Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 10 Απριλίου 2021

Διδάσκει Το Παράδειγμα Και Όχι Τα Παχιά Λόγια…

 Διδάσκει Το Παράδειγμα Και Όχι Τα Παχιά Λόγια…! (Photo)

«Να πάρουμε πίσω τις ζωές μας». Μάλιστα. Είναι η μόνιμη επωδός των ανυστάκτων φρουρών της υγείας μας. Το ποικιλώνυμο πολιτικό κυβερνολόι, τι έχασε, εν μέσω πανδημίας και χρησιμοποιεί πρώτο πληθυντικό πρόσωπο στην κοινότοπη φράση; Μειώθηκε ο μισθός τους ή απαγορεύονται οι μετακινήσεις τους; Τι έχασαν, ξαναρωτώ, που θα το πάρουν πίσω;

Έχασαν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι απλοί ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ζουν με τις ελεημοσύνες του κράτους, μη επιστρεπτέες… κακομοιριές, μοιρασμένες και αυτές με άδικα εν πολλοίς κριτήρια. Κόποι χρόνων κατεδαφίστηκαν. Αξιοπρέπειες τσαλακώθηκαν. Όνειρα ματαιώθηκαν. Γενοτόπια ερημώθηκαν. Γονείς γέροντες αφέθηκαν σε παγερή μοναξιά και φόβο για τα μελλούμενα, χωρίς την παρουσία των παιδιών τους, που είναι παρηγοριά τους και ελπίδα. Η κ. Μπακογιάννη μας βεβαιώνει ότι θα πάει στην Κρήτη το Πάσχα, «βρέξει-χιονίσει». Δεν είχαμε καμμία αμφιβολία περί τούτου. Νυχθημερόν παρελαύνουν από τις τηλεοπτικές οθόνες οι κολοκυθολογούντες εν πολλοίς ειδικοί και παραπολιτικοί, με εξασφαλισμένη την άνεση μετακινήσεων, και μας απειλούν για το Πάσχα, αν δεν υπακούσουμε στις οδηγίες τους. Καλά λέει η παροιμία «να φοβάσαι από καινούργιο άρχοντα και παλιό διακονιάρη». Διάφοροι που το επάγγελμά τους λήγει σε «λόγος», εν μέσω αυτών και αρκετοί μπουρδολόγοι, τιποτολόγοι, αερολόγοι, «πάσχοντες εξ ελαφρότητος και ρεκλαμομανίας», που θα έλεγε και ο Παπαδιαμάντης, «οι καινούργιοι άρχοντες», στήνονται στα κεντρικά δελτία και με ύφος χιλίων πιθήκων, ηδονιζόμενοι μικροχαιρέκακα για την πρόσκαιρη εξουσία του λόγου τους, εξαπολύουν τις ερεβώδεις, ζοφερές προβλέψεις και φοβέρες τους: φρόνιμα, γιατί το Πάσχα θα σας κλειδώσουμε.

Να επανέλθω στην προλογική σκέψη. Ο Πλάτων στον Μενέξενο γράφει: «Πολιτεία γαρ τροφή των ανθρώπων εστίν, η μεν αγαθών, η δ’ εναντία κακών», (238d) δηλαδή, η πολιτεία είναι τροφός και παιδαγωγός των ανθρώπων. Η καλή πολιτεία πλάθει ωραίους, αγαθούς πολίτες, η κακή πολιτεία εκφαυλίζει και τους πολίτες. Ο λαός διδάσκεται με το παράδειγμα και όχι με παχιά λόγια, έτσι φιλοτιμείται και είναι έτοιμος για θυσίες. Αν, αντί για τα 5 ή 6 χιλιάρικα μηνιαίως που λαμβάνουν φανερά οι βουλευτές και λοιποί υψηλόβαθμοι, μειωνόταν στο ένα τρίτο οι αποδοχές τους, στα 2 χιλιάρικα, αυτό δεν θα ήταν ένα υγιές μήνυμα; Τι απώλειες είχαν εν μέσω καραντίνας; Καμμία. Ίσα ίσα γλίτωσαν τα τραπεζώματα, τις κοπές βασιλόπιτας, τα εορταστικά κεράσματα, τις μετακινήσεις στα εκλογικά τους ποιμνιοστάσια. Αλλά, κυρίως, θα έδιναν το παράδειγμα: Συμπάσχουμε. Τι έπραττε ο Καποδίστριας;

Ο γιατρός του, βλέποντάς τον τόσον καταβεβλημένο από τους αδιάκοπους μόχθους και αγώνες, του συνέστησε αυστηρά ότι έπρεπε να βελτιώσει την τροφή του. Και ο Καποδίστριας απάντησε: “Ουδέποτε θα επιτρέψω στον εαυτό μου βελτίωση της τροφής, παρά μόνον τότε όταν θα είμαι βέβαιος ότι δεν υπάρχει ούτε ένα Ελληνόπουλο που να πεινά”.
Το Πανελλήνιο και η Γερουσία δύο φορές ψήφισαν τον μισθό που έπρεπε να δίνεται στον Κυβερνήτη. Και τις δύο φορές ο Καποδίστριας αρνήθηκε να δεχθεί μισθό. Να θυμίσω και το βίο και την πολιτεία του Πλαστήρα;

Ο αείμνηστος Ανδρέας Ιωσήφ – πιστός φίλος του – αναφέρει: «Ο στρατηγός είχε απαγορεύσει στους δικούς του να χρησιμοποιούν το όνομα “Πλαστήρας” όπου κι αν πήγαιναν. Ο αδελφός του ήταν άνεργος. Το εργοστάσιο ζυθοποιίας “ΦΙΞ” ζητούσε οδηγό κι εκείνος έκανε αίτηση. Ο αρμόδιος υπάλληλος τον ρώτησε πώς λέγεται: Κι επειδή αυτός δίσταζε να πει το όνομά του, ενθυμούμενος την εντολή του στρατηγού, τον ξαναρώτησε και δυο και τρεις φορές, ώσπου αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι τον λένε Πλαστήρα. Παραξενεμένος ο υπεύθυνος ζητάει να μάθει αν συγγενεύει με το στρατηγό και πρωθυπουργό. Μετά από πολύ δισταγμό του αποκαλύπτει ότι είναι αδελφός του. Αφού η αίτηση, ικανοποιήθηκε, παρακάλεσε να μη το μάθει ο αδελφός του. Ο στρατηγός το έμαθε κι αφού τον κάλεσε αμέσως στο σπίτι του τον επέπληξε και του απαγόρευσε να αναλάβει αυτή την εργασία λέγοντάς του: «Αν έχεις ανάγκη, κάτσε εδώ να μοιραζόμαστε το φαγητό μου». Και δεν πήγε.

Ο Πλαστήρας ήταν άρρωστος -έπασχε από φυματίωση – κι έμενε σ’ ένα μικρό σπιτάκι στο Μετς, κοντά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Του πρότειναν να του βάλουν ένα τηλέφωνο δίπλα στο κρεβάτι αλλά αυτός αρνήθηκε λέγοντας: «Μα τι λέτε; Η Ελλάδα πεινάει κι εμένα θα μου βάλετε τηλέφωνο;».

Πολλές φορές με τρόπο έστελνε και αγόραζαν ψωμί, ελιές και λίγη φέτα. Τότε οι γύρω του, του υπενθύμιζαν ότι είχε ανάγκη καλύτερου φαγητού λόγω της αρρώστιας κι εκείνος με απλότητα τους απαντούσε: «Τι κάνω; σκάβω για να καλοτρώγω;…».

Ο Βάσος Τσιμπιδάρος, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Ακρόπολη», περιγράφει το εξής περιστατικό:

Κάποτε, ο στενός του φίλος Γιάννης Μοάτσος, είχε πάρει την πρωτοβουλία να του εξασφαλίσει μόνιμη στέγη, για να μην περιφέρεται εδώ και εκεί σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Πήγε λοιπόν σε μια Τράπεζα και μίλησε με τον διοικητή. «Τι;», απόρησε εκείνος. «Δεν έχει σπίτι ο κύριος πρωθυπουργός Πλαστήρας; Βεβαίως και θα του δώσουμε ό,τι δάνειο θέλει και μάλιστα με τους καλύτερους όρους!».

Ο Μοάτσος έτρεξε περιχαρής στον Πλαστήρα, του το ανήγγειλε και εισέπραξε την αντίδραση: «Άντε ρε Γιάννη, με τι μούτρα ρε θα βγω στο δρόμο, αν μαθευτεί πως εγώ πήρα δάνειο για σπίτι;». Έσκισε το έντυπο στα τέσσερα και το πέταξε.

Ο Δημήτρης Λαμπράκης «δώρισε» κάποια στιγμή στον Πλαστήρα ένα ωραίο χρυσό στυλό κι αφού ο στρατηγός κάλεσε τον φίλο του Ανδρέα του λέει:

– Εγώ δεν βάζω χρυσές υπογραφές. Μου φτάνει το στυλουδάκι μου. Να το στείλεις πίσω.

– Μα θα προσβληθεί.

– Δεν πειράζει. Ας μου κόψει το νερό από το κτήμα. Δεν θέλω δώρα Ανδρέα. Γιατί τα δώρα φέρνουν και αντίδωρα!

Ο στρατηγός Νικόλαος Σαμψών, φίλος του Πλαστήρα, σε επιστολή του περιγράφει, το παρακάτω: Όταν πέθανε ο Πλαστήρας, δεν άφησε πίσω του σπίτι, ακίνητα ή καταθέσεις σε τράπεζες. Η κληρονομιά που άφησε στην ορφανή προσφυγοπούλα ψυχοκόρη του, ήταν 216 δρχ., ένα δεκαδόλαρο και μια λακωνική προφορική διαθήκη: «Όλα για την Ελλάδα!». (Καμμιά 20ριά ορφανά της Μικρασίας τα βοήθησε να ορθοποδήσουν, τα μεγάλωσε και τα προίκισε). Όταν πέθανε ο Πλαστήρας στις 26/7/1953 τον έντυσαν το νεκρικό κοστούμι, που το αγόρασε ο φίλος του Διονύσιος Καρρέρ – γιατί ο ίδιος τον μισθό του τον πρόσφερε διακριτικά σε άπορους και ορφανά παιδιά – ο δε γιατρός, που ήταν παρών και υπέγραψε το σχετικό πιστοποιητικό θανάτου, μέτρησε στο ταλαιπωρημένο κορμί του: 27 σπαθιές και 9 σημάδια από βλήματα.

Δημήτρης Νατσιός

δάσκαλος-Κιλκίς

Posted by Der Kamerad
https://derkamerad.com/

Ο “Πόλεμος Εναντίον Των Μετρητών” Είναι Πόλεμος Εναντίον Της Ελευθερίας…!

 Ο “Πόλεμος Εναντίον Των Μετρητών” Είναι Πόλεμος Εναντίον Της Ελευθερίας…!

«Διαβατήρια εμβολίων»; … «Πόλεμος με μετρητά»; … Το κοινό νήμα είναι ότι αυτές οι αυταρχικές ιδέες πολεμούν την ελευθερία μας. Η συνολική επιτήρηση έχει ζητηθεί από συγγραφείς για χιλιάδες χρόνια. πάντα με στόχο να προσπαθήσουμε να ελέγξουμε πώς κινούνται οι άνθρωποι ή πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους. Η διάδοση των ιδεών της Ελευθερίας είναι απαραίτητη για να μας σώσει από την καταπάτηση της τυραννίας.

Δεν είσαι ντελιβεράς, είσαι αυτοαπασχολούμενος διανομέας

 Δεν είσαι ντελιβεράς, είσαι αυτοαπασχολούμενος διανομέας


Στη χώρα μας το φαινόμενο είναι καινούργιο, η πρώτη εμφάνιση ανάγεται στο 2018. Σε παγκόσμιο επίπεδο η διαμοιραστική οικονομία (gig economy) και η παροχή υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας αναπτύσσεται ραγδαία.

Σήμερα, αν παρατηρήσετε τα «κουτιά» στα μηχανάκια των ντελιβεράδων, θα δείτε σήματα εταιρειών που λειτουργούν με βάση αυτό το μοντέλο: Αυτοαπασχολούμενοι συνεργάτες επιλέγουν ωράριο και παραγγελίες επικοινωνώντας με τον ψηφιακό «συντονιστή» και έτσι μπορούν να έχουν μερική, πλήρη ή υπερπλήρη απασχόληση.

Το «τυρί» είναι η αυξομείωση του εισοδήματος ανάλογα με το χρόνο που διαθέτει κανείς και η δυνατότητα να ελέγχει τους όρους εργασίας του σε σχέση με τις μέρες και τις ώρες. Η «φάκα» είναι ότι πληρώνει τα έξοδα του δικύκλου, δεν έχει ιατρική-ασφαλιστική κάλυψη, ούτε φυσικά δώρα-επιδόματα-άδεια, αν του συμβεί ατύχημα θα πρέπει να ξεμπλέξει μόνος του, αν πέσει θύμα κλοπής ή βιαιοπραγίας το ίδιο και, φυσικά, δεν αποζημιώνεται αν απολυθεί, αλλά διακόπτεται η συνεργασία.

Με την πανδημία υπήρξε πολύ μεγάλη προσφορά και ζήτηση σ αυτό το χώρο. Άνθρωποι που βρέθηκαν χωρίς δουλειά ή με μειωμένο εισόδημα επέλεξαν να δουλέψουν στη διανομή φαγητού ακριβώς γιατί μπορούσαν να εξασφαλίσουν ρευστότητα ελέγχοντας το χρόνο που αφιερώνουν στη δουλειά. Αρκεί να έχεις ένα παπί, ένα σκούτερ, οποιοδήποτε δίτροχο για να μπεις στην πλατφόρμα και να διαλέγεις παραγγελίες.

Στην πορεία του χρόνου οι αυτοαπασχολούμενοι έγιναν πάρα πολλοί και η δυνατότητα επιλογών περιορίστηκε δραματικά. Το αντίθετο συμβαίνει πια. Η άρνηση παραγγελίας τιμωρείται. Μέχρι τρεις φορές μπορείς να πεις όχι. Γίνεται αξιολόγηση από τους πελάτες και επιβάλλονται κυρώσεις σε περίπτωση λάθους ή κακής βαθμολογίας. Η ανταγωνιστικότητα επιβλήθηκε στην ευελιξία.

Πλέον δεν βγάζεις «όσα αντέχεις» αλλά «όσα τύχει». Και οι όροι εργασίας παραμένουν ίδιοι. Είσαι ελεύθερος επαγγελματίας αλλά δεν έχεις την αίγλη ενός δικηγόρου ή ενός γιατρού, την οικονομική προοπτική ενός υδραυλικού ή ενός μαραγκού. Είσαι «άρχοντας του δρόμου» όπως σου λέει ή εταιρεία, «βαρώνος της ασφάλτου», όμως όταν έπεσες και έσπασες το χέρι σου δεν σε ήξερε κανείς από τους «πάνω». Το ίδιο και όταν σου επιτέθηκαν για να σε ληστέψουν - όλο και συχνότερα συμβαίνουν αυτά τη νύχτα

Σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Ιταλία, την Ισπανία και τη Γερμανία, όπου η διανομή δουλεύει αποκλειστικά με ηλεκτρονικές πλατφόρμες και η αυτοαπασχόληση αποτελεί τον μόνο τρόπο να εργάζεται κανείς ως διανομέας, η εκμετάλλευση είναι πολύ μεγαλύτερη. Είναι πιο χαμηλές οι αμοιβές των εργαζομένων, σε σχέση πάντα με τον κατώτατο μισθό της κάθε χώρας, και το καθεστώς αξιολόγησης/κυρώσεων πιο σκληρό.

Για παράδειγμα, με δυο αρνήσεις μεταφοράς παραγγελίας βγαίνεις έξω από την εφαρμογή. Το κρίσιμο στοιχείο για καλή βαθμολόγηση είναι η ταχύτητα, ακόμη και αν αυτό σημαίνει παραβίαση του ΚΟΚ.

Το παράδειγμα του εξωτερικού δείχνει ότι όσο αυτές οι εταιρείες γιγαντώνονται τόσο αγριεύει το εργασιακό πλαίσιο. Όταν ο «στόλος» μεγαλώσει πολύ και υπάρχει υπερπροσφορά εργαζομένων, τότε από τα μπόνους περνάμε στις ποινές.

Οι διανομείς στην Ισπανία κέρδισαν μια μακράς διάρκειας δίκη ενάντια στην Deliveroo. Στις 12/01/2021 Δικαστήριο της Βαρκελώνης αποφάσισε ότι 748 διανομείς της Deliveroo ήταν κακώς δηλωμένοι ως αυτοαπασχολούμενοι (falsos autonomos) ενώ θα έπρεπε να έχουν σχέση εξαρτημένης εργασίας, χωρίς να θεωρούνται «εξωτερικοί συνεργάτες». Η Deliveroo υποχρεούται πλέον να πληρώσει 1,3 εκατομμύρια ευρώ σε επαγγελματίες και η νομολογία που διαμορφώνεται αφορά τις υπηρεσίες μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και σε άλλα επαγγέλματα.

Όταν έβλεπα την συγκλονιστική ταινία του Κεν Λόουτς «Δυστυχώς απουσιάζατε» με πρωταγωνιστή έναν κούριερ που γοητεύτηκε από την ιδέα της ψηφιακά καθορισμένης αυτοαπασχόλησης και, τελικά, διαλύθηκε στις μυλόπετρες της εκμετάλλευσης, περίπου στα μισά ευχόμουν να τελειώσει γιατί δεν άντεχα άλλο να παρακολουθώ τη συντριβή αυτού του ανθρώπου που ονειρεύτηκε να γίνει αφεντικό του εαυτού του και έζησε τον απόλυτο εφιάλτη της εργασίας χωρίς καμία κρατική προστασία.

Την επόμενη φορά που θα έρθει ο ντελιβεράς στο σπίτι, ας  είμαστε χαμογελαστοί μαζί του. Και ας του αφήσουμε όσο μεγαλύτερο φιλοδώρημα μπορούμε. Δεν θα του μείνει όλο. Ούτε καν αυτό.

Πηγή: Tvxs

«Προσέχετε τι ανεβάζετε! Το Ιντερνετ δεν είναι παιδική χαρά»

«Προσέχετε τι ανεβάζετε! Το Ιντερνετ δεν είναι παιδική χαρά»

Ειδικός σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας δίνει μέσα από «ΤΑ ΝΕΑ» επτά πολύ σημαντικές συμβουλές στους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ώστε να θωρακίσουν, στο μέτρο που είναι δυνατό, τα προσωπικά τους δεδομένα

Μετά το πρώτο σοκ από την κυβερνοεπίθεση με διαρροή-μαμούθ προσωπικών δεδομένων 533 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook παγκοσμίως και 617.000 χρηστών στην Ελλάδα, οι ειδικοί για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προτείνοντας απλούς τρόπους προφύλαξης από κακόβουλες επιθέσεις που μπορεί να μας στοιχίσουν πολύ ακριβά. Ο Κωνσταντίνος Βαβούσης από τον ελληνικό ιστότοπο για θέματα ψηφιακής ασφάλειας, secnews.gr, προτείνει τι μπορεί να κάνει ο καθένας μας για να θωρακίσει τα προσωπικά του δεδομένα. «Δεν είναι παιδική χαρά το Διαδίκτυο όπως νομίζουν κάποιοι», σημειώνει μιλώντας στα «ΝΕΑ».

Αναλυτικά τα επτά βήματα που προτείνει:

1.Προστατεύουμε τον κωδικό πρόσβασης. Δεν χρησιμοποιούμε τον ίδιο κωδικό για όλα τα κοινωνικά δίκτυα. Σε κανέναν άλλον ιστότοπο δεν χρησιμοποιούμε τον ίδιο κωδικό. Και προφανώς δεν τον μοιραζόμαστε με κανέναν.

2.Δεν αποκαλύπτουμε ποτέ στοιχεία σύνδεσης. Για παράδειγμα, μας στέλνουν ένα fishing mail που λέει: «συνδεθείτε με το email και τον κωδικό σας, μπείτε εδώ». Κανένας δεν πρέπει να μας ζητήσει στοιχεία πρόσβασης και εμείς δεν πρέπει να τα δίνουμε. Οταν θέλουμε να συνδεθούμε σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει μόνοι μας να πληκτρολογούμε τη διεύθυνση, ειδικά αν έχουμε οποιαδήποτε αμφιβολία, και να πατάμε «Log in». E-mail που μας στέλνουν σε Facebook και Τwitter είναι πιθανότητα fishing (ηλεκτρονικό ψάρεμα).

3.Οταν χρησιμοποιούμε κοινό υπολογιστή, κάνουμε πάντα αποσύνδεση. Καθίσαμε στο πανεπιστήμιο, στο Ιντερνετ καφέ, στο αεροδρόμιο για να δούμε το mail μας, το Τwitter μας, πάντα «Log off». Ακόμα και από υπολογιστή φίλου μας.

4.Δεν αποδεχόμαστε αιτήματα φιλίας από άτομα που δεν γνωρίζουμε. Υπάρχουν απατεώνες που χρησιμοποιούν ψεύτικους λογαριασμούς. Είχαμε περιπτώσεις που ισχυρίζονταν κάποιοι ότι είναι βετεράνοι πολέμου και απευθύνονταν σε κυρίες συγκεκριμένου ηλικιακού γκρουπ και προφίλ για να τους αποσπάσουν χρήματα. Να κρατάμε στον νου ότι ποτέ δεν ξέρουμε ποιος βρίσκεται πραγματικά στην άλλη άκρη του καλωδίου. Ας σκεφτούμε μόνο ότι κάποιος αγνώστου ταυτότητος που θα δει πού μένουμε και τι κάνουμε μπορεί να απειλήσει την ίδια μας τη ζωή.

5.Δεν κάνουμε κλικ ποτέ σε ύποπτους συνδέσμους. Παράδειγμα, κάποιος φίλος - που πιθανότατα έχει χακαριστεί και ο ίδιος - μοιράστηκε μαζί μας έναν σύνδεσμο με θέματα κυρίως επικαιρότητας ή συνδέσμους από πορνογραφικό υλικό. «Διέρρευσαν οι προσωπικές φωτογραφίες του τάδε ή της τάδε ηθοποιού». Ολα αυτά διασπείρονται μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μαζί τους τα κακόβουλα λογισμικά.

 

«Αυτό που θα πρέπει να μας τρομάξει δεν είναι τόσο η διαρροή όσο το τι μπορεί να κάνει κανείς με αυτά τα στοιχεία», λέει ο Κωνσταντίνος Βαβούσης

 

6.Ολα τα κοινωνικά δίκτυα έχουν επιπλέον ρυθμίσεις ασφαλείας. Καλό είναι να τις ενεργοποιούμε. Ενεργοποίηση, ταυτοποίηση δύο παραγόντων, το γνωστό ως «two factor authentication». Ειδικά με το Ιnstagram γίνεται χαμός γιατί οι περισσότεροι επειδή είναι καινούριο μέσο πιστεύουν ότι οι χάκερ δεν ενδιαφέρονται. Παρ' όλ' αυτά, πολλοί διάσημοι την έχουν πατήσει. Ενεργοποιήστε το two factor authentication. Ενας επιπλέον κωδικός είναι πέραν του κωδικού που έχουμε βάλει και έρχεται ένα μήνυμα επιβεβαίωσης από την ειδική υπηρεσία των social network στο κινητό που μας βοηθά να κρατάμε τον λογαριασμό μας ασφαλή. Είναι η βέλτιστη μέθοδος ασφάλειας.

7.Οι χρήστες συνήθως πελαγώνουν με τους κωδικούς γιατί νομίζουν ότι πρέπει να τους θυμούνται με αποτέλεσμα να τους σημειώνουν πρόχειρα σε τεφτέρια ή σε αρχεία στην επιφάνεια εργασίας. Αυτό είναι λάθος. Υπάρχουν κρυπτογραφημένες εφαρμογές που διαφυλάσσουν τους κωδικούς μας, όπως το «keep us» ή το «last pass», που είναι αποθετήρια κωδικών. Χρειαζόμαστε μόνο έναν master κωδικό που θα τον απομνημονεύσουμε και που θα είναι περίπλοκος - κεφαλαία, πεζά, αριθμούς, γράμματα, σύμβολα, πάνω από 12-14 χαρακτήρες. Μπαίνοντας σε αυτή την εφαρμογή θα έχουμε όλους τους κωδικούς μας αποθηκευμένους. Και φροντίζουμε οι κωδικοί να μη μας θυμίζουν τίποτα. Για να συνδεθούμε τους κάνουμε αντιγραφή επικόλληση από την εφαρμογή.

Τέλος, για να διαπιστώσει κανείς αν ο λογαριασμός του είναι ένας από τους εκατομμύρια που δέχθηκαν την επίθεση μπορεί να «μπει» στο ακόλουθο link https://www.haveibeenpwned.com/ και βάζοντας το e-mail του στο ειδικό πεδίο να ενημερωθεί σχετικά. Ο Κωνσταντίνος Βαβούσης προειδοποιεί: «Αυτό που θα πρέπει να μας τρομάξει δεν είναι τόσο η διαρροή όσο το τι μπορεί να κάνει κανείς με αυτά τα στοιχεία. Οταν κάποιος ξέρει ότι αυτά είναι τα στοιχεία μας μπορεί να ενορχηστρώσει μια επόμενη στοχευμένη επίθεση. Αρα, η διαρροή μάς προβληματίζει για τον όγκο της και σε δεύτερο επίπεδο για το γεγονός ότι τα στοιχεία που διέρρευσαν τα ανήρτησαν οι χρήστες οικειοθελώς. Μεγάλη προσοχή στο τι ανεβάζουμε. Στο κυβερνοχώρο δεν είναι όλοι φίλοι μας».

https://www.tanea.gr/

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας

 Βατόμουρα: 

9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας 

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

Τα βατόμουρα είναι πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών, γεγονός που τα καθιστά υγιεινή και ωφέλιμη προσθήκη στη διατροφή.

Η συχνή κατανάλωσή τους, ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, βοηθά στην αντιμετώπιση της διάρροιας, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και βελτιώνει την υγεία της στοματικής κοιλότητας

Η φλούδα τους έχει επουλωτική δράση και τα φύλλα του φυτού χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση ποικίλων παθήσεων του πεπτικού.

Δείτε στη gallery που ακολουθεί 9 λόγους που πρέπει σήμερα κιόλας να τα εντάξετε στην διατροφή σας.

Αντικαρκινική δράση: Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, υδατάνθρακες και βιταμίνη C. Η συχνή κατανάλωσή τους προστατεύει τα κύτταρα από τις τοξίνες, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιαγγειακών παθήσεων.

Αντιμετωπίζουν τη διάρροια: Η βερβερίνη μειώνει τον κίνδυνο βακτηριακών λοιμώξεων, όπως αυτές που προκαλούνται από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, και τα επεισόδια διάρροιας, καθώς επιβραδύνει τις κενώσεις.

Υψηλή θρεπτική αξία: Ένα τέταρτο φλιτζανιού αποξηραμένα βατόμουρα παρέχει 89 θερμίδες, ένα γραμμάριο πρωτεΐνης, ένα γραμμάριο λίπους, 18 γραμμάρια υδατανθράκων, τρία γραμμάρια φυτικών ινών, ενώ καλύπτει το 213% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C και το 15% σε σίδηρο.

Αντιμικροβιακή δράση: Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε ψευδάργυρο, μαγγάνιο και χαλκό, μέταλλα τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό και μειώνουν τον κίνδυνο λοιμώξεων.

Μειώνουν τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου: Το μεταβολικό σύνδρομο, είναι μια σύνθετη παθολογική κατάσταση που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, ισχαιμικού εγκεφαλικού και διαβήτη τύπου 2. Η συχνή κατανάλωση βατόμουρων μειώνει τα συμπτώματα του μεταβολικού συνδρόμου βελτιώνοντας την υγεία.

Μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη: Η συχνή κατανάλωση βατόμουρων έχει αποδεχθεί ότι μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, προλαμβάνοντας τον διαβήτη και συμβάλλοντας στην διαχείριση των συμπτωμάτων του.

Βελτιώνουν την καρδιακή και εγκεφαλική λειτουργία: Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ανθοκυανίνες ενισχύουν την υγεία της καρδιάς και τη λειτουργία του εγκεφάλου. Οι ανθοκυανίνες μειώνουν την πηκτικότητα του αίματος και εμποδίζουν τον σχηματισμό θρόμβων.

Βελτιώνουν τη στοματική υγεία: Η συχνή κατανάλωση βατόμουρων μειώνει τον κίνδυνο φλεγμονωδών παθήσεων της στοματικής κοιλότητας, όπως είναι η συσσώρευση πλάκας και η ουλίτιδα. Μελέτες έδειξαν ότι η χρήση οδοντικού τζελ με γεύση βατόμουρου για 21 ημέρες, μείωσε σημαντικά την πλάκα και τον κίνδυνο ουλίτιδας.

Αντιφλεγμονώδη δράση: Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε βερβερίνη, μια βιοδραστική ουσία η οποία μειώνει τα επίπεδα σακχάρου και την κακή χοληστερόλη. Η συχνή κατανάλωσή τους βοηθά στην απώλεια βάρους, προστατεύει την υγεία της καρδιάς και μειώνει τα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό.

Πηγή: Medical Daily

https://www.onmed.gr/

Πόσο ζυγίζουν τα πεφταστέρια που πέφτουν κάθε χρόνο στη Γη;

 Πόσο ζυγίζουν τα πεφταστέρια που πέφτουν κάθε χρόνο στη Γη;


Μελέτη στην Ανταρκτική υπολογίζει ότι κάθε χρόνο φτάνουν στην επιφάνεια του πλανήτη 5.200 τόνοι μικρομετεωριτών

Αν δικαιούμαστε μια ευχή για κάθε πεφταστέρι που επιζεί της πύρινης καθόδου από τον ουρανό και φτάνει μέχρι την επιφάνεια ζωής, πόσες ευχές δικαιούμαστε τον χρόνο;

Ακόμα κι αν θεωρήσουμε ότι κάθε τέτοιος μικρομετεωρίτης ζυγίζει ένα ολόκληρο γραμμάριο, νούμερο που υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο, η απάντηση φτάνει το αστρονομικό νούμερο των 5,2 δισεκατομμυρίων ευχών.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την τελευταία μελέτη για το θέμα, η οποία υπολογίζει ότι κάθε χρόνο φτάνουν στην επιφάνεια του πλανήτη 5.200 τόνοι μικρομετεωριτών.

Σύμφωνα με τους Γάλλους ερευνητές που υπογράφουν τη δημοσίευση στο Earth & Planetary Science Letters, οι οποίοι πέρασαν 20 χρόνια συλλέγοντας μικρομετεωρίτες από μια παρθένα περιοχή της Ανταρκτικής, το 80% των μικρομετεωριτών αυτών είναι σκόνη που άφησαν πίσω τους κομήτες, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από αστεροειδείς.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ο Ζαν Ντουπρά του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας οργάνωσε έξι αποστολές στον γαλλο-ιταλικό ερευνητικό σταθμό Concordia που βρίσκεται στον Θόλο C του Υψιπέδου της Ανταρκτικής, μια απομονωμένη περιοχή σε υψόμετρο 3.200 μέτρων. Η θέση αυτή είναι ιδανική για τη συλλογή μικρομετεωριτών αφενός επειδή η γήινη σκόνη απουσιάζει σχεδόν εντελώς και επειδή τα εξωγήινα σωματίδια ξεχωρίζουν πιο εύκολα στο χιόνι.

Μικρομετεωρίτηες από την Ανταρκτική σε εικόνα ηλεκτρονικού μικροσκοπίου (© Cécile Engrand/Jean Duprat)

Οι ερευνητές μέτρησαν τα σωματίδια με διάμετρο 30 έως 350 μικρόμετρα ή χιλιοστά του χιλιοστού. Διαίρεσαν τον αριθμό τους διά την επιφάνεια συλλογής που εξέτασαν και υπολόγισαν έτσι τη ροή μετεωριτών ανά τετραγωνικό μέτρο εδάφους. Και από εκεί, υπολόγισαν την μάζα των μικρομετεωριτών που πέφτουν σε κάθε τετραγωνικό μέτρο της σε όλο τον πλανήτη.

Η ποσότητα των 5.200 τόνων το χρόνο είναι τουλάχιστον 10 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα των μακροσκοπικών μετεωριτών που πέφτουν στη Γη κάθε χρόνο, η οποία υπολογίζεται στους 10 με 50 τόνους.

Πάντως η νέα εκτίμηση είναι σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με τα νούμερα που έδινε για το ίδιο θέμα μελέτη του 1998 στο Nature, σύμφωνα με την οποία η μάζα των μικρομετεωριτών πρέπει να κυμαίνεται από 1.300 έως 4.100 τόνους ανά έτος.

Οι μικρομετεωρίτες εισέρχονται στην ατμόσφαιρα με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 10 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο και θερμαίνονται λόγω τριβής με τα μόρια αέρα. Συχνά γίνονται ορατοί ως διάττοντες αστέρες, αν και πολλοί διάττοντες εξαερώνονται κατά την πτώση και δεν φτάνουν στο έδαφος ως μικρομετεωρίτες.

Στην πραγματικότητα, ελάχιστα από τα σωματίδια που εισέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα καταφέρνουν να φτάσουν στο έδαφος. Σύμφωνα με μελέτη που είχε δημοσιευτεί το 1993 στο Science, η συνολική μάζα των μικροσωματιδίων που περνά στην ανώτερη ατμόσφαιρα φτάνει τους 20 με 60 χιλιάδες τόνους το χρόνο.

Όπως φαίνεται, το Ηλιακό Σύστημα είναι ένα πολύ σκονισμένο μέρος.

https://www.in.gr/

Κριθαράκι στο μάτι: 4 φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης

 Κριθαράκι στο μάτι: 4 φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης 

Κριθαράκι στο μάτι: 4 φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης (εικόνες)

Το κριθαράκι στο μάτι (ή κριθή όπως ονομάζεται επιστημονικά) είναι αποτέλεσμα μόλυνσης από το βακτήριο του σταφυλόκοκκου και μπορεί να εμφανιστεί είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά στο μάτι.

Αρκετοί συγχέουν το κριθαράκι με το χαλάζιο, όμως οι δύο παθήσεις έχουν διαφορετικά συμπτώματα και απαιτούν διαφορετική αντιμετώπιση.

Τα βασικότερα συμπτώματα που υποδεικνύουν ότι ο ερεθισμός στην περιοχή του ματιού είναι κριθαράκι, είναι οίδημα και πόνος στο βλέφαρο, έκκριση δακρύων, κοκκίνισμα και ευαισθησία κατά την ψηλάφηση, μικρού μεγέθους εξάνθημα επάνω στο βλέφαρο, περιμετρικά του ματιού ή στις εσοχές του και δυσφορία όταν ανοίγουμε τα μάτι

Δείτε 4 τρόπους για να το αντιμετωπίσετε με φυσικό τρόπο.

Εφαρμόστε ζεστή κομπρέσα στην περιοχή του ματιού ή κάντε απαλό μασάζ με καθαρά χέρια και χλιαρό νερό: Η θερμότητα βοηθά το πύον να έρθει στην επιφάνεια και να υποχωρήσει η κριθή.

Καθαρίστε επιμελώς την περιοχή με ειδικό μη-ερεθιστικό σαπούνι ή για παιδιά και χλιαρό νερό, προκειμένου να διατηρήσετε την περιοχή καθαρή και να αποτρέψετε την πιθανότητα επανεμφάνισης.

Αποφύγετε τη χρήση μακιγιάζ και καλλυντικών εργαλείων, που ίσως μεταφέρουν μικρόβια από το ένα μάτι στο άλλο, επιδεινώνοντας τον ερεθισμό και καθυστερώντας την διαδικασία της επούλωσης.

Αυξήστε την κατανάλωση τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη Α (σολομός, τόνος), βιταμίνη Β6 (αρακάς, φασόλια, κοτόπουλο) βιταμίνη Β3 (ηλιόσπορο), ενώ σημαντικό είναι να πίνετε και αρκετό νερό (τουλάχιστον 6 ποτήρια ημερησίως).

Πηγή: healthline.com

https://www.onmed.gr/

SAINT LAURENT - MEN'S SPRING SUMMER 2021

SAINT LAURENT - 
MEN'S SPRING SUMMER 2021



Κανένα ζήτημα

ΠΩΣ ΜΑΚΡΙΑ ΝΥΧΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2021 από ANTHONY VACCARELLO

Αναπνοή, φτάνοντας στον ορίζοντα, κοιτάζοντας το μέλλον, ανεξάρτητα από το πόσο καιρό είναι η νύχτα.
Πέρα από τους ουρανούς και τις αρχιτεκτονικές του Παρισιού, της Νέας Υόρκης και του Πεκίνου, μια συνεχής έλξη επαναπροσδιορίζει τη βαρύτητα.

Σκηνοθεσία από NATHALIE CANGUILHEM SOUNDTRACK από την SEBASTIAN

Περισσότερα για: http://www.ysl.com

Ενας Γάλλος φωτογράφος «κρυφοκοιτάζει» πολυτελή διαμερίσματα, μέσα στην πανδημία

 Ενας Γάλλος φωτογράφος «κρυφοκοιτάζει» πολυτελή διαμερίσματα, μέσα στην πανδημία 

Περιμένει την μπλε ώρα, όταν η μέρα συναντά τη νύχτα, για να φωτογραφίσει σε όλη τους την αίγλη και μαζί την καθημερινότητα, διαμερίσματα στο Παρίσι. Οι φωτογραφίες αυτές του Raphael Metivet, κυρίως μέσα στην πανδημία, έχουν προκαλέσει αίσθηση σε όλο τον κόσμο, σε έναν συνδυασμό νοσταλγίας για τα ταξίδια και ηδονοβλεπτικής εμπειρίας.

Eχουμε εξοικειωθεί -συχνά εθιστεί- να βλέπουμε τις ζωές των άλλων, να σκρολάρουμε ή να ζουμάρουμε σε εικόνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ηδονοβλεψίες, περίεργοι έως λαίμαργοι για τις ζωές των άλλων, συνήθως επωνύμων, ή οικείων προσώπων. Αυτό το αντανακλαστικό λοιπόν, σε συνδυασμό με τη βίαιη ρήξη με καθετί που θεωρούσαμε δεδομένο, με τα εμπόδια στην κυκλοφορία, γέννησαν μέσα στην πανδημία ένα πραγματικό φαινόμενο, στο Instagram.


Ο λόγος για τις φωτογραφίες του Γάλλου φωτογράφου Raphael Μetivet, μέσα στα φωτισμένα διαμερίσματα, συνήθως στους τελευταίους ορόφους των κτιρίων στο Παρίσι, κυρίως στο 16o arrondissment (δημοτικό διαμέρισμα). Στην ένδοξη, πλέον, αρχιτεκτονική γραφή που επέβαλε ο πολεοδόμος Οσμάν υπό τις εντολές του αυτοκράτορα Ναπολέοντα του Τρίτου, αλλά και σε κτίρια που προέκυψαν ως τα τέλη της δεκαετίας του 1920 και που φιλοξενούν την ελίτ της γαλλικής πρωτεύουσας.

Στα σωθικά της πόλης, μέσα από τις εσωτερικές αυλές, η θέα έχει κάτι το ερμητικό και μαζί σαγηνευτικό. / Raphael Metivet Instagram

Ιχνη ανθρώπινης ζωής στα «ένδοξα Παρίσια»

Ο Metivet, που μένει στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα, δεν κάνει αρχιτεκτονική φωτογραφία, ή φωτογραφία τοπίου. Δεν είναι τόσο η κατασκευή που τον ενδιαφέρει, αλλά το πώς αυτή γίνεται η πλατφόρμα της πραγματικής ζωής. Τον ενδιαφέρει το φως που λάμπει μέσα από το παράθυρο, το γαλαζωπό φως του λάπτοπ πάνω στο οποίο είναι σκυμμένος ο κάτοικος του διαμερίσματος, η τεράστια φωτογραφία με γυμνά του Xέλμουτ Νιούτον σε έναν τοίχο, τα απομεινάρια ενός πάρτι. Τα πανέμορφα κτίρια που φέρουν την σφραγίδα του Οσμάν είναι σχεδόν το πρόσχημα. Και δικαιώνουν κατά μια έννοια τον ορισμό των κατοικιών κατά τον Αρη Κωνσταντινίδη: Δοχεία ζωής.


Ο Metivet, που έχει εργαστεί στο τμήμα ηλεκτρονικού εμπορίου κορυφαίων γαλλικών οίκων πολυτελών ειδών, άρχισε να φωτογραφίζει τους δρόμους της πόλης του πριν από ακριβώς τρία χρόνια. Σύντομα όμως κατάλαβε ότι αυτή η διαδικασία έχει κάτι το τετελεσμένο. Η νεκρική ακινησία της αρχιτεκτονικής ως μνημείου που μετά από μερικές φωτογραφίες δεν μπορεί να αφηγηθεί κάτι νέο πέρα από αυτό που έχει ήδη δηλωθεί και έχει γίνει σχεδόν κλισέ. «Πόσες διαφορετικές φωτογραφίες να βγάλεις από την όψη του Μουσείου του Λούβρου», αναρωτιέται. Ετσι γεννήθηκε η ιδέα της καταγραφής αυτού που δίνει κίνηση, εξέλιξη, νέα ζωή διαρκώς στα κτίρια: της ανθρώπινης ζωής μέσα σε αυτά. ¨Η έστω, του ίχνους της ανθρώπινης ζωής.


Περιμένοντας την μπλε ώρα στην Πόλη του Φωτός

Το έκανε αυτό, με έναν τρόπο ηδονοβλεπτικό -αν και είναι σαφώς πιο λυρικό, πιο ευχάριστο να βλέπει ή να ακούει κανείς την λέξη voyeurism. Ανέβηκε όσο πιο ψηλά μπορούσε και το επιτρεπόταν σε πολυκατοικίες, στις ταράτσες ή στα διαμερίσματα φίλων του.


Περίμενε υπομονετικά να σουρουπώσει, λίγο μετά το χρυσό του ηλιοβασιλέματος, λίγο πριν το μαύρο της νύχτας. Προτιμά αυτή τη στιγμή, την μπλε ώρα ως τον ιδανικό φωτισμό για τις εικόνες του. Μέσα στην πανδημία, με τον περιορισμό της κυκλοφορίας, την καραντίνα, την τηλεργασία, του δόθηκαν οι ιδανικές συνθήκες για το πρότζεκτ του, καθώς τα διαμερίσματα είχαν διαρκώς ζωή, ένα φως αναμμένο. Εδειχναν τον τρόπο που κατοικούνται.


Ανατρέχοντας στον «Σιωπηλό μάρτυρα» του Χίτσκοκ

Όταν πρωτοαντίκρυσα τις εικόνες του στο Instagram, η ομορφιά του Παρισιού, η θλίψη για το αβέβαιο τού πότε θα ταξιδέψω ξανά και το ηδονοβλεπτικό ένστικτο που έχω αναπτύξει λόγω του Instagram, γρήγορα παραμέρισαν για να με στείλουν εκεί που εντοπίζω την μήτρα του έργου του Metivet, με κάποιον τρόπο. Στην ταινία του Αλφρεντ Χίτσκοκ «Σιωπηλός μάρτυρας», το σπουδαίο ψυχολογικό δράμα του 1954, ίσως την κορυφαία ταινία του. Σε ένα διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη, εγκλωβισμένος εξαιτίας του σπασμένου ποδιού του, βαριεστημένος, ένας φωτογράφος αρχίζει να παρακολουθεί τις ζωές των απέναντι, με τα κιάλια, με τη φωτογραφική του μηχανή.


Στιγμιότυπο από την ταινία «Σιωπηλός μάρτυρας» του Χίτσκοκ


Όπως ο Τζεφ, με την έντονη κοινωνική ζωή ξαφνικά βρίσκεται κλεισμένος στο σπίτι και αναζητά διέξοδο και ερεθίσματα έξω από το παράθυρό του, στους απέναντι, έτσι και ανά τον κόσμο βρεθήκαμε κλεισμένοι στα σπίτια μας μέσα στην καραντίνα, να κοιτάζουμε προς τα έξω αναζητώντας την πραγματική ζωή. Εστω και μέσα από τα παράθυρα των γειτόνων. Με αυτή την έννοια κάτι το προφητικό υπάρχει σε αυτή την ταινία του Χίτσκοκ. Καθηλωμένοι και εμείς, βλέπουμε μέσα από τον φακό του Metivet, εικόνες που ελάχιστες πρωτεύουσες προσφέρουν μέσα στα κάδρα των διαμερισμάτων.


Οσα βλέπει ο πρωταγωνιστής του Χίτσκοκ από το πίσω παράθυρο, καθηλωμένος λόγω του σπασμένου ποδιού του.

«Ξεκοιλιάζοντας» το Παρίσι

Ο Μetivet έχει μεγάλη αδυναμία σε όλο το 16o δημοτικό διαμέρισμα και γενικά στο κομμάτι του Παρισιού που καθορίστηκε από τον Οσμάν -αν και όταν δημιουργήθηκε αντιμετωπίστηκε με αρνητική κριτική, ενώ ακόμα και σήμερα χαρακτηρίζεται ως ένας θύλακας για την ελίτ των Γάλλων, ως ένα άρτιο ταξικό αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό εγχείρημα. Περιελάμβανε την κατεδάφιση 19.730 ιστορικών κτιρίων και την ανέγερση 34.000 νέων. Μεγάλα βουλεβάρτα, λεωφόροι, πάρκα ήρθαν να σπάσουν την εικόνων των στενών δρόμων και διαδρομών, πλατείες δημουργήθηκαν, συντριβάνια, ανεγέρθηκε η όπερα του Παρισιού, θέατρα. Οι εργασίες διήρκησαν από το 1853 ως περίπου το 1920 και ο ίδιος ο Οσμάν, κάπως περήφανα, τις είχε περιγράψει ως επιχείρηση «να ξεκοιλιάσουν το Παρίσι».


O Mativet φωτογραφημένος σε μια στέγη στο Παρίσι -φυσικά! / Εικόνα @carina_ta_legao

Είναι εξιδανικευμένη η ζωή στο Παρίσι όπως τη παρουσιάζει ο Metivet; Αν όχι εξιδανικευμένη, είναι σίγουρα μια εικόνα που ορίζεται από τους ίδιους τους αποκλεισμούς που επιβάλλει: κάθε τι που θυμίζει ρουτίνα, επαναληπτικότητα μαζικών εικόνων ζωής τύπου IKEA και Coca Cola. Μια μεγαλοαστική καθημερινότητα συναντάμε εδώ, μαζί με την αρχιτεκτονική της πόλης που αγαπά και εγκλωβίζει το φως. Είναι αυτή η γοητεία, η μοναδικότητα και η ειδική κατηγορία ηδονοβλεπτικής τέρψης εξάλλου που οδήγησε τον οίκο Saint Laurent, μέσα στους περιορισμούς της πανδημίας, να κάνει την επίδειξή του για την κολεξιόν Ανοιξη/Καλοκαίρι 2021 στις ταράτσες του Παρισιού δημιουργώντας ένα ψηφιακό θέαμα αριστουργηματικό, χορταστικό για τις τάσεις φυγής και ταξιδιού που κατατρύχουν τους πολίτες ανά τον κόσμο. Τα μοντέλα κάνουν μια διαδρομή από την Μονμάρτη και την Παναγία των Παρισίων, ως τις οροφές των πολυκατοικιών, σε ένα φιλμ που έχει τον υπαινικτικό τίτλο «Οσο μεγάλη και αν είναι η νύχτα».

Τα μπαλκόνια γίνονται σκηνές, θέατρα

Ο Μetivet επιμένει ότι οι άνθρωποι είναι μέρος μόνο της φωτογραφίας του, ποτέ δεν είναι το κεντρικό θέμα. Χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική, το φως, το πέρασμα του ανθρώπου για μια εικόνα που καλεί τον θεατή να της δώσει όποια αφήγηση ο ίδιος επιθυμεί. Σαν ένα μέντιουμ, ένας μεσολαβητής αυτού που συμβαίνει με το φαντασιακό μας. Μπορεί όχι το σώμα, αλλά ναι, κάτι εντός μας μπορεί να συνεχίσει να ταξιδεύει. Όπως έλεγε στο πρώτο κύμα της πανδημίας, ένα χρόνο πριν, στο iefimerida o καθηγητής Αρχιτεκτονικής Ανδρέας Κούρκουλας, τα άδεια μπαλκόνια, και εδώ, στην Ελλάδα απόκτησαν ζωή. «Εχει τρομερό ενδιαφέρον ότι ξαφνικά τα μπαλκόνια γίνονται σκηνές και θέατρο. Γίνονται θέσεις είτε για να παίξουμε, είτε για να ακούσουμε».



Η ζωή σε ένα μπαλκόνι στο δεύτερο arrondissment / Raphael Metivet

Αφηγήθηκε μάλιστα την εξής ιστορία: «ένας σπουδαίος Ιταλός αρχιτέκτονας, ο Luigi Snozzi, για μια διάλεξη στη Θεσσαλονίκη και μετά στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μας είπε “έκανα τη διαδρομή από Θεσσαλονίκη-Αθήνα και κοιτούσα όλες αυτές τις πολυκατοικίες με τα μπαλκόνια. Δεν είδα ποτέ ψυχή να κάθεται σε αυτά”. Διότι στην Ελλάδα ένα μεγάλο κομμάτι της συνεύρεσης γινόταν στον δημόσιο χώρο και το μπαλκόνι έχασε σταδιακά την έννοια της φυγής από το σπίτι. Και ξαφνικά τώρα, βλέπεις κόσμο στα μπαλκόνια –αφού δεν μπορεί να βγει στους δρόμους- και είναι σαν να βγαίνει σε ένα κατώφλι για να επικοινωνήσει». Στην προβολή αυτής της διαπίστωσης, στο Παρίσι, ο Metivet δημιούργησε μια εμπειρία που έγινε παγκόσμια. Και προσφέρει στο τουριστικό προϊόν που είναι το Παρίσι για την επόμενη μέρα της πανδημίας, μια δύναμη, που άλλες μεγαλουπόλεις θα ζήλευαν.



Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/kosmos/kryfokoitazo-fotografies-diamerisma-parisi

https://www.iefimerida.gr/

ΜΥΣΤΙΚΗ ΑΚΡΟΠΟΛΗ - Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΒΡΑΧΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΞ ΑΥΤΟΥ -ΣΤΟΕΣ ΚΑΙ ΧΘΟΝΙΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ

ΜΥΣΤΙΚΗ ΑΚΡΟΠΟΛΗ  - Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΒΡΑΧΟΥ ΚΑΙ ΤΑ  ΠΕΡ ΙΞ ΑΥΤΟΥ - ΣΤΟΕΣ ΚΑΙ ΧΘΟΝΙΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ Dark tourism society Καλώς ήρθατε σ...