Τρίτη 7 Μαΐου 2019

Η λέξη είναι φόνος

Η λέξη είναι φόνος


Αποτέλεσμα εικόνας για Η λέξη είναι φόνος
Συγγραφέας:Anthony Horowitz
ΚΑΝΟΝΙΣΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΗΔΕΙΑ ΤΗΣ. 
ΜΗΠΩΣ ΟΜΩΣ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ; 
Ένα ηλιόλουστο ανοιξιάτικο πρωινό, η Νταϊάνα Κάουπερ, πλούσια μητέρα διάσημου ηθοποιού, μπαίνει σε ένα γραφείο τελετών. Βρίσκεται εκεί για να οργανώσει μια κηδεία· τη δική της κηδεία…
Έξι ώρες αργότερα θα βρεθεί νεκρή στο σπίτι της, στραγγαλισμένη με ένα κορδόνι κουρτίνας. 
Γνώριζε πως επρόκειτο να πεθάνει; Αναγνώρισε τον δολοφόνο της; Σχετίζονται τα δύο γεγονότα;
Κανείς δεν οργανώνει την κηδεία του και να δολοφονείται την ίδια μέρα. Ή μήπως όχι;
Ο απείθαρχος, εκκεντρικός ντετέκτιβ Ντάνιελ Χόθορν φημίζεται για δύο πράγματα: την ικανότητά του να λύνει μυστήρια και να κρατάει καλά κρυμμένα τα δικά του σκοτεινά μυστικά. Χρειάζεται όμως και κάποιον να γράφει την ιστορία του… Κάτι σαν τον δικό του Γουάτσον. Επιλέγει γι’ αυτόν τον ρόλο τον Άντονι Χόροβιτς.
O Άντονι θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας ιστορίας που δεν μπορεί να ελέγξει ούτε όμως και να αντισταθεί στη συναρπαστική πλοκή και στις απίστευτες ανατροπές της. 
Σύντομα θα ανακαλύψουν και οι δύο ότι έχουν ξεκινήσει ένα επικίνδυνο ταξίδι, γεμάτο αναπάντεχες και αιματηρές αποκαλύψεις… 
Ένα παράξενο δίδυμο, κρυμμένα μυστικά και αντιφατικοί χαρακτήρες συνθέτουν μια ασύλληπτη ιστορία που οι πρωταγωνιστές διαρκώς εναλλάσσονται.
  • Ισορροπημένα αφαιρετικό και πνευματώδες. Οι λάτρεις των μοντέρνων εκπροσώπων της χρυσής περιόδου των αστυνομικών θα ζητήσουν απεγνωσμένα το επόμενο.Publishers Weekly
  • Υπέροχα διασκεδαστικό, εθιστικό, δύσκολο να το αφήσεις από τα χέρια σου. Ο Χόθορν είναι ένας συναρπαστικός χαρακτήρας.Daily Express
  • Η ονειρεμένη αστυνομική πλοκή ενισχύεται σε υπερθετικό βαθμό, καθώς ο Horowitz θολώνει με μαεστρία τη γραμμή μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας.Financial Times
  • Αν απολαύσατε τη σειρά του BBC Sherlock, τότε αυτό το βιβλίο θα το λατρέψετε! Ανεβάζει το παιχνίδι σε oλυμπιακό επίπεδο.Guardian, Βιβλία της χρονιάς

Anthony Horowitz

Ο Anthony Horowitz έχει γράψει περισσότερα από σαράντα βιβλία, και είναι συγγραφέας και δημιουργός της βραβευμένης αστυνομικής σειράς Foyle’s War, Midsomer Murders και της πιο πρόσφατης Collision, ανάμεσα στις άλλες τηλεοπτικές δουλειές του. Το 2011, το ίδρυμα Arthur Conan Doyle ανέθεσε στον συγγραφέα να γράψει τα μυθιστορήματα The House of Silk (2011) και Moriarty (2014), με ήρωα τον Σέρλοκ Χολμς, τα οποία έγιναν best sellers.
https://georgepelagia.wordpress.com/

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΟΡΙΕΝΤΑΛ

Κοτόπουλο οριεντάλ


ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΟΡΙΕΝΤΑΛ


Τα μπαχαρικά, για τα οποία θα μιλήσουμε συν τω χρόνω εκτενώς και αναλυτικά, αποτελούν, μαζί με τα λαχανικά, αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής διατροφής μου, καθώς συνοδεύουν σε ποσότητες διόλου ευκαταφρόνητες, τόσο το φαγητό όσο και το επιδόρπιό μου (μην πάει στο… κακό, το μυαλό σου! Το δικό μου επιδόρπιο, είναι το φρούτο).
Επειδή, ωστόσο, υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί και απαγορευμένεςτροφές, φρόντισα να δώσω ουσία με ό,τι αγαπώ σε ό,τι μου επιτρέπεται! Το κοτόπουλο «Οριεντάλ», δεν γνωρίζω εάν έχει ήδη κατοχυρωθεί. Η συγκεκριμένη συνταγή που σου δίνω παρακάτω, είναι δικής μου επινόησης (και αν δεν αντέχεις τα πικάντικα / καυτερά / spicy φαγητά, μπορείς να κλείσεις τη σελίδα!)

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΟΡΙΕΝΤΑΛ

Μερίδες: 4  Χρόνος: 40’–45′  Βαθμός δυσκολίας: ⚫ ⚪ ⚪

ΥΛΙΚΑ

  • 700 γρ. φιλέτο στήθος κοτόπουλο
  • 3–4 κ.σ. ελαιόλαδο
  • 1 πιπεριά κέρατο, 1 πιπεριά Φλωρίνης, ½ πιπεριά φλάσκα πράσινη, ½ πιπεριά φλάσκα κόκκινη ή κίτρινη ή πορτοκαλί, ½ πιπεριά Λασιθίου (καυτερή)
  • 2 λιωμένες σκελίδες σκόρδο
  • 2 μέτρια κρεμμύδια (ή 1 μεγάλο) κομμένα σε κύβους
  • 1 – 2 κ.σ. κάρυ ή κουρκουμάς (ιδανικά, 1 κ.σ. κάρυ + 1 κ.σ. κουρκουμάς)
  • 1 κ.σ. πάπρικα καυτερή
  • 1 κ.γ. μπούκοβο
  • ½ κοφτό κ.γ. σουμάκ
  • ½ κοφτό κ.γ. πιπέρι καγιέν
  • ½ κοφτό κ.γ. μπαχάρι
  • τον χυμό από 2 μεγάλα (ή 3 μέτρια) λεμόνια
  • τον χυμό από ½ λάιμ (προαιρετικά)
  • 1 γεμάτη κουταλιά της σούπας πικάντικη μουστάρδα

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

  • Τεμαχίζουμε το φιλέτο κοτόπουλο σε μικρά, ορθογώνια, ισόπαχα κομμάτια (όχι, όμως, μπουκίτσες, για να μην στεγνώσει).
  • Κόβουμε τις πιπεριές σε λεπτές, μακρόστενες λωρίδες και εν συνεχεία, στα δύο.
  • Κόβουμε το κρεμμύδι σε πολύ μικρούς κύβους.
  • Στύβουμε τα λεμόνια και το λάιμ.
  • Στο χυμό του λεμονιού, προσθέτουμε τη μουστάρδα και το μπούκοβο και αναμιγνύουμε μέχρι να ομογενοποιηθούν τα υλικά.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

  • Ζεσταίνουμε καλά ένα αντικολλητικό σκεύος (ιδανικά, γουόκॱ διαφορετικά, τηγάνι βαθύ με διάμετρο 30 εκ.)
  • Ρίχνουμε τις 2 κ.σ. ελαιόλαδο. Επειδή η ποσότητα είναι μικρή, θα πάρει πολύ υψηλή θερμοκρασία, σχεδόν αμέσως.
  • Τοποθετούμε τα κομμάτια του κοτόπουλο και τα αφήνουμε να ροδίσουν (2’–3’ από κάθε πλευρά). Παράλληλα, χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία. (Παράδειγμα: εάν η μέγιστη ένδειξη είναι το 9, κατεβάζουμε στο 5.)
  • Αφαιρούμε το ροδισμένο κοτόπουλο και ρίχνουμε στο σκεύος μας 2 κ.σ. ελαιόλαδο.
  • Ρίχνουμε τις πιπεριές και συμπληρώνουμε με το κρεμμύδι, γυρίζοντας διαρκώς τα υλικά μας.
  • Μόλις πάρουν χρώμα και αφήσουν σχεδόν όλα τα υγρά τους, προσθέτουμε το ροδισμένο κοτόπουλο,το σκόρδο και τα μπαχαρικά.
  • Αναδεύουμε για 1’, περίπου και προσθέτουμε τον ομογενοποιημένο χυμό μας, μαζί με ελάχιστο νερό (όχι περισσότερο από 30ml).
  • Χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία (για παράδειγμα, με μέγιστη ένδειξη το 9, τώρα χαμηλώνουμε στο 2).
  • Κάθε τόσο, ελέγχουμε και γυρίζουμε με ξύλινη κουτάλα, ώστε να μην αρπάξει το φαγητό μας.
  • Σβήνουμε την εστία σε περίπου 12’, αφού ελέγξουμε ότι το φαγητό είναι ζουμερό αλλά όχι νερουλό ή, αντίθετα, στεγνό! Εάν είναι νερουλό αφήνουμε για 2’–3’ ακόμη αναμμένο το μάτι ενώ, εάν είναι στεγνό, προσθέτουμε ελάχιστο νερό, σβήνουμε την εστία και αφήνουμε για 2’–3’ πριν σερβίρουμε.
Κοτόπουλο Οριεντάλ

TIPS & TRICKS

⚈ Τα κατάλληλα εργαλεία και σκεύη: μην πανικοβάλλεσαι αν τα βήματα σου φαίνονται πολλά κι η διαδικασία ατέλειωτη! Πιπεριές σε λωρίδες και κρεμμύδι σε κύβους, κόβονται στο άψε–σβήσε(κυριολεκτικά!) μ’ ένα μαχαίρι του Σεφ ή Santoku, ενώ το φιλέτο κοτόπουλο καθαρίζεται και τεμαχίζεται μ’ ένα καλοακονισμένο μαχαίρι γενικής χρήσης.
Το σκεύος σου, είτε γουόκ είτε τηγάνι, θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε αντικολλητικό, μια που χρησιμοποιούμε ελάχιστη ποσότητα λαδιού.
⚈ Ρόδισμα: τα κομμάτια του κοτόπουλου θα πρέπει να μπουν απλωτά στο γουόκ ή το τηγάνι, ώστε να ροδίσουν αμέσως και σωστά. Ανάλογα με τη διάμετρο του σκεύους, υπάρχει πιθανότητα να μην χωρέσουν όλα τα κομμάτια. Ροδίζεις, στην περίπτωση αυτή, σε δύο δόσεις (με μία κ.σ. ελαιόλαδο κάθε φορά).
⚈ Συνοδεύεις με ρύζι μπασμάτι που θα έχεις βράσει έχοντας προσθέσει στο νερό ελάχιστο κάρυ (όχι πολύॱ έχει αρκετό, το κοτόπουλο!)
* Άτομα που ακολουθούν ειδική διατροφή, είτε για λόγους υγείας είτε για απώλεια βάρους, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να συμβουλεύονται τον γιατρό ή τον διατροφολόγο τους.
🄰.🄽
https://hippyfoodie.com/

Οι ντελάληδες -- A History of Town Criers .

 Οι ντελάληδες  --  

A History of Town Criers .

Όσο υπάρχουν νέα που πρέπει να μοιραστούν, υπήρξαν αγγελιοφόροι για να το παραδώσουν.

04_royal
Ο κ. Tony Appleton παρουσιάζει τη γέννηση ενός γιου για τον πρίγκιπα Χάρι και τον Δούκα του Sussex και τη σύζυγό του Meghan, δούκισσα του Sussex, outide του Windsor Castle στο Windsor, δυτικά του Λονδίνου στις 6 Μαΐου 2019. PHOTO : AFP

Οι Κριτές της πόλης ήταν οι αρχικοί «δημοσιογράφοι» που βρίσκουν την προέλευσή τους στην πρώιμη ελληνική μυθολογία. Στην πραγματικότητα, ο Stentor, ένας ανακοινωτής των ελληνικών δυνάμεων κατά τον Τρωικό πόλεμο, λέγεται ότι έχει τη φωνή των 50 ανδρών και μερικοί άνδρες με δυνατή φωνή μπορεί να είναι γνωστό ως φωνή ενός Stentorian.
Η πόλη Criders στη Βρετανία θεωρείται ότι έχει έρθει στο προσκήνιο το 1066 όταν είδαν τοΗ εισβολή του William of Normandy ήταν γνωστή. Οι άνδρες που απασχολούσαν για να υπενθυμίζουν σε όλους τους κανόνες της Χάρολντ μεταβίβαζαν πληροφορίες από πόλη σε πόλη. Αυτά τα άτομα χρησιμοποιήθηκαν ειδικά για να καλέσουν την κήρυξη του βασιλιά. Σε μεταγενέστερες εποχές, τους δόθηκε κουδούνι και χρησιμοποίησαν για να κάνουν σημαντικές προκλίσεις στην περιοχή στην οποία ζούσαν.
εικόνεςΔεδομένου ότι το αλφαβητισμό του πληθυσμού της Βρετανίας παρέμεινε χαμηλός στα τέλη του 19ου αιώνα, οι άνθρωποι ήλθαν να βασίζονται σε κριτές και ανακοινώσεις ως έναν χρήσιμο τρόπο ακρόασης σχετικά με τις προκηρύξεις, τα διατάγματα, τους νόμους και τα νέα, καθώς τα βιβλία και οι εφημερίδες ήταν γενικά προσβάσιμα μόνο σε ένα μικρό ποσοστό του αγγλικού πληθυσμού. Οι διακηρύξεις, τα διατάγματα, οι νόμοι και οι ειδήσεις ίσως να έχουν γραφτεί σε χαρτί ή σε περγαμηνή, αλλά συνήθως μεταβιβάστηκαν στο ευρύ κοινό από την πόλη Crier - την πρώτη (μιλώντας) εφημερίδα.
Oyez, Oyez, Oyez περίπου μεταφρασμένα από τα παλιά γαλλικά, ως "Hark" ή "Listen"
Ακούστε, ακούστε, ακούστε έγινε γνωστό κλήση σε πλατείες, τις αγορές και τους δημόσιους χώρους συνάντησης σε όλη τη Βρετανία, μια κλήτευση για τους κατοίκους να συγκεντρωθούν και να ακούσετε ειδήσεις της πανώλης, νίκες στο μακρινό εδάφη, βασιλικό γεννήσεις και τους θανάτους από την εκτέλεση. 300px-Towncrier.jpg
Μετά το χτύπημα του κουδουνιού του, για να προσελκύσει το πλήθος, η πόλη Crier θα διαβάσει μια διακήρυξη, συχνά στην πόρτα του τοπικού πανδοχείου, στη συνέχεια να την καρφώσουν στην πόρτα του πανδοχείου. Αυτό οδήγησε σε ένα μέρος του κόσμου να εισέλθει στο πανδοχείο για να συζητήσει τα νέα σε μια καραμέλα από άργυρο, συχνά στην ευγνωμοσύνη του ιδιοκτήτη και το πλεονέκτημα του City Crier.
1-2-638
Οι Nτελάληδες της πόλης ήταν οι αρχικοί «δημοσιογράφοι» που βρίσκουν την προέλευσή τους στην πρώιμη ελληνική μυθολογία.
Στην πραγματικότητα, ο Stentor, ένας ανακοινωτής των ελληνικών δυνάμεων κατά τον Τρωικό πόλεμο, λέγεται ότι έχει τη φωνή των 50 ανδρών και μερικοί άνδρες με δυνατή φωνή μπορεί να είναι γνωστό ως φωνή ενός Stentorian.
Οι ντελάληδες στη Βρετανία πιστεύεται ότι έχουν έρθει στο προσκήνιο το 1066 όταν έγιναν γνωστά τα νέα της εισβολής του William of Normandy.
Σε μεταγενέστερες εποχές, τους δόθηκε κουδούνι και χρησιμοποίησαν για να κάνουν σημαντικές ανακοινώσεις στην περιοχή στην οποία ζούσαν.

Οι ντελάληδες του πειραϊκού λιμανιού

Οι ντελάληδες ήταν άνθρωποι της πιάτσας, του λιμανιού δηλαδή, οι οποίοι μισθώνονταν από τους πλοιοκτήτες, προκειμένου να πείσουν τους ταξιδιώτες να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους πλοία και όχι εκείνα του ανταγωνιστή τους. Οι ντελάληδες θα μπορούσαμε να πούμε ότι γεννήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα με την δρομολόγηση πλοίων σε συγκεκριμένες γραμμές.
Οι ντελάληδες σουλατσάριζαν στο λιμάνι του Πειραιά, προσπαθώντας να πείσουν, όσους έβλεπαν να κρατάνε βαλίτσα, ώστε να ταξιδέψουν με το δικό τους πλοίο, χωρίς καν να ρωτήσουν τον προορισμό του ταξιδιώτη! Τα πλοία που εκτελούσαν τότε τακτικές γραμμές, δεν τα αποκαλούσαν όπως σήμερα «Ακτοπλοϊκά» αλλά «Ταχυδρομικά» καθώς τα δρομολόγιά τους είχαν κανονισθεί με συμβάσεις από το Κεντρικό ταχυδρομείο με αποστολή να μεταφέρουν την αλληλογραφία. Κάθε έτος στους «Καζαμίες» που πωλούνταν μανιωδώς, υπήρχε ειδική σελίδα με τα ταχυδρομικά δρομολόγια που έγραφε, για Νάξο κάθε Πέμπτη, για Σκύρο κάθε Δευτέρα, κ.ο.κ. δίνοντας βάρος όχι στον κόσμο που ενδιαφερόταν για ταξίδια, αλλά στην παράδοση της αλληλογραφίας.
ΝΤΕΛΑΛΗΔΕΣ
Τα πλοία φυσικά για τα οποία οι ντελάληδες μισθώνονταν να υποστηρίξουν, στην πραγματικότητα ούτε ανέσεις προσέφεραν, ούτε φυσικά και ασφάλεια. Οι ταχύτητές τους ήταν απερίγραπτα μικρές και οι ανέσεις τους υποτυπώδεις. Για τις ανέσεις της πρώτης θέσεως το εισιτήριο ήταν πανάκριβο και λίγοι μπορούσαν να πληρώσουν. Το σύνολο των επιβατών έκανε το ταξίδι στο κατάστρωμα ανεξάρτητα καιρού ή εποχής. Ωστόσο οι ντελάληδες υπόσχονταν πριν την επιβίβαση ανύπαρκτες ανέσεις και χρόνους δρομολογίων που ποτέ τα πλοία δεν κατάφερναν να πιάσουν.
Η πειθώ των ντελάληδων στηρίζονταν στην υπερβολή και φυσικά στο ψέμα.«Ελάτε με το Υδράκι που κάνει τη θάλασσα λάδι» έλεγαν. Φυσικά αυτό δεν ίσχυε και παρότι οι επιβάτες το γνώριζαν, πείθονταν από την μαεστρία του ντελάλη καθώς μετέτρεπε το απίστευτο σε πιστευτό! Ο ανταγωνισμός των πλοίων σε κοινά μεταξύ τους δρομολόγια δεν εξαντλούνταν μόνο στους ντελάληδες αλλά και στους βαρκάρηδες τους οποίους αναγκαστικά οι επιβάτες χρησιμοποιούσαν για να ανέβουν στο πλοίο, μιας και το λιμάνι είχε αβαθή στο μεγαλύτερο μέρος του, και τα πλοία δεν προσέγγιζαν τις προκυμαίες.
Τελικώς ο ανταγωνισμός αυτός περνούσε από τη στεριά στους πλοιάρχους και στα πληρώματα των ίδιων των πλοίων που κατέληγαν να αγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα πάρει τους περισσότερους επιβάτες και ποιος θα φτάσει γρηγορότερα στον προορισμό του. Και όταν όλα τα μέτρα δεν ήταν αρκετά για να πείσουν και να ανεβάσουν τους επιβάτες στο πλοίο, τότε άρχιζαν να επιστρατεύονται κι άλλα ευφάνταστα όπως υποσχέσεις φαγητού!
Πραγματικά ο πλοιοκτήτης του θρυλικού πλοίου «Πύλαρου», ο Αθανασούλης, αγόρασε στις αρχές του 20ου αιώνα ένα φθηνό σκαρί από τη Ρουμανία, το «Κάρμεν Σύλβα», και το δρομολόγησε στην Ελλάδα, στη γραμμή Πειραιάς – Επτάνησα, με το όνομα «Πύλαρος». Όμως στην ίδια γραμμή εκτελούσε δρομολόγια το πλοίο «Άσσος» του Σκωτσέζου Πειραιώτη Τζων Μακ Ντούαλ.
Μέσα λοιπόν στον σκληρό ανταγωνισμό των δύο εταιρειών οι ντελάληδες του «Πύλαρου» υπόσχονταν ότι ο κάτοχος εισιτηρίου δικαιούνταν να φάει κατά την διάρκεια του ταξιδιού και μια μακαρονάδα. Έτσι η φράση «κάθε ταξίδι και μια μακαρονάδα δώρο» έμεινε να αντηχεί για χρόνια στο λιμάνι του Πειραιά. Από την άλλη πλευρά οι ντελάληδες του «Άσσου» φώναζαν με τη σειρά τους, την ίδια ακριβώς προσφορά, μόνο που τη θέση της μακαρονάδας καταλάμβανε το πιλάφι «ταξίδι και ένα πιλάφι δώρο!». Ο ανταγωνισμός των ντελάληδων των δύο αυτών πλοίων, έφτασε κάποτε και πάνω στα πλοία και στα πληρώματά τους και άγγιξε πραγματικά τον παραλογισμό. Επειδή και τα δύο εκτελούσαν το ίδιο δρομολόγιο Πειραιά, Αμφιλοχία, Πρέβεζα, Επτάνησα ο ανταγωνισμός τους έφτασε στην κορύφωση όταν έξω από την Ιθάκη ο «Άσσος» εμβόλισε το «Πύλαρο» μόνο και μόνο για να το εμποδίσει να εισέλθει πρώτο στο λιμάνι!
Οι ντελάληδες ήταν τόσοι πολλοί την περίοδο του μεσοπολέμου, ώστε οι αγριοφωνάρες τους κυριαρχούσαν πάνω από οτιδήποτε άλλο. Τα πλοία που εκτελούσαν τακτικά δρομολόγια από τον Πειραιά είχαν φτάσει τα 44 και κάθε πλοίο διέθετε τουλάχιστον δύο με τρεις ντελάληδες! Λίγο πριν την είσοδο της Ελλάδας στο Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο τα πλοία της ακτοπλοΐας στη γραμμή του Πειραιά είχαν φτάσει τα 52. Ο ερχομός του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου έφερε την καταστροφή του πειραϊκού λιμένα και την καταβύθιση των περισσοτέρων πλοίων.
Από τα 52 πλοία της προπολεμικής εποχής τα 48 πλοία είχαν βυθιστεί και μόνο τέσσερα είχαν διασωθεί. Η εκκίνηση λοιπόν της ελληνικής ακτοπλοΐας αμέσως μετά τη λήξη του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, έγινε εκτός του μηδενός, με μαγιά τέσσερα μόνο πλοία. Τη βάση της μεταπολεμικής ακτοπλοΐας αποτέλεσαν τα πλοία που κατέφταναν στην Ελλάδα ως πολεμικές επανορθώσεις και που ήταν πλοία ιταλικά και γερμανικά. Κατά συνέπεια η καταστροφή της ακτοπλοΐας και η επανεκκίνησή της τη δεκαετία του ‘50 περιόρισε και τους ντελάληδες οι οποίοι εμφανίζονται μόνο μπροστά από τις κλίμακες ανόδου των πλοίων να φωνάζουν για τα δρομολόγια.
cebbcebfceb3ceb9ceb1-cf84cebfcf85-cebaceb1cf81cf81cebfcf85
Τελευταίοι ντελάληδες ήταν μπροστά από το παλαιό Δημαρχείο (ρολόι) που αναχωρούσαν τα σκάφη του λεγόμενου «Κουλουριώτικου Στόλου» ή αλλιώς «Κούλουρ Λάινς». Ο ανταγωνισμός των ντελάληδων στα κουλουριώτικα, ήταν από εκείνους που διήρκεσαν μέχρι πρόσφατα και έμεινε χαραγμένος στη μνήμη των περισσοτέρων Πειραιωτών.
Στην σκάλα της πρύμνης κάθε βενζίνας που ανέμενε την επιβίβαση, υπήρχαν πινακίδες όμοιες με μικρούς μαυροπίνακες στους οποίους αναγράφονταν οι ώρες αναχώρησης. Δίπλα σε αυτές τις πινακίδες στέκονταν κάποτε και Ναύτες του Λιμεναρχείου καθώς η αναγραφή των δρομολογίων ήταν επιβεβλημένη, όχι τυχαίως, αφού ουδείς εκ των καπεταναίων επιθυμούσε να αναχωρήσει χωρίς να είναι βέβαιος ότι ο αριθμός των επιβατών κάλυπτε τουλάχιστον τα έξοδα του δρομολογίου. Δεν ήταν λίγες φορές που η βενζίνα δεν αναχωρούσε αν πρώτα δεν γέμιζε τόσο, ώστε να καλύψει τα έξοδα των καυσίμων της διαδρομής.
Συχνά τα πέντε λεπτά που απέμεναν για την αναχώρηση του σκάφους, γίνονταν μισή ώρα ή ακόμα περισσότερο. Πολλές φορές ντελάληδες στις βενζίνες της Κούλουρης ήταν οι ίδιοι οι καπετάνιοι των σκαφών. Εξέδιδαν τα εισιτήρια πριν την αναχώρηση, φώναζαν για να προσελκύσουν κόσμο και παράλληλα εκτελούσαν και τα καθήκοντα του τιμονιέρη ή του ναύτη ανάλογα με τις ανάγκες που έπρεπε να καλυφθούν.
Οι ντελάληδες των βενζινών της Κούλουρης διαφήμιζαν εκτός άλλων και τις ομορφιές του Περάματος, ειδικά κατά τη θερινή περίοδο, καθώς στην εποχή που αναφερόμαστε το Πέραμα αποτελούσε ενδιάμεσο σταθμό των δρομολογίων αυτών και ήταν τότε ακόμα πευκόφυτο με καθάρια νερά και εξοχικά κέντρα. Το πευκόφυτο Πέραμα λοιπόν, αποτελούσε για πολλούς Πειραιώτες έναν προσιτό και εύκολο προορισμό, για να κάνουν τα θαλάσσια μπάνια τους ή να γευματίσουν σε κάποια εξοχική ταβέρνα κάτω από τη σκιά των πεύκων. Επόμενος σταθμός ήταν το Καματερό με το γραφικό του ύψωμα. Μόλις η βενζίνα περνούσε τη νησίδα του Αγίου Γεωργίου, το σκάφος έπιανε στα Παλούκια συμπληρώνοντας μιάμιση ώρα διαδρομή!
Αξίζει να αναφερθεί ότι η χρήση ντελάληδων στα πλοία, υπήρξε προπομπός σε πολλούς άλλους τομείς όπως οι μεταγενέστεροι «Κράχτες» των καταστημάτων εστίασης που στέκονται σήμερα μπροστά από αυτά με αποστολή να σταματούν τα αυτοκίνητα και προσπαθούν να «αλιεύσουν» τους επιβάτες τους και να τους πείσουν να εισέλθουν στο δικό τους κατάστημα.
https://efisoul63.wordpress.com/

To Παλαιοπωλείο µε τα κοχύλια που µετατράπηκε σε δυναστεία πετρελαίου!

To Παλαιοπωλείο µε τα κοχύλια που µετατράπηκε σε δυναστεία πετρελαίου!

the-conchologist-e1519849270442
 Το όνομα της παγκόσμιας εταιρείας πετρελαίου "Shell" είναι, παραδόξως, μια υπενθύμιση της βικτωριανής αγάπης της κονχιολογίας.
Το 1833 ένας Marcus Samuel άνοιξε ένα τέτοιο κατάστημα που πωλεί κοχύλια, περιτριγυριστικά και άλλα μπιχλιμπίδια σε λάτρεις της φυσικής ιστορίας. Μέχρι το 1851 ο Μάρκος περιγράφηκε στην απογραφή ως «έμπορος κελύφους» και αναφέρθηκε ως ιδιοκτήτης του «The Shell Shop» στο Houndsditch. Αργότερα σχημάτισε τη «Shell Transport and Trading Company». Το 1882 ο γιος του (Marcus Junior), ενώ ταξιδεύει στην Κασπία Θάλασσα, είδε την πιθανότητα να εξάγει πετρέλαιο από την περιοχή. Ανέθεσε το πρώτο πετρελαιοφόρο που κατασκευάστηκε για το σκοπό αυτό και ονόμασε το δεξαμενόπλοιο Murex, το λατινικό για ένα είδος κελύφους σαλιγκαριού, ως ένα νεύμα στις αρχές της εταιρείας. Το πρώτο λογότυπο (1901) ήταν ένα κέλυφος μυδιών, αλλά από το 1904 αντικαταστάθηκε με ένα κέλυφος χτένι.
Και έτσι παρέμεινε από τότε.
Πάνω από 100 χρόνια το έµβληµα της Shell µε το κοχύλι αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιµα σήµατα στον κόσµο. Σύµφωνα µε έρευνες µάλιστα, µόνο ο Άγιος Βασίλης έχει καταφέρει να ξεπεράσει σε αναγνωρισιµότητα το έµβληµα της Αγγλο-Ολλανδικής επιχείρησης πετρελαίου και χηµικών.
Η επιλογή του κοχυλιού ως λογότυπο και σήµα κατατεθέν της µεγαλύτερης πολυεθνικής εταιρίας πετρελαίου στον κόσµο έχει διατηρηθεί ως φόρος τιµής για τους ιδρυτές της εταιρίας που έµελλε να µετεξελιχθεί σε κολοσσό. Η ιστορία της Shell ξεκινάει όταν ο  Μάρκους Σάµιουελ ανοίγει ένα µικρό παλαιοπωλείο στο Λονδίνο.
Μετά από κάποια οικογενειακή εκδροµή στην παραλία, τα παιδιά του Σάµιουελ εντυπωσιάζονται από τα θαλάσσια όστρακα και µαζεύουν µερικά για το σπίτι. Ο πατέρας τους παρατηρώντας τα κοχύλια, αποφασίζει να τα καθαρίσει και να τα πουλήσει στις πολυσύχναστες παραλίες της Αγγλίας.
Αυτή ήταν η αφορµή για να ξεκινήσει την εισαγωγή εξωτικών κοχυλιών από την Ανατολή, τα οποία στη συνέχεια πουλούσε στο µαγαζί του.
Το κατάστηµα ονοµάζεται «The Shell Shop». Οι δουλειές πηγαίνουν καλά και η µικρή επιχείρηση αρχίζει να αποκτάει «άκρες» σε όλη σχεδόν την Ασία, κάτι το οποίο εκµεταλλεύονται στη συνέχεια οι δύο γιοι του Σάµιουελ που αναλαµβάνουν την εταιρία το 1870 µετά το θάνατό του.
Το 1878 ο Μάρκους Σάµιουελ ο νεότερος, διαβλέπει µια µεγάλη εµπορική ευκαιρία στον τοµέα πώλησης παραφίνης που την εποχή εκείνη έχει µεγάλη ζήτηση. Δώδεκα χρόνια µετά, σ ένα επαγγελµατικό ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη παρατηρεί τα τάνκερ που περιµένουν να γεµίσουν µε ρωσικό πετρέλαιο µε προορισµό την Ανατολή, όπου θα χρησιµοποιούνταν σε λάµπες και φούρνους.
Ο Σάµιουελ τζούνιορ προβλέπει ότι η πώληση πετρελαιοειδών έχει µεγάλες προοπτικές στην περιοχή της Ανατολής. Όµως το µεγαλύτερο εµπόδιο ονοµαζόταν Standard Oil Co., µια πανίσχυρη αµερικάνικη επιχείρηση που ανήκε στον Ροκφέλερ και έλεγχε τα αποθέµατα πετρελαίου σε ολόκληρο τον κόσµο.
Mια νέα δυναστεία γεννιέται! Τα δύο αδέλφια αποφασίζουν να κινηθούν µε απόλυτη µυστικότητα και να αναζητήσουν µια ασφαλή πηγή, µακριά από την Standard Oil, η οποία θα τους κατατρόπωνε αν αντιλαµβανόταν κάτι ύποπτο, ρίχνοντας τις τιµές.
Τα αδέλφια χρησιµοποιούν τις διασυνδέσεις τους και συµφωνούν να αγοράσουν πετρέλαιο από την Κασπία και να το µεταφέρουν στην Ανατολή. Για να επιτύχουν χαµηλότερο µεταφορικό κόστος, µεταφέρουν το πετρέλαιο χύµα µέσα σε τάνκερ, αντί για βαρέλια που θα µεταφέρονταν µε τα παραδοσιακά µεταφορικά πλοία.
Το εγχείρηµα πετυχαίνει αλλά τα προβλήµατα δεν σταµατάνε εκεί. Την εποχή εκείνη η µόνη οικονοµική διαδροµή είναι µέσω της διώρυγας του Σουέζ (σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση τα πλοία θα έπρεπε να κάνουν το γύρο της Αφρικής).
Οι Αρχές όµως είχαν απαγορεύσει κατά το παρελθόν, τη διέλευση πλοίων που µετέφεραν πετρέλαιο για λόγους ασφαλείας. Ο Μάρκους Σάµιουελ ο νεότερος δεν το βάζει κάτω. Σχεδιάζει µε την βοήθεια ενός µηχανικού, ένα τάνκερ το οποίο τηρούσε όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτούνταν από τις Αρχές του Σουέζ και η επιχείρηση παίρνει το δρόµο της!
κατάλογος
Το κοχύλι γίνεται παγκόσµιο σύµβολο! Το 1892, το πρώτο τάνκερ της εταιρίας µε την ονοµασία Murex είναι γεγονός! Ενώ σύντοµα κατασκευάζονται άλλα 14.
To Murex παίρνει το όνοµά του από ένα κοχύλι που είχε στη συλλογή του ο Σάµιουελ και το οποίο το είχε δώσει στον καπετάνιο για να διακοσµήσει το κατάστρωµα. Την ίδια χρονιά το Murex αποτελεί το πρώτο τάνκερ που περνάει το Σουέζ φορτωµένο µε τόνους ρωσικής κηροζίνης, σπάζοντας οριστικά το µονοπώλιο της Standard Oil.
Το 1897 ο Σάµιουελ, θέλοντας να τιµήσει τον πατέρα του, ονοµάζει την εταιρία «Shell Transport and Trading Co.» και καθιερώνει ως σήµα το κοχύλι.
https://efisoul63.wordpress.com/

Ανοίγει το σπίτι του Ελύτη στην Πλάκα – Χώρος μελέτης, μνήμης και οφειλόμενης τιμής στον ποιητή

  Ανοίγει το σπίτι του Ελύτη στην Πλάκα – Χώρος μελέτης, μνήμης και οφειλόμενης τιμής στον ποιητή Οδυσσέας Ελύτης (1911 – 1996) Posted on   ...