Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΧΛΩΡΙΔΑ, όσοι αλωνίζουν τα ελληνικά βουνά & αφανίζουν τα αρωματικά φυτά Απ

Απειλή όσοι Αφανίζουν τα Ωφέλιμα Φυτά από τα Ελληνικά Βουνά

Απειλή όσοι Αφανίζουν τα Ωφέλιμα Φυτά από τα Ελληνικά Βουνά
Αριστερά: Βούλγαρος στο Παγγαίο κρατώντας μπουκέτο με πρίμουλες.

Απειλή όσοι Αφανίζουν τα Ωφέλιμα Φυτά από τα Ελληνικά Βουνά

Οι «επιδρομές» Αλβανών στα βουνά της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου για την παράνομη συλλογή αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών είναι μια νέα μάστιγα που απειλεί την ελληνική χλωρίδα.

Και τα βουνά της Κρήτης έχουν «αδειάσει» από αρωματικά φυτά, τα οποία επιτήδειοι πουλούν έναντι υψηλού τιμήματος. Στις Μαδάρες (φωτό), στα Σφακιά συλλέγεται παράνομα το κρητικό τσάι του βουνού, μαλοτήρα.
Δείτε και Γερμανοί και Βούλγαροι μας «κλέβουν» τη μαλοτήρα

Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα όχι μόνο γιατί έχουν αφανίσει τις πλαγιές από τσάι του βουνούρίγανηθυμάριπρίμουλα και γεντιανή, αλλά και γιατί μαζεύουν αδιακρίτως όλα τα φυτά που βρίσκουν, θέτοντας σε κίνδυνο και τη δημόσια υγεία.

Αλβανοί κάθε ηλικίας και φύλου μαζεύουν σε τσουβάλια αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά από τα βουνά

της Ηπείρου και τον Γράμμο, ενώ την ίδια ώρα Αθίγγανοι έχουν «ρημάξει» τις βουνοπλαγιές των Σερρών, του Κιλκίς και της Πέλλας, πουλώντας την… παράνομη πραμάτεια τους στις λαϊκές αγορές της Βόρειας Ελλάδας

«Εξοπλισμένοι» με μεγάλα μαχαίρια και τσουβάλια, οι Αλβανοί ξεριζώνουν τα φυτά και τα μεταφέρουν με μουλάρια και γαϊδούρια στη γειτονική χώρα ή τα δίνουν σε συνεργούς τους, οι οποίοι τα διαθέτουν στην εγχώρια αγορά.

Αλλά και τα βουνά της Κρήτης έχουν «αδειάσει» από δίκταμορίγανητσάι του βουνού και άλλα αρωματικά φυτά, τα οποία επιτήδειοι πουλούν έναντι υψηλού τιμήματος, ενώ και στα νησιά υπάρχει μεγάλη «αποψίλωση» κυρίως για προσωπική χρήση και διάθεση βοτάνων σε υπαίθριους πάγκους. 

Μιλάμε για φυτά, που ΕΙΔΙΚΑ στην ελληνική γη, έχουν αναδείξει τον πλούτο των ιδιοτήτων τους:  Δίκταμο ή έρωντας: Το θεϊκό βότανο της Κρήτης 
Ελληνική άγρια ρίγανη ~ Η ισχυρότερη & καλύτερη του κόσμου 
Τσάι του βουνού: Επιβεβαιωμένη αντιοξειδωτική, αντιφλεγμονώδη, αντιμικροβιακή και αναλγητική δράση

«Τα περισσότερα κρούσματα καταγράφονται

στον Γράμμο, που έχει πάμπολλα αφύλακτα σημεία, ενώ στην Ηπειρο οι συνεχείς περιπολίες αστυνομικών και συνοριο-φυλάκων είναι αποτρεπτικός παράγοντας. Επίσης στον Γράμμο υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός σπάνιων αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών και αυτό το γνωρίζουν πλέον οι ”συλλέκτες”.

Είναι εύκολη η πρόσβαση από τους Αλβανούς στον Γράμμο, κάποια χωριά είναι μόλις 15 λεπτά με τα πόδια και μπαινοβγαίνουν πολύ άνετα», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο επίτιμος πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης, Γιώργος Σφήκας.

Ο Χρήστος Τόσκος, μέλος της Εταιρείας Προστασίας Περιβάλλοντος Καστοριάς, έχει απαθανατίσει αλλοδαπούς να μαζεύουν φυτά στον Γράμμο και να τα μεταφέρουν μέσα σε τσουβάλια, με μουλάρια.

apeili-osoi-afanizoun-ta-ofelima-fyta-apo-ta-ellinika-vouna

Συλλήψεις

Στις αρχές της εβδομάδας συνοριοφύλακες του τμήματος Κρυσταλλοπηγής Φλώρινας συνέλαβαν σε δασική περιοχή του Γράμμου δύο Αλβανούς 20 και 22 χρόνων που είχαν μαζέψει παράνομα 16 κιλά τσάι του βουνού, ενώ απανωτά κάθε χρόνο τέτοια εποχή υπάρχουν παρόμοια περιστατικά. 

Βρε παιδιά, το τσάι του βουνού είναι πανάλαφρο!!!
Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει 16 ολόκληρα κιλά μέσα σε μία μέρα, από ένα και μόνο σημείο!!!
ΈΛΕΟΣ δηλαδή!

Ο Χρήστος Τόσκος, μέλος της Εταιρείας Προστασίας Περιβάλλοντος Καστοριάς, καταγγέλλει ότι

«Αλβανοί εισέρχονται παράνομα στην περιοχή του Γράμμου και ξεριζώνουν προστατευόμενα είδη αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών και τα πουλούν σε γερμανικές φαρμακοβιομηχανίες στη χώρα τους, για ένα μεροκάματο».

Ο κ. Τόσκος ανεβαίνει συχνά στο βουνό και έχει απαθανατίσει με τη φωτογραφική του μηχανή αλλοδαπούς να μαζεύουν φυτά και να τα μεταφέρουν μέσα σε τσουβάλια, με μουλάρια.

Αραγε θα αντιδράσει κάποιος, επιτέλους, για να σταματήσει αυτή η ανεξέλεγκτη καταστροφή ή θα αφήσουμε αυτό το περήφανο βουνό να καταστρέφεται;», αναρωτιέται.

Πρόσφατη έρευνα επιστημόνων που καταγράφουν τα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά έδειξε ότι πολλά είδη έχουν εξαφανιστεί ή περιοριστεί δραματικά από τα ελληνικά βουνά.

Ειδικά για τον Γράμμο, όπως μας λέει η ερευνήτρια του τμήματος Βιολογίας, του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, Πηνελόπη Δεληπέτρου, «η γεντιανή δεν υπάρχει πια».

Η γεντιανή είναι ένα ψηλό φυτό, φτάνει σε ύψος έως και 1,50 μέτρο και ονομάζεται από την αρχαιότητα «ρίζα του Κένταυρου». Η ρίζα του χρησιμοποιείται ως βοηθητικό της πέψης και διεγερτικό της χολής.

«Όσοι το συλλέγουν χρησιμοποιούν τη ρίζα, η οποία όμως είναι αναπαραγωγικό όργανο και έτσι ο πληθυσμός του φυτού σταδιακά μειώνεται και εξαφανίζεται», αναφέρει η κ. Δεληπέτρου.
Δείτε και Γεντιανή Gentiana lutea: Ιδιότητες, οφέλη και χρήσεις

Στα βουνά της Ηπείρου η κατάσταση τείνει επίσης να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, παρότι αστυνομικές πηγές υποστηρίζουν ότι «οι συνεχείς περιπολίες αποδίδουν περισσότερες συλλήψεις».

Πριν από δέκα μέρες σε δασική περιοχή στη Δροσοπηγή Ιωαννίνων συνελήφθη ένας 68χρονος Αλβανός να μεταφέρει πεζός δύο τσουβάλια με αρωματικά φυτά και βότανα.

Το μεγαλύτερο μέρος της… συλλογής του είχε το φαρμακευτικό φυτό

«Primula veris», το οποίο χρησιμοποιείται ως αφέψημα, για την αντιμετώπιση του βήχα, της βρογχίτιδας, της νευραλγίας και του τρόμου, ενώ εφαρμόζεται και εξωτερικά στο δέρμα ως αντισηπτικό και αντιφλεγμονώδες.
Δείτε και Πρίμουλα για Αϋπνία, Ημικρανία, Κρυολόγημα, Άσθμα και Απόχρεμψη

Οι Αλβανοί μπαίνουν και μαζεύουν αδιακρίτως ό,τι βρουν μπροστά τους. Είναι χαρακτηριστικό πως στο πρόσφατο παρελθόν συνοριοφύλακες του τμήματος Φιλιατών συνέλαβαν 15 άτομα, ηλικίας 20 έως 58 χρόνων, που είχαν ξεριζώσει όλες τις ασφάκες σε μια μεγάλη περιοχή, στη θέση Χιονάδες στον Τσαμαντά Θεσπρωτίας.

Είχαν συσκευάσει σε εκατοντάδες τσουβάλια 4,5 τόνους ασφάκας, την οποία έκοβαν με μεγάλα δρεπάνια. 

Τον περασμένο Μάιο στην περιοχή Φούρκα της Κόνιτσας αστυνομικοί συνέλαβαν έναν 56χρονο Αλβανό που μετέφερε με τρία άλογα και τρία μουλάρια 12 τσουβάλια με κομμένα αρωματικά φυτά.

Όταν προσπάθησαν να δουν τι είδους φυτών μάζεψε, έχασαν τον λογαριασμό γιατί είχε μέσα στα τσουβάλια πολλά και διαφορετικά είδη.

Λήψη μέτρων

Τη λήψη μέτρων για την προστασία της χλωρίδας, αλλά και της υγείας των καταναλωτών και την παράλληλη πάταξη του παράνομου εμπορίου, επισημαίνουν τα μέλη της Ενωσης Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών Ελλάδας.

«Γινόμαστε πολύ συχνά αποδέκτες καταγγελιών για τη δράση οργανωμένων ομάδων, οι οποίες περνούν τα ελληνοαλβανικά σύνορα και ξεριζώνουν μεγάλες ποσότητες αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών τα οποία διαθέτουν και στην ελληνική αγορά!

Πρέπει να γνωρίζουμε όλοι μας ότι η συλλογή άγριων βοτάνων είναι παράνομη σε όλη την ελληνική επικράτεια και επιτρέπεται μόνο με ειδική άδεια από το τοπικό δασαρχείο και μόνο ορισμένη ποσότητα για κάθε είδος»,

μας λέει ο πρόεδρος της Ενωσης, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

“Τροφή”: Προσωπικά, μου είναι παντελώς αδιάφορο το από που είναι όποιος εγκληματεί κατά αυτόν τον τρόπο ενάντια στην ΦΥΣΗ την ίδια και την Ελλάδα κατά δεύτερο λόγο.

Θέλω να πιστεύω όμως πως ένας ντόπιος θα πονέσει περισσότερο τούτη εδώ την ευλογημένη γαία και την πολύτιμη Φύση της και πως θα είναι πολύ πιο συνετός από έναν ξένο που στην τελική δεν δίνει και δεκάρα για το τι θα συμβεί σε τούτη την έρμη πατρίδα!! 

και το χειρότερο; Μαζεύουν ΤΣΑΜΠΑ κάτι που μοσχοπουλάνε μετά και κονομάνε από τα… δικά μας λεφτά: Τα Ελληνικά προϊόντα ως μέσο ανάπτυξης και γκρεμίσματος μνημονίων

Δείτε ακόμη Στην Ελλάδα η πλουσιότερη χλωρίδα της Ευρώπης, αλλά υπό κίνδυνο 

κι εμείς κλασσικά, τον ύπνο του δικαίου: Ανεκμετάλλευτος Ελληνικός Θησαυρός: Φάρμακα από την Οδύσσεια του Ομήρου 

κι όχι μόνον μένει ανεκμετάλλευτος… Ελληνικά λεμόνια σαπίζουν στα δέντρα και εισάγουμε Τούρκικα 

Τώρα, να πούμε και την αλήθεια, δυστυχώς, είναι ζήτημα να γνωρίζουμε οι περισσότεροι Έλληνες ποια και πως είναι τα ωφέλιμα βότανα: Τα 22 σημαντικότερα ελληνικά βότανα: Ιδιότητες και χρήσεις 

και κάπως έτσι έχουμε φτάσει να αδιαφορούμε παντελώς για τους θησαυρούς μας, που έξω γίνεται χαμός για αυτούς: Παραμελημένο Ελληνικό προϊόν γίνεται ανάρπαστο στο εξωτερικό ως φάρμακο 

Χαρουπιά το δέντρο εργοστάσιο: Ο χαμένος ελληνικός θησαυρός  

O ΛΥΚΙΣΚΟΣ (Humulus Lupulus): Ο αγνοημένος θησαυρός της Ελλάδας 

ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ
www.ethnos.gr

https://www.facebook.com/helen.alexandropoulou?

https://www.proionta-tis-fisis.com/author/steropoulou/

Αυτές είναι οι χώρες που χρωστούν τα ονόματά τους στην ελληνική γλώσσα!

Αυτές είναι οι χώρες που χρωστούν τα ονόματά τους στην ελληνική γλώσσα!

Αν ψάξει κανείς την ετυμολογία των λέξεων των λατινογενών γλωσσών, θα βρει πολλή Ελλάδα εντός τους.
Περισσότερη ίσως απ’ όση θα ήθελαν ή θα ήταν έτοιμοι να αποδεχτούν πολλοί.
Σύμφωνα μάλιστα με την παραδεδομένη αντίληψη των λατινικών λεξικών που τυπώνονται στην Οξφόρδη, το 21,5% της λατινικής γλώσσας προέρχεται ευθέως από τα αρχαία ελληνικά (10.500 ελληνικές λέξεις).
Κι ενώ όλοι γνωρίζουμε τα γενναία δάνεια της ελληνικής σε μια μακρά σειρά από γλώσσες της οικουμένης, οι λέξεις που δώσαμε δεν αφορούν αποκλειστικά στην επιστήμη και τη φιλοσοφία ή το θέατρο και τις καλές τέχνες. Εκεί δηλαδή όπου όλοι σχεδόν οι όροι προέρχονται από τους έλληνες εμπνευστές τους.
Η ελληνική έχει δώσει πολλά στον κόσμο. Ακόμα και ονόματα χωρών έχουν προέλθει κατευθείαν από τη γλώσσα μας.
Εδώ θα μιλήσουμε μόνο για όσες χώρες συγκεντρώνουν τη συναίνεση των γλωσσολόγων περί ελληνικής ετυμολογίας. Γιατί αλλιώς ο κατάλογος θα είναι μακρύς και ατέλειωτος.
Θεωρίες περί ελληνικότητας στην ονομασία κρατών θα βρει κανείς με το τσουβάλι.
Για τη Σκοτία, ας πούμε, διατυπώνεται από μερίδα ιστορικών και γλωσσολόγων η άποψη πως ο όρος «Scoti», από τον οποίο προέρχεται το όνομα της χώρας, έχει τις ρίζες του σε μια φυλή επιδρομέων που είχαν πάρει το όνομά τους από το ελληνικό «σκότος».
Όπως υπάρχει και η υπόθεση πως το όνομα της Γεωργίας προέρχεται από το λατινικό «Georgius», που με τη σειρά του είχε τις ρίζες του στο ελληνικό «γεωργός». «Georgi» αποκαλούσαν τους κατοίκους της τότε (Καυκασιακής) Ιβηρίας οι ρωμαίοι ιστορικοί.
Τέτοιες θεωρίες περί ελληνικότητας τοπωνυμίων είναι πραγματικά ανεξάντλητες στους κόλπους της επιστήμης, ας δούμε όμως αυτά που σπανίως αμφισβητούνται.
Αίγυπτος
Aegyptus τη λέγανε οι Λατίνοι, παίρνοντας τη λέξη από τους Έλληνες. Παρά το γεγονός ότι οι κάτοικοι του πανάρχαιου βασιλείου ονόμαζαν πολύ διαφορετικά τα εδάφη τους, επικράτησε τελικά η ελληνική ονομασία «Αίγυπτος», την οποία συναντάμε και στην αρχαιότερη γραφή των Μυκηναίων (Γραμμική Β’).
Οι Έλληνες ονόμασαν έτσι τη χώρα από μια λέξη της νεότερης αρχαίας αιγυπτιακής, τη «Hikuptah», η οποία είχε τις ρίζες της σε μια παραφθορά της ακόμα πιο αρχαίας «Hwt-ka-Ptah», που σήμαινε «οίκος της ψυχής του Πτα», όπως έγραφε η πινακίδα σε ναό του θεού Πτα στη Μέμφιδα.
Τα λατινικά λεξικά μας λένε πως ο όρος ήταν απλώς ένα από τα ονόματα της Μέμφιδας που οι Έλληνες μετέτρεψαν σε όνομα όλης της χώρας. «Μαύρη χώρα» (Kemet) ονόμαζαν οι ίδιοι οι Αιγύπτιοι τις εκτάσεις του βασιλείου τους, πιθανότατα από το εύφορο χώμα στο δέλτα του Νείλου.
Το ελληνικό επίθετο «αιγύπτιος» μετατράπηκε στα κοπτικά σε «γύπτιος» (και «κύπτιος»), και από κει πέρασε στα αραβικά αργότερα. Egipte ήταν ο Αιγύπτιος στα παλιά αγγλικά και Egypte στα γαλλικά, όροι που προέκυψαν από την ελληνική λέξη…Αιθιοπία
Εδώ έχουμε μια χώρα το όνομα της οποίας έχει προκύψει ευθέως από τα ελληνικά. «Αιθίωψ» ήταν για τους αρχαίους Έλληνες ο άνθρωπος με το «καμένο πρόσωπο» (αίθω + ωψ), καθώς ηλιοκαμένοι θεωρούσαν πως ήταν οι άνθρωποι που κατοικούσαν στη σημερινή χώρα στο Κέρας της Αφρικής, την τότε Νουβία.
Η Ηρόδοτος χρησιμοποιεί τον όρο για να καταδείξει όσους ζούσαν σε αυτό το τμήμα της υποσαχάριας Αφρικής, εκεί στα τέλη του γνωστού κόσμου (Οικουμένη). Δεν αποκλείεται, μας λέει η γλωσσολογία, η ελληνική λέξη να προέρχεται από τον αιγυπτιακό όρο «athtiu-abu», που σήμαινε «κλέφτες καρδιών».
Από τους Έλληνες η λέξη πέρασε και στα αμχαρικά, τη σημιτική διάλεκτο των γηγενών της Αιθιοπίας. Όμηρος, Ησίοδος και Ηρόδοτος περιγράφουν ως «Αιθιοπία» τις εκτάσεις που ανοίγονταν στα νότια της Αιγύπτου…Ερυθραία
Erythræa είπαν οι Λατίνοι την Ερυθραία των Ελλήνων, την περιοχή στα παράλια της Ερυθράς Θάλασσας (Mare Erythreum). Παλιότερα μάλιστα το επίσημο όνομά της ήταν Erythraia, ενώ πλέον είναι γνωστή ως Eritrea. Και σε αυτό ευθύνονται οι Ιταλοί, με την εκεί αποικία τους από το 1890, την Colonia Eritrea.
Η ονομασία πέρασε μετά στους Άγγλους και τους γηγενείς τελικά, η οποία την επαναβεβαίωσαν στο δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία τους το 1993 και το κατοπινό Σύνταγμα του 1997.
Όσο για το ελληνικό Ερυθρά Θάλασσα, οι πρόγονοί μας το χρησιμοποιούσαν για να περιγράψουν την ευρύτερη περιοχή, ως τον Ινδικό Ωκεανό…Ινδονησία
Ινδίες ονόμαζαν οι αρχαίοι Έλληνες μια τεράστια έκταση, από την κοίτη του Ινδού Ποταμού ως το σημερινό Πακιστάν, την Ινδία, ακόμα και τμήματα του δυτικού Θιβέτ. Άλλοτε πάλι σήμαινε το μεγαλύτερο μέρος της Ασίας στα ανατολικά της Περσίας.
Παρά το γεγονός ότι ο όρος έχει εξασθενήσει σήμερα, στα ελληνικά ήταν γνωστός ήδη από τα χρόνια του Ηροδότου. Και με αυτόν στις βαλίτσες τους αναγνώριζαν οι ευρωπαίοι γεωγράφοι την Ινδία και τα νησιά της. Μετά την ανακάλυψη της Αμερικής, ο όρος άλλαξε σε «Ανατολικές Ινδίες», καθώς οι δυτικές ήταν τώρα τα εδάφη που βρήκε ο Κολόμβος.
Τότε ακριβώς (16ος αιώνας) προέκυψε η ανάγκη για ένα τοπωνύμιο που να περιγράφει το νησιώτικο τμήμα των Ανατολικών Ινδιών, που συνέπεσε να περιέλθει σε ολλανδικά χέρια, απ’ όπου προέκυψε και το Ολλανδική Εταιρία Ανατολικών Ινδιών.
Από τον 18ο αιώνα αυτό το θαλάσσιο τμήμα των Ανατολικών Ινδιών άρχισε να αποκαλείται Ινδονησία, από τα «Ινδός» και «νήσος» των Ελλήνων, πριν καν την ανεξαρτησία του κράτους.
Οι Ολλανδοί αρνούνταν να χρησιμοποιήσουν τη λέξη, από τις αρχές του 20ού αιώνα όμως έτσι την αποκαλούσε ο υπόλοιπος πλανήτης. Τώρα να πούμε πως αντιστοίχως έχουν προκύψει η Πολυνησία (πολύς + νήσος), η Μικρονησία κ.λπ. ή περιττεύει;Μάλτα
Παρά το γεγονός ότι το όνομα «Μάλτα» δεν συγκεντρώνει την επιστημονική συναίνεση για την προέλευσή του και η σημερινή εκδοχή του προέρχεται πιθανότατα από την τοπική γλώσσα, οι περισσότεροι γλωσσολόγοι συμφωνούν πως έχει ελληνική προέλευση.
Μελίτη την έλεγαν οι Έλληνες και είχαν καλό λόγο, μιας και το μέλι που έβγαινε εκεί ήταν ακαταμάχητο. Και το ήξεραν οι πρόγονοί μας καλά αυτό, καθώς η μέλισσα που ζει στο νησί δεν απαντάται πουθενά αλλού στη Μεσόγειο.
Melita την έλεγαν και οι Ρωμαίοι κατόπιν, κάνοντας λατινικό το ελληνικό «Μελίτη». Ή παίρνοντάς το έτοιμο από τη δωρική διάλεκτο, στην οποία το νησί ονομαζόταν Μελίτα.
Έτσι την ονόμαζαν μάλιστα και οι αγγλικές μεταφράσεις της Αγίας Γραφής του 16ου και 17ου αιώνα («Καὶ διασωθέντες τότε ἐπέγνωμεν ὅτι Μελίτη ἡ νῆσος καλεῖται»).
Άλλοι πάλι θεωρούν πως η λέξη είναι φοινικικής προέλευσης…Μονακό
Και το πριγκιπάτο των Μονεγάσκων έχει ελληνικές ρίζες και ευθεία μάλιστα σχέση με την αρχαία Ελλάδα. Αυτό το τμήμα της Κυανής Ακτής ήταν βλέπετε αποικία της ιωνικής Φώκαιας από τον 6ο αιώνα π.Χ., ο Μόνοικος, όπως ήταν γνωστός στους Έλληνες, καθώς είχε μόνον έναν οίκο, τον οίκο του Ηρακλή.
Το λιμάνι της αποικίας είχε συνδεθεί βλέπετε με τη λατρεία του Ηρακλή, καθώς οι Φωκαείς, που ζούσαν και στη γειτονική Μασσαλία, είχαν χτίσει προς τιμήν του έναν ναό, πράγμα αρκετά σπάνιο για ημίθεο.
Ο Ηρακλής Μόνοικος (ή και Μονόοικος σε κάποιες γραφές) των αρχαίων Ελλήνων έχει επιβιώσει ακόμα στο πριγκιπάτο, καθώς έτσι ακριβώς ονομάζεται το μεγαλύτερο λιμάνι του (Port Hercules).
Το ελληνικό Μόνοικος πέρασε στις φυλές της Λιγουρίας και τους Γενοβέζους αργότερα ως Monoikos, όταν η Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία είπε να το κάνει δώρο στην παντοδύναμη πόλη. Τόσο οι Έλληνες όσο και οι ντόπιοι Λιγούριοι θεωρούσαν πως από κει είχε περάσει ο Ηρακλής, όπως μας βεβαιώνει ο Διόδωρος Σικελιώτης και ο Στράβωνας…Ευρώπη
Η Ευρώπη είναι ήπειρος, είναι όμως ταυτοχρόνως και ο ομόσπονδος συνασπισμός των κρατών που ονόμασαν Ευρωπαϊκή Ένωση. Άλλο ένα τοπωνύμιο που συνδέεται με την ελληνική μυθολογία. Σύμφωνα με τον μύθο, ο Δίας ερωτεύτηκε την Ευρώπη, κόρη του βασιλιά της Φοινίκης, Αγήνορα.
Μεταμορφώθηκε λοιπόν σε λευκό ταύρο, τη σαγήνευσε ώστε να καθίσει στην πλάτη του και την απήγαγε, μεταφέροντάς τη στις τέσσερις γωνιές της Γηραιάς Ηπείρου. Στο τέλος κατέληξαν στην Κρήτη, όπου έγινε ο γάμος τους και τρία παιδιά τελικά.
Όσο για την ετυμολογία της λέξης, προέρχεται πιθανότατα από τις λέξεις «ευρύς» και «ώψ», ανοιχτομάτης δηλαδή, αυτός που έχει μεγάλα μάτια. Σύμφωνα με μια δεύτερη ερμηνεία, παράγεται από τα αρχαία «ευρώς» (μούχλα, υγρασία) και «ὤψ» (όψη), αλλάζοντας τη σημασία σε «νοτισμένος, υγρός, αυτός που βρίσκεται σε σκιερό μέρος».
Μια τρίτη υπόθεση ανάγει τη λέξη στο επίθετο «ευρωπός» (ευρύς), γνωστό τοπωνύμιο του αρχαιοελληνικού κόσμου. Από τον Ευρωπό της Μακεδονίας προερχόταν εξάλλου ο ιδρυτής της δυναστείας των Σελευκιδών, Σέλευκος Α’ Νικάτωρ, στρατηγός και ένας από τους διαδόχους του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ο οποίος θυμόταν πάντα την ιδιαίτερη πατρίδα του και ίδρυσε μια Ευρωπό στη Συρία, μία στην Περσία και μία στη Μεσοποταμία. Έχει υποστηριχτεί πάντως πως η λέξη μπορεί να έχει ακόμα και προελληνική, ινδοευρωπαϊκή, προέλευση.

Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώρος

Νέα πρόκληση Ερντογάν: «Ο ελληνικός καφές είναι τούρκικος»

Νέα πρόκληση Ερντογάν: «Ο ελληνικός καφές είναι τούρκικος»


Νέα πρόκληση Ερντογάν: «Ο ελληνικός καφές είναι τούρκικος»

Δικαιώματα από τη χρήση του ελληνικού καφέ που όπως υποστηρίζει είναι τούρκικος ζητάει τώρα ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν.

Σε νέες προκλητικές δηλώσεις, ο Τούρκος πρόεδρος υποστήριξε σήμερα ότι ο ελληνικός καφές είναι στην πραγματικότητα τούρκικος και, κατά συνέπεια, η Τουρκία θα πρέπει να ζητήσει οικονομικά ανταλλάγματα για την χρήση του.

«Μέχρι την δεκαετία του ‘60 οι Έλληνες έλεγαν τον καφέ μας τούρκικο. Μετά το άλλαξαν σε ελληνικό, παραβιάζοντας τα κυριαρχικά μας δικαιώματα» δήλωσε επικαλούμενος μάλιστα και απόφαση της UNESCO στην οποία ο συγκεκριμένος καφές χαρακτηρίζεται Αϋλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Τουρκίας.

Σύμφωνα με αναλυτές, η Τουρκία ετοιμάζεται να προσφύγει σε διεθνή διαιτησία στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το θέμα, ενώ ήδη φέρεται να ετοιμάζει αντίστοιχες κινήσεις για γλυκά όπως ο μπακλαβάς και το κανταΐφι ώστε να προστατευτούν με Πιστοποιημένη Ονομασία Προέλευσης.

Οι αξιώσεις Ερντογάν αποτελούν νέο πονοκέφαλο για την Αθήνα καθώς, όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου Εξωτερικών, αν τελικά υπάρξει απόφαση υπέρ της Τουρκίας, το κόστος θα επιβαρύνει όσους πίνουν ελληνικό καφέ, ενώ θα εκμηδενίσει τις μειώσεις στο ΦΠΑ που εξήγγειλε πρόσφατα η κυβέρνηση.

Υπενθυμίζεται ότι ο Τούρκος πρόεδρος στο παρελθόν έχει απειλήσει να διακόψει την παροχή τηλεοπτικών σειρών στην Ευρώπη, προκαλώντας αναστάτωση στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες αλλά και στην Αθήνα.

https://tovatraxi.com/

«Τέλεια» εγκλήματα στην Ελλάδα: Ακόμη αναζητούνται οι ένοχοι

«Τέλεια» εγκλήματα στην Ελλάδα: Ακόμη αναζητούνται οι ένοχοι

«Τέλεια» εγκλήματα στην Ελλάδα: Ακόμη αναζητούνται οι ένοχοι

Είναι μια φράση που λέγεται συχνά, από χείλη προτρέχοντα συνήθως. Είναι τέσσερις λέξεις που ακούγονται να έχουν τη δύναμη και τη δραστικότητα μιας σφαίρας, που όμως το διαμέτρημά τους είναι ασταθές· ποιες είναι αυτές; «Δεν υπάρχει τέλειο έγκλημα». Και όμως υπάρχει!

Ποια είναι τα γνωρίσματα ενός τέλειου εγκλήματος; Βασικό χαρακτηριστικό: να μην βρεθεί ποτέ ο εγκληματίας. Είτε δολοφόνος είναι, είτε οικονομικός εγκληματίας, είτε οτιδήποτε άλλο. Επίσης σε ένα τέλειο έγκλημα μπορεί να μην εντοπιστεί το θύμα, ή το θύμα να αδυνατεί, λόγω προσωπικών ευαίσθητων δεδομένων, να αποκαλύψει την εγκληματική ενέργεια που υπέστη... Ομως, τέλειο έγκλημα υπάρχει κι αν ανατρέξουμε στο παρελθόν, τουλάχιστον στην Ελλάδα, θα συναντήσουμε αρκετά εγκλήματα που έμειναν τυλιγμένα στο σκοτάδι και στις αμφιβολίες.

Υπόθεση Χρυσαφίδη

Τα μέλη της οικογένειας Χρυσαφίδη, ο 48χρονος Μιχάλης Χρυσαφίδης, η σύζυγός του Ελίζαμπεθ 43 χρόνων και οι γιοί τους Αλέξανδρος και Γιώργος 16 και 18 χρονών αντίστοιχα, είχαν βρεθεί στις 24 Ιουνίου του 1991 δολοφονημένα στο σπίτι τους, στο Ψυχικό από τον ανιψιό του Μιχάλη Χρυσαφίδη, Αλέξανδρο Μακρίδη, έναν γείτονα και έναν συνεργάτη του Χρυσαφίδη. Και τα τέσσερα μέλη της οικογένειας είχαν βασανιστεί πριν δολοφονηθούν. Επίσης, από το σπίτι δεν έλειπαν χρήματα ή τιμαλφή που να δικαιολογούν το κίνητρο της ληστείας. Ο δημοσιογράφος Πάνος Σόμπολος και επί σειρά ετών αστυνομικός ρεπόρτερ περιγράφει την εικόνα που αντίκρισε όταν μπήκε στην οικία Χρυσαφίδη: «Σε τρία δωμάτια στο υπόγειο ήταν σκοτωμένα όλα τα μέλη της οικογένειας  δεμένα, φιμωμένα.... βρέθηκε βαριοπούλα κ.α. Ο ιατροδικαστής είπε ότι κάποια από τα χτυπήματα έγιναν ενώ ήταν εν ζωή τα θύματα». Οι υποψίες έπεσαν στον μπάτλερ της οικογένειας, τον 28χρονο Ταϊλανδό Πρασέρτ Σερτουασάνα, ο οποίος ενημέρωνε, μέχρι και τις 21 Ιουνίου, όποιον τηλεφωνούσε αναζητώντας τον Χρυσαφίδη και τους οικείους του, ότι η οικογένεια απουσιάζει σε διακοπές. Ο Ταϊλανδός αναχώρησε για την πατρίδα του το απόγευμα της 21ης Ιουνίου. Ήταν η ημέρα που δολοφονήθηκε ο Μιχάλης Χρυσαφίδης. Η σύζυγος του Λιζ, δολοφονήθηκε στις 23 του μήνα και ενώ ο βασικός ύποπτος και η οικογένεια τους είχαν, ήδη, ταξιδέψει.

Η αστυνομία εκφράζει την υπόνοια ότι πιθανώς οι άγνωστοι που ευθύνονται για τη δολοφονία της οικογένειας ήθελαν να αποσπάσουν κάποιο μυστικό το οποίο γνώριζε ο επιχειρηματίας. Η αστυνομία θεωρεί πως ή ο Ταϊλανδός δεν είχε άμεση σχέση με την υπόθεση, είτε είχε κάποιους συνεργούς οι οποίοι ολοκλήρωσαν το απεχθές έγκλημα. Σημειώνεται πως ο Μιχάλης Χρυσαφίδης ήταν γνωστός βιομήχανος, ήταν ιδιοκτήτης έξι εταιρειών, οι οποίες είχαν συνολικό τζίρο 600 εκατ. δραχμών ετησίως. Η αστυνομία ανακάλυψε χειρόγραφο σημείωμα του Χρυσαφίδη, σύμφωνα με το οποίο, στην περίπτωση που πέθαιναν όλα τα μέλη της οικογένειάς του, η περιουσία του θα πήγαινε στον ανιψιό του. Οι έρευνες δεν είχαν αποτέλεσμα και ουδέποτε θεωρήθηκε ύποπτος ο ανιψιός του Χρυσαφίδη. Το έγκλημα παραμένει ανεξιχνίαστο 29 χρόνια μετά!

Ενα... στεφάνι ακόμα

Ο Κώστας Ταχτσής, συγγραφέας του μυθιστορήματος «Το τρίτο στεφάνι», βρέθηκε νεκρός με αίματα στο κεφάλι, σπίτι του, στις 27 Αυγούστου του 1988 από την αδελφή του. Ο Ταχτσής ήταν ομοφυλόφιλος - παρενδυτικός. Το σπίτι του συγγραφέα βρέθηκε ακατάστατο με όλα τα φώτα αναμμένα και το κλιματιστικό σε λειτουργία. Η ντουλάπα ήταν ανοιχτή και πολλά ρούχα, ανδρικά αλλά και γυναικεία, ήταν πεταμένα στο πάτωμα, το ίδιο και τα συρτάρια. «Στραγγαλισμός με τα χέρια», έγραψε ο ιατροδικαστής στην έρευνα του.

Το σκηνικό του φόνου οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι κίνητρο του εγκλήματος ήταν η ληστεία. Ο δράστης είχε κλέψει ένα βίντεο, έναν αυτόματο τηλεφωνητή και μια φωτογραφική μηχανή, αλλά όχι και τις 5.500 δρχ που ο συγγραφέας είχε στην τσέπη του. Οι αστυνομικοί έκαναν έρευνα στα στέκια όπου σύχναζε ο Ταχτσής, αλλά δεν εντόπισαν υπόπτους. Οι γείτονες κατέθεσαν ότι στο σπίτι του συγγραφέα μπαινόβγαιναν διάφοροι άνδρες, εφήμεροι ερωτικοί σύντροφοι. Οι εικασίες έλεγαν τότε ότι τον Ταχτσή δολοφόνησε  ένας από τους εραστές του ή ότι η δολοφονία είχε να κάνει με το βιβλίο που έγραφε, στο οποίο θα αποκάλυπτε κρυφά μυστικά επιφανών Αθηναίων. Οπως είχε καταθέσει η αδελφή του συγγραφέα, Ελπίδα Αρτέμη, «ίσως κάποιος θιγόταν από το βιβλίο και ήθελε να τον βγάλει απ’ τη μέση, σκηνοθετώντας ληστεία». Η δολοφονία του Κώστα Ταχτσή παρέμεινε ανεξιχνίαστη, αφού ο «καλοντυμένος τριαντάρης με το μουστάκι», ο τελευταίος άνθρωπος που είδαν να μπαίνει στο σπίτι στον Κολωνό, δεν βρέθηκε ποτέ!

Μαφιόζικες εκτελέσεις

Ο αστυνομικός ρεπόρτερ Βασίλης Λαμπρόπουλος (ΝΕΑ, ΒΗΜΑ) γράφει για «περίπου 50 ανθρωποκτονίες που έχουν διαπραχθεί την τελευταία 25ετία κυρίως στην Αττική κι αποδίδονται στη δράση της ελληνικής μαφίας» και δεν έχουν εξιχνιαστεί: «Στον κύκλο των ανεξιχνίαστων εγκλημάτων περιλαμβάνονται τουλάχιστον πέντε δολοφονίες που αφορούν το περιώνυμο Συνδικάτο των Εκτελεστών, που έδρασε την περίοδο 1988-1993, έξι εγκλήματα (μέλη οικογένειας Γρηγοράκου, Γιάννη Σωτηρόπουλου ή «Τσέλικα» κ.ά.) της μαφίας της Ηλιούπολης που έδρασε την περίοδο 1997-2000. Ακόμη ανεξιχνίαστες παραμένουν οι δολοφονίες ποινικών όπως των Θ. Καλαποθαράκου (2000 στον Σχινιά), Αντρέα Ντούνη (2000 στη Νίκαια), Νίκου Πούλια (2001 στη Γλυφάδα), Κ. Τσαντσαρίδη (2003 στην Καλλίπολη) ή η εξαφάνιση το φθινόπωρο του 2002 του ύποπτου για τον φόνο του Καλαποθαράκου Στέλιου Χατζηδάκη. Ακολουθεί την περίοδο 2005-2008 μια… ατελείωτη σειρά δολοφονιών.» Οι άνθρωποι της νύχτας γνωρίζουν λοιπόν τον τρόπο για να επιτύχουν ένα, ή πολλά, τέλειο έγκλημα!

Πέντε εγκλήματα ζητούν δολοφόνους

Επίσης ο αστυνομικός ρεπόρτερ του ethnos.gr Αλέξανδρος Καλαφάτης σε παλιότερο άρθρο του καταγράφει ουκ ολίγα ανεξιχνίαστα εγκλήματα: «Τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις είναι πολλά. Ποιος δολοφόνησε την 69χρονη συνταξιούχο Ελευθερία Αγραφιώτη που βρέθηκε νεκρή σε ένα σκοτεινό κλιμακοστάσιο σε γκαράζ σούπερ μάρκετ στο Μαρούσι; Κάτω από ποιες συνθήκες βρήκε τραγικό θάνατο ο φοιτητής Νίκος Χατζηπαύλου στην Κάλυμνο; Ποιος δολοφόνησε το βρέφος που βρέθηκε νεκρό μέσα σε κάδο απορριμμάτων στην Πετρούπολη; Πως εξαφανίστηκε μυστηριωδώς από την Αλόννησο ο 30χρονος Γιώργος Καραμιχαηλίδης; Ποιος δολοφόνησε τον 19χρονο Θωμά στην πλατεία Ηρώων στο Μαρούσι;». Πέντε υποθέσεις που ακόμα αναζητείτούνται οι ένοχοί τους. Τέλεια εγκλήματα ή παιχνίδια της τύχης. Όπως και να ΄χει οι εγκληματίες δεν έχουν ακόμη οδηγηθεί στη δικαιοσύνη και ίσως ποτέ δεν θα οδηγηθούν.

foititria.png

Πρωτοφανής αγριότητα

Η Αγγελική Καρδαρά, δρ. Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ Παν/μίου Αθηνών – Φιλόλογος και τακτική επιστημονική συνεργάτιδα του Κέντρου Μελέτης του Εγκλήματος περιγράφει στο site postmodern.gr ένα ακόμη ανεξιχνίαστο έγκλημα: Μία υπόθεση μεγάλου εγκληματολογικού ενδιαφέροντος με πολλά σκοτεινά σημεία που δεν φωτίστηκαν, καθώς παρέμεινε ανεξιχνίαστη, αφορά την ανθρωποκτονία 21χρονης φοιτήτριας Ιατρικής (Εύης Γατίδου), η οποία τον Σεπτέμβριο του 1997  βρέθηκε κατακρεουργημένη στο κρεβάτι του σπιτιού που νοίκιαζε στην επαρχία. Το έγκλημα διαπράχθηκε με πρωτοφανή αγριότητα για τα ελληνικά εγκληματολογικά χρονικά. Η αγριότητα έγκειται σε δύο κυρίως στοιχεία, πρώτον στον τρόπο τέλεσης του εγκλήματος, καθώς η νεαρή φοιτήτρια δολοφονήθηκε με 104 μαχαιριές, οι περισσότερες εκ των οποίων στο μέρος της καρδιάς.  

Η υπόθεση εξελίχθηκε παράλληλα και σε «δικαστικό θρίλερ». Όπως ενημερωνόμαστε από το αστυνομικό και δικαστικό ρεπορτάζ, αρχικά μπήκε στο αρχείο από τον εισαγγελέα στις 13 Οκτωβρίου 1999, αφού από την αστυνομική έρευνα δεν προέκυψε κατηγορία κατά οποιουδήποτε προσώπου. Ο φάκελος της υπόθεσης ανασύρθηκε από το αρχείο, έγινε τακτική ανάκριση και το 2003 παραπέμφθηκε για πρώτη φορά ένα άτομο σε δίκη για την ανθρωποκτονία εκ προθέσεως της νεαρής φοιτήτριας. Οι αμφιβολίες όμως για τον χρόνο διάπραξης του εγκλήματος ήταν ένα πολύ ισχυρό στοιχείο που ανέτρεψε τα μέχρι εκείνη τη στιγμή δεδομένα και οδήγησε τελικά σε αμετάκλητη αθωωτική απόφαση. Η υπόθεση  επομένως παραμένει ανεξιχνίαστη, καθώς δεν έχει βρεθεί ο δράστης και ως εκ τούτου δεν έχει επιβληθεί ποινή.

giatros22.jpg

Ο γιατρός αγνοείται ακόμη

Διαβάζουμε ρεπορτάζ για ένα ακόμη ανεξιχνίαστο έγκλημα, που «έδειξε» ακόμη τέσσερα, στο menshouse.gr: «Στις 4 Δεκεμβρίου του 2008 τέσσερις κακοποιοί, φορώντας κουκούλες, γάντια και κάλτσες στα πόδια, μπούκαραν στην πολυτελή βίλα της οικογένειας Γερασιμοπούλου στη Βάρκιζα. Αν και η μέθοδός τους έμοιαζε επαγγελματική και η προσοχή στην εμφάνισή τους ήταν χαρακτηριστική, οι ίδιοι φέρονται εντελώς «αντιεπαγγελματικά». Χωρίς κανένα λόγο γρονθοκοπούν τη 45χρονη σύζυγο του γιατρού Γερασιμόπουλου, που εκείνη την ώρα λείπει από το σπίτι, χτυπούν το 9χρονο και το 11χρονο παιδί της και ζητάνε επίμονα χρήματα και κοσμήματα, αν και γνωρίζουν εξ’ αρχής πού βρίσκονται.

Μετά τους δένουν, τους φιμώνουν και τους κλειδώνουν σε ένα μικρό δωμάτιο. Πάνε στην κουζίνα όπου και πίνουν ένα μπουκάλι ουίσκι και τρώνε γλυκά. Μια ώρα αργότερα ο γιατρός επιστρέφει στο σπίτι του και οι δυο κακοποιοί –τσιλιαδόροι ειδοποιούν τους άλλους δύο που πέφτουν πάνω του και τον χτυπούν με μανία. Οι δράστες αρπάζουν χρήματα, χρυσαφικά και το γιατρό και φεύγουν από το σπίτι με τα δύο αυτοκίνητα της οικογένειας. Και τα δύο βρέθηκαν καμένα στην Εκάλη και τη Βουλιαγμένη. Δεν βρίσκεται καν το πτώμα του.

Οι έρευνες συνεχίζονται, αλλά οι αστυνομικοί φτάνουν σε αδιέξοδο. Αν και δεν μπορούν να ξέρουν τι κρύβεται πίσω από αυτή την επίθεση μπορούν να υποθέσουν πως ο γιατρός είναι μάλλον νεκρός.

Το μυστικό χάθηκε στα πηγάδια

Οι αστυνομικοί ψάχνουν ένα προς ένα τα πηγάδια της περιοχής για να βρουν το σώμα του γιατρού και πέφτουν πάνω σε μια άλλη υπόθεση: τέσσερα άλλα, άγνωστα πτώματα βρίσκονται στα πηγάδια! Oι αστυνομικοί κατάφεραν μετά από χρόνια, όσο ο φάκελος της υπόθεσης ήταν ακόμα ανοιχτός να  συλλάβουν πέντε συμμορίες αλλοδαπών που δρούσαν στην περιοχή όμως και πάλι αποδείχτηκε ότι η εξαφάνιση του καρδιολόγου  καμία σχέση δεν είχε με τις εν λόγω συμμορίες.

Λίγο καιρό μετά την εξαφάνιση του γιατρού, τέσσερις «ορφανές» επιστολές εστάλησαν. Πρόκειται για ασύντακτες και ανορθόγραφες, ιδιόχειρες επιστολές με τον ίδιο γραφικό χαρακτήρα, ενώ αποστολέας αυτών ήταν άγνωστος. Μέσω των επιστολών, ζητούσαν από τη σύζυγο 1.000.000 ευρώ προκειμένου της δώσουν στοιχεία για το σύζυγό της, ωστόσο όπως φάνηκε εκ των υστέρων, ήταν ανάξιες λόγου. Μετά 11 χρόνια ο φάκελος της δολοφονίας του γιατρού κλείνει έχοντας πάνω του μια στάμπα που γράφει: Ανεξιχνίαστο έγκλημα.



Κίνα: Θα εκτοξεύσει διαστημόπλοιο προς τον Άρη

Κίνα: Θα εκτοξεύσει διαστημόπλοιο προς τον Άρη


Κίνα: Θα εκτοξεύσει διαστημόπλοιο προς τον Άρη

H Κίνα τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο θα εκτοξεύσει την πρώτη αποστολή προς τον πλανήτη Άρη, σύμφωνα με τον διευθυντή της Κινέζικης Εταιρείας Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Μπάο Γουειμίν.

Το όνομα της αποστολής όπως είχε αποκαλυφθεί νωρίτερα θα είναι «Tianwen», το οποίο σημαίνει «Ερωτήσεις στον Παράδεισο».

 «Μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου αυτής της χρονιάς, θα χρησιμοποιήσουμε τον πύραυλο Long March-5 για να εκτοξεύσουμε το διαστημόπλοιο» ανέφερε μιλώντας στο δίκτυο CCTV ο Μπάο.

Το διαστημόπλοιο Tianwen-1 αναμένεται να εκτοξευθεί με τη βοήθεια ενός πυραύλου Long March-5.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα φτάσει στον Άρη τον Φεβρουάριο του 2021.

Όπως ανέφερε ο Μπάο Γουειμίν, η αποστολή αφορά στο να μπει το διαστημόπλοιο σε τροχιά γύρω από τον Άρη και στη συνέχεια να προσγειωθεί στον πλανήτη ένα ρομποτικό όχημα, το οποίο αναμένεται να διεξάγει έρευνες στο έδαφος για περίπου 90 αρειανές ημέρες, που αντιστοιχούν σε περίπου τρεις γήινους μήνες.

«Το πρώτο σημαντικό σημείο της αποστολής θα είναι να διασφαλίσουμε πως το διαστημόπλοιο θα παγιδευτεί από το βαρυτικό πεδίο του Άρη. Το επόμενο θα είναι η προσγείωση να πραγματοποιηθεί σε επτά με οκτώ λεπτά» δήλωσε ο Μπάο.

Άξιο αναφοράς είναι ότι τον Ιανουάριο του 2019 η Κίνα έγινε η πρώτη χώρα που κατάφερε να προσγειώσει ρομποτικό όχημα στην αθέατη πλευρά της Σελήνης.

Ο φυσικός δορυφόρος της Γης αποτελεί έναν από τους στόχους του επίδοξου διαστημικού προγράμματος της Κίνας.

Σύμφωνα με μία από τις αποστολές της, είναι η εγκατάσταση ενός διαστημικού σταθμού στη Σελήνη μέχρι το 2022, ο οποίος θα μπορεί να φιλοξενεί από τρεις μέχρι έξι αστροναύτες.

Mε πληροφορίες από το sputnik

https://www.zougla.gr/


Κατερίνα Γώγου: Η ασυμβίβαστη της ποίησης

Κατερίνα Γώγου: Η ασυμβίβαστη της ποίησης

Κατερίνα Γώγου: Η ασυμβίβαστη της ποίησης | CultureNow.gr

Σαν σήμερα, γεννιέται η Κατερίνα Γώγου, η ποιήτρια των Εξαρχείων, η οποία αποτέλεσε την «ποιητική εκπροσώπηση» της αναρχίας, με στίχους γεμάτους οργή προς το κατεστημένο, αλλά παράλληλα ελπιδοφόρους για έναν κόσμο πιο δίκαιο και αληθινό.

Η Κατερίνα Γώγου (1940-1993) ήρθε και έφυγε από αυτόν τον κόσμο ελεύθερη. Αναλλοίωτη από τα προτάγματα της καλλιτεχνικής ελίτ, παρέμεινε η ατίθαση επαναστάτρια, γεμάτη έως το τέλος με οργή ενάντια σε κάθε λογής κατεστημένο. Πλημμυρισμένη από αναρχικές ιδέες, έκανε παρέα με τους «περιθωριακούς» της εποχής, που σύχναζαν στην ιστορική πλατεία Εξαρχείων. Η ποίηση της αποτέλεσε ο καθρέφτης του μίσους ενάντια στους κανίβαλους αυτού του κόσμου, ενώ από από την άλλη ήταν κρυστάλλινο νερό αγάπης για αυτούς που η κοινωνία έβλεπε ως «περίεργους», «διαφορετικούς» και «φρικιά», δίνοντας τους φωνή να ακουστούν σε όλο τον κόσμο.

Θέατρο, Κινηματογράφος, Ποίηση

Ένα κορίτσι, μόλις 5 ετών, η Κατερίνα, κατάφερε να μαγνητίζει τα βλέμματα όσων την έβλεπαν στην παιδική θεατρική σκηνή. Μεγαλωμένη σε ένα συντηρητικό περιβάλλον, αλλά ιδιαίτερα υποστηρικτικό στο πάθος της για την υποκριτική. Σπούδασε στην δραματική σχολή του Τάκη Μουζενίδη, μία εκ των κορυφαίων της Αθήνας.

Με όπλο την άγρια μοναδικότητα της προσωπικότητας της, έκανε την εμφάνιση της στην θεατρική παράσταση «Ο κύριος πέντε τοις εκατό» υπό την αιγίδα του θιάσου του Ντίνου Ηλιόπουλου. Ακολούθησε η συμμετοχή της και σε άλλα θεατρικά δρώμενα όπως στην παράσταση «Φαγκότο» το 1977, «Φιλούμενα Μαρτουράνο», το 1978.

Η επόμενη στάση της ήταν η 7η τέχνη. Πήρε μέρος στις ταινίες «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», παρέα με την Αλική Βουγιουκλάκη, τον Δημήτρη Παπαμηχαήλ, τον Ορέστη Μακρή και πλήθος ακόμα σημαντικών ηθοποιών, «Γάμος αλά ελληνικά», «Η ωραία του Κουρέα», «Μια τρελή, τρελή οικογένεια» , «Ο άλλος». Μέσα από την ερμηνεία της στην ταινία «Το βαρύ πεπόνι»,  ξεχώρισε για το υποκριτικό της ταλέντο, κερδίζοντας το βραβείο  Α’ Γυναικείου ρόλου στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο, η τελευταία «καλλιτεχνική» και μακρόχρονη στάση της ήταν η ποίηση. Η Γώγου, αφοσιώθηκε στην βιωματική ποίηση, την αντισυμβατική, την αντίθετη σε μικροαστικές αντιλήψεις, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους που η κοινωνία κοίταγε αφ’ υψηλού, επειδή απαρνήθηκαν έναν στημένο κόσμο, ο οποίος τους είχε απαρνηθεί ήδη. Η ποιητική της συλλογή, «Τρία Κλικ Αριστερά», την οποία εξέδωσε εν ζωή, άγγιξε τα 40.000 αντίτυπα, τιτάνιος αριθμός για την εποχή αγγίζοντας την δημοτικότητα της ποίησης του Ελύτη και του Ρίτσου. Επίσης, μεταφράστηκε στα αγγλικά «Three clicks left» από τον Jack Hirschman και κυκλοφόρησε στην Αμερική to 1983 (εκδόσεις «Night Horn Books» – San Francisco). Άλλες σημαντικές ποιητικές της συλλογές που εκδόθηκαν όσο βρισκόταν εν ζωή αλλά και μετά θάνατον ήταν «Το Ιδιώνυμο», «Τώρα να δούμε εσείς τι θα κάνετε», «Πάνω κάτω η Πατησίων» -μεταξύ πολλών ακόμα-.

Η ποιήτρια των Εξαρχείων

Η Κατερίνα Γώγου, δεν απαρνήθηκε ποτέ τα πιστεύω της στον βωμό της αριστείας. Μεγάλωσε στα Εξάρχεια και άφησε την τελευταία της πνοή στις γειτονίες του κέντρου που αγάπησε και την αγάπησαν, που την έκαναν κομμάτι τους και συνέδεσαν το όνομα της  με την «ποιητική εκπροσώπηση» της αναρχικής ιδεολογίας. Κάθε λέξη των ποιημάτων της, μας κάνουν ξεκάθαρη την «πίστη» της στην  ελευθεριακή ιδεολογική της σκέψη, η οποία προάγει την ελευθερία των ατομικοτήτων, την δίψα για ζωή, τον έρωτα, την σφοδρή κριτική ενάντια σε κάθε είδους εκμετάλλευση, την πάλη για έναν κόσμο απελευθερωμένο από επιφανειακά πρότυπα.

Ποίημα: Υπερασπίζομαι την Αναρχία/Κατερίνα Γώγου

«Μη με σταματάς. Ονειρεύομαι.

Ζήσαμε σκυμμένοι αιώνες αδικίας.
Αιώνες μοναξιάς.
Τώρα μη. Μη με σταματάς.
Τώρα κι εδώ για πάντα και παντού.
Ονειρεύομαι ελευθερία.
Μέσα απ’ του καθένα
την πανέμορφη ιδιαιτερότητα
ν’ αποκαταστήσουμε
του Σύμπαντος την Αρμονία.

Ας παίξουμε. Η γνώση είναι χαρά.
Δεν είναι επιστράτευση απ’ τα σχολεία
Ονειρεύομαι γιατί αγαπώ.
Μεγάλα όνειρα στον ουρανό.
Εργάτες με δικά τους εργοστάσια
συμβάλουν στην παγκόσμια σοκολατοποιία.
Ονειρεύομαι γιατί ΞΕΡΩ και ΜΠΟΡΩ.

Οι τράπεζες γεννάνε τους «ληστές».
Οι φυλακές τους «τρομοκράτες»
Η μοναξιά τους «απροσάρμοστους».
Το προϊόν την «ανάγκη»
Τα σύνορα τους στρατούς
Όλα η ιδιοχτησία.
Βία γεννάει η Βία.
Μη ρωτάς. Μη με σταματάς.
Είναι τώρα ν’ αποκαταστήσουμε
του ηθικού δικαίου την υπέρτατη πράξη.

Να κάνουμε ποίημα τη Ζωή.
Και τη Ζωή πράξη.
Είναι ένα όνειρο που μπορώ μπορώ μπορώ
Σ’ ΑΓΑΠΩ
και δεν με σταματάς δεν ονειρεύομαι. Ζω.

Απλώνω τα χέρια
στον Ερωτά στην αλληλεγγύη
στην Ελευθερία.
Όσες φορές χρειαστεί κι απ’ την αρχή.
Υπερασπίζομαι την Αναρχία.»

Αποδεμονοποίηση ή υποκριτική στάση;

Η Κατερίνα Γώγου, εξαιτίας της μαχητικότητας, της ιδεολογίας της και τον «μπουκοφσκικό» τρόπο που επέλεξε να ζει, εισέπραξε πλήθος πικρόχολων σχολίων και βρέθηκε ουκ ολίγες φορές στο στόχαστρο των αρχών. Την Κατερίνα την χαρακτήριζαν «ξοφλημένη» και χρησιμοποιούσαν για την ίδια τον όρο «φεμίνα» με υποτιμητική χροιά. Εκείνη μην υποχωρώντας σε τίποτα, υποστήριξε τους φυλακισμένους αγωνιστές της εποχής της Γιάννη Πετρόπουλο και Κυριάκο Μαζοκόπο  με επιστολή της στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία, γεγονός που την στοχοποίησε πολιτικά, -δεν απέκρυψε πότε βέβαια τι πρεσβεύει. Επίσης, κατηγορήθηκε για συμμετοχή στην οργάνωση  της 17α Νοέμβρη,  με μόνα αποδεικτικά στοιχεία μια καταγγελία για μία γυναικεία φιγούρα, σε μία από της δράσης της οργάνωσης. Εν τέλει  δεν βρέθηκε κανένα αποδεικτικό στοιχείο και έτσι αφέθηκε ελεύθερη.

Σήμερα, η Κατερίνα Γώγου είναι «αποδεκτή» και χαίρει εκτίμησης από όλον τον κόσμο των καλλιτεχνών αλλά και των συντηρητικών νοικοκυραίων, μερίδα των οποίων όσο η Κατερίνα βρισκόταν εν ζωή, διακατέχονταν από μια πλήρη απαξίωση προς το πρόσωπο της. Αλλά και στην σημερινή εποχή, θα συνέχιζαν να αδιαφορούν και να αντιτίθενται σε κάθε «σύγχρονη Κατερίνα». Σε αυτό το σημείο, ας θυμηθούμε ένα απόσπασμα από το ποίημα «Ο άβολος ήρωας» του Καρλ Ουέντεν Χάιμς: « Οι νεκροί γίνονται οι πιο βολικοί ήρωες: Ανήμποροι να σηκωθούν και να αρνηθούν τις εικόνες  που πλάθουμε για τι ζωές τους. Έτσι κι αλλιώς ,είναι πιο εύκολο να χτίσεις μνημεία από το να φτιάξεις ένα καλύτερο κόσμο.»

Σημεία των ποιημάτων της

Είναι Μαρία, δε θέλω να λέω ψέματα,
δύσκολοι καιροί και θα’ ρθουνε κι άλλοι
δε ξέρω, μην περιμένεις κι από μένα πολλά
τόσα έζησα, τόσα έμαθα, τόσα λέω
κι απ’ όσα διάβασα ένα κράτησα καλά
Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος
Θα την αλλάξουμε τη ζωή, παρ’ όλα αυτά Μαρία.
Από το ποίημα: Θα έρθει καιρός

Άσπρη είναι η αρία φυλή
η σιωπή
τα λευκά κελιά
το ψύχος
το χιόνι
οι άσπρες μπλούζες των γιατρών
τα νεκροσέντονα
η ηρωίνη
Αυτά λίγο πρόχειρα
για την αποκατάσταση του μαύρου.
Από το ποίημα: Για την αποκατάσταση του μαύρου

Εκείνο που φοβάμαι πιο πολύ
είναι μη γίνω «ποιητής»
Μην κλειστώ στο δωμάτιο
ν’αγναντεύω την θάλασσα
κι απολησμονήσω.
Μην κλείσουνε τα ράμματα στις φλέβες μου
και από θολές αναμνήσεις και ειδήσεις της ΕΡΤ
μαυρίζω χαρτιά και πλασάρω απόψεις
 Από το ποίημα: Εκείνο που φοβάμαι πιο πολύ.

Η Κατερίνα Γώγου δε άντεχε τον υποκριτικό κόσμο. Δεν έκρυψε σε κανένα από τα ποιήματα της την απέχθεια για την άδικη και την καθωσπρέπει κοινωνία που έζησε, και στην οποία τόσο ασφυκτιούσε. Τα ποιήματα τους  χαρακτηρίζονται από μια «μαύρη» και βαθιά ευαισθησία. Η  ζωή της κύλησε με έντονους και γοργούς ρυθμούς και μεγάλωσε, μένοντας πιστή στο περιθώριο και τον αγώνα της. Δεν την φοβήθηκε τη ζωή, ίσως μάλλον η ίδια η ζωή φοβήθηκε την Κατερίνα. Μέχρι και η ίδια η ζωή φοβάται την τόση –πικρή αλλά συνάμα ελπιδοφόρα- αλήθεια.

Η Κατερίνα Γώγου, «η τελευταία επιζούσα» των Άγιων των Εξαρχείων, έδωσε φωνή και πήρε ζωή από ότι οι μικροαστοί φοβόντουσαν και συνεχίζουν να φοβούνται διαχρονικά. Την πλήρη ελευθερία. Πάντοτε πιστή στην ιδεολογία της, στον έρωτα και τις «ατασθαλίες», έμεινε ο εαυτός της από την αρχή έως το τέλος.


Ιόλη Μπέη

https://www.culturenow.gr/

Νέος ψευτογιατρός: Πουλάει 120 ευρώ «αντίδοτο» για εμβόλια κορονοϊού - «Έσωσα δύο ετοιμοθάνατους»

  Νέος ψευτογιατρός: Πουλάει 120 ευρώ «αντίδοτο» για εμβόλια κορονοϊού - «Έσωσα δύο ετοιμοθάνατους» (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI) Υποστηρίζε...