηγητής της αρχαιολογίας και Πρύτανις του Πανεπιστημίου Αθηνών, Σπυρίδων Μαρινάτος το 1958-59, συνέγραψε μια ενδιαφέρουσα μελέτη με τίτλο, «ΔΕΛΦΙΚΟ ΧΑΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ», η οποία απετέλεσε το κύριο θέμα του πρυτανικού του λόγου , στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσία του τότε βασιλικού ζεύγους Παύλου και Φρειδερίκης, έχοντας στα χέρια του απτές αποδείξεις για την ύπαρξη του χάσματος που αποτελούσε το κανάλι επικοινωνίας μεταξύ Πυθίας και του «πνεύματος» του Θεού.

Επομένως προηγήθηκε στις διαπιστώσεις του κατά τριάντα έτη, από τους αλλοδαπούς επιστήμονες. Αναφέρει ότι η νεώτερη επιστήμη απέκλεισε την περίπτωση του χάσματος επειδή δεν ανακαλύφθηκε από τις ανασκαφές. Σύμφωνα όμως με τις αρχαίες μαρτυρίες , το χάσμα υπήρχε. Πρώτος το αναφέρει ο Διόδωρος Σικελιώτης. Κατ΄αυτόν αίγες που έβοσκαν κοντά ανακάλυψαν τις ιδιότητες του χάσματος διότι μόλις επλησίαζον προς αυτό σκιρτούσαν και άφηναν ιδιαίτερη φωνή. Ο ποιμένας τους όταν πλησίασε και έσκυψε από περιέργεια στο χάσμα, έπαθε τον αυτό ενθουσιασμό και άρχισε να προλέγει τα μέλλοντα. Το ίδιο έπαθαν και άλλοι, οι οποίοι πηδούσαν στο χάσμα και χάνοντο.΄Ετσι έγινε γνωστό το μαντείο και ενομίσθη ότι ανήκε στη Γή.

Ο Διόδωρος έλεγε ότι το χάσμα έκειτο εκεί όπου είναι το άδυτο του σημερινού ιερού. Τα ίδια λέει και ο Στράβων προσθέτοντας όμως ότι από το άντρο που δεν ήταν ευρύστομο ανεφέρετο «πνεύμα ενθουσιαστικόν».Μεταγενέστεροι συγγραφείς μιλούν για ένθεο ατμό, αναθυμιάσεως, πνεύματος λεπτού και πυρώδους (Ιάμβλιχος), πνεύματος ψυχρού ( Ιουστίνος) και τέλος βεβαιώνουν ότι το ρεύμα αέρος ήταν άλλοτε ισχυρότερο και άλλοτε ασθενέστερο. Ο Πλίνιος προσθέτει, ότι η αναθυμίασις ήταν μεταξύ των πρωτίστων ομοίων, οι οποίες δημιουργούσαν μαντική κατάσταση εμπνεύσεως.

Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η μαρτυρία του Πλουτάρχου, ο οποίος ήταν και άνω των 20 ετών ιερεύς στους Δελφούς. Σε δύο πραγματίες του του Περί των εκλελοιπότων χρηστηρίων και Περί του μη χραν έμμετρα νυν την Πυθίαν, μιλά για τα δελφικά προβλήματα. Το χάσμα και τον εξ΄αυτού αναδιδόμενο αέρο το αναφέρει πολλές φορές. Ουδέποτε όμως είπε ότι το χάσμα ήταν στο άδυτο του ναού. Αναφέρει επίσης ότι η αναθυμίασις δεν ήταν σταθερή, αλλά άλλοτε ήταν ασθενής και άλλοτε σφοδρή. Επικαλείται και μάρτυρες ότι το αναδιδόμενο πνεύμα είναι κατά άτακτα διαστήματα πλήρες ευωδίας. Χαρακτηριστικά βεβαιώνει ότι με την ευωδιά αυτή γέμιζε ο οίκος εντός του οποίο κάθονταν αυτοί που περίμεναν τους χρησμούς και προερχόταν από το άδυτο.

Ο τρόπος με τον οποίο μιλά για τον αναδιδόμενο αέρα, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν πρόκειται για το άδυτο του ναού, Συγκεκριμένα μεταχειρίζεται την εξής φράση σχετικά με το γεγονός ότι η Πυθία δεν δίδει πλέον έμμετρους χρησμούς ΄Εν εκ των δύο πρέπει να συμβαίνει, ή η Πυθία δεν πλησιάζει την τοποθεσίαν όπου ευρίσκεται το θείον ή η αναθυμίασις έχει σβήσει τελείως και εξέλιπεν η δύναμίς της. «ως δυοίν θάτερον, ή της Πυθίας τω χωρίω μη πελαζούσης, εν ω το θείον εστιν, ή του πνεύματος απεσβεσμένου και της δυνάμεως εκλελοιπυίας».Κατά τα άλλα επιβεβαιώνει την παράδοση του Διοδώρου, περί της ανακαλύψεως του χάσματος από τις αίγες και αναφέρει και το όνομα του ποιμένος, Κορήτας.

Μας δίνει επίσης άλλη μια συγκαλυμμένη νύξι για το χάσμα, χρησιμοποιώντας μια σκηνογραφία. Παριστάνει τους ήρωες του διαλόγου, να έρχονται στο ναό, για να καθίσουν στο μεσημβρινό κριπίδωμα και να συνομιλήσουν έχοντας ενώπιόν του το ιερό της Γής.Τότε ο Βόηθος, λέει ότι « και ο τόπος της απορίας συνεπιλαμβάνεται τω ξένω»,ήτοι βοηθά και ο τόπος να γίνει συζήτηση για την σημερινή έλλειψη εμπνεύσεως της Πυθίας.

Δεν γίνεται όμως λόγος για αναθυμιάσεις, αλλά περί Μουσών και νάματος. Εμείς όμως γνωρίζουμε ήδη ότι με το ιερό και το αρχικό μαντείο της Γής, συνεδέοντο οι αναθυμιάσεις του χάσματος. Το ιερό της Γής ανακαλύφθηκε κατά τις ανασκαφές εκεί ακριβώς ότι το αναφέρει ο Πλούταρχος, προ της μεσημβρινής πλευράς του ναού. Ο Α. Κεραμόπούλλος, στον οδηγό των Δελφών (1935) αναφέρει «Είναι το παμπάλαιο ιερό της Γής. Ενταύθα ήτο το χάσμα το αναδίδον πνοήν…».

Λίγο μετά την ανέγερση του τότε νέου ξενοδοχείου στην άκρη της πόλης των Δελφών, άκουσε ο Μαρινάτος κατά τη μετάβασή του εκεί το Μάρτη του 1955 να μιλούν για την «ανεμότρυπα» την οποία απέκοψε εν μέρει η χάραξις του δρόμου.

O Κεραμόπουλλος, μιλούσε περί «ρωγμής κατά το δυτικόν άκρον του χωρίου». Επισκέφθηκε το σημείο. Βρήκε το χάσμα, έβαλε εντός το κεφάλι του και αμέσως έγινε αισθητή η πνοή του εξερχομένου ανέμου. Φωτογράφισε το σημείο και έγραψε άρθρο στον ημερήσιο τύπο, με το οποίο συνιστούσε στην υπηρεσία Τουρισμού να φροντίσει να μην καταστραφεί περαιτέρω το χάσμα. Τον Ιανουάριο του 1959, ξαναπήγε στους Δελφούς, αλλά το χάσμα είχε εξαφανισθεί. Κατά την νέα διαπλάτυνση της οδού ο βράχος ανατιχάνθηκε και το τμήμα της οπής που είχε μείνει γέμισε πέτρες και χώματα. Βρήκε ωστόσο το μικρό εναπομείνον ίχνος του χάσματος με τη βοήθεια της παλιάς φωτογραφίας. αλλά και πάλι αμφέβαλλε διότι το τοπίο είχε μεταμορφωθεί δραματικά.

Όπως χαρακτηριστικά γράφει «την τελειωτικήν απόδειξιν παρέσχεν η αναθυμίασις. Το πνεύμα υπήρχε πάντοτε εκεί, εξερχόμενον δια μέσου των λίθων και χωμάτων. Την φοράν αυτήν ανεδίδετο θερμόν, την δε θερμότητά του καθίστα εντονωτέρα η παγερά ημέρα». Ο Μαρινάτος πίστευε ότι η σχισμή είναι μία και μόνη, η οποία με κατέυθυνση από ανατολικά προς δυτικά, διέρχεται από το ιερό και εξέπεμπε άλλοτε την αναθυμίαση εντός αυτού, πιθανότατα στο ιερό της Γής. Λόγω των συνεχών και σφοδρών σεισμών, πιθανώς να υπέστησαν τα πετρώματα ελαφρά μετακίνηση, από την οποία εφράχθη το ένα στόμιο και ανοίχτηκε άλλα στην Ανεμότρυπα. Το νερό της Κασταλίας μετακινήθηκε πολλές φορές στο παρελθόν και το 1870, λόγω σεισμών.

ΚΑΣΤΑΛΙΑ

Επίσης θεωρούσε πιθανό η Ανεμότρυπα να είναι διακλάδωσις του Δελφικού χάσματος ή ακόμη και τελείως ανεξάρτητο χάσμα. Το γεγονός πάντως παραμένει ότι κοντά στο ιερό υπάρχει αυτό το φαινόμενο, για το οποίο έχει μιλήσει η αρχαιότητα και καλύπτει τους διάφορους τρόπους με τους οποίους περιγράφεται το «πνεύμα». ΄Οσον αφορά τις αρχαίες πηγές για το χάσμα επισημαίνει ο Μαρινάτος ότι αυτές δεν είναι παλιότερες του 1ου π.Χ αιώνος. Ο Διόδωρος, οποίος είναι ο πάλαιότερος, έδωσε συγχρόνως αφορμή στην αμφισβήτηση του όλου ζητήματος περί χάσματος και αναθυμιάσεως, διότι μνημονεύει ότι έκειντο εις το «άδυτον» του «ιερού». Επί πλέον, η συχνή έκφρασις ότι η Πυθία «κατέβαινε» εις το άδυτο , οδήγησε σε σειρά παρεξηγήσεων.

΄Αδυτο, θεωρήθηκε το μέρος του ναού, πίσω από το σηκό, που σε μερικούς αρχαίους ναούς υπήρχε χωριστό διαμέρισμα, στο οποίο δινόταν το όνομα άδυτο. Ο ναός του Απόλλωνος, στο τμήμα εκείνο ανεσκάφη εσωτερικώς μέχρι του φυσικού βράχου, ο οποίος συνέβη ν΄ανακαλυφθή συμπαγής και απολύτως αρραγής. Αναμφίβολα λοιπόν εκεί ουδέποτε υπήρξε χάσμα. Επειδή η Πυθία «κατέβαινε» εδέχθησαν λόγω ιχνών βαθμίδων, δύο πατώματα στο άδυτο του ναού. ΄Ηταν όμως πράγματι αυτό το άδυτο του χάσματος; O Kεραμόπουλλος έκανε ήδη την ορθή παρατήρηση, ότι εσωτερικά οι τοίχοι του ναού δεν φέρουν πρόσωπο στο ανασκαφέν τμήμα, επομένως ουδέποτε αυτό προορίσθηκε να είναι ορατό.

Οι παλαιότερες μαρτυρίες , οι οποίες είναι όλες ποιητικές, είναι ασαφείς και επιδεχόμενες ελαστική ερμηνεία. Η σχετικά σαφέστερη έκραση είναι Πινδ Ολ. Χρυσοκόμας ευώδεος εξ΄αδύτου ναών πλόον είπε. Σκοτεινότερος είναι ο λόγος εν Πυθ ΧΙ 4-5 , χρυσέων ες άδυτον τριπόδων θησαυρόν. Στο χορικό Ιφ.Τ 1257 αδύτων ύπο, Κασταλίας ρεέθρων γείτων, είναι αδύνατο να συμπεράνη κανείς ποιο άδυτο εννοεί ο Ευριπίδης. Επίσης στις Ευμενίδες ή τον ΄Ιωνα ο αναγνώστης θ΄αποκομίσει τα εξής: Στο ναό υπήρχε «μυχός» , εκεί ευρίσκετο ο ομφαλός (Ευμ.37-40), υπήρχον πέριξ θρόνοι, εφ΄ων η Πυθιάς είδε κοιμωμένας τας Ευμενίδας (47), πάντα δε ταύτα ευρίσκονται εις τον χώρον, ένθα και το άγαλμα του θεού (155).

Στον Ίωνα, επαναλαμβάνονται τα περί ομφαλού, όπου καθίζων ο Φοίβος υμνωδεί (5-6), εκεί δε μνημονεύεται ο τρίπους, γύρω από τον οποίο ίστανται οι αριστείς των Δελφών «έσω» του ναού, χωρίς άλλες λεπτομέρειες. Παντού αναφέρεται είσοδος και έξοδος στο ναό και πουθενά «κατάβασις» , ούτε καν ρητώς το άδυτο. Εφόσον λοιπόν και το άδυτο του ναού δεν παρουσίασε ίχνη χρησιμοποιήσεως στα βαθύτερα στρώματα, πρέπει να σκεφθούμε μήπως η κατάβασις, η οποία μαρτυρείται σε μεταγενέστερες πηγές εννοεί άλλο άδυτο, έξω από τον ναό. Ο Διόδωρος χρησιμοποιεί την φράση, ότι το χάσμα βρισκόταν «εν τούτω τω τόπω, καθ΄όν έστι νυν του ιερού το καλούμενον άδυτον». Παρατηρούμε λοιπόν, πρώτον ότι ιερό δεν σημαίνει μόνο ναός, αλλά και το όλον ιερόν, ακριβώς σε αντιδιαστολή προς τον ναόν.

Δεύτερον ότι αν επρόκειτο περί ναού, δεν θα ήταν ανάγκη να χρησιμοποιηθεί η φράσις «το καλούμενον άδυτον», αφού άδυτο ήταν κανονική ονομασία του σχετικού διαμερίσματος των ναών. ΄Όταν συνδυάσουμε και την είδηση ότι η Πυθία κατήρχετο στο άδυτο τούτο, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ήταν εκτός του ναού, σε βαθύτερο σημείο, πιθανόν στα πέριξ του ιερού της Γής. Τέτοια άδυτα εντός των ναών στα οποία κατήρχοντο, υπήρχαν και αλλού στην Ελλάδα, όπως στο ιερό του Ισθμού, όπου εντός του περιβόλου του Παλαίμονος περγράφεται από τον Παυσανία «εν αριστερά ναός…έστι δε και άλλο ΄Αδυτον καλούμενον, κάθοδος δε εις αυτό υπόγειος, ένθα δη τον Παλαίμονα κεκρύφθαι φασίν».

Η αναλογία μεταξύ των αδύτων των δύο ιερών είναι σπουδαία, αφού και στις δύο περιγραφές χρησιμοποιείται η φράσις « το καλούμενον άδυτον». Επί πλέον στις παραδόσεις εις το άδυτο των Δελφών ήταν θαμένος ο Πύθων και στον Ισθμό ο Παλάιμων. Υπάρχει και η μαρτυρία του Ηροδότου. Είναι γνωστό ότι τα χάσματα αυτά της γής καθώς και οι σχετικοί υπόγειοι χώροι καλούντο άδυτα και μέγαρα. Αναφέρει λοιπόν ο Ηρόδοτος για τον χρησμό που έλαβαν οι Αθηναίοι επικειμένης της εισβολής του Ξέρξη. Οι θεοπρόποι , αφού έκαναν τις σχετικές τελετές «ες ο μέγαρον εσελθόντες ίζοντο». Η Πυθία Αριστονίκη τότε χρά τα περί της απελπιστικής καταστροφής, η οποία επικρέμαται των Αθηνών και καταλήγει « αλλ΄ίτον εξ΄αδύτοιο».

Επομένως μέγαρον και άδυτον παρουσιάζονται ως συνώνυμα. Και πιθανόταατα ήσαν ένας και ο αυτός χώρος , στον προθάλαμο του οποίο κάθονταν οι ξένοι και στο βάθος έκειτο το χάσμα , απ΄όπου χρησμοδοτούσε η Πυθία. Σε πλήρη συμφωνία με αυτά βρίσκεται και η περιγραφή του Πλουτάρχου με μόνη διαφορά ότι ο χώρος « εν ώ τους χρωμένους τω θεώ καθίζουσιν» καλείται εδώ οίκος. Πληρούται δε ευωδίας κατά άτακτα διαστήματα από το πνεύμα του παρακείμενου αδύτου. Κατά τον Παυσανία, εντός του αδύτου έφθανε το ύδωρ της Κασσοτίδος, του οποίου η πόσις ήταν ένα από τα στοιχεία της μαντικής εκστάσεως. Τι και πού ήταν η Κασσοτίς δεν γνωρίζουμε. Βρέθηκαν όμως πολλά ίχνη δεξαμενών και αγωγών, οι οποίες από τον 6ο π.Χ αι. οδηγούσαν το νερό στα πέριξ του ναού. Ο Μαρινάτος ισχυρίζεται ότι η προσεκτική παρακολούθηση των αγωγών αυτών ίσως διευκολύνει την ανακάλυψη του αδύτου και του χάσματος.

https://www.pentapostagma.gr/

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΚΙΝΕΖΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

 ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΚΙΝΕΖΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Πως περναει ο χρονος! Είναι άλλη μια ολοκαίνουργια χρονιά. Μου φαίνεται ότι μόλις πριν από ένα χρόνο, ήμουν γεμάτος με Covid, η Baby Amelia γιόρτασε τα 1α γενέθλιά της και το νέο μου ταξίδι ως συγγραφέα.

Με απροσδόκητες ανατροπές και ανατροπές, βρίσκω τον εαυτό μου να βάζω την υγεία μου ως πρώτη προτεραιότητα. Πήγα για πολλά πολλά ταξίδια στο εξωτερικό με τους αγαπημένους μου. Αφιερώστε πολύ χρόνο και πόνο για να κατακτήσω την άνωση μου κάτω από το νερό. Περάστε ποιοτικό χρόνο μαζί μου, τον εαυτό μου και εγώ.

Φέτος, πρόκειται να ξεκινήσω το ταξίδι ενός ιδιοκτήτη σπιτιού. Ναι, αγόρασα ένα ακίνητο! Και ναι, είναι δυνατότητα με έσοδα από ελεύθερους επαγγελματίες. Το διαμέρισμα έχει τόσες πολλές δυνατότητες καθώς είναι σκαρφαλωμένο σε ένα λόφο, με θέα σε ένα φυσικό πάρκο και μια πισίνα. Περιτριγυρισμένος από πολλές ανέσεις σε κοντινή απόσταση με τα πόδια, δεν χρειάζεται καν να ταξιδέψω πουθενά για να πάρω τα πράγματά μου. Έτσι, η ενέργειά μου φέτος θα διατεθεί στη δημιουργία ενός σπιτιού για τ0o σύζυγο και τα παιδιά μου. Είμαστε εξαιρετικά ενθουσιασμένοι!

Θα συνεχίσω να βάζω στην καρδιά και την ψυχή μου στο MiddleMe, συγκεντρώνοντας άρθρα που ελπίζω να σας βοηθήσουν να πάρετε κάποιες απαντήσεις που χρειάζεστε στην επαγγελματική σας ζωή. Αντί να εξηγώ στους άλλους ότι είμαι ελεύθερος επαγγελματίας, υπεύθυνος προσλήψεων και συγγραφέας, έχω καταλήξει σε μια ετικέτα: Είμαι επισκευαστής. Έχεις προβλήματα στην καριέρα σου, με τους συναδέλφους σου, στις νεοσύστατες επιχειρήσεις σου, είμαι ο άνθρωπος για σένα. Θα ακούσω, θα αναλύσω, θα ερευνήσω και θα παρουσιάσω μερικές λύσεις για να διορθώσω αυτό το κενό. Με τις εμπειρίες μου στη βαθιά κατάδυση σε διαφορετικούς κλάδους και στη διαχείριση μικρών και μεγάλων ομάδων, βλέπω εμπόδια που πολλοί δεν βλέπουν. Είτε διαμορφώστε τα εμπόδια σε ευκαιρίες είτε ξεφορτωθείτε τα εμπόδια.

Μην είστε ένα τετράγωνο μανταλάκι που προσπαθεί να χωρέσει σε μια στρογγυλή τρύπα, βρείτε τη δική σας τετράγωνη τρύπα. Ή διαμορφώστε τον εαυτό σας σε ένα στρογγυλό μανταλάκι. Η ζωή είναι πολύ μικρή.

Να έχεις ένα καλό νέο χρόνο!

Διαδικτυακές σχέσεις Vs σχέσεις στην πραγματική ζωή: Ποια είναι η καλύτερη επιλογή;

 Διαδικτυακές σχέσεις Vs σχέσεις στην πραγματική ζωή: 

Ποια είναι η καλύτερη επιλογή;

Ψυχολόγος, Αρθρογράφος Υγείας, Παιδαγωγός Ειδικής Αγωγής

Στον σημερινό υπερσυνδεδεμένο κόσμο, η τεχνολογία έχει αναδιαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας. Η έλευση του διαδικτύου άνοιξε το δρόμο για τις διαδικτυακές σχέσεις, ανοίγοντας ένα βασίλειο δυνατοτήτων πέρα από γεωγραφικούς περιορισμούς. Ωστόσο, το πανάρχαιο ερώτημα παραμένει: Είναι οι σχέσεις της πραγματικής ζωής ανώτερες από τις αντίστοιχες διαδικτυακές; Σε αυτή την ολοκληρωμένη διερεύνηση, θα εμβαθύνουμε στη δυναμική των διαδικτυακών και των σχέσεων της πραγματικής ζωής, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνται, τη σημασία της ασφάλειας στις διαδικτυακές σχέσεις και τα μοναδικά οφέλη που προσφέρει η καθεμία.

Πώς χτίζονται οι σχέσεις στο διαδίκτυο;

Οι διαδικτυακές σχέσεις οικοδομούνται στα θεμέλια των ψηφιακών πλατφορμών επικοινωνίας. Στον εικονικό κόσμο, οι αρχικές συνδέσεις μπορούν να προκύψουν μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των εφαρμογών γνωριμιών ή των διαδικτυακών κοινοτήτων, επιτρέποντας στα άτομα να γεφυρώνουν γεωγραφικά χάσματα χωρίς κόπο. Αυτή η ευκολία πρόσβασης έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο συναντιόμαστε και συνδεόμαστε με ανθρώπους σε παγκόσμιο επίπεδο.

Μια βασική πτυχή της οικοδόμησης μιας διαδικτυακής σύνδεσης είναι η σταδιακή διαδικασία γνωριμίας με κάποιον. Οι διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις συχνά ξεκινούν με μηνύματα που βασίζονται σε κείμενα, γεγονός που επιτρέπει στα άτομα να αποκαλύπτονται με τον δικό τους ρυθμό. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει μια αίσθηση άνεσης και ασφάλειας, καθώς εξαλείφει την πίεση των κατά πρόσωπο αλληλεπιδράσεων. Οι άνθρωποι μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί για τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους, οδηγώντας σε βαθύτερες συναισθηματικές συνδέσεις.

Επιπλέον, οι διαδικτυακές σχέσεις μπορούν να εξελιχθούν οργανικά με την πάροδο του χρόνου. Σε αντίθεση με τις συναντήσεις στην πραγματική ζωή, όπου η αρχική εντύπωση μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την πορεία της σχέσης, οι διαδικτυακές σχέσεις έχουν συχνά την πολυτέλεια να αναπτύσσονται σταδιακά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε βαθύτερους και γνησιότερους δεσμούς που βασίζονται σε κοινά ενδιαφέροντα, αξίες και προσωπικότητες και όχι μόνο στη φυσική εμφάνιση.

Καθώς οι άνθρωποι συνεχίζουν να περιηγούνται στην ψηφιακή σφαίρα, συχνά ανακαλύπτουν ότι δημιουργούν συνδέσεις που ίσως να μην είχαν συναντήσει ποτέ αλλιώς. Είτε πρόκειται για έναν καλλιτέχνη που συνδέεται με έναν θαυμαστή σε ολόκληρο τον κόσμο είτε για άτομα με σπάνια χόμπι που βρίσκουν μια κοινότητα ομοϊδεατών στο διαδίκτυο, το διαδίκτυο έχει διευρύνει τους ορίζοντες των ανθρώπινων σχέσεων. Αυτή η ικανότητα υπέρβασης των γεωγραφικών ορίων και εξερεύνησης εξειδικευμένων ενδιαφερόντων αποτελεί απόδειξη της δύναμης των διαδικτυακών σχέσεων.

Πώς να διατηρήσετε μια διαδικτυακή σχέση με ασφάλεια;

Ενώ οι διαδικτυακές σχέσεις προσφέρουν πρωτοφανείς ευκαιρίες για σύνδεση, συνοδεύονται επίσης από μοναδικές προκλήσεις, ιδίως όσον αφορά την ασφάλεια. Το ψηφιακό πεδίο είναι τεράστιο και, δυστυχώς, δεν είναι πάντα ασφαλές. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να είστε προσεκτικοί και να ακολουθείτε τις οδηγίες ασφαλείας.

Το διαδίκτυο επιτρέπει την ανωνυμία, η οποία μπορεί να είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία πλευρά, δίνει τη δυνατότητα στα άτομα να εξερευνήσουν ελεύθερα την ταυτότητά τους και να συνδεθούν με ομοϊδεάτες τους. Από την άλλη πλευρά, η ανωνυμία μπορεί επίσης να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από άτομα με κακόβουλες προθέσεις. Για να παραμείνουν ασφαλή, τα άτομα θα πρέπει να είναι επιφυλακτικά στην ανταλλαγή προσωπικών πληροφοριών, όπως διευθύνσεις ή οικονομικά στοιχεία, με αγνώστους. Επιπλέον, πρέπει να επαγρυπνούν για την εμφάνιση red flags στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις, όπως ασυνεπείς ιστορίες ή υπερβολικά επιθετική συμπεριφορά.

Επιπλέον, οι διαδικτυακές σχέσεις απαιτούν συχνά ένα διαφορετικό σύνολο δεξιοτήτων για τη διατήρηση της ασφάλειας. Η αναγνώριση της διαδικτυακής απάτης, η προστασία των προσωπικών δεδομένων και η άσκηση ψηφιακής υγιεινής αποτελούν βασικές πτυχές της προστασίας του εαυτού στον εικονικό κόσμο. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, το ίδιο συμβαίνει και με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν άτομα με κακόβουλες προθέσεις για να εκμεταλλευτούν άλλους. Ως εκ τούτου, η ενημέρωση και η εκπαίδευση σχετικά με τα μέτρα διαδικτυακής ασφάλειας είναι μια συνεχής διαδικασία.

Τα τελευταία χρόνια, το ζήτημα της διαδικτυακής παρενόχλησης και του εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο έχει αποκτήσει μεγάλη σημασία. Οι προκλήσεις αυτές αναδεικνύουν τη σημασία της δημιουργίας ενός ασφαλούς και με σεβασμό διαδικτυακού περιβάλλοντος. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες, οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι κυβερνήσεις αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο την ανάγκη να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα, να εφαρμόσουν ισχυρότερα μέτρα ασφαλείας και να επιβάλουν συνέπειες για την επιβλαβή διαδικτυακή συμπεριφορά. Καθώς προχωράμε μπροστά, είναι σημαντικό να δώσουμε προτεραιότητα στην ψηφιακή ασφάλεια και να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα σεβασμού στις διαδικτυακές σχέσεις.

Ποια είναι τα οφέλη των διαδικτυακών σχέσεων;

Οι διαδικτυακές σχέσεις προσφέρουν μια πληθώρα μοναδικών πλεονεκτημάτων που τις διαφοροποιούν από τις αντίστοιχες της πραγματικής ζωής. Ένα αξιοσημείωτο πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα σύνδεσης με άτομα που μοιράζονται εξειδικευμένα ενδιαφέροντα ή ανήκουν σε συγκεκριμένες κοινότητες. Τα διαδικτυακά φόρουμ και οι ομάδες κοινωνικής δικτύωσης χρησιμεύουν ως κόμβοι για τη συνάντηση ομοϊδεατών, ενισχύοντας την αίσθηση του ανήκειν και της κατανόησης.

Επιπλέον, οι διαδικτυακές σχέσεις συχνά ξεπερνούν τα γεωγραφικά όρια, επιτρέποντας στα άτομα να καλλιεργούν ποικίλα και διεθνή κοινωνικά δίκτυα. Αυτή η παγκόσμια συνδεσιμότητα εμπλουτίζει την οπτική γωνία του ατόμου και παρέχει ευκαιρίες για διαπολιτισμικές ανταλλαγές που μπορεί να μην είναι άμεσα διαθέσιμες στις σχέσεις της πραγματικής ζωής.

Οι διαδικτυακές σχέσεις παρέχουν επίσης μια μοναδική πλατφόρμα για προσωπική ανάπτυξη και αυτοέκφραση. Οι άνθρωποι μπορούν να εξερευνήσουν διαφορετικές πτυχές της ταυτότητάς τους, να πειραματιστούν με νέες ιδέες και να βρουν αποδοχή μέσα σε διαδικτυακές κοινότητες που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και τις αξίες τους. Αυτή η οδός για την αυτογνωσία μπορεί να είναι ενδυναμωτική και να οδηγήσει σε αυξημένη αυτοπεποίθηση.

Επιπλέον, οι διαδικτυακές σχέσεις μπορούν να προσφέρουν μια σανίδα σωτηρίας για άτομα που μπορεί να αντιμετωπίζουν κοινωνική απομόνωση λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως σωματικές αναπηρίες, κοινωνικό άγχος ή διαβίωση σε απομακρυσμένες περιοχές. Αυτές οι συνδέσεις μπορούν να προσφέρουν την πολυπόθητη συντροφιά, τη συναισθηματική υποστήριξη και μια αίσθηση ενσωμάτωσης που μπορεί να είναι δύσκολο να βρουν στο άμεσο φυσικό τους περιβάλλον.

Ακόμα, ο ψηφιακός κόσμος επιτρέπει στα άτομα να διατηρούν συνδέσεις με φίλους και συγγενείς ανεξάρτητα από γεωγραφικές αποστάσεις. Τα διαδικτυακά εργαλεία επικοινωνίας, όπως οι βιντεοκλήσειςοι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της διατήρησης των αγαπημένων προσώπων κοντά, ακόμη και όταν βρίσκονται μακριά. Αυτό είναι ιδιαίτερα πολύτιμο σε μια ολοένα και πιο κινητή και παγκοσμιοποιημένη κοινωνία.

Καθώς συνεχίζουμε να περιηγούμαστε στην ψηφιακή εποχή, γίνεται φανερό ότι οι διαδικτυακές σχέσεις προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων που συμπληρώνουν και βελτιώνουν τη ζωή μας. Από τη διεύρυνση των κοινωνικών μας κύκλων έως την προώθηση της προσωπικής μας ανάπτυξης και την παροχή ζωτικών δικτύων υποστήριξης, οι συνδέσεις αυτές έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης ύπαρξής μας.

Ποια τα οφέλη των σχέσεων της πραγματικής ζωής;

Οι σχέσεις της πραγματικής ζωής, με την απτή, φυσική παρουσία τους, προσφέρουν το δικό τους σύνολο μοναδικών πλεονεκτημάτων. Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη είναι το βάθος της συναισθηματικής σύνδεσης που μπορεί να επιτευχθεί μέσω των πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπιδράσεων. Οι μη λεκτικές ενδείξεις, η γλώσσα του σώματος και το σωματικό άγγιγμα συμβάλλουν στη βαθύτερη κατανόηση του άλλου.

Οι σχέσεις της πραγματικής ζωής παρέχουν επίσης την ευκαιρία για κοινές εμπειρίες που οι διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις δεν μπορούν να αναπαραγάγουν. Είτε πρόκειται για ένα ρομαντικό δείπνο, μια οικογενειακή συγκέντρωση ή μια αυθόρμητη περιπέτεια, αυτές οι στιγμές δημιουργούν μόνιμες αναμνήσεις και ενισχύουν τον δεσμό μεταξύ των ατόμων. Η φυσική παρουσία επιτρέπει μια πιο βαθιά αίσθηση συντροφικότητας και μια πιο άμεση συναισθηματική σύνδεση.

Επιπλέον, οι σχέσεις στην πραγματική ζωή ενισχύουν την αίσθηση της υπευθυνότητας και της δέσμευσης που μπορεί να είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις. Όταν βλέπετε κάποιον τακτικά και μοιράζεστε τον φυσικό χώρο, υπάρχει μια αυξημένη αίσθηση ευθύνης απέναντι στον άλλον. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα βαθύτερο επίπεδο εμπιστοσύνης και εξάρτησης ο ένας από τον άλλον.

Επίσης, οι σχέσεις στην πραγματική ζωή παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων ζωής, όπως η αποτελεσματική επικοινωνία, η επίλυση συγκρούσεων και η ενσυναίσθηση. Αυτές οι δεξιότητες ακονίζονται μέσα από τις πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπιδράσεις, όπου τα άτομα πρέπει να περιηγηθούν σε πολύπλοκες κοινωνικές δυναμικές και συναισθηματικές αποχρώσεις.

Ακόμη, οι σχέσεις της πραγματικής ζωής χρησιμεύουν συχνά ως ζωτικό σύστημα υποστήριξης σε δύσκολες στιγμές. Είτε πρόκειται για στήριξη σε φίλους και οικογένεια για συναισθηματική υποστήριξη είτε για αναζήτηση βοήθειας σε περιόδους κρίσης, η φυσική παρουσία των αγαπημένων προσώπων μπορεί να προσφέρει μια αίσθηση ασφάλειας και παρηγοριάς που είναι απαράμιλλη.

Συνοψίζοντας, οι σχέσεις της πραγματικής ζωής προσφέρουν ένα μοναδικό σύνολο πλεονεκτημάτων που εδράζονται στη φυσική παρουσία και στις κοινές εμπειρίες. Είναι απαραίτητες για την οικοδόμηση βαθιών συναισθηματικών δεσμών, την εκμάθηση κρίσιμων δεξιοτήτων ζωής και την παροχή ενός αξιόπιστου συστήματος υποστήριξης σε περιόδους ανάγκης.

Είναι οι δια ζώσης σχέσεις καλύτερες από τις διαδικτυακές;

Στην προσπάθεια να προσδιοριστεί αν οι σχέσεις της πραγματικής ζωής είναι ανώτερες από τις διαδικτυακές, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι και οι δύο έχουν τα μοναδικά τους πλεονεκτήματα και αδυναμίες. Δεν υπάρχει απάντηση που να ταιριάζει σε όλους, καθώς οι ατομικές προτιμήσεις, οι συνθήκες και οι ανάγκες ποικίλλουν ευρέως.

Οι σχέσεις της πραγματικής ζωής υπερέχουν στην παροχή σωματικής οικειότητας και κοινών εμπειριών, προωθώντας βαθιές συναισθηματικές συνδέσεις. Είναι απαραίτητες για πολλές πτυχές της ζωής, από τους οικογενειακούς δεσμούς μέχρι τις ρομαντικές συνεργασίες. Ο πλούτος των πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπιδράσεων, η ικανότητα να εμπλέκουμε όλες τις αισθήσεις μας και η φυσική παρουσία των αγαπημένων μας προσώπων είναι όλες πτυχές που προσφέρουν οι σχέσεις της πραγματικής ζωής.

Από την άλλη πλευρά, οι διαδικτυακές σχέσεις προσφέρουν απαράμιλλες ευκαιρίες για παγκόσμια συνδεσιμότητα και κοινότητες εξειδικευμένων ενδιαφερόντων. Μπορούν να αποτελέσουν σανίδα σωτηρίας για όσους αντιμετωπίζουν γεωγραφικούς περιορισμούς ή αναζητούν υποστήριξη από ομοϊδεάτες. Το ψηφιακό πεδίο επιτρέπει έναν βαθμό ανωνυμίας και ελευθερίας της αυτοέκφρασης που μπορεί να είναι απελευθερωτικός. Επιπλέον, οι διαδικτυακές συνδέσεις μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμο συμπλήρωμα των σχέσεων της πραγματικής ζωής, ενισχύοντας τα κοινωνικά μας δίκτυα και παρέχοντας ένα μέσο για να παραμείνουμε συνδεδεμένοι με αγαπημένα πρόσωπα σε μεγάλες αποστάσεις.

Η επιλογή μεταξύ διαδικτυακών και πραγματικών σχέσεων εξαρτάται από τις προσωπικές προτιμήσεις και περιστάσεις. Ορισμένα άτομα μπορεί να βρίσκουν ικανοποίηση σε ένα μείγμα και των δύο, ενώ άλλα μπορεί να δίνουν προτεραιότητα στη μία έναντι της άλλης με βάση τις συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες τους. Τελικά, το κλειδί έγκειται στην κατανόηση των πλεονεκτημάτων και των περιορισμών κάθε είδους σχέσης και στην επιλογή αυτού που ταιριάζει καλύτερα με τις μοναδικές συνθήκες και αξίες του καθενός στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο των ανθρώπινων σχέσεων.

Σε έναν ολοένα και πιο ψηφιακό κόσμο, η εξεύρεση ισορροπίας μεταξύ των σχέσεων στο διαδίκτυο και της πραγματικής ζωής μπορεί να είναι το κλειδί για μια ικανοποιητική κοινωνική ζωή. Η αναγνώριση της αξίας του καθενός και η αξιοποίηση των αντίστοιχων πλεονεκτημάτων τους μπορεί να οδηγήσει σε ένα πλουσιότερο και πιο ποικιλόμορφο δίκτυο συνδέσεων.

Η συζήτηση μεταξύ των διαδικτυακών σχέσεων και των σχέσεων στην πραγματική ζωή θα συνεχίσει να εξελίσσεται καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και η κοινωνία αλλάζει. Ενώ και οι δύο έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, είναι ζωτικής σημασίας να αναγνωρίσουμε ότι δεν αλληλοαποκλείονται. Αντίθετα, μπορούν να αλληλοσυμπληρώνονται και να εμπλουτίζουν η μία την άλλη, προσφέροντας στα άτομα ένα ποικίλο φάσμα κοινωνικών συνδέσεων.

Στις μέρες μας, τα όρια μεταξύ του διαδικτυακού και του μη διαδικτυακού κόσμου έχουν θολώσει. Οι άνθρωποι πλοηγούνται πλέον σε έναν πολύπλοκο ιστό σχέσεων που καλύπτουν και τα δύο πεδία, δημιουργώντας ένα δυναμικό και πολύπλευρο κοινωνικό τοπίο. Τελικά, η αξία μιας σχέσης θα πρέπει να μετράται από το βάθος της σύνδεσης, της συναισθηματικής ικανοποίησης και της υποστήριξης που παρέχει, ανεξάρτητα από το αν προέρχεται από το διαδίκτυο ή τον φυσικό κόσμο.

Καθώς συνεχίζουμε να εξερευνούμε τις περιπλοκές των ανθρώπινων συνδέσεων, πρέπει να προσαρμοστούμε στη μεταβαλλόμενη φύση των σχέσεων, αγκαλιάζοντας τις ευκαιρίες που παρουσιάζουν τόσο οι διαδικτυακές όσο και οι πραγματικές αλληλεπιδράσεις. Κατανοώντας τα οφέλη και τους περιορισμούς κάθε τύπου σχέσης, μπορούμε να κάνουμε συνειδητές επιλογές σχετικά με τον τρόπο που συνδεόμαστε με τους άλλους, οδηγώντας τελικά σε πιο ουσιαστικές και ικανοποιητικές συνδέσεις στο διαρκώς εξελισσόμενο κοινωνικό μας τοπίο.

https://wikihealth.gr/

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...