Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

Στον Πόλεμο, με την αλήθεια. Με το Αφγανιστάν και τους δολοφόνους του: Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για είκοσι χρόνια

 Στον Πόλεμο, με την αλήθεια. Με το Αφγανιστάν και τους δολοφόνους του: 

Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για είκοσι χρόνια


γραμμένο από τη 

Δεν σχεδίαζα να γράψω τίποτα, μετά το The Sins of America, ό, τι κι αν έγινε στο Αφγανιστάν, καθώς δεν φαινόταν να υπάρχει λόγος να συνεχίσω να τσακώνω, αλλά όλα άλλαξαν τη στιγμή που είδα ένα βίντεο του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών Antony Blinken, ο οποίος ενώ αντιμετώπιζε το πιο δύσκολο ψήσιμο του μεταφορέα του παρατήρησε ότι «κληρονόμησαν μια προθεσμία και δεν κληρονόμησαν κανένα σχέδιο». Με εξόργισε στο ελάχιστο.

Η ισχυρότερη χώρα στον κόσμο, γεμάτη πόρους, δεν είχε κανένα σχέδιο για 20 χρόνια. Και είναι ασφαλές να πούμε ότι δεν έχουν σχέδιο να ασχοληθούν με οτιδήποτε κάτω από τον ήλιο, να φύγουν από την Κίνα. Δεν νομίζω ότι κανείς από εμάς θα μάθει ποτέ τίποτα για την προέλευση του ιού Corona.

Το πιο αστείο είναι ότι οι τρομοκράτες που ήταν κάποτε στη μαύρη λίστα του ΟΗΕ, κουβαλούσαν εκατομμύρια χρήματα στο κεφάλι τους, οι πιο θανατηφόροι από τους ανθρωποκτόνους έγιναν και πάλι μεγάλοι. Ο Google Mullah Baradar, ο συνιδρυτής των Ταλιμπάν βρίσκεται τώρα στους « Times» των 100 πιο σημαντικών ανθρώπων του 2021 αυτής της εβδομάδας Αυτό είναι αστείο! Ένας τρομοκράτης είναι πλέον πολιτικός σύμφωνα με το google και πιθανότατα σύντομα θα είναι Πρόεδρος μιας χώρας. Τι δείχνουμε στις επόμενες γενιές να αντιμετωπίσουν τους δολοφόνους και πώς. Αυτό είναι βλάσφημο.

Το Αφγανιστάν ίσως να μην είναι το τελευταίο λάθος της προεδρίας του Μπάιντεν. Η Ταϊβάν θα μπορούσε πιθανώς να είναι η επόμενη. Ο Ρόμπερτ Γκέιτς, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Άμυνας υπό τους προέδρους Τζορτζ Μπους και Μπαράκ Ομπάμα,  έγραψε  το 2014 ότι ο Μπάιντεν «έκανε λάθος σε σχεδόν όλα τα μεγάλα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικής ασφάλειας τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες». Ο Γκέιτς αποδείχθηκε σωστός.

Στην πραγματικότητα, ο ηγέτης της Αλ Κάιντα Οσάμα Μπιν Λάντεν, τον  Μάιο του 2010, επιστολή που  βρέθηκε στο πακιστανικό συγκρότημά του μετά τον θάνατό του από τις αμερικανικές δυνάμεις, συμβούλευε την Αλ Κάιντα να μην στοχεύει τον τότε αντιπρόεδρο Μπάιντεν, με την ελπίδα ότι μια μέρα θα γίνει Πρόεδρος. «Ο Μπάιντεν είναι εντελώς απροετοίμαστος για αυτή τη θέση, η οποία θα οδηγήσει τις ΗΠΑ σε κρίση», έγραψε ο Μπιν Λάντεν. Και αυτός αποδείχθηκε σωστός.

Εδώ στην Ινδία, ο οποίος είναι σχεδόν ένας νέος σύμμαχος των ΗΠΑ από τη γέννηση του Quad, ο Ινδο-Ειρηνικός, καθώς αμφισβητήθηκαν από τους Κινέζους στο πρόσωπο, κάπου έτυχε εμπιστοσύνης καθώς το φιάσκο του Μπάιντεν στο Αφγανιστάν είναι μια καταστροφή για την Ασία, και αυτή η αυτοπροκληθείσα ήττα στέλνει μήνυμα ότι οι σύμμαχοι δεν μπορούν να βασίζονται στις αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών, στη φιλία τους ή περισσότερο στην Ινδία, η οποία πολεμά την τρομοκρατία από τότε που η Δύση δεν είχε ιδέα τι ήταν στην πραγματικότητα. Η Ινδία έχει ήδη φυλάξει τα σύνορά της ενάντια στην ενωμένη δύναμη της Κίνας και του Πακιστάν μόνη της.


Η ινδική αστρολογία, η οποία είναι η πιο αρχαία επιστήμη που ανέπτυξαν οι Ινδοί, την οποία πάντα ήμουν περίεργη, προέρχεται από τον προπάππου μου, παρόλο που έχω γράψει πολύ λίγα γι 'αυτήν. Κάθισα με έναν φίλο τον περασμένο μήνα και βγήκα με την κατανόηση ότι αυτό ήταν ένα γεγονός ορόσημο στην παγκόσμια πολιτική. Και στα επόμενα χρόνια φάνηκε ότι σίγουρα πρόκειται να αποσταθεροποιήσει αυτήν την περιοχή, κυρίως τη Μέση Ανατολή και τη Νότια Ευρώπη, ο οποίος θα μπορούσε να είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν σε έναν πλήρη εμφύλιο πόλεμο μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Η πανδημία ήταν ένας παράγοντας, αυτός είναι άλλος παράγοντας και ακόμη και άλλα πράγματα θα αναπτυχθούν σε λίγα χρόνια.


Όντας παραμυθάς, και έχοντας υπηρετήσει οργανισμούς όπως το National Geographic και έχοντας προταθεί μία φορά ως World Press Photo Global Talent το 2020, έχω πλήρη επίγνωση του τι περνούν οι φωτορεπόρτερ ενώ καλύπτουν έναν πόλεμο σε μια χώρα που έχει πληγεί από τον πόλεμο. Αισθανόμουν ευθύνη να παρουσιάσω αυτό το δοκίμιο ως μια οπτική ανθολογία των τελευταίων 20 ετών, ξεκινώντας από εκείνη ακριβώς την ημέρα που έφυγαν οι Σοβιετικοί, δίνοντας τη δυνατότητα στις ΗΠΑ να έρθουν καθώς γέμιζαν τις τσέπες του Πακιστάν.

Αυτές οι εικόνες, και μερικές από αυτές τρύπησαν την ηρεμία μου και άρπαξαν τον ύπνο από τα μάτια μου χθες το βράδυ καθώς τις συναρμολογούσα για να το παρουσιάσω.

Αυτό είναι έργο όλων εκείνων των φωτορεπόρτερ που έχουν δουλέψει με μια αίσθηση θανάτου που κυριαρχεί συνεχώς στο κεφάλι τους και ως αναγνώστες, στοχαστές, παρατηρητές, μαθητές, λάτρεις της ανθρωπότητας, της αγάπης και της ειρήνης είναι καθήκον μας να δούμε τι είναι ο πόλεμος Το Τι κάνει στους ανθρώπους και στις γυναίκες, στα παιδιά και κυρίως σε μια χώρα. Θέλω πραγματικά ότι αυτό πρέπει να κοιμάται με κάθε άνθρωπο που κοιτάζει αυτό το δοκίμιο σήμερα και όποτε το κάνουν, ότι αυτό συνέβη και αν συνέβη εκεί, μπορεί να συμβεί οπουδήποτε. Επειδή μερικές φορές, και το πιο φυσικό σε περιόδους πολέμου, οι εικόνες λένε κάτι που οι λέξεις μπορεί να μην θέλουν να αγγίξουν, και σχεδόν δεν θα μπορούσαν ποτέ.

Οι Αφγανοί ανεβαίνουν πάνω σε ένα αεροπλάνο καθώς περιμένουν στο αεροδρόμιο της Καμπούλ στην Καμπούλ στις 16 Αυγούστου 2021, μετά από ένα εκπληκτικά γρήγορο τέλος στον 20χρονο πόλεμο στο Αφγανιστάν, καθώς χιλιάδες άνθρωποι έσπασαν το αεροδρόμιο της πόλης προσπαθώντας να διαφύγουν από την τρομοκρατημένη μάρκα της ομάδας Ισλαμιστική κυριαρχία. (Φωτογραφία από τον Wakil Kohsar / AFP)
ΑΡΧΕΙΟ - Kowsar 13, και η αδελφή της, Madina, 15, σε μια σκηνή για εσωτερικά εκτοπισμένους στην επαρχία Jowzjan, Αφγανιστάν, 3 Μαΐου 2021. Δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους επειδή οι Ταλιμπάν κατέλαβαν το σπίτι τους και απαγόρευσαν τα κορίτσια όπως εκείνη από το να πηγαίνει σχολείο. (Kiana Hayeri/The New York Times)
Ένας Αμερικανός στρατιώτης 2-12 Infantry 4BCT-4ID Task Force Mountain Warrior κάνει ένα διάλειμμα κατά τη διάρκεια μιας νυχτερινής αποστολής κοντά στο στρατόπεδο Honaker Miracle στην κοιλάδα Πεσ της επαρχίας Κουνάρ 12 Αυγούστου 2009. REUTERS/Carlos Barria (AFGHANISTAN ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ)
;
Ο τελευταίος στρατιώτης φεύγει

: ँ: 

Κείμενο: Narayan Tushar Kaudinya
Φωτογραφίες από γνωστές και άγνωστες πηγές: Διαδίκτυο.
Έρευνα/Χάρη στους: The Indian Express, Wion, Geopolitic Expert Mr. Chellany, Stagecraft και Forbes

: ँ: 

Αν έχετε κάτι να μοιραστείτε ή θέλετε να χαιρετήσετε, γράψτε μου στη διεύθυνση  narayankaudinya @gmail.com

https://road-to-nara.com/


Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021

ΠΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΙΝ (ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΥΔΑΤΗ)

 

ΠΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΙΝ 

(ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΥΔΑΤΗ)





Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"


Μετά το διήγημα  Τα σαραντα του καρεκλά του Αλέξανδρου Υδάτη, που μας είχε γενικά αρέσει πολύ. Ο Υδάτης (είναι ψευδώνυμο βέβαια) κατοικεί στους Αμπελοκήπους Θεσσαλονίκης, όπως και ο φίλος μας ο Κώστας, και άλλωστε μέσω του Κώστα πλησίασε το ιστολόγιό μας. Πριν από καιρό, ο συγγραφέας μού έστειλε τρία άλλα διηγήματά του για να διαλέξω και να δημοσιεύσω κάποιο εδώ.

Το ένα από αυτά ήταν ουσιαστικά νουβέλα, σχεδόν 12.000 λέξεις, με θέμα από τον Εμφύλιο. Δείλιασα όμως, όχι για το θέμα (μάλιστα, η πραγμάτευσή του ήταν ενδιαφέρουσα) αλλά για την έκταση -σε συνέχειες; αυτοτελές; Ήμουν δίβουλος, και τελικά αποφάσισα να το αφήσω για κάποια αργία, και προς το παρόν να παρουσιάσω ένα από τα δύο μικρότερα διηγήματα, που έχουν πιο ματζόβολο μέγεθος.

Προς Ουρανούπολιν λοιπόν, Χαλκιδική όπως θα καταλάβατε. Στο δρόμο.

Το διήγημα έχει κάποιες διακειμενικές αναφορές που είμαι βέβαιος ότι θα τις αναγνωρίσετε. Επειδή ο συγγραφέας έχει ιδιότυπη στίξη, μεταφέρω το κείμενό του κοπιπαστάδα, χωρίς να διορθώνω όπως κάνω συνήθως. Εντύπωσή μου είναι πάντως ότι ο Έλιοτ το γράφει cruellest, αλλά νομιζω ότι και οι δυο ορθογραφίες είναι δεκτές στα αγγλικά. Έτσι κι αλλιώς, ο Απρίλης στα ελληνικά είναι σκληρός.

 

Πρός Ουρανούπολιν

 

 

— » Αpril is the cruelest month»,

— » o Mάιος είναι ο μήνας των ερώτων και της πολιτικής»,

— » Απρίλη μου ξανθέ και Μάη μυρωδάτε»,

— » μέρα Μαγιού μου μίσεψες»… φράσεις – στίχοι απο αγαπημένα του ποιήματα κάμανε κατοχή του μυαλού του, όπως συχνά του συμβαίνει, σε τυχαίες στιγμές.

— » Μα Απρίλιος είναι τούτος ή Μάιος;» συλλογίστηκε οδηγώντας με 140, μόνος στον αυτοκινητόδρομο προς Χαλκιδική. «Μπερδεύτηκαν οι εποχές μπερδεύτηκαν κι οι μήνες. «Pollution» η αιτία, που λέει κι η {φωτοδότρα} δύση, τρύπα όζοντος, Greenpeace… Παράξενο είναι νά ‘χεις δεκαοχτώ – είκοσι βαθμούς θερμοκρασία, τεσσεράμισυ τα ξημερώματα 25 Απριλίου… ή μήπως είναι Μαϊου;»

— ΄Οζον! ΄Ο-ου-ζον! πρόφερε ενθυμούμενος και μιμούμενος την φωνή του Αμερικάνου παρουσιαστή του CBS, ελέγχοντας ταυτόχρονα τις στροφές του κινητήρα, την ταχύτητα, την θερμοκρασία και πίεση λαδιού και τον δείκτη της βενζίνης.

— ΄Ολα εντάξει! διαπίστωσε και συνέχισε πιέζοντας παραπάνω το γκάζι.

— «΄Οζον!… ΄Ο-ου-ζον!…  … Ού – ζών! έτσι όπως πάμε», έπαιξε με τις λέξεις.

Άλλαξε την διάθεσή του αλλάζοντας σταθμό στο ραδιόφωνο και σταθεροποίησε την ταχύτητά του στα 160 χιλιόμετρα. Γρήγορα όμως, έκοψε κι άρχισε την διαδικασία εξόδου προς Θέρμη. Διέσχισε προσεχτικά την αερογέφυρα κι έπιασε πρός Γαλάτιστα, έχοντας κατά νού τις πιθανές εξόδους των φορτηγών της αεροπορίας, των εργοστασίων και της  Coca Cola. Μά πού!  Ερημιά παντού !

— » Σε λίγο θα ξημερώσει και θ’ απολαύσω την φρέσκια ‘μέρα… με την πρωινή δροσιά και τις μυρωδιές του πεύκου και του θυμαριού, του χώματος και της κοπριάς. Με το πρώτο φώς της ανατολής θά ‘χω περάσει απ’ την Αρναία και κατά τις έξη – έξη και τέταρτο θά ‘μαι στην Ουρανούπολη.»

— Φρέσκια ‘μέρα! μονολόγισε φωναχτά. Πόσο λιγόστεψαν οι φορές, που μπορώ ν’ απολαύσω μια φρέσκια ‘μέρα…

Έλεγξε πάλι την ταχύτητα, πήγαινε με 115, μόνος ολομόναχος, με τους φάρους στη μεγάλη σκάλα, αφέντης του δρόμου, κτήτορας, κυρίαρχος. Ωστόσο, οδήγησε τοποθετώντας τ’ αυτοκίνητο σε τέλειες τροχιές στις ανοιχτές καμπές, όπως θά ‘κανε κι όταν υπάρχει κίνηση.» Μα νά! «Στούς καθρέφτες του είδε φώτα! Κάποιος έρχεται πίσω του.» Είναι μακρυά ακόμη αλλά, βρε αδερφέ, νά που υπάρχει κάποιος, που ταξιδεύει αξημέρωτος κι αυτός! Κοντεύουμε στη Γαλάτιστα κι οι αγρότες κοιμούνται ακόμη! Πέντε το πρωί και κοιμούνται!»

— Μά τί θέλεις να κάμουν Κυριακάτικα; σάρκασε φωναχτά στον εαυτό του.» Αφού γλεντοκοπούσαν όλο το Σαββατόβραδο!»

Ξανακοίταξε τους καθρέφτες. Ο πίσω ερχόταν γοργά, τα φώτα του μεγάλωναν και δυνάμωναν.

–» Θα πρέπει να τρέχει πολύ!», μουρμούρισε προετοιμαζόμενος να του δώσει δρόμο. Κοίταξε στο ταχύμετρό του. Έγραφε 120.

–» Αρκετά χιλιόμετρα για τούτο τον δρόμο. Με πόσα μπορεί να πάει αυτός ο διάολος;»

Έβγαλε το αυτοκίνητο προσεχτικά απο μια ανοιχτή καμπή και βλέποντας εμπρός του μια μεγάλη ευθεία, αποφάσισε να το σανιδώσει. Κατέβασε τετάρτη και πίεσε τέρμα το γκάζι.

— » Μέχρι να μπούμε στις στροφές θά ‘χει μείνει πολύ πίσω» σκέφτηκε ικανοποιημένος.

Βάζοντας πέμπτη, οι  καθρέφτες του γέμισαν φώς. Του ξέφυγε ένα σφύριγμα εντυπωσιασμού.

–» Αυτός είναι άλλο πράγμα! Καλά θα κάνει, όμως, να κατεβάσει τα φώτα του, γιατί θα με στραβώσει.»

Το κοντέρ έδειχνε 165 χιλιόμετρα κι οι φάροι, του απο πίσω, πλημμύρισαν τους καθρέφτες και τ’ αυτοκίνητο. Σήκωσε το χέρι του και τού ‘καμε νόημα να τους κατεβάσει, τοποθετώντας το ύστερα, επιδεικτικά, πάνω στον εσωτερικό καθρέφτη.

–» Τί διάολο! δεν βλέπει πως με τύφλωσε;… Μα πότε με πρόφτασε;»

Τα φώτα δυνάμωσαν ανελέητα. Εγιναν λαμπρός ήλιος και τού ‘πνιξαν κάθε διάθεση να ξεφύγει. Άλλαξε την κλίση του εσωτερικού καθρέφτη κι έσκυψε μπροστά, πάνω στο τιμόνι, για ν’ αποφύγει τις αντανακλάσεις των εξωτερικών καθρεφτών, μειώνοντας ταυτόχρονα την ταχύτητά του.

— Πανάθεμά σε ! Ηλίθιε ! βλαστήμησε με μίσος, ανάβοντας το δεξιό φλάς και μειώνοντας ακόμη περισσότερο, στα 90.

— Άντε ! Πέρνα ! πρόσταξε με αγανάκτηση.

— Μα τί κάνει ; διερωτήθηκε με έκπληξη. » Μείωσε κι αυτός ! Μα είναι τρελλός; Θα σκοτωθούμε !…» και πριν ολοκληρώσει αναγκάστηκε να αγανακτήσει.

— Μα τί κάνει; Προσπερνάει τώρα! Πάνω στη στροφή !

Κατέβασε στα γρήγορα το παράθυρό του, για να τον ιδεί, και να τον επιτιμήσει με την αυστηρότερη ματιά που διέθετε. Ο άλλος προσπέρασε αργά, θαρρείς τελετουργικά και τα φυμέ σκούρα του τζάμια τον εμπόδισαν να διακρίνει πόσοι υπήρχαν στο άλλο αυτοκίνητο.

Έμεινε με την βρισιά στο στόμα, απο την έκπληξη. Ηταν ένα ολόιδιο αυτοκίνητο με το δικό του ! Ίδιο μοντέλο ! Ίδιο χρώμα !… Ακόμη κι ο πίσω προφυλακτήρας τσαλακωμένος, με τον ίδιο τρόπο, στο ίδιο αριστερό σημείο!… Κι η σκουριά…

— Μά τί κάνει πάλι ; γιατί δεν φεύγει ; Α! τον ανόητο, πάει μ’ εξήντα ! Γελάδι ! ε! γελάδι!, βλαστήμησε κι όρμησε να προσπεράσει γρήγορα. Τ’ αυτοκίνητο μούγκρισε κι όρμησε σε μια τρελλή επιτάχυνση, αφήνοντας πίσω τον προκλητικό κι αυθάδη άγνωστο. Μια γλυκειά ευχαρίστηση διέτρεξε το κορμί του και μπαίνοντας στη Γαλάτιστα, τον ξαναείδε στούς καθρέφτες του.

— Έλα ! ΄Ελα μάγκα μου τώρα, να ‘δείς ποιός είναι ο μάστορας στις στροφές !

Πέρασαν, σαν αστραπή, μέσα απ’ το χωριό, ο ένας κολλημένος πίσω απ’ τον άλλο. Μπήκαν στις αλλεπάλληλες ανηφορικές στροφές, με τα μουγκρητά των κινητήρων να τέμνουν κοφτερά την άκρα σιγαλιά του ξημερώματος. Τα λάστιχα στρίγγλιζαν σ’ έναν αλλόκοτο χορό, έφευγαν με τα τέσσερα, τα χέρια ιδρωκοπούσαν σφιχταγκαλιάζοντας το τιμόνι, οι ταχύτητες άλλαζαν απότομα και βίαια και μια άφατη ικανοποίηση κυρίεψε την ψυχή του, καθώς ο πίσω δεν μπορούσε ν’ ακολουθήσει.

— Είπαμε ! ανέκραξε θριαμβευτικά. Ο μάστορας είναι ‘δώ !  Γελάδι !.. έ! γελάδι ! συνέχισε. Μόνο στην ευθεία είσαι ικανός να τρέχεις ! …Στίς στροφές; έ; στις στροφές;

Δεν έκοψε διόλου ταχύτητα. Συνέχισε οδηγώντας γρήγορα και στήνοντας με μαεστρία τ’ αυτοκίνητο, ανοιχτά πρίν απο κάθε στροφή, έκλεινε στην εσωτερική κορυφή της, γκαζώνοντας, ισορροπώντας το κορμί του με το αυτοκίνητο μαζύ, σ’ ένα παιγνίδισμα λογικής κι εξουσιασμού των φυσικών νόμων, όπου η φυγόκεντρος μάχονταν με την κεντρομόλο, όπου η επιτάχυνση αντιτάσσονταν στο φρενάρισμα, σε μια ατέρμονη διαδοχή ισχύος και αδράνειας… Μπροστά του, ένα χιλιόμετρο περίπου, πέντε στροφές δηλαδή, είδε τα φώτα ενός άλλου αυτοκινήτου. Χύθηκε ορμητικά να το φτάσει, αυτός ο θριαμβευτής των στροφών, αυτός ο ακατανίκητος δαμαστής  των μηχανών.

Πλησιάζοντας γοργά, διαπίστωσε πως τα φώτα δεν μετακινούνταν και κόβοντας ταχύτητα, υπολόγισε πώς τού ‘μενε μόνο μια στροφή για να έρθει σε επαφή . Μέσα στη στροφή φρενάρισε πανικόβλητος. Πιάστηκε σφιχτά πάνω στο τιμόνι, τ’ αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε κι απόμεινε, όλος ένα ερωτηματικό, να μη μπορεί να πιστέψει στα μάτια του. Το μυστηριώδες αυτοκίνητο που τον ακολουθούσε, το ολόιδιο με το δικό του, ίδιο μοντέλο, ίδιο χρώμα, με τον όμοια τσαλακωμένο πίσω αριστερά προφυλακτήρα, ακόμη κι η σκουριά στο δεξί μέρος του πόρτ-μπαγκάζ…. και… Θεέ μου ! ο ίδιος αριθμός ! ο αριθμός κυκλοφορίας ο δικός του ! ίδιος κι αυτός ! ήταν σφηνωμένο πάνω στον βράχο, με τις πόρτες κλειστές και μια φλογίτσα έπαιρνε να δυναμώνει, μέσα απ’ τα συντρίμμια.

— Παναγία μου ! ψέλλισε και κατέβηκε συγχισμένος. » Πώς είναι δυνατόν;» αναρρωτήθηκε. » Αφού τον προσπέρασα… άλλος δρόμος δεν υπάρχει !»…» Πώς είναι δυνατόν;» Πλησίασε στα συντρίμμια. » Είναι… είναι το δικό μου αυτοκίνητο»…  Μέσα δεν υπήρχε κανείς.  Έψαξε τριγύρω. Κανείς ! Κανείς !

— Βοήθεια ! βόγγηξε κι ένοιωσε όλο το σώμα του να πονά.

— Βοήθεια ! προσπάθησε να ουρλιάξει, μα φωνή δεν έβγαινε απο μέσα του.

–» Μα αφού τον πέρασα» ! ψυθίρισε με λυγμό, σαν χαμένος…

 

— » April is the cruelest month…» ξαναέκαμαν κατοχή οι φωνές των στίχων.

— » Απρίλη μου ξανθέ και Μάη μυρωδάτε…»

— » Εύρον ωραιοτάτην πρασίνην πέτραν! Ελθέ αμέσως !…»

Μά Απρίλης είναι τούτος ή Μάιος ; Δοκίμασε να φωνάξει βοήθεια. Αδύνατον. Ηχος δεν μπορούσε να ‘βγεί απ’ το στόμα του.. Η πλάτη του ήταν παγωμένη. Το κορμί του πονούσε ολάκερο…  Δοκίμασε να κινηθεί. Αδύνατον. Πυκνή ομίχλη σκέπαζε το φώς. » Βοήθεια!»

— » Τώρα σ’ όποια βάρκα κι αν ‘μπείς, άδεια θα φτάσει…»

— » Τί νερό ! κυανό με σπίθες ! κάπου, συντελεσμένη κείται η τελειότητα κι αφήνει να κυλήσει ίσαμε ‘δώ, ρυάκι…»

Χλωμό φώς πλυμμήρισε το απόλυτο σκοτάδι του. Μαζύ, φωτίστηκε το μυαλό του. Κείτονταν γυμνός, ανήμπορος να κινηθεί, σκεπασμένος μ’ ένα πλαστικό σεντόνι, πάνω σ’ ένα μαρμάρινο πάγκο ! Το κορμί του, η πλάτη του παγωμένη, πονούσε ολάκερος.

— » Βοήθεια !» δοκίμασε, άλλη μια φορά να φωνάξει. Αδύνατο ν’ ακούσει την φωνή του. Άκουσε, όμως, βήματα. Κάποιοι τον πλησίασαν κι ένας ανασήκωσε το σεντόνι απ’ τα πόδια του. Ένοιωσε ένα σπάγγο δεμένο στο μεγάλο δάχτυλό του να τραβιέται.

— Αυτός είναι !… άκουσε μια φωνή.

Τού ‘δεσε τα πόδια μ’ ένα λουρί και τον άρπαξαν άγαρμπα και τον έβαλαν σ’ ένα φορείο, αδιαφορώντας για τα βογγητά του… ή μήπως δεν τ’ άκουγαν;

— Θηρίο είναι ! Πολύ βαρύς ! άκουσε την ίδια φωνή.

— Κρίμα στο παλληκάρι ! είπε μια άλλη φωνή και συνέχισε: Κρίμα ! έτρεχε πολύ!

— » Με περιμένει ο Γιάννης στην Ουρανούπολη» ούρλιαξε. » Στις εφτά και τέταρτο το πρωί, φεύγουμε για τ’ Άγιο ΄Ορος!» ολοκλήρωσε παραπονεμένα, μα φωνή δεν βγήκε απ’ τα χείλη του.

Ξανάπεσε στο παραλήρημα. Είδε στο κοντέρ τα 100 χιλιόμετρα, κατέβασε τρίτη κι ετοιμάστηκε για τη στροφή… Ο άλλος τον ακολουθούσε με τα φώτα καρφωμένα πάνω του… Το φορείο έτρεχε τραντάζοντας επώδυνα το ανίσχυρο κορμί του.

— » μέρα Μαγιού μου μίσεψες…»

— » ΄Ο-ζον. ΄Ο-ου-ζον !…»

— » April is the cruelest month…»

— » Εύρον ωραιοτάτην πρασίνην πέτραν ! Ελθέ αμέσως!…»

Το φορείο σταμάτησε. Είδε τον εαυτό του να ψάχνει στα σκοτεινά, ανάμεσα στα συντρίμμια. Κάποιοι μιλούσαν γύρω του. ΄Ακουσε κλάματα απο μακρυά. Το πλαστικό σεντόνι τραβήχτηκε απο το κεφάλι του. Το δυνατό φώς τού ‘καψε τα μάτια. Τά ‘κλεισε σφιχτά. Αμέσως μετά άκουσε κραυγές κι ένα χέρι τον άρπαξε απ’ τον λαιμό και του ψαχούλεψε δυνατά τις καρωτίδες.

— Σιγά ! άκουσε την φωνή του, αδύναμη να διαμαρτύρεται, ανακατωμένη με βογγητά…

Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"

Τι Κρύβεται Στο Πιο Απομακρυσμένο Σημείο Του Διαστήματος;Υφίσταται Ζωή Εκτός Γης;

Τι Κρύβεται Στο Πιο Απομακρυσμένο Σημείο Του Διαστήματος;Υφίσταται Ζωή Εκτός Γης;




Ακόμα και η πιο τρελή φαντασία δεν μπορεί να φανταστεί τι μπορεί να υπάρχει στο αχανές σύμπαν..
Μορφές ζωής διαφορετικές από αυτές που εμείς θεωρούμε σαν ζωή; αέρινες μορφές ή ο ,τι άλλο μπορεί η περιορισμένη ή αχαλίνωτη φαντασία μας
Αλλά τι το απλούστερο από το να ακούσουμε τι μας λέει το Lab of Datum

Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια

  Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια NDP Εδινε μάχη με διάφορα προβλήματα υγείας τους τελευταίους μήνες Έφυγε ...