Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Tο κάστρο των Ιωαννίνων

“Έχουσι σχήμα αετού. Το Κάστρο είναι κεφαλή, ουρά είναι η Λούτσα. Οι μαχαλάδες το κορμί ομού και Λιθαρίτσα. Σεράγι και Καλούτσανη οι άκρες των πτερύγων”. Ιερομόναχος ΠαΐσιοςTο Κάστρο των Ιωαννίνων ταυτίζεται με την ύπαρξη της ίδιας της πόλης. Αναφορά στα Ιωάννινα έχουμε για πρώτη φορά τον 9ο αιώνα μ.Χ., μέσα από το όνομα του επισκόπου Ιωαννίνων Ζαχαρία. Τα νέα αστικά κέντρα, που σχηματίζονται κάτω από εντελώς διαφορετικές συνθήκες, προστατεύονται συνήθως από μικρά φρούρια χωρίς ιδιαίτερη οχυρωματική αξία. Μια τέτοια μικρή πολίχνη θα ήταν τα Γιάννενα τον 9ο και το 10ο αιώνα.
Το 1082 ο Νορμανδός Βοημούνδος στρατοπεδεύει στα Γιάννενα και βρίσκει την πόλη με αξιόλογο κάστρο, σε σχέση με τη σημασία της. Τον 13ο αιώνα ο Κομνηνοδούκας Μιχαήλ Α΄ ιδρύει το Δεσποτάτο της Ηπείρου, με πρωτεύουσα την Άρτα κι οχυρώνει με νέο τείχος το Κάστρο. Το ισχυρό τείχος κι οι δύο οχυρές ακροπόλεις χαρίζουν ασφάλεια στην πόλη και τους κατοίκους της. Το 1367 ηγεμόνας είναι ο Θωμάς Κομνηνός ο Πρελίαμπος, επισκευάζει τα τείχη και κατασκευάζει τον οχυρό πύργο δεξιά της κυρίας εισόδου του Κάστρου. Ο 17ος αιώνας όμως αρχίζει δραματικά για την πόλη, με ορόσημο το 1611. Η αποτυχημένη εξέγερση με επικεφαλής τον επίσκοπο Τρίκκης Διονύσιο το Φιλόσοφο (Σκυλόσοφο) γίνεται αφορμή για συστηματικές διώξεις των Χριστιανών, οι οποίοι εκδιώκονται από το Κάστρο, όπου μένουν πια μόνο Τούρκοι κι Εβραίοι. Οι εκκλησίες μέσα κι έξω από το Κάστρο καταστρέφονται από πυρκαγιά λίγο μετά το 1611.
Το 1618 ιδρύεται το μεγαλοπρεπές συγκρότημα τζαμιού του Ασλάν–πασά στη βορειοανατολική ακρόπολη, στη θέση των ανακτόρων του Βυζαντινού διοικητή. Μπαίνοντας κανείς σήμερα από τη νεότερη πύλη, αντικρίζει απέναντί του την Εστία του συγκροτήματος. Στο χώρο αυτό κατά τη Βυζαντινή περίοδο βρισκόταν η κατοικία του ηγεμόνα. Από εδώ γκρεμίστηκε η αφεντοπούλα Μανταλένα κι η αρχόντισσα Καυσοκαββαδίνα, όπως μας λέει ο μύθος, ενώ παρακολουθούσαν τη γιορτή των Θεοφανείων. Από εδώ ξεκινούσαν οι άρχοντες για να πάνε να προσκυνήσουν στο ναό των Ταξιαρχών, στην άλλη ακρόπολη. Απέναντι από την Εστία, μια μικρή πόρτα οδηγεί στις υπόγειες φυλακές του Αλή και το συνεχόμενο με αυτές φυσικό σπήλαιο. Στα σκοτεινά τους κελιά βασανίστηκαν και βρήκαν μαρτυρικό θάνατο πολλοί αγωνιστές. Το σπήλαιο δεν έχει ακόμα αξιοποιηθεί. Ιδιαίτερα αξιόλογος είναι ο φυσικός του διάκοσμος από σταλακτίτες και σταλαγμίτες. Κατεβαίνοντας από το τζαμί, δεξιά, λίθινη σκάλα στις παρειές του βράχου οδηγεί στη λεγόμενη «σπηλιά του Σκυλοσόφου». Πρόκειται για το σπήλαιο στο οποίο συνελήφθη ο επίσκοπος Τρίκκης Διονύσιος ο Φιλόσοφος, μετά την αποτυχημένη εξέγερση του 1611. Ο Αλή πασάς αμέσως μετά την εδραίωσή του στην εξουσία ανεγείρει σεράγια, τζαμιά και δημόσια οικοδομήματα. Κτίζεται καταρχήν το σεράι του στην νοτιοανατολική ακρόπολη (Ιτς- Καλέ) του Κάστρου, την οποία οχυρώνει με εσωτερικό τείχος. Επανακτίζει το Φετιχέ τζαμί που το μετατρέπει σε τέμενος του σεραγιού. Το 1807 κτίζει το κομψότατο σεράι στα Λιθαρίτσια, θερινό σεράι στα θέση Μάζια στο Δρίσκο και μια σειρά περίπτερα. Το 1815 επισκευάζει ριζικά τα τείχη του Κάστρου και τους δίνει τη μορφή που βλέπουμε και σήμερα. Η Σχολή Ιππικού, το Σουφαρί-σεράι, γίνεται το κέντρο εκπαίδευσης ακόμα και σημαντικών ελλήνων οπλαρχηγών.
Το επιβλητικό τείχος που αντικρίζει σήμερα ο επισκέπτης είναι, στο μεγαλύτερό του μέρος, κτίσμα του Αλή–πασά, του έτους 1815. Λείψανα του τείχους της υστεροβυζαντινής περιόδου (13ος-14ος αι.) διακρίνονται σε αρκετά σημεία του Κάστρου, ιδιαίτερα στο κάτω μέρος του τείχους. Εντυπωσιακοί σώζονται μέχρι σήμερα δύο Βυζαντινοί πύργοι. Ο ένας δεσπόζει στη βορειοανατολική ακρόπολη και είναι γνωστός με την παλαιότερη ονομασία του ως “πύργος του Βοημούνδου”. Ο δεύτερος Βυζαντινός πύργος που σώζεται είναι ο πύργος του Θωμά, νότια της σημερινής κεντρικής πύλης, στην περιοχή του Κουρμανιού.
Λίγα μέτρα έξω από την πύλη της βορειοανατολικής ακρόπολης βρίσκεται το κομψό κτίριο της βιβλιοθήκης. Νότια της βιβλιοθήκης διατηρείται, σε κακή κατάσταση σήμερα το μοναδικό στην Ήπειρο σωζόμενο δημόσιο λουτρό της Τουρκοκρατίας. Απέναντι από το λουτρό, ένα μεγάλο και επιβλητικό κτίριο, το Σουφαρί-σεράϊ, που στέγαζε τη Σχολή Ιππικού του Αλή, ένα ογκώδες, μακρόστενο, λιθόκτιστο κτίριο, το οποίο καλύπτεται από τέσσερις παράλληλες δίριχτες στέγες. Ένα μεγάλο Βυζαντινό λουτρό, που αποκαλύφθηκε στην αυλή του Σουφαρί. είναι το μοναδικό αστικό κτίσμα που αποκαλύφθηκε στο Κάστρο, κτισμένο πάνω σε τοίχους Ελληνιστικών χρόνων, στοιχείο που ανάγει την ιστορία αυτού του τόπου αρκετούς αιώνες στο παρελθόν.
Το ύψωμα του Ιτς-Καλέ αποτελεί κατά πάσα πιθανότητα τον αρχικό οικιστικό πυρήνα της πόλης, αφού ο σχετικά ευρύς χώρος στην κορυφή του μπορεί να φιλοξενήσει ένα μικρό οικισμό.
Δεξιά της πύλης αρχίζουν οι στοές, που εξυπηρετούσαν την επικοινωνία με το νότιο τμήμα του συγκροτήματος, συγχρόνως όμως φιλοξενούσαν χώρους στρατωνισμού και αποθήκευσης.
Το λεγόμενο “θησαυροφυλάκιο” είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα κτίρια αυτής της πλευράς.
Δυτικά δεσπόζει διώροφο κτίριο, που σήμερα στεγάζει τα εργαστήρια συντήρησης της 8ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Στην απέναντι πλευρά, κοντά στα μαγειρεία, έχουν ήδη αποκαλυφθεί ίχνη μακρόστενου συγκροτήματος, άγνωστης προς το παρόν χρήσης. Το μικρό κτίριο που ακολουθεί προς Νότον ήταν μάλλον πυριτιδαποθήκη. Η σημερινή όψη του τάφου του Αλή-πασά απέχει πολύ από την αρχική του λαμπρότητα. Το Φετιχέ τζαμί, τελευταίο από τα κτίρια αυτής της πλευράς, κατασκευάστηκε γύρω στα 1795 από τον Αλή-πασά για να χρησιμοποιηθεί ως ναός του σεραγιού του.
Πηγές : 6ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ ΣΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ--What Does a Black Box Do?



Σε κάθε αεροπορική τραγωδία οι αρμόδιοι, εκτός από το πρώτιστο καθήκον της διάσωσης και περίθαλψης των επιζώντων, την περισυλλογή των υπόλοιπων τραγικών θυμάτων, έχουν την ανεύρεση του μαύρου κουτιού....
Στην πραγματικότητα είναι διεθνώς καθιερωμένο το πορτοκαλί χρώμα, και είναι κατασκευασμένο από υλικό ανθεκτικό σε τρομερές θερμοκρασίες και σε συνεχόμενη φωτιά..
Αντέχει σε πίεση στα 20.000 πόδια στη θάλασσα....
Όλα αυτά η κατασκευαστικές εταιρίες τα δοκιμάζουν σε πραγματικές συνθήκες ώστε να εξασφαλίσουν ότι τα όργανα που περιέχει θα παραμείνουν άθικτα και αξιόπιστα...
Εκεί καταγράφονται τα πάντα, από συνομιλίες στο πιλοτήριο και όλα τα στοιχεία και οι μεταβολές της πτήσης...
Υψόμετρο, ταχύτητα, πίεση καμπίνας και κάθε παράμετρος της πτήσης....
Οι ειδικοί εξετάζουν αυτά τα στοιχεία και μαζί με τα συντρίμμια του αεροσκάφους, βγάζουν το συμπέρασμα για τα αίτια της τραγωδίας...
Μηχανική βλάβη ή κατασκευαστική αστοχία....
Ανθρώπινο λάθος  ή κακή συντήρηση...
Τα πορίσματα αυτά βοηθούν και τις εταιρίες κατασκευής για πιο ασφαλή αεροπλάνα αλλά και τους πιλότους για αποφυγή μοιραίων λαθών που έχουν τραγικά αποτελέσματα...
Μερικές φορές όμως, το κουτί είναι αδύνατο να βρεθεί, οπότε χάνονται πολύτιμα στοιχεία για τα αίτια του ατυχήματος...
Στις μέρες μας έχει αρχίσει από μερικές εταιρίες να χρησιμοποιείται η απ' ευθείας σύνδεση του μαύρου κουτιού με δορυφόρο, έτσι ώστε να είναι διαθέσιμα τα στοιχεία της πτήσης ανά πάσα στιγμή...
Πολλά περισσότερα στο σύντομο συνοδευτικό video, που με τη δυνατότητα της εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων, θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τη χρησιμότητα του μαύρου κουτιού...

                         ΔΙΚΟ   ΣΑΣ...!!!!!!!!!!

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΚΥλΙΑ ΤΩΝ ΛΙΒΑΔΙΩΝ--Prairie Dogs Recognize Each Other By Kissing



Τα σκυλιά των λιβαδιών, ανήκουν στην οικογένεια των σκίουρων...
Φτάνουν μέχρι 4 κιλά και ζουν στα λιβάδια της Βόρειας Αμερικής σχηματίζοντας μεγάλες ομάδες.Κρύβονται σε υπόγειες στοές, φτιαγμένες υποδειγματικά, με υπνοδωμάτιο, αποθήκη και τουαλέτα....
Αναγνωρίζονται μεταξύ τους με ένα φιλί που δεν έχει κανένα ρομαντικό χαρακτήρα, απλά ακουμπούν τα μπροστινά τους δόντια και αυτό είναι όλο...Κάτι σαν ταυτότητα...
Η επικοινωνία τους γίνεται με χαρακτηριστικούς ήχους, κυρίως για προειδοποίηση από κάποιο κίνδυνο που προέρχεται από τη παρουσία κάποιου αρπακτικού και το πιο σπουδαίο, ο ήχος αυτός διαφέρει ανάλογα με το είδος του αρπακτικού...
Ακόμα και για τη παρουσία του ανθρώπου έχουν ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ήχο....
Και όλα μαζί κρύβονται στο ασφαλές υπόγειο σπίτι τους...
Αυτά και άλλα πολλά στο σύντομο συνοδευτικό video, που περιγράφει τη ζωή τους...
Υπάρχει και η δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων, για την πιο άνετη παρακολούθηση....

                        ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!!!!

ΓΙΑΥΙ ΩΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ

Γιατί οφείλουμε να διδάσκουμε τα Αρχαία Ελληνικά στα παιδιά μας

arxaia ellhnikaΓιατί αλήθεια διδάσκουμε τα αρχαία ελληνικά στα παιδιά που θέλουμε να μορφώσουμε, σε τόσο πολλές ώρες μάλιστα;
Τρεις είναι οι κύριοι λόγοι που μας υποχρεώνουν να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να επικοινωνήσουν όσο γίνεται περισσότερο με τον αρχαίο κόσμο.
Πρώτα απ’ όλα, γιατί είμαστε κι εμείς Έλληνες. Από τον καιρό του Ομήρου ως σήμερα έχουν περάσει κάπου δυο χιλιάδες εφτακόσια χρόνια.
Στους αιώνες που κύλησαν οι Έλληνες βρεθήκαμε συχνά στο απόγειο της δόξας, άλλοτε πάλι στα χείλια μιας καταστροφής ανεπανόρθωτης νικήσαμε και νικηθήκαμε αμέτρητες φορές, δοκιμάσαμε επιδρομές και σκλαβιές αλλάξαμε θρησκεία στους τελευταίους αιώνες η τεχνική επιστήμη μετασχημάτισε βασικά τη μορφή της ζωής μας και όμως κρατηθήκαμε Έλληνες, με την ίδια γλώσσα -φυσικά εξελιγμένη-, με τα ίδια ιδανικά, τον ίδιο σε πολλά χαραχτήρα και με ένα πλήθος στοιχεία του πολιτισμού κληρονομημένα από τα προχριστιανικά χρόνια.
Στον πνευματικό τομέα κανένας λαός δεν μπορεί να προκόψει, αν αγνοεί την ιστορία του, γιατί άγνοια της ιστορίας θα πει άγνοια του ίδιου του ίδιου του εαυτού του. Είμαι Έλληνας, συνειδητός Έλληνας, αυτό θα πει, έχω αφομοιώσει μέσα μου την πνευματική ιστορία των Ελλήνων από τα μυκηναϊκά χρόνια ως σήμερα.
Ο δεύτερος λόγος που μας επιβάλλει να γνωρίσουμε την αρχαία πνευματική Ελλάδα είναι ότι είμαστε κι εμείς Ευρωπαίοι. Ολόκληρος ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός στηρίζεται στον αρχαίο Ελληνικό, με συνδετικό κρίκο τον ρωμαϊκό. Με τους άλλους Ευρωπαίους μας δένει βέβαια και ο Χριστιανισμός, όσο και να μας χωρίζουν ορισμένα δόγματα.
Μα και ο Χριστιανισμός έπρεπε να δουλευτεί πρώτα με την Ελληνική σκέψη, για να μπορέσει ν’ απλώσει έπειτα στον ευρωπαϊκό χώρο. Η ρίζα του πολιτισμού των Ευρωπαίων όλων είναι ο αρχαίος Ελληνικός στοχασμός και η τέχνη, γι’ αυτό δεν μπορεί να τα αγνοεί κανείς, αν θέλει να αισθάνεται πως πνευματικά ανήκει στην Ευρώπη.
Μα ο κυριότερος λόγος που δεν επιτρέπεται οι νέοι μας ν’ αγνοούν την αρχαία Ελλάδα είναι άλλος: στην Ελλάδα για πρώτη φορά στα χρονικά του κόσμου ανακαλύφτηκε ο άνθρωπος ως αξία αυτόνομη, ο άνθρωπος που θέλει να κρατιέται ελεύθερος από κάθε λογής σκλαβιά, και υλική και πνευματική.
Μέσα στους λαούς που περιβάλλουν τον ελληνικό χώρο στα παλιά εκείνα χρόνια υπάρχουν πολλοί με μεγάλο πολιτισμό, πάνω απ’ όλους οι Αιγύπτιοι και οι Πέρσες. Οι λαοί όμως αυτοί ούτε γνωρίζουν ούτε θέλουν τον ελεύθερο άνθρωπο. Το απολυταρχικό τους σύστημα επιβάλλει στα άτομα να σκύβουν αδιαμαρτύρητα το κεφάλι μπροστά στο βασιλέα και στους θρησκευτικούς αρχηγούς.
Η ελεύθερη πράξη και η ελεύθερη σκέψη είναι άγνωστα στον εξωελληνικό κόσμο. Και οι Έλληνες; Πρώτοι αυτοί, σπρωγμένοι από μια δύναμη που βγαίνει από μέσα τους και μόνο, την δεσποτεία θα την μεταλλάξουν σε δημοκρατία, και από την άβουλη, ανεύθυνη μάζα του λαού θα πλάσουν μια κοινωνία από πολίτες ελεύθερους, που καθένας τους να νιώθει τον εαυτό του υπεύθυνο και για τη δική του και για των άλλων την προκοπή. Ο στοχασμός είναι κι αυτός ελεύθερος για τα πιο τολμηρά πετάματα του νου και της φαντασίας.
Ο Έλληνας είναι ο πρώτος, που ενώ ξέρει πως δεν μπορεί ατιμώρητα να ξεπεράσει τα σύνορα του ανθρώπου και να γίνει θεός, όμως κατέχεται από μια βαθιά αισιοδοξία για τις ανθρώπινες ικανότητες και είναι γεμάτος αγάπη για τον άνθρωπο, που τον πιστεύει ικανό να περάσει τις ατέλειές του και να γίνει αυτό που πρέπει να είναι ο τέλειος άνθρωπος.
Αυτή η πίστη στον τέλειον άνθρωπο, συνδυασμένη με το βαθύ καλλιτεχνικό αίσθημα που χαρακτηρίζει την ελληνική φυλή, δίνει στον αρχαίον Έλληνα τον πόθο και την ικανότητα να πλάσει πλήθος ιδανικές μορφές σε ό,τι καταπιάνεται με το νου, με τη φαντασία και με το χέρι:
Στις απέριττες μορφές που σχεδιάζουν οι τεχνίτες στα αγγεία της καθημερινής χρήσης, στη μεγάλη ζωγραφική, στην πλαστική του χαλκού και του μαρμάρου, πάνω απ’ όλα στο λόγο τους, και τον πεζό και τον ποιητικό.
Αυτόν τον κόσμο θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας, για να μορφωθούν για να καλλιεργήσουν τη σκέψη τους αναλύοντας τη σκέψη των παλιών Ελλήνων για να καλλιεργήσουν το καλλιτεχνικό τους αίσθημα μελετώντας ότι ωραίο έπλασε το χέρι και η φαντασία των προγόνων τους για να μπορέσουν κι αυτοί να νιώσουν τον εαυτό τους αισιόδοξο, ελεύθερο και υπεύθυνο για τη μοίρα του ανθρώπου πάνω στη γη προπαντός για να φουντώσει μέσα τους ο πόθος για τον τέλειον άνθρωπο. [Ι. Θ. Κακριδής, arxaia-ellinika.blogspot.gr]

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΜΙΣΤΟΣ ΠΛΗΘΩΝ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΜΙΣΤΟΣ ΠΛΗΘΩΝ
Μακαρισμένος εσύ που μελέτησες
να τον ορθώσεις απάνω στους ώμους σου
τον συντριμμένο ναό των Ελλήνων!
Του Νόμου το άγαλμα σταίνεις Κορώνα του,
στις μαρμαρένιες κολώνες του σκάλισες
τους λογισμούς των Πλωτίνων.
Στους Χριστιανούς τους μισόζωους ανάμεσα
ξαναζωντάνεψες Όλυμπους άγνωρους,
έθνη καινούργιων αθάνατων άστρων,
μέσα σε σένα Λυκούργοι και Πλάτωνες απαντήθηκαν
το λόγο ξανάνιωσες των Ζωροάστρων.
Κωστής Παλαμάς (ο δωδεκάλογος του γύφτου)
plethon
Το 529μ.Χ. με αυτοκρατορικό διάταγμα του τότε αυτοκράτορα Ιουστινιανού κλείνει η φιλοσοφική σχολή Αθηνών. Ο τελευταίος πνεύμονας του Αρχαίου Ελληνικού φωτός σταμάτησε να λειτουργεί.
Βαθύ σκοτάδι έπεσε πάνω στην Αρχαία Γνώση κι αυτό το σκοτάδι έγινε πιό πυκνό κι αποκρουστικό επί αυτοκράτορος Θεοδοσίου. Στα χρόνια του ολοκληρώθηκε η καταστροφή. Μαυροντυμένοι ρασοφόροι γυρνούσαν πόλεις και χωριά καταστρέφοντας τα μνημεία που μιλούσαν για το ένδοξο Ελληνικό παρελθόν.
Μάταια όμως!! Ήταν σα να προσπαθούσαν να σκοτώσουν τον αέρα! Τα Ελληνικά χώματα ξαναγεννούσαν με υπερφυσικό τρόπο την Ελληνική Γνώση!!
Και σα να μην έφθανε αυτό, ήρθε η ώρα που οι ρασοφόροι διώκτες αναγνώρισαν την ανωτερότητα των θυμάτων τους! Οι θησαυροί της Αρχαιότητας άρχισαν να μπαίνουν στα Βυζαντινά στεγανά κάνοντας παντού αισθητή την φωτοβόλα παρουσία τους!
Μάλιστα ήρθαν ώρες που οι ρασοφόροι έλεγαν για τον δάσκαλο του βασιλιά Αλέξανδρου Αριστοτέλη «αυτός έφα» δηλαδή αυτός (ο Αριστοτέλης) του είπε, αναγνωρίζοντας έτσι την αυθεντία του Αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου.
Ο Γεώργιος Γεμιστός Πλήθωνας γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1360. Ο πατέρας του κατείχε υψηλό λειτούργημα στην πατριαρχική εκκλησία. Δάσκαλός του ήταν ο πολυθεϊστής Ελισσαίος, που δίδασκε στην Οθωμανική αυλή. Η μαθητεία του κοντά στον Ελισσαίο, σήμαινε για τον Πλήθωνα, την μύησή του στον νεοπλατωνισμό και τον Ζωροαστρισμό, φιλοσοφικά δόγματα που κατά την διάρκεια της ζωής του, κατάφερε να συζεύξει με απόλυτη επιτυχία.
Μετά την επιστροφή του από την Οθωμανική αυλή, άρχισε να διδάσκει στην Κωνσταντινούπολη. Κάτι τέτοιο όμως και συγκεκριμένα το αναψηλάφισμα της Αρχαίας Ελληνικής φιλοσοφίας, έκανε αρκετούς από τους τότε  κοσμικούς και θρησκευτικούς άρχοντες να δυσαρεστηθούν…
Αποτέλεσμα της «αρχοντικής δυσαρέσκειας» ήταν ο εξορισμός του Πλήθωνα στον Μυστρά, από τον Μανουήλ Β’ Παλαιολόγο. Ο Πλήθωνας με μεγάλη χαρά απομακρύνθηκε, από την αντιδραστική πρωτεύουσα. Στον Μυστρά και κοντά στον Δεσπότη Θεόδωρο Β’ Παλαιολόγο, ανέλαβε το αξίωμα του γενικού δικαστή.
Εδώ κοντά στον Ταϋγετο, που κεντρίζει τις Αρχαίες μνήμες, ξαναβρίσκει τις ρίζες του Ελληνισμού του. Τα πολλά του ταξίδια στη Δύση και οι τιμές των Δυτικών στο πρόσωπό του, δεν τον έκαναν ούτε για μία στιγμή ν’ απαρνηθεί αυτή την γωνιά της Ελληνικής γής.
Τα μαύρα σύννεφα πύκνωναν πάνω από την εναπομείνασα Βυζαντινή αυτοκρατορία. Η Ασιατική πλημμυρίδα κοιτούσε με λαίμαργο μάτι προς την Δύση! Και δυστυχώς προπύργιο της Δύσης και σ’ εκείνον τον αγώνα, ήταν ο Ελληνισμός.
Κάτω από το πρίσμα της Τουρκικής απειλής, ο Πλήθωνας προσπαθεί με ό,τι έχει ένας Έλληνας φιλόσοφος, την γραφίδα και την ψυχή του, να πείσει τους κυβερνώντες στην Κωνσταντινούπολη, για την ανάγκη της πολιτειακής αναδημιουργίας του υπάρχοντος ακόμα Βυζαντινού κράτους. Μάταια όμως! Η κρατική μηχανή του Βυζαντίου, έχει πάψει προ πολλού να λειτουργεί! Εκφυλισμός και παρακμή, είχαν καλύψει την πάλαι ποτέ Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Ο Ελληνισμός όμως εξακολουθούσε να υπάρχει, δίνοντας στον Έλληνα φιλόσοφο την ευκαιρία ν΄αναπτύξει την θεωρία της Εθνικής συνέχειας των Ελλήνων, περισσότερο απ’ όλους. Σε γράμμα του στον αυτοκράτορα Μανουήλ Παλαιολόγο, που παράλληλα πρέπει να θεωρηθεί και σαν απάντηση στους τότε Βυζαντινούς ανθέλληνες λέει:
«Εμείς, επί των οποίων βασιλεύετε και διοικείτε, ανήκουμε στο γένος των Ελλήνων, όπως αποδεικνύουν η γλάσσα μας και οι Αρχαίοι θεσμοί μας. Λέγοντες Έλληνες εννοούμε τους κατοίκους της Πελοποννήσου, της παρακείμενης ηπειρωτικής χώρας και των νήσων που γειτονεύουν. Αυτή η γή εκατοικείτο από τους ίδιους ανθρώπους, από τους ιστορικούς χρόνους και κανείς δεν την κατείχε, πριν από εμάς. Οι κάτοικοι της Ελλάδας δεν ήρθαν σαν ξένοι να διώξουν κάποιους άλλους και αυτοί οι ίδιοι, δεν διώχθηκαν ποτέ, από κανέναν λαό. Το αντίθετο μάλιστα! Οι Έλληνες γεννήθηκαν σ’ αυτή την χώρα, χωρίς ποτέ να την εγκαταλείψουν».
Η αγάπη του για την Ελλάδα τον κάνει να προτείνει στους τότε άρχοντες, ολοκληρωμένο σχέδιο διοικητικής, οικονομικής και κοινωνικής μεταρρύθμισης, για την άμυνα του Μωρηά, του μόνου ελεύθερου ακόμη τμήματος.
Το εξουσιαστικό σύστημα που προτείνει αποτελείται από δύο τάξεις:
α) Την τάξη φυλάκων – πολεμιστών και
β) Την τάξη των παραγωγών.
Μέσα από τους συλλογισμούς του Πλήθωνα βλέπουμε να ξεπετάγεται μια αρμονική Ελληνική πολιτεία στην οποία υπάρχει θέση για κάθε Έλληνα πολίτη. Ο Πλήθων αρνιόταν ακόμη την έγγειο ιδιοκτησία, γιατί έβλεπε σ’ αυτήν την γενομένη αδικία σε βάρος του Ελληνικού λαού. Διέβλεπε ακόμη και την αντίδραση των γαιοκτημόνων στο πρόγραμμά του, που έχοντας τεράστιες εκτάσεις ζούσαν πλουσιοπάροχα, αφήνοντας τον Ελληνικό λαό να πεθαίνει μέσα στην πείνα και την εξαθλίωση. Οι γαιοκτήμονες αντιδρούσαν στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα του Πλήθωνα, γιατί έβλεπαν σ’ αυτό τον περιορισμό των προνομίων τους και όχι μόνον. Το μέτρο της δημιουργίας Εθνικού στρατού, που ο φιλόδοφος θεωρούσε σαν το Α και το Ω, για την ανάπτυξη και την προστασία της μελλοντικής Ελληνικής πολιτείας που ονειρεύτηκε, πήγαινε κόντρα στα αποσχιστικά σχέδια των μεγάλων γαοκτημόνων, που δεν εμπιστεύονταν τον Ελληνικό λαό, αλλά τους ξένους μισθοφόρους τους!
Ύπαρξη Εθνικού στρατού σήμαινε ταυτόχρονα και αφύπνιση της Ελληνικής συνείδησης. Αυτή η αφύπνιση όμως ήταν αντίθετη στον ηδονικό κοσμοπολιτισμό των γαιοκτημόνων, γιατί διέβλεπαν σ’ αυτήν το τέλος του μαλθακού τους βίου, σε συνάρτηση με τον περιορισμό των άπειρων προνομίων τους.
Οι ελπίδες του Πλήθωνα για την αναγέννηση της αυτοκρατορίας αποδείχθηκαν μάταιες. Η προχωρημένη σήψη, είχε κάνει καλά την δουλειά της. Ο Βυζαντινός κόσμος ήταν γηρασμένος, πολύ συντηρητικός για το παρελθόν του και πολύ δύσπιστος για το μέλλον του. O Bυζαντινός Χριστιανικός κλήρος διακήρυσε, πως η σωτηρία θα έλθει μόνο με μια εσωτερική μεταρρύθμιση ηθικής συμπεριφοράς. Ο Πλήθων αντίθετα πίστευε πως μαζί με την εσωτερική αλλαγή, που θα επέλθει όχι από την Χριστιανική πίστη, την οποία απέρριπτε, αλλά από μια ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ σύνθετη από τους Αρχαίους Ελληνικούς Θεούς και από το ηθικό θεολογικό και Ζωροαστρικό σύστημα, χρειάζεται και αλλαγή του πολιτειακού συστήματος.
Η Βασιλεύουσα όμως, πόλη του Κωνσταντίνου, όπως λέει και ο Παλαμάς στον Δωδεκάλογο του Γύφτου «πόρνη σε μετάνοιες ξενυχτούσε» καταδικάζοντας τον Πλήθωνα, τους Έλληνες, αλλά και τον εαυτόν της.
Ο Γεώργιος Γεμιστός Πλήθωνας πέθανε στην Πελοπόννησο το 1452, όταν στην Κωνσταντινούπολη βασίλευε ο τελευταίος αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος. Ο θάνατος συνάντησε τον Έλληνα φιλόσοφο έναν χρόνο, πριν την πτώση της Βασιλεύουσας των Πόλεων.
800px-gemisto_pletone_-_tomba_1465_al_tempio_malatestiano_rimini_-_foto_giovanni_dallorto_aprile_2004_01
Μετά τον θάνατο του Πλήθωνα ο Γεώργιος Σχολάριος φανατικός Χριστιανός και Πατριάρχης στην Κωνσταντινούπολη, αμέσως μετά την άλωση, έκαψε το σπουδαιότερο έργο του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου «Πραγματεία περί Νόμων».
Άλλα έργα του Πλήθωνα είναι :
Περί διαφορών μεταξύ Πλάτωνα και Αριστοτέλη
Περί ειμαρμένης
Περί τύχης
Πραγματείες περί της ενώσεως των Εκκλησιών
Διορθώσεις στην Γεωγραφία του Στράβωνα
Κοιτάζοντας τις συνθήκες που διέπουν σήμερα την ζωή του λαού μας, αλλά και το μέλλον του, όλοι θα συμφωνήσουμε ότι δεν προμηνύουν τίποτε ευχάριστο. Αντίθετα!!! Όπως και τότε έτσι και σήμερα, λίγες οικογένειες ελέγχουν την πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου μας, με εκπροσώπους τα ανδρείκελα που το μόνο που γνωρίζουν είναι να υπηρετούν κατά γράμμα τις επιταγές, των ξένων αφεντικών τους.
Οι προοδευτικοί και οι νεοφιλελεύθεροι του σήμερα, αντικρύζοντας το σύστημα του Πλήθωνα το κατακρίνουν χαρακτηρίζοντάς το ιδιαίτερα σκληρό, για τον «σημερινό άνθρωπο».
Θα συμφωνήσουμε μαζί τους, λέγοντας ότι ο Ταϋγετος δεν γαλουχεί άλλου είδους ανθρώπους, αλλά ανθρώπους σκληρούς, τίμιους κι όχι ύπουλους και ψεύτες αρνησιπάτριδες, που εξαγοράζουν την Εθνική τους ταυτότητα με την κοσμοπολίτικη απροσωπία.
Οι εχθροί του Ελληνισμού, όπως τότε, έτσι και σήμερα, βρίσκονται παρατεταγμένοι απέναντί του. Η φωνή του μεγάλου φιλοσόφου, ας μιλήσει στην ψυχή όλων όσων ποθούν να δούν την Ελλάδα ελεύθερη από προστάτες και δυνάστες, στην θέση που της αξίζει!!
Α.Δ.
ΕΛΛΑΣ

ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

Πολεμική γεωμετρία

Posted on 30 Σεπτεμβρίου 2016
0

Πολεμική γεωμετρία
 
Πολεμική γεωμετρία 1. Η Ουάσιγκτον απειλεί την Μόσχα ότι θα σταματήσει να διαπραγματεύεται μαζί της (για το “πρόβλημα της συρίας”) και θα πάρει πιο δραστικά μέτρα κατά του Άσαντ. Αιτία; Οι συνεχιζόμενοι αεροπορικοί βομβαρδισμοί στις ανταρτοκρατούμενες περιοχές του Aleppo, που έχουν επιτρέψει στις χερσαίες δυνάμεις (στρατός του Άσαντ and friends) να έχουν μικρά μεν αλλά αξιοσημείωτα κέρδη. Μιλάμε για πόλεμο σε πυκνοκατοικημένη πόλη, που σημαίνει ότι η προώθηση είτε των μεν είτε των δε έξω απ’ τις (περιορισμένες) στρατιωτικές θέσεις σημαίνει σφαγή, σφαγή σφαγή.
Ποια είναι τα “πιο δραστικά μέτρα” στα οποία θα μπορούσε να προχωρήσει η Ουάσιγκτον; Το πιο εύκολο είναι πύραυλοι εδάφους / αέρος, εναντίον ελικοπτέρων και αεροπλάνων σε σχετικά χαμηλές πτήσεις. Οι φήμες θέλουν τους αντι-Άσαντ αντάρτες να έχουν εξοπλιστεί ήδη (πρόσφατα) με τέτοιους. Αν αυτό είναι αλήθεια, στόχοι τότε δεν θα είναι μόνο τα συριακά αεροπλάνα. Θα είναι και τα ρωσικά. Συνεπώς η αμερικανική απειλή προς την Μόσχα είναι θα αρχίσετε να ματώνετε…

 

Πολεμική γεωμετρία 2. Στην ας πούμε “άλλη μεριά”, διάφοροι φαίνονται ευχαριστημένοι. Στη “μη προγραμματισμένη” συνάντηση του ιρανού υπ.εξ. Zarif με τον τούρκο Cavusoglu, κουβεντιάστηκε (σύμφωνα με σημερινές ανακοινώσεις του τουρκικού καθεστώτος) το θέμα μιας καινούργιας κατάπαυσης του πυρός έτσι ώστε να δοθεί ανθρωπιστική βοήθεια στις “ζώνες επιρροής” των δύο χωρών. Έτσι ακριβώς ειπώθηκε: “ζώνες επιρροής”…
Στη Μόσχα, σήμερα, η εκπρόσωπος του ρωσικού υπ.εξ. Maria Zakharova δήλωσε ότι η “μετά από ένα χρόνο υπάρχει η τάση η συνεργασία ανάμεσα με την Τουρκία στο θέμα της Συρίας να είναι εποικοδομητική. Και όλες οι ανησυχίες που έχουμε, όπως και τα θέματα στα οποία απέχουμε ακόμα από μια συμφωνία, επίσης κουβεντιάζονται εποικοδομητικά”.
Την έχουμε ξαναπεί την γνώμη μας. Θεωρούμε απίθανο (αν και όχι αδύνατο) να θέλει κάποιος μια full scale αναμέτρηση με τις ηπα (μέσω των “εκπροσώπων” τους) στο συριακό έδαφος. Ωστόσο η μεταβατική (από πολιτική και όχι στρατιωτική άποψη) περιόδος ως τις αμερικανικές εκλογές, και η επιφανειακά διπλή γραμμή της Ουάσιγκτον (: διαπραγματεύσεις με τη Μόσχα αλλά και υποστήριξη διάφορων αντι-Άσαντ ανταρτών και των ypg) έχει επιτρέψει τόσο στο φιλο-Άσαντ μπλοκ όσο και στην Άγκυρα να επιδιώκουν όσο – περισσότερο – έδαφος- γίνεται.
Αλλά ακριβώς η ίδια μεταβατικότητα επιβάλει στην Ουάσιγκτον (σίγουρα στο πεντάγωνο) να δείξει πυγμή. Όποιος κι αν είναι ο ή η πρόεδρος μετά τις εκλογές δεν πρέπει να βρεθεί μπροστά σε ασύμφορα τετελεσμένα. Το πως ακριβώς θα εμποδιστούν είναι μπροστά μας· και πάνω στα κορμιά χιλιάδων αμάχων…
(Τελευταίο αλλά όχι ασήμαντο: μέσω τηλεφώνου ο τούρκος πρόεδρος ενημέρωσε σήμερα την γερμανίδα πρωθυπουργό για τις εξελίξεις στην επιχείρηση “ασπίδα του Ευφράτη”…)
 
πηγή:
 
 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΪΤΗ


Ενδιαφέρουσες πληροφορίες 

για την Αϊτή



σημαία της Αϊτής
Αϊτή είναι ένα κυρίαρχο κράτος που καταλαμβάνει το δυτικό τρία όγδοα της νήσου Ισπανιόλα, στην ευρύτερη Αντίλλες αρχιπέλαγος στην περιοχή της Καραϊβικής.
Οι ανατολικές πέντε όγδοα του νησιού καταλαμβάνεται από την Δομινικανή Δημοκρατία .
Το επίσημο όνομα της χώρας είναι η Δημοκρατία της Αϊτής .
Αϊτή τοποθετημένο ανάμεσα στην Καραϊβική Θάλασσα και το Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό και τα μερίδια των θαλασσίων συνόρων με τις Μπαχάμες , την Κολομβία , την Κούβα και την Τζαμάικα .
Από την 1η Ιανουαρίου 2016, η πληθυσμός της Αϊτής εκτιμάται ότι είναι 10.787.656 άτομα .
Οι δύο επίσημες γλώσσες της Αϊτής είναι γαλλική και Κρεόλ Αϊτής .
Με μια περιοχή της 27.750 τετραγωνικά χιλιόμετρα (10.714 τετραγωνικά μίλια), η Αϊτή είναι η τρίτη μεγαλύτερη χώρα στην Καραϊβική πίσω από την Κούβα και τη Δομινικανή Δημοκρατία.
Port-au-Prince είναι η πρωτεύουσα και η πιο πυκνοκατοικημένη πόλη της Αϊτής . Ήταν ενσωματώθηκε για πρώτη φορά σύμφωνα με τη γαλλική αποικιοκρατία το 1749.
Port au Prince
Η Αϊτή είναι τα δύο τρίτα ορεινή, με το υπόλοιπο της χώρας χαρακτηρίζεται από μεγάλες κοιλάδες, οροπέδια εκτεταμένα και μικρές πεδιάδες.
Pic la Selle είναι η υψηλότερη κορυφή στην Αϊτή με ύψος 2.680 μέτρα (8.793 πόδια) πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας .
Αϊτή έχει 1.771 χιλιόμετρα (1.100 μίλια) της ακτογραμμής , η δεύτερη μεγαλύτερη στην Καραϊβική, με την Κούβα έχει το μεγαλύτερο.
Αϊτή ακτογραμμή
Οι παραλίες της Αϊτής εύκολα να καταλάβω από τις πιο όμορφες παραλίες στον κόσμο . Πολλοί είναι αρκετά παρθένα φύση και υποστηρίζονται από πλούσια βλάστηση και δασώδεις λόφους ή βουνά. Το Golden-λευκή άμμο ανακατεύουμε με φοίνικες σε πολλά παράκτια σημείο, και σαφής, καταγάλανα νερά είναι σε καλή προσφορά.
παραλία Αϊτή
Υπάρχουν πέντε εθνικά πάρκα που βρίσκονται στην Αϊτή
La Visite Εθνικό Πάρκο καλύπτει περίπου 11.419 εκτάρια γης με 1.897 εκτάρια πάνω από 2000 μέτρα υψόμετρο, και αποτελείται κυρίως από πευκοδάσος, λιβάδια, και κάποια ορεινά δάσος πλατύφυλλων, σε υψόμετρο πάνω από 1.700 μέτρα (5.600 πόδια). Το πάρκο ιδρύθηκε το 1983.
La visite εθνικό πάρκο
Η Citadelle Laferriere επίσης γνωστή απλά ως Citadelle είναι μια βουνοκορφή φρούριο, που βρίσκεται στη βόρεια ακτή της Αϊτής - στην κορυφή του βουνού Bonnet μια L'Eveque. Η ακρόπολη χτίστηκε από τον Henri Christophe, ένα κλειδί ηγέτης κατά τη διάρκεια της Αϊτής εξέγερση σκλάβων (1791-1804), μετά από την Αϊτή κέρδισε την ανεξαρτησία από τη Γαλλία στις αρχές του 19ου αιώνα. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα κάστρα στην αμερικανική ήπειρο και χαρακτηρίστηκε από την UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς το 1982 - μαζί με το κοντινό Sans-S

Citadelle Laferriere
Η Sans-Souci Palace ήταν το σπίτι του πρώτου μονάρχη ανεξάρτητη της Αϊτής, Henri εγώ, επίσης γνωστή ως Henri Christophe. Αυτό το αρχιτεκτονικό συγκρότημα ολοκληρώθηκε το 1813 ως κατοικία και διοικητικό κέντρο του βασιλιά Ερρίκου. Το όνομά του μεταφράζεται από τα γαλλικά σημαίνει «ανέμελη».
Sans Souci παλάτι
Labadee είναι ένα ιδιωτικό λιμάνι, το θέρετρο και ένα απομονωμένο κομμάτι του παραδείσου. Ανήκει στην Royal Caribbean International εταιρεία κρουαζιέρας, οι παραλίες με λευκή άμμο και κρυστάλλινα νερά είναι μια από τις πιο μαγευτικές προορισμούς στο νησί.
Labadee
Κρυμμένο στους λόφους πάνω από τη γραφική πόλη της Jacmel στην Ανατολική Περιφέρεια Νοτίου της Αϊτής, Bassin-Bleu είναι amaizing. Η Bassins Bleu είναι τρεις κοβάλτιο-μπλε πισίνες ενώνονται με θεαματική καταρράκτες. Διαλυμένα μεταλλικά στοιχεία δίνουν τις πτώσεις διακριτικό χρώμα τους.
bassin bleu
Το όνομα Αϊτή (ή Hayti) προέρχεται από τη γλώσσα των ιθαγενών Taíno που ήταν η μητρική όνομα που δόθηκε σε ολόκληρο το νησί της Ισπανιόλα να σημαίνει, « γη από ψηλά βουνά ."
Διερευνηθούν από τον Κολόμβο στις 6 Δεκεμβρίου, 1492, η μητρική Arawaks Αϊτής έπεσε θύμα της ισπανικής κυριαρχίας. Το 1697, η Αϊτή έγινε η γαλλική αποικία της Saint-Dominique, η οποία έγινε ο κορυφαίος παραγωγός ζαχαροκάλαμο εξαρτάται από σκλάβους. Σκλάβοι επαναστάτησαν εναντίον γαλλική κυριαρχία [εικόνα παρακάτω] και απέκτησε την ανεξαρτησία της από τη Γαλλία το Ιανουάριο 1804.
haitian επανάσταση
Η Αϊτή είναι μια από τις φτωχότερες χώρες στο δυτικό ημισφαίριο . Ογδόντα τοις εκατό των Αϊτινών ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και το 54% ζει σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας. Το μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα στην Αϊτή είναι $ 730 το χρόνο.
Η Αϊτή είναι μια από τις λιγότερο ανεπτυγμένες ακόμα πιο πυκνοκατοικημένες χώρες στο δυτικό ημισφαίριο.
Αϊτή παράγει καφέ , μάνγκο, ζαχαροκάλαμο, ρύζι, καλαμπόκι, σόργο, και το ξύλο.
Αϊτής τρόφιμα είναι συχνά συσσωρεύονται μαζί με άλλα νησιά της Καραϊβικής, όπως "κουζίνα της Καραϊβικής." Ωστόσο, η Αϊτή διατηρεί ανεξάρτητα μοναδική γεύση. Σε αντίθεση με ισπανική επιρροές ομόλογό του, η Δομινικανή Δημοκρατία, την Αϊτή κουζίνα βασίζεται σε Creole και η γαλλική στυλ μαγειρικής. Ισχυρή πιπέρι άρτυμα σε πολλά πιάτα ορίζει επίσης Αϊτής τρόφιμα εκτός από τα άλλα νησιά.
haitian κουζίνα
Αϊτινοί παρακολουθήσουν παραδοσιακούς χορούς και τελετές βουντού . Ο μισός πληθυσμός πρακτικές βουντού, το οποίο είναι ένα μίγμα της Αφρικής παραδόσεις σκλάβων και καθολικές πεποιθήσεις.
Κοκορομαχίες είναι ένα παραδοσιακό άθλημα στην Αϊτή. Ο νικητής θα μπορούσε να φέρει στο σπίτι 3.000 Gourdes ή περίπου US $ 67, ένα αστρονομικό ποσό για τους περισσότερους Αϊτινούς και περισσότερο από ό, τι οι περισσότερες οικογένειες να φέρει στο σπίτι σε ένα μήνα.
Στο δέκατο όγδοο αιώνα, του Αγίου Dominique (Αϊτή) ήταν η πλουσιότερη αποικία της Γαλλικής Αυτοκρατορίας και ήταν γνωστός ως « μαργαριτάρι των Αντιλλών ».
Ένα από τα νησιά της Αϊτής, Tortuga Νησί , ήταν ένα πειρατικό φρούριο το δέκατο έβδομο αιώνα.
Η Αϊτή είναι η δεύτερη παλαιότερη ανεξάρτητη χώρα στο δυτικό ημισφαίριο , μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες

.Interesting facts about Haiti | Just Fun Facts

ΤΟ ΚΑΡΑΒΟΣΚΥΛΟ..ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΤΖΗΚΥΠΡΑΙΟΥ

Το καραβόσκυλο
Καραβόσκυλο ο κυρ- Στέλιος. Πέρασε όλη την ζωή του στη θάλασσα. Μέχρι και σε πειρατικό είχε δουλέψει, σ΄ έναν κοντραμπατζή που πήγαινε όπλα στις αποκλεισμένες χώρες. Σκληρή ζωή και τα χρόνια περνούσαν σαν το κύμα, τ’ άτιμα, το ένα μετά το άλλο. Μέχρι που άρχισαν να τρέμουν τα πόδια του κι όταν μποτζάριζε το πλοίο, βρόνταγε στο μπουλμέ σαν φώκια στον πάγο. Πήρε απόφαση να ξεμπαρκάρει, πριν φύγει καμιά μέρα μαζί με την άγκυρα και καρφωθεί στον πάτο, σαν αχινός στην πέτρα. Να κάτσει στο σπίτι ούτε που του περνούσε απ’ το νου. Η κυρά – Λίτσα θα τον έστελνε αδιάβαστο, με την μουρμούρα της. Δεν της το είχε πει ποτέ, αλλά δεν ήταν μόνο η φτώχεια που τον έσπρωξε στη θάλασσα. Ήταν κι η γκρίνια της που τον βοήθησε να πάρει την μεγάλη απόφαση. Το ΄χε καλύτερο να του ψήνει η αλμύρα το πετσί, παρά η συμβία του, το ψάρι στα χείλη. Έτσι όταν ξεμπαρκάρισε και για να γλυτώσει το φωνητικό πολυβόλο της Λίτσας, αποφάσισε να κάνει ένα μπαράκι κοντά στο κύμα. Είχαν ένα παραθαλάσσιο οικοπεδάκι, προικώο της Λίτσας, έβαλε και κάποια λεφτά που είχε κρατήσει στην άκρη και έστησε ένα μπαράκι για δέκα άτομα το πολύ. Μπορούσε να το κάνει και μεγαλύτερο αλλά ποιος να εξυπηρετήσει περισσότερους. Ας έρχονταν πρώτα οι δέκα και.. βλέπουμε. Που να το περιμένει ο φουκαράς ότι το μπαράκι του θα γίνονταν στέκι για τα ζευγαράκια; Μέσα γεμάτο μόνιμα, ενώ το καλοκαίρι οι καρέκλες έφταναν μέχρι την θάλασσα. Ούτε τραπέζι δεν ήθελαν τα κακομοιρούλια. Έπαιρναν το ποτό στο χέρι έβαζαν και τις καρέκλες τους κοντά – κοντά και ρέμβαζαν το φεγγάρι ανάμεσα σε φιλιά και χάδια. Σιγά – σιγά τους μάθαινε με τα ονόματά τους καθώς ήθελαν να τον έχουν φίλο για τα τους εξασφαλίζει τραπέζι τον χειμώνα. Βλέπεις, είναι καλή η ρομαντζάδα αλλά και η υγρασία της ακροθαλασσιάς, δεν αντέχεται με το κρύο. 
Κάπως έτσι γνώρισε τον Μάρκο και την Βέρα. Τους είχε ξεχωρίσει από τους άλλους. Ήταν το πιο ταιριαστό ζευγάρι. Κούκλα η Βέρα, λεβεντόπαιδο ο Μάρκος και το σιρόπι έρεε μέχρι το πάτωμα. Όταν, αργά, έφευγε ο κυρ- Στέλιος τους άφηνε τις καρέκλες και τους έκλεινε το μάτι λέγοντας:
-Άντε καληνύχτα, παιδιά και καλά στέφανα. 
Τους κερνούσε κι από ένα ποτό (μην την βγάλουν ξεροσφύρι) και έφευγε λέγοντας στον Μάρκο:
-Αν περάσει κανένας περίεργος και σας ρωτήσει, τι κάνετε εδώ; Να του πεις ότι είσαι ο αγορανομικός υπεύθυνος και ό,τι κατάλαβε… κατάλαβε. 
Και περνούσαν οι καλοκαιρινές ημέρες με την ζάχαρη να έχει κάνει την ακροθαλασσιά σιρόπι. Ο κυρ- Στέλιος είχε ονομάσει τον Μάρκο υπεύθυνο προ του.. νόμου και μάλιστα όταν του μιλούσε έπαιρνε το επίσημο ύφος, ξεγελώντας τους άλλους θαμώνες που νόμιζαν ότι σοβάρεψε την επιχείρηση το καραβόσκυλο και έβαλε αγορανομικό υπεύθυνο στην… τέσσερα επί πέντε τετραγωνικά, τρύπα. 
Θα ήταν κατά τα μέσα του Σεπτέμβρη που τους έχασε και τους δυο. 
¨Άντε επιτέλους θα παντρεύτηκαν, σκέφτηκε, μπας και γλυτώσει η θάλασσα από το σορόπι. Πετιμέζι κόντευε να γίνει ο Σαρωνικός. Δε βαριέσαι. Σε λίγα χρόνια θα μου έρχονται τα παιδιά τους. Μόνο να με βρουν εδώ, μην τα κοιτάω από το… Σχιστό.¨ 
Και ‘κει κατά τα τέλη του Οκτώβρη, νωρίς το βράδυ, να την η Βέρα μόνη της. Τα πανέμορφα ματάκια της ήταν δακρυσμένα. 
-Καλησπέρα κυρ – Στέλιο, είπε με μπουκωμένη φωνή. Θα κάτσω λίγο να σκεφτώ και θα φύγω. 
Κομμάτια έγινε η καρδιά του Στελάρα, που κατάλαβε αμέσως τι είχε συμβεί. Βγήκε έξω από την μπάρα και της πρόσφερε κάθισμα, παίρνοντας θέση δίπλα της. 
-Τι έγινε, βρε κοπελιά; Τι συνέβει, εσείς ήσασταν τόσο ταιριαστοί. Είπα ότι μέχρι τώρα θα έπρεπε να είχατε παντρευτεί. Μάλιστα ετοίμαζα θέσεις για τα παιδιά σας. 
-Ε να, είπε μαγκωμένη η Βέρα, ξέρεις πως γίνονται αυτά… Τον πίεσαν οι δικοί του. Τα… γνωστά.
Αμάν, μωρέ Μάρκο, βόγκηξε ο κυρ Στέλιος, εσύ τέτοιος λεβέντης, το ‘βαλες κάτω;
Ύστερα άρχισε να λέει κάτι μπούρδες, που συνηθίζονται σ΄ αυτές τις περιπτώσεις, για να παρηγορήσει την Βέρα. Τι τα θες, τα ‘κανε χειρότερα. Η φουκαριάρα άρχισε να κλαίει με λυγμούς. Το περιβάλλον της θύμιζε τον Μάρκο της και νόμιζε ότι θα πέσει το ταβάνι να την πλακώσει. Έφυγε και από τότε πέρασε πολύς καιρός. Θα ήταν και δυο χρόνια.. Κατακαλόκαιρο, με την αμμουδιά να έχει πάρει φωτιά. Ο κυρ – Στέλιος είχε κλείσει την πόρτα και είχε βάλει το κλιματιστικό μπας και γλυτώσει την θερμοπληξία. Το είχε εγκαταστήσει πρόσφατα. Όχι πως ήταν ανάγκη. Έτσι στα ψέματα, είχε πει στην κυρά – Λίτσα ότι ήθελε να επεκτείνει την δουλειά και το απόγευμα. Μόνο και μόνο για να την κοπανάει απ’ το σπίτι. Είχε ξαπλώσει στην πολυθρόνα και έπινε το απογευματινό του καφεδάκι, χαζεύοντας απ’ το τζάμι, τις ζουμπουρλούδικες που τσαλαβουτούσαν στα ρηχά. Ε… τόσα χρόνια στα καράβια, αποκτάς συνήθειες που δεν κόβονται έτσι εύκολα… Πάνω που είχε φουντώσει ένα τσιγάρο με… ύποπτο περιεχόμενο (εεε… είπαμε, κάποιες συνήθειες δεν κόβονται!) ανοίγει η πόρτα και μπαίνουν η Βέρα με τον Μάρκο αγκαλιά. 
Κυρ Στέλιο είπαμε ότι θα σε καλέσουμε από τους πρώτους στο γάμο μας. 
Ό Στελάρας βαρύς, γυρίζει και λέει: 
-Άντε ρε Μάρκο! Είπα και ‘γω ότι ξεμείναμε από αγορανομικό υπεύθυνο.. 
Γ. Χ. 

Ο ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ--The Golden Age



Η εποχή γύρω στο 500 π.Χ και μετά ονομάστηκε ο χρυσός αιώνας του Περικλέους..
Με τη σοφή ηγεσία του Περικλή, που για 30 χρόνια κυβέρνησε σωστά, γίνανε θαύματα στη πόλη....
Ήταν η περίοδος της αναγέννησης της αρχαίας Αθήνας, που μετά από τους καταστροφικούς Περσικούς πολέμους, ξαναχτίστηκε από την αρχή....
Τότε δημιουργήθηκε μια υπέρλαμπρη πόλη με κέντρο της την αγορά...
Γρήγορα έγινε κέντρο φιλοσοφίας, τέχνης, πολιτικής και εμπορίου....
Τότε κτίστηκε και ο Παρθενώνας προς τιμή της προστάτιδας της πόλης, θεάς Αθηνάς. Ένα στολίδι αξεπέραστο στους αιώνες που ακολούθησαν μέχρι και σήμερα....
Το πολίτευμα της Αθήνας ήταν άμεση δημοκρατία....
Στο σύντομο συνοδευτικό video, υπάρχουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το χρυσό αιώνα του Περικλέους....

                        ΔΙΚΟ   ΣΑΣ...!!!!!!!!!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...