Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

Anne with an e: Μια τηλεοπτική σειρά για την οικογένεια που μιλάει για πολλά και υπαινίσσεται περισσότερα.

Anne with an e: Μια τηλεοπτική σειρά για την οικογένεια που μιλάει για πολλά και υπαινίσσεται περισσότερα.

       
Ημέρες οίκοι απομόνωσης που είναι τούτες που περνάμε, με τις τρομερές ειδήσεις που αφορούν στην πανδημία του κορονοϊού από όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να μας βαραίνουν την ψυχή, είπα να σας μιλήσω για μια τηλεοπτική σειρά που πολύ μου άρεσε. Μπορεί πολλοί από σας να την έχετε ήδη δει αλλά όσοι δε την έχετε, αξίζει να την παρακολουθήσετε, είτε μόνοι αν είστε, είτε με την οικογένειά σας,  των παιδιών σας συμπεριλαμβανομένων.. Θα την «ρουφήξετε», σας διαβεβαιώ!
        Η σειρά είναι ολοκληρωμένη, έχει τρεις σεζόν (2017-2019), είναι συμπαραγωγή του Netflix και του CBS, μπορεί να την δει όλη η οικογένεια, μικροί και μεγάλοι είτε στο Netflix, είτε και αλλού στο Ίντερνετ.
       Η ιστορία της σειράς βασίζεται στην περίφημη και πολυδιαβασμένη νουβέλα (best seller το βιβλίο  αυτό όπως και όσα βιβλία ακολούθησαν στην εξέλιξή της) της μεγάλης Καναδής συγγραφέως Lucy Maud Montgomerymap (1874 – 1942). Ο τίτλος που του Lucy Maud Montgomeryέδωσε είναι  “Anne of Green Gables”.  Ήταν το πρώτο της μυθιστόρημα και το δημοσίευσε στα 1908, στα τριάντα επτά της χρόνια, δασκάλα σαν ήταν.. Από τότε έγινε ανάρπαστο και ως σήμερα διαβάζεται σε όλο τον κόσμο, αποτελεί δε έναν από τους πολιτισμικούς θησαυρούς του Καναδά.. Η ιστορία του έχει να κάνει με την ζωή και τις περιπέτειας μιας ορφανής πανέξυπνης δεκατριάχρονης κοκκινομάλλας, της Anne Shirley, με φόντο το νησί Prince Edward Island (το νησί του Πρίγκιπα Εδουάρδου) της περιοχής Νέας Σκωτίας  στον Καναδά, τον τόπο όπου γεννήθηκε και η συγγραφέας του, όπου οι αυτόχθονες κάτοικοί της ινδιάνοι Mi’kmaq το ονόμαζαν Epekwitk «μια αγκαλιά στα κύματα» 
Θέμα του βιβλίου και της σειράς, λοιπόν, η ιστορία της Άννας που μεγαλώνει από μωρό στα τέλη του 19ου αιώνα σε ένα ορφανοτροφείο υπό άσχημες συνθήκες και που από ένα λάθος του, καταλήγει στο σπίτι δυο αδερφών, του Matthew και της Camilla Cuthbert, στο Green Gables του Cavendish . Της Άννας με το έψιλον στο τέλος,  που με την εκρηκτική της ιδιαίτερη προσωπικότητα  θα αλλάξει τόσο τη ζωή των αδερφών που την υιοθέτησαν, όσο και των κατοίκων του χωριού όπου ζουν, της Άννας της ρομαντικής που μιλάει με πλάσματα της φαντασίας της, που έχει ανάγκη να την αγαπάνε και να ανήκει κάπου, της Άννας που κάνει επιστήθιες φίλες,..Της Άννας της πρωτοπόρου, της αντάρτισσας, εκείνης που ερωτεύεται..             
      Η ίδια η συγγραφέας είχε μείνει ορφανή από μητέρα όταν ήταν βρέφος ακόμη (είκοσι ενός μηνών), ο πατέρας της την άφησε στους γέροντες γονείς του και στη συνέχεια εξαφανίστηκε από την ζωή της.. Και αυτή, όπως και η ηρωίδα της, η Άννα, είχαν αναπτύξει μεγάλη φαντασία λόγω της μοναξιάς τους και βρήκε την χαρά στην εφηβική της ζωή όταν πήγε να μείνει με τους θείους της anne-of-green-gables
Το Green Gables είναι η τοποθεσία με το μεγάλο σπίτι (αγρόκτημα)  από όπου εμπνεύστηκε η συγγραφές για να γράψει την ιστορία της..Το σπίτι της υιοθετημένης Άννας… Σήμερα το σπίτι αυτό με την όλη γύρω του έκταση έχει ενταχθεί το εθνικό πάρκο του νησιού και αποτελεί τουριστικό προορισμό για χιλιάδες τουρίστες. Δείτε το στην φωτογραφία
      2017_S3_PosterNetflix (2)Η Ιρλανδοκαναδή ηθοποιός Amybeth McNulty, που υποδύεται την Άννα είναι  καταπληκτική στον ρόλο της!. Δίνει στην κυριολεξία ρεσιτάλ ερμηνείας. Σε μερικές, ειδικά, σκηνές με άφησε άφωνη! Δεν βραβεύτηκε  άδικα από την Ακαδημία του Καναδέζικου Κινηματογράφου και τηλεόρασης (Academy of Canadian Cinema & Television) με το πρώτο βραβείο πρωταγωνιστικού ρόλου σε δραματική σειρά, ούτε κι από τα  ACTRA Awards  για την εξαιρετική απόδοσή της στον συγκεκριμένο ρόλο! Εξ άλλου όλο το καστ των ηθοποιών, που την περιβάλλουν, στάθηκε επάξια στους ρόλους τους. Η σειρά εκτυλίσσεται στο υπέροχο φυσικό περιβάλλον του νησιού, με σκηνικά και φόντο ανάλογο της εποχής που διαδραματίζεται η ιστορία. Η σκηνοθεσία είναι της Μόιρα Γουόλι Μπέκετ (Moira Walley-Beckett) που βραβεύτηκε επίσης το 2018 και το 2019 με το  Καναδικό Βραβείο Οθόνης Shaw Media Καλύτερης δραµατικής σειράς.. Δείτε την σειρά και θα με θυμηθείτε. Είναι εξαιρετική!   Και εδώ το trailer της σειράς:
      Το βιβλίο της Lucy Maud Montgomery θεωρήθηκε αρχικά ότι απευθύνεται σε παιδιά, όμως δεν είναι έτσι..Θεωρήθηκε, επίσης, ότι είναι μια φανταστική ιστορία αλλά δεν είναι έτσι. Έχει στοιχεία από την ζωή της συγγραφέως του και, το κυριότερο, κινείται στην εποχή του, στα τέλη του 19ου αιώνα στον Καναδά, αναφέρεται στην θέση των μαύρων αποίκων μες στην κοινωνία των λευκών αλλά ακόμη, έστω και ακροθιγώς στην σειρά τουλάχιστον- το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει- και στην οικτρή κατάσταση των ιθαγενών Ινδιάνων της περιοχής, της φυλής των Mi’kmaq . Δηλαδή, σε  ιστορικά γεγονότα που ταλανίζουν επί  ένα και πλέον αιώνα και έως τις μέρες μας,  τους ιθαγενείς Ινδιάνους Mi’kmaqαναφορικά με τις σχέσεις τους με την πολιτεία του Καναδά και τους Χριστιανούς Ιεραποστόλους. Και που αφορούν στο φρικτό έγκλημα της πολιτιστικής γενοκτονίας  όχι μόνον σε βάρος των Ινδιάνων Mi’kmaq και  της φυλής τους  αλλά και σε βάρος όλων των Ινδιάνων του Καναδά! 
Στην σειρά γίνεται λόγος για τους Ινδιάνους Mi’kmaq και ας μην τους αναφέρει ως φυλή,  για τις πολύτιμες ράβδους τους για το  χόκεϋ επί πάγου, που όντως από τότε είχαν επινοήσει και έφτειαχναν,  για τον καταδιωγμό τους από τους λευκούς εποίκους στο νησί, για  την βάναυση  αρπαγή της κόρης τους από τον Καναδικό στρατό και τους Χριστιανούς Ιεραπόστολους προκειμένου να την επιστρέψουν στην υποχρεωτική από το Κράτος φοίτησή της στο σχολείο για τους ινδιάνους (Canadian_Indian_residential_school), μετά από την δραπέτευσή της από αυτό λόγω της κακοποίησής της και την καταφυγή στους γονείς της,  την αδυναμία εκείνων να την προστατεύσουν.
Τα πράγματα αυτά θίγονται στην σειρά πολύ απαλά, θα έλεγα, και σαν να αφορούν ένα μεμονωμένο περιστατικό για τους ανυποψίαστους, δεν εκτείνονται δε ποσώς στην ευρύτερη τραγική χρονίζουσα κατάσταση :  Δηλαδή, οτι το περιστατικό στην σειρά δεν ήταν μεμονωμένο αλλά αναφέρεται ακροθιγώς στην μαζική, πολιτισμική, γενετική και οικονομική εξάρθρωση των Ινδιάνων που ξεκινώντας από το 1887, με την τροποποίηση της Indian Act του  1876, κορυφώθηκε σταδιακά στις δεκαετίες του 1940, 1950 και 1960. Για να συνεχισθεί κατατείνοντας στην μεγάλη συγγνώμη από την Κυβέρνηση του Καναδά και την Ενωμένη Εκκλησία του Καναδά προς τον λαό τους το 1998 για τον  καθοριστικό ρόλο τους στην πολιτιστική τους γενοκτονία,  στις 11 Ιουνίου του 2008 με την καταγραφή των σε βάρος τους και σε βάρος των παιδιών τους εγκλημάτων της Καναδικής Κυβέρνησης σε συνεργασία με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, τους Διαμαρτυρόμενους και τους Αγγλικανούς, στην επακαλουθήσασα συγγνώμη προς τον λαό τους από την Αγγλικανή Εκκλησία του Καναδά το 1998, στην συνέχεια την δημόσια έκφραση συγγνώμης και  της Πρεσβυτεριανής Εκκλησίας στον Καναδά με αίτημα συγχώρεσης.. Αργότερα, και από το Βατικανό επί Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ’  κατά το έτος 2009, που ζήτησε από τους Ινδιάνους επίσημα συγγνώμη εκφράζοντας την θλίψη του για την αξιοθρήνητη και καταχρηστική συμπεριφορά των Ιεραποστόλων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας σε βάρος τους..
Και,  που μόλις στις 24 Νοεμβρίου του 2017, ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντώ  καλώντας και το Βατικανό προς δημόσια απολογία, εξέδωσε μια επίσημη συγγνώμη και από τους επιζώντες αυτόχθονες Ινδιάνους Innu , Inuit και τους NunatuKavut και τις οικογένειές τους  για τα εγκλήματα που είχαν γίνει επί έναν και πλέον αιώνα από τις Καναδικές Κυβερνήσεις με  την λειτουργία  των  κάποτε “εξαναγκαστικών σχολείων για τα παιδιά τους (Canadian_Indian_residential_school_system.)με στόχο την εξάλειψη των Ινδιάνικων ριζών τους  που συμπεριελάμβαναν και εγκλήματα σε βάρος και της ίδιας τους της ζωής,  συγγνώμη που δεν αποδέχτηκαν οι Innou. 1. blu
Ποιο τρομερό έγκλημα είχαν διαπράξει επί ένα και πλέον αιώνα η Κυβέρνηση του Καναδά σε συνεργασία με τις παραπάνω Χριστιανικές Εκκλησίες σε βάρος των Ινδιάνων του Καναδά και των Mi’kmaq;
Pictou County historian sharing Mi'kmaq history during PictouMi'kmaq children - circa 1900
Δυο λόγια για το μεγάλο έγκλημα κατά του Ινδιάνικου πολιτισμού στον Καναδά,  για την μεθοδική και εξακολουθητική για πάνω από ένα αιώνα πολιτιστική γενοκτονία τους και για τα  εγκλήματα σε βάρος των παιδιών τους 
1. blu
Πολιτιστική γενοκτονία ή πολιτιστική εκκαθάριση ορίζεται ως η μη φυσική καταστροφή μίας θρησκευτικής ή εθνικής κοινότητας με την εξάλειψη του πολιτιστικού της υπόβαθρου που στερεί το δικαίωμα πολιτισμικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, λόγω του αφανισμού των πολιτιστικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών όπως είναι η γλώσσα και η θρησκεία. 
       Ο Rafael Lemkin περιέγραψε τις φρικαλεότητες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ως την φυσική και πολιτιστική καταστροφή εθνικών και θρησκευτικών ομάδων και κοινοτήτων. Χαρακτήρισε δε ως πολιτιστική γενοκτονία τη μη-φυσική καταστροφή μιας εθνικής ή θρησκευτικής ομάδας ή κοινότητας, εξισώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την εξάλειψη του πολιτιστικού υπόβαθρου μιας τέτοιας ομάδας με τη φυσική εξόντωση της. Έναν παραπλήσιο ορισμό της πολιτιστικής γενοκτονίας έδωσαν το 1981 οι εμπειρογνώμονες της UNESCO όταν χαρακτήρισαν ως γενοκτονία τις πράξεις εξαιτίας των οποίων μια εθνοτική ομάδα στερείται το δικαίωμα να απολαύσει, να αναπτύξει και να μεταδώσει τον δικό της πολιτισμό και γλώσσα είτε συλλογικά είτε ατομικά. Κατ’ αυτήν την έννοια, η πολιτιστική γενοκτονία δεν είναι απόρροια της φυσικής εξόντωσης μιας ομάδας Κατ’ αυτήν την έννοια, η πολιτιστική γενοκτονία δεν είναι απόρροια της φυσικής εξόντωσης μιας ομάδας λόγω μαζικών θανάτων αλλά του αφανισμού των πολιτιστικών χαρακτηριστικών αυτής ομάδας, της γλώσσας, της θρησκείας και όποιου άλλου στοιχείου είναι συνυφασμένο με την πολιτιστική ταυτότητα της ομάδας αυτής”. Πηγή μου : “Πολιτιστική Διπλωματία Ελληνικές και Διεθνείς διαστάσεις” των Νικολάου Βασιλειάδη, Λέκτορος Πανεπιστημίου Μακεδονίας σε συνεργασία με την Σοφία Μπουτσιούκη, Λέκτορα Πανεπιστημίου Μακεδονίας

1. blu
     Η Καναδική Κυβέρνηση επί πρωθυπουργίας του John Alexander Macdonald, [με την Indian Act του  1876, όπως αυτή τροποποιήθηκε το 1887, προέβλεψαν την δημιουργία ειδικών σχολείων για τα παιδιά των Ινδιάνων και την διαμονή και φοίτησή τους σε αυτά υποχρεωτική! Αυτό το σύστημα εκπαίδευσης ονομάστηκε Canadian_Indian_residential_school_system. Στα σχολεία αυτά δίδασκαν Χριστιανοί Ιεραπόστολοι και μοναχές και ήσαν υπό την διοίκησή τους.. Μεταξύ 1867 και 1939, ο αριθμός των σχολείων κορυφώθηκε σε 80 το 1931.  Από αυτά τα σχολεία, 44 διοικούνταν από Ρωμαιοκαθολικούς, 21 από την Εκκλησία της Αγγλίας / Αγγλικανική Εκκλησία του Καναδά , 13 από την Ηνωμένη Εκκλησία του Καναδά , και 2  από τους Πρεσβυτεριανούς. Μεταξύ δε των ετών 1945 και 1955, ο αριθμός των φοιτητών των Πρώτων Εθνών στα σχολεία επί  ινδιάνικων υποθέσεων αυξήθηκε από 9.532 σε 17.947. Οι Κυβερνητικοί αξιωματούχοι άρπαζαν δια της βίας τα παιδιά από τους γονείς τους όταν αυτά ήσαν έξι ή επτά ετών, τα μετέφεραν μακρυά από τον τόπο τους και τα έκλειναν, τα “κλείδωναν”κυριολεκτικά,  σε απομονωμένα από Κοινότητες, πόλεις ή χωριά, κτίρια με στόχο να τα εκπολιτίσουν, δηλαδή, να τα κάνουν να ξεχάσουν κάθε τι που σχετιζόταν με την Study_period_at_Roman_Catholic_Indian_Residential_School,_Fort_Resolution,_NWT_(14112957392)ινδιάνικη καταγωγή τους, να ξεριζώσουν κάθε τι ινδιάνικο μέσα τους και να τα μετατρέψουν σε χριστιανούς πολίτες που ομιλούν μόνο την αγγλική ή Γαλλική γλώσσα, υπάκουους στο ευρωπαϊκό πνεύμα, τις πεποιθήσεις, τους Κανόνες και την κουλτούρα, όπως εκείνοι τα εννοούσαν όλα αυτά..Τα σχολεία σκόπιμα βρίσκονταν σε μεγάλες αποστάσεις από αυτόχθονες κοινότητες ώστε να ελαχιστοποιείται η επαφή μεταξύ των οικογενειών με τα παιδιά τους. 
       Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούσαν για να το πετύχουν αυτό στους μικρούς μαθητές ήταν κύρια η σωματική τιμωρία τους. Δυστυχώς αυτή δεν περιελάμβανε παρατηρήσεις ή νουθεσίες αλλά  λοιδορίες, απειλές βίας, εξευτελισμούς, ψυχολογική βία,  στερήσεις από τροφή ή νερό, ξυλοκοπήματα μέχρι μαστιγώματα και ηλεκτροσόκ.. Σε πάμπολλα σχολεία, τα παιδιά υπέφεραν από υποσιτισμό και σκληρή πειθαρχία που δεν είναι ανεκτές σε οποιοδήποτε άλλο σχολικό σύστημα.  Η σωματική τιμωρία συχνά εδικαιολογείτο από την πεποίθηση ότι ήταν ο μόνος τρόπος για να σώσει ψυχές, να εκπολιτίσουν το άγριο. Σκληρότερη ήταν η τιμωρία για κείνα που προσπάθησαν να φύγουν προς παραδειγματισμό και των υπολοίπων. Επιτυχημένη τακτική…Ο συνωστισμός, οι κακές συνθήκες υγιεινής, η ανεπαρκής θέρμανση και η έλλειψη ιατρικής περίθαλψης οδήγησε σε υψηλά ποσοστά θανάτων  τους εξ αιτίας της γρίπης και της φυματίωσης. Σ’ ένα από αυτά τα σχολεία, το ποσοστό θνησιμότητας φθάνει το 69 τοις εκατό. Δείτε Βικιπαίδεια και για περισσότερα. Και νάταν μόνο αυτά…
      Σε πολλά από τα σχολεία αυτά, τα παιδιά υφίσταντο και επαναλαμβανόμενους βιασμούς. Σαν  τα παιδιά πέθαιναν, οι τάφοι τους έμεναν ανώνυμοι, εξ άλλου σε πολλά από τα σχολεία τους έδιναν έναν Residential School survivor Lorna Standingreadαριθμό, αντί ονόματος. Και ούτε τους γονείς τους ειδοποιούσαν για τον θάνατό τους…Και υπήρξαν ακόμη πιο πολλά παιδιά που απλά εξαφανίζονταν.. Πάνω από θαμμένα παιδιά χτίζονταν συνήθως άλλα κτίρια..Σκόπιμα..Ο πραγματικός αριθμός των θανάτων παραμένει άγνωστος, λόγω της ελλιπούς αναφοράς τους από τις διοικήσεις των σχολείων και την καταστροφή των ιατρικών και διοικητικών αρχείων σε συμμόρφωση με τις πολιτικές διατήρησης και τη διάθεση για κυβερνητικά αρχεία. Ένας εφιάλτης..που έφτασε ως τις μέρες μας, αν σκεφτούμε ότι το τελευταίο τέτοιου είδους σχολείο,το περιβόητο  Gordon’s Indian Residential School, έκλεισε μόλις το 1996 και οι επιζώντες κλαίνε και υποφέρουν ακόμη..
“ Από την εφημερίδα  Guardian της 6-6-2015 , μια μαρτυρία επιζήσασας : Sue Caribou contracts pneumonia once a year, like clockwork. The recurring illness stems from her childhood years at one of Canada’s horrific residential schools. “I was thrown into a cold shower every night, sometimes after being raped”, the frail 50-year-old indigenous mother of six said, matter-of-factly.
Caribou was snatched from her parents’ house in 1972 by the state-funded, church-run Indian Residential School system that brutally attempted to assimilate native children for over a century. She was only seven years old. “We had to stand like soldiers while singing the national anthem, otherwise, we would be beaten up”, she recalled. Caribou said Catholic missionaries physically and sexually abused her until 1979 at the Guy Hill institution, in the east of the province of Manitoba. She said she was called a “dog”, was forced to eat rotten vegetables and was forbidden to speak her native language of Cree.“I vowed to myself that if I ever get out alive of that horrible place, I would speak up and fight for our rights”, she said.
https://beatrikn.wordpress.com/

Παπουτσάκια λαχταριστά

Παπουτσάκια λαχταριστά


Είναι ένα φαγητό που θέλει πολύ χρόνο για να γίνει και άλλο τόσο για να καθαριστεί η κουζίνα μετά,αλλά το άτιμο είναι τόσο νόστιμο…Επειδή είναι μπελαλίδικο εγώ κάνω διπλή δόση και το βάζω στο ψυγείο .Έτσι έχω έτοιμο φαγητό για άλλη μια μέρα μέσα στην εβδομάδα. Δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που θα παραπονεθεί να φάει το ίδιο φαγητό όταν αυτό είναι παπουτσάκια. Αν τώρα ήταν ρεβίθια ας πούμε, θα είχαμε σίγουρα καμία απεργία πείνας 
της μιας ώρας που θα κατέληγε σε τηλέφωνο στο ντελίβερι της γειτονιάς ή σε ένα τηγάνι πατάτες.     Πάμε να ξεκινήσουμε γιατί έχουμε δρόμο μπροστά μας…
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό μελιτζάνες φλάσκες
ελαιόλαδο
αλάτι

Για τον κιμά


1/2 κιλό κιμά μοσχαρίσιο
1 κούπα μαϊντανό ψιλοκομμένο
1 κούπα σάλτσα ντομάτας
1 φρέσκια ντομάτα ψιλοκομμένη
1/2 κούπα κόκκινο κρασί
1 κρεμμύδι
2 κ.σ ελαιόλαδο
1 δαφνόφυλλο
αλάτι
πιπέρι
ρίγανη
1 πρέζα ζάχαρη

Για την μπεσαμέλ


1/2 λίτρο γάλα
2 κ.σ αλεύρι
2 κ.σ ελαιόλαδο
1 αυγό
αλάτι
1 πρέζα μοσχοκάρυδο

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

       Ξεκινάμε πλένοντας τις μελιτζάνες. Τις χαράζουμε κατά μήκος και κόβουμε το κοτσάνι.Αλατίζουμε εσωτερικά και τις αφήνουμε για μισή ώρα να βγάλουν τα υγρά τους.Ξεπλένουμε, σκουπίζουμε με χαρτί κουζίνας μέσα-έξω, λαδώνουμε ελαφρά με μία κουταλιά λάδι στην κάθε μία και τις βάζουμε για ψήσιμο. Θέλουν 30-40 λεπτά στους 200 βαθμούς μέχρι να μαλακώσουν.
     ‘Όσο ψήνονται οι μελιτζάνες ετοιμάζουμε τον κιμά. Τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι και μετά ρίχνουμε τον κιμά για 5 λεπτά. Σβήνουμε με το κρασί και το αφήνουμε να εξατμιστεί. Προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά ( ντομάτα ,μυρωδικά, μπαχαρικά) και μισό ποτήρι νεράκι.Αφήνουμε να βράσουν 15 λεπτά και το κατεβάζουμε από τη φωτιά.
       Σε μία κατσαρόλα βάζουμε 2 κουταλιές ελαιόλαδο και το αλεύρι. Το ανακατεύουμε για ένα λεπτό και ρίχνουμε σιγά σιγά το γάλα χωρίς να σταματήσουμε το ανακάτεμα. Αποσύρουμε και αφήνουμε να κρυώσει για 5 λεπτά. Βάζουμε το αυγό ,αλάτι και μοσχοκάρυδο.
       Ήρθε η ώρα για το στήσιμο του φαγητού μας. Με ένα κουτάλι ανοίγουμε λίγο τις μελιτζάνες και γεμίζουμε με τον κιμά. Τον σκεπάζουμε με την μπεσαμέλ. Ρίχνουμε λίγο ελαιόλαδο και αν θέλουμε τρίβουμε φέτα ή κεφαλοτύρι. Ρίχνουμε περίπου ένα ποτήρι νερό στο ταψί.Ψήνουμε για 30-40 λεπτά στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσουν ωραία.
Αν οι μελιτζάνες σας είναι πολύ μεγάλες, μπορείτε να τις κόψετε στην μέση και να κάνετε πολύ ωραίες γεμιστές ΄΄βαρκούλες΄΄.
Μην ξεχάσετε να πατήσετε like αν σας άρεσε και να ακολουθήσετε το site μας! Περιμένουμε τα σχόλιά σας όπως κάθε φορά!
https://twinmirrors.wordpress.com/

Κορωνοϊός: Στο σπίτι με τα παιδιά; Πώς θα δεθείτε περισσότερο μαζί τους;

Κορωνοϊός: Στο σπίτι με τα παιδιά; Πώς θα δεθείτε περισσότερο μαζί τους;


κορονοϊός, κορωνοϊός, κοροναϊός, κορωναϊός, μένουμε σπίτι, μένουμε σπίτι με παιδιά,

Να που ήρθε ο καιρός να βρεθείτε μαζί με τα μικρά σας και μάλιστα με την …«άδεια του νόμου!»
Μένετε στο σπίτι αναγκαστικά, ας δούμε λοιπόν πώς θα «χρησιμοποιήσετε» υπέρ σας το χρόνο αυτόν έτσι ώστε να επωφεληθείτε όσο το δυνατόν περισσότερο και να δεθείτε πιο πολύ με τα αγγελούδια σας, χωρίς όμως να εκτροχιαστεί η συμπεριφορά τους…

Ξεκινήστε βάζοντας πρόγραμμα!

Σίγουρα είναι μία νέα κατάσταση όλη αυτή, χρειάζεται όμως να οργανωθούμε για να μην φτάσουμε σε καταστάσεις έντασης στο σπίτι και τελικά αντί να αποκομίσουμε τα οφέλη, φτάσουμε σε καταστάσεις …αναρχίας και «πολέμου» με τα μικρά ή και μεγαλύτερα παιδιά! Οι καθημερινές συνθήκες εξακολουθούν και υπάρχουν, άρα και οι βασικές ρουτίνες, όπως το ξύπνημα σε σταθερή ώρα, το πλύσιμο που είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε, το ντύσιμο – ναι, μην αφήνεται τα παιδιά σας ή τον εαυτό σας όλη μέρα στο σπίτι με τις πιτζάμες, το πρωινό και τα άλλα γεύματα, μάλιστα είναι και μία ευκαιρία να «επιστρέψουμε» στο οικογενειακό μεσημεριανό τραπέζι που έχει εκλείψει στις μέρες μας, οι ώρες του ύπνου, όπως και το πώς θα περάσετε την ημέρα σας, πχ. ώρες τηλεόρασης – όπου πλέον ο κορωνοϊός μονοπωλεί το ενδιαφέρον και δεν είναι πρόγραμμα …παιδικό, ώρες για βιντεοπαιχνίδια, κλπ.

Οριοθέτηση:

Η γνωστή αυτή λεξούλα που επαναλαμβάνω αρκετά συχνά. Αν δεν υπάρχουν όρια και κανόνες, δυστυχώς δεν θα υπάρξει και ευχάριστη συνύπαρξη. Και μην ξεχνάτε πως το όριο μπορεί να φαίνεται πως το βάζετε στο παιδί σας, στην ουσία όμως το βάζετε στον εαυτό σας. Μπορείτε λοιπόν αυτές τις μέρες να συζητήσετε με τα παιδιά σας – αν βρίσκονται σε ανάλογη ηλικία – «γιατί» χρειάζεται να θέσετε ενδεχομένους και κάποιους καινούργιους κανόνες προς αποφυγή έντασης…

Κοινές δραστηριότητες:

Είστε όλοι μαζί επιτέλους, ευκαιρία να κάνετε και κοινές δραστηριότητες, όπως να παίξετε επιτραπέζια παιχνίδια, να δείτε ταινίες μαζί, να παίξετε, να τρέξετε, …

Νέες δραστηριότητες και ευελιξία:

Η καθημερινότητα έχει αλλάξει πλέον και ασφαλώς ότι κάνατε τον προηγούμενο καιρό μπορεί να μην είναι αρκετό πλέον! Τα παιδιά σας προφανώς χαίρονται και απολαμβάνουν τους γονείς ή τον γονιό – αν μόνο ο ένας μένει σπίτι ή υπάρχει – μην ξεχνάτε όμως ότι βαριούνται εύκολα και κάπου… κάπως χρειάζεται να βγάλουν την αστείρευτη ενέργειά τους, που ναι μεν πριν εκτόνωναν στο σχολείο και σε δραστηριότητες, τώρα όμως η εκτόνωση αυτή δεν υπάρχει. Χρειάζεται λοιπόν να αφήσετε το μυαλό σας να γίνει πιο εφευρετικό όσον αφορά νέους τρόπους αλλά και ευελιξία στις ανάγκες τους

Επιστροφή στη φύση:

Ανήκουμε στους τυχερούς που μπορούμε να απολαύσουμε τις τόσες εναλλαγές τοπίων που προσφέρει η χώρα μας. Κάντε εξορμήσεις στη φύση τώρα που ο καιρός «ανοίγει». Ανακαλύψτε μαζί με τα παιδιά σας τις ομορφιές της φύσης, που όπως γνωρίζουμε και μέσα από έρευνες η επαφή μαζί της ενισχύει το ανοσοποιητικό μας! Αναπνεύστε φρέσκο αέρα, συλλέξτε ήλιο και «φωτοσυνθέστε», άλλωστε και οι επιστήμονες μιλούν για την βιταμίνη D και τα οφέλη της ακόμη και στον κορωνοϊό. Πάρτε μαζί σας τα απαραίτητα, νερά και φαγητά και πηγαίνετε σε μέρη που δεν υπάρχει κόσμος αλλά μπορείτε να απολαύσετε το βουνό ή την θάλασσα για παράδειγμα. Δώστε στα παιδιά σας την ευκαιρία να μπορούν να εκτονωθούν τρέχοντας στη φύση, μαζεύοντας λουλούδια, φτιάχνοντας στεφάνια, κλπ. Θα δείτε ότι τέτοιου είδους αποδράσεις θα είναι απαραίτητες καθώς τα μικρά σας στην αρχή θα είναι ευχαριστημένα που σας έχουν δίπλα τους, στην πορεία όμως αν εξακολουθήσουν να παραμένουν κλεισμένα, δεν θα ξέρουν τι να κάνουν όλη αυτή την ενέργεια που έχουν και θα συμπεριφέρονται ως θηρία στο κλουβί!

Κηπουρική:

κηπουρική, οικογένεια, παιδιά, φύση, κήπος, φυτά, ψυχολογία, Μαρίνα Μόσχα
Άλλη μία καλή άσκηση για όλους σας! Είναι ο καιρός επίσης που μπορείτε να φυτέψετε, να αναζωογονήσετε τις γλάστρες ή το κήπο σας. Βάλτε γάντια κηπουρικής αυτή την φορά και μαζί βάλτε σπόρους σε γλάστρες ή στο χώμα γενικότερα. Θα δείτε αργότερα την χαρά και την ικανοποίηση των παιδιών σας όταν τα σποράκια αυτά θα έχουν γεννήσει ζωή, θα μεγαλώνουν και θα ανθίζουν… Μπορείτε να φυτέψτε ακόμα και λαχανικά, μαθαίνοντας στα μικρά σας την προέλευσή τους αλλά και να τα δουν να μεγαλώνουν και να καρποφορούν…

Ομαδική εργασία:

Υπάρχουν παιχνίδια αλλά και δραστηριότητες που για να επιτευχθούν χρειάζονται «ομαδική δουλειά» ή γίνονται καλύτερα και πιο εύκολα ομαδικά. Μάθετε λοιπόν στα παιδιά σας την ομαδικότητα και την χρησιμότητά της…

Παιχνίδια με κίνηση:

Είναι απαραίτητα να υπάρχουν παιχνίδια όπου τα παιδιά θα κινούνται για τον παραπάνω λόγο που ανέφερα, όπου και θα διασκεδάζουν αλλά και θα υπάρχει εκτόνωση παράλληλα… Θυμάστε φαντάζομαι τα «στρατιωτάκια ακούνητα…» Μπορείτε επίσης να κάνετε μαζί ποδήλατο στην αυλή αν έχετε ή και έξω σε ένα πάρκο, εφόσον δεν έρχεστε σε επαφή με άλλους ανθρώπους, μπορείτε να κάνετε γυμναστική μαζί ή ακόμη και να βγείτε έξω να περπατήσετε οικογενειακά, αν βρίσκεστε σε πιο απόμερες περιοχές…

Και με τα παιδικά πάρτι;

Μπορεί αυτές τις μέρες να είχατε κάποια γιορτή, πχ παιδικά γενέθλια που αναγκαστικά ακυρώθηκε ο «ανοιχτός» εορτασμός τους. Μπορείτε όμως να φτιάξετε μαζί με το παιδί σας την γενέθλια τούρτα, να δοκιμάσετε μία άλλη συνταγή και να σβήσετε κεράκια με τρόπους που δεν συνηθίζατε… Διοργανώστε βραδιές με διάφορα θέματα και δημιουργήστε αστεία βιντεάκια. Μπορείτε επίσης να διοργανώσετε ένα …πάρτι prive μόνο για την οικογένειά σας, έτσι, χωρίς λόγο…

Μιλήστε, συζητήστε:

Μία πολύ καλή ευκαιρία να μιλήσετε με τα παιδιά σας, να τα αφουγκραστείτε γύρω από το πώς νιώθουν, τι αισθάνονται, τι σκέφτονται, να γνωρίσετε ακόμα καλύτερα τον εσωτερικό τους κόσμο και μην σας φανεί περίεργο αν …εκπλαγείτε κάποιες φορές! Άλλωστε, αν ανήκουν στις πολύ μικρές ηλικίες, θα εξελιχθούν και γλωσσικά…

Γυρίστε το χρόνο πίσω στα δικά σας παιδικά χρόνια:

Μπορείτε να τους διηγηθείτε δικές σας ιστορίες από τα παιδικά σας χρόνια, με τον παππού και τη γιαγιά, πως περνούσατε, ποια ήταν τα παιχνίδια σας, με ποιους κάνατε παρέα, να μιλήσετε για τα κατοικίδια που μπορεί να είχατε, γενικότερα διάφορες αστείες ιστορίες.

Γυρίστε το χρόνο πίσω στα δικά τους πιο μικρά χρόνια:

Καθίστε όλοι μαζί και δείτε παλιά άλμπουμ, βίντεο και φωτογραφίες από τη γέννησή τους ή ακόμη πιο πίσω από το γάμο σας, θα γελάσετε όταν σας πουν πως ήταν εκεί και τα ίδια – όπως συνηθίζουν τα πολύ μικρά να λένε! Ίσως είναι μία καλή αφορμή αυτή να τους μιλήσετε και για την σεξουαλική αγωγή επίσης!
Παραδείγματα μπορεί να είναι το να μαγειρέψετε μαζί, να ζωγραφίσετε, να τραγουδήσετε και να χορέψετε, να «συνθέσετε» τα «δικά σας» τραγούδια ή και παιχνίδια ακόμα, να παίξετε παιχνίδια ρόλων, να ασχοληθείτε με χειροτεχνίες και κατασκευές, να ράψετε αν πιάνουν τα χέρια σας ρουχαλάκια για τα παιδιά ή για τις κούκλες τους, να πλύνεται μαζί τα παιχνίδια τους, να διαβάσετε παραμύθια, να «φτιάξει» ο καθένας το δικό του παραμύθι και να το μοιραστείτε μετά, να παίξετε κρυφτό, να κάνετε δουλειές του σπιτιού μαζί ή να καθαρίσουν το δωμάτιό τους, να φτιάξετε μαζί τις ντουλάπες τους και να διαλέξουν ποια ρούχα πλέον δεν τους κάνουν ή δεν θέλουν, ώστε να τα χαρίσουν, το ίδιο και με τα παιχνίδια που δεν παίζουν πια…
Γενικότερα προσπαθήστε να κάνετε όσο ποιο δημιουργικό το κοινό σας χρόνο αλλά να υπάρχουν και στιγμές χαλάρωσης. Μπορεί λοιπόν τώρα ο χρόνος να είναι ποσοτικός, εφόσον είστε διαρκώς μαζί, χρειάζεται όμως να είναι και ποιοτικός επίσης, καθώς θα χαραχτεί στη μνήμη τους και τελικά ο … εγκλεισμός λόγω ιού στα παιδιά θα μείνει μία ευχάριστη και όχι τρομακτική ανάμνηση όταν περάσει…
https://marinamoscha.life/

Το μαγεμένο δάσος

Το μαγεμένο δάσος


Δεν απέχει πολύ από το βλέμμα,
βρίσκεται ένα δάσος που δεν έχω δει ποτέ
Τα δέντρα και οι θάμνοι
Ανοιχτό πράσινο 
Παίρνω μικροσκοπικά βήματα
καθώς περπατώ μέσα στην ομίχλη
Σε έναν κόσμο γοητείας
που ποτέ δεν ήξερα ότι θα μπορούσε να υπάρξει 
Η μέρα έχει ξεκινήσει
Με τον ήλιο πολύ ξύπνιο
Το εντυπωσιακό tweeting των πτηνών
Η χορωδία αυγής που δημιουργούν 
Μούρα με γλυκιά άρωμα
Δίνοντας ένα απολαυστικό άρωμα δάσους
Σκίουροι που φουντώνουν στα δέντρα
Για να δοκιμάσετε μερικούς από αυτούς 
Χαρούμενα κουνέλια
Με τη γούνα τους, το λευκό χιόνι
Με τη μικροσκοπική ροζ μύτη
τους Φλέγουν με απόλαυση 
Παίρνω ένα λουλούδι
Με ένα μεταξένιο λευκό πέταλο
Είναι το γοητευτικό άρωμα
Μου αφήνει σε μια Elysian φούσκα 
Πίσω από ένα καταπράσινο δέντρο
Από ένα ζουμερό μπλε μούρο
Βρίσκεται σε ένα καταπράσινο ποτάμι,
ένας κόσμος φαραγγιών 
Δεν είναι ένα στίγμα σκόνης
Βλέπει στην παρθένα μπλε απόχρωση
Ο σπινθηροβολισμένος ήλιος φίλησε το νερό
Δίνοντας έξω το πανέμορφο χρυσό λάμψη του 
Πηγαίνει όλος ο καιρός,
καθώς φυσάει ο ήπιος άνεμος
Όπως τα διάσπαρτα κομμάτια της λάμψης
Το αγγελικό νερό ρέει 
Ένας γαλαξίας λιβελλούλων
Όλα που πετούν με έναν τρόπο
Βούρτσισμα πέρα ​​από την επιφάνεια,
Και στη συνέχεια βουίζει μακριά 
Σιγά-σιγά βυθίζω το χέρι μου
Για να το δοκιμάσω
Και ένα ψυχρό γρήγορο φρεσκάρισμα
Τρέχει κάτω από τη σπονδυλική μου στήλη 
Το παγετώδες χειμωνιάτικο νερό
Πάσχει κάτω από το λαιμό μου
Το πιο κρύο μπορεί να Είναι
όμως συνεχίζω να θέλω περισσότερα 
Η χαλαρωτική άνεση
του μυστικιστικού ήχου του δάσους
Εξαιρετικά παρήγορο
Πολλαπλασιάζοντας όλα γύρω 
Καθώς καθυστερεί,
σύντομα είναι ώρα να φύγετε.
Αλλά αυτός ο ουτοπικός κόσμος
είναι ένα τέτοιο θαύμα για να το δείτε 
Ένα μαγικό δάσος
που αισθάνεται σαν το σπίτι
Ένας κόσμος γεμάτος μυστήρια
όπου οι ιοί δεν περιφέρονται! 
Αλλά βγαίνω έξω
Επειδή ξέρω ότι δεν μπορώ να μείνω
Έτσι υποσχέμαι
να επιστρέψω άλλη μια μέρα
-SaaniaSparkle 🧚🏻♀️
https://saania2806.wordpress.com/

Το πανάρχαιο βότανο που «υπόσχεται» θεραπεία της άνοιας και άλλων νευροεκφυλιστικών παθήσεων

Το πανάρχαιο βότανο που «υπόσχεται» θεραπεία της άνοιας και άλλων νευροεκφυλιστικών παθήσεων Σινάνη Αικατερίνη Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2024 14...