Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 3 Απριλίου 2018

ΣΟΛΩΝ – Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΣΟΛΩΝ – Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ



Αποτέλεσμα εικόνας για Σόλων



kion1Ο ποιητής της πολιτικής

Σόλων ο Αθηναίος 640-560 π.X. περίπου

ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΖΕΝΑΚΟΣ

 Ο Σόλων γεννήθηκε στην Αθήνα. Πατέρας του ήταν ο Εξεκεστίδης, ο οποίος καταγόταν από το γένος των Μεντιδών, όπου ανήκε και ο τελευταίος βασιλιάς της Αθήνας Κόδρος. H μητέρα του ήταν εξαδέλφη της μητέρας του τύραννου Πεισίστρατου και καταγόταν από το γένος των Νηλειδών.

Μολονότι η γενιά του Σόλωνος ήταν αρχοντική, η οικογένειά του δεν ήταν πλούσια. Ετσι ο Σόλων αναγκάστηκε να ακολουθήσει τον πατέρα του στο επάγγελμα του εμπόρου, που του έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψει σε πολλά μέρη και να αποκομίσει γνώσεις και σοφία εκτός από πλούτο. Ωστόσο ο Σόλων δεν ήταν μόνο έμπορος, ήταν και ποιητής. Κατά τον Διογένη τον Λαέρτιο η ποιητική παραγωγή του Σόλωνος ανερχόταν σε 4.000 στίχους, εκ των οποίων έχουν διασωθεί γύρω στους 300.

H ποίηση εκστρατεύει

Με όπλο ακριβώς την ποίησή του ο Σόλων έκανε την πρώτη του «εκστρατεία» εναντίον της πολιτικής ηττοπάθειας των συμπατριωτών του. Μετά τις άκαρπες προσπάθειες να ανακτήσουν τη Σαλαμίνα από τους Μεγαρείς, οι Αθηναίοι αποφάσισαν να ξεχάσουν το πρόβλημα και μάλιστα ψήφισαν νόμο με τον οποίον καταδικαζόταν σε θάνατο όποιος αναφερόταν στη Σαλαμίνα.
Μην αντέχοντας αυτόν τον παραλογισμό ο Σόλων πήγε μια ημέρα στην Αγορά και, υποκρινόμενος τον τρελό, άρχισε να απαγγέλλει ένα ποίημά του στο οποίο είχε δώσει τον τίτλο Σαλαμίς. Με τους στίχους του ο «τρελός» ποιητής υπενθύμιζε στους Αθηναίους ότι η Σαλαμίνα ήταν δική τους και ότι θα έπρεπε να την ξαναπάρουν από τους Μεγαρείς. Με τους τελευταίους στίχους «Ισομεν εις Σαλαμίνα, μαχησόμενοι περί νήσου / ιμερτής χαλεπόν τ’ αίσχος απωσόμενοι» («Πάμε στη Σαλαμίνα, να πολεμήσουμε για το ποθητό νησί και τη βαριά ντροπή να διώξουμε») οι Αθηναίοι ξεσηκώθηκαν και αποφάσισαν να ακολουθήσουν το σχέδιο του Σόλωνος. Στο ακρωτήριο της Κωλιάδος (τον σημερινό Αγιο Κοσμά) ο Σόλων συγκέντρωσε μια ομάδα πολεμιστών μεταμφιεσμένων σε γυναίκες που δήθεν έκαναν θυσία στο ιερό της Δήμητρας. Υστερα έστειλε έναν έμπιστό του στη Σαλαμίνα ο οποίος, προσποιούμενος ότι τον είχαν εξορίσει οι Αθηναίοι, πληροφόρησε τους κατακτητές Μεγαρείς ότι οι Αθηναίες είχαν πάει σύσσωμες στο ιερό της Δήμητρας όπου βρίσκονταν απροστάτευτες. Οι Μεγαρείς, λαχταρώντας τη λεία, μπήκαν στα πλοία τους και αποβιβάστηκαν κοντά στο σημείο όπου πίστευαν ότι θα έβρισκαν μόνες τους τις Αθηναίες και έπεσαν στην παγίδα του Σόλωνος. Οι Αθηναίοι αποδεκάτισαν τους Μεγαρείς και κατόπιν, μαζί με τον Σόλωνα, απέπλευσαν για τη Σαλαμίνα και την κατέλαβαν. Αλλά η διελκυστίνδα Μεγαρέων και Αθηναίων για τη Σαλαμίνα συνεχίστηκε ώσπου, με τη διαιτησία της Σπάρτης, το νησί δόθηκε επιτέλους στην Αθήνα.

  Ο επαχθής δανεισμός

Με την επιτυχία του στη Σαλαμίνα και με τη φήμη του σοφού, ο Σόλων εκλέχτηκε επώνυμος άρχων της Αθήνας για το έτος 594/3 π.X. με διευρυμένες εξουσίες: «διαλλακτής», για να μπορέσει να διευθετήσει τις ταξικές διενέξεις, και «νομοθέτης», για να ρυθμίσει τη νομοθεσία. Τις εξουσίες αυτές ο Σόλων θα πρέπει να τις διατήρησε και μετά το τέλος της αρχοντείας του, αφού οι νόμοι του τέθηκαν σε ισχύ γύρω στο 592-591 π.X.
Το κυριότερο από τα νομοθετικά μέτρα που έλαβε ο Σόλων ήταν η σεισάχθεια, νόμος που καταργούσε τα χρέη από δανεισμό με υποθήκη ακίνητης περιουσίας και επί σώμασι, δηλαδή τα χρέη κυρίως των αγροτών οι οποίοι, μη μπορώντας να τα ξεπληρώσουν, είχαν χάσει τις περιουσίες τους και είχαν πουληθεί δούλοι εντός και εκτός της Αττικής. Με τη σεισάχθεια ο Σόλων σήκωσε το άχθος – το βάρος – από τους ώμους των ασθενέστερων οικονομικά πολιτών, οι οποίοι είχαν περιέλθει σε κατάσταση κοινωνικής εξαθλίωσης. Οσοι είχαν πουληθεί δούλοι για χρέη απελευθερώθηκαν και επέστρεψαν στα σπίτια τους.
Το δεύτερο μέτρο που πήρε ο Σόλων ήταν να χωρίσει τους πολίτες της Αθήνας σε κοινωνικές τάξεις ανάλογα με την οικονομική τους κατάσταση και όχι με βάση την καταγωγή, όπως γινόταν ως τότε. Το σύστημα ήταν «τιμοκρατικό», από το τίμημα, δηλαδή το πόσο μπορούσε να αποτιμηθεί ο πολίτης με βάση την περιουσία του. Οι τρεις κοινωνικές τάξεις (Ιππείς, Ζευγίτες, Θήτες) διατηρήθηκαν αλλά οι ιππείς χωρίστηκαν στα δύο ανάλογα με τα οικονομικά τους. Ετσι στην Αττική υπήρχαν πλέον τέσσερις κοινωνικές τάξεις: οι Πεντακοσιομέδιμνοι (Ιππείς οι οποίοι μπορούσαν να διατηρούν πολεμικά άλογα), δηλαδή όσοι είχαν ετήσιο εισόδημα πάνω από 500 μεδίμνους (δοχεία με τα οποία μετρούσαν κυρίως τα στερεά αγροτικά προϊόντα και χωρούσαν γύρω στα 25 κιλά) σε σιτάρι, λάδι ή αντίστοιχης αξίας χρήμα, οι Τριακοσιομέδιμνοι (Ιππείς) με το ανάλογο εισόδημα, και ακολουθούσαν οι Διακοσιομέδιμνοι (Ζευγίτες, που κατείχαν τουλάχιστον ένα ζευγάρι βόδια) και τελευταίοι οι Θήτες, που το εισόδημά τους προερχόταν από αμειβόμενη εργασία (θητεία) και ήταν μικρότερο των διακοσίων μεδίμνων. Ανάλογα ρυθμίστηκε και η φορολογία (εισφορές).

«Κοινά» για όλους

Παράλληλα ο Σόλων χώρισε την Αττική σε 48 ναυκραρίες που η καθεμιά τους είχε επικεφαλής τον ναύκραρο, ο οποίος φρόντιζε για την κατασκευή και τη συντήρηση των πολεμικών πλοίων καθώς και για την είσπραξη των εισφορών. Κυρίαρχο διοικητικό σώμα της Αθήνας παρέμενε η Εκκλησία του Δήμου, που συνερχόταν στην Πνύκα, απαρτιζόταν από πολίτες άνω των 25 ετών και εξέλεγε τους άρχοντες της πόλης από τις δύο ανώτερες τάξεις. Ο Σόλων ίδρυσε τη Βουλή των Τετρακοσίων, σώμα συμβουλευτικό επί των προτάσεων που υποβάλλονταν στην Εκκλησία του Δήμου.
Ο Αέριος Πάγος εξακολούθησε να είναι το ανώτατο δικαστήριο του κράτους. Παράλληλα ο Σόλων ίδρυσε την Ηλιαία όπου συμμετείχαν όλοι οι πολίτες και όπου εκδικάζονταν οι υποθέσεις για όλα τα αδικήματα εκτός από τον φόνο, τον εμπρησμό και την απόπειρα κατάλυσης του πολιτεύματος, τα οποία εκδικάζονταν στον Αρειο Πάγο. Οι αποφάσεις των αρχόντων έπαψαν να είναι τελεσίδικες και μπορούσαν να εφεσιβληθούν στην Ηλιαία.
Με τον Σόλωνα αρχίζει και το δικαίωμα της διαθήκης. Ως τότε την περιουσία όποιου πέθαινε άτεκνος την κληρονομούσαν οι συγγενείς του. Στο εξής ο πολίτης χωρίς παιδιά μπορούσε να κληροδοτήσει τα υπάρχοντά του σε όποιον ήθελε.
Σοβαρό παράπτωμα για τον Σόλωνα ήταν η αδιαφορία του πολίτη για τα κοινά. Θέσπισε λοιπόν νόμο ο οποίος προέβλεπε τη στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων όσων δεν συντάσσονταν με κάποια από τις αντίπαλες πολιτικές παρατάξεις.

Δικαιότεροι νόμοι

Οι νόμοι του Σόλωνος γράφτηκαν σε ξύλινους πίνακες που περιστρέφονταν γύρω από έναν άξονα – γι’ αυτό και ονομάστηκαν άξονες – και στήθηκαν στο Πρυτανείο ώστε να μπορούν να τους διαβάζουν όλοι οι πολίτες.
Μολονότι ο Σόλων δεν πρόσφερε στην Αθήνα την απόλυτη κοινωνική δικαιοσύνη και πολιτική σύμπνοια – οι αγρότες περίμεναν αναδασμό της γης και οι ευπατρίδες ήθελαν να μη θιγούν τα προνόμιά τους – οι νόμοι του, αντικαθιστώντας τους άδικους «δρακόντειους» νόμους του Δράκοντα, κατόρθωσαν να περιορίσουν την κοινωνική αδικία και να δώσουν στην Αθήνα μια βάση για αντιπροσωπευτικότερο πολιτικό σύστημα.
Αφού ολοκλήρωσε το έργο του ο Σόλων έφυγε από την Αθήνα εξορκίζοντας τους συμπολίτες του να μην αλλάξουν τους νόμους του για δέκα – άλλες πηγές λένε για εκατό – χρόνια και ταξίδεψε στην Αίγυπτο, στην Κύπρο και αλλού. H φήμη του απλώθηκε σε όλον τον τότε γνωστό κόσμο συγκαταλέγοντάς τον ανάμεσα στους επτά σοφούς. H θρυλική συνάντησή του με τον βασιλιά της Λυδίας Κροίσο, που την αναφέρει ο Ηρόδοτος και από την οποία προέρχεται το απόφθεγμα «μηδένα προ του τέλους μακάριζε», φαίνεται ότι δεν έχει ιστορική βάση.
Ο Σόλων επέστρεψε στην Αθήνα το 562 π.X. και τη βρήκε να σπαράζεται πάλι από πολιτικές έριδες. Προσπάθησε να αποτρέψει την τυραννίδα του Πεισίστρατου αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Πεισίστρατος κατέλαβε την εξουσία ως τύραννος το 560 π.X. και τον ίδιον χρόνο πέθανε ο Σόλων.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»
https://ekivolosblog.wordpress.com/

Το διάβασα  στο  : Greek Canadian Literature

Tο τροπάριο της Κασσιανής Μεγάλη Τρίτη (ΒΙΝΤΕΟ)

Το τροπάριο της Κασσιανής- Μεγάλη Τρίτη (ΒΙΝΤΕΟ)


: Η Ορθόδοξη Εκκλησία θυμάται σήμερα τη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού Χριστού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, αλλά και τη γνωστή παραβολή των δέκα Παρθένων.

Με βάση το Χριστιανικό εορτολόγιο, ως Μεγάλη Τρίτη καθιερώθηκε η Τρίτη ημέρα της εβδομάδας που είναι γνωστή ως εβδομάδα των Παθών του Ιησού Χριστού.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία τη Μεγάλη Τρίτη, «τιμά» δύο γεγονότα: πρώτον, τη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, η οποία μνημονεύεται μέσα από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (22, 15- 23, 39) αλλά και τη γνωστή παραβολή των δέκα Παρθένων (Ματθαίου. 25,1-13).
Τι αναφέρει η παραβολή των «Δέκα Παρθένων»
Πέντε φρόνιμες και πέντε μωρές παρθένες περιμένουν το Νυμφίο (γαμπρό) να έλθει να παραλάβει τη νύφη. Οι φρόνιμες, που είχαν προνοήσει φρόντισαν να πάρουν μαζί τους λάδι ώστε να έχουν για να φωτίζουν τα λυχνάρια τους. Δεν ισχύει το ίδιο όμως και για τις μωρές, οι οποίες λόγω της αργοπορίας του Νυμφίου αποκοιμήθηκαν. Έτσι όταν ακούγεται η φωνή «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται», ψάχνουν να βρουν λάδι για να ανάψουν τα σβησμένα λυχνάρια τους, με αποτέλεσμα να μένουν «εκτός νυμφώνος».
Η παραβολή των ταλάντων
Εκτός όμως από την παραβολή των Δέκα Παρθένων στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μνημονεύεται σήμερα και η παραβολή των ταλάντων.
Σύμφωνα με αυτή, ο Κύριος θέλει να μας παρουσιάσει τα δώρα και τα χαρίσματα, που ο Θεός έχει δώσει στον άνθρωπο. Ο καθένας, πρέπει να καλλιεργήσει και να αναδείξει τα χαρίσματα του. Δηλαδή, να προσφέρει με πολλή αγάπη τις υπηρεσίες του στους συνανθρώπους του. Έτσι θα είναι έτοιμος να υποδεχτεί στην καρδιά του την αγάπη.
Η μετάνοια της «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσης γυναικός» και το Τροπάριο της Κασσιανής
Το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται στις Εκκλησίες ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης, στον οποίον περιλαμβάνονται τροπάρια για την μετάνοια της αμαρτωλής γυναίκας η οποία άλειψε με τα μαλλιά της τα πόδια του Ιησού για να ζητήσει συγχώρεση και φυσικά το πασίγνωστο «τροπάριο της Κασσιανής».
Ποια ήταν η Κασσιανή
Η Κασσιανή ήταν βυζαντινή ποιήτρια που έζησε τον 9ο αιώνα μ.Χ. Επειδή δεν την επέλεξε ως σύζυγό του ο αυτοκράτωρ Θεόφιλος, έγινε μοναχή και αφιερώθηκε στη λατρεία του Θεού και την ποίηση.
Η μητέρα του αυτοκράτορα Θεόφιλου, ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση για την εκλογή νύφης, προσκάλεσε το 820 μ.Χ. στην Αυλή τις ωραιότερες και επιφανέστερες κόρες της αυτοκρατορίας. Δώδεκα πανέμορφες παρθένες από όλη τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και κατέφθασαν στο Παλάτι. Μετά την υποδοχή τους από τη μητέρα του αυτοκράτορα, η μητέρα του Ευφροσύνη του έδωσε εντολή να δώσει το χρυσό μήλο σ’ εκείνη που θα επέλεγε για σύζυγό του.
Ο νεαρός αυτοκράτορας θαμπώθηκε από την ομορφιά της Κασσιανής και θέλοντας να δοκιμάσει την ευφυΐα της τη ρώτησε: «από τη γυναίκα ξεκινούν τα κακά πράγματα;», υπονοώντας την Εύα και το προπατορικό αμάρτημα. Όμως η Κασσιανή αποστόμωσε τον Θεόφιλο ανταπαντώντας του «ναι αλλά και από τη γυναίκα πηγάζουν τα καλύτερα, τα ευγενέστερα», υπονοώντας την Παναγία και τη γέννηση του Χριστου.
Η απάντηση κακοφάνηκε στον αυτοκράτορα που αποφάσισε να «τιμωρήσει» την Κασσιανή, δίνοντας το χρυσό μήλο στην ωραία, αλλά σεμνή Θεοδώρα.



ΠΗΓΗ : "  https://www.vimaorthodoxias.gr/author/newsroom/   "

Αυτό είναι το ελληνικό υπερόπλο που φοβούνται οι Τούρκοι (βίντεο)

Αυτό είναι το ελληνικό υπερόπλο που 

φοβούνται οι Τούρκοι (βίντεο)

Η 114 Πτέρυγα Μάχης και ειδικά η 331 Μοίρα των Mirage 2000-5Mk2 έχει αναλάβει ένα ρόλο που ποτέ στο παρελθόν δεν είχε αναλάβει ελληνική επιχειρησιακή μονάδα… την «υποστρατηγική», όπως ονομάζεται επίσημα, κρούση.
Το SCALP EG είναι ένα υποηχητικό βλήμα «fire and forget» βάρους περίπου 1230 χλγ, μέγιστης διαμέτρου 1μ και ανοίγματος πτερυγίων 3μ. Η πρόωση του στροβιλωθητή Turbomeca Microturbo TRI 60-30 έχει ως αποτέλεσμα μία ταχύτητα πτήσης 0,8mach και μία εμβέλεια «άνω των 250 χλμ.». Ο αεροναυπηγικός σχεδιασμός του SCALP ενσωματώνει πλήρως τεχνολογία stealth. Η άτρακτος είναι κατασκευασμένη έτσι ώστε να ανακλά το μεγαλύτερο μέρος της προσπίπτουσας ακτινοβολίας σε διαφορετικές διευθύνσεις από αυτή του φορέα του ραντάρ.
Επιπλέον, πέραν της γεωμετρικής κατασκευής, έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά RAM (Radar Absorbing Materials) ώστε να απορροφούν μέρος της προσπίπτουσας ακτινοβολίας των ραντάρ. Ο συνδυασμός αυτός καθιστά την ανίχνευση και συνεπώς την αναχαίτιση του βλήματος ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση και ειδικά το βράδυ, οπότε και προβλέπεται να εκτελεστούν οι αποστολές αυτές.
Το βλήμα μπορεί να εκτοξευθεί από μεσαίο ή χαμηλό ύψος. Μετά την εκτόξευση του και κατά την καύση του προωθητή (booster), ακολουθεί καθοδική πορεία, ώστε να λάβει το προκαθορισμένο ύψος πτήσης. Όταν βρεθεί σε αυτό το ύψος, κινείται πλέον αδρανειακά (Inertial) προς το στόχο, με ταχύτητα πτήσης 0.8mach και βάσει των δεδομένων που έχει λάβει ήδη από το αεροσκάφος φορέα.
Σε αυτή τη φάση της πτήσης, η κατεύθυνση του βλήματος υποβοηθείται από το GPS των δορυφόρων Galileo και το σύστημα παρακολούθησης εδάφους TERPROM (TERainPROfile Matching). To TERPROM είναι ένα σύστημα ναυσιπλοΐας το οποίο χρησιμοποιεί αποθηκευμένα ψηφιακά στοιχεία υψών εδάφους που συνδυάζονται με τις εισαγωγές των λοιπών συστημάτων ναυσιπλοΐας και υψομετρητών ραντάρ για να υπολογίσουν τη θέση του βλήματος επάνω από την επιφάνεια της γης.
Στην τελική φάση της πτήσης του, το βλήμα αναρριχείται σε ένα μέσο ύψος ώστε να βελτιώσει το οπτικό του πεδίο. Σκοπός του είναι να μπορέσει να αναγνωρίσει θετικά το στόχο και να προσδιορίσει τα συγκεκριμένα σημεία στα οποία θα πρέπει να προσκρούσει. Η τερματική κατεύθυνση προς τον στόχο απαιτεί μία διαδικασία ανίχνευσης – αναγνώρισης και απόκτησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός παθητικού υπέρυθρου αισθητήρα απεικόνισης (passive Imaging Infra-Redseeker – IIR seeker) σε συνδυασμό με το αυτόνομο σύστημα αναγνώρισης στόχων (Autonomous Target Recognition – ATR).


Δείτε από ποιους μπορείτε να πάρετε και σε ποιους μπορείτε να δώσετε αίμα (εικόνα)

Δείτε από ποιους μπορείτε να πάρετε και 

σε ποιους μπορείτε να δώσετε αίμα 

(εικόνα)

Η ομάδα αίματος κάθε ανθρώπου καθορίζεται από την παρουσία ή την απουσία συγκεκριμένων αντιγόνων, δηλαδή ουσιών που πυροδοτούν την αντίδραση του ανοσοποιητικού με αποτέλεσμα αυτό να απελευθερώνει αντισώματα.
Η κατηγοριοποίηση ΑΒΟ
Οι ομάδες αίματος είναι συνολικά οκτώ και αποτελούν υποκατηγορίες των τεσσάρων κύριων ομάδων του συστήματος ΑΒΟ (A, B, AB ή O). Αυτές οι τέσσερις ομάδες καθορίζονται από την παρουσία ή την απουσία δύο βασικών αντιγόνων (Α, Β) στην επιφάνεια των ερυθρών αιμοσφαιρίων, των κυττάρων που μεταφέρουν το οξυγόνο, και ταυτόχρονα από την παρουσία ή απουσία αντισωμάτων στο πλάσμα, δηλαδή το υγρό συστατικό του αίματος:
Ομάδα Α: Υπάρχει μόνο το αντιγόνο Α στην επιφάνεια των ερυθρών αιμοσφαιρίων (και το Β αντίσωμα στο πλάσμα του αίματος).
Ομάδα Β: Υπάρχει μόνο το αντιγόνο Β στην επιφάνεια των ερυθρών αιμοσφαιρίων (και το Α αντίσωμα στο πλάσμα του αίματος).
Ομάδα ΑΒ: Υπάρχει και το αντιγόνο Α και το αντιγόνο Β στην επιφάνεια των ερυθρών αιμοσφαιρίων (και ούτε το αντιγόνο Α ούτε το αντιγόνο Β στο πλάσμα του αίματος).
Ομάδα Ο: Δεν υπάρχει ούτε το αντιγόνο Α ούτε το αντιγόνο Β στην επιφάνεια των ερυθρών αιμοσφαιρίων (και τόσο το αντιγόνο Α όσο και το αντιγόνο Β στο πλάσμα του αίματος).
Το σύστημα ρέζους (Rh) διαχωρίζει περαιτέρω αυτές τις τέσσερεις ομάδες σε Rh θετικό (+) ή Rh αρνητικό (-), ανάλογα με το αν υπάρχουν ή όχι (αντίστοιχα) άλλα αντιγόνα (κυρίως το D αντιγόνο) στην επιφάνεια των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Έτσι, δημιουργούνται οι οκτώ ομάδες συνολικά: A+, A-, B+, B-, AB+, AB-, O+ και O-.
Πώς καθορίζεται η ομάδα αίματος.
Όπως και το χρώμα των ματιών και πολλά άλλα χαρακτηριστικά, η ομάδα αίματος καθορίζεται από τα γονίδια που κληροδοτούν οι γονείς. Ανάλογα με τη «μείξη» των ομάδων αίματος των δύο γονέων, στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται πώς προκύπτει η ομάδα αίματος του παιδιού.
omada aimatos paidiou
Συμβατότητα ομάδων αίματος
Σε περίπτωση μετάγγισης αίματος πρέπει να εξασφαλιστεί ότι το αίμα του δότη είναι συμβατό με αυτό του αποδέκτη, δηλαδή ότι το αίμα του πρώτου δεν περιέχει αντιγόνα που θα πυροδοτήσουν την ανοσολογική αντίδραση στον δεύτερο.
Η συμβατότητα μεταξύ των διαφόρων ομάδων αίματος παρουσιάζεται σχηματικά στην παρακάτω εικόνα.
omades aimatos
Η ομάδα Ο μπορεί να δώσει αίμα σε οποιαδήποτε άλλη, γι’ αυτό ονομάζεται πανδότης.
Η ομάδα Α μπορεί να δώσει αίμα στην Α και στην ΑΒ.
Η ομάδα Β μπορεί να δώσει αίμα στην Α και στην ΑΒ.
Η ομάδα ΑΒ μπορεί να δώσει μόνο στην ΑΒ, αλλά να λάβει από οποιαδήποτε άλλη, γι’ αυτό ονομάζεται πανδέκτης.
Όσο για το σύστημα ρέζους, οι ομάδες Rh θετικό δίνουν σε ομάδες Rh θετικό και οι ομάδες Rh αρνητικό δίνουν σε ομάδες Rh αρνητικό.
Η πιο κοινή ομάδα αίματος είναι η O+ και η πιο σπάνια η AB-.
https://www.pentapostagma.gr/

ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΗΜΈΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ

ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΗΜΈΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ


Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΗΜΈΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ


Μια μέρα μετά τα αστεία της Πρωταπριλιάς, στις 2 Απριλίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Σκοπός αυτού του θεσμού είναι η ενθάρρυνση των παιδιών να γνωρίσουν τα οφέλη της ανάγνωσης και να μυηθούν στον μαγικό κόσμο της λογοτεχνίας. Η ημερομηνία εορτασμού δεν είναι τυχαία φυσικά. Στις  2 Απριλίου του 1805 στην πόλη Οντένσε γεννήθηκε ο δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Μνημονεύοντας το σπουδαίο έργο που άφησε πίσω του ο Άντερσεν, θα σας παρουσιάσω τρεις επιλογές σύγχρονης παιδικής λογοτεχνίας που αξίζει να χαρίσετε στα παιδιά σας, ή στα βαφτιστήρια σας μέρες που είναι, και να τα καθοδηγήσετε στα πρώτα τους αναγνωστικά βήματα.

Ένα κίτρινο φύλλο (από 3 ετών)

Το πρώτο παραμύθι του Μιχάλη Μουλάκη πραγματεύεται το ταξίδι ενός φύλλου. Κίτρινο, μαραμένο πια, το φύλλο πέφτει από το δέντρο συναντώντας στο διάβα του παλιούς και νέους φίλους μέχρι να φτάσει στο έδαφος, μαζί με τα υπόλοιπα κίτρινα φύλλα. Πρόκειται για ένα γλυκό παραμύθι που με όμορφο και ευφυή τρόπο παρουσιάζει τον κύκλο της ζωής. Η ιδιαίτερη εικονογράφηση του  Φίλιππου Φωτιάδη ξεχωρίζει και μάλιστα είναι προσφάτως βραβευμένη με Βραβείο καλύτερης εικονογράφησης από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου!
«Είναι πάρα πολλά φύλλα πάνω από την φωλιά μου» είπε το σπουργίτη. «Και κάθε χρόνο φεύγουν. Πέφτουν το φθινόπωρο, και μετά, την άνοιξη, βγαίνουν άλλα φύλλα στη θέση τους. Πώς ήθελες να σε ξέρω;»
«Τι αστείο!» είπε πάλι το κίτρινο φύλλο, καθώς συνέχισε να πέφτει προς τα κάτω.

Το κουτί του Σιλάν (από 5 ετών)

Η σπουδαιότερη ικανότητα της λογοτεχνίας είναι ότι μέσω της μυθοπλασίας μπορεί να αντικατοπτρίζει καταστάσεις αμιγώς πραγματικές με τέτοιο τρόπο ώστε να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί ακόμα και τον πιο μικρό αναγνώστη. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο βιβλίο της Άλκηστη Χαλικιά, όπου ο πρωταγωνιστής δεν είναι κάποιο δυσαρεστημένο πριγκιπόπουλο, αλλά ο Σιλάν, ο οχτάχρονος πιτσιρίκος που ζει σε Κέντρο Φιλοξενίας. Κάθε πρωί ο μικρός πρωταγωνιστής, πάντα παρέα με το κόκκινο κουτί του, πηγαίνει στο σχολείο για να μάθει μια νέα γλώσσα, να γνωρίσει νέους φίλους και να αντιμετωπίσει μια νέα πραγματικότητα. Όλα τα παιδιά θέλουν να μάθουν τι κρύβεται μέσα στο κατακόκκινο κουτί και , όταν τελικά τους αποκαλύπτεται το περιεχόμενό του, γεμίζουν συγκίνηση και αισιοδοξία. Η ιστορία του Σιλάν με την εξαιρετική εικονογράφηση της Ντανιέλα Σταματιάδηθα δώσει τροφή για σκέψη σε κάθε παιδάκι που θα πιάσει στα χέρια του το συγκεκριμένο βιβλίο.
Πηγαίνω στο σχολείο με τα πόδια. Είναι κοντά στο Κέντρο Φιλοξενίας, όπου ζω. Είναι κι άλλα παιδιά που περπατάμε μαζί, πηγαίνουν σε πιο μεγάλες τάξεις. Μου λένε να μην κουβαλάω το κουτί μου μαζί. Εγώ, όμως, δεν θέλω να το αφήσω εκεί που μένουμε. Δεν είμαι σίγουρος ότι δεν θα το ανοίξει κανείς.

Καράβια που ταξίδεψαν την περιέργεια (από 7 ετών)

Τα Καράβια που ταξίδεψαν την περιέργεια είναι ένα από τα συνολικά τέσσερα βιβλία της λογοτεχνικής σειράς. Καράβια της λογοτεχνίας, της μυθολογίας, της σύγχρονης και αρχαίας ιστορίας σαλπάρουν για το λιμάνι της εξιστόρησης και δεν αφήνουν κανέναν αναγνώστη χωρίς εισιτήριο. Οι δημιουργοί, Αντώνης Παπαθεοδούλου και Μαρία Αγγελίδου, και ο εικονογράφος της σειράς, Χρήστος Κούρτογλου, απέδειξαν ότι το παιδικό βιβλίο είναι τέκνο της έμπνευσης και της πρωτοτυπίας.
Περίεργο λέμε όποιον έχει μεγάλη περιέργεια, όποιον θέλει να βλέπει, να ακούει, να μαθαίνει. Περίεργο, όμως, λέμε και τον παράξενο… αυτόν που συμπεριφέρεται με ασυνήθιστο τρόπο. Ε, λοιπόν, το καράβι αυτής της ιστορίας ήταν περίεργο και με τις δύο έννοιες.
Θα κλείσω όχι γράφοντας ένα ακόμα σόφισμα για την αξία της ανάγνωσης, εξάλλου αυτήν την αντιλαμβάνεται ο καθένας μας διαφορετικά, αλλά παραθέτοντας δύο λόγια του Προυστ, ο οποίος μέσα σε μια πρόταση συμπύκνωσε όλες τις ώρες που περάσαμε αγκαλιά με τα αγαπημένα μας παιδικά βιβλία: Δεν υπάρχουν ίσως ημέρες της παιδικής μας ηλικίας που να τις ζήσαμε τόσο απόλυτα, όσο εκείνες που πιστέψαμε ότι τις αφήσαμε να φύγουν χωρίς να τις ζήσουμε, εκείνες που τις περάσαμε με ένα βιβλίο αγαπημένο.
https://stylerivegauche.wordpress.com/

MASTER ΨΗΣΤΗΣ : Πώς ψήνουμε αρνί.

MASTER ΨΗΣΤΗΣ : 

Πώς ψήνουμε αρνί.


Φίλες και φίλοι, λόγω Πάσχα θα μοιραστώ κάποιες σκέψεις μαζί σας που αφορούν στο ψήσιμο του πασχαλινού αρνιού.


Για όσους από εσάς σκέφτεστε να ψήσετε αρνάκι για πρώτη φορά, μπορεί το όλο εγχείρημα να σας φαίνεται βουνό. Εγώ θα έλεγα ότι το ψήσιμο του δικού σας αρνιού, θα αποτελέσει κορυφαία στιγμή στην καριέρα σας σαν ψήστης. Κάτι σαν πτυχίο στο πανεπιστήμιο. Το
παραδοσιακό ρουμελιώτικο ψήσιμο είναι μια εμπειρία την οποία άμα τα καταφέρεις την πρώτη φορά, κάθε χρόνο περιμένεις να έρθει το πάσχα για να το ξανακάνεις.
πως μια ψησταριά (χτιστή, τσίγγινη, ή ακόμα και λάκκο, σε κάποιο σημείο της αυλής που έχει χώμα), μια σούβλα, ένα ηλεκτρικό μηχανάκι για το γύρισμα, 2 δεκάκιλα σακιά με φρέσκα ξυλοκάρβουνα, κλαδιά και ξυλαράκια, ακόμα και κουκουνάρια για προσάναμα, ένα μουσαμά σε περίπτωση που δεν έχουμε καλυμένο χωρό διότι πολλές φορές το πάσχα βρέχει, μια κουλούρα σύρμα και φυσικά το αρνί ή το κατσίκι.Αρχίζοντας από κάπου θα λέγαμε ότι χρειάζεται μια βασική υποδομή…
Αφού συγκεντρώσουμε όλα τα παραπάνω εργαλεία αρκετές μέρες πριν τη γιορτή, φροντίζουμε να ενημερώσουμε τον χασάπη μας για το αρνάκι που χρειαζόμαστε. Από την δικιά μου εμπειρία πιστεύω ότι το βάρος του πρέπει να είναι πάνω από 10 κιλά και κάτω από 13.
 
Τα μικρά αρνάκια γάλακτος είναι καλύτερα να τα κάνουμε στη γάστρα ή στο φούρνο τυλιγμένα σε λαδόκολα για να μην μας στεγνώσουν.
Η επιχείρηση ξεκινάει από την προηγούμενη μέρα δηλαδή το Μ. Σάββατο. Αφού πλύνουμε πολύ καλά το αρνάκι μας, το αφήνουμε να στεγνώσει. Σ’ ένα μπολ ανακατεύουμε θαλασσινό αλάτι και πιπέρι. Είναι πολύ σημαντικό για τη νοστιμιά του αρνιού το καλό αλάτισμα, γι’ αυτό μη φοβηθείτε το αλάτι. Σημαντικά σημεία είναι ο λαιμός, η κοιλιά εσωτερικά και μπορούμε με ένα μαχαιράκι να δημιουργήσουμε οπές στα μπούτια και στα χέρια και να τους βάλουμε αλατοπίπερο.
Αφού το αφήσουμε κάμποση ώρα να τραβήξει το αλάτι εμείς αρχίζουμε να προετοιμάζουμε τη σούβλα. Αφού την πλύνουμε καλά, την στεγνώνουμε με μια πετσέτα. Στη συνέχεια την απολυμαίνουμε με κούπες απόλεμόνια (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές που θα στύψουμε για το αυγολέμονο).
Τέλος θα βουτύξουμε λίγο χαρτί κουζίνας σε ελαιόλαδο και θα την λαδώσουμε. Είναι σημαντικό το σούβλισμα να το κάνουμε το προηγούμενο βράδυ γιατί όλα αυτά το πρωί, μετά το ξενύχτι της Ανάστασης είναι πολύ δύσκολα.
Με την βοήθεια άλλων δύο φίλων ή συγγενών παιρνάμε τη σούβλα ανάμεσα από τα μπούτια του αρνιού την οδηγούμε παράλληλα στη σπονδυλική στήλη και τη βγάζουμε από το κεφαλάκι έτσι ώστε να περισεύει ίση σούβλα και από τις δύο πλευρές.
 
Το πιο σημαντικό είναι η σταθεροποίηση του αρνιού στη σούβλα. Σε περίπτωση που το αρνί «παίζει» πάνω στη σούβλα τότε έχουμε σοβαρό πρόβλημα, γι’ αυτό πρέπει να επιμείνουμε και να το δέσουμε πολύ σχολαστικά.
Έχουμε τρείς μεταλικούς βιδωτούς σφιχτήρες για τον κορμό και έναν για το λαιμό. Αφού περάσουμε έναν έναν τους σφιχτήρες στον κορμό βάζουμε το χέρι μας μέσα στην κοιλιά και τους βιδώνουμε. Το ίδιο κάνουμε και με το σφιχτήρα του λαιμού.
Εν συνεχεία κόβουμε 70 εκ. Μαλακό σύρμα και ουσιαστικά ράβουμε την κοιλιά. Μ’ άλλο ένα κομμάτι σύρμα θα δέσουμε πολύ σφιχτά τα πόδια του αρνιού από το κότσι αλλά και τον λαιμό πάνω στη σούβλα. Μόλις βεβαιωθούμε ότι δεν κουνιέται θα στρώσουμε μια εφημερίδα στο πάτωμα και θα το στερεώσουμε όρθιο μέχρι το πρωί που θα αρχίσουμε το ψήσιμο. Καλό είναι να το σκεπάσουμε μ’ ένα πανί, για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Τώρα ξεκινάει η μεγάλη μέρα, η μέρα του Πάσχα. Το ψητό αρνί είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής και όλα τα μάτια θα είναι στραμμένα πάνω του, αλλά και πάνω σας. Το ψήσιμο θέλει αυτοπεποίθηση και ο ψήστης είναι ένας. Ένας αποφασίζει και έχει την ευθύνη του αποτελέσματος. Αν αρχίσει ο καθένας από την παρέα να λέει την άποψή του, πως το είχε ψήσει ο θείος του στο χωριό το 1982, τότε θα χαθεί η μπάλα. Συμμετέχουν όλοι άλλα από την αρχή δείξτε σθένος και ηγετικές ικανότητες, γιατί την επιτυχία θα την μοιραστείτε με όλους, ενώ την αποτυχία θα την φάτε μονάχοι.
Αφού το αρνάκι είναι έτοιμο κάνουμε μια προσεκτική επιθεώρηση του χώρου και βεβαιωνόμαστε ότι δεν μας λείπει τίποτα. Σ’ ένα μπολ έχουμε φτιάξει λαδολέμονο και έχουμε προμηθευτεί ξερή ρίγανη σε κλαδιά, τα οποία θα βουτάμε στο λαδολέμονο και θα «δροσίζουμε» το κρέας την ώρα που θα ψήνεται.
Αν χρησιμοποιήσουμε τσίγγινη ψησταριά, αφού την καθαρίσουμε από προηγούμενα ψησίματα θα στρώσουμε στον πάτο της άμμο και μετά θα βάλουμε τα προσανάμματα και εν συνεχεία τα κάρβουνα. Μ’ αυτό τον τρόπο δεν θα τρυπήσουμε την ψησταριά αλλά και η θερμοκρασία θα διαχέεται καλύτερα προς το αρνί.
Αφού ανάψουν τα κάρβουνα θα τα αφήσουμε να χωνέψουν όπως λέμε, ν’ ασπρίσουν και θα τα μοιράσουμενα είναι απλωμένα σ’ όλη την ψησταριά. Όλη αυτή η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στις 09:00 το πρωί για να μην αναγκαστούμε να βιαστούμε και να το φάμε άψητο.
Τώρα ήρθε η ώρα να βάλουμε το αρνί μας στη φωτιά.
Η απόσταση του από τη φωτιά πρέπει να είναι 40-50 εκ.
Επειδή φωτιά είναι πολύ δυνατή, θα πρέπει να αρχίσουμε να γυρνάμε τη σούβλα γρήγορα για να μην μας αρπάξει. Μετά από μια ώρα ψησίματος το αρνί θα αρχίσει να ιδρώνει και σιγά σιγά θα αλλάζει το χρώμα του. Έτσι πρέπει να βουτάμε τα κλαδιά της ρίγανης στο λαδολέμονο και να το βρέχουμε σε τακτά διαστήματα.
Εν τω μεταξύ έχουν αρχίσει να έρχονται οι καλεσμένοι μας και εμείς τους υποδεχόμαστε με τα μεζεδάκια του Πάσχα που είναι μια πιατέλα, με βραστά αυγά, τυρί φέτα, ελιές, ντομάτα, αγγούρι και ρακί ή κρασί.
Όση ώρα ψήνουμε πρέπει να φροντίζουμε να προσθέτουμε αραιά κάρβουναστη φωτιά για να μένει σταθερή σε ένταση.
Στις 12:00 το μεσημέρι το αρνί μας έχει πάρει χρώμα και χαμηλώνουμε την ταχύτητα στο γύρισμα της σούβλας. Η φωτιά είναι δυνατή και ζωηρή, το αρνάκι μοσχοβολάει και σιγά σιγά μπαίνουμε στην τελική ευθεία.
«Ας κρατήσουν οι χοροί» που λέει και ο Σαββόπουλος, το κέφι απογειώνεται και η αγωνία για το τελικό αποτέλεσμα έχει φτάσει στο κατακόρυφο, αλλά μη φοβάστε όλα θα πάνε καλά.
Γύρω στις 14:00 θα αρχίσουν να σπάνε οι κλειδώσεις και να φαίνονται τα κόκαλα. Μην βιαστείτε να το βγάλετε, πρέπει να ροδοκοκινήσει καλά και να είσαστε σίγουροι ότι θα σας μιλήσει, όταν θα είναι έτοιμο.
Αφού έχουμε δοκιμάσει πετσούλες που κρέμονται και τσίμπάμε διάφορα μεζεδάκια, πιάνουμε με τη βοήθεια ενός φίλου τη σούβλα και βάζουμε το αρνί πάνω σε μια λαμαρίνα. Μ’ έναν κόφτη κόβουμε το σύρμα στην κοιλιά για να αρχίσει να κρυώνει και το αφήνουμε για 10 λεπτά. Μόλις ξεκουραστεί το κρέας, λύνουμε τα μπούτια και το λαιμό από το σύρμα, ξεβιδώνουμε τους μεταλλικούς σφιχτήρες και τραβάμε τη σούβλα.
Μ’ ένα καλό μαχαίρι ή και ένα μπαλταδάκι αν έχουμε θα σπάσουμε τα άκρα και θα κόβουμε σε μικρές μερίδες το μοσχομυριστό και λαχταριστό αρνάκι. Θα γεμίσουμε 3- 4 πιατέλες και θα πάμε τροπαιούχοι πλέον στο τραπέζι. Ο θαυμασμός και τα σχόλια είναι εξίσου απολαυστικά με το κρέας, γι’ αυτό θα το ξαναψήσουμε και του χρόνου.
Καλό ψήσιμο!!
Ο ΜΑΣΤΕΡ ΨΗΣΤΗΣ
https://igynaika.gr/

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...