Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Ο ΔΙΚΤΥΩΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΜΟΝΟΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΟΥ

Ο δικτυωμένος άνθρωπος,μόνος με τα δίχτυα του

Δικτυωμένοι αδιάκοπα, παγιδευτήκαμε στα ίδια μας τα δίχτυα. Ζωές «συνδεδεμένες» με το κοινό τους, λεπτό προς λεπτό, σε όλα τα μέσα: facebook, twitter, instagram, snapchat, pinterest και ο κατάλογος τελειωμό δεν έχει, ένα προς ένα και όλα μαζί ταυτόχρονα.Είναι πλέον οι ζωές μας μόνο μια σειρά αψεγάδιαστων και φιλτραρισμένων φωτογραφιών, αστείων βίντεo και ίνστα στόρις;  Ζούμε με τη δικτύωσή μας ή ζούμε για την δικτύωσή μας;

Ερχόμαστε πιο κοντά στον εαυτό μας, ή απομακρυνόμαστε από αυτόν;Μας γνωρίζουν καλύτερα οι άλλοι ή κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας; Ο καθρέφτης αυτός του ναρκισσισμού μας, μήπως γίνεται σιγά σιγά λίμνη και μας καταπίνει; Έχουμε όντως τον έλεγχο όλης αυτής της υπερέκθεσης και της δημοσιοποίησης της προσωπικής μας ζωής;

Πόσο μοναχικοί είμαστε, πόσο ανασφαλείς και πόση επιβεβαίωση αναμένουμε από τις οθόνες μας; Τόσο μεγάλο θέμα η έξωθεν επιβεβαίωση. Και ναι, είναι θέμα διαχρονικό, το αίσθημα του ανήκειν. Δικαιολογημένη η ανάγκη για αποδοχή, και επιβράβευση, είναι όμως η διαδικτυακή κατάταξη των λάϊκς, των προβολών και των ακολούθων ένα υγιές περιβάλλον για να εναποθέσει κανείς τον εαυτό του προς κρίση;

Έγινε η διαδικτυακή απήχηση, κάποιο είδους μέτρου αξιολόγησης προσωπικοτήτων; Και ποιους βάλαμε κριτές; Γίναμε όλοι κριτές όλων; Με ποια κριτήρια γίνεται η κατάταξη; Εμείς θέσαμε κάποιο όριο σ’αυτό το παιχνίδι ή αποδεχτήκαμε απλά τους κανόνες του παιχνιδιού; Έγινε το μέσον υποκείμενο; Έγινε το μέσον αυτοσκοπός; Το χρησιμοποιούμε ή μας χρησιμοποιεί;

Που είναι ο άνθρωπος πίσω από όλα αυτά; Όντως αντικαταστάθηκαν η αγκαλιά με λαϊκ, η συνάντηση με ίνμποξ, η αγάπη με προβολές;

Μπα. Η ουσία η ανθρώπινη δε χάνεται. Η αγάπη, η αγκαλιά, το φιλί, το βλέμμα δεν αντιγράφεται, δεν αντικαθιστάται. Ώρα να τα ζη(τή)σουμε , όπως τα ξέραμε.

Η και όχι; Μήπως τα ανθρώπινα εξελίχτηκαν παράλληλα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , και δεν το πήραμε χαμπάρι; Μήπως πλέον μας είναι αρκετό το λάϊκ και το ίνμποξ; Μήπως βιώνουμε μια μετεξέλιξη των ανθρώπινων σχέσεων;

Πόσο μόνος στην οθόνη του ο σύγχρονος δικτυωμένος άνθρωπος. Πόσο μόνος του με το είδωλο του στα σόσιαλ μίντια. Κάθε πρωί το ακονίζει, και το βράδυ τον κόβουν οι ακανόνιστες πλευρές του. Το πρωί το ΄χτίζαν, το βράδυ γκρεμιζόταν. Το πρωί εξαφανίζει τα ψεγάδια, φιλτράρει τις ατέλειες, το απόγευμα βλέποντας το είδωλο του αρκετές φορές, αρχίζει να πιστεύει, ότι είναι όντως αληθινό. Βράδυ, η πραγματικότητα με πολλά ψεγάδια, χωρίς φίλτρα και με τις υπερδυνάμεις της εξαφανίζει το είδωλο, και παρουσιάζει τον αφόρητο εαυτό. Μόνος. Γυμνός από λάϊκ και προβολές. Αντικρίζει το αφιλτράριστο εγώ. Βλέπει τη μοναξιά του κατά πρόσωπο. Την αντιμετωπίζει ή της υπεκφεύγει;

Ποιος μπορεί να επαναστατήσει σε αυτή την νέα τάξη πραγμάτων; Και ποιο αντίκρισμα θα έχει αυτή η επανάσταση; Ποιος να πάει αντίθετα στο ρεύμα, να μη φωτογραφίσει, να μην κοινοποιήσει την παρουσία του, να μην τραβήξει βίντεο; Ποιος είναι τόσο γενναίος να ζήσει στα αλήθεια;Ποιος είναι τόσο γενναίος να ζήσει χωρίς τη ζητωκραυγή του πλήθους ή της ψευδαίσθησης της;

Σκηνοθεσία της ώρας, της μέρας της στιγμής, φτιάξαμε καρέ καρέ το άλμπουμ της ζωή μας και καθόμαστε και το κοιτάμε σαν να ήταν η ζωή κάποιου άλλου. Γίναμε θεατές της ίδιας μας της ύπαρξης. Γίναμε μόνιμοι θεατές των ζωών των άλλων. Καθημερινά χρυσές κορνίζες με τα καλύτερα στιγμιότυπα, επιτυχίες και κατορθώματα, χαρές και λύπες, ταξίδια και εμπειρίες. Προσεκτικά καδραρισμένες και δοσμένες στο κοινό τους. Απλά. Εύκολα. Γρήγορα. Αυθόρμητα και σχεδιασμένα την ίδια στιγμή.

Χωρίς φωτογραφία πλέον είναι σαν να μη ζούμε. Φωτογραφιζόμαστε, άρα υπάρχουμε.

Είναι όντως έτσι;

Απομονωθήκαμε και απομονώσαμε. Εξυψώσαμε τη φωτογραφική ομορφιά. Τονίσαμε την οπτική, και χάσαμε την προοπτική. Και η αληθινή ομορφιά που κανένας φακός δεν μπορεί να την καταγράψει, και μόνο μπορείς να τη ζήσεις,είναι εκεί και κάνει μόνη της αντιπολίτευση.

Μήπως μας φωνάζει, λοιπόν η πραγματικότητα, να ξεκολλήσουμε από τις εθιστικές οθόνες μας, που σαν άλλες σειρήνες μας κρατάνε μακριά από τα όμορφα, τα ουσιαστικά, τα ανθρώπινα.

Μήπως είναι η ώρα της νόστου μας στα ανθρώπινα, να κοιτάξουμε γύρω μας και όχι στην οθόνη μας, να κοιτάξουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα κατάματα, να ψάξουμε αγάπη και επιβράβευση στην αγκαλιά και στη στοργή των αγαπημένων.

Τι μας προσφέρουν στα αλήθεια οι διαδικτυακές ιαχές. Ποια ανασφάλεια ή ποια αδυναμία μας καλύπτουν.


http://www.apenantioxthi.com/

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΡΑΝΟΥΣ

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους γερανούς

γερανός
Οι γερανοί είναι μεγάλα πουλιά με μακρύ λαιμό και πόδια, ένα βελτιωμένο σώμα και μακρά, στρογγυλεμένα φτερά.
Από τις δυνατές κλήσεις τους στους περίπλοκους χορούς τους, οι γερανοί έχουν μαγέψει ανθρώπους εδώ και αιώνες.
Υπάρχουν 15 είδη γερανών σε 4 γένη .
Οι γερανοί βρίσκονται σε όλες τις ηπείρους εκτός από τη Νότια Αμερική και την Ανταρκτική .
Ζουν σε υγρότοπους και οικότοπους βοσκοτόπων .
Η διάρκεια ζωής είναι από 20 έως 50 χρόνια στην άγρια ​​φύση , ανάλογα με το είδος. Ο παλαιότερος γνωστός γερανός ήταν ο Σιβηριανός γερανός που έζησε 83 χρόνια στην αιχμαλωσία.
Οι γερανοί κυμαίνονται σε μέγεθος από τον γερανό demoiselle , ο οποίος έχει μήκος 90 εκατοστά (35 ίντσες), στον γερανό Sarus (το πιο ψηλό πτητικό που πετάει στον κόσμο), το οποίο μπορεί να φτάσει τα 180 cm (70 in) ο βαρύτερος είναι ο ερυθροδεμένος γερανός , ο οποίος μπορεί να ζυγίζει 12 κιλά (26 λίβρες) πριν από τη μετανάστευση.
γερανός-2
Τα χρώματα των γερανών καλύπτουν  ένα ευρύ φάσμα στολισμού από διακοσμητικές γραμμές και κορυφές μέχρι τα σκούρα χρώματα των φτερών.
Σε αντίθεση με τους παρόμοιους, αλλά μη σχετιζόμενους με τους ερωδιούς , οι γερανοί πετούν με τεντωμένους λαιμούς και δεν τους τραβούν πίσω.
Οι γερανοί έχουν χρονομετρηθεί να πετούν με 72 χιλιόμετρα (45 μίλια) ανά ώρα .
γερανοί πετούν
Αυτοί που πετούν υψηλότερα είναι οι Ευρασιατικοί γερανοί, που πετούν πάνω από τα Ιμαλάια σε υψόμετρα έως 10.000 μέτρα  (32.800 πόδια) - αυτό είναι το ταξιδιωτικό ύψος για τα jetliners!
Ορισμένα είδη και πληθυσμοί γερανών μεταναστεύουν σε μεγάλες αποστάσεις. αλλά ορισμένοι άλλοι δεν μεταναστεύουν καθόλου .
Οι γερανοί είναι ημερήσια πουλιά.
Ο γερανός κοιμάται στο ένα πόδι με το κεφάλι του κάτω από την πτέρυγα του και το άλλο του πόδι που έχει διπλώσει στο σώμα του.
γερανός ύπνου
Αυτά τα αξιοσημείωτα πουλιά έχουν ένα απέραντο φωνητικό σύστημα επικοινωνίας . Κάθε είδος έχει τον δικό του τόνο και ποσότητα, από τις απαλές κηλίδες των στεφανωμένων γερανών έως την φλογερή κλήση των γερανών της Σιβηρίας. Οι γερανοί χρησιμοποιούν επίσης τη γλώσσα του σώματος για επικοινωνία.
Οι γερανοί είναι ευκαιριακοί τροφοδότες που αλλάζουν τη διατροφή τους ανάλογα με την εποχή και τις δικές τους ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά . Τρώνε μια ποικιλία ειδών από κατάλληλα μεγέθους μικρά τρωκτικά, ψάρια , αμφίβια και έντομα, σπόρους, μούρα και φυτά.
Όλοι οι γερανοί, νέοι και ηλικιωμένοι, συμμετέχουν σε περίτεχνο, ενθουσιώδη " χορό ", συχνά μόνο για τη διασκέδαση! Για τους νέους, ο χορός βοηθά στην ανάπτυξη φυσικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Χρησιμεύει ως ιεροτελεστία για τους ενήλικες και καθιερώνει ζευγάρια έτοιμα για αναπαραγωγή. Σε ένα σμήνος γερανών, όταν αρχίσει ο χορός, μπορεί γρήγορα να μεταδοθεί, με όλους τους γερανούς να συμμετέχουν.
χορός γερανός
Οι γερανοί είναι μοναχικοί κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγικής περιόδου, και συμβιώνουν σε ζεύγη, αλλά κατά τη διάρκεια της μη αναπαραγωγικής περιόδου είναι μια ενιαία ομάδα , σχηματίζοντας σε μεγάλα κοπάδια όπου οι αριθμοί τους είναι πολύ μεγάλοι..
Οι γερανοί ζούν πολλά χρόνια και είναι  μονογαμικοί, δημιουργώντας μακροχρόνιους δεσμούς ζευγών που μπορεί να διαρκέσουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής των πουλιών. Τα ζεύγη των ομολόγων αρχίζουν να σχηματίζονται στο δεύτερο ή το τρίτο έτος της ζωής, αλλά μπορεί να είναι αρκετά χρόνια μετά που θα έχουν την πρώτη επιτυχημένη περίοδο αναπαραγωγής.
Οι γερανοί είναι εδαφικοί ( κάνουν τις φωλιές τους στο έδαφος ) και γενικά εποχιακοί κυνηγοί .
Οι γερανοί κατασκευάζουν μια πλατφόρμα και φωλιάζουν σε ρηχά νερά και τυπικά επωάζουν δύο αυγά τη φορά.Και οι δύο γονείς βοηθούν στην εκτροφή των νέων, τα οποία παραμένουν μαζί τους μέχρι την επόμενη αναπαραγωγική περίοδο .
γερανός γερανός
Λόγω του μεγάλου μεγέθους των γερανών ενηλίκων, έχουν λίγους φυσικούς θηρευτές στο περιβάλλον τους. Αλεπούδες , άγρια ​​ζώα και μεγάλα αρπακτικά πουλιά, συμπεριλαμβανομένων των κουκουβάγιων και των αετών είναι οι πιο συνηθισμένοι θηρευτές του γερανού και κυρίως των νεοσσών τους.
Σε όλη την Ασία, ο γερανός είναι σύμβολο της ευτυχίας και της αιώνιας νεότητας . Στην Ιαπωνία, ο γερανός είναι ένα από τα μυστικιστικά ή ιερά πλάσματα (άλλα περιλαμβάνουν τον δράκο και τη χελώνα) και συμβολίζει την καλή τύχη και τη μακροζωία λόγω της μυστηριώδους διάρκειας ζωής του χίλια χρόνια.
Ένας αρχαίος ιαπωνικός θρύλος υπόσχεται ότι όποιος αναδιπλώνει χίλιους γερανούς origami θα λάβει μια επιθυμία από γερανό.
γερανοί χαρτί origami
Στην Κίνα, πολλά στυλ kung fu εμπνέονται από τις κινήσεις των γερανών στην άγρια ​​φύση , με το πιο διάσημο στυλ να είναι το Wing Chun, το Hung Gar (τίγρης γερανός) και το Shaolin Five Animals στυλ αγώνων. Οι κινήσεις γερανών είναι γνωστές για τη ρευστότητα και τη χάρη τους.
Οι ελληνικοί και οι ρωμαϊκοί μύθοι συχνά απεικόνιζαν τον χορό των γερανών ως αγάπη χαράς και εορτασμού της ζωής και ο γερανός συχνά συνδέεται με τον Απόλλωνα και τον Ηφαίστο.
Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι κοσμούσαν τους τάφους τους με εικόνες γερανών.
Η σημαία της Ουγκάντα χαρακτηρίζεται από ένα γερανό με στέμμα, καθιστώντας την μία από τις λίγες εθνικές σημαίες που φέρουν την εικόνα ενός πουλιού.
Αποτέλεσμα εικόνας για η σημαία της Ουγκάντα
Οι γερανοί είναι από τα παλαιότερα πουλιά που ζουν στον πλανήτη . Ένας απολιθωμένος γερανός που βρέθηκε στις απολιθωμένες εκτάσεις Ashfall στη βορειοανατολική Νεμπράσκα, εκτιμάται ότι είναι περίπου 10 εκατομμύριων ετών.
Interesting facts about cranes | Just Fun Facts

Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

Τούρτα μακαρόνια του Μεγάλου Ουαϊόμινγκ

Τούρτα μακαρόνια του Μεγάλου Ουαϊόμινγκ


υπέροχο κέικ μακαρόνια wyoming



υπέροχο κέικ μακαρόνια wyoming

Ο Karlos Arguiñano μας εξέπληξε και πάλι προετοιμάζοντας έναν υπέροχο και πρωτότυπο τρόπο παρασκευής ζυμαρικών. Αυτή τη φορά είναι με τη μορφή κέικ, η οποία συνοδεύεται από λαχανικά και κρέας, επιτυγχάνοντας έτσι ένα θρεπτικό πιάτο για να βάλουμε στο τραπέζι μας.

Συστατικά (4-6 άτομα)

250 γρ. μακαρόνια
4 κρεμμύδια
2 χοντρές φέτες ζαμπόν
100 γρ. σπανάκι
3-4 κουταλιές σάλτσας ντομάτας
4 αυγά
1 φυσικό γιαούρτι
1 ποτήρι γάλα
100 γρ. του σκληρυνθέντος τυριού
νερό
ελαιόλαδο
αλάτι
μαύρο πιπέρι


Προετοιμασία

Το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να βάλουμε τα ζυμαρικά να μαγειρέψουν. Για να το κάνετε αυτό, σε μια κατσαρόλα με άφθονο βραστό νερό και μια πρέζα αλάτι. Όταν τα έχουμε μαγειρεμένα, τα χωρίζουμε σε δύο κύπελλα.

Το επόμενο πράγμα που θα κάνουμε, θα είναι η δημιουργία της κρέμας. Γι 'αυτό, σε ένα ποτήρι για τους μίξερ, κελύφουμε τα δύο αυγά, προσθέτουμε το γάλα και το γιαούρτι και την εποχή, και στη συνέχεια χτυπάμε με το μπλέντερ. Μόλις το κουνήσουμε, το διατηρούμε.

Σε ένα από τα κύπελλα με μακαρόνια, αδειάζετε τη σάλτσα ντομάτας και μισή κρέμα, διατηρώντας το άλλο μισό. Αυτό το ανακατεύουμε καλά, τοποθετώντας το σε ένα καλούπι με το χαρτί ψησίματος κάτω. Το βάζουμε στο φούρνο, σε 180 º για 6-8 λεπτά. Το κρατάμε στο καλούπι.

Παίρνουμε το σπανάκι και το πλένουμε καλά. Το προσθέτουμε στο ποτήρι με την κρέμα και το χτύπησα, για να αποκτήσουμε μια πράσινη κρέμα. Αυτό προσθέτουμε στο άλλο μπολ ζυμαρικών.

Τέλος, κόβουμε το κρεμμύδι και σε ένα τηγάνι τον καφέμε με λίγο λάδι. Στη συνέχεια προσθέτουμε το κομμένο ζαμπόν. Όταν το έχουμε έτοιμο, αφαιρούμε το λάδι και το κρεμμύδι και το ζαμπόν το βάζουμε στην κορυφή των ψημένων μακαρόνια. Πάνω από όλα αυτά, προσθέτουμε τα ζυμαρικά με την πράσινη σάλτσα.

Όλα τα παραπάνω, το βάζουμε πίσω στο φούρνο για 20 λεπτά σε 180º. Μετά από αυτό το διάστημα, το βγήκαμε και το χωρίσαμε σαν να ήταν τούρτα.

Μέσω: Antena3

https://solorecetas.com/

Ο Ωκεανός στο Τέλος του Δρόμου: ένα σκοτεινό παραμύθι φαντασίας και ενηλικίωσης

Ο Ωκεανός στο Τέλος του Δρόμου: 

ένα σκοτεινό παραμύθι φαντασίας και ενηλικίωσης


Οι ιστορίες για μεγάλους δεν έβγαζαν ποτέ νόημα, και αργούσαν πολύ να ξεκινήσουν. Με έκαναν να νιώθω πως υπήρχαν μυστικά, μασονικά, μυθικά μυστικά στην ενήλικη ζωή. Γιατί δεν ήθελαν να διαβάσουν οι μεγάλοι για την Νάρνια, για μυστηριώδη νησιά, λαθρέμπορους και επικίνδυνες νεράιδες;
Ο Neil Gaiman είναι ένας από τους πολύ αγαπημένους μου συγγραφείς και σε αυτό το άρθρο θα σας μιλήσω για το πιο αγαπημένο μου από τα βιβλία του τον Ωκεανό στο Τέλος του Δρόμου.
Ο Ωκεανός στο τέλος του Δρόμου είναι ένα παραμύθι τρομακτικό και ταυτόχρονα συγκινητικό. Μια ιστορία για έναν άντρα που κάποτε υπήρξε παιδί και τώρα είναι μεγάλος, ο οποίος επιστρέφει στον τόπο που ζούσε όταν ήταν μικρός και μαζί του κάνουμε ένα ταξίδι πίσω στα παιδικά του χρόνια όταν ήταν επτά και γνώρισε την μυστηριώδη Λέτι και τον Ωκεανό της.
Αλλά, όπως στεκόμουν σ’ εκείνο το διάδρομο, όλα μού ξανάρχονταν. Οι αναμνήσεις με περίμεναν σε κάθε γωνιά, και με καλούσαν. Αν μου έλεγε κανείς πως είχα γίνει και πάλι επτά χρονών, μπορεί και να τον πίστευα, για μια στιγμή.
Ήταν τότε, 40 χρόνια πριν, που ένας οπαλιοθήρας αυτοκτόνησε στο αυτοκίνητο της οικογένειάς του και που με το θάνατό του ξύπνησε το κακό. Ένα κακόβουλο πλάσμα περνάει στον κόσμο μας και εισβάλει στην οικογένεια του επτάχρονου αγοριού. Ένα τέρας που χειραγωγεί τους ενήλικες και προσπαθεί να τους κάνει χαρούμενους δίνοντας τους αυτό ακριβώς που θέλουν. Και οι μόνοι ικανοί και πρόθυμοι να βοηθήσουν το αγόρι να ξεφορτωθεί το πλάσμα είναι η εντεκάχρονη Λέτι Χέμπστοκ, η μητέρα και η γιαγιά της. Τρεις μυστηριώδεις γυναίκες που ξέρουν τι σκέφτονται οι άνθρωποι και μπορούν να μαντέψουν τις επόμενες κινήσεις τους. Που είναι λες και κατέχουν όλη τη σοφία του κόσμου και που ζούσαν σε εκείνο το αγρόκτημα στο τέλος του δρόμου πριν καν το φεγγάρι δημιουργηθεί. Ένα αγρόκτημα με μια λιμνούλα για πάπιες που η Λέτι του είχε πει πως είναι ωκεανός.
“Θυμάμαι πότε φτιάχτηκε το φεγγάρι”.
“Δεν υπήρχε πάντα το φεγγάρι;”
“Πλάκα έχεις εσύ. Φυσικά και όχι. Θυμάμαι τη μέρα που εμφανίστηκε. Κοιτάξαμε στον ουρανό – εκείνη την εποχή εδώ πέρα όλα ήταν ένα βρόμικο καφέ και ένα μαυριδερό γκρίζο, όχι μπλε και πράσινο…”
Οι μεγάλοι ακολουθούν μονοπάτια. Τα παιδιά εξερευνούν. Οι μεγάλοι δεν έχουν πρόβλημα να κάνουν την ίδια διαδρομή εκατοντάδες φορές, ή και χιλιάδες. Ίσως να μην περνάει ποτέ απ’ το μυαλό τους να βγουν από το δρόμο, να συρθούν κάτω από τα ροδόδεντρα, ν’ ανακαλύψουν τα κενά ανάμεσα στους φράκτες.
Η γραφή του Neil Gaiman είναι ποιητική και οι λέξεις του σε εγκλωβίζουν στον απόκοσμο κόσμο που δημιούργησε. Και δεν σε αφήνουν ούτε ανάσα να πάρεις μέχρι να το τελειώσεις. Αλλά μέχρι να φτάσεις ως εκεί έχουν καταφέρει να σε αγχώσουν, να σε τρομάξουν, να σε κάνουν να νιώσεις ανακούφιση και μετά αγωνία και μετά να σε συγκινήσουν. Άκρως ατμοσφαιρικό, κλειστοφοβικό και ταυτόχρονα νοσταλγικό και με μια απλότητα που σου θύμιζε κάτι παιδικό αλλά όχι παιδιάστικο.
Βασικά νομίζω πως ο Ωκεανός ήταν αυτό ακριβώς: η παιδική μας ηλικία και η μαγεία που υπάρχει όταν είμαστε παιδιά, αλλά όταν μεγαλώνουμε χάνεται. Ή μάλλον παύουμε να πιστεύουμε σ’ αυτή και την ξεχνάμε. Μπαίνουμε σε έναν κόσμο λογικής όπου τίποτε παράλογο δεν χωρά.
Εκείνος ο άντρας που κάποτε ήταν παιδί θα μπορούσε να είναι ο καθένας από εμάς. Γι’ αυτό άλλωστε ποτέ δεν μαθαίνουμε το όνομά του. Ούτε το δικό του αλλά ούτε και της οικογένειάς του.
Είναι μια ιστορία για την απληστία των μεγάλων, για τους ενήλικες που ξεχνούν πως κάποτε υπήρξαν παιδιά και για τους εφιάλτες. Τους χειρότερους εφιάλτες ενός παιδιού που μπορούν να προκληθούν από οτιδήποτε μπορεί να σημαδέψει την παιδική ψυχή και που οι μεγάλοι αδυνατούν να κατανοήσουν με τη λογική τους.
Υπέροχο!
Οι παιδικές μνήμες κάποιες φορές ξεθωριάζουν και κρύβονται κάτω από πράγματα που τις διαδέχονται, σαν παιδικά παιχνίδια ξεχασμένα στον πάτο της γεμάτης ντουλάπας κάποιου μεγάλου, αλλά δεν χάνονται για πάντα.
“Και πέρασα;”
Δεν μπορούσα να διαβάσω το πρόσωπο της γυναίκας στα δεξιά μου στο σούρουπο που πύκνωνε. Στ’ αριστερά μου, η νεότερη γυναίκα είπε: “Δεν περνάς ή κόβεσαι στο να είσαι άνθρωπος, καλέ μου”.

Ο Ωκεανός στο τέλος του δρόμου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις SEΛINI σε μετάφραση της Μαρίας Έξαρχου.

Από το οπισθόφυλλο:
Σάσεξ, Αγγλία. Ένας μεσήλικας επιστρέφει για μία κηδεία στο μέρος όπου ζούσε όταν ήταν παιδί. Παρόλο που το παλιό του σπίτι δεν υπάρχει πια, κάτι τον οδηγεί στο αγρόκτημα στο τέλος του δρόμου, όπου, όταν ήταν επτά ετών, συνάντησε ένα πολύ παράξενο κορίτσι, τη Λέτι Χέμπστοκ, τη μητέρα και τη γιαγιά της. Έχει χρόνια να σκεφτεί τη Λέτι, αλλά, καθώς κάθεται στη λιμνούλα (μια λιμνούλα που εκείνη έλεγε πως ήταν ωκεανός) πίσω απ’ την ετοιμόρροπη αγροικία, κατακλύζεται από ξεχασμένες αναμνήσεις. Και το παρελθόν παραείναι παράξενο, τρομακτικό και επικίνδυνο για να έχει συμβεί σε οποιονδήποτε, πόσο μάλλον σ’ ένα αγοράκι.
Σαράντα χρόνια νωρίτερα, ένας άντρας αυτοκτόνησε μέσα σ’ ένα κλεμμένο αυτοκίνητο σ’ αυτό το αγρόκτημα στο τέλος του δρόμου. Σαν το φυτίλι σ’ ένα πυροτέχνημα, ο θάνατος του πυροδότησε μια βόμβα, που η έκρηξη της έφερε απρόβλεπτα αποτελέσματα. Το κακό άρχισε να τριγυρνάει ελεύθερο, πράγμα τρομακτικό και εντελώς ακατανόητο για ένα μικρό αγόρι. Και η Λέτι -μαγική, καθησυχαστική, σοφή για την ηλικία της- υποσχέθηκε να τον προστατέψει, με οποιοδήποτε κόστος.
Ένα πρωτοποριακό έργο από έναν μετρ του είδους του, “Ο ωκεανός στο τέλος τον δρόμου”ξεδιπλώνεται με σπάνια ευαισθησία προς ό,τι μας κάνει ανθρώπινους, και φανερώνει τη δύναμη που έχουν οι ιστορίες να αποκαλύπτουν το κακό γύρω μας και εντός μας και να μας προστατεύουν απ’ αυτό. Είναι ένας συνταρακτικός, τρομακτικός και ελεγειακός μύθος, λεπτοκαμωμένος όσο τα φτερά μιας πεταλούδας και απειλητικός όσο ένα μαχαίρι σ’ ένα σκοτεινό στενό.
Για τον συγγραφέα:
Ο Neil Gaiman γεννήθηκε στο Χάμσαϊρ της Αγγλίας τo 1960. Θεωρείται ένας από τους κορυφαίους μυθοπλάστες της εποχής μας. Έχει γράψει υπέροχα βιβλία για μεγάλους και παιδιά που έχουν αποσπάσει πολλά και σημαντικά βραβεία, όπως τα Nebula, Hugo, Bram Stoker και Locus. Στα πιο δημοφιλή έργα του συγκαταλέγεται η σειρά κόμικ The Sandman, με κεντρικό ήρωα τον Μορφέα, τον αινιγματικό άρχοντα του κόσμου των ονείρων, αλλά και το Ποτέ και πουθενά (Neverwhere) που μεταφέρθηκε στην μικρή οθόνη για το BBC ταυτόχρονα με την κυκλοφορία του βιβλίου. Το βιβλίο του Coraline: Το σπίτι στην ομίχλη, έγινε ταινία και ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων το 2010.
https://wordpress64426.wordpress.com/

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ


ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ


0008302_195Το βιβλίο «Ημερολόγιο του Χειμώνα» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, σε μετάφραση Σταυρούλας Αργυροπούλου, είναι μία  διασκεδαστική και ταυτόχρονα μελαγχολικά ευαίσθητη καταγραφή της ζωής του συγγραφέα Πωλ Ώστερ, από την παιδική του ηλικία μέχρι σήμερα.
Λίγες μέρες πριν τα εξηκοστά τέταρτα γενέθλιά του, στο κατώφλι του χειμώνα της ζωής του, ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Νέας Υόρκης»,διακατέχεται από την ανάγκη να κάνει μια αναδρομή σε όσα έζησε, από τότε που μπορεί να θυμηθεί. Να αναλύσει, να εξηγήσει και να καταλάβει. Να προλάβει να πει!
Στήνει λοιπόν τον εαυτό του απέναντί του και ξεκινάει :
«Μίλα τώρα προτού να είναι πολύ αργά. Κι έπειτα να ελπίζεις ότι θα συνεχίσεις να μιλάς ώσπου να μην υπάρχει πια τίποτε άλλο να ειπωθεί. Στο κάτω κάτω ο χρόνος εξαντλείται.»
Όλα όσα στιγμάτισαν τη ζωή του, διαμόρφωσαν το χαρακτήρα του και συνέβαλαν σ’ αυτό που είναι σήμερα, είναι καταγεγραμμένα σ’ αυτό το βιβλίο με το απαράμιλλο στυλ του Πωλ Ώστερ. Οι ουλές που έμειναν στο πρόσωπό του και
«καταλαβαίνεις ότι είναι σημάδια ζωής, ότι οι δαντελωτές γραμμές που χαράχτηκαν στο δέρμα του προσώπου σου είναι γράμματα του μυστικού αλφαβήτου που ιστορεί το ποιος είσαι».
Η εφηβεία με τη σεξουαλική αφύπνιση και τις αγωνίες της. Ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο που τον οδήγησε στην απόφαση να μην ξανακαθίσει ποτέ σε τιμόνι αυτοκινήτου. Ο θάνατος του πατέρα του που τον άφησε

«με την αίσθηση ενός ανεκπλήρωτου έργου, με τη μάταιη διάψευση λόγων που δεν ειπώθηκαν, ευκαιριών που χάθηκαν για πάντα».

Τα σπίτια στα οποία έζησε σε όλη την μέχρι τώρα ζωή του. Η αναζήτηση της καταγωγής μέσα από τη «γενετική δεξαμενή της ανατολικής Ευρώπης». Η κατάρρευση από το θάνατο της μητέρας του. Οι κρίσεις πανικού. Οι γυναίκες της ζωής του και ιδιαίτερα η δεύτερη γυναίκα του με την οποία δηλώνει ακόμη ερωτευμένος. Τα φαγητά που γεύτηκε, τα ταξίδια που πήγε, τα συναισθήματα που δεν κατάφερε να εκφράσει στην ώρα τους και εν τέλει τα βιβλία και η ανάγκη του για τη συγγραφή, ξεδιπλώνονται μπροστά στα μάτια του αναγνώστη που ανακαλύπτει εκ νέου τον αγαπημένο του συγγραφέα.
«Είσαι το δίχως άλλο ένα άτομο με  ελαττώματα, ένα πληγωμένο άτομο, ένας άνθρωπος που από την αρχή κουβαλούσε μέσα του ένα τραύμα – για ποιόν άλλο λόγο πέρασες ολόκληρη την ενήλικη ζωή σου αιμορραγώντας λέξεις πάνω σε μια σελίδα;»AusterEnCasaBrooklyn
Ευχαριστήθηκα την ανάγνωση του Ημερολογίου του Χειμώνα – όπως ευχαριστιέμαι την ανάγνωση όλων των βιβλίων του Πωλ ‘Ωστερ – και χαίρομαι που μέσα από αυτό τον γνώρισα και τον κατάλαβα λίγο περισσότερο.
Εκδόσεις : ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

https://passepartoutreading.wordpress.com/

Ο Κάφκα στην ακτή του Haruki Murakami

Ο Κάφκα στην ακτή του Haruki Murakami

Μπορεί να μην έχει πάρει ακόμα το Nobel λογοτεχνίας που του αξίζει, αλλά τουλάχιστον μας έχει προικίσει με δεκάδες μυθιστορήματα για να υμνούμε το ταλέντο και την φαντασία του. Ο Haruki Murakami είναι ο πιο φευγάτος ιάπωνας επί γης αυτή την στιγμή που μιλάμε, δηλαδή που με διαβάζετε, και το βιβλίο του ο Κάφκα στην ακτή είναι νομίζω η σαφέστερη απόδειξη.
haruki-murakami-sozleri_1511426013
Ο καθένας από εμάς χάνει κάτι πολύτιμο. Χαμένες ευκαιρίες, χαμένες δυνατότητες, χαμένα συναισθήματα που δεν θα ξανανιώσουμε ποτέ. Όλα αυτά είναι μέρος της ζωής. Μέσα στο κεφάλι μας όμως –τουλάχιστον εκεί το φαντάζομαι εγώ- υπάρχει ένας μικρός χώρος όπου αποθηκεύουμε τις αναμνήσεις. Ένα δωμάτιο σαν τα ράφια αυτής της βιβλιοθήκης. Και προκειμένου να κατανοήσουμε την λειτουργία της δικής μας καρδιάς πρέπει να συντάσσουμε συνεχώς καινούργιες λίστες. Πρέπει όμως πότε πότε να τον ξεσκονίζουμε, να τον αερίζουμε, να αλλάζουμε το νερό στα βάζα με τα λουλούδια. Με άλλα λόγια είσαι ο μόνιμος ένοικος της δικής σου προσωπικής βιβλιοθήκης.
Ο Κάφκα Ταμούρα είναι ένα δεκαπεντάχρονο αγόρι που την ημέρα των γενεθλίων του το σκάει από το σπίτι κυνηγημένο από ζώντα φαντάσματα και μια οιδιπόδεια προφητεία. Διαλέγει ένα μέρος τυχαία και φεύγει ψάχνοντας να βρει την μητέρα και την αδερφή του που τον εγκατέλειψαν χρόνια πριν. Μερικά στενά παρακάτω μένει ο Νακάτα, ένας όχι και τόσο έξυπνος, σίγουρα όμως εξυπνότερος από πολλούς που περνιούνται για ξύπνιοι, γέρος. Ο Νακάτα όταν ήταν μικρός του συνέβη ένα πολύ περίεργο περιστατικό και από τότε οι εγκεφαλικές του ικανότητες πάγωσαν. Παρόλα αυτά, είναι προικισμένος με πολλά άλλα «σπουδαία» γνωρίσματα. Ένα μεσημέρι, ψάχνοντας μια εξαφανισμένη γάτα, εμφανίζεται ένας σκύλος και του ζητάει να τον ακολουθήσει. Από τότε ξεκινάει και το δικό του ταξίδι.
Οι δύο αυτοί ήρωες πρωταγωνιστούν στον Κάφκα στην ακτή και, ενώ η σύνδεση τους είναι αναγκαία και προκαθορισμένη, δεν συναντιούνται ποτέ μέσα στην ιστορία. Ο Murakami έχει κάνει εξαιρετική δουλεία τόσο στην παρουσίαση και την ανάπτυξη των δύο βασικών ηρώων, όσο και στους επι μέρους χαρακτήρες. Ακόμα και οι γάτες που μονοπωλούν το ενδιαφέρον του Νακάτα (και το δικό μου) έχουν έντονες προσωπικότητες, ανάλογες της ανατροφής και της ράτσας τους.
Σκέφτομαι τον χρόνο, τον χρόνο που δεν γίνεται να ξανακερδηθεί. Σκέφτομαι τους ποταμούς, τα κύματα, τα δάση, το νερό που αναβλύζει. Την βροχή και τους κεραυνούς. Τους βράχους και τις σκιές. Και όλα αυτά είναι μέσα μου.
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου οι κριτικοί χαρακτηρίζουν τον Murakami ως έναν από τους μεγαλύτερους παραμυθάδες παγκοσμίως. Μέχρι σε ένα σημείο έχουν δίκιο, αλλά μετά από αυτό το βιβλίο σιγουρεύτηκα πως ακόμα και ένας τόσο βαρύς τίτλος είναι μικρός. Ο  ιάπωνας λογοτέχνης στα μυθιστορήματά του φτιάχνει ολόκληρους κόσμους. Βασισμένους και άμεσα εξαρτημένους με τον δικό μας «κανονικό», αλλά πολύ πιο μυστηριώδους και φανταστικούς. Στον Κάφκα ανεβαίνει δέκα σκαλοπάτια παραπάνω και πλέκει το μύθο μιας αρχαίας τραγωδίας με τα σύνορα του ονειρικού κόσμου και τα σύννεφα της μνήμης. Μπερδεύει τις μορφές της αγάπης, τις κάνει σμπαράλια και μετά τις ενώνει ξανά σε ένα σουρεαλιστικό βιτρό. Η ένωση των ψυχών δεν έχει ούτε ηλικία ούτε ιδιότητες ούτε δεσμεύσεις, μονάχα μνήμη.
Εντάξει, μου πήρε αρκετά βιβλία αλλά επιτέλους κατάλαβα ότι ο Χαρούκι είναι συγγραφέας άλλης διάστασης. Δίνει στον αναγνώστη την δυνατότητα να συμμετέχει στην πλοκή, να τελειώνει την ιστορία όπως θέλει αυτός και να βγάζει τα δικά του μοναδικά συμπεράσματα. Καταλαβαίνω ότι τέτοιου είδους ελευθερίες δεν αρέσουν σε όλους τους αναγνώστες, παραείναι αόριστες και ριψοκίνδυνες. Είναι όμως ταυτόχρονα και μια γενναία συγγραφική κίνηση, παρά την αίσθηση ευκολίας μπορεί να αποπνέει.
2018-01-11 03.54.09 1.jpg
Ο Κάφκα στην ακτή κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός και είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα μυθιστορήματα που έχω διαβάσει. Φυσικά και προτείνεται, αλλά όχι σε όσους δεν έχουν έρθει ήδη σε επαφή με την γραφή του λογοτέχνη. Δεν είναι κατάλληλο για πρώτη επαφή, αλλά αν σας αρέσει ο Haruki είναι σίγουρο ότι θα λατρέψετε το συγκεκριμένο βιβλίο.
https://stylerivegauche.wordpress.com/

Πάτρα: Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι - Δείτε βίντεο ντοκουμέντο

Πάτρα:  Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι  -  Δείτε βίντεο ντοκουμέντο Φωτογραφία flamis Επιχείρησαν να κλέψουν και βέσπα Δ...