Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018

Ο ΞΕΝΟΣ του Αλμπέρ Καμύ

Ο ΞΕΝΟΣ

‘Ο Ξένος’, το αριστούργημα του Αλμπέρ Καμύξεκινά με μία από τις πιο γνωστές προτάσεις στη λογοτεχνία: Σήμερα πέθανε η μαμά μου. Ή μήπως ήταν χτες, δεν ξέρω’. Και με αυτή τη φράση εισάγει ο συγγραφέας τον αναγνώστη στην ψυχή και το μυαλό ενός από τους πιο διάσημους αντιήρωες της λογοτεχνίας του 20ου αιώνα.
Η ιστορία είναι απλή.  Ο Μερσώ, είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Ένας νεαρός Γάλλος που ζει και εργάζεται στο Αλγέρι. Τα τελευταία χρόνια έχει εγκαταστήσει τη μητέρα του σ’ ένα γηροκομείο γιατί δεν έχει τα απαιτούμενα χρήματα για να της παράσχει βοήθεια στο σπίτι.  Ο Μερσώ, εμπλέκεται σε μια θλιβερή ιστορία στο τέλος της οποίας γίνεται δολοφόνος. Συλλαμβάνεται, ανακρίνεται και παραπέμπεται σε δίκη. Στις ανακρίσεις καθώς και στη σουρεαλιστική δίκη που ακολουθεί, η αφοσίωσή του στην αλήθεια οδηγεί στην καταδίκη του. Ο εισαγγελέας δεν μπορεί να καταλάβει την τερατώδη αδιαφορία του Μερσώ για το θάνατο της μητέρας του και ο ανακριτής κραδαίνει ένα σταυρό μπροστά του και τον αποκαλεί ‘κύριο Αντίχριστο’. Ξαφνικά ό,τι έχει κάνει και ό,τι δεν έχει κάνει στη ζωή του πριν από τη δολοφονία, μετατρέπεται σε κατηγορία εναντίον του. Την ιστορία αφηγείται ο ίδιος ο Μερσώ με το ύφος μιας ιδιότυπης εξομολόγησης, όχι προς κάποιον συγκεκριμένα, αλλά απλώς για να καταγραφούν τα γεγονότα. Ο αφηγητής θέλει να καταγράψει μόνο γεγονότα.
Το δικαστήριο καταδικάζει τον Μερσώ, φαινομενικά για τη δολοφονία, ουσιαστικά όμως για την ανικανότητά του να εκφράζει τα συναισθήματά του σύμφωνα με τους συμβατικούς κοινωνικούς και ηθικούς κανόνες. Θα μπορούσε να είχε πει ψέματα σε μια προσπάθεια να κερδίσει την εύνοια των ενόρκων, αλλά επιλέγει να είναι αληθινός.
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Μερσώ είναι η αυστηρή προσήλωσή του στην αλήθεια. Ζει χωρίς κίνητρο, με πλήρη συμφωνία ανάμεσα στις σκέψεις και τις πράξεις του και έρχεται σε αντίθεση με μια υποκριτική κοινωνία που δεν μπορεί να επιτύχει τα πρότυπα που θέτει. Με την άρνησή του να υποχωρήσει ξεβολεύει αυτή την κοινωνία η οποία τελικά τον καταδικάζει, επιδιώκοντας να διατηρήσει τη δική της παράλογη ύπαρξη. Είναι αυτή η διαφορά του που τον κάνει να αισθάνεται ‘ξένος’ και την κοινωνία να τον αντιμετωπίζει ανάλογα αφού όποιος είναι διαφορετικός αποτελεί απειλή για το σύνολο. Κι έτσι αυτός, «το αουτσάιντερ», «η απειλή για την κοινωνία», καταδικάζεται σε δημόσια εκτέλεση-θάνατο με γκιλοτίνα.
«Ήμουνα όμως σίγουρος για τον εαυτό μου, σίγουρος για όλα, πιο σίγουρος απ’ αυτόν, σίγουρος για τη ζωή μου, σίγουρος γι’ αυτό το θάνατο που θα ‘ ρχόταν. Ναι, δεν είχα παρά μόνο αυτά. Αλλά, τουλάχιστον, κρατούσα αυτή την αλήθεια όσο με κρατούσε κι εκείνη. Είχα δίκιο, εξακολουθούσα να έχω δίκιο, πάντα είχα δίκιο. Είχα ζήσει κατά έναν ορισμένο τρόπο και θα μπορούσα να είχα ζήσει με κάποιον άλλο.  Έκανα αυτό και δεν έκανα εκείνο. Δεν έκανα το τάδε πράγμα, ενώ έκανα το άλλο. Και λοιπόν; Ήταν σαν να περίμενα όλο τον καιρό αυτή τη στιγμή κι αυτή τη χαραυγή όπου θα δικαιωνόμουνα. Τίποτα, τίποτα απολύτως δεν είχε σημασία κι ήξερα καλά γιατί. Κι εκείνος ήξερε καλά. Μεσ’ από τα βάθη του μέλλοντός μου, σ’ όλη τη διάρκεια αυτής της παράλογης ζωής που είχα κάνει, μια ακαθόριστη πνοή ανέβαινε σε μένα, μεσ’ απ’ τα χρόνια που δεν είχαν ακόμα έρθει, κι η πνοή αυτή ισοπέδωνε στο πέρασμά της όλα όσα μου πρότειναν τότε στα όχι περισσότερο πραγματικά χρόνια που ζούσα. Τι μ’ ενδιέφερε ο θάνατος των άλλων, η αγάπη μιας μάνας, τι μ’ ενδιέφερε ο Θεός του, οι ζωές που διαλέγει κανείς, τα πεπρωμένα που προτιμάει, αφού ένα μόνο πεπρωμένο έμελλε να διαλέξει εμένα και μαζί μου δισεκατομμύρια προνομιούχους που, όπως κι αυτός έλεγαν πως ήταν αδέλφια μου. Να καταλάβαινε, να καταλάβαινε άραγε;» σελ 110-111
Για το βιβλίο έχουν γραφεί πολλά  και του έχουν αποδοθεί ποικίλες ερμηνείες. Έχουν αναλυθεί λεπτομερώς όλοι οι χαρακτήρες, έχει διερευνηθεί ο λόγος που ο Μερσώ οδηγήθηκε στη δολοφονία του Άραβα, έχουν σχολιαστεί οι παραινέσεις του ανακριτή και του ιερέα στο όνομα της θρησκείας και της ζωής, έχουν επισημανθεί οι μονοδιάστατοι γυναικείοι χαρακτήρες αλλά και η παθητικότητα του θύματος. Αλλά ήταν το κείμενο του Ζαν Πωλ Σαρτρ με τίτλο “The Stranger Explained” που όρισε το βιβλίο αυτό ως κλασικό. Ο Σαρτρ επαίνεσε το έργο του Καμύ και αυτό ήταν  η αρχή μιας φιλίας μεταξύ των μεγαλύτερων λογοτεχνών της Γαλλίας, που θα είχε όμως άδοξη κατάληξη, λόγω των διαφορών τους για τον κομμουνισμό και την ανεξαρτησία της Αλγερίας.
‘Ο Ξένος’ είναι ένα βιβλίο που διαβάζεται εύκολα αλλά έχει πολλές αναγνώσεις και σίγουρα δεν είναι ένα απλό βιβλίο αφού προκαλεί στον αναγνώστη απροσδόκητες σκέψεις κι ερωτήματα που τον πηγαίνουν πολύ πιο πέρα από την ίδια την ιστορία. Η αποστασιοποίηση που φαίνεται ακόμη και στον τρόπο που ο Μερσώ δέχεται την ποινή του, η βία που καταγράφεται στη συμπεριφορά του Ρέιμοντ προς τη φίλη του αλλά και στη συμπεριφορά του Σαλαμανό προς τον σκύλο του, η αίσθηση της απώλειας και η έλλειψή της, είναι όλα θέματα που βρίσκονται στη μικρή αυτή ιστορία. Εκτός αυτών όμως, το βιβλίο αντανακλά την καρδιά και τις απογοητεύσεις του δημιουργού του, αφού την εποχή που γράφτηκε, ο Καμύ αντιμετώπιζε μια ζωή γεμάτη δυσκολίες. Και οι δύο πνεύμονές του είχαν επηρεαστεί από τη φυματίωση, ο πρώτος του γάμος είχε διαλυθεί και ο ίδιος είχε χάσει κάθε ελπίδα ότι θα αποκτούσε μια σταθερή δουλειά. Έτσι το 1939 ξεκινά να γράφει την τριλογία «Ο μύθος του Σίσυφου», της οποίας το πρώτο μέρος είναι ‘ο Ξένος’  – που διαβάζεται περισσότερο σαν εκτεταμένο δοκίμιο – και στο οποίο καταγράφει την ανησυχία του σχετικά με τη φιλοσοφία του παραλόγου, το νόημα της ελευθερίας και την αδιαφορία του σύμπαντος στο πρόβλημα του ατόμου.
Όταν ο Ξένος του Αλμπέρ Καμύ κυκλοφόρησε στη Γαλλία το 1942, κανείς, και πολύ λιγότερο ο 29χρονος συγγραφέας του, δεν μπορούσε να φανταστεί τον αντίκτυπο αυτού του βιβλίου τότε και στο μέλλον. Εντούτοις, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα, 75 χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση, να διαβάζεται και να σχολιάζεται με πάθος. Αναφέρεται συχνά σαν υπόδειγμα της φιλοσοφίας του παραλόγου  καθώς και του υπαρξισμού, παρόλο που ο ίδιος ο Καμύ απέρριψε την ταμπέλα του υπαρξιστή.
Τον Ιανουάριο του 1955, ο Καμύ είπε, «συνόψισα τον Ξένο πολύ καιρό πριν, με μία παρατήρηση που παραδέχομαι πως ήταν εξαιρετικά παράδοξη: Στην κοινωνία μας κάθε άνθρωπος που δεν κλαίει στην κηδεία της μητέρας του διατρέχει το ρίσκο να καταδικαστεί σε θάνατο.  Ήθελα απλώς να πω ότι ο ήρωας του βιβλίου είναι καταδικασμένος επειδή δεν παίζει το παιχνίδι.»
Ο Αλμπέρ Καμύ βραβεύτηκε το 1957 σε ηλικία μόλις 44 χρόνων, με το βραβείο Νόμπελ, κάτι που τον γέμισε άγχος για το αν θα μπορούσε να διατηρήσει στα γραπτά του την προσδοκώμενη ποιότητα. Δυστυχώς δεν χρειάστηκε να ανησυχεί για πολύ γιατί 3 χρόνια αργότερα σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό δυστύχημα.
Σε όλες τις εκδόσεις ανά τον κόσμο στο βιβλίο υπάρχει η φωτογραφία του Καμύ με σηκωμένο τον γιακά του παλτό του, με το τσιγάρο να κρέμεται από τα χείλη του, να κοιτάζει τον φακό με ένα σχεδόν ειρωνικό βλέμμα. Η φωτογραφία – που έμελλε να γίνει η ταυτότητά του – έχει τραβηχτεί μετά τον πόλεμο όταν ο συγγραφέας μπορούσε και πάλι να απολαύσει τα αγαπημένα του Gauloises.
Το αντίτυπο του βιβλίου μου έχει εκδοθεί το 1989 από τις εκδόσεις Σ.Ι. Ζαχαρόπουλοςσε μετάφραση Γιάννη Αγγέλου και περιέχει τη σχετική μελέτη του Ζαν Ουντάρ.
Εκδόσεις : Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος
https://passepartoutreading.wordpress.com/

4 λόγοι που η μοτοσυκλέτα γυμνάζει σώμα και πνεύμα!

4 λόγοι που η μοτοσυκλέτα γυμνάζει σώμα και πνεύμα!

Η οδήγηση μοτοσυκλέτας μπορεί να έχει θετική επίδραση στην υγεία του αναβάτη, τόσο σε πνευματικό όσο και σε σωματικό επίπεδο. Επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν τα πολλαπλά οφέλη για την μέση και την κατάσταση που βρίσκεται το μυαλό.


Η οδήγηση μοτοσυκλέτας βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία

Αρχικά ας δούμε τα οφέλη στον εγκέφαλο. Υπάρχουν έρευνες σχετικά με τη θετική επίδραση της οδήγησης μοτοσυκλέτας, με την πιο γνωστή να είναι αυτή του εργαστηριακού τμήματος λειτουργική εγκεφαλικής απεικόνισης, γήρανσης και καρκίνου  του Πανεπιστημίου Tohoku της Ιαπωνίας. Σύμφωνα με τις έρευνες, κατά την οδήγηση μοτοσυκλέτας, ο εγκέφαλος του αναβάτη τονώνεται.  ΟΙ διαφορές στη χρήση και το επίπεδο τόνωσης του εγκεφάλου είναι εμφανείς, ανάμεσα σε αναβάτες που οδηγούν σε τακτικό επίπεδο και σε αυτούς που δεν έχουν οδηγήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα (έτη). Η ενσωμάτωση την οδήγησης μοτοσυκλέτας στην καθημερινή μας ζωή, βελτιώνει ορισμένες γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου και ιδιαίτερα λειτουργίες που σχετίζονται με τον προμετωπιαίο φλοιό και έχει θετικές επιπτώσεις στην ψυχική και συναισθηματική υγεία, όπως η μείωση του στρες. 




Το άγχος μειώνεται και οι γνωστικές λειτουργίες αυξάνονται
Η έρευνα εξέτασε δύο διαφορετικές ομάδες ανθρώπων. Αναβάτες που χρησιμοποιούν τακτικά μοτοσυκλέτα για τις καθημερινές δουλείες και ανθρώπους που δεν το κάνουν. Διαπιστώθηκε ότι για τους αναβάτες, το δεξιό ημισφαίριο του προμετωπιαίου λοβού, ενεργοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της οδήγησης, επιδεικνύοντας υψηλότερα επίπεδα συγκέντρωσης. Όταν κλήθηκε η δεύτερη ομάδα να οδηγήσει το ίδιο τακτικά μοτοσυκλέτα, τότε οι γνωστικές τους λειτουργίες, ειδικά αυτές που σχετίζονται με τη μνήμη και την σκέψη, αυξήθηκαν δραματικά. Επίσης δήλωσαν ότι μειώθηκαν τα επίπεδα άγχους  και διανοητικά αισθάνθηκαν καλύτερα. Είναι γενικώς αποδεκτό ότι η οδήγηση με μοτοσυκλέτα προσφέρει μια πραγματική ελευθερία που μπορεί να μειώσει το άγχος με μια βόλτα το Σαββατοκύριακο ή και στην καθημερινή διαδρομή από και προς τη δουλειά. 

Η οδήγηση μοτοσυκλέτας μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης

Ακόμα και σε μια απλή βόλτα, καίτε θερμίδες την ώρα που οδηγείτε. Η έκθεση στον αέρα και στα στοιχεία της φύσης σημαίνει ότι χρησιμοποιείται περισσότερο τους μυς σας. Το μυϊκό σύστημα τονώνεται από την συνεχόμενη ένταση και ευκαμψία των κινήσεων. Επίσης η εξισορρόπηση σε χαμηλές ταχύτητες, οι στροφές και το φρενάρισμα, οδηγούν σε καύση θερμίδων. Όσο πιο γρήγορα πηγαίνετε τόσο πιο γρήγορα καίτε ενέργεια. Σε διαδρομή με στροφές, η σωστή τοποθέτηση του σώματος μεταφράζεται σε μια καλή άσκηση. Οποιοσδήποτε έχει βρεθεί στην πίστα για ένα 20λεπτο session, μπορεί να βεβαιώσει πόσο ιδρώτα απαιτεί η διαδικασία. Σε μια ώρα οδήγησης με μοτοσυκλέτα θα κάψετε 200-300 θερμίδες, όσο σε ένα χαλαρό περίπατο. 



Η οδήγηση εκτός δρόμου είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να χάσετε βάρος

Μια Καναδική μελέτη έδειξε ότι οι off-road αναβάτες είναι λιγότερο πιθανό να έχουν προβλήματα υγεία και φυσικούς περιορισμούς συγκριτικά με τον γενικό πληθυσμό. Η τακτική εκτός δρόμου οδήγηση είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να χάσετε λίπος και να κερδίσετε μυς, να αυξήσετε την αντοχή σας και να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση. Η εξήγηση μέσω των βιομετρικών αποτελεσμάτων καθίσταται απλή. Η άσκηση σε εκτός δρόμου οδήγηση, έχει παρόμοια αποτελέσματα με αυτά του τζόκινγκ και της ενασχόλησης με το γυμναστήριο. Η εξισορρόπηση στις μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου είναι σαν να κάθεστε σε μια μπάλα σταθερότητας, ελέγχοντας το τιμόνι είναι σαν να κάνετε πιέσεις πάγκου και χαμηλή και όρθια κωπηλατική. Η στάση προς τα πάνω και κάτω μοιάζει με squat ή σαν αν κάνεις βαθιά καθίσματα. Όταν στέκεσαι στα μαρσπιέ είναι σαν αν κάνεις άρσεις στις γάμπες. Για όσους επιλέγουν εκτός δρόμου μονοπάτια, η κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται σε 600 θερμίδες την ώρα.

http://mototriti.gr/

Το διάβασα στο : https://greek1.blogspot.gr/

WOLF ALICE IS COOL

WOLF ALICE IS COOL

Εδώ και περίπου δυο χρόνια (ίσως και κάτι λιγότερο) ακούω έναν συγκεκριμένο δίσκο σχεδόν σε repeat, on and off, τον οποίο είχα επιλέξει να μην τον μοιραστώ με κανέναν. Ήταν κάτι δικό μου, που ξεκίνησε με μια τυχαία ανακάλυψη ενός και μόνο τραγουδιού που με ώθησε να ψάξω κι άλλο για την προέλευσή του. Στη συνέχεια, βρήκα όλο το άλμπουμ και λίγο αργότερα είχα ερωτευθεί με τον ήχο των δημιουργών του. Ήθελα τόσο να μιλήσω για αυτό το συγκρότημα, όμως ήξερα πως ο κόσμος δεν ήταν έτοιμος για αυτούς ακόμα. Αλλά τώρα έφτασε το πλήρωμα του χρόνου, και δε θα μπορούσε να γίνει αυτή η ανάρτηση σε καλύτερη χρονική στιγμή.
wolf-alice-portrait-1-1
Ο λόγος για μια νέα, άκρως αναζωογονητική μπάντα που ακούει στο όνομα Wolf Alice. Σε μερικούς παρατηρητικούς, το όνομα, και κυρίως ο ήχος, μπορεί να θυμίζει κάτι, αλλά να μην ξέρουν τι ακριβώς. Μην ανησυχείτε όμως, για αυτό είμαστε εδώ.
Οι Wolf Alice λοιπόν, είναι συγκρότημα από το Λονδίνο, που ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα το 2010 (πρώτα ως ντουέτο και ύστερα ως κουαρτέτο από το 2012 μέχρι σήμερα) και μέχρι στιγμής έχει αποκτήσει πλειάδες θαυμαστών σε όλο τον κόσμο. Τα μέλη του αποτελούν οι Ellie Rowsell (τραγούδι, κιθάρα, πλήκτρα που και που), Joff Oddie (κιθάρα, που και που βιολί και λίγο πλήκτρα και φωνή), Theo Ellis (μπάσο και λίγο πλήκτρα/φωνή) και Joel Amey (ντραμς και λίγο πλήκτρα/φωνή). Το όνομά τους προέρχεται από την ομώνυμη ιστορία της Angela Carter, στο βιβλίο της The Bloody Chamber. Στο δυναμικό τους έχουν δύο στούντιο άλμπουμ, My Love Is Cool (2015) και Visions Of A Life (2017), καθώς επίσης και 2 EPs και 13 singles.
Ο ήχος τους χαρακτηρίζεται ως alternative rock, με στοιχεία indie, shoegaze και grunge, ενώ η επιρροή του παλιού, καλού και κλασικού 90΄s rock αναδίδει ένα αίσθημα νοσταλγίας στον ακροατή, αφού είναι σπάνιο να βρει κανείς ένα τόσο πετυχημένο κράμα μεταξύ της δοκιμασμένης από πολλούς πια ροκ συνταγής και της φρεσκάδας που προέρχεται από την ανατροπή των κανόνων που προσδιορίζουν το «πιασάρικο».
Και τώρα που τους γνωρίσαμε, ας επιστρέψουμε στο αρχικό μας ερώτημα: Τι μας θυμίζουν? Η απάντηση απλή. Μεταξύ της μουσικής τους παρουσίας σε επεισόδια διαφόρων τηλεοπτικών σειρών, αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη έκθεσή τους ήρθε με το T2: Trainspotting, όπου το τραγούδι τους Silk συμπεριλαμβανόταν στο τρέιλερ της ταινίας, καθώς και στο τέλος της. Αν έχετε δει, λοιπόν την ταινία, από εκεί μάλλον τους ξέρετε. Αν δεν έχετε δει την ταινία, κακώς, να πάτε γρήγορα να την δείτε. Μετά να αγοράσετε το My Love Is Cool από το Itunes, Spotify, Google Play ή όπου αλλού το βρείτε, είτε σε ψηφιακή μορφή είτε σε CD, και αν σας αρέσει (που μάλλον θα σας αρέσει), αγοράστε και το νέο τους άλμπουμ Visions Of A Life, και φροντίστε μέχρι το καλοκαίρι να έχετε μάθει όσα πιο πολλά τραγούδια μπορείτε, διότι….
ΕΡΧΟΝΤΑΙ!!! Στο Eject Festival φέτος 23 Ιουνίου στην Πλατεία Νερού! Μαζί τους θα είναι και άλλα θρυλικά ονόματα όπως Nick Cave And The Bad Seeds, Editors και άλλοι! Θα είναι σίγουρα μία αξέχαστη εμπειρία!

https://stylerivegauche.wordpress.com/
sweet jane eyre

Η ΚΊΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΆΖΕΙ ΈΝΑ ΛΈΙΖΕΡ 10 ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΦΟΡΈΣ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΌ ΑΠΌ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΉΛΙΟΥ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΔΙΑΣΧΊΣΕΙ ΤΟ ΔΙΆΣΤΗΜΑ

Η ΚΊΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΆΖΕΙ ΈΝΑ ΛΈΙΖΕΡ 10 ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΦΟΡΈΣ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΌ ΑΠΌ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΉΛΙΟΥ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΔΙΑΣΧΊΣΕΙ ΤΟ ΔΙΆΣΤΗΜΑ 


Η ΚΙΝΑ κατασκευάζει ένα mega-λέιζερ που είναι τόσο ισχυρό που θα μπορούσε να σκίσει κυριολεκτικά το χώρο.
Οι φυσικοί στη Σαγκάη κατασκευάζουν αυτό που αποκαλούν "σταθμό ακραίου φωτός", ο οποίος θα μπορούσε να λειτουργήσει μόλις το 2023.
Ο τελικός στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα τόσο ισχυρό λέιζερ που μπορεί να παράγει 100 παλμούς λέιζερ πεταβάτ - δηλαδή 100 εκατομμύρια δισεκατομμύρια βατ.
Για το περιβάλλον, αυτό είναι 10.000 φορές η δύναμη όλων των παγκόσμιων ηλεκτρικών δικτύων σε συνδυασμό.
Αυτοί οι τεράστιοι ισχυροί παλμοί θα μπορούσαν να στοχεύουν σε απίστευτα ακριβή σημεία που μετράνε μόλις τρία μέτρα επάνω - δηλαδή 2000 φορές λιγότερο από το πάχος ενός τυποποιημένου μολυβιού.
Αυτό σημαίνει ότι οι ερευνητές θα μπορούσαν να επιτύχουν μια ένταση λέιζερ 10 τρισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από το φως του ήλιου που χτυπά τη Γη.
Σύμφωνα με το επιστημονικό περιοδικό, αυτό το λέιζερ θα ήταν τόσο ισχυρό που «θα μπορούσε να σπάσει τον κενό χώρο».
Η ιδέα είναι να επιτευχθεί ένα φαινόμενο γνωστό ως "σπάσιμο του κενού", όπου τα ηλεκτρόνια σκίζονται μακριά από τα ποζιτρόνια (τους αντικατοπτριστές τους) στο κενό κενό του χώρου.
Αυτή τη στιγμή είναι δυνατή η μετατροπή της ύλης σε τεράστιες ποσότητες θερμότητας και φωτός, όπως αποδεικνύουν τα πυρηνικά όπλα. Αλλά η αντιστροφή της διαδικασίας είναι πιο δύσκολη - αν και ο Κινέζος φυσικός Ruxin Li πιστεύει ότι το λέιζερ του θα μπορούσε να το διαχειριστεί. "Αυτό θα ήταν πολύ συναρπαστικό. Θα σήμαινε ότι θα μπορούσατε να δημιουργήσετε κάτι από το τίποτα ", είπε.
Η ομάδα έχει ήδη δημιουργήσει μια λιγότερο ισχυρή εκδοχή που ονομάζεται Superintense της Σαγκάης Ultrafast Laser, η οποία είναι ικανή για έναν παλμό 5,3 petawatt.
Εάν το νέο λέιζερ τεθεί τελικά σε λειτουργία, θα μπορούσε να δώσει στους επιστήμονες έναν νέο τρόπο να επιταχύνει τα σωματίδια για προηγμένη έρευνα φυσικής.
Φυσικά είναι ..
"Ο τελικός στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα τόσο ισχυρό λέιζερ που μπορεί να παράγει 100 παλμούς λέιζερ πεταβάτ - δηλαδή 100 εκατομμύρια δισεκατομμύρια βατ."
και τι κάνεις με αυτό;
"Αυτό σημαίνει ότι οι ερευνητές θα μπορούσαν να επιτύχουν μια ένταση λέιζερ 10 τρισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από το φως του ήλιου που χτυπά τη Γη".

Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

Γιατί χρησιμοποιούμε τη φράση «Χτύπα Ξύλο» και χτυπάμε;

Γιατί χρησιμοποιούμε τη φράση "Χτύπα Ξύλο" και χτυπάμε;

Γιατί χρησιμοποιούμε τη φράση «Χτύπα Ξύλο» και χτυπάμε;

Οι ρίζες αυτής της φράσης βρίσκονται στην αρχαιότητα

Προφανώς πολλές φορές έχετε πει τη φράση, χωρίς να ξέρετε το νόημα πίσω από αυτή. Γιατί χτυπάμε ξύλο σαν “ασφάλεια” για την κακή τύχη; Από που προήλθε;
Δυστυχώς, κανείς δεν γνωρίζει με απόλυτη σιγουριά από που προήλθε και πόσα χρόνια μετράει η φράση “Χτύπα ξύλο”.
Γιατί το κάνουμε όμως αυτό; Που βρίσκονται οι ρίζες αυτής της… τελετής;; Ας ρίξουμε μια ματιά!
Υπάρχουν διάφορες θεωρίες. Η πρώτη από αυτές αφορά τις περισσότερες παγανιστικές κουλτούρες του αρχαίου κόσμου, από την Ιρλανδία μέχρι την Ινδία, που θεωρούσαν ότι τα δένδρα κατοικούνταν από τα πνεύματα της φύσης και συχνά τα ενσωμάτωναν στις τελετές και τις λατρείες τους.
Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, κάποιος χτυπούσε τον φλοιό ενός δένδρου με στόχο να επικαλεστεί τη βοήθεια του καλοπροαίρετου πνεύματος που ζει μέσα σε αυτό. Ακόμα και οι Ιρλανδοί πίστευαν πως αυτός ήταν ο τρόπος για να ευχαριστήσουν τα μικρά πλάσματα ή ξωτικά, για όλη την καλή τύχη που τους χάριζαν. Έτσι, με το πέρασμα του χρόνου, με το να χτυπήσει κανείς ένα δένδρο έδειχνε την ευγνωμοσύνη του για όλη τη καλή τύχη που είχε και αναγνώριζε το γεγονός ότι τα πνεύματα του δάσους αξίζουν τις ευχαριστίες του για τις ευλογίες που δίνουν, σε περίπτωση ειδικά που όταν θυμώσουν μπορούν να αλλάξουν τη τύχη κάποιου από καλή σε κακή.
Όπως ποτέ δεν ήταν καλή ιδέα να προκαλεί κάποιος την οργή των θεών, έτσι ο σεβασμός στα πνεύματα θεωρείτο ζωτικής σημασίας, για την αποφυγή σοβαρών αντιδράσεων εκ μέρους τους και κατά συνέπεια κακή τύχη.
Μία δεύτερη θεωρία δίνει τα εύσημα στους Χριστιανούς, που μετέτρεψαν τις παγανιστικές παραδόσεις σε δικές τους. Κατ’ αυτούς, το ξύλο συμβόλιζε τον Σταυρό, πάνω στον οποίο θυσιάστηκε ο Χριστός. Έτσι, το να χτυπά κανείς ξύλο σημαίνει περισσότερο ή λιγότερο ότι επικαλείται την προστασία του Χριστού.
Σύμφωνα όμως με την ελληνική μυθολογία[1] οι Δρυάδες (ενικός: η Δρυάς) ήταν Νύμφες των δασών. Το όνομά τους προέρχεται από τη Δρυς. Σύμφωνα με την παράδοση, ήταν νύμφες των δέντρων, ειδικά των βελανιδιών, κάτω από τις οποίες ζούσαν, Οι αρχαίοι τις διέκριναν από τις Αμαδρυάδες, οι οποίες ήταν οι ψυχές των φυτών και ζούσαν όσο και αυτά, ενώ οi Δρυάδες ήταν αθάνατες[2].
Αν και από τον Όμηρο είναι γνωστές πολλές ονομαστές νύμφες εντούτοις δεν αναφέρονται αυτές. Οι Δρυάδες μαζί με τις Ορειάδες ή Ορεστιάδες συνόδευαν τους Ολύμπιους θεούς στα όρη και τις χαράδρες και ιδιαίτερα συνέρχονταν ερωτικά μέσα σε ωραία σπήλαια με τους Σειληνούς και τον Ερμή, παίζοντας και αστειευόμενες με τον Απόλλωνα, τον Πάνα, τον Πρίαπο κ.ά. Συχνά τις Δρυάδες φαίνεται να τις καταδίωκαν οι Σάτυροι.
«Αρχομένου του μηνός Αυγούστου μέχρι της 15 αυτού, ήτοι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, αι εξ επαγγέλματος λευκάστραι διακόπτουσι τας εργασίας των όπως αι Δρυμάδες λέγουσαι ότι αι δρύμαι τη λίμνης (Καστοριάς) κόπτουσι τα πανιά των». [3]
Οι συνοδίται μου, άφωνοι ως οι ιχθείς, έντρομοι υπέρ το δέον και κεκυφότες, ταπεινώς συνέστελλον και αυτόν της αναπνοής των το ελάχιστον ήχον, από φόβον μήπως αναδύσωσιν εκ του Ταρτάρου οι Άρπυιαι και τους καταφάγωσιν. Έκαστον κίνημα φύλλου, πας μακρόθεν προερχόμενος κρότος ρυάκων, κάθε πάταγος κλάδου και η εκ συγκυρίας κατάπτωσις λίθου εκ βράχων ανώρθωνε τας τρίχας της κεφαλής των και τους απέλπιζεν. Ούτως ηθικώς διετέλουν καθ’ άπασαν την οδοιπορίαν μας μέχρι των σερβικών ορίων.[4]
Μεταξύ των Δρυάδων γνωστότερες ήταν η Ερατώ, η οποία με τον Αρκάδα απόκτησε τον Αζάνα, τον Αφείδαντα και τον Έλατον, η Φιγαλία και η Τιθορέα από τις οποίες και οι σχετικές πόλεις της Αρκαδίας και της Φωκίδας αντίστοιχα, καθώς και η Ευρυδίκη η σύντροφος του Ορφέα. Οι Δρυάδες καλούνταν επίσης και «Αμαδρυάδες», ή «Αδρυάδες», ή «Δρυμίδες»και συχνά συγχέονταν με τις Ναϊάδες και άλλες Νύμφες, ενώ στη πραγματικότητα δεν ήταν τίποτε άλλο παρά η ανθρωπόμορφη ιδέα του θροΐσματος των φύλλων των δένδρων και των ήχων των υδάτων ιδιαίτερα σε βουνά, ρέματα, σπήλαια, πηγές και χαράδρες που διακόπτουν την ηρεμία και την ησυχία της φύσης.
Μεγάλη συλλογή αγγλικών λέξεων με ελληνική ρίζα
Μέσα στα μεγάλα δέντρα με τις πλούσιες φυλλωσιές, κατοικούσαν οι Δρυάδες.Ήταν νεράιδες καλές, λυγερές και χαρούμενες, αθάνατες όσο ζούσε το δέντρο τους. Αυτές οι όμορφες νεράιδες, προστάτευαν όχι μόνο την φύση, αλλά και τους θνητούς. Όταν ένας άνθρωπος φοβόταν κάποιο κακό, όταν άκουγε λόγια απειλητικά και κατάρες, έτρεχε στο δέντρο μιας Δρυάδας και χτυπούσε με το χέρι του τον κορμό. Η Δρυάδα άκουγε τον κτύπο και αμέσως έδιωχνε μακρυά το κακό, τον φόβο και την συμφορά. Από εκείνα τα χρόνια μας έμεινε η συνήθεια να χτυπάμε ξύλο, έστω κι` αν ούτε δέντρα ούτε και νεράιδες υπάρχουν πια γύρω μας.
Παραπομπές
Παυσανίας, Ελλάδος περιήγησις VIII.4.2
Εγκυκλοπαίδεια Δομή, τόμ. 8, σ. 298 ISBN 960-8177-58-8
Παναγιώτης Παπαναούμ, Αυτοβιογραφία, Λειψία 1873
Παναγιώτης Παπαναούμ, ό.π.
Πηγές: [1][2]
https://ethernews.com/

Η σαρωτική εφηβεία της μέσης ηλικίας και τα χαμένα όνειρα που επιστρέφουν

Η σαρωτική εφηβεία της μέσης ηλικίας και τα χαμένα όνειρα που επιστρέφουν

Η σαρωτική εφηβεία της μέσης ηλικίας και τα χαμένα όνειρα που επιστρέφουν

Επειδή ο άνθρωπος ρέπει στην αμεριμνησία και τη νωθρότητα, συνεχώς αναβάλλει τις σοβαρές αποφάσεις του, τις βαθιές τίμιες εκτιμήσεις του, την αυτοκριτική και τους απολογισμούς του, για τότε που δε γίνεται πια να τις απωθήσει. Γιατί έρχεται ένας καιρός, ευτυχώς, που οι εκτιμήσεις τούτες, οι απολογισμοί, οι αυτοκριτι­κές, δεν αναβάλλονται: Δεν πάει άλλο!
Μια τέτοια κρίσιμη χρονική καμπή είναι και για τη ζωή μιας γυναίκας η μέση ηλικία. Η καμπή τού «δεν πάει άλλο», του «τώρα ή ποτέ». Για να ακολουθήσει η επι­κίνδυνη όσο και εσφαλμένη εγκατάλειψη στο «ποτέ…» Όλα συνηγορούν σ’ αυτά τα επώδυνα αισθήματα. Τα παιδιά ενηλικιώνονται και αυτονομούνται. Φεύγουν από το σπίτι για σπουδές, για τους δικούς τους έρωτες, για τις δικές τους παρέες, χωρίς να ενδιαφέρονται για τις συμβουλές της, τη φροντίδα της, τα παράπονα της, τις απειλές της. Φεύγουν με τρόπο ήπιο ή με τρόπο εμπόλε­μο και εκρηκτικό, ανάλογα- όμως φεύγουν. Οι γονείς της, νεκροί ή γερασμένοι, δεν έχουν πια την ισχύ να επη­ρεάζουν μυαλό και αισθήματα όπως παλιά. Ο σύζυγος, συχνά, δεν είναι ο άντρας που ερωτεύτηκε. Δοσμένος τώρα στα δικά του μονοπάτια, μπερδεμένος στον δικό του ψυχολογικό χάρτη, έχει γίνει με τον καιρό ένας αδελ­φός, ένας συγκάτοικος, ένα παθητικό κουτί παραπό­νων, ένας αποφασισμένος αντίπαλος, ένας ξένος. Την εγκατέλειψε ίσως από χρόνια, είτε συναισθηματικά εί­τε και συνολικά, και τον εγκατέλειψε κι αυτή. Οι φίλοι, είτε χαμένοι σε άλλες επιλογές είτε πληκτικά δεδομένοι, δεν μπορούν να βοηθήσουν. Ζουν τα δικά τους βάσανα.
Και τότε μια γυναίκα νιώθει μόνη. Έχει μάλλον το χρόνο να το παραδεχτεί πως είναι μόνη, πως ήταν μόνη από πολύ παλιά.
Εγώ θα έλεγα πως είναι ελεύθερη, όμως εκείνη νιώθει πως είναι μόνη. Και αποτυχημένη. Και άδεια. Και κουρα­σμένη. Διότι η ελευθερία που τώρα επιτέλους — θέλει δε θέλει— της προσφέρεται, την απαλλάσσει μεν από δεκαετιών ασφυκτικά και παραμορφωτικά για την ψυ­χή καθήκοντα, αλλά τη βρίσκει απροετοίμαστη, απαίδευ­τη στο να μπορεί να αναγνωρίζει τα πραγματικά της συ­ναισθήματα. Πολύ ανίκανη να τα διαχειρίζεται. Δεν έχει μάθει άλλωστε να ασχολείται με τον εαυτό της, δεν είχε χρόνο ποτέ. Της τον λεηλάτησαν οι άλλοι κι εκείνη αυτονόητα τον παρέδωσε. Κοιτάει τώρα πίσω και βλέ­πει εκκρεμότητες. Ακρωτηριασμένες επιθυμίες. Ατρο­φικές απόπειρες. Προδοσίες. Σπανίως είναι ένας άλλος ο προδότης μας. Ο ίδιος ο εαυτός μας είναι που πρόδω­σε τον αληθινό εαυτό μας. Και τώρα, στη μέση ηλικία, αναγκάζεται να το υποπτευτεί αυτό. Να πονέσει. Να συντριβεί και να αποφασίσει τελειωτικά: Θα επανορ­θώσω ή θα αφεθώ στη φθορά; Θα αντλήσω από εμπειρίες, γνώση, αναγεννημένες λαχτάρες, νέα ελευθερία ή θα ακολουθήσει η καρδιά και το πνεύμα μου — τούτα τα εν δυ­νάμει αιώνια κομμάτια του είναι μου — το μαρασμό που βλέπω πάνω στο σώμα μου και μέσα στον καθρέφτη; Θα παραδοθώ στην ηδονή της τεμπελιάς, της αδράνειας και της γκρίνιας ή θα πετάξω σε ταξίδια ζωής, συναρπαστι­κά; Θα κλείσω το ημερολόγιο μου ή θα ξεφυλλίσω το τε­ράστιο βιβλίο της ζωής σε παρακάτω κεφάλαια; Θα νι­κήσει η τωρινή ευκολία της παραίτησης ή η δύσκολη προοπτική της δράσης; Το εύκολο που με τον καιρό θα γίνεται όλο και πιο επαχθές ή το δύσκολο που με τον καιρό γοητεύει και λυτρώνει;
Τα χαρτάκια με τις επιθυμίες
Ο Ζίγκμουντ Φρόιντ γράφει πως Ευτυχία είναι η εκπλή­ρωση κάποιας παιδικής επιθυμίας. Γι’ αυτό ο πλούτος δίνει τόσο ελάχιστη ευτυχία. Το χρήμα δεν είναι επιθυ­μία της παιδικής ηλικίας.
Σε μια ομάδα ατόμων πάνω από σαράντα χρόνων έδωσα αυτήν ακριβώς την ερώτηση και ζήτησα να θυ­μηθούν τον παλιό, παιδικό, νεανικό κόσμο τους και να μου απαντήσουν γραπτά και ανυπόγραφα. Κανένα πρέ­πει, καμιά εικόνα τους να μην επηρεάσει δηλαδή ένα τόσο σημαντικό και ευαίσθητο ταξίδι στην ενδοσκόπη­ση. Ελάχιστοι απάντησαν πως είχαν πραγματώσει το παι­δικό όνειρο τους. Κι όμως! Ήταν τόσο απλά και εφικτά τα περισσότερα από εκείνα τα παιδικά όνειρα που μου έγραψαν στα χαρτάκια: Ήθελα να γίνω δάσκαλος. Για­τρός. Νοσοκόμα. Πιλότος. Ιεραπόστολος. Μαμά. Τα κρά­τησα και τα έβαλα στο συρτάρι μου, σ’ ένα φάκελο που γράφει απ’ έξω: Τα χαρτάκια με τις επιθυμίες. Τα κοιτώ με θλίψη, με νοσταλγία, και ξαναθυμάμαι την κουβέντα του Τσέχωφ: «Θεέ μου, πόσο κοντά απ’ την ευτυχία περ­νάει ο άνθρωπος…» Ακόμα, ο ίδιος ο Φρόιντ είπε: «Πάει καιρός που ανακάλυψα ότι χρειάζεται απλώς λίγο θάρ­ρος για να εκπληρωθούν επιθυμίες, θεωρούμενες μέχρι τότε ανέφικτες».
Λίγο θάρρος! Το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε: Καλοσύνη χωρίς δύναμη δεν είναι καλοσύνη. Όποιος φοβάται ζει μισή ζωή.
Ο λόγος όμως που έβαλα την ομάδα να μου γράψει τις παλιές επιθυμίες της δεν ήταν για να τους στενοχω­ρήσω. Να συγκρίνουν αυτό που τώρα έχουν μ’ εκείνο που τότε ήθελαν, και να απογοητευτούν. Ο λόγος μου ήταν πιο υγιής και ζωηρός από την αυτοκριτική, την αυτομομφή και τη στάσιμη πίκρα. Ήθελα να σκεφτούν μό­νοι τους πως ίσως υπάρχει καιρός. Ειδικά τώρα, σ’ αυτή την ηλικία που, επιμένω, είναι επίσης μια ηλικία απε­λευθέρωσης —γι’ αυτό άλλωστε οι άνθρωποι τρομάζουν τόσο απ’ αυτήν —, μπορούν να επανορθώσουν κάτι απέ­ναντι στον παραπονεμένο, θυμωμένο, αυθεντικό τους εαυτό που κακοποίησαν. Να προσπαθήσουν τώρα να κάνουν κάτι από εκείνο που τότε επιθυμούσαν. Κι αν όχι ακριβώς εκείνο, κάτι παραπλήσιο, συγγενικό, που θα ξεδιψάσει την περιφρονημένη λαχτάρα και θα δώσει χαρά και δύναμη. Χαρά που είναι η γεύση του Παρα­δείσου.
Αν σε ηλικία ώριμη και δύσκολη, μια γυναίκα —αλλά και άντρας, γιατί, ως γνωστόν, η κλιμακτήριος αφορά και στα δύο φύλα, μόνο που οι άντρες κρύβουν πιο συ­στηματικά και πιο νοσογόνα τα αισθήματα τους και δεν τα μαθαίνουμε – συνεχίζει να υποφέρει επί χρόνια με τα κλασικά συμπτώματα της δυσθυμίας, της κατάθλι­ψης, της παραίτησης, των ψυχοσωματικών, της υστερίας, κι όλα όσα χαρακτηρίζουν την κλιμακτήριο, είναι επει­δή, ξανά, κάτι αρνείται να κάνει για τον εαυτό της σω­στά. Θάβει ξανά τη νέα, μεγάλη της ευκαιρία. Είναι που δεν αξιοποιεί τη νέα πρόταση για ζωή αληθινή, ζωή δι­κή της, του πεπρωμένου της, και αυτοπροδίδεται πάλι. Ο εαυτός της, έστω και αργότερα, έστω και μέσα σε γκρί­ζο σκηνικό, την καλεί σπαραχτικά να συμφιλιωθούν, να συνομιλήσουν, να ενωθούν, να υπερβούν τον χρόνιο δι­χασμό που τους τυράννησε.
Είναι υπεύθυνη για το πώς θα ανταποκριθεί στην κλή­ση, πολύ περισσότερο υπεύθυνη από τότε, κατά τη φουρ­τουνιασμένη της, ερωτευμένη, άπειρη, καταπιεσμένη από γονείς, νιότη. Και το ξέρει. Γι’ αυτό θυμώνει, πικραίνε­ται, απελπίζεται και το ρίχνει στις διάφορες επιφανεια­κές φυγές: στα χαρτιά, στο φαγητό, στα ψώνια, στο άψυ­χο σεξ, στις γελοίες προσωρινές ερωτοδουλειές, στις πλαστικές εγχειρίσεις, στο κουτσομπολιό. Όμως το να φεύγεις απ’ τον εαυτό σου είναι προσπάθεια μάταιη. Όσο του φεύγεις τόσο εκείνος σε αλυσοδένει και σε τραβάει με βία πίσω. Όλο και πιο θυμωμένος.
Και πάλι εσύ αποφασίζεις. Σε όλα και για όλα αποφασίζεις εσύ. Ακόμα και για το θάνατο σου εσύ αποφα­σίζεις, υποστηρίζουν κάποιες αρχαίες διδασκαλίες. Και ο θάνατος είναι πολλών ειδών. Για να θυμηθούμε εκεί­νο το εύστοχο: «Πέθανε στα είκοσι του και τον έθαψαν στα ογδόντα πέντε του».
Τα αποσπάσματα προέρχονται από το βιβλίο της Μάρως Βαμβουνάκη «Ο Παλιάτσος και η Άνιμα», εκδόσειςΨυχογιός
Πηγές: [1][2]

Read more at https://ethernews.com/i-efiveia-tis-mesis-ilikias-kai-oneira/#tqjQMpbkaAG5XeRc.99

Πάτρα: Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι - Δείτε βίντεο ντοκουμέντο

Πάτρα:  Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι  -  Δείτε βίντεο ντοκουμέντο Φωτογραφία flamis Επιχείρησαν να κλέψουν και βέσπα Δ...