Έκθεση: «Etched by Light: Photogravures from the Collection, 1840-1940» στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον
Ημερομηνίες έκθεσης: 15 Οκτωβρίου 2023 – 4 Φεβρουαρίου 2024
Επιμελητές: Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η Sarah Greenough, ανώτερη επιμελήτρια και επικεφαλής του τμήματος φωτογραφίας, με την Andrea Coffman, υπεύθυνη συλλογής στο τμήμα φωτογραφιών, και οι δύο στην Εθνική Πινακοθήκη Τέχνης.
Charles Nègre (Γαλλικά, 1820-1880)
Καθεδρικός Ναός Chartres – Portico du Midi 12ος αιώνας
γ. 1854, τυπωμένο γ. 1857
Photogravure
Image: 53 x 73 cm (20 7/8 x 28 3/4 in.)
Φύλλο: 59,3 x 80 cm (23 3/8 x 31 1/2 in.)
National Gallery of Art, Washington, The Sarah and William L Walton Fund
Η διαδικασία φωτοχαρακτικής, η οποία εκτυπώνει φωτογραφίες με μελάνι σε χαρτί, παράγει εικόνες λαχταριστής διαύγειας.
Στη «φωτομηχανική διαδικασία, η οποία ονομάστηκε φωτοχαρακτική, μια φωτογραφική εικόνα χαράσσεται σε μια πλάκα εκτύπωσης, τρίβεται μελάνι στην χαραγμένη επιφάνεια, ένα υγρό φύλλο χαρτιού τοποθετείται στην κορυφή της πλάκας και τα δύο περνούν μέσα από τυπογραφείο για να μεταφέρετε το μελάνι σε χαρτί.» (Δελτίο τύπου)
Οι εκτυπώσεις είναι πλούσιες τονικά και έχουν μια ομαλή, συνεχή τονική γκάμα και, ανάλογα με την επιλογή χαρτιού και μελανιών, μπορούν να παραχθούν σε ποικιλία χρωμάτων και υφών. Ενώ η διαδικασία είναι χρονοβόρα και εντατική, τίποτα –εκτός ίσως από μια πλατινένια εκτύπωση που αναπτύχθηκε στο Amidol ή κάτι παρόμοιο του οποίου το αρνητικό έχει αναπτυχθεί στον προγραμματιστή Pyro– δεν πλησιάζει την ομορφιά και την τονικότητα της γκραβούρας. «Αυτή η περίπλοκη, επίπονη και χρονοβόρα μέθοδος παράγει εικόνες με πλούσιους τόνους και μια αίσθηση φωτός, βάθους και ρεαλισμού».
«Η διαδικασία προσφέρει τα πιο εξελιγμένα φωτομηχανικά μέσα για την αναπαραγωγή μεγάλων εκδόσεων διατηρώντας παράλληλα το ζεστό μαύρο και τις λεπτές αποχρώσεις του γκρι. Αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1930, αλλά ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος έβαλε τέλος στη δημοτικότητά του λόγω του κόστους και της διαθεσιμότητας. Καθώς το πνεύμα του πρακτικού πειραματισμού επέστρεψε στη φωτογραφία τη δεκαετία του 1960, ο Jon Goodman (γενν. 1953) πιστώνεται για την αναβίωσή του και επαινείται για τη δημιουργία πολυτελών χαρτοφυλακίων με τα έργα των διάσημων φωτογράφων Paul Strand (1890-1976) και Edward. Steichen (1879-1973).»1
Μερικές από τις πιο όμορφες φωτογραφίες που έχουν γίνει ποτέ εκτυπώνονται με τη διαδικασία της φωτογραβύρας. Ο Alfred Stieglitz (Αμερικανός, 1864-1946), αυτός ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης, εκδότης και δάσκαλος, τα χρησιμοποίησε εκτενώς στο τριμηνιαίο φωτογραφικό του περιοδικό Camera Work (1903-1917).
Μία από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες όλων των εποχών, η Wall Street του Paul Strand (1915) είναι γνωστή μόνο σε δύο εκλεκτής ποιότητας εκτυπώσεις από πλατινένιο παλλάδιο, αλλά εμφανίζεται πιο συχνά στην αναπαραγωγή ως εκτύπωση φωτογκραβούρα, κυρίως στο Camera Work Number του Stieglitz 48 Οκτωβρίου 1916 (βλ. παρακάτω ). « Η Wall Street έγινε μια από τις πιο διάσημες εικόνες του λόγω της προθυμίας του να την αναπαράγει σε διάφορα φωτογραφικά μέσα και σε διαφορετικές περιόδους της καριέρας του». (Ιστότοπος του Μουσείου Τέχνης της Φιλαδέλφειας)
Έτσι, η αναπαραγωγιμότητα της διαδικασίας της φωτοχαρακτικής οδήγησε στην ευρύτερη διανομή όμορφων φωτογραφιών. Το σημαντικότερο είναι ότι αυτές οι τυπωμένες στο χέρι φωτομηχανικές εκτυπώσεις εξακολουθούν να διατηρούν μια αύρα –της πραγματικότητας, της παρουσίας και του χεριού του καλλιτέχνη, πνεύμα αν θέλετε– σε αντίθεση με πολλές αναπαραγωγές σε μεταγενέστερα βιβλία φωτογραφίας.
Ο Δρ Μάρκους Μπουνιάν
1/ Robin O’Dell. "The Photogravure Process", στον ιστότοπο του Μουσείου Φωτογραφικών Τεχνών της Φλόριντα , 15 Νοεμβρίου 2020 [Διαδικτυακός] Αναφορά 26/01/2024
Ευχαριστώ πολύ την Εθνική Πινακοθήκη Τέχνης που μου επέτρεψε να δημοσιεύσω τις φωτογραφίες στην ανάρτηση. Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγαλύτερη έκδοση της εικόνας.
Paul Strand (Αμερικανός, 1890-1976)
Νέα Υόρκη [Wall Street]
Negative 1915; εκτύπωση 1916
Photogravure
From Camera Work. Αριθμός 48. Alfred Stieglitz (Αμερικανός, 1864-1946) εκδότης
Εικόνα: 13 × 16,2 cm (5 1/8 × 6 3/8 in.)
Φύλλο: 27,8 × 19,7 cm (10 15/16 × 7 3/4 in.) )
The J. Paul Getty Museum, Los Angeles
Public domain
Σημείωση: Από όσο γνωρίζω, αυτή η φωτογραφία δεν υπάρχει στην έκθεση.
Ανακαλύψτε ένα συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία της φωτογραφίας, καθώς καινοτόμοι επαγγελματίες αναζήτησαν και τελειοποίησαν μια μέθοδο παραγωγής πανομοιότυπων φωτογραφικών εκτυπώσεων με μελάνι. Η διαδικασία, που ονομάστηκε photogravure, έδωσε μερικές από τις πιο όμορφες φωτογραφίες που έγιναν ποτέ – με λεπτές ανταύγειες, πλούσια μαύρα, εξαιρετικά πλούσιο τονικό εύρος και βελούδινη ματ επιφάνεια. Το Etched by Light: Photogravures from the Collection, 1840-1940 αφηγείται την ιστορία των πρώτων 100 ετών αυτής της διαδικασίας. Καλλιτέχνες και επιστήμονες που εργάζονταν σε όλη την Ευρώπη από τη δεκαετία του 1840 έως τη δεκαετία του 1870, ανακάλυψαν ότι πανομοιότυπες φωτογραφικές εκτυπώσεις με βάση το ασήμι όχι μόνο ήταν δύσκολο να γίνουν, αλλά και ξεθώριαζαν γρήγορα. Βασιζόμενοι στις ανακαλύψεις ο ένας του άλλου, καινοτόμοι όπως ο William Henry Fox Talbot, ο Hippolyte Fizeau και ο Charles Nègre τελειοποίησαν έναν τρόπο να χαράξουν μια φωτογραφική εικόνα σε μια χαλκογραφία και να την εκτυπώσουν με μελάνι. Στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, φωτογράφοι όπως ο James Craig Annan και ο Peter Henry Emerson χρησιμοποίησαν αυτή τη διαδικασία για να δείξουν την καλλιτεχνική φύση της φωτογραφίας, ενώ λίγο αργότερα φωτογράφοι όπως οι Alfred Stieglitz, Man Ray και Laure Albin-Guillot χρησιμοποίησαν την τεχνική για να δημιουργούν μεγάλες, τολμηρές εικόνες που διαδίδουν ευρέως. Συμπεριλαμβανομένων 46 φωτογκραβούρων και 5 δεμένων τόμων εικονογραφημένων με φωτογκραβούρες, πολλές από τις οποίες δεν είχαν εκτεθεί ποτέ στο παρελθόν, το Etched by Light δείχνει πώς αυτά τα έργα, μέσω του πολλαπλασιασμού τους, συνέβαλαν στη διαμόρφωση της συλλογικής μας οπτικής εμπειρίας.
Bisson Brothers. Louis-Auguste Bisson (Γαλλικά, 1814-1876) και Auguste-Rosalie Bisson (Γαλλικά, 1826-1900)
Notre-Dame
1850s
Ηλιογράφημα σε φύλλο chine colle
: 35,7 x 27,3 cm (14 103 x 14)
National Gallery of Art, Washington, Alfred H. Moses and Fern M. Schad Fund
Public domain
Joseph Cundall (British, 1818-1895) και Robert Howlett (British, 1831-1858)
Crimean Braves – Men of the Trenches and Battlefields in the Crimea
1856
Photogalvanograph proof on chine sticked
Plate: 31 x 25cm (1293/1291) /16 ίντσες)
Φύλλο: 55,8 x 38 cm (21 15/16 x 14 15/16 ίντσες)
National Gallery of Art, Washington, Alfred H. Moses and Fern M. Schad Fund
Public domain
Peter Henry Emerson (Βρετανός, 1856-1936)
A Winter's Morning
1887
Photogravure
Image: 17,7 x 28,7 cm (6 15/16 x 11 5/16 in.)
Φύλλο: 21,5 x 32,4 cm (8 7/1234 x 8 ίντσες)
Βάση: 40 x 50,8 cm (15 3/4 x 20 ίντσες)
National Gallery of Art, Washington, Carolyn Brody Fund and Robert B. Menschel and the Vital Projects
Peter Henry Emerson (Βρετανικός γεννημένος στην Κούβα, 1856-1936)
The Poacher – A Hare in View
1888 Φωτογραφία
φωτογραφίας
: 28,5 x 23,7 cm (11 1/4 x 9 5/16 in.)
Φύλλο: 30,5 x 25,7 cm (12 x 10 1/8 in.)
National Gallery of Art
Gift of Mary and Dan Solomon and Patrons' Permanent Fund
Public domain
Peter Henry Emerson (Βρετανικός γεννημένος στην Κούβα, 1856-1936)
The Poacher – A Hare in View (λεπτομέρεια)
1888
Photogravure
Εικόνα: 28,5 x 23,7 cm (11 1/4 x 9 5/16 in.)
Φύλλο: 30,5 x 25,7 cm ( 12 x 10 1/8 in.)
National Gallery of Art
Gift of Mary and Dan Solomon and Patrons' Permanent Fund
Public domain
James Craig Annan (British, 1864-1946)
A Black Canal
1894
Photogravure
Image: 9,1 x 12,6 cm (3 9/16 x 4 15/16 in.)
Φύλλο: 9,6 x 12,8 cm (3 3/4 x 5 1/16 in.)
National Gallery of Art
Pepita Milmore Memorial Fund and Robert B. Menschel and the Vital Projects Fund
Peter Henry Emerson (Βρετανικός γεννημένος στην Κούβα, 1856-1936)
Marsh Leaves
Published 1895
1 vol: ill: 16 photogravures on wove paper
Μέγεθος σελίδας: 28,4 x 18,4 cm (11 3/16 x 7 1/4 in.)
National Gallery of Art , Washington, Gift of Harvey S. Shipley Miller and J. Randall Plummer, προς τιμήν της 50ης επετείου της Εθνικής Πινακοθήκης Τέχνης
Clarence H. White (American, 1871-1925)
Άνοιξη
1899
Photogravure overmated και τοποθετημένη σε γκρι υφαντό χαρτί
Εικόνα (θέα): 12,9 x 13 cm (5 1/16 x 5 1/8 ίντσες)
Ματ: 28,5 x 19,5 cm (11 1/4 x 7 11/16 ίντσες)
Στήριγμα: 38 x 27,8 cm (14 15/16 x 10 15/16 ίντσες)
National Gallery of Art, Washington, Anonymous Gift
Public domain
Mathilde Weil (Αμερικανίδα, 1872-1942)
Beatrice
1899
Φωτογραφική χαρά σε σέπια σε κολάζ πορσελάνης τοποθετημένη σε χαρτί κρεμ ύφανσης
Εικόνα: 16,7 x 9 cm (6 9/16 x 3 9/16 ίντσες)
Φύλλο: 18,8 x 104 cm (73/104). 8 x 4 1/8 ίντσες)
Στήριγμα: 37,8 x 27,8 cm (14 7/8 x 10 15/16 ίντσες)
National Gallery of Art, Washington, Anonymous Gift
Clarence H. White (American, 1871-1925)
Edge of the Woods, Evening
1900
Photogravure
Image: 14,5 x 10,1 cm (5 11/16 x 4 in.)
Φύλλο: 28,5 x 19,8 cm (11 1/4 x 713 16 in.)
National Gallery of Art
Robert B. Menschel and the Vital Projects Fund
Public domain
Clarence H. White (American, 1871-1925)
Morning
c. 1905
Photogravure
Image: 20,2 x 15,5 cm (7 15/16 x 6 1/8 in.)
Mount: 20,7 x 16,2 cm (8 1/8 x 6 3/8 in.)
National Gallery of Art Washington, Robert B. Menschel και το Vital Projects Fund
Public domain
Το Etched by Light: Photogravures from the Collection, 1840-1940 αφηγείται τη συναρπαστική ιστορία της αναζήτησης για εύρεση και τελειοποίηση ενός τρόπου εκτύπωσης φωτογραφιών με μελάνι. Η διαδικασία, που ονομάστηκε photogravure, οδήγησε σε μερικές από τις πιο όμορφες φωτογραφίες που έγιναν ποτέ – με λεπτές ανταύγειες, πλούσια μαύρα, εξαιρετικά πλούσιο τονικό εύρος και βελούδινη ματ επιφάνεια. Παρουσιάζοντας 40 φωτογκραβούρες και 4 δεμένους τόμους που εικονογραφήθηκαν μαζί τους (πολλοί που αποκτήθηκαν πρόσφατα και εκτέθηκαν εδώ για πρώτη φορά), το Etched by Light δείχνει πώς αυτή η διαδικασία επέτρεψε στις φωτογραφίες να κυκλοφορήσουν ευρέως και να συμβάλουν στη διαμόρφωση της συλλογικής μας οπτικής εμπειρίας. Η έκθεση είναι ανοιχτή από τις 15 Οκτωβρίου 2023 έως τις 4 Φεβρουαρίου 2024, στο Δυτικό Κτήριο της Εθνικής Πινακοθήκης Τέχνης.
«Ανακαλύψτε ένα συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία της φωτογραφίας, καθώς καινοτόμοι επαγγελματίες ανέπτυξαν μια μέθοδο παραγωγής φωτογραφικών εκτυπώσεων με μελάνι», δήλωσε η Sarah Greenough, ανώτερη επιμελήτρια και επικεφαλής του τμήματος φωτογραφίας στην Εθνική Πινακοθήκη Τέχνης. «Συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών από τη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης, αυτή η έκθεση δείχνει τον κομβικό ρόλο που έπαιξαν οι φωτογκραβούρες στην ιστορία της φωτογραφίας, επιτρέποντας τη δημιουργία και την ευρεία διάδοση των τονικά πλούσιων και διαρκών εκτυπώσεων».
Σχετικά με την Έκθεση
Από τις απαρχές της, η φωτογραφία έφερε επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκαν οι εικόνες και διαδόθηκε η γνώση για τον οπτικό κόσμο. Αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 1840, καλλιτέχνες και επιστήμονες που εργάζονταν σε όλη την Ευρώπη ανακάλυψαν ότι είχε μειονεκτήματα. Η διαδικασία της δαγκεροτυπίας, που αναπτύχθηκε από τον Louis-Jacques-Mandé Daguerre, δημιούργησε εκπληκτικά ζωντανές εικόνες, αλλά καθεμία ήταν μοναδική και μπορούσε να αντιγραφεί μόνο με τη λήψη άλλης φωτογραφίας. Η αρνητική / θετική διαδικασία του William Henry Fox Talbot υπόσχεται περισσότερες υποσχέσεις, αλλά οι εκτυπώσεις του με χλωριούχο ασήμι ξεθώριασαν όταν εκτέθηκαν στο φως. Οι πρώτοι επαγγελματίες έμαθαν επίσης ότι ήταν δύσκολο να γίνουν πολλές πανομοιότυπες εκτυπώσεις που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε βιβλία ή περιοδικά, λόγω των μεταβλητών του χαρτιού και των χημικών ουσιών που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή εκτυπώσεων. Τέτοια εμπόδια, τουλάχιστον αρχικά, ματαίωσαν τις ελπίδες τους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες αυτού του νέου μέσου.
Χωρισμένο σε τρεις ενότητες, το Etched by Light παρακολουθεί την αναζήτηση – που εκτυλίσσεται σε 100 χρόνια – για μια διαδικασία εκτύπωσης φωτογραφιών με μελάνι, οι οποίες ήταν πιο σταθερές από τις παραδοσιακές φωτογραφικές εκτυπώσεις με βάση το ασήμι. Μετακινείται από τα πειράματα στη δεκαετία του 1840 και του 1850 από Γάλλους και Βρετανούς φωτογράφους όπως οι Armand-Hippolyte-Louis Fizeau, Charles Nègre και Talbot, οι οποίοι ανακάλυψαν τα χημικά και τεχνικά στοιχεία που απαιτούνται για την εκτύπωση φωτογραφιών με μελάνι, στην επιτυχημένη λύση που εφευρέθηκε από Το Talbot τη δεκαετία του 1850 και τελειοποιήθηκε από τον Karl Klíč το 1879. Στη φωτομηχανική τους διαδικασία, που ονομάστηκε φωτογραβούρα, μια φωτογραφική εικόνα χαράσσεται σε ένα πιάτο χαρακτικής, τρίβεται μελάνι στην χαραγμένη επιφάνεια, ένα υγρό φύλλο χαρτιού τοποθετείται πάνω πάνω από το πιάτο και τα δύο περνούν μέσα από μια τυπογραφική μηχανή για να μεταφερθεί το μελάνι σε χαρτί. Ευνοημένες από τα μέσα της δεκαετίας του 1880 έως τις δεκαετίες του 1930, που αναβίωσαν τις δεκαετίες του 1980 και του 1990 και εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς σήμερα, οι φωτογκραβούρες έχουν ένα ομαλό, συνεχές τονικό εύρος, αν και ένας εξαιρετικά λεπτός κόκκος είναι εμφανής υπό μεγέθυνση.
Η έκθεση δείχνει επίσης πώς οι φωτογράφοι που εργάζονταν στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, συμπεριλαμβανομένων των Peter Henry Emerson και Alfred Stieglitz, εκμεταλλεύτηκαν τη διαδικασία της φωτοχαρακτικής για τις καλλιτεχνικές της δυνατότητες. Τόνισαν την ατομικότητα των εικόνων τους μέσω της επιλογής χαρτιού και μελανιών, και χειρίστηκαν ακόμη και την ίδια τη φωτογραφική εικόνα. Χρησιμοποίησαν επίσης την αναπαραγωγιμότητα της διαδικασίας, εισάγοντας τις φωτογραφικές τους γκραβούρες σε περιορισμένες εκδόσεις βιβλία, χαρτοφυλάκια και περιοδικά που κυκλοφόρησαν σε μια προσπάθεια να αποδείξουν την καλλιτεχνική αξία της φωτογραφίας.
Η έκθεση ολοκληρώνεται με τη δουλειά μοντερνιστών φωτογράφων, όπως οι Alvin Langdon Coburn, Laure Albin Guillot, Man Ray και Margaret Bourke-White, οι οποίοι χρησιμοποίησαν τη διαδικασία για να μεγεθύνουν μικρά αρνητικά, δημιουργώντας μεγάλες, τολμηρές και μερικές φορές πολύχρωμες φωτογραμμές. Κυκλοφορώντας ευρέως τις φωτογραφικές τους γκραβούρες σε βιβλία και χαρτοφυλάκια, καθώς και σε εμπορικές διαφημίσεις, αυτοί οι καλλιτέχνες απέδειξαν ότι η φωτογραφία μπορεί να αντιμετωπίσει νέα θέματα, αναζωογονώντας την άποψή μας για τη ζωή, την τέχνη και την επιστήμη και στη διαδικασία αποκαλύπτοντας κρίσιμες νέες ιδέες για τον κόσμο γύρω μας.
Η έκθεση διοργανώνεται από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον
Δελτίο τύπου από την Εθνική Πινακοθήκη
Alvin Langdon Coburn (Βρετανικός γεννημένος στις Ηνωμένες Πολιτείες, 1882-1966)
Πλατεία Τραφάλγκαρ
1909 Φωτογραφία
Φωτογραφίας
: 21,2 x 16,2 cm (8 3/8 x 6 3/8 ίντσες)
Φύλλο: 21,7 x 16,7 cm (8 9/16 x 69 ) /16 in.)
National Gallery of Art
Robert B. Menschel and the Vital Projects Fund
Άλβιν Λάνγκντον Κόμπερν (Βρετανός γεννημένος στις Ηνωμένες Πολιτείες, 1882-1966)
Γέφυρα του Μπρούκλιν
γ. 1910
Photogravure
Image: 19,9 x 14,7 cm (7 13/16 x 5 13/16 in.)
Φύλλο: 21,2 x 15,3 cm (8 3/8 x 6 ίντσες)
National Gallery of Art
Robert B. Menschel and the Vital Projects Fund
Άλβιν Λάνγκντον Κόμπερν (Βρετανός γεννημένος στις Ηνωμένες Πολιτείες, 1882-1966)
The Battery
γ. 1909
Photogravure
Image: 16 x 15,56 cm (6 5/16 x 6 1/8 in.)
Φύλλο: 17,3 x 16,4 cm (6 13/16 x 6 7/16 in.)
National Gallery of Art
Robert B. Menschel and the Ταμείο ζωτικών έργων
Alfred Stieglitz (American, 1864-1946)
The Street – Design for a Poster / The Street – Fifth Avenue
1896; / 1901-1902;, τυπωμένο 1903
Photogravure
National Gallery of Art
Public domain
Alfred Stieglitz (American, 1864-1946)
The Steerage
1907, τυπωμένο μέσα ή πριν από το 1913 Φωτογραφική
χαρά σε κρεμ μετρίως παχύρρευστο ιαπωνικό χαρτί λείας ύφανσης
Εικόνα: 33,2 x 26,4 cm (13 1/16 x 10 3/8 ίντσες)
Φύλλο 31,9 cm (18 1/4 x 12 9/16 in.)
National Gallery of Art
Συλλογή Alfred Stieglitz
Alfred Stieglitz (Αμερικανός, 1864-1946)
Παλιά και Νέα Υόρκη
1910, τυπωμένη εντός ή πριν από το 1913
Φωτογραφική χαρά σε μπεζ λεπτό στρωμένο ιαπωνικό χαρτί ελαφρώς υφής
Εικόνα: 33,3 x 25,7 cm (13 1/8 x 10 1/8 in.)
Φύλλο : 40,3 x 28,3 cm (15 7/8 x 11 1/8 in.)
National Gallery of Art
Συλλογή Alfred Stieglitz
Alfred Stieglitz (Αμερικανός, 1864-1946)
After Working Hours – The Ferry Boat
1910, τυπωμένο σε ή πριν από το 1913 Εικόνα
Φωτογραφίας
: 33,6 x 25,9 cm (13 1/4 x 10 3/16 ίντσες)
Φύλλο: 480,4 cm x 280,4 cm (280,4 cm). 15 7/8 x 11 1/16 in.)
National Gallery of Art
Συλλογή Alfred Stieglitz
Alfred Stieglitz (American, 1864-1946)
The City of Ambition
1910, τυπωμένο το 1913 ή πριν
Φωτογραφική χαρά σε μπεζ λεπτό στρωμένο ιαπωνικό χαρτί ελαφρώς υφής
Φύλλο (περικομμένο στην εικόνα): 34 x 26 cm (13 3/8 x 10 1/4) .)
Βάση: 43,3 x 32 cm (17 1/16 x 12 5/8 ίντσες)
National Gallery of Art, Washington, Συλλογή Alfred Stieglitz
Anne Brigman (American, 1859-1960)
The Cleft of the Rock
1912
Photogravure
Image: 21 x 16cm (8 1/4 x 6 5/16 in.)
National Gallery of Art, Washington, Gift of Mark Katzman and Hilary Skirboll
Alvin Langdon Coburn (Βρετανός γεννημένος στις Ηνωμένες Πολιτείες, 1882-1966)
The Tunnel Builders
1913
Photogravure
Image: 21 x 17 cm (8 1/4 x 6 11/16 in.)
National Gallery of Art, Ουάσιγκτον, Gift of Funds from John S. Μαϊντανός και Νάνσυ Νόλαν Μαϊντανός
Man Ray (Αμερικανός, 1890-1976)
Electricity
1931
Photogravure
Image: 26 x 20,5 cm (10 1/4 x 8 1/16 in.)
Mount: 37,5 x 27,5 cm (14 3/4 x 10 13/16 in.)
National Gallery of Art, Washington, Gift of Robert B. Menschel
Man Ray (American, 1890-1976)
Le Monde
1931
Photogravure
Image: 26 x 20,5 cm (10 1/4 x 8 1/16 in.)
Mount: 37,5 x 27,5 cm (14 3/4 x 10 13/16 in.) )
National Gallery of Art, Washington, Gift of Robert B. Menschel
Man Ray (American, 1890-1976)
La Ville (The City)
1931
Photogravure
Image: 26 x 20,5 cm (10 1/4 x 8 1/16 in.)
Mount: 37,5 x 27,5 cm (14 3/4 x 10 13 /16 in.)
National Gallery of Art, Washington, Gift of Robert B. Menschel
Man Ray (American, 1890-1976)
Le Souffle (Breeze)
1931
Photogravure
Image: 26 x 20,2 cm (10 1/4 x 7 15/16 in.)
Mount: 37,5 x 27,5 cm (14 3/4 x 101 ) 16 in.)
National Gallery of Art, Washington, Gift of Robert B. Menschel
Paul Strand (American, 1890-1976)
Virgin, Sand Felipe, Oaxaca
1933, printed 1940
Photogravure
Image: 26,4 x 20,7 cm (10 3/8 x 8 1/8 in.)
Φύλλο: 40,4 x 31,78 cm ( x 12 1/2 in.)
National Gallery of Art, Washington, Alfred H. Moses and Fern M. Schad Fund
Paul Strand (American, 1890-1976)
Men of Santa Anna, Michoacan
1933, printed 1940
Photogravure
Image: 16,1 x 12,7 cm (6 5/16 x 5 in.)
Φύλλο: 40,4 x 31,7 cm (15 7/218 x /2 in.)
National Gallery of Art, Washington, Alfred H. Moses and Fern M. Schad Fund
Paul Strand (American, 1890-1976)
Boy, Uruapan
1933, printed 1940
Photogravure
Image: 25,7 x 20,5 cm (10 1/8 x 8 1/16 in.)
Φύλλο: 40,4 x 31,7 cm (15 7/8 /2 in.)
National Gallery of Art, Washington, Alfred H. Moses and Fern M. Schad Fund
Paul Strand (American, 1890-1976)
Cristo, Tiacochoaya, Oaxaca
1933, printed 1940
Photogravure
Image: 26 x 20,4 cm (10 1/4 x 8 1/16 in.)
Φύλλο: 40,4 x 31,78 x1 12 1/2 in.)
National Gallery of Art, Washington, Alfred H. Moses and Fern M. Schad Fund
Paul Strand (American, 1890-1976)
Cristo with Thorns, Huexotla
1933, printed 1940
Photogravure
Image: 26 x 20,5 cm (10 1/4 x 8 1/16 in.)
Φύλλο: 40,4 x 31,7 cm/8 x 15 12 1/2 in.)
National Gallery of Art, Washington, Alfred H. Moses and Fern M. Schad Fund
Paul Strand (American, 1890-1976)
Church, Coapiaxtla
1933, printed 1940
Photogravure
Image: 16,2 x 12,7 cm (6 3/8 x 5 in.)
Φύλλο: 40,4 x 31,7 cm (15 7/8/2 x 12 .)
National Gallery of Art, Washington, Alfred H. Moses and Fern M. Schad Fund
Doris Ulmann (American, 1882-1934)
Plate 35
1933
Photogravure
Image: 21 x 16 cm (8 1/4 x 6 5/16 in.)
National Gallery of Art, Washington, Gift of Mary and Dan Solomon
Doris Ulmann (American, 1882-1934)
Plate 47
1933
Photogravure
Image: 16 x 21cm (6 5/16 x 8 1/4 in.)
National Gallery of Art, Washington, Pepita Milmore Memorial Fund
National Gallery of Art
National Mall μεταξύ 3rd and 7th Streets
Constitution Avenue NW, Ουάσιγκτον
Ώρες λειτουργίας:
Καθημερινά 10πμ – 5μμ
Ιστοσελίδα της Εθνικής Πινακοθήκης Τέχνης
https://artblart.com/
Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου