Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023

Aloïse Corbaz – Τρέλα και τέχνη – Μικρό βιογραφικό – Φωτογραφικό άλμπουμ

Aloïse Corbaz – Τρέλα και τέχνη – Μικρό βιογραφικό – Φωτογραφικό άλμπουμ

 Γεννημένη στην Ελβετία στα τέλη του περασμένου αιώνα, η Αλοϊζ (Aloïse Corbaz), σε ηλικία είκοσι ετών, τρελαίνεται και κλείνεται στο ψυχιατρικό νοσοκομείο Σερί, και εν συνεχεία στο άσυλο της Ροζιέρ, όπου και παραμένει έγκλειστη μέχρι το θάνατό της σε βαθύ γήρας. Μέσα στο άσυλο δημιουργεί πίνακες εξαίσιας ομορφιάς που της εξασφαλίζουν μια μοναδική θέση στο χώρο της Art Brut.

Αν σήμερα ανατρέχουμε στην ξεχασμένη φιγούρα της Αλοϊζ είναι γιατί, μέσα στα εκσυγχρονιστικά οράματα ανάπτυξης, ευζωίας και ευρυθμίας, οι φαντασμαγορικοί της πίνακες θυμίζουν πως τα βάθη του ψυχισμού μας, εις πείσμα όλων των καιρών, εις πείσμα όλων των εποχών, επιμένουν να συγκοινωνούν με το αδύνατο και το ανέφικτο των ερώτων μας και πως αυτό το άλλοτε και αλλού – φευ! – είναι πάντα παρόν. Είναι πάντα εδώ. Ένα ανατρεπτικό ενδεχόμενο!…

1933, βρισκόμαστε στο Πότσνταμ της Γερμανίας. Η Αλοϊζ, μια νεαρή Ελβετίδα δασκάλα, παρακολουθεί μία λαμπρή παρέλαση. Πλήθος συγκεντρωμένο ζητωκραυγάζει τον αυτοκράτορα Γουλιέλμο Β’, που παρελαύνει υπέρλαμπρος ιππεύοντας ένα άσπρο άλογο. Η Αλοϊζ μαγεύεται. Εκστατικά παρακολουθεί τη σκηνή. Σαν υπνωτισμένη καθηλώνει το βλέμμα της στον αυτοκράτορα. Κι εδώ είναι η αρχή του τέλους της. Ή ίσως η αρχή της ιστορίας της. Μέσα στο μυαλό της θα ζήσει έναν περιπαθή έρωτα με τον αυτοκράτορα. Ο απρόσιτος θεός της θα μεταμορφωθεί σε σπαραχτικό εραστή των καθημερινών ονείρων της. Ηδονικά αρχίζει να ξεφεύγει από τον κόσμο της πραγματικότητας και αφήνεται να απορροφηθεί σιγά σιγά από έναν κόσμο ονειρικό.

Αδιάφορη για τη ζωή, χαμένη μέσα στο παραλήρημα ατέλειωτων μονολόγων, η Αλοϊζ είναι ανίκανη πια να προσαρμοστεί στην κοινωνική ζωή. Στο ψυχιατρικό νοσοκομείο του Σερί και στο άσυλο της Ροζιέρ, η Αλοϊζ θα περάσει έγκλειστη όλη της τη ζωή. Διάγνωση: «σχιζοφρένεια». Έξω δεν έμελλε να βγει παρά μόνο στο θάνατό της, το 1964.

Κι εκεί μέσα κάποια στιγμή θα αρχίσει να ζωγραφίζει. Οι μορφές που σχεδιάζει με τα χρωματιστά μολύβια ή τις κιμωλίες πάνω σε μεγάλες λευκές κόλλες αποτελούν μια απτή υποστήριξη των πλασμάτων της φαντασίας της. Στη ζωγραφική βρίσκει μια συμβολική πραγμάτωση των φαντασιώσεών της. Δεν υποφέρει πια. Δεν της λείπει καθόλου ο αδύνατος έρωτας. Είναι εκεί, παρών.. Κοντά της, με όλα τα μεγαλειώδη θέλγητρά του.

Η Αλοϊζ ζωγραφίζει. Δεν έχει σημασία αν ζωγραφίζει με πάθος, με μανία, με τρέλα ή με ψυχαναγκασμό. Σημασία έχει πως ζωγραφίζει. Η γιατρός της Ζακλίν Πορέ-Φορέλ αναφέρει: «υπάρχει ένα επανακτημένο αίσθημα ασφάλειας που βοηθά την άρρωστη να ξαναβρεί μια κάποια φυσικότητα στη συμπεριφορά της, μια γλώσσα πιο καταληπτή και μια ορισμένη ηρεμία».

Τα πρόσωπα επιλογής της Αλοϊζ είναι οι μεγάλες ερωτευμένες της Ιστορίας με τις οποίες ταυτίζεται, τα πριγκιπικά ζεύγη, οι θρυλικοί ήρωες, οι προσωπικότητες της ημέρας. Η Κλεοπάτρα, ο Ναπολέων, η βασίλισσα Ελισάβετ, ο Ντε Γκωλ, η Μαρία Αντουανέτα παίζουν το ρόλο τους μέσα σε μια όπερα-παραλήρημα και ζουν μεγαλειώδεις έρωτες. Οι αναχρονισμοί, οι απιθανότητες, οι παράτολμοι συσχετισμοί, τα πάντα επιτρέπονται σε αυτή την ονειρική πραγματικότητα που έχει ξεπεράσει τους νόμους του χώρου και του χρόνου.

Τα πρόσωπα αυτά δεν υφίστανται παρά μόνο για να «εμφανίζονται», ξετυλίγοντας το μεγαλείο της σε μια λαμπρή επιφάνεια χωρίς περιορισμούς. Αξιομνημόνευτος είναι ο τρόπος που απεικονίζει τα μάτια. Παντού το βλέμμα φαίνεται να καλύπτεται από μια μάσκα γαλάζια ή, καλύτερα, μοιάζει η ίριδα να έχει μεγαλώσει τόσο, ώστε απορρόφησε όλη την επιφάνεια του ματιού. Η έκφραση ενός καινούργιου ανθρώπινου βλέμματος. Ένα σημάδι ιερατισμού, ένα είδος κενού μεγαλείου.

Αναδημιουργεί έναν κόσμο του οποίου τα στοιχεία είναι δανεισμένα από τον επίσημο κόσμο, αλλά στον οποίο βασιλεύει εκείνη. Η Αλοϊζ είναι θεός. Η νεαρή ανώνυμη δασκάλα μέσα στο άσυλο των αρχών του αιώνα μας δίνει μοναδικές στιγμές. Γράφει ιστορία. Οι εκρηκτικοί της πίνακες φέρνουν στο νου τα λόγια του Breton για το έργο της Φρίντα Κάλο: «Μια κορδέλα γύρω από μια βόμβα».

Να, εδώ είναι η μύτη, θα πρέπει να τοποθετηθούν τριαντάφυλλα στο μέτωπο, τότε όμως δεν θα το κάνουμε καθόλου αυτό γιατί με θλίβει. Ξεγελάστηκα με το πράσινο, νόμιζα ότι ήταν πιο σκούρο. Το πράσινο δεν με τρομάζει σαν το μαύρο. Οι στρατηγοί των πράσινων στρατιών πάνε στην εξοχή. Όταν είναι σκοτάδι, αυτά τα παλιά κοστούμια…πάνε στο θέατρο, αυτά τα παλιά κοστούμια. Είναι μεγαλοπρεπείς αυτές οι κόκκινες φωτοσκιάσεις, είναι μια βασιλική ομορφιά. Το κόκκινο, πρέπει να το υπακούσω το κόκκινο.

Ο αποκομμένος από την πραγματικότητα, ο δίχως συνειρμό λόγος που τον είπαν σχιζοφρενικό. Και αυτά τα έργα τα ονόμασαν «ψυχοπαθολογικά» και τα ενέταξαν στην κατηγορία της Art Brut. Ακατέργαστα; Πρωτόλεια; Πρωτόγονη τέχνη; Ο όρος ανήκει στον Jean Dubuffet:

Ακατέργαστη τέχνη. Δηλώνει μια άλλη τέχνη στο περιθώριο της επίσημης, της ακαδημαϊκής, της πολιτισμικά αποδεκτής τέχνης. Ακατέργαστη τέχνη, δηλώνει κάθε λογής ευρηματικές, αυθόρμητες κατασκευές, σχέδια, ζωγραφική, κεντήματα, γλυπτά. Οι δημιουργοί τους είναι πρόσωπα σκοτεινά και δυσεντόπιστα, αυτοδίδακτοι, πλάνητες, παράφρονες, ή παραφόρως αναζητώντες την έκφραση του υψηλού, έξω όμως από μουσεία, γκαλερί, σχολές.

Η Αλοϊζ είναι εκπρόσωπος αυτής της τέχνης. Φτιάχνει με τα χέρια της μύθους και στη συνέχεια τους κατοικεί. Γίνονται προέκταση του εαυτού της. Οι ζωγραφιές αυτές είναι ο εαυτός της. «Όταν είναι σκοτάδι αυτό το πράσινο πάει στην εξοχή», μονολογεί ζωγραφίζοντας. «Ω, ο αγαπημένος μου αυτοκράτορας», λέει. Κι έπειτα προσθέτει: «πρέπει να το υπακούσω το κόκκινο». Και σαν υπνωτισμένη ζωγραφίζει και έτσι, παραδομένη στα θέλγητρα μιας συμβιωτικής σχέσης, ζει με τις ζωγραφιές της. Και αυτές τη στοιχειώνουν. «Πες μου ποιος σε στοιχειώνει να σου πω ποιος είσαι», έτσι αρχίζει η Νατζά του Breton. Μέσα από τις ζωγραφιές που τη στοιχειώνουν, η Αλοϊζ προσπαθεί να μας πει ποια είναι.

«Είναι τέχνη;» θα έσπευδε κανείς να ρωτήσει. Ασφαλώς, εφόσον, όπως αναφέρει ο Dubuffet:

Η τέχνη δεν έρχεται να πλαγιάσει στα ατσαλάκωτα και καθαρά κρεβάτια που άλλοι έστρωσαν για αυτήν. Δραπετεύει αμέσως μόλις εκφέρεται το όνομά της. Αυτό που αγαπά είναι το ινκόγκνιτο. Οι καλύτερες στιγμές της είναι όταν λησμονεί πώς ακριβώς ονομάζεται.

Τέχνη λοιπόν, τέχνη που συγκλονίζει με την αμεσότητά της, με την άλλη σκηνή που τόσο γενναιόδωρα αφήνει να αναδυθεί στον ορίζοντα. Η άλλη σκηνή, η μη λογοκριμένη, η σκηνή του ονείρου, της απαγόρευσης, της σκοτεινής και ανατρεπτικής επιθυμίας. Άλλωστε τα όρια της τέχνης από τη μη τέχνη είναι ένα ψευδοπρόβλημα, αν δεχτούμε ότι τελικά «τέχνη είναι ό,τι μας συγκινεί».

Κυρίως από τη δεκαετία του ’50 κι έπειτα, βάζουμε τους τρελούς να ζωγραφίζουν. Όχι για το παιχνίδι, αλλά μέσα στο πλαίσιο μίας εργαλειακής λογικής. Όχι για να δοθεί διέξοδος στην καταχωνιασμένη έκφραση, αλλά για να θεραπευτούν οι τρελοί από την τρέλα τους. Ο επίσημος ψυχιατρικός λόγος δεν ενδιαφέρεται, φυσικά, για ατομικούς μύθους και ζωγραφισμένες φαντασιώσεις. Δέχεται ότι τα περισσότερα από τα προϊόντα της θεραπείας δια της τέχνης, της Art Therapy, δεν είναι τίποτα περισσότερο από συμπτώματα αρρώστιας. Και  κανείς δεν θλίβεται ή δε διερωτάται για το ότι ο έγκλειστος, όταν απελευθερώνεται, ως ιαθείς, ως θεραπευμένος, τότε παύει σχεδόν αυτόματα κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα.

Από τότε που έγινε της μόδας η τέχνη των τρελών, από τότε που τους βάζουμε να ζωγραφίζουν, από τότε που τους αφιερώνουμε εκθέσεις (δεκαετία του ’50), από τότε που ψυχίατροι και νοσηλευτικό προσωπικό ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν έτσι τους ασθενείς, να προβάλουν το έργο τους, να παρουσιάσουν τις πλούσιες ώρες της τρέλας, οι ώρες αυτές γίνονται ολοένα και πιο φτωχές, πιο χλομές, πιο ξέπνοες. Από τότε που δεν υπάρχει ούτε ένα ψυχιατρείο που να  μη διαθέτει το ατελιέ του και να μην οργανώνει σποραδικά εκθέσεις, η δημιουργικότητα των τρελών έχει πάρει την κατιούσα. Όλο και λιγότερο θα συναντήσουμε τα φαντασμαγορικά σχέδια της Αλοϊζ στους υπάκουα ζωγραφίζοντες, στους υπό επανένταξη χώρους, σχέδια. Στερεοτυπίες, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, μιμητισμός- με λίγα λόγια, εξομάλυνση, κανονικοποίηση, συμμόρφωση στον κανόνα. Είναι ίσως το κόστος που έχουμε να πληρώσουμε για τη γρήγορη ίαση, που πλέον, λόγω των νευροληπτικών φαρμάκων, διαθέτουμε.

Μια ανησυχητικά οικεία αλλά και παράξενη εμπειρία η τρέλα. Αυτό το παράξενα οικείο μοιάζει να είναι το στοιχείο που συγκινεί ακόμα και σήμερα μέσα στις ζωγραφιές της Αλοϊζ. Οι παράφοροι, οι απαγορευμένοι έρωτες, τα μητρικά και πατρικά imagos, όλα εδώ πολύχρωμα ξεδιπλωμένα στις απέραντες επιφάνειες του λευκού χαρτιού. Αυτόν το φανταστικό κόσμο σήμερα τον βρίσκουμε έτοιμο, δεν τον επινοούμε. Εικόνες, εικονολαγνικός πολιτισμός των μίντια, με τους σερβιρισμένους ετοιμοπαράδοτους μύθους. Όχι, δεν υπήρχε τηλεόραση για να τροφοδοτεί τους μύθους της Αλοϊζ.

Στη σύγχρονη ψυχοπαθολογία αυξάνονται οι «νέες αρρώστιες της ψυχής». Πληθαίνουν οι «ναρκισσιστικές, μεθοριακές προσωπικότητες», άτομα που χαρακτηρίζονται από μια αδυναμία συμβολοποίησης, μια αδυναμία ψυχικής αναπαράστασης, άτομα που αδυνατούν να βάλουν σε εικόνες ή σε λόγο το πάθος και τις επιθυμίες τους.

Άτομα που ολοένα και λιγότερο γίνονται μυθο-τόκοι.

Περιστοιχισμένος από εικόνες, ο σύγχρονος άνθρωπος ολοένα και λιγότερο δείχνει ικανός να φαντασιώσει. Ο καταναλωτής εικόνων υποφέρει από την αδυναμία εικονοποίησης. Μήπως ήλθε η εποχή να νοσταλγήσουμε τις μυθογραφικές κατασκευές της Αλοϊζ; Τη δυνατότητα που εκείνη είχε να αφήνει το χνάρι της μέσα στους προσωπικούς της μύθους; Μήπως σήμερα ολοένα και περισσότερο διακυβεύεται αυτό το προσωπικό χνάρι;

Η έκσταση χάνεται  και μένουμε με τη νοσταλγία της Αλοϊζ, με τη νοσταλγία μίας παντοτινά χαμένης μυθοποιητικής φαντασμαγορίας. Τότε που όλα, μέσα από την επινόηση, έμοιαζαν να είναι δυνατά, ακόμα και αυτοί οι αδύνατοι, απίθανοι, τρελοί έρωτες.

Απόσπασμα από το βιβλίο της Φωτεινής Τσαλίκογλους, Ψυχολογία της καθημερινής ζωής: Η κουλτούρα του εφήμερου

https://perithorio.com/

Κυριακή 16 Ιουλίου 2023

Τσίμπημα κουνουπιού: Τι να κάνετε για να το αντιμετωπίσετε και τι για να το προλάβετε;

 

Τσίμπημα κουνουπιού: Τι να κάνετε για να το αντιμετωπίσετε και τι για να το προλάβετε;



Τα θηλυκά κουνούπια τσιμπάνε ανθρώπους και ζώα για να εξασφαλίσουν ένα γεύμα αίματος κι αυτό γιατί στα περισσότερα είναι απαραίτητο για την παραγωγή των αυγών τους. Τα αρσενικά κουνούπια δεν τσιμπάνε.


Τα κουνούπια έλκονται από μυρωδιές του σώματός μας, όπως αυτή του ιδρώτα, τις μυρωδιές λουλουδιών και το εκπνεόμενο διοξείδιο του άνθρακα.

Τι συμβαίνει στο σώμα όταν ένα κουνούπι σας τσιμπήσει;

Το τσίμπημα ενός θηλυκού κουνουπιού θα προκαλέσει ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού σας. Πιο συγκεκριμένα, το σώμα μας αντιδρά στο σάλιο των κουνουπιών αφότου το κουνούπι έχει ολοκληρώσει το τσίμπημα και έχει αναρροφήσει το αίμα που χρειάζεται.

Το κουνούπι κατά το τσίμπημα τρυπά το δέρμα μας χρησιμοποιώντας ένα ειδικό στόμιο, που μοιάζει με λεπτή προβοσκίδα για να αναρροφήσει αίμα.  Καθώς το κουνούπι τρέφεται, εγχέει το σάλιο του στο δέρμα μας. Το σώμα αντιδρά στο σάλιο του κουνουπιού, που αναγνωρίζει ως ξένο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η λεγόμενη «πετάλα» και ο κνησμός (φαγούρα) στο σημείο του τσιμπήματος.

Υπάρχουν άνθρωποι που το σώμα τους αντιδρά πολύ ήπια στο τσίμπημα του κουνουπιού, ενώ σε άλλους αντιδρά πιο έντονα, σχηματίζοντας εκτεταμένη περιοχή οιδήματος (πρηξίματος), πόνο και ερυθρότητα (όταν το δέρμα κοκκινίζει).

Εικόνα 1: Πολλαπλά τσιμπήματα κουνουπιών στο αριστερό πόδι 12χρονου κοριτσιού

Ποια συμπτώματα προκαλεί το τσίμπημα του κουνουπιού;

Τα σημάδια από το τσίμπημα κουνουπιών περιλαμβάνουν:

  • Μια πρησμένη και ερυθρή περιοχή του σώματος που εμφανίζεται λίγα λεπτά μετά το δάγκωμα
  • Μια σκληρή, ερυθρή έως καφέ πετάλα, με έντονη φαγούρα ή πολλαπλά εξογκώματα που εμφανίζονται μέσα σε 24 ώρες συνήθως μετά το τσίμπημα/ματα
  • Μικρές φουσκάλες αντί για σκληρά εξογκώματα
  • Σκουρόχρωμα σημεία του δέρματος που μοιάζουν με μώλωπες

Πιο σοβαρές αντιδράσεις μπορεί να εμφανιστούν σε:

  • Παιδιά
  • Ενήλικες που εκτέθηκαν σε ένα είδος κουνουπιού στο οποίο δεν έχουν εκτεθεί στο παρελθόν
  • Άτομα με διαταραχές του ανοσοποιητικού συστήματος
  • Τσίμπημα κουνουπιού στο πίσω μέρος του λαιμού ενός αγοριού

Οι άνθρωποι που βιώνουν πιο σοβαρές αντιδράσεις μπορεί να έχουν τα ακόλουθα σημεία:

  • Μια εκτεταμένη, πρησμένη και ερυθρή περιοχή στο δέρμα τους
  • Χαμηλό πυρετό
  • Πρησμένους λεμφαδένες

Τι να κάνετε αν σας τσιμπήσει κουνούπι;

  1. Πλύνετε την περιοχή με σαπούνι και νερό.
  2. Εφαρμόστε μια παγοκύστη για 10 λεπτά για να μειώσετε το πρήξιμο και τον κνησμό
  3. Εφαρμόστε ξανά παγοκύστη, μετά από λίγες ώρες αν κρίνεται απαραίτητο
  4. Εφαρμόστε ένα μείγμα μαγειρικής σόδας και νερού, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση αίσθησης κνησμού

Για το μείγμα μαγειρικής σόδας ακολουθείστε τα παρακάτω βήματα:

  • Ανακατέψτε 1 κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα με λίγο νερό για να δημιουργήσετε μια πάστα
  • Εφαρμόστε την πάστα στο σημείο που σας τσίμπησε το κουνούπι
  • Περιμένετε 10 λεπτά
  • Ξεπλύνετε την πάστα

Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήστε μια αντιισταμινική κρέμα ή κατά του κνησμού για να βοηθήσει να ανακουφιστείτε από τη φαγούρα. Για την εφαρμογή της διαβάστε προσεκτικά το φύλλο οδηγιών της ή ακολουθήστε τις οδηγίες του ιατρού ή φαρμακοποιού σας.

Εικόνα 2: Πώς να αντιμετωπίσετε ένα σύνηθες τσίμπημα κουνουπιού. Αν η κλινική εικόνα αλλάξει προς το χειρότερο ή παρουσιάσει ερυθρές ραβδώσεις που επεκτείνονται από το σημείο τσιμπήματος, συμβουλευτείτε τον ιατρό σας

Ποιες επιπλοκές μπορεί να προκύψουν από το τσίμπημα ενός κουνουπιού;

Μην ξύνετε έντονα το σημείο τσιμπήματος. Μπορεί να το γρατζουνίσετε και άθελά σας να το μολύνετε με μικρόβια που υπάρχουν πάνω στο δέρμα και στα νύχια σας

Ένα μολυσμένο τσίμπημα θα είναι έντονα ερυθρό (κόκκινο), θα έχει αυξημένη τοπικά θερμοκρασία, θα είναι πρησμένο, μπορεί να σας πονάει και σε περίπτωση λεμφαγγειίτιδας μια κόκκινη λωρίδα/ράβδωση μπορεί να αρχίσει να εξαπλώνεται έξω από την ερυθρή περιοχή του τσιμπήματος. Στην περίπτωση αυτή επισκεφθείτε τον ιατρό σας ή ένα κέντρο υγείας κοντά στην περιοχή σας για να σας εξετάσουν και δώσουν τις κατάλληλες οδηγίες.

Επισκεφθείτε έναν πάροχο υγειονομικής περίθαλψης εάν τα συμπτώματα επιδεινωθούν και εμφανίζετε προειδοποιητικά σημάδια σοβαρής πάθησης. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • υψηλό πυρετό
  • έντονο πονοκέφαλο
  • πόνους στο σώμα
  • σημεία μόλυνσης

Ποιες ασθένειες μπορεί να μεταδοθούν από τσιμπήματα κουνουπιών;

Τα κουνούπια εξαπλώνουν μικρόβια μέσω του τσιμπήματός τους. Ιοί όπως ο ιός του Δυτικού Νείλου και ο δάγκειος πυρετός και παράσιτα όπως το πλασμώδιο που προκαλεί την ελονοσία (μαλάρια) μπορούν να σας μολύνουν και να αρρωστήσετε.

Ένα κουνούπι μολύνεται με ιό, βακτήριο ή παράσιτο όταν τσιμπάει ένα άτομο ή ζώο που είναι μολυσμένο. Το μολυσμένο κουνούπι μπορεί να μεταδώσει μικρόβια σε άλλους ανθρώπους ή ζώα μέσω των τσιμπημάτων.

Δεν αρρωσταίνουν όλοι όσοι έχουν μολυνθεί με μικρόβιο που μεταδίδεται από κουνούπια.

Ποια μέτρα πρόληψης να λάβατε για να αποφύγετε τα τσιμπήματα κουνουπιών;

Τα κουνούπια τσιμπούν τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα και μπορούν να ζήσουν σε εσωτερικούς χώρους.

Μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τα μέλη της οικογένειάς σας από τσιμπήματα κουνουπιών:

  • Ψεκάστε τα ρούχα και τα εργαλεία με περμεθρίνη
  • Χρησιμοποιήστε εντομοαπωθητικά εγκεκριμένα από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA)
  • Αν ο καιρός το επιτρέπει, φορέστε καπέλο, μακρυμάνικα πουκάμισα και μακριά παντελόνια
  • Σκεφτείτε εάν τείνετε να έχετε μεγάλες ή σοβαρές αντιδράσεις στα τσιμπήματα των κουνουπιών – σύνδρομο σκίτερ, να πάρετε ένα αντιισταμινικό που δεν φέρνει υπνηλία, χωρίς ιατρική συνταγή, όταν ξέρετε ότι θα εκτεθείτε σε κουνούπια
  • Ελέγξτε τα κουνούπια μέσα και έξω από το σπίτι με εντομοαπωθητικά (διαβάστε επίσης: Ποιο φυσικό απωθητικό κουνουπιών λειτουργεί καλύτερα;)
  • Αποτρέψτε τα τσιμπήματα κουνουπιών όταν ταξιδεύετε στο εξωτερικό
  • Τοποθετείστε σίτες σε παράθυρα και πόρτες του σπιτιού σας ή επισκευάστε τυχόν σκισίματα και φθορές σε αυτές που ήδη έχετε
  • Χρησιμοποιείστε κουνουπιέρες πάνω από καρότσια και κούνιες του μωρού σας
  • Χρησιμοποιείστε αντικουνουπικά όταν κοιμάστε σε εξωτερικούς χώρους
  • Επιλέξτε προϊόντα αυτοφροντίδας που δεν έχουν αρώματα
  • Κάντε εμβόλια ή πάρτε προληπτικά φάρμακα που έχει προτείνει ο πάροχος υγειονομικής περίθαλψης, ειδικά αν ταξιδέψετε σε μέρη που διαδίδονται εύκολα μικρόβια, παράσιτα και ιοί διαμέσω τσιμπήματος κουνουπιών
  • Μείνετε προστατευμένοι μέσα στο σπίτι σε ώρες αιχμής δράσης των κουνουπιών. Τα περισσότερα κουνούπια πετούν το σούρουπο, ειδικά σε δασώδεις περιοχές κοντά στο νερό. Η δραστηριότητα είναι χαμηλότερη κατά τις πιο ηλιόλουστες, πιο ζεστές ώρες της ημέρας
  • Μειώστε τα κουνούπια γύρω από το σπίτι σας, εξαλείφοντας τις περιοχές αναπαραγωγής κουνουπιών. Τα κουνούπια γεννούν τα αυγά τους σε στάσιμο νερό. Αυτά τα σημεία θα μπορούσαν να είναι μια λακκούβα που δεν στεγνώνει ποτέ στο γκαζόν ή στις γλάστρες σας και στα καπάκια των σκουπιδιών όπου συσσωρεύεται και κάθεται νερό. Απαλλαγείτε από το στάσιμο νερό, το οποίο χρειάζονται τα κουνούπια για να αναπαραχθούν, ακολουθώντας αυτά τα βήματα για να διατηρήσετε το σπίτι και την αυλή σας χωρίς πληθυσμούς κουνουπιών:
  1. Ξεβουλώστε τις υδρορροές στέγης
  2. Αδειάζετε τις παιδικές πισίνες τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και κατά προτίμηση πιο συχνά
  3. Αλλάξτε το νερό στα λουτρά πουλιών τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα
  4. Ξεφορτωθείτε τα παλιά λάστιχα στην αυλή σας
  5. Αδειάζετε τακτικά τις γλάστρες εξωτερικού χώρου ή αποθηκεύστε τις ανάποδα για να μην μαζεύουν νερό

+ 2 πηγές

 ©2019 WikiHealth All Rights Reserved
https://wikihealth.gr/

Ζητάτε για τα προς το ζην 2


Ζητάτε για τα προς το ζην 2

 

Αν δεν εκτιμάς αυτό που έχεις, γίνεσαι αχάριστος.

Η αχαριστία σε αφήνει δυστυχισμένο, κάνεις σχέδια με βάση αυτά που δεν έχεις.

Αναπτύσσετε μια ανθυγιεινή στάση δικαιωμάτων, γίνεστε άπληστοι, βάλτε στόχο να αποκτήσετε τα πάντα με κάθε κόστος, ακόμη και εις βάρος των άλλων.

Η απληστία σε κάνει να βλέπεις μόνο «εγώ» το κακό εγώ.

Θυμηθείτε όλα όσα έχετε σας δόθηκαν. χρειάζεσαι χρήματα σχεδόν για τα πάντα.

Παράγετε χρήματα;

«Αλλά εγώ δημιουργώ αξία», είσαι ο μόνος που δημιουργείς αυτήν την αξία, γιατί να σε πατρονάρουν οι άνθρωποι;

«Μα έχω ταλέντο», είσαι ο μόνος με αυτό το ταλέντο, γιατί να σε ακολουθήσει ο κόσμος;

"Αλλά έχω δεξιότητες, έχω πιστοποιητικά..." αλήθεια;

Η ζωή έχει να κάνει με το να παίρνεις και να δίνεις, παίρνεις, κρατάς μερικά και δίνεις πίσω, αν δεν νιώθεις ότι έχεις αρκετά, δεν θα μπορείς να δώσεις, δεν θα εκτιμήσεις καν αυτά που σου έδωσαν, κανείς λατρεύει μια αχάριστη.

Τροφοδοτημένος από τη δυσαρέσκεια, μπορεί κανείς να τα χάσει όλα σε μια προσπάθεια να τα έχει όλα❤️

https://www.amazon.com/dp/B0B5Y2RTV2

https://enobleasuquo.wordpress.com/

Χίμαιρα: Τρικέφαλο Τέρας ή Εντυπωσιακό Φυσικό Φαινόμενο; | Ελληνική Μυθο...

Χίμαιρα: Τρικέφαλο Τέρας ή Εντυπωσιακό Φυσικό Φαινόμενο; 


Στο σημερινό επεισόδιο πρωταγωνιστεί η πασίγνωστη και φοβερή Χίμαιρα! Ένα από τα πιο γνωστά τέρατα της Ελληνικής Μυθολογία που μπορεί να συμβόλιζε ένα πολύ ενδιαφέρον φυσικό φαινόμενο!

The Mythologist

Αρχαία ελληνική τεχνολογία: Αυτές είναι οι εφευρέσεις που αν δεν είχαν χαθεί, θα ήμασταν στον Άρη

 Αρχαία ελληνική τεχνολογία: Αυτές είναι οι εφευρέσεις που αν δεν είχαν χαθεί, θα ήμασταν στον Άρη


Posted on  by ellas

Γράφει ο Σωτήρης Σκουλούδης

Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός, παράλληλα με τις επιστήμες, τις τέχνες και τη φιλοσοφία, γονιμοποίησε την ανθρωπότητα, όπως είναι επόμενο και με σπουδαίες τεχνολογικές εφαρμογές, η βάση των οποίων, όπως δεν είναι καθόλου γνωστό, αποτελεί και το έναυσμα για τις τεχνολογικές επαναστάσεις που καθόρισαν τον κόσμο χιλιάδες χρόνια αργότερα! Το Newsbomb.gr επισκέφτηκε το καταλληλότερο μέρος για να σας παρουσιάσει ένα μέρος αυτών των σπουδαίων ανακαλύψεων, το «Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά».

Η τεχνολογία αποτελεί εν πολλοίς το αποτέλεσμα της εξέλιξης της ανθρώπινης διανόησης, που οδηγεί στην αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των κοινωνιών και, τελικά, στην αλλαγή του κόσμου και στη βελτίωση των κοινωνιών και της καθημερινότητας των πολιτών. Το αρχαίο ελληνικό πνεύμα δεν θα μπορούσε να μην έχει συμβάλλει και σε αυτό, όχι μόνο εξελίσσοντας τις επιστήμες και το ευ ζην της ανθρωπότητας, άρα και της εξέλιξης της, οδηγώντας και σε διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες, οι οποίες συνέβαλλαν τα μέγιστα για τους επόμενους αιώνες, μέχρι τουλάχιστον και τη βιομηχανική επανάσταση…

Η αρχαία ελληνική τεχνολογία δεν είναι τόσο γνωστή και μάλλον βρίσκεται στη σκιά των άλλων σπουδαίων ανακαλύψεων και, κυρίως, ιδεών, ωστόσο οι εφαρμογές της έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο για τη γνώση μας περί του τρόπου λειτουργίας του αρχαίου κόσμου, όσο και για τις απαρχές της εξέλιξης μέχρι τη σημερινή εποχή, της εξερεύνησης του διαστήματος και της τεχνητής νοημοσύνης…

Το «κενό» αυτό έρχεται να το καλύψει το «Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά», που βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας, με τα εκθέματα συχνά να περιοδεύουν σε όλο τον κόσμο, με ιδιαίτερη μάλιστα επιτυχία, ενώ το συγκεκριμένο ήταν και Υποψήφιο για Ευρωπαϊκό Μουσείο της Χρονιάς για το 2019.

Η είσοδος του μουσείου αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας με ανακατασκευασμένες, διαδραστικές μηχανές και ξεναγήσεις, στην οδό Πινδάρου 6, πολύ κοντά στο Σύνταγμα

Η έκθεση του μουσείου αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας ξαναζωντανεύει 300 περίπου εξαιρετικές εφευρέσεις του αρχαιοελληνικού τεχνολογικού θαύματος (από το ρομπότ – υπηρέτρια του Φίλωνος μέχρι τον κινηματογράφο του Ήρωνος και από το αυτόματο ωρολόγιο του Κτησιβίου μέχρι τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων) που καλύπτουν την περίοδο από το 2000 π.Χ. μέχρι το τέλος του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πρόκειται για την εγκυρότερη έκθεση του είδους της παγκοσμίως, μιας και τα πάντα βασίζονται στις αρχαίες πηγές, αποτέλεσμα της 25χρονης έρευνας και μελέτης του Κώστα Κοτσανά.

Πώς επικοινωνούσαν από μεγάλες αποστάσεις οι αρχαίοι Έλληνες, χιλιάδες χρόνια πριν τον τηλέγραφο; Είχαν όντως ανακαλύψει το πρώτο… sms; Τα αρχιτεκτονικά θαύματα της εποχής, ήταν αποτέλεσμα κυρίως… μόχθου των εργατών η ευφυίας; Το ξέρατε ότι οι πρόγονοί μας είχαν ξυπνητήρια ακριβώς όπως… εμείς; Και πώς άλλαξαν οι πολεμικές επιχειρήσεις ολόκληρου του κόσμου, χάρη στη φαντασία και την καινοτομία τους; Πώς γίνονταν αυτοί οι θαυμαστοί αυτοματισμοί, στις πόλεις και τους ναούς, οι οποίοι αποδίδονταν σε… θεϊκή παρέμβαση; Και φυσικά αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος…

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, το πρώτο -κυριολεκτικά- tablet της αρχαιότητας, πώς ακριβώς λειτουργούσε, και, κυρίως, τι μας λέει για τις απόκρυφες μέχρι και σήμερα γνώσεις των μεγάλων διανοητών της αρχαιότητας σχετικά με το σύμπαν αλλά και… τι ήταν πραγματικά ικανοί να κάνουν; Πρόκειται για μια γνώση που αν δεν χανόταν για διάφορους λόγους στη λήθη της ιστορίας, ίσως, σήμερα, να είχε ήδη στείλει την ανθρωπότητα στον Άρη, και ακόμα πιο πέρα…

Άλλωστε, η εξέλιξη της σημερινής τεχνολογίας θα ήταν αμφίβολη χωρίς την ανέξοδη επανάκτηση από τον δυτικό πολιτισμό, μετά από χίλια χρόνια ωρίμανσης, της «ξεχασμένης» αρχαιοελληνικής τεχνολογίας…

Γνωρίστε μερικές από τις πιο εντυπωσιακές -και θαυματουργές θα σχολίαζαν κάποιοι- εφευρέσεις του αρχαίου ελληνικού κόσμου, στο ρεπορτάζ του Newsbomb.gr στο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά:

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Σκοπός του μουσείου είναι να αναδείξει αυτήν τη σχετικά άγνωστη πτυχή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και να αποδείξει ότι η τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων λίγο πριν το τέλος του αρχαιοελληνικού κόσμου ήταν εξαιρετικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας. Για παράδειγμα οι κοχλίες και τα περικόχλια, οι οδοντωτοί τροχοί και οι κανόνες, οι τροχαλίες και οι ιμάντες, οι αλυσοτροχοί και οι αλυσίδες, οι υδραυλικοί ελεγκτές και οι βαλβίδες, οι προγραμματιστές και οι αυτόματοι πλοηγοί (εξαρτήματα όλα της μηχανής ενός σύγχρονου αυτοκινήτου) είναι μερικά μόνο από τα εφευρήματα των αρχαίων Ελλήνων που αποτέλεσαν τους θεμέλιους λίθους της πολύπλοκης τεχνολογίας τους.

Αυτά τα κληροδοτήματα, ίδια και αναντικατάστατα, εξακολουθούν και σήμερα να αποτελούν τα δομικά στοιχεία της σύγχρονης τεχνολογίας μας, η εξέλιξη της οποίας θα ήταν αμφίβολη χωρίς την ανέξοδη και απροβλημάτιστη υιοθέτησή τους. Απλά χρειάστηκε πάνω από μια χιλιετία ωρίμανσης για να επανακτήσει η ανθρωπότητα αυτήν την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία. Η εξερεύνηση αυτής της εποχής που η τεχνολογία αιχμής δεν κατοχυρωνόταν αποδεικνύει περίτρανα πόσα περισσότερα (από όσα νομίζουμε) χρωστά ο σύγχρονος Δυτικός Τεχνολογικός Πολιτισμός στους Έλληνες».

Δείτε φωτογραφίες:

Μία από τις διαδραστικές αίθουσες του Μουσείο Κοτσανά

Ανυψωτικό μηχάνημα για αντικείμενα μεγάλου βάρους. Κάπως έτσι κατασκευάστηκαν τα αρχιτεκτονικά θαύματα της αρχαιότηταςNewsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Αυτόματο μηχάνημα πώλησης νερού, που λειτουργεί με κέρμα. 2.500 χρόνια πριν την εποχή μας…Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Με έναν «θαυματουργό» τρόπο οι πύλες του ναού άνοιγαν μόνες τους και… εμφανιζόταν η θεά!Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Από τις πρώτες πολεμικές μηχανές του κόσμου…Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Σύστημα συναγερμού κατά των επίδοξων διαρρηκτών – όσο αποτελεσματικό είναι και σήμερα!Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Όχι τόσο διακριτικό, όσο το ξυπνητήρι που έχουμε στο κομοδίνο μας, όμως το ίδιο… αποτελεσματικό!Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Υδραυλικό πολύπλοκο σύστημα αποστολής των πρώτων… SMS! Ναι, καλά διαβάσατε…Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Ακόμα μια αίθουσα του μουσείο με τις σπουδαίες εφευρέσειςNewsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Αποστολή και λήψη… SMS, 2.500 χρόνια πριν τα κινητά…Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Ακριβές αντίγραφο του Μηχανισμού των ΑντικυθήρωνNewsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων επί… 10, ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν οι επισκέπτες αυτό το πραγματικό θαύμα του αρχαίου κόσμου…Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Μέσα από την έκθεση δίνεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν τις απίστευτες τεχνολογικές επιδόσεις των αρχαίων Ελλήνων και να διαπιστώσουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες:

α) είχαν ανακαλύψει έναν «κινηματογράφο» ικανό να παρουσιάζει αυτόματα την πλοκή ενός μύθου με κινούμενη εικόνα και ήχο

β) είχαν επινοήσει (για ψυχαγωγικό δυστυχώς μόνο σκοπό) αυτοκινούμενα οχήματα (αυτοκίνητα) με αυτόματη πλοήγηση, με κιβώτιο ταχυτήτων, υδραυλικές προγραμματιζόμενες βαλβίδες και άλλα περίπλοκα εξαρτήματα

γ) χρησιμοποιούσαν λειτουργικά ρομπότ με σκοπό να τους υπηρετούν

δ) είχαν ανακαλύψει την αρχή του ατμοστροβίλου

ε) χρησιμοποιούσαν πολύπλοκα αστρονομικά μετρητικά όργανα ακριβείας (όπως έναν αναλογικό υπολογιστή, ένα «G.P.S.», ένα θεοδόλιχο-χωροβάτη, κ.ά.) που τους επέτρεπαν να υπολογίζουν με ακρίβεια γεωδαιτικά και αστρονομικά στοιχεία

στ) είχαν επινοήσει ευφυείς μηχανές με κερματοδέκτη

ζ) χρησιμοποιούσαν πολύπλοκα ανυψωτικά μηχανήματα ικανά να οικοδομούν πανύψηλα κτίσματα με ολιγάριθμο προσωπικό, διέθεταν ωρολόγια (και ξυπνητήρια) ικανά να λειτουργούν αυτόματα και αδιάκοπα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, κ.ά.

Όλα αυτά αποδεικνύουν την υψηλής στάθμης τεχνολογία του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων που δεν είχε σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από την πρώιμη σύγχρονη τεχνολογία και που θα είχε οδηγήσει (αν οι οικονομικοκοινωνικοπολιτικές συνθήκες της εποχής το επέτρεπαν) στη Βιομηχανική Επανάσταση από την ελληνιστική εποχή με απρόβλεπτες συνέπειες για την ανθρωπότητα»… Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/

Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/

Μιχάλης Γκανάς – Μικρός Τιτανικός

  Μιχάλης Γκανάς – Μικρός Τιτανικός Δεν είναι αγάπη αυτό που ζούμε, εγώ το λέω φονικό μην πάει ο νους σου στο κακό με το μπαμπάκι θα σφαχτο...