Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2021

Απεικονίζεται όντως ο Ανδρέας Κάλβος στο κέρμα των 2 ευρώ;

 Απεικονίζεται όντως ο Ανδρέας Κάλβος στο κέρμα των 2 ευρώ;


Γράφει ο Μιχάλης Στούκας

Η ζωή και το έργο του μεγάλου ποιητή Ανδρέα Κάλβου (1792 – 1869) – Οι περίφημες «Ωδές» του – Τα τελευταία χρόνια της ζωής του στην Αγγλία – Η προσωπογραφία του στο νόμισμα των 2€ απεικονίζει όντως τον Κάλβο;

Ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ποιητές, που έγινε ιδιαίτερα γνωστός κυρίως χάρη στις «Ωδές» του, είναι αναμφίβολα ο Ανδρέας Κάλβος. Υπάρχουν όμως κάποια σημεία της ζωής του Ανδρέα Κάλβου που δεν έχουν τελείως φωτιστεί. Ένα από αυτά είναι και το πώς ήταν ο Ανδρέας Κάλβος, καθώς δεν υπάρχει γνωστή απεικόνισή του. Παρόλα αυτά το υπουργείο Οικονομικών εδώ και δύο χρόνια (από τις 11/7/2019) κυκλοφόρησε κέρματα των 2€, κοπής 2010 που εκδόθηκε ως αναμνηστικό σε 750.000 τεμάχια με προσωπογραφία του Ανδρέα Κάλβου!

Τη σχετική ανακοίνωση υπογράφει ο τότε αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης. Με το θέμα αυτό θα ασχοληθούμε στο δεύτερο μέρος του άρθρου. Θα ξεκινήσουμε με την περιπετειώδη ζωή και το έργο του, που άργησε αρκετά να αναγνωριστεί, ωστόσο σήμερα ο Κάλβος, και δίκαια, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ποιητές.

Η ζωή του Ανδρέα Κάλβου

Ο Ανδρέας Κάλβος γεννήθηκε στη Ζάκυνθο τον Απρίλιο του 1792. Ο πατέρας του Ιωάννης (Τζανέτος) Κάλβος ήταν Ανθυπολοχαγός του ενετικού μισθοφορικού στρατού και αργότερα έμπορος, ενώ μητέρα του ήταν η Αδριανή Ρουκάνη, που καταγόταν από παλιά αρχοντική ζακυνθινή οικογένεια. Ο Ανδρέας Κάλβος είχε έναν ακόμα αδερφό, που ήταν μικρότερός του, τον Νικόλαο. Το 1802 ο πατέρας του εγκατέλειψε τη σύζυγό του και εγκαταστάθηκε στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου ήταν παλαιότερα εγκατεστημένος ο αδερφός του Βιτσέντζος. Το 1805 ο Ιωάννης Κάλβος πήρε διαζύγιο από τη σύζυγό του. Στο Λιβόρνο, όπου έζησε ο Ανδρέας Κάλβος ως το 1811, απέκτησε εξαίρετη γνώση της ιταλικής παιδείας και το καλοκαίρι του 1811 τύπωσε το πρώτο έργο του («Canzone»), αφιερωμένο στον Μέγα Ναπολέοντα το οποίο αργότερα αποκήρυξε.

Η σύζυγος του Ανδρέα Κάλβου

Ο πατέρας του πιθανότατα, ήταν μέλος των μυστικών εταιριών που δρούσαν στην Ευρώπη εκείνη την εποχή. Το 1811 ο Κάλβος πήγε στην Πίζα και έπειτα στη Φλωρεντία, στην Ακαδημία της οποίας φοίτησε. Το 1812 γνωρίστηκε με τον Ugo Foscolo (Ούγο Φόσκολο), Ελληνοϊταλό ποιητή (1778 – 1827), γεννημένο στη Ζάκυνθο, γιο του γιατρού Αντρέα Φόσκολο και της Ελληνίδας Διαμαντίνας Σπαθή, που όμως από το 1794 εγκαταστάθηκε στην Ιταλία. Το 1813 ο Κάλβος εκδίδει στα ιταλικά τρεις τραγωδίες του(«Θηραμένης», «Δαναΐδες» και «Ιππίας»), ενώ ολοκληρώνει τέσσερις δραματικούς μονολόγους. Ο Foscolo αυτοεξορίστηκε το 1813 ή το 1815 στη Ζυρίχη για να αποφύγει το αυστριακό καθεστώς. Ο Κάλβος, ο οποίος το 1814 συνέθεσε στα ιταλικά την «Odeagl’ Ioni» («Ωδή εις Ιονίους»), πληροφορήθηκε τον θάνατο της μητέρας του που τον συγκλόνισε(1816). Ένα χρόνο νωρίτερα είχε συνάψει αισθηματικό δεσμό με την Εβραιοπούλα Ιουδήθ Μαροκέζι, την οποία αργότερα εγκατέλειψε. Το 1816 πήγε στη Ζυρίχη, όπου συνάντησε και πάλι τον Foscolo.Από εκεί πήγε στο Λονδίνο, όπου ήρθαν σε ρήξη που οδήγησε σε έχθρα μεταξύ τους (1817). Μεταξύ 1817 και 1818 μετέφρασε στα ελληνικά το βασικό λειτουργικό κείμενο της αγγλικανικής εκκλησίας «Book of Common Prayer» (Βιβλίο της Κοινής Προσευχής).

Το 1818 – 1819 έδωσε διαλέξεις με θέμα την ορθή προφορά της αρχαίας ελληνικής ως public lecturer. Δημιουργεί γνωριμίες με προσωπικότητες της εποχής του, ενώ συνεχίζει τις ερωτικές του περιπέτειες. Το ίδιο έτος 1819 προσχώρησε στο αγγλικανικό δόγμα και παντρεύτηκε τη Maria Tereza Thomas, που πέθανε πιθανότητα μαζί με την κόρη που είχαν αποκτήσει ένα χρόνο αργότερα. Στη συνέχεια σχετίστηκε με τη μαθήτριά του Σούζαν Ριντού. Η πιο άμεση επαφή του με την ελληνική γλώσσα άρχισε με την έκδοση μιας Νεοελληνικής Γραμματικής και της πρώτης ελληνόφωνης ωδής του «Ελπίς Πατρίδος», που ανακαλύφθηκε από τον Λεύκιο Ζαφειρίου στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης πριν από 20 περίπου χρόνια και την παρουσίασε στο βιβλίο «Ο βίος και το έργο του Ανδρέα Κάλβου»(2006). Το 1820 εγκατέλειψε την Αγγλία και πήγε στη Φλωρεντία μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το Παρίσι. Αναμείχθηκε στο κίνημα των Καρμπονάρων, συνελήφθη και απελάθηκε στις 23 Απριλίου 1821. Κατέφυγε στη Γενεύη, όπου συνέταξε ευχαριστήρια επιστολή προς τους Ελβετούς φιλέλληνες, που την υπογράφουν 158 Έλληνες πρόσφυγες από τις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες. Η Επανάσταση του 1821 είχε ξεσπάσει και ο Κάλβος συνεπαρμένος συνέθεσε τις δέκα πρώτες Ωδές του, που βρήκαν τεράστια ανταπόκριση (1824). Στο τέλος του ίδιου έτους εγκαταστάθηκε στη Λωζάνη και στη συνέχεια στο Παρίσι και εξέδωσε με τη συνδρομή φιλελλήνων άλλες δέκα Ωδές, τις λεγόμενες «Νέες Ωδές».

Συγκλονισμένος από την έξοδο του Μεσολογγίου, ήρθε στην Ελλάδα στα τέλη Ιουλίου 1826 αποφασισμένος να δώσει ακόμα και τη ζωή του για την Ελλάδα: «pour exposer un Coeur de plus au fer de Musulmans», έγραφε στον θρυλικό στρατηγό Λαφαγιέτ. Απογοητευμένος όμως απ’ όσα είδε στην επαναστατημένη Ελλάδα, έφυγε τον Αύγουστο του 1826 για την Κέρκυρα. Το 1827 διορίστηκε καθηγητής στην Ιόνιο Ακαδημία για μικρό χρονικό διάστημα. Από το 1836 έγινε κατά διαστήματα καθηγητής στην Ιόνιο Ακαδημία και στο Ιόνιο Γυμνάσιο, όπου το 1841 κατέλαβε τη θέση του Διευθυντή. Στο τέλος του ίδιου χρόνου όμως παραιτήθηκε εξαιτίας της αντιδικίας με τον προκάτοχό του F. Orioli. Τον ίδιο χρόνο φαίνεται ότι παραιτήθηκε και από την Ιόνιο Ακαδημία. Από τότε ασχολήθηκε με την παράδοση ιδιαίτερων μαθημάτων, ενώ εντάχθηκε στο Μεταρρυθμιστικό Κόμμα της Επτανήσου. Παράλληλα, αρθρογραφούσε στην εφημερίδα «Πατρίς» και στην «Επίσημην Εφημερίδαν του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων».

Τον Νοέμβριο του 1852 εγκατέλειψε οριστικά την Κέρκυρα και πήγε στην Αγγλία. Στο Λονδίνο παντρεύτηκε τη Charlotte Augusta Wadams και εγκαταστάθηκε το 1855 στο Louth του Lincoshire, όπου η σύζυγός του ίδρυσε ανώτερο Παρθεναγωγείο όπου δίδαξε και ο Κάλβος. Εκεί συνέχισε την ενασχόλησή του με θρησκευτικές μελέτες και μεταφράσεις ως τον θάνατό του (3 / 11 / 1869). Η ταφή του, όπως και της χήρας του που πέθανε το 1888, έγινε στο νεκροταφείο της εκκλησίας της Αγίας Μαργαρίτας στο Κέντιγκτον κοντά στο Louth.

Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1930 έγιναν προσπάθειες για μετακομιδή των οστών του Κάλβου στην Ελλάδα. Οι προσπάθειες αυτές ευοδώθηκαν το 1960 χάρη στη σημαντική συμβολή και του Γεώργιου Σεφέρη, πρεσβευτή μας τότε στο Λονδίνο. Στις 19 Μαρτίου 1960 τα δύο μολύβδινα φέρετρα, του Κάλβου και της δεύτερης συζύγου του, έφτασαν στην Ελλάδα. Στρατιωτικό άγημα απένειμε τιμές παρουσία πλήθους επισήμων και απλού κόσμου. Τον Ιούνιο του ίδιου έτους με το πολεμικό πλοίο «Χατζηκωνσταντής» μεταφέρθηκαν στη Ζάκυνθο. Από τις 17 Ιανουαρίου 1968 οι σοροί τοποθετήθηκαν στο μαυσωλείο του μουσείου Σολωμού και επιφανών Ζακυνθίων.

«Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία…»

Οι σπουδαίοι αυτοί οι στίχοι του Κάλβου, που εσφαλμένα αποδίδονται από πολλούς στον Δ. Σολωμό, συμπυκνώνουν στο υψηλό νόημά τους κι ένα μεγάλο μέρος από τα πιστεύω του. Ενώ Κάλβος ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στο εξωτερικό, κυρίως στη Γαλλία, στη χώρα μας άργησε αρκετά να αναγνωριστεί. Οι Φαναριώτες ποτέ δεν επαίνεσαν το έργο του. Είναι χαρακτηριστικό ότι θεωρούσαν πως δεν ανήκε στους Επτανήσιους ποιητές. Ο πρώτος που έκανε προσιτό στο ελληνικό κοινό το ποιητικό έργο του Κάλβου ήταν ο Σπυρίδων Δε Βιάζης με την έκδοση του έργου του το 1881. Ο Κάλβος εντάχθηκε στη νεοελληνική ποίηση σε μια γαλλική επισκόπηση της νεοελληνικής λογοτεχνίας από τη «Nouvelle Revue», που δημοσιεύθηκε το 1889 στο περιοδικό «Παρνασσός» του ομώνυμου φιλολογικού συλλόγου σε μετάφραση του Δημητρίου Βικέλα και καταξιώθηκε από την ομιλία του Κωστή Παλαμά που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Εστία» στο τέλος του ίδιου έτους.

Πώς ήταν τελικά ο Ανδρέας Κάλβος;

Ενώ γνωρίζουμε αρκετά για το ποιος ήταν ο Ανδρέας Κάλβος, ξέρουμε ελάχιστα για το πώς ήταν ο Ανδρέας Κάλβος! Είναι χαρακτηριστικό ότι σε παλαιότερη έκδοση του Υπουργείου Πολιτισμού για τον Κάλβο, υπήρχε φωτογραφία του Διονύσιου Σολωμού που εμφανιζόταν ως Κάλβος. Την κατάσταση έσωσε ως από μηχανής θεός διαπρεπής πανεπιστημιακός που επισήμανε το λάθος και είπε στους υπεύθυνους της έκδοσης: «Εντάξει, τον Κάλβο δεν τον ξέρουμε, δεν αναγνωρίζετε ούτε τον Διονύσιο Σολωμό;». Τραγελαφικές καταστάσεις… Λεπτομερέστατη αναφορά κάνει ο Σάββας Παύλου σε άρθρο του την 1η Αυγούστου 2006. Γράφει χαρακτηριστικά: «Η μορφή του Κάλβου δεν έχει σωθεί σε σκίτσο, φωτογραφία ή προσωπογραφία. Από τις μαρτυρίες που έχουν σωθεί αναφέρω ενδεικτικά την πιο αξιόπιστη, αφού βασίζεται στην περιγραφή του Κάλβου, όπως αποτυπώνεται στο διαβατήριό του που εκδόθηκε στις 24 Ιουνίου 1826 από το βρετανικό προξενείο της Μασσαλίας. Ανάστημα πέντε πόδια και έξι ίντσες, (αν σκεφτούμε ότι το ένα πόδι ισούται με 0,305 μέτρα περίπου και η μία ίντσα με 2,54 εκατοστόμετρα, ο Κάλβος είχε ύψος γύρω στο 1,68), μαλλιά μαύρα, μύτη λίγο χοντρή, μέτωπο απογυμνωμένο, φρύδια μαύρα, στόμα μέτριο, γένια μαύρα, πηγούνι στρογγυλό, πρόσωπο ωοειδές, χροιά φυσική».

Όπως όμως γράφει εύστοχα ο Σ. Παύλου: «Με βάση αυτή την περιγραφή 100 ζωγράφοι θα δώσουν 100 διαφορετικές μορφές». Ψάχνοντας και στα αγγλικά στο διαδίκτυο, βρήκαμε στο RUTH’S BLOG ένα άρθρο που υπογράφεται από την Gill Chatfield με ημερομηνία 26 Ιουνίου 2014 και τίτλο «ANDREAS KALVOS». Στο άρθρο αυτό υπάρχει φωτογραφία της Charlot Kalvos και η πλάκα που βρίσκεται στο μουσείο του Louth. Αναγράφεται σ’ αυτή ότι τα οστά του Κάλβου και της Σαρλότ μεταφέρθηκαν στη χώρα μας και πάνω της είναι γραμμένα τα ακόλουθα λόγια του μεγάλου μας ποιητή: «ΕΙΝΑΙ ΓΛΥΚΥΣ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΜΟΝΟΝ ΟΤΑΝ ΚΟΙΜΩΜΕΘΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ». Στο άρθρο γίνεται αναφορά στη ζωή και το έργο του Κάλβου και αφού αναφέρεται ότι η φωτογραφία της Σαρλότ τραβήχτηκε μεταξύ 1865-1870 συνεχίζει: «Βοηθήστε μας να βρούμε τον Ανδρέα Κάλβο!».

«Έχετε κάποια παλιά οικογενειακά άλμπουμ που να περιέχουν φωτογραφίες του Ανδρέα και της Σαρλότ; Ή παλιές φωτογραφίες κρυμμένες -αναγνωρίζετε τη Σαρλότ σ’ αυτές; Παρακαλούμε κοιτάξτε τα οικογενειακά σας άλμπουμ και αν αναγνωρίσετε τη Σαρλότ τότε οι πιθανότητες είναι ότι ένας από τους άντρες της εικόνας θα μπορούσε να είναι ο Ανδρέας Κάλβος. Στείλτε μας την ομάδα φωτογραφιών που περιλαμβάνουν τη Σαρλότ και κερδίστε ένα κιβώτιο ελληνικό κρασί».

Το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών, που κυκλοφόρησε το νόμισμα των 2€ με την προσωπογραφία του Ανδρέα Κάλβου πριν δύο χρόνια γνωρίζει ότι ο εικονιζόμενος είναι ο Κάλβος και πώς; Υπάρχουν 12 πιθανοί Κάλβοι, γιατί επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος; Και αν βρεθεί μία φωτογραφία ή ένα πορτρέτο του Ανδρέα Κάλβου τελείως διαφορετικό από την προσωπογραφία του δίευρου τι θα γίνει; Θα κυκλοφορήσει καινούργιο νόμισμα; Και τα παλιά θα κυκλοφορούν παράλληλα; Δύο διαφορετικοί Κάλβοι σε δύο νομίσματα; Ας ελπίσουμε πάντως σύντομα να βρεθεί η φωτογραφία ή πορτρέτο του Κάλβου για να μάθουμε επιτέλους πώς ήταν ο μεγάλος ποιητής μας και τα υπόλοιπα θα λυθούν…

 Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/

Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/

Δεν χρειάζεται να σπεύσετε στον Παράδεισο!

 

Ανεξήγητα επεισόδια από την καθημερινότητα. Σεζόν 2. Επεισόδιο 4. Εδέμ. Μέρος 4. Δεν χρειάζεται να σπεύσετε στον Παράδεισο!

Αλλάξαμε γνώμη για να πάμε παρακάτω.

«Νομίζεις ότι είναι εδώ σκυλιά; Έτσι εκπαιδεύονται, γιατί δεν γαβγίζουν » - ρώτησα.

"Φαίνεται έτσι" - απάντησε ο γιος.

«Τι ή ποιον προσέχουν;»

"Ασαφείς".

Κάποτε μας άρεσε πολύ να κατεβούμε στη θάλασσα το βράδυ, περνώντας από τα έντονα φώτα του ξενοδοχείου Kabakum.

Αλλά στη συνέχεια άρχισε να μην αισθάνεται πολύ άνετα εκεί λόγω της σχεδόν πλήρους απουσίας ανθρώπων και των μάλλον μεγάλων κοπαδιών μεγάλων αδέσποτων σκύλων που συναντούσαν συνεχώς στο δρόμο.

Έτσι, σχεδόν αποφασίσαμε να μετακομίσουμε στον «Παράδεισο»…

«Rai» στα βουλγαρικά σημαίνει Παράδεισος

Στο τέλος του πρώτου μήνα του ενοικίου.

Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι είπαμε για αυτήν την προσφορά στον φίλο μας από το γραφείο μετανάστευσης, τον Νικολάι. Ενδιαφέρθηκε πολύ, γιατί γι 'αυτόν η πληρωμή των υπηρεσιών κοινής ωφελείας ήταν πρόβλημα και γελάσαμε μέχρι δακρύων όταν μας είπε ότι το χειμώνα κοιμάται τη νύχτα με τα ίδια παπούτσια στα οποία έρχεται από το δρόμο, επειδή κάνει πολύ κρύο και τα χρήματα για να πληρώσετε για το κλιματιστικό όλο το εικοσιτετράωρο δεν έχει.

«Πώς μπορείς να κοιμηθείς με τις μπότες σου;» - Ρώτησα.

«Φυσικά τα σκουπίζω με ένα πανί και πάω για ύπνο. Διαφορετικά, μπορείτε να παγώσετε » - απάντησε ο Νικολάι.

Αποδείχθηκε επίσης ότι, ακριβώς την ώρα, ο καλός του φίλος έφυγε για τη Σόφια, πρωτεύουσα της Βουλγαρίας, ακριβώς εκείνη την ημέρα, δίνοντας την ευκαιρία στον άντρα να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του.

Και λίγες ώρες μετά τη συζήτηση, ο φίλος μας είχε ήδη πάει και κοίταξε τα προσφερόμενα διαμερίσματα.

"Γεια σας! Το διαμέρισμα είναι απλά υπέροχο, ζεστό και ηλιόλουστο. Και η τιμή είναι εξαιρετική. Υπάρχει όμως ένα πολύ μεγάλο ...
Θα σας συμβούλευα να αρνηθείτε το ενοίκιο.
Αυτό είναι που με ειδοποίησε.
Το πρώτο είναι η σχέση μεταξύ του ιδιοκτήτη και της συζύγου του. Σαφώς τον φοβάται και μάλλον φαίνεται ότι βρίσκεται σε κάποιο είδος δουλικής εξάρτησης από αυτόν.
Αναζήτησα τα χαρτιά και διαπίστωσα ότι ήταν τουρίστρια που ζούσε εκεί για αρκετούς μήνες.
Στη συνέχεια, φαίνεται ότι την έβαλε σε ένα γάντζο, κάνοντας λίγη βρωμιά.
Το δεύτερο είναι ότι ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου έχει προφανώς προνομιακές τιμές για ηλεκτρικό ρεύμα και νερό. Γιατί;
Έχω κατασκοπεύσει εδώ και καιρό τον κωδικό πρόσβασης της Diana, της σεφ μου, και αποφάσισα να κάνω έρευνες για αυτό το άτομο μέσω του υπολογιστή της. Έτσι, η πρόσβαση σε πληροφορίες για αυτόν είναι κλειστή.
Και η διαμονή σας εκεί μπορεί να μην τελειώσει καλά, αλλά επίσης δεν χρειάζεται να προκαλέσει υποψίες. Πηγαίνετε στον ιδιοκτήτη του "Paradise" και πείτε του ότι τα σχέδιά σας έχουν αλλάξει λόγω της άφιξης συγγενών που έχουν ήδη νοικιάσει ένα διαμέρισμα για εσάς.
Αυτή είναι η συμβουλή μου προς εσάς. "

Την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να το κάνουμε, αλλά ο δρόμος μας ήταν σαν να μας έκλεισε το αυτοκίνητο του γραφείου κηδειών, το οποίο ήταν σταθμευμένο κοντά στα διαμερίσματα "Diva" στο δρόμο για το ξενοδοχείο Paradise.

Είδαμε πώς το φορτίο που αντιστοιχεί στον σκοπό του βγήκε από τα διαμερίσματα και μπήκε στο αυτοκίνητο.

Αυτό το θέαμα με συγκλόνισε και το είπα στον γιο μου

«Δεν είμαι έτοιμος να μετακομίσω σε αυτό το ξενοδοχείο σε καμία περίπτωση!»

Στην πραγματικότητα, αυτό το αυτοκίνητο φαινόταν να έχει τραβήξει ένα είδος αόρατης γραμμής, το οποίο δεν μπορούσαμε να περάσουμε και δεν φτάσαμε ποτέ στο ξενοδοχείο.

Και από τότε, αρχίσαμε ακούσια να δίνουμε προσοχή σε αυτό το αξιοσημείωτο αυτοκίνητο, και πρέπει να πω, για άγνωστο λόγο, το βλέπαμε τακτικά στην περιοχή - όταν στεκόμασταν σε στάση λεωφορείου ή πηγαίναμε στο κατάστημα. Άρχισε να μας φαίνεται όλο και πιο περίεργο.

«Φαίνεται ότι μερικοί πολύ μεγάλοι άνθρωποι ζουν στο« Diva », αλλά δεν πεθαίνουν κάθε μέρα» - εγώ και ο γιος μου μπερδευτήκαμε.

Συνεχίζεται…

https://amazing-life.blog/

ΤΥΦΛΩΣΗ

 

ΤΥΦΛΩΣΗ





Η Μίρα είναι άφωνη, δεν έχει τίποτα να πει .Κλαίει να τα δει όλα. Αλλά σήμερα αισθάνεται ότι έχει πάρει τη σωστή απόφαση για τον Mahesh. Όταν έχασε τον πατέρα του ήταν πολύ μικρός. Η μαμά του Mira, τον μεγάλωσε με μεγάλη αγάπη και φροντίδα. Προσπαθούσε πάντα να εκπληρώσει όλες τις επιθυμίες του. Αφού έχασε τον σύζυγό της, η Μίρα σκέφτηκε ότι θα τρελαθεί. Όλη τη μέρα έκλαιγε για τον σύζυγό της, Suresh. Δεν ήξερε τι να κάνει; Wasταν ένας γάμος αγάπης. Κατά τη διάρκεια των πέντε χρόνων γάμου της, δεν μάλωσε ποτέ με τον άντρα της. Και οι δύο αγαπούσαν πολύ ο ένας τον άλλον. Ο μικρός Mahesh ήταν μόνο μια ελπίδα μπροστά της για να ζήσει. Νόμιζε ότι ο Mahesh ήταν ο μικρός Suresh. Μετά από λίγα χρόνια θανάτου από τον Suresh, οι συγγενείς της τη συμβούλεψαν να παντρευτεί ξανά, αλλά μόνο για τον Mahesh δεν συμφωνήθηκε. Ποτέ δεν επιπλήττει ή τιμωρεί τον Mahesh για τις ενοχές του. Είχε μεγάλη πίστη σε αυτόν. Αγαπούσε τυφλά τον γιο της. Μετά την ενηλικίωση το κατάλαβε πολύ καλά, η μαμά του είχε μια αδυναμία πάνω του. Όταν ο Mahesh ήταν στο δώδεκα μάθημα, οι καθηγητές του τηλεφώνησαν στη Mira και παραπονέθηκαν εναντίον του ότι τώρα είχε σταματήσει τις σπουδές του. Πρέπει να το προσέχει. Αφού επέστρεψε από το σχολείο, ζήτησε από τον Mahesh: «Αγάπη μου, οι δάσκαλοί σου έλεγαν ότι γίνεσαι δόλιος στη μελέτη σου. Είναι αλήθεια »;» Όχι μαμά, πες μου ότι με εμπιστεύεσαι ή όχι; Τα πάω πολύ καλά. Απλώς πρέπει να περιμένετε για το αποτέλεσμα μου ». Απάντησε ο Mahesh. «Αγάπη μου, οι καθηγητές σου έλεγαν ότι γίνεσαι δόλιος στη μελέτη σου. Είναι αλήθεια »;» Όχι μαμά, πες μου ότι με εμπιστεύεσαι ή όχι; Τα πάω πολύ καλά. Απλώς πρέπει να περιμένετε για το αποτέλεσμα μου ». Απάντησε ο Mahesh. «Αγάπη μου, οι καθηγητές σου έλεγαν ότι γίνεσαι δόλιος στη μελέτη σου. Είναι αλήθεια »;» Όχι μαμά, πες μου ότι με εμπιστεύεσαι ή όχι; Τα πάω πολύ καλά. Απλώς πρέπει να περιμένετε για το αποτέλεσμα μου ». Απάντησε ο Mahesh.


Από την άλλη, ο Mahesh άρχισε να καπνίζει, να πίνει. Η συμπεριφορά του άλλαζε αργά. Wantedθελε ακριβό τηλέφωνο, ακριβά φορέματα. Απαιτούσε πάντα αυτά από τη μαμά του. Η Μίρα προσπάθησε να ολοκληρώσει το αίτημά του. Μέρα με τη μέρα η ζήτησή του αυξανόταν. Μερικές φορές συνειδητοποιούσε ότι ίσως χρειαζόταν να είναι λίγο δυνατή μαζί του. Αλλά ήταν τόσο τυφλή απέναντί ​​του που δεν μπορούσε να παρατηρήσει καμία αλλαγή στη συμπεριφορά του. Μερικές φορές έφερνε κάποιους περίεργους φίλους στο σπίτι και απόλαυσε ολόκληρο το βραδινό πάρτι με ποτά. Η Μίρα δεν αντιτάχθηκε ποτέ σε τίποτα. Μια μέρα του αγόρασε ένα νέο ποδήλατο. Βλέποντας το ποδήλατο η Mira ρώτησε: «Από πού έχεις τόσα χρήματα»; Είπε: «Μαμά όλα είναι το χαρτζιλίκι μου που μου έδωσες, το έχω εξοικονομήσει όλα αυτά τα χρόνια». Ακούγοντας αυτό το Mira έγινε πολύ χαρούμενο και αισθάνθηκε περήφανος για τον γιο του που τον θεωρούσε καλό σωτήρα. Η πραγματικότητα όμως ήταν διαφορετική. Στην πραγματικότητα άρχισε να πουλά ναρκωτικά για να διατηρήσει τον πλούσιο τρόπο ζωής του. Τις περισσότερες μέρες που η Mira δεν ήταν στο σπίτι ο Mahesh και κάποιοι φίλοι του έπαιρναν ναρκωτικά. Ο Mahesh έκρυψε τα ναρκωτικά στην αλμίρα του. Η Μίρα δεν ήξερε τίποτα γι 'αυτό.


Μια μέρα όταν ο Mahesh δεν ήταν παρών στο σπίτι, η Mira καθάριζε το δωμάτιό του. Η Mira είδε μερικά λευκά πακέτα στο almirah του. Δεν κατάλαβε τι ήταν αυτά; Πήρε όλα τα πακέτα και τα κράτησε στο δωμάτιό της. Το βράδυ ο Mahesh άρχισε να ψάχνει για αυτά τα πακέτα αλλά δεν τα βρήκε. Κάλεσε τη Μίρα, «Μαμά έχεις πάρει τα πακέτα από την αλμίρα μου; Ξέρω ότι το έκανες αυτό. Δώσε μου τώρα. Τα χρειάζομαι τώρα ». Ακούγοντας αυτό το Mira είπε: «Τι υπάρχει σε αυτά τα πακέτα; Γιατί τα χρειάζεστε »; Mahesh, «Μαμά, όλα είναι ναρκωτικά και άσε με να ζήσω τη ζωή μου. Παίρνω ναρκωτικά, πουλάω ναρκωτικά για να κερδίσω χρήματα και μην προσπαθώ να παρεμβαίνω πια στη ζωή μου ». Λέγοντας αυτό άρχισε να της φωνάζει. Όταν εκείνη αρνήθηκε να δώσει, την έσπρωξε. Έπεσε στο έδαφος και έπεσε και η περηφάνια της για τον γιο της. Τα δάκρυα της βγήκαν. Κατάλαβε μόνο την τύφλωση της υπεύθυνη για όλα. Μετά τη λήψη ναρκωτικών, η Mahesh αποκοιμήθηκε και κάλεσε την αστυνομία. Η αστυνομία ήρθε και τον συνέλαβε για διατήρηση παράνομων ναρκωτικών.



https://preetycom.art.blog/

Γιατί

Γιατί


Γιατί 
πρέπει να έχει μνήμη 
ο όμηρος 
Το όνομά μου είναι στη σημείωσή σας 
στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται αυτή η ιστορία 
του οποίου το δρόμο έχω απορρίψει 
κάπου αποσπασματικά 
τότε υπάρχει πεζογραφία για σένα 
βρισκόμαστε σε μια μεταμφιεσμένη ομοιοκαταληξία 
Ούτε νομίζω ότι υπάρχει άλλη μόχλευση 
πώς να επιπλέεις ξαφνικά 
χώρο μνήμης κυματίζει υπενθύμιση 
τίποτα δεν έλειψε ποτέ 
Δεν περίμενα συνάντηση 
τότε αυτός είναι ο τρόπος που είχαμε ποτέ 
σετ χωρίς ελπίδα επιλογής 
σύμπνοια 
δεν ξέρω μέχρι πότε

kampungmanis, 24 Αυγούστου 2021
https://kampungmanisku.wordpress.com/

Η ευθύνη των συνετών

 Η ευθύνη των συνετών

Καθώς γινόμαστε μάρτυρες μίας επιθετικής ρητορικής από την Κυβέρνηση εις βάρος των μη εμβολιασμένων πολιτών που σαφώς πλέον μετριούνται σε εκατομμύρια και δημοσίως αποκαλούνται «ψεκασμένοι» από τον ίδιο τους τον εκλεγμένο Κυβερνήτη, λαμβάνει χώρα μια εκπληκτική προσπάθεια ενοχοποίησης των ανεμβολίαστων ως αιτίας πάσας μαλακίας και ασθενείας.

2

 

 

Το βασικότερο επιχείρημα που παπαγαλίζεται στην Τι Βι, είναι το περί υπεύθυνης κοινωνικής στάσης από τους ήρωες εμβολιασμένους που αποσυμπιέζουν το σύστημα Υγείας !

 

Ας το δούμε λίγο καλύτερα αυτό το αφηγηματάκι!

 

  1. Καταρχήν η πίεση που δέχεται το Σύστημα Υγείας είναι μια ξεκάθαρα πολιτική-διοικητική απόφαση της Κυβέρνησης που επέλεξε να δώσει 8 δις σε επιδόματα αντί 2 δις σε ενίσχυση κλινών, ΜΕΘ και προσωπικού και δεν έκανε την παραμικρή ενέργεια για την ενίσχυση της κρίσιμης πρωτοβάθμιας περίθαλψης!

 

  1. Είναι σαφές ότι οι εμβολιασμένοι κατά κύριο λόγο κινήθηκαν με βάση το φόβο και τον τρόμο που έσπειραν τα ΜΜΕ για μια ασθένεια που έχει δείκτη θνητότητας περίπου 1/1300 . Δεν είναι λίγο αλλά δεν είναι αιτία να βρίσκεται κάποιος σε πανικό και να επικαλείται μετά, τη δήθεν κοινωνική του ευαισθησία 😊 ενώ στην πραγματικότητα απλά ανθρωπίνως φοβήθηκε.

 

  1. Πόσο υπεύθυνος είναι ένας πολίτης που δέχεται να βάλει ένα πειραματικό εμβόλιο το οποίο δεν έχει περάσει καν όλες τις φάσεις έγκρισης. ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΑΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ότι σε 5 ή 10 χρόνια δεν θα επιβαρύνει το σύστημα Υγείας με κάποια τρομερή ασθένεια που βραχυπροθέσμα δε διαφαινόταν εν μέσω κράτους πανικού ?

 

Άρα για ποια κοινωνική ευθύνη μιλάμε όταν ένα τεράστιο κομμάτι του πληθυσμού πανικοβλημένο αποφάσισέ να εμβολιαστεί,  με ένα σκεύασμά που δεν έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία έγκρισης του ?

 

Σε τι κινδύνους έχουν βάλει τη χώρα, το σύστημα υγείας και την εθνική Οικονομία λόγω ακριβώς της βιαστικής τους αυτής επιλογής ?

 

3Κάτι μου λέει ότι αυτό τον υπολογισμό δεν θα τον ακούσουμε ποτέ σε τηλεοπτικό παράθυρο 😊 καθώς υπάρχει μεγάλη πραγματικά πιθανότητα να αποδειχθεί σε 2-3 χρόνια από σήμερα πως ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΟ ΦΟΒΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 3,5 ΧΡΟΝΙΑ ( που είναι και ο μέσος όρος αναμονής για όλα τα εμβόλια Ιστορικά)

 

Όλο αυτό το αφήγημα που συνοδεύεται από διχαστικότητα και υστερία πρέπει να τελειώσει πριν οδηγήσει τη χώρα σε ανεκδιήγητες καταστάσεις !

 

Ας το καταλάβουμε μια και καλή και οριστικά = το εμβόλιο προστατεύει τον λήπτη από βαριά νόσηση και τίποτε παραπάνω – Απλά και σταράτα


https://www.macroskopio.gr/

Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση

  Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση Bigstock Μιχάλης Θερμόπουλος Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2025 19:00 Η κοινή γρίπη π...