Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 3 Μαρτίου 2020
Από που έκλεψε την τακτική της «λαθροεισβολής» αμάχων ο Ερντογάν
Από που έκλεψε την τακτική της «λαθροεισβολής» αμάχων ο Ερντογάν
Ειρήνη Γεωργίου 02-03-2020
Ο Ερντογάν μιμείται τον βασιλιά Χασάν Β' του Μαρόκου
Κι όμως ο Σουλτάνος δεν πρωτοτυπεί, χρησιμοποιεί μία γνωστή πολεμική τακτική στη σύγχρονη ιστορία
Η εισβολή αμάχων ως πολεμική τακτική
Ακόμη και με τα σημερινά γεγονότα υπάρχουν εκείνοι που μιλούν για «προσφυγική κρίση», για «νηφάλια διαχείριση ροών», για «κατατρεγμένους πρόσφυγες», για «ξενοφοβία και άκρα δεξιά». Δεν είναι μόνο οι θιασώτες του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά κάθε λογής οραματιστές του φαντάσματος της Αριστεράς.
Όμως αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι μία ξεκάθαρη εισβολή. Η Ελλάδα υφίσταται πλήγμα στην εθνική της κυριαρχία. Απαιτείται πυγμή και αποφασιστικότητα.
Ο Ερντογάν χρησιμοποιεί συστηματικά και μεθοδευμένα την τακτική της «λαθροεισβολής» άμαχων πληθυσμών, οι οποίοι παραβιάζουν τα σύνορα κυρίαρχης χώρας, πλαισιωμένοι και συνεπικουρούμενοι από τουρκικό τακτικό στρατό.
Ο Σουλτάνος δεν πρωτοτυπεί. Ακολουθεί πολεμική τακτική που έχει χρησιμοποιεί και άλλες φορές, και μάλιστα στη σύγχρονη ιστορία, με επιτυχέστατα αποτελέσματα. Ίσως γι αυτόν ακριβώς τον λόγο η Ευρωπαϊκή Ένωση επιτέλους θορυβήθηκε, και ο ένας μετά τον άλλο αξιωματούχο και ηγέτη των κρατών-μελών δηλώνουν συμπαράσταση και ότι θα παράσχουν έμπρακτη αλληλεγγύη. Γιατί όταν τα σύνορα της Ελλάδος κινδυνεύουν, βρίσκονται εν κινδύνω τα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα κράτη-μέλη.
Ο Ερντογάν μιμείται τον βασιλιά Χασάν Β' του Μαρόκου
Aυτό που διακυβεύεται σήμερα στον Έβρο δεν είναι αν θα περάσουν στην Ελλάδα μερικές χιλιάδες «παράνομοι μετανάστες». Η Ελλάδα δέχεται ασύμμετρη, υβριδική, αλλά ολοκληρωτική επίθεση από την Τουρκία.
Η στρατηγική αυτή έχει εμφανιστεί ξανά στη σύγχρονη ιστορία. Το 1975 ο βασιλιάς Χασάν ο Β΄ του Μαρόκου εφήρμοσε την «Πράσινη Πορεία» (Marcha Verde) για να κατακτήσει την Ισπανική Σαχάρα. Τις τελευταίες ημέρες της ισπανικής κυριαρχίας το απελευθερωτικό μέτωπο Πολισάριο διεξήγαγε αντάρτικο εναντίον των Ισπανών και το πιθανότερο ήταν ότι θα κέρδιζε. Ο Χασάν ο Β', που εποφθαλμιούσε τα εδάφη, έστειλε 350.000 «αμάχους», να προελάσουν άοπλοι «ειρηνικά» μέσα στην Ισπανική Σαχάρα, μαζί με 20.000 στρατιώτες, ανατρέποντας τις ισπανικές στρατιωτικές δυνάμεις που είχαν εντολή να μην πυροβολήσουν εναντίον των «αμάχων». Έτσι στις Συμφωνίες της Μαδρίτης του 1975 το Μαρόκο μοιράστηκε τα εδάφη της Ισπανικής Σαχάρας μαζί με την Μαυριτανία.
Μπορεί αργότερα το Μέτωπο Πολισάριο να διεξήγαγε αντάρτικο αγώνα για να απελευθερώσει τη χώρα από τους δύο επικυριάρχους, αλλά όταν κατάφερε να διώξει τη Μαυριτανία, το Μαρόκο κατέλαβε τα εδάφη που εκκένωσαν οι Μαυριτανοί. Οι Μαροκινοί κατασκεύασαν ένα τεράστιο τείχος μήκους 2000 χλμ για να αποκλείσουν το Πολισάριο για τις δεκαετίες που μαινόταν ο πόλεμος. Ακόμη και σήμερα το ζήτημα της εθνικής ανεξαρτησίας της Δυτικής Σαχάρας δεν έχει επιλυθεί οριστικά.
Συνεπώς ο Ερντογάν γνωρίζει πολύ καλά και τί κάνει και πού πάει. Δεν πρόκειται απλώς για αντιπερισπασμό για το εσωτερικό της χώρας ή για αντίδραση επειδή αισθάνεται εγκλωβισμένος από τις εξελίξεις στο μέτωπο της Συρίας.
https://www.lawandorder.gr/category/articles
Έλεγχος των συναισθημάτων μας ...
Έλεγχος των συναισθημάτων μας ...
Εδώ είναι δύο ταυτόσημα δίδυμα Emily και Sophia.
Κάθε μικρό πράγμα κάνει την Έμιλυ να πετάει από τη λαβή - από την κυκλοφορία στους δρόμους, μέχρι να περιμένει σε μια μακρά ουρά, να σκοντάψει τους μέσους ανθρώπους. Η διάθεσή της και η ευτυχία της καθορίζεται άμεσα από τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω της.
Η Σοφία από την άλλη δεν αφήνει τα μικρά πράγματα στη ζωή να την φτάσουν σε αυτήν. Παραμένει ήρεμη, ελέγχει τα συναισθήματά της και σε συνεχή βάση είναι πολύ πιο ευτυχισμένη με τη ζωή από την Emily.
Κοιτάζοντας την Emily και τη Σοφία, με ποιον δίδυμο θα θέλατε να περάσετε μια μέρα ή δύο μαζί;
Σίγουρα η Σοφία για μένα!
Η διαφορά μεταξύ τους είναι επιλογή .
Ο έλεγχος των συναισθημάτων μας γίνεται πολύ σαν την επιλογή μας. Είναι μάλλον σαν να αναπτύξατε μια ικανότητα που μπορεί να χρειαστούν ηλικίες για να συνηθίσετε. Και ως άνθρωποι, έχουμε την τάση να αγωνιζόμαστε με την αλλαγή περισσότερο.
Όταν ένα ιδιαίτερο συναίσθημα μας ενοχλεί, το τελευταίο πράγμα που θέλουμε είναι να το αντιμετωπίσουμε προληπτικά. Αντίθετα, θέλουμε να αγωνιστούμε γι 'αυτό, πράγμα που τελικά δεν μας φέρνει κανένα καλό. Ενώ τα συναισθήματα είναι ένα κρίσιμο κομμάτι της ζωής για να μας βοηθήσουν να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και να συνδεθούμε βαθιά με άλλους ανθρώπους, μόλις ενεργήσουμε πολύ σύντομα για τα συναισθήματά μας ή δράσουμε για τα λανθασμένα συναισθήματα, συχνά παίρνουμε αποφάσεις που εμείς αργότερα θρηνεί.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό, είναι πολύ σημαντικό να εντοπίσουμε τα συναισθήματά μας - και να τα δούμε. Η παρακολούθησή τους θα συμβάλει στη δημιουργία συνειδητοποίησης σχετικά με το ιδιαίτερο συναίσθημα που μας κάνει να έχουμε μια συμπαθητική εφαρμογή.
Αφήστε τον εαυτό σας να ανακαλύψετε γιατί αισθάνεστε αυτό το συναίσθημα. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, ανασφάλειες κ.λπ.
Αφού καταλάβουμε ποιες συνθήκες ή καταστάσεις μας επηρεάζουν σημαντικά, πρέπει να βρούμε μια λύση για αυτό. Στην πραγματικότητα έχω παρατηρήσει ότι πολλές φορές νιώθω συναισθήματα που προκύπτουν όταν κάποιος μου λέει κάτι. Αλλά μια απλή λύση για αυτό θα ήταν να γελάσω γι 'αυτό! Κανείς σε αυτόν τον κόσμο δεν έχει τον έλεγχο των συναισθημάτων μας, είναι πάντα η επιλογή μας.
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι πολλές φορές αντιδράμε λίγο πολύ σύντομα. Ένα ξαφνικό κύμα θυμού μας χτυπά και κάνουμε τα ηλίθια, περιττά πράγματα (τα οποία μας μετατρέπουν σε μεγαλύτερη απογοήτευση αργότερα!)
Για αυτό είναι σημαντικό να απομακρυνθείτε από την κατάσταση ή το άτομο για λίγο, κάθε φορά που θα πάρετε μια συναισθηματική έξαρση. Πάρτε χρόνο για να σταθεροποιήσετε τον εαυτό σας και την συντριπτική σας παρόρμηση. Χαλαρώστε τον εαυτό σας, σκεφτείτε με ένα λογικό μυαλό και μόνο στη συνέχεια ενεργήστε σε αυτό. Ποτέ μην ενεργείτε σε ένα ισχυρό συναίσθημα, το οποίο κατά καιρούς παρατηρώ είναι ο θυμός .
Αυτό είναι, μάλιστα, ευκολότερο να αναφερθεί παρά να γίνει. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι θα είναι απαλλαγμένοι από θυμό, αν το εκφράσουν, ότι τα δάκρυα τους απελευθερώνουν πόνο. Αλλά αυτό το infact είναι μια συχνά επιβλαβής έννοια που έχει αποδειχθεί ότι είναι εντελώς λάθος. Βλέπει τον εγκέφαλο ως ένα βραστήρα ατμού στον οποίο τα αρνητικά συναισθήματα δημιουργούν πίεση. Σημαντικοί φίλοι συχνά μας λένε να "φωνάξει και να αφήσει όλα έξω!". Αλλά στην πραγματικότητα αυτό δεν βοηθά κανέναν. Οι ελεγχόμενες μελέτες δείχνουν ότι τα δάκρυα μπορούν να μας οδηγήσουν ακόμα πιο βαθιά στην κατάθλιψη και ότι οι καταθλιπτικές ενόχληση είναι πιο πιθανό να εντείνουν τον θυμό. Τελικά, μας φέρνει πιο κάτω στα χωματερές. Οι άνθρωποι που προσπαθούν να ελέγξουν τα συναισθήματά τους όχι μόνο ζουν μια πιο ευτυχισμένη ζωή, αλλά ευνοούν και την υγεία τους (Αυξάνοντας τη δραστηριότητα της αριστερής πλευράς του προμετωπιαίου φλοιού τους).
Έτσι, αναγνωρίστε τους ενεργοποιητές σας και αναλάβετε τα καθήκοντά τους. Χαλαρώστε το ανήσυχο μυαλό σας και αποφασίζετε πώς θέλετε να αισθανθείτε - όπως η Σοφία!
https://saania2806.wordpress.com/2019/05/26/controlling-our-emotions/
Ο ΑΜΦΙΤΡΙΩΝ
Ο Αμφιτρύων
Posted on 26 Φεβρουαρίου, 2020by ellas
Εξώφυλλο: Ο Ηρακλής πνίγει τα φίδια παρουσία της Αλκμήνης και του Αμφιτρύωνα_τοιχογραφία Niccolò dell’ Abbate (1540-1543) http://www.the-athenaeum.org/
copyright © μετάφραση – επιμέλεια Χείλων
Στην Ελληνική μυθολογία ο Αμφιτρύων ήταν γιος του Αλκαίου, βασιλιά της Τίρυνθας και της Αστυδάμειας (ή Λυσιμάχης ή Λαονόμης) εγγονός του ήρωα Περσέα και πατριός του Ηρακλή. Από τον πατέρα του κληρονόμησε τον θρόνο της Τίρυνθας και από τον πεθερό του Ηλεκτρύωνα τον θρόνο των Μυκηνών. Όταν σκότωσε κατά λάθος τον πεθερό του Ηλεκτρύωνα, εκδιώχθηκε από την πόλη και εγκαταστάθηκε στη Θήβα.
Οι γιοι του Περσέα
Όταν απεβίωσε ο Περσέας, ιδρυτής των Μυκηνών, τον διαδέχθηκε στο θρόνο ο γιος του Ηλεκτρύων, τον οποίο διαδέχθηκε ο αδελφός του Σθένελος. Για την ιστορική τεκμηρίωση σημειώνεται ότι ο Ηλεκτρύων συνευρέθηκε με μια κόρη του Πέλοπα (την Ευρυδίκη ή την Λυσιδίκη) και σύζυγος του Σθένελου είναι η Νισίππη, κόρη επίσης του Πέλοπα. Έτσι διείσδυσαν οι Πελοπίδες στον βασιλικό οίκο των Μυκηνών και τελικά (ξεκινώντας από τον Ευρύθεο, γιο του Σθένελου και της Νισίππης) ανέλαβαν την εξουσία στην πόλη, κρατώντας την μέχρι που οι Ηρακλείδες, οι απόγονοι του Περσέα, εισέβαλαν στην Πελοπόννησο.
Περσέας _ απόσπασμα από άγαλμα του Benvenuto Cellini Φλωρεντία JoJan [Public domain]
Απόγονοι του Μήστορα
Ένας άλλος γιος του Περσέα, ο Μήστωρ παντρεύτηκε τη Λυσιδίκη (η οποία αναφέρεται επίσης ως σύζυγος του βασιλιά Ηλεκτρύονα) και απέκτησαν μια κόρη την Ιπποθόη η οποία γέννησε από τον Ποσειδώνα τον Τάφιο, ο οποίος αποίκισε την Τάφο, στα ανοικτά των ακτών της Ακαρνανίας και έκτοτε οι κάτοικοι αποκαλούνταν Τηλεβόες ή Ταφίοι. Ο Τάφιος είχε ένα γιο, τον Πτερέλαο, ο οποίος έγινε βασιλιάς της Τάφου και ο Ποσειδώνας τον έκανε αθάνατο εμφυτεύοντας χρυσά μαλλιά στο κεφάλι του. Ο Ηλεκτρύων εξακολουθούσε να βασιλεύει στις Μυκήνες, όταν οι γιοι του βασιλιά Πτερέλαου εισέβαλλαν με στρατό διεκδικώντας το μερίδιό τους στο βασίλειο, λόγω των δικαιωμάτων του Μήστορα, αδελφού του Ηλεκτρύονα.
Η σφαγή
Καθώς ο Ηλεκτρύων αρνήθηκε να ακούσει τους ισχυρισμούς τους, οι γιοι του Πτερέλαου άρχισαν να λεηλατούν την χώρα διώχνοντας τα κοπάδια. Σε απάντηση ο Ηλεκτρύων έστειλε τους γιους του εναντίον τους και στη μάχη που ακολούθησε, σκοτώθηκαν όλοι εκτός από τον Ευήρη, γιο του Πτερέλαου και τον Λικύμνιο, νόθο γιο του Ηλεκτρύωνα. Όταν οι Ταφίοι μετά τη μάχη συνειδητοποίησαν ότι δεν μπορούσαν να παραμείνουν στις Μυκήνες, αναχώρησαν αναθέτοντας τα κοπάδια που είχαν κλέψει από τον Ηλεκτρύωνα στον Πολύξενο, έναν βασιλιά στην Ηλεία, αλλά ο Αμφιτρύων εξαγόρασε τα κοπάδια. Ο Ηλεκτρύων έχοντας χάσει όλους τους γιους του εκτός από έναν, αποφάσισε να κηρύξει πόλεμο στην Τάφο και ανέθεσε το βασίλειο στον Αμφιτρύωνα δίνοντας την κόρη του Αλκμήνη ορκίζοντάς τον ότι θα την κρατήσει παρθένα μέχρι την επιστροφή από τον πόλεμο. Ωστόσο, ο Ηλεκτρύων δεν πρόλαβε να αναχωρήσει διότι σκοτώθηκε κατά λάθος από τον Αμφιτρύωνα όταν ο τελευταίος προσπαθώντας να τιθασεύσει μια αγελάδα πέταξε ένα ρόπαλο το οποίο χτύπησε κατά λάθος στο κεφάλι τον Ηλεκτρύωνα σκοτώνοντάς τον.
Η εξορία
Η ενέργεια του Αμφιτρύωνα είχε ως συνέπεια να απολέσει τον θρόνο των Μυκηνών όπου τον αντικατέστησε ο Σθένελος (αδελφός του Ηλεκτρύωνα) ο οποίος τον εξόρισε λόγω του θανάτου του αδελφού του. Στη συνέχεια, ο Αμφιτρύων πήγε στη Θήβα συνοδευόμενος από την Αλκμήνη και τον Λικύμνιο, όπου εξαγνίστηκε από τον Κρέοντα ο οποίος κυβερνούσε τη Θήβα. Ορισμένοι ιστορικοί ισχυρίζονται ότι κατά την αρχαιότητα στην οικία του Αμφιτρύωνα υπήρχε μια επιγραφή που έγραφε:
«Όταν ο Αμφιτρύων επρόκειτο να φέρει εδώ την νύφη, την Αλκμήνη, επέλεξε αυτό το δωμάτιο για τον εαυτό του. Ο Τροφώνιος και ο Αγαμήδης το έφτιαξαν.» (Παυσανίας, Περιγραφή της Ελλάδας 9.11.1).
(Οι Τροφώνιος και Αγαμήδης, γιοι του Εργίνου, ήταν οι κατασκευαστές του τέταρτου ναού του Απόλλωνα στους Δελφούς.)
Προϋποθέσεις γάμου
Ωστόσο, όταν ήρθαν στη Θήβα, η Αλκμήνη αρνήθηκε να παντρευτεί τον Αμφιτρύωνα μέχρι να εκδικηθεί για τους αδελφούς της, που είχαν σκοτωθεί στον αγώνα εναντίον των γιων του βασιλιά Πτερέλαου. Επιθυμώντας να παντρευτεί την Αλκμήνη, ο Αμφιτρύων ζήτησε από τον Κρέοντα και τους Θηβαίους στρατιωτική βοήθεια και ο Κρέων του απάντησε ότι θα την παρείχε αν βοηθούσε πρώτα να σκοτώσουν μια αλεπού που λεηλατούσε τη χώρα.
Η Καδμεία αλεπού και ο Κρητικός σκύλος
Στην Ελληνική μυθολογία, η Τευμησσία ή Καδμεία αλεπού, ήταν μια γιγαντιαία αλεπού που δεν προοριζόταν ποτέ να πιαστεί. Λέγεται ότι είχε σταλεί από τους θεούς (πιθανώς τον Διόνυσο) για να καταδιώκει τα παιδιά της Θήβας ως τιμωρία για ένα εθνικό έγκλημα. O Αμφιτρύων πήγε στην Αθήνα για να συναντήσει τον Κέφαλο, γιο του Δηίωνα και του προσέφερε ένα μερίδιο από τα λάφυρα των Τάφιων, αν έφερνε στο κυνήγι την Λαίλαπα, το μαγικό σκυλί που προοριζόταν να πιάνει ότι κυνηγούσε και το οποίο είχε δοθεί ως δώρο στην γυναίκα του, Πρόκριδα, από τον βασιλιά Μίνωα της Κρήτης. Ο Δίας, που αντιμετώπιζε μια αναπόφευκτη αντίφαση εξαιτίας της παράδοξης φύσης των αμοιβαία αλληλοσυγκρουόμενων ικανοτήτων τους, μετέτρεψε τα δύο θηρία σε πέτρα και κατόπιν στάλθηκαν στα αστέρια ως Μέγας Κύων (η Λαίλαπα) και Μικρός Κύων (η Τευμησσία αλεπού).
Συνασπισμός κατά των Ταφίων
Έχοντας εκπληρώσει ο Αμφιτρύων την υπόσχεση στους Θηβαίους, άρχισε να σχεδιάζει την εκστρατεία εναντίον των Ταφίων. Για το σκοπό αυτό, ίδρυσε συνασπισμό, ο οποίος είχε τη στήριξη του Κέφαλου από την Αθήνα, του γιου του Περσέα Έλειου από το Άργος και του Κρέοντα από τη Θήβα. Με την υποστήριξη αυτών των δυνάμεων, ο Αμφιτρύων επιτέθηκε σε όλα τα γειτονικά νησιά που κυβερνιούνταν από τους Ταφίους αλλά καθώς ο βασιλιάς Πτερέλαος ήταν αθάνατος λόγω της χρυσής κόμης, δεν μπορούσε να υπερισχύσει. Την λύση έδωσε η κόρη του Πτερέλαου, Κομαιθώ η οποία ερωτεύτηκε τον Αμφιτρύωνα και έκοψε τα χρυσά μαλλιά του πατέρα της, διευκολύνοντας έτσι τον θάνατό του, αλλά τελικά σκοτώθηκε από τον τελευταίο για την προδοσία της.
Ο Δίας, με τη μορφή του Αμφιτρύωνα, ερωτοτροπεί με την Αλκμήνη Cornelis Bos, Michiel Coxie Rijksmuseum Amsterdam https://tinyurl.com/w482t6t
Η επιστροφή
Όταν τελείωσε ο πόλεμος, ο Αμφιτρύων επέστρεψε στη Θήβα με τα λάφυρα, αφήνοντας πίσω τον Κέφαλο, από τον οποίο το νησί ονομάστηκε Κεφαλλονιά και τον Έλειο, ο οποίος εγκαταστάθηκε στα κατακτημένα νησιά. Εν τω μεταξύ όμως ο Δίας, έχοντας πάρει τη μορφή του Αμφιτρύωνα, παραπλάνησε την Αλκμήνη και κοιμήθηκε μαζί της τρεις ολόκληρες νύκτες ή μάλλον διέταξε τον Ήλιο να μη βγει για δύο ημέρες, τριπλασιάζοντας έτσι τη διάρκεια μιας νύκτας, ώστε να απολαύσει τον έρωτά του καλύτερα. Επιστρέφοντας ο πραγματικός σύζυγος την επόμενη ημέρα από την εκστρατεία, δεν βρήκε την Αλκμήνη όσο «θερμή» την περίμενε ύστερα από την πολύμηνη απουσία του. Ακούγοντας μάλιστα τις εξηγήσεις της υποψιάσθηκε εύλογα απιστία και αποφάσισε να την κάψει ζωντανή. Αλλά ο Δίας έσβησε με καταρρακτώδη βροχή την πυρά και ο Αμφιτρύωνας πείσθηκε τελικώς για ότι πραγματικά είχε γίνει, ύστερα και από σχετικές διαβεβαιώσεις του μάντη Τειρεσία.
Γέννηση διδύμων
Η Αλκμήνη γέννησε τον Ηρακλή, γιο του Δία και τον Ιφικλή, γιο του Αμφιτρύωνα. Ο μύθος αναφέρει ότι η Ήρα έστειλε δύο ερπετά για να σκοτώσουν το γιο του Δία, ενώ σύμφωνα με άλλη εκδοχή ο Αμφιτρύων έβαλε τα ερπετά στο κρεβάτι για να ανακαλύψει, από τις αντιδράσεις τους, ποιο ήταν δικό του και όταν είδε τον Ιφικλή να φεύγει και τον Ηρακλή να σκοτώνει τα ερπετά, κατάλαβε ποιο παιδί ήταν του Δία και ποιο δικό του.
Μάχη κατά των Ευβοέων
Την περίοδο που ο Αμφιτρύων διέμενε στη Θήβα, ξέσπασε πόλεμος μεταξύ Θήβας και της Ευβοίας υπό την ηγεσία του Χαλκόδοντα ο οποίος σκοτώθηκε σε μάχη από τον Αμφιτρύωνα. Ο Χαλκόδοντας ήταν πατέρας του Ελεφήνορα, ο οποίος ηγήθηκε των Ευβοέων εναντίον της Τροίας και σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου από τον Αγήνορα, γιο του Αντήνορα, πρεσβύτερου της Τροίας.
Φόρος τιμής στους Μινύες
Όταν ο Ηρακλής ήταν νέος, οι Θηβαίοι αναγκάστηκαν να αποτίουν φόρο τιμής στους Μινύες, έναν λαό της βόρειας Βοιωτίας που διοικούνταν από τον βασιλιά Εργίνο. Ο λόγος γι’ αυτό το φόρο, ο οποίος έπρεπε να καταβάλλεται επί είκοσι χρόνια, ήταν ο θάνατος του πατέρα του Εργίνου Κλύμενου. Ο Κλύμενος σκοτώθηκε από τον Περιήρη, ηνίοχο του Μενοικέα και πατέρα του Κρέοντα ή σύμφωνα με άλλη εκδοχή, από τους Θηβαίους κατά τη διάρκεια μιας γιορτής για ασήμαντο λόγο. Οι Ηρακλής έτυχε να συναντήσει τους κήρυκες του Εργίνου οι οποίοι κατευθύνονταν προς τη Θήβα για να απαιτήσουν τον φόρο τιμής και αφού τους έκοψε τα αυτιά, τις μύτες και τα χέρια τα κρέμασε σε σχοινιά γύρω από το λαιμό τους, λέγοντάς τους ειρωνικά να στείλουν αυτό το φόρο τιμής στον βασιλιά Εργίνο.
Θάνατος του Αμφιτρύωνα
Για να εκδικηθούν οι Μινύες επιτέθηκαν στους Θηβαίους, οι οποίοι, έχοντας τον Ηρακλή στο πλευρό τους, κέρδισαν την μάχη, αλλά ο Αμφιτρύων σκοτώθηκε και τάφηκε στη Θήβα.
Πηγές
Απολλόδωρος «Βιβλιοθήκη» 2.4.5
Παυσανίας «Περιγραφή της Ελλάδας» 8.14.2
Λίβυος «Μεταμορφώσεις» 41
https://ellas2.wordpress.com/
ΡΟΛΑ ΚΑΝΕΛΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΥΗΔΙΑ – ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΡΟΛΑ ΚΑΝΕΛΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΥΗΔΙΑ – ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
- Posted by - gynaikaeimai
- On -
“Fika”. Ξέρεις τι σημαίνει αυτή η αστεία λεξούλα; Την άκουσα πρώτη φορά όταν επισκέφτηκα τον αδερφό μου στη Σουηδία. Για τους Σουηδούς, Fika είναι το διάλειμμα μέσα στην ημέρα, κατά το οποίο αφήνεις την δουλειά και όλες τις ασχολίες σου στην άκρη και απλά… απολαμβάνεις τον καφέ σου! Είναι μια συνήθεια που τους έχει χαρίσει την θέση ανάμεσα στους πιο χαλαρούς και χαρούμενους εργαζομένους παγκοσμίως.
Σου ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό; Κι όμως, οι Σουηδοί, δεν μπορούν καν να φανταστούν μια ημέρα στην δουλειά χωρίς διάλειμμα για ξεκούραση, καφέ και γλυκό. Το πιο αγαπημένο συνοδευτικό με τον καφέ, είναι τα ρολά κανέλας ή αλλιώς kanelbulle. Αφράτα, ζεστά και μυρωδάτα με άρωμα κανέλας, περιχυμένα με κρέμα… αδύνατον να αντισταθείς!
Από τότε… και αφού έφαγα όσο μπορούσε να αντέξει ένα στομάχι μέσα σε 4 μέρες, αποφάσισα να απολαμβάνω αυτό το γλυκό και στην Ελλάδα. Αυτή η συνταγή είναι σχετικά εύκολη, χωρίς πολλά υλικά και με γεύση που μοιάζει πολύ με τα παραδοσιακά Σουηδικά kanelbulle.
Υλικά που θα χρειαστείς:
Για την ζύμη:
- 75γρ βούτυρο
- 25 γρ μαγιά νωπή
- 250γρ γάλα
- 100γρ ζάχαρη
- 450γρ αλεύρι
- μια πρέζα αλάτι
Για την γέμιση:
- 50γρ βούτυρο
- 5 γρ κανέλα
- 100γρ ζάχαρη κρυσταλλική
- 30γρ μαύρη ζάχαρη
Πώς θα τα φτιάξεις:
1. Λιώνουμε το βούτυρο σε ένα κατσαρολάκι σε χαμηλή φωτιά.
2. Σε ένα μπολ ανακατεύουμε με το μίξερ την μαγιά, το αλάτι και το γάλα.
3. Προσθέτουμε την ζάχαρη και σιγά σιγά το αλεύρι. Αρχίζει να σχηματίζεται μια ζύμη. Ζυμώνουμε πατώντας με τις γροθιές μας το ζυμάρι, μέχρι που να ξεκολλάει από τα τοιχώματα του μπολ.
4. Ρίχνουμε και το βούτυρο και συνεχίζουμε το χτύπημα μέχρι να απορροφηθεί το βούτυρο. Η ζύμη θα κολλάει στα χέρια μας, αλλά θα είναι σχετικά εύπλαστη.
5. Βάζουμε την ζύμη σε ένα μπολ με λίγο ελαιόλαδο στα τοιχώματα και την αφήνουμε σε ένα ζεστό μέρος, σκεπασμένη για 45′.
6. Παράλληλα, ανακατεύουμε σε ένα μπολ την κρυσταλλική ζάχαρη με την κανέλα.
7. Ρίχνουμε λίγο αλεύρι σε ένα τραπέζι και απλώνουμε με τον πλάστη την ζύμη, όχι πολύ λεπτή, σε σχήμα ορθογωνίου.
8. Σκορπίζουμε το μείγμα με την ζάχαρη πάνω στην ζύμη να πάει παντού.
9. Τυλίγουμε την ζύμη σε ρολό. Με ένα μαχαίρι κόβουμε κατά μήκος το ρολό σε μικρές φέτες, όπου θα γίνουν τα ρολάκια κανέλας.
10. Τοποθετούμε το κάθε κομμάτι σε ένα ταψί με λαδόκολλα. Τα αλείφουμε με λίγο νερό και πασπαλίζουμε με την μαύρη ζάχαρη.
11. Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς στον αέρα για 10-15 λεπτά μέχρι να πάρουν ένα χρυσαφένιο χρώμα.
1. Λιώνουμε το βούτυρο σε ένα κατσαρολάκι σε χαμηλή φωτιά.
2. Σε ένα μπολ ανακατεύουμε με το μίξερ την μαγιά, το αλάτι και το γάλα.
3. Προσθέτουμε την ζάχαρη και σιγά σιγά το αλεύρι. Αρχίζει να σχηματίζεται μια ζύμη. Ζυμώνουμε πατώντας με τις γροθιές μας το ζυμάρι, μέχρι που να ξεκολλάει από τα τοιχώματα του μπολ.
4. Ρίχνουμε και το βούτυρο και συνεχίζουμε το χτύπημα μέχρι να απορροφηθεί το βούτυρο. Η ζύμη θα κολλάει στα χέρια μας, αλλά θα είναι σχετικά εύπλαστη.
5. Βάζουμε την ζύμη σε ένα μπολ με λίγο ελαιόλαδο στα τοιχώματα και την αφήνουμε σε ένα ζεστό μέρος, σκεπασμένη για 45′.
6. Παράλληλα, ανακατεύουμε σε ένα μπολ την κρυσταλλική ζάχαρη με την κανέλα.
7. Ρίχνουμε λίγο αλεύρι σε ένα τραπέζι και απλώνουμε με τον πλάστη την ζύμη, όχι πολύ λεπτή, σε σχήμα ορθογωνίου.
8. Σκορπίζουμε το μείγμα με την ζάχαρη πάνω στην ζύμη να πάει παντού.
9. Τυλίγουμε την ζύμη σε ρολό. Με ένα μαχαίρι κόβουμε κατά μήκος το ρολό σε μικρές φέτες, όπου θα γίνουν τα ρολάκια κανέλας.
10. Τοποθετούμε το κάθε κομμάτι σε ένα ταψί με λαδόκολλα. Τα αλείφουμε με λίγο νερό και πασπαλίζουμε με την μαύρη ζάχαρη.
11. Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς στον αέρα για 10-15 λεπτά μέχρι να πάρουν ένα χρυσαφένιο χρώμα.
Καλή Απόλαυση!
Στυλιανοπούλου Γεωργία
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
https://gynaikaeimai.com
Εικονική πραγματικότητα για το 1821: Γίνεσαι πυρπολητής τουρκικής ναυαρχίδας (Βίντεο – Εικόνες)
Εικονική πραγματικότητα για το 1821: Γίνεσαι πυρπολητής τουρκικής ναυαρχίδας (Βίντεο – Εικόνες)
Posted on 15 Ιανουαρίου, 2020by ellas
“Πυρπολητές” τουρκικής ναυαρχίδας, μπαίνοντας εικονικά στο κόσμο που απεικονίζει στον γνωστό πίνακά του ο Νικηφόρος Λύτρας, θα μπορούν να γίνουν οι επισκέπτες του πρωτοποριακού μουσείου “ Επανάστασις 1821”, που ετοιμάζει το Εργαστήριο Πολυμέσων και Κοινωνικών Δικτύων(Multimedia Knowledge and Social Media Analytics Laboratory) του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Η επιστημονική ομάδα ανέλαβε το έργο που αφορά την “ επικοινωνία και προώθηση της αναβίωσης σταθμών του Αγώνα του 1821 με συστήματα εικονικής πραγματικότητας”, αφού υπέβαλε τη σχετική πρόταση και εγκρίθηκε για χρηματοδότηση με 100.000 ευρώ από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας, με ολοκλήρωση τον Δεκέμβριο 2021.
«Σκοπός του έργου «Επανάστασις 1821″ είναι η επικοινωνία σημαντικών γεγονότων της Επανάστασης και η ανάδειξη πτυχών του Αγώνα του Έθνους, όπως έχουν αποτυπωθεί σε αρχειακό υλικό, σε βιβλία και σε καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Για τον σκοπό αυτό, γίνεται ψηφιακή αναπαράσταση και αναβίωση αντικειμένων και γεγονότων, με έμφαση στις ναυμαχίες» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συντονιστής του έργου, Δρ. Ιωάννης Κομπατσιάρης.
«Παράλληλα ο χρήστης», συνεχίζει, «θα μπορεί να έχει ενισχυμένες αλληλεπιδράσεις αλλά και διαδράσεις με τα χέρια του, όπως να πιάσει και να διαβάσει επιστολές, να περιεργαστεί ένα σπαθί εποχής ή να… λάβει μέρος στην πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας, που εικονίζεται στο διάσημο έργο του Λύτρα».
Στόχος άλλωστε του Εργαστηρίου είναι να ενισχύσει την εμπειρία των χρηστών και την αποτελεσματικότερη κατανόηση της επίδρασης που είχαν τα γεγονότα του Αγώνα στη διάπλαση, την εξέλιξη του ελληνικού κράτους και την επιρροή τους στον ευρωπαϊκό κόσμο.
«Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάζεται ένα συγκεντρωτικό ιστορικό και μουσειολογικό αφήγημα για το εικονικό μουσείο της “ Επανάστασις 1821”, το οποίο με νοηματική ροή και συνάφεια, θα εξιστορεί πτυχές της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από τη συγκρότηση συλλογής ψηφιοποιημένου υλικού, το οποίο σχετίζεται με τα γεγονότα και τα πρόσωπα του απελευθερωτικού αγώνα. Ο βασικός άξονας του έργου είναι η αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality) και τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού (Serious Games), υπό το πρίσμα της μουσειολογίας» εξηγεί ο βοηθός έρευνας Λευτέρης Αναστασοβίτης. «Στη δική μας εκδοχή του 1821», προσθέτει, «δεν καταπιανόμαστε με μία θεματική πτυχή της ιστορίας».
«Επιδιώκουμε να επαναπροσδιορίσουμε όχι το περιεχόμενο, αλλά τον τρόπο προσέγγισης του ιστορικού παρελθόντος, μέσα από τη γεφύρωση της μουσειολογικής αφήγησης με τη σύγχρονη τεχνολογία, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός ψηφιακού κόσμου θέασης της ιστορίας που είναι συμμετοχικός και πρωτίστως βιωματικός» εξηγεί από την πλευρά της η μουσειολόγος Γεωργία Γεωργίου που συμμετέχει στην ομάδα του έργου.
Πεποίθηση του κ. Αναστασοβίτη είναι ότι με “ τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας, δημιουργείται ένας δίαυλος επικοινωνίας του χθες με το σήμερα, καθώς ο χρήστης σε περιβάλλον υψηλής εμβάθυνσης μεταφέρεται στο παρελθοντικό χωρο-χρόνο και δύναται νοηματικά να κατανοήσει καλύτερα το παρελθόν και να παράγει τους δικούς του συσχετισμούς με την ιστορία”. “ Θα έλεγε κανείς, ότι βιώνοντας την ιστορία μέσα σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας και παιχνιδιού όχι μόνο βρίσκεται στην αιχμή των σύγχρονων τεχνολογικών απαιτήσεων, αλλά μπορεί να κάνει την ιστορία δική του υπόθεση, κτήμα πιο προσωπικό” τονίζει.
Στην παρούσα αρχική φάση του έργου, γίνεται η συλλογή, η τεκμηρίωση των δεδομένων και ο μουσειολογικός σχεδιασμός του εικονικού μουσείου. Η πρώτη έκδοση του Virtual Museum και η δυνατότητα να δοκιμαστεί από το ευρύ κοινό, αναμένεται τον Σεπτέμβριο 2020 στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και στην Ευρωπαϊκή Βραδιά Ερευνητή 2020. Το τελικό ψηφιακό προϊόν θα είναι ολοκληρωμένο τον Δεκέμβριο του 2021.
“Στόχος της ερευνητικής μας ομάδας είναι να προκύψουν όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία φυσικής εγκατάστασης του εικονικού μουσείου «Επανάστασις 1821», σε μουσεία, βιβλιοθήκες και χώρους πολιτισμού σε όλη τη χώρα ενώ θα είναι διαθέσιμο δωρεάν και στο διαδίκτυο” καταλήγει ο συντονιστής του έργου κ.Κομπατσιάρης.
Το έργο «Επανάστασις 1821: Ε» υποστηρίζεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο Πλαίσιο της 1ης Προκήρυξης της Δράσης «Επιστήμη και Κοινωνία» – «200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση». Υλοποιείται από την κύρια διεπιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Multimedia Knowledge and Social Media Analytics Laboratory , του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής , στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης , με επικεφαλής τον Συντονιστή Έργου Δρ. Ιωάννη Κομπατσιάρη, τον Project Manager Δρ. Σπύρο Νικολόπουλο , την Γεωργία Γεωργίου (Βοηθός Έρευνας, Μουσειολόγος, Υπεύθυνη Τεκμηρίωσης και Μουσειολογικού Σχεδιασμού) και τον Λευτέρη Αναστασοβίτη (Βοηθός Έρευνας, Virtual Reality expert, 3D Serious Games designer/developer, Visual FX). Πηγή: skai.gr
https://ellas2.wordpress.com/
Τα νηστίσιμα με καταβολές από την αρχαία Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλή και σήμερα. Τα έτρωγαν μετά από τους ξέφρενους εορτασμούς για τον θεό Διόνυσο.
Τα νηστίσιμα με καταβολές από την αρχαία Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλή και σήμερα. Τα έτρωγαν μετά από τους ξέφρενους εορτασμούς για τον θεό Διόνυσο.
Σουπιές με το μελάνι τους και ξύδι, σαλιγκάρια με πλιγούρι ή κριθάρι, καλαμαράκια και γενικότερα μαλάκια, χωρίς αίμα, κυριαρχούσαν στη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων, την περίοδο μετά τους ξέφρενους εορτασμούς για τον θεό Διόνυσο, ένα διάστημα με έντονο το στοιχείο του εξαγνισμού και της κάθαρσης από τη σάτιρα, την υπερβολή και τα σκωπτικά πειράγματα.
Τα νηστίσιμα με καταβολές από την αρχαία Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλή και σήμερα, κυρίως μετά την Αποκριά, οπότε μετά την κατανάλωση κρέατος, όπως επιβάλλει και η Τσικνοπέμπτη, ξεκινά η αποχή από αυτό, με συμβολισμούς που παραπέμπουν στην εγκράτεια και την αποκατάσταση πνευματικής και σωματικής ισορροπίας.
«Τα σημερινά νηστίσιμα έχουν καταβολές από την αρχαία Ελλάδα. Μπορεί οι συνταγές να μην είναι ταυτοποιημένες, όμως οι αρχαίοι έτρωγαν μαλάκια με πλιγούρι, κριθάρι ή ξηρούς καρπούς, καθώς τότε δεν υπήρχε ρύζι», εξηγεί στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο σεφ Νίκος Φωτιάδης, ο οποίος βρήκε σχετικά πρόσφατα συνταγή που προέρχεται από τη Χίο και μαγειρευόταν τις Αποκριές.
«Είναι μια συνταγή με σουπιά και το μελάνι της. Οι σουπιές τηγανίζονται μαζί με το μελάνι και μάλιστα σε ορισμένες περιοχές, σβήνουν στο τηγάνι με ξύδι. Πρόκειται για μια συνταγή ιδιαίτερη και πολύ νόστιμη με καταγωγή από την αρχαία Ελλάδα. Αντίστοιχη καταγωγή έχουν και τα σαλιγκάρια, οι γνωστοί χοχλιοί, μαγειρεμένοι με πλιγούρι», αναφέρει.
Για την εποχή, μάλιστα, που κυριαρχούσε η εν λόγω διατροφή στην αρχαιότητα, ο κ. Φωτιάδης διευκρινίζει ότι χαρακτηρίζεται από την «έννοια του εξαγνισμού, της προετοιμασίας, δεδομένου ότι σταματούσε πλέον η περίοδος του ξέφρενου εορτασμού του Διόνυσου, ο οποίος παντρευόταν την εκάστοτε γυναίκα του βασιλιά της Αθήνας, εν μέσω πειραγμάτων, μασκαρεμάτων, οινοποσίας και κρεατοφαγίας».
Από την αρχαία Ελλάδα στον Χριστιανισμό
Τα αρχαία αυτά έθιμα, με την πάροδο των χρόνων, προσαρμόστηκαν στις νεότερες εποχές, και στον Χριστιανισμό, με διάφορες παραλλαγές. «Για παράδειγμα, στην Καβάλα, μέχρι και ο Δήμος ανακοινώνει ότι την Καθαρά Δευτέρα πιάνουμε το φίδι, που είναι ένα σκωπτικό βίωμα, και προτρέπει τους ανθρώπους να βγουν, να ερωτευθούν και να φλερτάρουν σε μια χρονική στιγμή οπότε αμβλύνονται και οι ντροπές και οι όποιες παρεξηγήσεις», σημειώνει ο κ. Φωτιάδης, ενώ δεν παραλείπει να επισημάνει και τη σημασία της εποχής της άνοιξης στους εορτασμούς.
Εξάλλου, την ίδια περίοδο αναβιώνουν έθιμα σε διάφορες περιοχές της χώρας όπως ο βλάχικος γάμος στη Θήβα, οι μουτζούρηδες στη Βιστωνίδα, του Κουτρούλη ο γάμος στη Μεσσηνία, τα καθαρίσματα των σκευών στην Πάρο. «Στον Πόντο, η Καθαρά Δευτέρα λέγεται Σταχοδευτέρα γιατί τη Δευτέρα, μετά το τριώδιο, οι άνθρωποι έπλεναν με στάχτη όλα τα μαγειρικά τους σκεύη ώστε να μην μείνει ίχνος λίπους. Γι αυτό, άλλωστε, και η μέρα αυτή λέγεται Καθαρά Δευτέρα», προσθέτει.
Τα εδέσματα πια δεν έχουν αίμα
Σε ό,τι αφορά τα εδέσματα, κυριαρχούν εκείνα που δεν έχουν αίμα, ζωικά προϊόντα και πολλά λιπαρά, όπως τα καλαμαράκια, τα μύδια, οι σουπιές και οι γαρίδες. Οι Πόντιοι φτιάχνουν τσουκνιδόπιτες, πιλάφια χωρίς βούτυρο αλλά με ξηρούς καρπούς, όπως φιστίκι Αιγίνης και αμύγδαλα, ή αρωματικά, όπως ο κρόκος Κοζάνης. Δημοφιλείς είναι ακόμη διάφορες πίτες, φασόλια με μαυρολάχανα που υπάρχουν στη Μακεδονία, χόρτα, χαλβάδες, ταραμάδες. Ανάμεσα στην Κυριακή της Αποκριάς και την Καθαρά Δευτέρα μεσολαβεί η ενδιάμεση κατάσταση της εβδομάδας της Τυρινής.
Η παράδοση ζωντανή μέσα από τις
γευστικές μνήμες του μυαλού
Όσο για τον τρόπο με τον οποίο διατηρήθηκαν επί τόσα χρόνια συνταγές και εδέσματα από τα βάθη των χρόνων, ο σεφ Νίκος Φωτιάδης αναφέρεται στη δύναμη της παράδοσης και σχολιάζει: «η παράδοση που ακολουθείται σε άλλους λίγο, σε άλλους πολύ, σε άλλους καθόλου, έχει εντυπωθεί στο μυαλό ως γευστική μνήμη».
Εκτός από εκείνους που νηστεύουν υπάρχουν και εκείνοι που με χαρά ακολουθούν αυτό το διαιτολόγιο, όταν τους παρουσιαστούν τέτοια εδέσματα. «Οι περισσότεροι τα επιλέγουν σε μια επίσκεψη στην ταβέρνα, ή τα βρίσκουν μπροστά τους σε μια συγκέντρωση σε ένα σπίτι, συνοδεία ούζου και κρασιού και πάντα στο κλίμα της εποχής που ευνοεί», σημειώνει χαρακτηριστικά. Συνιστά, τέλος, σε όλους να δοκιμάσουν την παραδοσιακή συνταγή με τις σουπιές που ανακατεύονται με το μελάνι, αλευρώνονται και τηγανίζονται ενώ στο τέλος σβήνουν με λίγο ξύδι.
Πηγή:
ΑΠΕ-ΜΠΕ
https://www.news247.gr/
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Βόλος: Η παρατηρητικότητα γυναίκας έσωσε τον οδηγό που έπαθε ανακοπή στο τιμόνι -Πώς περιγράφει το περιστατικό
Βόλος: Η παρατηρητικότητα γυναίκας έσωσε τον οδηγό που έπαθε ανακοπή στο τιμόνι - Πώς περιγράφει το περιστατικό NEWSROOM IEFIMERIDA.GR 17/01...
-
Ιούλιος: λαογραφία - παροιμίες- ήθη - έθιμα - τραγούδια 09:01 Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017 ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΛΛΑΔΑ Ιούλιος, Γιούλ...
-
►Tarot: "Οι περισσότερες σχετικές γενικότητες / Major Arcana" .- 01/15/2018 από την Aquileana Τα είκοσι δύο φύλλ...
-
Ντάβανος: Γνωριμία με το έντομο... Ντάβανος , ο (ουσιαστικό) [λατινική λέξη tabanus = οίστρος] το έντομο που κεντρίζει τα βόδια, η ...