Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2020

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΩΤΗΣΗ: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΟΡΑΜΕ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΩΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ;

 

ΚΑΒΑΦΗΣ (από vequinox στο Aligizakis Manolis)

 

CP CAVAFY

Δημοσιεύτηκε: 07/12/2015 από vequinox στο Aligizakis Manolis 

αντίγραφο cavafy

ΦΩΝΕΣ
Ιδανικές και αγαπημένες φωνές
των νεκρών ή εκείνων που
για εμάς χάνονται όπως οι νεκροί.
Μερικές φορές μιλούν στα όνειρά μας.
κατά καιρούς τα μυαλά μας τα ακούνε όταν σκέφτονται.
Και με τον ήχο τους, για μια στιγμή, οι απόηχοι
επιστρέφουν από την πρώτη ποίηση της ζωής μας -
όπως η μακρινή μουσική, τη νύχτα, που εξαφανίζεται αργά.

ΦΩΝΕΣ

Ιδιες φωνες κι
ελευθερηνες που πεθαναν, η εκτενων που είναι
για μας χαρεις σαν τα πεθαμένους
Κάτο μες τα όνειρα μας ομιλούνε
κάποτε μες τηλεψη τες πληροφορίεςει το μυαλό
με με ήχο τους για την εφαρμογή εμφάνισης ή των
αντικειμένων από την εφαρμογή του υλικού της γυναίκας -
σαργή, την πρόσβαση, διαχωρίστηκε, που σβάρει.

ΚΕΡΙΑ

Οι μέρες του μέλλοντος στέκονται μπροστά μας
σαν μια σειρά από αναμμένα κεριά -
χρυσά, ζεστά και ζωηρά μικρά κεριά.
Οι μέρες του παρελθόντος παραμένουν πίσω,
μια θλιβερή γραμμή κεριών.
Οι πιο κοντινοί καπνίζουν,
κρύα κεριά, λιωμένα και γέρνουν.
Δεν θέλω να τα κοιτάξω. το σχήμα τους με λυπεί
και με λυπάμαι που θυμάμαι το προηγούμενο φως τους
Κοιτάζω μπροστά τα αναμμένα κεριά μου.
Δεν θέλω να κοιτάξω πίσω και να δω με τρόμο
πόσο γρήγορα επιμηκύνεται η σκοτεινή γραμμή,
πόσο γρήγορα πολλαπλασιάζονται τα καμμένα κεριά.

ΚΕΡΙΑ

Του προσετος η μέρες διακοντ 'εμπροστονα μας
σα εφαρμογη κεράκια αναμένα—
χρυσά, ζεστά, και ζωηρά κεράκια.
Η περασμένες μέρες πίσω μέτρηση,
κάθε θλιβερή εφαρμογή κερί σβυστικά ταδιαθέτουν
έξα κανακονικά,
κρύα κεριά, λυωμένα, και κυρτά
Δεν χρειάζεται τίποτα να προσφέρουμε με λυπεί η μορφή των
και με λυπεί το περιεχόμενο των ου θυμούμαι.
Εμπρός κυττάζω τ 'αναμένα μου κεριά
Δεν απαιτείται οχληρίσματα να μην διω και
φρίξω τίποτα που η σκτεινή εμφάνιση μακραδιαθέτουμε
τα που τα σ συστά κεριά πληθαχ.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ CAVAFY

«Είμαι κατάγονος από την Κωνσταντινούπολη, αλλά γεννήθηκα στην Αλεξάνδρεια - σε ένα σπίτι στην οδό Seriph. Έφυγα σε νεαρή ηλικία και πέρασα πολλά χρόνια από την παιδική μου ηλικία στην Αγγλία. Επισκέφτηκα τη χώρα αργότερα ως ενήλικας, αν και για μικρό χρονικό διάστημα. Έζησα επίσης στη Γαλλία. Κατά την εφηβεία μου έζησα στην Κωνσταντινούπολη για περίπου δύο χρόνια. Δεν έχω επισκεφτεί την Ελλάδα εδώ και πολύ καιρό. Η τελευταία μου απασχόληση ήταν ως υπάλληλος σε κυβερνητικό γραφείο υπό το Υπουργείο Δημοσίων Έργων της Αιγύπτου. Μιλάω Αγγλικά, Γαλλικά και μερικά Ιταλικά. "
Αυτή η αυτοβιογραφική σημείωση του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη ή του Κωνσταντίνου Πέτρου Καβάφη, (Κωνσταντίνος Πέτρου Καβάφης), που δημοσιεύτηκε το 1924 στο εορταστικό τεύχος του περιοδικού New Art, μπορεί να συμπληρωθεί με τα ακόλουθα.
Ο Cavafy γεννήθηκε στις 17/29 Απριλίου του 1863. Γιος μιας οικογένειας εμπόρων, είχε οκτώ μεγαλύτερα αδέλφια που όλοι πέθαναν πριν από αυτόν. Δύο από τα αδέρφια του ήταν ζωγράφοι και άλλος έγραψε ποιήματα στα Αγγλικά και στα Γαλλικά. ξάδερφος του μεταφρασμένου Σαίξπηρ του.
Ο πατέρας του πέθανε το 1870 αφήνοντας την οικογένεια σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Η μητέρα του Cavafy μετέφερε την οικογένεια στην Αγγλία, όπου οι δύο μεγαλύτεροι γιοι ανέλαβαν την επιχείρηση του πατέρα τους. Ωστόσο, η απειρία τους προκάλεσε την καταστροφή της οικογενειακής τύχης και επέστρεψαν στην Αλεξάνδρεια. Όμως, τα λίγα χρόνια που ο Cavafy πέρασε στην Αγγλία διαμόρφωσε την ποιητική του ευαισθησία και έγινε τόσο άνετος με τη δεύτερη γλώσσα που έγραψε τα πρώτα του ποιήματα στα Αγγλικά.
Μετά το σύντομο χρονικό διάστημα που πέρασε στην Αγγλία, μετακόμισε με τη μητέρα του στην Κωνσταντινούπολη όπου ζούσε με τον παππού του. Η διαμονή του εδώ ήταν σύντομη και έφτασε στην Αλεξάνδρεια το 1879. Αν και ζούσαν σε μεγάλη φτώχεια και δυσφορία, έγραψε τα πρώτα του ποιήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Αφού εργάστηκε για μικρές περιόδους στην εφημερίδα της Αλεξάνδρειας και στο Αιγυπτιακό Χρηματιστήριο, σε ηλικία είκοσι εννέα ο Καβάφη ανέλαβε ραντεβού ως ειδικός υπάλληλος στην Αρδευτική Υπηρεσία του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, μια θέση που κατείχε για τα επόμενα τριάντα χρόνια. Μεγάλο μέρος της νέας του φιλοδοξίας κατά τη διάρκεια αυτών των ετών αφιερώθηκε στη συγγραφή ποιημάτων και πεζογραφικών δοκίμων.
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης είχε έναν πολύ μικρό κύκλο ανθρώπων γύρω του. Έζησε με τη μητέρα του μέχρι το θάνατό της το 1899, και μετά από αυτό με τους άγαμους αδελφούς του. Για μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής του έζησε μόνος του. Οι σημαντικές σχέσεις περιελάμβαναν την εικοσαετή γνωριμία του με τον EM Forster.
Ο Cavafy είχε μια μακροχρόνια φιλία με τον Αλέξανδρο Singopoulos, τον οποίο ο Cavafy χαρακτήρισε ως κληρονόμος και λογοτεχνικός εκτελεστής του όταν ήταν εξήντα ετών, δέκα χρόνια πριν από το θάνατό του.
Ο Καβάφη παρέμεινε σχεδόν άγνωστος στην Ελλάδα μέχρι αργά την καριέρα του. Εισήχθη στους ηπειρωτικούς Έλληνες λογοτεχνικούς κύκλους μέσω μιας ευνοϊκής κριτικής που έγραψε ο γνωστός Έλληνας συγγραφέας Ξενόπουλος το 1903. Ωστόσο, δεν είχε μεγάλη αναγνώριση, καθώς το στυλ γραφής του ήταν διαφορετικό από την κυρίαρχη ελληνική ποίηση της εποχής. Περίπου είκοσι χρόνια αργότερα, μετά τον πόλεμο του 1919-1923 μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, μια νέα γενιά ποιητών όπως ο Καρυωτάκης θα βρει κάποια έμπνευση στο έργο του Καβάφη.
Είναι γενικά αποδεκτό ότι ο Cavafy ήταν ομοφυλόφιλος και τα θέματα των ομοφυλοφιλικών σχέσεων εμφανίζονται σε πολλά ποιήματά του. Πράγματι, δεν υπάρχει σχεδόν καμία αναφορά σε μια γυναίκα ή μια κορέα, όπως στο έργο του Ελύτη όπου η κορέα είναι μια κυρίαρχη αισθησιακή εικόνα. Στο Cavafy, βρίσκουμε πολλές αισθησιακές αναφορές σε νεαρούς άνδρες ή εφήβους, όλες στις αρχές της δεκαετίας του '20.
Από το θάνατό του έχει μεγαλώσει η φήμη του και τώρα θεωρείται ένας από τους καλύτερους Έλληνες ποιητές. Το έργο του έχει δημοσιευτεί ξανά και ξανά και διδάσκεται σε σχολεία στην Ελλάδα, και σε κολέγια και πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο. Μια ταινία για τη ζωή του δημιουργήθηκε στην Ελλάδα το 1996.
Θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ποιητές της σύγχρονης Ελλάδας και μαζί με τον Παλαμά, τον Κάλβο, τον Σεφέρη, τον Ελύτη, τον Αιγονόπουλο και τον Ρίτσο, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αναβίωση και αναγνώριση της ελληνικής ποίησης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Το πρώτο του δημοσιευμένο ποίημα τυπώθηκε για το περιοδικό Έσπερος το 1886. Στη συνέχεια συνέχισε να εκδίδει τα ποιήματά του σε διάφορα περιοδικά στην Αλεξάνδρεια και την Αθήνα, καθώς και σε μερικές ιδιωτικές εκδόσεις των φίλων του. Δημοσίευσε επίσης άρθρα και φιλοσοφικούς διατρόφους σε εφημερίδες και περιοδικά της Λειψίας, της Κωνσταντινούπολης, της Αλεξάνδρειας και της Αθήνας.
Το 1926, η στρατιωτική κυβέρνηση της Πάγκαλου, μετά από υποβολή του Γ. Χαριτάκη, του απένειμε το «Ασημένιο Μετάλλιο του Φοίνικα». Την ίδια χρονιά ξεκίνησε η περιοδική Αλεξανδρινή Τέχνη υπό την καθοδήγησή του.
Μετά το θάνατό του, μια συλλογή 154 ποιημάτων δημοσιεύτηκε υπό τη φροντίδα του εκτελεστή του Αλεξάνδρου Σινγκαπούλου και της τότε γυναίκας του Ρίκα, και με τη συνεργασία του ζωγράφου Τάκη Καλμούχου. Από το 1948 ο «Ίκαρος» είναι ο εκδότης των έργων του Cavafy στην Ελλάδα.
Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του Cavafy στην Ελλάδα έγινε στα Ελληνικά Γραμματικά από τον Γρηγόριο Ξενόπουλο το 1903. Ταυτόχρονα, ο Άγγλος συγγραφέας EM Forster ήταν ο πρώτος που παρουσίασε τον ποιητή σε διεθνείς αναγνώστες.
Τα ποιήματα του Cavafy έχουν μεταφραστεί σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές γλώσσες και η πλειονότητα των πιο ώριμων ποιητικών δημιουργιών του έχουν μεταφραστεί και δημοσιευτεί από το 1951 έως το 1980: δύο φορές στα Αγγλικά, δύο στα Γαλλικά, μία στα Γερμανικά και μία στα Ιταλικά.
Πέθανε από καρκίνο του λάρυγγα στις 29 Απριλίου 1933, στα εβδομήντα γενέθλιά του, στην Αλεξάνδρεια.
Στον Καναδά, το πιο πολύτιμο έργο του Cavafy έχει δημιουργηθεί από τον Έλληνα Καναδό Ποιητή Μανώλη μεταφράζοντας και δημοσιεύοντας μια επιλογή ποιημάτων στο Constantine P. Cavafy - Poems.

http://www.libroslibertad.ca

Βιογραφία του μεταφραστή Μανώλη Αλιξιζάκη

Μανώλης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Μανώλης (Εμμανουήλ Αλιξιζάκης) είναι Ελληνο-Καναδάς ποιητής και συγγραφέας. Είναι ο πιο παραγωγικός συγγραφέας-ποιητής της ελληνικής διασποράς. Στην ηλικία των έντεκα, μετέγραψε το σχεδόν 500 χρονών ρομαντικό ποίημα Ερωτόκριτος, το οποίο κυκλοφόρησε σε περιορισμένη έκδοση 100 αριθμημένων αντιγράφων και διατέθηκε στα 5.000 δολάρια Καναδά: το πιο ακριβό βιβλίο του είδους του μέχρι σήμερα. Διορίστηκε πρόσφατα επίτιμος εκπαιδευτής και συνεργάτης της Διεθνούς Ακαδημίας Τεχνών, και απονεμήθηκε Μεταπτυχιακό για τις Τέχνες στη Λογοτεχνία. Είναι αναγνωρισμένος για την ικανότητά του να μεταφέρει εικόνες και σκέψεις με έναν πλούσιο και υποβλητικό τρόπο που μπαίνει σε κάτι βαθύ μέσα στον αναγνώστη. Γεννημένος στο χωριό Κολυμπάρι της Κρήτης το 1947, μετακόμισε με την οικογένειά του σε μικρή ηλικία στη Θεσσαλονίκη και μετά στην Αθήνα, όπου έλαβε το πτυχίο του στις Πολιτικές Επιστήμες από το Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μετά την αποφοίτησή του, υπηρέτησε στις ένοπλες δυνάμεις για δύο χρόνια και μετανάστευσε στο Βανκούβερ το 1973, όπου εργάστηκε ως σιδηρουργός, εργάτης τρένου, οδηγός ταξί και χρηματιστής, και σπούδασε αγγλική λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser. Έχει γράψει τρία μυθιστορήματα και πολλές συλλογές ποίησης, τα οποία κυκλοφορούν σταθερά ως δημοσιευμένα έργα. Τα άρθρα του, τα ποιήματά του και τα διηγήματά του σε ελληνικά και αγγλικά έχουν εμφανιστεί σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες στον Καναδά, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Σουηδία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, τη Ρουμανία, την Αυστραλία, την Ιορδανία, τη Σερβία και την Ελλάδα. Η ποίησή του έχει μεταφραστεί στα Ισπανικά, Ρουμανικά, Σουηδικά, Γερμανικά, Ουγγρικά, Αραβικά, Τουρκικά, Σερβικά, Ρωσικές γλώσσες και έχει δημοσιευτεί σε μορφή βιβλίου ή σε περιοδικά σε διάφορες χώρες. Ζει τώρα στο White Rock, όπου περνά το χρόνο του γράφοντας, κηπουρικά, ταξιδεύοντας και με επικεφαλής τον Libros Libertad, μια ανορθόδοξη και ανεξάρτητη εκδοτική εταιρεία που ίδρυσε το 2006 με την αποστολή της έκδοσης λογοτεχνικών βιβλίων. Το μεταφραστικό του βιβλίο "George Seferis-Collected Poems" συμπεριλήφθηκε στη λίστα των Ελληνικών Εθνικών Λογοτεχνικών Βραβείων με την υψηλότερη λογοτεχνική αναγνώριση της Ελλάδας.

ΒΡΑΒΕΙΑ
~ Βραβείο Διακεκριμένου Ποιητή και Συγγραφέα, City of Richmond, BC, 2014
~ 1ο Βραβείο Ποίησης, Διεθνής Ακαδημία Τεχνών για αυτήν τη μετάφραση του «Γιάννης Ρίτσου- Επιλεγμένα ποιήματα», 2014
~ Νικητής του βραβείου Δρ. Asha Bhargava, Διεθνές Δίκτυο Συγγραφέων Καναδάς, 2014
~ «George Seferis-Collected Poems» που μεταφράστηκε από τον Μανώλη, στην λίστα μετάφρασης για τα Ελληνικά Εθνικά Λογοτεχνικά Βραβεία
~ 1ο Βραβείο Ποίησης, Διεθνής Ακαδημία Τεχνών, για τη μετάφραση του «Γιώργος Σεφέρης-Συλλεκτικά ποιήματα», 2013
~ Master of Arts in Literature, International Arts Academy, 2013
~ 1ο βραβείο ποίησης, Διαγωνισμός ποίησης 7ου Βόλου, 2012
~ Επίτιμος εκπαιδευτής και συναδέλφους, International Arts Academy, 2012
~ 2ο βραβείο διηγήματος, φεστιβάλ Interartia, 2012
~ 2ο βραβείο ποίησης, Interartia Festival, 2012
~ 2ο βραβείο ποίησης, Interartia Festival, 2011
~ 3ο βραβείο διηγήσεων, Interartia Festival, 2011

ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΝΩΛΗΣ

Σώματα Chthonian, πίνακες του Ken Kirkby και ποιήματα του Μανώλη
Αλιτζακάκη, Libros Libertad, 2015 Εικόνες απουσίας, ποίηση, Εκδόσεις Ekstasis,
Φθινοπωρινά φύλλα 2015 , ποίηση, Εκδόσεις Ekstasis, 2014
Übermensch / Υπεράνθρωπος, ποίηση, Εκδόσεις Ekstasis, 2013
Μυθογραφία, πίνακες και ποιήματα, Libros Libertad, 2012
Nostos and Algos, ποίηση, Εκδόσεις Ekstasis, 2012
Vortex, ποίηση, Libros Libertad, 2011
The Circle, novel, Libros Libertad, 2011
Vernal Equinox, ποίηση, Εκδόσεις Ekstasis, 2011
Opera Bufa, ποίηση, Libros Libertad, 2010
Vespers, πίνακες και ποιήματα, Libros Libertad, 2010
τρίπτυχο, ποίηση, εκδόσεις Ekstasis, 2010
Nuances, ποίηση, εκδόσεις Ekstasis, 2009
Απόδοση, ποίηση, Libros Libertad, 2009
Impulses, ποιήματα, Libros Libertad, 2009
Troglodytes, ποιήματα, Libros Libertad, 2008
Petros Spathis, μυθιστόρημα, Libros Libertad, 2008
El Greco, ποίηση, Libros Libertad, 2007
Path of Thorns, ποίηση, Libros Libertad , 2006
Footprints in Sandstone, Poise, Authorhouse, Bloomington, Indiana, 2006
The Orphans, Poise, Authorhouse, Bloomington, Indiana, 2005
TRANSLATIONS by MANOLIS
Hours of the Stars, ποίηση του Δημήτρη Λιαντίνη, μετάφραση από τον Μανώλη Αλιζιζάκη, Libros Libertad, 2015

Hear Me Out, διηγήματα, από τον Τζούτζι Μαντζουράνη, μετάφραση από τον Μανώλη Αλιζιζάκη, Libros Libertad, 2015

Μύθοι χαϊδεύοντας, ποίηση της Ντίνα Γεωργάντοπουλου, μετάφραση από τον Μανώλη Αλιζιζάκη, Libres libertad, 2015

Idolaters, ένα μυθιστόρημα της Joanna Frangia, που μεταφράστηκε από τον Μανώλη Αλιξιζάκη, Libros Libertad, 2014

Τα
ποιημένα Tasos Livaditis-Selected, που μεταφράστηκαν από τον Manolis Aligizakis, Libros Libertad, 2014 Yannis Ritsos-Selected Poems, που μεταφράστηκε από τον Manolis Aligizakis, Εκδόσεις Ekstasis, 2013
Cloe and Alexandra-Selected Poems, που μεταφράστηκε από τον Manolis Aligizakis, Libros Libertad, 2013
George Seferis-Collected Ποιήματα, που μεταφράστηκαν από τον Μανώλη Αλιξιζάκη, Libros Libertad, 2012
Γιάννης Ρίτσος-Ποιήματα, μετάφραση από τον Μανώλη Αλιξιζάκη, Libros Libertad, 2010
Constantine P. Cavafy - Poems, που μεταφράστηκε από τον Manolis Aligizakis, Libros Libertad, 2008

Cavafy-Selected Poems, που μεταφράστηκε από τον Μανώλη Αλιζιζάκη, Εκδόσεις Εκστάσης, 2011

ΒΙΒΛΙΑ σε ΑΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
A Fogoly, (Ουγγρικά), ένα μυθιστόρημα του Μανώλη Αλιγκιζάκη (αγγλική έκδοση με τον τίτλο «Πέτρος Σπάθης»), μεταφρασμένο στα Ουγγρικά από τον Karoly Csiby, AB-ART, Σλοβακία, 2015
Άμιες του Παραλόγου, (Ελληνικά), ποίηση, ENEKEN, Salonika, Ελλάδα, 2015
χρώματα Απουσίας, (ελληνική) ποίηση, Sexpirikon, Salonika, Ελλάδα, 2015
Oszi Falevelek, (ουγγρικά), ποίηση του Μανώλη Αλιγκίζακη, μεταφρασμένη στα Ουγγρικά από Karoly Csiby, Gyp, Ουγγαρία, 2015
Svest, (Σερβικά), ποίηση του Μανώλη Αλιγκίζακη, μεταφρασμένη στα Σερβικά από την Τζολάνκα Κόβατς, Σερβία, 2015
Eszmelet, (Ουγγρικά), ποίηση του Μανώλη Αλιζιζάκη, μεταφρασμένη στα Ουγγρικά από την Karoly Csiby, AB-ART, Μπρατισλάβα, Σλοβακία, 2014
Ιερόδουλες, (ελληνικά), ποίηση, Sexpirikon, Salonika, Ελλάδα, 2014
Υπεράνθρωπος, (ελληνική), ποίηση, ENEKEN, Salonika, Ελλάδα, 2014
Übermensch (γερμανικά), ποίηση του Μανώλη Αλιγκίζακη, μεταφρασμένη στα γερμανικά από τον Eniko Thiele Csekei, WINDROSE, Αυστρία, 2014
Nostos si Algos, (Ρουμανική) ποίηση του Μανώλη Αλιγκιζάκη, μεταφρασμένη στα Ρουμανικά από τη Lucia Gorea, DELLART, Cluj-Napoca, Romania, 2013
Τολμηρές Αναφορές, (ελληνική) ποίηση, GAVRIILIDIS EDITIONS, Αθήνα, Ελλάδα, 2013
Φυλλολογία, ( Ελληνική) ποίηση, ENEKEN PUBLICATIONS, Salonika, Ελλάδα, 2013
Εαγωγή Ισημερία, (ελληνική) ποίηση, ENEKEN PUBLICATIONS, Salonika, Ελλάδα, 2011
Στρατής Ρούκουνας, (ελληνικό) μυθιστόρημα, ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ, Αθήνα, Ελλάδα, 1981
LONGHAND BOOKS

Ερωτόκριτος, από τον Βιτσέντζο Κορνάρο, (σπάνια συλλεκτικά βιβλία), μεταγραφή από τον Μανώλη Αλιζιζάκη, Libros Libertad, 2015

https://authormanolis.wordpress.com/


Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

Πώς θα είναι η Γη μετά από 200 εκατ. χρόνια - Τα δύο σενάρια που εξετάζουν οι επιστήμονες

 Πώς θα είναι η Γη μετά από 200 εκατ. χρόνια - Τα δύο σενάρια που εξετάζουν οι επιστήμονες

Η πιο πρόσφατη υπερήπειρος ήταν η Παγγαία, η οποία υπήρξε πριν από περίπου 300 έως 200 εκατομμύρια χρόνια και περιλάμβανε τη σημερινή Αφρική, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και τη Νότια Αμερική

Μια τεράστια υπερήπειρος πρόκειται να σχηματιστεί σε εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια από σήμερα. Οι υπερήπειροι είναι γιγαντιαίες χερσαίες μάζες οι οποίες αποτελούνται από πολλές ηπείρους και θα μπορούσαν να εμφανιστούν ξανά στη Γη, 200 εκατομμύρια χρόνια από σήμερα. Μάλιστα το πού θα σχηματιστούν, δεν αποκλείεται να επηρεάσει δραστικά το κλίμα του πλανήτη μας.


Οι επιστήμονες προχώρησαν στη μοντελοποίηση της μελλοντικής άποψης της Γης με μία υπερήπειρο και στις 8 Δεκεμβρίου παρουσίασαν τα ευρήματά τους κατά  τη διάρκεια της ετήσιας συνάντησης της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης (AGU), που φέτος πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

How Earth Will Look In 250 million Years


Πιο συγκεκριμένα οι ερευνητές εξέτασαν δύο σενάρια:

Στο πρώτο, περίπου 200 εκατομμύρια χρόνια στο μέλλον, σχεδόν όλες οι ήπειροι έχουν μετακινηθεί προς το Βόρειο Ημισφαίριο, με την Ανταρκτική να μένει μόνη της στο Νότιο Ημισφαίριο.

Στο δεύτερο σενάριο, περίπου 250 εκατομμύρια χρόνια στο μέλλον, μια υπερήπειρος έχει σχηματιστεί γύρω από τον Ισημερινό και εκτείνεται στα βόρεια και νότια ημισφαίρια.

Και στα δύο σενάρια οι ερευνητές υπολόγισαν τον αντίκτυπο στο παγκόσμιο κλίμα με βάση την τοπογραφία της υπερηπείρου. Έμειναν έκπληκτοι όταν διαπίστωσαν ότι όταν οι ήπειροι ενώθηκαν στο Βορρά και το έδαφος ήταν ορεινό, οι παγκόσμιες θερμοκρασίες ήταν σημαντικά πιο χαμηλές από ό, τι στα άλλα μοντέλα. Ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα μπορούσε να σημαίνει μια περίοδο βαθιάς ψύξης, διάρκειας τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων ετών.

Σημειώνεται πως τα τελευταία 3 δισεκατομμύρια χρόνια περίπου, ο πλανήτης έχει βιώσει πολλές περιόδους όπου οι ήπειροι σχημάτισαν τεράστιες υπερηπείρους οι οποίες στη συνέχεια διαλύθηκαν, σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα της μελέτης, Michael Way (επιστήμονας στο Ινστιτούτο Διαστημικών Μελετών Goddard της NASA στη Νέα Υόρκη).

Υπενθυμίζεται πως η πιο πρόσφατη υπερήπειρος ήταν η Παγγαία, η οποία υπήρξε πριν από περίπου 300 εκατομμύρια έως 200 εκατομμύρια χρόνια και περιλάμβανε τη σημερινή Αφρική, Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Νότια Αμερική. Πριν από την Παγγαία είχε σηματιστεί η Ροδινία, (900 εκατομμύρια έως 700 εκατομμύρια χρόνια), και πριν από αυτή, η Νούνα, η οποία σχηματίστηκε πριν από 1,6 δισ. χρόνια και διαλύθηκε πριν από 1,4 δισ. χρόνια.

earth


Πριν από δυο χρόνια, μια άλλη ομάδα επιστημόνων είχε προχωρήσει στη μοντελοποίηση των υπερηπείρων του μακρινού μέλλοντος. Με βάση με τα αποτελέσματα, σε 250 εκατομμύρια χρόνια στο μέλλον, η υπερήπειρος «Aurica» ​​θα συνενωθεί με ηπείρους που βρίσκονται γύρω από τον ισημερινό, ενώ η «Amasia» θα είναι κοντά στο Βόρειο Πόλο. Για τη νέα μελέτη, ο Way και η ομάδα του πήραν τις χερσαίες μάζες Aurica και Amasia και διαφορετικές τοπογραφίες και εισήγαγαν τα δεδομένα στο μοντέλο που ονομάζεται ROCKE-3D.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν διάφορες παραμέτρους για τους υπολογισμούς, με βάση τον τρόπο με τον οποίο η Γη αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Για παράδειγμα, 250 εκατομμύρια χρόνια από τώρα, η Γη θα περιστρέφεται λίγο πιο αργά από ό, τι σήμερα, κάτι που το μοντέλο έλαβε υπόψη, ανέφερε ο Way.

«Ο ρυθμός περιστροφής της Γης επιβραδύνεται με την πάροδο του χρόνου. Εάν ταξιδέψετε 250 εκατομμύρια χρόνια στο μέλλον, η διάρκεια της ημέρας θα έχει αυξηθεί κατά περίπου 30 λεπτά, οπότε το μοντέλο το υπολόγισε αυτό», δήλωσε ο Way. «Η ηλιακή φωτεινότητα θα αυξηθεί λίγο σε 250 εκατομμύρια χρόνια, επειδή ο ήλιος γίνεται σταδιακά πιο φωτεινός με την πάροδο του χρόνου».

Το πιο απροσδόκητο αποτέλεσμα στα δυο μοντέλα ήταν ότι οι παγκόσμιες θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές κατά περίπου 4 βαθμούς Κελσίου στην ορεινή υπερήπειρο Amasia στο Βόρειο Ημισφαίριο. Αυτό οφείλεται κυρίως στην έντονη ανατροφοδότηση πάγου-αλμπέδο (λευκαύγεια), δηλαδή την ανακλαστικότητα της Γης – όσο περισσότερος πάγος υπάρχει, τόσο πιο ανακλαστική είναι η Γη. Το χιόνι και ο πάγος κάλυψαν μόνιμα τη βόρεια υπερήπειρο τους καλοκαιρινούς και χειμερινούς μήνες και για αυτό η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή από ό, τι στα άλλα σενάρια», δήλωσε ο Way.

Συγκριτικά, στο μοντέλο όπου η Amasia είναι λιγότερο ορεινή, μπορούσαν να σχηματιστούν λίμνες και εσωτερικές θάλασσες. Η ατμοσφαιρική θερμότητα μετατοπίστηκε βόρεια του ισημερινού, λιώνοντας το χιόνι και τον πάγο, ώστε η γη να μην παγώσει μόνιμα.

Σήμερα, τα ωκεάνεια ρεύματα μεταφέρουν θερμότητα σε πολύ βόρειες περιοχές, ταξιδεύοντας γύρω από τη Γροιλανδία και μέσω του Στενού Bering. Αλλά όταν σχηματίζεται μια υπερήπειρος και αυτές οι λεωφόροι κλείνουν, «τότε δεν μπορείτε να μεταφέρετε αυτή τη ζεστή θερμότητα του ωκεανού από τα χαμηλότερα γεωγραφικά πλάτη, στα βόρεια», λέει ο Way.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη ζωή στη Γη; Μαζί με τα τροπικά πεδινά, εξαφανίζεται και η απίστευτη βιοποικιλότητα. Ωστόσο, θα μπορούσαν να εμφανιστούν νέα είδη που θα προσαρμόζονταν για να επιβιώσουν σε εξαιρετικά κρύα περιβάλλοντα, όπως έκαναν κατά τις προηγούμενες εποχές των παγετώνων.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ και livescience.com


Αύξηση μυϊκής μάζας: 5 παράγοντες που την μπλοκάρουν (βίντεο)

Αύξηση μυϊκής μάζας: 5 παράγοντες που την μπλοκάρουν (βίντεο)

Αύξηση μυϊκής μάζας: 5 παράγοντες που την μπλοκάρουν (βίντεο)

Στόχος κάθε ισορροπημένης διατροφής είναι η μείωση του σωματικού λίπους και η αύξηση της μυϊκής μάζας.

Παρατηρείται ωστόσο συχνά το φαινόμενο της απώλειας μυϊκής μάζας αντί λίπους.

Αν κάνετε εντατικές προπονήσεις, αλλά δεν βλέπετε αύξηση στη μυϊκή μάζα σας, είναι πιθανό να ευθύνονται οι παράγοντες που περιγράφονται στο βίντεο που ακολουθεί:



Πηγή: Body Hub

https://www.onmed.gr/

Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής

  Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής Από το αρχείο του δρ. Γ. Χατζηδάκη Δημοσιεύθηκε  23/01/2025 09:05 Σκαρφαλωμένη στο ...