Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017

JEAN AMERY : Μνησικακίες (αποσπάσματα)

                      JEAN AMERY :

             Μνησικακίες (αποσπάσματα)

 

Κι έτσι με τη βοήθεια ενός κόλπου, θέτω τη δική μου μνησίκακη άρνηση για συμφιλίωση υπό το λαμπρό πρίσμα των ηθών και της ηθικής. Χωρίς αμφιβολία , θα με κατηγορήσουν γι’ αυτό και γι’ αυτό θα πρέπει ν’ απαντήσω αφού είμαι εν γνώσει του ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μη θυμάτων του κόσμου μετά βίας θα δεχτούν τις επεξηγήσεις μου. Αλλά δεν έχει σημασία. Μέσα σε δύο δεκαετίες στοχασμού, πάνω σ’ αυτό που μου συνέβη, πιστεύω ακράδαντα πως η συγχώρεση και η λήθη, ως αποτέλεσμα της κοινωνικής πίεσης, είναι ανήθικα. Όποιος τσάμπα και τεμπέλικα συγχωρεί, υποτάσσει τον εαυτό του στη βιολογική και κοινωνική αίσθηση του χρόνου, η οποία επίσης λέγεται και φυσική. […]
Ο άνθρωπος έχει το δικαίωμα και το προνόμιο να διαφωνεί με κάθε φυσικό συμβάν, ακόμη και με τη βιολογική επούλωση που φέρει ο χρόνος. Ό,τι έγινε έγινε. Αυτή η πρόταση είναι τόσο αληθινή όσο κι εχθρική για κάθε τι ηθικό και διανοητικό. Η ηθική δύναμη ν’ αντιστέκεσαι περιλαμβάνει το να διαμαρτύρεσαι, την εξέγερση ενάντια στην πραγματικότητα, η οποία είναι ορθολογική μόνο στο βαθμό που είναι ηθική. Το ηθικό άτομο απαιτεί την ακύρωση του χρόνου – στην συγκεκριμένη υπόθεση που είναι υπό συζήτηση,αποδίδοντας στον κατηγορούμενο τις πράξεις του. Μόνον έτσι και μέσα από ένα ηθικό πισωγύρισμα του ρολογιού μπορεί ο τελευταίος να ενωθεί με το θύμα του ως συνάνθρωπος. […]
Έπρεπε ν’ αντιμετωπίσω μόνο λίγους και σε σχέση με αυτούς τους πολλούς που για μένα φαίνονταν σαν όλοι, να αποτελούν μια συντριπτική πλειοψηφία. Οι τίμιοι άνθρωποι τους οποίους ευχαρίστως θα έσωζα, είχαν ήδη χαθεί στη μάζα των αδιάφορων, των άθλιων και των μοχθηρών, των τεράτων, των γέρων χοντρών αλλά και των όμορφων νεαρών, αυτών που μέθυσαν από την εξουσία τους, αυτών που πίστεψαν πως ήταν έγκλημα, όχι μονάχα απέναντι στο κράτος τους, αλλά και απέναντι στο Εγώ τους ν’ απευθυνθούν σε ανθρώπους όπως εμείς με τρόπους που να μην είναι βάναυσοι και αυταρχικοί. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν ήταν SS αλλά μάλλον εργάτες, υπάλληλοι γραφείου, τεχνικοί και δακτυλογράφοι – και μόνο μια μειονότητα από αυτούς  έφερε το σήμα του κόμματος . Στο σύνολό τους για μένα αυτοί ήταν ο Γερμανικός λαός. Το τι συνέβαινε γύρω μας και με μας το γνώριζαν επακριβώς. Γιατί οσφραίνονταν τη μυρωδιά του καμένου κρέατος από το γειτονικό στρατόπεδο εξόντωσης, όπως κι εμείς και κάποιοι από αυτούς φορούσαν και ρούχα που μόλις την προηγούμενη είχαν παρθεί από τα αφιχθέντα θύματα στις ράμπες διαλογής. […]
Κουβαλάω το βάρος της συλλογικής ευθύνης λέω . Όχι εκείνοι. Ο κόσμος που συγχωρεί και ξεχνά, εμένα έχει καταδικάσει, όχι αυτούς που δολοφόνησαν ή επέτρεψαν στους φόνους να συμβούν. Εγώ και άλλοι σαν κι εμένα είμαστε οι Σάιλοκ, όχι μόνο οι ηθικά καταδικαστέοι ενώπιον των εθνών, αλλά κι εξαπατημένοι με το νόμισμα της σάρκας επίσης. Ο χρόνος έκανε τη δουλειά του πολύ ήσυχα.
«Όλα τα ευανάγνωστα σημάδια λένε πως ο φυσικός χρόνος θα απορρίψει τα ηθικά αιτήματα της μνησικακίας μας και στο τέλος θα τα σβήσει. Η μεγάλη επανάσταση; Η Γερμανία δεν θα την κάνει. Κι η κακία μας θα είναι για το τίποτα. Το Ράιχ του Χίτλερ, τουλάχιστον προσωρινά θα συνεχίσει να θεωρείται ένα λειτουργικό ατύχημα της ιστορίας. Τελικά όμως θα γίνει απλώς και μόνο ιστορία. Ούτε καλύτερα αλλά ούτε και χειρότερα από  ιστορικές δραματικές εποχές που απλώς συμβαίνουν, κηλιδωμένο ίσως, μα στο κάτω κάτω ένα Ράιχ που είχε και τις καθημερινές  οικογενειακές του στιγμές . Η εικόνα του προπάππου με τη στολή SS θα κρέμεται στο σαλόνι και τα παιδιά στο σχολείο θα μαθαίνουν όλο και λιγότερα για τις ράμπες διαλογής σε σχέση βέβαια με τους εξαιρετικούς θριάμβους που επιτεύχθηκαν ενάντια στη γενική ανεργία. Ο Χίτλερ,ο Χίμλερ, ο Χάιντριχ, ο Κάλτενμπρύνερ, όλοι αυτοί θα είναι ονόματα όπως ο Ναπολέων, ο Φουσέ, ο Ροβεσπιέρος, ο Σαιν -Ζύστ. Ήδη σήμερα μπορώ στο κάτω κάτω να διαβάσω σ’ ένα βιβλίο που έχει τίτλο «η Γερμανία πάνω απ’ όλα », το οποίο έχει φανταστικούς διαλόγους, ανάμεσα σ’ ένα Γερμανό πατέρα και τον πολύ μικρό του γιο, ότι για το γιο δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ του Μπολσεβικισμού και Ναζισμού. Αυτό που συνέβη στη Γερμανία μεταξύ 1933 και 1945 – έτσι θα λένε και θα διδάσκουν – θα μπορούσε να συμβεί παντού υπό τις ίδιες περιστάσεις και κανείς δεν θα επιμένει περαιτέρω πάνω στην ασημαντότητα ότι συνέβη ακριβώς στη Γερμανία και όχι οπουδήποτε αλλού. Στο βιβλίο του Ruckkehr zum Mauerwarld  ο Γερμανός πρώην γενικός αξιωματικός προσωπικού, πρίγκηπας Ferdinand von der Leyen  γράφει : «από μια από τις διμοιρίες μας ήρθαν ακόμη πιο άσχημα νέα . Οι μονάδες των SS εκεί είχαν εισβάλει στα σπίτια και από τους πάνω ορόφους πετούσαν παιδιά τα οποία ήταν ακόμη ανίκανα να περπατήσουν, από τα παράθυρα στο πεζοδρόμιο.» Αλλά εκατομμύρια δολοφονίες σαν αυτή, εκτελούμενες από έναν πολύ πολιτισμένο λαό, με οργανωτική αξιοπιστία και σχεδόν επιστημονική ακρίβεια, θα στοιβαχτεί με την αιματηρή δίωξη των Αρμενίων από τους Τούρκους ή με τις ντροπιαστικές πράξεις των Γάλλων αποικιοκρατών: εξίσου θλιβερές όχι όμως μοναδικές. ’Ολα θα συμπτυχθούν σ’ ένα γενικό «Αιώνα της Βαρβαρότητας». Εμείς, τα θύματα, θα εμφανιζόμαστε ως οι πραγματικοί αδιόρθωτοι, ως αυτοί που δεν συμφιλιώνονται, ως οι αντιδραστικοί ενάντια στην ιστορία, με την πραγματική σημασία των λέξεων και στο τέλος θα φαίνεται σαν τεχνική αναποδιά ακόμη και το ότι κάποιοι από εμάς επιζήσαμε.[…] Αυτό που με αποανθρωποποίησε, απέγινε εμπόρευμα, το  οποίο προσφέρω προς πώληση.
Μοιραία γη , όπου κάποιοι στέκουν αιώνια στο φως και άλλοι αιώνια στο έρεβος. Την ταξίδεψα στα μήκη και στα πλάτη της ,με τα τρένα εκκένωσης, υπό την πίεση της τελικής σοβιετικής επίθεσης , από το Άουσβιτς προς τα δυτικά κι αργότερα από το Μπούχενβαλντ βόρεια προς το Μπέργκεν – Μπέλσεν . Όταν φορτηγά μας οδήγησαν μέσα από το χιόνι σε μια γωνιά της εξοχής της Βοημίας, ήρθαν τρέχοντας στα τρένα του θανάτου προσφέροντάς μας ψωμί και μήλα και έπρεπε να κυνηγηθούν με πυροβολισμούς στον αέρα από τους συνοδούς μας. Αλλά όταν είμασταν στο Ράιχ, πετρωμένες φάτσες. Ένας περήφανος λαός. Ένας περήφανος λαός ακόμη και τώρα. Η περηφάνια έγινε λίγο εύσωμη, το παραδέχομαι. Δεν στριμώχνεται πια ανάμεσα στα σαγόνια που αλέθουν αλλά λάμπει από ευχαρίστηση λόγω της καλής της συνείδησης και την κατανοητή χαρά. Δεν αναφέρεται πια στον ηρωισμό της στο πεδίο της μάχης αλλά στην παραγωγικότητά της που δεν υπάρχει αντάξια στον κόσμο όλο. Παρ’ όλα αυτά είναι η ίδια περηφάνια. Κι από την πλευρά μας η ίδια ανημποριά. Αλίμονο στους κατακτημένους. […]
Η σκλάβα ηθική μας δεν θα θριαμβεύσει . Οι μνησικακίες μας – συναισθηματική πηγή κάθε αυθεντικής ηθικής, που ήταν πάντα η ηθική των ηττημένων – έχουν λίγες πιθανότητες ή και καθόλου να πικραίνουν το απαίσιο έργο τους. Εμείς , τα θύματα, πρέπει να τελειώνουμε με την αναδρομική κακία μας, με τη σημασία που η αργκό τωνστρατοπέδων συγκέντρωσης (ΚΖ) έδωσε κάποτε στην λέξη «αποτελείωμα »Σήμαινε το «σκότωμα». Μέχρι να έρθει ο καιρός αυτός , ζητάμε από αυτούς που η ειρήνη τους διαταράσσεται από το άχτι μας να είναι υπομονετικοί..

Ο ΝΕΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΔΙΠΟΛΙΣΜΟΣ

Ο νέος πολιτικός διπολισμός

Γράφει ο Γρηγοριάδης Κωνσταντίνος

Η ανάδυση στο πολιτικό προσκήνιο των τελευταίων ετών αντισυμβατικών πολιτικών προσωπικοτήτων και κομμάτων, τα οποία ως προς τη ρητορική τους εκφράζουν την επιστροφή τους στο παλαιό καθεστώς του κλειστού εθνικού κράτους, συνιστά ένα φαινόμενο, το οποίο σηματοδοτεί στο επίπεδο της πολιτικής διαμάχης έναν  νέο βασικό πολιτικό διπολισμό. Στο συγκεκριμένο κείμενο, στόχος είναι η διασάφηση της νέας εγκατεστημένης πολιτικής πραγματικότητας εκκινώντας από την παλαιά ιδεολογική διαμάχη  ανάμεσα στη Δεξιά και την Αριστερά και ερμηνεύοντας στη συνέχεια το νέο πολιτικό φαινόμενο σε συνάφεια με το πολιτικό σύστημα της νεωτερικότητας, δηλαδή το φιλελεύθερο κοινοβουλευτικό πολίτευμα.

Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε επισημάνει, ότι τη δεκαετία του 1990 (ίσως και πιο πριν) ο πλανήτης άρχισε να εισάγεται σε μια νέα φάση της ιστορίας, την οποία σφράγιζε η περίφημη παγκοσμιοποίηση, δηλαδή η διακρατική επέκταση της οικονομικής δραστηριότητας και της επικοινωνίας. Μέχρι και τη δεκαετία του ’80 οι δύο πτυχές ήταν περιορισμένες στο πλαίσιο του εθνικού κράτους. Ήδη από τις αρχές του 19ου αιώνα, όπου άρχισε η διαδικασία αποτίναξης της απολυταρχίας και της μετάβασης στη κοινωνία, όπου αναγνωρίζεται η ατομική ελευθερία, η οικονομική δραστηριότητα ενός ιδιώτη δεν εξαπλωνόταν εκτός του κράτους. Αυτή η πραγματικότητα μας οδηγεί να διατυπώσουμε ορισμένες διαπιστώσεις σχετικά με τη σχέση κοινωνίας και πολιτικής,  η οποία άρχισε να διαμορφώνεται από τις απαρχές της νεωτερικότητας.

Αρχικά, επήλθε μια κεφαλαιώδης αλλαγή για την θέση του ατόμου, καθώς υποστασιοποιείται μέσω της κατοχύρωσης της προσωπικής αυτονομίας και των κοινωνικοπολιτικών δικαιωμάτων,τα οποία αποτελούν τις νομικές εγγυήσεις ενάντια στην αυθαιρεσία του κράτους. Το πολιτικό σύστημα, το οποίο ανήκε προηγουμένως στην ιδιοκτησία του απόλυτου μονάρχη, περιέρχεται και αποτελεί συστατικό μέρος του νομικού πλάσματος του κράτους. Το πολιτικό προσωπικό συνεχίζει να ασκεί την εξουσία και να αποφασίζει για τις πολιτικές, αλλά στο νέο πολιτειακό περιβάλλον νομιμοποιείται από την κοινωνία δια της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος. Έτσι, η πολιτική συνεχίζει να ανήκει στο κράτος και να παράγεται από αυτό με τη διαφορά ότι αναγνωρίζεται στο κοινωνικό σώμα ένα minimum ελευθερίας[1]. Δίπλα σε αυτήν την καίρια για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες αλλαγή, εισάγεται η διάκριση των εξουσιών η οποία αποσπά από το πρόσωπο του μονάρχη τη νομοθετική και δικαστική εξουσία.

Στο νεωτερικό πολιτικό πλαίσιο, το οποίο αρχίζει να εγκαθιδρύεται σταδιακά από τις αρχές του 19ουαιώνα, γεννιούνται οι δύο κύριες πολιτικές προτάσεις, ο φιλελευθερισμός και ο σοσιαλισμός. Ο πρώτος τάσσεται υπέρ ενός κοινοβουλευτικού πολιτεύματος με όλα τα θεμελιώδη γνωρίσματά του (κράτος δικαίου, ατομικά δικαιώματα, διάκριση των εξουσιών) και στο πεδίο της οικονομίας προτάσσει την ελεύθερη δραστηριοποίηση του ιδιώτη με περιορισμένη την παρεμβατικότητα του κράτους. Η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας ενός ιδιώτη λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό της κρατικής πραγματικότητας. Η δεύτερη πολιτική πρόταση δεν υποστήριζε κάποιο άλλο πολιτικό σύστημα (δηλαδή μια άλλη σχέση κοινωνίας και πολιτικής), αλλά πρέσβευε τον αγώνα μέσω εξωθεσμικών παρεμβάσεων για την κατοχύρωση κοινωνικών δικαιωμάτων και καλύτερων εργασιακών συνθηκών[2]. Με άλλα λόγια, οι σοσιαλιστικές  εργατικές δυνάμεις πίεζαν για την συμπερίληψή τους στο πολιτικό σύστημα και τη βελτίωση της θέσης του στον οικονομικό τομέα.

Η παραπάνω παρατήρηση μας οδηγεί στη διαπίστωση, ότι η σχέση κοινωνίας και πολιτικής διέπεται από το γνώρισμα της διαμεσολάβησης, καθώς η συνάντηση των δύο συντελείται στο παρελθόν στο επίπεδο της ιδεολογίας κατά εξωθεσμικό τρόπο[3]. Δηλαδή, καθώς το κεφάλαιο συσσωρευόταν και η εργατική δύναμη παραγόταν εντός του κράτους, ο φιλελεύθερος αστός, ο οποίος επιθυμούσε τη διευκόλυνση της επίτευξης των συμφερόντων του, ψήφιζε ακριβώς τις φιλελεύθερες πολιτικές δυνάμεις. Αντίστοιχα, ο σοσιαλιστής εργάτης ψήφιζε τις σοσιαλιστικές πολιτικές δυνάμεις ώστε να πιέσουν για πολιτικές συμβιβασμών, που θα επέφεραν οφέλη για τον εργατικό κόσμο. Επομένως, η ταύτιση πολιτικών και μέρους μιας κοινωνίας σε μια πολιτική ιδεολογία ήταν ο καθοριστικός παράγοντας ο οποίος επηρέαζε το περιεχόμενο των πολιτικών προς εφαρμογή.

Οι εξωθεσμικοί αγώνες του εργατικού κόσμου παρά τις θυσίες και τη βία που υπέστησαν από τις κατασταλτικές δυνάμεις του κράτους, οδήγησαν σε αρκετές κατακτήσεις, που αφορούσαν τη βελτίωση των συνθηκών της εργασίας, τη σταδιακή εγκαθίδρυση του κοινωνικού κράτους, την κατοχύρωση κοινωνικών δικαιωμάτων κλπ. Οι κατακτήσεις αυτές ήταν πολύ σημαντικές, καθώς εξαφάνισαν σε μεγάλο βαθμό το καθεστώς εκμετάλλευσης των εργατών και δημιούργησαν τους όρους μιας καλύτερης διαβίωσης. Άρα, ο βασικός πολιτικός διπολισμός αφορούσε τη σύγκρουση των δύο κυρίαρχων πολιτικών προτάσεων, οι οποίες συνέβαλαν στη μετάβαση του δυτικοευρωπαϊκού κόσμου από τη φεουδαρχία στον κοινοβουλευτισμό, δηλαδή σε μια πρώιμη φάση αναγνώρισης της ελευθερίας. Επομένως, οι εξωθεσμικές παρεμβάσεις της κοινωνίας και οι πιέσεις ενάντια στο πολιτικό προσωπικό ήταν αποτελεσματικές και καρποφόρες όσο το κεφάλαιο και η εργατική δύναμη παράγονταν εντός του κράτους.

Η κατάσταση αυτή αρχίζει να αλλάζει περίπου από τη δεκαετία του ‘90. Η παγκοσμιοποίηση, η οποία συνίσταται στην πλανητική (ή κοσμοσυστημική) επέκταση της οικονομικής δραστηριότητας και τεχνολογίας, οδήγησε στη διατάραξη των προηγούμενων συσχετισμών δύναμης ανάμεσα στην κοινωνία, το κράτος και την αγορά. Η δυνατότητα κάποιου να επεκτείνεται οικονομικά στο διεθνές στερέωμα του έδωσε το πλεονέκτημα να μην υπόκειται στις κρατικές υποδείξεις, αλλά να τις υπερβαίνει και να γίνεται ανεξάρτητος από αυτές. Η ανεξαρτησία του αυτή από τις παρεμβάσεις του κράτους του δίνει περαιτέρω τη δυνατότητα να υπαγορεύει και πολιτικές με αντάλλαγμα την ευνοϊκή δραστηριοποίηση στο εσωτερικό μιας χώρας. Άρα, το πολιτικό σύστημα που γέννησε η νεωτερικότητα συναινεί στη νέα κατάσταση και μάλιστα οι πολιτικές δυνάμεις δεν μπορούν να περιορίσουν την ανεξέλεγκτη επέλαση των οικονομικών δυνάμεων με αποτέλεσμα να δημιουργείται το εν λόγω χάσμα δύναμης. Η πολιτική εξουσία γνωρίζει τα όριά της αδυνατώντας να αναμετρηθεί με όσους έχουν καταφέρει να αυτονομηθούν από την πραγματικότητα του κράτους.

Επίσης, η νέα πραγματικότητα η οποία προέκυψε από την αυτονόμηση της αγοράς επέφερε μια σημαντική μεταβολή στον παλαιό πολιτικό διπολισμό. Οι φιλελεύθερες δυνάμεις, οι οποίες ευνοούσαν προηγουμένως τους παράγοντες του επιχειρηματικού κόσμου, πλέον τάσσονται υπέρ της ελεύθερης κίνησης του κεφαλαίου σε διεθνές επίπεδο. Η οβιδιακή μεταβολή συνέβη ωστόσο στην περίπτωση της Αριστεράς. Ενώ παλαιότερα υποστήριζε την παρεμβατικότητα του κράτους στην οικονομία και την εφαρμογή κοινωνικής πολιτικής μέσω εξωθεσμικών αγώνων, πλέον παραμένει δέσμια της νέας πραγματικότητας χωρίς να στοχάζεται για τη δυνατότητα αλλαγής του προτάγματός της. Η εμμονή της Αριστεράς στις μεθόδους του παρελθόντος δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα, διότι η εξισορρόπηση της διαρραγείσας σχέσης κοινωνίας, κράτους και αγοράς δεν μπορεί να επιτευχθεί με εξωθεσμικές παρεμβάσεις. Συνεπώς, η Αριστερά μένοντας προσκολλημένη στο παρελθόν αδυνατεί να ανατρέψει την εις βάρος των κοινωνιών κατάσταση, καθώς δεν παρουσιάζει εναλλακτική πρόταση αντιμετώπισης πέραν των εξωθεσμικών κοινωνικών διεκδικήσεων.

Η αδυναμία της Αριστεράς να κατανοήσει τη μετάβαση σε άλλη εποχή με τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί αφορά ωστόσο την πολιτική της συμπεριφορά όσο η ίδια είναι αντιπολιτευόμενη δύναμη. Όταν όμως αναδεικνύεται σε διαχειρίστρια της εξουσίας (η περίπτωση ΣΥΡΙΖΑ είναι χαρακτηριστική), προσφέρει νομιμοποίηση στις δυνάμεις των αγορών προκρίνοντας όχι μόνο την ελεύθερη κινητικότητα του κεφαλαίου αλλά και αυτήν της εργασίας, δηλαδή την απεριόριστη μετακίνηση πληθυσμών. Ως προς αυτήν την παρατήρηση, η περίπτωση της άρχουσας εκδοχής της Αριστεράς στην Ελλάδα, του ΣΥΡΙΖΑ, είναι χαρακτηριστική. Το εν προκειμένω πολιτικό κόμμα στο όνομα του ανθρωπισμού επέτρεψε την είσοδο χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών, σύμφωνα με τη λογική των ανοικτών συνόρων, χωρίς να έχει ετοιμάσει ένα οργανωμένο σχέδιο ελέγχου των ροών αυτών και κυρίως της ομαλής ένταξης και ενσωμάτωσής τους. Αντιθέτως, οι πρόσφυγες αφέθηκαν απελπισμένοι στα περίφημα hotspots σε άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Η τακτική της ελληνικής αριστεράς να καλεί μεγάλες ροές πληθυσμών χωρίς να συνεκτιμά την ενσωμάτωσή τους αλλά και την ευημερία της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας είναι κάτι που την ταξινομεί σε όσους συναινούν στη ζοφερή πραγματικότητα χωρίς να αντιτάξουν άλλο επιχείρημα.

Επίσης, η διαχείριση του προσφυγικού προβλήματος θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες, οι οποίες θα εμφανιστούν λόγω της απουσίας πολιτικών ενσωμάτωσης. Για παράδειγμα, η συνοχή μιας κοινωνίας μπορεί να βρεθεί σε κίνδυνο, όταν η Πολιτεία δεν καταφέρει να θέσει τους κανόνες της συνύπαρξης μιας νέας πολιτισμικής ομάδας με την κοινωνία που ζει ήδη στο εσωτερικό μιας επικράτειας. Οι αποκλεισμένες εθνοτικές ομάδες μπορεί να καταφύγουν μέχρι και στη δημιουργία γκέτο, τα οποία διαφεύγουν του ελέγχου του κράτους. Επομένως, η αποτυχία ή ελαττωματική διαχείριση του εν λόγω προβλήματος θα έχει αρνητικές επιπτώσεις μελλοντικά. Ακόμα, η συνθήκη αυτή φέρνει μεταβολές στην εργασία, καθώς η αξία της διολισθαίνει από αντικείμενο δημοσίου δικαίου που τελεί υπό προστασία σε αντικείμενο αξίας ενός τυπικού εμπορεύματος. Ήδη η αλλαγή αυτή στην εργασία επήλθε με την αυτονόμηση της αγοράς από τον έλεγχο του κράτους. Άρα, η οικονομική μετανάστευση επηρεάζει αρνητικά τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες, κυρίως σε χώρες όπου η αξία της εργασίας είναι σχετικά υψηλή.

Γίνεται αντιληπτό, ότι η Αριστερά όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, μπροστά στις ιστορικές αλλαγές που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια, δεν μπορεί να προτείνει λύσεις, οι οποίες να αποτελούν μέρος ενός διαφορετικού προβληματισμού και προτάγματος, το οποίο να στοχεύει στην υπέρβαση των θεμελίων του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος. Ο ρόλος της παραμένει αυτός της παρακολούθησης των εξελίξεων, της συναίνεσης στη νέα πραγματικότητα και δυστυχώς της ευνοϊκής μεταχείρισής της. Επομένως, ο παλαιός πολιτικός διπολισμός, κατά τον οποίο η Αριστερά διεκδικούσε εναντίον των φιλελεύθερων δυνάμεων μια καλύτερη θέση για τον εργατικό κόσμο, έχει εξαφανιστεί, διότι η χρήση των πρωτο-ανθρωποκεντρικών εργαλείων δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα. Άρα, τολμώ να φρονώ, ότι και οι όποιες διαφορές υπήρχαν μεταξύ Αριστεράς και Δεξιάς δεν υφίστανται πλέον λόγω των αλλαγών που περιγράψαμε.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις εξελίξεις, παρατηρείται συνάμα τα τελευταία χρόνια (από το 2008 και μετά) η σταδιακή άνοδος πολιτικών κομμάτων και προσώπων, που κατατάσσονται στο χώρο της ακροδεξιάς (το Εθνικό Μέτωπο στη Γαλλία, η Χρυσή Αυγή στην Ελλάδα, ο Trump στις ΗΠΑ κ.λ.π). Ως προς τη ρητορική τους, οι πολιτικές δυνάμεις αυτού του χώρου προβάλλουν μια εναντίωση προς την παγκοσμιοποίηση, εγκρίνουν τον απομονωτισμό και τον οικονομικό προστατευτισμό, επικαλούνται συνεχώς την έννοια του έθνους και επίσης αποστρέφονται τα ομοσπονδιακά προτάγματα, τα οποία σχετίζονται και με τη συζήτηση για το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο πολιτικός λόγος  με τα ανωτέρω γνωρίσματα σαφώς και δεν επαγγέλλεται κάτι νέο[4], αλλά την επιστροφή στο παλαιό εθνικό κράτος του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα. Δηλαδή, έχει ενδιαφέρον να σημειώσουμε στο σημείο αυτό και τη μεταβολή που έχει επέλθει στο περιεχόμενο των πολιτικών όρων, καθώς αυτοί που επιθυμούν την καθεστηκυία τάξη του 19ου αιώνα (συμφωνώντας με τους παρελθοντικούς κατόχους του πολιτικού συστήματος) σήμερα αποκαλούνται «εθνολαϊκιστές» και «ακροδεξιοί». Ακροδεξιός δε θεωρείται μόνο όποιος επαγγέλλεται ιδέες του φασισμού και του αντικοινοβουλευτισμού, αλλά όποιος επιθυμεί το κλειστό εθνικό κράτος[5] ή ακόμα και όποιος αναφέρεται αφηρημένα στην έννοια του έθνους.

Επίσης, οφείλω να τονίσω, ότι η ανάδειξη αυτών των αντισυμβατικών (και όχι αντισυστημικών) κομμάτων σε ποσοστά, τα οποία τους επιτρέπουν να αναμετρώνται στην πολιτική αντιπαράθεση επί ίσοις όροις, δεν οφείλεται κυρίως σε κάποια ξαφνική και ραγδαία άνοδο του εθνικισμού στο κοινωνικό σώμα. Είναι αληθές, ότι υπάρχουν τμήματα των ευρωπαϊκών κοινωνιών, τα οποία ανέπτυξαν την πεποίθηση επιστροφής στο κλειστό εθνικό κράτος, της εναντίωσης στην Ε.Ε και της αόριστης αναφοράς στο έθνος, όμως οι πεποιθήσεις αυτές εμμένουν στην νεώτερη προσέγγιση του έθνους, που αφορά την κρατική του διαχείριση. Η πλειοψηφία των ψήφων, ωστόσο, που λαμβάνουν αυτές οι πολιτικές δυνάμεις προέρχεται από ένα αίσθημα διαμαρτυρίας απέναντι στις δυσμενείς συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί εις βάρος των κοινωνιών λόγω της διατάραξης της ισορροπίας μεταξύ κοινωνίας, κράτους και αγοράς. Η ανάδειξη των αντισυμβατικών σχηματισμών από τις κοινωνίες υποκρύπτει την πεποίθηση ότι το πολιτικό σύστημα δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στο συμφέρον τους, καθώς οι παραδοσιακές πολιτικές δυνάμεις δεν μπορούν να προτείνουν καίριες λύσεις για τα θεμελιώδη προβλήματά τους.

Το χάσμα, λοιπόν, το οποίο υπάρχει ανάμεσα στην αυτονόμηση της οικονομίας από το κράτος και το πολιτικό σύστημα, του οποίου οι αρχές ανάγονται ήδη στη μετάβαση από τη φεουδαρχία στο νεώτερο κόσμο, έχει γεννήσει έναν νέο πολιτικό διπολισμό, ο οποίος συνοπτικά συνίσταται στην υπεράσπιση δύο αντίθετων πολιτικών: των κλειστών συνόρων από τη μια, των ανοικτών από την άλλη. Οι μεν θιασώτες των κλειστών συνόρων ονειρεύονται την επιστροφή σ’ ένα παρελθόν, το οποίο ανήκει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, οι δε υπερασπιστές των ανοικτών συνόρων επιθυμούν τη δημιουργία μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας, χωρίς ωστόσο να προβάλλουν το αίτημα της ένταξης μιας άλλης πολιτισμικής ιδιαιτερότητας με ομαλό τρόπο σε μια συγκεκριμένη επικράτεια, καθώς ενδιαφέρονται απλώς και μόνο για τη ελεύθερη μετακίνηση φτηνού εργατικού δυναμικού.

Η ανάδυση του νέου πολιτικού διπολισμού θίγει τον χαρακτήρα του νεώτερου πολιτικού συστήματος και κυρίως αγγίζει το πρόβλημα της αλλαγής του. Δηλαδή, η ανάδειξη των αντισυμβατικών πολιτικών προσώπων σε σημαντικά εκλογικά ποσοστά υποκρύπτει όχι την αληθινή ταύτιση της βούλησης της κοινωνίας με τις απόψεις των πρώτων, αλλά τη δυσπιστία και τη διάθεση διαμαρτυρίας απέναντι στους πολιτικούς σχηματισμούς, οι οποίοι αδυνατούν να αναμετρηθούν με το συμφέρον των αγορών. Άρα, το ερώτημα που χρήζει απάντησης είναι το ακόλουθο: εάν οι ευρωπαϊκές κοινωνίες είχαν τη θεσμική δυνατότητα να αποφαίνονται για πολιτικές που θα εφαρμοστούν ή αν ήταν όντως εντολείς του πολιτικού προσωπικού με δυνατότητα τακτικής έκφρασης βούλησης, το μείγμα των αποφασισμένων πολιτικών θα ήταν το ίδιο; Η αρνητική απάντηση στο ερώτημα υποδεικνύει ότι για να υπάρχει η εξισορρόπηση ανάμεσα στο συμφέρον των αγορών και σε εκείνο των κοινωνιών, μόνη λύση είναι η μετατροπή των τελευταίων σε θεσμικούς εταίρους της πολιτείας. Η μετάβαση της οικονομίας στο μέλλον καθιστά επιτακτική την ανάγκη παραίτησης των κοινωνιών από το αξιακό και ιδεολογικό περιβάλλον του 19ου αιώνα και τη διεκδίκηση της τακτικής παρουσίας τους στα πολιτικά πράματα.

Συμπερασματικά, οι κοσμοϊστορικές αλλαγές που έχουν συντελεστεί πλανητικά, κατά τη γνώμη μου, έχουν ως συνέπεια μια κρίση στο επίπεδο της ευημερίας των λαών, η οποία έχει προσωρινό χαρακτήρα. Η διαδικασία μετάβασης από το κλειστό εθνικό κράτος στην εποχή της θεσμικής ενσωμάτωσης της κοινωνίας αντιστοιχεί στην εμφάνιση ενός πολιτικού διπολισμού, ο οποίος συνίσταται στη σύγκρουση δύο πολιτικών, οι οποίες συμπίπτουν σε ό,τι αφορά το ρόλο της κοινωνίας στο πολιτικό σύστημα (αυτός του ιδιώτη). Ούτε αυτή τη φορά η εναλλακτική πρόταση δεν αποβλέπει στην αλλαγή των συσχετισμών δύναμης, αλλά στην προσπάθεια οπισθοδρόμησης της παγκοσμιοποίησης. Σίγουρα το μέλλον παρουσιάζει ενδιαφέρον, καθώς μένει να δούμε πόσο ακόμα θα διαρκέσει η αρχή της ενιαίας σκέψης σε επίπεδο πολιτικής ρητορικής.

[1] Η πρωταρχική σημασία που έχει η ατομική ελευθερία φαίνεται στο θεωρητικό υπόβαθρο του νεώτερου πολιτικού συστήματος, το οποίο προέρχεται από τα καίρια έργα των κλασικών φιλελεύθερων πολιτικών φιλοσόφων (Locke, Kant, Constant, Tocqueville, Mill).

[2] Μην ξεχνάμε ότι η έντονη παρεμβατικότητα του κράτους στην περίπτωση των ανατολικών χωρών οδήγησε στην εκτροπή της υποταγής του οικονομικού παράγοντα στο κράτος με αποτέλεσμα τον ολοκληρωτικό συγκεντρωτισμό του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού. Βέβαια το αν η εκτροπή αυτή ήταν τόσο απομονωμένη από τη μαρξιστική θεωρία, είναι ένα ζήτημα που έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον, αλλά με αυτό δε θα καταπιαστούμε εδώ.

[3] Κοντογιώργης Γεώργιος, Η δημοκρατία ως ελευθερία:Δημοκρατία και αντιπροσώπευση, Εκδόσεις Πατάκη: Αθήνα, 2007,σ. 417-424

[4] Χαρακτηριστικές ήταν οι εξαγγελίες του Donald Trump για τις μεταρρυθμίσεις των πρώτων 100 ημερών της διακυβέρνησής του.

[5] Επίσης έχει ενδιαφέρον το γεγονός, ότι τον τελευταίο καιρό στην πολιτική ατζέντα των φιλελευθέρων επιστρατεύεται η κατηγορία του εθνολαϊκισμού για όσες πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες ανεξαρτήτως προθέσεως αναφέρονται στο συλλογικό συμφέρον της κοινωνίας. Η στοχοποίηση εκ μέρους των ηγεμόνων όσων αντιτείνουν διαφορετικό πολιτικό λόγο είναι και απόδειξη της κρίσης της συναίνεσης στο φιλελεύθερο πολιτικό σύστημα.

Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης

 

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017

Τα ορυκτά ίχνη προκαλούν τις θεωρίες της ανθρώπινης εξέλιξης

Τα ορυκτά ίχνη προκαλούν τις θεωρίες της ανθρώπινης εξέλιξης

Ημερομηνία:
31 Αυγούστου 2017
Πηγή:
Πανεπιστήμιο Ουψάλα
Περίληψη:
Τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα ανθρώπινα ίχνη από την Κρήτη μπορούν να δοκιμάσουν την καθιερωμένη αφήγηση της πρώιμης ανθρώπινης εξέλιξης. Τα αποτυπώματα είναι περίπου 5,7 εκατομμυρίων ετών και έγιναν σε μια εποχή που η προηγούμενη έρευνα βάζει τους προγόνους μας στην Αφρική - με πόδια που μοιάζουν με πιθήκους.
Μερίδιο:
     
ΠΛΗΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΑ

Τα αποτυπώματα ανακαλύφθηκαν τυχαία από τον Gerard Gierlinski (πρώτος συγγραφέας της μελέτης) κατά τη διάρκεια των διακοπών του στην Κρήτη το 2002. Ο Gierlinski, παλαιοντολόγος στο Πολωνικό Γεωλογικό Ινστιτούτο που ειδικεύτηκε στα αποτυπώματα, αναγνώρισε τα ίχνη ως θηλαστικά, αλλά δεν τα ερμήνευε περαιτέρω τότε. Το 2010 επέστρεψε στην περιοχή μαζί με τον Grzegorz Niedzwiedzki (2ος συγγραφέας), ένας πολωνός παλαιοντολόγος στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα, για να μελετήσει λεπτομερώς τα αποτυπώματα. Μαζί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα ίχνη έγιναν από ανθρωποειδείς.
Πίστωση: Andrzej Boczarowski
Τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα ανθρώπινα ίχνη από την Κρήτη μπορούν να δοκιμάσουν την καθιερωμένη αφήγηση της πρώιμης ανθρώπινης εξέλιξης. Τα αποτυπώματα είναι περίπου 5,7 εκατομμυρίων ετών και έγιναν σε μια εποχή που η προηγούμενη έρευνα βάζει τους προγόνους μας στην Αφρική - με πόδια που μοιάζουν με πιθήκους.
Από την ανακάλυψη των απολιθωμάτων του Australopithecus στη Νότια και Ανατολική Αφρική κατά τα μέσα χρόνια του 20ού αιώνα, η προέλευση της ανθρώπινης γραμμής θεωρείται ότι βρίσκεται στην Αφρική. Οι πιο πρόσφατες ανακαλύψεις απολιθωμάτων στην ίδια περιοχή, συμπεριλαμβανομένων των εμβληματικών αποτυπώσεων Laetoli της Τανζανίας, ύψους 3,7 εκατομμυρίων ετών, που παρουσιάζουν ανθρώπινα πόδια και όρθια μετακίνηση, έχουν εδραιώσει την ιδέα ότι οι ανθρωπιές (πρώιμα μέλη της ανθρώπινης γενεαλογίας) προέρχονται όχι μόνο από την Αφρική παρέμεινε απομονωμένη εκεί για αρκετά εκατομμύρια χρόνια πριν διασκορπιστεί στην Ευρώπη και την Ασία. Η ανακάλυψη περίπου 5,7 εκατομμυρίων ετών ανθρωποειδών ίχνη από την Κρήτη, που δημοσιεύθηκε online αυτή την εβδομάδα από μια διεθνή ομάδα ερευνητών, ανατρέπει αυτή την απλή εικόνα και προτείνει μια πιο περίπλοκη πραγματικότητα.
Τα ανθρώπινα πόδια έχουν ένα πολύ χαρακτηριστικό σχήμα, διαφορετικό από όλα τα άλλα χερσαία ζώα. Ο συνδυασμός μιας μακράς σόλας, πέντε μικρής μπροστινής πορείας χωρίς δάκτυλα και ενός hallux ("big toe") που είναι μεγαλύτερο από τα άλλα δάκτυλα των ποδιών είναι μοναδικός. Τα πόδια των στενότερων συγγενών μας, οι μεγάλοι πίθηκοι, μοιάζουν περισσότερο με ένα ανθρώπινο χέρι με ένα hallux που μοιάζει με αντίχειρα και που κολλάει στο πλάι. Τα ίχνη της Laetoli, τα οποία πιστεύεται ότι έγιναν από τον Australopithecus , είναι αρκετά παρόμοια με αυτά των σύγχρονων ανθρώπων, εκτός από το ότι η φτέρνα είναι στενότερη και η σόλα δεν διαθέτει σωστή καμάρα. Αντίθετα, ο 4,4 εκατομμυρίων ετών Ardipithecus ramidus από την Αιθιοπία, η παλαιότερη ανθρωπόμορφη γνωστή από εύλογα απολιθωμένα απολιθώματα, έχει ένα πόδι που μοιάζει με πιθήκους. Οι ερευνητές που περιέγραψαν τον Αρδιπύχη υποστήριξε ότι είναι ένας άμεσος πρόγονος των μεταγενέστερων ανθρωποειδών, υπονοώντας ότι ένα ανθρώπινο-σαν πόδι δεν είχε εξελιχθεί ακόμη εκείνη τη στιγμή.
Τα νέα αποτυπώματα, από τον Τράχηλο της Δυτικής Κρήτης, έχουν μια σαφώς ανθρώπινη μορφή. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα δάχτυλα των ποδιών. Το μεγάλο δάκτυλο είναι παρόμοιο με το δικό μας σχήμα, μέγεθος και θέση. συνδέεται επίσης με μια ξεχωριστή «μπάλα» στη σόλα, η οποία δεν υπάρχει ποτέ στους πίθηκους. Το πέλμα του ποδιού είναι αναλογικά μικρότερο από ότι στις εκτυπώσεις Laetoli, αλλά έχει την ίδια γενική μορφή. Εν ολίγοις, το σχήμα των εκτυπώσεων του Τραχείλου δείχνει σαφώς ότι ανήκουν σε μια πρώιμη ανθρωπότητα, κάπως πιο πρωτόγονη από τον ιχνηλάτη Laetoli. Κατασκευάστηκαν σε μια αμμώδη παραλία, πιθανώς ένα μικρό δέλτα του ποταμού, ενώ οι διαδρομές Laetoli έγιναν σε ηφαιστειακή τέφρα.
«Αυτό που προκαλεί αυτό το αμφιλεγόμενο είναι η ηλικία και η θέση των εκτυπώσεων», λέει ο καθηγητής Per Ahlberg στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα, τελευταίος συγγραφέας της μελέτης.
Σε περίπου 5,7 εκατομμύρια χρόνια, είναι νεότεροι από την παλαιότερη γνωστή ορυκτή ανθρωπότητα Σαχελάνθρωπος από το Τσαντ και είναι σύγχρονη με τον Orrorin από την Κένυα, αλλά περισσότερο από ένα εκατομμύριο χρόνια παλαιότερη από τον Ardipithecus ramidus με τα πόδια που μοιάζουν με πιθήκους. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την υπόθεση ότι ο Ardipithecus είναι ένας άμεσος πρόγονος των μεταγενέστερων ανθρωποειδών. Επιπλέον, μέχρι το τρέχον έτος, όλες οι ορυκτές ανθρωπογενείς ηλικίας άνω των 1,8 εκατομμυρίων ετών (η ηλικία των πρώτων Homoαπολιθώματα από τη Γεωργία) προέρχονταν από την Αφρική, οδηγώντας τους περισσότερους ερευνητές να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι αυτό ήταν όπου η ομάδα εξελίχθηκε. Ωστόσο, τα ίχνη του Trachilos είναι ασφαλώς χρονολογημένα, χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό foraminifera (θαλάσσιων μικροοργανισμών) από τα υπέρ- και υποκείμενα κρεβάτια, συν το γεγονός ότι βρίσκονται ακριβώς κάτω από ένα πολύ χαρακτηριστικό ιζηματογενές πέτρωμα που σχηματίζεται όταν η Μεσόγειος θάλασσα στεγνώσει σύντομα, 5,6 εκατομμύρια χρόνια πριν . Με περίεργη σύμπτωση, νωρίτερα φέτος, μια άλλη ομάδα ερευνητών επανεξέθεσε το αποσπασματικό 7,2 εκατομμυρίων ετών γένος Graecopithecus από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία ως ανθρωπόμορφο. Ο Graecopithecus είναι γνωστός μόνο από τα δόντια και τις γνάθες.
Την εποχή που έγιναν τα ίχνη του Τραχείλου, μια εποχή γνωστή ως αργά το Miocene, η έρημος της Σαχάρας δεν υπήρχε. περιβάλλοντα που μοιάζουν με savannah που επεκτείνονται από τη Βόρεια Αφρική μέχρι την ανατολική Μεσόγειο. Επιπλέον, η Κρήτη δεν απομονώθηκε ακόμα από την ηπειρωτική Ελλάδα. Επομένως, δεν είναι δύσκολο να δει κανείς πώς οι πρώιμες ανθρωποκτονίες θα μπορούσαν να κυμανθούν στη νοτιοανατολική Ευρώπη και την Αφρική και να αφήσουν τα ίχνη τους σε μια μεσογειακή ακτή που θα αποτελούσε κάποια στιγμή μέρος της Κρήτης.
«Αυτή η ανακάλυψη αμφισβητεί την καθιερωμένη αφήγηση της πρώιμης ανθρώπινης εξέλιξης και είναι πιθανό να προκαλέσει πολλή συζήτηση. Το αν η ερευνητική κοινότητα των ανθρωπίνων προελεύσεων θα δεχτεί ορυκτά ίχνη ως απόδειξη της παρουσίας ανθρωπινών στο μυοκένιο της Κρήτης παραμένει προς συζήτηση », λέει ο Per Ahlberg.
Ιστορία Πηγή:
Υλικά που παρέχονται από το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα . Σημείωση: Το περιεχόμενο μπορεί να επεξεργαστεί για στυλ και μήκος.

Βιβλιογραφία :
  1. Gerard D. Gierlińskia et αϊ. Πιθανά ίχνη ανθρωποειδών από τα τέλη του Μιoκαινού (περίπου 5.7 Ma) της Κρήτης; Πρακτικά του Συλλόγου Γεωλόγων , 2017 DOI: 10.1016 / j.pgeola.2017.07.006

Cite This Page :
Πανεπιστήμιο Ουψάλα. "Τα ορυκτά αποτυπώματα προκαλούν θεωρίες της ανθρώπινης εξέλιξης." ScienceDaily. ScienceDaily, 31 Αυγούστου 2017. <www.sciencedaily.com/releases/2017/08/170831134221.htm>.

https://www.sciencedaily.com/

ΝΕΡΑΪΔΕΣ: οι Μυστηριώδης Κάτοικοι της Κάτω Γης

           ΝΕΡΑΪΔΕΣ:

οι Μυστηριώδης Κάτοικοι 

της Κάτω Γης

Πολλοί, και κυρίως τα μικρά παιδιά, πιστεύουν με τη ματιά της αθωότητας τους στις Νεράιδες, τα μικροσκοπικά εκείνα πλάσματα, που φτερουγίζουν με φανταχτερά φτερά και κουνώντας ένα μαγικό ραβδάκι. Όμως η πραγματικότητα σχετικά με τις Νεράιδες δεν μοιάζει τόσο όπως με τις Νεραϊδονονές της Ωραίας Κοιμωμένης ή την γνωστή Τίνκερμπελ του Πήτερ Παν.

Οι Νεράιδες είναι μαγικά ενισχυμένα πλάσματα, τα οποία κατοικούν σε δικό τους Πεδίο, ανάμεσα στο Γήινο και στα Ουράνια Πεδία. Η αγγλική λέξη “fairy” προέρχεται από την λατινική “fata” που σημαίνει “Μοίρα”, η οποία λέξη με τη σειρά της αναφέρεται στις μυθικές 3 Μοίρες. Τις τρεις γυναίκες που γνέθουν και κόβουν με το χρυσό ψαλίδι το Νήμα της Ζωής των Θνητών και των Θεών. Ο ορισμός αυτός λανθασμένα χρησιμοποιήθηκε τη περίοδο του Μεσαίωνα για να περιγράψουν τις γυναίκες που κατείχαν μαγικές δυνάμεις. Αρχικά, η λέξη είχε την σημασία της “γητευτικής κατάστασης”. Σύμφωνα με την Λαογραφία και την Παράδοση, στις Νεράιδες δεν αρέσει να τις αποκαλούν “Fairies” και για το λόγο αυτό χρησιμοποιούν για να ονομαστούν, ορισμούς όπως “Καλοί Γείτονες”, “Άνθρωποι της Ειρήνης”, “οι Άγνωστοι”, “Η Αυλή των Σίλι (“Seely” σημαίνει “Ευλογημένοι”)” και άλλα παρόμοια. Συχνά αποκαλούνται και ως “Μικροί Άνθρωποι”.

Η πίστη στις Νεράιδες είναι παγκόσμια, και παρά τις παραλλαγές που συναντά κανείς, είναι εντυπωσιακά παρόμοιες μεταξύ τους. Είναι γνωστό πως η παράδοση τους μπορεί να βρεθεί στα πέρατα του κόσμου, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντική και ισχυρή στις Βρετανικές Νήσους και στη Ευρώπη. Η παράδοση τους είναι αρχαιότερη από τον Χριστιανισμό, αλλά προς έκπληξη για μερικούς, έχει αποκτήσει κάποια από τα χριστιανικά στοιχεία. Μερικά από αυτά είναι τα εξής:

– Οι Νεράιδες είναι οι ψυχές των νεκρών Παγανιστών. Αυτοί που δεν βαπτίστηκαν Χριστιανοί, μετά θάνατον παγιδεύονται μεταξύ του Παραδείσου και της Γης.
– Οι Νεράιδες είναι οι φύλακες των νεκρών. Το Πεδίο Ύπαρξης τους βρίσκεται ανάμεσα στο Πεδίο των Νεκρών και των Ζωντανών.
– Είναι τα πνεύματα των Τιμημένων Προγόνων.
– Είναι εκπεσόντες Άγγελοι που εκδιώχθηκαν από τον Παράδεισο με τον Εωσφόρο, αλλά καταράστηκαν από τον Θεό να παραμείνουν στα στοιχεία της Γης.
– Είναι πνεύματα της Φύσης που έχουν προσκολληθεί σε ορισμένα μέρη ή στα 4 Στοιχεία.
– Είναι υπερφυσικά πλάσματα τα οποία είναι τέρατα ή πλάσματα μισά ανθρώπινα, μισά τερατώδη.
– Είναι μικροσκοπικά σε αναλογία ανθρώπινα πλάσματα, μια πρωτόγονη φυλή, η οποία αναγκάστηκε να κρυφτεί για να μπορέσει να επιζήσει.

Κατά πάσα πιθανότητα, στα πέρατα του κόσμου δεν υπάρχει καμία αναφορά στη καταγωγή τους ή έστω κάποια ακριβής εξήγηση για τις Νεράιδες. Ορισμένες μπορεί να είναι πνεύματα της Φύσης ή Στοιχεία, άλλα να ανήκουν στο Πεδίο των υπερφυσικών δυνάμεων, άλλες να είναι συνδεδεμένες με τη γη των νεκρών, ενώ άλλες να έχουν μια απόμακρη επαφή με τους ανθρώπους. Σύγχρονες δημοφιλής δυτικές πεποιθήσεις σχετικά με τους Αγγέλους, συνδέουν τις Νεράιδες με τις αγγελικές δυνάμεις ως κατώτερη τάξη αγγελικών πλασμάτων. Αυτό σύμφωνα με την ιδέα που θέλει το κάθε τι στη Φύση να έχει το δικό του Καθοδηγητή Άγγελο. Στην Λαϊκή Παράδοση ωστόσο, οι Νεράιδες δεν είναι είδος ουράνιων Αγγέλων αλλά μια ξεχωριστή τάξη πλασμάτων που υπάρχουν ανάμεσα στο Πεδίο των Ανθρώπων και το Πεδίο των Πνευμάτων. Είναι πιο δεμένα και πιο συνδεδεμένα με τις ανάγκες της Γης απ’ ότι οι Άγγελοι, οι Ημίθεοι και οι Θεοί.

Οι Νεράιδες έχουν συγκριθεί και με τις εμφανίσεις εξωγήινων. Πολλές περιγραφές φέρουν ομοιότητες με παλιότερες περιγραφές των Νεράιδων. Ο γνωστός Ζακίς Φαμπρίς Βαλέ (Γάλλος επιστήμονας πληροφορικής, συγγραφέας, πρώην αστρονόμος και ειδικός UFO) έκανε αδιάσειστες συγκρίσεις ανάμεσα σε ΕΤ και Νεράιδες, Ξωτικά και Δαίμονες και έδωσε έμφαση στην ομοιότητα μεταξύ των ΕΤ και την Κέλτικη Παράδοση πάνω στην πίστη των Νεράιδων. Υποστηρικτές αυτής της πεποίθησης διαφωνούν ότι οι ΕΤ είναι μια σύγχρονη και μοντέρνα εξήγηση για τις συναντήσεις με ορισμένα είδη από αλλόκοσμα πλάσματα.

Όπως “διδάσκει” η Disney, οι Νεράιδες έχουν πολλά ονόματα και πολλές περιγραφές. Είναι συνήθως, εάν όχι πάντα, αόρατες στο ανθρώπινο μάτι, εκτός από τους ανθρώπους που είναι ευλογημένοι με την Ενόραση. Είναι ασύλληπτες, και πολλές προτιμούν να μένουν κρυφές για τον εαυτό τους. Μπορούν όμως, εάν το επιθυμήσουν, να γίνουν ορατές στους ανθρώπους. Η καλύτερη ώρα για κάτι τέτοιο είναι τη χαραυγή. Ορισμένες είναι μικροκαμωμένες, σχεδόν μικροσκοπικές, ενώ άλλες είναι τεράστιες, μεγαλύτερες ακόμα και από τους ανθρώπους. Ορισμένες φέρουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά, ενώ άλλες είναι πιο πνευματικές σε εμφάνιση, με φτερά στη πλάτη τους. Ο Ουίλιαμ Μπάτλερ Γέιτς (κορυφαίος αγγλόφωνος Ιρλανδός συγγραφέας και ποιητής) είχε πει για τις Νεράιδες: “Μην θεωρείς πως οι Νεράιδες είναι πάντα μικροσκοπικές. Τα πάντα είναι απρόβλεπτα σχετικά με αυτές, ακόμα και το μέγεθος. Μπορούν να πάρουν ότι μέγεθος θέλουν και επιθυμούν”.

Παραδοσιακά, οι Νεράιδες φοβούνται περισσότερο απ’ ότι όταν φλερτάρουν με τους Θνητούς. Είναι υπερφυσικά προικισμένες και κατέχουν την δύναμη της Μαγείας, και για τον λόγο αυτό, οι άνθρωποι στο πέρασμα των χρόνων, έχουν δει τη βοήθεια και τις χάρες που προσφέρουν παρά το κίνδυνο που ξέρουν ότι διατρέχουν όταν έχουν να κάνουν μαζί τους. Κάποιες είναι αμφιλεγόμενες ηθικά, ενώ άλλες είναι καλοπροαίρετες. Υπάρχουν και αυτές που πιστεύουν πως είναι πάντα κακοπροαίρετες, όπως οι Νεράιδες που φυλάνε τοποθεσίες ιδιαίτερες της Φύσης ή που τους αρέσει να κάνουν κόλπα στους ταξιδιώτες. Ορισμένες είναι μοναχικές, ιδιαίτερα αυτές που κατοικούν στην ερημιά. Άλλες ζουν σε μια Νεραιδένια Φυλή ή έθνος, και συνήθως βρίσκονται υπόγεια με μόνη είσοδο από λοφίσκους, σπηλιές, τρύπες στο έδαφος, κάτω από σωρό με πέτρες και βράχους και λαγούμια ζώων. Η Νεραιδοχώρα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την Χώρα των Νεκρών. Εκεί ο χρόνος ρέει τελείως διαφορετικά. Μια μέρα στον ανθρώπινο κόσμο μπορεί να διαρκέσει και χρόνια στη Νεραιδοχώρα. Δεν υπάρχει μέρα και νύχτα, αλλά μια αιώνια χαραυγή.

Η υποκειμενική φύση της αντίληψης τους έχει εικονογραφηθεί επαρκώς μέσα από μια μεγάλη ποικιλία από ανέκδοτες αναφορές που καταγράφηκαν μέσα στους αιώνες. Το 1556, στο Ντόρσετ της Βορειοδυτικής Αγγλίας, ένας άντρας, με το όνομα Τζόν Ουάλς, κατηγορήθηκε για άσκηση της Μαγείας. Ο ίδιος είχε αναφέρει πως οι Νεράιδες χωρίζονται σε τρία είδη: τις Λευκές, τις Πράσινες και τις Μαύρες. Η χρονική περίοδος για να συναντήσει κάποιος μια ήταν ανάμεσα στις 12-1 κάθε μέρα και νύχτα, αλλά προειδοποιούσε πως κάποιος θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τις Μαύρες Νεράιδες καθώς είναι οι χειρότερες. Έναν αιώνα περίπου αργότερα, ο Ρόμπερτ Κίρκ (Σκωτσέζος Επισκοπικός Ιερέας, Γαελικός λόγιος και λαογράφος) μας κληρονομεί μια λεπτομερή περιγραφή των Νεράιδων και του Πεδίου τους (γράφτηκε το 1691-92). Ο Κίρκ ήταν ο 7ος γιος της οικογένειας και ήταν προικισμένος με το χάρισμα της Ενόρασης και της Θεραπείας από την μητέρα του. Το έργο του “Η Μυστική Κοινοπολιτεία” (The Secret Commonwealth), είναι ακόμα και στις μέρες μας ένα από τα πιο σημαντικά κείμενα προσωπικής γνώσης σχετικά με τις Νεράιδες. Κρατάει ακόμα ο θρύλος που θέλει τον Κίρκ να είχε τόσο ισχυρούς δεσμούς με τις Νεράιδες, σε σημείο που δεν πέθανε φυσικά αλλά πέρασε απευθείας στο Πεδίο των Νεράιδων, μέσω του λοφίσκου στο Λόφο Ντουν. Άλλος θρύλος αναφέρει πως ο Κίρκ επισκεπτόταν συχνά τον Λόφο. Οι Νεράιδες που κατοικούσαν εκεί, θύμωσαν με τις συχνές επισκέψεις του Κίρκ στην “Αυλή των Καταραμένων” (Unseely Court), όπου τον είχαν προειδοποιήσει να μην πάει, με αποτέλεσμα να τον φυλακίσουν στο Λόφο. Τον Μάιο του 1692, βγήκε για να κάνει την καθιερωμένη του βόλτα, μέχρι που εξαφανίστηκε απλά, ενώ είχε καταρρεύσει. Τον βρήκαν και τον έφεραν σπίτι του, όπου και πέθανε λίγο αργότερα. Το τεράστιο δέντρο που βρίσκεται στην κορυφή του Λόφου λέγεται πως είναι η παγιδευμένη του ψυχή, ενώ το φέρετρο του είναι γεμάτο με πέτρες, καθώς οι Νεράιδες πήραν το σώμα του.

Πέρα από την όποια κατάληξη του Κίρκ, ο ίδιος αναφέρει πως οι Νεράιδες είναι πραγματικές και είναι ευφυή πλάσματα με υπερφυσικές δυνάμεις. Περιέγραψε πως ορισμένες έχουν ελαφριά, ευμετάβλητα σώματα από πηκτό αέρα ή συμπιεσμένα σύννεφα, ενώ άλλες έχουν μεγαλύτερο σώμα και τρέφονται με καλαμπόκι, ζωμό και δημητριακά. Η ενδυμασία τους και ο τρόποι ομιλίας τους διαφέρουν και είναι ανάλογοι με το μέρος στο οποίο βρίσκονται. Σήμερα, οι Νεράιδες χωρίζονται σε τέσσερις κυρίως ομάδες, σύμφωνα με τα Τέσσερα Στοιχεία της Φύσης.

– Οι Νεράιδες της Γης είναι συνδεδεμένες με τους κήπους, τους δασότοπους, τα άνθη και τα ζώα, τα ορυκτά , μέρη στη Φύση, ορυχεία, σπηλιές κ.ο.κ. Στην ομάδα αυτή περιλαμβάνονται και αυτές που συνεργάζονται μαζί με τα ανθρώπινα σπίτια όπως είναι τα Μπράουνις (Brownies), οι Νάνοι (Dwarfs), οι Γνώμοι (Gnomes), τα Ξωτικά (Elves), οι Πίξις (Pixies), τα Τρολ και τα Μπούκα (Bucca).
– Οι Νεράιδες του Νερού κατοικούν σε λίμνες, ποτάμια, λιμνούλες και άλλα υδάτινα μέρη, ακόμα και στη θάλασσα και τον ωκεανό. Στην ομάδα αυτή ανήκουν τα Σπράϊτς (Sprites), οι Νύμφες, οι Γοργόνες, οι Βίλια και οι Σέλκις (είδος γοργόνων οι οποίες ζουν στη θάλασσα ως φώκιες αλλά ρίχνουν το δέρμα τους όταν βγαίνουν στην στεριά).
– Οι Νεράιδες του Αέρα έχουν έλεγχο πάνω στον άνεμο, τα σύννεφα και τον καιρό. Είναι συνδεδεμένες με τις καταιγίδες και τις θύελλες. Είναι γνωστές και ως Συλφίδες.
– Οι Νεράιδες της Φωτιάς κατοικούν μέσα σε αναμμένες φωτιές, ηφαίστεια, τελετουργικές φωτιές, τη φωτιά στο τζάκι του σπιτιού, στη θέρμη του σπιτιού, ακόμα και στον ηλεκτρισμό.

Ο Κίρκ αναφέρει πως ο Νεραιδόκοσμος είναι ο αντίθετος κατοπτρισμός του ανθρώπινου. Είναι οργανωμένες σε φυλές και τάξεις και ζουν όπως και οι άνθρωποι, δηλαδή μπορούν να παντρευτούν και να αποκτήσουν παιδιά, καθώς και να εργαστούν. Είναι υπόγειος ο κόσμος τους, όπου τα πνεύματα των νεκρών κατοικούν. Προσέχουν και φυλάνε τον Κόσμο της Φύσης. Οι επαφές τους με τους ανθρώπους βασίζεται κυρίως πάνω στις ίδιες και το σκοπό τους. Μια Υδάτινη Νεράιδα έχει λιγότερη επαφή με τους ανθρώπους από μια Γήινη Νεράιδα που προσέχει τα ανθρώπινα εργαλεία. Είναι γρουσουζιά να διαταράξεις μια γνωστή περιοχή τους ή όποιο μέρος πιθανά να κατοικούν, όπως είναι κάτω από μια στοίβα πετρών. Θα νευριάσουν και θα εκδικηθούν. Ταξιδεύουν τα βράδια μέσω γραμμών ή δρόμων, τα “Νεραιδο-μονοπάτια”, με όποιο κόστος για τους ανθρώπους. Δηλαδή αν κάποιος χτίσει ένα σπίτι πάνω σε ένα τέτοιο μονοπάτι, κακοτυχία θα έχει και οι Νεράιδες θα περνάνε μέσα από το σπίτι. Οι ένοικοι θα αρρωσταίνουν και τα ζώα θα πεθαίνουν και οι καλλιέργειες θα ξεραίνονται. Τα παράθυρα και οι πόρτες, που βρίσκονται πάνω στο μονοπάτι, δεν θα μένουν κλειστά για κανένα λόγο.

Σε αντίθεση με τις νυχτερινές τους δράσεις, μεταφέρουν τα καταλύματα τους τις Τρίμηνες Μέρες, τις μέρες εκείνες που συμπίπτουν με τις ανθρώπινες Ισημερίες και Ηλιοστάσια. Δεν μένουν ποτέ σε ένα μέρος και συνεχώς μετακινούνται μέχρι το “Τέλος των Ημερών”. Οι Ενορατικοί, μπορεί να έχουν τρομακτικές συναντήσεις όταν τύχει να πέσουν πάνω σε τέτοιες συγκεντρώσεις. Η λαογραφία συμβουλεύει να μη ταξιδεύεις τις μέρες εκείνες και να είσαι στην εκκλησία για προσευχή προστασίας από τις επιθέσεις τους. Παραδοσιακά, η ύπαρξη και οι δραστηριότητες τους, εξηγούν τους λόγους των αρρωστιών, των παραμορφώσεων και των πρόωρων θανάτων κυρίως παιδιών, επιδημίες στα ζώα, και ποικίλες καταστροφές του καιρού. Οι Νεράιδες προκαλούν ξαφνικές, μυστήριες και κάποιες φορές θανάσιμες αρρώστιες στα ζώα και στους ανθρώπους, με επιθέσεις με βέλη ξωτικών, με μύτη από ελαφρύ πυρόλιθο, τα οποία εκτοξεύονται με μεγάλη ισχύ. Έχουν την ικανότητα να διαπερνούν βαθιά μέσα στα σώματα και να χτυπήσουν θανάσιμα ζωτικά όργανα, χωρίς να σκίσουν το δέρμα. Τα οικόσιτα ζώα λέγεται πως είναι περισσότερο απροστάτευτα σε τέτοιες επιθέσεις.

Μπορούν να ελέγξουν τις καλλιέργειες, καθώς για όλα τα προβλήματα ευθύνονται αυτές. Την Παραμονή των Αγίων Πάντων, οι Νεράιδες μολύνουν με ερυσίβη τα βατόμουρα και τα αγριοδαμάσκηνα, και αν φάει κάποιος εκείνη τη νύχτα μπορεί να αρρωστήσει σοβαρά. Τους αρέσει να κάνουν τους ταξιδιώτες να παρεκκλίνουν από το δρόμο τους. Τους ανθρώπους αυτούς τους αποκαλούν “Νεραιδοπαρμένους” αν είναι συγχυσμένοι, αποπροσανατολισμένοι και χαμένοι. Μπορούν να μαγέψουν και ζώα και ανθρώπους. Κλέβουν ανθρώπινες γυναίκες για συζύγους τους. Όπως κλέβουν και ανθρώπινα μωρά και τα αντικαθιστούν με τα δικά τους αρρωστιάρικα παιδιά, τα γνωστά Τσέϊντζελινγκς. Οι Νεραιδο-σύζυγοι αρέσκονται στο να γνέθουν. Λατρεύουν να χορεύουν τα βράδια, φτιάχνοντας χορευτικούς κύκλους που αφήνουν σημάδια στα χόρτα ή δαχτυλίδια από μανιτάρια, τα “Νεραιδο-δαχτυλίδια”. Το χορτάρι από κάτω τους ξεραίνεται και λέγεται “Αργοπερπάτημα”. Αν κάποιος κατά λάθος περάσει μέσα από ένα τέτοιο δαχτυλίδι, θα νιώσει νύστα και θα πέσει σε ύπνο μόνιμο. Η προσφορά τυριού σε αυτά τα σημεία, λέγεται πως βοηθάει στην απόκτηση της εύνοιας τους. Αρέσκονται να τρώνε ανθρώπινο φαγητό στις κηδείες. Οι Ενορατικοί μπορούν να τις δουν να τρώνε μαζί τους. Ωστόσο, δεν ακουμπάνε καθόλου το κρέας, διότι μπορεί να το έχουν φαρμακώσει οι Νεράιδες.

Οι Νεράιδες μπορούν να προσφέρουν το δώρο της Προφητείας και της Ενόρασης σε ορισμένους, συνήθως σε άντρες σύμφωνα με τη λαογραφία, και να χρησιμοποιήσουν τις νέες τους δυνάμεις για να λάβουν πληροφορίες μέσω των Προφητών σχετικά με το μέλλον. Κατέχουν και οι ίδιες δικά τους μαγικά βιβλία με μαγικά φυλαχτά και αντι-φυλαχτά και διδάσκουν στους Μάγους τις μαγικές τέχνες της γητείας και των ξορκιών. Για να τα έχουν καλά οι άνθρωποι με τις Νεράιδες, θα πρέπει να έχουν καθαρά σπίτια και να αφήνουν φαγητό και πιοτό. Σε αντάλλαγμα, οι Νεράιδες προσφέρουν δώρα, τύχη, γονιμότητα και χρήματα και μπορεί να βοηθήσουν τους ανθρώπους με τα ζόρια τους. Συχνά αφήνονται προσφορές σε αυτές σε ιερά πηγάδια, σιντριβάνια, λίμνες, δάση και άλλα “Νεραιδοστοιχειωμένα” μέρη, ώστε να απομακρύνουν τις αρρώστιες και τη κακοτυχία. Το Ασήμι αποδυναμώνει και εκδιώχνει τις Νεράιδες. Για το λόγο αυτό, δεν θα πρέπει να αφήνεται σε μέρη με Νεράιδες. Τα ασημένια όπλα είναι αποτελεσματικά απέναντι στις Νεράιδες.

Οι Νεράιδες τείνουν να απαγάγουν ανθρώπους και να τους κουβαλούν στην Νεραιδοχώρα. Απαγάγουν εκείνους που τους δυσαρέστησαν και εκείνους που σκόπιμα ή κατά λάθος τις είδαν. Κάποιες φορές το κάνουν γιατί είναι στην φύση τους να το κάνουν. Ένα θύμα μπορεί να παραμείνει στη Νεραιδοχώρα για μια ώρα ή δυο, μια μέρα ή ακόμα και για χρόνια πολλαπλάσια του 7, δηλαδή σε 7 χρόνια, 14 χρόνια, 21 χρόνια κ.ο.κ. Αυτοί που απελευθερώθηκαν ή κατάφεραν να αποδράσουν, συχνά δεν έχουν αναμνήσεις από την παραμονή τους εκεί. Οι άνθρωποι που μπαίνουν σε κατάσταση έκστασης, λέγεται πως εκείνη την ώρα είναι στη Νεραιδοχώρα και απολαμβάνουν κάποια γιορτή.

Σε νεότερες εποχές, ο κόσμος απέφευγε τις Νεράιδες και δεν κοιτούσαν να τραβήξουν την προσοχή τους. Ωστόσο, οι θεραπευτικές, προστατευτικές και προφητικές δυνάμεις που προσφέρουν, κάνουν ορισμένους να τις αναζητούν. Ένα χειρόγραφο του 15ου αιώνα, αναφέρει έναν μαγικό τρόπο επίκλησης τους:

“Πρώτα έναν ευρύ τετράγωνο κρύσταλλο πάρε ή το γυαλί της Αφροδίτης, σε μήκος και πλάτος ίντσες 3. Τότε αυτό το γυαλί ή το κρύσταλλο τοποθέτησε το πάνω στο αίμα λευκής χήνας, τρεις Τετάρτες ή τρεις Παρασκευές. Τότε πάρε το και καθάρισε το με Αγιασμό και κάπνισε το (με θυμίαμα). Τότε πάρε τρία ξύλα ή ραβδιά φουντουκιάς, ενός χρόνου σε μέγεθος, ξεφλούδισε τα όμορφα και λευκά και κάνε τα τόσο μακριά όσο γράφεις τα πνεύματα ή Νεραιδικά τα οποία επικαλείς τρεις φορές σε κάθε ραβδί, κάνοντας τη μια πλευρά επίπεδη. Τότε θάψε τα κάτω από κάποιο λοφίσκο, όπου υποψιάζεσαι ότι από Νεράιδες είναι στοιχειωμένο, τη Τετάρτη πριν την καλέσεις, και την ερχόμενη Παρασκευή, βγάλε τα και κάλεσε την στις 8, στις 3 και στις 10 η ώρα με τους καλούς πλανήτες και ώρες, αλλά όταν την καλέσεις, με ζωή καθαρή κα γύρνα στην ανατολή το πρόσωπο σου, και όταν την έχεις, δέσμευσε την με την πέτρα ή το γυαλί.”

Στη σύγχρονη εποχή, τα πράγματα έχουν αλλάξει και πλέον ο κόσμος κινείται στο να επικοινωνήσει με τις Νεράιδες για μαγικές και πνευματικές εργασίες. Ορισμένες Παγανιστικές και Γουικανικές κάστες, χρησιμοποιούν τον αρχαϊκό όρο “faery” για να διαχωρίσουν την σύγχρονη μαγική εργασία από την αρχαία Νεραιδική Παράδοση. Μέσα στις μαγικές εργασίες που εκτελούνται περιλαμβάνουν την επικοινωνία με τις Νεράιδες μέσα από διαλογισμό, Ενόραση, Τηλεπάθεια και εργασίες μέσα από όνειρα και μαγικές τελετές, καθώς επίσης και μέσα από Σαμανικά Ταξίδια στην Υπόγεια Νεραιδοχώρα. Ο σκοπός των εργασιών είναι για πνευματική ανάπτυξη και φώτιση, υπηρεσία προς τη Φύση, θεραπεία και δημιουργία ξορκιών. Στις σύγχρονες μαγικές πρακτικές, όσοι εξασκούν την Νεραιδομαγεία, κατασκευάζουν στο σπίτι τους ή το κήπο τους, Νεραιδο-βωμούς, εκεί όπου μπορούν να αφήσουν τις προσφορές τους και να συγκεντρωθούν στη Τέχνη τους.

Μπορεί οι τηλεοπτικές σειρές φαντασίας και οι ταινίες, να μας δείχνουν τις Νεράιδες ως χαριτωμένα και πανέμορφα πλάσματα, μέσα σε μια θάλασσα από χρυσόσκονη, βοηθούν στο να διατηρηθούν και να μην ξεχαστούν όπως έγινε με πολλά άλλα μαγικά πλάσματα. Αν και είναι σε υπερβολικά παιδικό ύφος, όπως λέει η Τίνκερμπελ…

“Το μόνο που χρειάζεσαι είναι πίστη και εμπιστοσύνη και λίγη από τη Νεραιδόσκονη”

Πηγή 
http://conspiracyfeeds.blogspot.gr/


PABLO NERUDA,,,,,,Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ( ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ )

Το ποίημα της εβδομάδας

Σαν σήμερα, 23 Σεπτεμβρίου, έφυγε από την ζωή ένας από τους σπουδαιότερους ποιητές του περασμένου αιώνα. Ένα Νόμπελ τον έβαλε στο Πάνθεον της Σουηδικής ακαδημίας, μια εξορία τον εξύψωσε στα μάτια του λαού και μια γυναίκα του έδωσε με την ύπαρξη της την έμπνευση να γράψει μερικά από τα πιο ερωτικά λόγια που έχουν γραφτεί. Ενίοτε και ειπωθεί. Ο Pablo Neruda πέθανε σαν σήμερα, αλλά τα ποίημα του είναι ακόμα μαζί μας, πιο ζωντανά από ποτέ.
Η βασίλισσα
Σε ονόμασα βασίλισσα.
Υπάρχουν ψηλότερες από σένα, ψηλότερες.
Υπάρχουν αγνότερες από σένα, αγνότερες.
Υπάρχουν ομορφότερες από σένα, ομορφότερες.
Αλλά εσύ είσαι η βασίλισσα.
Όταν περπατάς στο δρόμο
κανείς δε σε αναγνωρίζει.
Κανένας δε βλέπει το κρυστάλλινο σου στέμμα, κανένας δεν κοιτάζει
το από κόκκινο χρυσό χαλί
που πατάς καθώς περνάς,
το χαλί δεν υπάρχει.
Κι όταν εμφανίζεσαι
όλοι οι ποταμοί ακούγονται
στο κορμί μου, καμπάνες
σείουν τον ουρανό
κι ένας ύμνος γεμίζει τον κόσμο.
Μονάχα εσύ κι εγώ,
μονάχα εσύ κι εγώ, αγάπη μου,
τον ακούμε.
Neruda
https://stylerivegauche.wordpress.com/

Νεκρικοί Διάλογοι | Λουκιανός

Νεκρικοί Διάλογοι | Λουκιανός PainKiller "Νεκρικοί Διάλογοι" του Λουκιανού [Αρχαία Ελληνική Γραμματεία] Οι Νεκρικοί διάλογοι είνα...