Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

Τα επτά κλειδιά της εθνικής ισχύος

Τα επτά κλειδιά της εθνικής ισχύος

Ιωάννης Αναστασάκης
Τα επτά κλειδιά της εθνικής ισχύος, Ιωάννης Αναστασάκης
Είναι ευρύτατα αποδεκτό ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε καίριο γεωστρατηγικό σημείο. Είναι «οικόπεδο γωνία» όπως λέγεται λαϊκά. Κακόβουλοι γείτονες όμως, εν δυνάμει καταπατητές, επιδιώκουν να ωφεληθούν, αποσπώντας είτε τμήματα εδάφους, είτε δόξες ιστορικής και πολιτισμικής κληρονομιάς και την εν γένει συρρίκνωση του Ελληνισμού. Αυτοί οι γείτονες καιροφυλακτούν, περιμένοντας ένα παράθυρο ευκαιρίας (window of opportunity) για την επίτευξη των στόχων τους. Η ομοψυχία στα εθνικά θέματα, είναι το τείχος που προστατεύει τα εθνικά δίκαια και συμφέροντα. Είναι υποχρέωση σεβασμού προς τους προγόνους και πρόνοια για τους απογόνους.
Για να παραμείνει ερμητικά κλειστό το παράθυρο ευκαιρίας για τους κακόβουλους γείτονες, πρέπει να ληφθούν άμεσα, μακροπρόθεσμης ισχύος μέτρα στήριξης των θεμάτων που άμεσα συνδέονται με την εθνική άμυνα, την ασφάλεια και την εξωτερική πολιτική. Επιλεκτικά, από τα βασικότερα θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι και τα ακόλουθα:
Πρώτον, Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας: Ένα επίκαιρο θέμα στη δημόσια συζήτηση σχετικά με τη διαχείριση των εθνικών θεμάτων, είναι η ανάγκη δημιουργίας του «Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας –(ΣΕΑ)». Αναφέρεται μάλιστα σχετικά, ότι αυτό πρέπει να υπάγεται απευθείας στον εκάστοτε πρωθυπουργό και να συγκροτείται από άτομα της απολύτου εμπιστοσύνης του. Η προσέγγιση αυτή, όπως τίθεται, δεν είναι ρεαλιστική και δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη καθιέρωσης μακρόπνοης και υπερκομματικής αντιμετώπισης των εθνικών θεμάτων.
Η συγκρότηση του Συμβουλίου αυτού με άτομα της απολύτου εμπιστοσύνης του εκάστοτε πρωθυπουργού, θα είναι αποδεκτή υπό την αίρεση ότι δεν θα εξελιχθεί σε ένα επιπλέον κομματικό όργανο επαγγελματικής αποκατάστασης ημετέρων, κομματικών, συγγενών ή παρατρεχάμενων. Η σύνθεση του Συμβουλίου πρέπει να είναι υπερκομματική και να εξασφαλίζει ευρεία κοινοβουλευτική αποδοχή, ώστε να διασφαλίζεται η σε ικανό βάθος χρόνου ισχύς των θέσεων και αποφάσεων του Συμβουλίου. Διότι για τα σοβαρά εθνικά θέματα, οι αποφάσεις του Συμβουλίου πρέπει να είναι ο δεσμευτικός γνώμονας της εθνικής πολιτικής και στρατηγικής, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό.
Επιπλέον, σχετικά με την επάνδρωση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, πρέπει να επισημανθεί μία ουσιώδης παρατήρηση που συχνά εκφράζεται από έμπειρους πολιτικούς εμπειρογνώμονες, αναλυτές και συμβούλους στο εξωτερικό, κυρίως σε Ευρώπη και Αμερική. Αυτοί λοιπόν, αναφερόμενοι στην Ελληνική πολιτική σκηνή, σχολιάζουν ότι η χώρα μας βασίζεται διαχρονικά σε «διανοούμενους» (intellectuals), αντί σε «διαμορφωτές πολιτικής» (policy makers). Επισημαίνουν ότι το γεγονός αυτό, διαχρονικά επηρεάζει αρνητικά την σταθερότητα των εκάστοτε πολιτικών αποφάσεων.

Αμυντική βιομηχανία και τεχνολογία

Δεύτερον, Αμυντική Βιομηχανία: Η εμπειρία του γράφοντος βασίζεται στην προ ετών συμμετοχή του στην Ομάδα Εργασίας με τίτλο: «Προσαρμογή της Αμυντικής Βιομηχανίας» στο πλαίσιο της τότε επιχειρούμενης «Αμυντικής Στρατηγικής Αναθεώρησης –ΑΣΑ». Επίσης στην πολυχρόνια υπηρεσιακή ενασχόληση με θέματα σχετικά με την αμυντική βιομηχανία, που είναι πηγή γνώσης και οδηγούν αβίαστα στο συμπέρασμα ότι πολλά μπορούν να γίνουν για την υποστήριξη της αμυντική βιομηχανία. Η ασφάλεια εφοδιασμού (security of supply), υποστηρίζει άμεσα και ουσιαστικά τα στρατηγικά αλλά και τα τακτικά-επιχειρησιακά σχέδια των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Η αμυντική βιομηχανία παρέχει χιλιάδες θέσεις εργασίας εξειδικευμένου προσωπικού, αλλά ταυτόχρονα είναι πηγή εισαγωγής συναλλάγματος από εξαγωγικές δραστηριότητες και διεθνείς συνεργασίες. Στις μέρες μας, οι περιφερειακές συγκυρίες ασφάλειας στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο, εξυπηρετούν περαιτέρω την ανάπτυξη συνεργασιών και συνεργειών, για την απόκτηση τεχνολογίας αιχμής και γενικά ανάπτυξη της εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας.
Τρίτον, Υψηλή Τεχνολογία: Η υψηλή τεχνολογία ή άλλως τεχνολογία του μέλλοντος, είναι πολλαπλασιαστής ισχύος, αλλά ταυτόχρονα παρέχει εξειδικευμένες θέσεις εργασίας, έχοντας κυρίως εξαγωγικό προσανατολισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι στις μέρες μας νέες Ελληνικές εταιρείες εμφανίζονται στο χώρο, με σημαντικές επιτυχίες τόσο σε διεθνείς διαγωνισμούς, όσο και σε εξαγωγική διείσδυση. Κερδίζουν συμβόλαια συνεργασίας σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, συναγωνιζόμενες πολλάκις πολυεθνικές που είναι μεγαθήρια στον τομέα.
Η Υψηλή Τεχνολογία θεωρείται διεθνώς ως εν δυνάμει έχουσα αμυντικό προσανατολισμό, είτε χρησιμοποιούμενη αυτούσια στο πεδίο αντιπαράθεσης, είτε επιτρέποντας την βελτίωση άλλων υφιστάμενων οπλικών συστημάτων. Διεθνώς τα παραγόμενα προϊόντα ονομάζονται «υλικά διττής χρήσης και σχετικό λογισμικό και τεχνολογία» (dual use items and related software and technology). Σε κάθε περίπτωση είναι το μέλλον, συντελεί στην εθνική ασφάλεια και πρέπει να υποστηριχθεί από την Πολιτεία.

Συνεργασίες και σύμπνοια

Τέταρτον, Διμερείς και Πολυμερείς διεθνείς Συνεργασίες: Στο μάθημα «Πολιτική Εθνικής Άμυνας –(ΠΕΑ)» που ο γράφων δίδαξε στη Σχολή Ικάρων, αναφέρεται ότι η Πολιτική Εθνικής Άμυνας πρέπει να είναι διαμορφωμένη υπερκομματικά και μακροπρόθεσμα, με γνώμονα τις εθνικές ανάγκες. Πρέπει να βασίζεται στις υπάρχουσες στρατηγικές επιλογές και τις επιχειρησιακές δυνατότητες και όχι να βασίζεται σε σαθρή βάση μιας ευκαιριακής ή ιδεοληπτικής πολιτικής της εκάστοτε κυβέρνησης.
Οι γενικές κατευθύνσεις επομένως που πρέπει να δίδονται για θέματα «Άμυνας και Εξωτερικής Πολιτικής» απαιτείται να είναι αποτέλεσμα των εργασιών ενός υπερκομματικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, που υποχρεωτικά θα εκφράζει διαχρονικά την Εθνική πολιτική βούληση περί του πρακτέου.
Πέμπτον, Σύμπνοια υπουργείου Εξωτερικών και υπουργείου Εθνικής Αμύνης: Η εθνική ισχύς καταρρακώνεται όταν δύο από τα σημαντικότερα υπουργεία, όπως είναι το Εξωτερικών και το Εθνικής Άμυνας, λειτουργούν σαν ανεξάρτητα «μαγαζάκια» εξυπηρέτησης κομματικών ή ιδιοτελών σκοπών και όχι σαν βασικά όργανα μιας συντονισμένης εθνικής κυβέρνησης. Οι αρμοδιότητες μεταξύ των υπουργείων πρέπει να είναι σαφείς και μη αλληλοσυγκρουόμενες.
Πρέπει να δημιουργούν ένα αρραγές μέτωπο αλληλοϋποστήριξης των εθνικών θέσεων. Αυτά που βιώνουμε την τελευταία τριετία είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα προς αποφυγή. Η σημερινή πρακτική που είναι ευρέως αντιληπτή από τους πολίτες, θεωρείται απαράδεκτη από το σύνολο των Ελλήνων. Πρέπει επομένως να θεσμοθετηθεί δημοκρατική διαδικασία συνταγματικού επιπέδου, με πρόβλεψη άμεσων κυρώσεων για κάθε παραβάτη σε κυβερνητικό επίπεδο ή στην ευρύτερη Δημόσια Διοίκηση.
Η ανάγκη αυτή γίνεται περισσότερο επιτακτική δεδομένου του ότι, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην υπόλοιπη Ευρώπη, με βάση τις δημοκρατικές εκλογικές διαδικασίες, προβλέπεται στο μέλλον να δημιουργούνται συχνότερα «κυβερνήσεις συνεργασίας», δηλαδή πολυκομματικές. Στις κυβερνήσεις αυτές, τα εθνικά θέματα πρέπει να υποστηρίζονται σε βάση «κοινής αντίληψης» και εθνικής υπερκομματικής αντιμετώπισης.
Ένα παράδειγμα δομημένης θεσμικής αντιμετώπισης είναι αυτό των ΗΠΑ, όπου ο θεμελιωτής της Αρχής γνωστής ως «η παγίδα του Θουκυδίδη» και καταξιωμένος γκουρού σε θέματα εθνικής Ασφάλειας Graham Allison, υπήρξε μέχρι λίαν προσφάτως, ταυτόχρονα Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας στον υπουργό Άμυνας (Department of Defence), στον Υπουργό Εξωτερικών (Department of State) και στον Διευθυντή της Υπηρεσίας Πληροφοριών(CIA).

Υπογεννητικότητα και Διασπορά

Έκτον, Αναστροφή της υπογεννητικότητας: Η υπογεννητικότητα είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει αρνητικά την εθνική ισχύ. Η άσχημη οικονομική κατάσταση σε συνδυασμό με την μετανάστευση των νέων, υποθάλπει την υπογεννητικότητα και πλησιάζει σε επικίνδυνο σημείο καμπής. Δυστυχώς η χώρα μας έχει σήμερα έναν από τους πιο γερασμένους πληθυσμούς στην Ευρωζώνη. Αυτή είναι μία τάση που σύμφωνα με τα διατιθέμενα στοιχεία, αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες δεκαετίες. Η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των Ελλήνων κατοίκων, δηλαδή ο δείκτης γήρανσης του ελληνικού πληθυσμού, ανεβαίνει συνεχώς.
Χωρίς την άμεση λήψη των αναγκαίων διορθωτικών μέτρων, ο μέσος όρος ηλικίας των Ελλήνων κατοίκων θα φτάσει σε λίγα χρόνια την μέση ηλικία των 50 ετών. Το όριο αυτό θεωρείται από τους μελετητές ως «βλάβη μη αναστρέψιμη». Πρέπει επομένως άμεσα να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης των νέων ζευγαριών. Σχετικές αναφορές γίνονται από πολιτικά κόμματα, όπως είναι το εμπεριστατωμένο «Σχέδιο Ελλάδα» που έχει μελετηθεί και εκπονηθεί από το Κίνημα Αλλαγής.
Έβδομον, Έλληνες της Διασποράς: Οι Έλληνες, ανέκαθεν ανά τους αιώνες ήταν ταξιδευτές. Δημιουργούσαν αποικίες ή ελληνικές κοινότητες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Ο βασικός λόγος ήταν το εμπόριο και σε κάθε περίπτωση η αναζήτηση για ένα καλύτερο οικονομικό μέλλον. Πάντοτε οι Έλληνες της διασποράς διατηρούσαν το ενδιαφέρον για την πρόοδο της χώρας και στις περισσότερες των περιπτώσεων προσπαθούσαν να εμφυσήσουν την αγάπη και το ενδιαφέρον για την Ελλάδα στους κατιόντες τους, δηλαδή στις επόμενες γενεές. Η προσπάθεια βασιζόταν στην εκμάθηση της γλώσσας και την διατήρηση της ιστορικής, πολιτισμικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Στις μέρες μας, οι Έλληνες της διασποράς είναι στην πραγματικότητα μια ακόμα Ελλάδα διασπαρμένη στο εξωτερικό. Παρά τα λάθη προηγούμενων κυβερνήσεων αναφορικά με τη σχέση της Αθήνας με τους ομογενείς, ουδέποτε αμφισβητήθηκε ότι η ελληνική oμογένεια είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες υποστήριξης της Πολιτική Εθνικής Άμυνας.
Σήμερα, με την μαζική μετανάστευση των νέων που προκλήθηκε από την οικονομική κρίση, είναι κατά προτεραιότητα αναγκαία η θεσμική σύσφιξη των σχέσεων των Ομογενών με την μητέρα πατρίδα, όχι μόνο της 1ης γενεάς αλλά και των κατιόντων τους. Πρακτικά η στενή συνεργασία της μητρικής Ελλάδας με τους ομογενείς, εκτός από συνταγματική επιταγή είναι νομοτελειακά ώριμη για θεσμική προσαρμογή.
https://slpress.gr/
https://greek1.blogspot.com/

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019

Πότε πέφτει Πάσχα, Καθαρά Δευτέρα, Αγίου Πνεύματος


2019: Πότε πέφτουν τα τριήμερα και όλες οι αργίες της χρονιάς

Πότε πέφτει Πάσχα, Καθαρά Δευτέρα, Αγίου Πνεύματος

Δημοσίευση 2/1/2019 | 14:00

Καθώς μπήκαμε με... φόρα στο 2019, οι περισσότεροι ήδη αναζητούν πότε πέφτουν οι αργίες 2019 και ψάχνουν για το... Πάσχα 2019.
Καθώς μπήκαμε ήδη στο 2019, οι περισσότεροι ήδη σκέφτονται και ψάχνουν για τις αργίες 2019, και ιδιαίτερα αναζητούν πότε πέφτει το Πάσχα, αλλά και του Αγίου Πνεύματος. Το πρώτο… τριήμερο, που το 2019 δεν θα είναι τριήμερο, είναι αυτό το Θεοφανείων, καθώς πέφτει Κυριακή. Το παραδοσιακό τριήμερο, αυτό της Καθαράς Δευτέρας, το 2019 πέφτει στις 11 Μαρτίου (Καθαρά Δευτέρα), ενώ η Πρωτομαγιά το 2019 θα πέσει Τετάρτη. Η Κυριακή του Πάσχα είναι στις 28 Απριλίου 2019.

Η 25η Μαρτίου πέφτει Δευτέρα, όπως Δευτέρα είναι το 2019 και η 28η Οκτωβρίου. Τη Δευτέρα 17 Ιουνίου είναι του Αγίου Πνεύματος, ενώ Πέμπτη η γιορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου, 15 Αυγούστου 2019. Τα Χριστούγεννα του 2019 είναι Τετάρτη, όπως και η Πρωτοχρονιά του 2020. Δείτε όλες τις αργίες για το 2019:
Οι μέρες που όλοι θα ξεκουραστούν την επόμενη χρονιά είναι:
– Σήμερα, Πρωτοχρονιά 1 Ιανουαρίου 2019, Τρίτη
– Θεοφάνεια 6 Ιανουαρίου 2019, Κυριακή
– Καθαρά Δευτέρα 11 Μαρτίου 2019, Δευτέρα
– Ευαγγελισμός της Θεοτόκου 25 Μαρτίου 2019, Δευτέρα
– Μεγάλη Παρασκευή 26 Απριλίου 2019, Παρασκευή
– Μεγάλο Σάββατο 27 Απριλίου 2019, Σάββατο
– Κυριακή του Πάσχα 28 Απριλίου 2019, Κυριακή
– Δευτέρα του Πάσχα 29 Απριλίου 2019, Δευτέρα
– Εργατική Πρωτομαγιά 1 Μαΐου 2019, Τετάρτη
– Αγίου Πνεύματος 17 Ιουνίου 2019, Δευτέρα
– Κοίμηση της Θεοτόκου 15 Αυγούστου 2019, Πέμπτη
– Ημέρα του «ΟΧΙ» 28 Οκτωβρίου 2019, Δευτέρα
– Χριστούγεννα 25 Δεκεμβρίου 2019, Τετάρτη
– Σύναξη της Θεοτόκου 26 Δεκεμβρίου 2019, Πέμπτη.

ΠΗΓΗ :  | E-Radio.gr Ειδήσεις 


BLOGGER.

Συμπλήρωμα για την πόλη Ναυπλίου.

1-2-2019. ( Παρασκευή ) ΤΟΠΙΚΗ ΕΟΡΤΗ.

2-2-2019. ( Σάββατο ).

3-2-2019. ( Κυριακή ).


Συμπλήρωμα για την πόλη ΄Αργους.

3-5-2019. ( Παρασκευή )  ΤΟΠΙΚΗ ΕΟΡΤΗ
4-5-2019. ( Σάββατο     ).
5-5-2019. ( Κυριακή     ). 


https://apostratoinomouargolidas.blogspot.com/

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το σπανάκι


Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το σπανάκι


σπανάκι
Το σπανάκι είναι ένα βρώσιμο φυτό ανθοφορίας της οικογένειας των αμαράνθων (Amaranthaceae), που χρησιμοποιείται ως λαχανικό.
Είναι εγγενής στην κεντρική και δυτική Ασία .
Το σπανάκι πιστεύεται ότι προέρχεται από την αρχαία Περσία (σύγχρονο Ιράν και γειτονικές χώρες). Δεν είναι γνωστό από ποιον, ή πότε, το σπανάκι εισήχθη στην Ινδία, αλλά το φυτό στη συνέχεια εισήχθη στην αρχαία Κίνα , όπου ήταν γνωστό ως "Περσικό λαχανικό".
Το 827 μ.Χ., οι Σαρακηνοί εισήγαγαν σπανάκι στη Σικελία. 
Σαράκσεν - λεγόνταν κατά τον Μεσαίωνα, οποιοσδήποτε άνθρωπος - Άραβας, Τούρκος ή άλλος - που διακήρυζε τη θρησκεία του Ισλάμ.
σπανάκι-2
Οι πρώτες γραπτές μαρτυρίες για το σπανάκι στη Μεσόγειο καταγράφηκαν σε τρία έργα του 10ου αιώνα : το ιατρικό έργο του al-Rāzī (γνωστό ως Rhazes στη Δύση) και σε δύο αγροτικές διατριβές, το ένα από το Ibn Waḥshīyah και το άλλο από τον Qusṭus al- Rūmī.
Το σπανάκι έγινε δημοφιλές λαχανικό στην Αραβική Μεσόγειο και έφθασε στην Ισπανία κατά τα τέλη του 12ου αιώνα .
Η Γερμανία γνώριζε μια παραλλαγή του σπανακιού από τον 13ο αιώνα . Ο ομαλός σπόρος εμφανίστηκε τον 16ο αιώνα και περιγράφηκε για πρώτη φορά το 1552.
σπανάκι-3
Ο σπανάκι ήρθε στην Αγγλία και τη Γαλλία τον 14ο αιώνα μάλλον μέσω της Ισπανίας και κέρδισε ταχεία δημοτικότητα επειδή εμφανίστηκε νωρίς την άνοιξη, όταν άλλα λαχανικά ήταν σπάνια και όταν οι μεταγενέστεροι διατροφικοί περιορισμοί αποθάρρυναν την κατανάλωση άλλων τροφίμων.
Από τις αρχές του 19ου αιώνα , το σπανάκι ήταν ένα ευέλικτο και συνηθισμένο λαχανικό στις Ηνωμένες Πολιτείες .
Το σπανάκι είναι ένα ετήσιο φυτό που αναπτύσσεται σε ύψος ως τα 30 cm (1 ft). Τα βρώσιμα φύλλα του είναι διατεταγμένα σε μια ροζέτα, από την οποία βγαίνει ένας μίσχος σπόρων. Τα απλά φύλλα μήκους 2-30 cm (1 - 12 in) και πλάτους 1-15 cm (0.4-5.9 in) είναι κάπως τριγωνικά ή ωοειδή και μπορεί να είναι επίπεδα ή συσφιγμένα. Τα λουλούδια είναι δυσδιάκριτα και παράγουν μικρούς ξηρούς καρπούς .
Οι τρεις βασικοί τύποι σπανάκι είναι: 
• Το Savoy έχει σκούρα πράσινα, πτυχωτα και σγουρά  φύλλα.  Είναι ο τύπος που πωλείται σε φρέσκα τσαμπιά στα περισσότερα σούπερ μάρκετ στις Ηνωμένες Πολιτείες. 
• Το σπανάκι με επίπεδα ή λεία φύλλα έχει φαρδιά, λεία φύλλα που καθαρίζονται ευκολότερα από το Savoy. 
• Το Semi-savoy είναι μια υβριδική ποικιλία με ελαφρώς πτυχωτά φύλλα.
σπανάκι-4
Το σπανάκι έχει μεγάλη διατροφική αξία , ειδικά όταν είναι φρέσκο, στον ατμό ή βρασμένο γρήγορα.
Υπάρχουν μόνο 23 θερμίδες σε 100 γραμμάρια (3.5 ουγκιές) του σπανακιού .
σπανάκι-5
Το σπανάκι είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης Α (με τη μορφή καροτενοειδών), μαγγανίου, φυλλικού οξέος, μαγνησίου, σιδήρου, χαλκού, βιταμίνης Β2, βιταμίνης Β6, βιταμίνης Ε, ασβεστίου, καλίου και βιταμίνης C. Είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, φωσφόρου, βιταμίνης Β1, ψευδαργύρου, πρωτεΐνης και χολίνης. Επιπλέον, το σπανάκι είναι μια καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, νιασίνης, παντοθενικού οξέως και σεληνίου.
Εκτός από το γεγονός ότι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά το σπανάκι παρέχει επίσης τα καροτενοειδή λουτεΐνη, νεοξανθίνη και βιλαξαξανίνη. τα φλαβονοειδή σπανακετίνη, patuletin και jaceidin. και φυσικώς απαντώμενα νιτρικά.
Τα οφέλη για την υγεία από το σπανάκι περιλαμβάνουν φροντίδα του δέρματος, βελτιωμένη όραση, ισχυρότερα οστά, ισχυρότερους μυς, ρυθμιζόμενη αρτηριακή πίεση, πρόληψη ή διαχείριση του διαβήτη, καλό για την καρδιά σας, αντικαρκινικά οφέλη, πρόληψη της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας (AMD) και αιμοφιλία.
σπανάκι-6
Αυτό το λαχανικό είναι διαθέσιμο όλο το χρόνο, αλλά είναι κανονικά εποχιακό την άνοιξη (Μάρτιος - Ιούνιος).
Το σπανάκι είναι στενά συνδεδεμένο με τα τεύτλα και το ελβετικό chard και είναι μέλος της ίδιας οικογένειας  λόγω της μορφής των φύλλων.
Ο δημιουργός του χαρακτήρα κόμικ, Popeye , EC Segar ήταν χορτοφάγος και ως τρόπος προώθησης των ωφελειών των λαχανικών, ενίσχυσε τη δύναμή του με το γνωστό τρόφιμο (σπανάκι) πλούσιο σε σίδηρο. Ο Popeye απεικονίζεται από το 1931.
Κατά μέσο όρο, κάθε Αμερικανός καταναλώνει 1,4 κιλά σπανάκι ανά έτος, σύμφωνα με το USDA: 0,9 κιλά 2 κιλά φρέσκο ​​σπανάκι και 1 λίβρα (0,45 κιλά) σπανάκι επεξεργασίας.
Η Κίνα παράγει πάνω από το 90% της συνολικής ποσότητας σπανάκι παγκοσμίως.
http://justfunfacts.com/interesting-facts-about-spinach/

Άδης και Ποσειδώνας: Τα σύμβολα των δύο Θεών και η σημασία τους

Άδης και Ποσειδώνας: 

Τα σύμβολα των δύο Θεών και η σημασία τους

Τα αρχαία ελληνικά σύμβολα αντικατοπτρίζονται στους Θεούς. Πάμε να δούμε τα δύο γνωστότερα από αυτά.

H Tρίαινα δεν είναι απλά το όπλο του Ποσειδώνα, που το κρατά αντί για σκήπτρο, είναι και το κατεξοχήν σύμβολό του, που η παρουσία του είναι κυρίαρχη σε κάθε εκδήλωση προς τιμήν του Θεού και κυρίως στην εορτή των Ισθμίων και των Ποσειδέων.
Τα Ίσθμια ήταν οι αγώνες, που γίνονταν προς τιμήν του Ποσειδώνος στον Ισθμό της Κορίνθου. Μπορεί να μην είναι τόσο γνωστοί σήμερα όσο οι Ολυμπιακοί Αγώνες, αλλά οι αγώνες αυτοί είχαν μεγάλη απήχηση κατά την Αρχαιότητα και έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα, αφού τους νικητές στεφάνωναν με στεφάνι από σέλινο (ένα καθαρά νεκρικό σύμβολο -αφού στεφάνι από σέλινο φορούσαν στις κηδείες- που ερχόταν να υπενθυμίσει στον αθλητή ότι παρά τη νίκη του δεν έπαυε να είναι θνητός).
Παράλληλα, όμως, έδιναν στους νικητές ως βραβείο και ένα κλαδί από έλατο, δηλαδή κλαδί από δένδρο αειθαλές, θέλοντας έτσι να τονίσουν ότι ο ίδιος ο αθλητής μπορεί να έφευγε από αυτόν τον κόσμο, αλλά η νίκη του θα ήταν αθάνατη. Βέβαια, οι περισσότεροι μελετητές λένε πως το έλατο (χριστουγεννιάτικο δένδρο) είναι «δάνειο» από τη Δυτική παράδοση, όμως τα πράγματα μάλλον δεν είναι έτσι.
Ο μήνας Ποσειδεών (αφιερωμένος στον Ποσειδώνα) είναι ο Δεκέμβρης και είδαμε πως το έλατο ήταν αφιερωμένο στον Θεό του Πόντου, επειδή ακριβώς με την αθάνατη ορμή του ο Θεός προτρέπει τους ανθρώπους να αφήσουν πίσω τους αθάνατα έργα.
Επιπλέον, τον Αττικό μήνα Ποσειδεώνα, οι Αθηναίοι εόρταζαν τα Ποσείδεα, προς τιμήν του Φυτάλμιου Ποσειδώνα, δηλαδή του Ποσειδώνα που μέσω του υγρού στοιχείου του ύδατος γονιμοποιεί τη φυτική ζωή. Οπότε, ενισχύεται η άποψη ότι το έλατο δεν είναι δυτική «παραγωγή», αλλά αρχαία ελληνική τελικά, αφού στο φυτικό βασίλειο το δένδρο αυτό είναι ο αναμφισβήτητος βασιλιάς της διατήρησης της ζωής, χάρη στη διατήρηση του επιβλητικού φυλλώματός του όλο το χρόνο. Λέμε ακόμη ότι κάθε τέσσερα χρόνια, οι Αθηναίοι τελούσαν τη συγκεκριμένη εορτή στον επιβλητικό Ναό του Ποσειδώνος στο Σούνιο, μεταφέροντας κλάδους ελάτης (πίτυς, στην αρχαία ελληνική), πιθανόν από την Πάρνηθα.
Χαρακτηριστικό είναι το θέμα που είχε η ζωφόρος του Ναού (φτιαγμένου από τον λεγόμενο «αρχιτέκτονα του Θησείου»), όπου απεικονιζόταν τον τέλος του ευνοούμενου του Θεού Ποσειδώνα, του Καινέα. Κατά τη μάχη των Κενταύρων με τους Λαπίθες, οι Κένταυροι, επειδή δεν μπορούσαν να σκοτώσουν τον Καινέα, που τον είχε κάνει αθάνατο ο Ποσειδών, τον έχωσαν στο χώμα χτυπώντας τον με κορμούς ελάτης, επειδή ακριβώς μόνο με το ιερό δένδρο του Θεού μπορούσαν να νικήσουν τη δύναμη του ευνοουμένου του και να τον θανατώσουν.
Όμως, το κατεξοχήν σύμβολο του Ποσειδώνα είναι, όπως είπαμε, η Τρίαινα, και μ’ αυτήν θα ασχοληθούμε πιο κάτω.
Η εκδοχή ότι η Τρίαινα συμβολίζει τα τέσσερα στοιχεία (τα τρία στοιχεία με τις τρεις αιχμές και το τέταρτο στο στέλεχος, που αντιπροσωπεύει τη Γη επειδή ακριβώς ακουμπά στη γη) δε με βρίσκει σύμφωνη. Η Τρίαινα είναι μια έκφραση της τριπλής ποσειδωνίας δύναμης –όπως το λέει και το όνομά της- και όχι των τεσσάρων στοιχείων. Είναι η δύναμη του Θεού του υγρού στοιχείου στη θάλασσα (πόντος), στη στεριά (σεισμοί – πηγές – ποταμοί – λίμνες κ.λ.π.), αλλά και εντός των εμβίων όντων και του ανθρώπου. Ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε 70% νερό.
Άρα, το σύμβολο του Ποσειδώνος, του αδελφού του Διός, του Διός του Πόντου, είναι η απόλυτη έκφραση της τριπλής δύναμής του, που άλλοτε ταράζει, κι άλλοτε κατευνάζει την αναταραχή που ο ίδιος προκαλεί. Και πιο συγκεκριμένα, η Τρίαινα εντός των εμβίων όντων και εντός του ανθρώπου είναι αυτή που κυβερνά το συναίσθημα. Η εσωτερική αυτή Τρίαινα άλλοτε ταράζει τα εσωτερικά μας ύδατα και έχουμε συναισθηματική… θύελλα, κι άλλοτε τα γαληνεύει, οπότε αισθανόμαστε όμορφα και ήρεμα.
Ο άνθρωπος είναι συναισθηματικό ον, επειδή ακριβώς κυριαρχείται από το νερό. Είναι, όμως, και ενορατικό ον, εξαιτίας αυτής ακριβώς της συναισθηματικής – αισθαντικής του φύσης. Γι’ αυτό, οι Ινδοί συμβολοποιούν την Τρίαινα (trishula στα σανσκριτικά, που σημαίνει «τρεις λόγχες») επί των τριών οφθαλμών: τα δυο μας μάτια και το τρίτο μάτι ανάμεσα στα άλλα δύο. Και αποδίδουν την Τρίαινα στον Θεό Σίβα, ενώ επιμένουν ότι η Τρίαινα αυτή είναι όπλο ενάντια στο κακό. Και βεβαίως, η ενόραση, η διαίσθηση είναι το απόλυτο όπλο που μας προστατεύει από τις κακόβουλες ενέργειες και τις επιβουλές. Όταν κάτι το αντιλαμβανόμαστε, μπορούμε και να το αποφύγουμε.
Οι αρχαίοι γνώριζαν καλά τις ιδιότητες του ποσειδωνίου τριπλού συμβόλου. Πολλοί, βέβαια, ερμηνεύουν λάθος (δηλαδή, το ταυτίζουν με την Τρίαινα) αυτό που αναφέρει ο Ορφέας στον ύμνο που αφιερώνει στον Θεό Ποσειδώνα: «ος τριτάτης έλαχες μοίρης», δηλαδή: σου έλαχε η Τρίτη μοίρα, το τρίτο μερίδιο.
Γιατί αυτό σημαίνει «μοίρα» για τους Αρχαίους Έλληνες, το μερίδιο που αναλογεί στον καθένα, η «νόμιμη μοίρα», που λέμε και σήμερα –και όχι η έννοια του ανατολίτικου «κισμέτ», όπου όλα είναι εκ των προτέρων γραμμένα και άρα, αναπόφευκτα. Όμως, με την έννοια της εδώ αναφερομένης «μοίρας» δεν εννοείται η τριπλή δύναμη του Θεού (Τρίαινα), αλλά η Τρίτη διαδοχή (νόμιμη μοίρα), όπως θα το διαπιστώσουμε και αμέσως μετά κατά την ανάλυση του Σκήπτρου του Άδη.
Την Τρίαινα χάρισαν στον Ποσειδώνα οι Τελχίνες, που τον ανέθρεψαν κιόλας, σύμφωνα με ένα μύθο. Οι Τελχίνες ήταν αμφίβια όντα, τα οποία έκαναν πολλές εφευρέσεις, γνώριζαν τις επιστήμες και έζησαν πριν τον Κατακλυσμό του Ωγύγου.
Ο μύθος μάς δείχνει, λοιπόν, πόσο αρχαία είναι η λατρεία του Ποσειδώνα, αλλά και το ίδιο το σύμβολο της Τρίαινας, το οποίο, σύμφωνα με κάποιους μελετητές, ανάγεται στον καιρό της… Ατλαντίδας, αφού οι Άτλαντες στην πρωτεύουσά τους, την Ποσειδωνία, τιμούσαν τον Ποσειδώνα και είχαν ως σύμβολό τους την Τρίαινα. Άλλωστε, υπάρχει και η περίφημη γιγάντια Τρίαινα των Άνδεων σε παραθαλάσσια απότομη περιοχή του Περού, που είναι γνωστή και ως Κηροπήγιο των Άνδεων (Καντελάμπρο ντε λος Άντες). Όταν τα ίδια σύμβολα εμφανίζονται ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού δεν μπορεί παρά να σημαίνουν μια πανάρχαια κοινή προέλευση…
Περνάμε τώρα στο κυρίως σύμβολο του τρίτου πρεσβύτερου αδελφού, του Θεού Άδη ή Πλούτωνα.
Το Δίκρανο ή Σκήπτρο του Άδη είναι το κατεξοχήν σύμβολο της θνητότητάς μας. Δύο στοιχεία κυριαρχούν στον αποσυμβολισμό του: η ζωή και ο θάνατος. Γι’ αυτό έχει δύο αιχμές (Δίκρανον). Και παρά το γεγονός ότι στον Ορφικό Ύμνο, ο Πλούτων (Άδης), ο τρίτος αδελφός του Διός, που σημαίνει ακριβώς αυτή την έλλειψη του Θεού (Ά-δης > εκεί που δεν υπάρχει Δίας / Ζευς, εκεί που δεν υπάρχει Ζωή), αναφέρεται και αυτός ότι «έλαχε της τριτάτης (τρίτης) μοίρας», όπως και ο έτερος αδελφός του ο Ποσειδών καθώς είδαμε πιο πάνω, είναι σαφές ότι εδώ ως τρίτη μοίρα υπονοείται ο χθόνιος (επίγειος) κόσμος (χθόνα παμβασίλεια), ο κόσμος αυτός που τον μοιράζονται οι τρεις αδελφοί (Ζευς, Ποσειδών και Πλούτων), ως οι τρίτοι κατά σειράν στη διαδοχή της βασιλείας του κόσμου.
Ο πρώτος βασιλιάς της γης ήταν ο Ουρανός (Ουρανίωνες), ο δεύτερος ήταν ο γιος του ο Κρόνος και ο τρίτος στη διαδοχή της βασιλείας ήταν ο γιος του Κρόνου, ο Ζευς, ο οποίος συμβασιλεύει μαζί με τους δύο άλλους πρεσβύτερους αδελφούς του. Γι’ αυτό, οι Ορφικοί Ύμνοι Ποσειδώνος και Πλούτωνος δε μιλούν για «βασίλειο», αλλά για «μοίρα», για διαδοχή, κληρονομιά.
Επανερχόμενοι στο Δίκρανο του Άδη (το οποίο πολύ κακώς αργότερα δαιμονοποιήθηκε και αποδόθηκε από αδαείς φανατικούς ως τα… κέρατα του Βελζεβούλ στην Κόλαση), επαναλαμβάνουμε πως το σκήπτρο αυτό έχει δύο μόνο «αιχμές», ζωή και θάνατο δηλαδή, αλλά συμβολοποιεί παράλληλα και τη δυνατότητα της θέωσης και της απαλλαγής από τη θνητότητα.
Σύμφωνα με την επικρατούσα και στην αρχαία εικονογραφία και αγγειογραφία εκδοχή, οι δύο αυτές «αιχμές» του δόρατος του Πλούτωνα είναι τα δύο ανορθωμένα φτερά του αετού, της θεωμένης ψυχής, που πετά ελεύθερη και αθάνατη στον αιθέρα του Διός, καθώς, ως γνωστόν, ο αετός είναι το ιερό πουλί του Διός.
https://www.pentapostagma.gr/

Το Ισραήλ «ισοπεδώνει» τους Τούρκους στη Συρία: Υπόγειος πόλεμος Τελ Αβίβ-Άγκυρας για τον East Med – Ο Ερντογάν «κυνηγάει» τα κοιτάσματα

Το Ισραήλ «ισοπεδώνει» τους Τούρκους 

στη Συρία: 

Υπόγειος πόλεμος Τελ Αβίβ-Άγκυρας 

για τον East Med – 

Ο Ερντογάν «κυνηγάει» τα κοιτάσματα

Ένας τεράστιος υπόγειος πόλεμος έχει ξεσπάσει σε αμερικανικό έδαφος μεταξύ των Ισραηλινών και των Τούρκων με θέμα την Συρία.
Το Τελ Αβίβ δεν επιθυμεί επουδενί να τεθεί κάτω από την στρατιωτική παρουσία της Τουρκίας στην συριακή επικράτεια και έχει κινητοποιήσει το αμερικανο-ισραηλινό λόμπυ, για να αργήσει η αποχώρηση των ΗΠΑ από το συριακό έδαφος, αλλά και να μην επιτραπεί στους Τούρκους στρατιώτες να εισέλθουν στα ενδότερα της Συρίας.
Ο άλλος μεγάλος φόβος των Ισραηλινών αφορά τα κοιτάσματα και τις πετρελαιοπηγές στην συριακή περιοχή, τα οποία έχουν βάλει στο μάτι ο Ερντογάν και οι δικοί του, κάτι που έχει πυροδοτήσει μια τεράστια υπόγεια κόντρα τουρκικών και ισραηλινών εταιρειών σε όλα τα επίπεδα, κάτι που αποτυπώθηκε από τις ύβρεις που αντάλλαξαν Ερντογάν και Νετανιάχου πριν μερικές ημέρες.
Κύπρος, Ισραήλ και Ελλάδα μόνο να κερδίσουν έχουν αν η Τουρκία εμπλακεί σ’ έναν πόλεμο τριβής με τους Κούρδους και τον συριακό στρατό. Όσο περισσότερα είναι απασχολημένη η Τουρκία, τόσο καλύτερο για τις τρεις χώρες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα σημερινή, θα πρέπει να επισημανθεί ότι ένας πόλεμος φθοράς για την Τουρκία προωθείται τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από Ρωσία-Ισραήλ.
Η παγίδα που έχει στηθεί στις τουρκικές δυνάμεις καθιστά το καθεστώς Ερντογάν πιο αδύναμο και πιο ευάλωτο.
Ελαττώνει δραστικά τις δυνατότητες επιτυχούς άσκησης της τουρκικής πολιτικής του εκκρεμούς, που εκδηλώνεται από την Άγκυρα στην εξής βάση: «Όταν δεν της κάνει τα χατίρια η Αμερική, στρέφεται προς τη Ρωσία, και αντίστροφα. Η αποχώρηση των Αμερικανών από τη Συρία, επί της ουσίας δεν αλλάζει τα ισοζύγια των μεγάλων δυνάμεων», τονίζει το κυπριακό δημοσίευμα.
Η κατασκευή του αγωγού East Med τώρα αφορά ακριβώς αυτή την νέα πολιτική του Ισραήλ προς την Τουρκία.
O αγωγός EastMed, γύρω από τον οποίο διαδραματίζεται ένα τεράστιο παιχνίδι, συνδέει ευρωπαϊκά, αμερικανικά, ελληνικά, ισραηλινά και αιγυπτιακά συμφέροντα, και εκδιώκει την Τουρκία.
Εδώ και μεγάλο διάστημα, σύμφωνα με άρθρο μας, επικρατεί πανικός στην Τουρκία για τον αγωγό East Med και τον ηγετικό ρόλο της Ελλάδας και της Κύπρου σε αυτόν.
Η «φωνή» του Ερντογάν, καταγγέλλει ότι Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ θέλουν να πνίξουν την Άγκυρα, ενώ την ίδια στιγμή οι ΗΠΑ έχουν άλλα σχέδια για την Τουρκία παίζοντας ένα διφορούμενο παιχνίδι μέσω Τραμπ.
Για περικύκλωση της Τουρκίας και σχέδιο κατάρρευσης της από το εσωτερικό της, γράφει ο αρχισυντάκτης της ερντογανικής εφημερίδας Yeni Safak Ιμπραήμ Καραγκιούλ.
Ο εν λόγω σύμβουλος απηχεί 100% τις απόψεις του Τούρκου προέδρου και συχνά προαναγγέλλει τις επόμενες κινήσεις της Τουρκίας, όπως είχε εγκαίρως πρώτος μιλήσει για τις τουρκικές εισβολές στη βόρεια Συρία και στο βόρειο Ιράκ.
Ο Τούρκος δημοσιογράφος/σύμβουλος Ερντογάν τονίζει τη νέα ενεργειακή ισορροπία, στην οποία -όπως γράφει- προσφάτως εντάχθηκαν η Ιταλία και ορισμένες αραβικές χώρες στην Ανατολική Μεσόγειο, με επικεφαλής το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα.
Ο αγωγός θα συνδέει τα αποθέματα φυσικού αερίου του εβραϊκού κράτους με τις τρεις χώρες, σε ένα μεγάλο έργο που εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από εφτά δισεκατομμύρια δολάρια.
Το πιο σημαντικό όμως το αποκαλύπτει στην συνέχεια ο ίδιος.
Ο Καραγκιούλ «προβλέπει» ότι επίκειται μεγάλη γεωπολιτική αναμέτρηση στην ανατολική Μεσόγειο, με το βλέμμα στραμμένο στο Ισραήλ, κάτι που προμηνύει πολλά το επόμενο διάστημα, ακόμα και πολεμική εμπλοκή Ισραήλ-Τουρκίας, μετά την πρόθεση του Τελ Αβίβ να εισέλθει στο συριακό έδαφος.
https://www.pentapostagma.gr/

Η μάχη των Θερμοπυλών μέσα από τα μάτια του πατέρα της ιστορίας

Η μάχη των Θερμοπυλών μέσα από τα 

μάτια του πατέρα της ιστορίας

Ίσως μία από τις σημαντικότερες μάχες τις αρχαιότητας που αποδεικνύουν πως η εξυπνάδα μπορεί να νικήσει τη δύναμη.
Η μάχη των Θερμοπυλών, που έγινε στα τέλη Αυγούστου (κατά την επικρατέστερη εκδοχή) του 480 π.Χ., αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πολεμικά γεγονότα όχι μόνο της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας. Έχουν γραφτεί γι’ αυτήν χιλιάδες άρθρα και βιβλία, ενώ δεν άφησε ανεπηρέαστη και την τέχνη.
To άρθρο αυτό ασχολείται με τις σχετικά άγνωστες λεπτομέρειες της μάχης. Βασική πηγή γι’ αυτήν, είναι ο «πατέρας της ιστορίας» Ηρόδοτος.
Κατά την αρχαιότητα, η περιοχή των Θερμοπυλών, διέφερε πολύ από την εικόνα που έχει σήμερα. Ο Στράβωνας (64 π.Χ. – 19 μ.Χ.), τοποθετεί τα στενά μεταξύ του Μαλιακού Κόλπου και του όρους Καλλίδρομο. Ο Σπερχειός και οι παραπόταμοί του, δημιούργησαν με τις προσχώσεις τους, τους επόμενους αιώνες, τη σημερινή κοιλάδα.
Κατά τη δεύτερη περσική εκστρατεία στην Ελλάδα, υπό την αρχηγία του Ξέρξη, ο στρατός των Μήδων, αφού διέσχισε τη Θράκη, τη Μακεδονία και τη Θεσσαλία, στρατοπέδευσε κοντά στην Τραχίνια, ανάμεσα στους ποταμούς Μέλα και Ασωπό. Υπολογίζεται ότι ο Ξέρξης είχε μαζί του 300.000 – 400.000 στρατιώτες.
Οι Έλληνες, στο συνέδριο της Κορίνθου (481 π.Χ.) επέλεξαν ως καταλληλότερη τοποθεσία για την αντιμετώπιση των Περσών, το στενό των Θερμοπυλών. Επικεφαλής των Ελλήνων, ήταν ο Σπαρτιάτης βασιλιάς Λεωνίδας Α’, γιος του Αναξανδρίδα Β’ και ετεροθαλής αδελφός του Κλεομένη Α’ τον οποίο και διαδέχθηκε. Παντρεύτηκε μάλιστα την κόρη του, Γοργώ και απέκτησε μαζί της ένα γιο, τον Πλείσταρχο. Συνολικά, ο Λεωνίδας είχε 6.200 άνδρες, που είχαν στρατοπεδεύσει στα Στενά των Θερμοπυλών, πίσω από ένα τείχος που είχαν χτίσει οι Φωκείς και ενίσχυσαν με πρόσθετα οχυρωματικά έργα.
Οι Αθηναίοι έστειλαν όλους τους άνδρες τους με τον στόλο στο Αρτεμίσιο και δεν διέθεσαν στρατό στον Λεωνίδα.
Μολών Λαβέ
Ο Ξέρξης, αρχικά, υπολόγιζε ότι οι Έλληνες θα υποχωρούσαν μπροστά στον όγκο του στρατεύματός του. Όταν αυτό δεν έγινε, έστειλε κήρυκες στον Λεωνίδα ζητώντας την παράδοση των όπλων. Η περήφανη απάντηση του Σπαρτιάτη βασιλιά «Μολών Λαβέ» (όπως αναφέρει ο Πλούταρχος), του χάρισε υστεροφημία και τον κατέταξε στις θρυλικές μορφές της παγκόσμιας ιστορίας…
Οργισμένος, ο Ξέρξης διέταξε επίθεση εναντίον των Ελλήνων. Όλες οι επιθετικές ενέργειες των δύο πρώτων ημερών αποκρούστηκαν από τους άνδρες του Λεωνίδα. Αυτό οφειλόταν στη στρατηγική του Σπαρτιάτη βασιλιά, στην υπεροχή των Ελλήνων σε οπλισμό και στη στενότητα του χώρου, που δεν επέτρεπε στους Πέρσες να αναπτυχθούν σε πλάτος και να αξιοποιήσουν τους εξαίρετους τοξότες τους. Ωστόσο, την τρίτη μέρα, τα πράγματα άλλαξαν… Ένας κάτοικος της Τραχίνιας, ο Εφιάλτης, γνώστης της περιοχής, υπέδειξε στον Ξέρξη το ορεινό πέρασμα (μονοπάτι) της Ανοπαίας ατραπού, που περνώντας από το όρος Καλλίδρομο, κατέληγε στα μετόπισθεν των Ελλήνων.
Μην έχοντας άλλη επιλογή, ο Ξέρξης δέχθηκε τη συμβουλή του Εφιάλτη και έστειλε τον Υδάρνη, επικεφαλής του επίλεκτου σώματος των Αθανάτων, να κυκλώσει τους Έλληνες. Ο Λεωνίδας είχε αναθέσει τη φύλαξη της Ανοπαίας ατραπού, σε χίλιους Φωκείς, οι οποίοι αιφνιδιάστηκαν από την κίνηση των Περσών και έφυγαν χωρίς καμία αντίσταση.
Σε λίγο, έφτασε η είδηση στο ελληνικό στρατόπεδο. Ο Λεωνίδας, βλέποντας πλέον ότι δεν υπήρχε περίπτωση να αντιμετωπίσει τους Πέρσες, διέταξε τους συμμάχους του να φύγουν για να γλιτώσουν από βέβαιο θάνατο. Τελικά, με 300 Σπαρτιάτες και 700 Θεσπιείς πολέμησε γενναία, προκαλώντας μεγάλες απώλειες στους Πέρσες. Οι τελευταίοι Έλληνες στρατιώτες και αφού ο Λεωνίδας είχε ήδη σκοτωθεί, υποχώρησαν πίσω από το τείχος των Φωκέων, στον λόφο του Κολωνού, όπου μετά από μια άνιση μάχη με τους άνδρες του Υδάρνη, σκοτώθηκαν όλοι.
Η γενναία αντίσταση του Λεωνίδα και των ανδρών του καθυστέρησε την κάθοδο των Περσών προς την Αθήνα, έδωσε τον χρόνο στον ελληνικό στόλο που ναυμαχούσε στο Αρτεμίσιο να υποχωρήσει έγκαιρα στα λιμάνια της Αττικής και το γεγονός της θυσίας τους, χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα υπακοής στους νόμους και εκτέλεσης του χρέους προς την πατρίδα.
Ο μάντης Μεγιστίας: Έμεινε δίπλα στον Λεωνίδα αν και «είδε» το θάνατό του
Όπως όμως σε κάθε μεγάλη μάχη, έτσι και σ’ αυτή των Θερμοπυλών, υπάρχουν κάποια πρόσωπα και γεγονότα που δεν είναι ευρέως γνωστά.
Ο Μεγιστίας ήταν μάντης από την Ακαρνανία. Βρισκόταν στις Θερμοπύλες, κοντά στον Λεωνίδα και προέβλεψε την εξέλιξη της μάχης και το επερχόμενο τέλος όλων («… Μάντιος, ος τότε Κήρας επερχομένας σάφα ειδώς…»). Ωστόσο, ήταν ο μόνος, μαζί με τους Θεσπιείς, που έμεινε να πολεμήσει μαζί με τους Σπαρτιάτες.
Περήφανοι οι συμπατριώτες του, ανέθεσαν στον σπουδαίο επιγραμματοποιό και φίλο του Μεγιστία, Σιμωνίδη τον Κείο, να γράψει ένα επίγραμμα στον τάφο του «Αυτός εδώ, είναι ο τάφος του δοξασμένου Μεγιστία που κάποτε τον σκότωσαν οι Μήδοι όταν πέρασαν τον Σπερχειό, του μάντη που ενώ γνώριζε καλά πως πλησιάζει ο θάνατος δεν δέχθηκε να εγκαταλείψει τον βασιλιά της Σπάρτης».
Πόσοι ήταν τελικά οι «300»;
Το δεύτερο γεγονός που θα εξετάσουμε είναι αν ήταν όντως 300 οι Σπαρτιάτες του Λεωνίδα. Φαίνεται ότι τελικά δεν ήταν 300 αλλά 298. Τι είχε γίνει;
Ο Λεωνίδας διέταξε τον Παντίτη, ένα από τους άνδρες του, να μεταβεί στη Θεσσαλία για να ζητήσει ενισχύσεις. Όταν επέστρεψε στις Θερμοπύλες, είδε όλους τους συντρόφους του νεκρούς. Γυρίζοντας στη Σπάρτη, κατηγορήθηκε για δειλία. Μην αντέχοντας να ζει μ’ αυτή την κατηγορία, κρεμάστηκε, δίνοντας τέλος στη ζωή του.
Ο Αριστόδημος, λίγο πριν τη μάχη, έχασε το ένα μάτι του λόγω μόλυνσης, όπως και ο Εύρυτος. Ο Λεωνίδας τους διέταξε να επιστρέψουν στη Σπάρτη. Ο Εύρυτος ωστόσο, έμεινε, πολέμησε και σκοτώθηκε ενώ ο Αριστόδημος γύρισε στην πατρίδα του. Εκεί συνάντησε γενική περιφρόνηση και ονομάστηκε «τρέσας», εκείνος δηλαδή που δείλιασε. Όμως, τον επόμενο χρόνο, πήρε μέρος στη μάχη των Πλαταιών πολεμώντας γενναία και παράτολμα. Κατά μία εκδοχή σκοτώθηκε, ενώ σύμφωνα με άλλη, τραυματίστηκε βαριά και έζησε τουλάχιστον ως τη μάχη του Ευρυμέδοντα (470 π.Χ.), στην οποία ο Κίμωνας νίκησε τους Πέρσες.
Το τέλος του Εφιάλτη
Στον Εφιάλτη αναφερθήκαμε και παραπάνω. Το όνομά του έγινε συνώνυμο του προδότη.
Αν και όλοι γνωρίζουμε τον Εφιάλτη, πόσοι ξέρουν τι απέγινε μετά τη μάχη των Θερμοπυλών; Ήταν γιος του Ευρύδημου, Τραχίνιος, σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή. Μετά τη μάχη των Πλαταιών (479 π.Χ.), κατέφυγε στη Θεσσαλία θέλοντας να αποφύγει τη σύλληψη καθώς «οι πυλαγόρες» (οι τρεις αντιπρόσωποι κάθε πόλης στο αμφικτιονικό συνέδριο) της Δελφικής Αμφικτιονίας τον είχαν επικηρύξει με μεγάλο ποσό. Το 469 π.Χ. επέστρεψε στην Αντίκυρα, όπου δολοφονήθηκε από τον επίσης Τραχίνιο Αθηνάδη. Οι Σπαρτιάτες για την πράξη του αυτή, τίμησαν τον Αθηνάδη ως ήρωα.
Η επικήρυξη του Εφιάλτη και η ηρωοποίηση του Αθηνάδη κάνουν πολύ λίγο πιθανές τις εκδοχές να οδήγησαν μέσω της Ανοπαίας ατραπού τους Πέρσες στα νώτα των Ελλήνων κάποιοι άλλοι.
Ο Ονήτης από την Κάρυστο και ο Κορυδαλλός από την Αντίκυρα, σύμφωνα με παράδοση σύγχρονη του Ηρόδοτου ή οι αρχηγοί των Τραχινίων Καλλιάδης και Τιμαφέρνης, σύμφωνα με τον Κτησία.
https://www.pentapostagma.gr/

Εσείς στον Έβρο που ψωνίζετε από την Τουρκία, έχετε ακούσει για τη Σμύρνη,την Κύπρο,τη Θράκη, το Αιγαίο, το Σολωμό, τον Ισαάκ, τον Ηλιάκη, τον Μπαλταδώρο;

Εσείς στον Έβρο που ψωνίζετε από την Τουρκία, έχετε ακούσει για τη Σμύρνη,την Κύπρο,τη Θράκη, το Αιγαίο, το Σολωμό, τον Ισαάκ, τον Ηλιάκη, τον Μπαλταδώρο;

Εσείς από τον Έβρο που ψωνίζετε από την Τουρκία, έχετε ακούσει για τη Σμύρνη,την Κύπρο,τη Θράκη, το Αιγαίο, το Σολωμό, τον Ισαάκ, τον Ηλιάκη, τον Μπαλταδώρο; 

Επιχειρηματίες της Ορεστιάδας ντύθηκαν Αη-Βασίληδες και κερνάνε στα σύνορα Έλληνες που ψωνίζουν στην Τουρκία! 

Ένα πρωτοφανές σκηνικό έχει στηθεί από το πρωί στο Τελωνείο Καστανεών στο Βόρειο Έβρο, με χιουμοριστικές αλλά και απολύτως σοβαρές διαστάσεις.

Επιχειρηματίες από την Ορεστιάδα λοιπόν, αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα προς όλους τους Εβρίτες και Θρακιώτες συμπολίτες τους επιλέγουν να πραγματοποιήσουν τις εορταστικές αγορές τους στην Τουρκία. 

Οι καταστηματάρχες, αφού όλοι τους ντύθηκαν με τη στολή του Αη – Βασίλη, χαιρετούν από το πρωί τους οδηγούς που περιμένουν στην αναμονή για να περάσουν τα σύνορα, κερνώντας τους μάλιστα από ένα μπουκαλάκι νερό αλλά και ζαχαρωτά!

«Είπαμε να κάνουμε την αναμονή τους λίγο πιο εύκολη! Ως Εμπορικός Σύλλογος, μοιράζουμε νερά και ζαχαρωτά και τους ευχόμαστε καλή χρονιά», δηλώνει ο Γιώργος Αραμπατζής, επιχειρηματίας με κατάστημα ρούχων στην Ορεστιάδα.

Παρά τα χαμόγελα όμως και την πλάκα, οι επαγγελματίες νιώθουν τουλάχιστον πικραμένοι και απογοητευμένοι από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, αφού όπως λένε οι συμπολίτες τους γυρίζουν την πλάτη.

«Το 90% των επισκεπτών στην τουρκική αγορά είναι Έλληνες συνταξιούχοι και δημόσιοι υπάλληλοι. Ο ελληνικός λαός βγάζει χρήματα με τόσο κόπο, και πάει και τα αφήνει στον Ερντογάν, σε αυτόν που μας απειλεί, που μέχρι πριν μερικούς μήνες είχε αιχμάλωτους 2 Έλληνες στρατιώτες. Αλλά εμείς ευχόμαστε καλή χρονιά στον κόσμο, και τους προκαλούμε να το σκεφτούνε από μόνοι τους», επισημαίνει ο ίδιος.

Ποια ήταν τώρα η αντίδραση του κόσμου; «Γέλιο, τύψεις, αδιαφορία, πάντως όλοι πήραν τα γλυκά! Θα είμαστε εδώ μέχρι το βράδυ και θα τους κερνάμε και στην επιστροφή!».

Να σημειωθεί ότι στα Τελωνεία του Έβρου τις τελευταίες ημέρες επικρατεί το αδιαχώρητο, με τα αυτοκίνητα που πραγματοποιούν έξοδο προς την Τουρκία να σχηματίζουν ατελείωτες ουρές. 

"Η κατάσταση αυτή δεν θα αλλάξει εάν δεν παρέμβει η πολιτεία, που πρέπει αν μεριμνήσει για την πτώση της ατέλειας που πληρώνουν οι οδηγοί στα σύνορα. Το ζήτημα είναι τόσο σοβαρό, που δεν αμφιβάλλω ότι μπορεί να αργήσει, ωστόσο αυτό θα γίνει", σημειώνει ο Χρήστος Τσομπανίδης, Πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ορεστιάδας και Περιφέρειας.

Οι Αη-Βασίληδες με τα δώρα, σκοπεύουν να περιμένουν τους οδηγούς και στην επιστροφή!

Και ενώ οι Έλληνες του Έβρου και της Θράκης συρρέουν μαζικά στην Αδριανούπολη, την Κωνσταντινούπολη και την Κεσσάνη για τις εορταστικές αγορές τους, ο Δήμαρχος της πρώτης τους εύχεται Χρόνια Πολλά!

Η ελληνική παρουσία στην Αδριανούπολη είναι τόσο μεγάλη, που ο επικεφαλής της Δημοτικής Αρχής Ρετζέπ Γκιουρκάν, έχει αναρτήσει πανό σε όλη στο εμπορικό κέντρο της πόλης, ευχόμενος τους συμπολίτες τους Τούρκους Χρόνια Πολλά, και στους Βούλγαρους και τους Έλληνες επισκέπτες «Το 2019 να φέρει την ειρήνη και την ευτυχία για τον κόσμο. Χρόνια Πολλά».
Μια κίνηση καλοσωρίσματος και αναγνώρισης της ελληνικής παρουσίας στην τουρκική αγορά, όπου ιδιαίτερα τις ημέρες των γιορτών ακούγεται η Ελληνική γλώσσα, με… Θρακιώτικη προφορά. 

Στα τελωνεία του Έβρου επικρατεί το αδιαχώρητο, με τους επαγγελματίες από την Ορεστιάδα να προσφέρουν γλυκά στους οδηγούς στα σύνορα, καλώντας τους να το ξανασκεφτούν.

www.e-evros.gr
Μ. Κριτού

Πηγή: http://malkidis.blogspot.com/ 
ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
https://koukfamily.blogspot.com/

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...