Εμείς αναβαθμίζουμε τα F-16 σε VIPER και άλλοι τα αποσύρουν
Για την Ελλάδα η 17η Ιανουαρίου 2021 μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια ιστορική ημέρα, ιδιαίτερα για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), καθώς έγινε η πρώτη δοκιμαστική πτήση μιας αναβαθμισμένης έκδοσης F-16 VIPER.
Για την Ολλανδία η 29 Ιουλίου 2022 είναι αντιστρόφως ιστορική ημέρα, καθώς γιόρτασε το τέλος μιας εποχής καθώς το RNLAF προσγείωσε το τελευταίο του F-16, στη Βάση Εθνικής Φρουράς Morris Air, κορυφώνοντας μια διεθνή εκπαιδευτική σχέση 32 ετών.
Τα δικά μας, το Ελληνικό πρόγραμμα αναβάθμισης, περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό 84 μαχητικών F-16 (54 Block 52+ και 30 Block 52+ Advanced) σε επίπεδο Block 72 Viper. Το ελληνικό F-16V θα είναι η πιο προηγμένη έκδοση μαχητικών αεροσκαφών F-16 σε όλη την Ευρώπη, ενισχύοντας σημαντικά την αποτρεπτική δύναμη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Να υπενθυμίσουμε ότι τις αρχές του 2020, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε την έναρξη του προγράμματος εκσυγχρονισμού του εκτεταμένου στόλου της F-16. Μεταξύ άλλων βελτιώσεων, αυτό περιλαμβάνει ένα ραντάρ APG-83 Active Electronically Scanned Array (AESA) που ενισχύει σημαντικά την ικανότητα του αεροσκάφους, να αναγνωρίζει και να εμπλέκει εχθρικά αεροσκάφη.
Το RNLAF μεταβαίνει από το F-16 στο F-35
Το RNLAF αγόρασε συνολικά 213 αεροσκάφη F-16A/B. Η Ολλανδία ήταν ένας από τους τέσσερις αρχικούς ευρωπαίους πελάτες του ΝΑΤΟ για το F-16 και μία από τις 5 χώρες που κατασκεύασαν το F-16 τοπικά. Οι μειώσεις δυνάμεων μείωσαν τον στόλο σε 68 αεροσκάφη, όλα αναβαθμισμένα στο πρότυπο MLU. Ορισμένα πλεονάζοντα αεροσκάφη, έχουν πουληθεί στην Ιορδανία και τη Χιλή.
Αξιωματούχοι των ΗΠΑ και της Ολλανδίας και οι Αεροπόροι της Εθνικής Φρουράς της Αεροπορίας και το προσωπικό της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας της Ολλανδίας (RNLAF), γιόρτασαν το τέλος μιας εποχής καθώς το RNLAF προσγείωσε το τελευταίο τους F-16 στη Βάση Εθνικής Φρουράς Morris Air, στις 29 Ιουλίου 2022 με αποκορύφωμα 32 χρόνια διεθνή εκπαιδευτική σχέση.
Οι Ολλανδοί ήταν οι πρώτοι σε μια μακρά σειρά ξένων συνεργατών, που εκπαιδεύτηκαν στη βάση Morris ANG, πετώντας κατά μέσο όρο 2.000 ώρες ετησίως με το F-16 και αποφοιτώντας τέσσερις φοιτητές πιλότους κάθε εννέα μήνες, ως μέρος της 148ης Μοίρας Μαχητικών.
Τον Οκτώβριο του 2019 το ολλανδικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι, θα στήσει μια τρίτη μοίρα λειτουργίας για το F-35A, αν και δεν έδωσε την προγραμματισμένη τοποθεσία του.
Η διεθνής εκπαιδευτική σχέση μεταξύ της Tucson Guard και των Ολλανδών, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεσματικής διπλωματίας που μπορεί να συμβεί σε κρατικό επίπεδο.
Υπάρχει επίσης ένα Πρόγραμμα Κρατικής Συνεργασίας του Γραφείου Εθνικής Φρουράς του Υπουργείου Άμυνας, που ιδρύθηκε πριν από περισσότερα από 25 χρόνια. Περιλαμβάνει πλέον 85 συνεργασίες Εθνοφρουράς με 93 έθνη.
Κεφάλαια:
0:00 - Εισαγωγή
0:10 - Εμείς αναβαθμίζουμε τα F-16 σε VIPER και άλλοι τα αποσύρουν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου