Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Βόλος: 75χρονη δέχτηκε 20 μαχαιριές - Την δολοφονία της φέρεται να ομολόγησε ο βαφτισιμιός της

 Βόλος: 75χρονη δέχτηκε 20 μαχαιριές - Την δολοφονία της φέρεται να ομολόγησε ο βαφτισιμιός της

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, φέρεται να έχει ομολογήσει το έγκλημα

Νέες σκοτεινές πληροφορίες έρχονται στο φως της δημοσιότητας, για την υπόθεση της άγριας δολοφονίας της 75χρονης στο Βόλο. Η γυναίκα αγνοούνταν από το πρωί της Πέμπτης.

Τα ίχνη της άτυχης γυναίκας είχαν χαθεί από το πρωί της Πέμπτης όταν έφυγε από το διαμέρισμά της, στον 1ο όροφο της πολυκατοικίας που διέμενε στη Λεωφόρο Καζανάκι, για να πάει να κάνει τα απαραίτητα ψώνια για το σπίτι της. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 40χρονος βαφτισιμιός της φέρεται να σκότωσε την ηλικιωμένη γυναίκα που εντοπίστηκε νεκρή στο υπόγειο της πολυκατοικίας όπου διέμενε.

Η ηλικιωμένη ήταν τυλιγμένη σε ένα πάπλωμα, σε αποθήκη στο υπόγειο της πολυκατοικίας της και έφερε τραύματα σε διάφορα σημεία του σώματος της από σιδερένιο, μάλλον αιχμηρό, αντικείμενο τόσο στο πρόσωπό της, όσο και στον λαιμό. Μέσα στην αποθήκη του υπογείου της πολυκατοικίας όπου εντοπίστηκε το πτώμα της, βρέθηκε και η σφουγγαρίστρα με τον κουβά που χρησιμοποίησε για να καθαρίσει τα αίματα ο δράστης της δολοφονίας, ο οποίος, σύμφωνα με το thenewspaper.gr, είναι βαφτισιμιός της και εργαζόταν ως ντελίβερι.

Ταυτόχρονα ο δράστης είχε τυλίξει τα πόδια του θύματος με μαύρη σακούλα απορριμμάτων ώστε να είναι βέβαιος πως δεν θα στάζει αίμα. Την ώρα της δολοφονίας εκτός από τον φερόμενο δράστη βρισκόταν στο σπίτι και ο γιος της ηλικιωμένης που είναι άτομο με νοητική στέρηση.

Ο 40χρονος, βρίσκεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας όπου και τον ανακρίνουν οι αστυνομικοί.

Ο άνδρας έχει απασχολήσει και στο παρελθόν τις αρχές για διάφορες υποθέσεις ενώ η σχέση του με το θύμα ήταν οικονομική καθώς η άτυχη ηλικιωμένη τον συνέδραμε χρηματικά.

https://www.koutipandoras.gr/

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

E-αποδείξεις: 55 μέρες προθεσμία στους φορολογούμενους - Πέναλτι 22% - Ποιοι απαλλάσσονται

 E-αποδείξεις: 55 μέρες προθεσμία στους φορολογούμενους - Πέναλτι 22% - Ποιοι απαλλάσσονται


Ποιες δαπάνες λαμβάνονται υπόψη, ποιοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση πραγματοποίησης δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής - Νέο σχέδιο νόμου του ΥΠΟΙΚ θα παρέχει κίνητρα στους φορολογούμενους για να ζητούν αποδείξεις

Προθεσμία 55 ημερών έχουν οι φορολογούμενοι για να συγκεντρώσουν τις απαιτούμενες e-αποδείξεις, να «χτίσουν» το αφορολόγητο και να μην πληρώσουν αυξημένο φόρο εισοδήματος το επόμενο έτος. Φέτος, λόγω πανδημίας, «γλίτωσαν» τον έξτρα φόρο 22% για τις αποδείξεις που δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν το προηγούμενο έτος οι φορολογούμενοι ηλικίας άνω των 60 ετών, οι εργαζόμενοι που τέθηκαν σε καθεστώς αναστολής και οι επαγγελματίες που ανήκαν στους πληττόμενους ΚΑΔ ή έκλεισαν με κρατική εντολή. Επιπλέον, υπήρξαν «εκπτώσεις» για όλους τους υπόλοιπους.

Το απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για κάθε φορολογικό έτος ορίζεται σε 30% του πραγματικού εισοδήματος, που προκύπτει στην ημεδαπή ή/και στην αλλοδαπή, και προέρχεται από μισθωτή εργασία και συντάξεις, από επιχειρηματική δραστηριότητα και από ακίνητη περιουσία και μέχρι 20.000 ευρώ δαπανών.

Οι δαπάνες

Οι δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής που λαμβάνονται υπόψη για το όριο δαπανών αφορούν:

  • Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά.
  • Αλκοολούχα ποτά και καπνός.
  • Ενδυση και υπόδηση.
  • Στέγαση, εξαιρουμένων των ενοικίων.
  • Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες.
  • Υγεία.
  • Μεταφορές, εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων.
  • Επικοινωνίες.
  • Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες, εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών.
  • Εκπαίδευση.
  • Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια.
  • Διάφορα αγαθά και υπηρεσίες.

Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνονται το ποσό της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, το ποσό της διατροφής που δίδεται από τον φορολογούμενο στον διαζευγμένο σύζυγο ή σε μέρος συμφώνου συμβίωσης εφόσον αυτό καταβάλλεται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Επιπλέον, στην έννοια του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το εισόδημα που προκύπτει από την προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων.

Στην περίπτωση που οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί και αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσης αυτών, δανειακές υποχρεώσεις προσωπικές ή επαγγελματικές προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) και για ενοίκια, υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, τότε το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών περιορίζεται στο 20%, υπό την προϋπόθεση ότι οι ανωτέρω δαπάνες έχουν καταβληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Στα ενοίκια περιλαμβάνεται το ποσό που καταβάλλεται για ενοίκιο κύριας ή και δευτερεύουσας κατοικίας του φορολογουμένου, επαγγελματικής στέγης, καθώς και το ποσό που καταβάλλεται για ενοίκιο κατοικίας των εξαρτώμενων τέκνων του που φοιτούν σε άλλη πόλη.

Ποιοι απαλλάσσονται

Απαλλάσσονται από την υποχρέωση πραγματοποίησης δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και δεν απαιτείται να προσκομίσουν αποδείξεις:

  • Φορολογούμενοι που έως το τέλος του εκάστοτε φορολογικού έτους έχουν συμπληρώσει το 70ό έτος της ηλικίας τους.
  • Ατομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω.
  • Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής, που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα.
  • Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή. Στην έννοια της αλλοδαπής περιλαμβάνονται τόσο οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή του ΕΟΧ όσο και οι τρίτες χώρες.
  • Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
  • Οι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία.
  • Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.
  • Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης (ΚΕΑ).
  • Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των 6 μηνών).
  • Οσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα.
  • Οι φυλακισμένοι.

Ερχονται αλλαγές

To επόμενο διάστημα θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών που θα παρέχει κίνητρα στους φορολογούμενους για να ζητούν αποδείξεις κυρίως από κλάδους με υψηλά ποσοστά φοροδιαφυγής. Συγκεκριμένα, το 30% των ποσών που θα έχει πληρώσει ο φορολογούμενος ετησίως με ηλεκτρονικό χρήμα για αγορές αγαθών ή αμοιβές παροχής υπηρεσιών σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών θα αφαιρείται από το φορολογητέο εισόδημά του και κατ’ επέκταση θα μειώνεται ο τελικός φόρος.

Οι αποδείξεις από γιατρούς, οδοντιάτρους, ορθοδοντικούς, κτηνιάτρους θα μετράνε διπλά στο όριο του 30% του εισοδήματος το οποίο θα πρέπει να καλύπτουν οι φορολογούμενοι με ηλεκτρονικές αποδείξεις για να μην επιβαρυνθούν με έξτρα φόρο. Από το μέτρο αυτό εξαιρούνται τα φαρμακευτικά έξοδα και τα έξοδα νοσηλείας.

https://www.imerisia.gr/

Natalie Wood: Στο φως το μεγάλο μυστικό του Χόλιγουντ - Η ηθοποιός κακοποιήθηκε στην εφηβεία από τον Kirk Douglas

 Natalie Wood: Στο φως το μεγάλο μυστικό του Χόλιγουντ - Η ηθοποιός κακοποιήθηκε στην εφηβεία από τον Kirk Douglas

Νάταλι Γουντ και Κιρκ Ντάγκλας (AP photo)
Νάταλι Γουντ και Κιρκ Ντάγκλας (AP photo)

Αποκαλύψεις σοκ «υπόσχεται» το νέο βιβλίο για την πολυτάραχη ζωή και τον μυστηριώδη θάνατο της κινηματογραφικής σταρ, Νάταλι Γουντ (Natalie Wood). Η 75χρονη αδερφή της ισχυρίζεται στο βιβλίο «Little Sister», που κυκλοφορεί την επόμενη εβδομάδα, ότι η Νάταλι Γουντ, μια από τις πιο λαμπερές σταρς του σινεμά και παιδί-θαύμα, κακοποιήθηκε σεξουαλικά όταν ήταν έφηβη από τον επίσης πασίγνωστο σταρ, Κερκ Ντάγκλας (Kirk Douglas).

Για δεκαετίες, υπήρξε μία από τις πιο σκοτεινές φήμες στο Χόλιγουντ ότι η Νάταλι Γουντ κακοποιήθηκε σεξουαλικά στην εφηβεία της από κορυφαίο ηθοποιό της κινηματογραφικής σκηνής, που είχε τα διπλάσια χρόνια της, με το περιστατικό να λέγεται ότι συνέβη στο περίφημο ξενοδοχείο Chateau Marmont. Το βιβλίο αναμένεται να δημιουργήσει αντιδράσεις μιας και το πρόσωπο που όλοι συζητούσαν «πίσω από κλειστές πόρτες» κατονομάζεται πλέον φανερά. Και είναι ο διάσημος σταρ Κερκ Ντάγκλας!

«Ήρθε στο αυτοκίνητο αναμαλλιασμένη, σε κακή κατάσταση»

«Θυμάμαι ότι η Νάταλι εκείνο το βράδυ ήταν ιδιαίτερα όμορφη. Η μαμά και εγώ την αφήσαμε στην είσοδο του Chateau Marmont» γράφει η αδερφή της ηθοποιού, Λάνα Γουντ στο βιβλίο της «Little Sister». Το περιστατικό σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται συνέβη το καλοκαίρι του 1955, την περίοδο που η Νάταλι Γουντ γυρνούσε την ταινία «The Searchers», και η μικρή της αδερφή ήταν μόλις 8 ετών.

Η συνάντηση είχε κανονιστεί από τη μητέρα της, Μαρία Ζακαρένκο (Maria Zakharenko), η οποία πίστευε ότι «με ένα νεύμα της θα άνοιγαν όλες οι πόρτες του Χόλιγουντ». «Μου φάνηκε ένας αιώνας πριν η Νάταλι να επιστρέψει το αυτοκίνητο και ξύπνησα από την πόρτα που έκλεισε με δύναμη. ήταν αναμαλλιασμένη σε κακή κατάσταση, πολύ αναστατωμένη. Αμέσως άρχισαν να μιλούν ψιθυριστά, αλλά κάτι πάρα πολύ κακό είχε συμβεί στην αδερφή μου. Ήμουν πολύ μικρή για να το καταλάβω και για να μου το πουν» γράφει η Λάνα.

Σύμφωνα με το βιβλίο, Λάνα και Νάταλι δεν ξανασυζήτησαν αυτό που έχει συμβεί εκείνο το βράδυ, παρά πολλά χρόνια αργότερα, όταν η ηθοποιός της αποκάλυψε ότι είχε κακοποιηθεί. Η Λάνα θυμάται ότι η Νάταλι και η μητέρα της έκαναν μια συμφωνία να μην αποκαλύψουν το περιστατικό, καθώς θα έβλαπτε την ανερχόμενη τότε καριέρα της στο Χόλιγουντ.  Όπως αναφέρει, η μητέρα της της είπε «Suck it up»!  

Σημαντικό μέρος του βιβλίου αναφέρεται στον μυστηριώδη θάνατο της Νάταλι Γουντ το 1981, όταν το σώμα της βρέθηκε να επιπλέει στα νερά του νησιού Καταλίνα της Καλιφόρνια. Οι αρχές αρχικά θεώρησαν ότι ο θάνατός της οφειλόταν σε πνιγμό, αλλά τα στοιχεία ήταν ανεπαρκή. Στο κέντρο των ερευνών υπήρξε ο τότε σύζυγός της Ρόμπερτ Βάγκνερ (Robert Wagner). Η Λάνα τον θεωρεί -σε κάποιο επίπεδο -υπεύθυνο για το θάνατο της Γουντ.

Κερκ Ντάγκλας - Ένας αυτοδημιούργητος «μύθος» στο απυρόβλητο

Στο βιβλίο, η Λάνα Γουντ θυμάται ότι υποσχέθηκε στην αδερφή της να μην αποκαλύψει την επίθεση από τον Ντάγκλας, αλλά οι φήμες ήταν τόσο έντονες ώστε όταν πέθανε το 2020 ο Κερκ Ντάγκλας σε ηλικία 103 ετών, το όνομα «Natalie Wood» έγινε trend μαζί με το δικό του στο Twitter.

H Λάνα, που ήταν και εκείνη ηθοποιός με συμμετοχές στο «The Searchers» και στην τηλεοπτική σειρά «Peyton Place» πιστεύει ότι μιας και όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν πεθάνει δεν χρειάζεται να κρατήσει την υπόσχεσή της για να «προστατεύσει» κανέναν. Ο γιος του Κερτ Ντάγκλας, Μάικλ Ντάγκλας (Michael Douglas) εξέδωσε μία ανακοίνωση στην οποία αναφέρει: «Ο Θεός να τους συγχωρέσει και τους δύο».

Ο Κερκ Ντάγκλας ήταν ένας από τους αστέρες της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ. Γνωστός για τις ταινίες: Αμάρτημα του Παρελθόντος (Out of the Past, 1947), Φλογισμένα Πάθη (Champion, 1949), Αστυνομική Ιστορία (Detective Story , 1951), Το Τελευταίο Ατού (Ace in the Hole, 1951), Η Ωραία και το Κτήνος (The Bad and the Beautiful, 1952), 20 Χιλιάδες Λεύγες Υπό την Θάλασσα (20000 Leagues Under the Sea, 1954), Η ζωή ενός ανθρώπου (Lust for Life, 1956), Σταυροί στο Μέτωπο (Paths of Glory, 1957), Σπάρτακος (Spartacus, 1960) και Επτά Ημέρες του Μαΐου (Seven Days in May, 1964).

Προτάθηκε τρεις φορές για Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου χωρίς να το κερδίσει ποτέ και το 1995 η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών του απένειμε Τιμητικό Όσκαρ για τα 50 χρόνια παρουσίας ως «δημιουργική και ηθική δύναμη στον κόσμο του κινηματογράφου». Έχει επίσης βραβευτεί από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου με βραβείο προσφοράς στην 7η τέχνη και το 1999 το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου τον κατέταξε στη 17η θέση της λίστας με τους μεγαλύτερους αστέρες όλων των εποχών.

Προερχόμενος από φτωχή οικογένεια, ο μικρός Κερκ Ντάγκλας πουλούσε τρόφιμα σε ανθρακωρύχους για να βοηθήσει την κατάσταση στο σπίτι του. Αργότερα όντας ήδη διάσημος δήλωσε σε συνέντευξή του ότι άλλαξε τουλάχιστον 40 δουλειές πριν γίνει ηθοποιός.

Ο Ντάγκλας κατετάγη στο ναυτικό το 1941, αφότου οι Η.Π.Α. μπήκαν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Πήρε απαλλαγή το 1944 όμως, ως τραυματίας πολέμου. Τον Μαΐου του 1943, ενώ βρισκόταν στο μέτωπο, είδε μια φωτογραφία της Νταΐάνα Ντιλ, της πρώην του συμφοιτήτριας στο εξώφυλλο του περιοδικού Life και είπε στους συμπολεμιστές του ότι μια μέρα επρόκειτο να την παντρευτεί. Το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς το ζευγάρι παντρεύτηκε και μαζί απέκτησαν δυο παιδιά, τον ηθοποιό Μάικλ Ντάγκλας και τον Τζόελ. Χώρισαν όμως το 1951. O ίδιος ο Ντάγκλας είχε παραδεχθεί σε συνέντευξ;h του ότι ήταν λάτρης των γυναικών και ένας άπιστος σύζυγος.

Νάταλι Γουντ
Νάταλι Γουντ

Τον Δεκέμβριο του 2016, λιγότερο από έναν χρόνο πριν το κίνημα MeToo κάνει την εμφάνισή του στην Αμερική, η ηθοποιός και χορεύτρια Neil Adams είχε πει σε μία φίλη της ότι «δεν μπορούσες να καθίσεις δίπλα του χωρίς το χέρι του να ψαχουλεύει τα πόδια σου».

Στα δικά του απομνημονεύματα με τίτλο «The Ragman’s Son» (1988)  ο Ντάγκλας αναφέρει την γνωρίμία του με τη Νάταλι Γουντ. Θυμάται να οδηγεί προς το σπίτι του ένα βράδυ και να τον σταματάει ένα κόκκινο φανάρι. Η πόρτα του μπροστινού αυτοκινήτου άνοιξε και ένα όμορφο κορίτσι βγήκε από αυτό με μία σουέντ ζακέτα. «Κύριε Ντάγκλας θα μπορούσατε να υπογράψετε πάνω στη ζακέτα μου;» τη θυμήθηκε να λέει. Από το μπροστινό αυτοκίνητο βγήκε και η οδηγός, που ήταν η μητέρα της και του συστήθηκε: «Αυτή είναι η κόρη μου και παίζει σε ταινίες. Το όνομα της είναι Νάταλι Γουντ» είπε.

Νάταλι Γουντ - Από το «West Side Story» στον «Επαναστάτη χωρίς αιτία»

Νάταλι Γουντ η Αμερικανίδα ηθοποιός του κινηματογράφου και της τηλεόρασης γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου του 1938 και ξεκίνησε την καριέρα της κατά την παιδική της ηλικία στα 25 της χρόνια έχει ήδη τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο έγινε το 1943 στην ταινία Κρεμάστε τους (The Moon Is Down) και το 1947, στα εννιά της χρόνια, ερμήνευσε το ρόλο της κόρης της Μορίν Ο'Χάρα στην χριστουγεννιάτικη ταινία ΄Το θαύμα της 34ης οδού (Miracle on 34th Street) και το ρόλο της κόρης της Τζιν Τίρνεϊ στην ταινία Ψυχές στην ομίχλη (The Ghost and Mrs. Muir). Κατά την εφηβεία της η ερμηνεία της στην ταινία Επαναστάτης χωρίς αιτία (Rebel Without a Cause, 1955) της χάρισε υποψηφιότητα για Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου.

Πρωταγωνίστησε στις ταινίες μιούζικαλ: Γουέστ σάιντ στόρι (West Side Story, 1960) και Γυμνή κάθε βράδυ (Gypsy, 1962) κι έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στις ταινίες: Πυρετός στο αίμα (Splendor in the Grass, 1961) και Αγάπησα έναν Ξένο (Love with the Proper Stranger, 1965). Είναι επίσης γνωστή για τις ταινίες της Η αιχμάλωτος της ερήμου (The Searchers, 1956), Έρωτες που σβήνουν την αυγή (Inside Daisy Clover, 1965), Αγάπη για τον έρωτα (This Property is Condemned, 1966) και Μπομπ και Κάρολ και Τεντ και Αλίκη (Bob & Carol & Ted & Alice, 1969).

Νάταλι Γουντ
Νάταλι Γουντ

Η Γουντ κατά τη δεκαετία του 1970 περιόρισε τις κινηματογραφικές της εμφανίσεις, απέκτησε μια κόρη, τη Νατάσα Γκρέγκσον Βάγκνερ, από τον δεύτερό της σύζυγο, Ρίτσαρντ Γκρέγκσον και μετά το διαζύγιό τους το 1972 ξαναπαντρεύτηκε τον πρώτο της σύζυγο Ρόμπερτ Βάγκνερ με τον οποίο υπήρξε παντρεμένη από το το 1957 εως και το 1962. Η Γουντ απέκτησε άλλη μια κόρη, την Κόρτνεϊ, μετά το δεύτερό της γάμο με τον Βάγκνερ. Κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1970 η ηθοποιός στράφηκε στην τηλεόραση, πρωταγωνιστώντας στην τηλεοπτική επανεκτέλεση της ταινίας του 1953 Όσο υπάρχουν άνθρωποι (From Here to Eternity). Η συμμετοχή της στην τηλεταινία αυτή της χάρισε μια ακόμη υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα. 

Όταν βρέθηκε να επιπλέει νεκρή  - Αντιφάσεις και μαρτυρίες

Τα γυρίσματα της ταινίας «Βrainstorm» την είχαν κουράσει και ο σύζυγός της Ρόμπερτ Βάγκνερ κανόνισε μία μικρή θαλάσσια απόδραση με τον γιοτ τους. Μαζί τους ήταν ο συμπρωταγωνιστής της Γουντ, Κρίστοφερ Γουόκεν (Christopher Walken). Tο πρωί της 28ης Νοεμβρίου του 1981 η Γουντ βρέθηκε να επιπλέει νεκρή σε έναν όρμο του νησιού Καταλίνα σε απόσταση ενός μιλίου από το σκάφος. Πώς βρέθηκε στο νερό η ηθοποιός που φοβόταν το κολύμπι; Κανένας δεν είδε τι συνέβη και αρχικά η πιθανότερη εκδοχή ήταν όταν πήγε να πάρει τη βάρκα από την αποβάθρα, έχασε την ισορροπία της και έπεσε στη θάλασσα.

Ο Γουόκεν κατέθεσε πως το ζευγάρι τσακώθηκε και η αυτοψία του ιατροδικαστή έδειξε ότι είχε τραύματα στο σώμα, τα χέρια και το λαιμό. Επίσης βρέθηκε αλκοόλ στο αίμα της και διαπιστώθηκε ότι είχε πάρει χάπια.  Ο πνιγμός της Νάταλι Γουντ συντάραξε την αμερικανική κοινή γνώμη στην κηδεία της το φέρετρο κράτησαν ιερά τέρατα του θεάματος όπως οι: Φρανκ Σινάτρα, Φρεντ Αστέρ, Ροκ Χάντσον, Γκρέγκορι Πεκ, Ντέιβιντ Νίβεν, Λόρενς Ολίβιε  και Ηλία Καζάν.

Φήμες ότι ο σύζυγός της Ρόμπερτ Βάγκνερ με τον οποίο είχαν παντρευτεί δύο φορές είχε κάποιο ρόλο στον θάνατό της, ενώ οργίαζαν τα σχόλια ότι ο Κρίστοφερ Γουόκεν ήταν εραστής της. Ο Ρόμπερτ Βάγκνερ στην αυτοβιογραφία του «Τα κομμάτια της καρδιάς μου» (2008) έγραφε ότι εκείνο το βράδυ είχαν έντονο καβγά και αυτός έσπασε ένα μπουκάλι κρασί στο τραπέζι. Όταν τα μεσάνυχτα την αναζήτησε έλειπε.  Αντιφατικές μαρτυρίες λένε ότι η Νάταλι Γουντ δεν φοβόταν καθόλου το νερό και μάρτυρες είπαν ότι την έβλεπαν να κυκλοφορεί συχνά στο λιμάνι με ένα μικρό φουσκωτό και να πηγαινοέρχεται στο γιοτ. 

Η κόρη της Νάταλι Γουντ σε ντοκιμαντέρ για τη ζωή της σταρ

Η κόρη της Νάταλι Γουντ, Νατάσα Γκρέγκσον Βάγκνερ, συμμετείχε ενεργά στην παραγωγή του πολυαναμενόμενου ντοκιμαντέρ με τη σφραγίδα του HBO «Natalie Wood: What Remains Behind».

Ο θάνατος της σταρ του Χόλιγουντ στα 43 της, παραμένει μυστήριο, όπως και η ενοχή του πρώην συζύγου της Ρόμπερτ Βάγκνερ, ο οποίος το 2018 θεωρήθηκε ύποπτος στα πλαίσια μιας νέας έρευνας των αρχών γύρω από τις συνθήκες του ατυχήματος που έκοψε το νήμα της ζωής της. Το ντοκιμαντέρ ασχολείται και με αυτή την σκοτεινή παράμετρο αφήνοντας τον Βάγκνερ να πει τη δική του εκδοχή για το τι συνέβη.

«Τη μέρα που πέθανε η μαμά μου, όλος ο κόσμος μου έγινε συντρίμμια» λέει η κόρη της Γουντ, που ήταν μόλις 11 χρονών όταν η μητέρα της πνίγηκε στη νήσο Καταλίνα, το 1981. «Από τότε, εστίασαν τόσο στο πώς πέθανε που επισκιάστηκε το τι άνθρωπος ήταν» σημειώνει.

Το τρέιλερ του ντοκιμαντέρ με την υπογραφή στη σκηνοθεσία του Λοράν Μπουζερό, περιλαμβάνει πλάνα από την ιδιωτική ζωή της Γουντ και της οικογένειας της και στιγμές από την εκπληκτική, πολυετή καριέρα της: από την εμφάνισή της σε ηλικία εννιά ετών στην ταινία «Miracle on 34th Street» έως τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στις ταινίες «Επαναστάτης χωρίς αιτία» και «West Side Story».

Στο ντοκιμαντέρ μιλούν, μεταξύ άλλων, ο Ρόμπερτ Βάγκνερ, η κόρη της Γουντ, Κόρτνεϊ Μπρουκ Βάγκνερ, η Μία Φάροου, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ και ο Έλιοτ Γκουλντ. Αναφορά γίνεται σε πολλές από τις σχέσεις της Νάταλι Γουντ, πριν το τρέιλερ εστιάσει στον Ρόμπερτ Βάγκνερ με τον οποίο παντρεύτηκαν δύο φορές. «Δεν πιστεύω ότι έχει περάσει ούτε μία μέρα που να μη σκέφτομαι τη Νάταλι» λέει ο ίδιος στο τρέιλερ. Η αδελφή της Νάταλι Γουντ, Λάνα, είχε αποξενωθεί από τις ανιψιές της και είχε αρνηθεί να μιλήσει στο ντοκιμαντέρ.

Με πληροφορίες από Guardian, Associated Press News, Wikipedia, HBO 

https://www.ethnos.gr/

Νέο φιτίλι στις τιμές του πετρελαίου

 Νέο φιτίλι στις τιμές του πετρελαίου

Από την έντυπη έκδοση

Της Νικόλ Λειβαδάρη
nleivadari@naftemporiki.gr

Σε νέα άνοδο των πετρελαϊκών τιμών, εν μέσω της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης, οδηγεί η διάσταση μεταξύ ΗΠΑ και ΟΠΕΚ+ και το κάθετο «όχι» της Σαουδικής Αραβίας και της Ρωσίας στο αίτημα της Ουάσιγκτον για δραστική αύξηση της πετρελαϊκής παραγωγής του καρτέλ. Ο ΟΠΕΚ αποφάσισε προχθές να διατηρήσει αμετάβλητο τον σχεδιασμό του για ήπια και σταδιακή αύξηση της παραγωγής του -έναν σχεδιασμό που προβλέπει ότι από τον Δεκέμβριο θα ρίξει στην αγορά επιπλέον 400.000 βαρέλια πετρελαίου- αποκρούοντας την αμερικανική πίεση για αποδέσμευση μεγαλύτερων ποσοτήτων αργού προκειμένου να «φρενάρουν» οι τιμές της ενέργειας. Η Σαουδική Αραβία ήταν η πρώτη που απέρριψε την πίεση για γενναία αύξηση της παραγωγής, επικαλούμενη τις αβεβαιότητες της παγκόσμιας οικονομίας. Πηγές, μάλιστα, από το Ριάντ διαμήνυαν χθες πως οι ΗΠΑ έχουν απεριόριστες δυνατότητες να ανεβάσουν τη δική τους παραγωγή εάν θεωρούν πως η παγκόσμια οικονομία έχει αυξημένες ενεργειακές ανάγκες. Οι ίδιες πηγές σημείωναν με νόημα πως τόσο η Σαουδική Αραβία όσο και η Ρωσία πείθονται όλο και περισσότερο ότι η άνοδος των διεθνών ενεργειακών τιμών δεν θα οδηγήσει σε αύξηση της αμερικανικής παραγωγής φυσικού αερίου.

Ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας, Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν, δήλωσε ότι οι παραγωγοί δεν μπορούν να προχωρήσουν σε εσπευσμένες κινήσεις τη στιγμή που υπάρχει έντονη μεταβλητότητα τόσο στην πορεία της οικονομικής ανάκαμψης παγκοσμίως όσο και στην εξέλιξη της πανδημίας. Εκτίμησε, δε, ότι αναμένεται «τεράστια αύξηση» των πετρελαϊκών αποθεμάτων στα τέλη του 2021 και στις αρχές του 2022 λόγω της κάμψης της καταναλωτικής ζήτησης.

Ο αντιπρόεδρος της Ρωσίας, Αλεξάντερ Νόβακ, επεσήμανε από την πλευρά του ότι από τον Αύγουστο μέχρι σήμερα ο ΟΠΕΚ έχει προχωρήσει σε συνολική αύξηση της παραγωγής του κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως και θα διατηρήσει τον σχεδιασμό για περαιτέρω μηνιαίες αυξήσεις κατά 400.000 βαρέλια στα τέλη του 2021 και τις αρχές του 2022. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι διαπιστώθηκε μείωση της πετρελαϊκής ζήτησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Οκτώβριο και πως η αγορά δέχεται πίεση από την εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα.

Η απόφαση του ΟΠΕΚ οδήγησε χθες την τιμή του μπρεντ σε νέα άνοδο, ξανά κοντά στα 81 δολάρια το βαρέλι.Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν κάλεσε το περασμένο Σάββατο όλες τις μεγάλες παραγωγούς πετρελαίου της G20 να ανεβάσουν τα επίπεδα προσφοράς για να στηρίξουν την παγκόσμια ανάκαμψη. Μετά την απόφαση του ΟΠΕΚ, ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου εξέφρασε απογοήτευση, δηλώνοντας ότι οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες «δείχνουν απροθυμία να χρησιμοποιήσουν την ισχύ τους σε μια κρίσιμη στιγμή για την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη».

Η σύγκρουση ΗΠΑ - ΟΠΕΚ έρχεται την ώρα που το πιο βαρύ τίμημα της κρίσης εξακολουθεί να το πληρώνει η Ευρώπη, αντιμετωπίζοντας την απειλή ενός χειμώνα ενεργειακής φτώχειας. Σύμφωνα με έρευνα της Eurostat που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, το 8% του πληθυσμού της Ε.E. δήλωσε ότι το 2021 δεν ήταν σε θέση να διατηρήσει το σπίτι του επαρκώς ζεστό. Το μεγαλύτερο ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι δεν κατάφεραν να θερμάνουν το σπίτι τους καταγράφεται στη Βουλγαρία (27%) και ακολουθούν η Λιθουανία (23%), η Κύπρος (21%), η Πορτογαλία και η Ελλάδα (αμφότερες με 17%).

https://www.naftemporiki.gr/


ΜΕΖΕΔΑΚΙΑ ΜΕ ΡΑΠΙΝΤ ΤΕΣΤ

 ΜΕΖΕΔΑΚΙΑ ΜΕ ΡΑΠΙΝΤ ΤΕΣΤ


Από το ιστολόγιο του Ν.Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"

Από σήμερα, για να μπει κάποιος ανεμβολίαστος σε δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες και εμπορικά καταστήματα που δεν αφορούν αναγκαίες δραστηριότητες πρέπει να έχει κάνει PCR ή rapid test. Το ίδιο ισχύει και για τους ανοιχτούς χώρους διασκέδασης, όπως τα καταστήματα εστίασης και τα καφέ. Μπορεί όμως να μπει, χωρίς τεστ, σε φαρμακεία, σούπερ μάρκετ, μέσα συγκοινωνίας και εκκλησίες, τουλάχιστον με την αρχική πρόβλεψη, αν και στη συνέχεια η Ιερά Σύνοδος, εκθέτοντας ίσως τον πρωθυπουργό, κάλεσε τους πιστούς να υποβάλλονται σε τεστ πριν προσέλθουν στους ναούς.

Tι ισχύει όμως για τα ιστολόγια;

Θεωρούνται τα ιστολόγια «αναγκαία υπηρεσία», όπως φαρμακεία και σούπερ μάρκετ, οπότε η πρόσβαση όλων γίνεται χωρίς τεστ;

Ή θα τα θεωρήσουμε κάτι όχι εντελώς απαραίτητο, όπως τα κομμωτήρια ή οι τράπεζες;

Δύσκολο ερώτημα, αν σκεφτούμε ότι το δικό μας ιστολόγιο λειτουργεί σε καθημερινή βάση εδώ και τόσα χρόνια.

Κι έπειτα, πού θα μπει ο περιορισμός; Στην ανάγνωση ή στον σχολιασμό; Να μπορούν να διαβάζουν το άρθρο όλοι αλλά να σχολιάζουν μόνο οι εμβολιασμένοι και όσοι έχουν πρόσφατο αρνητικό τεστ; Και ποιος θα τα ελέγχει;

Και καλά, εμείς τα λέμε στα αστεία -αλλά σκεφτείτε πόσα πρακτικά προβλήματα θα υπάρξουν στα μικρά εμπορικά καταστήματα σε σχέση με την εφαρμογή των μέτρων.

* Αλλά ας προχωρήσουμε στα μεζεδάκια μας, κάνοντας αρχή με ένα που αφορά τα νέα μέτρα -και συγκεκριμένα τα μηνύματα που θα στέλνονται προς τους μη εμβολιασμένους (πού θα τους βρίσκουν;). Σε ένα από αυτά, θα λέγεται ότι «Οι ανεμβολίαστοι έχουν 13 έως 20 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να νοσήσουν βαριά και να διασωληνωθούν από τους εμβολιασμένους».

Η διατύπωση αυτή σχολιάστηκε ως αμφίσημη στο Φέισμπουκ: «να διασωληνωθούν από τους εμβολιασμένους»;

Πράγματι, μια αλλαγή θα ξεκαθάριζε τα πράγματα, αν κρίνουμε ότι χρειάζεται: «Οι ανεμβολίαστοι έχουν 13 έως 20 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να νοσήσουν βαριά και να διασωληνωθούν απ’ όσο οι εμβολιασμένοι». Αλλά ήδη το «μεγαλύτερο κίνδυνο» νομίζω ότι δεν αφήνει αμφιβολία κατανόησης.

Κι έπειτα, όπως είπε και κάποιος, «εμβολιασμένοι θα τους διασωληνώσουν, οι ανεμβολίαστοι [υγειονομικοί] έχουν βγει σε αναστολή».

* Άλλη μια διατύπωση σχετική με την πανδημία, που εγώ τη βρίσκω σαφώς παραπλανητική. Γράφτηκε για το επεισόδιο στην Καλαμπάκα, όπου προπηλακίστηκε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Προσέξτε όμως τη φράση: Καταδικαστέος ο τραμπουκισμός του Θ. Βασιλακόπουλου. Πώς την καταλαβαίνετε, αν ξεχάσουμε τα πραγματολογικά; Αν αγνοούμε τι έγινε; Πιστεύω θα συμφωνήσετε ότι με τη διατύπωση αυτή ο Θ.Β. είναι δράστης του τραμπουκισμού, όχι θύμα του!

Αντίθετα, αν λέγαμε: Καταδικαστέος ο προπηλακισμός του Θ.Β., όλοι θα καταλάβαιναν ότι ο ΘΒ υπήρξε το θύμα.

Ενδιαφέρον δεν είναι;

* Φίλος διαβάζει είδηση για κάτι που συνέβη στην Ιαπωνία:

Ένας άνδρας νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση και περίπου 14 άλλοι έχουν τραυματιστεί μετά την επίθεση με μαχαίρι, με εύφλεκτο υγρό και με υδροχλωρικό οξύ που εξαπέλυσε ένας άγνωστος μέσα σε βαγόνι τρένου στο Τόκιο, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo.

Μια και το υδροχλωρικό οξύ δεν παίρνει φωτιά, θεώρησα δύσκολο να επιτέθηκε ο άγνωστος με τρεις τρόπους ταυτόχρονα (μαχαίρι, εύφλεκτο υγρό, υδροχλωρικό οξύ).

Στα διεθνή μέσα ενημέρωσης γράφτηκε:

A man has been left in a critical condition after a knife and arson attack on an underground train line in the Japanese capital, Tokyo… And in the same month two people were injured in acid attack at subway station.

Το ίδιο το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo ανέφερε:

At least 10 people were reported injured, one seriously, after a fire broke out Sunday night on a Keio Line train in Tokyo, with passengers scrambling to escape through train windows and police immediately arresting a 24-year-old man who was carrying a knife… The police received a report of a knife-wielding man around 8 p.m. They said information that hydrochloric acid was spread on the train had not been confirmed. The fire is believed to have spread from a seat in the fifth car of the limited express train, which made an emergency stop at Kokuryo Station.

Τελικά οξύ δεν υπήρξε (σε αυτήν την επίθεση), το μαχαίρι δεν φαίνεται να το χρησιμοποίησε και μάλλον ήταν εμπρησμός χωρίς να είμαστε σίγουροι αν χρησιμοποίησε εύφλεκτο υγρό.

* Οθονιά από δελτίο της ΕΡΤ.

5500 χρόνια ασφάλισης;

Είπαμε να αυξηθούν οι απαιτήσεις για να στοιχειοθετήσει κανείς συνταξιοδοτικό δικαίωμα, αλλά 5000 χρόνια ασφάλισης το βρίσκω υπερβολικό!

* Μου γράφει φίλος:

Ελαβα σήμερα ένα διαφημιστικό μήνυμα απο τη Ryanair, με τίτλο «Σαββατοκυριακο τρομου Ryanair» και περιεχόμενο που μπορείς να δεις σ‘αυτή την ιστοσελίδα.

Στην αρχή φαντάστηκα πως κάτι τρομερό συνέβη στη Ryanair αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά τελικά όχι — είναι απλώς μια έκτακτη προσφορά. Προσπάθησα αρκετά να μαντέψω τι αγγλικό πρωτότυπο (terrific?) μπορεί να υπέκρυπτε, αλλά τελικά μάλλον απλώς υπαινίσσεται το Halloween.

Πραγματικά, για διαφήμιση αεροπορικής εταιρείας, τον τρόμο τον βρίσκω κάπως πολύ προχωρημένο, για τα γούστα μου τουλάχιστον.

* Γράψαμε τις προάλλες για τη μετονομασία της Facebook σε Meta, ενώ στα σχόλια αναφέρθηκε και ότι αίτηση για το ίδιο όνομα έχει υποβληθεί νωρίτερα από άλλη εταιρεία. Σε σχετικό ρεπορτάζ μεταφέρονται δηλώσεις του Ζάκερμπεργκ:

“Η αποστολή μας παραμένει η ίδια -εξακολουθεί να είναι να φέρουμε τους ανθρώπους κοντά”, είχε πει. “Αλλά τώρα έχουμε ένα νέο Βόρειο Αστέρι, που θα μας οδηγήσει στην πραγματικότητα του metaverse, και έχουμε ένα νέο όνομα που αντικατοπτρίζει το πλήρες εύρος αυτού που κάνουμε και το μέλλον που θέλουμε να οικοδομήσουμε”.

Ένα νέο Βόρειο Αστέρι; Τι θα πει αυτό; Στο αγγλικό κείμενο, φυσικά, γίνεται αναφορά σε North Star, που όμως είναι ο Πολικός Αστέρας. Και επειδή ο Πολικός Αστέρας είναι εύκολο να τον εντοπίσει κανείς στον ουρανό και δείχνει με μεγάλη ακρίβεια τον γεωγραφικό Βορρά, χρησιμοποιείται πράγματι για να βρίσκουμε τον μπούσουλα και στα αγγλικά έχει πάρει και τη μεταφορική σημασία του οδηγού, της πυξίδας. Στα ελληνικά, όχι και τόσο -αλλά αυτό δεν έχει σημασία, Πολικό Αστέρα έπρεπε να το μεταφράσουν.

* Τίτλος για το τραγικό δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη.

«H μαραθωνοδρόμος ποδηλάτισσα που παρέσυρε το φορτηγό», λοιπόν, ήταν μαραθωνοδρόμος.

Ξέρουμε βέβαια ότι οι ποδηλάτισσες δεν παρασέρνουν φορτηγά αλλά δυστυχώς βρίσκουν τον θάνατο από τις ρόδες τους. Ωστόσο, η διατύπωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη: η ποδηλάτισσα που ΤΗΝ παρέσυρε το φορτηγό, ή «την οποία παρέσυρε το φορτηγό». Ή με παθητική φωνή, «που παρασύρθηκε από το φορτηγό».

* Στο ίδιο θέμα, εντελώς γκροτέσκος ο τίτλος άλλου ιστότοπου:

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερος ο οδηγός που παρέσυρε και σκότωσε η Δήμητρα Ιορδανίδου

(έτσι λεγόταν η ποδηλάτισσα)

* Πήρα μέιλ από φίλο με παρατηρήσεις για την κακή μετάφραση επιστημονικού άρθρου. Ο λόγος για τον πυρήνα της Γης:

«Αντ’αυτού οι γεωφυσικοί βασίζονται σε σεισμικά κύματα που παράγονται από σεισμούς. Μετρώντας αυτές τις τεράστιες δονήσεις οι επιστήμονες μπορούν να αναδημιουργήσουν μια εικόνα που δείχνει τα εσώτερα δρώμενα με τρόπο που να θυμίζει αξονική τομογραφία σε άνθρωπο, σημείωσε η Ίρβινγκ. Αυτά τα κύματα έρχονται σε δύο κύρια είδη: Ευθεία συμπιεστικά κύματα και κυματοειδή κύματα που «ψαλιδίζουν». »

Ο φίλος βρήκε το πρωτότυπο:

Instead, geophysicists rely on seismic waves generated by earthquakes. By measuring these massive vibrations, scientists can reconstruct a picture of the planet’s inner workings in a way that’s «akin to a CT scan of a person,» Irving said. These waves come in two main flavors: straight-line compressional waves and undulating shear waves. Each wave can speed up, slow down or bounce off of different mediums as it travels through the ground.

Και σχολιάζει:

Ίσως τα εγκάρσια και διαμήκη, διατμητικά (ή όπως αλλιώς θα μετάφραζε κανείς το shear) κύματα να είναι εξεζητημένη ορολογία και ως εκ τούτου ψιλά γράμματα, αλλά όποιος διαβάζει επιστημονικού ενδιαφέροντος άρθρα θα πρέπει να έχει και λίγο από το απαραίτητο μετάξι στις περισκελίδες του. Αν όχι, θα ήταν μια ευκαιρία να το αποκτήσει, γκουγκλίζοντας τις άγνωστες λέξεις. Ζητάω πολλά;

Πολλά ζητάει. Εγώ πάλι πρόσεξα δύο άλλα σημεία στην παραπάνω παράγραφο.

Πρώτον, τα κύματα «έρχονται σε δύο κύρια είδη» είναι κατά λέξη κακή μετάφραση του these waves come in two main flavors. Στα ελληνικά δεν λέμε «έρχονται» αλλά «διακρίνονται» ή κάτι τέτοιο. Βέβαια, θα μπορούσε να το μεταφράσει «έρχονται σε δύο κύριες γεύσεις», οπότε πάλι καλά.

Και δεύτερον, τα «ευθεια κύματα» δεν στέκουν -το γραμματικά σωστό, αν και ίσως αφύσικο, είναι «ευθέα κύματα». Να τα πούμε «ευθύγραμμα» ή κάτι ανάλογο;

* Μαργαριτάρι από πρόσφατο τουίτ του Άδωνη Γεωργιάδη. Αφού τόσο αρέσκεται να βρίσκει λάθη σε άλλους, ας του πούμε ότι το «συνεχάρη» είναι τρίτο πρόσωπο, στο πρώτο πρόσωπο θα ήταν «συνεχάρην».

Εγώ πάντως θα έγραφα «συγχάρηκα», αλλά εγώ δεν είμαι υπουργός.

Σε σχέση με τα ρήματα αυτά, έχω παρατηρήσει ότι άλλοι χρησιμοποιούν τον τύπο του πρώτου προσώπου και για το τρίτο (π.χ. «αυτός εξεπλάγην») και άλλοι, όπως ο Άδωνης, τον τύπο του τρίτου για το πρώτο. Όταν δεν μιλάμε του μπαμπά μας τη γλώσσα, τα αφήνουμε άκλιτα, γενικώς.

* Λένε πως η  πίστη και όρη μετακινεί, αλλά καμιά φορά η απροσεξία πετυχαίνει ακόμα μεγαλύτερες μετακινήσεις.

Σε άρθρο της Lifo για διάφορα παράξενα έθιμα ανά τον κόσμο (ή «wtf έθιμα» κατά την τρέντι διατύπωση του περιοδικού), διαβάζουμε (στη 2η θέση) για το Thaipusam:

Το έθιμο Thaipusam είναι πολύ δημοφιλές στην Ταϊλάνδη. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή γιορτή όπου οι συμμετέχοντες διαπερνούν τμήματα του προσώπου και του σώματός τους με σπαθιά και γάντζους. Αυτό το φεστιβάλ γιορτάζεται από τους Ταμίλ τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο για να τιμήσει τον γιο του Σίβα, και τον Ινδουιστικό Θεό του πολέμου, Μουράγκαν.

Είδε Thaipusam ο συντάκτης και αυτομάτως το τοποθέτησε στην Thailand – Ταϊλάνδη. Μόνο που το έθιμο Thaipusam ΔΕΝ είναι «πολύ δημοφιλές» στην Ταϊλάνδη, κι ας αρχίζει από Thai το όνομά του! Εξάλλου, το άρθρο μιλάει για ινδουιστικό θεό και για Ταμίλ, και η Ταϊλάνδη είναι βουδιστική χώρα με λιγοστούς Ταμίλ.

Στην Ινδία κυρίως γιορτάζεται το έθιμο (και ιδίως στην πολιτεία Ταμίλ Ναντού) όπως και στη Σρι Λάνκα και στη Μαλαισία.

* Όπως ίσως θα ξέρετε, μερικοί στο Τουίτερ έχουν τη συνήθεια να διαβάζουν καθημερινά το πρωτοσέλιδο της Εστίας, που το βρίσκει κανείς εύκολα δωρεάν (όπως και των άλλων εφημερίδων). Τις προάλλες κάποιος είχε εντοπίσει ένα επικό κύριο άρθρο, που περιέγραφε πολύ γλαφυρά ποιες θα είναι οι ολέθριες συνέπειες για τη χώρα αν επιστρέψει η αριστερά,  εν είδει Λαϊκού Μετώπου, στην κυβέρνηση.

Δείγμα γραφής παραθέτω αριστερά.

Θα σταθώ στα γλωσσικά και στη μάλλον κωμική καθαρεύουσα που χρησιμοποιεί ο αρθρογράφος -που δεν είναι βέβαια κανονική καθαρεύουσα διότι την καθαρεύουσα δεν την κάνει η υπογεγραμμένη στην υποτακτική ούτε το διπλό ταυ της μπαγκέτας.

Κερασάκι, στο τέλος του αποσπάσματος, ο «ρεμβανσισμός» που χάνεται γιατί ρεμβάζει.

Αν και γκουγκλίζοντας βρήκα κάμποσους ρεμβανσισμούς ή και ρεμβασισμούς.

* Κι ένα ακόμα μεταφραστικό, από συνέντευξη του Τζέρεμι Κόρμπιν, που δημοσιεύτηκε στο Ντοκουμέντο.

Είναι δημόσιο αγαθό και η στέγαση; Σας ρωτώ γιατί η στεγαστική κρίση βαθαίνει στις μεγάλες πόλεις.

Ναι, αναμφίβολα είναι δημόσιο αγαθό. Ζω σε μια περιοχή στο βόρειο Λονδίνο που το 27-28% είναι καταλήψεις, το 30% είναι ιδιωτικές ιδιοκτησίες και το 40% κοινωνική κατοικία. Η κοινωνική κατοικία προσφέρει ασφάλεια, ειδικά όταν η στεγαστική κρίση είναι τεράστια.

Προφανώς, είναι εντελώς αδύνατο να υπάρχουν 27-28% καταλήψεις στο βόρειο Λονδίνο. Υποψιάζομαι ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό, για τα λεγόμενα house in multiple occupation (HMO), δηλαδή τις κατοικίες όπου συγκατοικούν πολλά άτομα, που έχει ο καθένας (ή, το κάθε νοικοκυριό) το δικό του υπνοδωμάτιο αλλά μοιράζονται κοινούς χώρους όπως κουζίνα, λουτρό κτλ. Αυτές οι μορφές κατοικίας είναι πολύ διαδεδομένες στο πανάκριβο Λονδίνο.

* Μου λέει ένας φίλος για μια ταινία, όπου ο αγγλικός τίτλος Father Christmas is back αποδίδεται…

Ο μπαμπάς επιστρέφει για Χριστούγεννα.

Πρόκειται για την επίσημη απόδοση, όπως θα παιχτεί στο Νέτφλιξ.

Εκ πρώτης όψεως είναι μεταφραστικό λάθος, αφού Father Christmas είναι στη Βρετανία η προσωποποίηση των Χριστουγέννων, με στολή Άγιου Βασίλη.

Από την άλλη, στη συγκεκριμένη χριστουγεννιάτικη κωμωδία, ο Τζον Κλιζ παίζει τον πατέρα που επιστρέφει ύστερα από πολλά χρόνια απουσίας -οπότε ο τίτλος είναι πραγματολογικά ακριβής. Και ξέρουμε ότι η επιλογή του τίτλου είναι προνόμιο του εισαγωγέα, του εκδότη κτλ.

* Και κλείνω με έναν άλλο τίτλο, που μου αρέσει.

Πριν από ένα εξάμηνο είχαμε παρουσιάσει εδώ στο ιστολόγιο ένα διήγημα του φίλου μου Μανώλη Σημαντήρα, την Τελευταία βόλτα.

Πρόσφατα ο φίλος μου εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο, μια συλλογή διηγημάτων με τον τίτλο Μια βόλτα μέχρι το σκάκι.

Ο τίτλος θα σας παραξενέψει αν δεν έχετε πάει στο Παλιό Φάληρο. Εννοεί τη μεγάλη σκακιέρα που υπάρχει στην παραλία του Παλαιού Φαλήρου, όπου εκτυλίσσονται πολλά από τα διηγήματα.

Φαληριώτες και μη, σπεύσατε να το αγοράσετε!

Από το ιστολόγιο του Ν.Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη”

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη” Τη διατήρηση των δρομολογίων του Τρένου Πηλίου ζητά ο αντιδήμαρχος Του...