Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 14 Απριλίου 2021

Ανακαλύφθηκε άγνωστο θηλαστικό που ζούσε μαζί με τους δεινόσαυρους

 Ανακαλύφθηκε άγνωστο θηλαστικό που ζούσε μαζί με τους δεινόσαυρους

Τρίτη, 13 Απριλίου 2021

Chilean Antarctic Institute/Reuters

Τα μικρά θηλαστικά ζούσαν στην Παταγονία μαζί με τους δεινοσαύρους προσπαθώντας φυσικά να τους αποφύγου

Ανακαλύφθηκε στην Παταγονία ένα είδος θηλαστικών που δεν γνωρίζαμε μέχρι σήμερα το οποίο ζούσε παρέα όπως φαίνεται και με άλλα είδη θηλαστικών.

Όπως λένε οι ειδικοί ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινοσαύρους άνοιξε τον δρόμο για την κυριαρχία των θηλαστικών στον πλανήτη και τελικά την εμφάνιση του ανθρώπου. Μέχρι να πέσει στην Γη ο τεράστιος διαστημικός βράχος πριν από 66 εκατ. έτη τα περίπου 150 εκατ. έτη κυριαρχίας των δεινοσαύρων στον πλανήτη είχαν επιτρέψει την εμφάνιση λίγων ειδών θηλαστικών.

Όλα τα θηλαστικά ζώα της εποχής των δεινοσαύρων είχαν πολύ μικρό μέγεθος, ζούσαν κρυμμένα κατά την διάρκεια της ημέρας και έβγαιναν από τις κρυψώνες τους όταν έπεφτε το σκοτάδι. Κάθε ανακάλυψη θηλαστικών που ζούσαν την εποχή των δεινοσαύρων είναι σημαντική αλλά αυτή που έκαναν παλαιοντολόγοι στην Χιλή ξαναγράφει την ιστορία τους στον πλανήτη.

Μέχρι σήμερα δεν είχαν εντοπιστεί ίχνη θηλαστικών ζώων στις περιοχές της Νοτίου Αμερικής την εποχή που ζούσαν και οι δεινόσαυροι. Το μοναδικό εύρημα που υπήρχε μέχρι σήμερα στην Νότιο Αμερική από θηλαστικά ζώα είναι ένα δόντι που ανήκει σε ένα είδος θηλαστικών που γνωρίζουμε ότι ζούσε στον πλανήτη πριν από 72-74 εκατ. έτη. Έτσι οι επιστήμονες θεωρούσαν ότι τα θηλαστικά για διαφόρους λόγους απέφευγαν την Νότιο Αμερική μέχρις ότου να εξαφανιστούν οι δεινόσαυροι.

Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής παλαιοντολόγους του Πανεπιστημίου της Χιλής πραγματοποίησε ανασκαφές στην ίδια περιοχή που είχε εντοπιστεί και το δόντι, μια κοιλάδα στην Παταγονία. Οι ερευνητές ανακάλυψαν τα απολιθώματα ενός άγνωστου μέχρι σήμερα είδους θηλαστικών που ζούσε εκεί την ίδια ακριβώς περίοδο που ζούσε και το θηλαστικό στο οποίο ανήκει το δόντι δηλαδή πριν από 72-74 εκατ. έτη.  Όπως είναι ευνόητο η ανακάλυψη αυτή αλλάζει τα δεδομένα αφού δείχνει ότι τα θηλαστικά ήταν παρόντα την εποχή των δεινοσαύρων ακόμη και στις νοτιότερες περιοχές της αμερικανικής ηπείρου.

Οι ερευνητές ονόμασαν το θηλαστικό Orretherium tzenπου σημαίνει «Κτήνος με Πέντε Δόντια». Βέβαια στην πραγματικότητα το ζώο αυτό δεν ήταν καθόλου τρομακτικό. Σύμφωνα με τους ερευνητές είχε  χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά του μεφίτη, ενός σαρκοβόρου θηλαστικού της αμερικανικής ηπείρου που έχει μέγεθος γάτας και είναι περισσότερο γνωστό με το όνομα «σκάνκ». Στην σιαγώνα του ζώου που εντοπίστηκε υπήρχαν πέντε δόντια για αυτό και ονομάστηκε έτσι. 

Τόσο αυτό το νέο είδος όσο και εκείνο στο οποίο ανήκει το δόντι ανήκουν σε μια οικογένεια θηλαστικών που ζούσε την εποχή των δεινοσαύρων σε περιοχές του νοτίου ημισφαιρίου την οποία οι ειδικοί έχουν ονομάσει Godnwanatheria. Το νέο εύρημα προσφέρει νέα στοιχεία στο παζλ της εμφάνισης, εξέλιξης αλλά και εξαφάνισης αυτής της οικογένειας θηλαστικών.

https://www.naftemporiki.gr/


Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων έγινε μάθημα

 Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων έγινε μάθημα

Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων
Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων  NEWS247.GR

Δημιουργήθηκε το μάθημα "Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων" στο Mathesis προς τιμήν του μεγάλου έργου του Γιάννη Σειραδάκη στην αστρονομία και στην αρχαιολογία.


news247

Το νέο μάθημα του Mathesis «Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων» δημιουργήθηκε από την αγάπη ενός ξεχωριστού ανθρώπου που δεν είναι πια μαζί μας για την αστρονομία και την αρχαιολογία, και ολοκληρώθηκε με τη βοήθεια φίλων που γενναιόδωρα συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή.

Ο Γιάννης Σειραδάκης ερεύνησε όσο λίγοι άνθρωποι τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Όπως ο ίδιος έλεγε, ο αρχαίος αυτός αστρονομικός υπολογιστής «αποτελεί για την τεχνολογία ό,τι η Ακρόπολη για την αρχιτεκτονική». Με την μεταδοτικότητα και την ευγένεια που τον διέκρινε, μας μίλησε για την ανακάλυψη του Μηχανισμού, για τον τρόπο λειτουργίας και τα τεχνολογικά του θαύματα, για τους εκπληκτικούς αστρονομικούς υπολογισμούς που πραγματοποιούσε, για τις σύγχρονες αναπαραστάσεις και για το «εγχειρίδιο χρήσης» του.

Ο Γιάννης Σειραδάκης
Ο Γιάννης Σειραδάκης  EUROKINISSI

Όταν ο Γιάννης Σειραδάκης έφυγε από κοντά μας, θελήσαμε σαν έναν ελάχιστο φόρο τιμής να προσφέρουμε τις βεβαιώσεις παρακολούθησης του μαθήματός του δωρεάν προς όλους. Στην προσπάθειά μας αυτή βοήθησε καίρια η Επιτροπή Κληροδοτήματος της Παγκρητικής Ένωσης Αμερικής, σε δωρεά της οποίας στηρίχθηκε το μάθημα. Αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε από καρδιάς την Παγκρητική Ένωση Αμερικής που συνέβαλε στο να γίνει το μάθημα του σπουδαίου αυτού Χανιώτη προσβάσιμο χωρίς κανένα κόστος σε όποιον επιθυμεί να το δει. Ιδιαίτερες ευχαριστίες θα θέλαμε να δώσουμε επίσης στην Φιόρη-Αναστασία Μεταλληνού που αφιλοκερδώς επιμελήθηκε το μάθημα και δημιούργησε το συνοδευτικό υλικό του.

Το έργο του Γιάννη Σειραδάκη αλλά κυρίως η καλοσύνη και το ήθος του θα συνεχίσουν να αποτελούν για εμάς παράδειγμα και έμπνευση.

Πληροφορίες για το μάθημα:

https://mathesis.cup.gr/

https://www.news247.gr/

Τις Cassard προσφέρει το Παρίσι ως ενδιάμεση λύση - H Belharra με την ελληνική σημαία στον ιστό της

 Τις Cassard προσφέρει το Παρίσι ως ενδιάμεση λύση - H Belharra με την ελληνική σημαία στον ιστό της




Σημαντική εξέλιξη

Τo Πενταπόσταγμα επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά, καθώς από τις 23 Μαρτίου γράφαμε πως η Γαλλία σκέφτεται την παραχώρηση στην Ελλάδα ως ''ενδιάμεση λύση'' τις φρεγάτες κλάσης Cassard ''Jean Bart'' και της κλάσης Georges Leygues, ''Latouche-Treville''.  

Η φρεγάτα ''Jean Bert''  
 
Το σκάφος εισήλθε σε υπηρεσία με το Γαλλικό Ναυτικό στις 21 Σεπτεμβρίου 1991 και έχει καθήκοντα συνοδείας του αεροπλανοφόρου “Charles de Gaulle” ή των ελικοπτεροφόρων Mistral προσφέροντάς τους Α/Α προστασία. Για να συμβεί αυτό, το πλοίο χρησιμοποιεί περιστρεφόμενο εκτοξευτή Mk13 με 40 Κ/Β SM-1MR.  

H γαλλική φρεγάτα ''Latouche-Tréville'' 
 
Η γαλλική ανθυποβρυχιακή φρεγάτα Latouche-Tréville (τύπου F70, δηλαδή το προηγούμενο μοντέλο των Fremm) δραστηριοποιείται στη Βρετάνη, στον Ατλαντικό. Πραγματοποιεί αποστολές από το 1990.    

Σύμφωνα με τους Γάλλους, τα δύο πλοία θα μπορούν να εισέλθουν στην υπηρεσία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού από το 2022 κιόλας. Παρόλα αυτά, η αλήθεια είναι ότι στο «ελληνικό πεντάγωνο» δεν δείχνουν να έχουν ενθουσιαστεί με την πρόταση, η οποία δεν προσδίδει την επιθυμητή – κατά ορισμένους – υπεροχή που αναζητά το ΠΝ, ιδιαίτερα για τις ανοιχτές θάλασσες.  

Οι φρεγάτες Belharra 

 

Σε ειδική εκδήλωση στην γαλλική πρεσβεία, σε «κλειστό» κύκλο, έγινε η παρουσίαση της γαλλικής πρότασης και για την φρεγάτα Belharra που προτείνεται για το ΠΝ, όπου για πρώτη φορά «συστήθηκε» η FDI HN με την ελληνική σημαία στον ιστό της. 

Σύμφωνα με τους Γάλλους, η ελληνική έκδοση της φρεγάτας θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 32 φόρτο 32 βλημάτων Aster, δίνοντας την δυνατότητα να μπορεί να εμπλέξει στόχους σε κάθε κατεύθυνση και να εξασφαλίσει μια hit-to-kill δυνατότητα αντιμετώπισης επίθεσης κορεσμού. 

Το ραντάρ θα μπορεί να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ (UAV και UCAV) έως υπερηχητικούς πυραύλους. Για την αντιμετώπιση των ανθυποβρυχιακών απειλών διαθέτει πλήρη σουίτα σόναρ (τροπίδας και ρυμουλκούμενο). Η εταιρεία NAVAL που ναυπηγεί τις Belharra στην Γαλλία δεσμεύεται για την ναυπήγηση των 3 από τις 4 φρεγάτες στην Ελλάδα, με τα ναυπηγεία Ελευσίνας να προκρίνονται ως τα πιο πιθανά. 

 

Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ 

 

Ταυτόχρονα, η γαλλική πρόταση περιλαμβάνει και τον εκσυγχρονισμό των 4ων φρεγατών ΜΕΚΟ, κλάσης ΥΔΡΑ του ΠΝ. Χωρίς να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες, προτείνεται μία λύση που χαρακτηρίζεται «χωρίς ρίσκο καθώς η αναβάθμιση θα γίνει σε συνεργασία με τη Thales που έχει προμηθεύσει το αρχικό Σύστημα Διαχειρίσης Μάχης και θα ηγείται του έργου».

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO ΗΝ προορίζεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας, στα ίδια ναυπηγεία που θα επιλεγούν για το χτίσιμο των Belharra.

 https://www.pentapostagma.gr/

GALLERY


Τρίτη 13 Απριλίου 2021

Η Σεξουαλική Ενέργεια είναι Ενέργεια Ζωής. Να είστε προσεκτικοί με τους οποίους το ανταλλάσσετε

 Η Σεξουαλική Ενέργεια είναι Ενέργεια Ζωής. Να είστε προσεκτικοί με τους οποίους το ανταλλάσσετε


 

Μια οικεία ανταλλαγή μεταξύ δύο ανθρώπων είναι μια ανταλλαγή σεξουαλικής ενέργειας. Ένα αγκάλιασμα, ένα φιλί ή ακόμη και μια χειραψία είναι μια ανταλλαγή ενέργειας. Όσο πιο στενή είναι η δράση τόσο περισσότερη ενέργεια ανταλλάσσεται.

Έχετε δει ποτέ δύο άτομα σε μια σχέση που δεν έμοιαζαν όταν άρχισαν να χρονολογούνται αλλά έμοιαζαν παρόμοια με την πάροδο του χρόνου; Το έχω δει. Αυτό συμβαίνει επειδή ανταλλάσσουν σεξουαλική ενέργεια για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα που έχουν γίνει η ίδια ουσία. Πολλά ηλικιωμένα ζευγάρια μοιάζουν επειδή έχουν ανταλλάξει τόση σεξουαλική ενέργεια με την πάροδο των ετών που έχουν αναμιχθεί πλήρως μεταξύ τους. Όταν τα συγκρίνετε με τα εφηβικά τους χρόνια, η διάκριση ήταν πολύ πιο έντονη. Όχι μόνο μοιάζουν, αλλά η γλώσσα του σώματος και οι τρόποι τους μοιάζουν περισσότερο. Μερικές φορές υιοθετούν ακόμη και τις συνήθειες που βρήκαν ενοχλητικές μεταξύ τους. Όσο μεγαλώνουν τόσο περισσότερο γίνονται όμοια μέχρι να γίνουν ένα.

Η σεξουαλική ενέργεια είναι πολύτιμη δύναμη δύναμης ζωής. Να είστε προσεκτικοί με τους οποίους το ανταλλάσσετε επειδή δίνετε ένα μέρος του εαυτού σας και λαμβάνετε ένα μέρος κάποιου άλλου

https://kindfeelings.com/
.

1821: Τὰ Μικρὰ τοῦ Μεγάλου Ἀγώνα: Τὸ αἷμα φω­νά­ζει ἐκδίκηση!

 

1821: Τὰ Μικρὰ τοῦ Μεγάλου Ἀγώνα: 

Τὸ αἷμα φω­νά­ζει ἐκδίκηση!


από planodion

 

Τὸ αἷμα φω­νά­ζει ἐκδίκηση!

[τοῦ Ἰωάννου Δεληγιάννη]


ΤΑΝ ΕΦΤΑΣΕ ὁ Πα­πα­φλέσ­σας, τέ­λη τοῦ 1820, στὰ σπί­τια τῶν Δε­λη­γιαν­ναί­ων καὶ τοὺς πα­ρα­κι­νοῦ­σε νὰ κι­νή­σουν τὸν πό­λε­μο, ὁ Κα­νέλ­λος τὸν πῆ­ρε ἀ­πὸ τὸ χέ­ρι καὶ τοὔ­δει­ξε ἕ­ναν τοῖ­χο τοῦ σπι­τιοῦ.

       — Βλέ­πεις αὐ­τὸ τὸ αἷ­μα ἀ­πά­νω στὸν ἀ­σβέ­στη; Εἶ­ναι τὸ αἷ­μα τοῦ πα­τέ­ρα μας [Γε­ρο-Γιά­ννη Ντε­λη­γιά­ννη] καὶ τὸ φυ­λᾶ­με σὰν τ' ἅ­για τῶν ἁ­γί­ων. Ἀ­πά­νου σ' αὐ­τὸ ὡρ­κί­ζα­με τοὺς Φι­λι­κοὺς κι' ὡρ­κι­στή­κα­με. Οἱ Τοῦρ­κοι, στὰ 1816 [13 Φλε­βά­ρη] ἤρ­θα­νε καὶ σφά­ξαν τὸν πα­τέ­ρα μας, Μω­ρα­γιά­ννη(1) τό­τε, καὶ δὲ σε­βα­στῆ­καν τὰ βα­θειά του τὰ γε­ρά­μα­τα· το­νὲ σφά­ξα­νε στὸ στρῶ­μα ἀ­πά­νω καὶ τὸ αἷ­μα του ἔ­χρι­σε τὸν τοῖ­χο καὶ φω­νά­ζει ἐκ­δί­κη­ση.

(1) Διοικητικὸς Ἐπίτροπος Πελοπον­νήσου. [Σημ. τοῦ ἐπιμελητῆ.]

Βι­βλι­ο­γρα­φι­κὴ ση­μεί­ω­ση τοῦ Γ. Βλα­χο­γιά­ννη: Φραν­τζῆ «Ἐ­πι­το­μὴ Ἱ­στο­ρί­ας τῆς ἀ­να­γεν­νη­θεί­σης Ἑλ­λά­δος 1839» τόμ. Β´ σ. 152. – Φω­τά­κου «Βί­ος τοῦ Παπ­πα­φλέσ­σα» 1868 σ. 22. – Θ. Ζα­φειρο­πού­λου «Οἱ ἀρχι­ε­ρεῖς καὶ προὔ­χον­τες ἐντὸς τῆς ἐν Τρι­πό­λει φυ­λα­κῆς, 1852» σ. 72.

Πη­γή: Γιά­ννη Βλα­χο­γιά­ννη, Ἱ­στο­ρι­κὴ Ἀν­θο­λο­γί­αἈ­νέκ­δο­τα – Γνω­μι­κά – Πε­ρί­ερ­γα – Ἀ­στεῖ­α ἐκ τοῦ βί­ου δι­α­σή­μων Ἑλ­λή­νων 1820-1864. Πα­τρι­ω­τι­κὴ χο­ρη­γί­α Ἐμ. Ἀ. Μπε­νά­κη εἰς τι­μὴν τῆς Ἑ­κα­τον­τα­ε­τη­ρί­δος τῆς Ἑλ­λη­νι­κῆς Ἐ­πα­να­στά­σε­ως. Ἀ­θῆ­ναι, 1927, σελ. 11 [τί­τλος: «15.—Τὰ λά­χα­να τῶν Δε­λη­γιαν­ναί­ων.»].

Εἰσαγωγὴ (βλ. ἐδῶ) καὶ ἐπιμέλεια ἀφιερώματος: Γιάννης Πατίλης.

Εἰκόνα: Ἡ ἱστορικὴ οἰκία τῶν Δεληγιανναίων στὰ Λαγκάδια Γορτυνίας.


https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

To κρασί και ο τρύγος στην αρχαιότητα

 To κρασί και ο τρύγος στην αρχαιότητα

Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΕΜΟΣ

Ο τρόπος της κατασκευής του κρασιού στην αρχαία Ελλάδα διαδιδόταν παράλληλα με την καλλιέργεια των αμπελιών. Ο Ησίοδος, ποιητής του διδακτικού έπους (Θεογονία, Έργα και Ημέραι), δίνει για τον τρύγο τις εξής συμβουλές: «Όταν μαζέψης τα σταφύλια, πήγαινέ τα στο σπίτι σου. Άφησέ τα στον ήλιο πέντε ημέρες και την έκτη κλείσε μέσα σε δοχεία τα δώρα του Βάκχου». (στίχοι 610 και εξής).

Και συνεχίζει τις συμβουλές του στον αδελφό του «όταν πια ιδής να βυθούν (στον ορίζοντα) οι πλειάδες και οι νάδες και ο γίγαντας Ωρίωνας, τότε καιρός να θυμηθής πως ήρθε πάλι η εποχή για το όργωμα και πως ο σπόρος κάτω από τη γη πρέπει να βρη θέση». (Ο Σεπτέμβριος είναι μήνας της σοδειάς, αλλά και της σποράς για τον άλλο χρόνο).

Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν τους «ληνούς», τα πατητήρια δηλαδή, όπου έφτιαχναν με αυτά τα κρασιά τους. Το «πάτημα» των σταφυλιών άρχιζε τέλη Αυγούστου και κρατούσε ως το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου. Έκλειναν κατόπιν το υγρό τους (χυμό) σε ειδικές στάμνες (Αμφορείς), τις οποίες τοποθετούσαν σε μισοσκότεινα και δροσερά υπόγεια. Εκεί τις άφηναν, μέχρι τα μέσα του μήνα Πυανεψιώνα. Ο μήνας αυτός συμπίπτει με τις σημερινές ημερομηνίες 14 Οκτωβρίου-12 Νοεμβρίου.

Δηλαδή, οι αρχαίοι Έλληνες άνοιγαν τα κρασιά τους περίπου τις ίδιες ημερομηνίες που τα ανοίγουμε και εμείς σήμερα. Σήμερα, μπορούμε να καταλάβουμε από τι απλά μέσα ένας άξιος λαός μπορεί να δημιουργήσει αριστουργήματα: Από το πανηγύρι των σταφυλιών, για παράδειγμα, εδημιούργησε το αρχαίο δράμα. Το θέατρο, ως γνωστόν, είναι έργο καθαρά ελληνικό που ήταν άγνωστο μέχρι τότε σε όλο τον κόσμο.

Πράγματι, τα πρώτα σπέρματα, καθώς αναφέρει ο Πλάτων, παρουσιάζονται στην Κρήτη του Μίνωα, όπου σώζεται μέχρι σήμερα το τετράγωνο θεατράκι μέσα στο οποίο παρίσταναν συμβολικά τη γέννηση του Δία και το γάμο του με την Ήρα, χωρίς ομιλίες, αλλά μόνον με εκφραστική παντομίμα…

Συγχρόνως με τους Κρητικούς, οι πελασγοί τσοπάνηδες έδιναν χορούς προς τιμήν του αγαπημένου τους θεού Πανός, ντυμένοι με προβιές και κέρατα τράγων. Τους χορευτές τους ονόμαζαν «τράγους» και τον χορό «τραγικό». Αυτό σημαίνει τραγωδία, ωδή τράγων. Στην Αθήνα πρώτη έλαχε η τιμή, από τους ανοργάνωτους αυτούς χορούς, από το πάτημα των σταφυλιών και τις οργιαστικές γιορτές του κρασιού, προς τιμήν του Διονύσου, να δημιουργήσει (η Αθήνα) το θέατρο, τη μεγάλη τέχνη του Διονύσου.

Ο Διόνυσος ήταν θεός του κρασιού και της βλαστήσεως, της θαυμαστής παραγωγικής δύναμης του κόσμου. Η μυθολογία μας λέει με τι τρόπο ήλθε το κέφι στη γη. Δίπλα στην κούνια που είχαν βάλει τον Διόνυσο οι Νύμφες μωρό, έτυχε να ωριμάζει κληματαριά. Ο μικρός θεός όταν είδε τα σταφύλια, τα έστυψε στο στόμα του και μέθυσε…

Μέθυσαν τότε από τον δυνατό χυμό και οι Νύμφες, μέθυσαν οι θεότητες (δαίμονες) των δασών, οι Σάτυροι και έστησαν χορό που κατέληξε σε κατρακύλισμά τους από το βουνό κάτω. Χορεύοντας πέρασαν κάμπους, λαγκάδια, πολιτείες και έσερναν παντού τη χαρά της ανυπόκριτης ζωής. Όλα αυτά έδωσαν την έμπνευση για τη δημιουργία της θεατρικής τέχνης: Δράμα, Τραγωδία, Κωμωδία, Σατυρικό δράμα (άλλο Σάτιρα).

Συνεχίζοντας την αναφορά μας στον τρύγο των αρχαίων Ελλήνων, πρέπει να τονίσουμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες έκαναν εξαγωγή των κρασιών τους στη Ρόδο, στην Κύπρο, στην Ιταλία, ακόμη και στην Αίγυπτο. Αυτό το γνωρίζουμε από διάφορους αρχαίους συγγραφείς.

Η μεταφορά του κρασιού γινότανε από τον ένα τόπο στον άλλο, μέσα σε αμφορείς (πήλινα δοχεία). Γινότανε, όμως, και με ασκούς (τουλούμι από δέρμα ζώου). Είναι γεγονός, πάντως, ότι δεν είχαν παλιό κρασί. Ο Θεόκριτος, ειδυλλιακός ποιητής, κάνει λόγο κάπου για κρασί τεσσάρων ετών σαν να πρόκειται για θαύμα! Όταν έλεγαν παλιός οίνος, εννοούσαν το πολύ δυο ετών. Άλλωστε, δεν είχαν τα μέσα για να διατηρήσουν κρασί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είχαν, όμως, την ίδια λεπτότητα γεύσεως για το κρασί και ονόμαζαν με χίλια ονόματα: αυστηρό, λεπρό, σκληρό, τραχύ και πολλά άλλα. Εκτός από το ρετσινάτο (ρετσίνα), έκαναν τον «ανθοσμία», ρίχνοντας μέσα άνθη για να πάρει άρωμα και τον «αλμυρόν» (οίνον), ανακατεύοντας ένα μέρος θάλασσα με πενήντα μέρη κρασί, επειδή το αλάτι προλαβαίνει το μεθύσι. Το σύστημα του πατήματος των σταφυλιών με τα πόδια εχρησιμοποιείτο ανέκαθεν στην Ελλάδα. Από διάφορες αρχαίες παραστάσεις που έχουμε υπόψη, μαθαίνουμε με κάθε λεπτομέρεια τον τρόπο κατασκευής του κρασιού. Στην Αττική, μόλις τα καλάθια γέμιζαν σταφύλια, αδειάζονταν σε ένα είδος σκάφης, τον «ληνόν». Μέσα εκεί τα πατούσαν άνδρες ξυπόλητοι. Για να κάνουν, μάλιστα, καλύτερα τη δουλειά τους, κρατιόντουσαν με τα χέρια από κάτι χοντρά σχοινιά, δεμένα σε ένα οριζόντιο ξύλο που βρισκόταν επάνω από το κεφάλι τους. Ο μούστος χυνόταν μέσα σε ειδικά πήλινα δοχεία τους αμφορείς.

Σε άλλα μέρη της Ελλάδας χρησιμοποιούσαν ένα άλλο τελειότερο σύστημα: έβαζαν, δηλαδή, τα σταφύλια μέσα σε σακιά και τα περνούσαν ανάμεσα από δυο κυλίνδρους. Οι κύλινδροι αυτοί στερεωμένοι στα άκρα τους, γύριζαν κατά αντίθετη κατεύθυνση ο ένας από τον άλλον. Έτσι, τα σταφύλια επιέζονταν και ο μούστος έτρεχε μέσα από τους πόρους του υφάσματος και μαζευόταν σε ένα πήλινο δοχείο (αμφορέα) τοποθετημένο κάτω από το πρωτόγονο εκείνο μηχάνημα. Για τις μεθόδους της διατηρήσεως και της αναμίξεως των κρασιών, ένας συγγραφέας λέει: «Ένα καλό κρασί που εκτίθεται την νύχτα στη δροσιά προφυλάσσεται από κάθε βλάβη ή κακή μυρωδιά. Πολλοί ρίχνουν μέσα στον αμφορέα για να κάνουν το κρασί να καθαρίσει, έναν κρόκο αυγού περιστεριού».
Aλλά ας ιδούμε τώρα γιατί έπιναν και πίνουν ακόμη οι άνθρωποι κρασί. Ο Ιπποκράτης (πατέρας της ιατρικής επιστήμης) συνιστούσε το μαύρο κρασί ως φάρμακο κατά των διαφόρων ασθενειών. Αλλά οι μεγαλύτερες ποσότητες του κρασιού πίνονταν για άλλους λόγους: Γιατί το ποτό αυτό, το μαύρο κρασί με την ωραία του γεύση και την απολαυστική του μυρωδιά, ικανοποιεί και τους λεπτότερους ακόμη ουρανίσκους.. Γιατί φέρνει στον οργανισμό μια ευχάριστη διέγερση και τέλος, γιατί κάνει τους ανθρώπους να ξεχνούν τους πόνους και τα βάσανά τους…

Ο Όμηρος κάνει λόγο για την ομορφότερη ευχαρίστηση του λαού, όταν οι άνθρωποι απολαμβάνουν το φαγητό και το κρασί. Στην Οδύσσεια (ραψωδία Ι στ.5-11) διαβάζουμε μερικούς από τους στίχους τους ωραιότερους για ένα συμπόσιο: «Πιο χαριτωμένη ζωή εγώ δεν ξέρω και άλλη παρά μόνον όταν όλος ο λαός τριγύρω αναγαλλιάζει και στα παλάτια οι σύδειπνοι (συνδαιτυμόνες) αράδα καθισμένοι ακούνε τον τραγουδιστή, με τα τραπέζια εμπρός τους γεμάτα κρέας και ψωμί και ο κεραστής σαν παίρνει από το κροντήρι το κρασί και χύνει στα ποτήρια. Στον κόσμο λογιάζω πως αυτό είναι το ομορφότερο».

Σε άλλο σημείο της Οδύσσειας (Ι, 347-370), ο Όμηρος παρουσιάζει τον πολυμήχανο Οδυσσέα που εγκλωβίστηκε στη σπηλιά του Πολύφημου, να μεθάει τον Κύκλωπα τον μονόφθαλμο με καλόγευστο και κατάγλυκο κρασί: Τότες εγώ τον Κύκλωπα σιμώνω και του κρένω με ένα καρδάρι ολόγεμο μαύρο κρασί στα χέρια. «Να πάρε, πιες ω Κύκλωπα που τρως ανθρώπου κρέας, να ιδείς πιοτό που φύλαγα κρυμμένο στο καράβι, σου το φερα για τάξιμο, ίσως και δείξεις σπλάχνα και πίσω στείλεις με, μα εσύ λυσσάς και δε χορταίνεις». Είπα και εκείνος με όρεξη το παίρνει και το πίνει και τόσο το γλυκάθηκε και δεύτερο γυρεύει. «Φέρε μου κι άλλο πρόθυμα, πες μου και το όνομά σου, να σου φιλέψω δώρο εγώ που να το καμαρώνεις. Δίνει και εδώ στους Κύκλωπες η πλούσια γη σταφύλια, ζουμί γεμάτα που η βροχή του Δία ωριμάζει».

Οι ήρωες του Ομήρου, τόσο οι Αχαιοί όσο και οι Τρώες, έπιναν οίνο μόνο από τους κρατήρες, δηλαδή κεκραμένον, συγκερασμένον με νερό για να μη μεθάνε και επιπλέον άκρατον οίνον χρησιμοποιούσαν στις σπονδές προς τους θεούς. Η νεοελληνική λέξη κρασί προήλθε από το ρήμα κεράννυμι = αναμειγνύω, ανακατεύω. Κατά τις συνεστιάσεις ο οινοχόος ανακάτευε τον οίνον με νερό, συνεκεράν νυε. Από εδώ και η λέξη κρασί.

Είδαμε πιο πάνω τον τρόπο παρασκευής του οίνου την εποχή του Ησίοδου. Ο μεγάλος Γάλλος χημικός Λουδ. Παστέρ (1822-1895), καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου επιβεβαίωσε τον τρόπο παρασκευής οίνου, όπως τον περιγράφει ο Ησίοδος. Γαλλικά κρασιά παρασκευάζονται με μεθόδους που εφαρμόστηκαν πριν από 2.700 χρόνια. Ο οίνος που περιγράφει ο Ησίοδος, το πρώτο γλυκό κρασί του οποίου έχει διασωθεί ο τρόπος παρασκευής ήταν γέννημα της ημιορεινής Βοιωτίας, της πατρίδας του Ησίοδου! Ο Παστέρ υπήρξε κατηγορηματικός στη χρησιμότητα του κρασιού: «Το κρασί είναι το πιο αγνό και το πιο υγιεινό από όλα τα ποτά». Ο μεγάλος αυτός ενθουσιασμός ίσως να προερχότανε από το γεγονός ίσως να προερχότανε από το γεγονός ότι την εποχή εκείνη το κρασί ήταν το μοναδικό ποτό που ήταν αγνό από βακτηριολογική άποψη.

Ο γνήσιος και ανόθευτος οίνος ευλογήθηκε από τον ίδιο τον Ιησού Χριστό την ώρα του Μυστικού Δείπνου, λέγοντας: «Πίετε εξ αυτού πάντες, τούτο εστί το αίμα μου».

Ανάμεσα σε εκείνους που το επαινούν και σε εκείνους που κατακρίνουν τη χρήση του κρασιού, ο «αφορισμός» του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου για το κρασί στέκει ο πιο σωστά τοποθετημένος: «Το κρασί έργο του Θεού, η μέθη έργο του Διαβόλου».

 Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/

το βρήκα στοhttps://vequinox.wordpress.com/

Μερικές φορές η σιωπή είναι η καλύτερη απάντηση

 

Μερικές φορές η σιωπή είναι η καλύτερη απάντηση | گاهی سکوت بهترین جواب است


183η ιστορία

Ο Τζακ οδηγούσε το άλογό του για να φτάσει στην κοντινή πόλη.

Στη μέση, υπήρχε χώρος ανάπαυσης. Σφίγγει το άλογό του στο μέρος με νερό και σανό και κάθισε στο εξωτερικό τραπέζι για λίγο τσάι.

Ένας άλλος άνδρας ήρθε στο χώρο ανάπαυσης με ένα γαϊδουράκι. Σφίγγει το γαϊδουράκι του ακριβώς δίπλα στο άλογο του Τζακ και κάθισε κοντά στον Τζακ.

Ο Τζακ του είπε: «Μην βάλετε το γαϊδουράκι σας δίπλα στο άλογό μου. Το άλογό μου κλωτσάει οποιοδήποτε ζώο που θέλει να φάει από το φαγητό του.

Ο αναβάτης γαϊδουριού δεν έδωσε προσοχή και διέταξε ένα τσάι.

Το άλογο του Τζακ δεν ήθελε να μοιραστεί φαγητό, άρα κλώτσησε το γαϊδούρι πολύ άσχημα που έσπασε το πόδι του. Ο αναβάτης του γαϊδουριού παραπονέθηκε στον Τζακ και ζήτησε αποζημίωση. Αλλά ο Τζακ δεν απάντησε και έμεινε σιωπηλός.

Ο αναβάτης γαϊδούρας οργίστηκε και πήρε τον Τζακ στον δικαστή.

Ο δικαστής ρώτησε: Ποιο είναι το πρόβλημα; "

Όμως, ο Τζακ έμεινε ήσυχος.

Ο αναβάτης του γαϊδουριού είπε: «Το άλογο αυτού του άνδρα κλωτσούσε το γάιδαρο μου και θέλω αποζημίωση

Ο δικαστής ρώτησε τον αναβάτη γαϊδουριού: «Είναι σιωπηλός αυτός ο άνθρωπος;»

Ο αναβάτης του γαϊδουριού απάντησε: «Όχι, μου μίλησε πριν από το συμβάν!»

Ο δικαστής ρώτησε: «Τι είπε;»

Ο αναβάτης του γαϊδουριού είπε: «Μου είπε να μην σφίξω το γαϊδουράκι μου δίπλα στο άλογό του. Το άλογό του δεν του αρέσει να μοιράζεται φαγητό και θα κλωτσάει το γαϊδουράκι μου. "

Ο δικαστής είπε στον Τζακ: «Γι 'αυτό δεν μιλήσατε».

Ο Τζακ απάντησε: «Μερικές φορές είναι καλύτερα να μείνουμε σιωπηλοί όταν πρόκειται για ανόητους ανθρώπους».

https://lalehchini.com/

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...