Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023

Εργαζόταν ως υπάλληλος και άλλα πράγματα που δεν γνωρίζατε για τον Αϊνστάιν!



Φανταστείτε να είστε τόσο έξυπνοι που ο εγκέφαλός σας να φυλάσσεται σε ένα μουσείο για δεκαετίες μετά το θάνατό σας! Ναι, δεν συμβαίνει σε όλους τους έξυπνους ανθρώπους εκεί έξω, αλλά εδώ μιλάμε για τον Άλμπερτ Αϊνστάιν: ένα από τα μεγαλύτερα μυαλά όλων των εποχών. Ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Βλέπετε εκείνη την πόλη εκεί ανάμεσα στη Στουτγάρδη και το Μόναχο; Είναι μια πόλη που λέγεται Ουλμ, η γενέτειρα του Αϊνστάιν. Γεννήθηκε το έτος 1879. Ήταν η ίδια χρονιά που ο Τόμας Έντισον δοκίμασε τον πρώτο του πρακτικό ηλεκτρικό λαμπτήρα. Και τη χρονιά που γεννήθηκαν άλλοι 3 νομπελίστες. Ξέρετε τι λένε... πρέπει να υπήρχε κάτι στο νερό εκείνης της χρονιάς που δημιούργησε ιδιοφυΐες σε όλο τον κόσμο. Αλλά αυτό δεν ίσχυε πάντα για τον Αϊνστάιν. Θέλω να πω, δεν θεωρούνταν πάντα ιδιοφυΐα. Στην πραγματικότητα, οι γονείς του ανησυχούσαν για τις μαθησιακές του ικανότητες όταν ήταν μικρός. Μέχρι την ηλικία των 5 ετών, ο Αϊνστάιν δεν μπορούσε να φτιάξει ολοκληρωμένες προτάσεις. Του πήρε αρκετό καιρό μέχρι να αρχίσει να μιλάει με συνοχή. Ωστόσο, ήταν πάντα ένα παιδί που γοητευόταν από τον κόσμο και τις λεπτομέρειες για το πώς λειτουργούσαν τα πράγματα. Ήταν επίσης στην ηλικία των 5 ετών που του συνέβη κάτι μεγάλο. Μια μέρα, ο πατέρας του του έδωσε μια πυξίδα για να παίξει. Ήταν η πρώτη φορά που ο μικρός είδε ένα τέτοιο αντικείμενο. Και το ενδιαφέρον του γι' αυτό ήταν εξαιρετικά μεγάλο! Του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι η βελόνα έδειχνε πάντα προς τον μαγνητικό Βορρά της Γης. Αργότερα, στην αυτοβιογραφία του, ο Αϊνστάιν γράφει ότι η γοητεία του με την πυξίδα τον έκανε να αναρωτηθεί αν μπορεί να υπάρχουν αόρατες δυνάμεις στον κόσμο. Θυμάται ότι ήταν μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για την επιλογή της καριέρας του αργότερα στο μέλλον. Στην ηλικία των 15 ετών, ο Αϊνστάιν είχε ήδη μάθει τον διαφορικό και τον ολοκληρωτικό λογισμό. Σε περίπτωση που είστε σαν εμένα και δεν έχετε ιδέα τι σημαίνει αυτό, ας πούμε απλώς ότι έχει να κάνει με τον υπολογισμό μηκών, εμβαδών, όγκων και ταχυτήτων. Εκείνη την εποχή, ο έφηβος άρχισε να δείχνει την ιδιοφυΐα του σε ορισμένους τομείς της γνώσης, αλλά δυσκολευόταν σε άλλους τομείς, όπως οι γλωσσικές σπουδές. Δεν του άρεσε και πολύ το σχολείο και συχνά απεικονιζόταν ως άτομο με έντονη και όχι και τόσο εύκολη προσωπικότητα. Ένας δάσκαλος, κουρασμένος από τα ξεσπάσματα του Αϊνστάιν, είπε μάλιστα ότι το παιδί δεν θα έφτανε ποτέ σε τίποτα. Έκανε λάθος, ε; Τέλος πάντων, η αδυναμία του να ενταχθεί πλήρως στο σχολείο έκανε τον Αϊνστάιν να εγκαταλείψει το σχολείο σε ηλικία 15 ετών. Τα επόμενα βήματά του ήταν στην Ελβετία, όπου έκανε αίτηση στο διάσημο Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας. Προσπάθησε να μπει δύο φορές. Πρώτα, απέτυχε στις εξετάσεις εισαγωγής. Τα πήγε καλά στο τμήμα μαθηματικών και φυσικής των εισαγωγικών εξετάσεων, αλλά λέγεται ότι τα πήγε φρικτά στη γλώσσα, τη ζωολογία και τη βοτανική. Ένα άλλο πρόβλημα ήταν ότι οι εξετάσεις ήταν στα γαλλικά. Συνέχισε τις σπουδές του στο λύκειο, και οι εκπληκτικοί σχολικοί του βαθμοί ήταν αυτοί που τον έβαλαν τελικά στο Ινστιτούτο. Εγγράφηκε σε ένα τετραετές πρόγραμμα διδασκαλίας στα Μαθηματικά και τη Φυσική. Τα χρόνια αυτά αποδείχθηκαν καθοριστικά για την καριέρα και την ιδιοφυΐα του Αϊνστάιν. Εκεί γνώρισε τη μέλλουσα σύζυγό του, τη Μιλέβα Μάριτς - τη μοναδική φοιτήτρια στην τάξη του στη Φυσική. Μέχρι το 1900, ο Αϊνστάιν αποφοίτησε και πήρε το δίπλωμά του και στα δύο μαθήματα. Ο Αϊνστάιν ήταν αυτός που είπε: "Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις απλά, δεν το καταλαβαίνεις αρκετά καλά". Γι' αυτόν, η ικανότητα να εξηγείς περίπλοκα θέματα με απλό τρόπο ήταν η βάση της διδασκαλίας. Γι' αυτό προσπάθησε να γίνει δάσκαλος από νωρίς στην καριέρα του. Μετά την αποφοίτησή του, έκανε αίτηση σε διάφορες ακαδημαϊκές θέσεις για να διδάξει Μαθηματικά και Φυσική, αλλά τελικά δεν τον προσέλαβαν. Αργότερα, μετά από δύο χρόνια αναζήτησης, κατέληξε σε μια θέση εργασίας στο ελβετικό γραφείο ευρεσιτεχνίας, στη Βέρνη. Στην αρχή, ο Αϊνστάιν δεν ήταν πραγματικά ευχαριστημένος με την προσφορά που του έγινε. Παρόλα αυτά, θα περνούσε τα επόμενα επτά χρόνια της ζωής του σε αυτή τη θέση. Αποδείχθηκε ότι αυτή η δουλειά ήταν ένα μεταμφιεσμένο δώρο. Περνούσε τα πρωινά και τα απογεύματα ερευνώντας τις αιτήσεις για πατέντες και κρίνοντας αν επρόκειτο για πραγματικές εφευρέσεις ή όχι, αλλά τα βράδια είχε χρόνο να σκεφτεί. Η δουλειά δεν ήταν πολύ απαιτητική πνευματικά και αυτό επέτρεψε στον Αϊνστάιν να αφιερώσει τον ελεύθερο χρόνο του σε αυτό που αγαπούσε: την έρευνα στη φυσική. Και τότε ήταν που τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν για την πιο διάσημη ιδιοφυΐα του κόσμου. Ένα βράδυ, την άνοιξη του 1905, ο Αϊνστάιν είχε μόλις τελειώσει τη βάρδια του στο γραφείο ευρεσιτεχνιών. Έβγαλε το ρολόι του και πήρε το βαγόνι του τραμ για το σπίτι του. Σε εκείνο το τραμ, συνέβη κάτι που άλλαξε εντελώς τον τρόπο με τον οποίο έβλεπε τη λειτουργία του σύμπαντος γύρω του. Κοιτούσε έξω από το παράθυρο του τραμ, κοιτάζοντας αφηρημένα τον πύργο του ρολογιού στο κέντρο της Βέρνης.

Τι θα γινόταν αν ένας μεγάλος μετεωρίτης έπεφτε στη Σελήνη;

Τι θα γινόταν αν ένας μεγάλος μετεωρίτης έπεφτε στη Σελήνη; 


Ένας γιγάντιος αστεροειδής κατευθύνεται προς το μέρος μας. Αλλά όχι, δεν θα χτυπήσει τη Γη. Αυτός ο αστεροειδής πρόκειται να πέσει πάνω στη Σελήνη και να τη σπάσει στη μέση. Πώς θα ήταν να γίνουμε μάρτυρες αυτής της επικής σύγκρουσης; Θα έσπαγε η Σελήνη στα δύο; Ή θα διαλυθεί σε εκατομμύρια κομμάτια; Και πώς θα μπορούσε ένα από αυτά τα κομμάτια να εξαφανίσει τη ζωή εδώ στη Γη; Πριν μπούμε στο σενάριό μας, επιτρέψτε μου να σας μιλήσω για την εποχή πριν από πολύ καιρό, όταν η Σελήνη παραλίγο να εκραγεί. Ήταν μια όμορφη καλοκαιρινή νύχτα στην Αγγλία το έτος 1178. Και μια ώρα μετά το ηλιοβασίλεμα, οι άνθρωποι έγιναν μάρτυρες ενός θεαματικού φαινομένου. Μια γιγαντιαία φλόγα εμφανίστηκε γύρω από το πάνω μέρος της μισοφέγγαρής Σελήνης εκείνης της βραδιάς. Και ακριβώς μπροστά στα μάτια τους, η Σελήνη φάνηκε να χωρίζεται στα δύο πριν μαυρίσει. Τουλάχιστον έτσι καταγράφηκε το γεγονός από τον τοπικό χρονογράφο. Όπως πιθανώς μπορείτε να μαντέψετε, η Σελήνη δεν χωρίστηκε στη μέση εκείνη τη νύχτα. Είναι πιθανό αυτό που είδαν οι άνθρωποι αυτοί να είναι ένας μεγάλος αστεροειδής που έπεσε πάνω της. Αλλά ένα τέτοιο γεγονός θα είχε στείλει τεράστιες ποσότητες σεληνιακής μάζας προς τη Γη. Το πιο πιθανό είναι ότι αυτό που είδαν ήταν ένας μετεωρίτης που εισήλθε στην ατμόσφαιρα και διέσχισε τη γραμμή όρασής τους ακριβώς μπροστά από τη Σελήνη. Αυτό θα έδινε την ψευδαίσθηση ότι η Σελήνη χωρίστηκε στα δύο με πύρινο τρόπο. Αλλά ποιος χρειάζεται ψευδαισθήσεις ή αμφισβητήσιμες ιστορικές αναφορές όταν μπορούμε να φανταστούμε τι θα συνέβαινε πραγματικά. Απλά ετοιμαστείτε να αποφύγετε τις πέτρες της Σελήνης που πέφτουν. Η Σελήνη βομβαρδίζεται από εκατοντάδες αστεροειδείς και μετεωρίτες κάθε χρόνο. Και χωρίς ατμόσφαιρα όπως εμείς στη Γη, αυτά τα αντικείμενα δεν καίγονται πριν από τη σύγκρουση. Έτσι, ακόμη και ένας μετεωρίτης με διάμετρο μόλις 25 εκατοστών μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στη Σελήνη. Το 2006, ένας περίπου αυτού του μεγέθους έπεσε πάνω της. Από τη Γη, η σύγκρουση έμοιαζε με μια λάμψη που διήρκεσε μόνο τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου. Αλλά δημιούργησε έναν κρατήρα μήκους περίπου 14 μέτρων και βάθους 3 μέτρων. Παίρνοντας τα πράγματα ακόμα πιο πάνω, ένας μετεωροειδής 40 εκατοστών χτύπησε στη Σελήνη με ταχύτητα 90.100 χλμ/ώρα. Η σύγκρουση ήταν τόσο έντονη που προκάλεσε μια λάμψη τόσο φωτεινή όσο μερικά αστέρια στον νυχτερινό ουρανό. Αυτό σημαίνει ότι όταν συνέβη αυτό το 2013, μπορούσατε να κοιτάξετε ψηλά και να δείτε τα γεγονότα να εκτυλίσσονται χωρίς τηλεσκόπιο. Για ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο, τουλάχιστον. Ο πιθανότερος υποψήφιος εντός του ηλιακού μας συστήματος να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στη Σελήνη θα ήταν η Δήμητρα. Είναι το μεγαλύτερο σώμα που βρίσκεται στη ζώνη μεταξύ του Δία και του Άρη. Αν και τεχνικά κατατάσσεται στους νάνους πλανήτες, είναι μόνο το ένα τέταρτο του μεγέθους της Σελήνης. Αλλά ακόμη και αυτό δεν θα ήταν αρκετό για να σπάσει τη Σελήνη στα δύο, ή τουλάχιστον για να τη βγάλει από την τροχιά της. Γι' αυτό θα χρειαζόταν ένας αστεροειδής σχεδόν στο ίδιο μέγεθος με την ίδια τη Σελήνη. Και αν αυτό συνέβαινε, θα το καταλαβαίνατε αμέσως. Περίπου 1,3 δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση, θα βλέπατε τη Σελήνη να διαλύεται. Τεράστιες ποσότητες συντριμμιών θα εκσφενδονίζονταν προς τη Γη. Μερικά από αυτά τα συντρίμμια θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερα ακόμη και από τον αστεροειδή που προκάλεσε τη μαζική εξαφάνιση των δεινοσαύρων. Αλλά πριν αρχίσετε να φαντάζεστε το σενάριο της εξαφάνισης της ζωής στη Γη, τα πράγματα μπορεί να μην είναι τόσο άσχημα όσο νομίζετε. Κανονικά, οι αστεροειδείς που κινούνται προς τη Γη ταξιδεύουν με ταχύτητες μεγαλύτερες από 100 km/s (62 mi/s). Αλλά θα ήταν διαφορετικά για τα κομμάτια της σπασμένης Σελήνης και τον αστεροειδή που καταστρέφει τη Σελήνη. Αυτά θα είχαν πολύ χαμηλότερες ταχύτητες. Και με αυτό, πολύ λιγότερο ενεργητικές συγκρούσεις. Αν ήσασταν τυχεροί, η πρόσκρουση ακόμη και από τα πιο κολοσσιαία κομμάτια των σεληνιακών συντριμμιών θα απελευθέρωνε μόνο το 1% της ενέργειας ενός αστεροειδούς παρόμοιου μεγέθους. Προσθέτοντας στην τύχη σας, θα γινόσασταν μάρτυρες μιας βροχής μετεωριτών πραγματικά επικών διαστάσεων, καθώς μικρότερα κομμάτια συντριμμιών θα καίγονταν στην ατμόσφαιρα. Και αυτή η επική σύγκρουση δεν θα είχε ως αποτέλεσμα δύο χωρισμένα μισά της Σελήνης να περιφέρονται τώρα γύρω από τη Γη. Δυστυχώς, θα έπρεπε να αποχαιρετήσετε τη Σελήνη. Θα διαλυόταν σε ένα εκατομμύριο κομμάτια. Αλλά αν με κάποιο τρόπο έσπαγε, λίγο πολύ, στα δύο, θα υπήρχε περίπτωση να μην το καταλάβετε καν. Τουλάχιστον όχι αμέσως. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο αστεροειδής θα μπορούσε να χωρίσει τη Σελήνη ακριβώς ανάμεσα στην πλευρά που είναι πάντα στραμμένη προς τη Γη και τη σκοτεινή πλευρά της. Θα μπορούσατε ακόμα να δείτε το μπροστινό μέρος της Σελήνης να ακτινοβολεί πάνω σας. Τελικά, τα δύο μισά θα μπορούσαν να ξεφύγουν το ένα από τη βαρύτητα του άλλου, αποκαλύπτοντας δύο ημισφαίρια στον νυχτερινό ουρανό. Και θα παρέμεναν σε αυτό το σχήμα για μεγάλο χρονικό διάστημα

Το ατύχημα της Γκοϊάνια: η κλοπή παράξενου αντικειμένου που σκότωσε 4 ανθρώπους και έστειλε στο νοσοκομείο εκατοντάδες άλλους

 Το ατύχημα της Γκοϊάνια: η κλοπή παράξενου αντικειμένου που σκότωσε 4 ανθρώπους και έστειλε στο νοσοκομείο εκατοντάδες άλλους

Το ονόμασαν Ατύχημα της Γκοϊάνια και είχε να κάνει με την κλοπή αντικειμένου που σκότωσε 4 ανθρώπους και έστειλε στο νοσοκομείο εκατοντάδες άλλους.

Όταν μια μέρα σαν σήμερα, 13 Σεπτεμβρίου του 1987, δυο φτωχοδιάβολοι στην πόλη Γκοϊάνια της Βραζιλίας έκλεβαν ένα παράξενο μεταλλικό πράγμα, δεν είχαν ιδέα τι θα προκαλούσαν…

Το Instituto Goiano de Radioterapia ένα ιδιωτικό ινστιτούτο ακτινοθεραπείας στη Γκοϊάνια, βρισκόταν ένα χιλιόμετρο βορειοδυτικά της Πράτσα Σιβίκα, του διοικητικού κέντρου της πόλης. Όταν η Μονάδα μετακόμισε στις νέες εγκαταστάσεις της, το 1985, άφησε πίσω της μια συσκευή θεραπείας εξωτερικής ακτινοβολίας (τηλεθεραπεία) που λειτουργούσε με βάση το καίσιο-137 ( ραδιενεργό ισότοπο του καισίου που αποτελεί ένα από τα συνηθέστερα προϊόντα σχάσης του ουρανίου-235). Οι ιδιοκτήτες του IGR έστειλαν αρκετές επιστολές στην Εθνική Επιτροπή Πυρηνικής Ενέργειας, προειδοποιώντας τους για τον κίνδυνο που ενέχει η παρουσία μονάδας τηλεθεραπείας σε εγκαταλελειμμένο χώρο, δεδομένου του ότι ένα δικαστήριο τους είχε απαγορεύσει να μετακινήσουν οι ίδιοι τα εξαρτήματά και τα μηχανήματά τους.

Στις 13 Σεπτεμβρίου του 1987, ο φρουρός που είχε αναλάβει την προστασία του χώρου δεν εμφανίστηκε στον χώρο του εγκαταλελειμμένου θεραπευτηρίου. Ο Ρομπέρτο ντος Σάντος Άλβες και ο Βάγκνερ Μότα Περέιρα μπήκαν με όλες τις προφυλάξεις στον μισογκρεμισμένο χώρο· αποσυναρμολόγησαν τη μονάδα τηλεθεραπείας και τοποθέτησαν το εξάρτημα της σε ένα καροτσάκι για να το μεταφέρουν αργότερα στο σπίτι του Άλβες· σκέφτηκαν ότι μπορεί να κερδίσουν κάποια χρήματα πουλώντας για παλιοσίδερα τη μονάδα. Οι δυο κλέφτες άρχισαν να αποσυναρμολογούν τον εξοπλισμό· από το ίδιο βράδυ κιόλας, άρχισαν και οι δύο να νοιώθουν περίεργα και να κάνουν εμετό· η έκθεση στην ακτινοβολία τους είχε αρρωστήσει!

Κάτι σαν τροφική δηλητηρίαση

Την επόμενη μέρα, ο Περέιρα άρχισε να έχει διάρροιες και ιλίγγους και το αριστερό του χέρι άρχισε να πρήζεται. Αργότερα εμφάνισε έγκαυμα στο χέρι του και υποβλήθηκε σε μερικό ακρωτηριασμό πολλών δακτύλων. Στις 15 Σεπτεμβρίου, ο Περέιρα επισκέφτηκε κλινική, όπου διαγνώστηκαν συμπτώματά τροφικής δηλητηρίασης· του συνέστησαν να επιστρέψει σπίτι και να ξεκουραστεί. Ο έτερος συνένοχος, ο Άλβες, συνέχισε τις προσπάθειές του να αποσυναρμολογήσει τον εξοπλισμό και τελικά απελευθέρωσε την κάψουλα καισίου από την προστατευτική περιστρεφόμενη κεφαλή της. Η παρατεταμένη έκθεσή του στο ραδιενεργό υλικό του προκάλεσε πληγή στο χέρι που απαιτούσε ακρωτηριασμό.

Στις 16 Σεπτεμβρίου, ο Άλβες τρύπησε το κάλυμμα του ανοίγματος της κάψουλας με ένα κατσαβίδι, και εντυπωσιάστηκε από ένα βαθύ μπλε φως που προερχόταν από την μικρή οπή που είχε δημιουργήσει· τοποθέτησε το κατσαβίδι και έβγαλε με επιτυχία λίγη από τη λαμπερή ουσία.

Στις 18 Σεπτεμβρίου, ο Άλβες πούλησε τα αποσυναρμολογημένα αντικείμενα σε έναν έμπορο μετάλλων. Εκείνο το βράδυ, ο Ντεβάιρ Άλβες Φερέιρα, ο αγοραστής των εξαρτημάτων, παρατήρησε τη μπλε λάμψη από την τρυπημένη κάψουλα· θεωρώντας ότι το περιεχόμενο της κάψουλας ήταν πολύτιμο ή ακόμα και υπερφυσικό, την μετέφερε αμέσως στο σπίτι του και τις επόμενες τρεις ημέρες κάλεσε φίλους και συγγενείς να δουν την παράξενη λαμπερή ουσία. Λίγες μέρες μετά ο Φερέιρα κατάφερε και έβγαλε λίγους κόκκους από εκείνο το λαμπερό υλικό και άρχισε να το μοιράζει στους δικούς του ως αξιοπερίεργη ουσία. Μέσα σε λίγες μέρες δεκάδες άνθρωποι είχαν έρθει σε επαφή με εκείνη την ουσία.

Η Μαρία Γκαμπριέλα Φερέιρα, σύζυγος του εμπόρου, ήταν η πρώτη που παρατήρησε ότι πολλοί άνθρωποι γύρω της είχαν αρρωστήσει βαριά εκείνες τις ημέρες, με περίεργα συμπτώματα. Στις 28 Σεπτεμβρίου του 1987 – 15 μέρες μετά την κλοπή του αντικειμένου – η Φερέιρα πήρε τα εξαρτήματα και τα πήγε σε ένα νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε έκκληση ραδιενέργειας. Το γεγονός δημοσιεύτηκε στον τοπικό Τύπο

Η 6χρονη Λούρδη, ανεψιά του εμπόρου μετάλλων πλήρωσε με τη ζωή της την παράξενη λάμψη
Η 6χρονη Λούρδη, ανεψιά του εμπόρου μετάλλων πλήρωσε με τη ζωή της την παράξενη λάμψη
Γέμισαν τα νοσοκομεία...

Μέσα σε λίγες μέρες, σχεδόν 130.000 άνθρωποι στη Γκοϊάνια πλημμύρισαν τα τοπικά νοσοκομεία, ανησυχώντας ότι μπορεί να είχαν εκτεθεί στα ραδιενεργά εξαρτήματα. Από αυτούς, οι 249 βρέθηκαν πράγματι μολυσμένοι. Είκοσι άνθρωποι εμφάνισαν συμπτώματα ακτινοβολίας και χρειάστηκαν θεραπεία.

Και το τραγικότερο: τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κι ανάμεσά τους η ανεψιά και η σύζυγος του εμπόρου των μετάλλων και δύο υπάλληλοί του. Οι τρεις γιατροί – ιδιοκτήτες του IGR κατηγορήθηκαν για εγκληματική αμέλεια, αλλά δεν καταδικάστηκαν ποτέ για το ραδιενεργό υλικό, αλλά κλήθηκαν να καταβάλλουν 100.00 ρεάλ για την ερειπωμένη κατάσταση του κτηρίου τους. Οι δυο κλέφτες δεν διώχθηκαν ποτέ!
Το 2000 η Εθνική Επιτροπή Πυρηνικής Ενέργειας κλήθηκε να καταβάλει αποζημίωση περίπου 750.000 δολαρίων και να εγγυηθεί ιατρική και ψυχολογική υποστήριξη για τα άμεσα και έμμεσα θύματα του ατυχήματος και τους απογόνους τους μέχρι την τρίτη γενιά.

https://www.ethnos.gr/

Πούτιν σε Κίεβο: Διαλύσατε τον λαό σας με 71000 νεκρούς Στρατιώτες σε μια μόνο επίθεση-Ετοιμάζουν απόβαση σε Οδησσό οι Ρώσοι;

 Πούτιν σε Κίεβο: Διαλύσατε τον λαό σας με 71000 νεκρούς Στρατιώτες σε μια μόνο επίθεση-Ετοιμάζουν απόβαση σε Οδησσό οι Ρώσοι;

Ο Ρώσος πρόεδρος ανέφερε απώλειες 71000 Ουκρανών, 543 αρμάτων μάχης και 18000 οχημάτων παντός τύπου

Καυστικός για μία ακόμη φορά ήταν ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν σχετικά με τις ΗΠΑ και τα οικτρά, κατά τον ίδιο, αποτελέσματα των Ουκρανών στην επίθεση κατά των ρωσικών δυνάμεων εδώ και Τρεις μήνες.

Καταρχήν ο Ρώσος πρόεδρος ανέφερε ότι “η Δύση προσπαθεί να συγκρατήσει την ανάπτυξη της Κίνας, αλλά είναι πολύ αργά, το τρένο έφυγε, νέα κέντρα εξουσίας θα αναπτυχθούν”, υπονοώντας την στρατιωτική και οικονομική συμμαχία Πεκίνου-Μόσχας.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι "η Ουκρανία έχασε 543 άρματα μάχης, 18.000 τεθωρακισμένα οχήματα κατά τη διάρκεια της αντεπίθεσης μαζί με 71,5 χιλιάδες Στρατιώτες".

Ο Ρώσος πρόεδρος τόνισε ότι “ το Κίεβο ρίχνει τους μαχητές του σε μια αντεπίθεση με τέτοιο τρόπο που έχει κανείς την εντύπωση ότι αυτοί «δεν είναι οι δικοί του άνθρωποι.

Οι παραδόσεις F-16 στην Ουκρανία δεν θα επηρεάσουν σε τίποτα τις μάχες. Εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες πιστεύουν ότι η Ουκρανία είναι έτοιμη για διαπραγματεύσεις, ας ακυρώσουν το διάταγμα του Ζελένσκυ για την απαγόρευσή τους. Δεν είμαστε τροτσκιστές (το κίνημα είναι το παν), αλλά μας ενδιαφέρει ο τελικός στόχος”.

Επίσης τόνισε ότι “οι βρετανικές υπηρεσίες πληροφοριών ενεργούν κατ' εντολή των Ηνωμένων Πολιτειών. Η ηγεσία των βρετανικών υπηρεσιών πληροφοριών γνωρίζει ότι λέω την αλήθεια”.   

 

Οι δηλώσεις του Πούτιν αποκαλύπτουν με έντεχνο τρόπο ότι η Μόσχα θεωρεί ότι η ουκρανική αντεπίθεση έχει αποτύχει,  μαζί και η δύση, και τώρα είναι καιρός να γίνει η ρωσική αντεπίθεση που θα φέρει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων Ρώσους και Ουκρανούς με όρους που θα θέσει η Μόσχα αποκλειστικά.  

Ετοιμάζει απόβαση στην Οδησσό η Μόσχα με στόχο τις διαπραγματεύσεις με Κίεβο-ΗΠΑ;

Ο Ζελένσκι διέταξε τη μεταφορά μέρους των στρατευμάτων από τη Δυτική Ουκρανία στην Οδησσό για να υπερασπιστεί την πόλη.

Ουκρανικό ΜΜΕ γράφει σχετικά, επικαλούμενο πηγές στο γραφείο του Ουκρανού ηγέτη.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Ουκρανικό Γενικό Επιτελείο έχει εφεδρεία 50 χιλιάδων ατόμων στις περιοχές της Δυτικής Ουκρανίας.

“Ο ρωσικός Στόλος της Μαύρης Θάλασσας πιθανόν ετοιμάζεται να επιτεθεί στην ουκρανική πόλη-λιμάνι”, δήλωσε ο απόστρατος Αντιπλοίαρχος και στρατιωτικός ειδικός, Βασίλη Νταντούκιν.

«Καταρχήν, θα ήθελα να σημειώσω», λέει ο ειδικός, «ότι όλες οι κινήσεις των ουκρανικών στρατευμάτων αποτελούν νόμιμο στόχο για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ρωσίας. Δηλαδή, δεν είναι μυστικό ότι οι ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις θα μπορέσουν καθόλου να μεταφέρουν αυτές τις εφεδρείες στην Οδησσό.

Αν μιλάμε για την απόφαση μεταφοράς μονάδων στην Οδησσό, τότε νομίζω ότι οι φόβοι του Ζελένσκι σχετίζονται με το γεγονός ότι χτυπάμε τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και του Δούναβη και, κατά συνέπεια, στρατιωτικές εγκαταστάσεις και υποδομές κάθε μέρα και κάθε βράδυ.

 Στο Ρένι, στην Κιλίγια και στο Ιζμαήλ, αποθήκες με καύσιμα και λιπαντικά, πυρομαχικά και όπλα έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας. Νομίζω ότι υπέφεραν και οι στρατιωτικοί που ήταν εκεί. Ως εκ τούτου, η ηγεσία του Κιέβου αποφάσισε τώρα να μεταφέρει εκείνες τις μονάδες που βρίσκονται στη Δυτική Ουκρανία για να υπερασπιστεί την Οδησσό.

Αν και, όπως σημειώνουμε, ήδη μεταφέρουν εφεδρείες όχι μόνο στην Οδησσό, αλλά και σε μια σειρά από άλλες περιοχές όπου οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα.

Για παράδειγμα, κοντά στο Κουπιάνσκ. Κρίνοντας από όσα έκανε πρόσφατα η ουκρανική πλευρά σχετικά με την ενίσχυση των δυνάμεων της προς την Οδησσό, μπορούμε να πούμε ότι η αντιπλοϊκή άμυνα εκεί είναι “χτισμένη” κατά μήκος της  ακτής.

Όπως ήταν φυσικό, ακόμη και στην αρχή της επίθεσης μας, αφού οι ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις ναρκοθετούσαν τις ακτές της πόλης με παλιές σοβιετικές νάρκες.

Αυτό έγινε με την ελπίδα να αποκρουστούν τα αποβατικά πλοία μας, αλλά το σχέδιο αποδείχθηκε αποτυχημένο.
Αρκετά ουκρανικά πλοία ανατινάχτηκαν από αυτές τις νάρκες, επειδή οι νάρκες άρχισαν να ξεκολλούν λόγω της παλαιότητας  και να παρασύρονται μέχρι το Βόσπορο.

Όσον αφορά τον στόλο μας στη Μαύρη Θάλασσα, νομίζω ότι είναι έτοιμος να εκπληρώσει όλα τα καθήκοντα που θα του ανατεθούν”, τόνισε ο ίδιος.

Ο Ρώσος Ανώτατος Γενικός Διοικητής σημείωσε τόσο η 810η Ταξιαρχία Πεζοναυτών όσο και την ταξιαρχία παράκτιας άμυνας, η οποία πλέον έχει γίνει Ταξιαρχία Φρουρών, ετοιμάζουν απόβαση από την θάλασσα με εκτόξευση πυραύλων Κρουζ Kalibr μεγάλου βεληνεκούς, ενώ η ρωσική Πόλεμική Αεροπορία εργάζεται με επιτυχία εναντίον ουκρανικών σκαφών δολιοφθοράς με ομάδες ειδικών δυνάμεων.

Όλα αυτά δεν μπορούν παρά να προκαλούν ανησυχία στην Ουκρανία και τη Δύση. Δεν είναι τυχαίο ότι αεροσκάφη και drones του ΝΑΤΟ πετούν συνεχώς πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα.

“Υπάρχει επιλογή να πάμε στην Οδησσό όχι από θαλάσσης, αλλά από ξηρά; Ας θυμηθούμε τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Ο τότε Σοβιετικός διοικητής των Πεζοναυτών, Κανσταντίν Ολάνσκι μετέβη με το απόσπασμά του στον Νικολάεφ. Μπήκε στην πόλη με μια ομάδα εξήντα επτά ατόμων, απέκτησε βάση και έδωσε σκληρές μάχες συγκρατώντας τους Ναζί. Αυτή η απόβαση έπαιξε τεράστιο ρόλο στην απελευθέρωση του Νικολάεφ.

Σήμερα οι Ουκρανοί προσπαθεί να κάνει τα πάντα για να μας πετάξουν από το Κινμπούρν Σπιτ, γιατί καταλαβαίνουν ότι  από εκεί, κατά μήκος της εκβολής του Δνείπερου, είναι δυνατή μια προσέγγιση στο Νικολάεφ και κατά συνέπεια, από στην Χερσώνα. Ως εκ τούτου, νομίζω ότι η ρωσική στρατιωτική ηγεσία εξετάζει όλες τις επιλογές για απόβαση ς στην Οδησσό”, δηλώνει ο Ρώσος ειδικός.

Στην  ρωσική ομάδα αποβατικών του Ευξείνου Πόντου συγκαταλέγονται  τα  αποβατικά «Καλίνινγκραντ» και «Κορολέφ» από το στόλο της Βαλτικής και «τα Αλεξάντρ Οτρακκόφσκι» και «Κοντοπόγκα» από το Βόρειο Στόλο.
Σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις, ο στόλος της Μαύρης Θάλασσας αποτελείται από την 197η μοίρα αποβατικών σκαφών, που συνολικά έχει αποβατική ικανότητα 220 ΤΟΜΠ-ΤΟΜΑ ή 140 αρμάτων και πάνω από δύναμη 4000 πεζοναυτών.

Η απόβαση στην  περιοχή της Οδησσού, δίνει στην Ρωσία  ταυτόχρονα δύο πράγματα. Το πρώτο είναι η συνένωση των αποβατικών δυνάμεων με την Υπερδνειστερία και το δεύτερο είναι η αποκοπή  και κατάληψη της ουκρανικής περιοχής δυτικά του Δνείστερου ποταμού από Οδησσό μέχρι Ισμαήλιο.

Με τον τρόπο αυτό η Ρωσία θα θελήσει αποκόψει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό την έξοδο της Ουκρανίας πρός τον Εύξεινο Πόντο.

Θα πρέπει βέβαια να τονίσουμε ότι η διενέργεια ρωσικής αποβατικής επιχείρησης προϋποθέτει την επίτευξη αρχικά αεροναυτικής υπεροχής και απομόνωσης της περιοχής από τα πυρά της εχθρικής αεροπορίας και ναυτικού.
Σε αντίθετη περίπτωση τα ρωσικά αποβατικά θα βρισκόταν στο έλεος πιθανών επιθέσεων της πολεμικής αεροπορίας της Ουκρανίας.

https://www.pentapostagma.gr/


Ο ΜΠΟΣΤ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΛΙΕΝΤΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 50 ΧΡΟΝΙΑ

 Ο ΜΠΟΣΤ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΛΙΕΝΤΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 50 ΧΡΟΝΙΑ

Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"


Το σημερινό άρθρο καλύτερο θα ήταν να το έβαζα χτες, αλλά μόλις χτες το πρωί συνειδητοποίησα πως έχουμε 11η Σεπτεμβρίου. Και βέβαια, μπορεί η 11η Σεπτεμβρίου να είναι η μέρα που ανοίγουν τα σχολεία,  μπορεί να είναι η μέρα της τρομοκρατικής επίθεσης στους Δίδυμους Πύργους το 2001, αλλά είναι και η μέρα του πραξικοπήματος του Πινοσέτ στη Χιλή, που ανέτρεψε, με τις ευλογίες της CIA και της κυβέρνησης  των ΗΠΑ, τον εκλεγμένο πρόεδρο Σαλβαντόρ Αλιέντε, εγκαθιδρύοντας ένα σκληρό δικτατορικό καθεστώς υπεύθυνο για τον θάνατο χιλιάδων Χιλιανών. Κατά το πραξικόπημα, ο Αλιέντε βρήκε τον  θάνατο μέσα στο Προεδρικό Μέγαρο -μάλλον αυτοκτόνησε, αν  και οι συνθήκες του θανάτου του κάθε άλλο παρά καθαρές είναι.

Ο Αλιέντε (Αγέντε προφέρεται, αλλά νομίζω πως έχει καθιερωθεί το «λάθος») ήταν μέλος του Σοσιαλιστικού Κόμματος, που μαζί με το Κομμουνιστικό Κόμμα και άλλες δυνάμεις της Αριστεράς, από Χριστιανούς έως αναρχικούς, είχαν συμπήξει τον συνασπισμό της Λαϊκής Ενότητας. Η ανατροπή του, αφού είχε πάρει την εξουσία με εκλογές, φάνηκε τότε σαν επιβεβαίωση της ματαιότητας του «ειρηνικού δρόμου προς τον σοσιαλισμό». Η σημερινή, αριστερή επίσης, κυβέρνηση  της Χιλής, αναγνώρισε την ευθύνη  του κράτους για τους εκατοντάδες ακόμη «αγνοούμενους».

Ο φίλος μας ο Μικιός μού θύμισε χτες το πρωί την παράλειψή μου, και παράλληλα μού έστειλε ένα  σκίτσο του Μποστ, δημοσιευμένο λίγες μέρες αργότερα στον Ταχυδρόμο. Κι έτσι αποφάσισα να γράψω το σημερινό άρθρο, έστω και με μια μέρα αργοπορία -προς στιγμή είχα σκεφτεί να το αφήσω για το 2073, που θα έχουμε τα 100 χρόνια, αλλά επειδή και τότε πέφτει Δευτέρα η 11η Σεπτεμβρίου φοβάμαι μήπως συμβεί κάτι μέσα στο Σαββατοκύριακο και αναγκαστώ να το αναβάλω και πάλι, και μέχρι το 2123 ποιος ζει ποιος πεθαίνει. Οπότε, σήμερα.

Το σκίτσο του Μποστ το ήξερα, το θυμόμουν από τον Ταχυδρόμο τότε, αλλά έχω και το άλμπουμ των εκδόσεων  Καστανιώτη με τα Σκίτσα 73-74 του Μποστ. Ο βασικός λόγος που δεν το έχω δημοσιεύσει ως τώρα είναι πως το εξαιρετικά άβολο σχήμα του, σε δισέλιδο πολύ μεγάλου σχήματος, αντιστέκεται σε κάθε προσπάθεια σκαναρίσματος. Οπότε, θα βάλω το, έστω χαμηλής ανάλυσης, σκίτσο που μου έστειλε ο Μικιός (είχε μπει προ καιρού στη  Λάιφο), ενώ το συνοδευτικό κείμενο (Τα «18 Λιανοτράγουδα») το βάζω σαν κείμενο και όχι με τα γράμματα του Μποστ.

Αλλά το σκίτσο, οπως δημοσιεύτηκε σε δισέλιδο στον Ταχυδρόμο (στις 21.9.1973) ήταν δίπτυχο. Το δεύτερο, μικρότερο σκίτσο το στραβοφωτογράφισα και το βάζω μετά, από κάτω.

Φυσικά, το 1973 είχαμε δικτατορία, όμως το καθεστώς άφηνε κάποια περιθώρια κριτικής, ιδίως μετά το νόθο δημοψήφισμα, την ανακήρυξη της «Δημοκρατίας» με πρόεδρο τον Γ. Παπαδόπουλο, και την κυβέρνηση Μαρκεζίνη. Ο Μποστ είχε αρχίσει από τον Ιούλιο να δημοσιεύει κάθε βδομάδα στον Ταχυδρόμο πολιτικό σκίτσο. Τα σκίτσα της περιόδου αυτής δεν έχουν πια κείμενο σε μπορντούρα, αλλά έχουν εκτενές κείμενο κάτω από  το σκίτσο. Στο συγκεκριμένο σκίτσο ο Μποστ μεταφέρει στη Χιλή τα 18 Λιανοτράγουδα του Γιάννη Ρίτσου, που είχαν ήδη κυκλοφορήσει σε δίσκο στο εξωτερικό (και σε παράνομες κασέτες στην  Ελλάδα) και γενικά ήταν γνωστά στο ελληνικό κοινό, τουλάχιστον σαν τίτλος έργου -και βέβαια, τα πιστώνει στον Πάμπλο Νερούντα, κρατώντας για τον εαυτό του τον ρόλο του μεταφραστή «από τα  χιλιανά»!

Το σκίτσο,  άλλωστε, έχει τίτλο τον τίτλο ένός (πραγματικού) έργου του Νερούντα -με την τότε προφορά, Γκενεράλ αντί Χενεράλ.

Επίσης, και ολοφάνερα, ο Μποστ φτιάχνει έναν Πινοσέτ να μοιάζει με τον  δικτάτορα Παπαδόπουλο, τον βάζει να μιλάει, όπως και εκείνος, για «ιστορική αναγκαιότητα» και να ανακηρύσσεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας -και, όπως θα δούμε, στο δεύτερο σκίτσο του δίπτυχου κάνει ακόμα πιο κραυγαλέους υπαινιγμούς. Το τοπικό χιλιάνικο χρώμα το εξασφαλίζουν οι αναφορές στον χαλκό.

Κάτω από το σκίτσο υπήρχαν τα «18 λιανοτράγουδα» γραμμένα με το χέρι του Μποστ -εδώ τα μεταφέρω διατηρώντας την ανορθογραφία:

1.

Χιλή, να πης στα τέκνα σου, όμορφα να ψηφίσουν
πριν βγουν τανξ εις τας οδούς δια να τα σινετίσουν.

2.

Χριάζομε ως Χιλιανός, που χρέη είμε γεμάτος
χιλίας μεροκάματον διά να περνώ εσχάτως.

3.

Νίξον, στο ζήτημα Χιλής αμέτοχος αν μήνης
τότε θα έχης σίγουρον το Νόμπελ της Ειρήνης.

4.

Ο Αλιέντε διστιχός, υπήρξεν ένα τέρας
δι’ αφτό και αφτοκτόνισεν με δεκαέξη σφέρας.

5.

Οι μαρξιστέ διδάσκοντε εις τας σχολάς σαν μπούνε
να ρίπτουν σφέρας άφθονους όταν αφτοκτονούνε.

6.

Όστις με το περήστροφον τραβή μία στο στόμα
διαγράφετε ως μαρξιστής κε φέβγη απ’ το κόμα.

7.

Εβιάσθης κι αφτοκτόνισες. Δεν ήσουνα γενέος
ως Χιλιανός απέθανες. Δεν στάθικες Ρωμαίος.

8.

Έτοιμον διαβατήριον* είχαν να σου χαρίσουν
κι έφηγες κι ανεχόρισες πριν σου το εκφονίσουν.

* διά τον άλον κόσμον (Σημ. τ. Μτφρ.)

9.

Κι ο στρατιγός κε φίλος Πρατς σου γύρισε τα νώτα
θα δης τον γιο του να γενή τρανός σαν τον Κατσότα.

10.

Όπος ο Κίσιγκερ κι εγώ, μετά τον μαρξισμόν
ελπίζομεν δια την Χιλήν, κυνοβουλεφτισμόν.

11.

Χαλκόν παράγη η Χιλή κε όλοι απορούσι
μην είχε Χιλιανούς γονής η Ελένη, η Χαλκούση.

12.

Οι απεργοί των φορτηγών και άλων οχημάτων
πρέπει να κάνουν έλεγχον στα καφσαέριά των.

13.

Νοικοκυρέ, τα τρόφιμα τόρα που θα φθινίνουν
προσέξτε τα σκουπίδια σας στο δρόμο να μη μήνουν

14.

Χάρις στον Χιλιανόν στρατόν που έφτιαξεν το Κράτος
έχομε άφθονον χαλκόν που χάθικεν εσχάτος

15.

Ψομί, φασόλια κι αν δε βρω κε λάδη δεν με νιάζει
αλά χωρίς χαλκό να ζω, το πράγμα με πιράζει.

16.

Φίλοι με περιφρόνισαν κε συνκενής λιγάκι
που κάποτε εφόναξα κε τον χαλκόν-χαλκάκι.

17.

Αχ! πότε πλέον ο στρατός με άλματα μεγάλα
στην Ελβετία θα στραφή που μας στερή το γάλα;

18.

Διατή η Σία κάθετε κι αργοπορή να έμβη;
Αφού δεν μπήκε στη Χιλή, εκεί πια ας επέμβη.

Δίπλα υπήρχε το εξής κείμενο με σκίτσο, στο οποίο ο Μποστ αναφέρει διάφορους δικτάτορες που το όνομά τους άρχιζε από Π, φυσικά φροντίζοντας να μην αναφέρει εκείνον που καταλάβαινε κάθε αναγνώστης, τον Παπαδόπουλο!

Συνιστά λοιπόν  στις χώρες όλου του κόσμου, αν θέλουν να έχουν δημοκρατία,  να απορρίπτουν από τη Σχολή Ευελπίδων τους κάθε υποψήφιο που το όνομά του αρχίζει από Π, ώστε να μη βγει αξιωματικός και μετά του έρθει να γίνει δικτάτορας.

Και πριν παρουσιάσει το σκίτσο με τον τυπικό Λατινοαμερικάνο να διαβάζει τη διαφήμιση του Χρυσού Οδηγού, στο πρότυπο εκείνης που ακουγόταν στην ελληνική ραδιοτηλεόραση τότε, ζητάει προκαταβολικά συγγνώμη για τα όποια λάθη της μετάφρασης, ομολογώντας ότι αν και γνωρίζει καλά τα…  χιλιανά, κάποιες λέξεις τον δυσκόλεψαν!

Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"

Πολυτελές, αργόσυρτο και τεθωρακισμένο- Το τρένο του Κιμ που προκαλεί…ταραχή (φωτογραφίες-βιντεο)

Πολυτελές, αργόσυρτο και τεθωρακισμένο- Το τρένο του Κιμ που προκαλεί…ταραχή (φωτογραφίες-βιντεο)

Από γκουρμέ γεύματα κάθε κουζίνας έως τραγουδίστριες - Γιατί το προτιμά ο Βορειοκορεάτης ηγέτης

 Για το πρώτο γνωστό ταξίδι του εκτός Βόρειας Κορέας εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, ο Κιμ Γιονγκ Ουν κατά πάσα πιθανότητα θα επιλέξει το αγαπημένο του μεταφορικό μέσο: ένα Acela της Amtrak, πολυτελώς διακοσμημένο, βαριά θωρακισμένο και εξαιρετικά αργοκίνητο τρένο.

Νοτιοκορεατικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν τη Δευτέρα, ότι το τρένο του Κιμ αναχώρησε από την πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας, Πιονγκγιάνγκ, για  το μακρύ ταξίδι του  στην Ρωσία, και συγκεκριμένα για το Βλαδιβοστόκ.

Αλλά, ο χρόνος του ταξιδιού, με το απελπιστικά αργό τρένο του, υπολογίζεται σε 20 ώρες, πολύ περισσότερο από ό,τι θα μπορούσε να διαρκέσει οποιαδήποτε πτήση. Όταν ο Κιμ ταξίδεψε στο Βιετνάμ για τη δεύτερη σύνοδο κορυφής του με τον Τραμπ, το ταξίδι διήρκεσε 65 ώρες.

Όμως τα τρένα, είναι ένας σχετικά απαρατήρητος τρόπος μετακίνησης σε σύγκριση με τα αεροπλάνα τα οποία μπορούν να εντοπιστούν με δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων ή με ραντάρ. Και άρα ασφαλέστερο.

Κιμ Γιονγκ Ουν. Υποκλίσεις λίγο πριν μπει στο τρένο του, για το ταξίδι προς την Ρωσία ΟKCNA via REUTERS ATTENTION EDITORS

Την είδηση ότι ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν έχει αναχωρήσει για τη Ρωσία επιβεβαίωσε το Κρεμλίνο, σημειώνοντας ότι η επίσκεψη πραγματοποιείται έπειτα από πρόσκληση του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν.

Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι ο Κιμ είναι πιθανό να συναντηθεί με τον Πούτιν όπου αναμένεται να συζητήσουν για τις αποστολές όπλων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους Ρώσους στον πόλεμο με την Ουκρανία.

Στο αναλυτικό της δημοσίευμα η Washington Post, τονίζει ότι ο Κιμ ταξιδεύει σπανίως στο εξωτερικό, από τότε που ανέλαβε την ηγεσία της χώρας μετά το θάνατο του πατέρα του Κιμ Γιονγκ Ιλ το 2011, ενώ η Βόρεια Κορέα αποκόπηκε σε μεγάλο βαθμό από τον υπόλοιπο κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Όπως ο πατέρας του, ο οποίος λέγεται ότι φοβόταν τα αεροπλάνα, και ο παππούς του – ο Κιμ Ιλ Σουνγκ, ο ιδρυτής της Βόρειας Κορέας – ο Κιμ ταξίδευε διεθνώς κυρίως με ένα ειδικά κατασκευασμένο τρένο, ένα ασυνήθιστο μέσο μεταφοράς για ηγέτη του 21ου αιώνα.

Από γκουρμέ γεύματα μέχρι Mercedes

Ελάχιστοι είναι όσοι έχουν ταξιδέψει με το τρένο του ηγέτη της Βόρειας Κορέας. Ωστόσο, οι φωτογραφίες από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, οι μαρτυρίες των ταξιδιωτών και οι αναφορές των μυστικών υπηρεσιών αποκαλύπτουν την εικόνα της πολυτέλειας.

Τα βαγόνια είναι βαμμένα με ένα έντονο πράσινο χρώμα εξωτερικά. Πλάνα από το εσωτερικό δείχνουν αστραφτερά λευκά βαγόνια, με μακριά τραπέζια για ενημερώσεις και τηλεοράσεις επίπεδης οθόνης. Άλλες εικόνες δείχνουν δωμάτια με κόκκινες δερμάτινες πολυθρόνες.

Μια από τις πιο λεπτομερείς αναφορές από ένα ταξίδι με το τρένο του ηγέτη της Βόρειας Κορέας προέρχεται από έναν Ρώσο αξιωματούχο, τον Κονσταντίν Πουλικόφσκι, ο οποίος αφηγήθηκε ένα ταξίδι στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας με τον Κιμ Γιονγκ Ιλ σε ένα βιβλίο με τίτλο “Orient Express”.

Το βιβλίο του Πουλικόφσκι περιέγραψε το γκουρμέ μενού με μεγάλη ποικιλία φαγητών.

Οι επιβαίνοντες μπορούσαν να παραγγείλουν οποιοδήποτε πιάτο από την ρωσική κινεζική , κορεατική , ιαπωνική και γαλλική κουζίνα”, έγραψε ο Πουλικόφσκι, προσθέτοντας ότι υπήρχαν κιβώτια με κρασιά Μπορντό και Βουργουνδίας και ζωντανοί αστακοί.

Τους ταξιδιώτες διασκέδαζαν νεαρές τραγουδίστριες.

Ένα άρθρο του 2009 από τη νοτιοκορεατική εφημερίδα Chosun Ilbo, που επικαλείται αναφορές των μυστικών υπηρεσιών, ανέφερε ότι το τρένο διαθέτει συνολικά 90 βαγόνια. Ορισμένα είναι σχεδιασμένα για τη μεταφορά οχημάτων: Ο Γκεόργκι Τολοράγια, ένας άλλος Ρώσος διπλωμάτης που ταξίδεψε με τον Κιμ Γιονγκ Ιλ το 2001, έγραψε αργότερα ότι σε εκείνο το ταξίδι μεταφέρθηκαν δύο θωρακισμένα αυτοκίνητα Mercedes.

Ο Ρώσος διπλωμάτης δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια επιθεώρησης του τρένου του Κιμ Γιονγκ Ιλ το 2001 από Ρώσους τεχνικούς, διαπίστώθηκε ότιο τα δύο βασικά βαγόνια, το υπνοδωμάτιο του Κιμ και το «σαλόνι» όπου υποδεχόταν τους επισήμους, είχαν έξτρα, ισχυρή, θωράκιση

Γιατί είναι αργό

Η τυπική αμαξοστοιχία Acela της Amtrak έχει εννέα βαγόνια. Ωστόσο, το αμερικανικό τρένο ταξιδεύει πολύ πιο γρήγορα, με μέγιστη ταχύτητα έως και 150 μίλια/ώρα. Το τρένο του Κιμ έχει αναφερόμενη μέγιστη ταχύτητα 55 μίλια/ώρα.

Η αργή ταχύτητα του βορειοκορεατικού τρένου αποδίδεται κυρίως στο τεράστιο βάρος του, αποτέλεσμα της πρόσθετης θωράκισης.

Τεράστια αναστάτωση

Το τρένο προκαλεί αναστάτωση όταν ταξιδεύει, συχνά λόγω ζητημάτων ασφαλείας.

Η εφημερίδα Chosun Ilbo, το 2009, ανέφερε ότι περίπου 100 πράκτορες ασφαλείας σαρώνουν για ενδεχόμενες απειλές τους σταθμούς για να ερευνήσουν για ενδεχόμενες απειλές, ενώ το ρεύμα απενεργοποιείται για να μην μπορούν να κινηθούν άλλα τρένα.

Υπάρχει επίσης μια μεγάλη ομάδα υλικοτεχνικής υποστήριξης που περιλαμβάνει μεταφορικά αεροπλάνα Il-76 της πολεμικής αεροπορίας σοβιετικής κατασκευής και ελικόπτερα Mi-17, ανέφερε η εφημερίδα.

Τρένο που προπορεύεται, φροντίζει να είναι ασφαλείς οι γραμμές.

Εκτός από την αργή ταχύτητα, υπάρχουν και άλλες δυσκολίες. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας χρησιμοποιεί διαφορετικό μέγεθος χάραξης από αυτό που χρησιμοποιείται στην κορεατική χερσόνησο, γεγονός που απαιτεί σημαντική αναμονή στα σύνορα. Η Κίνα, ωστόσο, χρησιμοποιεί το ίδιο εύρος με τη Βόρεια Κορέα.

Δεν είναι ο μόνος

Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας δεν είναι ο μόνος παγκόσμιος ηγέτης που προτιμά τα σιδηροδρομικά ταξίδια από τα αεροπορικά. Λόγω των απειλών σε καιρό πολέμου για τις αερομεταφορές, σχεδόν όλοι οι επισκέπτες στο Κίεβο φτάνουν μέσω της σιδηροδρομικής υπηρεσίας της Ουκρανίας.

Ο οικοδεσπότης του Κιμ στη Ρωσία έχει επίσης το δικό του μυστικό πολυτελές θωρακισμένο τρένο. Ορισμένοι δημοσιογράφοι υποστηρίζουν ότι ο Πούτιν ταξιδεύει πιο τακτικά με τον σιδηρόδρομο από το 2021 λόγω των ανησυχιών για την ασφάλειά του.

naftemporiki.gr

https://www.naftemporiki.gr/

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...