Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018

Το Ημερολόγιο του χειμώνα του Paul Auster

Το Ημερολόγιο του χειμώνα του Paul Auster

Παρόλο που το τελείωσα μέρες πριν, κρατάω ακόμα στα χέρια μου αυτό το βιβλίο και αρνούμαι να το παραδώσω αμαχητί στο ράφι με τα διαβασμένα. Γυρίζω τις σελίδες του και διαβάζω ξανά και ξανά τις υπογραμμισμένες παραγράφους και -για πρώτη φορά στα χρονικά μου ως αναγνώστρια- τις σημειώσεις που άφησα. Το Ημερολόγιο του Χειμώνα, η αυτοβιογραφία του Paul Auster, είναι από εκείνα τα βιβλία που διαβάζεις και σε διαβάζεις. Ακόμα και αν δεν έζησες στον ίδιο τόπο τον ίδιο χρόνο μαζί του, κάποιες καταστάσεις είναι πανανθρώπινες και κάποια συναισθήματα κοινά. Μέσα από ωραία βιβλία είναι ωραίο να συναντάς τον εαυτό σου.
Με τον Auster πρέπει να ομολογήσω πως έχω μια πολύ περίεργη σχέση. Πέρυσι τον Δεκέμβρη διάβασα το Στην χώρα των εσχάτων πραγμάτων και δεν εντυπωσιάστηκα. Από τότε, αν και απέφευγα να διαβάσω κάτι δικό του, αγόραζα βιβλία του. Τι πιο φυσιολογικό εξάλλου! Τώρα, σχεδόν έχω χρόνο μετά, και έχοντας μαζέψει διάφορους τίτλους, αποφάσισα να επαναπροσδιορίσω την σχέση μου μαζί του με το Ημερολόγιο του χειμώνα, ένα αυτοβιογραφικό, πολύ προσωπικό έργο. Φοβόμουν μάλιστα στην αρχή να το ξεκινήσω καθώς ούτε γνώριζα ιδιαίτερα πράγματα για την ζωή του συγγραφέα ούτε είχα περαιτέρω εμπειρία με την γραφή του. Τελικά οι φόβοι μου πήγαν περίπατο και εγώ ανακάλυψα έναν χαρισματικό γραφιά και πολύ καλό άνθρωπο.
Με αφορμή τα εξηκοστά τέταρτα γενέθλια του, ο συγγραφέας αναπολεί την μέχρι τώρα πορεία της ζωής του. Μιλάει για τους γονείς του, τα φοιτητικά του χρόνια, την πρώτη του γυναίκα και για όλα τα εκείνα τα πολύ μικρά και ταυτόχρονα πολύ μεγάλα που κουβαλά ο καθένας μέσα του. Εκείνα που μετράνε στο τέλος της ημέρας λίγο πριν αποκοιμηθείς στην αγκαλιά του Μορφέα.
«Μίλα τώρα προτού να είναι αργά. Κι έπειτα να ελπίζεις ότι θα συνεχίσεις να μιλάς ώσπου να μην υπάρχει πια τίποτε άλλο να ειπωθεί. Στο κάτω κάτω ο χρόνος εξαντλείται. Ίσως είναι καλό να αφήσεις προς το παρόν στην άκρη τις ιστορίες σου και να προσπαθήσεις να ερευνήσεις πως νιώθεις ζώντας μέσα σ’ αυτό το σώμα από την πρώτη μέρα που θυμάσαι τον εαυτό σου μέχρι σήμερα. Ένας κατάλογος από αισθητηριακά δεδομένα. Αυτό που θα μπορούσε κανείς να πει μια φαινομενολογία της αναπνοής.»
Το συναρπαστικό με αυτό το βιβλίο δεν είναι τόσο το τι περιγράφει αλλά το πως. Όλο το Ημερολόγιο είναι γραμμένο στον β’ ενικό. Αυτή η τεχνική από μόνη της δίνει άλλη διάσταση στο κείμενο. Προσωπικά, θεωρώ πολύ θαρραλέα την επιλογή του Auster. Παρά το γεγονός ότι φαίνεται εύκολη η επιλογή του δεύτερου ενικού, δεν είναι, πόσο μάλλον όταν αυτή εκτείνεται σε διακόσες και πλέον σελίδες. Λόγω της τεχνικής και της θεματολογίας, πολλά σημεία του βιβλίου μου θύμισαν το μνημειώδες Un homme qui dort.
«Είσαι το δίχως άλλο ένα άτομο με ελαττώματα, ένα πληγωμένο άτομο, ένας άνθρωπος που από την αρχή κουβαλούσε μέσα του ένα τραύμα- για ποιον άλλο λόγο πέρασες ολόκληρη την ενήλικη ζωή σου αιμορραγώντας λέξεις σε μια σελίδα;- και τα οφέλη που αντλείς από το οινόπνευμα και τον καπνό σού χρησιμεύουν σαν δεκανίκια για να κρατάς όρθιο τον σακατεμένο σου εαυτό και να κινείσαι μέσα στον κόσμο»
Όπως στις περισσότερες αυτοβιογραφίες που κυκλοφορούν εκεί έξω, το Ημερολόγιο βρίθει από άβολες στιγμές αποστομωτικής ειλικρίνειας. Πράγματα που όλοι κάνουμε αλλά σίγουρα δεν περιμένουμε να τα δούμε τυπωμένα. Ειδικά αυτό το ριζοσπαστικό στοιχείο μου άρεσε πολύ στο βιβλίο. Στις πολλές και διάφορες περιγραφές του ο Auster αναφέρθηκε επίσης και στις ερωτικές επαφές που είχε με ιερόδουλες. Εκεί, πραγματικά, τον λάτρεψα. Σπάνια ένας άνδρας αναφέρεται με τόσο σεβασμό και ανθρωπιά σ’ αυτές τις γυναίκες.
Είναι φανερό πιστεύω, αλλά ας το γράψω άλλη μια φορά. Το βιβλίο μου άρεσε ανέλπιστα πολύ και δεν βλέπω την ώρα να προχωρήσω στα επόμενα του συγγραφέα. Ηθικό δίδαγμα λοιπόν της όλης ιστορίας είναι να μην φοβάστε να διαβάσετε κάτι που περιμένετε ότι δεν θα σας αρέσει. Μπορεί, στο τέλος, να το λατρέψετε!
Το Ημερολόγιο του χειμώνα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
https://stylerivegauche.wordpress.com/

ΡΙΖΟΤΟ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΙΚΟ -- RISOTTO A LA VENETA

ΡΙΖΟΤΟ  ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΙΚΟ

RISOTTO A LA VENETA


ριζότο με φεγατίνη

Καλημλερα σε όλους.Σήμερα θα προτείνω ένα πιάτο που αρκετά συχνά καταναλώνεται στο σπίτι (Τρεβίζο)-- (Το Τρεβίζο (ιταλικά: Treviso, βενετσιανικά: Trevixo) είναι πόλη και δήμος στο Βένετο, βόρεια Ιταλία, πρωτεύουσα της επαρχίας του Τρεβίζο), ως Βενετσιάνικο ριζότο (το αρχικό του όνομα είναι ριζότο με i fegadei) αποτελείται από ένα ριζότο με συκώτι κοτόπουλου ψημένα πριν με θρυμματισμένη σάλτσα ντομάτας και λαχανικά, μπορεί επίσης να γίνει σε λευκό (χωρίς ντομάτα) αρκεί να χρησιμοποιήσετε το ζωμό λαχανικώνή από βόειο κρέας, ανάλογα με το γούστο μας, πάντα στο τέλος πρέπει να βγει κρεμώδε το ρύζι. Πρόκειται για ένα πιάτο με χαμηλό κόστος και ο χρόνος προετοιμασίας δεν είναι μεγάλο. Το συκώτι κοτόπουλου, μπορείτε να το αλλάξετε σε άλλο τύπο κρέατος αλλά το καλύτερο είναι να χρησιμοποιήσετε συκώτι κοτόπουλου που παραμένει πιο ήπιο και ταιριάζει καλύτερα με το ρύζι, και λέγοντας αυτό πηγαίνουμε με τη συνταγή.
Πληροφορίες:
  1. Χαμηλή δυσκολία
  2. Συνολικός χρόνος προετοιμασίας 1 ώρα και 20 λεπτά
  3. Δόση για 4 άτομα
  4. Χαμηλό κόστος
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ:
Για το ζωμό:
  1. 500 γρ. κρέατος για το ζωμό
  2. 1 κρεμμύδι, 2 καρότα και λίγο σέλινο
  3. νερό που λείπει για να καλύψει όλα
  4. το αλάτι που επιθυμούμε
Επιπλέον:
  1. 250 γρ. του συκωτάκια  κοτόπουλου
  2. μισό κρεμμύδι, 1 καρότο και λίγο σέλινο ψιλοκομμένο
  3. 450 γρ. του ρυζιού καλής ποιότητας
  4. 150 γρ. από τη θρυμματισμένη ντομάτα
  5. μερικά φύλλα φασκόμηλου
  6. μισό ποτήρι κόκκινο κρασί
  7. μισό ποτήρι λευκό κρασί (ρύζι)
  8.  το αλάτι και το μαύρο πιπέρι που χρειάζεστε
  9. ένα άλλο μισό λεπτό συνθλιμμένο κρεμμύδι που χρησιμεύει για τη τσιγάρισμα του ρυζιού
  10. 40 ελαιόλαδο συν 30 ml. εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου
  11. 40 γρ. του βουτύρου
  12. 50 γρ. τριμμένη παρμεζάνα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Ξεκινήσαμε με την παραγωγή του ζωμού: βάλτε τα λαχανικά καθαρά και κομμένα σε κομμάτια, το κρέας και το αλάτι  σε μια κατσαρόλα με κρύο νερό για να καλύψει όλα και  αφήστε το να βράσει για 50 λεπτά. Μετά το φιλτράρουμε για την απομάκρυνση όλων των στερεών και  προσαρμόζουμε το αλάτι που απαιτείται. 
Προετοιμάζουμε το συκώτι κοτόπουλου: Βάλτε τα  ψιλοκομμένα λαχανικά μαγειρεμένα σε ένα τηγάνι με λίγο ελαιόλαδο και μια κουταλιά της σούπας νερό,και προσθέτουμε το συκωτάκια καθαρά και κομμένα σε μικρά ζάρια, και τα  μαγειρεύουμε για 7-8 λεπτά, στη συνέχεια, τα σβήνουμε  με το κόκκινο κρασί και το  αφήνουμε να εξατμιστεί, ελέγχοντας για το αλάτι και το μαύρο πιπέρι, προσθέτουμε την τριμμένη ντομάτα και το ψιλοκομμένο φασκόμηλο αφήνοντας το να μαγειρευτεί μέχρι να δέσει η σάλτσα  (10 έως 15 λεπτά περίπου) 
Ωραία ! Σβήστε τη φωτιά και αφήστε το στην άκρη, μπορούμε να συνεχίσουμε με το ρύζι.:
Βάζουμε το κρεμμύδι σε μια κατσαρόλα με λίγο ελαιόλαδο και μια κουταλιά νερό και  όταν αυτό γίνει μαλακό προσθέστε το ψημένο ρύζι για λίγα λεπτά, πάντα ανακατεύοντας και όταν στεγνώνει το σβήνουμε με λευκό κρασί, αφήστε το να εξατμιστεί και προσθέστε το ζεστό ζωμό κάθε φορά που χρειάζεται κατά το μαγείρεμα του ρυζιού Θα πρέπει να είναι έτοιμο σε 10 λεπτά, μετά από αυτό το χρόνο προσθέστε τα συκωτάκια πάντα μαγειρεύοντας σε χαμηλή φωτιά και ανακατώνοντας για άλλα 5-6 λεπτά προσαρμόζουμε με προσοχή αλάτι και πιπέρι Τώρα είναι το σημείο που προσθέτουμε το τριμμένο τυρί παρμεζάνα και το βούτυρο, σβήνουμε τη φωτιά, ανακατεύουμε  έως ότου όλα  συγχωνευθούν καλά. και έχουν μια κρεμώδη υφή
Ωραία. Τώρα μπορεί να σερβιριστεί έξω για φαγητό, απολαύσετε το γεύμα σας και όπως πάντα αν έχετε κάτι συγκεκριμένο ή έχετε οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να Γράψτε μου σε αυτό το blog.Χαιρετισμούς σε όλους και αύριο επιστρέφω με άλλη συνταγή.
ριζότο με φεγατίνη

Μακεδονικοί Στατήρες και Μακεδόνων Γλώσσα!

Μακεδονικοί Στατήρες και Μακεδόνων Γλώσσα! – Macedonian Staters and Macedonians’s Language! –

του Κ. Ι. ΜΠΟΥΖΑΝΗ - by BOUZANIS K. -

 Γεμάτος ο Αρχαίος Κόσμος από επιγραφές με το Εικονογράμματο & Παλαιογραμμικό Σύστημα Επιγραφής-Αναγνώσεως!
The Ancient World is full of inscriptions with the Pictographic & Old Linear system! 

Και ΕΔΩ, σε αυτά τα Νομίσματα, χτυπάει η καρδιά της Πρωτογένειας του ανεπανάληπτου Ελληνισμού!

And HERE, at this Coins, is beating heart Protogeneias of Hellenism!
  ΔΙΑΒΑΣΤΕ και εσείς! 

 Η ανάγνωση έγινε με τα Στοιχεία-Γράμματα από:

 For reading was used Elements-Letters from:
Κατεβάστε - Μελετήστε - Διαδώστε το
Download - Peruse - Spread this:

βασίζεται στο "Κοινό Εικονογράμματο και Παλαιογραμμικό Αλφάβητο του Αρχαίου Κόσμου", ενοποιεί τον πανανθρώπινο γραπτό λόγο και λύνει τα μυστήρια των Ιερογλυφικών, των Κινέζικων, των Γραμμικών γραφών, του Δίσκου της Φαιστού, των γραφών των... Εξωγήινων κλπ.  
από: http://bouzanis.blogspot.gr/p/blog-page_7.html

" The CoMMon oF WRiTiNG-ReaDiNG SySTeM oF aNCieNT SPeeCH "
is based on the Pictographic & Old Linear system "Common Pictographic & Old Linear Alphabet of the Ancient World", unifies the panhuman written language and solves mysteries about the Hieroglyphics, the Chinese, the Linear writings, the Phaistos Disk, the Aliens’ writings etc 
from: http://bouzanis.blogspot.gr/p/the-common-global-system-of-i.html

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ: 
Αναφορές και Αναλύσεις Λεξικών Λημμάτων του "Κώδικα της Γλωσσικής Παραγωγής και του Εμπλουτισμού του Πανανθρώπινου Λόγου"!

FOLLOW the 
   Reports and Analyzes on Dictionary Entries of Code of Language Production and Enrichment of the Pan-Human Speech


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - OBSERVATIONS:
   Ο εγχάρακτος, γλυπτός είτε γραπτός διάκοσμος σε οικιακά και χρηστικά σκεύη, εργαλεία, δοχεία, κοσμήματα, νομίσματα, αναθήματα, κτήρια, τάφους κλπ., οπουδήποτε,  δεν αποτελεί, αποκλειστικά, εμπνευσμένες καλλιτεχνικές απεικονίσεις ή σύμβολα, όπως από πρώτη άποψη φαντάζει στους ανυποψίαστους ή στους... αγράμματους κάθε εποχής, αλλά, πολύ συχνά, σχετικά κείμενα-επιγραφές.
   Εν αρχήι ήν ο Λόγος! Ο Έλλογος άνθρωπος, φωνήν έχων, δεν γράφει… Εικονογραφών! Εμείς, εδώ, δεν θα μιλήσουμε για μια ανύπαρκτη Εικονογραφική Γραφή με τα Ιδεογράμματά της αλλά θα διδάξουμε την Εικονογράμματη και, στην εξέλιξή της, την Παλαιογραμμική Γραφή!

  αΛέΚΣαΝΔΡος = ο ΚύΡιοΣ της αΝαΤοΛής, ο Άρχων της Ανατολής του Μακεδονικού Κράτους, της Αμφιπόλεως τ.έ.!
   ΦίΛιΠΠοΣ < ΠεΛλαίων ΠοιΜήν! (Όχι των Ίππων Φίλος αλλά των Πελλαίων ηγεμών!)
   ΜαΚεΔοΝία < ΧώΡα Του αΚΣιού ποταμού!
[ό,τι υπογραμμισμένο αναγιγνώσκεται προς τα αριστερά]
  
[The engraved, carved or written decoration on utensils, tools, containers, jewelry, coins, votives, buildings, tombs, etc., anywhere, not constitute, exclusively, inspired artistic representations or symbols, such as at first sight seems on unsuspecting or illiterates... every era, but, very often, texts-inscriptions.
  In the beginning was the word! The reasonable person have voice, therefore, not writes... illustrators!
  We, here, will teach the Pictographic, and its sequel, the Old Linear Scripture.

   aLeKSaNDRos = the Lord of the East, Lord of the East of the Macedonian State, of Amphipolis, viz.    
   Philip < Pella’s King! (No Horses’s Friend! Pella was the capital of Macedonia!)
    Macedonia < Aksios rivers Land!]
  
– Διότι, μερικές υποθέσεις της Ανθρωπότητος
είναι καθαρά Ελληνικές υποθέσεις,
είπε ο Προφύτης! –
(Προφύτης = ο Προφυτεύων,
ο καλλιεργών το έδαφος για την φύτευση, ο Υπονομευτής)
 [Because, some affairs of Humanity
is purely Greek affairs,
 – said the Prophytis! –
 (Prophytis = Who cultivates the soil for the planting,  Underminer.)]

Αναρτήθηκε από 


Ξεκλειδώνοντας τα μυστικά του placebo

Ξεκλειδώνοντας τα μυστικά του placebo



Φαινόμενο placebo ονομάζεται το φαινόμενο κατά το οποίο ένας ασθενής παρουσιάζει βελτίωση ενώ λαμβάνει ένα εικονικό φάρμακο, δηλαδή μια ουσία χωρίς πραγματική δράση για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Πρόκειται δηλαδή για φαινόμενο αυθυποβολής, κατά το οποίο, ο ασθενής πιστεύοντας ότι λαμβάνει ένα φάρμακο που θα τον βοηθήσει, εξαιτίας αυτής της πεποίθησης και μόνο παρουσιάζει βελτίωση.

Όμως, το φαινόμενο της εικονικής θεραπείας είναι κάτι περισσότερο από μια απλή θετική σκέψη που επηρεάζει και το πως αισθανόμαστε. Καταρχήν, γιατί όταν οι ασθενείς λαμβάνουν μια εικονική θεραπεία, δεν γνωρίζουν ότι παίρνουν ουσιαστικά, ένα «χάπι ζάχαρης». Άρα, δεν είναι ακριβώς «ψευδαίσθηση». Γι΄ αυτό και τα εικονικά φάρμακα χρησιμοποιούνται πολύ πλέον στην ιατρική έρευνα για να βοηθήσουν τους γιατρούς και τους επιστήμονες να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν καλύτερα τις φυσιολογικές και ψυχολογικές επιπτώσεις των νέων φαρμάκων. Ήδη από τους γιατρούς έχει γίνει αντιληπτό ότι υπάρχει βιολογικό υπόβαθρο πίσω από την απόκριση στα εικονικά φάρμακα.


Oι έρευνες...

Πρόσφατη, νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου Νορθγουέστερν στο Ιλινόι των ΗΠΑ, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Nature Communications», έδειξε ότι είναι πιθανόν μια ημέρα οι γιατροί να συνταγογραφούν εικονικά φάρμακα για ορισμένους ασθενείς με χρόνιο πόνο με βάση την ανατομία του εγκεφάλου τους αλλά και συγκεκριμένα ψυχολογικά χαρακτηριστικά τους. «Ο εγκέφαλος κάποιων ασθενών είναι ήδη συντονισμένος στο να αποκριθεί θετικά στο εικονικό φάρμακο» ανέφερε ο βασικός συγγραφέας της μελέτης Βάνια Απκαριάν, καθηγητής Φυσιολογίας στην Ιατρική Σχολή Φάινμπεργκ του Πανεπιστημίου Νορθγουέστερν. Ο καθηγητής προσέθεσε ότι «αυτοί οι ασθενείς έχουν την κατάλληλη βιολογία αλλά και ψυχολογία ώστε να μπουν σε γνωστική κατάσταση τέτοια που αν κάποιος τους πει ότι "αυτό που θα πάρεις θα απαλύνει τον πόνο σου", θα βιώσουν όντως αμέσως λιγότερο πόνο».

Πριν λίγες μέρες στην ολλανδική πόλη Leiden συγκεντρώθηκαν 300 μέλη της Εταιρείας Διεπιστημονικών Εργασιών Placebo. Ψυχολόγοι, νευροεπιστήμονες, γιατροί, ανθρωπολόγοι, φιλόσοφοι μίλησαν για το εικονικό φαινόμενο, με την πεποίθηση ότι το εικονικό φάρμακο είναι μια ισχυρή ιατρική θεραπεία που αγνοείται από τους γιατρούς. Όπως δημοσιεύουν και οι New York Times, σε αναλυτικό ρεπορτάζ, μετά από ένα τέταρτο αιώνα σκληρής δουλειάς, έχουν πολλά στοιχεία για να το αποδείξουν. Κατάθλιψη, πόνος στην πλάτη, ευερέθιστο έντερο, αδιαθεσία που σχετίζεται με χημειοθεραπεία, ημικρανία, διαταραχή μετατραυματικού στρες, βρίσκονται στον κατάλογο των συνθηκών που απαντούν στο εικονικό φάρμακο.

Όμως, όσο κι αν είναι πανταχού παρών το φαινόμενο και όσες και αν είναι οι μελέτες που το αποδεικνύουν, το φαινόμενο του εικονικού φαρμάκου δεν έχει ακόμη καταστεί μέρος του τυποποιημένου οπλοστασίου των περισσότερων γιατρών - και όχι μόνο επειδή έχει τη φήμη του ως «ψεύτικη ιατρική», αλλά κυρίως γιατί δεν υπάρχει πλήρης κατανόηση των μηχανισμών που περιβάλλουν το μυστήριο. Χωρίς σαφή γνώση του πώς λειτουργεί, οι γιατροί δεν μπορούν να ξέρουν πότε και πως να το χρησιμοποιήσουν.

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς τους μηχανισμούς είναι ψυχολογικοί, για την ακρίβεια εστιάζουν στο σύνολο των πεποιθήσεων που κάποιος φέρνει στη θεραπεία, αλλά και στη σχέση ερεθισμάτων και ανακλαστικών. Πρώτος ο Ιβάν Παβλόφ περιέγραψε περισσότερο από έναν αιώνα πριν, τη διαδικασία. Αν τα ουδέτερα και τα ανεξάρτητα ερεθίσματα συνδέονται επανειλημμένα, τα δυο ερεθίσματα γίνονται συνειρμικά και ο οργανισμός αρχίζει να παράγει μία συμπεριφορική απάντηση, την οποία ο Παβλόφ αποκάλεσε εξαρτημένη απόκριση.

Σήμερα οι μελέτες συγκλίνουν ότι το placebo παρουσιάζει θεραπευτική δράση, βασιζόμενο κυρίως σε δύο ψυχο-βιολογικούς μηχανισμούς: την προσδοκία (expectation) και τη μάθηση (conditioning) του ασθενούς όσον αφορά τη θεραπεία, το θεραπευτικό περιβάλλον και τη σχέση του με το θεράποντα γιατρό.




Έχει αποδειχθεί για παράδειγμα στη δερματολογία, ότι αρκετές παθήσεις είναι δυνατόν να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους θεραπείες placebo, όπως είναι η γυροειδής αλωπεκία, οι μυρμηκιές κ.λπ., οι οποίες μπορεί να θεωρηθούν ως ψυχοσωματικά νοσήματα. Σύμφωνα με άλλες επιστημονικές μελέτες, μόνο ένα στα πέντε παιδιά χρειάζεται επιπλέον φάρμακο για την ανακούφιση του μετεχειρουργικού άγχους και του πόνου, μετά την εφαρμογή θεραπείας με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας (VR) η οποία προκαλεί μία υπνωτική κατάσταση που κρατά τα παιδιά ήρεμα και χαλαρά.

Οι συγκεκριμένες έρευνες δόθηκαν στη δημοσιότητα επ' ευκαιρία του ετήσιου ιατρικού συνεδρίου της Αμερικανικής Αναισθησιολογικής Εταιρείας (ASA), που πραγματοποιήθηκε από τις 13 έως τις 17 Οκτωβρίου. Ειδικότερα, οι μελέτες έδειξαν ότι η κατάσταση ύπνωσης που έρχεται με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας (VRH) μείωσε το άγχος, τη συνολική μετεγχειρητική κατανάλωση οπιοειδών και τον εμετό σε παιδιά μετά από χειρουργική επέμβαση.

Γενετική προδιάθεση και placebome

Όπως επισημαίνει και ο Ted Kaptchuk, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης Open-label Placebo και Διευθυντής Μελετών για το Placebo στο Beth Israel Deaconess Medical Center στη Βοστώνη: «Δεν μπορεί κανείς να πετάξει το placebo στα σκουπίδια. Έχει κλινικό νόημα, είναι στατιστικά σημαντικό και ανακουφίζει τους ασθενείς. Συνάδει με τη λέξη Ιατρική, ως έννοια».

Με τη βοήθεια νέων τεχνικών παρακολούθησης ακριβείας, ο Kaptchuk και οι συνάδελφοί του έχουν αρχίσει να αποσαφηνίζουν ένα σύνολο βιοχημικών διεργασιών που μπορούν τελικά να εξηγήσουν πώς λειτουργεί το placebo και γιατί είναι πιο αποτελεσματικό για ορισμένους ανθρώπους, από άλλους και ταυτόχρονα να αποκαλύψουν θεμελιώδεις αδυναμίες στον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε τους θεραπευτικούς μηχανισμούς του σώματος και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούμε εάν λειτουργούν ή όχι οι πιο συνηθισμένες ιατρικές παρεμβάσεις στις διαδικασίες αυτές.

Μάλιστα ο Kaptchuk προχωράει το θέμα ακόμη πιο βαθιά, φτάνοντας στα όρια της «αίρεσης». «Δεν αγαπώ την επιστήμη», λέει. «Θέλω να μάθω τι θεραπεύει τους ανθρώπους. Η επιστήμη μπορεί να μην είναι ο μόνος τρόπος για να κατανοήσουμε την ασθένεια και τη θεραπεία, αλλά είναι ο καθιερωμένος τρόπος».

Και δεν είναι καθόλου άσχετο ότι ένα από τα συμπεράσματα των ερευνών αναδεικνύουν ότι η δύναμη της θεραπείας διέφερε ανάλογα με την ποιότητα και την ποσότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ θεραπευτή και ασθενούς. Θα μπορούσε άνετα να πει κάποιος ότι το εικονικό αποτέλεσμα είναι μια βιολογική απάντηση σε μια πράξη φροντίδας.

Κάθε θεραπευτικός τρόπος έχει το δικό του τελετουργικό, ισχυρίζεται ο Kaptchuk, το οποίο αποτελεί μέρος της διαδικασίας που κάνει τη θεραπεία αποτελεσματική. «Τα τελετουργικά ενεργοποιούν συγκεκριμένες νευροβιολογικές οδούς που τροποποιούν ειδικά τις σωματικές αισθήσεις, τα συμπτώματα και τα συναισθήματα», λέει χαρακτηριστικά. «Φαίνεται ότι αν το μυαλό μπορεί να πειστεί, το σώμα μπορεί μερικές φορές να ενεργήσει αναλόγως».

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι, μερικοί άνθρωποι έχουν μια γενετική προδιάθεση για πιο θετική ανταπόκριση στο «εικονικό φάρμακο». Στις σχετικές μελέτες, οι ασθενείς που είτε είχαν υψηλές είτε χαμηλές παραλλαγές ενός γονιδίου που ελέγχει τα επίπεδα ντοπαμίνης στον προμετωπιαίο φλοιό του εγκεφάλου, είχαν διαφορετικές αποκρίσεις σε ένα «εικονικό φάρμακο». Οι συμμετέχοντες με την έκκριση υψηλής δόσης της ντοπαμίνης του γονιδίου βίωναν μία θετική ανταπόκριση σε μια θεραπεία με «εικονικό φάρμακο» από ό, τι εκείνοι με την έκκριση χαμηλής ντοπαμίνης.

Η ανακάλυψη από τους ερευνητές της γενετικής συσχέτισης με την αντίδραση placebo οδηγεί στην ανάγκη μιας συνεχούς προσπάθειας να προσδιοριστεί το βιοχημικό σύνολο που ονομάζεται placebome - ο όρος αντικατοπτρίζει την πεποίθηςη ότι κάποια μέρα θα πάρει τη θέση της ανάμεσα στις άλλες σημαντικές «γνώσεις» της ιατρικής επιστήμης.




Το placebome αποκαλύπτει πως ο εγκέφαλος μεταφράζει την πράξη της φροντίδας στη σωματική επούλωση, ενεργοποιώντας τις βιολογικές διαδικασίες που ανακουφίζουν τον πόνο, μειώνουν τη φλεγμονή και προάγουν την υγεία, ειδικά σε χρόνιες και ασθένειες που σχετίζονται με το άγχος - όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και ορισμένες καρδιακές παθήσεις.

Σύμφωνα με τον νέο τρόπο σκέψης, το αποτέλεσμα της εικονικής θεραπείας είναι ένα εγγενές μέρος μιας πολύπλοκης αλληλεπίδρασης μεταξύ των γονιδίων, των φαρμάκων και του νου. Και αν είναι πράγματι έτσι, τότε ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της σύγχρονης ιατρικής - η ελεγχόμενη με εικονικό φάρμακο κλινική δοκιμή - είναι βαθιά λανθασμένη.

Για την ώρα η κατεστημένη επιστημονική αντίληψη διερευνά κι αυτό το φαινόμενο και το ορίζει μόνο για να το αποκλείσει. Για τον Kaptchuk και όχι μόνο «η βιοϊατρική οφείλει να απορρίψει την ιδέα ότι η επούλωση είναι μόνο η εφαρμογή μηχανικών εργαλείων και να αποδεχθεί ότι η επούλωση είναι μια ηθική πράξη, στην οποία η φροντίδα στο πλαίσιο της ελπίδας αλλάζει ποιοτικά τα κλινικά αποτελέσματα, όπως και η σχέση που πυροδοτείται από τη συνάντηση του πάσχοντος ατόμου με τον θεραπευτή είναι ένα κεντρικό συστατικό της ιατρικής περίθαλψης».

Ωστόσο, για να μπορέσει η επιστημονική έρευνα να αποκαταστήσει την ηθική διάσταση στην ιατρική πρέπει να αντιμετωπίσει έναν μεγάλο σκόπελο, την φαρμακοβιομηχανία. Η ιατρική επιστήμη έχει κατακτήσει αναμφισβήτητες και λυτρωτικές βεβαιότητες αλλά ταυτόχρονα όπως δηλώνει ο  Kaptchuk: «Δεν ξέρω, αλλά πρέπει να πιστέψω ότι υπάρχει ένα άπειρο αποθεματικό σοφίας και φαντασίας που θα αντισταθεί στις απλές υλιστικές εξηγήσεις».



http://ameiniasopallineus.blogspot.com/

Δεν βρίσκουν άνδρα οι Σύριες εξαιτίας του πολέμου – Ανύπαντρες 7 στις 10 – Τι κάνουν ως λύση

Δεν βρίσκουν άνδρα οι Σύριες εξαιτίας του πολέμου – 

Ανύπαντρες 7 στις 10 – Τι κάνουν ως λύση


Ο πόλεμος που διεξάγεται πάνω από πέντε χρόνια στην Συρία δημιούργησε ένα είδος λειψανδρίας με τις Σύριες να διαμαρτύρονται πως πλέον δεν μπορούν να βρουν καλό σύζυγο.
«Στα καφέ, στην αγορά και στους δρόμους είναι όλο και λιγότεροι άνδρες και αυτοί φορούν στρατιωτικές στολές», αναφέρει σε έρευνα υπό την αιγίδα του Pulitzer Center η 32χρονη μεταφράστρια Shukran.
«Δεν υπάρχει προοπτική», συμπληρώνει η 35χρονη Ghoufran, η οποία υποστηρίζει πως όσοι νέοι έχουν μείνει είναι «έφηβοι και σχολιαρόπαιδα που δεν μπορούν να προσφέρουν προοπτική σε μία σχέση».
Ακόμα και στα όποια μπαρ παραμένουν σε λειτουργία στην Δαμασκό όλο και αυξάνονται οι γυναίκες πελάτες.
Την ώρα που οι σε ηλικία γάμου άνδρες της Συρίας πολεμούν ο ένας τον άλλο ή καταλήγουν στις καθεστωτικές φυλακές, οι γυναίκες της χώρας μένουν πίσω και προσπαθούν να φτιάξουν τη ζωή τους.
Για την 32χρονη Shukran τα πράγματα πριν τον πόλεμο ήταν τελείως διαφορετικά. Τώρα, η μεταφράστρια στο επάγγελμα γυναίκα, είναι μόνη, με τους περισσότερους φίλους της να είναι γυναίκες, αφού σύμφωνα με έρευνα το 70% των γυναικών στην Συρία είναι πια ανύπαντρες.

Πριν τον πόλεμο στην Συρία ήταν διαδεδομένο να γίνονται σχέσεις μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών θρησκειών, τώρα, με τον εμφύλιο να μαίνεται αυτό είναι σπάνιο.
Η Shukran πριν τον πόλεμο είχε σχέση με έναν χριστιανό. Χώρισαν μόλις ξεκίνησε ο πόλεμος αφού όπως λέει την κατηγορούσε για τα εγκλήματα των τζιχαντιστών και των μουσουλμάνων.
Ο γάμος έχει γίνει δύσκολος και για έναν ακόμα λόγο. Στην συριακή κουλτούρα ο γαμπρός χρειάζεται να προσφέρει χρυσό για να παντρευτεί. Με ένα γραμμάριο χρυσού στην Συρία να κοστίζει 34 δολάρια και με την συνολική ποσότητα που χρειάζεται να είναι τουλάχιστον 18 γραμ. λίγοι είναι οι Σύριοι που μπορούν να πληρώσουν αυτά τα λεφτά για να γίνει ο γάμος.
«Έχουν ακυρωθεί γάμοι την τελευταία στιγμή εξαιτίας αυτού», αναφέρει στην έρευνα υπό την αιγίδα του Pulitzer Center η νεαρή γυναίκα.
Η 23 χρονη Yara, δασκάλα στο επάγγελμα, υποστηρίζει πως πλέον στο περιβάλλον της υπάρχουν τέσσερις γυναίκες για κάθε άνδρα. Χαρακτηρίζει την γενιά της «χαμένη» επειδή δεν θα καταφέρουν να ζήσουν την ζωή τους λόγω του πολέμου και της κρίσης. «Είναι μονότονο να συναναστρέφεσαι μόνο γυναίκες», αναφέρει.
«Οι άνδρες σήμερα είναι αγχωμένοι, δεν έχουν χρήματα για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους, διαμαρτύρονται ότι δουλεύουν πολύ και επειδή πρέπει να πάνε στον στρατό. Δεν μπορώ να νιώσω ασφάλεια μαζί τους», σημειώνει η Yara.
Αποτέλεσμα της λειψανδρίας είναι πολλές νεαρές Σύριες να στρέφονται σε μεσήλικες Σύριους τους οποίους παντρεύονται ως δεύτερες γυναίκες τους για να έχουν μία αντρική συντροφιά και σeξ.
«Αυτό συμβαίνει σε όλες τις γυναίκες στην Δαμασκό που ξέρω», λέει η 23χρονη.
«Κάποιες φορές ένας άνδρας έχει πάνω από τέσσερις γυναίκες», σημειώνει η Yara.
Δεν είναι λίγοι οι Σύροι που παντρεύουν τις κόρες τους από μικρές ώστε να έχουν κάποιον να της συντηρεί.
Αποτέλεσμα της λειψανδρίας, είναι σύμφωνα με την έρευνα να αυξάνονται οι λεσβιακές σχέσεις σε μία χώρα που επίσημα η ομοφυλοφιλία είναι απαγορευμένη.
πηγη: viralgreece.eu
https://true.gr/

Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση

  Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση Bigstock Μιχάλης Θερμόπουλος Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2025 19:00 Η κοινή γρίπη π...