Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Η ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΖΟΝΓΚ- ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΗΤΑΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ


Home

overboard2
—του Γιώργου Τσακνιά—
Σαν σήμερα, στις 29 Νοεμβρίου 1781, έγινε η σφαγή του Ζονγκ. Για την ακρίβεια, δεν «έγινε» σαν σήμερα, άρχισε. Ούτε ήταν ακριβώς σφαγή, με τη στενή έννοια. Είναι σίγουρα μια ιστορία φρίκης της εποχής του δουλεμπορίου από την Αφρική στην Αμερική — μία από τις πολλές και, ταυτόχρονα, εμβληματική για διάφορους λόγους. Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή.
Το Ζονγκ ήταν ένα ολλανδικό πλοίο 110 τόνων. Αρχικά, το όνομά του ήταν Ζοργκ, που σημαίνει «φροντίδα». Είχε ήδη διασχίσει τουλάχιστον μία φορά τον Ατλαντικό, μεταφέροντας αφρικανούς σκλάβους στην ολλανδική αποικία του Σουρινάμ, όταν, τον Μάρτιο του 1781, το αγόρασε ο Λιουκ Κόλινγουντ για λογαριασμό μιας κοινοπραξίας εμπόρων του Λίβερπουλ από το βρετανικό πολεμικό ναυτικό, που το είχε κατασχέσει από τους Ολλανδούς ένα μήνα νωρίτερα.
Το Ζονγκ απέπλευσε από την Άκκρα (Γκάνα) στις 18 Αυγούστου 1781, με φορτίο 442 σκλάβους. Ούτως ή άλλως, οι αφρικανοί σκλάβοι μεταφέρονταν στην Αμερική σε άθλιες συνθήκες — στην περίπτωση του Ζονγκ, ωστόσο, το πλήθος αυτό ήταν υπερβολικό, ακόμα και για τα δεδομένα του συγκεκριμένου απάνθρωπου εμπορίου: κατά κανόνα, τα βρετανικά δουλεμπορικά μετέφεραν 1,75 σκλάβους ανά τόνο χωρητικότητας· τώρα, η σχέση αυτή ήταν 4 ανά τόνο. Το πλήρωμα είχε 17 μέλη — μερικούς Ολλανδούς από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, μερικούς από το Γουίλλιαμ (της ίδιας εταιρίας), και μερικούς ξέμπαρκους που ναυτολογήθηκαν στις αφρικανικές ακτές.

Ατλαντικός

Ο Κόλινγουντ είχε εμπειρία σε δουλεμπορικό, στο Γουίλιαμ, όπου όμως ήταν αξιωματικός· με το Ζονγκ έκανε το παρθενικό του ταξίδι ως πλοίαρχος. Το Ζονγκ προμηθεύτηκε πόσιμο νερό στο Σάο Τομέ, το μικρό νησάκι (πορτογαλική αποικία) στον κόλπο της Γουνέας, και ξεκίνησε στις 6 Σεπτεμβρίου τον διάπλου του Ατλαντικού, με προορισμό την Τζαμάικα. Στις 18 ή 19 Νοεμβρίου, το Ζονγκ προσέγγισε στο Τομπάγκο, για άγνωστο λόγο όμως δεν μπήκε στο λιμάνι ώστε να ανανεώσει τις προμήθειές του. Ο Κόλινγουντ ήταν στο σημείο εκείνο του ταξιδιού βαριά άρρωστος. Ο Τζέιμς Κέλσαλ, ο αξιωματικός που κανονικά θα έπρεπε να τον αντικαταστήσει, είχε πέσει σε δυσμένεια, ύστερα από έναν καβγά, στις 14 του μήνα. Φαίνεται πως τον έλεγχο του πλοίου πήρε ο μοναδικός επιβάτης του, ο Ρόμπερτ Σταμπς, πρώην καπετάνιος σε δουλεμπορικό, ο οποίος όμως δεν ήταν επισήμως μέλος του πληρώματος. Το κενό εξουσίας ενδεχομένως εξηγεί την τεράστια αμέλεια σε σχέση με το πόσιμο νερό αλλά και το μοιραίο λάθος στη ναυσιπλοΐα, λίγες μέρες αργότερα.
Στις 27 ή στις 28 Νοεμβρίου, το πλήρωμα του Ζονγκ είδε στον ορίζοντα την Τζαμάικα, θεώρησαν ωστόσο ότι βλέπουν την Ισπανιόλα, κι έτσι συνέχισαν το ταξίδι τους. Κατάλαβαν το λάθος μόνον όταν βρέθηκαν 300 μίλια δυτικά από τον προορισμό τους. Αργότερα, ο Κέλσαλ ισχυρίστηκε ότι τη στιγμή εκείνη το νερό έφτανε για τέσσερις μόλις μέρες, η δε αναστροφή της πορείας για Τζαμάικα σήμαινε τουλάχιστον 10 μέρες πορεία, πιθανότατα περισσότερες, αφού πλέον θα ταξίδευαν κόντρα στον καιρό.
route-taken-by-the-zong

Αβαρία

Οι σκλάβοι ήταν φορτίο, όχι επιβάτες — και ως τέτοιο αντιμετωπίζονταν από τις ασφαλιστικές εταιρίες. Η ασφάλεια δεν κάλυπτε θανάτους σκλάβων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (αυτός ήταν και ο μόνος λόγος που είχαν τα πληρώματα των δουλεμπορικών να φροντίζουν στοιχειωδώς τις συνθήκες διαβίωσης του «φορτίου»). «Φυσικός θάνατος» σκλάβου στην θάλασσα επίσης δεν καλυπτόταν. Υπήρχε ωστόσο η πρόνοια ότι, εάν ο καπετάνιος κρίνει πως πρέπει να πετάξει στη θάλασσα μέρος του φορτίου προκειμένου να σώσει το υπόλοιπο, μπορεί μετά να διεκδικήσει από τον ασφαλιστή αποζημίωση. Ο σχετικός όρος ήταν: general average. Αυτό ακριβώς ήταν την εποχή εκείνη απέναντι στον βρετανικό νόμο οι 132 άνθρωποι που πετάχτηκαν στη θάλασσα τις τρεις επόμενες μέρες: αβαρία.
Στις 29 Νοεμβρίου πετάχτηκαν στη θάλασσα από τα φινιστρίνια 54 γυναίκες και παιδιά. Την 1η Δεκεμβρίου πετάχτηκαν 42 άντρες και μια από τις επόμενες μέρες άλλοι 36. Η τρίτη δόση ήταν η πιο δύσκολη, αφού πλέον οι σκλάβοι αντιστάθηκαν και χρειάστηκε να τους βάλουν αλυσίδες στα πόδια ώστε να βουλιάξουν αμέσως. Δέκα σκλάβοι έπεσαν μόνοι τους στο νερό, προτού προλάβουν να τους δέσουν.
aa-overboard
Το Ζονγκ έφτασε στο Μπλακ Ρίβερ της Τζαμάικα στις 22 Δεκεμβρίου. Οι 208 επιζώντες σκλάβοι (λιγότεροι από τους μισούς που ξεκίνησαν το ταξίδι, τέσσερις μήνες νωρίτερα) πουλήθηκαν και έπιασαν κατά μέσο όρο 36 λίρες ο καθένας. Ο Κόλινγουντ πέθανε ύστερα από τρεις μέρες.

Δίκη

Η πλοιοκτήτρια εταιρία διεκδίκησε αποζημίωση για την αβαρία. Η ασφαλιστική αρνήθηκε, κι έτσι η υπόθεση έφτασε στα βρετανικά δικαστήρια. Ποτέ δεν μαθεύτηκε με βεβαιότητα το τι ακριβώς έγινε και γιατί: το ημερολόγιο του πλοίου εξαφανίστηκε μόλις έφτασε στη Τζαμάικα, οι δε μαρτυρίες του Κέλσαλ και του Σταμπς ήταν προφανώς μεροληπτικές, αφού και οι δύο πρωταγωνίστησαν στα γεγονότα. Το επιχείρημα ότι το νερό είχε εξαντληθεί και ότι αυτό αποτελούσε ικανή αιτία να θυσιαστούν μερικοί σκλάβοι για να σωθούν οι υπόλοιποι αμφισβητήθηκε έντονα: αφενός όταν επιτέλους το πλοίο έπιασε λιμάνι στις δεξαμενές του βρέθηκαν σχεδόν δύο τόνοι νερό, αφετέρου τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου έριξε πολλή βροχή στην περιοχή που έπλεε το Ζονγκ (και υπήρχαν δοχεία κατάλληλα για τη συλλογή νερού), ωστόσο και μετά τη βροχή πετάχτηκαν πάλι άνθρωποι στη θάλασσα. Ο Κέλσαλ ισχυρίστηκε ότι ο ίδιος πρόβαλε αντιρρήσεις και ότι η απόφαση ήταν του —νεκρού, πλέον— Κόλινγουντ.
Σε πρώτο βαθμό, το δικαστήριο επιδίκασε αποζημίωση στους πλοιοκτήτες, με βάση την τρέχουσα αντίληψη περί φορτίου. Το ανθρωπιστικό στοιχείο αναδείχτηκε στη δεύτερη δίκη, προφανώς από την πλευρά της ασφαλιστικής εταιρίας, που είχε κάθε συμφέρον να το αναδείξει: για πρώτη φορά, πάντως, έγινε διάκριση μεταξύ «φορτίου» και «ανθρώπων», η οποία έπεισε το δευτεροβάθμιο δικαστήριο, που αποφάνθηκε πως η ασφαλιστική δεν όφειλε να καταβάλει αποζημίωση. Ουδείς ωστόσο από το πλήρωμα διώχθηκε ποτέ ποινικά για τους φόνους.
Παρά τις προσπάθειες του Γκράνβιλ Σαρπ και άλλων ακτιβιστών του πρώιμου κινήματος για την κατάργηση της δουλείας, η υπόθεση αρχικά είχε πολύ περιορισμένο αντίκτυπο στη Βρετανία. Μόνο μια εφημερίδα ασχολήθηκε με τη δίκη — τότε, δύο χρόνια μετά το γεγονός, ακούστηκε για πρώτη φορά δημόσια η είδηση. Ωστόσο, η ιδιαίτερα μακάβρια και φρικαλέα «σφαγή του Ζονγκ» εξακολούθησε για χρόνια να χρησιμοποιείται ως επιχείρημα κατά της δουλείας, αφυπνίζοντας όλο και περισσότερους. Το 1787 ιδρύθηκε η Society for the Abolition of the Slave Trade και την επόμενη χρονιά πέρασε ο πρώτος νόμος Slave Trade Act (Dolben’s Act, 1788) που έβαζε όρους και περιορισμούς στο δουλεμπόριο (σχετικά με το πλήθος των σκλάβων και τις συνθήκες στα δουλεμπορικά). Ακολούθησε η ίδρυση της Anti-Slavery Society το 1823, με στόχο την πλήρη κατάργηση της δουλείας στη Βρετανική Αυτοκρατορία, κάτι που έγινε δέκα χρόνια αργότερα, με το Slavery Abolition Act (1833).
800px-granville_sharp_hoare_memoire
Γκράνβιλ Σαρπ (1735-1813), κλασικός φιλόλογος, μουσικός, μελετητής της Βίβλου, ιδρυτής της Σιέρα Λεόνε, ένας από τους πρώτους του κινήματος για την κατάργηση της δουλείας

* * *http://gravatar.com/dimartblog

ΤΑ ΣΚΑΘΑΡΙΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΣΤΡΑ--Dung Beetles Navigate Using the Stars



Όλοι πιστεύω , έχετε δει κάτι μικρές μπαλίτσες, σαν από άχυρο...
Στην εξοχή, στις παραλίες ή σε κάποια άλλη περιοχή της υπαίθρου..
Δεν είναι τίποτα άλλο από κοπριά οικόσιτων ζώων, όπως οι αγελάδες.
Η κοπριά για τα σκαθάρια είναι τροφή που θα πρέπει να φτάσει ως τα μικρά που πολλές φορές, βρίσκονται αρκετά μακρυά και καθώς η μεταφορά της γίνεται τη νύχτα, ο κίνδυνος αποπροσανατολισμού είναι μεγάλος...
Όμως αυτό δε συμβαίνει γιατί τα άστρα βοηθούν τα σκαθάρια να βρουν το δρόμο τους...Κάτι σαν βιολογικό GPS....
Ένα ωραίο και σύντομο περιγραφικό video με πληροφορίες για τη ζωή των σκαθαριών και με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων...

                        ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!!

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΑΝΟΗΤΩΝ

Η μέθοδος των ανοήτων


Η μέθοδος των ανοήτων
Το έστειλε ο Στέλιος Αγγελίδης
    Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, η παρακάτω ιστοριούλα γράφτηκε κατ' εκτίμηση περί τα μέσα του 19 ου αιώνα αλλά εξακολουθεί να είναι επίκαιρη και να  έχει ισχύ ακόμη και σήμερα, ιδιαίτερα σήμερα,  στην αυγή του 21 ου αιώνα.  Του αιώνα των ανοήτων και των σχιζοφρενών.  Η πρακτική αυτή,  εξελιγμένη σήμερα , αποτελεί  έναν από τους κανόνες  χειραγώγησης  του πλήθους που εφαρμόζεται από τους σύγχρονους δημαγωγούς.                                                                                                                                                         Στέλιος  

     Ο γνωστός Ρώσος μυθιστοριογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Ιβάν Σεργκέγεβιτς Τουργκένιεφ  (1818 - 1883)  έγραψε μια μικρή ιστορία τόσο επίκαιρη, ιδιαίτερα σήμερα, που αξίζει  τον κόπο να της ρίξετε μια ματιά.

    
 " Σε μια πόλη, ζούσε ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος, τον οποίον  πλησιάζει μια μέρα ένας  ανόητος  και του ζητά  να του δείξει έναν τρόπο να γίνει κι εκείνος έξυπνος.
    Ο έξυπνος ρώτησε τον ανόητο  αν ήθελε να γίνει έξυπνος ή να φαίνεται  έξυπνος, επειδή το να γίνεις έξυπνος, είναι μια μεγάλη διαδικασία που εκτός από τον κόπο  απαιτεί επιπλέον και πολύ χρόνο, ενώ το να φαίνεται έξυπνος, είναι εύκολο.  
    Ο ανόητος  απάντησε ότι ήθελε να του δείξει με τον ευκολότερο τρόπο ό,τι χρειαζόταν για να φαίνεται έξυπνος. Δεν ανησυχούσε και δεν τον ενδιέφερε για το πώς θα γίνει έξυπνος.
    Ο έξυπνος σχολίασε ότι με το να γίνει κανείς έξυπνος, υπήρχε πιθανότητα να κάνει λάθη, ενώ με το να φαίνεται έξυπνος, δεν θα μπορούσε να κάνει κανένα λάθος.
    Ο ανόητος  άρχισε να ανυπομονεί και ζητούσε από τον έξυπνο να του δείξει το κόλπο χωρίς άλλη καθυστέρηση.
    Έτσι, ο έξυπνος του είπε να αρνείται απλώς κάθε τι που ακούει. Αν κάποιος έλεγε, «υπάρχει Θεός», ο ανόητος  έπρεπε αμέσως να απαντήσει πως δεν υπάρχει.
    Ο ανόητος  ρώτησε τον έξυπνο: «
Πρέπει να λέω τέτοια πράγματα, ακόμα κι αν δεν ξέρω τίποτα για το θέμα;»
    Ο έξυπνος απάντησε: «
Εσύ δε χρειάζεται να σκοτίζεσαι καθόλου για να μάθεις πράγματα. Αν ακούσεις να λένε ότι ο τάδε ζωγράφος ζωγραφίζει καταπληκτικούς πίνακες, εσύ πες απλώς ότι είναι σκέτα σκουπίδια.   Ζήτησέ τους να σου αποδείξουν πως είναι καταπληκτικοί! Αν ακούσεις να λένε ότι η μουσική του δείνα είναι ουράνια, εσύ πες ότι τέτοια μουσική παίζουν και στην κόλαση και ζήτησέ τους να σου αποδείξουν πως είναι ουράνια μουσική. Εσύ απλώς να αρνείσαι τα πάντα και αν κάποιος σου εναντιωθεί, προκάλεσέ τον να αποδείξει τον ισχυρισμό του.»
    Από εκείνη την ημέρα, ο ανόητος  άρχισε σιγά-σιγά να γίνεται γνωστός στην πόλη ως έξυπνος. Και όλοι απορούσαν πώς τα είχε καταφέρει!
    Αυτός ο αιώνας είναι, κατά κάποιο τρόπο, ο αιώνας πολλών ειδών ανοήτων . Και το θεμέλιο της ανοησίας αποτελεί η στείρα άρνηση".
Αναρτήθηκε από Ανδρεας στις 3:00 π.μ. 
Αντιδράσεις: 

ΠΗΓΗ : "     " 

ΒΑΚΧΟΣ, Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΟΡΦΙΚΩΝ

Βάκχος (Διόνυσος-Πάνας): 

Ο Μυστικός Θεός των Ορφικών

   
38
 
0
Βάκχος (Διόνυσος-Πάνας): Ο Μυστικός Θεός των Ορφικών
Oι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως ο Δίας μέσω του Βάκχου προσπάθησε να εισάγει στην ανθρωπότητα το διονυσιακό στοιχείο της πνευματικής διαπότισης, της θείας πλησμονής και της μεταμόρφωσης ή πνευματικής αναγέννησης που οδηγεί στη θέωση.
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν λάτρεις του Βάκχου, του θεού του κρασιού, μα δεν γνωρίζουν τα μυστικά του. Πίνουν, μα δεν καταλαμβάνονται από «ιερή μανία»· μεθούν, μα δεν μεταμορφώνονται.
O ΒΑΚΧΟΣ είναι ο θεός της μυστηριώδους νύχτας και, αντίθετα από τον Απόλλωνα, είναι θεός του χειμώνα όπου ο σπόρος, ριγμένος βαθιά στη γη, αρχίζει να αναπτύσσεται με τη βοήθεια του υγρού στοιχείου, επαγγελλόμενος σε όλους την άνοιξη. Γι’ αυτό στους Δελφούς το χειμώνα σιγούσε ο Παιάνας, δηλαδή ο ύμνος προς τον Απόλλωνα και έδινε τη θέση του στο Διθύραμβο, τον ύμνο προς το θεό Βάκχο.

Στους Δελφούς συναντούσαν και τις γυναίκες της Φωκίδας –γιατί μόνο γυναίκες λάβαιναν μέρος σ’ αυτή την ιεροπραξία– και όλες μαζί προετοίμαζαν τη γιορτή. Καθώς έπεφτε η νύχτα, άναβαν τα δαδιά και ξεχύνονταν στις πλαγιές του Παρνασσού χοροπηδώντας και κραυγάζοντας στα πυκνά δάση. Κάτω από τη χειμωνιάτικη και θαμπή Σελήνη, οι δαιμονισμένοι χτύποι των τυμπάνων και οι ήχοι των αυλών και οι ιαχές των γυναικών δημιουργούσαν μια απόκοσμη ατμόσφαιρα.Κάθε δυο χρόνια στους Δελφούς γινόταν μια γιορτή προς τιμήν του Βάκχου. Oι Αθηναίες, που ήταν μυημένες στη θρησκεία του θεού αυτού, ξεκινούσαν στα μέσα περίπου του Δεκέμβρη για τους Δελφούς. Έβγαιναν ομαδικά από την πόλη, ντυμένες κατάλληλα και κρατώντας προσφορές και έκαναν πεζή αυτό το μακρινό ταξίδι. Στο δρόμο στεφανώνονταν με κλαδιά κισσού, ή βελανιδιάς, και στα χωριά απ’ όπου περνούσαν χόρευαν και υμνούσαν το θεό.
Oι Βάκχες, όπως λέγονταν οι ιέρειες του θεού, κρατώντας θύρσους (καλάμια τυλιγμένα με κισσό ή κληματίδες, που στο άκρο τους ήταν σφηνωμένη μια κουκουνάρα) έτρεχαν με ξέπλεκα μαλλιά σαν μανιασμένες ανάμεσα στα δέντρα, κάνοντας λατρευτικές κινήσεις με τα χέρια τους, στα οποία ήταν τυλιγμένα φίδια και καλούσαν το θεό να εμφανιστεί. Tο πρώτο μαύρο αγριοκάτσικο που συναντούσαν το έπιαναν και ξεσκίζοντας το ζωντανό όπως ήταν, το έτρωγαν! Αυτή ήταν η θεία ωμοφαγία, γιατί αυτό το μαύρο κατσίκι ήταν ο ίδιος ο θεός ενσαρκωμένος.
O θεός που γεννιέται πρέπει να διαμελιστεί και να φαγωθεί. Έτσι οι λάτρεις του γίνονταν ένθεοι, δηλαδή αποχτούν τη δυνατότητα να γίνουν κάποτε θεοί. Ένθεες λοιπόν και σε κατάσταση έκστασης, αυτές οι μαινάδες φορούσαν το δέρμα του ζώου γύρω στο λαιμό τους και συνέχιζαν το φρενιτιώδη χορό τους. Μερικές χτυπούσαν τύμπανα, άλλες έπαιζαν αυλούς και άλλες χόρευαν χτυπώντας ντέφια και τραγουδούσαν εμπνευσμένες από το Βάκχο.

Ποιος ήταν ο Βάκχος;

Αυτή ήταν μια εικόνα της διονυσιακής μανίας και ξετυλιγόταν όχι μόνο στους Δελφούς, αλλά και στον Κιθαιρώνα και στα Τέμπη και σε άλλα μέρη της αρχαίας Ελλάδας, όπου ο θεός Βάκχος ή Διόνυσος ήταν πολύ αγαπητός.
O θεός λένε πως γεννήθηκε στη Θήβα από τη Σεμέλη, που ήταν κόρη του βασιλιά των Θηβαίων, Κάδμου. Tη σεμνή Σεμέλη είχε διαλέξει ο Δίας για να φέρει στον κόσμο τον Διόνυσο. Όμως η γυναίκα του Δία κάνει ότι μπορεί για να μη γεννηθεί το παιδί. Μεταμορφώνεται σε γριά και συμβουλεύει τη Σεμέλη να ζητήσει από τον εραστή της να της εμφανιστεί με τη θεϊκή μορφή του. H συμβουλή πιάνει τόπο και η Σεμέλη ζητάει επίμονα από το Δία να της εμφανιστεί «όπως είναι». Aυτό οδηγεί στην καταστροφή της, γιατί όταν ο θεός εμφανίζεται με την πύρινη μορφή του, σκορπίζοντας κεραυνούς γύρω, το σπίτι της Σεμέλης πιάνει φωτιά και η ίδια καίγεται.
H Θεά Γαία επεμβαίνει και ξεπροβάλλει από τα σπλάχνα της τον ωραίο πράσινο κισσό που τυλίγει γρήγορα τους κίονες και όλο το σπίτι, μετριάζοντας έτσι τη δύναμη των φλογών. Tο έμβρυο βγαίνει πριν από την ώρα του (7 μηνών) και αρπάζοντάς το ο Δίας το βγάζει έξω από τις φλόγες. Tο φυλάει ραμμένο στο μηρό του για δυο μήνες και μετά το παραδίδει στο θεό Ερμή για να το αναθρέψει μακριά από την οργή της Ήρας.
Tο θεϊκό παιδί μεγαλώνει ξέγνοιαστα μακριά από τον τόπο του, στη μακρινή Αραβία, στην πόλη Νύσσα, με την ευχάριστη συντροφιά των Σατύρων, των Δρυάδων και των Σιληνών. Εκεί στις πλαγιές του βουνού Μηρός μεγαλώνει βυζαίνοντας το γάλα μιας λέαινας, κάτω από τη μητρική φροντίδα και επίβλεψη των Νυσσαίων νυμφών.
H Ήρα όμως δεν αφήνει το παιδί ήσυχο και στέλνει εναντίον του μια αμφίσβαινα με δυο κεφάλια. O μικρός Βάκχος κόβει μια κληματίδα από αμπέλι και χτυπάει το ερπετό, ώσπου το σκοτώνει. Αλλά οι δοκιμασίες της Ήρας ήταν ατέλειωτες. Tον σπρώχνει να δοκιμάσει τον καρπό του αμπελιού, κι αυτός τρώει τόσο, ώστε μεθάει και πέφτει σε κατάσταση «μανίας». Δίνει και στους συντρόφους του να δοκιμάσουν κι όλοι πέφτουν σε παρόμοια κατάσταση. Αυτή η πρώτη επαφή με το αμπέλι και το σταφύλι είναι καθοριστική στη σχέση του θεού με το κρασί.
Οπτικοακουστικό: Ι. Πουρσανίδης – ΤΡΑΓΟΥ ΩΔΗ ΓΥΜΝΗ – 2006

ΙΡΙΣ, Η ΘΕΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Ίρις: Η χρυσόπτερη θεά του Λόγου και της Δικαιοσύνης

iris
Η Ίριδα ήταν κόρη του Θάμαντα και της Ωκεανίδας Ηλέκτρας ή κατ΄ άλλη εκδοχή της Άρκης, την οποία τιμώρησε ο Ζευς διότι κατά την Τιτανομαχία βοήθησε τους Τιτάνες. Ήταν φτερωτή και ορμητική σαν θύελλα, γνωστή ως πιστή και γοργοπόδαρη αγγελιοφόρος των θεών.
Η Ίριδα πετά όπως ο άνεμος ή όπως η πνοή της θύελλας, κατεβαίνει με ταχύτητα από τον ουρανό στη γη, όπως πέφτουν από τα σύννεφα το χιόνι και το χαλάζι.
Φορά χρυσά φτερωτά πέδιλα, χρυσά φτερά, κοντό χιτώνα και κρατούσε στο χέρι κηρύκειο. Στην τέχνη των αρχαίων παριστάνεται ντυμένη με ευρύχωρο χιτώνα, που κυματίζει στον αιθέρα, κρατά στο χέρι κηρύκειο, όπως ο Ερμής και σε μερικές περιπτώσεις, υδρία…
Στην «Θεογονία» του Ησίοδου παρουσιάζεται ως αδερφή των Αρπυιών και κόρη του Θαύμαντος και της ωκεανίδας Ηλέκτρας, γι’ αυτό και ο Ησίοδος την αποκαλεί «Θαυμαντιάς». H Ίρις είχε πολλά επίθετα, όπως για παράδειγμα: πόδας ὠκέα – ποδήνεμος ὠκέα και Θαυμαντιάςή Θαύμαντος (Θυγατέρα του Θαύμαντος, θαυματουργή).
Στην Ιλιάδα του Ομήρου περιγράφεται ως «Ἀελλόπους», δηλαδή «αυτή που τρέχει γρήγορα, που μοιάζει με καταιγίδα». Αυτό το επίθετο της αποδίδεται από τον Όμηρο, επειδή η Ίρις με ένα αγγείο συνήθιζε να ρίχνει επάνω από τα σύννεφα νερό, το οποίο πρώτα το γέμιζε με θαλασσινό νερό. Η Ίριδα αποκαλείται «ἄγγελος ὠκύς» (Οδύσσεια, π 468 – μ 374). Στον Όμηρο βλέπουμε ότι υπάρχει μια έντονη πάρουσία της θεάς Ίριδας.
Η Ίρις ήταν σύζυγος του θεού Ζέφυρου, ο οποίος είναι ο θεός των ανέμων. Από την ένωση της με τον θεό Ζέφυρο, η Ίρις απέκτησε τον Πόθο (Νόννος, Διονυσιακά ). Σύμφωνα με τον Νόννο, ο Υδάσπης είναι ο αδερφός της Ίριδας (βιβλ. 26, στ. 355-365).
Μετέφερε τα μηνύματά του Δία και της Ήρας είτε σε άλλους θεούς, είτε στους ανθρώπους ή πάλι της ανέθεταν να μεσολαβεί ανάμεσα στους θεούς, κάθε φορά που προέκυπτε κάποιο πρόβλημα.
Αδερφές της θεωρούνταν οι Άρπυιες, που ήταν κι αυτές φτερωτές, ανάλαφρες και αεικίνητες, σαν τον άνεμο και τη θύελλα και ζευγάρωνε με τον Ζέφυρο.
Βασικό της καθήκον ήταν να συμβάλλει στην απονομή δικαιοσύνης, κάθε φορά που ξεσπούσαν καβγάδες ή αντιζηλίες στον Όλυμπο μεταξύ των θεών ή ακόμη σε περίπτωση που κάποιος θεός έλεγε ψέματα. Τότε η Ίριδα έπρεπε να πετάξει ψηλά μέχρι την κατοικία της Στύγας, εκεί όπου ο Ουρανός στηριζόταν πάνω σε ασημένιες κολόνες. Από το σημείο εκείνο έπεφτε το περίφημο ιερό νερό της Στύγας, με το οποίο γέμιζε ηΊριδα ένα χρυσό κύπελλο και το πήγαινε στον Όλυμπο. Ο δρόμος που ακολουθούσε στον ουρανό για να μεταφέρει από τη Στύγα σε χρυσή υδροχόη, το για τον όρκο των θεών «ιερό ύδωρ» χαρασσόταν επτάχρωμος.
Αν κάποιος θεός ορκιζόταν στο νερό αυτό ψέματα, έπεφτε κάτω αμέσως, χωρίς πνοή και χωρίς να έχει τις αισθήσεις του κι έμενε έτσι για πολύ καιρό. Δεν έτρωγε αμβροσία ούτε έπινε νέκταρ. Στη συνέχεια έμενε για εννιά χρόνια αποκλεισμένος από τα συμπόσια των θεών, καθώς και από την προστασία τους.
Όταν οι θεοί ήθελαν να ορκιστούν ο Δίας έστελνε την Ίριδα να γεμίσει από τη Στύγα, τη μαύρη πηγή του Άδη, το χρυσό της ποτήρι. Έχυναν το νερό στη γη και ορκίζονταν στα νερά της Στύγας και ο όρκος τους ήταν πια αμετάκλητος.
Η Ίριδα δεν εκτελούσε μόνο τις αποστολές που της ανέθεταν, αλλά συχνά αναλάμβανε και η ίδια πρωτοβουλία. Στην Ιλιάδα τη βλέπουμε να ορμά και να βγάζει από τη μάχη την Αφροδίτη, που είχε πληγωθεί. Επίσης μπαίνει στο δωμάτιο της Ελένης και την προτρέπει να βγει έξω και να καμαρώσει τον Πάρη και τον Μενέλαο που πρόκειται να μονομαχήσουν. Συχνά προπορεύεται στις γαμήλιες τελετές του Ολύμπου και παραστέκει τη νύφη, όπως στους γάμους της Θέτιδας και του Πηλέα ή του Δία και της Ήρας.
Ίρις, Αφροδίτη και Άρης
Βασική αποστολή της Ίριδας ήταν να μεταφέρει τις εντολές του Δία στους άλλους θεούς, συνήθως στον Ποσειδώνα. Μπορούσε όμως να μεταφέρει και μηνύματα άλλων θεών, όπως είχε συμβεί με την περίπτωση της Λητώς. Οι Ολύμπιες θεές, εκτός της Ήρας, κάλεσαν την Ίριδα να επέμβη, ώστε να μπορέσει η Λητώ να γεννήσει επιτέλους τα παιδιά της, την Άρτεμη και τον Απόλλωνα.
Η Ήρα, όπως είναι γνωστό, την καταδίωκε και δεν την άφηνε να γεννήσει, κρατώντας στον Όλυμπο την Ειλείθυια, τη θεά που προκαλούσε τους πόνους του τοκετού. Έτσι, η γέννα δεν έλεγε ν’ αρχίσει, οπότε η Ίριδα πήγε στον Όλυμπο για να τη φέρει κοντά στην ετοιμόγεννη κρυφά από την Ήρα, αφού υποσχέθηκε ότι θα της δώσει ένα περιδέραιο με εννιά χάντρες σε χρυσή κλωστή. Έτσι ακριβώς την είχαν συμβουλέψει οι θεές του Ολύμπου.
Στην Ιλιάδα πείθει για λογαριασμό της τον Αχιλλέα να ξαναμπεί στη μάχη, μόλις σκοτώνεται ο φίλος του Πάτροκλος κι ο Έκτορας θέλει να πάρει το πτώμα του ήρωα.
Κάθε φορά που η Ίριδα έπρεπε να πάει μήνυμα στους ανθρώπους από μέρους κάποιου θεού, έπαιρνε τη μορφή κάποιου θνητού. Για παράδειγμα, μεσολάβησε στους Τρώες με τη μορφή ενός γιου του Πρίαμου ή παρουσιάστηκε στην Ελένη ως κουνιάδα της.
Η συμπεριφορά της προς τον Αχιλλέα υπήρξε, μάλιστα, ιδιαίτερα ευνοϊκή, όταν ο Πάτροκλος, νεκρός πια, επρόκειτο να καεί στην πυρά, ο Αχιλλέας επικαλέστηκε τους ανέμους, για να φουντώσει η φωτιά με το φύσημά τους.
Η Ίριδα τότε έσπευσε να τους συναντήσει αμέσως, ώστε να πραγματοποιηθεί η επιθυμία του ήρωα. Πραγματικά, τους βρίσκει συγκεντρωμένους στη σπηλιά του Βοριά, όπου ήταν καλεσμένοι σε συμπόσιο. Τους διακόπτει για να τους εξηγήσει το λόγο της άφιξής της και να τους μεταφέρει την ευχή του Αχιλλέα.
Σ’ άλλες περιπτώσεις η Ίριδα μπαίνει στην υπηρεσία της ίδιας της Ήρας
Η Ίριδα σώζει την Αφροδίτη
Αργότερα φαίνεται πως πίστευαν πως η Ίριδα μπήκε στην αποκλειστική υπηρεσία της Ήρας. Τη φαντάζονταν καθισμένη κάτω, μπροστά στο θρόνο της θεάς. Δεν έφευγε ποτέ από κοντά της και λαγοκοιμόταν εκεί. Φορώντας τη ζώνη και μη βγάζοντας ποτέ τα πέδιλά της, ήταν πάντοτε σε επιφυλακή, μήπως τυχόν και της ανατεθεί ξαφνικά κάποια νέα επείγουσα αποστολή από τη βασίλισσα των θεών. Είχε όμως και άλλες υπηρεσίες ιδίως κοντά στην Ήρα. Αυτή έστρωνε το κρεβάτι της, βοηθούσε στον καλλωπισμό της ή άλειφε με «ιερά μύρα» τα θεία μέλη της.
Αυτή κατά διαταγή της Ήρας έσπευδε στις μελλοθάνατες γυναίκες όταν βασανίζονταν επί μακρόν και επιτάχυνε το τέλος των βασάνων τους, με τη κοπή των μετωπιαίων τριχών.
Το όνομα «Ίρις» υπάρχει στον Ομηρικό Ύμνο, ΙΙ, 314, στο έργο του Νόννου «Διονυσιακά»(20, 251, 31, 110). Υπάρχει επίσης στον Στησίχορο (16, 11) ως θεότητα που χαρακτηρίζει τις Μούσες και σε άλλους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς χαρακτηρίζει την Αφροδίτη, ενώ στον Νόννο (Διονυσιακά, 19, 234) χαρακτηρίζει τον θεό Ερμή.
Τα επίθετα «χρυσόπτερυγος», «χρυσεόταρσος» που αποδίδονται στις Μούσες, σύμφωνα με τους ορφικούς ύμνους αποδίδονται και στην Ίριδα από τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς.
Η Ίριδα ήταν η προσωποποίηση του ουράνιου τόξου και είχε έτσι στενή σχέση με τη θεά Ήρα, τη θεά του αέρα και των καιρικών μεταβολών.
Ήταν η ιδεατή ανθρωπόμορφη ιπτάμενη θεότητα (αλληγορική) της έννοιας του ατμοσφαιρικού φαινομένου του ουράνιου τόξου, προς τούτο και η στενή σχέση με την Ήρα (που δεν είναι τίποτα άλλο από αναγραμματισμός της λέξης Αήρ).
Ο Όμηρος, πρώτος, με τη λέξη «ίρις» ονόμασε το φυσικό φαινόμενο της εμφάνισής του στον ουρανό και θεωρεί ότι η αρχαία θεά Ίριδα ήταν εκείνη που με τα φτερωτά της σανδάλια χόρευε και έτρεχε γρήγορα, ενώ απ’όπου περνούσε σκορπούσε χρώματα και λουλούδια. Γι’αυτό και είναι και όνομα πολλών λουλουδιών.
ιρις και διας
Ποτέ όμως η θεά Ίριδα δεν αποτέλεσε προσωποποίηση του ουράνιου τόξου. Απεικονίσεις της στην αρχαιότητα υπάρχουν πολλές, παρόλα αυτά σε καμιά τους δεν παριστάνεται ως ουράνιο τόξο η ίδια, ούτε και συνοδεύεται απ’ αυτό. Η ουσία είναι πάντως πως, σ’ αυτήν ακριβώς την ταύτιση βασίζεται και η καθιέρωση της Ίριδας ως αγγελιοφόρου των θεών. Το ουράνιο τόξο μοιάζει να συνδέει τη Γη με τον Ουρανό, τον αέρα με τη θάλασσα και η Ίριδα, ως μαντατοφόρος, κινείται μεταξύ θεών και ανθρώπων, καθώς και μέχρι τα βάθη της θάλασσας και τον Κάτω Κόσμο, με την ταχύτητα του ανέμου.
Η παρουσία του ονόματος «Ἶρις» στον Όμηρο δείχνει ότι το όνομα αυτό δεν επινοήθηκε από τον Όμηρο ή τον Ησίοδο, αλλά ότι προϋπήρχε και δήλωνε το ουράνιο τόξο κατά τους πανάρχαιους χρόνους.
Η Ίριδα στα έπη του Ομήρου έχει δυο συμβολισμούς. Είναι το σύμβολο του λόγου και το σύμβολο της αγάπης ταυτόχρονα. Γι’αυτό και την χαρακτηρίζει «Ὠκέα Ἶρις».
Η θεά Ίριδα είναι η θηλυκή έκφραση του Λόγου, η αρσενική έκφραση του λόγου (δηλαδή η πεζή, δυναμική έκφραση του λόγου) ανήκει στον θεό Ερμή.
Ως τόπος λατρείας της Ίριδας είναι γνωστός μόνο ένας στην αρχαιότητα, το νησί της Εκάτης, που βρισκόταν κοντά στη Δήλο.



Περισσότερα: http://www.schizas.com/site3/index.php?option=com_content&view=article&id=57764%3Airis-i-xrysopteri-thea-toy-logoy-kai-tis-dikaiosynis&catid=50%3Amathaino-tin-ellada&Itemid=336&lang=el#ixzz4RnWv7uDz

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΨΕΥΤΙΚΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ

Η δύναμη της ψεύτικης είδησης

Σοκ, αποκλειστικά σε μας, θα πάθετε πλάκα, δεν θα το πιστέψετε, θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό (προσέξτε μη μπει καμιά μύγα), είναι αληθινό, φρίκη, θα δείτε το Χριστό φαντάρο, θα πέσετε στα πατώματα, θα φάτε το πτυχίο σας , τα κόκαλά σας και μπλα μπλα μπλα......... κάντε like για να δείτε ένα ΤΙΠΟΤΑ.
Σας τράβηξα την προσοχή; 
Το ελληνικό διαδίκτυο, εκτός από μερικές φωτεινές μεριές του, ζει την απόλυτη παρακμή. Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που θέλουν να λέγονται μπλόκγερς ή αρθρογράφοι ή ακόμα και δημοσιογράφοι. Κατασκευάζουν ψευδείς ειδήσεις και τις διαδίδουν στο ιντερνέτ. Θα έχετε πολλοί δει αυτού του είδους τις ειδήσεις. Μπορεί μερικές φορές να τις έχετε πιστέψει κιόλας. Φότοσοπ, κατασκευασμένα ονόματα και πρόσωπα ή ακόμα καμιά φορά και αληθινά. Συνήθως τα κείμενα αυτά έχουν απλοϊκή σύνταξη και λεξιλόγιο, πολλές φορές ακόμα και ορθογραφικά λάθη. Με λέξεις βαρύγδουπες έως κιτς και γραφικές. Χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία και αποδείξεις, χωρίς συγκεκριμένη ημερομηνία και τόπο, διαβεβαιώνοντας μας ότι είναι αληθινό και ότι πρέπει να το αναδημοσιεύσουμε.

Πάντα όμως το γραφικό πουλάει. Όσο πιο εξωφρενική η είδηση τόσα περισσότερα
κλικς και πολύ περισσότερες αναδημοσιεύσεις. Και αυτό σημαίνει λεφτά στον κάτοχο της σελίδας. 


Για να καταλάβετε τι λέω δείτε κάποια παραδείγματα.


Το κόμμα των παιδοφίλων. 

Η συγκεκριμένη είδηση κυκλοφορεί ακόμη και προκαλεί τρελά κλικς στις σελίδες που την αναδημοσιεύουν. Εδώ ο αρθρογράφος, χρησιμοποίησε κάποιους διεστραμμένους Ολλανδούς που ήθελαν να κάνουν αυτό το κόμμα, αλλά φυσικά ουδέποτε το δικαστήριο της Χάγης τους έδωσε την άδεια. Το Χαμόγελο του Παιδιού έβγαλε σχετική ανακοίνωση αλλά θάφτηκε και δεν κυκλοφόρησε. Δείτε την ΕΔΩ.

Δείτε αυτή την αναδημοσίευση να αηδιάσετε. Για πείτε μου λοιπόν, ποιος είναι πιο ανώμαλος;

Ότι οι Κινέζοι τρώνε μωρά.
Η είδηση είναι αυτή. Εντάξει, για πολλά γέλια. Πληροφοριακά να πω ότι απλά είναι ένα είδος τέχνης. Εντάξει την πετριά του την έχει ο εν λόγω καλλιτέχνης αλλά μωρά δεν τρώει πάντως.

Για το βιασμό της Ιρακινής από Αμερικάνους.
Η είδηση ΕΔΩ. Δεν διαφωνώ ότι οι Αμερικάνοι έχουν κάνει αίσχη στο Ιράκ αλλά οι συγκεκριμένες φώτο είναι από μια παλιά τσόντα.


Οι ειδήσεις που προκαλούν το χριστιανικό αίσθημα.
Οι ειδήσεις που παρουσιάζουν τους μουσουλμάνους ως τέρατα της φύσης, φανατισμένους και έτοιμους για φόνο είναι πολλές. Αντίθετα οι χριστιανοί παρουσιάζονται ως φιλήσυχοι και δημοκράτες (αστείο ε;). Τα θέματα της θρησκείας πουλάνε πολύ.


Όπως η είδηση ότι έκαψαν στη Νιγηρία 600 ή 500 χριστιανούς. Εντελώς κατασκευασμένη είδηση και μπορείτε να δείτε λεπτομέρειες ΕΔΩ.

Οι κοινοποιήσεις στο facebook για να σωθεί κάποιος.
Ότι και καλά το facebook θα δώσει λεφτά για την κάθε κοινοποίηση. Το face δεν πρόκειται να δώσει δεκάρα τσακιστή όσες κοινοποιήσεις και να κάνετε.

Άσε που ανώμαλοι που τις ξεκινούν δεν διστάζουν να βάλουν και φωτογραφίες από άρρωστα παιδιά ώστε να κάνουν πιο αληθοφανή την είδηση. Έτσι μαζεύουν like και μέλη στις ομάδες τους και μετά τα χρησιμοποιούν κατά βούληση.


Ας πούμε παρατήρησα ότι η ομάδα που είχε γίνει μετά του θάνατο του Βέγγου, η οποία αριθμεί χιλιάδες μέλη, αλλάζει το ύφος της κάποιες φορές, διατηρώντας φυσικά το τίτλο της, και διαφημίζει γραφεία ευρέσεως εργασίας στο εξωτερικό.

Προσοχή γενικώς στο τι κοινοποιούμε στο face. Ειδικά όσον αφορά εξαφανίσεις παιδιών, εκκλήσεις για αίμα και γενικώς ότι αφορά ανθρώπους.

Εμπόριο οργάνων.
(κλοπή ήθελαν να πουν, αλλά το εμπόριο είναι πιο πιασάρικο)
Γελοίο απλά. Ότι και καλά απαγάγουν από τις παιδικές χαρές παιδιά και τους παίρνουν τα όργανα. Και μάλιστα κάποια από αυτά τα επιστρέφουν πίσω, αφού τους τα αφαιρέσουν.

Καταρχάς λίγες γνώσεις ιατρικής να έχεις, το να αφαιρέσεις τα όργανα ενός ανθρώπου δεν είναι κάτι τόσο απλό. Χρειάζεται νοσοκομείο, χειρούργους και πολλά άλλα. Επίσης άλλο η κλοπή και άλλο το εμπόριο. Εμπόριο είναι όταν εγώ πουλάω πχ το νεφρό μου σε κάποιον και αυτό μπορεί και να έχει συμβεί, δεν το αποκλείω.

Πέρα απ΄αυτό οι ειδήσεις είναι χωρίς στοιχεία. Μιλούν για ένα μαύρο αυτοκίνητο, με κάποια άτομα μέσα (συνήθως Αλβανοί, αλλά και Κινέζοι τώρα τελευταία), που κάνουν βόλτες και δεν ξέρω αν σταματούν και παίρνουν και σάντουιτς από τα Έβερεστ. Ότι να΄ ναι.

Δείτε σχετικές ανακοινώσεις της Αστυνομίας, του Χαμόγελου του Παιδιούαλλά και την πολύ ενδιαφέρουσα ανακοίνωση του Εθνικού οργανισμού Μεταμοσχεύσεων, που μας διαβεβαιώνει και μας εξηγεί τους λόγους που κλοπή οργάνων δεν έγινε ποτέ στη χώρα μας.

Το κοριτσάκι που έχασε τη μητέρα του στον πόλεμο.
Όλοι θα έχετε δει την φωτογραφία με το κοριτσάκι που ζωγράφισε με κιμωλία τη πεθαμένη μαμά του στο έδαφος και κουλουριάστηκε στην αγκαλιά της; Ότι και καλά έχασε τη μαμά του στον πόλεμο και με αυτό τον τρόπο έδειξε τον πόνο του. 

Είναι απλά μέρος από μια σειρά φωτογραφίες της φωτογράφου Bahareh Bisheh. Όχι μόνο ο αρθρογράφος έκλεψε την πνευματική ιδιοκτησία ενός καλλιτέχνη αλλά εκμεταλλεύτηκε και τον πόνο των παιδιών στον πόλεμο για να κερδίσει λίγα κλικς παραπάνω. 

Αναδημοσιεύσεις από σατιρικά μπλογκς.
Όταν ένα σατιρικό κείμενο φεύγει από τον τόπο που πρωτοδημοσιεύθηκε, χάνει πολλές φορές το ύφος του και δημοσιευμένο αλλού φαίνεται ως αληθινό. Πολλές σατιρικές ειδήσεις από Το Κουλούρι, ειδικά για την Χρυσή Αυγή, φεύγοντας από το χώρο της σελίδας, μοιάζουν αληθινές, ενώ είναι απλά μια πλάκα ενός σατιρικού μπλογκ.

Τέτοιες ψεύτικες ειδήσεις υπάρχουν χιλιάδες. Οι ειδήσεις αυτές φουντώνουν τις προκαταληψεις και τον ρατσισμό. Πολλές από αυτές είναι κατευθυνόμενες και δημιουργούνται σκοπίμως ώστε να επιτυγχάνουν οικονομικό όφελος στους δημιουργούς ή να κατευθύνουν το κοινό εναντίων ή υπέρ κάποιού. Άλλες δημιουργούνται για πλάκα. Όπως και να έχει όμως το να εκμεταλλευόμαστε τον πόνο του άλλου, τον πόλεμο, την θρησκεία, την αρρώστια για μερικά λεφτά παραπάνω, δεν είναι μόνο ανήθικο αλλά και άρρωστο.


Καλό θα ήταν να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι θα αναδημοσιεύσουμε ώστε να κρατήσουμε την εγκυρότητα και την αξιοπρέπειά μας. Γιατί η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τον δημιουργό αλλά και τον καθένα μας που πιστεύει και διαδίδει κάτι χωρίς ψάξιμο και χωρίς στοιχεία.

Δυστυχώς η δύναμη μια ψεύτικης είδησης είναι τόσο μεγάλη, που δύσκολα νικιέται. Μετά ακόμα και η αλήθεια μοιάζει ύποπτη.

σ.σ. Πολλές από τις πληροφορίες του κειμένου τις βρήκα στο ιστιόλόγιο ΕΛΛΗΝΙΚΑ HOAXES. Εκεί θα βρείτε και άλλες ψευδείς ειδήσεις που κυκλοφορούν κατά καιρούς στο διαδίκτυο.

Πηγή

Απέναντι Όχθη

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΤΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΖΑΧΑΡΗ

Διαβήτης: Ποιες τροφές περιέχουν την περισσότερη – έστω και κρυμμένη – ζάχαρη


Ξέρουμε πως οι ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη πρέπει να προσέχουν τη διατροφή τους όσο περισσότερο γίνεται, ώστε να αποφύγουν...
ingredient134_zahari
Ξέρουμε πως οι ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη πρέπει να προσέχουν τη διατροφή τους όσο περισσότερο γίνεται, ώστε να αποφύγουν τις απότομες διακυμάνσεις των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Υπάρχουν τρεις μορφές διαβήτη που μπορεί να εμφανιστούν.
Διαβήτης τύπου 1, που το πάγκρεας δεν είναι ικανό να παράγει ινσουλίνη.
Διαβήτης τύπου 2, ο πιο συνηθισμένος, που η ινσουλίνη δεν ελαττώνει ικανοποιητικά το σάκχαρο. Διαβήτης κύησης, που εμφανίζεται μόνο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Η αποφυγή των περιττών σακχάρων είναι προτεραιότητα, όποια μορφή διαβήτη και αν αντιμετωπίζετε. Και ο καλύτερος τρόπος είναι να περιορίσετε τη ζάχαρη από τη διατροφή σας (συνήθως σε μορφή επεξεργασμένων υδατανθράκων).

Ποιες είναι, λοιπόν, οι τροφές που πρέπει να αποφεύγουν οι διαβητικοί;
Σιρόπια, σάκχαρα και… εναλλακτικές
Η ζάχαρη άχνη είναι πρακτικά 100% ζάχαρη. Η καστανή ζάχαρη, ακόμα και αν διαφημίζεται ως πιο υγιεινή εναλλακτική, είναι κατά 97% ζάχαρη, και η φρουκτόζη κατά 93%.
Τα αναψυκτικά
Στο μέσο κουτάκι αναψυκτικού των 330 ml, θα βρούμε σχεδόν 7 κουταλιές του γλυκού ζάχαρης. Θυμίζουμε ότι η ημερήσια επιτρεπτή ποσότητα ζάχαρης είναι 9 κουταλιές του γλυκού για τους άντρες και 6 για τις γυναίκες.
Γλυκά και σοκολάτα
Τα πιο σκληρά γλυκά, όπως οι καραμέλες, είναι μέχρι και κατά 80% ζάχαρη. Οι σοκολάτες μπορεί να περιέχουν από 48 μέχρι και 60 γραμμάρια ζάχαρης—σε μικρά μεγέθη. Μια μεγάλη πλάκα σοκολάτας γάλακτος είναι πολύ πιο ανθυγιεινή.
Τα αποξηραμένα φρούτα
Ενώ σε γενικές γραμμές διαφημίζονται ως υγιεινό σνακ, τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν αρκετά μεγάλες ποσότητες—με τα αποξηραμένα μήλα να φτάνουν στην κορυφή, με 81%.
Πηγή:Life2day


πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2016/11/%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b2%ce%ae%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ad%cf%82-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%ad%cf%87%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80.html#ixzz4RgQOjxUB

Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια

  Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια NDP Εδινε μάχη με διάφορα προβλήματα υγείας τους τελευταίους μήνες Έφυγε ...