Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018

Η Ταξιαρχία SEEBRIG! Έτσι ΚΑΤΑΣΤΕΛΛΟΥΝ τους Έλληνες; Είμαστε υπό ΚΑΤΟΧΗ;..(BINTEO)

Η Ταξιαρχία SEEBRIG! Έτσι ΚΑΤΑΣΤΕΛΛΟΥΝ τους Έλληνες; Είμαστε υπό ΚΑΤΟΧΗ;..(BINTEO)

Όλοι οι Έλληνες μιλούν για την βία και την καταστολή που υφίσταται ο ελληνικός πληθυσμός τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα πολλοί μιλούν για αύξηση κρατικής βίας, με γεωμετρική πρόοδο κάτι που κάνει πολλούς να απορούν για το αν Έλληνες θα μπορούσαν να είναι τόσο βίαιοι κατά άλλων Ελλήνων.
Φυσικά απάντηση δεν πρόκειται να δοθεί από επίσημα χείλη, ωστόσο θέλουμε να αναδείξουμε τον ρόλο της SEEBRIG στην Ελλάδα και πιστεύουμε θα βγάλετε τα συμπεράσματά σας. ΕΔΩ το επίσημο site της Ταξιαρχίας. ΕΔΩ πληροφορίες από το ΥΠ.ΑΜ της Αλβανίας.
Η πολυεθνική «Ειρηνευτική Δύναμη» Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης Ταξιαρχία SOUTH – EASTERN EUROPE BRIGADE (SEEBRIG) ιδρύθηκε το 1998. Στην Ταξιαρχία συμμετέχουν οι: Αλβανία, Βουλγαρία, Ελλάδα, ΠΓΔΜ, Ρουμανία, Τουρκία. Το Στρατηγείο της SEEBRIG άρχισε να λειτουργεί το 1999 στη Φιλιππούπολη και από το 2003 μεταστάθμευσε στην Κωνστάτζα, το 2007 στην Κωνσταντινούπολη και από τον Ιούλη 2011 μεταστάθμευσε στον Τύρναβο όπου και θα παραμείνει έως το 2020. Η Ταξιαρχία έχει αναπτυχθεί μία φορά, όταν ανέλαβε τη Διοίκηση της Πολυεθνικής Ταξιαρχίας στην Καμπούλ, για ένα εξάμηνο το 2006.
Ο ρόλος της SEEBRIG έχει αναδειχθεί αρκετές φορές από το τύπο που ανήκει στον, λεγόμενο, πατριωτικό χώρο αλλά και από το ΚΚΕ. Αξίζει να τονιστεί πως οι πρώτοι που ανέδειξαν τη SEEBRIG ήταν η «Εσχάτη Γραμμή Ανασχέσεως». Όπως γίνεται αντιληπτό μόνο όσα κόμματα έχουν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας δεν λένε κάτι. Στα υπ όψιν αυτό.

Ερχόμαστε λοιπόν στην γνωστή Άσκηση Καλλίμαχος (υπό την εποπτεία του Φράγκου Φραγκούλη). Θυμίζουμε πως, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα της εποχής αλλά και αποκαλυπτικό άρθρο του Βήματος, η άσκηση «Καλλίμαχος» έλαβε χώρα στις 4 Φεβρουαρίου του 2011, στο Κιλκίς. Συγκεκριμένα, η νατοϊκή άσκηση καταστολής πλήθους εκτελέστηκε στο στρατόπεδο «Κορομηλά» στην Αργυρούπολη του Δήμου Κιλκίς.
Η άσκηση «Καλλίμαχος» είχε στρατιώτες ντυμένους διαδηλωτές που κρατούσαν σημαίες και φώναζαν ρυθμικά «πίσω-πίσω» σε άλλους στρατιώτες που ήταν παραταγμένοι όπως παρατάσσονται τα ΜΑΤ και στο τέλος συγκρούστηκαν όπως συγκρούονται οι διαδηλωτές με τα ΜΑΤ. Δεν έλειψαν και μερικοί στρατιώτες που συνόδευαν εκπαιδευμένα λυκόσκυλα. Σε άλλο σκέλος της άσκησης ένα φορτωτικό μηχάνημα έτρεχε για να παραμερίσει δύο πυρπολημένα αυτοκίνητα που ήταν τοποθετημένα κάθετα σε έναν δρόμο. Επρόκειτο για εκπαίδευση στρατιωτών σε τακτικές αστυνομικών των ΜΑΤ για να αποκαταστήσουν την τάξη σε μια πόλη σε κατάσταση χάους.

Κατά πως φαίνεται (από τις πληροφορίες οι οποίες δεν επιβεβαιώνονται από επίσημα χείλη) η SEEBRIG είχε χρησιμοποιηθεί και κατά πραγματικών διαδηλωτών. Μάλιστα όπως τονίζουν οι ίδιες πληροφορίες ντύνονταν οι στρατιώτες της SEEBRIG με στολές των ΜΑΤ και μαζί με τους πραγματικούς ΜΑΤατζήδες διέλυαν το πλήθος.
Για να ξεχωρίζουν δε, όπως λένε οι πληροφορίες, οι στρατιωτικοί (τούρκοι, σκοπιανοί, αλβανοί, βούλγαροι, ρουμάνοι… κρατούσαν ανάποδα τις ασπίδες για να ξεχωρίζουν από τους Έλληνες των ΜΑΤ. Τονίζουμε πως ουδέποτε κανείς δήλωσε επισήμως πως η SEEBRIG συμμετείχε σε καταστολή διαδηλώσεων.
(σ.σ.: Όπως μας επισήμανε αναγνώστης του voicenews.gr και αστυνομικός, ο λόγος που η ασπίδες είναι ανάποδα έχει να κάνει με την λαβή της ασπίδας. Κανονικά οι άνδρες των ΜΑΤ πρέπει να βαστούν τις ασπίδες με το αριστερό χέρι, όμως σε περιπτώσεις που η θέση, η παράταξή τους ή το σχέδιο ανάπτυξής τους, τους φέρει στα αριστερά του πλήθους την κρατάνε με το δεξί. Για να κρατήσουν την ασπίδα με το δεξί πρέπει να την γυρίσουν γιατί η λαβή της, όπως φαίνεται από την παρακάτω φωτογραφία, αποτελείται από έναν δερμάτινο ιμάντα που δένει στον πήχη και από μία μεταλλική λαβή την οποία κρατούν με την παλάμη τους. Σας ενημερώνουμε λεπτομερώς για να έχετε όλες τις πληροφορίες που έχουμε συγκεντρώσει).
Εν κατακλείδι ουδείς επίσημος έχει παραδεχτεί (ούτε πρόκειται) πως η SEEBRIG έχει σχέση με τις βίαιες καταστολές των Ελλήνων όταν διαδηλώνουν. Ούτε μπορεί κάποιος να το αποδείξει εφ όσον κανείς δεν μιλά. Ωστόσο προκαλεί εύλογες απορίες το ότι η Άσκηση Καλλίμαχος φαίνεται πως εφαρμόζεται στην πράξη κάθε φορά που έχουμε πορείες (χαρακτηριστικό παράδειγμα χθες Κυριακή 18-06-2018 στο Πισοδέρι).
Είναι όλα συμπτώσεις και δεν υπάρχει καμία εμπλοκή της Ταξιαρχίας στα εν Ελλάδι ζητήματα; Mπορεί. Οι συμπτώσεις μπορεί απλά να είναι συμπτώσεις. Κρίνετε μόνοι σας.
https://voicenews.gr/

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΛΑΚΑ - ACTIVE MEMBER,Σ. ΜΑΛΑΜΑΣ –

ACTIVE MEMBER,Σ. ΜΑΛΑΜΑΣ – ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΛΑΚΑ

Posted on 21 Ἰουνίου 2018

 

Καληνύχτα, άλλη μια μέρα χαλάλι πέφτει δίπλα στο γυρτό σου κεφάλι τα μάτια σου βαριά περιμένουν τ’ όνειρό σου τάχαμου,τάχαμου το δρόμο για το λυτρωμό σου Ξεφορτώσου ο,τι νομίζεις κακό όσο κοιμάσαι η ρουτίνα παύει να ‘ναι ριζικό Κι οι φόβοι σου εκεί δείχνουν μονιασμένοι με τη λαχτάρα σου,τη στοιχειωμένη Σφίξε καλά το φως το φυλαχτό σου είναι περίσσεμα απ’ το πιο καλό όνειρό σου είναι το ξέπλυμα εκείνου απ’ τις τύψεις είναι ο,τι έχασες κι ο,τι θα κρύψεις. Καληνύχτα μαλάκα…….η ζωή έχει πλάκα Καληνύχτα μαλάκα…….η ζωή έχει πλάκα Καληνύχτα μαλάκα….. ενός φίλου η ατάκα μιας και ξέμεινα απόψε του την έκανα τράκα Η ζωή έχει πλάκα…… έτσι είναι Σωκράτη σε τρώει όλη τη μέρα, τη νύχτα θέλει κρεβάτι. Σε γεννάει, σε γερνάει σου χαρίζει στιγμές σε ξεχνάει,σε ξερνάει σε γεμίζει ρωγμές Γέλα ρε, δεν βαριέσαι όλα είναι συνήθειο μην δακρύσεις, γιατί… θα σε πάρουν για ηλίθιο. Καληνύχτα μαλάκα… μοναχά να θυμάσαι αύριο πρωί το ίδιο μαλάκας πως θα ‘σαι. Καληνύχτα μαλάκα…η ζωή έχει πλάκα καληνύχτα μαλάκα….η ζωή έχει πλάκα …………………………………………………… Καληνύχτα μαλάκα… Καληνύχτα ρε Σωκράτη.

15 χρήσεις του μαλακτικού μαλλιών που σίγουρα δεν γνωρίζατε. Η 7η θα ξετρελάνει όλες τις γυναίκες!

15 χρήσεις του μαλακτικού μαλλιών που σίγουρα δεν γνωρίζατε. Η 7η θα ξετρελάνει όλες τις γυναίκες!

Το μαλακτικό είναι το κλειδί για τέλεια μαλλιά. Κλειδώνει την υγρασία και τα κάνει να λάμπουν. Αλλά έχετε σκεφτεί ποτέ άλλους τρόπους να το χρησιμοποιήσετε;

Δείτε παρακάτω 15 απρόσμενες χρήσεις του μαλακτικού:

Αφαίρεση του μακιγιάζ

Προσοχή μόνο να μην το βάλετε μέσα στα μάτια σας.

Γυαλίζει το ανοξείδωτο ατσάλι

Κάνει πολύ καλή δουλειά και είναι μία πολύ φτηνή λύση.

Επαναφέρει τα ρούχα στο κανονικό τους μέγεθος

Δυναμώνει τις βούρτσες

Δουλεύει με τον ίδιο τρόπο όπως στα μαλλιά μας και θα μεγαλώσει τον χρόνο ζωής τους.

Για να φτιάξετε τα μαλλιά σας

Χρησιμοποιήστε το και μετά το ντους. Θα κάνει τα μαλλιά σας κυματιστά και ογκώδη.

Κρέμα ξυρίσματος

Κάνει πολύ καλή δουλειά και ενυδατώνει το δέρμα.

Πλύντε τα εσώρουχα

Το μαλακτικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ευαίσθητα ρούχα και να τα κάνει μαλακά και να μυρίζουν πολύ όμορφα.

Αφαιρέστε προσωρινά τατουάζ

Χρησιμοποιώντας μαλακτικό, θα βγάλετε ένα τέτοιο τατουάζ χωρίς καθόλου κόπο.

Γυαλίστε τα φυτά στο σπίτι σας

Εάν σας φαίνονται λίγο θαμπά, δώστε τους λάμψη διαλύοντας λίγο μαλακτικό σε νερό. Βάλτε μία σταγόνα σε κάθε φύλλο και τρίψτε το ελαφρά.

Θεραπεία για τα πόδια

Εάν τα πόδια σας είναι ξηρά, μπορείτε να τα μαλακώσετε με μαλακτικό. Καλύψτε τα και αφήστε την θεραπεία για όλο το βράδυ. Αφού ξυπνήσετε, θα νιώθετε πολύ καλύτερα.

Γυαλίστε δερμάτινα παπούτσια

Ποιος να το περίμενε πως το μαλακτικό θα ήταν τόσο καλό γυαλιστικό; Απλά τρίψτε τα με ένα μαλακό πανάκι.

Γυαλίστε τα κοσμήματα σας

Θα αναρωτιέστε γιατί δεν το γνωρίζατε αυτό νωρίτερα.

Ξεκολλήστε το φερμουάρ

Εάν κολλήσει, το μαλακτικό είναι το μόνο που χρειάζεστε. Βάλτε λίγο στα δάχτυλά σας και απλώστε το στο μέταλλο. Θα ανοίξει χωρίς πρόβλημα.

Για τις πόρτες που τρίζουν

Τρίψτε λίγο στην πόρτα και θα σταματήσει να κάνει θόρυβο.

Προστασία ενάντια στο χλώριο

Εάν κάνετε συχνά μπάνιο σε πισίνες, βάλτε μαλακτικό στα μαλλιά σας πριν φορέσετε το σκουφάκι. Κανείς δεν θέλει πράσινα μαλλιά.

http://www.xaftas.com/neoteri?p=4827#

Πατάτες Baby με Λεμόνι και Δεντρολίβανο

Πατάτες Baby με Λεμόνι και Δεντρολίβανο

BY 
Πατάτες Baby με Λεμόνι και Δεντρολίβανο

Οι Γαλλικές πατάτες ή αλλιώς πατάτες baby είναι ιδανικές για φούρνο και μάλιστα μαζί με τη φλούδα τους. Όπως είναι γνωστό οι Γάλλοι έχουν μία μεγάλη αγάπη για το βούτυρο και το χρησιμοποιούν πολύ στις συνταγές τους. Αυτό είναι που κάνει και τόσο ξεχωριστές αυτές τις baby πατάτες. 

Χρόνος προετοιμασίας: 80 λεπτά
Μερίδες: 4-6

Υλικά Συνταγής

1 κιλό Γαλλικές πατάτες baby
150 γρ βούτυρο αγελαδινό
χυμό από μισό λεμόνι
φρέσκο δεντρολίβανο
αλάτι
πιπέρι

Εκτέλεση Συνταγής

Με ένα κοφτερό μαχαίρι χαράσσουμε τις πατάτες σε γραμμές μισού εκατοστού η μία από την άλλη και σε βάθος περίπου μέχρι το μέσο της πατάτας.

Βράζουμε τις πατάτες baby σε βραστό νερό για 10 λεπτά και μετά τις σουρώνουμε.

Σε ένα μπολ ανακατεύουμε το λιωμένο βούτυρο με τον χυμό από το λεμόνι.

Tip: το βούτυρο θέλει μόνο λίγα δευτερόλεπτα στα μικροκύματα για να λιώσει μέσα σε ένα μπολ

Τις τοποθετούμε σε ένα πυρίμαχο σκεύος και από πάνω τους περιχύνουμε το μείγμα από το βούτυρο.

Προσθέτουμε λίγο αλάτι, πιπέρι και το φρέσκο δεντρολίβανο.

Πατάτες Baby με Λεμόνι και Δεντρολίβανο

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στον αέρα, στους 180 °C για 1 ώρα.

Σερβίρουμε τις Πατάτες baby με Λεμόνι ζεστές και με λίγο επιπλέον φρέσκο δεντρολίβανο από πάνω και ξύσμα λεμονιού για να ενισχύσουμε τη γεύση τους.

Αν θέλετε να μην χάνετε καμία συνταγή, ακολουθήστε με στο Instagram και γραφτείτε στο newsletter για να λαμβάνετε απευθείας τα νέα μου! 


Πατάτες Baby με Λεμόνι και Δεντρολίβανο

http://www.alwayshungry.gr/

Εγώ είμαι ο Τζόναθαν Σκρίβενερ του Κλοντ Χάουτον

Εγώ είμαι ο Τζόναθαν Σκρίβενερ 

του Κλοντ Χάουτον

Στην απίθανη περίπτωση που είχα διαβάσει αυτό το βιβλίο χωρίς να γνωρίζω τον συγγραφέα του, θα έβαζα στοίχημα πως καμία άλλη πένα εκτός από εκείνη του Φώουλς  δεν θα μπορούσε να γράψει κάτι παρόμοιο. Από την μία πλευρά, ευτυχώς δεν έβαλα κανένα τέτοιο στοίχημα, γιατί θα το έχανα πανηγυρικά. Από την άλλη, άργησα πολύ να ανακαλύψω έναν τόσο χαρισματικό συγγραφέα όπως ο Κλοντ Χάουτον. Δεν πειράζει όμως, θα αναπληρώσω τον χαμένο χρόνο δρομολογώντας το συντομότερο και τα υπόλοιπα έργα του, αμετάφραστα για την ώρα στα ελληνικά. Μέχρι τότε ας μιλήσουμε για το αριστουργηματικό Εγώ είμαι ο Τζόναθαν Σκρίβενερ που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καλέντη σε μετάφραση του Αλέξανδρου Καλοφωλιά.
2018-06-18 08.48.35 1.jpg
Ο Κλοντ Χάουτον γεννήθηκε το 1889 στο Σέβενοουκς του Κεντ και μετά την αποφοίτησή του από το Κολέγιο του Ντάλγουις εκπαιδεύτηκε ως λογιστής. Τα συγγραφικά του βήματα ξεκίνησαν το 1910 με την δημοσίευση κάποιων ποιημάτων του στο περιοδικό του  G. K. Chesterton, The New Witness. Από την επόμενη δεκαετία έως και περίπου τον θάνατό του, το 1961, εξέδωσε συνολικά εικοσι τρία μυθιστορήματα, δύο ποιητικές συλλογές και δύο θεατρικά έργα. Αν και πολυγράφος ο Χάουτον δεν υπήρξε ποτέ δημοφιλής συγγραφέας. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια πετυχημένη προσπάθεια αναγνώρισης του ονόματος και του έργου του από τους σύγχρονους πλέον αναγνώστες. Στα ελληνικά έχει μεταφραστεί μόνο ένα μυθιστόρημα, το magnum opus του, με τίτλο Εγώ είμαι ο Τζόναθαν Σκρίβενερ.
Δεν έχω µεγάλη εμπειρία, µε την ευρεία σηµασία της λέξης. Έχω ταξιδέψει ελάχιστα και δεν έχω γνωρίσει πολλούς ανθρώπους. Όμως έχω γνωρίσει χρόνια μοναξιάς και υπάρχει ένα είδος εµπειρίας που αποκαλύπτεται µόνο στους µοναχικούς. Στη διάρκεια αυτών των χρόνων αναγκάστηκα να μάθω πολλά για τον εαυτό µου και αυτή η γνώση µε δίδαξε τι να αναζητώ στους άλλους. Αν ζεις πίσω από τη σκηνή, τότε δεν έχεις τις ψευδαισθήσεις που µοιράζονται οι θεατές. Έχω βρεθεί πίσω από ένα συγκεκριμένο είδος σκηνικού, με αποτέλεσµα να μη με εξαπατά το επιφαινόμενο. Το προσωπείο που συνήθως παρουσιάζουν στον κόσμο οι άνθρωποι σου λέει μόνο αυτό που επιθυμούν να πιστέψεις γι’ αυτούς.
Ο Τζέιμς Ρέμαξ ζει μια ήσυχη μετρημένη ζωή μέχρι την στιγμή που αποφασίζει να απαντήσει σε μια αγγελία που ζητά προσωπικό γραμματέα. Η θετική απάντηση φτάνει και ο Ρέμαξ φεύγει για Λονδίνο με την εντύπωση ότι θα γνωρίσει το νέο του εργοδότη. Αντί όμως για αυτόν, βρίσκει στη θέση του μια νεφέλη. Στην προσπάθεια του να αποκωδικοποιήσει την αινιγματική φιγούρα του εργοδότη του, Τζόναθαν Σκρίβενερ, αρχίζει και κάνει παρέα με τους φίλους του. Όλοι τους είναι εντελώς διαφορετικοί, το μοναδικό τους κοινό είναι η σύντομη γνωριμία τους με τον Σκρίβενερ. Όλοι καρπώνονται πως ξέρουν το πραγματικό του πρόσωπο, αλλά ο καθένας παρουσιάζει και κάτι διαφορετικό. Τι από όλα αυτά ισχύει; Ποιός είναι τελικά ο Τζόναθαν Σκρίβενερ;
Στα όρια του ψυχολογικού θρίλερ, ο Τζόναθαν Σκρίβενερ κουβαλά την διττότητα του Μάγου. Ο πρωταγωνιστής έχει όλα τα δεδομένα στα χέρια του και ταυτόχρονα δεν έχει τίποτα, ούτε καν την μορφή του εργοδότη του. Φανταστείτε ένα παζλ χωρίς την τελική εικόνα και έναν φουκαριάρη που πρέπει να συνδέσει όλα τα κομμάτια χωρίς έναν υποτυπώδη μπούσουλα. Ε αυτό είναι ο Τζόναθαν Σκρίβενερ, ένα μυστήριο.
Η γραφή του Χάουτον είναι απολαυστική, έχει κάτι από την στόφα των μεγάλων κλασικών. Ο συνδυασμός δε με την υπόθεση που περπατά στον χωματόδρομο του μεταμοντέρνου δίνει στο βιβλίο μια μοναδική γοητεία. Προσωπικά το στοιχείο που ξεχώρισα και με κάνει να θέλω να διαβάσω και τα υπόλοιπα έργα του συγγραφέα είναι η σκιαγράφηση των χαρακτήρων. Τους πλάθει μπροστά στα μάτια του αναγνώστη. Είναι τόσο ταλαντούχος ο άτιμος που δίνει χρώμα και στην σκιά!
Προφανώς τα τελικά συμπεράσματα είναι θετικά. Ο Τζόναθαν Σκρίβενερ είναι από αυτά τα βιβλία που δεν μπορείς να ξεχάσεις εύκολα και στο μέλλον σίγουρα θα αποτελεί σημείο σύγκρισης για άλλα αναγνώσματα. Ακόμα και στην αμφίβολη περίπτωση που δεν μεταφραστούν άλλα μυθιστορήματα του Χάουτον στην ελληνική, ενδώστε τουλάχιστον σε αυτό εδώ. Αξίζει!
https://stylerivegauche.wordpress.com/

Θερινὸ Ἡλιοστάσι του Γιῶργου Σεφέρη

Θερινὸ Ἡλιοστάσι του Γιῶργου Σεφέρη

1
Α´
Ὁ μεγαλύτερος ἥλιος ἀπὸ τὴ μιὰ μεριὰ
κι ἀπὸ τὴν ἄλλη τὸ νέο φεγγάρι
ἀπόμακρα στὴ μνήμη σὰν ἐκεῖνα τὰ στήθη.
Ἀνάμεσό τους χάσμα τῆς ἀστερωμένης νύχτας
κατακλυσμὸς τῆς ζωῆς.
Τ᾿ ἄλογα στ᾿ ἁλώνια
καλπάζουν καὶ ἱδρώνουν
πάνω σὲ σκόρπια κορμιά.
Ὅλα πηγαίνουν ἐκεῖ
καὶ τούτη ἡ γυναῖκα
ποὺ τὴν εἶδες ὄμορφη, μιὰ στιγμὴ
λυγίζει δὲν ἀντέχει πιὰ γονάτισε.
Ὅλα τ᾿ ἀλέθουν οἱ μυλόπετρες
καὶ γίνουνται ἄστρα.
Παραμονὴ τῆς μακρύτερης μέρας.
Β
Ὅλοι βλέπουν ὁράματα
κανεὶς ὡστόσο δὲν τ᾿ ὁμολογεῖ·
πηγαίνουν καὶ θαρροῦν πὼς εἶναι μόνοι.
Τὸ μεγάλο τριαντάφυλλο
ἤτανε πάντα ἐδῶ
στὸ πλευρό σου βαθιὰ μέσα στὸν ὕπνο
δικό σου καὶ ἄγνωστο.
Ἀλλὰ μονάχα τώρα ποὺ τὰ χείλια σου τ᾿ ἄγγιξαν
στ᾿ ἀπώτατα φύλλα
ἔνιωσες τὸ πυκνὸ βάρος τοῦ χορευτῆ
νὰ πέφτει στὸ ποτάμι τοῦ καιροῦ –
τὸ φοβερὸ παφλασμό.
Μὴ σπαταλᾷς τὴν πνοὴ ποὺ σοῦ χάρισε
τούτη ἡ ἀνάσα.
Γ´
Κι ὅμως σ᾿ αὐτὸ τὸν ὕπνο
τ᾿ ὄνειρο ξεπέφτει τόσο εὔκολα
στὸ βραχνά.
Ὅπως τὸ ψάρι ποὺ ἄστραψε κάτω ἀπ᾿ τὸ κῦμα
καὶ χώθηκε στὸ βοῦρκο τοῦ βυθοῦ
ἢ χαμαιλέοντας ὅταν ἀλλάζει χρῶμα.
Στὴν πολιτεία ποὺ ἔγινε πορνεῖο
μαστροποὶ καὶ πολιτικιὲς
διαλαλοῦν σάπια θέλγητρα·
ἡ κυματόφερτη κόρη
φορεῖ τὸ πετσὶ τῆς γελάδας
γιὰ νὰ τὴν ἀνεβεῖ τὸ ταυρόπουλο·
ὁ ποιητὴς
χαμίνια τοῦ πετοῦν μαγαρισιὲς
καθὼς βλέπει τ᾿ ἀγάλματα νὰ στάζουν αἷμα.
Πρέπει νὰ βγεῖς ἀπὸ τοῦτο τὸν ὕπνο·
τοῦτο τὸ μαστιγωμένο δέρμα.
Δ´
Στὸ τρελὸ ἀνεμοσκόρπισμα
δεξιὰ ζερβὰ πάνω καὶ κάτω
στροβιλίζονται σαρίδια.
Φτενοὶ θανατεροὶ καπνοὶ
λύνουν τὰ μέλη τῶν ἀνθρώπων.
Οἱ ψυχὲς
βιάζουνται ν᾿ ἀποχωριστοῦν τὸ σῶμα
διψοῦν καὶ δὲ βρίσκουν νερὸ πουθενά·
κολνοῦν ἐδῶ κολνοῦν ἐκεῖ στὴν τύχη
πουλιὰ στὶς ξόβεργες·
σπαράζουν ἀνωφέλευτα
ὅσο ποὺ δὲ σηκώνουν ἄλλο τὰ φτερά τους.
Φυραίνει ὁ τόπος ὁλοένα
χωματένιο σταμνί.
Ε´
Ὁ κόσμος τυλιγμένος στὰ ναρκωτικὰ σεντόνια
δὲν ἔχει τίποτε ἄλλο νὰ προσφέρει
παρὰ τοῦτο τὸ τέρμα.
Στὴ ζεστὴ νύχτα
ἡ μαραμένη ἱέρεια τῆς Ἑκάτης
μὲ γυμνωμένα στήθη ψηλὰ στὸ δῶμα
παρακαλᾷ μία τεχνητὴ πανσέληνο, καθὼς
δυὸ ἀνήλικες δοῦλες ποὺ χασμουριοῦνται
ἀναδεύουν σὲ μπακιρένια χύτρα
ἀρωματισμένες φαρμακεῖες.
Αὔριο θὰ χορτάσουν ὅσοι ἀγαποῦν τὰ μυρωδικά.
Τὸ πάθος της καὶ τὰ φτιασίδια
εἶναι ὅμοια μὲ τῆς τραγῳδοῦ
ὁ γύψος τοὺς μάδησε κιόλας.
Στ´
Κάτω στὶς δάφνες
κάτω στὶς ἄσπρες πικροδάφνες
κάτω στὸν ἀγκαθερὸ βράχο
κι ἡ θάλασσα στὰ πόδια μας γυάλινη.
Θυμήσου τὸ χιτῶνα ποὺ ἔβλεπες
ν᾿ ἀνοίγει καὶ νὰ ξεγλιστρᾷ πάνω στὴ γύμνια
κι ἔπεσε γύρω στοὺς ἀστραγάλους
νεκρός –
ἂν ἔπεφτε ἔτσι αὐτὸς ὁ ὕπνος
ἀνάμεσα στὶς δάφνες τῶν νεκρῶν.
Ζ´
Ἡ λεῦκα στὸ μικρὸ περιβόλι
ἡ ἀνάσα της μετρᾷ τὶς ὦρες σου
μέρα καὶ νύχτα·
κλεψύδρα ποὺ γεμίζει ὁ οὐρανός.
Στὴ δύναμη τοῦ φεγγαριοῦ τὰ φύλλα της
σέρνουν μαῦρα πατήματα στὸν ἄσπρο τοῖχο.
Στὸ σύνορο εἶναι λιγοστὰ τὰ πεῦκα
ἔπειτα μάρμαρα καὶ φωταψίες
κι ἄνθρωποι καθὼς εἶναι πλασμένοι οἱ ἄνθρωποι.
Ὁ κότσυφας ὅμως τιτιβίζει
σὰν ἔρχεται νὰ πιεῖ
κι ἀκοῦς καμιὰ φορὰ φωνὴ τῆς δεκοχτούρας.
Στὸ μικρὸ περιβόλι δέκα δρασκελιὲς
μπορεῖ νὰ ἰδεῖς τὸ φῶς τοῦ ἥλιου
νὰ πέφτει σὲ δυὸ κόκκινα γαρούφαλα
σὲ μίαν ἐλιὰ καὶ λίγο ἁγιόκλημα.
Δέξου ποιὸς εἶσαι.
Τὸ ποίημα
μὴν τὸ καταποντίζεις στὰ βαθιὰ πλατάνια
θρέψε το μὲ τὸ χῶμα καὶ τὸ βράχο ποὺ ἔχεις.
Τὰ περισσότερα –
σκάψε στὸν ἴδιο τόπο νὰ τὰ βρεῖς.
Η´
Τ᾿ ἄσπρο χαρτὶ σκληρὸς καθρέφτης
ἐπιστρέφει μόνο ἐκεῖνο ποὺ ἤσουν.
Τ᾿ ἄσπρο χαρτὶ μιλᾷ μὲ τὴ φωνή σου,
τὴ δική σου φωνὴ
ὄχι ἐκείνη ποὺ σ᾿ ἀρέσει·
μουσική σου εἶναι ἡ ζωὴ
αὐτὴ ποὺ σπατάλησες.
Μπορεῖ νὰ τὴν ξανακερδίσεις ἂν τὸ θέλεις
ἂν καρφωθεῖς σὲ τοῦτο τ᾿ ἀδιάφορο πρᾶγμα
ποὺ σὲ ρίχνει πίσω
ἐκεῖ ποὺ ξεκίνησες.
Ταξίδεψες, εἶδες πολλὰ φεγγάρια πολλοὺς ἥλιους
ἄγγιξες νεκροὺς καὶ ζωντανοὺς
ἔνιωσες τὸν πόνο τοῦ παλικαριοῦ
καὶ τὸ βογκητὸ τῆς γυναίκας
τὴν πίκρα τοῦ ἄγουρου παιδιοῦ –
ὅ,τι ἔνιωσες σωριάζεται ἀνυπόστατο
ἂν δὲν ἐμπιστευτεῖς τοῦτο τὸ κενό.
Ἴσως νὰ βρεῖς ἐκεῖ ὅ,τι νόμισες χαμένο·
τὴ βάστηση τῆς νιότης, τὸ δίκαιο καταποντισμὸ
τῆς ἡλικίας.
Ζωή σου εἶναι ὅ,τι ἔδωσες
τοῦτο τὸ κενὸ εἶναι ὅ,τι ἔδωσες
τὸ ἄσπρο χαρτί.
Θ´
Μιλοῦσες γιὰ πράγματα ποὺ δὲν τά ῾βλεπαν
κι αὐτοὶ γελοῦσαν.
Ὅμως νὰ λάμνεις στὸ σκοτεινὸ ποταμὸ
πάνω νερά·
νὰ πηγαίνεις στὸν ἀγνοημένο δρόμο
στὰ τυφλά, πεισματάρης
καὶ νὰ γυρεύεις λόγια ριζωμένα
σὰν τὸ πολύροζο λιόδεντρο –
ἄφησε κι ἂς γελοῦν.
Καὶ νὰ ποθεῖς νὰ κατοικήσει κι ὁ ἄλλος κόσμος
στὴ σημερινὴ πνιγερὴ μοναξιὰ
στ᾿ ἀφανισμένο τοῦτο παρὸν –
ἄφησέ τους.
Ὁ θαλασσινὸς ἄνεμος κι ἡ δροσιὰ τῆς αὐγῆς
ὑπάρχουν χωρὶς νὰ τὸ ζητήσει κανένας.
Ι´
Τὴν ὥρα ποὺ τὰ ὀνείρατα ἀληθεύουν
στὸ γλυκοχάραμα τῆς μέρας
εἶδα τὰ χείλια ποὺ ἄνοιγαν
φύλλο τὸ φύλλο.
Ἔλαμπε ἕνα λιγνὸ δρεπάνι στὸν οὐρανό.
Φοβήθηκα μὴν τὰ θερίσει.
ΙΑ´
Ἡ θάλασσα ποὺ ὀνομάζουν γαλήνη
πλεούμενα κι ἄσπρα πανιὰ
μπάτης ἀπὸ τὰ πεῦκα καὶ τ᾿ Ὄρος τῆς Αἴγινας
λαχανιασμένη ἀνάσα·
τὸ δέρμα σου γλιστροῦσε στὸ δέρμα της
εὔκολο καὶ ζεστὸ
σκέψη σχεδὸν ἀκάμωτη κι ἀμέσως ξεχασμένη.
Μὰ στὰ ρηχὰ
ἕνα καμακωμένο χταπόδι τίναξε μελάνι
καὶ στὸ βυθὸ –
ἂν συλλογιζόσουν ὡς ποῦ τελειώνουν τὰ ὄμορφα νησιά.
Σὲ κοίταζα μ᾿ ὅλο τὸ φῶς καὶ τὸ σκοτάδι ποὺ ἔχω.
ΙΒ´
Τὸ αἷμα τώρα τινάζεται
καθὼς φουσκώνει ἡ κάψα
στὶς φλέβες τ᾿ οὐρανοῦ τ᾿ ἀφορμισμένου.
Γυρεύει νὰ περάσει ἀπὸ τὸ θάνατο
γιὰ νά ῾βρει τὴ χαρά.
Τὸ φῶς εἶναι σφυγμὸς
ὁλοένα πιὸ ἀργὸς καὶ πιὸ ἀργὸς
θαρρεῖς πῶς πάει νὰ σταματήσει.
ΙΓ´
Λίγο ἀκόμη καὶ θὰ σταματήσει ὁ ἥλιος.
Τὰ ξωτικὰ τῆς αὐγῆς
φύσηξαν τὰ στεγνὰ κοχύλια·
τὸ πουλὶ κελάηδησε τρεῖς φορὲς τρεῖς φορὲς μόνο·
ἡ σαύρα πάνω στὴν ἄσπρη πέτρα
μένει ἀκίνητη
κοιτάζοντας τὸ φρυγμένο χόρτο
ἐκεῖ ποὺ γλίστρησε ἡ δεντρογαλιά.
Μαύρη φτερούγα σέρνει ἕνα βαθὺ χαράκι
ψηλὰ στὸ θόλο τοῦ γαλάζιου –
δές τον, θ᾿ ἀνοίξει.
Ἀναστάσιμη ὠδίνη.
ΙΔ´
Τώρα,
μὲ τὸ λιωμένο μολύβι τοῦ κλήδονα
τὸ λαμπύρισμα τοῦ καλοκαιρινοῦ πελάγου,
ἡ γύμνια ὁλόκληρής της ζωῆς·
καὶ τὸ πέρασμα καὶ τὸ σταμάτημα καὶ τὸ πλάγιασμα καὶ τὸ τίναγμα
τὰ χείλια τὸ χαϊδεμένο δέρας,
ὅλα γυρεύουν νὰ καοῦν.
Ὅπως τὸ πεῦκο καταμεσήμερα
κυριεμένο ἀπ᾿ τὸ ρετσίνι
βιάζεται νὰ γεννήσει φλόγα
καὶ δὲ βαστᾷ πιὰ τὴν παιδωμή –
φώναξε τὰ παιδιὰ νὰ μαζέψουν τὴ στάχτη
καὶ νὰ τὴ σπείρουν.
Ὅ,τι πέρασε πέρασε σωστά.
Κι ἐκεῖνα ἀκόμη ποὺ δὲν πέρασαν
πρέπει νὰ καοῦν
τοῦτο τὸ μεσημέρι ποὺ καρφώθηκε ὁ ἥλιος
στὴν καρδιὰ τοῦ ἑκατόφυλλου ρόδου.
 https://stylerivegauche.wordpress.com/

EQUILIBRIUM – Performance Lecture για μια πόλη σε ασταθή ισορροπία

EQUILIBRIUM – Performance Lecture για μια πόλη σε ασταθή ισορροπία


Κυριακή 13 Μαΐου 2018, 11:00 π.μ.

Νεοκλασσικό κτήριο : Ευριπίδου 78, Αθήνα

Ο Χρήστος Χρυσόπουλος («Η γη του θυμού», εκδόσεις Νεφέλη, 2018) με την αρωγή του Τάκη Κατσαμπάνη («Walkabout», εκδόσεις Εξάρχεια, 2017) παρουσίασαν μια εκδοχή για την εμπειρία της πόλης και την εσωτερική βίωση των περασμάτων: από την επικράτεια του συλλογικού στη σφαίρα του ενδόμυχου, από τον συρμό του παρόντος στην αποτύπωση της ενθύμησης, από την προσδοκία στην αποδοχή… Συνδυάζοντας κείμενα από τα βιβλία τους – αλλά και από άλλες πηγές, με ηχογραφήσεις και εικόνες, οι δυο συγγραφείς στήνουν στο σαλόνι ενός νεοκλασικού σπιτιού της οδού Ευριπίδου το ψυχογεωγραφικόσκηνικό μιας ασταθούς αστικής ισορροπίας.

Ο μουσικός παραγωγός Δημήτρης Πατσαρός ανταποκρίθηκε ζωντανά στη διαπλοκή λόγου και νοήματος κατασκευάζοντας το ηχητικό τοπίο του equilιbrium.

Αυτό μόνο μη μου ζητάς

Αυτό μόνο μη μου ζητάς – Μαρία-Χριστίνα Δουλάμη – GynaikaEimai 27 Ιανουαρίου 2025 Ζήτα μου να σε γνωρίσω στις πιο σκοτεινές και ευάλωτές σου...