Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016

Πώς δημιουργείται το τσουνάμι - Άλεξ Τζέντλερ



Τσουνάμι στα Γιαπωνέζικα σημαίνει  το κύμα του λιμανιού... 
Ένα κύμα από επικίνδυνο έως θανατηφόρο...
Απλός ο μηχανισμός λειτουργίας του και η καταστροφικότητα του εξαρτάται από το ύψος του κύματος..
Ποίες αιτίες το δημιουργούν και πώς εξελίσσεται, μας το περιγράφει το συνοδευτικό video με τον καλλίτερο τρόπο και με τούς ενσωματωμένους Ελληνικούς υπότιτλους γίνεται ακόμα πιο άνετη η παρακολούθησή του....

                           ΔΙΚΟ   ΣΑΣ...!!!!!!!!!!

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Η περιπέτεια της πτερωτής Μέδουσας της Ζέας

arxΤου Στέφανου Μίλεση
Τον Ιούνιο του 1891 ομάδα εργατών του Δήμου Πειραιά, λάμβανε χώματα από το σημείο που βρίσκεται απέναντι ακριβώς από τον Όμιλο Ερετών και λίγο προς τα δεξιά, από οικόπεδο ιδιοκτησίας Καμπά και τα μετέφερε λίγο πιο κάτω, με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει για την επιχωμάτωση του παραλιακού δρόμου, που υπάρχει μέχρι σήμερα (στη συμβολή περίπου της Ακτής Τρ. Μουτσοπούλου με την οδό Φιλελλήνων).
Κατά τις εργασίες αυτές, βρέθηκε από τους εργάτες μια ρωμαϊκή κατοικία. Αμέσως ειδοποιήθηκε τότε ο έφορος αρχαιοτήτων, ο γνωστός λυκειάρχης Ιάκωβος Δραγάτσης, ο οποίος αφού κατέγραψε τα ευρήματα διαπίστωσε ότι επρόκειτο για μια πολυτελή πομπηιανή οικία. Μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής, ο Δραγάτσης μετέφερε ό,τι έκρινε πως είχε αξία, στο Μουσείο Πειραιώς, όπως ιωνικά κιονόκρανα.
DSCF0776Όπως ο ίδιος κατέγραψε σε αναφορά του (F1), δεν δόθηκε άλλη προσοχή στο οίκημα, καθώς έκρινε ότι δεν παρουσίαζε μεγάλη αρχαιολογική αξία. Για τον σκοπό αυτό ενέκρινε και την συνέχιση των εργασιών λήψης χώματος από το σημείο.
Τον Φεβρουάριο του 1892, οκτώ δηλαδή μήνες μετά την τυχαία ανακάλυψή της οικίας, συνέχιζε να διέρχεται από το σημείο ο Αλέξανδρος Μελετόπουλος, ο οποίος εξ αρχής δεν ήταν ικανοποιημένος από τις έρευνες που είχαν γίνει εκεί, γεγονός που είχε επισημάνει και στον Δραγάτση. Σε κάποια από τις επισκέψεις του Μελετόπουλου είχε συμβεί λίγες ημέρες πριν, να ρίξει έντονη βροχόπτωση. Ένεκα αυτής, ο Αλέξανδρος Μελετόπουλος τυχαίως παρατήρησε ότι κι άλλα χώματα είχαν αποσυρθεί με αποτέλεσμα να αποκαλυφθεί από μόνο του, ένα μωσαϊκό το οποίο διατηρούσε ανέπαφα όλα τα χρώματά του, άριστα διατηρημένο. Τότε ο Μελετόπουλος ειδοποίησε τόσο τον Στέφανο Κουμανούδη (με τον οποίο διατηρούσε φιλία), όσο και τον Δραγάτση για την αποκάλυψη που έκανε μια βροχόπτωση και όχι χέρι ανθρώπινο!
Συνεπώς η παρατήρηση και ανακάλυψη της «Μέδουσας» της Ζέας, οφείλεται στην επιμονή του Αλέξανδρου Μελετόπουλου και όχι στον Ιάκωβο Δραγάτση όπως λανθασμένα έχει αποδοθεί.
ΚΟΥΜΑΝΟΥΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ1Αμέσως και οι τρεις άνδρες μαζί επισκέφτηκαν ξανά το σημείο, συγκινήθηκαν πολύ, καθώς αντίκριζαν την κεφαλή μια πτερωτής μέδουσας «αγρίας καλλονής» όπως οι ίδιοι χαρακτήρισαν (F2). Για κάποιες στιγμές και οι τρεις έμειναν άφωνοι, καθώς η Μέδουσα τους είχε δεσμεύσει τις γλώσσες και επικοινωνούσαν μόνο δια των βλεμμάτων τους (F3).
Την αμέσως επόμενη ημέρα πήγαν εκ νέου και αφού έπλυναν με άφθονο νερό το πάτωμα, παρατήρησαν ότι στη βάση του το ψηφιδοθέτημα έφερε επιγραφή (ερυθρού χρώματος) απόσπασμα της Ιλιάδας του Ομήρου (Ραψωδία Ε΄):
«Εν δε τε Γοργείη κεφαλή δεινοίο πελώρου
δεινή τε, σμερδνή τε, Διός τέρας αιγιόχοτο»
Όσο για την ίδια τη Μέδουσα ήταν κατάξανθη απεικονιζόμενη μέχρι λαιμού, με υπόνοια ότι το σώμα της στρέφεται προς τα αριστερά, ενώ το κεφάλι προς τα δεξιά. Ωστόσο τα μάτια της ακολουθούν το σώμα, καθώς στρέφονται και αυτά προς τα αριστερά. Η αξία του ψηφιδοθετήματος είναι μεγάλη, καθώς όμοιό του, υπάρχει μόνο στο Μουσείο του Βατικανού.
μέδουσα ζέαςΩστόσο στις 14 Μαρτίου 1892, λίγο δηλαδή καιρό μετά την ανακάλυψη του ψηφιδωτού ο τύπος καταγγέλλει την κακοποίηση που παθαίνει καθημερινά η «Μέδουσα» από τα παιδιά της γειτονιάς! «Αφού διαφυλάχθηκε» γράφει η εφημερίδα (F4) «επί τόσους αιώνες σώο και αβλαβές, καταστρέφεται τώρα που ανακαλύφθηκε! Τα παιδιά αφαίρεσαν ήδη πολλά πετράδια από το πρόσωπο, άλλα το τρίβουν δυνατά με τα πόδια τους, άλλα το πλένουν με νερό, ενώ κάποια παιδιά το σκαλίζουν δυνατά για να δουν από τι ύλη αποτελούνται αυτά τα «πετράδια». Η εφημερίδα συμβουλεύει μάλιστα τον Δραγάτση να επικαλύψει ξανά με χώματα το ψηφιδωτό, ώστε να αξιοποιηθεί στο μέλλον, καθώς η διάσωσή του τότε ήταν αδύνατη.
eisodos mouseioyΤο παλιό κτήριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιώς
Την επομένη του δημοσιεύματος ο Δραγάτσης πήγε στο σημείο και στην συνέχεια απάντησε στην ίδια εφημερίδα με δημοσίευμα, στο οποίο διαβεβαίωνε πως η κεφαλή έχει καλυφθεί ξανά δια χώματος μέχρι να αποφασιστεί η τύχη της. (F5)
Ο Δραγάτσης όταν παρατήρησε στα παιδιά της συνοικίας να μην το πλησιάζουν καθώς ήταν μεγάλης αξίας εκείνα του απάντησαν
– «Αμ ούλα τα σπίτια στην Πέτσα τέτοια έχουνε χάμω!» (όλα τα σπίτια στις Σπέτσες τέτοια έχουν).
Ο Δραγάτσης διαπίστωσε πως εκτός από τα παιδιά το ψηφιδωτό κινδύνευε και από τις δεσποινίδες της συνοικίας, οι οποίες καθώς ήθελαν να δοκιμάσουν την αντοχή του, πήγαιναν και το γρατζουνούσαν με τις μύτες από τις ομπρέλες τους για να δουν πόσο άντεχε!
Ο Δραγάτσης μετά την ανακάλυψη του ψηφιδοθετήματος, διαπίστωσε με έκπληξη ότι η κεφαλή της Μέδουσας (ή αλλιώς Γοργόνειο) κυριαρχούσε παντού σε όλο το κτήριο. Ακόμη και στην στέγη του το ρωμαϊκό οίκημα έφερε τόσες κεφαλές Μέδουσας, όσες και οι σειρές των κεραμιδιών που είχε.
– «Παράδοξος άνθρωπος ο ιδιοκτήτης αυτής της οικίας καθώς έτρεφε ιδιαίτερη μανία με τα Γοργόνεια!» (F6)
Δυστυχώς τα υπέροχα χρώματα της κεφαλής της Μέδουσας καταστράφηκαν και όχι εξαιτίας των παιδιών της συνοικίας. Όταν η «Μέδουσα» έφτασε προς φύλαξη στο Εθνικό Μουσείο, είχε ήδη απολέσει τα χρώματά της! Και αυτό καθώς σε μια προσπάθεια καθαρισμού του ψηφιδωτού, χρησιμοποιήθηκε λινέλαιο με αποτέλεσμα οι λίθινες ψηφίδες να το απορροφήσουν και τα μεταβάλλουν τα χρώματά τους προς το καφέ! Η καταστροφή ήταν μεγάλη καθώς στο μεταξύ δεν είχε προηγηθεί εικονογράφημα με τα φυσικά χρώματα του ψηφιδωτού. Ωστόσο η διαφορά των χρωμάτων ήταν αμέσως αντιληπτή, από εκείνους που το είχαν δει αρχικά στη Ζέα, σε σχέση με τη μετέπειτα έκθεσή του στο Εθνικό Μουσείο. (F7)
Σήμερα μπορεί να θαυμάσει κάποιος το ψηφιδωτό της πτερωτής Μέδουσας της Ζέας, στοΕθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών (γιατί όχι άραγε στο Μουσείο Πειραιώς;).
Το θέμα της «Μέδουσας» όπως και πολλών άλλων αρχαιοτήτων που δεν εκτίθενται στο Μουσείο Πειραιώς, είχε αποτελέσει στις 27 Νοεμβρίου του 2013, το αντικείμενο εκδήλωσης της Φιλολογικής Στέγης Πειραιώς με τον Σύνδεσμο Αποφοίτων Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, με ομιλητές εμένα και τον φίλο Πέτρο Ψαρρά (www.pireas-piraeus).
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΔΡΑΓΑΤΣΗΤότε σε ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Ιάκωβο Δραγάτση (με αφορμή τα 160 χρόνια από τη γέννησή του), είχαμε παρουσιάσει εκτενώς το θέμα της περιπέτειας της «Μέδουσας» όσο και του επαναπατρισμού των πειραϊκών αρχαιοτήτων εκεί όπου ανήκουν δηλαδή στο Μουσείο Πειραιώς.
IMG_0674aΠηγές: F1: Έντυπο «Αρχαιολογικά» τεύχος Μαρτίου 1892, σελ. 190 με τίτλο «Κεφαλή Μεδούσης». F2: Εφημερίδα «ΤΟ ΑΣΤΥ», φ. 456, 8 Μαρτίου 1892. F3: Από την αναφορά του Ι. Δραγάτση προς το περιοδικό «Αρχαιολογικά», 10 Μαρτίου 1892. F4: «Εφημερίς» φ. 74, 14.3.1892. F5: «Εφημερίς» φ. 75, 15.3.1892. F6: Παρατήρηση Δραγάτση στο έντυπο «Αρχαιολογικά», άρθρο με τίτλο «Αρχαίας οικίας λείψανα» 31 Μαρτίου 1892. F7:Εφημερίδα «Το Άστυ» φ. 1347, 23.8.1894 άρθρο με τίτλο «Η κεφαλή της Μέδουσας στο Εθνικό Μουσείο». Πηγή

Πιείτε αυτό μετά το κυρίως γεύμα για να χάσετε κιλά πιο γρήγορα

5
L

Το γκρέιπφρουτ είναι γνωστό ότι περιέχει πολύ ισχυρά αντιοξειδωτικά και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, περιέχει βιταμίνες A...
greipfrout
Tο γκρέιπφρουτ είναι γνωστό ότι περιέχει πολύ ισχυρά αντιοξειδωτικά και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, περιέχει βιταμίνες A, B, D, E, και ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο, χαλκό και σίδηρο.

Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε με έναν μοναδικό τρόπο, για να κερδίσετε σε ομορφιά και υγεία, αλλά και να χάσετε πιο εύκολα βάρος, όταν το πίνετε μετά από κάθε γεύμα.
Συστατικά:
Ένα μεγάλο, ώριμο γκρέιπφρουτ
Μία κουταλιά της σούπας μέλι
Κόψτε το γκρέιπφρουτ στο μισό, είναι προτιμότερο να είναι κρύο (από το ψυγείο) και αφαιρέστε την σάρκα του με ένα κουτάλι. Βάλτε το γκρέιπφρουτ και το μέλι σε ένα μπλέντερ και ανακατέψτε μέχρι το μείγμα να γίνει λείο.
Αυτό το ποτό περιέχει χρήσιμα στοιχεία, όπως:
Πηκτίνη, η οποία συμβάλλει στην αποτελεσματική αποβολή της περίσσειας χοληστερόλης (αν τρώτε γκρέιπφρουτ κάθε μέρα μειώνετε την “κακή” χοληστερόλη κατά 15,5% και τα τριγλυκερίδια κατά 27%), μειώνει επίσης το επίπεδο της ινσουλίνης στο αίμα και σταθεροποιεί το μεταβολισμό.
Λυκοπένιο, το οποίο βοηθά στην καταπολέμηση των τοξινών και των επιβλαβών ουσιών στο σώμα.
Μερικές γουλιές του ποτού αυτού, μετά το μεσημεριανό γεύμα (περιμένετε 20 λεπτά μετά το φαγητό), είναι αρκετές για να κάψετε πολύ γρήγορα σχεδόν τις μισές από τις θερμίδες που πήρατε κατά τη διάρκεια του γεύματος.
Ως ρόφημα έχει θεραπευτικές επιδράσεις για την υπέρταση και τις καρδιαγγειακές παθήσεις.
Επιπλέον, το γκρέιπφρουτ περιέχει έναν αριθμό συστατικών που σας βοηθούν να καταπολεμήσετε τα κρυολογήματα και έχει αποδειχθεί ότι αποτρέπει ορισμένους τύπους καρκίνου και καρδιακών παθήσεων.
http://www.healthyfoodteam.com


πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2016/09/%cf%80%ce%b9%ce%b5%ce%af%cf%84%ce%b5-%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%bf-%ce%ba%cf%85%cf%81%ce%af%cf%89%cf%82-%ce%b3%ce%b5%cf%8d%ce%bc%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1.html#ixzz4JE6GLO2D

H Νίκη της Σαμοθράκης αποκτά νέο χέρι και φτερό

nikhΤο δεξί χέρι και το δεξί φτερό της Νίκης της Σαμοθράκης που βρέθηκε στο νησί της Σαμοθράκης το 1863 και από το 1884 βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου, θα αποκατασταθεί. Το εκπληκτικό έργο, που χρονολογείται γύρω στο 190 π.Χ., έχει ύψος 2,75 μ. μαζί με τα φτερά ή 5,58 μ. μαζί με τη μαρμάρινη πλώρη πλοίου όπου είναι στερεωμένο.
Η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών ζήτησε -και πήρε ομόφωνα- τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ως προς την παραγωγή εκμαγείων μαρμάρινων θραυσμάτων της Νίκης της Σαμοθράκης, αρμοδιότητας της ΙΘ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Σκοπός η ψηφιακή σάρωση των θραυσμάτων, από τα οποία θα παραχθούν τα εκμαγεία που θα ταξιδέψουν στο Λούβρο, το οποίο έχει προγραμματίσει και τον καθαρισμό του αγάλματος.
Στο ναό των “Μεγάλων Θεών” της Σαμοθράκης βρέθηκε αυτή η Νίκη και άλλες δύο. Τα κομμάτια του γλυπτού βρέθηκαν τμηματικά και στην αρχή η Νίκη εκτίθετο στο Λούβρο δίχως τον κορμό και τα φτερά της αλλά και δίχως την πλώρη, τα κομμάτια της οποίας οι Γάλλοι ειδικοί στην αρχή είχαν εκλάβει ότι ανήκαν σε τύμβο και τα είχαν αφήσει στη Σαμοθράκη.
Συγκεκριμένα, η ανεύρεση άρχισε το 1863 και ενώ έσκαβαν σε μια χαράδρα στις 15 Απριλίου του 1863, στα βόρεια του νησιού, ένας Έλληνας εργάτης φώναξε στον πρέσβη της Γαλλίας Σαμπουαζό που επέβλεπε την ανασκαφή, «Κύριε, εύραμεν μια γυναίκα!» – ήταν η μισή Νίκη της Σαμοθράκης.
Ο Σαμπουαζό ήρθε αμέσως σε επικοινωνία με τον πρέσβη της πατρίδας του στην Κωνσταντινούπολη και εκείνος φρόντισε η Υψηλή Πύλη να δώσει τότε έγκριση για να αποπλεύσει γαλλικό πολεμικό πλοίο και να φορτώσει τη Νίκη της Σαμοθράκης για τη Γαλλία -η Σαμοθράκη είχε σημαντική αυτονομία, αλλά ανήκε ακόμα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Το άγαλμα έφτασε στο Λούβρο στις 11 Μαΐου του 1864 και δύο χρόνια μετά εκτέθηκε για πρώτη φορά μετά τις απαραίτητες εργασίες – χωρίς όμως ακόμα να μπορεί να εκτεθεί το επάνω μέρος του κορμού και τα φτερά.
Το άγαλμα βρέθηκε σε πολλά κομμάτια γιατί στα ελληνιστικά χρόνια οι καλλιτέχνες δούλευαν το γλυπτό τους τμηματικά εξαρχής – στην αρχαία Ελλάδα δούλευαν χωριστά μόνον το κεφάλι και τα άκρα που εξείχαν.
Ο άγνωστος λοιπόν γλύπτης είχε επεξεργαστεί το έργο του κατά τμήματα τα οποία τελικά είχε ενώσει, οπότε στο σεισμό με την κατακρήμνιση του γλυπτού, αυτό έσπασε πολύ πιο εύκολα σε πολλά κομμάτια.
Το άγαλμα αποτελείται από ένα μεγάλο κομμάτι κάτω από το στήθος μέχρι τα πόδια, από ένα δεύτερο κομμάτι που είναι ο άνω κορμός, το αριστερό φτερό (το δεξί προστέθηκε αντιγράφοντας το αριστερό) και από το κεφάλι – αυτό δεν βρέθηκε ποτέ από όσο γνωρίζουν οι ειδικοί.
Τα χέρια, τα φτερά και τα πόδια, όπως και πολλά κομμάτια του ενδύματος, σμιλεύονταν τότε χωριστά και μετά το άγαλμα συναρμολογείτο. Τα φτερά ήταν από δύο μεγάλα μάρμαρα που ήταν συνδεδεμένα στην πλάτη χωρίς εξωτερική στήριξη και αυτό δημιουργούσε πρόβλημα ισορροπίας στο άγαλμα, το οποίο ο γλύπτης ωστόσο έλυσε χρησιμοποιώντας την πλώρη ως αντίβαρο. [Ηλιάνα Φωκιανάκη,http://www.protothema.gr/culture/arts/article/294186/h-niki-tis-samothrakis-apokta-neo-heri-kai-ftero/

Θα πεθάνω ένα πένθιμο του φθινοπώρου δείλι

Θα πεθάνω ένα πένθιμο του φθινοπώρου δείλι
μες την κρύα μου κάμαρα όπως έζησα μόνος
Στη στερνή αγωνία μου τη βροχή θε ν’ ακούω
και τους γνώριμους θόρυβους που σκορπάει ο δρόμος.
Θα πεθάνω ένα πένθιμο του φθινόπωρου δείλι
μέσα σ’ έπιπλα ξένα και σε σκόρπια βιβλία.
Θα με βρουν στο κρεβάτι μου, θε να `ρθει ο αστυνόμος.
Θα με θάψουν σαν άνθρωπο που δεν είχε ιστορία.
Απ’ τους φίλους που παίζαμε πότε πότε χαρτιά,
θα ρωτήσει κανένας τους έτσι απλά: «Τον Ουράνη
μην τον είδε κανείς; Έχει μέρες που χάθηκε…».
Θ’ απαντήσει άλλος παίζοντας: «Μ’ αυτός έχει πεθάνει!».
Μια στιγμή θ’ απομείνουνε τα χαρτιά τους κρατώντας,
θα κουνήσουν περίλυπα και σιγά το κεφάλι.
Θε να πουν: «Τι `ναι ο άνθρωπος! Χθες ακόμα εζούσε…»
και βουβοί στο παιχνίδι τους θα βαλθούνε και πάλι.
Κάποιος θα `ναι συνάδελφος στα ψιλά που θα γράψει
πως «προώρως απέθανεν ο Ουράνης στην ξένην,
νέος γνωστός εις τους κύκλους μας, κάποτε είχε εκδώσει
μια συλλογή ποιήματα πολλά υποσχομένην».
Κι αυτή θα `ναι η μόνη του θανάτου μου μνεία.
Στο χωριό μου θα κλάψουνε μόνο οι γέροι γονιοί μου
και θα κάνουν μνημόσυνο με περίσσιους παπάδες,
όπου θα’ ναι όλοι οι φίλοι μου κι ίσως ίσως οι οχτροί μου.
Θα πεθάνω ένα πένθιμο του φθινόπωρου δείλι
σε μια κάμαρα ξένη, στο πολύβοο Παρίσι.
Και μια Καίτη θαρρώντας πως την ξέχασα γι’ άλλην,
θα μου γράψει ένα γράμμα και νεκρό θα με βρίσει.
Κώστας Ουράνης

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016

Πως άρπαξαν οι Γάλλοι το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου από την Ελλάδα

afroditi-milouΤην περίοδο της Τουρκοκρατίας δεν βρήκαν την ευκαιρία μόνο οι Βρετανοί για να αρπάξουν από την υποδουλωμένη Ελλάδα αρχαιολογικούς θησαυρούς, αλλά και οι Γάλλοι. Το διάσημο άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου, που κοσμεί σήμερα το Μουσείο του Λούβρου, το άρπαξαν από το νησί Γάλλοι αξιωματούχοι το 1821. Εικοσιτέσσερις μέρες πριν από την έναρξη της Ελληνικής επανάστασης παρουσίαζαν το απόκτημα τους με καμάρι στα Ηλύσια Πεδία. Ήταν το δώρο του πρεσβευτή της Γαλλίας στην Πόλη, Μαρκησίου Ντε Ριβιέρ, στο βασιλιά Λουδοβίκο τον ΙΗ.
katagogi-532x400Η ανασκαφή του αγάλματος
Τον Απρίλιο του 1820 στο Κλήμα της Μήλου, ο αγρότης Γεώργιος ή Θεόδωρος Κεντρωτάς, καθώς έσκαβε το χωράφι του, βρήκε ένα γυναικείο άγαλμα, που σήμερα είναι γνωστό ως η «Αφροδίτη της Μήλου». Το άγαλμα ήταν σπασμένο στα δύο και έλειπαν τα χέρια του. Ο αγράμματος γεωργός δεν κατάλαβε την αξία του ευρήματος. Ένας Γάλλος αξιωματικός, ο Ολιβιέ Βουτιέ, που βρισκόταν με το πολεμικό του πλοίο“Εσταφέτ” για να ξεχειμωνιάσει στο λιμάνι του νησιού, προσφέρθηκε – με το αζημίωτο φυσικά- να βοηθήσει. Κάποιες άλλες πηγές αναφέρουν, ότι το γαλλικό πλήρωμα βρισκόταν ήδη στον χώρο της ανασκαφής, ψάχνοντας για αρχαία….
Οι επίδοξοι αγοραστές
Ο νεαρός Βουτιέ είναι αυτός που πρωτοδιαβάζει την επιγραφή στη βάση του αγάλματος.“Αφροδίτη” ήταν τη λέξη που έκανε το πρόσωπο του να λάμψει, ενώ αντιλαμβάνεται την αξία του γλυπτού. Ενημερώνει τον πρόξενο της Γαλλίας στη Μήλο, ο οποίος σπεύδει να το αγοράσει, σαν να είναι απλό εμπόρευμα. Τότε όμως δεν υπάρχει ελληνικό κράτος και οι Οθωμανοί περιφρονούν την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Το νέο διαδίδεται πολύ γρήγορα και στο νησί καταφθάνουν και άλλοι επίδοξοι αγοραστές από την Αθήνα, για να το μεταφέρουν στον Πειραιά.
Ένας καλόγερος από τη Μήλο που είχε κατηγορηθεί για ιερατικές ατασθαλίες, σκέφθηκε να το κάνει δώρο στον διερμηνέα του στόλου που θα τον πήγαινε στην Πόλη για να απολογηθεί. Η Αφροδίτη παραλίγο να βρεθεί στη Μολδαβία, στην σημερινή Ρουμανία, καθώς ο διερμηνέας ήταν ο πρίγκιπας της Μολδαβίας, Νικόλας Μουρούζης. Ο Βουτιέ σπεύδει στον Γάλλο πρεσβευτή στην Κωνσταντινούπολη, για να μη χάσουν τον πολύτιμο αρχαιολογικό θησαυρό, ενώ ο Κεντρωτάς  κατακλύζεται από προτάσεις και αμοιβές….
afroditi-milou-πλατι
Η πλάτη της Αφροδίτης
Το σκληρό παζάρι των Γάλλων
Στις 20 Μαίου του 1820, οι Γάλλοι αξιωματικοί επιστρέφουν στη Μήλο με φιρμάνια από τον Σουλτάνο. Το άγαλμα βρίσκεται πακεταρισμένο στο κατάστρωμα ενός καϊκιού, έτοιμο να ταξιδέψει για τη Μολδαβία. Αμέσως ξεκινούν τα παζάρια και οι δωροδοκίες. Κανείς δεν ξέρει πως ακριβώς πέρασε στα χέρια των Γάλλων η Αφροδίτη. Άλλοι λένε ότι αναγκάστηκαν να την παραδώσουν οι Τούρκοι αξιωματικοί του νησιού και άλλοι ότι οι Γάλλοι ναύτες έκαναν γιουρούσι στο πλοίο και την άρπαξαν.
Ο φτωχός και πολύτεκνος αγρότης που κάτω από συνεχείς πιέσεις παρέδωσε το άγαλμα, πήρε ως αντάλλαγμα 400 γρόσια, ένα σχετικά καλό ποσό για την εποχή, αν λάβουμε υπόψη πως 1000 γρόσια ήταν ο ετήσιος μισθός των δημογερόντων. Κερδισμένοι βγήκαν οι Γάλλοι που ξόδεψαν μόνο χίλια φράγκα για να πάρουν στα χέρια τους την Αφροδίτη της Μήλου και να τη μεταφέρουν στην πατρίδα τους. Στη Μήλο βρίσκεται πλέον μόνο ένα αντίγραφο που εκτίθεται στο μουσείο του νησιού, καθώς το Λούβρο μας “έκανε την τιμή” να το στείλει ως δώρο.
Το μυστήριο με τα “χέρια” της Αφροδίτης της Μήλου
Η «Αφροδίτη της Μήλου» είναι ένα από τα πιο γνωστά και εντυπωσιακά αγάλματα της ελληνιστικής περιόδου. Η κατασκευή του χρονολογείται μεταξύ των ετών 150 και 100 π.Χ. Είναι φτιαγμένο από παριανό μάρμαρο και έχει ύψος πάνω από 2 μέτρα. Δημιουργός του είναι πιθανότατα ο Σκόπας, μαθητής του Φειδία, ή κατά άλλες πληροφορίες, οΑλέξανδρος της Αντιόχειας, για τους οποίους όμως δε γνωρίζουμε περισσότερα στοιχεία. Το άγαλμα αν και βρέθηκε χωρίς χέρια, πιθανολογείται πως στο αριστερό της χέρι κρατούσε ένα μήλο, ενώ το δεξί ακουμπούσε στο ύφασμα που είναι τυλιγμένο γύρω από τους γοητευτικούς γοφούς της «Αφροδίτης»[mixanitouxronou.gr]

Ἄνα Μαρία Σούα (Ana Maria Shua): Κα­τα­κλυ­σμοὶ καὶ προ­φῆ­τες


11-Shua,AnaMaria-KataklysmoiKaiProfites-Eikona-01

Ἄνα Μαρία Σούα (Ana Maria Shua)

Κα­τα­κλυ­σμοὶ καὶ προ­φῆ­τες


02-TaphΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ εἶ­χαν τό­ση ἀ­πή­χη­ση ὥ­στε ἡ ἀ­πο­στο­λή του ἀ­πέ­τυ­χε: ἡ προ­φη­τεί­α ἀ­κού­στη­κε μὲ προ­σο­χὴ καὶ λή­φθη­κε ὑ­πό­ψη. Οἱ ἄν­θρω­ποι ἄλ­λα­ξαν τὸν ἁ­μαρ­τω­λὸ τρό­πο ζω­ῆς καὶ κα­τὰ συ­νέ­πεια δὲν ρί­χτη­κε πῦρ καὶ θειά­φι ἀ­πὸ τὸν οὐ­ρα­νὸ οὔ­τε ἔ­πε­σε πά­νω τους τρό­μος καὶ πα­νι­κός. Ἡ βρο­χὴ τοῦ θα­νά­του δὲν ἔ­πνι­ξε τὸν κό­σμο ὅ­λον. Ἔ­τσι, λοι­πόν, μιᾶς καὶ δὲν ἔ­γι­νε ὁ κα­τα­κλυ­σμός, αὐ­τὸς δὲν κα­τά­φε­ρε πο­τὲ νὰ φτά­σει τὸ βαθ­μὸ τοῦ προ­φή­τη καὶ ὁ Θε­ὸς δὲν μπό­ρε­σε νὰ ἐ­πι­δεί­ξει τὴν παν­το­δυ­να­μί­α του. Ἀ­πὸ τό­τε, ὁ Θε­ὸς στέλ­νει μό­νο προ­φῆ­τες ἀ­νια­ροὺς ἢ κε­κέ­δες, ποὺ δὲν κα­τέ­χουν τὴν τέ­χνη τῆς ρη­το­ρι­κῆς, με­γά­λη ἡ χά­ρη τους!

Bonsai-03c-GiaIstologio-04

Πη­γή: Ana Maria Shua, Botánica del caos, Sudamericana, Buenos Aires, 2000.

­να Μα­ρί­α Σού­α (Ana Maria Shua) (Μπουένος Ἄιρες, Ἀρ­γεν­τι­νή, 1951). Ἀ­πὸ τὶς πιὸ ἀ­ξι­ό­λο­γες καὶ δη­μο­φι­λεῖς συγ­γρα­φεῖς τῆς Ἀρ­γεν­τι­νῆς. Ἔ­χει ἐκ­δώ­σει πε­ρισ­σό­τε­ρα ἀ­πὸ σα­ράν­τα βι­βλί­α καὶ θε­ω­ρεῖ­ται ἡ βα­σί­λισ­σα τοῦ μι­κρο­δι­η­γή­μα­τος στὴν ἰ­σπα­νι­κὴ γλώσ­σα. Τὰ δι­η­γή­μα­τα καὶ τὰ μι­κρο­δι­η­γή­μα­τά της ἔ­χουν βρα­βευ­τεῖ καὶ χαί­ρουν παγ­κό­σμιας ἀ­να­γνώ­ρι­σης μὲ με­τα­φρά­σεις σὲ ὅ­λο τὸν κό­σμο: ἀ­πὸ τὶς ΗΠΑ καὶ τὴν Γερμανία ἕ­ως τὴν Ἰσ­λαν­δί­α καὶ τὴν Κί­να. Τὸ 2014 ἔ­λα­βε τὸ Κρα­τι­κὸ Βρα­βεῖ­ο Λο­γο­τε­χνί­ας (Ἀρ­γεν­τι­νή). Στὰ ἑλ­λη­νι­κὰ ἔ­χει κυ­κλο­φο­ρή­σει ἡ συλ­λο­γὴ μι­κρο­δι­η­γη­μά­των ­νει­ρο­πα­γί­δα (La sueñera, 1984) σὲ με­τά­φρα­ση τῆς Ἄν­νας Βερ­ροι­οπού­λου, ἕ­να βι­βλί­ο γιὰ τὰ ὄ­νει­ρα, τὸν ὕ­πνο καὶ τὴν ἀ­ϋ­πνί­α. (Γιὰ πε­ρισ­σό­τε­ρα βλ. ἐ­δῶ τὴν εἰ­σα­γω­γὴ τῆς με­τα­φρά­στρι­ας καὶ στὴν στήλη μας «Ἡμερολόγιο Καταστρώματος Β’», ἐγγραφὴ τῆς 13-08-2016.)

Μετάφραση ἀπὸ τὰ ἰσπανικά:

Ἄν­να Βερ­ροι­ο­πού­λου (Ἀ­θή­να, 1970). Μετάφραση, διήγημα. Σπού­δα­σε Ὠ­κε­α­νο­γρα­φί­α καὶ Ἰ­σπα­νι­κὴ Γλώσ­σα καὶ Πο­λι­τι­σμό. Τὰ τε­λευ­ταῖ­α χρό­νια ἀ­σχο­λεῖ­ται μὲ τὴ λο­γο­τε­χνι­κὴ με­τά­φρα­ση (Juan Ramon Jimenez, Antonio Di Βenedetto κ.ἄ.). Δι­δά­σκει ἰ­σπα­νι­κὰ καὶ ἐρ­γά­ζε­ται ὡς κα­θη­γή­τρια στὰ Κέν­τρα Διὰ Βί­ου Μά­θη­σης. Εἶ­ναι ἀρ­θρο­γρά­φος στὸ ispania.gr κι ἔ­χει με­τα­φρά­σει ἰ­σπα­νό­φω­νη ποί­η­ση γιὰ τὸ poetica.net. Δι­η­γή­μα­τά της ἔ­χουν δη­μο­σι­ευ­θεῖ σὲ ἠ­λε­κτρο­νι­κὸ καὶ ἔν­τυ­πο τύ­πο. Στὸ ἱστολόγιό μας ἔχει δημοσιευτεῖ τὸ διήγημά της «Ἀγγέλων ἔργα».


ΠΑΝΤΟΥΜ ( Μεταγραφή ποιήματος του Καίσαρα Εμμανουήλ στην τεχνική του Παντούμ)


ΠΑΝΤΟΥΜ
Νύχθ’ υπό λυγαίαν
ΑΠΟΛΛ. ΡΟΔ
{κάτω από σκοτεινή νύχτα}
Ω! νάτο πάλι αυτό το ισχνό, φασματικό καράβι!
Βουβό, όπως πάντα, στα βαθιά νερά κυλάει απόψε, μα πού ‘σαι;
ίσκιος θολός που εγέννησε μια νύχτα εβένινη, βράδυ
όταν πίσσα και θειάφι η Τρικυμία μέσα στα χάη ξερνούσε.
Βουβό, όπως πάντα, στα βαθιά νερά κυλάει απόψε, μα πού ‘σαι;
Ω κοίταξε πέρα Στο πέλαγο σέρνουν φωτιές τα μύρια καράβια
όταν πίσσα και θειάφι η Τρικυμία μέσα στα χάη ξερνούσε.
Στο μαύρο μετάξι τα φώτα έχουν σβήσει δεινής χασμωδίας σημάδια
Ω κοίταξε πέρα Στο πέλαγο σέρνουν φωτιές τα μύρια καράβια
Στες πρύμνες τους, ορθώνεται, όρνεο πανάρχαιο, ο Χάρος,
Στο μαύρο μετάξι τα φώτα έχουν σβήσει δεινής χασμωδίας σημάδια
μια μαύρη κι ανεμόδαρτη παντιέρα είναι στημένη εξώκοσμος φάρος
Στες πρύμνες τους, ορθώνεται, όρνεο πανάρχαιο, ο Χάρος
Οι φύλακες, που εξόριστοι σ’ έρημους τόπους φυλούνε ,ξέρουνε πως
μια μαύρη κι ανεμόδαρτη παντιέρα είναι στημένη εξώκοσμος φάρος
βουβοί το βλέπουν, μες στο δέος των παγωμένων πόλων, γυμνό γαλάζιο φως
Οι φύλακες, που εξόριστοι σ’ έρημους τόπους φυλούνε ,ξέρουνε πως
τεράστιο φάντασμα, χυμένο σε γυμνό γαλάζιο φάος σα σκυλί αλυχτάει
βουβοί το βλέπουν, μες στο δέος των παγωμένων πόλων, γυμνό γαλάζιο φως
Το άρμενο αυτό δε λίκνισαν οι αύρες του αρχιπελάγους που αίμα διψάει
τεράστιο φάντασμα, χυμένο σε γυμνό γαλάζιο φάος, σα σκυλί αλυχτάει
από τα νέφη της Νοτιάς που θυελλικά υφασμένη κρώζει και πάει.
Το άρμενο αυτό δε λίκνισαν οι αύρες του αρχιπελάγους που αίμα διψάει
στις φρυκτωρίες οι φύλακες των παγωμένων πόλων το κοιτούν, να περνάει
από τα νέφη της Νοτιάς που θυελλικά υφασμένη κρώζει και πάει.
ψηλώνει η στιγμή σα μετέωρο λεπίδι, καθώς πέφτει η βαλσαμική αμφιλύκη
στις φρυκτωρίες οι φύλακες των παγωμένων πόλων το κοιτούν, να περνάει
σα μια γυναίκα ερωτική δίνεται αβρά το κύμα σε βοστρύχους πλεγμένα
κόκκινα φύκη
ψηλώνει η στιγμή σα μετέωρο λεπίδι, καθώς πέφτει η βαλσαμική αμφιλύκη
στα σαπφείρινα των παραλλήλων τόξα, το έρεβος σ’ατέρμονα χάη βουτάει
σα μια γυναίκα ερωτική δίνεται αβρά το κύμα σε βοστρύχους πλεγμένα
κόκκινα φύκη
ήλιοι ωχροί, σε παναρχαίες τροχιές παγωμένοι, της λήθης η ζώνη σ’αρπάει
στα σαπφείρινα των παραλλήλων τόξα, το έρεβος σ’ατέρμονα χάη βουτάει
Προαιώνιο φάσμα αλητικό, οιωνός στυγνών θανάτων, ψυχών τραυμάτων
ήλιοι ωχροί, σε παναρχαίες τροχιές παγωμένοι, της λήθης η ζώνη σ’αρπάει
ούτε οι φαιδροί των αλμπατρός κρωγμοί σ’ αυτόν αντήχησαν, τον ρόγχο καυμάτων
Προαιώνιο φάσμα αλητικό, οιωνός στυγνών θανάτων, ψυχών τραυμάτων
Στο πέρασμά του εκήδευε τους αυλωδούς ανέμους αυτό το ισχνό κι εφιαλτικό καράβι.
ούτε οι φαιδροί των αλμπατρός κρωγμοί σ’ αυτόν αντήχησαν, τον ρόγχο καυμάτων
(η Ειρήνη απάνω του έφευγε σαν τρομαγμένη αλκυόνα!) Ω τραγικό ισχνό ρημάδι
( Μεταγραφή ποιήματος του Καίσαρα Εμμανουήλ στην τεχνική του Παντούμ)
Για την Μεταγραφή Στρατής Φ.Για την Μεταγραφή Στρατής Φ.

ΑΣΤΕΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ--Funniest moments in animal kingdom! Watch and laugh! - Funny animal comp...



Η κατάλληλη στιγμή πού απαθανατίζεται μια αστεία συμπεριφορά κάποιου από τα συμπαθή μας ζωάκια πάντα μας φέρνει γέλιο....
Επειδή δε το γέλιο και ειδικά το αυθόρμητο, σπανίζει στις κατσούφες μέρες μας, ευκαιρία να γελάσουμε λίγο ή έστω να χαμογελάσουμε.....

                         ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΔΟΥΣΕΣ ΑΘΑΝΑΤΕΣ;--Can This Jellyfish Live Forever?




Αληθεύει ότι οι μέδουσες ζουν για πάντα;;
Είναι μια μορφή ζωής που αψηφά το θάνατο;;
Κι όμως, αποτελεί και αυτό πεδίο έρευνας, με ιδιαίτερη ίσως σημασία, αφού η αθανασία αποτελεί το όνειρο ζωής των ισχυρών..
Στο συνοδευτικό video περιγράφονται εν συντομία οι προσπάθειες κατανόησης του μηχανισμού λειτουργίας της μέδουσας...
Πάντα υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων...

                      ΔΙΚΟ   ΣΑΣ.....!!!!!!!!!

Και μια μεγάλη αλήθεια… οι σχέσεις είναι δούναι και λαβείν

  Και μια μεγάλη αλήθεια…  οι σχέσεις είναι δούναι και λαβείν – Joanna Sou – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 «Αν δεν φτιάξεις αυτά τα δύο πρ...