Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

Κρεμώδης φετουκυσίνη με λευκό ραπανάκι και μπιζέλια

Κρεμώδης φετουκυσίνη με λευκό ραπανάκι και μπιζέλια
Ενοχλούνται με " την ονομασία Seitan " .... αλλά η συνέχεια θα μας δείξει τι είναι το seitan και ποια είναι η χρήση του στην κουζίνα . Και εδώ θα σας δώσω μια εξηγηση.
Η Seitan είναι μια τροφή 100% φυτική και δεν περιέχει χοληστερόλη. Λαμβάνεται, με ιδιαίτερη αναφορά στο αλεύρι σίτου και το όλυρα (Η όλυρα ή αγριοσίταρο ή ντίνκελ (Triticum spelta, Σίτος η σπέλτα) είναι ποικιλία σίτου. ), που ζυμώνονται και πλένεται προκειμένου να εξαλειφθεί ένα μεγάλο μέρος του αμύλου και να έχουμε έτσι στη διάθεση της πρωτείνης μέρος του αλεύρου
Θα ήθελα να εκμεταλλευτώ αυτή την ευκαιρία για να υπογραμμίσω ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες , αλλά με υψηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη σε περιπτώσεις κοιλιοκάκης, πρέπει να μείνετε μακριά. Με αυτό το σκεπτικό μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι το seitan είναι μια διακριτή εναλλακτική πηγή πρωτεϊνών , λιπαρών χαμηλών σε υδατάνθρακες
Συστατικά (για 2 άτομα) :
180 γραμμάρια μη φετουκυσίνης αυγο (Fettuccine αναφέρεται σε ένα είδος ζυμαρικών έχει σχήμα μακριών, επίπεδων κορδελών. Πράγματι, η λέξη "fettuccine" σημαίνει "μικρές κορδέλες" στα ιταλικά. Πρόκειται για ένα επίπεδο και παχύ ζυμαρικό που μπορεί να είναι είτε νωπό είτε αποξηραμένο.)
90 γρ gr di seitan alla piastra (πάστα σεϊτάν)
1/2 κόκκινο κρεμμύδι
1 καρότο
30 γραμμάρια μπιζελιών (ακόμη και κατεψυγμένα θα είναι καλά)
1 εύρωστο στέλεχος του σέλινου
αλάτι
Πιπέρι
Ελαιόλαδο
Λευκό κρασι
κουρκουμίνη
Φρέσκο σειτάνκαρότο , κόκκινο κρεμμύδι , σέλινο , εξτρα παρθένο ελαιόλαδο και ένα τηγάνι  σχάρας είναι τα κύρια συστατικά που θα χρειαστούμε

Ας προετοιμάσουμε ένα μέρος 
... και σε μια κατσαρόλα με δύο στροφές εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, ας τα βάλετε για να τηγανίζουμε
Κόβουμε το σεϊτανάκι μας σε μικρά κομμάτια (συνήθως αρωματίζεται με σάλτσα σόγιας )
Και το προσθέτουμε με τα άλλα  για 5 - 6 λεπτά
και όταν παρατηρούμε ότι θα αρχίσει να έχει αφυδατωθεί
... το σβύνουμε με λευκό κρασί (πάντα να προσέχεις τον τύπο του κρασιού που χρησιμοποιείς επειδή είναι θεμελιώδες για τον χαρακτήρα που θα πάρει το πιάτο, μην σκεφτείς ότι είναι πιάτο που μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις κακή ποιότητα)
Στο σημείο αυτό προσθέτουμε τα μπιζέλια (χρησιμοποίησα τα κατεψυγμένα με μικρά διαμετρήματα)
και μαγειρεύετε για περίπου 7/8 λεπτά σε χαμηλή φωτιά   και καλύψτε με καπάκι .
Στη συνέχεια προσθέτουμε 2 κουταλιές αλεύρι τύπου 2 (μαλακό) ...
... για να δώσει μια ελαφρώς κρεμώδη συνέπεια στο σύνολο
Πολλοί από εσάς θα αναρωτιέστε γιατί να χρησιμοποιήστε το αλεύρι type2 , επειδή έχει τα άριστα θρεπτικά χαρακτηριστικά . Είναι πρακτικά ημιενσωματωμένο, επομένως διατηρεί ινώδη χαρακτηριστικά και μεγαλύτερη ποσότητα φύτρων σίτου σε σύγκριση με το υπερ-χρησιμοποιημένο 00 (για όλες τις χρήσεις).
Σε εκείνο το σημείο είναι η ώρα να ρίξουμε την φετουκτίνη μας σε βραστό αλατισμένο νερό που θα έχουμε θερμάνει προηγουμένως
Στραγγίζετε αλ Dente και ανακατεύετε στο τηγάνι
προσθέτοντας 1 κουτάλα με νερό μαγειρέματος
Σερβίρετε με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και διακοσμείται   με μικρές τούφες καρότων και λίγη σκόνη κουρκούμης στις γωνίες του πιάτου.
Ο ουρανίσκος σας θα μεθύσει από αυτή την εκπληκτική αρμονία των γεύσεων που το σέιταν , τα μπιζέλια και τα καρότα θα απελευθερώσουν αγκαλιάζοντας τα ζυμαρικά.
Ήθελα να σας χαιρετίσω υπενθυμίζοντάς σας ότι εάν επιλέξουμε να τρώμε vegan τείνει υπέρ της υγείας μας , του περιβάλλοντος και υπέρ των ζώων που έχουν το δικαίωμα να ζουν σε αυτόν τον πλανήτη (να μην θεωρούνται ως συστατικά για τα πιάτα μας)
V.
https://inthenameofseitan.wordpress.com/

ΝΑΙ, ΜΙΚΡΟΨΥΧΩ ΚΑΙ ΖΗΛΕΥΩ…

ΝΑΙ, ΜΙΚΡΟΨΥΧΩ ΚΑΙ ΖΗΛΕΥΩ…

Ναι, μικροψυχώ και ζηλεύω…

Δεν έχω μέσα μου τόση ανωτερότητα, για να σου εύχομαι να περνάς καλά. Δεν είμαι τόσο μεγαλόψυχη, για να θέλω να αισθάνομαι πως χαμογελάς μακριά μου. Δεν έχω τέτοιο ψήγμα ανθρωπισμού μέσα μου, καθώς η ζήλια σα σαράκι μου κατατρώγει τα σωθικά.
Δεν είμαι τόσο καλός άνθρωπος όσο νομίζεις. Δεν έχω τόσο μεγάλη συναισθηματική ωριμότητα, για να χαίρομαι αν οι άλλοι σε βλέπουν περισσότερο από εμένα, αν τους άλλους τους αγαπάς περισσότερο από εμένα.
Πολλές φορές έχω πόνους στο στομάχι, επιθυμώ να μην περνάς καλά, νευριάζω και δε θέλω να μιλάω με κανέναν. Μερικές φορές θυμώνω με εμένα. Λέω πως δεν είναι δυνατόν να εύχομαι για εσένα κάτι άσχημο, διότι δεν επιτίθεμαι σε εσένα, αλλά στη ζωή μου την ίδια. Αλλά μετά πάλι νευριάζω, πάλι τα βάζω με τους άλλους. που περισσότερη θέση έχουν στη ζωή σου.
Ναι, μικροψυχώ και ζηλεύω. Ναι, πολλές φορές εύχομαι να βγαίνεις και να περνάς χάλια, δίχως ίχνος ντροπής και δείγμα ανωτερότητας. Ναι, έχω ως άνθρωπος τις αδυναμίες μου, έχω τα πάθη μου και πάνω από κάθε ανωτερότητα έχω πάντοτε την ανάγκη μου για εσένα. Την αγάπη μου για εσένα, που βρίσκεται μέσα σε κάθε πόρο στο δέρμα μου, σε κάθε μου φλέβα.
Δεν έχω μέσα μου τόση ανωτερότητα για να σου εύχομαι τα καλύτερα. Δεν έχω εκπαιδευτεί ακόμα σε τόσο υψηλά μαθήματα ανωτερότητας. Σε θέλω για εμένα, μόνο για εμένα! Πόσο κακό μπορεί αυτό να είναι;
Της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
https://gynaikaeimai.com

Μένοντας σε 50 τετραγωνικά μέτρα ή γιατί αυτός ο κόσμος δεν έχει τον ίδιο χώρο για όλους

Μένοντας σε 50 τετραγωνικά μέτρα ή γιατί αυτός ο κόσμος δεν έχει τον ίδιο χώρο για όλους

Δημοσιεύουμε γράμμα αναγνώστη που εστάλη στο Περιοδικό. Σκέψεις για τα βιώματα των ημερών αυτών από την πλευρά των μη προνομιούχων.

Μένουμε σπίτι. Όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν έχουν.

Μένουμε σπίτι, γιατί αλλιώς είμαστε ανεύθυνοι –ή μάλλον υπεύθυνοι για όσους χαθούν.

Μένουμε σπίτι. Όποιο κι αν είναι αυτό. Των 250 τετραγωνικών με αυλή και πισίνα, ή το  ημιυπόγειο των 50.

Η πανδημία μαίνεται και κάποιος πρέπει να φταίει.

Και δεν μπορεί να φταίει αυτός στη βίλα με τις αυλές και την πισίνα. Στην τελική αυτός θα μείνει σπίτι. Έχει την άπλα του να κάνει πολλά πράγματα.

Άρα φταίει αυτός του  ημιυπόγειου. Στα 50 τετραγωνικά του, δεν χωράνε να μείνουν και τα πέντε άτομα. Χωράνε όταν δουλεύουν 12ώρα και απλά κοιμούνται σπίτι. Τώρα όμως δεν δουλεύουν και οι πέντε. Και ο ένοχος βγαίνει έξω από το σπίτι. Να περπατήσει, να αναπνεύσει. Άρα φταίει!

Φταίει γιατί θα κολλήσει πρώτος.

Φταίει που μένει με άλλους τέσσερις σε 50 τετραγωνικά. Στριμώχνονται στο σπίτι, αλλά στο δρόμο απαγορεύεται να περπατήσουν μαζί.

Φταίει που ο ένας τους δουλεύει σε εργοστάσιο που δεν έχει κλείσει παρά το συνωστισμό.

Φταίει που δεν έχει δυνατότητα να κάνει το τεστ. Και που δεν έχει προσωπικό γιατρό να τον συμβουλέψει.

Άρα τελικά είναι ένας δημόσιος κίνδυνος που εξαπλώνει τον κορονοϊό.

Κάθε σπίτι δεν έχει τον ίδιο χώρο. Γιατί δεν έχει και τον ίδιο ρόλο.

Για κάποιους το σπίτι είναι μια καρέκλα στο τραπέζι μετά τη δουλειά και ένα κρεβάτι για τον ύπνο. Για κάποιους άλλους το σπίτι είναι μια σκηνή σε ένα καμπ.

Για κάποιους ένα κελί φυλακής. Για κάποιες ένα κελί και ας μην έχει κάγκελα.

Για κάποιους μια είσοδος πολυκατοικίας.

Μην ψάχνουμε τον ένοχο σε αυτούς που δεν μένουν σπίτι.

Ίσως να μην είναι απείθαρχοι, ασυνείδητοι, ανεύθυνοι φορείς θανάτου. Ίσως απλά, να μη χωράνε στο σπίτι. Να μη χωράνε γιατί δεν έχουν μάθει να ζούνε μόνοι. Ή γιατί δεν μπορούν να ζήσουν τόσοι πολλοί μαζί.

Τελικά ίσως να μη χωράμε όλοι στα σπίτια. Να μη χωράμε συνολικά σε αυτόν τον κόσμο. Σ’ αυτόν τον κόσμο που έχει πάντα ένα θύτη και θύμα. Το ίδιο πρόσωπο: Θύτης ο λαός που τα έφαγε με τον Πάγκαλο, θύμα ο λαός που πλήρωσε την κρίση. Θύτης ο λαός που δεν έκατσε σπίτι, θύμα ο λαός που θα πληρώσει τα σπασμένα του κορονοϊού.

Μήπως τελικά δε μας φταίνε τα σπίτια μας; Μήπως αυτά τα σπίτια είναι φτιαγμένα για αυτό το σύστημα; Σπίτια ανάπαυσης μετά τη δουλειά και όχι σπίτια άπλετου ελεύθερου χρόνου. Γιατί οι λίγοι που διαθέτουν ελεύθερο χρόνο, οι συνταξιούχοι, δεν μπορούν να ζήσουν κλεισμένοι σπίτι. Πώς να κάτσει ο παππούς μέσα στα 50 τετραγωνικά; Δεν υπάρχει ζωή χωρίς καφενείο και ανθρώπους. Πώς να κάτσει μέσα ο μετανάστης στα 10 τετραγωνικά που του αναλογούν; Δεν έχει καν σήμα το κινητό στο ημιυπόγειο. Ζει ο άνθρωπος χωρίς ανάσα και συναναστροφή;

Και αν βγουν; Αν κάνουν μια βόλτα στο πάρκο; Με αποστάσεις πάντα, ούτως ή άλλως έχουμε ξεχάσει τι σημαίνει αγκαλιά. Εκεί είναι ο κίνδυνος; Δεν είναι ο συνωστισμός στη δουλειά που πολλοί είναι υποχρεωμένοι να πηγαίνουν καθημερινά; Στο σπίτι, που πολλοί είναι αναγκασμένοι να ζουν ο ένας πάνω στον άλλο. Στο καμπ. Στο νοσοκομείο χωρίς μάσκες. Χωρίς ΜΕΘ. Χωρίς προσωπικό.

Θα νικήσουμε. Γιατί ο λαός θα σώσει το λαό για ακόμα μια φορά. Θα είναι και ο θύτης και το θύμα της σωτηρίας μας. Το θέμα είναι ποιον θα νικήσουμε. Γιατί ο κορωνοϊός θα φύγει. Και θα έρθει κάτι άλλο. Και κάτι άλλο. Και αν δεν νικήσουμε το λόγο που έχουμε τέτοια σπίτια, πάλι αυτά δε θα μας χωράνε.

Τουλάχιστον μάθαμε τι σπίτια θέλουμε. Ή τι σπίτια δε θέλουμε.

Μάθαμε γιατί τα πάρκα δεν είναι απλά χρήσιμα. Είναι αναγκαία.

Μάθαμε ότι η υγεία δεν είναι εμπόρευμα. Είναι ζωτικό αγαθό.

Μάθαμε την αξία μιας αγκαλιάς, μιας συντροφιάς, μιας παρήγορης κουβέντας.

Ας μάθουμε και ότι κατάρα δεν είναι μόνο ο κορονοϊός, είναι το σύστημα.

Και να το αλλάξουμε.

Αν θέλουμε να ζήσουμε.

Αν θέλουμε να χωράμε στα σπίτια μας!

.

κεντρική φωτογραφία: Κώστας Αρβανίτης

https://www.toperiodiko.gr/

ΧΕΛΩΝΕΣ ΞΗΡΑΣ

Χελώνες ξηράς

Οι χελώνες ξηράς που διαβιούν στην Ελλάδα ανήκουν σε τρία είδη:
-Ελληνική χελώνα (Testudo graeca)
-Λιβαδοχελώνα (Testudo hermanni)
-Κρασπεδοχελώνα (Testudo marginata)
και τα τρία είδη είναι προστατευόμενα από την ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία και απαγορεύεται ρητώς το εμπόριο και η αιχμαλωσία τους.

Δυστυχώς πολλές χελώνες κρατούνται παράνομα ως κατοικίδια,κι ο πολύς κόσμος έχει την (βλακώδη) αντίληψη ότι κρατώντας τις,τις προστατεύει από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στη φύση.Σε αυτό συμβάλει και η ήρεμη φύση τους,που τις καθιστά εύκολα προσεγγίσιμες από τον οποιονδήποτε και ιδιαίτερα αγαπητές,γεγονός που έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τη ζωή τους και τους ελεύθερους(άγριους) πληθυσμούς τους.
Οι άγριες χελώνες ζουν ανάλογα με το είδος από 50 έως 100 χρόνια και διανύουν τεράστιες αποστάσεις(έως 200χλμ.) κατά τη διάρκεια της ζωής τους.Τρέφονται την άνοιξη και το φθινόπωρο με τρυφερή βλάστηση όπως γρασίδια,χαμομήλια,αγριοζοχούς,άγρια ρόκα,βρούβες,λάπαθα,ραδίκια, πικραλίδες και πολλά άλλα,από τα οποία τσιμπολογούν τα τρυφερά μέρη των φυτών και τα άνθη.Συνολικά επιλέγουν από μια ποικιλία περίπου 200 διαφορετικών φυτών.Το καλοκαίρι τρέφονται με ότι βρουν διαθέσιμο ακόμα και με αποξηραμένη βλάστηση,αν όχι καθόλου,μιας και το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας παραμένουν κρυμμένες στο χώμα ή κάτω από θάμνους, αποφεύγοντας τις πολλές μετακινήσεις,για να γλυτώσουν από τις υψηλές θερμοκρασίες και συντηρούνται με τα αποθέματα του λίπους που έχουν συγκεντρώσει κατά την άνοιξη.Μάλιστα την εποχή αυτή,που το νερό γίνεται δυσεύρετο,αναπληρώνουν την υγρασία του σώματός τους συνήθως απευθείας μέσω της τροφής ή μέσω της πρωινής υγρασίας(δροσιάς) πάνω στα φύλλα των φυτών.Τις εποχές των βροχοπτώσεων(άνοιξη και φθινόπωρο),πίνουν άφθονο νερό από λακκούβες ή ρυάκια,ενώ τους αρέσει επίσης να δροσίζουν το καβούκι τους για αρκετή ώρα,ρυθμίζοντας έτσι την υγρασία του σώματός τους.Λατρεύουν επίσης την ηλιοθεραπεία,συνήθως νωρίς το μεσημέρι,που βοηθάει όπως στα περισσότερα είδη ζώων,στην παραγωγή από τον οργανισμό τους της πολύτιμης βιταμίνης D3 ή αλλιώς »βιταμίνης του ήλιου»,μέσω της οποίας ρυθμίζεται η δυνατότητα απορρόφησης του ασβεστίου από τον οργανισμό τους.Το χειμώνα πέφτουν σε χειμερία νάρκη κρυμμένες μέσα στο έδαφος,σε προφυλαγμένα από τα καιρικά φαινόμενα και τους θηρευτές,σημεία.
Πέρα από χαμηλή βλάστηση τρέφονται, σποραδικά πάντα, με φρούτα που βρίσκουν πεσμένα κατά τις μετακινήσεις τους.Ιδιαίτερα τρελαίνονται για τα φραγκόσυκα,τα μούρα,τα βατόμουρα,ενώ δεν αποφεύγουν και τα υπόλοιπα όταν τα βρουν.
Οι χελώνες αποτελούν θαυμάσιους επικονιαστές (άρα ο ρόλος τους θεωρείται ζωτικής σημασίας για πολλούς φυσικούς οικοτόπους),πράγμα που πολύ απλά σημαίνει,ότι περνώντας πάνω από τα άνθη μεταφέρουν τη γύρη που τα γονιμοποιεί,από το ένα στο άλλο!
Σε άγρια κατάσταση, αποφεύγουν η μία την άλλη και συναντούνται μόνο κατά την περίοδο της αναπαραγωγής.
Σε κατάσταση αιχμαλωσίας,όταν πρόκειται για ενήλικα ζώα,συχνά καταβάλλονται από το στρες της αιχμαλωσίας.Γίνονται νευρικές,επιθετικές,προσπαθούν με οποιονδήποτε τρόπο να αποδράσουν,με συνέπεια να παθαίνουν διάφορα ατυχήματα, με πιο συχνό την πτώση από διάφορα ύψη.Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τις ρωγμές ή το σπάσιμο μέρους του καβουκιού τους,τις ρίξεις οργάνων και τις εσωτερικές αιμορραγίες,ακόμα και παραλυσίες των άκρων.
Τα ενήλικα ζώα που περιορίζονται σε μικρές αυλές,κήπους ή μπαλκόνια και δεν έχουν πρόσβαση σε μεγάλη ποικιλία τροφής αλλά και που δεν μπορούν να επιλέξουν μόνες τους πότε θα πιουν νερό,πότε θα δροσιστούν ή πότε θα κάνουν ηλιοθεραπεία,στρεσάρονται υπερβολικά,αδυνατίζουν και προσβάλλονται από σειρά παθήσεων του δέρματος,των ματιών,του στομάχου,του εντέρου,του ήπατος ενώ διαταράσσεται η σωστή κυκλοφορία του αίματος και αλλάζει ο μεταβολισμός τους.Όταν δε,ζουν σε σκληρό και λείο έδαφος (πλακάκια σπιτιού,βεράντας κτλ.),δυσκολεύονται απελπιστικά στο περπάτημα,μακραίνουν τα νύχια τους και ατροφούν οι μύες των άκρων.
Μέσα σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η κακή και ελλιπής διατροφή τους με τροφές όπως μαρούλια,ντομάτες,λάχανο,καρότο,ψωμί,μακαρόνια,αυγά,ζωοτροφές,τυριά,αρακά,μπιζέλια, μεγάλες ποσότητες φρούτων και τόσα άλλα απαράδεχτα τρόφιμα,τα περισσότερα από τα οποία παρέχουν στις χελώνες ουσίες είτε τοξικές,είτε που δεν μπορούν να μεταβολίσουν.Για παράδειγμα το μαρούλι,που για κάποιες χελώνες σε αιχμαλωσία αποτελεί τη βασική,αν όχι τη μόνη τροφή τους,είναι φτωχό σε θρεπτικά συστατικά και σε αντιστοιχία παρέχει ότι παρέχουν τα γαριδάκια σε ένα μικρό παιδί!!!!!!
Δηλαδή τίποτα……………………..
Δυστυχώς οι χελώνες στην προσπάθειά τους να αναπληρώσουν τα συστατικά που τους λείπουν, μπορούν να τραφούν με οτιδήποτε τους παρέχουν ή βρουν μόνες τους.Έτσι οι ιδιοκτήτες τους οδηγούνται λανθασμένα στο συμπέρασμα ότι τους αρέσουν κάποιες τροφές,μόνο και μόνο επειδή τις τρώνε,ακόμα κι αν είναι τοξικές για τις χελώνες.Φερ’ ειπείν  το σπανάκι και τα φασόλια περιέχουν οξαλικό οξύ,το οποίο δεσμεύει στον οργανισμό του ζώου το ασβέστιο,με αποτέλεσμα την κακή ανάπτυξη του σκελετού και του καβουκιού της χελώνας.Το ψωμί και τα ζυμαρικά περιέχουν άμυλο το οποίο δεν μπορεί να αφομοιώσει ο οργανισμός τους.Τα φρούτα σε συχνότητα μεγαλύτερη της μιας με δύο φορές το μήνα,συμβάλουν στη δημιουργία εντερικών παρασίτων και προβλημάτων στο  συκώτι.
Δυστυχώς επίσης, σε διάφορες αναζητήσεις στο διαδίκτυο,παρέχονται πληροφορίες και συμβουλές για χελώνες,που βασίζονται στην πιο πάνω λογική(δηλαδή ότι προσφέρουμε κι εφόσον το τρώει είναι αυτόματα και καλό) και που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα.
Επειδή όμως έχουν αργό μεταβολισμό,τα τραγικά αποτελέσματα μιας κακής διατροφής αργούν να φανούν και συνήθως οι παράνομοι ιδιοκτήτες τους καταλαβαίνουν ότι υπάρχει πρόβλημα,όταν το ζώο βρίσκεται πολύ κοντά την ολική κατάρρευση του οργανισμού του.
Πολύ συχνά αναγκάζονται να ζουν δύο ή περισσότερα ζώα μαζί,με αποτέλεσμα να μπλέκουν σε καυγάδες,να δαγκώνουν τραυματίζοντας άσχημα το ένα το άλλο,ιδίως τα αρσενικά μεταξύ τους.Συνήθως δε οι αρσενικές, ενοχλούν ασταμάτητα τα θηλυκά ζώα προσπαθώντας να ζευγαρώσουν άσχετα αν είναι ή όχι κατάλληλη περίοδος για τις θηλυκές χελώνες.Τις δαγκώνουν στο καβούκι,τα πόδια,την ουρά η τον λαιμό καταφέρνοντας πολλές φορές έως και θανάσιμα τραύματα.
Ειδικά το καλοκαίρι,η παραμικρή πληγή στο σώμα της χελώνας προσελκύει μύγες,οι οποίες αποθέτουν τα αυγά τους πάνω στα τραύματα,από τα οποία όταν εκκολάπτονται,βγαίνουν οι προνύμφες των μυγών,που τρέφονται με τους νεκρούς και αργότερα με τους ζωντανούς ιστούς των χελώνων.Έτσι μια μικρή αμυχή στο δέρμα,πόσο μάλλον μια πληγή,κοντά στο καβούκι,μπορεί να οδηγήσει σε αργό και βασανιστικό θάνατο μιας χελώνας,αφού οι προνύμφες που θα αναπτυχθούν κάτω από το καβούκι,δύσκολα θα καταπολεμηθούν.
Εκτός όμως από τα παραπάνω,σε συνθήκες αιχμαλωσίας οι χελώνες ξηράς παθαίνουν διάφορες μολύνσεις κι ασθένειες του δέρματος που οφείλονται,εκτός από μια κακή δίαιτα και σε παράσιτα του αστικού περιβάλλοντος, στα οποία δεν έχουν συνηθίσει να εκτίθενται.Έτσι αν κάποια στιγμή αποφασίσει κάποιος να τις επιστρέψει ανεξέλεγκτα στο φυσικό περιβάλλον,είναι πολύ πιθανόν οι χελώνες αυτές να μεταφέρουν διάφορα νοσήματα στους άγριους πληθυσμούς,με αποτέλεσμα να τους αποδεκατίσουν.
Επιπλέον μια χελώνα που έχει ζήσει σε μακροχρόνια αιχμαλωσία κι έχει μάθει να εξαρτάται από τον άνθρωπο,δεν θα μπορεί να επιβιώσει μόνη της στη φύση,γιατί πέρα από άγνοια κινδύνου που σίγουρα θα έχει αφού ζούσε σε προστατευμένο περιβάλλον,δεν θα ξέρει πώς να αναζητήσει σωστά την τροφή της,αφού την είχε πάντα διαθέσιμη.
Σε περίπτωση πάλι,που έχουμε να κάνουμε με νεαρά χελωνάκια,τα οποία μεγαλώνουν μαζί μας κι εξαρτώνται αποκλειστικά από εμάς,τα αποτελέσματα είναι δυστυχώς ακόμη χειρότερα… Αν οι συνέπειες της κακής διατροφής και διαβίωσης μπορεί να είναι καταστροφικές για μια ενήλικη χελώνα,πόσο μάλλον για ένα χελωνάκι που βρίσκεται στην ανάπτυξη.Σε αυτή την περίπτωση παρατηρούνται συχνά δυσπλασίες του μυοσκελετικού συστήματος,παραμόρφωση του καβουκιού,ατροφία οργάνων και  τελικά αιφνίδιος θάνατος σε νεαρή ηλικία.Σε αυτές τις περιπτώσεις τα ζώα σπάνια ξεπερνούν το 10ο έτος της ηλικίας τους!
 Σε σχέση λοιπόν με όλα τα παραπάνω,το συμπέρασμα είναι ότι η αιχμαλωσία των χελώνων,πέρα από ΠΑΡΑΝΟΜΗ και ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ για την ισορροπία του οικοσυστήματος πράξη,αποτελεί βάναυση κι απάνθρωπη κακοποίηση των ζώων αυτών.
Οι δικαιολογίες του τύπου δεν ήξερα τι χρειάζονται,δεν γνώριζα την νομοθεσία κ.α. δεν ευσταθούν, καθώς:
α)σε γενικότερο πλαίσιο, ο καθένας είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει πώς θα πρέπει να φροντίσει σωστά το οποιοδήποτε ζώο που αποκτά (νόμιμα ή παράνομα),μιας και τα ζώα δεν είναι άψυχα αντικείμενα,ούτε παιχνίδια.Άρα θα πρέπει να αναζητά πληροφορίες και να απευθύνεται σε εξειδικευμένους φορείς για σωστή ενημέρωση σχετικά με το ζώο του,ειδικά όταν δεν πρόκειται για συνηθισμένο κατοικίδιο.
β)σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί άλλοθι η άγνοια.Υπάρχει σωστή πληροφόρηση,αρκεί να την αναζητήσει κανείς και να μην περιμένει να του προσφερθεί έτοιμη.Δυστυχώς όμως η άγνοια χρησιμοποιείται σαν επιχείρημα κατά κόρον σε περιπτώσεις κακοποίησης ζώων, μιας και είναι κοινώς γνωστό ότι πολλά από αυτά τα εγκλήματα μένουν ατιμώρητα,αφού οι νόμοι στην Ελλάδα-ειδικά σε θέματα ζώων- εφαρμόζονται ελλιπώς ή καθόλου.Για να γίνει πιο κατανοητό,αν υπήρχαν επιπτώσεις για τέτοιες συμπεριφορές,τότε όλοι θα αναγκάζονταν να φέρονται πιο υπεύθυνα και να ενημερώνονται κατάλληλα για τις ανάγκες του κατοικίδιου τους ή ακόμα καλύτερα,θα αποτρέπονταν από το να κατέχουν ζώα που χρειάζονται εξειδικευμένη φροντίδα (κι έτσι θα γλίτωναν αρκετά ζώα τη βάναυση κακοποίηση).
γ)είναι βάναυσο και καταστροφικό το να αφαιρούνται άγρια ζώα από το φυσικό περιβάλλον και να μετατρέπονται σε κατοικίδια για την προσωπική μας ευχαρίστηση.Ένα άγριο ζώο,το οποίο έχει μάθει να ζει ανεξάρτητο και ελεύθερο,εφόσον περιοριστεί κι εξαναγκαστεί να ζήσει με τρόπο αφύσικο,για τα δικά του δεδομένα,θα οδηγηθεί στις περισσότερες των περιπτώσεων σε επώδυνο κι αιφνίδιο θάνατο.
Εν κατακλείδι,αν βρήκατε πρόσφατα κάποια χελώνα,ελάτε σε επαφή με κάποιο κέντρο περίθαλψης άγριων ζώων(ΕΚΠΑΖ,ΑΛΚΙΟΝΗ),αφού ρωτήσετε αν μπορούν να την αναλάβουν και παραδώστε την.Αν έχετε καιρό κάποια χελώνα,κάντε το ίδιο.
Τα ζώα αυτά δεν είναι κατοικίδια,έχουν πολύ περίπλοκους και ιδιαίτερους οργανισμούς, φτιαγμένους με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορούν να ζουν και να επιβιώνουν στις ακραίες πολλές φορές συνθήκες της ελληνικής υπαίθρου.Χρειάζονται ελευθερία,πολύ καλής ποιότητας τροφή και συνεχή κίνηση.
Είναι γεγονός ότι στη φύση,ιδιαίτερα μετά τις τόσες παρεμβάσεις που έχει υποστεί από τον άνθρωπο,κινδυνεύουν από πολλές αιτίες.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχουμε το δικαίωμα με τη συμπεριφορά μας απέναντί τους (στέρηση ελευθερίας,κακές συνθήκες διαβίωσης), να προσθέσουμε κι άλλες τόσες!

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να απελευθερώσετε μόνοι σας την χελώνα που έχετε,πριν την δει ειδικός.Υπάρχουν πολλές παθήσεις του δέρματος ή του καβουκιού,που μόνο ένα έμπειρο μάτι μπορεί να διαγνώσει.
https://georgepelagia.wordpress.com/
9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2020    

Κορωνοϊός - ΟΗΕ: Αναμένεται δραματική έλλειψη στα προφυλακτικά

Κορωνοϊός - ΟΗΕ: 

Αναμένεται δραματική έλλειψη στα προφυλακτικά


condoms-0

Ο ΟΗΕ εκφράζει φόβους, εν μέσω κορωνοϊού, για αύξηση των επικίνδυνων αμβλώσεων και μια έξαρση των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων και κυρίως του AIDS

Ζωηροί φόβοι εκφράζονται για παγκόσμια έλλειψη προφυλακτικών εξαιτίας του «λουκέτου» πολλών εργοστασίων παραγωγής και δικτύων διανομής τους στον κόσμο εξαιτίας του νέου κορωνοϊού, προειδοποιούν κατασκευαστές του τομέα.

Την ίδια στιγμή, ο ΟΗΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ότι κάτι τέτοιο θα είχε καταστροφικές συνέπειες.

Σχεδόν οι μισοί κάτοικοι του πλανήτη βρίσκονται σήμερα σε καραντίνα στα σπίτια τους.

Στη Μαλαισία, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως χώρες παραγωγής προφυλακτικών και καουτσούκ, που είναι η πρώτη ύλη κατασκευής τους, οι πολίτες έχουν τεθεί υπό αυστηρή καραντίνα από τις 18 Μαρτίου έπειτα από μια επανεμφάνιση κρουσμάτων του Covid-19.

Η μεγάλη εταιρεία στην Μαλαισία, η οποία κατασκευάζει ένα στα πέντε προφυλακτικά που κυκλοφορούν στον κόσμο, επλήγη σκληρά από τους περιορισμούς αυτούς που έχουν επιβληθεί και αναμένει μείωση κατά 200 εκατομμύρια προφυλακτικά της παραγωγής που έχει υπό φυσιολογικές συνθήκες από τα μέσα Μαρτίου έως τα μέσα Απριλίου.

ΟΗΕ: Αύξηση των σεξουαλικώς μεταδιδομένων νοσημάτων

Η υπηρεσία του ΟΗΕ που είναι επιφορτισμένη με τη σεξουαλική υγεία και την αναπαραγωγή (UNFPA) σήμανε συναγερμό και προειδοποίησε ότι μπορεί να εξασφαλίσει μόνον το 50 ως 60% των συνηθισμένων παραδόσεων προφυλακτικών λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον νέο κοροναϊό.

«Το κλείσιμο των συνόρων και τα άλλα περιοριστικά μέτρα προκαλούν προβλήματα στη μεταφορά και την παραγωγή σε πολλές χώρες και περιοχές», δήλωσε εκπρόσωπος του Ταμείου του ΟΗΕ για τον Πληθυσμό (FNUAP), το οποίο χρειάστηκε να βρει εκτάκτως νέους παρόχους.

Η υπηρεσία αυτή, η οποία συνεργάζεται με τα προγράμματα οικογενειακού προγραμματισμού, υπογράμμισε ότι το βασικό πρόβλημα είναι η δυνατότητα παράδοσης των προφυλακτικών στις πιο φτωχές και ευάλωτες κοινότητες, σε αυτές που κινδυνεύουν περισσότερο αν εξαντληθούν τα αποθέματα.

«Μια έλλειψη προφυλακτικών ή οποιουδήποτε μέσου αντισύλληψης μπορεί να οδηγήσει σε μια αύξηση των ανεπιθύμητων κυήσεων, με καταστροφικές συνέπειες για την υγεία και την ευημερία των εφήβων κοριτσιών, των γυναικών και των συντρόφων και των οικογενειών τους», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος.

Η υπηρεσία αυτή του ΟΗΕ εκφράζει επίσης φόβους για αύξηση των επικίνδυνων αμβλώσεων και μια έξαρση των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων και κυρίως του AIDS.

Την ώρα μάλιστα που η παύση της λειτουργίας των εργοστασίων και το κλείσιμο των συνόρων προκαλούν προβλήματα στην προμήθεια προφυλακτικών, η ζήτησή τους δείχνει να απογειώνεται.

Μετά τα μέτρα καραντίνας, η Karex είδε τις παραγγελίες της να αυξάνονται, σύμφωνα με τον Γκοχ. Ινδικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν ότι οι πωλήσεις προφυλακτικών αυξήθηκαν κατά περίπου 30% την εβδομάδα που ακολούθησε της επιβολής καραντίνας στη χώρα αυτή του 1,3 δισεκατομμυρίου κατοίκων.

Ο ρόλος της Κίνας
Απέναντι στους κινδύνους για μια έλλειψη, θετικά είναι τα μηνύματα που έρχονται ωστόσο από την Κίνα, τη χώρα στην οποία εντοπίστηκε ο νέος κοροναϊός στα τέλη του Δεκεμβρίου, αλλά τώρα δείχνει να έχει καταφέρει να τον περιορίσει.

Οι κύριοι παραγωγοί προφυλακτικών στην Κίνα ξανάρχισαν την παραγωγή μετά τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί για να εμποδιστεί η εξάπλωση της Covid-19 η οποία έχει προκαλέσει περισσότερους από 70.000 θανάτους στον κόσμο.

H HBM Protections, η οποία κατασκευάζει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο προφυλακτικά ετησίως, ανακοίνωσε ότι η παραγωγή της επανήλθε στα φυσιολογικά της επίπεδα και ότι σχεδιάζει να τριπλασιάσει τις κατασκευαστικές της δυνατότητες ως το τέλος του έτους.

Επίσης ο όμιλος Shanghai Mingbang Rubber Products, ο οποίος είναι προσανατολισμένος στην κινεζική αγορά, δήλωσε έτοιμος να αυξήσει τις παραδόσεις προφυλακτικών στο εξωτερικό, αν υπάρξει έλλειψη.

«Αν οι διεθνείς αγορές αντιμετωπίσουν τέτοια προβλήματα, συμφωνούμε να εξαγάγουμε περισσότερα», δήλωσε στο AFP o επικεφαλής του ομίλου Κάι Κίτζιε.

https://www.protothema.gr/

«Όρνιθες»: Η πρώτη κινηματογραφική παραγωγή του Ιδρύματος Ωνάση κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στο διαδίκτυο

«Όρνιθες»: 

Η πρώτη κινηματογραφική παραγωγή του Ιδρύματος Ωνάση κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στο διαδίκτυο


Ορνιθες_2

Η ταινία του Μπάμπη Μακρίδη θα είναι διαθέσιμη για το κοινό από τις 12 έως τις 15 Απριλίου στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση

Μια εξαιρετική θεατρική παράσταση, οι «Όρνιθες» του Νίκου Καραθάνου, έγινε αφορμή για για την ομώνυμη ταινία του Μπάμπη Μακρίδη που θα κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση, την Κυριακή 12 Απριλίου στις 7 το απόγευμα. Πρόκειται για την πρώτη κινηματογραφική ταινία σε παραγωγή του Ιδρύματος Ωνάση  η οποία παρουσιάστηκε, σε Παγκόσμια Πρώτη, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ.
Η ταινία θα είναι διαθέσιμη για το κοινό έως την Τετάρτη 15 Απριλίου στις 19:00 για να ξεκινήσει, αμέσως μετά, το ταξίδι της, σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Μετά το τέλος της ταινίας, όπως συνηθίζεται στις φεστιβαλικές προβολές, ο σκηνοθέτης της ταινίας, Μπάμπης Μακρίδης, θα περιμένει τους θεατές για μία ζωντανή ψηφιακή επικοινωνία.



Οι «Όρνιθες (ή πώς να γίνεις πουλί)» είναι μια υβριδική ταινία, στα όρια του ντοκιμαντέρ, της μυθοπλασίας και της πολιτικής φαντασίας. Και μέσα στο ελεύθερο πνεύμα της, δεν μπορούσε παρά να γίνει και η πρώτη ελληνική ταινία που κάνει πρεμιέρα όχι στις αίθουσες, που είναι ο φυσικός της χώρος, αλλά στο YouTube. Οι «Όρνιθες» του κινηματογραφιστή Μπάμπη Μακρίδη –δημιουργού του “L” (Sundance Film Festival 2012) και του «Οίκτου» (“Pity”, Sundance Film Festival 2018, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2019)– είναι μια ταινία για την πτήση και την πτώση, για την ανθρώπινη ανάγκη να πετάμε, για τον φόβο του ύψους, τον ίλιγγο, την ουτοπία, την ελευθερία, τους θεούς και τον άνθρωπο.
Ορνιθες_Καραθανος
Ο σκηνοθετης των θεατρικών «Ορνίθων» Νίκος Καραθάνος
Η ταινία εμπνέεται από τον αρχετυπικό μύθο του Αριστοφάνη και των «Ορνίθων», την παράσταση του Νίκου Καραθάνου και τους συντελεστές της, κινηματογραφώντας τους εκτός σκηνής, σε πραγματικούς χώρους και φυσικά τοπία – από τα λιβάδια ηφαιστειακής λάβας στην Ισλανδία έως τα υψίπεδα της Παταγονίας και από την Times Square έως τις πυραμίδες της Αιγύπτου. Τα πάντα συμβαίνουν σε ένα σύμπαν ρευστής «καθημερινότητας», ανάμεσα σε ανθρώπους του θεάτρου, ορνιθολόγους και θυμόσοφους ερημίτες, που –όλοι τους– ονειρεύονται πως πετούν.Ένα φιλμ-εγχειρίδιο φυγής, μια ταινία για την παρατήρηση των πουλιών, όπου τα πουλιά είναι στην πραγματικότητα άνθρωποι.
Εμφανίζονται: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Έκτορας Λιάτσος, Χρήστος Λούλης, Γρηγορία Μεθενίτη, Κώστας Μπερικόπουλος, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Στράτος Παπαδάκης, Άγγελος Παπαδημητρίου, Φοίβος Ριμένας, Μιχάλης Σαράντης, Γιάννης Σεβδικαλής, Άρης Σερβετάλης, Έλενα Τοπαλίδου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Χάρης Φραγκούλης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Ορνιθες1
Ο Μιχάλης Σαράντης με φόντο την γέφυρα του Μπρούκλιν όπου έκαναν την πρεμιέρα τους οι θεατρικοί «Όρνιθες»
Πώς γυρίστηκε η ταινία
Η παραγωγή της ταινίας, με τη συνεργασία της Neda Film της Αμάντας Λιβανού, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2018. Τα βασικά γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα, τις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη), την Ισλανδία (Ρέικιαβικ και ενδοχώρα) και την Αργεντινή (Παταγονία), ενώ λίγα γυρίσματα έγιναν και στις Γαλλικές Άλπεις, το Κάιρο, το Ρίο ντε Τζανέιρο και το Βελιγράδι.
 Η ταινία έχει ήδη πάρει μέρος στο Work in Progress του φεστιβάλ Les Arcs, τον Δεκέμβριο του 2018, όπου προβλήθηκε ένα 8λεπτο απόσπασμά της.
 Παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 28 Ιανουαρίου 2020 στο Τμήμα Voice του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ (προβολές έως και 1η Φεβρουαρίου 2020) ενώ η ελληνική πρεμιέρα της  είχε προγραμματιστεί να γίνει στο διεθνές πρόγραμμα Film Forward του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2020, το οποίο αναβλήθηκε λόγω του κορωνοϊού.
Η ταινία συνοδεύει τη θεατρική παράσταση « Όρνιθες», σε σκηνοθεσία του Νίκου Καραθάνου, όπου παίζεται. Η παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση έκανε πρεμιέρα στην Επίδαυρο τον Αύγουστο του 2016, κατέκτησε τη Νέα Υόρκη τον Μάιο του 2018, όπου παρουσιάστηκε στον κανονικό προγραμματισμό του St. Ann’s Warehouse στο Μπρούκλιν, ενώ πρόσφατα ταξίδεψε στο Σαντιάγο της Χιλής, στο πλαίσιο του διεθνούς φεστιβάλ Santiago a Mil (17-20 Ιανουαρίου 2020).
 Ο σκηνοθέτης
Ο Μπάμπης Μακρίδης γεννήθηκε στην Καστοριά. Αποφοίτησε από τη Σχολή Κινηματογράφου Σταυράκου. Το 2005, η πρώτη μικρού μήκους ταινία του, «Ο Τελευταίος Φακίρης», απέσπασε το βραβείο καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Το “L”, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, συμμετείχε σε μερικά από τα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του πλανήτη, όπως στο Sundance, στο Ρότερνταμ και στο Κάρλοβι Βάρι, ενώ κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο στο Molodist Film Festival στο Κίεβο. Ακολούθησε ο «Οίκτος», που έκανε επίσης παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sundance 2018, στο τμήμα World Cinema Dramatic Competition. Η ταινία συνέχισε τη φεστιβαλική πορεία της με ευρωπαϊκή πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ και, κατόπιν, προβλήθηκε σε πολλά άλλα σημαντικά κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά τον κόσμο, όπου κέρδισε αρκετά βραβεία (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, α΄ ανδρικού ρόλου). 
https://www.protothema.gr/

Εφαρμογή για κινητά ανιχνεύει τον κορωνοϊό

Εφαρμογή για κινητά ανιχνεύει τον κορωνοϊό

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Μια νέα εφαρμογή κινητού τηλεφώνου, η οποία, με βάση τον ήχο της φωνής, της αναπνοής και του βήχα, θα μπορούσε να ανιχνεύσει αυτόματα αν ένα άτομο πάσχει από τον COVID-19, δημιούργησε το Τμήμα Πληροφορικής και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου του Cambridge.
Επικεφαλής της ομάδας που κατασκεύασε το νέο εργαλείο είναι η καθηγήτρια Σεσίλια Μάσκολο, η οποία επιχορηγήθηκε πέρυσι με 2,5 εκατ. ευρώ από το Grant Advanced Research του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας.
Οι ήχοι που προέρχονται από ανθρώπους οι οποίοι πάσχουν από αναπνευστικά προβλήματα, φωνή, αναπνοή, βήχας, είναι πολύ συγκεκριμένοι. Ο COVID-19 συνδέεται με βλάβες στο αναπνευστικό σύστημα. Με βάση ένα σύνολο δεδομένων, που συλλέγονται μέσω μιας εφαρμογής για κινητά, μπορούν να αναπτυχθούν αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης που θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν αυτόματα την κατάσταση υγείας.
«Υπάρχουν ακόμα πολλά που δεν γνωρίζουμε για τον ιό αυτό και την ασθένεια που προκαλεί, και σε μια περίοδο πανδημίας όπως η σημερινή, όσο πιο αξιόπιστες πληροφορίες μπορεί κανείς να συλλέξει, τόσο το καλύτερο», δήλωσε η κ. Μάσκολο.
«Ακόμη δεν μπορώ να πιστέψω πόσο γρήγορα καταφέραμε να συνεργαστούμε στο Πανεπιστήμιο, να συλλάβουμε την ιδέα και με πόση επιτυχία ανταποκρίθηκε στο επείγον του πράγματος η ομάδα της Σεσίλια», δήλωσε ο καθηγητής Πιέτρο Τσικούτα από το εργαστήριο Cavendish του Cambridge. Ο καθηγητής Αντρέ Φλότο, Καθηγητής Αναπνευστικής Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο και Διευθυντής Έρευνας του Κέντρου για την Πνευμονοπάθεια στο Νοσοκομείο Papworth του Cambridge, συνέβαλε στις κλινικές πτυχές της εφαρμογής.
Η εφαρμογή COVID-19 Sounds συλλέγει δημογραφικές και ιατρικές πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες, καθώς και δείγματα φωνής, αναπνοής, βήχα μέσω του μικροφώνου του τηλεφώνου. Ακόμη, η εφαρμογή υποβάλλει στους χρήστες το ερώτημα εάν έχουν ευρεθεί θετικοί στον κοροναϊό. Η εφαρμογή θα συλλέγει δεδομένα θέσης μόνο μία φορά, όταν οι χρήστες τη χρησιμοποιούν. Τα δεδομένα θα αποθηκεύονται σε διακομιστές του Πανεπιστημίου και θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για ερευνητικούς σκοπούς. Η εφαρμογή δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές.
«Ύστερα από πολλές συζητήσεις με γιατρούς είδαμε ότι οι ασθενείς με covid-19 κρατούν με ένα συγκεκριμένο τρόπο την ανάσα τους όταν μιλάνε και εκδηλώνουν ένα συγκεκριμένο ξηρό βήχα», εξηγεί η κ. Μάσκολο.
«Οι αλγόριθμοι μαθαίνουν τόσο πιο γρήγορα, όσο περισσότερα δεδομένα διαθέτουν και με τον ίδιο τρόπο γίνονται όλο και πιο ακριβείς. Η εφαρμογή θα μπορούσε να ανιχνεύσει όχι μόνο τα θετικά κρούσματα κορωνοϊού, αλλά και άλλα αναπνευστικά νοσήματα».
Η εφαρμογή COVID-19 Sounds θα είναι διαθέσιμη σε πολλές γλώσσες και είναι ήδη διαθέσιμη για τηλέφωνα Android στο Google Play Store. Η μελέτη εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ηθικής του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών και χρηματοδοτείται εν μέρει από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας
https://www.kathimerini.gr/

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...