Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016

Η φτώχεια μας, ο πλούτος τους… Το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχει το 50% του παγκόσμιου πλούτου!

Η αβυσσαλέα διαφορά μεταξύ πλούσιων και φτωχών, σ΄ όλο τον κόσμο, μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία διεθνών οργανισμών.
the_abyss_of_inequality_3075151.jpg
Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή η διαφορά εμφανίζεται ως φυσικό φαινόμενο, παραβλέποντας ότι ο πλούτος και η φτώχεια είναι το προϊόν και το αποτέλεσμα ενός συστήματος, του καπιταλιστικού, που έχει ως θεμέλιο λίθο την εκμετάλλευση, την οικονομική και κοινωνική ανισότητα.
Ιδού λοιπόν ορισμένα στοιχεία που αποδεικνύουν, εκτός των άλλων, το πως στην περίοδο της βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και (φυσικά) οι φτωχοί, φτωχότεροι:
Το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει το 50% του παγκόσμιου πλούτου
  • Το φτωχότερο μισό του παγκόσμιου πληθυσμού μοιράζεται κάτι λιγότερο από το 1% του παγκόσμιου πλούτου, την ώρα που το πλουσιότερο 10% έχει στα χέρια του το 88% του συνόλου του πλούτου(1).
  • Το πλουσιότερο 1% του παγκόσμιου πληθυσμού ελέγχει το μισό παγκόσμιο πλούτο.
  • Οι κροίσοι αυτού του κόσμου αυξήθηκαν και έγιναν πλουσιότεροι το τελευταίο 12μηνο, καθώς σύμφωνα με έρευνα της Wealth-X (2) οι δισεκατομμυριούχοι του πλανήτη ανήλθαν στους 2.473 (+ 6,4%), ενώ η συνολική τους περιουσία διαμορφώθηκε στα 7,68 τρισ. Δολάρια (+5,4%).
  • Σύμφωνα με το Ερευνητικό Ινστιτούτο της ελβετικής τράπεζας Credit Suisse (3), 3,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι, ή το 71% του παγκόσμιου πληθυσμού μοιράζονται μόλις 7,4 τρισ. δολάρια, ποσό δηλαδή μικρότερο από την περιουσία των μόλις 2.473 δισεκατομμυριούχων.
Αυξήθηκαν οι δισεκατομμυριούχοι εν μέσω κρίσης…
  • Ο συνολικός αριθμός των δισεκατομμυριούχων αυξήθηκε κατά 81% από το 2009, δηλαδή έναν χρόνο μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers, καθώς κυμαίνονταν τότε μόλις στα 1.360 άτομα, ενώ και η περιουσία τους επίσης από τα 3,1 τρισ. δολ. υπερδιπλασιάστηκε το ίδιο διάστημα.
  • Σύμφωνα με στοιχεία των Wealth-X και UBS από τα 232 τρισ. δολάρια που εκτιμάται σήμερα η συνολική αξία του ιδιωτικού πλούτου, τα 77 τρισ. δολάρια, δηλαδή σχεδόν όσο το ετήσιο παγκόσμιο ΑΕΠ, ελέγχονται από 16,6 εκατομμύρια κατοίκους που αντιστοιχούν στο 0,334% του συνολικού ενήλικου πληθυσμού των 4,89 δισεκατομμυρίων κατοίκων του πλανήτη.
  • Είναι χαρακτηριστικό πως 211.275 εκατομμυριούχοι με κινητή περιουσία άνω των 30 εκατ. ευρώ (το 0,004% του παγκόσμιου ενήλικου πληθυσμού) ελέγχουν το 12,8% (29,7 τρις. δολάρια) του συνολικού πλούτου, την ώρα που 2.325 δισεκατομμυριούχοι διαθέτουν περιουσία 7,3 τρις. Δολαρίων.
Φτώχεια χωρίς ελπίδα
  • Στην έρευνα του McKinsey Global Institute (4) αναφέρεται ότι τη δεκαετία μετά το 2005 τα πραγματικά εισοδήματα για το 65%-70% των νοικοκυριών στις ανεπτυγμένες οικονομίες σημείωσαν πτώση, ενώ, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, αυξάνεται πλέον το φάντασμα μιας νέας γενιάς που θα μεγαλώνει φτωχότερη από τους γονείς της.
  • Το Ινστιτούτο McKinsey εκτιμά πως, αν η ισχνή οικονομική ανάπτυξη της τελευταίας δεκαετίας συνεχιστεί, τότε και την ερχόμενη δεκαετία το 70%-80% των νοικοκυριών θα δει τα εισοδήματά του να παραμένουν σταθερά ή και να μειώνονται. Ακόμη όμως και αν η ανάπτυξη επιταχύνει το ποσοστό των νοικοκυριών που κινδυνεύει να δει πτώση στα εισοδήματά του, θα κυμανθεί στο 20%-40%.
Ανισότητες στην Ευρωζώνη
  • Στο ίδιο μήκος κύματος και η Boston Consulting Group (BCG) (5) , η οποία εκτιμά πως οι εκατομμυριούχοι που αποτελούν μόνο το 1% του πληθυσμού παγκοσμίως ελέγχουν σχεδόν τον μισό ιδιωτικό πλούτο του κόσμου. Η ανισότητα του πλούτου αυξάνεται και στην ευρωζώνη, σύμφωνα με έρευνα του ινστιτούτου της εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων Flossbach von Storch. Ο πλούτος π.χ. στη Γερμανία και στην Αυστρία αυξήθηκε κατά 7% στο τέλος του 2015.
  • Ο συγκεκριμένος δείκτης ανάπτυξης είναι διπλάσιος από αυτόν της Ιταλίας και της Ισπανίας, ενώ οι Ελληνες είδαν τον πλούτο τους να σημειώνει τη μεγαλύτερη μείωση.
Πόσα έχασαν οι Έλληνες
  • Σύμφωνα με την Credit Suisse, εξάλλου, από το 2007 ως σήμερα περίπου 1,2 εκατομμύρια Ελληνες άλλαξαν κατηγορία εισοδηματικής διαστρωμάτωσης καθώς η αξία των ελληνικών περιουσιακών στοιχείων απομειώθηκε κατά σχεδόν 522 δισ. δολάρια, ενώ κάθε Ελληνας έχασε 55.500 δολάρια, αφού η μέση αξία του πλούτου των Ελλήνων από τα 136.800 δολάρια το 2007 εκτιμάται ότι υποχώρησε στα 81.300 δολάρια το 2015.
Αντί επιλόγου, μεταφέρουμε το συμπέρασμα των ερευνητών του Ινστιτούτου McKinsey, οι οποίοι σημειώνουν: «Ένας σημαντικός αριθμός των ανθρώπων που βλέπουν τις προοπτικές εξέλιξης των εισοδημάτων να εξανεμίζονται χάνει την πίστη του στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα.Σχεδόν το ένα τρίτο των ατόμων που δεν τα καταφέρνουν στον νέο κόσμο που δημιουργείται εκτιμούν επίσης πως ούτε και τα παιδιά τους έχουν ελπίδες, ενώ εξέφρασαν αρνητικές απόψεις σχετικά με το ελεύθερο εμπόριο και τη μετανάστευση, με ό,τι αυτό σημαίνει για τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές δομές του δυτικού κόσμου»…
(1) tovima.gr

Αστ(ε)ροβάμων Αστήρ

by selana019

Αστ(ε)ροβάμων Αστήρ

asterobamonΠροτού οι λαμπτήρες της «προόδου» ξεθωριάσουν το χρώμα των σκιών, στα μάτια, στο στόμα και στην καρδιά, η φυλή των ανθρώπων διασκέδαζε το άρρητο μέσα από την αφήγηση. Ιστορίες γεννούσαν ή έσβηναν κόσμους, πόνοι και πόθοι, όνειρα κι εφιάλτες έπαιρναν σχήμα μέσα από λέξεις, λαμπρά βασίλεια γίνονταν στάχτη και ταπεινά καλύβια άνθιζαν με την γιορτή, μέσα σε μια πρόταση. Η αφήγηση, όπως και η μουσική, έρχεται αυθόρμητα, όταν οι συνθήκες το απαιτούν, να επουλώσει ένα συλλογικό τραύμα. Ένα συλλογικό τραύμα που η εξουσία προκαλεί. Η αξία της αφήγησης, σαφώς παλιότερη από τον πολιτισμό, αναβαπτίστηκε στο συλλογικό θυμικό της ανθρωπότητας, κάτω από τον ζυγό της εξουσίας. Τα τραύματα που σπέρνουν οι πόλεμοι, η πείνα, η πνευματική, ψυχική και σωματική εξαθλίωση, επουλώνονταν με την αφηγηματική αλληγορία. Ο καταρχήν κατακερματισμός μιας ατομικής ή συλλογικής τραγωδίας κι ο μετασχηματισμός των σπαραγμάτων της, σε κάτι μη αιχμηρό κι επικίνδυνο, μέσα από την λεκτική κολυμπήθρα, αποδείχτηκε αλάνθαστο γιατρικό. Όλη η γνώση της σύγχρονης ψυχανάλυσης θα χωρούσε εύκολα σε μια στάλα αυθόρμητο αφηγηματικό λόγο του παρελθόντος. Όλα αυτά, βεβαίως, πριν η μηχανή εξοβελίσει σιγά-σιγά ό,τι ομορφότερο διαθέτει η ανθρώπινη παρουσία προς χάριν μιας αόριστης κι ακατανόητης «εξέλιξης». Ακολουθεί μια αφηγηματική αλληγορία, ένα μικρό παραμύθι, για ένα αστέρι, κάπως διαφορετικό από τα άλλα.

Ένα αστέρι ήταν, που διέσχιζε το γαλαξία. Τα έτη του φωτός και τα έτη του σκότους τα αμέτρητα περνούσαν, αλλά αυτό δε σταματούσε να ταξιδεύει. Αλήτευε στο άρρητο και στο μηδέν, ώσπου έπεσε πάνω σε ένα ξύλινο κοντάρι. Κι όπως και να το κάνουμε, με βαρύτητα ή άνευ, το ξύλο είναι ξύλο και το κοντάρι, κοντάρι. Καλά μέχρι εδώ. Αλλά, θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς, τι γυρεύει ένα ξύλινο κοντάρι στις εσχατιές του σύμπαντος;
Η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί· τουλάχιστον όχι από αυτές εδώ τις γραμμές. Λοιπόν, το αστέρι σκέφτηκε: τι να είσαι άραγε εσύ; Και αμέσως μετά: και τι να είμαι άραγε εγώ; Το κοντάρι δεν μίλησε, βέβαια, δεν ήταν ο Πινόκιο, αλλά αρκούσαν αυτά τα δύο ερωτήματα, για να αρχίσει ο διάλογος στη συνείδηση του αστέρος.
Το έπιανε απ’ τη μια, το έκανε όπλο. Το εκτόξευε σαν ακόντιο και το ξαναμάζευε. Στόχευε άλλα αστέρια, για πλάκα στην αρχή, για την χαρά του παιγνιδιού, μετά σ’ εκείνα που το ενοχλούσαν λιγάκι και τέλος έστηνε καρτέρι σε πολλά περισσότερα. Του έδινε ένα αίσθημα κυριαρχίας και μια διάθεση επιβολής. Σε τέτοιο βαθμό, που λίγο έλειψε να ξεκινήσει ο τρίτος πόλεμος των άστρων.
Κάποτε κουράστηκε, κάποτε μισήθηκε, κάποτε όλοι οι πόλεμοι τελειώνουν. Και σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το ξύλινο κοντάρι για μπαστούνι, να στηρίζεται και να προχωράει. Κάπως είχε συνηθίσει να το κρατάει κιόλας. Του ταίριαζε, σίγουρα.
Λίγο τα αισθήματα ανωτερότητας, λίγο αυτό το επιβλητικό που του έδινε το μπαστούνι, αποφάσισε να χρήσει τον εαυτό του βασιλιά. Λέει στα άλλα αστέρια να παραμείνουν υπάκουα και σιωπηλά, επειδή αυτός που είχε το σκήπτρο, αυτός ήταν κι ο βασιλιάς. Λοιπόν, πείστηκαν.
Με περίεργα πράγματα πείθονται τελικά οι άλλοι. Μοιάζει να τους έχουν μαγέψει οι ιστορίες της δύναμης και δέχονται τα πάντα. Μαλώνουν μεταξύ τους, αλλά όχι με τον άρχοντα, κυνηγώντας ένα αόριστο δίκαιο, που δεν έχει κεφάλι μήτε πόδια.
Να, τι κάνει ένα μονάχα ξύλο σε όλο το γαλαξία· του παίζει παράξενα παιγνίδια. Νόμιζαν όλοι ότι αυτός ήξερε τα πάντα και τον εμπιστεύονταν τυφλά. Νερό έπιναν στ’ όνομά του και τα άστρα και τα σύννεφα, αν χρειαζόταν.
Ξανασκέφτηκε το αστέρι και είπε: κανείς δε με κουνάει από ’δω, για πάντα θα εξουσιάζω το σύμπαν. Ξάπλωσε να κοιμηθεί στην αγκαλιά του απείρου κι είδε ένα παράξενο όνειρο. Ξύπνησε και το ξημέρωμα πήρε μια απόφαση.
Ο γαλαξίας ήταν δικός του, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό, γι’ αυτό κίνησε να κατακτήσει κι άλλους γαλαξίες. Οι γαλαξίες αργά ή γρήγορα κατακτιούνται, αυτό δεν είναι πρόβλημα. Το πρόβλημα δεν ήταν γύρω, αλλά μέσα του.
Ποιος θα φανταζόταν ότι ακόμη και τ’ αστέρια νιώθουν κενά. Περνώντας τα έτη του φωτός και του σκότους, τ’ αφήνουν ξεψυχισμένα. Πίνουν την ενέργειά τους και δε μένουν πολλά να θυμηθεί κανείς από ένα αστέρι.
Ρέει το σύμπαν χωρίς αιτία και σκοπό. Ρέει και η ζωή του αστέρος μας. Ρέουν και τα δάκρυα εκείνου που ξέρει ν’ ακούει τις ιστορίες.
Σταμάτησε η καρδιά του. Σίγησε το αστέρι. Στέρεψαν ακόμη και τα δάκρυα.
Τότε σκέφτηκε να κάνει μια τελευταία κίνηση. Το αποφάσισε και κάρφωσε μέσα του το ξύλινο κοντάρι. Το κοντάρι το διαπέρασε και βγήκε απ’ την άλλη.
Υφαίνει, όμως, ο κόσμος αλλιώς τα πράγματα και όλοι είδαν το θαύμα. Ύστερα εκείνο απέκτησε ουρά. Ύστερα έγινε κομήτης. Κι ο χρόνος σταμάτησε, επειδή δεν είχε πια σημασία.
Φαίνεται ότι τίποτε δεν έχει τέλος· ούτε καν αυτός ο κόσμος. Φώτα σβήστε, απόψε περνάει το αστέρι.

σύντροφοι για την Αναρχική απελευθερωτική δράση

Δημοσιεύθηκε στην ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, φ.158, Μάρτιος 2016

πηγή:

https://anarchypress.wordpress.com/2016/08/25/%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CE%BC%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81/#more-23974

Δημοσιεύτηκε just now από τον χρήστη 


Πλανήτης Γη και Ζωή: καλύτερο ντοκιμαντέρ της φύσης ποτέ

maxresdefault
Όπως έχω πει, αυτός είναι ο στόχος μου για να εντοπίσει και να επανεξετάσει όλα τα πετράδια να βρω σε όλη την έρευνά μου. Αυτοί οι δύο τύποι, Πλανήτης Γη  (2006) καιΖωή  (2009) δεν χρειάζονται εισαγωγή και στην απίθανη περίπτωση που δεν έχετε δει ήδη τους, να σταματήσουν αυτό που κάνετε και να αρχίσετε να παρακολουθείτε! Είναι η καλύτερη, πιο θρυλικού, πολλές φορές απονεμηθεί τηλεόραση μίνι σειρά από το BBC, περίπου 10 επεισόδια μιας ώρας η κάθε μία. Αφήγηση γίνεται από πολύ καιρό το αγαπημένο μου Ντέιβιντ Ατένμπορο, ο οποίος γύρισε πρόσφατα 90. Αυτός ο άνθρωπος γεννήθηκε για αυτή τη δουλειά. Είμαι τόσο ζηλιάρης. Έχει τα πιο καταπληκτικά και εξωτικά μέρη στη Γη. Έχει δει και να συλλάβει σε γεγονότα φωτογραφική μηχανή που κανείς δεν έχει δει ποτέ πριν. Αν είχα ένα παππού, θα ήθελα να είναι σαν κι αυτόν.
David-Attenborough-001
Από το κλείσιμο του David Attenborough του παρατηρεί: «Ο πλανήτης μας εξακολουθεί να είναι γεμάτη από θαύματα. Όπως έχουμε τους να εξερευνήσουν, έτσι ώστε να κερδίσει όχι μόνο την κατανόηση, αλλά η δύναμη. Δεν είναι μόνο το μέλλον της φάλαινας που σήμερα βρίσκεται στα χέρια μας: είναι η επιβίωση του φυσικού κόσμου σε όλα τα μέρη του πλανήτη που ζουν. Μπορούμε τώρα να καταστρέψει ή μπορούμε να αγαπάμε. Η επιλογή είναι δική μας. "
Όσον αφορά τα ντοκιμαντέρ, για τον πλανήτη Γη   πρόκειται να επισκεφθείτε όλα τα εξαίσια θέσεις από την pole στο πόλο ως τα πρώτα εισαγωγικά επεισόδιο. Θα απολαύσετε μοναδικά και σπάνια φαινόμενα από μαζικές μεταναστεύσεις Caribou ζώο να μοναχικό ταξίδια φάλαινα. Θα χρησιμοποιηθεί για να λατρεύουν τις ζούγκλες αφού μου το National Geographic ταινίες παιδική ηλικία και ότι δεν έχει αλλάξει. Νούμερο δύο είναι οι έρημοι. Για κάποιο περίεργο λόγο δεν έχω πάρει τρομερά ενθουσιασμένος για το χιόνι, αλλά αντιλαμβάνομαι ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να κινηματογραφήσει σε αυτές τις ρυθμίσεις και εκτιμώ βαθύτατα ότι τώρα. Ο τίτλος του κάθε επεισόδιο είναι αυτονόητη:
  1. Από την pole στο πόλο
  2. Βουνά
  3. Γλυκό νερό
  4. σπήλαια
  5. Δίκαιη τιμωρία
  6. Κόσμοι πάγο
  7. Απέραντες εκτάσεις
  8. ζούγκλες
  9. ρηχές θάλασσες
  10. Εποχιακά δάση
  11. Ocean Deep
ΖΩΗ
Όσον αφορά  τη ζωή , την οποία λίγο προτιμώ πάνω από τον πλανήτη Γη, η εστίαση μετατοπίζεται περισσότερο από την πλευρά του ζώου και όχι το πραγματικό περιβάλλον.Είναι πολύ δύσκολο να επιλέξετε ένα από τα αγαπημένα, όμως θα επιμείνουμε και πάλι με τα ερπετά επιλογή νηπιαγωγείο μου και τα πουλιά. Χωρίς να θέλω να χαλάσει τίποτα, εγώ θα αναφέρω μόνο ένα παράδειγμα που inindelibly γραμμένο στη μνήμη μου, παρά το γεγονός ότι έχω δει τα ντοκιμαντέρ πριν από αρκετό καιρό. Είναι δεν είναι άλλη από τα πουλιά του παραδείσου και τον τρόπο χτίζουν τα σπίτια τους, εκπληκτικό! Παρ 'όλα αυτά προειδοποίηση, αυτή η σειρά μπορεί να γίνει πολύ συναισθηματική κατά καιρούς. Οι τίτλοι πάει ως εξής:
  1. Προκλήσεις της Ζωής
  2. Ερπετά και αμφίβια
  3. θηλαστικά
  4. Ψάρι
  5. πουλιά
  6. έντομα
  7. Οι κυνηγοί και οι Hunted
  8. Πλάσματα του βυθού
  9. Φυτά
  10. Προκαθήμενοι
Αυτό είναι με κανένα τρόπο μια συνολική αναθεώρηση, είναι περισσότερο σαν ένα teaser ή τη δήλωση της αφοσίωσης από ένα ανένδοτος ανεμιστήρα. Υπάρχουν πολλά απίστευτα μικρές λεπτομέρειες απεικονίζονται στα δύο ντοκιμαντέρ και πρέπει απλά να τα παρακολουθήσετε από τον εαυτό σας. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορώ να τονίσω αρκετά πόσο υπέροχο είναι οι εκπομπές και πιστεύω ότι θα συμφωνήσετε σίγουρα μόλις πάρετε για να τους δει. Θα ήθελα να δω ακριβώς τους και πάλι τον εαυτό μου μετά από όλη αυτή την ανάμνηση.
Α.Δ.

ΓΙΓΑΝΤΙΟ ΧΤΑΠΟΔΙ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΚΑΡΧΑΡΙΑ--Octopus Kills Shark




Η δραματική μάχη μεταξύ ενός γιγάντιου χταποδιού του Ειρηνικού Ωκεανού , που τελικά αποδείχτηκε άνιση και έληξε άδοξα για το καρχαρία...
Ένα υπέροχο video του National Geographic tv,με δυνατότητα εμφάνισης Ελληνικών υποτίτλων, μας χαρίζει ξεχωριστές στιγμές από τον αγώνα επιβίωσης στα βάθη των ωκεανών

                         ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!! 

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2016

Άγγελος Σικελιανός-Λυρική Ζωή // ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ-Λυρικός Βίος

Δημοσιεύτηκε: 18 του Ιουνίου, 2015 vequinox στην Τέχνη , βραβεία , το βιβλίο , Ελλάδα , Ελληνική καναδική Συγγραφέων , Ελληνική Εθνική λογοτεχνικά βραβεία , Έλληνες ποιητές , Λογοτεχνία ,Μυθική , Βραβείο Νόμπελ Υποψηφίων
Ετικέτες:  ,  ,  ,  ,  ,  ,  , ,  ,  ,  , 
1
  osios_loukas
Άγγελος Σικελιανός, Λυρική ζωή, Ίκαρος, 1968
Από τις γυναίκες του Steriu που συγκεντρώθηκαν
στο μοναστήρι του Αγίου Λουκά
για να διακοσμήσετε το Επιτάφιο και
από όλους τους τραγουδιστές μοιρολόι που
έμειναν στην αγρυπνία μέχρι το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ
που σκέφτηκαν - όπως γλυκά, καθώς τραγούδησε! -
Ότι, σύμφωνα με τα λουλούδια και το αστραφτερό
σμάλτο ήταν η σάρκα των νεκρών Adonis
; που πέρασε μέσα από τέτοιες βασανιστικό πόνο
Διότι ακόμη και ο πόνος
ήταν μεταξύ των τριαντάφυλλων και το θρήνο Επιτάφιο
και τις αναπνοές της άνοιξης που
ήρθε μέσα από την πόρτα της εκκλησίας αυξήθηκαν νέα φτερά
από το θαύμα της αναστάσεως και
οι πληγές του Χριστού μοιάζει anemonies
από τα πόδια του καλυμμένο με λουλούδια και
εξαίσια, έντονο άρωμα τους τους!
Αλλά κατά τη διάρκεια της νύχτας από το ίδιο το Σάββατο
, όταν όλοι αναμμένα κεριά τους από
το ένα στο ιερό με
το πίσω άκρο της εκκλησίας, σαν ένα κύμα
το φως φτάσει την μπροστινή πόρτα, όλοι
έτρεμαν όταν άκουσαν μεταξύ του
"Χριστού αυξηθεί ! "μια ξαφνική έκρηξη της μια φωνή
φωνάζει:" Georgena, Βαγγέλης "!
Εκεί ήταν, το καμάρι του χωριού, ο Βαγγέλης
το όνειρο κάθε κοριτσιού, ο Βαγγέλης
που όλοι σκέψης σκοτώθηκε στον πόλεμο? στάθηκε
κατ 'ευθείαν επάνω από την εκκλησία μπροστινή πόρτα, με
ένα ξύλινο πόδι, δεν θα έρθει μέσα
από την εκκλησία, καθώς όλοι με τα κεριά στο τους
χέρια τον κοίταξε, ο χορευτής που τίναξε
τα αλώνια του Steriu, μία φορά το πρόσωπό του
μία φορά το πόδι του σαν καρφωμένα στο κατώφλι
και δεν θα μπορούσε να έρθει περαιτέρω!
Στη συνέχεια, αφήστε αυτό το στίχο είναι witness- μου
αυτή η απλή και ειλικρινής στίχο -
από το Pew στεκόμουν εγώ
είδα τη μητέρα να απογειωθεί το μαντήλι
και παύλα με το κεφάλι κάτω και να
αγκαλιάσει το πόδι, το ξύλινο πόδι του στρατιώτη -
και ως το είδα ο στίχος μου γράφει εδώ,
αυτή η απλή και ειλικρινής στίχο -
και φώναξε βαθιά από την καρδιά της
η κραυγή: "! κόσμημα μου ... Βαγγέλη μου"
Και ας αυτός ο στίχος είναι μάρτυρας μου
αυτή η απλή και ειλικρινής στίχο -
όλοι στάθηκε πίσω της, όλοι όσοι είχαν συγκεντρωθεί
από το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης,
με νανουρίσματα να θρηνεί για τους νεκρούς
Άδωνις, κρυμμένο στα λουλούδια, τώρα
που ξέσπασε μαζί με της μητέρας
κραυγή φθάνοντας στο στασίδι στάθηκα
και κάλυψε τα μάτια μου σαν ένα πέπλο!
ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ, Λυρικός Βίος, Ίκαρος, 1968
Στ 'Όσιου Λουκά το μοναστήρι, απ' όσες
Γυναίκες ΤΟΥ Στειριού συμμαζευτήκαν
ΤΟΝ Eπιτάφιο να στολίσουν, όσες ΚΙ
μοιρολογήτρες ώσμε ΤΟΥ Mεγάλου
Σαββάτου το ξημέρωμα αγρυπνήσαν,
ποια να στοχάστη - έτσι γλυκά θρηνούσαν! -
Πως, κάτου απ 'τους ανθούς, τ' ολόαχνο σμάλτο
ΤΟΥ πεθαμένου ΤΟΥ Άδωνη ΗΤΑΝ σάρκα
που πόνεσε βαθιά?
ΓΙΑΤΙ κι ο πόνος
ΣΤΑ Ρόδα ΜΕΣΑ, κι ο Eπιτάφιος Θρήνος,
κ 'ΟΙ αναπνοές Της άνοιξης που μπαίναν
Μέλους Απ' του ναού τη θύρα , αναφτερώναν
Το ΝΟΥ πολυακουσμένα στης Aνάστασης το θάμα,
και του Xριστού πληγές Σαν ΟΙ ανεμώνες
πολυακουσμένα φάνταζαν ΣΤΑ Χέρια ΚΑΙ ΣΤΑ Ποδιά,
τιΧ Πολλά Το ΤΟΝ σκεπάζανε Λουλούδια
που ΕΤΣΙ τρανά, έτσι βαθιά ευωδούσαν!
Aλλά το βράδυ το ίδιο του Σαββάτου,
την ώρα π 'απ' ΤΗΝ ΑΓΙΑ Πύλη Το ΕΝΑ
κερί επροσάναψε ΟΛΑ τ 'άλλα ως κάτου,
κι απ' τ 'Άγιο Bήμα σάμπως κύμα απλώθη
Το Φως ώσμε ΤΗΝ ξώπορτα, την ΟΛΟΙ ΚΙ όλες
ανατριχιάξαν π » ΣΤΗ ΜΕΣΗ άκουσαν
Μέλους Απ 'τα "Xριστός Aνέστη" αιφνίδια μιαν
Φωνή ΝΑ σκούξει: "! Γιώργαινα, ο Bαγγέλης"
Kαι να, ο λεβέντης του χωριού, ο Bαγγέλης,
των κοριτσιών το λάμπασμα, ο Bαγγέλης,
που ΤΟΝ λογιάζαν την ΟΛΟΙ ΓΙΑ χαμένο
ΣΤΟΝ πόλεμο · ΚΑΙ στέκονταν ολόρτος
στης εκκλησιάς ΤΗ Θύρα, ΜΕ ποδάρι
Ξύλινο, ΚΑΙ, εΔ διάβαινε ΤΗ Θύρα
Της εκκλησιάς, τι τον την ΟΛΟΙ κοιτάζαν
ΜΕ ΤΑ Κεριά ΣΤΟ ΧΕΡΙ, τον κοιτάζαν,
το χορευτή που τράνταζε τ 'αλώνι
ΤΟΥ Στειριού, μια στην όψη, μια στο πόδι,
που προσόντων Ως ΝΑ Το κάρφωσε ΗΤΑΝ ΣΤΟ Κατώφλι
Της θύρας, και δεν έμπαινε πιο μέσα!
Kαι τότε - μάρτυράς μου νά 'ναι ο στίχος,
ο απλός κι αληθινός ετούτος στίχος -
απ' το στασίδι πού 'μουνα στημένος
ξαντίκρισα ΤΗ μανα, απ' Το Κεφάλι
πετώντας Το μαντίλι, ΝΑ χιμήξει
σκυφτή ΚΑΙ χατά 'αγκαλιάσει το ποδάρι,
το ξύλινο ποδάρι του στρατιώτη,
- έτσι όπως το είδα ο στίχος μου το γράφει ,
ο απλός κι αληθινός ετούτος στίχος -,
και να σύρει απ 'Βάθη Της ΤΑ καρδιάς Της
ΕΝΑ σκούξιμο: "! Mάτια μου ... Bαγγέλη"
Kι ακόμα, - μάρτυράς μου νά 'ναι ο στίχος,
ο απλός κι αληθινός ετούτος στίχος -,
ξοπίσωθέ της, όσες μαζευτήκαν
Από Το Βράδυ Της Mεγάλης Πέφτης,
νανουριστά, θαμπά ΓΙΑ ΝΑ θρηνήσουν
ΤΟΝ πεθαμένον Άδωνη, κρυμμένο
μες ΣΤΑ Λουλούδια, τώρα να ξεσπάσουν
ΤΗΝ αξεθύμαστη Μαζί ΤΟΥ Τρόμου
ΚΡΑΥΓΗ που, ως στο στασίδι μου κρατιόμουν,
ένας πέπλος μου σκέπασε τα μάτια! ...
Η πηγή της ελληνικής έκδοσης του αυτό το post: ~ www.cantfus.blogspot.gr
Σικελιανός
ΒΙΟΓΡΑΦΊΑ
Σικελιανός γεννήθηκε στη Λευκάδα όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Το 1900 εισήλθε στην Νομική Σχολή Αθηνών, αλλά δεν βαθμολόγησε.
Τα επόμενα χρόνια ταξίδεψε εκτενώς και αφοσιώθηκε στην ποίηση. Το 1907, παντρεύτηκε την αμερικανική γεννήθηκε η Εύα Πάλμερ. Παντρεύτηκαν στην Αμερική και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1908. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Σικελιανός ήρθε σε επαφή με Έλληνες διανοούμενους, και το 1909 δημοσίευσε την πρώτη του ποιητική συλλογή, Alafroískïotos (Το Φως επισκιαστεί), η οποία είχε άμεσο αντίκτυπο και αναγνωρίστηκε από τους κριτικούς ως ένα σημαντικό έργο. Επίσης Βάλε τους συναδέλφους συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη, και το 1914 που πέρασε σαράντα ημέρες στο Άγιο Όρος, να επισκεφτείτε τα περισσότερα από τα μοναστήρια εκεί και ζουν τη ζωή των ασκητών. Το επόμενο έτος θα ξεκινήσει ένα προσκύνημα από την Ελλάδα.
Τον Μάιο του 1927, με την υποστήριξη της συζύγου του, Εύα Πάλμερ, Σικελιανός πραγματοποιήθηκε τις Δελφικές Εορτές, στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας του προς την αναβίωση της «Δελφικής Ιδέας». Σικελιανός πίστευαν ότι οι αρχές που είχαν διαμορφωθεί τον κλασικό πολιτισμό, εάν επανεξέτασε, θα μπορούσαν να προσφέρουν πνευματική ανεξαρτησία και να χρησιμεύσει ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων.
Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, έγινε πηγή έμπνευσης για τον ελληνικό λαό, ιδίως μέσω του λόγου και το ποίημα του, που απήγγειλε στην κηδεία του ποιητή Κωστή Παλαμά.
Το 1949, ήταν ένα βραβείο Νόμπελ για τις υποψήφιες Λογοτεχνίας.
Πέθανε τυχαία στην Αθήνα από ακούσια κατανάλωση αντιβακτηριδιακό spray αφού ζήτησε Νυ (φάρμακο) το 1951.
~ Βικιπαίδεια

Τι συμβαίνει με το χασμουρητό

xasmouritoΜωρά, σκυλιά, γατιά, άντρες, γυναίκες, μεγάλοι, μικροί… όλοι χασμουριούνται. Ακόμη και πριν από τη γέννησή τους, μέσα στην κοιλιά της μαμάς τους.
Παρότι για χιλιάδες χρόνια ο λόγος παρέμενε άγνωστος, μερικές έρευνες έχουν καταφέρει να ρίξουν φως στο γιατί χασμουριούνται οι άνθρωποι.
Όταν χασμουριέται κανείς, τεντώνονται οι μύες του προσώπου, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ροή του αίματος στο κεφάλι, το λαιμό και το πρόσωπο και το εγκεφαλονωτιαίο υγρό στέλνεται προς τα κάτω, μακριά από τον εγκέφαλο.
Επίσης, κατά τη διάρκεια του χασμουρητού τεντώνονται και τα τοιχώματα των ιγμορείων, κάτι που σε συνδυασμό με το μεγάλο άνοιγμα του στόματος, αντλεί μεγάλες ποσότητες αέρα μέσω της ρινικής και στοματικής κοιλότητας.
Θεωρίες για το χασμουρητό
Υπάρχουν τρεις κεντρικές θεωρίες, γύρω από το γιατί χασμουριούνται οι άνθρωποι, σύμφωνα με δημοσίευμα που αναρτήθηκε στο Today I Found Out:
– Το χασμουρητό αυξάνει τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα.
– Το χασμουρητό «ξυπνά» και ενεργοποιεί τον οργανισμό.
– Το χασμουρητό βοηθά στη διατήρηση της θερμοκρασίας του εγκεφάλου.
Σύμφωνα με πειράματα, που έγιναν το 2010 σε ποντίκια, πριν από ένα χασμουρητό η θερμοκρασία του εγκεφάλου ήταν αυξημένη, ενώ αμέσως μετά έπεφτε.
Γιατί είναι μεταδοτικό το χασμουρητό;
Οι πιο δημοφιλείς θεωρίες ως προς το γιατί το χασμουρητό είναι μεταδοτικό περιστρέφονται γύρω από μιμητισμό και την ενσυναίσθηση.
Αυτές υποστηρίζονται από εμπειρικά στοιχεία, τα οποία αποκτήθηκαν με τη λήψη μαγνητικών τομογραφιών του εγκεφάλου.
Ερευνητές υποστηρίζουν ότι το χασμουρητό είναι μεταδοτικό στο 60-70% του πληθυσμού.[perierga.gr]

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΟΜΠΗΙΑΣ--Geography Lesson: The Last Day of Pompeii




Όταν τα στοιχεία της φύσης ξυπνάνε και δείχνουν τη τρομερή τους δύναμη, τα πάντα υποκύπτουν....
Η έκρηξη του Βεζούβιου τον 1ο αιώνα μΧ με τοξικά αέρια και καυτή στάχτη, κατέκλυσε τη πόλη της Πομπηίας, απολιθώνοντας στην αιωνιότητα τους άτυχους κατοίκους της...
Στο συνοδευτικό video, αναπαρίστανται οι τελευταίες δραματικές ώρες καθώς και τα ευρήματα που ανακαλύφθηκαν το 1954...
Για τη πιο άνετη παρακολούθηση, υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης Ελληνικών υποτίτλων....

                          ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!

Αυτή τη χώρα πάνε να ξεπουλήσουν για 340 δις;

1Για όσους δεν γνωρίζουν τι θα πει Έλληνας και Ελλάδα που “τάχα” πάει για φούντο.
1. Είμαστε μια χώρα που ελέγχει μια χερσαία και θαλάσσια έκταση όση είναι η Γερμανία και η Αυστρία μαζί (450.000 τετρ. χιλιόμετρα), αφού εκτεινόμαστε από την Αδριατική ως τις ακτές του Λιβάνου (περιλαμβανομένης της Κύπρου μας) και από το τριεθνές στον Έβρο ως ανοιχτά της Λιβύης. Θέλεις ΔΥO ώρες ταξίδι με το αεροπλάνο για να πας από το πιο δυτικό (Κέρκυρα) στο πιο ανατολικό άκρο του Ελλαδικού χώρου (Λάρνακα). Σαν να πετάς δηλαδή από τις Βρυξέλλες προς τη Μασσαλία.
2. Στον κόσμο ζουν συνολικά 17.000.000 Ελλαδίτες, Κύπριοι, Βορειοηπειρώτες, Κωνσταντινουπολίτες, Ίμβριοι, Τενέδιοι κλπ.
3. Είμαστε 2οι στον κόσμο σε καταθέσεις στην Ελβετία.
4. Δεχόμαστε 16.000.000 τουρίστες τον χρόνο και διαθέτουμε μια σημαντική τουριστική βιομηχανία.
5. Έχουμε τρία πολύ μεγάλα ναυπηγεία που κατασκευάζουν κάθε είδος πλοίου.
6. Έχουμε βιομηχανίες αμαξωμάτων που κατασκευάζουν βαρέα φορτηγά, λεωφορεία, τρόλεϊ, βαγόνια τραίνων, επικαθήμενα, μπετονιέρες, βυτία κλπ.
7. Διαθέτουμε 2.400 υπερδεξαμενόπλοια και μεγάλα φορτηγά πλοία είμαστε έτσι 1οι στον κόσμο στην εμπορική ναυτιλία, ενώ άλλα 1.500 τεράστια τάνκερ και φορτηγά έχουν οι Κύπριοι πλοιοκτήτες -5οι στον κόσμο.
8. Είμαστε 2οι παγκοσμίως στο πρόβειο γάλα, 3οι στις ελιές, 3οι παγκοσμίως στον κρόκο, στα ακτινίδια, στα ροδάκινα.
9. Είμαστε 1οι στον κόσμο σε νικέλιο, 1οι σε λευκόλιθο, 1οι στον κόσμο σε υδρομαγνησίτη, 1οι στον κόσμο σε περλίτη, (1.600.000 τόννοι), 2οι παγκοσμίως σε μπετονίτη (1.500.000 τόννοι), 1οι στην ΕΕ σε βωξίτη (2.174.000 τόννοι), 1οι και σε χρωμίτη, 1οι και σε ψευδάργυρο, 1οι και σε αλουμίνα.
10. Έχουμε την 2η καλύτερη Πολεμική Αεροπορία στο ΝΑΤΟ (μετά τις ΗΠΑ, ενώ οι Τούρκοι είναι προτελευταίοι), ενώ έχουμε και το 2ο καλύτερο Πολεμικό Ναυτικό στοΝΑΤΟ, με την Τουρκία να είναι ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ!
11. Έχουμε νοτίως της Κρήτης 175 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο, το 3ο μεγαλύτερο κοίτασμα παγκοσμίως. Εν τω μεταξύ ο χρυσός που υπάρχει στην Θράκη μας αξίζει 38 δις ευρώ. Έχουμε εκεί, στην Μακεδονία και την Θράκη, τα 3 μεγαλύτερα κοιτάσματα χρυσού της Ευρώπης. Η αξία του πετρελαίου και του αερίου μας είναι – κρατηθείτε –10.000.000.000.000 (10 ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΟΛΑΡΙΑ!) όπως αναφέρει το Γεωλογικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ, το ΥΣΓΣ.
Αυτή τη χώρα πάνε να ξεπουλήσουν για 340 δις; [blepe-akou-praxe.blogspot.gr]

Η τετραφάρμακος του Επικούρου

4365910218_9a731a1d2fΟ Επίκουρος συνοψίζει με μια καίρια διατύπωση τις κύριες θέσεις της ηθικής του θεωρίας ως μιας τετραπλής αρχής που οριοθετεί τον χώρο της ηθικής με μοναδική διαύγεια και αξεπέραστη οικονομία μέσων:
«Ο θεός δεν είναι επίφοβος, τον θάνατο δεν τον αισθανόμαστε∙ εύκολα αποκτιέται το καλό, και εύκολα αντέχεται το κακό» (ἄφοβον ὁ θεός, ἀναίσθητον ὁ θάνατος καὶ τἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐεκαρτέρητον)
untitledΗ επιγραμματική αυτή διατύπωση, γνωστή ως τετραφάρμακος, συμπυκνώνει τα πλέον απαραίτητα διδάγματα που πρέπει να καθοδηγούν τη ζωή μας και την επιδίωξη της ευδαιμονίας. Έχουμε εδώ το απόλυτα ελάχιστο, τις πιο ουσιώδεις αρχές, η εφαρμογή των οποίων στον κόσμο της ανθρώπινης πράξης θα έχει, υπόσχεται ο φιλόσοφος, ευεργετικές συνέπειες και θα βοηθήσει στην επιδίωξη του τελικού σκοπού. Με μια έννοια, στην ηθική θεωρία η τετραφάρμακος υπηρετεί ένα σκοπό παρόμοιο με αυτόν που υπηρετεί το τετρακριτήριο της αλήθειας στην οντογνωσιολογία: προσδιορίζει και οριοθετεί τον ηθικό χώρο της σκέψης του Επίκουρου.
untitledΤο τετραπλό αυτό φάρμακο που χορηγείται από το ξεκίνημα προληπτικά λειτουργεί σαν ασπίδα, προστατεύοντας το άτομο από αβάσιμους φόβους και ανώφελα βάσανα. Δεν είναι πανάκεια, διότι τέτοιες αποσπασματικές λύσεις δεν μπορούν να βρεθούν πουθενά∙ ωστόσο βοηθά καταφέρνοντας προληπτικά πλήγματα ενάντια στα αίτια του θανάτου και της ανησυχίας – τις άστοχες, παράλογες κρίσεις σχετικά με τη φύση του κόσμου αλλά και την προοπτική και τα όρια της ανθρώπινης δράσης. Μολονότι κατ’ αρχήν προληπτική ή αρνητική, η τετραφάρμακος δείχνει προς την κατεύθυνση της θετικής ή θεραπευτικής πλευράς της ηθικής φιλοσοφίας του Επίκουρου. Προορισμένες, ολοφάνερα, για απομνημόνευση και εύκολη εφαρμογή, οι τέσσερις αρχές συναρθρώνουν όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη σύλληψη και ανάπλαση της χαρακτηριστικής ατμόσφαιρας και του περιεχομένου του μηνύματος του Επίκουρου.
untitled7Ξετυλίγοντας το νόημα του τύπου της τετραφαρμάκου μέσα από ενδελεχή έρευνα των στοιχείων που την συνθέτουν και των συσχετισμών τους, μπορεί κανείς να ελπίζει ότι θα ανασυγκροτήσει τον χώρο της ηθικής διδασκαλίας του. Όπως ο ίδιος ο Επίκουρος διακηρύσσει, δεν χρειάζεται παρά η κοινή λογική και ένα απλό μυαλό για να στοχαστούμε την τετραπλή ηθική συνταγή∙ πιστοί, βέβαια, στο πραγματικό νόημα των χρησιμοποιούμενων όρων, στις φυσικές τους σημασίες. Το επιγραμματικό ύφος της διατύπωσης –γενικό χαρακτηριστικό μεγάλου μέρους της ηθικής του θεωρίας-, δεν πρέπει να επισκιάσει τις λεπτές αποχρώσεις του επικούρειου στοχασμού. Το νόημα τηςτετραφαρμάκου αναπτύσσεται με περισσότερες λεπτομέρειες στην αρχή της Επιστολής προς Μενοικέα και στις πρώτες τέσσερις από τις «Κύριες Δόξες». Πηγή

Τρίτη 23 Αυγούστου 2016

Από πού βγαίνει η λέξη «λαός» και γιατί λεγόμαστε Έλληνες; Η υπέροχη ελληνική μυθολογία έχει όλες τις απαντήσεις

pyrraΟ Τιτάνας Προμηθέας προσέφερε πολλά δώρα στους ανθρώπους. Τους έδωσε τη φωτιά και τιμωρήθηκε αυστηρά από τους Θεούς, επειδή τόλμησε να μοιραστεί με το ανθρώπινο είδος κάτι τόσο ανεκτίμητο.
Ο Δίας τον έδεσε στον Καύκασο και κάθε μέρα ένας γύπας έτρωγε το συκώτι του. Κάθε νύχτα αυτό μεγάλωνε, καθώς ήταν αθάνατος και το επόμενο πρωί ο γύπας το ξαναέτρωγε. Άρα το μαρτύριο ήταν ατελείωτο.
Το δεύτερο δώρο του Προμηθέα στους ανθρώπους δεν ήταν άλλο απ’ τον γιο του, τον Δευκαλίωνα, ο οποίος έμελλε να δημιουργήσει εκ νέου το ανθρώπινο γένος.
Ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνα
Οι άνθρωποι δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν σωστά το υπέροχο δώρο του Προμηθέα. Χρησιμοποίησαν τόσο λάθος τη φωτιά και διεφθάρησαν σε τέτοιο βαθμό, που προκάλεσαν τον πατέρα θεών και ανθρώπων.
Ο Δίας είχε εξοργιστεί με την αδικία, τη βία και την ανηθικότητα που επικρατούσε στη Γη. Αποφάσισε να τιμωρήσει συνολικά το ανθρώπινο γένος, εξαφανίζοντάς το με έναν κατακλυσμό που θα τους έπνιγε όλους.
Ο μοναδικός που ειδοποιήθηκε για την επικείμενη καταστροφή ήταν ο δίκαιος Δευκαλίωνας, που ήταν βασιλιάς στη Θεσσαλία. Στο πλευρό του βρισκόταν η γυναίκα του, Πυρρά, που ήταν κόρη του Τιτάνα Επιμηθέα, του αδερφού του Προμηθέα. Μητέρα της, ήταν η Πανδώρα, η γυναίκα που άνοιξε το κουτί που έκρυβε μέσα τα κακά της ανθρωπότητας.
Όταν ο Δευκαλίωνας και η Πυρρά έμαθαν για τον κατακλυσμό, κατασκεύασαν ένα πλοίο και συγκέντρωσαν όλα τα απαραίτητα εφόδια για την επιβίωσή τους.
Giovanni_Maria_Bottalla_-_Deucalião_e_PirraΟ Δευκαλίων και η Πυρρά. Έργο του Giovanni Maria Botalla.
Έβρεχε για εννιά μέρες και εννιά νύχτες. Η γη πλημμύρισε, οι άνθρωποι χάθηκαν και μόνο το πλοίο του Δευκαλίωνα και της Πυρράς απέμεινε. Τη δέκατη μέρα, η βροχή σταμάτησε και το πλοίο προσάραξε στον Παρνασσό. Το ζευγάρι αποβιβάστηκε και έσπευσε να κάνει θυσία προς τιμήν του Φύξιου Δία, του προστάτη των φυγάδων.
Ο Πατέρας των Θεών, ευχαριστημένος με την ευσέβειά τους, προσφέρθηκε να πραγματοποιήσει την πρώτη τους ευχή. Χωρίς δεύτερη σκέψη, ζήτησαν να ξαναγεννηθεί το ανθρώπινο γένος. Τότε ο Δίας τους είπε ένα χρησμό. Αν τον αντιλαμβάνονταν θα μπορούσαν αν δημιουργήσουν ξανά την ανθρωπότητα..
Τους είπε ότι έπρεπε να ρίξουν πίσω από την πλάτη τους, τα οστά της μητέρας τους. Ο Δευκαλίωνας και η Πυρρά κατάλαβαν ότι τα οστά ήταν στην πραγματικότητα οι πέτρες, που ήταν η «ραχοκοκαλιά» της μητέρας Γης. Έτσι άρχισαν να περπατούν και να ρίχνουν πέτρες πίσω τους.
Για κάθε πέτρα που έριχνε ο Δευκαλίωνας, γεννιόταν ένας άντρας και για κάθε πέτρα της Πυρράς, μια γυναίκα. Ο κόσμος που γεννήθηκε ονομάστηκε «λαός», από τη λέξη «λας» που στα αρχαία Ελληνικά σημαίνει «πέτρα».
petresΟ Δευκαλίων και η Πυρρά πετούν πέτρες πίσω τους.
Με την πρώτη πέτρα γεννήθηκε ο Έλλην, ο «πατέρας» του ελληνικού γένους. Ο Έλλην απέκτησε τρεις γιους, τον Δώρο, τον Αίολο και τον Ξούθο. Ο Αίολος βασίλεψε στη Θεσσαλία και έδωσε το όνομά του στους Αιολείς. Ο Δώρος κυριάρχησε στην Αττική και ήταν ο γενάρχης των Δωριέων. Ο Ξούθος εγκαταστάθηκε στην Πελοπόννησο και απέκτησε δύο γιους, τον Ίωνα και τον Αχαιό, οι οποίοι με τη σειρά τους βασίλεψαν στα αντίστοιχα φύλα.
Ο μύθος του Δευκαλίωνα και της Πυρράς είναι η βάση πάνω στην οποία χτίστηκε η πλούσια ελληνική μυθολογία. Σε πολλές περιπτώσεις, η γραμμή που διαχώριζε τον μύθο από την πραγματικότητα ήταν πολύ λεπτή.
Οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν τη μυθολογία για να εξηγήσουν τα φυσικά φαινόμενα, αλλά και για να διατηρήσουν ζωντανή την παράδοση και την ιστορία. Πηγή

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη”

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη” Τη διατήρηση των δρομολογίων του Τρένου Πηλίου ζητά ο αντιδήμαρχος Του...