Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

«Προσωπικοί Παράδεισοι» με έργα της Μαρίας Φιλοπούλου

«Προσωπικοί Παράδεισοι» με έργα της Μαρίας Φιλοπούλου


Τρίτη, 10 Μαρτίου 2020 10:27
Μύστες 2011 λάδι σε μουσαμά 159 x 200 εκ. 


Στον χώρο «16 Φωκίωνος Νέγρη»
Έκθεση με τίτλο «Προσωπικοί Παράδεισοι», με έργα της Μαρίας Φιλοπούλου από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου καθώς και από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, εγκαινιάζεται την Τετάρτη 11 Μαρτίου, στις 8 το βράδυ, στον χώρο «16 Φωκίωνος Νέγρη» [Φωκίωνος Νέγρη, Αθήνα].
 Μαρία Φιλοπούλου
Η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 16 Μαΐου,  περιλαμβάνει 14 ζωγραφικές συνθέσεις κυρίως μεγάλων διαστάσεων και ένα γλυπτό της καλλιτέχνιδας, που έχουν φιλοτεχνηθεί από το 1986 έως το 2016. Στην ουσία πρόκειται για μια ιχνηλάτηση της διαδρομής της Μαρίας Φιλοπούλου από τα έτη των σπουδών της στο Παρίσι μέχρι την ωρίμανσή της, με ενδιάμεσους σταθμούς τις ενότητες που την απασχόλησαν: εσωτερικοί χώροι, θερμοκήπια, παραλίες, καταρράκτες και κολυμβητές. O τίτλος της έκθεσης παραπέμπει στη σχέση της καλλιτέχνιδας με την αναζήτηση της ορατής ή της αόρατης στέγης που θα την κάνει να αισθανθεί ασφάλεια και γαλήνη.
Κολυμβητές κάτω από το νερό 2004 λάδι σε μουσαμά 80 x 195 εκ.
Ο θεατής την ακολουθεί στη δική της καλλιτεχνική απελευθέρωση καθώς, σταδιακά, άφησε πίσω της στους προστατευμένους χώρους του σπουδαστικού εργαστηρίου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού, του ατελιέ της στην Αθήνα, του νάιλον κελύφους των θερμοκηπίων για να περιπλανηθεί στην απεραντοσύνη της θάλασσας και τα ορμητικά νερά των καταρρακτών. Αυτό το άνοιγμα στη ζωή καθρεπτίζεται ανάγλυφα και στις φιγούρες που πρωταγωνιστούν στα έργα της: από τη μοναχική νεανική αυτοπροσωπογραφία της, ο χρωστήρας της έφτιαξε δεκάδες κορμιά που χαίρονται την επαφή με τη φύση και το νερό.
Ροή 2011 λάδι σε μουσαμά 197 x 155 εκ.
O ιστορικός τέχνης Χριστόφορος Μαρίνος επισημαίνει στο εισαγωγικό σημείωμα του καταλόγου: «Εξετάζοντας αναδρομικά το έργο της Μαρίας Φιλοπούλου, διαπιστώνουμε πως η επιτυχία της έγκειται στο ότι ζωγραφίζει οικεία θέματα τα οποία, στην ουσία, από τεχνικής άποψης, είναι εξαιρετικά δύσκολα. Είναι φαινομενικά εύκολο να διαβάσει και να ταυτιστεί κανείς με μια ζωγραφική απεικόνιση της θάλασσας. Λίγοι όμως κάθονται να σκεφτούν ή είναι σε θέση να γνωρίζουν πόσο δύσκολο είναι να αποτυπώσεις το νερό με τρόπο πειστικό».
Η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα συμπληρώνει: «Η Φιλοπούλου νιώθει προστατευμένη στα έργα της, χαίρεται μέσα τους. Τα θέματά τους είναι όλα βιωμένα από τις εμπειρίες της και γι’ αυτό η εικόνα της ζωγραφικής της ταυτίζεται με την εικόνα της ζωής της. Δεν μιλά πολύ για τη δουλειά της, εσωστρεφής και μαζί εξωστρεφής όπως οι εικόνες της, ζωγραφίζει χωρίς ενοχές αυτά που αγαπά και τον τρόπο της να τα αγαπά αντικρίζοντάς τα».
Την έκθεση συνοδεύει πλήρως εικονογραφημένη δίγλωσση έκδοση.
Ωράριο λειτουργίας
Τετάρτη-Παρασκευή 18:00-21:00
Σάββατο 12:00-18:00
Κλειστά: 25 Μαρτίου, 16-18 Απριλίου και 1 Μαΐου 2020
Είσοδος ελεύθερη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ξέχασε πριν το γύρισμα ο Ρώμας κι έπαιξε στον αέρα: Το λάθος στο Κωνσταντίνου & Ελένης που εξέθεσε τον αυστηρό Κατακουζηνό (Pic)

  Το ξέχασε πριν το γύρισμα ο Ρώμας κι έπαιξε στον αέρα: Το λάθος στο Κωνσταντίνου & Ελένης που εξέθεσε τον αυστηρό Κατακουζηνό (Pic) Δε...