Σάββατο 22 Ιουνίου 2024

Διάλεξε την αλήθεια… την αληθινή, γιατί υπάρχουν κι άλλες…

Διάλεξε την αλήθεια… την αληθινή, γιατί υπάρχουν κι άλλες…

Εν πρώτοις η αλήθεια είναι μία… ή μήπως όχι; Υπάρχει η δική μου αλήθεια, η δική σου… και η αληθινή, δηλαδή η αντικειμενική. Όταν μιλάμε για αλήθεια, δεν θα έπρεπε αυτό να ‘χει να κάνει με το τι με βολεύει, τι με παρουσιάζει θύμα κι όχι θύτη, τι με κάνει να φαίνομαι σωστή κι αρεστή στους άλλους ή απλώς δεν μου αλλάζει κεκτημένα και δεδομένα. Όταν μιλάμε για αλήθεια κι αποδοχή αυτής, σημαίνει ότι σκύβω το κεφάλι αν φταίω. Σημαίνει ότι ανοίγω και το μυαλό πέρα από τα μάτια. Αναγνωρίζω την αξία να σφάλλω ως άνθρωπος με ελαττώματα, αδυναμίες και πάθη, αλλά να επανορθώνω κιόλας με πράξεις, ξεκινώντας ωστόσο με μια απολογία βγαλμένη απ’ της ψυχής τα βάθη.

Αν επιλέξω το δρόμο της αλήθειας να πορευτώ, οφείλω να επιλέξω με αντικειμενικά κριτήρια την πραγματική κι αυτό θέλει θάρρος αφού ενέχει συνέπειες. Θέλει υπέρβαση του εγωισμού και ατόφιο συναίσθημα για τον άλλον.
Μην ισχυρίζεσαι ότι είσαι υπέρμαχος της αλήθειας και θεματοφύλακας ήθους, αν η επιλογή σου είναι ο τρόπος που εσύ βλέπεις τα πράγματα και κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια.
Όχι… δε σε υποχρεώνω μήτε τη δική μου αλήθεια να ενστερνιστείς… αν μπορούσες να τη δεις, θα τη σεβόσουν κιόλας προφανώς. Διάλεξε όμως την πιο δίκαιη εκδοχή για να γίνεις αποδέκτης του δικού μου σεβασμού. Διάλεξε το πιο σκληρό της πρόσωπο κι ας πονάει, γιατί μόνο έτσι έχει νόημα.

Σκέψου… τι ελπίδες μπορεί να έχει μια ζωή χωρίς να διέπεται από αλήθεια;
Αλήθεια θα λέω, θα πιστεύω, θα πράττω και θα έχω σημαία όσο μπορώ. Αν αντέχεις διαχώρισέ την από συμφέροντα, φόβους κι ανασφάλειες. Κοίτα την κατάματα και κάνε την μαξιλάρι να κοιμάσαι τις νύχτες. Σύγκρινέ την με ό,τι άλλο αν τολμάς και χτίσε ζωή επενδύοντας σε οτιδήποτε εκτός από αυτή… κι έλα να μου δείξεις έπειτα την ευτυχία! Γίνε τόσο αληθής κι αληθινός όσο η αντικειμενική αλήθεια κι ως εκ τούτου, πείσε με πως δεν αξίζει τον κόπο.


https://thewomen.gr/
Θώμη Μπαλτσαβιά

Συντάκτης

  • Θώμη Μπαλτσαβιά

    Είμαι η Θώμη, αγαπώ τους ανθρώπους και λατρεύω να γράφω καταθέτοντας την ψυχή μου… κι αν αυτό συγκινεί είμαι ευτυχής… κι αν μπορώ να βοηθώ έτσι… είμαι πιο ευτυχής!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εντυπωσιακό αρχαιολογικό εύρημα σε πολυκατοικία στο κέντρο του Βόλου – Απίστευτη αποκάλυψη (βίντεο)

  Εντυπωσιακό αρχαιολογικό εύρημα σε πολυκατοικία στο κέντρο του Βόλου – Απίστευτη αποκάλυψη (βίντεο)   02/07/2024 - 8:23 Σε μία συγκλονιστι...