Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 15 Αυγούστου 2019

H κουκουβάγια και η πέρδικα (Λαϊκό παραμύθι)

H κουκουβάγια και η πέρδικα (Λαϊκό παραμύθι)

Μια μέρα συνάχτηκαν όλα τα πουλιά και συμφώνησαν να βάλουν τα παιδιά τους στο σχολείο να μάθουν γράμματα. Ήβραν και δάσκαλο και τον διόρισαν. Άνοιξε το σχολείο κι επήραν τα παιδιά τους και τα έγραψαν.
  Ύστερα από λίγες μέρες, μερικά παιδιά πήγαν στο σχολείο και δεν ήξεραν το μάθημά τους. Ο δάσκαλος τα άφησε νηστικά το μεσημέρι. Μέσα στα παιδιά που έμειναν τιμωρία ήταν και το παιδί της κουκουβάγιας.
  Η κουκουβάγια, άμα είδε πως εσχόλασαν τα παιδιά το μεσημέρι και το μωρό της δεν εσχόλασε, επήρε λίγο ψωμί και επήγε στο σχολείο να του το δώσει.
  Καθώς επήγαινε, την έφτασεν η πέρδικα. Έμεινε κι εκείνης το μωρό της νηστεία, κι επήγαινε να του δώσει λίγο ψωμί. Λέγει η πέρδικα της κουκουβάγιας:
  – Να χαρείς τα μάτια σου, γείτονα· έχω πολλή δουλειά και σε παρακαλώ να πάρεις και του μωρού μου το φαΐ του.
  – Το παίρνω γειτόνισσα, λέγει η κουκουβάγια, αλλά δεν ξέρω το μώρο σου ποιο είναι.
  – Ω, λέγει η πέρδικα, όσο γι’ αυτό, είναι πολύ εύκολο να το βρεις. Το μωρό μου είναι το πιο όμορφο μωρό του σχολείου!
  Η κουκουβάγια πήγε στο σχολείο. Παρακάλεσε το δάσκαλο, κι αυτός εδέχτηκε να δώσει το ψωμί του μωρού της. Ύστερα είπε του δασκάλου να την αφήσει να δει όλα τα παιδιά. Εκοίταξε καλά καλά, δεν ήβρε το μωρό τη πέρδικας. Εγύρισε πίσω, επήγε και ήβρε την πέρδικα και της έδωσε το ψωμί της και της λέει:
  – Τι να σου κάμω! Εκοίταζα μιαν ώρα και δεν το ήβρα το μωρό σου, γιατί μες στο σχολείο δεν ήταν ομορφότερο μωρό από το δικό μου!

(από το βιβλίο: Aνθολόγιο για τα παιδιά του Δημοτικού, μέρος δεύτερο, Oργανισμός Eκδόσεως Διδακτικών Bιβλίων, 1975)  
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 14, 2019 
https://georgepelagia.wordpress.com/

Εξι νεκροί στην Ελλάδα από τον ιό του Δυτικού Νείλου-Σε ποιες περιοχές υπάρχουν μολυσμένα κουνούπια

Εξι νεκροί στην Ελλάδα από τον ιό του Δυτικού Νείλου-

Σε ποιες περιοχές υπάρχουν μολυσμένα κουνούπια



Στους έξι ανέρχονται πλέον οι νεκροί από τον ιό του Δυτικού Νείλου στην Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας.
Και οι έξι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους ήταν ασθενείς ηλικίας άνω των 60 ετών. Σύμφωνα με τα στοιχεία μέχρι τις 14 Αυγούστου είχαν καταγραφεί 49 κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου. Βάσει την περιοχή έκθεσης μολυσμένα κουνούπια κυκλοφορούν σε τουλάχιστον δέκα περιφερειακές ενότητες και συγκεκριμένα σε:
Πιερία (Δήμος Κατερίνης και Πύδνας-Κολινδρού)
Πέλλας (Δήμος Πέλλας)
Ροδόπης (Δήμος Ιάσμου)

Ξάνθης (Δήμος Τοπείρου, Αβδήρων, Ξάνθης)

Καβάλας (Δήμος Νέστου και Θάσου)

Λάρισας (Δήμος Λάρισας, Τυρνάβου, Κιλελέρ και Τεμπών)

Τρικάλων (Δημος Τρικκαίων)

Καρδίτσας (Δήμος Καρδίτσας)

Θεσσαλονίκης (Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου)

Ανατολικής Αττικής (Δήμος Σπάτων-Αρτέμιδας και Μαρκοπούλου-Μεσογαίας)


https://www.pentapostagma.gr/


Τηγανητές πατάτες: Ποιο είναι το πιο υγιεινό λάδι για να χρησιμοποιείτε;

Τηγανητές πατάτες: 

Ποιο είναι το πιο υγιεινό λάδι 

για να χρησιμοποιείτε;

Οι τηγανητές πατάτες είναι σίγουρα μία όχι πολύ υγιεινή τροφή. Ακόμη κι έτσι, μπορεί το λάδι που θα χρησιμοποιήσει κανείς να τις κάνει λίγο ποιο υγιεινές;

Στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, όπως όταν κάνετε τηγανητές πατάτες, το ελαιόλαδο αλλοιώνεται σημαντικά περισσότερο από τα φυτικά έλαια.
Αυτό κάνει την επιλογή λαδιού για τις τηγανητές πατάτες λίγο πιο δύσκολη. Tο ελαιόλαδο στο τηγάνισμα δεν προσφέρει τον ίδιο έλεγχο θερμοκρασίας που παρέχουν τα φυτικά έλαια.
Η τελική επιλογή τελικά εξαρτάται από το πώς θέλετε να τηγανίσετε τις πατάτες και τι σας ενδιαφέρει περισσότερο σε θέματα διατροφικής αξίας και γεύσης.

Τηγανητές πατάτες: Με φυτικά έλαια για καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας

Μια από τις πιο κρίσιμες παραμέτρους στο τηγάνισμα, είναι το σημείο καπνού στην θερμοκρασία του κάθε ελαίου. Αυτό είναι η θερμοκρασία στην οποία το λίπος αρχίζει να διασπάται και το λάδι αρχίζει να καπνίζει. Το σημείο καπνού είναι η υψηλότερη θερμοκρασία που μπορεί να φτάσει το έλαιο και να είναι ακόμη ασφαλές και χρησιμοποιήσιμο. Στο τηγάνισμα είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε ένα λάδι με υψηλό σημείο καπνού, για μεγαλύτερη ασφάλεια στην κουζίνα και για πιο τραγανή υφή στην τηγανητή τροφή. Το φυτικό έλαιο έχει πολύ υψηλότερο σημείο καπνού (234 °C) από οποιοδήποτε ελαιόλαδο. Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο καπνίζει μόλις στους 166 °C ενώ το παρθένο ελαιόλαδο καπνίζει στους 220 °C. Όσον αφορά την ασφάλεια και την ικανότητά σας να επιτύχετε χρυσές, τραγανές πατάτες, το φυτικό έλαιο είναι η καλύτερη επιλογή.

Τηγανητές πατάτες: Με ελαιόλαδο για καλύτερη υγεία και θρεπτικότητα

Το ελαιόλαδο είναι ένα μονοακόρεστο λίπος, το οποίο αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης και είναι απαραίτητο για μια ισορροπημένη διατροφή. Περιέχει επίσης χρήσιμα αντιοξειδωτικά, τα οποία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα σας. Το φυτικό έλαιο, από την άλλη πλευρά, γενικά προέρχεται από ένα συνδυασμό λιγότερο υγιεινών πηγών. Σε πολλές περιπτώσεις, τα έλαια αυτά είναι χημικά εκχειλισμένα από διάφορα φυτά που παράγουν ένα μείγμα trans-λιπαρών, τα οποία είναι ο λιγότερο υγιεινός τύπος που μπορείτε να φάτε. Όσον αφορά την υγεία και τη διατροφή, λοιπόν, το ελαιόλαδο είναι η καλύτερη επιλογή.

Τηγάνισμα με ελαιόλαδο

Εάν χρησιμοποιείτε τηγανητές πατάτες σε ελαιόλαδο, επιλέξτε ελαφρύ ελαιόλαδο, το οποίο είναι το είδος του ελαιολάδου με το υψηλότερο σημείο καπνού. Αποδίδει μια λεπτή κρούστα και όχι την πικρή γεύση που παράγει το φυτικό έλαιο, αλλά τα θρεπτικά οφέλη αξίζουν αυτόν τον “συμβιβασμό” για πιο υγιεινά γεύματα. Επιλέξτε φιλτραρισμένο ελαιόλαδο, το οποίο θα έχει λιγότερα από τα πράσινα στερεά που είναι επιρρεπή σε καύση σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Τα στερεά δεν είναι αντιληπτά με το μάτι, αλλά η ετικέτα του προϊόντος πρέπει να περιγράφει το λάδι ως «φιλτραρισμένο» (filtered).

Ψήσιμο στον φούρνο με ελαιόλαδο

Αν θέλετε εξαιρετικά τραγανές πατάτες αλλά θέλετε και να τις μαγειρέψετε σε ελαιόλαδο, ο φούρνος για “τηγανητές” πατάτες μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή σας, επειδή απαιτεί λιγότερη ποσότητα ελαίου και επιτρέπει τον καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας.

Πώς να κάνετε «τηγανητές» πατάτες στον φούρνο

Βάλτε τις κομμένες πατάτες σε νερό, ξεπλύντε τις και στη συνέχεια στεγνώστε τις προτού τις μαγειρέψετε, για να βγάλετε από μέσα τους περισσότερο άμυλο στην επιφάνεια. Το άμυλο τους επιτρέπει να αναπτύξουν μια πιο τραγανή υφή. Επικαλύψτε τις με ένα πινέλο με ελαιόλαδο και στη συνέχεια τα απλώστε τις ομοιόμορφα σε ένα φύλλο ψησίματος. Μαγειρέψτε τις σε προθερμασμένο φούρνο σε υψηλή θερμοκρασία κάτω από το σημείο καπνού του ελαιόλαδου που χρησιμοποιείτε (200 °C έως 220 °C είναι μια ασφαλής επιλογή για παρθένο ή ελαφρύ ελαιόλαδο). Όταν πάρουν χρυσό χρώμα και μαλακώσουν, βγάλτε τις από τον φούρνο, αφήστε τις να κρυώσουν και στη συνέχεια ξαναβάλτε τις στον φούρνο με την ίδια θερμοκρασία. Μαγειρέψτε τις έως ότου αναπτύξουν μια πλουσιότερη χρυσή απόχρωση. Το διπλό μαγείρεμα των πατατών και η δυνατότητα να κρυώνουν ενδιάμεσα παράγει πιο τραγανές τηγανητές πατάτες.

Τηγανητές πατάτες: Άλλες επιλογές στα λάδια

Μετά από το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο έχει το επόμενο υψηλότερο επίπεδο μονοακόρεστων λιπαρών, αλλά έχει πολύ υψηλότερο σημείο καπνού. Μάλιστα το σημείο καπνού του ηλιελαίου (240 °C) είναι υψηλότερο ακόμα και από το σημείο καπνού του φυτικού ελαίου. Το έλαιο canola έχει το τρίτο υψηλότερο επίπεδο μονοακόρεστων λιπαρών καθώς και ένα πολύ υψηλό σημείο καπνού: 242 °C. Είναι επίσης ευρέως διαθέσιμο και οικονομικό ως φυτικό έλαιο.
https://www.pentapostagma.gr/

Δέκα τρόποι που εξαφανίζουν το λίπος από την κοιλιά

Δέκα τρόποι που εξαφανίζουν το λίπος 

από την κοιλιά

Το σημείο του σώματος που μας αγχώνει περισσότερο  είναι η κοιλιά. Εάν λοιπόν δεν θέλουμε άλλα σημάδια από το κουμπί του τζιν στην κοιλιά, ούτε μας αρέσει η ιδέα να αποκτήσουμε ενοχλητικές άσπρες γραμμές στην κατά τ’ άλλα μαυρισμένη κοιλιά μας αυτό το καλοκαίρι, ας ακολουθήσουμε τις συστάσεις των ειδικών για τη διατροφή που βοηθά στην απώλεια πόντων από την κοιλιά, αλλά και στη γενικότερη απώλεια βάρους.
1. Αποφεύγουμε το αλκοόλ που είναι ιδιαίτερα θερμιδογόνο (7 θερμίδες/γραμμάριο) και η κατανάλωσή του συνήθως οδηγεί σε αυξημένο τσιμπολόγημα αλμυρών και λιπαρών σνακ.
2. Προτιμάμε το νερό από τα αναψυκτικά, επειδή δεν έχει  θερμίδες και είναι απαραίτητο για την επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού.
3. Καθόμαστε να φάμε προτού η πείνα μας θεριέψει και μας οδηγήσει σε ανεξέλεγκτη κατανάλωση τροφής.
4. Εάν έχουμε παρατηρήσει ότι συγκεκριμένα τρόφιμα μας προκαλούν φούσκωμα (π.χ. χόρτα, κουνουπίδι, σκόρδο κλπ) καλό είναι τα αποφεύγουμε.
5. Αποφεύγουμε επίσης τα πολύ ζεστά, τα τηγανητά καθώς και τα πλούσια σε καρυκεύματα φαγητά.
6. Πριν το φαγητό κάνουμε ένα μικρό περίπατο. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης υποστηρίζουν ότι με αυτό τον τρόπο θα φάμε λιγότερο όταν κάτσουμε στο τραπέζι.
7. Αποφεύγουμε το ανεξέλεγκτο τσιμπολόγημα και το φαγητό αργά το βράδυ δύο συνήθεις που οδηγούν σε συσσώρευση κατά 70% περισσότερου λίπους στο σώμα σύμφωνα με έρευνα από το Ινστιτούτο Βιολογικών Μελετών Salk στην Καλιφόρνια.
8. Γεμίζουμε το πιάτο μας με φυτικές ίνες. Οι ειδικοί προτείνουν στις γυναίκες να καταναλώνουν γύρω στα 25 γραμμάρια ινών την ημέρα και στους άνδρες 38 γραμμάρια, ενώ για τους άνω των 50 ετών συστήνουν τα 21 γραμμάρια και τα 30 γρ. αντίστοιχα. Μερικοί πρακτικοί τρόποι για να καλύψουμε τις ημερήσιες ανάγκες μας σε ίνες είναι να καταναλώνουμε 2 φλιτζάνια φρούτα και 2 ½ φλιτζάνια λαχανικά ημερησίως, καθώς και να αντικαταστήσουμε τα προϊόντα δημητριακών (ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά) με ολικής άλεσης.
9. Αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα και πλούσια σε ραφιναρισμένους υδατάνθρακες τρόφιμα που αυξάνουν γρήγορα τη γλυκόζη του αίματος και οδηγούν σε εξίσου απότομη μείωσή της, ενεργοποιώντας έτσι ένα φαύλο κύκλο που οδηγεί σε διαρκές τσιμπολόγημα.
10. Πριν δοκιμάσουμε το κυρίως πιάτο  φροντίζουμε να έχουμε φάει δέκα πιρουνιές από τη σαλάτα.  Στη συνέχεια καλό είναι να τρώμε μια μπουκιά σαλάτα κάθε 3-4 μπουκιές φαγητού. Με αυτή την απλή στρατηγική προκαλείται μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού με την πρόσληψη λιγότερων θερμίδων. Καλό είναι ακόμη να υιοθετήσουμε και ορισμένες καλές συνήθειες όπως το επίμονο μάσημα κάθε μπουκιάς για τουλάχιστον 15 φορές.
https://www.pentapostagma.gr/

Ο αθέατος «πόλεμος» ΕΛΑΣ-ζωοκλεφτών: Η πανσέληνος του Αυγούστου και η σκοτεινή πλευρά της σελήνης

Κρήτη |

Ο αθέατος «πόλεμος» ΕΛΑΣ-ζωοκλεφτών: Η πανσέληνος του Αυγούστου και η σκοτεινή πλευρά της σελήνης
Η ζωοκλοπή διαχρονικά παραμένει «πληγή» για την Κρήτη και έχουν δοκιμαστεί πολλοί και διαφορετικοί σχεδιασμοί για την αποτροπή τέτοιων περιστατικών
Μπορεί η πανσέληνος του Αυγούστου να είναι μαγική για τον περισσότερο κόσμο, υπάρχουν και εκείνοι όμως που δεν την αντιμετωπίζουν τόσο …ρομαντικά. Για την ΕΛΑΣ το ολόγιομο φεγγάρι σημαίνει …ζωοκλοπές και όταν αυτό είναι του Αυγούστου με τα εκατοντάδες γλέντια, σημαίνει …πολλές ζωοκλοπές. Και η αλήθεια είναι ότι δεν περνάει ημέρα να μην καταγράφονται τρεις με τέσσερις ζωοκλοπές στην ενδοχώρα του νομού Ηρακλείου, από μεγάλα κοπάδια έως και μερικά αιγοπρόβατα που διατηρούν ως οικόσιτα γιαγιάδες και παππούδες στα χωριά. 
Η ζωοκλοπή διαχρονικά παραμένει «πληγή» για την Κρήτη και διαχρονικά έχουν δοκιμαστεί πολλοί και διαφορετικοί σχεδιασμοί για την αποτροπή τέτοιων περιστατικών, ιδιαίτερα σε περιόδους «έξαρσης» όπως είναι η τρέχουσα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα τελευταία 24ωρα υπήρξε ανασχεδιασμός των επιχειρήσεων που διεξάγονται τον τελευταίο καιρό στην ύπαιθρο από τις δυνάμεις ειδικών υπηρεσιών (ΟΕΑ, ΟΠΚΕ, ΤΑΕ) και πλέον η ΕΛΑΣ …παίζει φουλ επίθεση, αν και στα συστήματα τακτικής επιλέγει να επιστρέψει στην δοκιμασμένη συνταγή των ενεδρών και του αιφνιδιασμού. 
Αν για τα πλοία και τα αεροσκάφη το Τρίγωνο των Βερμούδων, κατά τους αστικούς μύθους, είναι στο δυτικό τμήμα του κεντρικού Ατλαντικού, για τα …χαμένα κοπάδια αιγοπροβάτων το …κρητικό «Τρίγωνο των Βερμούδων» φέρεται να εκτείνεται σε μία γεωγραφική ακτίνα που «πιάνει» από Αρκαλοχώρι έως Καστέλι και λίγο πιο βόρεια. 
Εκεί «χτυπά» η καρδιά της ζωοκλοπής και αυτήν την …καρδιά έχουν βάλει στοίχημα να «ξεριζώσουν» οι επιτελείς της ΕΛΑΣ σε στενή συνεργασία με τις ομάδες των ειδικών δυνάμεων αλλά και αστυνομικούς από τα κατά τόπους Τμήματα. 
Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι δεν καταγράφονται κρούσματα και σε άλλες περιοχές του νομού Ηρακλείου. Υπάρχει σχετική παραβατικότητα και σε άλλες περιοχές, όμως η προαναφερόμενη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το …βασίλειο της ζωοκλοπής. 
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η περιοχή αυτή έχει απασχολήσει εκτενώς τις ειδικές δυνάμεις και στο παρελθόν, υποχρεώνοντας την ΕΛΑΣ να προχωρήσει σε «καταδρομικού τύπου» εξορμήσεις …σκληρού ροκ αφού υπήρξαν περίοδοι που η κατάσταση τέθηκε εκτός ελέγχου με εμπρησμούς, «γαζώματα» αυτοκινήτων και σπιτιών, ζωοκτονίες, ακόμα και πολύωρες αρπαγές ως αντεκδίκηση. Μαφιόζικες πρακτικές και ξεκαθαρίσματα μεταξύ ανταγωνιστών κτηνοτρόφων. 
Οι Αρχές δεν προχωρούν στα «τυφλά». Υπάρχει λίστα στην οποία «φιγουράρουν» συγκεκριμένα πρόσωπα, κατά κύριο λόγο κτηνοτρόφοι (με εμπλοκή σε έκνομες δραστηριότητες) που απασχολούν συστηματικά. Στον πυρήνα βρίσκονται συγκεκριμένες οικογένειες με ονοματεπώνυμα και παρατσούκλια και ποινικό μητρώο …πλούσιο, ενώ από κοντά παρακολουθούνται και περιφερειακοί θύλακες ανομίας αλλά και νέα "φυντάνια". 
Η εμφανής αστυνόμευση με μπλόκα εξυπηρετεί συγκεκριμένους σκοπούς, όμως δεν διασφαλίζει και σίγουρα αποτελέσματα. Οι ζωοκλέφτες έχουν την δική τους μεθοδολογία, τις δικές τους διαδρομές και σίγουρα αυτές δεν διέρχονται από κεντρικούς και περιφερειακούς δρόμους. Κινούνται πονηρά και εξίσου πονηρά θα πρέπει να κινηθούν και οι ομάδες των ειδικών δυνάμεων.
Βεβαίως όσο υπάρχουν διαμοιρασμένες περιπολίες στις ζώνες ελέγχου που οριοθετούνται σε κάθε εξόρμηση, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες (και με την βοήθεια της τύχης) να πέσουν πάνω σε κάποια ζωοκλοπή ή έστω να την αποτρέψουν. Έχει συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν, συνέβη και πρόσφατα στην περιοχή της Μιαμού. Οι ζωοκλέφτες υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν τα ζώα μόλις αντιλήφθηκαν ότι υπήρχε περίπολος κοντά. Οι δράστες πρόλαβαν να εξαφανιστούν, τουλάχιστον ο ιδιοκτήτης γλίτωσε τα αιγοπρόβατα του. 
Το τρίτο σκέλος των επιχειρήσεων αφορά στο ψυχολογικό κομμάτι των υπόπτων. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επιχειρησιακά και ως «πόλεμος νεύρων». Είναι γνωστή τακτική της Αστυνομίας να «μαρκάρει στενά» τους υπόπτους και να τους το δείχνει καταπρόσωπο. Να βρίσκονται σε ένα καφενείο με δεκάδες άλλα άτομα, και να ελέγχονται αποκλειστικά μόνο εκείνοι με τρόπο επιδεικτικό. Να σταματούν κάθε λίγο και λιγάκι το αυτοκίνητο τους για έλεγχο και να τους «ξεσκονίζουν». Να τους δείχνουν ότι βρίσκονται υπό ασφυκτικό κλοιό. 
Οι ημέρες αυτές μέχρι και τα τέλη Αυγούστου θεωρούνται «υψηλού κινδύνου» για την διάπραξη ζωοκλοπών. Μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί και η κλοπή κάποιων αγροτικών οχημάτων τις τελευταίες εβδομάδες. Κάθε κλοπή τέτοιου οχήματος είναι και «καμπανάκι». Γι’ αυτό και από πλευράς της ΕΛΑΣ υπάρχει ανάλογη κορύφωση των ειδικών σχεδίων με καθημερινές νυκτερινές εξορμήσεις στην ύπαιθρο, σε έναν συνδυασμό τακτικών.
Και αν το φως της πανσελήνου λειτουργεί ως φυσικός προβολέας για τους ζωοκλέφτες, γιατί όχι και για τους αστυνομικούς. Στο τέλος αυτού του ιδιότυπου «πολέμου», θα φανεί ποιος θα βρεθεί στην σκοτεινή πλευρά της σελήνης.
https://www.cretalive.gr/

Πιο αβάσταχτη η μοναξιά τις αργίες

Πιο αβάσταχτη η μοναξιά τις αργίες


Δημοσιεύτηκε από τον/την gynaikaeimai στις 
Οι περισσότεροι από μας, περιμένουμε με ανυπομονησία τις αργίες. Είναι οι μέρες που προσδοκούμε, για να βρεθούμε πιο κοντά στα αγαπημένα μας πρόσωπα. Είναι οι μέρες που λατρεύουμε, γιατί μας δίνουν την ευκαιρία να περάσουμε όμορφες στιγμές με αυτούς που αγαπάμε. Οι μέρες των αργιών, είναι μια μικρή όαση, στη σκληρή καθημερινότητα. Μια μικρή ένεση ξεκούρασης, ηρεμίας, ξεγνοιασιάς, αλλά πάνω από όλα, αγάπης!
Χουζούρεμα μέχρι αργά, βόλτες μέχρι τελικής πτώσης, συναντήσεις με φίλους που δεν βλέπουμε πια τόσο συχνά ή μονοήμερες αποδράσεις με αγαπημένα πρόσωπα. Ότι κι αν σκοπεύουμε να κάνουμε, το σίγουρο είναι πως κοιτάμε συχνά το ημερολόγιο με αγωνία. Όλοι. Όλοι;
Η καθημερινότητα για τους περισσότερους από μας μπορεί να είναι δύσκολη, μπορεί να είναι κουραστική, μπορεί να είναι αβάσταχτη, για κάποιους όμως μπορεί να είναι και το πιο ήρεμο λιμάνι. Μπορεί η ρουτίνα της καθημερινότητας, να είναι ακριβώς ότι χρειάζονται. Μπορεί οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, να είναι ότι ακριβώς ζητούν, για να μην σκέφτονται, να μην πονάνε και να μην έχουν χρόνο να αντικρίσουν κατάματα την πραγματικότητα. Την πραγματικότητα του ότι η ζωή τους δεν είναι αυτό που ήθελαν, ονειρεύονταν, περίμεναν. Η ασφάλεια της ρουτίνας, μπορεί για κάποιους να είναι θεόσταλτο δώρο.
Τη στιγμή που ο ένας μπορεί να κοιτάει με ανυπομονησία το ημερολόγιο, για να εντοπίσει την επόμενη αργία, κάποιος άλλος μπορεί να σκοτεινιάζει γι’ αυτή τη μέρα που πλησιάζει. Η αργία, για κάποιους μπορεί να είναι γιορτή, για κάποιους άλλους μικρός θάνατος.
Τα κλειστά μαγαζιά, οι φίλοι που έχουν από καιρό κανονίσει το πρόγραμμά τους, οι οικογένειες που συγκεντρώνονται για να δουν ο ένας τον άλλον… Πόσο όμορφο για κάποιους! Για κάποιους άλλους όμως; Κάποιους που εκείνη τη μέρα θα έχουν συντροφιά μόνο τη μοναξιά και τις σκέψεις τους;
«Βγες μ’ έναν φίλο!», «Πήγαινε μια βόλτα!», «Ξεκουράσου λίγο!», συμβουλές που με όση καλή διάθεση κι αν δοθούν, δεν θα φτάσουν ποτέ ως κάτι εφικτό, στ’ αυτιά του παραλήπτη που νιώθει μόνος. Ένας άνθρωπος που νιώθει μόνος, δεν θα «φορτωθεί» σε κανέναν φίλο, γιατί ξέρει πως οι περισσότεροι έχουν από μέρες κανονίσει που και με ποιον θα είναι. Να πάει βόλτα; Που; Σε μια άδεια πόλη με κλειστά μαγαζιά; Πόσο πιο μόνο θα τον έκανε να αισθανθεί κάτι τέτοιο; Να ξεκουραστεί; Δηλαδή να δώσει στο μυαλό του όλο το χρόνο που χρειάζεται για να θυμηθεί, να σκεφτεί και να μελαγχολήσει;
Δεν αγαπούν όλοι οι άνθρωποι τις αργίες και τις γιορτές. Είναι οι μέρες που τους θυμίζουν όσα είχαν κι έχασαν ή όσα δεν κατάφεραν να αποκτήσουν ποτέ. Δεν αγαπούν όλοι οι άνθρωποι τις αργίες και τις γιορτές. Θα έδιναν τα πάντα για να μπορούσαν να παρακάμψουν αυτές τις μέρες και να κρυφτούν στην πίεση της καθημερινότητας. Ανέφικτο να τα καταφέρουν κι εξίσου ανέφικτο να βρουν μια λύση γι’ αυτό, μέχρι τουλάχιστον να βρουν τον εαυτό τους και να τον αγαπήσουν. Να τον αγαπήσουν όσο του αξίζει. Με όλα τα λάθη, τα στραβά ή τα ζόρια του.
Η ζωή δεν είναι εύκολη. Δεν είναι εύκολη για όλους. Για κάποιους, μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη και δυστυχώς δεν υπάρχουν μαγικά φίλτρα για να το διορθώσουν αυτό. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους, που η ζωή τους δεν είναι εύκολη, αδιάφορο το αν συνέβη λόγω των επιλογών τους ή όχι, οι αργίες θα είναι πάντα ένα μικρό μνημόσυνο. Μια άχαρη, θλιβερή τελετή μνήμης…

Της Κικής Γιοβανοπούλου
https://gynaikaeimai.com/

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2019

ΟΙ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΒΙΟΤΙΚΑ

ΟΙ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΒΙΟΤΙΚΑ
Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΙ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΒΙΟΤΙΚΑ
1. Τα Κρυολογήματα.
Όταν εμφανίζονται συμπτώματα όπως συνάχι, πονόλαιμος, χαμηλός πυρετός, πονοκέφαλος και πόνοι στους μυς και στα οστά, τότε πρόκειται για «κοινό κρυολόγημα» δηλαδή ιογενή λοίμωξη που εμφανίζεται συχνά στο τέλος του καλοκαιριού και το φθινόπωρο. Περισσότερα από 200 είδη ιών προκαλούν το σύνδρομο του «κοινού κρυολογήματος» για το οποίο, αφού πρόκειται για ίωση δεν είναι δραστικά τα αντιβιοτικά. Άρα δεν ζητώ από τον Ιατρό μου αντιβιοτικά ούτε παίρνω μόνος μου αντιβιοτικά που έχουν περισσέψει στο σπίτι μου από άλλη φορά.
2. Τα Διαρροϊκά Σύνδρομα
Το καλοκαίρι είναι συχνότερα τα διαρροϊκά σύνδρομα όπως και η γαστρεντερίτιδα (δηλαδή διάρροια που συνοδεύεται από εμέτους) διότι ευνοούνται από τις καιρικές συνθήκες, την ευκολία μετάδοσης και τη χρήση τροφίμων χωρίς καλή συντήρηση. Αίτιο είναι κατά κανόνα πολλά είδη ιών γι αυτό και δεν πρέπει να χορηγούνται αντιβιοτικά. Επειδή ο ασθενής αφυδατώνεται από τη διάρροια χρειάζεται λήψη πολλών υγρών από το στόμα ενώ συγχρόνως πρέπει να αποφεύγονται το γάλα και τα σακχαρούχα αναψυκτικά. Η διατροφή πρέπει να είναι ελαφρά.
Εντούτοις αν ο διάρροια υπερβεί σε διάρκεια της 3 ημέρες ή εμφανιστεί υψηλός πυρετός, ή αίμα στα κόπρανα τότε συμβουλευόμαστε άμεσα τον Ιατρό μας και δεν παίρνουμε μόνοι μας αντιβιοτικά γιατί αυξάνει η πιθανότητα το αίτιο της διάρροιας να είναι μικροβιακό και κατά κανόνα Σαλλμονέλα, για την οποία απαιτούνται ειδικά αντιβιοτικά.
3. Τσιμπήματα από Έντομα
Μετά από τσίμπημα από κουνούπι η άλλα έντομα εφόσον εμφανιστεί έντονη και εκτεταμένη ερυθρότητα γύρω από τα τσίμπημα όπως και πυρετός, τότε χρειάζεται ειδικό αντιβιοτικό γιατί έχει γίνει μόλυνση συνήθως από στρεπτόκοκκους ή σταφυλόκοκκους. Δεν παίρνουμε μόνοι μας αντιβιοτικό, αλλά συμβουλευόμαστε άμεσα τον Ιατρό μας.
4. Ωτίτιδα των Κολυμβητών
Το μπάνιο στην πισίνα το καλοκαίρι και σπανιότερα στη θάλασσα προδιαθέτει για την αποκαλούμενη «Ωτίτιδα των Κολυμβητών». Αφορά μικροβιακή (συνήθως από Ψευδομονάδα) φλεγμονή στον έξω ακουστικό πόρο που εκδηλώνεται με πόνο, ερυθρότητα και οίδημα. Θεραπεύεται συνήθως με σταγόνες αντισηπτικού στον έξω ακουστικό πόρο. Συμβουλευόμαστε τον Ιατρό μας και δεν παίρνουμε μόνοι μας αντιβιοτικά!
5. Οι ουρολοιμώξεις
Το μπάνιο στη θάλασσα το καλοκαίρι δεν προκαλεί ουρολοιμώξεις παρόλο ότι στον κόσμο επικρατεί λανθασμένα η αντίθετη άποψη. Γενικά όμως συμπτώματα κυστίτιδας όπως «κάψιμο στην ούρηση» συχνουρία και δυσουρία απαιτούν καλλιέργεια ούρων και συμβουλή από Ιατρό για να χορηγηθούν ή όχι αντιβιοτικά. Δεν παίρνουμε μόνοι μας αντιβιοτικά!
6. Οι Κολπίτιδες
Το μπάνιο στη θάλασσα είναι δυνατόν στις γυναίκες και ιδιαίτερα σε όσες έχουν προδιάθεση (όπως οι παχύσαρκες, οι πάσχουσες από σακχαρώδη διαβήτη, η υποκείμενη ανοσοκαταστολή και ιδιαίτερα όταν χορηγείται κορτιζόνη) να προκαλέσει κολπίτιδα από μύκητες με συμπτώματα που συχνά μοιάζουν με τα συμπτώματα της κυστίτιδας.
Η μυκητιασική κολπίτιδα οφείλεται στην Candida και απαιτεί ειδική ενδοκολπική θεραπεία με αντιμυκητιασική αλοιφή ή υπόθετα ενδοκολπικά για την οποία πρέπει η πάσχουσα να συμβουλευτεί τον γυναικολόγο της. Έχει όμως μεγάλη σημασία ιδιαίτερα στις γυναίκες με ιστορικό υποτροπιάζουσας κολπίτιδας η πρόληψη της υποτροπής με τους ακόλουθους τρόπους:
AΔεν στεγνώνουμε στον Ήλιο φορώντας το βρεγμένο μαγιό μας γιατί η ζέστη και η υγρασία ενοχοποιούνται για την πρόκληση της κολπίτιδας. Πρώτα αφαιρείται το μαγιό, μετά πλένουμε το σώμα μας και ιδιαίτερα την περιγεννητική περιοχή με καθαρό γλυκό νερό και φορώντας άλλο καθαρό στεγνό μαγιό, κάνουμε στην συνέχεια ηλιοθεραπεία.
BΔεν κάνουμε ηλιοθεραπεία επάνω στην άμμο ή σε ψάθα επάνω στην άμμο, γιατί η άμμος έχει «φυσιολογικά» μύκητες, θα κάνουμε ηλιοθεραπεία σε κάθισμα ή σε ξαπλώστρες που υπάρχουν στις ακτές.
7. Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα
Η «ελευθεριότητα» των σεξουαλικών σχέσεων που παρατηρείται το καλοκαίρι, ενοχοποιείται για την αύξηση των σεξουαλικώς μεταδιδομένων νοσημάτων (βλεννόρροια, σύφιλη). Γι αυτό σε περίπτωση πυώδους εκκρίματος από την ουρήθρα ή τον κόλπο όπως και επί εμφανίσεως «πληγής» στα γεννητικά όργανα, συμβουλευόμαστε πάντοτε τον Ιατρό μας.
ΠηγήΥπουργείο Υγείας
http://www.odigostoupoliti.eu/

Συνελήφθη ο εμπρηστής της Εύβοιας - Εβαλε 9 φωτιές φέτος το καλοκαίρι

Συνελήφθη ο εμπρηστής της Εύβοιας - Εβαλε 9 φωτιές φέτος το καλοκαίρι

Ο εμπρηστής της Εύβοιας, ο άνθρωπος που κατηγορείται για όλες τις φωτιές που έχουν μπει φέτος στην Εύβοια, συνελήφθη σήμερα το πρωί.


Οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.), σε συνεργασία με υπαλλήλους του Ανακριτικού τμήματος της Π.Υ Χαλκίδας στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας συνέλαβαν τον 32χρονο ημεδαπό, ως υπαίτιο εμπρησμού από πρόθεση κατ’ εξακολούθηση, για εννέα  πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε δασικές εκτάσεις του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων.

Ο 32χρονος φαίνεται ότι είναι αυτός που είχε βάλει και την τελευταία μεγάλη φωτιά στην Εύβοια και είναι κάτοικος της περιοχής Σταυρού.

Ειδικότερα:

1. Την 25-08-2018 και Ω/ 17:20 στην τοποθεσία «ΚΡΥΟ ΡΕΜΑ» του ΤΚ Σταυρού του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων

2. Την 25-08-2018 και Ω/ 18:20 στην τοποθεσία «ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ» του ΤΚ Σταυρού του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων.

3. Την 12-08-2018 και Ω/ 15:24 στη θέση «ΑΛΩΝΑΚΙ» του ΤΚ Κοντοδεσποτίου, του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων, από την οποία κάηκε ιδιαίτερα μεγάλη έκταση, οκτώ χιλιάδες (8.000) στρέμματα περίπου.

4. Την 01-07-2018 και Ω/ 18:25 στο ΤΚ Σταυρού του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων.

5. Την 30-06-2018 και Ω/ 15:20 στο ΤΚ Σταυρού του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων.

6. Την 29-06-2018 και Ω/ 15:20 στη θέση «ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ» στο ΤΚ Σταυρού του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων.

7. Την 05-06-2018 και Ω/ 13:35 στη θέση «ΚΟΥΤΣΟΥΡΙ» στο ΔΚ Ψαχνών του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων.

8. Την 03-06-2018 και Ω/ 15:45 στη θέση «ΚΑΤΩ ΛΑΚΚΕΣ» στο ΤΚ Σταυρού του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων.

9. Την 02-06-2018 και Ω/ 15:10 στη θέση «ΚΟΥΤΣΟΥΡΙ» στο ΔΚ Ψαχνών του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων.

Ο προαναφερόμενος κρατείται και θα οδηγηθεί σήμερα, στις 12:30 ενώπιον της κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκίδας.

http://www.oparlapipas.gr/

Μεσόγειος: Ένα απέραντο νεκροταφείο χωρίς ηθικό αυτουργό

Μεσόγειος: Ένα απέραντο νεκροταφείο χωρίς ηθικό αυτουργό

P

Κώστας Νάκος

Η μια τραγωδία, λένε, διαδέχεται την άλλη. Το έγκλημα δεν είναι στιγμιαίο. Το έγκλημα είναι διαρκές και τείνει να γίνει διαχρονικό. Μετράμε πλέον δεκάδες χιλιάδες πνιγμένους. Πεινασμένοι μετανάστες, εξαθλιωμένοι και άστεγοι πρόσφυγες, που θέλουν να διασχίσουν τη Μεσόγειο για να επιβιώσουν. Με κάθε αντίτιμο, ακόμα και με την ίδια τους τη ζωή. Στην αρχή ήταν οι χιλιάδες νεκροί του Αιγαίου. Ήταν οι Σύριοι, οι Ιρακινοί, οι Αφγανοί, οι Πακιστανοί , οι Ασιάτες. Μαζί τους ήταν και συνεχίζουν να είναι οι Λίβυοι, οι Σουδανοί, οι Αιθίοπες, οι Αφρικανοί. Και τότε και τώρα έχουμε τις «τραγωδίες» σε συνέχεια, θαρρείς και τις βλέπουμε σε σειρά στην τηλεόραση. Ως σειρά μάλιστα θα μπορούσε να προκαλέσει και οίκτο, ακόμη και κλάμα. Τα πραγματικά γεγονότα όμως -λένε- επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν με ρεαλισμό και με υπευθυνότητα.

Όταν ΜΜΕ αναφέρονται σε αυτά τα γεγονότα, όταν δηλαδή δεν τα αποσιωπούν, τότε αρέσκονται να μιλάνε για τραγωδίες. Ένας όρος όμως που είναι ο πλέον αδόκιμος. Τα εγκλήματα, που θα μπορούσαν να αναφερθούν και ως τρομοκρατικές πράξεις αφού έχουν ως σκοπό να τρομοκρατήσουν τους επίδοξους μετανάστες, δεν είναι τραγωδίες. Γιατί η τραγωδία ως πράξη προσδιορίζει την λύτρωση και όχι το μίσος. Ο ορισμός της προσδιορίστηκε από τον πλέον ειδικό, τον άνθρωπο που υπήρξε ο οδηγός για την κατανόηση της (αρχαίας) τραγωδίας, τον Αριστοτέλη:

«…δι’ ἐλέου καὶ φόβου περαίνουσα τὴν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν». Διά του ελέους (συμπόνια) και του φόβου οδηγούμαστε στον καθαρισμό της ψυχής. Ο θεατής παρακολουθώντας τα παθήματα του τραγικού ήρωα επί σκηνής αισθάνεται λύπηση και φόβο για αυτόν.

Η μοιραία στιγμή της τραγικής πράξης έρχεται για αυτόν ως κάθαρση, ως ανακούφιση. Η τραγωδία λοιπόν δεν είναι τραγωδία με την έννοια που δίνεται από ορισμένους, αυτή της καταστροφής και του πόνου. Η τραγωδία αντίθετα είναι μια πράξη κάθαρσης, εξιλέωσης και λύτρωσης. Ο θεατής εκλαμβάνει την τραγική πράξη όχι ως μια επώδυνη στιγμή, αλλά ως ξελάφρωμα ψυχής που επενεργεί στα συναισθήματά του ως ανακούφιση, ως βάλσαμο.

Στο έγκλημα της Μεσογείου όμως δεν υπάρχει πράξη τραγωδίας, δεν υπάρχει κάθαρση. Εδώ βρισκόμαστε ακόμη στη φάση του μίσους που δημιουργεί στο θεατή ο ηθικός αυτουργός. Ο θεατής βρίσκεται ακόμα σε πλήρη συναισθηματική ανισορροπία γιατί ο ηθικός αυτουργός δεν έχει προχωρήσει στην πράξη της τραγωδίας. Ο θεατής βλέποντας την εξέλιξη του δράματος κατακλύζεται από έντονα συναισθήματα. Αισθάνεται λύπηση, έλεος, αλλά και μίσος. Επιθυμεί να φτάσει το τέλος της παράστασης όπου με την τραγική πράξη θα αισθανθεί ανακούφιση και ψυχική ηρεμία, γιατί θα έχει υπάρξει αποκατάσταση της ηθικής τάξης. Θα έχει έρθει ο καθαρισμός, ο εξαγνισμός

Στην αρχαία τραγωδία, ο ήρωας (ηθικός αυτουργός) κεντρίζεται από προσωπικό δαίμονα, τη μοίρα ή το χρέος. Αντιλαμβάνεται το αδιέξοδο και η αντίδρασή του έρχεται ως κάτι το αναπόφευκτο. Ο θεατής συμπονάει τον ήρωα και έρχεται στη θέση του. Η κάθαρση δεν έρχεται ως ανακούφιση για τον παθόντα, για παράδειγμα για τη μητέρα του Οιδίποδα, αλλά για τον ίδιο τον Οιδίποδα. Ο θεατής δεν διακατέχεται από κάποιο αίσθημα εκδίκησης προς τον Οιδίποδα, αλλά αντίθετα από αυτό της λύπης και της συμπαράστασης. Και αυτό γιατί ο Οιδίποδας έχει επίγνωση της κατάστασης, έχει αντιληφθεί το αδιέξοδο του και η τραγωδία έρχεται ως κάτι το μοιραίο. Ο ήρωας μάλιστα μπορεί να μην έχει επίγνωση του κακού που κάνει, αλλά αυτό δεν τον ανακουφίζει. Δε δικαιολογεί τον εαυτό του. Σε πολλές περιπτώσεις βλέπουμε ότι ο τραγικός ήρωας υποφέρει χωρίς να του αξίζει.

Στο διαρκές έγκλημα της Μεσογείου όμως ο κεντρικός ήρωας δεν διαισθάνεται το αδιέξοδο. Δεν διακατέχεται από τα συναισθήματα του τραγικού ήρωα ως υπεύθυνου των σφαλμάτων και των λαθών που έχουν προκαλέσει συμφορές. Δεν αποδίδει στον εαυτό του την έννοια του τραγικού σφάλματος, της «αμαρτίας», για να αναφερθούμε στο όρο που χρησιμοποίησε ο Αριστοτέλης. Δεν θεωρεί τον εαυτό του υπαίτιο του ηθικού προβλήματος για να προχωρήσει στην πράξη της τραγωδίας. Αντίθετα θεωρεί ότι υπεύθυνο είναι το ίδιο το θύμα και έτσι αρνείται να αναλάβει την ευθύνη για τα συνεχή και μαζικά εγκλήματα του Αιγαίου και της Μεσογείου.

Για τον Αριστοτέλη το ζητούμενο σε μια τραγωδία, είναι ο θεατής. Ο όρος κάθαρση έχει να κάνει με το συναισθηματικό αποτέλεσμα μιας παράστασης ως προς τον θεατή δηλαδή την κοινωνία. Είναι η ίδια η τραγική στιγμή αυτή που φέρνει την ψυχική ισορροπία και την ανακούφιση στο θεατή. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν τι είδους συναισθήματα δημιουργούνται σε όλους όσους παρακολουθούν μια ζωντανή «παράσταση» όπου το ηθικό πρόβλημα είναι σε εξέλιξη χωρίς να υπάρχει τραγωδία; Πού μπορεί να τους οδηγήσει η συναισθηματική τους ανισορροπία, όταν το φάρμακο της κάθαρσης που μπορεί να καθαρίσει το μίσος και το πάθος αρνείται να εκδηλωθεί;

Όπως σε κάθε τραγική παράσταση στο τέλος είναι απαραίτητο να προκύψει συναισθηματική ισορροπία του θεατή. Και αυτή θα έρθει ως μία και μοναδική φορά. Η τραγική παράσταση δεν αφηγείται επί σκηνής όλη την ιστορία, δεν κάνει μια συρραφή  τραγικών περιστατικών. Επικεντρώνεται σε μία, ως την κορυφαία τραγική πράξη, η οποία και μεταμορφώνει την τύχη του τραγικού ήρωα. Δεν υπάρχουν τραγωδίες, παρά μόνο τραγωδία.

Στη Μεσόγειο λοιπόν δεν υπάρχουν τραγωδίες, υπάρχουν εγκλήματα. Τραγωδίες δεν γίνονται κάθε μέρα. Η τραγωδία δεν μπορεί πάρα να έρθει έτσι όπως την γνωρίσαμε. Ως μία και μοναδική. Ως μία και καίριας σημασίας. Ως μία και κορυφαία πράξη. Ως κάθαρση. Ανεξάρτητα αν θα λέγεται ή όχι τραγωδία.

http://www.nostimonimar.gr

https://anhsyxia.wordpress.com/

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...