Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

ΕΞΙΧΝΙΑΣΗ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΜΕ SMARTPHONES

Εξιχνίαση υπόθεσης μεγάλης ηλεκτρονικής απάτης με smartphones


Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας εξιχνιάστηκε μεγάλης έκτασης ηλεκτρονική απάτη, η οποία στόχευε «έξυπνα» κινητά τηλεφώνα (smartphones), συγκεκριμένου κατασκευαστή.
Από τη μέχρι σήμερα αστυνομική έρευνα προέκυψε η εμπλοκή τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ατόμων, μεταξύ των οποίων και τριών (3) ιδιοκτητών καταστημάτων πώλησης συσκευών και ειδών κινητής τηλεφωνίας, στο κέντρο της Αθήνας.
Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για τα –κατά περίπτωση– αδικήματα της παράνομης πρόσβασης σε πληροφοριακό σύστημα, της αποδοχής και διάθεσης προϊόντων εγκλήματος και της απάτης με υπολογιστή.
Η διερεύνηση της υπόθεσης εδράζεται σε καταγγελίες πολιτών, σύμφωνα με τις οποίες αφού είχαν αφαιρεθεί τα κινητά τους τηλέφωνα (από κλοπή, διάρρηξη ή ληστεία), εξαπατήθηκαν μέσω απατηλών σύντομων μηνυμάτων (phishing sms), με υποτιθέμενο αποστολέα τη συγκεκριμένη εταιρεία κατασκευής κινητών τηλεφώνων.
Πιο αναλυτικά, οι παθόντες, μετά την αφαίρεση της συσκευής τους και εφόσον είχαν ενεργοποιήσει προεγκατεστημένη υπηρεσία της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία ειδοποιούσε τον νέο κάτοχο της αφαιρεθείσας συσκευής να επικοινωνήσει τηλεφωνικά μαζί τους, δέχονταν απατηλό μήνυμα που τους ενημέρωνε ότι η συσκευή τους έχει εντοπιστεί.
Στη συνέχεια, προκειμένου να εμφανιστεί η ακριβής τοποθεσία της συσκευής, το παραπάνω μήνυμα τους προέτρεπε να εισάγουν σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο (ο οποίος προσομοίαζε με τον επίσημο ιστότοπο της εταιρείας), τα στοιχεία σύνδεσής τους.
Μετά την εισαγωγή των παραπάνω στοιχείων, αυτά υποκλέπτονταν, με αποτέλεσμα να παρακαμφθούν τα μέτρα ασφάλειας της συσκευής και οι δράστες να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα της και να καταστεί η συσκευή λειτουργική και διαθέσιμη προς πώληση σε νέους χρήστες.
Από την πολύμηνη και εμπεριστατωμένη αστυνομική και ψηφιακή έρευνα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, εντοπίστηκαν οι νέοι «κάτοχοι» των αφαιρεθέντων συσκευών, ενώ ταυτοποιήθηκαν τα άτομα που ενέχονται τόσο στη διαδικασία υποκλοπής των στοιχείων σύνδεσης των λογαριασμών και στη παράκαμψη των μέτρων ασφαλείας των συσκευών, όσο και στη μετέπειτα διάθεσή τους στην αγορά.
Επιπλέον, μέρος των κινητών τηλεφώνων εντοπίστηκε να διατίθεται προς πώληση μέσω αγγελιών, είτε σε προσωπικούς λογαριασμούς ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, είτε σε ιστοσελίδες αγοραπωλησιών.
Από την περαιτέρω ανάλυση των ηλεκτρονικών ιχνών εντοπίστηκαν τρία καταστήματα πώλησης συσκευών κινητής τηλεφωνίας στο κέντρο της Αθήνας και μετά από έρευνες σε αυτά, ταυτοποιήθηκε η εμπλοκή των ιδιοκτητών τους στην αγοραπωλησία των επίμαχων συσκευών και στη διαδικασία υποκλοπής των στοιχείων σύνδεσης, ενώ βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δώδεκα (12) επιπλέον «έξυπνες» συσκευές (κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες).
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι δύο από τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων συνεργάζονταν με δύο (2) άτομα πακιστανικής καταγωγής, τα οποία διαμένουν μόνιμα στο εξωτερικό και αναλάμβαναν έναντι χρηματικής αμοιβής το ξεκλείδωμα των αφαιρεθέντων συσκευών, αποστέλλοντας τα απατηλά μηνύματα.
Από το σύνολο των ερευνών βρέθηκαν και κατασχέθηκαν συνολικά δεκαέξι (16) κινητά τηλέφωνα και μία (1) ταμπλέτα, εκ των οποίων μέχρι στιγμής έχουν αποδοθεί οκτώ (8) στους νόμιμους κατόχους τους.
Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνεχίζονται οι έρευνες, για την πλήρη διαλεύκανση και άλλων συναφών υποθέσεων, ενώ ερευνάται η συμμετοχή των εμπλεκομένων σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις υποκλοπής στοιχείων και μετέπειτα διάθεσης προς πώληση, «έξυπνων» συσκευών που προέρχονται από εγκληματική δραστηριότητα.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να την δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο πλαίσιο της προληπτικής δράσης, με αφορμή την συγκεκριμένη υπόθεση, συστήνει στους χρήστες του διαδικτύου και κατόχους «έξυπνων» τηλεφώνων, με σκοπό την αποφυγή εξάπλωσης του φαινομένου:
  • Να λαμβάνουν τα παρεχόμενα από τις κατασκευάστριες εταιρίες μέτρα ασφάλειας των συσκευών τους, που σχετίζονται με την αποτροπή μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης στα δεδομένα τους («ισχυρούς» κωδικούς ξεκλειδώματος οθόνης και προσωπικών λογαριασμών, επαλήθευση δύο βημάτων, αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος, κωδικό αριθμό PIN κ.α.)
  • Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας της συσκευής, να θέτουν εφόσον τους παρέχεται η δυνατότητα, τη συσκευή σε κατάσταση απώλειας ή κλοπής (lost mode).
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί εάν δεχθούν μηνύματα (sms ή e-mails) που ζητούν ή παρέχουν πληροφορίες για την απωλεσθείσα συσκευή τους, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εφαρμογές εύρεσης τηλεφώνου δεν ενημερώνουν για τη θέση της συσκευής μέσω μηνυμάτων (sms ή email) και ενώ η σχετική ενημέρωση παρέχεται μόνο ύστερα από σύνδεση στον επίσημο ιστότοπο των εφαρμογών αυτών.
  • Να μην εισάγουν στοιχεία των προσωπικών λογαριασμών διαχείρισης των συσκευών τους σε ιστοσελίδες πλην των επίσημων ιστοσελίδων και εφαρμογών των κατασκευαστριών εταιριών.
  • Να ενημερώνουν άμεσα τον αρμόδιο πάροχο κινητής τηλεφωνίας, προκειμένου να ενεργοποιηθεί φραγή στη σύνδεση της απωλεσθείσας συσκευής ώστε να αποφευχθούν τυχόν χρεώσεις από μη εξουσιοδοτημένη χρήση.
  • Σε περίπτωση εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης της συσκευής μέσω εφαρμογών «εύρεσης τηλεφώνου», να ενημερώνουν άμεσα τις αρμόδιες κατά τόπο αστυνομικές Αρχές, λαμβάνοντας υπόψη πως ενδεχομένως να υπάρχουν γεωγραφικές και χρονικές αποκλίσεις μεταξύ της εκτιμώμενης βάσει των εφαρμογών θέσης και της πραγματικής θέση της συσκευής.
  • Σε κάθε περίπτωση να ενημερώνονται από τις επίσημες ιστοσελίδες των κατασκευαστριών εταιριών των συσκευών τους, σχετικά με τα προτεινόμενα μέτρα ασφάλειας αυτών, καθώς αυτά διαφοροποιούνται και μεταβάλλονται ανάλογα με τη πολιτική κάθε εταιρίας και τις τεχνικές προδιαγραφές κάθε συσκευής.
Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες του τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
  • Τηλεφωνικά στον αριθμό: 111 88
  • Στέλνοντας e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
  • Μέσω Twitter « Γραμμή SOS Cyber Alert»: @CyberAlertGR
  • Επίσης σχετική ενημέρωση από το δικτυακό τόπο http://cyberalert.gr/
  • Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) : CYBERKID για συσκευές iOS πατώντας ΕΔΩ και για συσκευές Android πατώντας ΕΔΩ
Πηγή άρθρου : Ελληνική Αστυνομία 
https://www.safer-internet.gr/

Ο ΑΘΟΡΥΒΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΝΟΣ ΝΤΙΛΙΒΕΡΑ...

Ο αθόρυβος θάνατος ενός ντελιβερά…


Του Γιάννη Παντελάκη

Στο χρονικό διάστημα μεταξύ 13 και 15 Οκτωβρίου, η Ζωή Κωνσταντοπούλου θα γκρέμιζε το καθεστώς που κυβερνά τη χώρα και ο Βασίλης Λεβέντης ταλαντευόταν αν θα παραιτηθεί από βουλευτής ως ένδειξη θυσίας για να βγει η χώρα από το τέλμα, τελικά αποφάσισε να μη παραιτηθεί, του το ζήτησε η εκκλησία. Τις ίδιες ημέρες, συνέβησαν πολλά ακόμα. Έτσι, δεν βρέθηκε ιδιαίτερος χώρος και διάθεση για αναφορές σ' έναν ακόμα θάνατο ενός ντελιβερά. Μόνο 25 χρόνων.

Συνέβη στην Ιεράπετρα της Κρήτης αυτή τη φορά, αλλά θα μπορούσε να είχε συμβεί οπουδήποτε. Άλλωστε οι ντελιβεράδες ζουν κατά εκατοντάδες ανάμεσά μας και συχνά πέφτουν θύματα ενός τροχαίου και γενικότερα των συνθηκών κάτω από τις οποίες εργάζονται.  Μέσα σε έξι μήνες, τέσσερις ντελιβεράδες έχουν χάσει τη ζωή τους. Προφανώς δεν είναι ένα θέμα υψηλής πολιτικής για να απασχολήσει λίγο περισσότερο, έστω ελάχιστα, την επικαιρότητα και το πολιτικό προσωπικό. Προέχουν τα προαναφερόμενα, η Ζωή, ο Λεβέντης και άλλοι.

Κάποτε, τα αποκαλούσαν delivery boys, αλλά τα χρόνια της κρίσης το δεύτερο όνομα ακυρώθηκε. Αν παρατηρήσει κάποιος τους ανθρώπους που με μηχανάκια μεταφέρουν δέματα, φαγητά κλπ., θα βγάλει το διόλου ευχάριστο συμπέρασμα πως δεν πρόκειται πια μόνο για παιδιά 20 ή 30 χρόνων. Μεσήλικες αδυνατώντας να βρουν μια απασχόληση, έστω από αυτές των 300 ευρώ (που κάνουν την κυβέρνηση να υπερηφανεύεται πως μείωσε την ανεργία), παίρνουν το παλιό μηχανάκι τους και βρίσκουν απασχόληση – δεν την λες κανονική δουλειά – σε μια από τις χιλιάδες εταιρείες υπηρεσιών. Άνθρωποι 50 ή και 60 χρονών, προσπαθούν να επιβιώσουν μ’ ένα απελπιστικά δύσκολο τρόπο.

Τα σχετικά ανεπαρκή στοιχεία, λένε ότι σ’ αυτές τις υπηρεσίες απασχολούνται περισσότεροι από 22-25.000 άνθρωποι κάθε ηλικίας. Πριν λίγους μήνες, έγινε μια κινητοποίηση από την οποία αναδείχτηκαν οι συνθήκες με τις οποίες απασχολούνται. Τα μηχανάκια, είναι δικά τους όχι της εταιρείας που τους απασχολεί, συντήρηση, ασφάλιση, καύσιμα από την τσέπη τους. Τα χρήματα που παίρνουν, συνήθως δεν ξεπερνάνε τα τρία ευρώ την ώρα, τα φιλοδωρήματα έχουν μειωθεί, για δώρα και προσαυξήσεις ούτε λόγος, η ανασφάλιστη εργασία κυριαρχεί και εκεί. Είναι εργαζόμενοι παντός καιρού και περιορισμένων δικαιωμάτων.

Ο θάνατος ενός εικοσιπεντάχρονου στην Κρήτη, θα θεωρηθεί, αν δεν έχει ήδη συμβεί αυτό, ένα συνηθισμένο δυστύχημα. Από αυτά που έχουμε εθιστεί να δεχόμαστε ότι «συμβαίνουν». Μέχρι το επόμενο, με το οποίο επίσης δεν θα ασχοληθούμε και χωρίς ενδιάμεσα να αλλάξει κάτι που θα περιορίζει το το φαινόμενο . Δείγμα κι αυτό των ιεραρχήσεων που έχουμε κάνει ως κοινωνία και ως πολιτικό προσωπικό. Και η οποία ιεράρχηση δεν περιορίζεται φυσικά στην συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων. Αυτό που παρατηρείται έντονα τα τελευταία χρόνια είναι η «κανονικοποίηση» αρνητικών καταστάσεων. Μας φαίνεται κανονικότητα η ανασφάλιστη ή η κακά αμειβόμενη απασχόληση, μας φαίνεται κανονικότητα να θεωρούμε – και αντίστοιχα να προβάλουμε – δηλώσεις της Κωνσταντοπούλου ή του Λεβέντη και να τις θεωρούμε αξιοσημείωτες...   

 liberal.gr

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/



ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ "ΔΙΕΚΟΨΑΝ" ΤΙΣ ΕΠΑΦΕΣ

Οι Έλληνες Υπερβόρειοι και πότε «Διέκοψαν» τις Επαφές.

Μία από τις πλέον αινιγματικές παραδόσεις τις μυθολογίας μας σχετίζεται με τους Υπερβορείους και την μυθική χώρα τους, την οποία κάθε φθινόπωρο επισκεπτόταν ο θεός Απόλλων με το ιπτάμενο άρμα του, το οποίο έσερναν Κύκνοι και επέστρεφε πάλι την άνοιξη στη Δήλο και στους Δελφούς.
Ο γυρισμός του Απόλλωνα γιορτάζονταν στους Δελφούς κάθε εαρινή ισημερία, με τα Θεοφάνια ενώ υπήρχε και ο Αστραφτερός Κύκνος που συμβόλιζε το προαναφερθέν ιπτάμενο άρμα του θεού. Οι μελέτες που ασχολήθηκαν με το θέμα των Υπερβορείων, τοποθετούν αυτόν τον μυθικό λαό γενικώς και αορίστως στο βόρειο ημισφαίριο του πλανήτη, ενώ κάποιες πιο ειδικές αναφορές μιλάνε για Γροιλανδία, Σκανδιναβία, Βαλτική, Ρωσία, Σιβηρία κ.α.


Υπάρχουν βέβαια και πιο εξεζητημένες μελέτες για την Υπερβορεία, όπως η άποψη ότι ήταν κάποιο νησί (πάντοτε τοποθετημένο στην Αρκτική ζώνη) το οποίο καταποντίστηκε. Εικάζεται ότι οι έρευνες του Γιούργκεν Σπανούθ το 1961, στον 54ο παράλληλο, αποσκοπούσαν στην ανεύρεση της υποτιθέμενης καταποντισμένης Υπερβορείας· οι δώδεκα δύτες και οι πέντε βατραχάνθρωποι της αρχαιολογικής αποστολής δε βρήκαν τίποτα.
Στην αρχαία Ελλάδα βέβαια υπήρχε η γνώση για τις περιοχές της Αρκτικής ζώνης και των συνθηκών που επικρατούν εκεί, όπως για παράδειγμα η αναφορά του Ηρόδοτου ότι στους Υπερβόρειους η μέρα διαρκεί έξι μήνες. Ο Ηρόδοτος έκανε αυτή την δήλωση διότι γνώριζε και για τις συνθήκες της Αρκτικής και για τους Υπερβορείους και υπέθεσε ότι οι τελευταίοι, σαν «Υπέρ-Βόρειοι», και παίρνοντας τη στενή ερμηνεία αυτού του όρου, κατοικούν στον απώτατο βορρά, στην Αρκτική. Δεν πρέπει να ξεχνάμε βεβαίως και τον θαλασσοπόρο Πυθέα από τη Μασσαλία, που ήταν συν τοις άλλοις μεγάλος γεωγράφος, αστρονόμος και μαθηματικός, ο οποίος ταξιδεύοντας στο βορρά πρέπει να έφθασε ως τη Γροιλανδία. Υποθέτοντας δε ότι όντως οι Υπερβόρειοι είναι Γροιλανδοι ή Σκανδιναβοί ή Σκύθες ή Μασαγέτες, ερχόμαστε σε σύγκρουση με την αρχαιοελληνική γραμματεία που αναφέρει ότι οι Υπερβόρειοι μιλούσαν ΕΛΛΗΝΙΚΑ! Διαβάζουμε στον Διόδωρο: «Έχειν δε τους Υπερβορείους τίνα διάλεκτον, και προς τους Έλληνες οικειότατα διακείσθα…».
Οι Υπερβόρειοι λοιπόν είναι Έλληνες, αδέλφια μας, όλοι ιερείς και λάτρεις του Απόλλωνα του οποίου «…η αληθινή κατοικία… βρίσκεται ανάμεσα στους Υπερβορείους, σε μια χώρα Αιώνιας Ζωής…» όπως αναφέρει και ο Πλάτων. Βέβαια Αιώνια Ζωή και Αιώνια Ευτυχία δεν υπάρχει στις εσχατιές του βορρά, ούτε είναι ασφαλώς ένας παντοτινός καταπράσινος τόπος με ανέσπερο φως χωρίς να γνωρίζει ποτέ χειμώνα και πολύ περισσότερο ένας τόπος με δυο ετήσιες σοδειές, όπως τον θέλει η Ελληνική Μυθολογία.
O Πίνδαρος μας γνωστοποιεί τα αίτια της Αιώνιας Ευτυχίας των Υπερβορείων αναφέροντας ότι αν και είναι άνθρωποι εντούτοις δεν προσβάλλονται ποτέ από νοσήματα, ούτε μάλιστα υπόκεινται στη διαδικασία της γήρανσης των κυττάρων τους και κατά συνεπείαν είναι αθάνατοι!! Αναφέρει σχετικά: «Ούτε ασθένειαι ούτε το απάισιον γήρας προσβάλλουν την ιερά ταύτην γενεάν, χωρίς δε πόνον και μακράν των μαχών ζουν… Εις των ευτυχών τούτων ανθρώπων το έθνος ήλθε άλλοτε της Δανάης ο υιός (ο Περσέας)…»
Η προσωπική μου άποψη είναι πως ο Πλάτωνας εξηγεί την αθανασία των Ολύμπιων προπατόρων μας όταν αναφέρει πως η διατήρηση της συνοχή τους οφείλεται στο γεγονός πως η συγκόλληση των τεσσάρων στοιχείων του Σύμπαντος (Γη, Ύδωρ, Πυρ, Αήρ), που αποτελούν την προαναφερθείσα συνοχή τους, έγινε με Δεσμούς Άλυτους (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό). Εφόσον λοιπόν οι Υπερβόρειοι είναι αθάνατοι και εφόσον αυτό προϋποθέτει «Αλύτοις Δεσμοίς» εν τη συνοχή τους και εφόσον είναι Έλληνες Αδέλφια μας, συνεπάγεται ότι είναι και αυτοί κάποιοι από τους (χιλιάδες) Ολύμπιους. Πάλι ο Πίνδαρος μας πληροφορεί για τον σύνδεσμο που ενώνει τους Ελλάνιους εν τη Ελλάνια, με τους Ελλάνιους Ολύμπιους:
«Υπάρχει μια φυλή ανθρώπων, μια φυλή θεών. Έχουν και οι δύο πνοή ζωής από μα μόνο μητέρα. Χωριστές όμως δυνάμεις μας κρατάνε μοιρασμένους και η μία είναι τα τίποτε, ενώ η άλλη έχει τον ορειχάλκινο ουρανό για σίγουρη ακρόπολη. Και όμως έχουμε κάποια ομοιότητα σε μεγάλη ευφυία και δύναμη, με τους αθάνατους, κι ας μην ξέρουμε τι θα μας φέρει η μέρα…»
Στην περίπτωση που μελετάμε και σύμφωνα με την ελληνική παράδοση, ο σύνδεσμος δεν είναι άλλος από τον θεό Απόλλωνα. Αξίζει να αναφέρουμε κάποια στοιχεία από την μυθολογία μας που συνδέει τον Απόλλωνα με τους Υπερβορείους πριν ακόμα τη γέννησή του. Κατά την παράδοση η μητέρα του θεού, η Λητώ, γεννήθηκε στη χώρα των Υπερβορείων γεγονός που αμέσως την κατατάσσει στο αυτό έθνος. Όταν πλησίαζε η ώρα της γέννησης του θεού του Φωτός, η Υπερβόρεια Λητώ μετέβη στη Δήλο συνοδευόμενη από τις δύο Υπερβόρειες παρθένες Άργη και Ώπιδα (για την ιστορία θα πρέπει να πούμε ότι η νήσος Δήλος ήτο «άδηλος» διότι βρισκόταν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, με προορισμό όμως να αναδυθεί με προσταγή του Δία για χάρη της επίτοκης Λυτούς και να καθαγιασθεί με τη γέννηση του θεού). Άλλες δύο Υπερβόρειες παρθένες αργότερα, η Λαοδίκη και η Υπερόχη έφθασαν στο νησί προσφέροντας «δώρα». Βέβαια όλη αυτή η μυθολογία είναι γεμάτη από κώδικες όπως κώδικες είναι και οι τάφοι των δύο παρθένων (της Λαοδίκης και της Υπερόχης) που βρέθηκαν στη Δήλο και διαμορφώθηκαν κοντά στον ιερό περίβολο της Αρτέμιδος (βλ. επίσης εγκυκλοπαίδεια «Πάπυρος- Λαρούς- Μπριτάνικα»).
Και λέγω ότι οι τάφοι τους είναι κωδικοποιημένα σημεία, διότι μετά τον «θάνατο» τον δύο κοριτσιών σταμάτησε και οποιαδήποτε -άμεση- επαφή μεταξύ των Υπερβορείων και των κατοίκων του νησιού. Πιθανώς οι τάφοι των δύο Υπερβορείων παρθένων να σχετίζεται με τον λοιμό που έπληξε τους Αθηναίους το 425 π.Χ. και να χρησιμοποιήθηκαν σαν μέσο κάθαρσης προς εξευμενισμό του Απόλλωνος. Πάντως κανένας τάφος Δήλιου δεν έπρεπε να μείνει στο νησί και έτσι το νεκροταφείο του νησιού μεταφέρθηκε στο γειτονικό νησί Ρηνεία. Επίσης, ως μέσο κάθαρσης, απαγόρευαν τις εγκυμονούσες να γεννήσουν στη Δήλο και έτσι αυτές πηγαιναν, όταν έφθανε η ώρα της γέννας, στη Ρηνεία.
Ο θεός Απόλλωνας είναι γνωστός για την ασύγκριτη ευστοχία του στη τοξοβολία· τα βέλη του δεν αστοχούν ποτέ. Αυτή του την ικανότητα χρησιμοποίησε για να εκδικηθεί τους Κύκλωπες τους οποίους θεώρησε ως υπαίτιους για το θάνατο του υιού του Ασκληπιού. Με μεγάλη επιδεξιότητα στόχευσε με το τόξο του και με ένα και μοναδικό βέλος σκότωσε όλους τους Κύκλωπες. Μετά από το φονικό, το βέλος πέταξε μόνο του(;) και κρύφθηκε στο ναό του Απόλλωνος στη χώρα των Υπερβορείων. Αυτό το ιπτάμενο βέλος χάρισε ο θεός στον Υπερβόρειο ιερέα Άβαρι πάνω στο οποίο μεταφέρθηκε για το ταξίδι του από την Υπερβορεία στην Δήλο.
Ο Άβαρις επισκέφθηκε τον πλανήτη μας στην εποχή του Πυθαγόρα, με τον οποίο είχε και επαφή και σε αυτό το γεγονός εντοπίζεται η καταγωγή του Πυθαγόρα, αλλά και του δασκάλου του Φερεκύδη, στους Υπερβόρειους. Η σχέση άλλωστε του Πυθαγόρα με τον Υπερβόρειο Απόλλωνα διαφαίνεται όταν ο Άβαρις συνάντησε τον Πυθαγόρα και τον «νόμισε» για τον ίδιο τον θεό «…για τον θεό του οποίου ήταν ιερέας..» αναφέρει σχετικά ο Ιάμβλιχος, στα κείμενα του οποίου μπορούμε επίσης να διαβάσουμε:
«Αυτοί λοιπόν θεωρούν ότι αυτή είναι η πίστη των δικών τους αντιλήψεων, γιατί ο πρώτος που διακήρυξε αυτά δεν ήταν κανείς τυχαίος, αλλά ο θεός, και ένα από τα «Ακούσματα είναι αυτό: ποιος είσαι Πυθαγόρα». Επειδή ισχυρίζονται πως ήταν ο Απόλλωνας ο Υπερβόρειος. Αποδείξεις δε αυτού είναι ότι σε αγώνα αφού σηκώθηκε, έδειξε το μηρό του χρυσό και τον Άβαρι τον Υπερβόρειο φιλοξενούσε και πήρε από αυτόν ένα ακόντιο (βέλος) με το οποίο αυτός ταξίδευε μέσα στον αιθέρα». Και αλλού: «(Ο Άβαρις) χάρισε στον Πυθαγόρα ένα βέλος το οποίο κρατούσε όταν βγήκε από το ιερό. Αυτό θα ήταν χρήσιμο σε αυτόν για όσες δυσκολίες θα συνέβαιναν κατά την τόσο μεγάλη περιπλάνηση. Πάνω σε αυτό λοιπόν ιππεύοντας θα μπορούσε να διαβεί τα αδιάβατα.».
Επίσης: «Αιθεροβάτης είναι το επίθετο του Άβαρι, γιατί σε αυτόν δωρήθηκε ακόντιο (βέλος) από τον Υπερβόρειο Απόλλωνα και μεταφερόμενος πάνω σε αυτό… διάβαινε τα αδιάβατα, βαδίζοντας, κατά κάποιον τρόπο, στον αέρα, πράγμα το οποίο υπέθεσαν μερικοί ότι είχε κάνει και ο Πυθαγόρας…». Φεύγοντας από την Υπερβορεία ο Απόλλων, που είχε καταφύγει μετά τη γέννησή του, επισκέπτεται τους Δελφούς, το μέρος στο οποίο επρόκειτο να ιδρυθεί το ομώνυμο μαντείο. Κατά μία εκδοχή του μύθου ιδρυτής του μαντείου θεωρείται ο Ωλήν. Για τον Ωλήν λέγεται ότι έγραψε η ποιήτρια και ιέρεια των Δελφών, Βοιώ που υπήρξε σύζυγος του Ακταίου (βασιλιάς της Αθήνας) και μητέρα του Παλαίφατου (επικός ποιητής). Στη Βοιώ έχει αποδοθεί το έργο «Ύμνος στον Απόλλωνα» όπου αναφέρει πως το δελφικό μαντείο ιδρύθηκε από τους Υπερβόρειους και ότι ο πρώτος μάντης ήταν ο Ωλήν, που από τον Ησύχιο και τον Σούδα αποκαλείται «Δυμαίος» ή «Λύκιος» ή «ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΣ». Ο Ωλήν θεωρείται επίσης και ο εφευρέτης του δακτυλικού εξαμέτρου. Μαζί με τον Υπερβόρειο Ωλήν, ήρθαν σαν υπερασπιστές του μαντείου οι Υπερβόρειοι Υπέροχος και Λαόδοκος.
Σε ποιους όμως αστερισμούς εντοπίζονται, θα πάρουμε την απάντηση από τους πρωταγωνιστές του μύθου του Περσέα. Όμως πρώτα θα πρέπει να πούμε λίγα λόγια για την επίσκεψη του Ήρωα στις περιοχές των Υπερβορείων από τους οποίους έλαβε βοήθεια στην επικείμενη σύγκρουση του με την Μέδουσα. Οι Υπερβόρειοι του προσφέρανε το σπαθί που θα προοριζόταν για τον αποκεφαλισμό του φοβερού τέρατος, καθώς επίσης και την περικεφαλαία από σκυλίσιο δέρμα που θα τον έκαμνε κατά βούληση αόρατο. Φύλακας-Άγγελος του Περσέα αναλαμβάνει η θεά Αθηνά η οποία και αρχικά τον βοηθάει να μεταβεί στους Υπερβόρειους, όπως μας πληροφορεί ο Πίνδαρος: «…Εις των ευτυχών τούτον ανθρώπων το έθνος ήλθεν άλλοτε της Δανάης ο υιός (ο Περσεύς) με τόλμην και θάρρος υπό την οδηγίαν της Αθηνάς» Παράδοξος όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Περσέας βρέθηκε ανάμεσά τους. Στο παρακάτω απόσπασμα του Πίνδαρου μπορούμε να διαβάσουμε: «…Λέγω τους Υπερβορείους εις των οποίων τα δώματα ήλθεν άλλοτε ο Περσεύς ο ήρως, και παρακάθισεν εις γεύμα. Εύρε δε αυτούς προσφέροντας εις τον θεόν ιεράς θυσίας όνων…»
Ο Περσέας λοιπόν θυσίασε όνους για να μπορέσει να μεταβεί στη χώρα τους. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι ο ποιητής στη συγκεκριμένη ωδή μιλάει με κώδικα. Ο συγγραφέας Παναγιώτης Τουλάτος στο έργο του «Τα Αρχεία της Χαμένης Γνώσης, Βιβλίο1» δίνει μια εξήγηση: «…Ο γνωρίζων ελληνικά θα καταλάβει ότι η προσφορά των Υπερβορείων αδελφών μας, είναι προσφορά του όλου νοητικού κόσμου, αφού ο Περσέας τους βρήκε «προσφέροντας θυσίας ό ν ω ν» (διάβαζε αποκωδικοποιημένα ν ό ω ν)… Και για όποιον δεν εννόησε, τον παραπέμπω στον μεγάλο γραμματολόγο Λουκιανό (έργο Λούκιος ή Όνος), στον Πλάτωνα (έργο «Ευθύδημος»). Επίσης στον «Κρατύλο» του Πλάτωνα, να καταλάβει τη βαθύτερη ουσία του ελληνικού αλφαβήτου και να συλλαμβάνει μηνύματα μέσα από λέξεις κλειδιά όπως, Κρ-Ονος ή Θρ-Ονος…» Για όποιον θα θελήσει να ψάξει περισσότερο το θέμα σχετικά με τους «όνους», θα πρέπει να καταφύγει και σε εργασίες που ασχολούνται με την πινακίδα του Ιδαλίου στη Κύπρο.

Πηγή 

http://conspiracyfeeds.blogspot.gr/

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΔΑΡΕΙΟΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΝΙΚΟ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΔΑΡΕΙΟΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΝΙΚΟ


Γράφει η Μαίρη Καρά 

     Οι ιστορικοί ΔΙΟΔΩΡΟΣ και ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ μας έδωσαν όλες τις πληροφορίες για την μάχη του ΓΡΑΝΙΚΟΥ, μα ο ΑΡΡΙΑΝΟΣ αναφέρει τις περισσότερες λεπτομέρειες. Η μάχη του ποταμού (Granicus) είναι η πρώτη μεγάλη νίκη του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατά της Περσικής Αυτοκρατορίας. Πραγματοποιήθηκε στις 22 Μαίου του 334 π.Χ. στην Βορειοδυτική Μικρά Ασία (εκεί που είναι η σύγχρονη Τουρκία), κοντά στην περιοχή της ΤΡΟΙΑΣ.
     Ως μάχη του Γρανικού εννοείται η πρώτη σύγκρουση του εκστρατευτικού σώματος του Αλέξανδρου Γ' Μακεδόνα, που δόθηκε στον Γρανικό ποταμό, με συγκεντρωμένη στρατιωτική δύναμη της Αυτοκρατορίας των Αχαιμενιδών (των Περσών) γύρω απ' την ΖΕΛΕΙΑτης Φρυγίας. Στρατηγός των Περσών ήταν ο Αρσίτης ο Σατράπης της Φρυγίας και επιφανείς Πέρσες, όπως ο Σπιθριδάτης ο Σατράπης της Λυδίας και της Ιωνίας και ο Φαρνάκης, ο αδελφός της γυναίκας του ΔΑΡΕΙΟΥ.
     Ο Αλέξανδρος ξεκίνησε στις αρχές Μαΐου από την Πέλλα με τον στρατό του και στόλο 160 πλοίων με στρατηγούς τους Παρμενίωνα, Φιλώτα, Κρατερό, Κλείτο, Ηφαιστίωνα. Στην Μακεδονία άφησε αντικαταστάτη του τον Αντίπατρο με 12.000 πεζούς και 1.500 ιππείς. Δια μέσου της Θράκης έφτασε στον Ελλήσποντο, όπου τον ανέμενε ο στόλος του, που βιαβιβάστηκε στην Αβυδο της Μ. Ασίας με την εποπτεία του ΠΑΡΜΕΝΙΩΝΑ.
     Όμως -δυστυχώς- ένας Έλληνας μισθοφόρος -ο ΜΕΜΝΩΝ της ΡΟΔΟΥ- που ευθυγραμμίστηκε με τους Πέρσες ηγεμόνες, τους συμβούλευε να περιοριστούν στην Ασία σε απλή άμυνα και συνεπώς να ακολουθήσουν την τακτική της καμένης γης. Να καταστρέφουν καίγοντας δηλαδή την έμπροσθεν του Αλέξανδρου περιοχή, ώστε παρεμβάλλοντας αυτά τα εμπόδια, να μην επιτρέπουν προέλαση του εχθρού τους ΜΑΚΕΔΟΝΑ. 
     Επιπλέον προσπαθούσε και να τους πείσει να μην δώσουν μάχη εκεί, αλλά με πονηριά να μεταφέρουν τον πόλεμο στην Ελλάδα, στέλνοντας με τον στόλο ισχυρή πεζική δύναμη, αφενός για να προσβάλλουν τον Αλέξανδρο στην ίδια του την χώρα και αφετέρου στηρίζοντας επανάσταση των νότιων Ελλήνων στην κάτω από τις Θερμοπύλες ΕΛΛΑΔΑ. 
     Μ' αυτό τον τρόπο ήλπιζε πως  θα ανάγκαζαν τον Αλέξανδρο να επιστρέψει πίσω στην χώρα του, για να μην πεθάνει από την πείνα ο στρατός του. Μα ο Αλέξανδρος αντίθετα με τις ελπίδες  τους προχωρούσε βαθύτερα στην περσική επικράτεια κι ο Δαρείος για να τον αντιμετωπίσει σοβαρά, έδωσε τον έλεγχο του στρατού του στον Μέμνονα.  Ο Μέμνων δεν εισακούστηκε για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας και οι Πέρσες αποφάσισαν να περιμένουν τον Αλέξανδρο στις όχθες του Γρανικού ΠΟΤΑΜΟΥ.
     Όταν ο Αλέξανδρος αποβιβάστηκε στην Ασία, υπήρχε ήδη εκεί συγκεντρωμένη αξιόλογη περσική δύναμη. Πριν όμως προχωρήσει προς την Σατραπεία της Φρυγίας, αποσπάστηκε απ' τον στρατό του, για να θυσιάσει στο τέμενος του ΠΡΩΤΕΣΙΛΑΟΥ (του πρώτου Έλληνα που εφονεύθη στον Τρωικό Πόλεμο) στην Ελεούντα και μετά μετέβη στο Ίλιον, όπου τέλεσε θυσία στην Αθηνά και αγώνες προς τιμή του Αχιλλέα. Επιστρέφοντας στην Άβυδο πληροφορήθηκε πως οι Πέρσες τον ανέμεναν παρατεταγμένοι και μάλιστα σε θέση ΠΛΕΟΝΕΚΤΙΚΗ. 
     Ο Παρμενίων πρότεινε να αναβάλουν την μάχη, μα ο Αλέξανδρος θεωρούσε ότι με παράταξη των Περσών, είχε υπέρ του όλες τις πιθανότητες. Αποφάσισε να μην δώσει ευκαιρία οπισθοχώρησής τους κατά τη διάρκεια της νύχτας, διατάζοντας τον στρατό του να προετοιμαστεί για μάχη σε παράταξη με τον εχθρό. Εντολή του ήταν στο κέντρο της δύναμης να βρίσκονται οι έξη τάξεις της φάλαγγας με τους Στρατηγούς του και δεξιά της  οι υπασπιστές υπό τον Νικάνορα του ΠΑΡΜΕΝΙΩΝΑ. 
     Ο Αλέξανδρος έδωσε πολλές απ' τις μάχες του σε μια συγκεκριμένη όχθη, επειδή τα θανατηφόρα περσικά άρματα ήταν άχρηστα σε μια περιορισμένη λασπώδη όχθη του ποταμού. Έτσι κατάφερε να ελαχιστοποιήσει το αριθμητικό πλεονέκτημα του Περσικού Στρατού. Φτάνοντας στον ποταμό διαπίστωσε ότι ο περσικός στρατός κατείχε την απόκρημνη ανατολική του όχθη. Ο μικρός ποταμός που πήγαζε απ' τα όρη της Μικρής Φρυγίας, είχε πλάτος στο σημείο της μάχης από 20 έως 40 μέτρα. Τα λιωμένα χιόνια του Μαΐου έκαναν μεν το ρεύμα του ορμητικό, μα το βάθος του ήταν μικρό και δεν χρειαζόταν γεφύρωση. Η δυσκολία ήταν πως οι Πέρσες κατείχαν την απόκρημνη ανατολική όχθη του ποταμού η οποία δεν επέτρεπε εύκολη πρόσβαση στους ΕΠΙΤΙΘΕΜΕΝΟΥΣ.
      Ο ίδιος ο Αλέξανδρος ανέλαβε τη στρατηγία της δεξιάς πτέρυγας κι έδωσε την αριστερή στον Παρμενίωνα, μετά την εισήγηση του οποίου ο Αλέξανδρος διάβηκε τον ποταμό την αυγή της 22ας Μαΐου και αφού εφάρμοσε την Λοξή Φάλαγγα επιτέθηκε με την δεξιά του πτέρυγα, της οποίας προΐστατο ο ίδιος. Πρώτος μεταξύ των πρώτων μαχόταν ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. 
     Πρώτοι συντάχθηκαν οι Θράκες υπό τον Αγάθωνα, κατόπιν οι σύμμαχοι ιππείς υπό τον Φίλιππο του Μενέλαου και τέλος οι Θεσσαλοί ιππείς υπό τον Κάλλα του Αρπάλου, διαμορφώνοντας το αριστερό κέρας. Κατόπιν έρχονταν οι σαρισοφόροι, οι Παίονες και η ίλη των συμμάχων από την Απολλωνία υπό τον Σωκράτη με γενικό Στρατηγό τον Αμύντα του Αρραβαίου. Μαζί τους ήταν συνταγμένοι οι υπόλοιποι σύμμαχοι, οι τοξότες και οι Αγριάνες ακοντιστές, όλοι υπό τον Φιλώτα, διαμορφώνοντας το δεξιό κέρας της παράταξης. Οι αριστερές πλευρές της φάλαγγας προστατεύονταν από τρεις διαφορετικές μοίρες του ΙΠΠΙΚΟΥ. 
     Οι Σατράπες της Περσικής Αυτοκρατορίας συγκεντρώθηκαν με τις δυνάμεις τους στην πόλη Ζέλεια όπου έδωσαν την μάχη στις όχθες του ποταμού, βάζοντας το ιππικό τους μπροστά στο πεζικό τους και πιάνοντας την δεξιά (ανατολική) όχθη του ποταμού. Οι Πέρσες Σατράπες Μιθριδάτης και Σπιθριδάτης κατείχαν την μία όχθη του Γρανικού ποταμού, έχοντας υπό τις διαταγές τους 12.000 πεζούς, 15.000 ιππείς και 5.000 Έλληνες μισθοφόρους υπό τον Μέμνονα τον Ρόδιο. Στην αντίπερα όχθη, ο Αλέξανδρος παρέταξε 30.000 πεζούς και 5000 ΙΠΠΕΙΣ. 
     Αρκετοί υψηλόβαθμοι Πέρσες ευγενείς σκοτώθηκαν από τον ίδιον τον Αλέξανδρο ή απ' τους σωματοφύλακες του σε κείνη την μάχη. Όπως ο Πέρσης ευγενής ΣΠΙΘΡΙΔΑΤΗΣ αξιωματούχος στην αυλή του Φαρνάβαζου Β', σατράπη της Ελλησποντικής Φρυγίας (τέλη 5ου-αρχές 4ου αιώνα π.Χ.), που δεν ήταν κατώτερος στην καταγωγή από κανέναν άλλο ΠΕΡΣΗ. 
     Σε μια κρίσιμη στιγμή της μάχης ο Σπιθριδάτης πλησίασε τον Αλέξανδρο από πίσω, σηκώνοντας ψηλά το ξίφος του. Προς στιγμή ο Αλέξανδρος εντυπωσιάστηκε απ' το απρόσμενο χτύπημα. Ευτυχώς όμως τον κίνδυνο αντιλήφθηκε ο Κλείτος - ο επονομαζόμενος Μέλος - και με μια αστραπιαία επίθεση απέκοψε το χέρι του Σπιθριδάτη. Με αυτή την γενναία του κίνηση, κατάφερε να σώσει την ζωή του ΜΕΓΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗ.

http://koukfamily.blogspot.gr/



Ο ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ ΡΩΣΙΚΟΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Ο μυστηριώδης Ρωσικός ραδιοφωνικός σταθμός που εκπέμπει μηνύματα που κανείς δεν μπορεί να αποκρυπτογραφήσει

Είκοσι τέσσερις ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, τα τελευταία 35 χρόνια, μεταδίδει έναν θαμπό, μονότονο τόνο. Κάθε λίγα δευτερόλεπτα συνοδεύεται από ένα δεύτερο ήχο, σαν κόρνα από πλοίο. Μία ή δύο φορές την εβδομάδα, ένας άντρας ή μια γυναίκα θα διαβάσει μερικά λόγια στα ρωσικά, και αυτό είναι.

Ο καθένας, οπουδήποτε στον κόσμο, μπορεί να ακούσει, απλά ρυθμίζοντας ένα ραδιόφωνο στη συχνότητα 4625 kHz. Ο σταθμός, γνωστός με το όνομα «the Buzzer», είναι τόσο αινιγματικός, σαν να έχει σχεδιαστεί από θεωρητικούς συνωμοσιολόγους.

Η μυστηριώδης τοποθεσία 

Λίγο έξω από την πόλη της Αγίας Πετρούπολης, στη μέση ενός βάλτου, υπάρχει μια ορθογώνια σιδερένια πύλη. Πίσω από τις σκουριασμένες πύλες βρίσκονται εγκαταλελειμμένα κτίρια, ραδιοφωνικοί πύργοι και γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος που συνορεύουν με έναν πέτρινο τοίχο. Αυτή η μυστηριώδης τοποθεσία θεωρείται ότι είναι το αρχηγείο του ραδιοσταθμού «MDZhB» και αποτελεί το επίκεντρο ενός μυστηρίου που ξεκινά από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου. 

Σήμερα τον σταθμό ακούνε σε απευθείας σύνδεση δεκάδες χιλιάδες ακροατές, που εύκολα παραδέχονται ότι δεν έχουν απολύτως καμία ιδέα για το τι ακούνε. 

Στην πραγματικότητα κανείς δεν μπορεί να καταλάβει, καθώς «δεν υπάρχει απολύτως καμία πληροφορία στο σήμα», σύμφωνα με τον ειδικό αναλυτή πληροφοριών David Stupples του Πανεπιστημίου City του Λονδίνου. 

Τι συμβαίνει? 

Η συχνότητα πιστεύεται ότι ανήκει στο ρωσικό στρατό, αν και δεν το έχουν παραδεχτεί ποτέ. Ξεκίνησε αρχικά τη μετάδοση στο τέλος του Ψυχρού Πολέμου, όταν ο κομμουνισμός ήταν σε παρακμή. Σήμερα μεταδίδεται από δύο τοποθεσίες – μια στην περιοχή της Αγίας Πετρούπολης και μια τοποθεσία κοντά στη Μόσχα. Παραδόξως, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, αντί να κλείσει, η δραστηριότητα του σταθμού αυξήθηκε απότομα. 

Δεν είναι λίγες οι θεωρίες που προσπαθούν να εξηγήσουν τι μπορεί να είναι το «Buzzer», από θεωρίες περί κάποιου είδους επικοινωνίας με υποβρύχια μέχρι και σε προσπάθεια επικοινωνίας με εξωγήινους. Μια τέτοια θεωρία αναφέρει ότι λειτουργεί ως μιας μορφής σήμα τύπου «Dead Hand»: Στην περίπτωση που η Ρωσία πληγεί από πυρηνική επίθεση, το σήμα θα σταματήσει να εκπέμπει, προκαλώντας αυτόματα κάποιας μορφής αντίδραση ως αντίποινα. Ο απόλυτος πυρηνικός και από τις δύο πλευρές, χωρίς ερωτήσεις. 

Από ότι φαίνεται, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις στο ίδιο το σήμα που ενισχύουν τη θεωρία. Όπως όλα τα διεθνή ραδιόφωνα, ο βομβητής λειτουργεί σε σχετικά χαμηλή συχνότητα γνωστή ως «shortwave». Αυτό σημαίνει ότι, σε σύγκριση με το τοπικό ραδιόφωνο, το κινητό τηλέφωνο και τα τηλεοπτικά σήματα, λιγότερα κύματα περνούν από ένα σημείο κάθε δευτερόλεπτο. Σημαίνει επίσης ότι μπορούν να ταξιδέψουν πολύ περισσότερο.

Παρόλο που θα ήταν δύσκολο να ακούσετε έναν τοπικό σταθμό όπως το BBC Radio London από μια γειτονική χώρα, σταθμοί μικρού μήκους όπως το BBC World Service απευθύνονται σε ακροατήρια από τη Σενεγάλη μέχρι στη Σιγκαπούρη. Και οι δύο σταθμοί μεταδίδονται από το ίδιο κτίριο. 

Ο «αδερφός» σταθμός με το ελληνικό ενδιαφέρον 

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υπάρχει ένας παρόμοιος σταθμός με κάποιες εντυπωσιακές ομοιότητες. Το «Lincolnshire Poacher» λειτούργησε από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 έως το 2008. Όπως και το «Buzzer», θα μπορούσε να ακουστεί στην άλλη πλευρά του πλανήτη. Ακριβώς όπως και το Buzzer, προερχόταν από μια άγνωστη τοποθεσία, που θεωρείται ότι βρίσκεται κάπου στην Κύπρο. Και ακριβώς όπως το «Buzzer», οι μεταδόσεις του ήταν απλά ανατριχιαστικές. 

Στην αρχή κάθε ώρας, ο σταθμός έπαιζε τους δύο πρώτους στίχους ενός αγγλικού λαϊκού τραγουδιού, το Lincolnshire Poacher. Μετά από 12 επαναλήψεις, ακολουθεί η τρεμάμενη φωνή μιας γυναίκας που διαβάζει ομάδες πέντε αριθμών – «1-2-0-3-6» σε ανώτερη αγγλική προφορά. 

Η εξήγηση μας πάει πίσω στη δεκαετία του 1920. Η Ρωσική Συνεταιριστική Εταιρεία (Arcos) ήταν ένα σημαντικό εμπορικό όργανο, υπεύθυνο για την εποπτεία των συναλλαγών μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Ή τουλάχιστον, αυτό είπαν ότι έκαναν. 

Τον Μάιο του 1927, χρόνια μετά τη σύλληψη ενός υπαλλήλου που μπήκε σε ένα κομμουνιστικό γραφείο ειδήσεων στο Λονδίνο από Βρετανό μυστικό πράκτορα, η αστυνομία εισέβαλε στο κτίριο του Arcos. Στο υπόγειο ανακάλυψαν ένα μυστικό δωμάτιο χωρίς λαβή πόρτας, στο οποίο οι εργάτες κατέστρεφαν βιαστικά έγγραφα. Οι Βρετανοί δεν ανακάλυψαν τίποτα που δεν γνώριζαν ήδη. Η επιδρομή ήταν μια κλήση αφύπνισης στους Σοβιετικούς, που ανακάλυψαν ότι η ΜΙ5 τους παρακολουθούσε επί χρόνια. 

«Αυτό ήταν ένα σφάλμα πρώτης τάξης», λέει ο Anthony Glees, ο οποίος διευθύνει το Κέντρο Ασφάλειας και Πληροφοριών στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμ. Για να δικαιολογήσει την επιδρομή, ο πρωθυπουργός είχε ακόμη διαβάσει μερικά από τα αποκρυπτογραφημένα τηλεγραφήματα στη Βουλή των Κοινοτήτων. 

Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι Ρώσοι επανεφηύραν πλήρως τον τρόπο κρυπτογράφησης των μηνυμάτων. Στο νέο σύστημα επικοινωνίας, δημιουργείται ένα τυχαίο κλειδί από το άτομο που στέλνει το μήνυμα και μοιράζεται μόνο με το άτομο που τον λαμβάνει. Όσο το κλειδί είναι τελείως τυχαίο, ο κώδικας δεν μπορεί να σπάσει. Δεν υπήρχε πλέον λόγος ανησυχίας για το ποιος θα μπορούσε να ακούσει τα μηνύματά τους.

Έτσι μπήκαμε στην εποχή των «ραδιοφωνικών σταθμών αριθμών» – ραδιοφωνικοί σταθμοί που εκπέμπουν κωδικοποιημένα μηνύματα σε κατασκόπους σε όλο τον κόσμο. Σύντομα ακόμη και οι Βρετανοί το έκαναν: εάν δεν μπορείτε να τους νικήσετε, κάντε το όπως κι εκείνοι. Ο νέος δίαυλος επικοινωνίας ήταν τόσο χρήσιμος, ώστε δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να διαδοθούν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί των αριθμών σε όλο τον κόσμο.

Είχαν μάλιστα και εύηχα ονόματα «Nancy Adam Susan», «Russian Counting Man» και «Cherry Ripe» – ο αδελφός σταθμός του Lincolnshire Poacher, ο οποίος περιείχε επίσης στίχους ενός αγγλικού λαϊκού τραγουδιού.

Ο «Buzzer» ταιριάζει απόλυτα.

Συνδέεται μάλιστα και με μια σειρά συλλήψεων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες το 2010.
Το FBI ανακοίνωσε ότι είχε ξεσκεπάσει ένα δίκτυο Ρώσων πρακτόρων «με βαθιά κάλυψη» , οι οποίοι λέγεται ότι έλαβαν τις οδηγίες τους μέσω κωδικοποιημένων μηνυμάτων από συχνότητα των ερτζιανών – συγκεκριμένα στα 7887 kHz. 

Το περίεργο μήνυμα του ραδιοφώνου της Βορείου Κορέας  

Τώρα μπαίνει και η Βόρειος Κορέα στην εξίσωση. Στις 14 Απριλίου 2017, ο κρατικός ραδιοφωνικός σταθμός Radio Pyongyang μετέδωσε: «Δίνω σχόλια σε τμήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εκπαίδευση των απομακρυσμένων πανεπιστημίων για τους πράκτορες αποστολής αριθ. 27.» Αυτό το κακόκρυπτο στρατιωτικό μήνυμα ακολουθήθηκε από μια σειρά αριθμών σελίδων – αριθ. 69 στη σελίδα 823, σελίδα 957 – που μοιάζουν πολύ με κώδικα. 

Μπορεί να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί αριθμών εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται – αλλά έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Παρόλο που είναι δυνατόν να μαντέψετε ποιος εκπέμπει, ο καθένας μπορεί να ακούσει τα μηνύματα – έτσι δεν ξέρετε σε ποιον αποστέλλονται. Τα κινητά τηλέφωνα και το διαδίκτυο μπορεί να είναι ταχύτερα, αλλά μπορούν ανά πάσα στιγμή να ανακαλυφθούν. 

Μπορεί ο “Buzzer” να στέλνει μηνύματα κατασκοπείας; 

Όμως, σε στιγμές κρίσεις, όπως σε περίπτωση εισβολής στη Ρωσία, ένα ραδιοφωνικός σταθμός αριθμών μπορεί να είναι καταλυτικός. Η ιδέα συναρπάζει: ο “Buzzer” κρύβεται με καθαρή θέα και εκπέμπει σε ένα δίκτυο παράνομων ρωσικών κατασκόπων σε όλο τον κόσμο. Υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα. Ο “Buzzer” δε μεταδίδει ποτέ αριθμημένα μηνύματα.

Αυτό δεν έχει αυστηρά σημασία  δεδομένου ότι τα συστήματα αποκρυπτογράφησης μπορούν να μεταφράσουν οτιδήποτε – από λέξεις κώδικα μέχρι μια αλλοιωμένη ομιλία.
«Εάν μια τηλεφωνική κλήση ήταν κρυπτογραφημένη, θα ακούγατε … enejekdhejenw … αλλά από την άλλη πλευρά αυτο θα μεταφράζεται κανονική ομιλία», λέει ο Stupples.
Αλλά αυτό θα άφηνε ίχνη στο σήμα.

Για να στείλετε πληροφορίες μέσω του ραδιοφώνου, ουσιαστικά το μόνο που κάνετε είναι να μεταβάλλετε το ύψος ή την απόσταση των κυμάτων που μεταδίδονται. Για παράδειγμα, δύο χαμηλά κύματα στη σειρά σημαίνουν x, ή τρία κύματα πιο κοντά μαζί σημαίνει y. Όταν ένα σήμα μεταφέρει πληροφορίες, αντί για τακτοποιημένα, ομοιόμορφα διαχωρισμένα κύματα, όπως οι κυματισμοί στον ωκεανό, αφηνει ένα κύμα που μοιάζει με ηλεκτροκαρδιογράφημα. 
Ο “Buzzer” δεν είναι τέτοια περίπτωση. 

Αντ ‘αυτού, πολλοί πιστεύουν ότι ο σταθμός είναι ένα υβρίδιο δύο πραγμάτων. Το σταθερό σήμα είναι απλά ένας δείκτης, λέγοντας «αυτή η συχνότητα είναι δική μου, αυτή η συχνότητα είναι δική μου …» για να σταματήσουν οι άνθρωποι να τον ακούν. 

Μετατρέπεται μόνο σε σταθμό αριθμών σε στιγμές κρίσης, όπως σε περίπτωση εισβολής στη Ρωσία. Τότε, θα λειτουργούσε ως ένας τρόπος για να δοθεί εντολή στο παγκόσμιο δίκτυο κατασκοπείας και στις στρατιωτικές δυνάμεις σε κατάσταση αναμονής σε απομακρυσμένες περιοχές. Άλλωστε, η Ρωσία είναι μια χώρα περίπου 70 φορές στο μέγεθος του Ηνωμένου Βασίλειου. 

Φαίνεται ότι έχουν ήδη κανει την άσκηση. «Το 2013 εξέδωσαν ένα ειδικό μήνυμα,» COMMAND 135 ISSUED «που λέγεται ότι είναι μήνυμα δοκιμών για πλήρη ετοιμότητα για μάχη», λέει ο Maris Goldmanis, ενθουσιώδης ραδιοερασιτέχνης που ακούει τον σταθμό από το σπίτι του στις Βαλτικές Χώρες. 

Το μυστήριο του ρωσικού ραδιοφώνου μπορεί να έχει λυθεί. Αλλά αν οι οπαδοί του έχουν δίκιο, ας ελπίσουμε ότι το σήμα δεν θα σταματήσει ποτέ.

Πηγή: BBC Future
Μετάφραση: infiltr8or 


http://koukfamily.blogspot.gr/

Η ΖΩΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΖΕΙΣ

Η ζωή που μας δίνεται είναι εδώ 

                 για να τη ζεις.

Της Ζωής Γούσιου.
Και τι είναι η ζωή μας; Τι κάναμε;
Είπαμε, και ζήσαμε…Και στιγμές πέρασαν, στάθηκαν, ίσως για ένα τσάι ή ένα γλυκό. Μετά ίσως έφυγαν ή μας κάθισαν στο σβέρκο.
Και αυτά που είπαμε ξεχάστηκαν, ή χαράχθηκαν για πάντα στο μυαλό και στην καρδιά του πλέον ιδιοκτήτη. Έτρεξαν σαν μέλι και νερό, από στόματα αθώα, χυδαία, μεγάλα ή αδιάφορα. Δεν ήξεραν τι προκαλούσαν μα μήπως δεν τους ένοιαζε;
Και αυτά που ζήσαμε, περάσανε. Και ήρθαν και σχεδόν ήρθαν ή και μας προσπέρασαν από καμία φορά… Αλλά μπορεί και να μην ήρθαν ακόμα! Ξεχάστηκα.
Γιατί ποιος είπε πως τα καλύτερα και τα χειρότερα τα έχουμε ζήσει; Παρελθόν τα μισά, παρόν και μέλλον τα υπόλοιπα λέω εγώ. Υπήρχαν και θα υπάρξουν αυτά που ζήσαμε, ναι. Θα ξεχαστούν κι αυτά, κι αν όχι, ένα με το είναι σου θα γίνουν.
Μη ξεχνάς να τα θυμάσαι, ε! Μια ζωή είναι αυτή και περνάει γρήγορα. Τόσο γρήγορα που ίσως και χαθείς…Μέχρι να προλάβεις να γελάσεις δύο φορές, με μια ανάσα, θα έχεις αρχίσει ήδη να δακρύζεις. 
https://ellas2.wordpress.com/

Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής

  Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής Από το αρχείο του δρ. Γ. Χατζηδάκη Δημοσιεύθηκε  23/01/2025 09:05 Σκαρφαλωμένη στο ...