Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016

Eυχαριστώ τους ‘Ελληνες-”Να μην αφήσετε ποτέ τους άλλους να γράψουν την ιστορία σας, αντί για εσάς”

(Ευχαριστούμε την Μεγάλη Simone LE BARON για την ιδιαίτερη τιμή να μας αναθέσει να δημοσιεύσουμε την επιστολή της-ΒΙΣΑΛΤΗΣ-)
Simone LE BARON
Γλωσσολόγος – Καθηγήτρια της γαλλικής γλώσσας
Διπλωματούχος της Alliance Française de Paris
Παραμονή του Πάσχα 2011, θα ήθελα να ξαναδώσω ελπίδα στον ελληνικό λαό, σε εσάς αγαπητοί μου φίλοι που χρωστώ τα πάντα. Γιατί με σας «γύρισα τη σελίδα» της δικτατορίας το 1974, όταν ήμουν μόλις 21 ετών. Εσείς μου μάθατε τη χαρά της ζωής, τη φιλία, τη φιλοξενία, την αλληλεγγύη, το σεβασμό, το φιλότιμο. Εσείς μου ανοίξατε την αγκαλιά σας χωρίς να με γνωρίζετε και μου δώσατε την πιο ζεστή θέση στην ελληνική οικογένεια, τη στιγμή που oι δικοί μου με είχαν διώξει. Εσείς μου ανοίξατε τα σπίτια σας, μοιραστήκατε μαζί μου τα γεύματά σας, από τον πιο φτωχό μέχρι τον πιο πλούσιο. Εσείς ποτέ δεν με αφήσατε να πληρώσω το παραμικρό, λέγοντάς μου λόγια που ακούγονται σαν στίχοι από παλιό τραγούδι: «θα πληρώσεις όταν θα έρθουμε στη πατρίδα σου». Θυμάμαι τον μπάρμπα Λουκά στη σκιά της κληματαριάς μπροστά στην καλύβα του: «λίγο ψωμί, λίγο κρασί, λίγες ελιές και αγάπη φτάνουν να είμαι ευτυχισμένος» – που μου θυμίζει πάντα τον Σταύρο Ξαρχάκο στο τραγούδι «Bάλε κι άλλη αγάπη στο τραπέζι». Σε μένα την άθρησκη ανοίξατε την εκκλησία σας μέσω ενός ηλικιωμένου ιερέα που μου είπε μια φορά: «κορίτσι μου, η θρησκεία μας είναι πρώτα απ’ όλα ‘φιλοσοφία’ και είναι για όλους τους ανθρώπους».
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τον περίφημο μαθητή μου, τον Μάνο Κατράκη ο οποίος στην ηλικία 70 ετών αποφάσισε να μάθει τα αγγλικά– στη σκιά του θεάτρου του στη στοά Broadway – και που μάλλον του φαινόταν αστείο να έχει καθηγήτρια αγγλικών μια νεαρή Γαλλίδα… Ποτέ δεν έμαθε τα αγγλικά, αλλά οι ιστορίες που μου διηγούνταν παραμένουν για μένα ιστορίες ζωής. ανεξίτηλες. Κι ο Γιώργος Μαρίνος, υπήρξε και αυτός μαθητής μου στα αγγλικά. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι θυμάται σήμερα από τη γλώσσα του Σαίξπηρ, αλλά τα θεάματα του στη Μέδουσα παραμένουν για μένα μοναδικά μαθήματα χιούμορ και ευφυΐας. Θυμάμαι και τα μαθήματα ζωής γεμάτα αξιοπρέπεια, ταπεινότητα και γενναιότητα που πήρα από τον Μίμη, πρώην δήμαρχο του Βύρωνα με τον οποίο τραγουδάγαμε παλιά λαϊκά μέχρι το ξημέρωμα σε κάποια ταβέρνα τις Κηφισιάς, ο οποίος είχε γνωρίσει την κόλαση της Μακρονήσου…
Θυμάμαι και τις μπάμιες που στέγνωναν στον ήλιο στα Μουδανιά της Χαλκιδικής – στη Βρετάνη όπου γεννήθηκα, δεν έχουν ιδέα τι είναι οι μπάμιες. Και τον τραχανά στο νησάκι Τρίκερι έξω από το Βόλο, την κακαβιά στην Αλόννησο, και τα τσουρέκια της Αλίκης της Κρητικιάς για το Πάσχα, όλες αυτές οι στιγμές είναι στάλες ιστορίας που κυλάνε στο αίμα σας. Είναι ο θησαυρός σας…
Πριν λίγες μέρες έλαβα αυτό το γράμμα από την Αριστέα, Ελληνίδα παντρεμένη με Γάλλο και που ζει πλέον στην Γαλλία: «Σας θαυμάζω Σιμόν! Η αγάπη σας και η σταθερή ενασχόληση σας με τον πολιτισμό της γενέτειρας – πατρίδα της καρδιάς μου πλέον μόνο, με συγκινεί αφάνταστα. Θα ήθελα να έχω έστω το ένα δέκατο από το πάθος και την αγάπη που δείχνετε να έχετε για τη χώρα όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα. Ντρέπομαι που δεν έχω πλέον παρά αισθήματα λύπης για τον τόπο μου και θαυμάζω την αγάπη και το πάθος που φαίνεται να σας κατέχει σε ότι έχει να κάνει με την ίδια την πατρίδα μου. Δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσα να σας πω από ένα μεγάλο και συνάμα τόσο μικρό… Ευχαριστώ σας. Για την αγάπη σας, για το πάθος σας, για την λατρεία που δείχνεται σ αυτή τη μικρή χώρα που θέλησε να ζήσει αιώνες τώρα μέσα και από την ματαιοδοξία της. Με συγκινείτε Σιμόν και με κάνετε να ντρέπομαι που εγώ δεν έχω μέσα μου πια συναισθήματα αγάπης για την πατρίδα μου. Η Ελλάδα όπου και αν πάω… με πληγώνει! Σας ευχαριστώ».
Κι εγώ συγκινημένη της απάντησα: «Η συγκίνηση σου δείχνει ότι είσαι ακόμα πιο Ελληνίδα από τους Έλληνες που ζουν στην Ελλάδα. Ποτέ μια Γαλλίδα που θα γνώριζε κάποιος τυχαία στο blog μιας Ελληνίδας που έχει μεγάλη αγάπη για την Γαλλία όπως έχω εγώ για την Ελλάδα δεν θα έκανε αυτή τη χειρονομία. Με συγκίνησες κι εσύ. Και καταλαβαίνω ότι παρ’ όλο που είσαι τόσο ευτυχισμένη στη ζωή που διάλεξες στον τόπο που εγώ γεννήθηκα, νιώθω μια δυστυχία μες την ψυχή σου, διότι λες ότι ντρέπεσαι που δεν αισθάνεσαι πλέον το πατριωτικό αίσθημα αλλά είναι φανερό ότι έχεις μια βαθιά ελληνική συναίσθηση. Αλλιώς δεν θα μου έγραφες αυτό το γράμμα. Η λύπη σου θα περάσει. Δυστυχώς οι πολιτικοί της κομματοκρατίας προσπάθησαν να καταστρέψουν ένα πολιτισμό αιωνόβιο, και μπορούμε να πούμε ότι σχεδόν πετύχανε. Μέχρι που θα πάει όμως; Θα σταματήσει μια μέρα αφού, οι ίδιοι καταστρέφονται κατά αυτόν το τρόπο. Η αγάπη μου δεν είναι για την Ελλάδα αλλά για τον ελληνικό λαό, για ανθρώπους σαν και σένα που μ’ έκαναν τον άνθρωπο που είμαι σήμερα, μια μητέρα αφοσιωμένη, μια καλή φίλη για τους φίλους μου, μια απλή γυναίκα που προσπαθεί να κρατήσει την αξιοπρέπειά της μέσα σ’ αυτή την κόλαση. Την πατρίδα σου την έχεις μέσα σου για πάντα, αρκεί να το ξέρεις ή να σου το λένε».
Ο καθηγητής πολιτικής επιστήμης, πρώην πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου Γιώργος Κοντογιώργης στο τελευταίο βιβλίο του «Περί έθνους και ελληνικής συνέχειας» (εκδ. Ιανός, «μικρές εκδόσεις», 2011) μας εξηγεί τη συνέχεια της ιστορίας σας, του λαού σας «στηριγμένη» σ’ ένα παραδοσιακό υπόβαθρο, έναν ισχυρό, διαχρονικό πολιτισμό,. Δεν σταμάτησε ποτέ ο ίδιος από το πρώτο του βιβλίο το 1978 γραμμένο στα γαλλικά να δημιουργεί μια συνέχεια στο έργο του ακολουθώντας το παράδειγμα του λαού του, με επιμονή, ως πολίτης αυτού του εξαιρετικού λαού, μοναδικού στον κόσμο. Να μην αφήσετε ποτέ τους άλλους να γράψουν την ιστορία σας, αντί για εσάς, μαζί του πρέπει να την συνεχίζετε, είναι μια απλή ιστορία ποίησης, μουσικής, αγάπης μεταξύ ανθρώπων που συνυπάρχουν αρμονικά, Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ.
Καλή Ανάσταση
Simone Le Baron

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΚΡΗΤΗ;


Τί πραγματικά κρύβεται στην Κρήτη; (vid)



Tο 1950 ένας βοσκός όλως τυχαίως ανακάλυψε την είσοδο ενός σπηλαίου και μπαίνοντας μέσα αντίκρισε τεράστιας σημασίας ευρήματα,από ολόχρυσες λάρνακες, ολόχρυσα αγάλματα και λοιπά χρυσά αντικείμενα. Σε έρευνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα,οι οποίες επισήμως αποσιωπώνται,έχει βρεθεί ταφικός χώρος μέσα στον οποίο υπάρχουν αντικείμενα άγνωστης υπερτεχνολογιας και απίστευτης συμπεριφοράς.

Λέγεται ότι εκεί βρίσκεται και ολόχρυσο άγαλμα του Δίος και οι τάφοι του Μίνωα και του αδελφού του Ραδάμανθη.οι σπηλιές με αυτούς τους θησαυρούς εκτείνονται από το χωρίο Tσουτσουρο μέχρι τα Aστερουσια όρη. Κατά καιρούς έχουν επισκεφθεί την περιοχή διάφορες ξένες ομάδες με περίεργες συσκευές.
Το 1960 υπηρεσίες των ΗΠΑ εισήλθαν στον χώρο και σήκωσαν πάρα πολλά αντικείμενα ,ιδίως τεχνολογικού ενδιαφέροντος και στην συνεχεία σφράγισαν τις εισόδους.
Σίγουρα αυτό έγινε με τις ευλογίες του ελληνικού κράτους,γιατί στην συνεχεία σαν αντάλλαγμα οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν την κατασκευή και τον εξοπλισμό των πανεπιστήμιων του ηράκλειου Κρήτης και των Πατρών.
Δείτε το βίντεο :

ΙΝΔΙΑΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

Εκλιπαρώντας την ανάσα
(Zuni)
Εκλιπαρώντας την ανάσα του θεού
τη ζωοδότρα ανάσα του
την αρχαία ανάσα του
την ανάσα των νερών
την ανάσα των σπόρων
την ανάσα των αγαθών
την ανάσα της γονιμότητας
την ανάσα της δύναμης
την ανάσα του δυνατού πνεύματος
την ανάσα κάθε ευτυχίας
ζητώντας την ανάσα του
και μέσα στο ζεστό μου σώμα τραβώντας την ανάσα του
τη φυσάω στην ανάσα σου
ευτυχισμένες πάντα για να ζεις.


Φιλία
(Aztec)
Σαν φτερό από κετζάλ*, σαν ευωδιαστό λουλούδι
λάμπει η φιλία:
σαν φτερά ερωδιού υφαίνεται γεμάτη στολίδια.
Το τραγούδι μας είναι φωνή πουλιού σαν κουδουνάκι:
Τι όμορφα που κάνεις κι αντηχεί!
Εδώ, ανάμεσα στα λουλούδια που μας περικλείουν
ανάμεσα στα ανθισμένα λουλούδια, τραγουδάς.

* Σ.τ.μ.: Εξωτικό πουλί.


Το παράπονο μιας γυναίκας
(Aztec)
Τι θα κάνω; Ο άντρας μου με συγκρίνει
με κόκκινο αγριολούλουδο.
Όταν θα έχω μαραθεί στα χέρια του
θα μ’ αφήσει.


Λόγια της μητέρας στο νεογέννητο γιο της
την ώρα που κόβει τον ομφάλιο λώρο
(Aztec)
Κόβω από την κοιλιά σου τον αφαλό:
να ξέρεις πως ο τόπος που γεννήθηκες δεν είναι η πατρίδα σου,
γιατί είσαι υπηρέτης και πολεμιστής,
είσαι το πουλί που λέγεται κετζάλ,
είσαι το πουλί που λέγεται ζακουάν,
είσαι υπηρέτης και πολεμιστής
Εκείνου που κατοικεί σε Όλους τους Τόπους.
Το σπίτι που γεννήθηκες δεν είναι παρά η φωλιά σου.
Είναι ένας σταθμός στο δρόμο σου.
Είναι το σημείο εισόδου σου στον κόσμο.
Εδώ ξεπήδησες, εδώ άνθισες.
Εδώ αποχωρίζεσαι τη μάνα σου
σαν το πελεκούδι που κόπηκε απ’ την πέτρα.


Σε μια αγαπημένη γυναίκα
(Otomi)
Στον ουρανό ένα φεγγάρι·
στο πρόσωπο σου ένα στόμα.
Στον ουρανό πολλά άστρα·
στο πρόσωπο σου μόνο δύο μάτια.


Ερωτικό τραγούδι
(Nahuatl)
Δεν ξέρω αν έλειψες ποτέ:
κοιμάμαι μαζί σου,
ξυπνώ μαζί σου,
στα όνειρα είσαι μαζί μου.
Αν τα σκουλαρίκια στ’ αυτιά μου κουδουνίσουν
ξέρω είσαι εσύ που κινείσαι στην καρδιά μου.


Δεν μπορώ να σε ξεχάσω
(Makah)
Όσο σκληρά κι αν προσπαθώ
πάντα στις σκέψεις μου γυρνάς.
Όταν μ’ ακούς να τραγουδώ,
στ’ αλήθεια κλαίω για σένα.


Μαγική συνταγή για να στεριώσει
η αγάπη της νύφης¹
(Cherokee)
Άκουσε!
Όμως τώρα την σκέπασες μοναξιά.
Τα μάτιά της έσβησαν.
Το βλέμμά της προσηλώθηκε σ’ ένα μονάχα.
Η ψυχή της που να δραπετεύσει;
Άστην να πάει προχωρώντας
και όχι μόνο για μια νύχτα.
Άστην να πλανιέται χωρίς σκοπό
και τ’ αχνάρια της ποτέ να μην τ’ ακολουθεί κανείς.
Ω Μαύρη Αράχνη,
Κράτησε στα δίχτυα σου την ψυχή της,
ποτέ να μην ξεφύγει.
Πως τη λένε την ψυχή;²
Τώρα ενώθηκαν.
Είναι δική μου!

Σ.τ.μ.:
¹ - Προσευχή του γαμπρού στη «Μαύρη Αράχνη».
² - Μαθαίνοντας το όνομα της ψυχής θα την υποτάξει.


Το φεγγάρι και ο χρόνος
(Maya)
Το φεγγάρι και ο χρόνος
ταξιδεύουν και φεύγουν:
το ίδιο κι η μέρα,
το ίδιο κι ο άνεμος.
Έτσι και η σάρκα φεύγει
στον τόπο της γαλήνης της.


Ήρθαν από την ανατολή
(Maya)
Ήρθαν από την ανατολή.
Τότε άρχισε και ο Χριστιανισμός.
Η προφητεία του εκπληρώθηκε στην ανατολή...
Τότε με τον αληθινό Θεό, τον αληθινό Dios
άρχισε η δυστυχία μας.
Ήταν η αρχή των φόρων
η αρχή των χρεών στην εκκλησία
η αρχή της αρπαγής των πορτοφολιών
η αρχή του πολέμου με τουφέκια
η αρχή στο ποδοπάτημα των ανθρώπων
η αρχή των βίαιων κλοπών
η αρχή των βίαιων οφειλών
η αρχή των οφειλών στηριγμένων στην ψευδομαρτυρία
η αρχή της πάλης των ανθρώπων
η αρχή της οργής.


Τραγούδι ονείρου
(Papago)
Εκεί που διασταυρώνονται τα βουνά.
Στην κορυφή του βουνού, ούτε ξέρω που.
Περιπλανήθηκα εκεί που το μυαλό
και η καρδιά μου έμοιαζαν χαμένα.
Έφυγα μακριά.


Προφητεία
(Iroquois)
Πριν πολλούς χειμώνες οι σοφοί μας πρόγονοι πρόβλεψαν πως ένα μεγάλο θηρίο θα ερχόταν από την ανατολή και, καθώς θα προχωρούσε, θα καταβρόχθιζε τη χώρα. Αυτό το θηρίο είναι η λευκή φυλή και η πρόβλεψη κοντεύει να επαληθευτεί. Συμβούλεψαν τα παιδιά τους, όταν άρχιζαν να αδυνατίζουν, να φυτέψουν ένα δέντρο με τέσσερις ρίζες που να διακλαδίζονται στο βορρά, στο νότο, στην ανατολή και στη δύση, και τότε να μαζευτούν κάτω απ’ τη σκιά του και να κατοικήσουν ενωμένοι και μονιασμένοι. Αυτό το δέντρο προτείνω να είναι αυτό εδώ το σημείο. Εδώ να μαζευτούμε. Εδώ να ζήσουμε κι εδώ να πεθάνουμε.


Τραγούδι
(Eskimo)
Και ξαναθυμάμαι
τις μικρές μου περιπέτειες.
Όταν ξανοίχτηκα με ένα θαλασσινό άνεμο
στο καγιάκ μου
και νόμισα πως κινδύνευα.
Οι φόβοι μου
που θεωρούσα μεγάλους
για όλα τα επίγεια
που έπρεπε να βρω και να αποκτήσω.
Κι όμως υπάρχει μόνο ένα μεγάλο πράγμα
το σπουδαιότερο πράγμα:
να ζήσω για να δω στα καλύβια και στα ταξίδια
τη μεγάλη μέρα που ξημερώνει
και το φως που γεμίζει τη γη.

-------------

Zuni: Ινδιάνοι του δυτικού Νέου Μεξικού.
Aztec: Κάτοικοι του αρχαίου Μεξικού, ιδρυτές της μεγάλης αυτοκρατορίας των Αζτέκων.
Otomi: Γλώσσα του κεντρικού Μεξικού.
Nahuatl: Γλώσσα των Αζτέκων που χρησιμοποιείται ακόμα στο κεντρικό Μεξικό.
Makah: Ινδιάνοι της περιοχής Κέιπ Φλάτερι στην Ουάσιγκτον.
Cherokee: Ινδιάνοι της Βόρειας Καρολίνας και Οκλαχόμα.
Maya: Αρχαίοι κάτοικοι του Γιουκατάν και της Γουατεμάλας, της αυτοκρατορίας των Μάγια.
Papago: Ινδιάνοι της ανατολικής Αριζόνας.
Iroquois: Γενική ονομασία ινδιάνικων φυλών της περιοχής της Ν.Υ. και του γειτονικού Καναδά.
Eskimo: Γενική ονομασία των κατοίκων των Αρκτικών ακτών.

-------------

*Επιλογή ποιημάτων από το βιβλίο ΄΄ Ινδιάνικη ποίηση - Στα ίχνη του ανέμου΄΄, εισαγωγή, μετάφραση και σημειώσεις Ειρήνη Βρης, εκδόσεις «Οδός Πανός», 1984.

*Απόσπασμα από την εισαγωγή, Ειρήνη Βρης.
[...]
Ο όρος ΄΄Ινδιάνικη ποίηση΄΄, συμπεριλαμβάνει τραγούδια, προσευχές, ύμνους, ομιλίες, προφητείες, μύθους και χρονικά, που διασώθηκαν είτε προφορικά με την παράδοση, είτε από χειρόγραφα των ίδιων των Ινδιάνων, που έμαθαν να γράφουν τη μητρική τους γλώσσα με το Ρωμανικό αλφάβητο ή παραλλαγές του.
[...]

-------------

***Αφιερωμένο στη μνήμη των Ψυχών των αυτοχθόνων ιθαγενών Ινδιάνων όλης της Αμερικανικής Ηπείρου, που σφαγιάστηκαν, λεηλατήθηκαν, έχασαν τον πολιτισμό τους, βιάστηκαν στην κυριολεξία, από τη Λευκή Φυλή, από τους Ευρωπαίους, εις το όνομα του Καθολικού Χριστιανισμού, με τσεκούρι, σπαθί και μπαρούτι, κυρίως, από τους Ισπανούς, Πορτογάλους, Εγγλέζους και Γάλλους. Λέγεται πως η μεγαλύτερη σφαγή στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν είναι αυτή του 1ου και 2ου Παγκοσμίου Πολέμου τον 20ο αιώνα (τι σύμπτωση: πάλι από τους Ευρωπαίους!), αλλά, από τον 15ο έως και τον 19ο αιώνα, που κατακρεουργήθηκαν εκατομμύρια ψυχές αυτών των λαμπερών πολιτισμών, που Υμνούσαν τη Φύση και την ίδια τη Ζωή, σε όλο της το μεγαλείο...

***Αφιερωμένο -προσθέτω- και στους σημερινούς Λαούς της ΝοτιοΑμερικανικής Ηπείρου που καταδυναστεύονται στη πλειοψηφία τους από φασιστικά, δικτατορικά καθεστώτα, που σαν καλοπληρωμένες μαριονέττες, κυρίως από το Κεφάλαιο των Η.Π.Α., κάνουν τη δική τους βρώμικη δουλειά...

4-11-2007

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016

ΣΕ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΣΤΗ ΣΕΛΗΝΗ

Πόσο Χρειάζεται για να Πάμε στο Φεγγάρι;

Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, ο Richard Bransonσκιαγράφησε το όραμά του για το μέλλον της Virgin Galactic. Μόλις σταλούν τουρίστες σε τροχιά γύρω από τη Γη, φαίνεται πιθανό ότι διαστημικά ξενοδοχεία θα μπορούσαν να αναπτυχθούν για μεγαλύτερες στάσεις στο διάστημα. Στη συνέχεια ανέφερε ότι οι βραχυπρόθεσμες «ξεναγήσεις» στη Σελήνη θα μπορούσαν να ξεκινήσουν από αυτά τα απόλυτα ξενοδοχεία. Αν θέλουμε να κάνουμε το ταξίδι στο φεγγάρι ρουτίνα για να στέλνουμε τουρίστες εκεί,θα πρέπει το ταξίδι να είναι όσο το δυνατόν συντομότερο. Πόσο διαρκεί το ταξίδι από τη Γη στη Σελήνη άραγε; Άνθρωποι και μηχανές έχουν κάνει αυτό το ταξίδι ήδη, σε κάποιους πήρε πάρα πολύ καιρό, και άλλοι ήταν εκπληκτικά γρήγοροι…

Πολλές αποστολές έχουν φτάσει σε σεληνιακή τροχιά και προσγειώθηκαν στη σεληνιακή επιφάνεια, αλλά τα μέσα για να φθάσουν εκεί είναι πολύ διαφορετικά. Είτε μια αποστολή που χρησιμοποιεί έναν πύραυλο για να φτάσει εκεί, ή μια ευφυή μηχανή ιόντων που αργά ωθεί το ωφέλιμο φορτίο του πιο κοντά, έχουμε πολλές ανοικτές επιλογές όταν θα ταξιδεύουμε στη Σελήνη στο μέλλον. Πάμε να δούμε από την πιο αργή στην ταχύτερη πτήση προς το φυσικό δορυφόρο της Γης, 380.000 χιλιόμετρα μακριά.

Πιο αργή: 1 έτος, 1 μήνας και 2 εβδομάδες

Η πιο αργή αποστολή που πέταξε στο φεγγάρι ήταν στην πραγματικότητα μια από τις πιο προηγμένες τεχνολογίες που στάλθηκαν στο διάστημα. Το σεληνιακό σκάφος SMART-1 της ESA ξεκίνησε στις 27 Σεπτεμβρίου 2003 και χρησιμοποίησε έναν επαναστατικό κινητήρα ιόντων για την ώθηση του προς τη Σελήνη. Το SMART-1 εκτοξεύτηκε αργά έξω από τη Γη για να φτάσει στον προορισμό του ένα έτος, έναν μήνα και δύο εβδομάδες αργότερα, στις 11 Νοεμβρίου 2004. Το SMART-1 μπορεί να ήταν αργό, αλλά ήταν μακράν η πιο υψηλή απόδοση καυσίμου. Το σκάφος χρησιμοποίησε μόνο 82 kg προωθητικό ξένο για το σύνολο της αποστολής (που τελείωσε με μια σεληνιακή πρόσκρουση το 2006).

Όχι και τόσο αργή: 5 ημέρες

Chang’e-1Η αποστολή SMART είναι μια παραδοξότητα από μόνη της αφού ήταν μακράν η μεγαλύτερη αποστολή προς τη Σελήνη, οι υπόλοιπες αποστολές χρειάστηκαν λίγες μέρες για να φτάσουν σε σεληνιακή τροχιά. Η αποστολή Chang’e-1 της Κίνας ξεκίνησε από το Κέντρο Εκτόξευσης Xichang στις 24 Οκτωβρίου 2007, αλλά κάθισε σε γήινη τροχιά μέχρι την 31η Οκτώβρη, όταν άρχισε τη μετάβασή της προς τη Σελήνη. Εισήλθε σε σεληνιακή τροχιά στις 5 Νοεμβρίου. Το Chang’e-1 ως εκ τούτου χρειάστηκε πέντε μέρες για να καλύψει την απόσταση, χρησιμοποιώντας τους προωθητικούς του πυραύλους.

Οι επανδρωμένες αποστολές το κάνουν πιο γρήγορα: 3 ημέρες, 3 ώρες, 49 λεπτά

Οι αποστολές Apollo, σε σύγκριση, ήταν αρκετά γρήγορες στο ταξίδι τους προς το φεγγάρι. Οι αστροναύτες του Apollo 11, εκτοξεύτηκαν στην κορυφή ενός τεράστιου Saturn V πυραύλου με πολλαπλά επίπεδα στις 16 Ιουλίου 1969 από το Διαστημικό Κέντρο Κένεντι και έφυγαν γρήγορα για τον δρόμο τους. Έφθασαν σε σεληνιακή τροχιά μετά από μόλις τρεις ημέρες στο διάστημα, στις 19 Ιουλίου 1969.

Ακόμη και η πρώτη ήταν γρήγορη: 1,5 ημέρες

Luna 1Η πρώτη αποστολή στη Σελήνη ήταν το σοβιετικό σκάφος Luna 1 που ολοκλήρωσε ένα flyby το 1959. Αυτός ο βασικός, αλλά πρωτοποριακός ανιχνευτής ξεκίνησε στις 2 Ιανουαρίου και πέταξε δίπλα από το φεγγάρι σε μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα στις 4 Ιανουαρίου. Χρειάστηκαν μόνο 36 ώρες για να κάνει το ταξίδι, συνεπώς, ταξίδευε με μέση ταχύτητα 10.500 χλμ/ώρα.

Ρεκόρ ταχύτητας μετάβασης στη Σελήνη: 8 ώρες, 35 λεπτά

Νέοι Ορίζοντες
Μέχρι στιγμής η ταχύτερη αποστολή που πέταξε πέρα από το φεγγάρι ήταν οι Νέοι Ορίζοντες της NASA προς τον Πλούτωνα. Η αποστολή είχε μια ταχεία εκτόξευση, ρουκέτες που τροφοδότησαν το σκάφος με πάνω από 58.000 χιλιόμετρα/ώρα για να του δώσουν μια καλή αρχή στο μακρύ του ταξίδι στο εξωτερικό ηλιακό σύστημα και τον Πλούτωνα. Αν και αυτό είναι εντυπωσιακό, αξίζει έχοντας κατά νου ότι οι Νέοι Ορίζοντες δεν επιβράδυναν για να εισέλθουν σε σεληνιακή τροχιά (όπως οι ειδικές αποστολές πιο πάνω με στόχο τη Σελήνη), πιθανώς ακόμα επιτάχυνε, καθώς η Σελήνη ήταν μια τελεία στη θέα του. Ωστόσο, χρειάστηκαν οκτώ ώρες και τριάντα πέντε λεπτά για να καλύψει την απόσταση των 380.000 χιλιομέτρων. Εντυπωσιακό!
Έτσι, διαστημικές τουριστικές επιχειρήσεις έχουν λίγες επιλογές για ξεναγήσεις γύρω από το φεγγάρι. Θα μπορούσαν να προσφέρουν μεγάλες κρουαζιέρες, γλιστρώντας απαλά προς το φεγγάρι, χρησιμοποιώντας κινητήρες ιόντων για να αφήσουν τους τουρίστες να απολαύσουν αργά τη θέα, ή θα μπορούσαν να επιλέξουν την πιο συναρπαστική βόλτα της ζωής τους, να πάνε τους τουρίστες εκεί και να τους γυρίσουν πίσω σε μια ή δύο ημέρες.

Κώστας Βάρναλης: Τὸ κελάηδημα τῆς τσίχλας



Κώ­στας Βάρ­να­λης

Τὸ κε­λά­η­δη­μα τῆς τσί­χλας


ΣΙΧΛΑ τὴν πα­ρα­νο­μά­ζα­νε στὸ χω­ριὸ τὴν Ἀν­νού­λα. Κι’ ἔ­ζη­σε καὶ πέ­θα­νε Τσί­χλα.
Εἴ­τα­νε μιᾶς μπου­κιᾶς ἀν­θρω­πά­κι. Ἀ­δύ­να­τη, μὲ ψι­λὰ κα­νιά, δί­χως βά­ρος, πε­τού­με­νη. Δὲν περ­πα­τοῦ­σε – πή­δα­γε κι’ ἔ­τρε­χε.
       Ἀλ­λὰ γιὰ ποι­ό χω­ριὸ μι­λᾶ­με;
      Γιὰ ἕ­ν’ ἀ­πὸ κεῖ­να τὰ βου­νί­σια, ποὺ σκαρ­φα­λώ­νου­νε στὴν πλα­γιὰ τοῦ βου­νοῦ κ’ εἶ­ναι ὅ­λα τὰ ἴ­δια. Ὄ­μορ­φα, μὰ φτω­χὰ καὶ μί­ζε­ρα κι’ ἀ­φη­μέ­να στὴν τύ­χη τους κι ἀ­πὸ Θε­οὺς κι ἀν­θρώ­πους.
      Μιὰ ρε­μα­τιὰ στὴν κα­τη­φο­ριὰ μὲ τὶς κόκ­κι­νες ρο­δο­δάφ­νες καὶ μιὰ γι­δό­στρα­τα, ποὺ φέρ­νει μὲς ἀ­πὸ τὸ δά­σος τῶν πέφ­κων στὴν κορ­φὴ τοῦ βου­νοῦ. Τό­σο ἀ­πό­με­ρο, ξε­χα­σμέ­νο χω­ριό, ποὺ σχε­δὸν εἶ­χε κι ἀ­φτὸ ξε­χά­σει τ’ ὄ­νο­μά του.
      Δὲν τοῦ χρει­α­ζό­τα­νε, λὲς καὶ τοῦ πε­φτε βά­ρος.
      Ἀλ­λ’ ὅ­σο τοὺς λεί­που­νε τῶν μι­κρῶν ἀ­φτῶν χω­ρι­ῶν, πο­λι­τι­σμός, φρον­τί­δα καὶ χορ­τα­σιά, τό­σο τοὺς πε­ρισ­σέ­β’ ἡ ψυ­χή, ψυ­χὴ τοῦ λα­οῦ!
      Εἴ­μα­στε στὸν τε­λε­φταῖ­ο χρό­νο τῆς κα­το­χῆς.
      Τὸ χω­ριό, ποὺ λέ­με, βρι­σκό­τα­νε στὰ σύ­νο­ρα τῶν δύ­ο Ἑλ­λά­δων: τῆς λέ­φτε­ρης καὶ τῆς συ­νερ­γα­ζό­με­νης. Ἀλ­λὰ πρὸς τὰ ἐ­δῶ.
      Ἕ­να γερ­μα­νι­κὸ φυ­λά­κιο προ­σπα­θοῦ­σε μὲ τοὺς να­ζῆ­δες τοὺς δι­κούς του καὶ τοὺς τσο­λιά­δες τοὺς «δι­κούς μας» νὰ μπο­δί­ζει τὴ λε­φτε­ριὰ νὰ κα­τέ­βει ἀ­π’ τὴν κορ­φὴ τοῦ βου­νοῦ πρὸς τὰ κά­τω – στὸν κάμ­πο. Για­τὶ κεῖ ψη­λὰ στὴν κορ­φὴ τοῦ βου­νοῦ εἴ­χα­νε φω­λιά­σ’ οἱ ἀ­γω­νι­στὲς τοῦ Ἔ­θνους κι ἑ­τοι­μά­ζα­νε «κα­λὰ Χρι­στού­γεν­να» γιὰ τοὺς ἐ­χθρούς.
      Μὲ τὴν ἀ­πε­λευ­θε­ρω­τι­κὴν ἐ­πι­τρο­πὴ τοῦ χω­ριοῦ εἴ­χα­νε συ­χνὴν ἐ­πα­φή. Ἀλ­λὰ πῶς; Μέ­σον τῆς τσί­χλας. Εἴ­τα­νε κό­ρη μιᾶς φτω­χειᾶς χη­ρε­βά­με­νης τοῦ χω­ριοῦ, ποὺ ὁ ἄν­τρας της σκο­τώ­θη­κε στὴν Ἀλ­βα­νί­α. Ὀ­χτὼ μὲ δέ­κα χρο­νῶν ἡ τσί­χλα. Μὰ γε­μά­τη φω­νή, ξυ­πνά­δα καὶ μῖ­σος ἐ­ναν­τί­ον τῶν ἐ­χθρῶν. Καὶ σβέλ­τη καὶ μπα­σμέ­νη στὴ ζω­ὴ —σὰν ὥ­ρι­μο πλά­σμα— κι ἀ­δεί­λια­στη.
      Κα­λὸς και­ρὸς στὰ τέ­λη τοῦ Δε­κέμ­βρη. Ἥ­λιος καὶ στέ­γνη – μὰ καὶ κρύ­ο τσου­χτε­ρό.
      Ἡ Τσί­χλα, μα­ζὶ μὲ ἄλ­λα παι­διά (τὰ σκο­λειὰ κλει­σμέ­να!) βγαί­ναν ἔ­ξω ἀ­π’ τὸ χω­ριὸ σ’ ἕ­να πλά­τω­μα πρὸς τὸ ρέ­μα καὶ παί­ζα­νε μπρο­στὰ στὰ μά­τια τῶν Γερ­μα­νῶν καὶ τῶν τσο­λιά­δων.
      Παί­ζα­νε τό­πι.
      Ἡ Τσί­χλα, πά­νου στὸ φούν­τω­μα τοῦ παι­χνι­διοῦ, τί­να­ζε τὸ τό­πι ὅ­σο μπο­ροῦ­σε πι­ό­τε­ρο, νὰ τὸ φτά­σει.
      Τὸ τό­πι κυ­λοῦ­σε κά­του στὴ ρε­μα­τιὰ κι ἡ Τσί­χλα κυ­λοῦ­σε κι ἀ­φτή.
      Ὄ­χι πο­λὺ ψη­λά, μέ­σα στὸ δά­σος τὴν πε­ρι­μέ­να­νε κα­τὰ τὸ με­ση­μέ­ρι, κά­θε μέ­ρα δυ­ὸ ἀν­τάρ­τες. Τοὺς ἔ­δι­νε τὸ μή­νυ­μα γραμ­μέ­νο ἢ στο­μα­τι­κὰ τῆς ἐ­πι­τρο­πῆς καὶ ξα­να­γυρ­νοῦ­σε πί­σω λα­χα­νι­α­σμέ­νη (γιὰ νὰ μὴν ἀρ­γή­σει) μὲ τὸ τό­πι στὰ χέ­ρια!
      Ἀλ­λ’ ἀ­φτὸ τὸ τα­χτι­κὸ χά­σι­μο τῆς Τσί­χλας μέ­σα στὸ δά­σος πο­νή­ρε­ψε τοὺς «ἐ­χθροὺς» ξέ­νους καὶ δι­κούς.
      «Πρέ­πει νὰ ἰ­δοῦ­με τὶ τρέ­χει, μὲ τρό­πο – για­τὶ τὸ μω­ρὸ εἶ­ναι πο­λὺ πο­νη­ρό…».
      Ἀλ­λὰ δὲν χρει­ά­στη­κε τρό­πος. Ὁ πρό­ε­δρος τοῦ χω­ριοῦ, δε­ξὶ χέ­ρι τῶν Να­ζή­δων, ἔ­κα­νε τὴν τε­λε­φταί­α του ὑ­πη­ρε­σί­α «πρὸς τὴν Πα­τρί­δα». Τοὺς πλη­ρο­φό­ρη­σε τὶ συμ­βαί­νει.
      Ὅ­ταν τὴν ἄλ­λη μέ­ρα, πα­ρα­μο­νὴ Χρι­στου­γέν­νων, ἡ Τσί­χλα ξα­νά­κα­νε τὸ «παι­χνί­δι» της, τρέ­ξα­νε πί­σω ἀ­πὸ τὸ τό­πι Να­ζῆ­δες καὶ «δι­κοί», στα­μα­τή­σα­νε τὸ τό­πι, στα­μα­τή­σα­νε κι ἀ­φτή­νε καὶ τὴν ψά­ξα­νε.
      Βρή­κα­νε χω­μέ­νο μέ­σα στὰ μαλ­λιά της ἕ­να χαρ­τά­κι.
      «Ἔ­λα δῶ, που­λά­κι μου, τὴ ρώ­τη­σε ὁ πρό­ε­δρος. Ποι­ός σοῦ τό δω­σε τοῦ­το;»
      «Μό­νη μου τό γρα­ψα.»
      «Καὶ τί ξέ­ρεις ἐ­σὺ ἀ­πὸ τέ­τοι­α πρά­μα­τα;»
      «Ὅ­λοι μας ξέ­ρου­με.»
      «Καὶ τί ἄλ­λο “παι­χνί­δι” ξέ­ρεις;»
      «Ὅ­λα. Καὶ νὰ τρέ­χω. Καὶ νὰ πη­δῶ. Καὶ νὰ τρα­γου­δῶ. Νὰ σκαρ­φα­λώ­νω στὰ δέν­τρα, νὰ καρ­πο­λο­γῶ καὶ νὰ πιά­νω που­λά­κια στὶς φω­λι­ές τους.»
      «Γιὰ σκαρ­φά­λω­σε σ’ ἀ­φτή­νε τὴν ἐ­λιὰ νὰ σὲ ἰ­δοῦ­με;»
      Ἡ Τσί­χλα βρέ­θη­κε σ’ ἕ­να λε­πτὸ πά­νω στὸ δέν­τρο.
      «Ξέ­ρεις, εἶ­πες, νὰ τρα­γου­δᾶς. Γιὰ πές μας κα­νέ­να “σκο­πὸ” ν’ ἀ­κού­σου­με; Ὅ,τι σοῦ ἀ­ρέ­σει.»
      Κ’ ἡ Τσί­χλα μὲ λα­γα­ρὴ παι­δι­ά­στι­κη φω­νὴ κε­λά­η­δη­σε.

      «Μά­βρ’ εἶ­ν’ ἡ νύ­χτα στὰ βου­νά…» (Ἀ­φτὸ τὸ τρα­γού­δι εἴ­τα­νε τό­τες τὸ πιὸ συ­νη­θι­σμέ­νο τρα­γού­δι τῶν σκλα­βω­μέ­νων Ἑλ­λή­νων.)

      Μπαμ!, μπάμ!, μπάμ!…
      Οἱ Γερ­μα­να­ρά­δες κι οἱ τσο­λιά­δες τὴ βά­λα­νε στὸ ση­μά­δι καὶ τὴ σκο­τώ­σα­νε σὰν που­λί. Καὶ τὸ που­λὶ σω­ρι­ά­στη­κε χά­μου, μιᾶς φού­χτας σῶ­μα κι ἀ­πέ­ραν­τη ψυ­χή. Ἡ ψυ­χὴ ὅ­λης τῆς Ἑλ­λά­δας.
      Πε­ρα­σμέ­να με­σά­νυ­χτα, τὴν ὥ­ρα ποὺ οἱ καμ­πά­νες δι­α­λα­λού­σα­νε τὴ γέν­νη­ση τοῦ «Σω­τῆ­ρος», πέ­σα­νε ξαφ­νι­κὰ στὸ χω­ριὸ οἱ ἀν­τάρ­τες – καὶ να­ζῆ­δες καὶ «δι­κοὶ» κι ὁ πρό­ε­δρος πλη­ρώ­σαν μὲ τὴ ζω­ή τους τὸ ἄ­ναν­τρό τους ἔγ­κλη­μα.
      Κι ὕ­στε­ρα;
      Ὕ­στε­ρ’ ἀ­πὸ ἕ­να χρό­νο ἡ «ἐ­λευ­θε­ρί­α» εἶ­χε κυ­νη­γη­θεῖ στε­ριᾶς καὶ πε­λά­ου ἀ­π’ ὅ­λη τὴν Ἑλ­λά­δα. Ἀλ­λὰ κά­θε Χρι­στού­γεν­να, με­τὰ τὰ με­σά­νυ­χτα, οἱ χα­ρού­με­νοι ἀν­τί­λα­λοι τῆς καμ­πά­νας δὲν μπο­ρ­οῦ­νε νὰ πνί­ξου­νε τὸ θλι­βε­ρὸ κε­λά­­δη­μα τῆς Τσί­χλας καὶ τὸ κλά­μα τῆς Πα­τρί­δας…


Πηγή: Γιὰ τὴν Χι­λι­ά­κρι­βη τὴ Λευ­τε­ριά, Δι­η­γή­μα­τα τῆς Ἀν­τί­στα­σης, Πο­λι­τι­στι­κές καὶ λο­γο­τε­χνι­κὲς ἐκ­δό­σεις, Ἀθήνα, 1961.

 

Κώ­στας Βάρ­να­λης (Πύρ­γος Βουλ­γα­ρί­ας, 1884-Ἀθή­να, 1974). Ποί­ηση, πε­ζο­γραφί­α, θέ­α­τρο, δοκί­μιο, κρι­τική, μετά­φρα­ση. Σπού­δα­σε Φι­λο­λο­γί­α στὴν Ἀθή­να. Στρα­τευμέ­νος ἰδε­ολό­γος τῆς ἀρι­στερᾶς γνώρι­σε πολ­λὲς διώξεις γιὰ τὶς ἰδέ­ες καὶ τὸ ἔργο του. Πρῶτο του βι­βλί­ο ἡ συλ­λογὴ ποι­ημά­των Κηρῆθρες (1905). Τὸ 1975, ἕνα χρό­νο μετὰ τὸν θά­νατό του κυ­κλοφό­ρη­σε ἡ ποι­η­τική του συλ­λογὴ Ὀργὴ Λα­οῦ γραμ­μέ­νη κατὰ τὴ διάρ­κεια τῆς δι­κτα­τορί­ας τῶν συ­νταγ­μα­ταρ­χῶν.


8 Φυσικές θαλάσσιες πισίνες - σπηλιές στην Ελλάδα

The 8 most beautiful natural pools and caves of greece

Μελισσάνη Κεφαλονιά :


Μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο, το Λιμνοσπήλαιο της Μελισσάνης βρίσκεται σε απόσταση 2 χιλ. βορειοδυτικά της Σάμης. Δημιουργήθηκε μετά από τυχαία πτώση της οροφής, ένα μοναδικό αξιοθέατο του νησιού.  Υπάρχει και τεχνητή είσοδος με σκαλοπάτια που επιτρέπει την επίσκεψη στο σπήλαιο. Το σπήλαιο ανακαλύφθηκε από τον Γιάννη Πετρόχειλο το 1951. Το σπήλαιο έχει βάθος απο 10 ως 40 μέτρα.




Μελισσάνη







Παπαφράγκα Μήλος:


Δίπλα στα ερείπια της αρχαίας πόλης της Φυλακωπής, στη βόρεια πλευρά της Μήλου,  βρίσκονται οι τρεις σπηλιές του Παπάφραγκα. Το σπήλαιο του Παπάφραγκα είναι μια βαθιά θαλάσσια σπηλιά με τυρκουάζ νερά και αρκετά μεγάλο βάθος.

Κάποτε ήταν  ορμητήριο πειρατών, ενώ πήρε το όνομά της από τον τελευταίο Φράγκο Παπά που χρησιμοποιούσε την παραλία για να προφυλάσσει τη βάρκα του.




Παπαφράγκα







Γαλάζια σπηλιά στο Καστελόριζο :



Στη νότια πλευρά του νησιού βρίσκεται ένα από τα εντυπωσιακότερα φυσικά μνημεία της Μεσογείου, ηΓαλάζια Σπηλιά.

Ονομάζεται και σπηλιά του Παραστά ή Φώκιαλη, γιατί εκεί ζουν πολύ συχνά φώκιες Μονάχους Μονάχους.  Παγκοσμίως γνωστό για την αντανάκλαση των σταλακτίτων του.


Έχει 75 μέτρα εσωτερικό μήκος, 40 μέτρα πλάτος και 35 ύψος.  Μόνο μικρά σκαφάκια χωρούν μέσα και εκτός από φώκιες ζουν και χιλιάδες αγριοπερίστερα.  Στον υπέροχο βυθό ζουν πολύ ενδιαφέροντα και  μοναδικά  σπάνια είδη  ψαριών.

Οι βάρκες αν δε πάρεται συνεπιβάτες κοστίζουν 20 ευρώ.

Γαλάζια σπηλιά

Γκιόλα στη Θάσο:

Στη  γυναικεία Μονή του Αρχαγγέλου Μιχαήλ. Κρεμασμένη κυριολεκτικά πάνω από τη θάλασσα στο γκρεμό φυλάσεται ένα απο τα καρφιά που σταύρωσαν το Χριστό  και ονομάζεται "τίμιος ήλιος". Υπάρχει σπηλιά με είσοδο από τη θάλασσα όπου αναβλύζει γλυκό νερό, στο οποίο αποδίδονται θαυματουργικές ιδιότητες. Ο χώρος είναι υποβλητικός, η θέα μαγική και υπάρχουν δεκάσες μύθοι για θαύματα. 

Αυτό όμως είναι τίποτα μπροστά στη Γκιόλα, Άραβες πρίγκιπες και χαρέμια ολόκληρα έρχονται να κολυμπήσουν. Χρειάζεται μεγάλο περπάτημα και αντοχή για να δεις το φυσικό αυτό θαύμα, αν δεν έχεις κότερο.

Αυτή η φυσική βραχώδες πισίνα με το ψηλό 8 μέτρα βράχο για βουτιές, προσοχή γιατί έχει μόνο 3 μέτρα βάθος. Οι τουρίστες το περιγράφουν ως μοναδικό σμαράγδι, απ το χρώμα των νερών.

Γκιόλα Θάσος
VIDEO για τη Γκιόλα.



Φόνισσα Κύθηρα 


Ο καταρράκτης της φόνισσας ή της νεραϊδας όπως τον λένε πολλοί. Μια υπέροχη λιμνούλα με καταράκτη.

Στο χωριό Μυλοπόταμος των κυθήρων θα δείτε μια μικρή πινακίδα "Νεραϊδα καταράκτης", θα σας οδηγήσει σε έναν ειδυλλιακό τόπο με τροπικό πράσινο και πανέμορφα γεφύρια. Ένα χώρος μαγικός γεμάτος δρομάκια και ρυάκια, μέσα σε μια ρεματιά, χαρακτηρισμένη σαν υψίστου φυσικού κάλλους, πλούσια σε βλάστηση με λεύκες και πλατάνια. 

Θα νομίζεται πως ζείτε κάποιο παραμύθι που θα ξεπεταχτεί ένας ευγενικός γίγαντας, νεραϊδες που ζουν στη βλάστηση και ξωτικά. Αν αντέχετε το περπάτημα σε αυτή την υπέροχη φύση θα φτάσετε στη  παραλία Καλάμι.


  Χύτρα

Στα Κύθηρα πάλι υπάρχει η βραχονησίδα Χύτρα. Εκεί υπάρχει μιας εκπληκτικής ομορφιάς σπηλιά. 

Στο νερό ζουν φώκιες και στα βράχια ένα σπάνιο υπό εξαφάνιση  είδος Μαυροπετρίτη. 

 Στο δύσβατο έδαφος της Χύτρας είναι ανθισμένο παντού το τοπικό “λουλούδι” του νησιού η “Σεμπρεβίβα” η οποία μαζεύετε τον Ιούνιο από έμπειρους ντόπιους κατοίκους λόγω των δύσκολων περασμάτων! 
Οι μοναδικοί τρόποι για να επισκεφτείς την Χύτρα είναι με δικό σου σκάφος ή με τον Καπετάν Σπύρο και το σκάφος του Αλέξανδρος!

Παρακαλώ μη πείτε σε πολλούς για τη Χύτρα ας αφήσουμε λίγο τη φύση στην ησυχία της.
Χυτρα




Παραλία Βουτούμι Παξοί


Εδώ είναι μια θάλασσα που όσοι έχουν πάει λένε πως μοιάζει με πισίνα, δεν έχουν ξαναδεί τόσο κρυστάλινα και καθάρια νερά.
 Σαν  ένα μικρό κομμάτι του παράδεισου μοναδικό στο κόσμο τα τροπικά νησιά είναι ένα τίποτα μπροστά στο Βουτούμι. Απέχει 10 λεπτά από τους Παξούς και έχει συχνά καραβάκια μέχρι τις 6 το απόγευμα.
Θα ξεχάσετε όποια άλλη παραλία έχετε δει ποτέ, μόνο πάρτε ψάθες, ομπρέλες και ψυγειάκι γιατί όλα είναι πολύ ακριβά. Συμφέρει να νοικιάσεις βάρκα (δε ζητούν δίπλωμα) έρχεται 1ον φθηνότερα για 4 άτομα και φεύγεις όποτε θέλεις, δε θα θελήσεις παρά μόνο όταν φτάσεις στα όρια αντοχής σου.

Δεν υπάρχουν τα νερά εκεί πέρα!!!!!! Αισθάνεσαι ότι βουτάς σε πισίνα...κυριολεκτικά....τοοοοοσο μα τοοοσο κρυστάλλινα!!!! Είπαν κάποιοι επισκέπτες.
 Δεύτερη χρονιά που επισκεφτήκαμε τους Παξούς - Αντίπαξους και την παραλία Βουτούμι. Τι να πει κανείς για αυτήν την παραλία;; Κολυμπάς και νιώθεις ότι είσαι στην γαλάζια λίμνη. Πραγματικά μένεις άναυδος με την ομορφιά του τοπίου, είπαν κάποιοι άλλοι.

Θα πρότεινα να πάτε Μάιο Ιούνιο ή Σεπτέμβριο Οκτώβριο γιατί Ιούλιο Αύγουστο είναι εκνευριστικά γεμάτη.




Blue caves  Ζάκυνθος

Γαλάζιες σπηλιές. Ένα θαυμάσιο φυσικό τοπίο, ιδιαίτερα το πρωί, καθώς οι ακτίνες του ήλιου δίνουν στο νερό έντονο γαλάζιο χρώμα, το οποίο αντανακλά στους τοίχους των σπηλιών.

Ένα εξαιρετικό θέαμα που μόνο με καραβάκι μπορείς να το απολαύσεις. Στην περιοχή Άσπρος Βράχος νότια από το ακρωτήρι Σκινάρι, το πιο βόρειο άκρο του νησιού, σε απόσταση 35 χιλιομέτρων από την πόλη της Ζακύνθου.


Γαλάζιες σπηλιές στη Ζάκυνθο


ΕΝΑ  ΠΟΙΗΜΑ  ΤΗΣ  ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ  ΓΩΓΟΥ....

δε θα ‘μαστε άλογα
να μας κοιτάνε στα δόντια
Οι άνθρωποι, σκέψου,
θα μιλάνε με χρώματα
κι άλλοι με νότες
να φυλάξεις μοναχά
σε μια μεγάλη φιάλη με νερό
λέξεις κι έννοιες σαν κι αυτές :
απροσάρμοστοι, καταπίεση,
μοναξιά, τιμή, κέρδος, εξευτελισμός
για το μάθημα της Ιστορίας
Είναι Μαρία, δε θέλω να λέω ψέματα,
δύσκολοι καιροί και θα’ ρθουνε κι άλλοι
δε ξέρω, μην περιμένεις κι από μένα πολλά
τόσα έζησα, τόσα έμαθα, τόσα λέω
κι απ’ όσα διάβασα ένα κράτησα καλά
Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος
Θα την αλλάξουμε τη ζωή
…παρ’ όλα αυτά Μαρία
Κατερίνα Γώγου
 Kevin-Safe-Safe-Haven

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

ΠΑΝΓΚΟΛΙΝ ΜΥΡΜΗΓΚΟΦΑΓΟΣ-- World's Weirdest - Pangolin



Το ξέρετε το Πανγκολίν;
Είναι ένα είδος μυρμηγκοφάγου , αρματωμένου με σκληρές φολίδες και τεράστια γαμψά νύχια....
Μια μακρυά γλώσσα τον κάνει φόβο και τρόμο για τις μυρμηγκοφωλιές....
Με τα νύχια σκάβει τις φωλιές και με τη κολλώδη γλώσσα του μπορεί να φάει χιλιάδες μυρμήγκια...
Βέβαια η αντεπίθεση είναι αναπόφευκτη ειδικά στα ευαίσθητα σημεία του, μάτια που εύκολα τα κλείνει αλλά και στα αυτιά που με ειδικές βαλβίδες τα κλείνει και αποσοβεί τον κίνδυνο....
Όλα αυτά περιγράφονται σε ένα υπέροχο 2λεπτο video και με το πλεονέκτημα της εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων.....

                            ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!

Για περισσότερα από 120 χρόνια, η Αφροδίτη πίνακα του Codex-ένα αρχαίο Μάγια βιβλίο της Δρέσδης που περιέχει αστρονομικών δεδομένων υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για τους μελετητές σε όλο τον κόσμο. Η ακρίβεια των παρατηρήσεών του, ιδιαίτερα ο υπολογισμός της ένα είδος «δίσεκτο έτος» στο ημερολόγιο των Μάγιας, κρίθηκε ένα εντυπωσιακό περιέργεια χρησιμοποιούνται κυρίως για την αστρολογία.
Αλλά UC Santa Barbara του Gerardo Aldana, καθηγητής ανθρωπολογίας και σπουδών Chicana και τσικάνες, πιστεύει ότι η Αφροδίτη πίνακας έχει παρεξηγηθεί και πολύ υποτιμημένη.
Σε ένα νέο άρθρο περιοδικού, Aldana κάνει την υπόθεση ότι η Αφροδίτη πίνακας αντιπροσωπεύει μια αξιοσημείωτη καινοτομία στα μαθηματικά και την αστρονομία, και ευδιάκριτα Μάγια επίτευγμα. "Γι 'αυτό είμαι αυτό καλώντας« ανακάλυψη ανακάλυψη, »εξήγησε,« γιατί δεν είναι μόνο η ανακάλυψή τους, είναι όλα τα παρωπίδες που έχουμε, ότι έχουμε κατασκευαστεί και τεθεί σε εφαρμογή που μας εμποδίζουν να δούμε ότι αυτό ήταν τη δική τους πραγματική επιστημονική ανακάλυψη που έγινε από Μάγια ανθρώπους σε ένα Μάγια πόλη. "

multitasking επιστήμη

χαρτί Aldana του, "Ανακαλύπτοντας Ανακάλυψης: Chich'en Itza, η Δρέσδη Codex Αφροδίτη πίνακα και 10ο αιώνα Μάγια Αστρονομική Καινοτομίας», στην Εφημερίδα της Αστρονομίας στον Πολιτισμό, συνδυάζει τη μελέτη των Μάγιας ιερογλυφικά (επιγραφική), την αρχαιολογία και την αστρονομία για να παρουσιάσει μια νέα ερμηνεία της Αφροδίτης πίνακα, η οποία παρακολουθεί τις παρατηρήσιμες φάσεις του δεύτερου πλανήτη από τον ΉλιοΧρησιμοποιώντας αυτή τη διεπιστημονική προσέγγιση, όπως είπε, μια νέα ανάγνωση του πίνακα δείχνει ότι η μαθηματική διόρθωση του "ημερολογίου Αφροδίτης» τους -a εξελιγμένα καινοτομία ήταν πιθανότατα αναπτύχθηκε στην πόλη της Chich'en Itza κατά τη διάρκεια του Terminal Classic περιόδου (AD 800- 1000). Τι περισσότερο, οι υπολογισμοί μπορεί να γίνει υπό την αιγίδα του K'ak «U Pakal K'awiil, μία από τις πιο εξέχουσες ιστορικές προσωπικότητες της πόλης.
"Αυτό είναι το μέρος που θεωρώ ότι είναι πιο ικανοποιητική, ότι όταν έχουμε εδώ, είμαστε κοιτάζοντας το έργο ενός ατόμου Μάγια, και θα μπορούσαμε να τον ή την κλήση ένας επιστήμονας, αστρονόμος," δήλωσε ο Aldana. "Αυτός ο άνθρωπος, ο οποίος είναι μάρτυρες γεγονότων σε αυτό το σημείο της πόλης κατά τη διάρκεια αυτής της πολύ συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δημιούργησε, μέσα από τη δική τους δημιουργικότητα, αυτή η μαθηματική καινοτομία."

Η Αφροδίτη Πίνακας

Οι μελετητές έχουν από καιρό γνωστό ότι η Πρόλογος στην Αφροδίτη πίνακα, Σελίδα 24 της Δρέσδης Κώδικα, που περιέχονται τι Aldana ονομάζεται «μαθηματική λεπτότητα» σε ιερογλυφική ​​κείμενο. Μπορούν ακόμη και ήξερε τι ήταν για: να χρησιμεύσει ως μια διόρθωση για τις παράτυπες κύκλο της Αφροδίτης, η οποία είναι 583,92 ημέρες. "Έτσι, αυτό σημαίνει ότι εάν κάνετε τίποτα σε ένα ημερολόγιο που βασίζεται σε ημέρες ως βασική μονάδα, υπάρχει πρόκειται να είναι ένα λάθος που περιέρχεται," Aldana εξήγησε. Είναι η ίδια αρχή που χρησιμοποιείται για δίσεκτα έτη στο Γρηγοριανό ημερολόγιο. Οι μελετητές καταλάβει τα μαθηματικά για άλμα της Αφροδίτης πίνακα του στη δεκαετία του 1930, Aldana είπε, «αλλά το ερώτημα είναι, τι σημαίνει αυτό; Μήπως το ανακαλύψετε τον τρόπο πίσω στο 1ο αιώνα π.Χ.;Μήπως το ανακαλύψετε στο 16ο; Πότε θα το ανακαλύψουν και τι σημαίνει για αυτούς; Και αυτό είναι όπου έχω έρθει σε. "
Ξετυλίγοντας το μυστήριο απαίτησε Aldana χρησιμοποιούν ένα μοναδικό σύνολο των δεξιοτήτων. Η πρώτη εμπλέκονται επιγραφική, και αυτό οδήγησε σε μια σημαντική εξέλιξη: Σε μελετώντας προσεκτικά τα ιερογλυφικά του τραπεζιού, ήρθε να συνειδητοποιήσουμε ότι ένα βασικό ρήμα, k'al, είχε μια διαφορετική έννοια από ό, τι παραδοσιακά ερμηνεύεται. Που χρησιμοποιούνται σε όλο το πίνακα, k'al σημαίνει "να επισυνάψουν» και, στην ανάγνωση Aldana, είχε μια ιστορική και κοσμολογική σκοπό.

Επανεξέταση υποθέσεων

Αυτό ανακάλυψη τον οδήγησε να αμφισβητήσει τις υποθέσεις του τι είναι η Μάγια γραφέας που έχει συντάξει το κείμενο είχε κάνει στον πίνακα. Οι αρχαιολόγοι και άλλοι μελετητές θα μπορούσε να δει τις παρατηρήσεις της Αφροδίτης ήταν ακριβή, αλλά επέμεινε ότι βασίστηκε στην αριθμολογία. "Αυτοί [η Μάγια] ήξερε ότι ήταν λάθος, αλλά η αριθμολογία ήταν πιο σημαντικό. Και αυτό είναι ό, τι έχουν οι μελετητές έχουν πει για τα τελευταία 70 χρόνια », δήλωσε ο Aldana.

Ο Πρόλογος της Αφροδίτης πίνακα της Δρέσδης Codex, πρώτο τμήμα στα αριστερά, και οι τρεις πρώτες σελίδες του πίνακα. Credit: Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια - Σάντα Μπάρμπαρα
"Έτσι, αυτό που λέω είναι, ας βήμα πίσω και να κάνει μια διαφορετική υπόθεση», συνέχισε. "Ας υποθέσουμε ότι είχαν ιστορικά αρχεία και κρατούσαν ιστορικά αρχεία των αστρονομικά γεγονότα και είχαν τα διαβούλευση στο μέλλον, ακριβώς ό, τι έκαναν οι Έλληνες και οι Αιγύπτιοι και όλοι οι άλλοι. Αυτό είναι ό, τι έκαναν. Συνέχισαν αυτά για μεγάλο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια βρήκαν μοτίβα μέσα σε αυτές. Η ιστορία της Δυτικής αστρονομία βασίζεται εξ ολοκλήρου σε αυτή την υπόθεση. "
Να δοκιμάσει νέα παραδοχή του, Aldana στράφηκε σε μια άλλη Μάγια αρχαιολογικό χώρο, Κοπάν στην Ονδούρα. Ο πρώην πόλη-κράτος έχει το δικό του ρεκόρ της Αφροδίτης, η οποία συνδυάζεται ως ένα ιστορικό ρεκόρ των παρατηρήσεων στο Dresden Codex. "Τώρα είμαστε ακριβώς λέει, ας ρίξουμε αυτά τα ιστορικά αρχεία και όχι αριθμολογία», είπε. "Και όταν το κάνεις αυτό, όταν το βλέπετε ως ιστορικό ρεκόρ, αλλάζει την ερμηνεία."

Κάνοντας τα κομμάτια μαζί

Το τελευταίο κομμάτι του παζλ ήταν αυτό Aldana, των οποίων πτυχίο ήταν στη μηχανολογία, αποκαλεί «η μηχανή», ή πώς τα κομμάτια ταιριάζουν μεταξύ τους. Οι μελετητές γνωρίζουν οι Μάγια είχαν ακριβείς παρατηρήσεις της Αφροδίτης, και Aldana θα μπορούσε να δει ότι ήταν ιστορική, όχι αριθμολογική. Το ερώτημα ήταν, γιατί; Μια υπόδειξη θέσει πάνω από 500 χρόνια στο μέλλον: Νικόλαος Κοπέρνικος.
Το μεγάλο Πολωνό αστρονόμο σκόνταψε στο ηλιοκεντρικό σύμπαν, ενώ προσπαθώ να καταλάβω τις προβλέψεις για το μέλλον της ημερομηνίας του Πάσχα, ένα δύσκολο κατόρθωμα που απαιτεί καλή μαθηματικά μοντέλα. Αυτό είναι ό, τι είδε Aldana στην Αφροδίτη πίνακα."Χρησιμοποιούν Venus όχι μόνο να χαράξει αυστηρά, όταν επρόκειτο να εμφανιστεί, αλλά ήταν το χρησιμοποιεί για το τελετουργικό τους κύκλους τους", εξήγησε. "Είχαν τελετουργικό δραστηριότητες, όταν ολόκληρη η πόλη θα έρθουν μαζί και θα κάνουμε ορισμένα γεγονότα που βασίζονται στην παρατήρηση της Αφροδίτης. Και αυτό πρέπει να έχει ένα βαθμό ακρίβειας, αλλά δεν πρέπει να έχουν συντριπτική ακρίβεια. Όταν αλλάξει αυτό την προοπτική του, «Τι βάζοντας αυτούς τους κύκλους μαζί για;» αυτή είναι η τρίτη συνιστώσα. "
Κάνοντας αυτά τα κομμάτια μαζί, Aldana βρέθηκε υπήρξε μια μοναδική χρονική περίοδος κατά τη διάρκεια της κατοχής της Chichen'Itza όταν ένας αρχαίος αστρονόμος στο ναό που χρησιμοποιήθηκε για να παρατηρήσουν την Αφροδίτη θα έχουν δει τις προόδους του πλανήτη και ανακάλυψε ότι ήταν ένας βιώσιμος τρόπος για να διορθώσει το ημερολόγιο και να ορίσετε τελετουργικό εκδηλώσεις τους.
"Εάν λένε ότι είναι απλά αριθμολογία ότι η ημερομηνία αυτή αντιστοιχεί σε? δεν είναι βασισμένο σε κάτι που μπορείτε να δείτε. Και αν πείτε, "Είμαστε ακριβώς πρόκειται να τους [οι διορθώσεις γραπτών] χειραγωγήσουν μέχρι να μας δώσουν την πιο ακριβή τροχιά,« δεν είστε περιορίζοντας όλο αυτό το πράγμα σε κάθε ιστορική στιγμή », είπε. "Εάν, από την άλλη πλευρά, λέτε," Αυτό βασίζεται σε ένα ιστορικό ρεκόρ, «που πρόκειται να καρφώσετε κάτω από το εύρος των δυνατοτήτων. Και αν σας πω ότι ήταν ότι διόρθωση για ένα ορισμένο είδος του σκοπού, τότε ξαφνικά έχετε ένα πολύ μικρό παράθυρο, όταν θα μπορούσε να συμβεί αυτή η ανακάλυψη. "

Ένα Μάγια επίτευγμα

Με νέα ερμηνεία του έργου, Aldana είπε ότι βάζει την Αφροδίτη Πίνακας σε πολιτιστικό πλαίσιο.Ήταν ένα επίτευγμα των Μάγια επιστήμης, και όχι μια αριθμολογική παραξενιά. Εμείς ποτέ δεν μπορεί να ξέρει ακριβώς ποιος έκανε την ανακάλυψη αυτή, σημείωσε, αλλά αναδιατύπωση ως ένα ιστορικό έργο της επιστήμης επιστρέφει στους Μάγια.
"Δεν έχω ένα όνομα για το συγκεκριμένο άτομο, αλλά έχω ένα όνομα για το πρόσωπο που είναι ίσως ένα από τα στοιχεία αρχή κατά τη στιγμή", δήλωσε ο Aldana. «Είναι το είδος των πραγμάτων που ξέρετε ποιος είναι ο Πάπας ήταν, αλλά δεν ξέρετε το όνομα του Κοπέρνικου.Ξέρετε ο Πάπας ήταν να τον δώσει αυτό το φορτίο, αλλά το άτομο που το έκανε; Δεν του ή το όνομά της γνωρίζει. "
Πηγή: Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια - Σάντα Μπάρμπαρα

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...