Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 31 Αυγούστου 2019

Μπατόν σαλέ με καπνιστή πάπρικα και γραβιέρα Νάξου



Μπατόν σαλέ με καπνιστή πάπρικα και γραβιέρα Νάξου

Μια εξαιρετική συνταγή που γίνεται γρήγορα και μπορεί να συνοδεύσει την μπύρα ή το ποτό μας......

Υλικά


  1. 450 γρ αλεύρι ΓΟΧ
  2. 2 αυγά
  3. 1 φακελάκι baking powder
  4. 2 κσ γιαούρτι
  5. 15 γρ αλάτι
  6. 1 αυγό για άλλειμα
  7. 250 γρ γραβιέρα Νάξου
  8. καπνιστή πάπρικα

Εκτέλεση

30 λεπτά
  1. Ανακατεύω καλά τα πρώτα 6 υλικά και κάνω μία ζύμη ομογενή και μαλακή που δεν κολλάει στα χέρια.


  2. Πλάθω τα μπατον σαλέ στο σχήμα που θέλω και τοποθετώ σε ταψί με λαδόκολλα αφήνοντας κενό μεταξύ τους


  3. Με πινέλο τα περνώ με το χτυπημένο αυγό και τα πασπαλίζω με την πάπρικα και την τριμμένη γραβιέρα. (Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε κίτρινο πικάντικο τυρί όπως κεφαλοτύρι, μετσοβόνε, παρμεζάνα, τσένταρ ωριμασμένο...)


  4. Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 170ο C για 15 με 20 λεπτά.


  5. Αφήνω να κρυώσουν και τα αποθηκεύω σε καλά κλεισμένο δοχείο.


  6. Καλή απόλαυση!!!!!
  7. https://cookpad.com/gr
  8. https://twitter.com/gandmclub/photo

Ψεύτικοι άνθρωποι σε ψεύτικες σχέσεις

Ψεύτικοι άνθρωποι σε ψεύτικες σχέσεις

Άνθρωποι που έρχονται και φεύγουν σαν αέρας, που είναι και δεν είναι εδώ, που θέλουν να είναι παντού και στην πραγματικότητα πουθενά, αλλά που το πιο σημαντικό που θέλουν είναι να φαίνονται παντού. Άνθρωποι που πείθουν τον εαυτό τους ότι είναι καλά μέσα σε μη πραγματικές σχέσεις.
prosopeia
Μια πλάνη στην οποία έχεις ανάγκη να πιστέψεις, να τραφείς ή να νιώσεις για λίγο καλά. Σχέση που στηρίζεται μόνο στα λόγια, στον τρόπο που φαίνεται η σχέση προς τα έξω, στο φαίνεσθαι, στην εικόνα που έχουν οι άλλοι. Όλη η ενέργεια αφιερώνεται σε αυτά τα πράγματα. Οι ψεύτικοι άνθρωποι έχουν μια εικόνα που κάνουν τα πάντα να τη διατηρήσουν. Οι σχέσεις τους είναι μέρος αυτής της εικόνας. Πόσο θέλεις να είσαι ένας από αυτούς ή πόσο τους μοιάζεις;
Σε μια ψεύτικη σχέση δεν υπάρχει πραγματική επικοινωνία, ακόμα κι όταν «επικοινωνείς» με τον άλλο, δεν υπάρχει σημείο επαφής, νιώθεις ένα άδειασμα, ένα κενό, μια απογοήτευση, παρά ένα γέμισμα και μια συναισθηματική εξέλιξη. Η απόσταση της μη πραγματικότητας δημιουργεί ένα τεράστιο χάσμα, που δεν μπορεί να ξεπεραστεί ώστε να υπάρξει μια αληθινή επαφή και επικοινωνία.
Σε μια κοινωνία που επιτυχώς καλλιεργεί έναν επιφανειακό υλιστικό τρόπο ζωής, το πιο σημαντικό για τις σχέσεις είναι το πώς φαίνονται παρά το πώς πραγματικά είναι. Δεν έχει σημασία τι θέλω αλλά το πώς θα αξιολογήσουν οι άλλοι τις επιλογές μου.
Είναι τόσο εύκολο να πείσεις τους άλλους ότι είσαι καλά και είναι τόσο εύκολο να ξεγελάσεις τον εαυτό σου ότι η εικόνα σου είναι ότι πιο σημαντικό υπάρχει. Τι σημασία έχει τι νιώθεις, πώς νιώθεις, ποιος νοιάζεται για το πώς είσαι μέσα σου; Και ποιος περιμένεις να νοιαστεί αν εσύ ο ίδιος ασχολείσαι μόνο με το τι θα δείξεις στους άλλους. Τι σε νοιάζει περισσότερο: πώς είσαι και ποιος είσαι; Ή πώς παρουσιάζεσαι ότι είσαι και ποιος φαίνεσαι ότι είσαι; Τι θέλεις να είναι πιο σημαντικό και τι αποτελεί προτεραιότητα για σένα;
Ασχολήσου λίγο ακόμα με την εικόνα σου. Σίγουρα θα ξεχάσεις ποιος είσαι και τι θέλεις, όμως, θα καταφέρεις να ασχοληθούν μαζί σου και όλοι αυτοί που ασχολούνται με τη δική τους εικόνα και κάποια στιγμή που έχουν πλέον πείσει τους άλλους ότι είναι καλά δεν τους μένει παρά να «βοηθήσουν» και τους άλλους να φτιάξουν την εικόνα τους, να γίνουν το ίδιο «πετυχημένοι» με αυτούς.
Πήγαινε να σου δείξουν πώς τα κατάφεραν, θαύμασέ τους και ευχήσου να τους μοιάσεις. Ίσως, κάποια στιγμή καταλάβεις ότι θα χρειαστεί να πεις ψέματα και στον ίδιο σου τον εαυτό, να τον παραμυθιάσεις ότι αυτό θέλεις, ότι έτσι θέλεις να είσαι και ότι και οι άλλοι έτσι σε θέλουν. Τι ευτυχία;
Ναι, τα κατάφερες… Να γίνεις ένας ψεύτικος άνθρωπος, ομοίωμα αυτών που θαυμάζεις και σ’ έπεισαν ότι είναι τόσο ευτυχισμένοι και για να επιβιώσεις δέχτηκες να κάνεις και ψεύτικες σχέσεις…
Πολύ προσπάθεια για το τίποτα… Συνέχισε να παραμυθιάζεις τον εαυτό σου ότι είσαι καλά και ότι οι σχέσεις σου είναι καλές και σε θαυμάζουν και οι άλλοι για αυτό και όλοι θα είμαστε ευτυχισμένοι. Η εικόνα μετράει. Τι σημασία έχει αν δεν σε βλέπει καν ο άλλος, αν δεν σε ξέρει καθόλου. Σημασία έχει να δίνεις καλή εντύπωση στους άλλους ότι έχεις πετύχει στη ζωή σου, στις σχέσεις σου, στην καριέρα σου, σε όλα…
Ασχολήσου, λοιπόν, λίγο ακόμα με την εικόνα σου… γυάλισέ την, κάν’ την να αστράφτει και όταν όλοι βλέπουν αυτή την εικόνα απόλαυσέ το. Ποιος νοιάζεται αν νιώθεις άδειος, αν νιώθεις ότι χάνεις τον εαυτό σου, ότι δεν ζεις πραγματικά; Ποιος νοιάζεται αν δεν εξελίσσεσαι σαν άνθρωπος, αν δεν σε γεμίζει αυτό; Ποιος περιμένεις να νοιαστεί όταν εσύ ο ίδιος δεν το κάνεις; Όταν περάσουν τα χρόνια ίσως συνειδητοποιήσεις ότι ήσουν τόσο αφοσιωμένος με την εικόνα σου που ξέχασες να ζήσεις, ήταν τόσο επιφανειακά όλα που δεν κατάφεραν να σε αγγίξουν, να σε κάνουν να προχωρήσεις, να γνωρίσεις τους άλλους και να σε γνωρίσουν, αλλά και να γνωρίσεις εσύ τον εαυτό σου.
Αν το πιο σημαντικό για εσένα είναι τι εντύπωση θα δώσεις στους άλλους κι αν κάνεις τα πάντα για αυτό ίσως παραμελείς λίγο τον εαυτό σου, τον πραγματικό σου εαυτό, αυτόν που δεν ενδιαφέρεται για την εικόνα που θα σχηματίσουν οι άλλοι για αυτόν, αλλά για το τι πραγματικά θέλει, που θέλει να είναι και με ποιους.
http://anthologion.gr/

Κρήτη: «Η κακοποίηση ζώων είναι η κορυφή του παγόβουνου»


Κρήτη: 

«Η κακοποίηση ζώων είναι η κορυφή του παγόβουνου»


από selana019
 

Τα στοιχεία για την κακοποίηση ζώων τα τελευταία τέσσερα χρόνια στην Κρήτη, παρουσίασε στους αστυνομικούς του Ηρακλείου ο αστυνομικός υποδιευθυντής Νίκος Χρυσάκης, τα οποία προκύπτουν από την προσωπική έρευνα που ο ίδιος έκανε για το θέμα και ανέλυσε στη επιμορφωτική ημερίδα που έγινε στο αστυνομικό μέγαρο και είχε ως θέμα: «Το ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των ζώων. Ο ρόλος της Ελληνικής Αστυνομίας».

Τα στατιστικά στοιχεία τα οποία παρουσιάστηκαν, παρά το ότι δείχνουν μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση κατοίκων και αρχών του ανατολικότερου νομού, φανερώνουν όμως και το γεγονός ότι υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για την αντιμετώπιση και την εξάλειψη  αυτού του είδους εγκλήματος.

Τα στοιχεία αφορούν στην τετραετία 2014 – 2018 και παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα, οι καταγγελίες και οι ενέργειες που έγιναν είναι πολύ λιγότερες από αυτές που θα περίμενε κανείς.

Συγκεκριμένα, το διάστημα αυτό, στον νομό Ηρακλείου έγιναν 129 καταγγελίες και έγιναν μόλις 66 έλεγχοι. Ακόμα λιγότερες είναι οι συλλήψεις, 23 μέσα σε τέσσερα χρόνια, ενώ σχηματίστηκαν 115 δικογραφίες και επιβλήθηκαν 45 πρόστιμα.

Στον νομό Χανίων, την ίδια περίοδο, οι καταγγελίες ήταν 197, οι έλεγχοι που έγιναν από την Αστυνομία ήταν 175, πραγματοποιήθηκαν 27 συλλήψεις για κακοποιήσεις ζώων, σχηματίστηκαν 128 δικογραφίες και επιβλήθηκαν 29 πρόστιμα.

Στον νομό Ρεθύμνου, οι καταγγελίες που έγιναν στις Αρχές ήταν 120, οι αστυνομικοί έλεγχοι ήταν 172, οι συλλήψεις ήταν 17, οι δικογραφίες που σχηματίστηκαν ήταν 70 και τα πρόστιμα 68.

Τέλος, στον νομό Λασιθίου το διάστημα 2014- 2018 έγιναν 178 καταγγελίες, οι έλεγχοι ήταν 289, οι συλλήψεις ήταν 45, οι δικογραφίες που σχηματίστηκαν ήταν 90 και τα πρόστιμα ήταν 301.

Νίκος Χρυσάκης: «Η κακοποίηση ζώου είναι η κορυφή του παγόβουνου»

Με την «κορυφή του παγόβουνου» κάτω από το οποίο κρύβονται κι άλλου είδους εγκληματικές συμπεριφορές, όπως η κακοποίηση ηλικιωμένων, παιδιών την ενδοοικογενειακή βία, παρομοίασε το φαινόμενο της κακοποίησης των ζώων, ο κ. Χρυσάκης.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, η κακοποίηση των ζώων δεν αποτελεί μια εγκληματική συμπεριφορά της σύγχρονης μόνο εποχής. Είναι φαινόμενο διαχρονικό και σύνηθες, απέναντι στο οποίο οι οργανωμένες κρατικές οντότητες και οι ανθρώπινες κοινωνίες καθυστέρησαν πολύ και μάλλον αδικαιολόγητα, να αντιδράσουν.

Όπως, δυστυχώς, καθυστέρησαν να αντιληφθούν και για την υφιστάμενη συνάφεια μεταξύ της κακοποίησης των ζώων και της βίας που εκδηλώνεται σε βάρος παιδιών, γυναικών και ηλικιωμένων.

Ο κ. Χρυσάκης ανέφερε:

«Τα πρότυπα που προβάλλει η κοινωνία είναι πολλά και συχνά αντιφατικά μεταξύ τους. Στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης αυτής, αποτελεί κανόνα για την ανθρώπινη ανάπτυξη η διαδικασία της ταύτισης των μικρών με τους μεγάλους.

Προς τούτο, έχει ευρέως υποστηριχθεί ότι τα παιδιά μαθαίνουν κοινωνικούς ρόλους υιοθετώντας ό,τι βλέπουν και ακούνε. Γονείς, δηλαδή, με επιθετική συμπεριφορά διδάσκουν τα παιδιά τους ότι η επιθετικότητα είναι το εργαλείο επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Έτσι, η συμπεριφορά των μεγάλων προς τα ζώα, η αντίληψή τους γι’ αυτά, η κουλτούρα τους και τα συστήματα αξιών για τη ζωή γενικότερα, επηρεάζουν τον τρόπο που τα ίδια τα παιδιά μαθαίνουν να φέρονται απέναντι στα ζώα» επεσήμανε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι  το πρότυπο που δίνει ο γονιός, χρησιμοποιώντας την κακοποίηση του ζώου ως μέσο ελέγχου και επιβολής στους άλλους ανθρώπους μέσα στο σπίτι.

«Η βία στην οικογένεια είναι το «κλειδί» που ανοίγει τις πόρτες στη βία της κοινωνίας. Τα παιδιά μεγαλώνουν παίρνοντας «μαθήματα» βίας από τη ζωή, την κοινωνία, το σπίτι, την τηλεόραση και το διαδίκτυο. Μπορούν δε να «εφαρμόσουν» τα όσα κατ’ αυτόν τον τρόπο «έμαθαν» μόνο σε κάποιους πιο αδύναμους από τα ίδια, δηλαδή, τα ζώα.

Αργότερα, βέβαια, ως ενήλικες, πιθανόν θα έχουν περισσότερες δυνατότητες «εφαρμογής» και σε συνανθρώπους τους».

Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του κ. Χρυσάκη, οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι η κακοποίηση ζώων δεν είναι απλά το αποτέλεσμα μιας ρωγμής στην προσωπικότητα ενός ατόμου, αλλά και σύμπτωμα μιας βαθιάς διαταραγμένης οικογένειας. «Εύκολα, λοιπόν, γίνεται ότι η κακοποίηση ζώων είναι συνήθως η κορυφή ενός παγόβουνου και η πρώτη ένδειξη ενός επικίνδυνου ατόμου που αποτελεί απειλή για το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον».

Καταλήγοντας την ομιλία του ο κ. Χρυσάκης είπε ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης των αστυνομικών υπηρεσιών.

«Η αντιμετώπιση  της βίας έχει ένα βασικό αντίδοτο και το γνωρίζουμε όλοι: την παιδεία. Οι δε λέξεις – κλειδιά που θα ήθελα να συγκρατήσουμε είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η έγκαιρη αστυνομική αντίδραση».

Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Πατρίς»

https://www.efsyn.gr/efkriti/koinonia

Αδικία – ώρα μηδέν

Αδικία – ώρα μηδέν


Δημοσιεύτηκε από τον/την gynaikaeimai στις 
Υπάρχει αλήθεια κάτι, που μπορεί να σε κάνει πιο έξαλλο απ’ την αδικία; Υπάρχει κάτι πιο εξοργιστικό απ’ το να σε βλέπεις ανθρώπους να αδικούν; Υπάρχει κάτι πιο χυδαίο απ’ το να αδικούνται κάποιοι, με μόνο σκοπό το κέρδος ή την ικανοποίηση ενός αρρωστημένου «εγώ», κάποιων άλλων;
Νομίζω πως οι περισσότεροι γίνονται έξαλλοι με την αδικία. Βλέπω πως αντιδρούν, όταν βλέπουν κάτι σχετικό στην τηλεόραση ή όταν διαβάζουν κάτι στο διαδίκτυο. Ακούω ανθρώπους να συζητάνε, διαρρηγνύοντας τα ιμάτιά τους, «απαιτώντας»την παραδειγματική τιμωρία αυτού που αδίκησε και να ωρύονται για το τι θα έκαναν αν τον είχαν μπροστά τους. Απ’ την άλλη πλευρά βέβαια, βλέπω ανθρώπους να κοιτάζουν αυτόν που κακοποιεί ένα ζώο και ν’ αλλάζουν πεζοδρόμιο. Βλέπω ανθρώπους να γνωρίζουν αυτόν που αδίκησε κατάφωρα κάποιον άλλον και να σφυρίζουν αδιάφορα. Βλέπω ανθρώπους να βλέπουν κάποιον να επιτίθεται σε κάποιον άλλον και να κρύβονται στη γωνία, ίσα για να τραβήξουν βιντεάκι με το κινητό τους και να το ποστάρουν στο Facebook, με βαρύγδουπες λεζάντες για το τι τιμωρία αξίζει στον «δράστη»Απ’ την άλλη πλευρά, βλέπω ανθρώπους να βρίσκονται μπροστά σε μια αδικία, να βλέπουν, να γνωρίζουν και για τον όποιο λόγο, να στέκονται στο πλευρό του θύτη. Του «δυνατού».
Παράξενα πλάσματα είμαστε οι άνθρωποι. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, θεωρούμε πως αν κλείσουμε τα μάτια μπροστά σε μια αδικία, στο αμέσως επόμενο στενό, δεν θα συμβεί και σε μας το ίδιο. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, πιστεύουμε πως αν σταθούμε στο πλευρό του «δυνατού», αυτό θα μας κάνει φίλους του. Δεν περνάει καν απ’ το μυαλό μας, πως ο άνθρωπος αυτός δεν θα διστάσει να φερθεί και σε μας με τον ίδιο τρόπο…
Δεν γίνονται πάντα οι κάμπιες πεταλούδες και τα καθάρματα παραμένουν καθάρματα. Οι μεν, θα συνεχίσουν αέναα να σέρνονται και οι δε, θα είναι πάντα επικίνδυνοι. Για όλους. Μηδενός εξαιρουμένου. Κλείνοντας τα μάτια, δεν γίνεσαι αόρατος. Συνυπογράφοντας μια αδικία, δεν προστατεύεσαι απ’ αυτήν.
Όσο επιτρέπουμε να συμβαίνουν αδικίες μπροστά στα μάτια μας και δεν παίρνουμε θέση, ακόμη κι αν δεν αφορούν εμάς προσωπικά, αφήνουμε το πεδίο ελεύθερο για να συμβούν κι άλλες… κι άλλες… κι άλλες και κάποια στιγμή, είναι επόμενο να βιώσουμε κι εμείς κάποια. Όταν αντιδράς βλέποντας μια αδικία, δεν προστατεύεις μόνο τον αδικημένο, αλλά κι εσένα μελλοντικά. Αν δεν το κάνεις γίνεσαι συνένοχος. Συνένοχος σ’ έναν φαύλο κύκλο, ο οποίος κάποια στιγμή θα παρασύρει κι εσένα τον ίδιο!
«Κοίτα τη δουλειά σου!». «Μην ανακατεύεσαι!». «Μην μπλέκεσαι με υποθέσεις που δεν σε αφορούν!». Ωραίες οι συμβουλές, αλλά στην πράξη, μας φέρνουν όλο και πιο κοντά σ’ ένα μέλλον που δεν θα θέλαμε να αντικρίσουμε. Δυστυχώς.
Κάποια στιγμή, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως εμείς είμαστε η κοινωνία, ο καθένας από μας ξεχωριστά και πως τίποτα δεν θα αλλάξει αν ο καθένας απ’ την πλευρά του, δεν αντιδρά στην αδικία που βλέπει ακόμη κι αν δεν τον αφορά.Τίποτα δεν θα αλλάξει αν δεν πάψουμε ο καθένας ξεχωριστά να κοιτά το σπιτάκι του, τη δουλίτσα του και τη ζωούλα του, αλλιώς συνυπογράφουμε ο καθένας για το μέλλον στο οποίο θα μεγαλώσουν τα παιδιά μας…
Της Κικής Γιοβανοπούλου
https://gynaikaeimai.com/

Τι απάντησε ο Μακρυγιάννης όταν του είπαν ότι πουλάει την Ελλάδα;

Τι απάντησε ο Μακρυγιάννης όταν 

του είπαν ότι πουλάει την Ελλάδα;

Η Ελλάδα είναι γεμάτη από παραδείγματα ανθρώπων που τίμησαν την θρησκεία και την πατρίδα!
«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν» είπε ο Γιάννης Μακρυγιάννης.
Ο λόγος του πάντα διαχρονικός και επίκαιρος. Να τι απάντησε ο ηρωικός στρατηγός Μακρυγιάννης όταν τον πλησίασαν για να του πουν ότι πουλάει την Ελλάδα:
Τότε, εκεί που καθόμουν εις το περιβόλι μου και έτρωγα ψωμί, πονώντας από τις πληγές, όπου έλαβα εις τον αγώνα και περισσότερο πονώντας δια τις μέσα πληγές όπου δέχομαι δια τα σημερινά δεινά της Πατρίδος, ήλθαν δύο επιτήδειοι, άνθρωποι των γραμμάτων, μισομαθείς και άθρησκοι, και μου ξηγώνται έτσι:
«Πουλάς Ελλάδα, Μακρυγιάννη».
Εγώ, στην άθλιαν κατάστασίν μου, τους λέγω:
«Αδελφοί, με αδικείτε. Ελλάδα δεν πουλάω, νοικοκυραίγοι μου. Τέτοιον αγαθόν πολυτίμητον δεν έχω εις την πραμάτειαν μου. Μα και να τό’ χα, δεν τό’ δινα κανενός.
Κι’ αν πουλιέται Ελλάδα, δεν αγοράζεται σήμερις, διότι κάνατε τον κόσμον εσείς λογιώτατοι, να μην θέλει να αγοράσει κάτι τέτοιο».
Έφυγαν αυτοί. Κι’ έκατσα σε μίαν πέτραν μόνος και έκλαιγα. Μισός άνθρωπος καταστάθηκα από το ντουφέκι του Τούρκου, τσακίστηκα εις τις περιστάσεις του αγώνα και κυνηγιέμαι και σήμερον.
Κυνηγιώνται και άλλοι αγωνιστές πολύ καλύτεροί μου, διότι εγώ είμαι ο τελευταίος και ο χειρότερος. Και οι πιο καλύτεροι όλων αφανίστηκαν.
Αυτοί που θυσίασαν αρετή και πατριωτισμόν, για να ειπωθεί ελεύτερη η Ελλάδα κι’ εχάθηκαν φαμελιές ολωσδιόλου, είπαν να ζητήσουν ένα αποδειχτικόν που να λέγει ότι έτρεξαν κι’ αυτοί εις την υπηρεσίαν της Πατρίδος και Τούρκο δεν άφηκαν αντουφέκιγο.
Πήγε να’ νεργήσει η Κυβέρνηση και βγήκαν κάτι τσασίτες και σπιγούνοι, που δουλεύουν μίσος και ιδιοτέλεια, και είπαν «όχι».
Και είπαν και βρισιές παλιές δια τους αγωνιστές. Για να μην πάρουν το αποδειχτικόν, ένα χαρτί που δεν κάνει τίποτες γρόσια.
Πατρίδα να θυμάσαι εσύ αυτούς όπου, δια την τιμήν και την λευτερίαν σου, δεν λογάριασαν θάνατο και βάσανα. Κι’ αν εσύ τους λησμονήσεις, θα τους θυμηθούν οι πέτρες και τα χώματα, όπου έχυσαν αίματα και δάκρυα.
Θεέ, συχώρεσε τους παντίδους, που θέλουν να μας πάρουν τον αγέρα που αναπνέομεν και την τιμήν που με ντουφέκι και γιαταγάνι πήραμε.
Εμείς το χρέος, το κατά δύναμιν, επράξαμεν. Και αυτοί βγήκαν σήμερον να προκόψουν την Πατρίδα. Μας γέμισαν φατρία και διχόνοιαν. Και την Πατρίδα δεν την θέλουν Μητέρα κοινή. Αμορόζα εις τα κρεβάτια τους την θέλουν. Γι’ αυτό περνούν και ρεθίζουν τον κόσμον με τέχνες και καμώματα.
Και καζαντίσαν αυτοί πουγγιά και αγαθά και αφήκαν τους αγωνιστές, τις χήρες και τα ορφανά εις την άκρην. Αυτοί είναι οι ανθρώπινοι λύκοι, που φέραν δυστυχήματα και κίντυνον εις τον τόπον. Ας όψονται.
Τότε που η Τουρκιά εκατέβαινε από τα ντερβένια και ολίγοι έτρεχαν με ολίγα ντουφέκια, με τριχιές δεμένα, να πολεμήσουν, θέλοντας λευτεριάν ή θάνατον, οι φρόνιμοι ασφάλιζαν τις φαμελιές τους εις τα νησιά κι’ αυτοί τρέχαν εις ρεματιές και βουνά, μη βλέποντας ποτέ Τούρκου πρόσωπον. Κι’ όταν ακούγαν τα ντισμπάρκα των Τούρκων, τρέχαν μακρύτερα.
Τώρα θέλουν δικήν τους την Πατρίδα και κυνηγούν τους αγωνιστές.
Εγίναμε θηρία που θέλουν κριγιάτα (κρέατα) ανθρωπινά να χορτάσουν. Και χωρίζουν τον κόσμον σε πατριώτες και αντιπατριώτες. Αυτοί γίναν οι σημαντικοί της Πατρίδος και οι άλλοι να χαθούν. Δεν ξηγιώνται γλυκότερα να φυλάξωμεν Πατρίδα και να δούμεν λευτερίαν πραγματικήν.
Ρωμαίγικον δεν φτιάχνεται χωρίς ούλλοι να θυσιάσουν αρετήν και πατριωτισμόν. Και χωρίς να πάψει η μέσα, η δική μας τυραγνία.
Και βγήκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνήτες, Έλληνες, σπορά της εβραιουργιάς, που είπαν να μας σβήσουν την Αγία Πίστη, την Ορθοδοξία, διότι η Φραγκιά δεν μας θέλει με τέτοιο ντύμα Ορθόδοξον.
Και εκάθησα και έκλαιγα δια τα νέα παθήματα. Και επήγα πάλιν εις τους φίλους μου τους Αγίους. Άναψα τα καντήλια και ελιβάνισα λιβάνιν καλόν αγιορείτικον.
Και σκουπίζοντας τα δάκρυά μου τους είπα:
«Δεν βλέπετε που θέλουν να κάμουν την Ελλάδα παλιόψαθα; Βοηθείστε, διότι μας παίρνουν, αυτοί οι μισοέλληνες και άθρησκοι, ό,τι πολυτίμητον τζιβαϊρικόν έχομεν.
Φραγκεμένους μας θέλουν τα τσογλάνια του τρισκατάρατου του Πάπα. Μην αφήσετε, Άγιοί μου αυτά τα γκιντί πουλημένα κριγιάτα της τυραγνίας να μασκαρέψουν και να αφανίσουν τους Έλληνες, κάνοντας περισσότερα κακά από αυτά που καταδέχθηκεν ο Τούρκος ως τίμιος εχθρός μας».
Ένας δικός μου αγωνιστής μου έφερε και μου διάβασεν ένα παλαιόν χαρτί, που έγραψεν ο κοντομερίτης μου Άγιος παπάς, ο Κοσμάς ο Αιτωλός.
Τον εκρέμασαν εις ένα δέντρον Τούρκοι και Εβραίοι, διότι έτρεχεν ο ευλογημένος παντού και εδίδασκεν Ελλάδα, Ορθοδοξία και Γράμματα.
Έγραφεν ο μακάριος εκείνος ότι:
«Ένας άνθρωπος να με υβρίσει, να φονεύσει τον πατέρα μου, την μητέρα μου, τον αδελφόν μου και ύστερα το μάτι να μου βγάλει, έχω χρέος σαν χριστιανός να τον συγχωρήσω.
Το να υβρίσει τον Χριστόν μου και την Παναγία μου, δεν θέλω να τον βλέπω».
Το χαρτί του πατέρα Κοσμά έβαλα και μου το εκαθαρόγραψαν. Και το εκράτησα ως Άγιον Φυλαχτόν, που λέγει μεγάλην αλήθειαν. Θα πω να μου γράψουν καλλιγραφικά και τον άλλον αθάνατον λόγον του.
«τον Πάπαν να καταράσθε ως αίτιον»
Θέλω να το βλέπω κοντά στα’ κονίσματά μου, διότι τελευταίως κάποιοι δικοί μας ανάξιοι λέγουν ότι αν τα φτιάξουμε με τον δικέρατον Πάπαν, θα ολιγοστέψουν οι κίντυνοι, τα βάσανα και η φτώχεια μας. Τρομάρα τους!!!
Και είπαν οι άθρησκοι που εβάλαμεν εις τον σβέρκο μας να μη μανθάνουν τα παιδιά μας Χριστόν και Παναγίαν, διότι θα μας παρεξηγήσουν οι ισχυροί.
Και βγήκαν ακόμη να’ ποτάξουν την Εκκλησίαν, διότι έχει πολλήν δύναμη και την φοβούνται. Και είπαν λόγια άπρεπα δια τους παπάδες.
Εμείς, με σκιάν μας τον Τίμιον Σταυρόν, επολεμήσαμεν ολούθε, σε κάστρα, σε ντερβένια, σε μπογάζια και σε ταμπούργια.
Και αυτός ο Σταυρός μας έσωσε. Μας έδωσε την νίκη και έχασε (οδήγησε σε ήττα) τον άπιστον Τούρκον. Τόση μικρότητα στον Σταυρό, τον σωτήρα μας!
Και βρίζουν οι πουλημένοι εις τους ξένους και τους παπάδες μας, τους ζυγίζουν άναντρους και απόλεμους.
Εμείς τους παπάδες τους είχαμε μαζί εις κάθε μετερίζι, εις κάθε πόνον και δυστυχίαν.
Όχι μόνον δια να βλογάνε τα όπλα τα ιερά, αλλά και αυτοί με ντουφέκι και γιαταγάνι, πολεμώντας σαν λεοντάρια.
Ντροπή Έλληνες!
https://www.pentapostagma.gr/

Ο φόβος & τρόμος των Τούρκων: Το υποβρύχιο-«φάντασμα» που ακολούθησε το Oruc Reis – Ενισχυμένη η ελληνική ναυτική παρουσία

Ο φόβος & τρόμος των Τούρκων: 

Το υποβρύχιο-«φάντασμα» που 

ακολούθησε το Oruc Reis – 

Ενισχυμένη η ελληνική ναυτική παρουσία

Υπό ασφυκτική πίεση πέρασε το Oruc Reis και η πολεμική του συνοδεία από το Αιγαίο, καθώς το ελληνικό υποβρύχιο-«φάντασμα» που τρέμουν οι Τούρκοι «συνόδευσε» τα τουρκικά πλοία μέχρι το λιμάνι της Αττάλειας, δίνοντας έτσι ηχηρό μήνυμα κυριαρχίας και αποτροπής στην ελληνική υφαλοκρηπίδα.
Το «Oruc Reis» έδεσε στο λιμάνι της Αττάλειας, μετά από έναν πλου περίπου 48 ωρών κατά τον οποίο πέρασε από το Αιγαίο. Παρά την ισχυρή παρουσία φρεγατών και πυραυλακάτων της Τουρκίας, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με την μέθοδο «σάντουιτς» είχε κλείσει σε ικανοποιητική απόσταση όλη την Τουρκική ναυτική αρμάδα όσο έπλεε στο Αρχιπέλαγος.
Λήξης της εγρήγορσης που τόσο διάστημα- περίπου τριών μηνών- δεν σταμάτησε ούτε μια μέρα; Φυσικά όχι, ίσα ίσα που από τώρα και στο μέλλον ξεκινούν όλα!
Το γεγονός πως αντί του αρχικού δρομολογίου που είχε δηλώσει το «Oruc Reis», με κατάπλου στο πειρατικό άντρο της Τουρκίας, στο λιμάνι της Σελεύκειας Ισαυρίας, από το οποίο έχουν παρελάσει όλα τα πλωτά μέσα των προκλήσεων της Άγκυρας και βρίσκεται πολύ πιο ανατολικά από την Αττάλεια, σίγουρα προβληματίζει.
Από την άλλη πλευρά, η απόφαση αλλαγής του λιμανιού μπορεί να είναι και μια ακόμη μπλόφα της Άγκυρας, όπως αναφέρει το Hellas Journal, που μονίμως αναζητά τους τρόπους να δει τα αντανακλαστικά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Που έγκειται ο προβληματισμός στο Ελληνικό επιτελείο και στο Πολεμικό Ναυτικό; Σαφέστατα στο γεωγραφικό σημείο της Αττάλειας που βρίσκεται σε πολύ πιο κοντινή απόσταση και από την θαλάσσια περιοχή Νότια του Καστελόριζου κι ακόμη πιο κοντά από τα τμήματα της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας, που πολύ πιθανό να επιχειρήσει μελλοντικά να βρεθεί κατά τις έρευνες το σεισμογραφικό «Oruc Reis».

Εν αναμονή της NAVTEX και των ερευνών

Οι πάντες στο Ελληνικό επιτελείο βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής μέχρι να εκδοθεί η ναυτική οδηγία (navtex) από την υδρογραφική υπηρεσία της Τουρκίας (ο πιο πιθανός σταθμός είναι της Αττάλειας) που θα δηλώσει τις συντεταγμένες με τις οποίες δεσμεύει θαλάσσια περιοχή για τη διεξαγωγή σεισμικών ερευνών.
Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού λένε ότι αν θελήσει να κλιμακώσει περαιτέρω τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις η γείτονα, ίσως επιχειρήσει μετακίνηση του «Oruc Reis» για έρευνες και στα Ελληνικά τμήματα της υφαλοκρηπίδας.
Η Αθήνα από τη στιγμή που έφτασε στα χέρια της η πληροφορία για έρευνες και σε τμήματα της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας, έχει διαμηνύσει με κάθε τρόπο ότι δεν πρόκειται να περάσει το Τουρκικό «γινάτι» και πως η απάντηση του Πολεμικού Ναυτικού θα είναι άκρως αποφασιστική. Υπάρχουν πολλοί επιχειρησιακά τρόποι να λάβουν μηνύματα όσοι έχουν αποφασίσει να κλιμακώσουν σε μια περιοχή η οποία σε καμία περίπτωση δεν ανήκει σ’ αυτούς.
Ίσως η προσπάθεια της Τουρκίας να περιλαμβάνει περισσότερες προκλήσεις, απλώς αυτή τη στιγμή είναι πολύ νωρίς να κάνει κανείς εκτιμήσεις, αν πρώτα δεν εκδοθεί η navtex για τις επικείμενες έρευνες.
Σ’ ότι αφορά την Κύπρο και τις ιδιαίτερα σοβαρές προκλήσεις που έχει δεχτεί ως κράτος, η Τουρκία εν μέρει έχει ολοκληρώσει τον κύκλο της περικύκλωσης. Το γεωτρύπανο «Fatih» έχει παραβιάσει την υφαλοκρηπίδα της Κύπρου, το σεισμογραφικό «Barbaros» παραβιάζει και με νέες ενέργειες την Κυπριακή ΑΟΖ και το γεωτρύπανο «Yavuz», στον κόλπο της Καρπασίας έχει παραβιάσει τα χωρικά ύδατα της Κύπρου.
Το «Oruc Reis» εφόσον πάρει εντολή για έρευνες στην Κύπρο σίγουρα αποτελεί ακόμη έναν προκλητικό κρίκο και μάλιστα ενόψει των συζητήσεων για το Κυπριακό.
Η Τουρκία εξέδωσε το βράδυ της Πέμπτης Navtex με την οποία ανακοινώνει νέα παράνομη γεώτρηση στην κυπριακή ΑΟΖ.
Η νέα Navtex που εξέδωσε η Άγκυρα αφορά το πλοίο-γεωτρύπανο «Πορθητή» και τίθεται σε ισχύ από τις 4 Σεπτεμβρίου.
Ο Πορθητής (Fatih) θα μετακινηθεί περίπου τέσσερα ναυτικά μίλια βορειοδυτικά του σημείου που βρίσκεται τώρα. Η νέα γεώτρηση προβλέπεται να διαρκέσει από τις 4 Σεπτεμβρίου έως την 1η Νοεμβρίου.
Η νέα τουρκική Navtex:
TURNHOS N/W : 0948/19 (Antalya NAVTEX Station) (Published Date: 29-08-2019 20:37)
TURNHOS N/W : 0948/19
MEDITERRENEAN SEA
DRILLING OPERATIONS, BY FATİH, SIEM KORKUT, SIEM ALTAN AND SIEM SANCAR BETWEEN 04 SEP – 01 NOV 19 IN AREA BOUNDED BY;
34 55.32 N – 031 29.25 E
34 55.33 N – 031 31.68 E
34 53.33 N – 031 31.72 E
34 53.30 N – 031 29.28 E
WIDE BERTH REQUESTED.

Το Τουρκικό άγχος για το «Sub Ghost»

Σε κάθε περίπτωση οι μονάδες επιφανείας που «συνόδευσαν» ως οικοδεσπότες του Αρχιπελάγους το ερευνητικό και τα πολεμικά πλοία της Τουρκίας, παραμένουν στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο, ενώ Νότια της Ρόδου η Ελληνική ναυτική παρουσία είναι πολύ πιο ενισχυμένη.
Δεν είναι τυχαίο πως εκτός του CN-235 που αδίκως ψάχνει τόσες μέρες το Ελληνικό υποβρύχιο τύπου 214, στον ιπτάμενο χορό των ερευνών τις τελευταίες ώρες μπήκαν και τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα S-70 Sikorsky από τις φρεγάτες του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται για ναυτικά γυμνάσια στο νοτιοανατολικό Αιγαίο, Νοτιοδυτικά του Καστελόριζου.
Πάντως η Άγκυρα δείχνει όχι μόνο μέσω των κατασκοπευτικών αεροσκαφών και των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων ότι την «κόφτει» ιδιαίτερα το Ελληνικό «Sub Ghost», αλλά η αγωνία της φαίνεται και με την δέσμευση περιοχών για τουλάχιστον δυο δικά της υποβρύχια, υποδεέστερα τεχνολογικά σε σχέση με το Ελληνικό «214».
https://www.pentapostagma.gr/

Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας

  Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας Ακούστε το άρθρο «Δεν θα γυρνούσα στην Αθήνα ούτε για ασ...