Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Αντιπλοίαρχος Βασίλης Λάσκος του Μ. Καραγάτση

Αντιπλοίαρχος Βασίλης Λάσκος του Μ. Καραγάτση

Όχι πολύ καιρό μετά το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων, ήρθε η σειρά της μυθιστορηματικής βιογραφίας του Αντιπλοίαρχου Βασίλη Λάσκου, η οποία επανεκδόθηκε από τις Εκδόσεις της Εστίας στις αρχές του έτους με πρόλογο του Γιώργου Σκαμπαρδώνη. Το συγκεκριμένο βιβλίο ανήκει στα ιστορικά του Καραγάτση μαζί με το δίτομο Σέργιος και Βάκχος και το Ιστορία των Ελλήνων: ο αρχαίος κόσμος. Όλα τα έργα του, λογοτεχνικά και μη, έχουν ιστορικά στοιχεία, είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά της καραγατσικής γραφής. Στα συγκεκριμένα όμως βιβλία η ιστορία είναι η κινητήριος δύναμη του λόγου, αφήνοντας την μυθοπλασία σε δεύτερο ρόλο.
ΠΟΡΕΙΑ-Site-Νεα-Βασίλης-Λάσκος.jpg.1100x620_q85_crop_upscale.jpg
Ο Βασίλης Λάσκος υπήρξε πραγματικό πρόσωπο. Γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1899 στη Μάνδρα και μεγάλωσε σε μια πολυμελή οικογένεια αρβανίτικης καταγωγής. Ήταν μεγαλύτερος αδερφός του γνωστού σκηνοθέτη Ορέστη Λάσκου (Για ποιόν χτυπάει η κουδούνα, ο Γεροντοκόρος), ο οποίος μάλιστα μετά τον ηρωικό θάνατο του αγαπημένου του συγγενή συνέθεσε και αφιέρωσε στη μνήμη του την ποιητική συλλογή Πλοίαρχος Λάσκος κι’ άλλα ποιήματα. Φοίτησε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και αργότερα εκπαιδεύτηκε στα υποβρύχια, στα πολεμικά αυτά σκάφη που αφιέρωσε το ενδιαφέρον και τελικά την ζωή του. Σαν χαρακτήρας ήταν εξωστρεφής, τολμηρός και ριψοκίνδυνος με μεγάλη αδυναμία στο γυναικείο φύλο και στα τυχερά παιχνίδια. Η καριέρα του Βασίλη στο ναυτικό είχε λαμπρή πορεία μέχρι το 1935, όταν αποτάχθηκε από το τμήμα λόγω της συμμετοχής του στο Κίνημα του ’35. Ακολούθησαν χρόνια κενά και ξεπεσμένα για τον άλλοτε θαλασσοπόρο που ποτέ δεν έπαψε να αποζητά την επιστροφή στη αιώνια αγαπημένη του, την θάλασσα. Η επάνοδος ήρθε λίγα αργότερα, στα κρίσιμα χρόνια της κατοχής. Μετά την Γερμανική εισβολή ο Λάσκος διέφυγε στη Μέση Ανατολή, επανεντάχθηκε στο Ναυτικό και ορίστηκε κυβερνήτης στο παμπάλαιο υποβρύχιο «Κατσώνης». Έχασε την  ζωή του όπως ακριβώς ονειρευόταν, πάνω στο καράβι του πολεμώντας, στις 14 Σεπτεμβρίου 1943.
Όλα αυτά και ακόμα περισσότερα μας διηγείται ο Καραγάτσης στο συγκεκριμένο βιβλίο. Παρουσιάζει την ζωή του Λάσκου με απόλυτη βιογραφική ακρίβεια και μετρημένη συγγραφική δραματικότητα, κρατώντας ταυτόχρονα τις ισορροπίες μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Για οποιονδήποτε άλλο συγγραφέα αυτή η εξισορρόπηση θα ήταν ακατόρθωτη, αλλά ο Καραγάτσης εκτός από εξαιρετικός συγγραφέας φαίνεται ότι είναι και καταπληκτικός σχοινοβάτης. Το δυνατότερο σημείο δεν είναι η αφηγηματική τεχνική όμως. Στις 400 περίπου σελίδες του βιβλίου, ανάμεσα σε πολεμικές και ερωτικές περιγραφές, περιλαβάνεται συνοπτικά, αλλά καθόλου πρόχειρα, η σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας από την αρχή του 20ού αιώνα μέχρι την κατοχή και το τέλος του Βασίλη Λάσκου. Και ενώ συνολικά η βιογραφία είναι ευκολοδιάβαστη και απολαυστική, απαιτείται από τον αναγνώστη μια σχετική γνωστική επαφή με εκείνη την εποχή.

καραγατσης-1-1021x580
Τολμάς και αναπνέεις ακόμα; Για πες μου.

Συνοψίζοντας, ο Αντιπλοίαρχος Βασίλης Λάσκος μου άρεσε αρκετά. Το μοναδικό μου παράπονο είναι πως, καθώς ο συγγραφέας εξιστορούσε την ζωή του ήρωα, ένιωθα ότι προσπαθούσε να δικαιολογήσει τις επιλογές και τη στάση του. Πρόκειται για μια μυθιστορηματική βιογραφία και αυτό σίγουρα δίνει επιπλέον ελευθερίες στον Καραγάτση, αλλά η απενεχοποίηση των πράξεων ενός τόσο ιδιαίτερου και δυναμικού χαρακτήρα δεν νομίζω ότι ταίριαζε με τη συνολική αίσθηση του βιβλίου. Ο Λάσκος δεν είναι λογοτεχνικός χαρακτήρας για χρειάζεται την εύνοια του δημιουργού του, όπως για παράδειγμα ο Γιούγκερμαν, ήταν αληθινός πέρα ως πέρα και εξολοκλήρου υπεύθυνος για τις επιλογές και τις πράξεις του.
*Για την ιστορία, το υποβρύχιο Κατσώνης εντοπίστηκε τον Ιούλιο του 2016 βόρεια της Σκιάθου μετά από 73 ολόκληρα χρόνια από την βύθισή του.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
https://stylerivegauche.wordpress.com/

ΦΕΤΑ ΜΑΪΜΟΥ , ΝΟΘΕΥΜΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ,ΨΩΜΙΑ ΜΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΑ.. Τι έδειξαν οι έλεγχοι στην αγορά


Λευκό τυρί αντί φέτας, νοθευμένο ελαιόλαδο, ψωμιά με απαγορευμένα βελτιωτικά -Τι έδειξαν οι έλεγχοι στην αγορά


Περισσότερες από 3.000 καταγγελίες καταναλωτών για νοθευμένα και ακατάλληλα τρόφιμα, που κυκλοφορούν στην αγορά έχει λάβει μέσα στο 2017 το τμήμα Καταναλωτή του ΠΑΚΟΕ.

Αξιολογώντας το περιεχόμενο των καταγγελιών μέσα από δειγματοληψίες, χημικές και μικροβιολογικές αναλύσεις το ΠΑΚΟΕ διαπίστωσε ότι σε διάφορα δείγματα τροφίμων που πάρθηκαν από σημεία πώλησης το 64% των δειγμάτων βρέθηκε νοθευμένο ή ακατάλληλο για κατανάλωση.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή σήμερα,  δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα των ελέγχων, τα οποία κωδικοποιούνται από το ΠΑΚΟΕ, ως εξής:

1.Σε διάφορα δείγματα τροφίμων που πάρθηκαν από σημεία πώλησης, το 64% των δειγμάτων για όλα σχεδόν τα προϊόντα βρέθηκε νοθευμένο ή ακατάλληλο για κατανάλωση.

2.Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και σε ποσοστό 40% των δειγμάτων βρέθηκαν με ληγμένες ημερομηνίες και μολυσμένα με κολοβακτηρίδια, ενώ το 48% από αυτά είχαν σημαντική επιβάρυνση από αντιβιοτικά. Επίσης ένα 55% των δειγμάτων αυτών νοθεύτηκε με λιγότερη περιεκτικότητα σε λίπος, ενώ σε γιαούρτια διαπιστώθηκε ύπαρξη συντηρητικών και σε πολλά παγωτά η ανυπαρξία γάλακτος και η προσθήκη σκόνης γάλακτος και συνθετικών χρωμάτων.

Παρατηρήθηκε επίσης νοθεία στη Φέτα που σερβίρεται σε ταβέρνες και εστιατόρια η οποία παρότι είναι λευκό τυρί, πωλείται σαν τυρί φέτα από αιγοπρόβειο γάλα. Δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός για να διαπιστώσει ότι δυστυχώς στην περίοδο του καλοκαιριού και μέχρι και τον Νοέμβριο κυκλοφορούν σε όλα τα μαγαζιά και super market γάλατα και γιαούρτια, πρόβιου και κατσικίσιου, πράγμα το οποίο απαγορεύεται επειδή την περίοδο αυτή δεν γαλακτοφορούν τα ζώα αυτά.

3.Στα αλλαντικά  σε ποσοστό 67% των δειγμάτων, η περιεκτικότητα σε νιτρώδη και νιτρικά , βρέθηκε υψηλότερη κατά 150% του επιτρεπόμενου ορίου.

4.Στους χυμούς παρατηρήθηκαν σοβαρές παραπλανήσεις του καταναλωτικού κοινού ως προς το τι πραγματικά περιέχουν  οι συσκευασίες, που αναγράφουν για διαφημιστικούς - marketing  λόγους την φράση «φυσικός χυμός», ενώ περιέχουν ένα μείγμα     νερού και χρωστικών ουσιών με  άρωμα από φρούτο.

5.Στα αναψυκτικά  η περιεκτικότητα του φυσικού χυμού σε ποσοστό 72% των  δειγμάτων, βρέθηκε χαμηλότερη κατά 50% από το επιτρεπτό όριο. Βρέθηκαν επίσης στην αγορά αναψυκτικά που μπορούν εύκολα να χαρακτηριστούν ως φαρμακευτικά προϊόντα  ψυχοτρόπα και δεν θα έπρεπε να καταναλώνονται   αβίαστα από παιδιά και να πουλιούνται σε καταστήματα που έχουν άδεια  «μπακάλικου» (καταστήματα βιολογικών τροφών).

6.Στα εμφιαλωμένα νερά παρατηρήθηκαν σοβαρότατες παρατυπίες στους όρους διακίνησης, αποθήκευσης και διάθεσης τους. Ακόμα, σοβαρές ανακρίβειες που αναγράφονται στις ετικέτες και αφορούν τους ελέγχους του Γενικού Χημείου του Κράτους οι οποίες μάλιστα χαρακτηρίζονται ελλιπείς λόγω του ότι  είναι εξαιρετικά περιορισμένες έως ελάχιστες για το πλήθος των εμφιαλωμένων νερών που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια. 

Η διακίνηση δε και η διάθεση των εμφιαλωμένων νερών, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες και στις περιοχές των νησιών μας, γίνεται κάτω από απαράδεκτες συνθήκες  με ξεσκέπαστα φορτηγά κάτω από τον καυτό ήλιο και με θερμοκρασίες πάνω από 38ο βαθμούς Κελσίου όταν το όριο είναι 18ο βαθμοί  Κελσίου.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε το μικροβιακό φορτίο από κολοβακτηρίδια και εντερόκοκκους που βρήκαμε στα εμφιαλωμένα νερά, το οποίο ήταν επικίνδυνα υψηλό για τη δημόσια υγεία στο 20% των δειγμάτων.

7.Στα λαχανικά από έρευνες που έγιναν, διαπιστώθηκε η ύπαρξη υψηλών συγκεντρώσεων φυτοφαρμάκων, νιτρικών, βαρέων μετάλλων (εξασθενές χρώμιο, μόλυβδος, υδράργυρος).

8.Στο ψωμί και στα αρτοσκευάσματα βρέθηκαν 4 απαγορευμένα βελτιωτικά και προσθετικά σε ποσοστό 40% των δειγμάτων που πήραμε.

9.Στο ελαιόλαδο διαπιστώθηκε  νοθεία σε ποσοστό 75% των δειγμάτων (το πρόσφατο σκάνδαλο του ηλιέλαιου αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος. Η παραπλάνηση δε του καταναλωτή σε όσα αναφέρονται στις ετικέτες των φιαλών είναι απερίγραπτη. Διαπιστώθηκε ότι:

αναφέρονται ως ελαιόλαδα πυρηνέλαια,
λάδια πολυκαιρισμένα με άσχημες οσμές  αναμειγνύονται με λάδια νέας σοδειάς και κυκλοφορούν στην αγορά σαν ελαιόλαδα,
παρατηρήθηκε η ύπαρξη καρκινογόνων χρωστικών σε ποσοστό 31% των δειγμάτων.
Το ΠΑΚΟΕ σημειώνει ότι έχει ήδη προβεί στις απαραίτητες νομικές ενέργειες προκειμένου να υπερασπιστεί την προστασία της δημόσιας υγείας και συστήνει στους καταναλωτές, μεταξύ άλλων, να μελετούν πολύ προσεκτικά τις ημερομηνίες λήξεως και τις ετικέτες των προϊόντων, να καταγγέλλουν κάθε τι που αντιλαμβάνονται σε αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες και στο ΠΑΚΟΕ (210-8100805), να μην αποθηκεύουν μεγάλες ποσότητες ευάλωτων τροφίμων και να ασχολούνται οι ίδιοι με το φαγητό των παιδιών τους.

efimerida.gr

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

ΑΠΟΛΥΤΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ !--Augusto Deoliveira off leash pack walk

Απόλυτοι φύλακες! Βγάζει βόλτα 5 γερμανικά ποιμενικά χωρίς αλυσίδα και δείτε τι γίνεται! (βίντεο)







diaforetiko.gr


https://www.pentapostagma.gr/

ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΕ ΤΗ ΜΟΥΧΛΑ ΣΤΗ ΝΤΟΥΛΑΠΑ ΣΕ 5 ΒΗΜΑΤΑ

Καταπολέμησε τη μούχλα στη ντουλάπα 

σε 5 βήματα

Παρατήρησες φουσκώματα στην ντουλάπα σου και άσχημες μυρωδιές στα ρούχα σου; Η μούχλα στη ντουλάπα σου μπορεί να εμφανιστεί εκεί που δεν το περιμένεις!
Η αλήθεια είναι ότι για να αντιμετωπίσεις την μούχλα στη ντουλάπα θα ταλαιπωρηθείς έως ένα βαθμό, εκτός και αν αναζητήσεις έξυπνες λύσεις. Η πρόληψη, ο συχνός καθαρισμός της ντουλάπας και ορισμένα tips που θα ανακαλύψεις στη συνέχεια του άρθρου, θα εγγυηθούν ότι η μούχλα θα μείνει μακριά. Το πρώτο στάδιο είναι να την αναγνωρίσεις, έπειτα να συνειδητοποιήσεις την πηγή του προβλήματος και στο τέλος να την αντιμετωπίσεις. Οι έμπειροι επαγγελματίες της πλατφόρμας μας είναι εδώ να σου προσφέρουν τις χρήσιμες συμβουλές τους ώστε η μούχλα στη ντουλάπα σου να αποτελέσει πια παρελθόν!
Πώς θα αναγνωρίσεις την μούχλα στη ντουλάπα;

Η μούχλα στο σπίτι σου έχουμε αναφέρει ότι καταπολεμάται με το να δημιουργήσεις εμπόδια στην εμφάνιση και την ανάπτυξή της. Παρ΄ όλα αυτά, τα σημάδια είναι πλέον ορατά και δεν πρέπει να τα αγνοήσεις. Αν λοιπόν, πρόσεξες μαύρες κηλίδες στα τοιχώματα και στον πάτο της ντουλάπας, αν έχει φουσκώσει και ξεφλουδίσει το ξύλο, τότε υπάρχει αυξημένη συγκέντρωση υγρασίας. Επίσης, χαρακτηριστικό της μούχλας είναι η έντονη μυρωδιά του χώρου και των ρούχων σου. Ειδικά αν τα ρούχα σου παρόλο που ήταν καθαρά, πλέον είναι νωπά και γεμάτα υγρασία, πρέπει να λάβεις δραστικά μέτρα. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να καταστρέψεις όχι μόνο ένα ακριβό και μεγάλο έπιπλο αλλά και τα ρούχα σου από μία απροσεξία. Μην αφήσεις την κατάσταση να ξεφύγει από τα χέρια σου πριν να είναι πολύ αργά!
Γιατί η ντουλάπα σου είναι εύκολος “στόχος” για την υγρασία;
Έχεις ακούσει για την ύπαρξη μούχλας στο ταβάνι, στο μπάνιο και στους σωλήνες όμως αρκετά διαδεδομένη είναι και η μούχλα στη ντουλάπα. Οι υπαίτιες πηγές και οι λόγοι είναι διάφοροι και έχουν να κάνουν κυρίως λόγω κακής μόνωσης ή κατασκευής και τοποθέτησης της ντουλάπας. Πρώτα απ΄ όλα, πρέπει να κάνεις τακτικούς ελέγχους για πιθανές διαρροές και να ρυθμίζεις τα επίπεδα θέρμανσης και υγρασίας στο δωμάτιο. Μην το αφήνεις στην τύχη του αλλά φρόντισε να έχεις μία συχνή ενημέρωση.
Η ντουλάπα σου είναι εύκολο θύμα της υγρασίας και άρα της εμφάνισης μούχλας, αφού είναι ένας στενός χώρος και σκοτεινός. Η έλλειψη αέρα και φωτός αποτελούν βασικά αίτια που “τρέφουν” την μούχλα. Από τις καλύτερες συνθήκες για να συσσωρευτεί η υγρασία είναι και όταν έχεις το έπιπλο της ντουλάπας “κολλημένο” στον τοίχο. Μία μικρή απόσταση μεταξύ τους, θα την βοηθήσει να αναπνέει και θα αποτρέψει τυχόν δυσάρεστες καταστάσεις. Όλα αυτά λοιπόν, μπορούν να εξηγήσουν την εμφάνιση της μούχλας στη ντουλάπα, χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί!
5 Βήματα για να καταπολεμήσεις την μούχλα στη ντουλάπα!
1. Βγάλε έξω τα ρούχα σου
Δεν μπορείς να καθαρίσεις την ντουλάπα σου αν όλα σου τα ρούχα βρίσκονται στο εσωτερικό της. Εκτός από το ότι μπορεί να τα λερώσεις με τα καθαριστικά σου, θα σε εμποδίζουν στη διαδικασία καθαρισμού. Βγάλ΄τα λοιπόν από τα ράφια, τα συρτάρια και τις κρεμάστρες και βάλε στο πλυντήριο όσα έχουν τραβήξει την μυρωδιά από την μούχλα. Μπορείς να διαβάσεις εδώ τα μυστικά για να μυρίζουν τα ρούχα σου φρεσκάδα αμέσως μετά το πλύσιμο. Μην ξεγελαστείς ότι οι όμορφες μυρωδιές καταπολεμούν την μούχλα. Απλά “κουκουλώνουν” το πρόβλημα.
2. Άνοιξε τα παράθυρα
Όσο προχωράς στη διαδικασία για να απομακρύνεις την μούχλα στη ντουλάπα σου, άσε τις μπαλκονόπορτες ανοιχτές. Κατά τη διάρκεια αυτή, ο χώρος πρέπει να αερίζεται και η ατμόσφαιρα να ανανεώνεται. Η υγρασία απεχθάνεται τον καθαρό αέρα και το φως. Δεν αρκεί μόνο να αερίζεις το κρεβάτι, το στρώμα σου και το δωμάτιό σου. Είναι σημαντικό να αφήνεις ανοιχτά τα παράθυρα της ντουλάπας και να ανοίγεις που και που τα συρτάρια για να αναπνέουν τα ρούχα σου και κάθε γωνιά της ντουλάπας. Το βήμα αυτό είναι καθοριστικό στην οριστική απομάκρυνση των μουχλιασμένων επιφανειών.
3. Φόρεσε μάσκα και γάντια
Η μούχλα ευθύνεται πολλές φορές για την εμφάνιση αναπνευστικών προβλημάτων και θεμάτων υγείας. Μπορεί να προκαλέσει αλλεργίες, συνάχι, βήχα και να επιδεινώσει την κατάσταση σε άτομα που υποφέρουν από άσθμα. Απέφυγε λοιπόν την άμεση επαφή μαζί της λαμβάνοντας προστατευτικά μέτρα για να μην την αγγίξεις και την εισπνεύσεις. Φόρεσε γάντια πλαστικά ή μιας χρήσεως και μάσκα για να καλύψεις το πρόσωπό σου. Πέρα από την άσχημη μυρωδιά, τα σποράκια, τα συστατικά της μούχλας δηλαδή, είναι εξαιρετικά τοξικά. Θέλει λοιπόν, ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσεις θέματα στην υγεία σου!
4. Δημιούργησε το καθαριστικό σου
Φτιάξε μέσα σε ένα μπολ ένα μείγμα με υλικά που έχεις στο σπίτι σου για να τρίψεις την μούχλα και να την απομακρύνεις. Βάλε 4 μέρη χλιαρό νερό, ένα μέρος χλωρίνης και μερικές σταγόνες από υγρό απορρυπαντικό πιάτων χωρίς αμμωνία. Η ανάμειξή της με την χλωρίνη είναι ένας τοξικός συνδυασμός που σίγουρα θα θες να αποφύγεις. Με ένα σφουγγάρι για τα πιάτα λοιπόν, από την σκληρή μεριά του, τρίψε την επιφάνεια όπου υπάρχουν οι μαύρες κηλίδες. Οι προσεκτικές κινήσεις θα σε κάνουν να μην καταστρέψεις το ξύλινο έπιπλο. Αν δεν είσαι λάτρης της χλωρίνης, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και λευκό ξύδι. Η δράση του είναι εξίσου αποτελεσματική.
5. Στέγνωσε τελείως την επιφάνεια
Μπορείς να αφήσεις το μείγμα από το καθαριστικό σου να δράσει για περίπου 15 λεπτά και όχι παραπάνω για να μην ποτίσει το ξύλο. Με ένα στεγνό πανάκι έπειτα, σκούπισε τα νωπά σημεία καλά, ώστε να απομακρύνεις όλα τα περισσεύματα νερού που προκαλούν υγρασία. Χρησιμοποίησε το πιστολάκι μαλλιών για να δημιουργήσεις θερμότητα και να στεγνώσεις ολοκληρωτικά την επιφάνεια. Ο καθαρός αέρας από το παράθυρο θα συμβάλλει επίσης πάρα πολύ στην καταπολέμηση της υγρασίας.
μούχλα στη ντουλάπα Closet Ideas | Pinterest.com
3 μοναδικά tips για να προλάβεις την μούχλα στην ντουλάπα
Tip #1: Κιμωλία
Το κόλπο αυτό έχει εκπληκτική εφαρμογή! Μέσα σε ένα τούλινο σακουλάκι βάλε αρκετές λευκές κιμωλίες και κρέμασέ το ή άφησέ το σε κάποια γωνία της ντουλάπας. Ένα θαυματουργό εργαλείο που θα απορροφήσει την περιττή υγρασία. Ακόμη και σε σημεία όπου θα σιγουρευτείς πως δεν θα λερωθούν τα ρούχα σου, τρίψε λίγη κιμωλία και άσε την σκόνη διάσπαρτη στην ντουλάπα. Το κόλπο αυτό θα τραβήξει την υγρασία και τις άσχημες μυρωδιές που έχουν προκληθεί από την παρουσία της μούχλας στη ντουλάπα σου. Εντυπωσιακό!
Tip #2: Λάμπα
Όπως σου αναφέραμε, έχει μεγάλη σημασία να αερίζεις την ντουλάπα σου και να μην αφήνεις να διατηρείται ένα ξηρό περιβάλλον. Είναι αναγκαίο να υπάρχει θερμότητα και φως για να αντιμετωπίζουν την υγρασία και το σκοτάδι που προωθούν την εμφάνιση της μούχλας. Κρέμασε λοιπόν, σε ένα σημείο της ντουλάπας μία λάμπα χαμηλών Watt και φρόντισε να την αφήνεις ανοιχτή κατά διαστήματα. Ο φωτισμός και η καλή θερμοκρασία θα κάνουν καλό στην ντουλάπα και θα κρατήσουν μακριά την μούχλα που θέλει να τρυπώσει.
Tip #3: Στεγνά ρούχα
Κάθε φορά που σιδερώνεις τα ρούχα σου, βιάζεσαι να τα τοποθετήσεις στη ντουλάπα και στα συρτάρια για να μην δημιουργηθεί ακαταστασία στον χώρο. Είναι όμως προτιμότερο να αλλάξεις αυτή τη συνήθεια καθώς το πρόβλημα της μούχλας μπορεί να γίνει μόνιμο. Τα μόλις σιδερωμένα ρούχα διατηρούν ακόμη υδρατμούς που δεν έχουν εξατμιστεί. Kλεισμένα στη ντουλάπα χωρίς να αναπνέουν θα επιταχύνουν την εμφάνιση της υγρασίας. Μην τα αποθηκεύσεις αμέσως, άφησέ τα να στεγνώσουν φυσικά πριν τα διπλώσεις και τα τοποθετήσεις και πάλι στην θέση τους.
Πηγή: blog.douleutaras.gr
https://www.pentapostagma.gr/

Τι θα συμβεί αν πέσει πυρηνική βόμβα στην Αθήνα (διαδραστικός χάρτης)

Τι θα συμβεί αν πέσει πυρηνική βόμβα 

στην Αθήνα (διαδραστικός χάρτης)

Η φράση «Κιμ πάτα το κουμπί» σε κάποιους προκαλεί τρόμο και σε κάποιους άλλους φαίνεται πως δίνει έμπνευση.
Ο φόβος μήπως ο Βοριεοκορεάτης κάνει πράξη την απειλεί του και πλήξει με πυρηνικά τις ΗΠΑ απασχολεί όλο τον πλανήτη και μάλιστα έχουν γίνει και μελέτες για τις πιθανές καταστροφές και απώλειες σε περίπτωση που συμβεί η εκτόξευση των πυραύλων.
Στο site nuclearsecrecy.com/nukemap ο επισκέπτης μπορεί με μερικά κλικ να δει τις καταστροφές που θα μπορούσε να προκαλέσει μία ενδεχόμενη επίθεση.
Ο χρήστης του site μπορεί να επιλέξει την πόλη που επιθυμεί και στη συνέχεια τη βόμβα που θα μπορούσε να την πλήξει. Μάλιστα οι επιλογές στις βόμβες είναι τόσες πολλές, αφού ο χρήστης μπορεί να επιλέξει από την πυρηνική βόμβα που χτύπησε τη Χιροσίμα έως και τις πυρηνικές κεφαλές που έχει χρησιμοποιήσει ο Κιμ Γιονγκ Ουν σε δοκιμαστικές βολές.

Στη συνέχεια και πατώντας την επιλογή detonate εμφανίζεται στο χάρτη η έκταση της καταστροφής που θα προκαλέσει η έκρηξη.
Βήμα βήμα η επιλογή πόλης, η επιλογή βόμβας και η έκρηξη.
Μπαίνουμε στο nuclearsecrecy.com/nukemap
1. Στα δεξία της σελίδας γράφουμε στα αγγλικά το όνομα της πόλης και κάνουμε κλικ στο GO
2. Στη συνέχεια στο πεδίο 2 επιλέγουμε τον τύπο της βόμβας
3. Στη συνέχεια κάνουμε κλικ στο Detonate
4. Στη συνέχεια (ανάλογα πάντα με τη βόμβα έχουμε επιλέξει) εμφανίζεται η έκταση της καταστροφής
https://www.pentapostagma.gr/

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

Ιστορικά Μυστήρια και Θεωρίες Συνομωσίας

Ιστορικά Μυστήρια και Θεωρίες Συνομωσίας

από 
Ιστορικά Μυστήρια και Θεωρίες Συνομωσίας
Σκεπτικισμός και επιστήμη κατά δεισιδαιμονιών
 Γράφει ο Κωνσταντίνος Σαπαρδάνης
«Καλό είναι να έχουμε ανοιχτό μυαλό, αλλά να μην χυθεί κι ο εγκέφαλος απ’ έξω»Walter Kotschnig, 1940 – συχνά αποδίδεται στον Carl Sagan
Τα σκοτεινά χρόνια του μεσαίωνα, ο ανυποψίαστος πληθυσμός της Ευρώπης γινόταν συστηματικά μάρτυρας ενός μαγικού φαινομένου που γέμιζε το υπερβολικά ανοιχτό μυαλό όσων το συναντούσαν με φωτεινές εικόνες υπέροχων πλασμάτων και υπερκόσμιων παρουσιών. Μιλάω φυσικά για τα μανιτάρια. Ξυπνούσε κάποιος λοιπόν ένα πρωί, και έβρισκε στον κήπο του, εκεί που την προηγούμενη μέρα δεν υπήρχε παρά μόνο γρασίδι, φυτρωμένα μανιτάρια σε σχηματισμό τέλειου κύκλου. Πώς να ερμηνευτεί το ανεξήγητο της ξαφνικής παρουσίας των μυκήτων και μάλιστα στην φαινομενικά επιτηδευμένη κυκλική διάταξή τους; Η προέλευση του μύθου που «έλυσε» το μυστήριο μάλλον θα μείνει άγνωστη, αλλά από στόμα σε στόμα εξαπλώθηκε σε υπερεθνική έκταση και με αιωνόβια αντοχή. Θα έπρεπε, λεγόταν, ενώ όλοι κοιμόντουσαν, να είχαν μαζευτεί νεράιδες στον κήπο τους, για να κάνουν νυχτερινό συμβούλιο. Και για να μην κουράζονται, εμφάνιζαν τα μανιτάρια-καθίσματα σε κυκλική διαμόρφωση, σαν στρογγυλή τραπέζη. Δε θα με απασχολήσει πώς μπορεί να ξεκίνησε αυτή η εξιστόρηση (πάντα υπάρχει κάποιος αιθεροβάμων), αλλά πώς επαναλήφθηκε και συντηρήθηκε.
Πηγή
Πηγή
Σίγουρα η πλειοψηφία των πολιτών τότε ήταν αμόρφωτοι, σίγουρα οι συνθήκες ζωής ήταν δύσκολες και ίσως δεν άφηναν περιθώρια για την πολυτέλεια της αμφισβήτησης, σίγουρα (φαντάζομαι) ήταν όλοι τόσο κουρασμένοι από τη σκληρή καθημερινότητα που δεν είχαν χρόνο και κουράγιο να αναρωτηθούν πώς γίνεται, για παράδειγμα, και κανένας δεν έχει όντως δει αυτές τις νεράιδες. Σίγουρα όμως υπήρχαν και κάποιοι άλλοι που, επίσης μην έχοντας μόρφωση και χρόνο, δεν πείστηκαν από τη λύση του μυστηρίου με την αφήγηση για μαγικά πλασματάκια, που άλλη δουλειά δεν είχανε και κάνανε συμβούλια νυχτιάτικα στο πίσω μέρος μιας παράγκας. Στην πραγματικότητα, όπως κάποια στιγμή ανακάλυψαν επιστήμονες, τα μανιτάρια φυτρώνουν όντως απότομα, εν μία νυκτί, όταν οι συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία…) είναι οι απολύτως κατάλληλες. Αρχικά, ο σπόρος γεννάει τη ρίζα, η οποία οδηγείται προς τα κάτω, και στη συνέχεια στρέφεται με παρακλάδια προς κάθε κατεύθυνση (με τον ίδιο λίγο πολύ ρυθμό ανάπτυξης), ώσπου στις κατάλληλες συνθήκες να σηκωθεί προς την επιφάνεια του εδάφους και να εμφανίσει τους φυτρωμένους μύκητες. Όπως είναι προφανές, αυτό που βλέπει κάποιος, είναι τα μανιτάρια σε κυκλική διάταξη. Δεν θα ήθελα να μεμφθώ όσους πείστηκαν από τον μύθο (αλίμονο…), αλλά μάλλον αποδείχτηκαν εύπιστα «κορόιδα», ενώ από την άλλη όσοι είπανε απλά «δεν ξέρω», ενδεχομένως να πέρασαν τα υπόλοιπα χρόνια τους στην άγνοια για την πραγματική αιτία του φαινομένου˙ κρατώντας όμως μία έντιμη στάση που αδυνατώ να υποτιμήσω, καθώς είναι αυτή η νοοτροπία που μας λείπει ακόμα μέχρι σήμερα, για θέματα μικρά και μεγάλα. Εσείς, σε ποια από τις δύο κατηγορίες θα θέλατε να ήσασταν;
Αν η ιστορία για μανιτάρια και νεράιδες φαίνεται παιδιάστικη και πεπαλαιωμένη, οι παρακάτω θα είναι σίγουρα πιο γνώριμες. Ευτυχώς όμως σήμερα, εκτός από πολύ ανώτερη μόρφωση σε σχέση με τους χωρικούς του μεσαίωνα, έχουμε και πρόσβαση σε πολλές πληροφορίες για την προέλευση των δικών μας μύθων, που μας βοηθούν να τους διαψεύσουμε. Από την άλλη, σύμφωνα με τον άτυπο νόμο της κλιμάκωσης, οι παραμυθάδες σήμερα εκμεταλλεύονται την ημιμάθεια και την ευπιστία προς όμορφες ιστορίες, και χρησιμοποιούν επιστημονικοφανείς πλέον εξηγήσεις για να προωθούν τα βιβλία τους (ή τις ιστοσελίδες τους).
Κάποιοι ίσως θα πείθονταν ότι αυτό είναι φωτογραφία. (η ζωγραφιά είναι του Yuri Shwedoff)
Κάποιοι ίσως θα πείθονταν ότι αυτό είναι φωτογραφία. (η ζωγραφιά είναι του Yuri Shwedoff)
Ο Έριχ φον Ντένικεν είναι ένας από αυτούς τους παραμυθάδες που παρουσιαζόταν σαν εναλλακτικός ιστορικός, και ήταν αυτός που έκανε μόδα τον μύθο των «αρχαίων αστροναυτών», που συνεχίζουν μέχρι τα τρέχοντα χρόνια να γεμίζουν χάρτινες και ηλεκτρονικές σελίδες. Ο μύθος λέει, εν ολίγοις, πως υπάρχουν μνημεία, όπως οι πυραμίδες της Αιγύπτου, που είναι τόσο πολύπλοκες κατασκευές και τόσο μυστηριωδώς κατασκευασμένα, δεδομένης της περιορισμένης τεχνολογίας της εποχής, που…σίγουρα πρέπει να είχαν κατεβεί εξωγήινοι για να τις φτιάξουν για μας. Με τον ίδιο τρόπο που οι αρχαίοι Έλληνες έβλεπαν κάτι που δεν μπορούσαν να εξηγήσουν, όπως οι κεραυνοί, και έφτιαχναν μύθους για να το χωρέσουν στο νου τους, όπως ο θεός Δίας, ο Ντένικεν του 20ου αιώνα μετέφερε αυτήν την ελευθεριάζουσα έμπνευση από τη θεολογία στην επιστημονική φαντασία. Αν ήθελε να ακολουθήσει την επιστημονική ιστορική μέθοδο, θα έπρεπε να λάβει υπόψη τα διαθέσιμα στοιχεία και να συμπεράνει από αυτά όσα μπορεί (και να πει «δεν ξέρω» για τα υπόλοιπα). Ο Ντένικεν όμως έκανε ακριβώς το αντίθετο. Προτίμησε να καταφύγει με σιγουριά στην ευκολία του εντυπωσιακού μύθου, και αυθαίρετα να δημιουργήσει μια ιστορία που, αν βέβαια ίσχυε, θα εξηγούσε το μυστήριο που μελετούσε. Ξεκίνησε δηλαδή από κάτι που νόμιζε πως ήξερε και το εφάρμοσε στα μυστήρια που μελετούσε. Θα έπρεπε να είναι προφανές πόσο απλοϊκή είναι αυτή η αντιμετώπιση της ερευνητικής διαδικασίας, και δεν πρέπει να αποφύγουμε την αναλογία με το προηγούμενο παράδειγμα˙ γιατί αν όντως υπήρχε ο θεός Δίας με τις ιδιότητες και την ιδιοσυγκρασία που του αποδίδονταν, πραγματικά θα εξηγούσε την ύπαρξη κεραυνών – μόνο που ο Δίας δεν προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία.
Στο ίδιο πλαίσιο αναφέρονται και οι περίφημες «γραμμές της ερήμου Νάζκα», που είναι άγνωστο πώς έγιναν και για ποιον ακριβώς λόγο˙ άρα: εξωγήινοι. Τις χρησιμοποιούσαν λοιπόν οι αλλόκοσμοι επισκέπτες σαν αεροδιαδρόμους, για να προσγειώσουν τα διαστημόπλοιά τους. Η προφανής ένσταση στη θεωρία, και πριν καν απευθυνθούμε σε ό,τι σχετικό έχουν να μας πουν οι επιστήμονες, είναι το παράλογο του να θεωρείς απολύτως φυσιολογικό να έχουν ταξιδέψει μέχρι εμάς εξωγήινοι από άλλο πλανητικό σύστημα (που θα σήμαινε πως έχουν τεχνολογία που ούτε να φανταστούμε μπορούμε, και μάλλον θα χρειάστηκε να ξεπεράσουν την ταχύτητα του φωτός), αλλά, ταυτόχρονα, μόλις φτάσουν στη Γη να χρειάζονται αεροδιαδρόμους για να προσγειωθούν! Οι επιστήμονες από την άλλη (αρχαιολόγοι, εθνολόγοι, ανθρωπολόγοι και αστρονόμοι), αν και προς το παρόν δεν έχουν αποφανθεί τελεσίδικα για το ζήτημα, θεωρούν πολύ πιθανό οι γραμμές αυτές είτε να χαράχτηκαν για να τις βλέπουν οι θεοί στους οποίους όντως πίστευαν οι ιθαγενείς είτε για να δείχνουν σημεία του ορίζοντα όπου ο ήλιος και άλλα ουράνια σώματα βρίσκονταν κατά τη διάρκεια ηλιοστασίων.
Αεροδιάδρομοι ή τέχνη; (τέχνη)
Αεροδιάδρομοι ή τέχνη; (τέχνη)
Ο σκεπτικισμός και η απλή λογική συχνά αρκούν για να μας αποτρέψουν να πιστέψουμε αδιακρίτως οτιδήποτε ακούμε. Αντιθέτως, όσοι υποκύπτουν σε τέτοιες εύκολες ευφάνταστες ιστορίες, επιλέγουν να αγνοήσουν την επίπονη έρευνα χιλιάδων επιστημόνων και να αρκεστούν σε όσα λέει κάποιος, κατεβάζοντας ιδέες κυριολεκτικά χαζεύοντας το ταβάνι του, παριστάνοντας ότι έχει πρόσβαση σε γνώση που οι υπόλοιποι δεν έχουμε. Έτσι, αντί να κατανοήσουν πως δεν είναι δυνατόν να μάθουμε τα πάντα μέσα σε μια μέρα (μόλις πέρσι μάθαμε πώς σέρνανε οι Αιγύπτιοι τους λίθους των πυραμίδων), και να δηλώνουν άγνοια για όσα ερωτήματα έχουν μείνει ακόμα αναπάντητα, φαντασιώνονται νεράιδες και εξωγήινους. Κρύβεται μια υπεροψία σε αυτήν την συμπεριφορά, ενάντια σε αυτούς που πραγματικά εργάζονται για να ξεκλειδώσουν τα μυστήρια του παρελθόντος μας, και μια αυταρέσκεια, καθώς ακυρώνουν την αυθεντία αυτών που έχουν οπωσδήποτε κάποιες παραπάνω γνώσεις. Η διανοητικά έντιμη στάση είναι η σωκρατική˙ να μην παριστάνουμε ότι γνωρίζουμε πράγματα που δεν γνωρίζουμε (που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε).
Ο Δημήτρης Σαραντάκος στο «Τι μας έμαθαν επιτέλους οι αρχαίοι Έλληνες;» αποκαλεί τον Ντένικεν «ημιμαθή θορυβοποιό», καθώς αποδίδει στους ίδιους εξωγήινους επισκέπτες την τεχνολογία και τις γνώσεις του Θαλή και του Αναξαγόρα, όταν γράφει πως «είναι γνωστό ότι οι Έλληνες δεν διέθεταν τεχνολογικό εξοπλισμό, π.χ. φακούς, και στην αριθμητική δεν μπορούσαν να μετρήσουν πάνω από το 10.000». Στην πραγματικότητα, οι φακοί ήταν σε ευρεία χρήση στην αρχαία Ελλάδα (ακόμα και ο Αριστοφάνης έχει σχετική αναφορά στις Νεφέλες), και ο Αρχιμήδης μιλάει για έναν αριθμό που αποτελείται από τη μονάδα ακολουθούμενη από 80 τετράκις εκατομμύρια μηδενικά…
Δυστυχώς ο «κλασικός» Ντένικεν είναι μόνο ένα παράδειγμα που ακολουθεί αυτό το μοτίβο, που αναπαράγουν και εγχώριοι παραμυθάδες, όπως ο Γιάννης Φουράκης, ο Λιακόπουλος, το περιοδικό Strange, το Τρίτο Μάτι και άλλοι, που συνεχίζουν να μιλάνε για την Ομάδα Ε, τα Νεφελίμ, την Κούφια Γη, τη Μυστική Ελλάδα και ένα σωρό άλλες θεωρίες συνομωσίας αναμεμειγμένες με Χριστιανικό Μυστικισμό, Εβραίους, Μασόνους και τη CIA. Και είναι αυτοί που παριστάνουν τους σκεπτικιστές, που αμφισβητούν την «επίσημη εκδοχή» της ιστορίας, ενώ δεν είναι τίποτα άλλο από αρνητές της. Την ίδια στιγμή, κάποιοι άλλοι έχουν κάνει τον πραγματικό  σκεπτικισμό επάγγελμα, και τους λέμε επιστήμονες.
Δεν θα αναφερθώ σε συγκεκριμένες θεωρίες συνομωσίας (θα χρειαζόταν πολλές σελίδες), αλλά σε κάποια γνώριμα μυστήρια που, ενώ η επιστημονική κοινότητα έχει ήδη λύσει, επιμένουν να διαδίδονται.
Το τρίγωνο της Βερμούδας
Το τρίγωνο των Βερμούδων
Το 1950, η γεωγραφική περιοχή που περικλείεται στο νοητό τρίγωνο μεταξύ Μαϊάμι, Πουέρτο Ρίκο και Βερμούδων, καλύφθηκε σε πέπλο μυστηρίου, καθώς παρουσιάστηκε ως μια περιοχή όπου αεροπλάνα και πλοία εξαφανίζονται για να μην ξαναβρεθούν ποτέ. Η ιστορία ξεκίνησε από έναν δημοσιογράφο και δεν άργησαν να εμφανιστούν βιβλία με μαρτυρίες των ίδιων των αγνοούμενων, όπως ο πιλότος ενός άτυχου αεροπλάνου που, λίγο πριν εξαφανιστεί, φέρεται να είπε τη μυστηριώδη φράση «Μπαίνουμε σε λευκά νερά, τίποτα δε φαίνεται να είναι σωστό. Δεν ξέρουμε που είμαστε, το νερό είναι πράσινο, όχι άσπρο». Οι φήμες διογκώνονταν συνεχώς, για να φτάσουν μέχρι τις μέρες μας. Μόνο που το «μυστήριο» έχει λυθεί από το 1975! Ένας ερευνητής από την Αριζόνα μελέτησε τη συχνότητα δρομολογίων πλοίων και αεροπλάνων στην περιοχή αυτή, καθώς και τις «εξαφανίσεις» τους, κάθε πότε δηλαδή βυθιζόταν ένα πλοίο ή έπεφτε στη θάλασσα ένα αεροπλάνο. Όπως ήταν αναμενόμενο, η συχνότητα ατυχημάτων στο τρίγωνο των Βερμούδων δεν υπήρξε ποτέ μεγαλύτερη από οπουδήποτε αλλού υπάρχει αντίστοιχη κίνηση σε ανάλογης έκτασης περιοχή. Οι αιτιάσεις εξαφανίσεων στο τρίγωνο των Βερμούδων αποδείχτηκαν μεγαλοποιημένες έως και πλήρως κατασκευασμένες. Η φημολογούμενη «κατάρα» της περιοχής πάντως είναι ακόμα παροιμιώδης. Στην πραγματικότητα, κατά μέσο όρο δύο μεγάλα πλοία βυθίζονται κάθε βδομάδα σε όλον τον πλανήτη, συνήθως από τεράστια, απρόσμενα κύματα (rogue waves). Στο τρίγωνο των Βερμούδων δεν έχει παρουσιαστεί κανένα σχετικό συμβάν από το 1999.
Το νησί του Πάσχα (Rapa Nui)
Αγάλματα Μοάι
Αγάλματα Μοάι
Τα αγάλματα Μοάι του νησιού Ράπα Νούι αποτέλεσαν την πηγή πολλών θεωριών. Το νησί του Πάσχα ανακαλύφτηκε από Ολλανδούς το 1722, οι οποίοι βρήκαν 2 με 3 χιλιάδες ιθαγενείς κατοίκους, οι οποίοι δεν φαινόταν να έχουν τους πόρους και τις ικανότητες να κατασκευάσουν τα μεγαλοπρεπή Μοάι, αφού στο νησί δεν υπήρχαν καν δέντρα και ο πληθυσμός ήταν μικρός για τέτοιου μεγέθους έργα. Τα αγάλματα αποτελούσαν μυστήριο, καθώς κανείς δεν ήξερε πώς σκαλευτήκαν, πώς μεταφέρθηκαν στον χώρο που βρέθηκαν και ποιος ο λόγος κατασκευής τους, αλλά ούτε και ποιοι οι δημιουργοί τους. Η πιο ευφάνταστη απάντηση ήρθε πάλι από τον Ντένικεν, που άλλη μια φορά επέμενε ότι ήταν εξωγήινοι επισκέπτες που ευθύνονταν για την παρουσία των μυστηριωδών μορφών. Η αλήθεια απέχει από τις ιστορίες του Ελβετού παραμυθά. Με πιο σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους από αυτές που ήταν διαθέσιμες την εποχή των θαλασσοπόρων, βρέθηκε ότι το νησί έχαιρε της παρουσίας 15 περίπου χιλιάδων κατοίκων στο παρελθόν, σε ένα περιβάλλον που έσφυζε από ζωή. Ο λαός του Ράπα Νούι ακολουθούσε τη «λατρεία των προγόνων», μια θρησκεία που έχει συναντηθεί και σε άλλους πολιτισμούς και αφοσιώνεται στους «πατέρες» των πιστών, στους οποίους ήταν αφιερωμένα τα αγάλματα για να εξασφαλιστεί η προστασία τους. Ο φανατισμός της λατρείας τους έφτασε σε σημείο παροξυσμού, και οι πιστοί εξάντλησαν τους φυσικούς τους πόρους για την κατασκευή όλο και μεγαλύτερων Μοάι, που σήμαινε περισσότερες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό για την κατασκευή τους, τροφή για τους γλύπτες, κόψιμο δέντρων για την μεταφορά τους (τοποθετούσαν κορμούς οριζόντια και έσερναν τα αγάλματα από τις βραχώδεις πλαγιές στις παραλίες όπου τα εναπόθεταν) και δεν έλειψαν και οι βίαιες θρησκευτικές μάχες για την επικράτηση της πιο «άξιας» στην λατρεία της φυλής. Η φυσική καταστροφή λόγω κλιματικών αλλαγών, χειροτέρεψε την κατάσταση των απομονωμένων στη μέση του ωκεανού ιθαγενών, με τα δεινά τους να ανατροφοδοτούνται (η κλιματική καταστροφή οδηγούσε στη έλλειψη τροφής και σε δυσκολίες που φανάτιζαν περισσότερο τους κατοίκους, που αυξάνανε τις προσφορές τους και το κόψιμο των δέντρων, που συνέβαλε στη μείωση της τροφής…), μέχρι να κοπεί και το τελευταίο δέντρο του νησιού, που σήμανε σχεδόν την εξαφάνισή τους. Είναι μα από τις πολλές περιπτώσεις που ο Ντένικεν (ο οποίος συνεχίζει να γράφει βιβλία) αποδείχτηκε πέραν πάσης αμφιβολίας λανθασμένος στα βιαστικά του συμπεράσματα. Τα γεγονότα εξιστορούνται σε επεισόδιο του BBC Horizon.
Ένα κρυστάλλινο κρανίο στο Βρετανικό Μουσείο
Ένα κρυστάλλινο κρανίο στο Βρετανικό Μουσείο
Οι πιο πολλοί τα γνωρίζουμε από την τελευταία προσθήκη στη σειρά ταινιών Indiana Jones, αλλά το μυστήριο γύρω από αυτά τα αντικείμενα κυκλοφορεί εδώ και έναν αιώνα. Πρόκειται για ευρήματα που προσομοιάζουν το ανθρώπινο κρανίο, φτιαγμένα από κρύσταλλο, χωρίς εμφανείς εγκοπές (δηλαδή είναι ενιαία φτιαγμένα) και αποδίδονται στην εποχή των Αζτέκων, οι οποίοι όμως δεν είχαν την τεχνολογία που θα χρειάζονταν για να τα κατασκευάσουν. Οι θεωρίες μιλούσαν για εξωγήινη τεχνολογία (πάλι) και για τις μαγικές τους ιδιότητες, και μερικά από αυτά κατέληξαν σε μεγάλα μουσεία (Βρετανικό, Σμιθσόνιαν). Το 2008 όμως, μια ομάδα ερευνητών χρησιμοποιώντας καινούργιες μεθόδους κρυσταλλογραφίας ανακάλυψαν μικρά σημάδια, που αποδείχτηκε ότι ήταν κυκλικές χαρακιές, και μπορούσαν να γίνουν με όργανα που χρησιμοποιούνταν στον δυτικό κόσμο τον 20ο αιώνα, την εποχή που τα κρανία ανακαλύφθηκαν. Η «χρονολόγηση» είχε γίνει μέχρι τότε βάσει των μαρτυριών αυτών που τα ανακάλυψαν, και δεδομένου ότι το υλικό κατασκευής βρίσκεται στην Ευρώπη και όχι στην αμερικάνικη ήπειρο, σε συνδυασμό με κάποιες ασυνέπειες στην εξιστόρηση των εξερευνητών που τα πρωτοεμφάνισαν, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα αντικείμενα είναι κατασκευασμένα στην Ευρώπη και παρουσιάστηκαν ως μυστηριώδη για κερδοσκοπικούς λόγους. Πολλά μουσεία έχουν πλέον αποσύρει τα τεμάχια που κοσμούσαν, ενώ το πιο διάσημο από αυτά (το κρανίο Mitchell-Hedges) δεν έχει υποβληθεί σε έλεγχο, καθώς ο ιδιοκτήτης του αρνείται να το παραχωρήσει.
Φωτογραφία του μανδύα αριστερά, ψηφιακά επεξεργασμένη δεξιά, μιας απάτης 6 αιώνων.
Φωτογραφία του μανδύα αριστερά, ψηφιακά επεξεργασμένη δεξιά, μιας απάτης 6 αιώνων.
Το σεντόνι του Τορίνο είναι αυτό που υποτίθεται ότι κάλυψε το νεκρό σώμα του Ιησού ώστε να τοποθετηθεί στον τάφο του, και έτσι άφησε επάνω του το αποτύπωμα του σώματός του. Βρέθηκε το 1390 μ.Χ., και ορίστηκε από τον Πάπα Βενεδίκτο ΙΣΤ’ ως ο αυθεντικός μανδύας ταφής του Χριστού. Το 1988 όμως, τρία Πανεπιστήμια κατέληξαν μετά από ανεξάρτητη έρευνα, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο ραδιοχρονολόγησης άνθρακα, στο ίδιο συμπέρασμα: ο μανδύας χρονολογείται τον 14ο αιώνα, ακριβώς δηλαδή την περίοδο που ανακαλύφτηκε. Το 2009 ένας Ιταλός πανεπιστημιακός καθηγητής χημείας δημιούργησε έναν παρόμοιο δικό του μανδύα, χρησιμοποιώντας μόνο υλικά διαθέσιμα τον 14ο αιώνα.
Ας μην αποφεύγουμε λοιπόν να δηλώνουμε άγνοια, αν δεν θέλουμε να κινδυνέψουμε να αποδειχτούμε αφελείς. Μένουν ακόμα πολλά αξεδιάλυτα μυστήρια, αν όμως δε θέλουμε να μας εκμεταλλεύονται ελαφρόμυαλοι και ψεύτες, αν θέλουμε να εκτιμούμε τη λογική, αν συνειδητοποιήσουμε ότι μόνο με τον σκεπτικισμό και την επιστημονική μέθοδο θα μπορέσουμε να περιγράψουμε τον φυσικό κόσμο, μόνο τότε θα καταφέρουμε να απεγκλωβιστούμε από τις εύκολες απαντήσεις και τις δεισιδαιμονίες. Και ας ξαναδιαβάσουμε τη βίβλο.

Οι φωτογραφίες πάρθηκαν από εδώ:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://eranistis.net/wordpress

«ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΤΕΛΕΥΘΗΣΑΤΩ» ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ Η ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΝ ΕΙΣΧΩΡΟΥΣΑΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ, ΚΛΕΦΤΕΣ, ΑΝΩΜΑΛΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ...!!!

6 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2017

«ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΤΕΛΕΥΘΗΣΑΤΩ» 

ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ Η ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΝ ΕΙΣΧΩΡΟΥΣΑΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ, ΚΛΕΦΤΕΣ, ΑΝΩΜΑΛΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ...!!!

Το Δίκαιον του Χρυσού Αιώνα και της Αθηναϊκής Δημοκρατίας

Τους όρους και τις προϋποθέσεις για να γίνεις βουλευτής στην Αρχαία Ελλάδα, αλιεύσαμε στο Διαδίκτυο και αμέσως καταλάβαμε το μεγαλείο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας και πόσο έντιμοι ήταν οι προγόνοι μας. 

Όχι σαν τους σύγχρονους εκπροσώπους του λαού που έφεραν την χώρα στο χείλος του γκρεμού. 

Ιδού λοιπόν, το Ελληνικό Δίκαιο που ίσχυε κατά τον 5ο π.Χ. αιώνα, δηλαδή το Δίκαιον του Χρυσού Αιώνα και της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Οι νόμοι ήταν του Σόλωνα και προέβλεπαν πως εάν κάποιος πολίτης ήθελε να γίνει βουλευτής. 

Ο Νόμος απαιτούσε τα εξής: 

1) Να είναι Αθηναίος​ πολίτης. 
2) Nα κατέχει την Ελληνική θρησκεία και παιδεία ​ (όμαιμον, ομότροπον, ομόθρησκον)​… 
3) Nα ΜΗΝ είναι κίναιδος, και 
4) Να καταγραφεί ΟΛΗ η περιουσία του, μέχρι και τα σανδάλια που φορούσε, καθώς και η οικογενειακή του περιουσία. 

Εάν τηρούνταν όλα αυτά, τότε μπορούσε να γίνει βουλευτής. ​ 

Οι νόμοι που εισήγοντο στην Εκκλησία του Δήμου για ψήφιση ήταν ονομαστικοί, δηλαδή έφεραν το όνομα του προτείνοντος. Εκείνος δε που πρότεινε κάποιον νόμο έπρεπε να είναι ΠΟΛΥ προσεκτικός. 

Όχι μόνον να έχει εξετάσει το εάν υπήρχε άλλος, προγενέστερος νόμος που ρύθμιζε το θέμα με τρόπο διαφορετικό (οπότε έπρεπε να τον αναφέρει), αλλά ήταν και ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ για τα αποτελέσματα του προτεινόμενου. 

Έτσι, εάν πρότεινε και περνούσε νόμο ο οποίος αποδεικνυόταν οικονομικά ζημιογόνος για την Αθήνα, τότε έπρεπε να κατασχεθεί από την καταγεγραμμένη περιουσία του, όλο το ποσόν κατά το οποίο ζημιώθηκε οικονομικά η Αθήνα. 

Αν μάλιστα ​δεν έφθανε ΟΛΗ η περιουσία του -μέχρι και τα σανδάλια του, που κατεγράφησαν-, τότε το ανεξόφλητο υπόλοιπο, υποχρεώνονταν να το εξοφλήσει ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ. 

Αν ο νόμος, που πρότεινε και ψηφίστηκε, ζημίωνε ΗΘΙΚΑ την Αθήνα η ποινή ήταν: AΥΘΗΜΕΡΟΝ ΤΕΛΕΥΘΗΣΑΤΩ…


http://koukfamily.blogspot.gr/

Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής

  Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής Από το αρχείο του δρ. Γ. Χατζηδάκη Δημοσιεύθηκε  23/01/2025 09:05 Σκαρφαλωμένη στο ...