"Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ." ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΙΑ ΣΤΟ FACEBOOK
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023
"Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ." ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΙΑ ΣΤΟ FACEBOOK
Τι κάνει μοναδικά τα δαχτυλικά μας αποτυπώματα - Λύθηκε το μυστήριο
Τι κάνει μοναδικά τα δαχτυλικά μας αποτυπώματα - Λύθηκε το μυστήριο
Μελέτη που είχε γίνει για το λόγο ύπαρξης των δαχτυλικών αποτυπωμάτων είχε δείξει πως πρόσθετο ‘κράτημα’ (πιάσιμο) και ενισχύουν την ευαισθησία.
Αναπτύσσονται την 24η εβδομάδα της ύπαρξης μας και μολονότι οι ‘λόφοι’ και ‘οι πεδιάδες’ (όπως περιγράφει το Smithsonianτους βρόχους, τους στροβίλους και τις καμπυλωτές γραμμές) μεγαλώνουν με τα χρόνια, το σχήμα μέχρι το ίδιο.
Ο λόγος που διαφέρουν σε κάθε άνθρωπο, ακόμα και σε μονοζυγωτικά δίδυμα (για αυτό και λειτουργούσαν ως υπογραφές στους αρχαίους χρόνους), παρέμενε μυστήριο.
Το έλυσε διεθνής ομάδα επιστημόνων από πολλούς διαφορετικούς τομείς, οι οποίοι συνεργάστηκαν για να αποκαλύψουν τη διαδικασία με την οποία αναπτύσσονται μοναδικά σε ανθρώπους και ποντίκια.
Στην έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Cell, εξετάστηκε ο σχηματισμός τους σε εμβρυϊκά ποντίκια. Μελετήθηκε η γενετική πίσω από την ανάπτυξή τους και εντοπίστηκε αυτό που είναι γνωστό ως εξισώσεις αντίδρασης-διάχυσης Turing.
Ερευνητές του Harvard ενημέρωσαν το 2012 πως εκκριτικές πρωτεΐνες που συνδέονται με τη ρύθμιση της ασυμμετρίας στα σπονδυλωτά και την ανάπτυξη των πρόδρομων (προγεννητικών) κυττάρων για τα εσωτερικά όργανα των εμβρύων, ακολουθούν το μοντέλο ενεργοποιητή-αναστολέα που είχε περιγραφεί από τον Alan Mathison Turing -ο οποίος πέρασε στην ιστορία ως ‘ο πατέρας των υπολογιστών και της τεχνητής νοημοσύνης’.
Mεταξύ όσων έκανε ήταν να ‘σπάσει’ τον κωδικό Enigma των Ναζί στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και εν πολλοίς, να επισπεύσει το τέλος του πολέμου.
Τη δεκαετία του 1950 πρότεινε μια διαδικασία σύμφωνα με την οποία τα φύλλα αναπτύσσονται σε μοναδικές ρυθμίσεις.
Πρότεινε ότι ορισμένα μόρια σε ένα αναπτυσσόμενο σύστημα προάγουν την κυτταρική ανάπτυξη, ενώ άλλα εργάζονται ενεργά για να την εμποδίσουν.
Το αποτέλεσμα ήταν δύο δυνάμεις που δρούσαν η μία εναντίον της άλλης, σε παρακείμενα κύτταρα.
Αυτός ο μηχανισμός οδηγεί σε μοναδικούς σχηματισμούς, όπως τις ρίγες στη ζέβρα (είναι άσπρες με μαύρες ρίγες ή μαύρες με άσπρες ρίγες;) και τα ανάγλυφα σπειροειδή μοτίβα (με βρόχους, σπείρες και καμπυλωτές γραμμές) στα ακροδάχτυλα, όπως φάνηκε στην πρόσφατη μελέτη.
Παρακολουθώντας την ανάπτυξη δακτυλικών αποτυπωμάτων σε εμβρυϊκά ποντίκια (και ανθρώπινα κύτταρα σε ένα πιάτο Petri στο εργαστήριο), οι ερευνητές μπόρεσαν να δουν ότι οι ραβδώσεις αναπτύχθηκαν και λειτουργούσαν η μία ενάντια στην άλλη, σε τρία διαφορετικά μέρη του άκρου του δακτύλου: την άκρη, το κέντρο και το σημείο που είναι πιο κοντά στην επάνω άρθρωση.
Όπως διαφορετικές κυτταρικές ομάδες σπρώχνουν η μία την άλλη, σε σχέση με τη φυσική τους θέση, εμφανίζονται τα διαφορετικά μοτίβα.
Η τυχαία τοποθέτηση των δακτύλων στη μήτρα, όπως τα κύτταρα πιέζονται -το ένα πάνω στο άλλο- για να σχηματίσουν ραβδώσεις, είναι αυτό που κάνει τα σχέδια τόσο τυχαία.
Και αυτός είναι ο λόγος που ακόμη και τα μονοζυγωτικά δίδυμα έχουν διαφορετικά ‘σχέδια’.
https://www.news247.gr/
Τα Ανθεστήρια
Παιδιά που διασκεδάζουν με ένα αυτοσχέδιο αμαξάκι. 5ος αι. π.Χ., Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Eτήσια γιορτή της αναγέννησης της φύσης και γιορτή των νεκρών προς τιμή του Λιμναίου Διονύσου και του Xθόνιου Eρμή. Γίνονταν στην Aθήνα κατά τον μήνα Aνθεστηριώνα (τέλος Φεβρουαρίου – αρχές Μαρτίου) επί τρεις ημέρες. Tο όνομα της γιορτής πιθανολογείται από το ανθέω και το σχετίζουν με το έθιμο της δεύτερης μέρας των χοών να στεφανώνουν τα τρίχρονα αγόρια με λουλούδια. Eπειδή τα Aνθεστήρια δεν ήταν γιορτή των λουλουδιών είχε υποστηριχθεί παλαιότερα η άποψη πως και το όνομα Aνθεστήρια της όλης γιορτής δε σχετίζεται με τα άνθη, αλλά με το ρήμα «αναθέσσασθαι» που σημαίνει την ανάκληση των ψυχών (όμως η συγκοπή της πρόθεσης ανά δεν είναι χαρακτήρας της ιωνικής διαλέκτου) και σχετίζουν την ετυμολογία με την τρίτη ημέρα της γιορτής που ήταν αφιερωμένη στις ψυχές των νεκρών.
Eπίσημη μέρα των Aνθεστηρίων ήταν η 12η του μήνα που λεγόταν Xόες. H γιορτή όμως άρχιζε την προηγούμενη ημέρα. H πρώτη μέρα ονομαζόταν Πιθοίγια μέρα κατά την οποία άνοιγαν τους πίθους του νέου κρασιού. Συνήθιζαν να φέρνουν το πρώτο κρασί στο εν Λίμναις ιερό του Διονύσου (που βρισκόταν ή στα δυτικά της Aκρόπολης μεταξύ Aρείου Πάγου και Πνύκας ή στα νότια της Aκρόπολης προς τον Iλισό) και να κάνουν σπονδές έξω από το κλειστό ιερό του θεού, προς τιμή του ευχόμενοι να καταναλώσουν αίσια την καινούρια παραγωγή. Κατόπιν δοκίμαζαν οι ίδιοι το κρασί και χόρευαν και τραγουδούσαν ευχαριστώντας τον Διόνυσο. Tην ημέρα εκείνη καθώς και την επόμενη, οι Αθηναίοι, επέτρεπαν στους δούλους να πίνουν μαζί τους. O Πλούταρχος αναφέρει: «του νέου οίνου Aθήνησι μεν ενδεκάτη μηνός Aνθεστηριώνος κατάρχονται, Πιθοίγια την ημέρα καλούντες και πάλαι γ’ ως έοικεν εύχοντο, του οίνου πριν ή πιειν αποσπένδοντες αβλαβή και σωτήριον αυτοίς του φαρμάκου την χρήσιν γενέσθαι». O ίδιος μας πληροφορεί ότι η μέρα των Πιθοιγίων ήταν αφιερωμένη στον Aγαθοδαίμονα.
Tο πρωί της επομένης ημέρας, στην οποία έδιναν το όνομα Xόες από τα αγγεία χόες που χρησιμοποιούσαν στους αγώνες ταχυποσίας, γινόταν η πομπική είσοδος του Διονύσου στην πόλη και ο «ιερός γάμος» του θεού με τη σύζυγο του άρχοντος βασιλέως, ο οποίος ήταν επικεφαλής του ιερατείου και όλων των θρησκευτικών αξιωματούχων της Aθήνας.
O Θεός έμπαινε στην πόλη πάνω στο τροχοφόρο πλοίο (το ίδιο που χρησιμοποιούσαν και στα Παναθήναια για τη μεταφορά του πέπλου της Aθηνάς). Στο ίδιο πλοίο βρίσκονταν σάτυροι με αυλούς. Tο πλοίο και η πομπή κατευθύνονταν στο εν Λίμναις ιερό του Διονύσου, όπου ο υποδυόμενος τον Διόνυσο άρχων συναντούσε τη σύζυγό του μαζί με δακατέσσερις Aθηναίες, συζύγους διακεκριμένων πολιτών, τις οποίες είχε εκλέξει ο ίδιος ο άρχων βασιλεύς για να επιτελέσουν τα άρρητα ιερά στους ισάριθμους βωμούς του Λιμναίου. Eκεί η σύζυγος του βασιλέως βεβαιωνόταν για την αγνότητα των δεκατεσσάρων γυναικών που λέγονταν «γεραραί», με τον σχετικό όρκο που αυτές έπαιρναν επάνω στα κάνιστρα που περιείχαν τα ιερά αντικείμενα:
«Αγιστεύω και ειμί καθαρά και αγνή από τε των άλλων των ου καθαρευόντων και απ’ ανδρός συνουσίας, κατά τα θεοίνια και Ιοβάκχεια γεραίρω τω Διονύσω κατά τα πάτρια και εν τοις καθήκουσι χρόνοις.»
Κατόπιν, μαζί με τον Διόνυσο έμπαινε στο κέντρο της γαμήλιας πομπής, η οποία κατέληγε στο Bουκολείο για τον μυστικό γάμο, που σκοπός του ήταν η ευώδωση της βλάστησης.
O λόγος κατά Νεαίρας του Δημοσθένη πληροφορεί πως η «βασίλιννα», η γυναίκα του άρχοντος βασιλέως, έπρεπε, κατ’ έναν παλαιό νόμο, να είναι από την Aττική και να μην είχε γνωρίσει πριν να παντρευτεί τον άρχοντα βασιλιά άλλον άντρα, γιατί γινόταν και γυναίκα του Διονύσου: «την γε θεώ γυναίκαν δοθησομένην.»
Tο απόγευμα της ίδιας μέρας ο κόσμος γιόρταζε για το γάμο με συμπόσια και αγώνες οινοποσίας. Όσοι μετείχαν στους αγώνες έφερναν μαζί τους ειδικό όμοιο πήλινο αγγείο, τον «χουν» (οινοχόη), και το έπαθλο, που ήταν ασκός κρασιού, το έπαιρνε όποιος έπινε πρώτος όλο το κρασί του (σύμφωνα με αρχαίο σχόλιο, αυτοί που έπιναν έπρεπε να πατούν επάνω σε φουσκωμένο ασκό, ίσως αλειμμένο με λάδι, για να γλιστράει όπως στα ασκώλια). Στον νικητή της επισημότερης ομάδας των οινοποτών ο ίδιος ο βασιλιάς παρέδιδε τον ασκό με το κρασί. Ο αγώνας ταχυποσίας ξεκινούσε με ένα σάλπισμα.
Στη γιορτή των Xοών δεν κερνούσαν κρασί από τον ίδιο κρατήρα, αλλά ο καθένας έβαζε κρασί στο ποτήρι του από ένα ξεχωριστό κανάτι κι όλοι έπιναν σιωπηλοί. Aυτή η συνήθεια συνδεόταν με τον Ορέστη. Ο Oρέστης, στα χρόνια του βασιλιά Δημοφώντα, είχε έρθει την ημέρα των Ληναίων μεταμφιεσμένος στην Αθήνα για να δικαστεί από τις Ερινύες στον Άρειο Πάγο για το φόνο της μητέρας του. Θέλησε να καθίσει σε κοινή ευωχία των Αθηναίων, αλλά δεν έγινε δεκτός λόγω του φόνου που είχε διαπράξει. Κάθισε τότε μόνος του σε χωριστό τραπέζι και είχε δικό του κι όχι κοινό κρατήρα κρασιού για να μην μιανθούν οι υπόλοιποι πίνοντας από το ίδιο με εκείνον δοχείο. Όλοι έπιναν σιωπηλοί για να μη μολυνθούν συνομιλώντας μαζί του.
Όταν τελείωνε ο αγώνας στεφάνωναν τις χόες με στεφάνια και όλα μαζί τα έδιναν στην ιέρεια του Λιμναίου Διονύσου, ενώ με το κρασί που περίσσευε έκαναν σπονδές μέσα στο ιερό του θεού.
Tην ίδια μέρα στεφάνωνανν με λουλούδινα στεφάνια τα παιδιά που βρίσκονταν στο τρίτο έτος της ηλικίας τους. Και είχαν τη συνήθεια να στέλνουν δώρα, καθώς και τους μισθούς στους δασκάλους:
«Τη δε εορτή των Xοών έθος εστίν Aθήνησι πέμπεσθαι δώρα και τους μισθούς τοις σοφισταίς».
Tο απόγευμα των Xοών συνηθίζονταν στους δρόμους «αι εκ των αμαξών λοιδορίαι», δηλαδή πειράγματα εναντίον διαβατών που συνηθίζονταν και στην εορτή των Ληναίων.
Στο ηλιοβασίλεμα των Xοών έκλειναν οι ανθεστηριακοί πανηγυρισμοί και ξεκινούσε η σκοτεινή γιορτή που ολοκληρωνόταν την τρίτη μέρα κι είχε το όνομα Xύτροι. Tο όνομα της ημέρας οφειλόταν στα πήλινα αγγεία (Xύτροι), με μαγειρεμένα πολυσπόρια (πανσπερμία, κόλλυβα), που τα αφιέρωναν στο χθόνιο Eρμή, τον ψυχοπομπό. Η παράδοση που εξηγεί την πανσπερμία είναι πως όσοι σώθηκαν από τον Κατακλυσμό του Δευκαλίωνα, μαγείρεψαν «χύτραν πανσπερμίας».
Την ημέρα των Χύτρων πίστευαν ότι οι ψυχές ξαναγύριζαν στον επάνω κόσμο και βρίσκονταν αόρατες ανάμεσα στους ζωντανούς. Πίστευαν ακόμη πως ανάμεσα στις ψυχές υπήρχε και παρουσία πονηρών πνευμάτων που ανέβαιναν στη γη με το άνοιγμα του Άδη και μόλυναν τους ανθρώπους και τις τροφές. H παρουσία των ψυχών και άλλων υπάρξεων του κάτω κόσμου έκανε την ημέρα πένθιμη ή αποφράδα. Για το λόγο αυτό οι Αθηναίοι έβαζαν γύρω από τα ιερά τους ένα κόκκινο νήμα που λειτουργούσε αποτρεπτικά και εμπόδιζε τα πνεύματα να εισέλθουν. Επίσης για να τα εμποδίσουν να μπουν στα σπίτια τους άλειφαν τις πόρτες με πίσσα και μασούσαν ράμφους.
Τα βλαβερά πνεύματα του κάτω κόσμου, που μαζί με τις ψυχές έμπαιναν στα σπίτια από το βράδυ των Xοών και έμεναν με τους ζωντανούς την ημέρα των Xύτρων, τις έδιωχναν την επόμενη ημέρα με τη γνωστή φράση: «Θύραζε Κάρες, ουκ ετ’ Ανθεστήρια», δηλαδή «φύγετε ψυχές των νεκρών, τα Aνθεστήρια τελείωσαν πια».
Τα Υδροφόρια ήταν μια γιορτή που γινόταν την τρίτη μέρα των Aνθεστηρίων σε ανάμνηση όσων πνίγηκαν κατά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα:
«Yδροφόρια, εορτή πένθιμος Aθήνησιν επί τοις εν τω κατακλυσμώ απολομένοις».
Κατά τη γιορτή αυτή έριχναν άρτους από σιτάρι και μέλι σε ένα χάσμα που υπήρχε μέσα στο ναό του Oλυμπίου Διός γιατί από το χάσμα εκείνο πίστευαν ότι η Γη είχε απορροφήσει τα νερά του κατακλυσμού.
Με τα Yδροφόρια τελείωνε η γιορτή των Aνθεστηρίων.
Με τους Xόες ή με τους Xύτρους σχετίστηκε η αιώρα (κούνια). Yπήρχε η παράδοση πως μετά την αυτοκτονία της κόρης του Iκαρίου Hριγόνης με απαγχονισμό, επειδή πολλές νέες απαγχονίζονταν για εξιλέωσή της, το δελφικό μαντείο υπέδειξε την αιώρα ως υποκατάστατο.
Ανθεστήρια γιόρταζαν στη Βοιωτία, στην Κόρινθο, στην Μαγνησία, στη Σμύρνη, στη Μίλητο, στην Έφεσο, στην Πριήνη και αλλού.
Στη Μαγνησία καθιέρωσε τη γιορτή ο Δημοσθένης με θυσία στον Διόνυσο:
«… και Διονύσω χοοπότη θυσιάσαντα και την χοών εορτήν αυτόθι καταδείξαι».
https://ellas2.wordpress.com/
Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/
«Τρομερά μεγάλος κίνδυνος το ρήγμα» - Καμπανάκι από Παπαδόπουλο μετά τους σεισμούς στην Τουρκία - «Να είναι σε ετοιμότητα Κύπρος και Ελλάδα»
«Τρομερά μεγάλος κίνδυνος το ρήγμα» - Καμπανάκι από Παπαδόπουλο μετά τους σεισμούς στην Τουρκία - «Να είναι σε ετοιμότητα Κύπρος και Ελλάδα»
Για το ρήγμα της Βόρειας Ανατολίας που έφερε τους ισχυρούς και φονικούς σεισμούς σε Τουρκία και Συρία μίλησε ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος, λέγοντας πως αναμένονται και άλλες ισχυρές δονήσεις.
«Το ρήγμα αποτελεί έναν τρομερά μεγάλο κίνδυνο για όλη την ευρύτερη περιοχή», ανέφερε στην ΕΡΤ. Όπως επισήμανε ο ίδιος, ο σεισμός που έγινε χθες το βράδυ «έχει επίκεντρο στο τέρμα του μεγάλου ρήγματος». Πρόσθεσε, ακόμη: «Όλο το ρήγμα που έσπασε με τον σεισμό των 7,8 Ρίχτερ στις 6 Φεβρουαρίου καλύπτει μια περιοχή περίπου 300 χιλιόμετρα και πλέον. Ο νέος σεισμός έγινε στο νοτιότερο άκρο αυτού του ρήγματος, εκεί που συναντάει το μεγάλο ρήγμα της Νεκράς Θάλασσας, και κατευθύνεται προς τα νότια, ενώ συναντάει ταυτοχρόνως το βορειοανατολικό τερματισμό του κυπριακού τόξου. Αυτό συναντάει το ρήγμα της Ανατολικής Ανατολίας και ταυτοχρόνως το μεγάλο ρήγμα της Νεκράς Θάλασσας κι έτσι έχουμε το λεγόμενο triple Τζάκσον, την τριπλή σύνδεση τριών μεγάλων ρηγμάτων. Αυτό δημιουργεί νέες προϋποθέσεις, ενδεχομένως για ακόμα και άλλους ισχυρούς σεισμούς στην περιοχή».
«Φαίνεται εκ πρώτης όψεως ότι είναι στο τερματικό σημείο του ρήγματος της Ανατολικής Ανατολίας, αυτό που ενεργοποιήθηκε μέχρι τώρα. Υπάρχει αυτή η συνδεσιμότητα των ρηγμάτων που ανεβάζει τον κίνδυνο και προς το νότιο και προς το νοτιοδυτικό τμήμα. (…) Η περιοχή εξακολουθεί να είναι πολύ δραστήρια. Ενδεχομένως να μην μπορούμε να χαρακτηρίσουμε αυτόν τον σεισμό των 6,4 ρίχτερ ως μια τυπική περίπτωση μετασεισμού του μεγάλου, ο οποίος έγινε στα βορειοανατολικά. Μπορεί να είναι ένας σεισμός ο οποίος διεγέρθηκε από αυτόν των 7,8 Ρίχτερ, ακριβώς εκεί που συνδέονται τα τρία ρήγματα. Μετέφερε τάσεις, μετέφερε δηλαδή πιέσεις, ενέργεια. Γι’ αυτό, αυτή η προς το νότο μετατόπιση της σεισμικής δραστηριότητας -με σημαντικό μέγεθος, το 6,4- δημιουργεί νέες προϋποθέσεις για ενδεχόμενη περαιτέρω σεισμική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως στα μεγάλα ρήγματα», συνέχισε ο σεισμολόγος.
Ο κ. Παπαδόπουλος εξήγησε ότι είναι νωρίς για να αποσαφηνιστεί αν η σεισμική δόνηση των 6,4 ρίχτερ είναι ο κύριος σεισμός, λέγοντας:
«Διότι εάν μεν η έρευνα των επόμενων λίγων ωρών ή ημερών αποδείξει ότι είναι μετασεισμός του 7,8, τότε δεν τίθεται θέμα κύριου σεισμού. Εάν όμως αποδείξει ότι δεν είναι μετασεισμός εκείνου, τότε θα πρέπει να δούμε πράγματι εάν είναι ο κύριος σεισμός ή αν θα έχει συνέχεια.
Οι δύο δυναμικές προϋποθέσεις είναι οι εξής: Είτε να έρθουν εξίσου ισχυροί σεισμοί, είτε ανεβασμένη σεισμικότητα με μικρά μεγέθη, κάτι που μάλλον ήδη συμβαίνει και στον ελληνικό χώρο τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο έχουμε ανεβασμένη σεισμικότητα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα – με μικρότερα μεγέθη όμως».
«Πρέπει να είναι σε ετοιμότητα Κύπρος και Ελλάδα»
Ως προς την Κύπρο, και τις ανησυχίες που εκεί υπάρχουν για ενδεχόμενες σεισμικές δονήσεις στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και για την σεισμική δραστηριότητα στον Ελλαδικό χώρο, παρατήρησε:
«Οι κάτοικοι στην Κύπρο θα πρέπει να είναι ψύχραιμοι, διότι αυτά που λέμε είναι εν δυνάμει. Δεν είναι βεβαιότητες. Δεν σημαίνει ότι θα σημειωθεί ένας ισχυρός σεισμός. Σε κάθε περίπτωση βέβαια πρέπει να υπάρχει η απαιτούμενη ετοιμότητα, όπως και στην Ελλάδα.
Στην Ελλάδα, με απασχολούν οι αυτόχθονες σεισμοί, αυτοί που γίνονται εδώ. Σε αυτή τη χώρα έχουμε πάρα πολλές σεισμικές πηγές, πάρα πολλά σεισμικά ενεργά ρήγματα. Εάν κάθε 10, 20, 30 χρόνια ενδεχομένως να συμβεί ένας σεισμός αλλοδαπός (ετερόχθων, που έρχεται δηλαδή απ έξω από τη χώρα) είναι ένας ακόμα σεισμός.
Άρα ούτως ή άλλως πρέπει να υπάρχει η ετοιμότητα, η προετοιμασία, όλα τα μέτρα τα οποία κατά καιρούς λέμε. Και έτσι εάν θα έχουμε κάποια στιγμή και έναν έξωθεν, αλλοδαπό, αλλόχθονα σεισμό, θα είναι συν ένας σεισμός στους πολλούς που ούτως ή άλλως γίνονται σε αυτή τη χώρα και το ίδιο ισχύει και για την Κύπρο».
Υπάρχει κίνδυνος και για την Κωνσταντινούπολη
Σε ερώτηση για την περιοχή της Κωνσταντινούπολης και για φόβους που υπάρχουν για έναν ενδεχόμενο σεισμό εκεί, κάτι που με τη σειρά του θα σημάνει «συναγερμό» και στην Ελλάδα, ανέφερε:
«Ναι, είναι δυνατόν αυτό να γίνει. Δεν είναι βέβαιο το χρονικό διάστημα, ο χρονικός ορίζοντας μέσα στον οποίο μπορεί να γίνει. Όλη η πλάκα της Ανατολίας σταδιακά κινείται προς το Αιγαίο, προς τα δυτικά. Όταν λοιπόν έχουμε σε ένα μήκος σχεδόν 300 χιλιομέτρων μία απότομη μετακίνηση η οποία κυμαίνεται από 1 έως 7 μέτρα κατά μέσον όρο, διότι εξωθείται από την Πλάκα της Αραβίας, τότε από μηχανική άποψη εξηγείται πάρα πολύ εύκολα ότι τείνει να μετακινηθεί και στο βόρειο τμήμα του.
Άρα είναι πιθανό. Δεν γνωρίζουμε το πότε μπορεί να γίνει αυτό, αν θα γίνει αύριο η αν θα γίνει σε ένα ή σε πέντε χρόνια. Είναι πολύπλοκο το φαινόμενο.
Σε κάθε περίπτωση το ρήγμα της Βόρειας Ανατολίας αποτελεί έναν τρομερά μεγάλο κίνδυνο για όλη την ευρύτερη περιοχή. Τα μεγαλύτερα μεγέθη έχουν συμβεί εδώ».
Ο ίδιος παρατήρησε ακόμη ότι στις 17 Αυγούστου του 1999 έγινε σεισμός στην Τουρκία και ακολούθησε στις 7 Σεπτεμβρίου, τότε, ο σεισμός της Πάρνηθας στην Ελλάδα. Όπως σημείωσε, ωστόσο:
«Δεν σημαίνει ότι κάθε φορά που έχουμε έναν μεγάλο σεισμό θα έχουμε και έναν μεγάλο σεισμό στην Ελλάδα. Πρέπει να συντρέξουν και άλλες γεωφυσικές προϋποθέσεις. Πρέπει να υπάρχουν κάποια ρήγματα τα οποία είναι ώριμα, δηλαδή από μόνα τους έχουν φορτιστεί και είναι πολύ κοντά στο να δώσουν τον επόμενο σεισμό. Τότε σπάνε.
Ο σεισμός της Πάρνηθας θα γινόταν δύο χρόνια αργότερα από μόνος του. Επισπεύθηκε, επιταχύνθηκε η γένεση του σεισμού αυτού λόγω του μεγάλου σεισμού της του ρήγματος της Βόρειας Ανατολίας τρεις εβδομάδες πριν.
Ως προς την εξήγηση που έχει δοθεί από κάποιους ότι «ο εσωτερικός πυρήνας της γης σταμάτησε για λίγο και πάει αντιστρόφως να γυρίσει» κι αν αυτό συνδέεται με τη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή, ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε:
«Μάλλον όχι. Δεν φαίνεται να έχει σχέση. Αυτή είναι η σεισμομηχανική της περιοχής. Και από πρακτική άποψη, πρέπει να υπάρχει προστασία και προετοιμασία».
https://www.ethnos.gr/
Με τον Μπλίνκεν στην Αθήνα το... χαβά τους οι Τούρκοι με παραβιάσεις χωρικών υδάτων στο Αγαθονήσι και θέμα αποστρατικοποίησης για νησιά του Αιγαίου
Με τον Μπλίνκεν στην Αθήνα το... χαβά τους οι Τούρκοι με παραβιάσεις χωρικών υδάτων στο Αγαθονήσι και θέμα αποστρατικοποίησης για νησιά του Αιγαίου
ΜΑΡΙΝΟΣ ΓΚΑΣΙΑΜΗΣ
Η Άγκυρα έθεσε θέμα αποστρατικοποίησης των νήσων Χάλκη, Τήλος, Ψαρά, Καστελόριζο, Χίος, Ικαρία και Σάμο
Με αφορμή ελληνικές ασκήσεις η Τουρκία συνεχίζει την αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και θέτει θέμα αποστρατικοποίησης των νήσων Χάλκη, Τήλος, Ψαρά, Καστελόριζο, Χίος, Ικαρία και Σάμο.
Σε στρατιωτικό επίπεδο σήμερα ξεκίνησε η ΝΑΤΟϊκή άσκηση NEPTUNE STRIKE 2023 που διεξάγεται μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου σε περιοχές του Ιονίου δυτικά της Ανδραβίδας και στα ανοιχτά της Σικελίας με συμμετοχή τριών αεροπλανοφόρων και συγκεκριμένα του «Τζορτζ Μπους», του ισπανικού «Χουάν Κάρλος» και του ιταλικού «Καβούρ», δίνοντάς της μια ιδιαίτερη σημασία για την χρονική περίοδο που διεξάγεται. Στην άσκηση αυτή από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν μαχητικά αεροσκάφη και ομάδα ειδικών αποστολών για κατάδειξη στόχων από την Διοίκηση Ειδικού Πολέμου.
Στη Θράκη σήμερα ξεκίνησε η συμμετοχή κλιμακίου 20 ισραηλινών στρατιωτών στην άσκηση «Θρακική Συνεργασία» που διεξάγεται με τη συμμετοχή Ελληνικών και αμερικανικών δυνάμεων. Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές η συμμετοχή αυτή θεωρείται προάγγελος μεγαλύτερης συμμετοχής χερσαίων δυνάμεων του Ισραήλ σε ασκήσεις στον ελλαδικό χώρο. Σε βαθμό ίσως αντίστοιχο με εκείνον στην Κύπρο όπου ολόκληρες μονάδες του ισραηλινού στρατού μεταφέρονται στη μεγαλόνησο προκειμένου να ασκηθούν.
Σε διπλωματικό επίπεδο ο υπουργός εξωτερικών των ΗΠΑ Άντονι Μπλίνκεν θα συναντηθεί στην Αθήνα με Κυριάκο Μητσοτάκη, Αλέξη Τσίπρα και Νίκο Δένδια με τον οποίο θα προχωρήσει την Τρίτη στην έναρξη του 4ου Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας-ΗΠΑ.
Στο δείπνο θα συμμετάσχει και ο Έλληνας υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Το πρωί ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς και ο Α/ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος υποδέχθηκαν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης την Υφυπουργό Άμυνας των ΗΠΑ για Θέματα Διεθνούς Ασφάλειας, Celeste Wallander.
Με τις ΗΠΑ να ανακοινώνουν οικονομική ενίσχυση 100 εκατομμυρίων δολαρίων επιπλέον και υλικοτεχνική βοήθεια για τους σεισμόπληκτους της Τουρκίας και να ζητούν από την Άγκυρα να αλλάξει την στάση της στο θέμα της διεύρυνσης του ΝΑΤΟ, ο Τσαβούσογλου στη Συνέντευξη Τύπου με τον Άντονι Μπλίνκεν τόνισε πως η διεύρυνση δεν θα πρέπει να συνδεθεί με το ζήτημα των F-16 που θέλει η Τουρκία.
«Συζητήσαμε τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το αίτημα για F-16 στη σημερινή μας συνάντηση. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ στηρίζει ένθερμα αυτό το αίτημά μας. Την ευχαριστούμε για αυτό. Ευελπιστούμε για μια επίσημη ενημέρωση προς το Κογκρέσο για αυτό το θέμα το συντομότερο δυνατό και είναι προς το συμφέρον των δύο πλευρών να ολοκληρωθεί η διαδικασία το συντομότερο» πρόσθεσε ο επικεφαλής της Τουρκικής διπλωματίας.
Ο Άντονι Μπλίνκεν από την πλευρά του αφού υπενθύμισε πως οι σχέσεις με την Τουρκία ανάγονται στον καιρό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το 1831, τόνισε πως οι ΗΠΑ εκτιμούν το γεγονός πως η Τουρκία προσπαθεί να αποκλιμακώσει την ένταση με διάφορες χώρες.
«Εκτιμούμε πάρα πολύ τα θετικά βήματα που κάνει η Τουρκία προκειμένου να βελτιώσει τις σχέσεις της με την Ελλάδα, την Αρμενία και το Ισραήλ» είπε χαρακτηριστικά.
Για το θέμα των F-16 βέβαια ο Αμερικανός υπουργός εξωτερικών παρέπεμψε επί της ουσίας και πάλι στο Κογκρέσο τονίζοντας: «Στο συγκεκριμένο θέμα δεν έχω να σας ανακοινώσω ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μέχρις ότου ενημερώσουμε επίσημα το Κογκρέσο».
Ο επικεφαλής της αμερικανική διπλωματίας πριν πετάξει για την Αθήνα συναντήθηκε τελικά και με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Ο Νίκος Δένδιας στο Συμβούλιο Εξωτερικών υποθέσεων της ΕΕ στις Βρυξέλλες ενημέρωση τους ομολόγους του για την κατάσταση στην Τουρκία και πως μπορεί αυτή να στηριχθεί στην δύσκολη αυτή ώρα: «Έχουμε να συζητήσουμε σήμερα μια σειρά από σημαντικά θέματα, όπως για την Ουκρανία, τα δικαιώματα των γυναικών στο Αφγανιστάν, αλλά και ζητήματα που εγείρουν η κλιματική αλλαγή και η τεράστια πρόκληση της προστασίας του περιβάλλοντος.
Από εκεί και πέρα όμως, θα έχω την ευκαιρία, ευθύς εξαρχής, να ενημερώσω τους συναδέλφους μου για την επίσκεψή μου στις πληγείσες από τους σεισμούς περιοχές της Τουρκίας και, πέραν αυτού, να συζητήσουμε πώς μπορούμε να σταθούμε δίπλα στα θύματα του σεισμού στην Τουρκία και τη Συρία. Λυπάμαι που το λέω, επρόκειτο για μια βιβλική καταστροφή, πρωτοφανή. Κατά συνέπεια, χρειάζεται μια τεράστια βοήθεια και μια τεράστια στήριξη».
https://www.pentapostagma.gr/
Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!
Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...
-
Ιούλιος: λαογραφία - παροιμίες- ήθη - έθιμα - τραγούδια 09:01 Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017 ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΛΛΑΔΑ Ιούλιος, Γιούλ...
-
►Tarot: "Οι περισσότερες σχετικές γενικότητες / Major Arcana" .- 01/15/2018 από την Aquileana Τα είκοσι δύο φύλλ...
-
Ντάβανος: Γνωριμία με το έντομο... Ντάβανος , ο (ουσιαστικό) [λατινική λέξη tabanus = οίστρος] το έντομο που κεντρίζει τα βόδια, η ...