Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019

ΤΑ ΚΑΛΛΥΤΕΡΑ ΑΣΤΕΙΑ VIDEOS -- Face FIRST Into the FAIL! �� | Funny Videos | AFV 2019


ΤΑ ΚΑΛΛΥΤΕΡΑ ΑΣΤΕΙΑ VIDEOS

Face FIRST Into the FAIL! 😂 | Funny Videos | AFV 2019




Τα Funniest Home Videos της Αμερικής είναι το πιο αστείο πρόγραμμα τηλεοπτικής τηλεόρασης της Αμερικής. Έχουμε συλλέξει αστεία βίντεο από το 1989. Εδώ θα βρείτε αστεία βίντεο, ιογενή βίντεο, βίντεο φάρσα, αστεία βίντεο για τα ζώα, αστεία βρεφικά βίντεο, κλασικά βίντεο, και τις καλύτερες συλλογές και μουσικά σύνολα μερικά από τα πιο αστεία βίντεο 'Έχετε δει ποτέ. Ελέγξτε τα διάφορα τμήματα μας για να βρείτε μερικά από τα καλύτερα ιογενή, αστεία βίντεο γύρω.

Ξεκινήστε την μέρα σας σωστά βλέποντας αυτά τα #funnyfails. Δεν υπάρχει τίποτα πιο αστείο από το να τα βλέπετε και να προσπαθείτε να μην γελάτε. Η Αμερική Funniest Videos έχει την πιο επική βιβλιοθήκη για #fail clips και έχουμε  μια λίστα για να ξεκινά την μέρα σας με ένα γέλιο 😆 



https://www.youtube.com/user/AFVofficial

Τα Μωρά Στο Δάσος : Παράξενα Γεγονότα Με Ανθρώπους

Τα Μωρά Στο Δάσος : 

Παράξενα Γεγονότα Με Ανθρώπους




Υπάρχουν λίγα μυστήρια που να ναι πιο ενδιαφέροντα από αυτά που αφορούν άγνωστα άτομα με πλαστές ταυτότητες. Αν το συγκεκριμένο άτομο είναι ένας άγνωστος αποθανών ή ένας μυστηριώδης παράνομος, είναι δύσκολο να μην εικάζετε τι είδους ζωές μπορεί να έζησαν αυτοί οι άνθρωποι πριν τραβήξουν πάνω τους την φήμη. Μερικές φορές, όταν ένας άνθρωπος φεύγει από τη ζωή, ανακαλείπτεται  ότι ζούσε κάτω από μια ψεύτικη ταυτότητα, ώστε κανείς να μην ξέρει την πραγματική του ιστορία. Τα μωρά στο δάσος Κάθε χρόνο, βρίσκονταν  τα λείψανα πολλών αγνώστων ατόμων, και όταν κανείς δεν μπορούσε να προσδιορίσει ποια είναι αυτά, ταξινομούνται ως άγνωστα. Αυτές οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα σκληρές όταν τα θύματα αγνώστων στοιχείων είναι παιδιά. Στις 14 Ιανουαρίου 1953, τα απομεινάρια δύο παιδιών ανακαλύφθηκαν κάτω από κάποια βούρτσα στο πάρκο Stanley κοντά στο Βανκούβερ της βρετανικής Κολούμπια.

Lab of Mystery
https://www.youtube.com/channel/UCOZw1EA8YyfItoBJ7jyVU0A


Ρεκόρ Γκίνες από Ηρακλειώτη!- Δείτε τί κατάφερε (φωτο)

Ρεκόρ Γκίνες από Ηρακλειώτη!- 

Δείτε τί κατάφερε (φωτο)




Παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες κατέρριψε Ηρακλειώτης, καταφέρνοντας να κάνει τις περισσότερες κάμψεις με κλειστή λαβή πάνω σε ιατρικές μπάλες. Ο φυσικοθεραπευτής και αθλητής του Iron BodyΚώστας Σταθόπουλος, εκτέλεσε 44 επαναλήψεις σε ένα λεπτό, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 3 επαναλήψεις!
Το ρεκόρ έγινε στις 8 Ιουλίου στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ηρακλείου, στο Κλειστό του Λίντο και πριν από λίγες ημέρες αναγνωρίστηκε επίσημα από το Ρεκόρ Γκίνες, που έκανε και σχετική ανάρτηση στη σελίδα του.
Η ομάδα του Iron Body , την οποία ίδρυσε μαζί με μια ομάδα συναθλητών του το 2014 ο νέος ρέκορντμαν του Γκίνες, ετοιμάζεται για νέους στόχους και ρεκόρ. Κύριος στόχος είναι η ενδυνάμωση του κορμού του σώματος, με συνδυαστικές challenging ασκήσεις για να βελτιώσουμε την υγεία και την ευεξία των ανθρώπων.
Το Iron Body ευχαριστεί το Σύνδεσμο Κριτών Κλασσικού Αθλητισμού Ηρακλείου, το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Ηρακλείου και το προσωπικό για τη διάθεση του χώρου (Λίντο), τους χρονομετρητές Κώστα Σακαράκη και Εύα Μουρτζάκη, το γυμναστή του Iron Body Project Δημήτρη Μελεσανάκη, καθώς και τον personal trainer ΜΙχάλη Παπουτσάκη.
https://www.guinnessworldrecords.com/

Ναζίμ Χικμέτ




Posted: 06 Nov 2019 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ ΧικμέτΑποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ Χικμέτ


Ο Ναζίμ Χικμέτ (Nâzım Hikmet RanΘεσσαλονίκη15 Ιανουαρίου 1902 - Μόσχα3 Ιουνίου 1963) ήταν Τούρκος ποιητής και δραματουργός, τα έργα του οποίου μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες. Υπήρξε μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος της Τουρκίας. Πέθανε στην Μόσχα από καρδιακή προσβολή σε ηλικία 61 ετών.

Ύφος γραφής

Αν και τα πρώτα του ποιήματα γράφτηκαν με παραδοσιακό μέτρο, ο Χικμέτ σταδιακά απομακρύνθηκε από τα πλαίσια του μέτρου και της ομοιοκαταληξίας και άρχισε να αναζητεί νέα μορφή για τα ποιήματά του. Κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων διαμονής του στη Σοβιετική Ένωση (1922-1925), η αναζήτηση αυτή έφτασε στο αποκορύφωμά της. Προτίμησε τον ελεύθερο στίχο, ο οποίος ταίριαζε και με την πλούσια φωνολογία της τουρκικής γλώσσας. Επηρεάστηκε κυρίως από τον Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι. Πολλά από τα ποιήματά του μελοποιήθηκαν από το γνωστό Τούρκο συνθέτη Ζουλφού Λιβανελί, ενώ αρκετά μελοποιήθηκαν και από τον συνθέτη Μάνο Λοΐζο και τον Θάνο Μικρούτσικο. Με υπουργικό διάταγμα ο ποιητής ανέκτησε την τουρκική υπηκοότητα που του αφαιρέθηκε το 1951 εξαιτίας των πολιτικών του πεποιθήσεων.  Το αυτοβιογραφικό του έργο Οι ρομαντικοί μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Κώστα Κοτζιά ("Θεμέλιο")

Ποιήματα μελοποιημένα από τον Μάνο Λοΐζο και τον Θάνο Μικρούτσικο

  • Αν με τη μεσολάβηση
  • Αν η μισή μου καρδιά
  • Απερίγραπτη λένε
  • Για τη ζωή
  • Η πιο όμορφη θάλασσα
  • Μονάκριβή μου
  • Όπως ο Κερέμ
  • Στηθάγχη
  • Το δίχτυ
  • Λίγα γαρούφαλλα
  • Μικρόκοσμος
  • Οι Χτίστες

Η ζωή του

Ο Ναζίμ Χικμέτ Ραν (Nazim Hikmet Ran), όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στην τουρκοκρατούμενη Θεσσαλονίκη στις 15 Ιανουαρίου 1902, στους κόλπους μιας ευυπόληπτης οθωμανικής οικογένειας της πόλης, με γερμανοπολωνικές ρίζες από τη μητρική πλευρά. Ο πατέρας του Χικμέτ Μπέης ήταν ανώτερος αξιωματούχος του Σουλτάνου και η μητέρα του Τζελίλ Χανίμ, εγγονή του γερμανικής καταγωγής οθωμανού στρατάρχη Μεχμέτ Αλή Πασά (Λούντβιχ Ντιτρόιτ, το γερμανικό του όνομα). Πέρασε πολλά από τα παιδικά του χρόνια κοντά στο παππού του στις διάφορες περιπλανήσεις του ως ανώτερος κρατικός αξιωματούχος στη Μικρά Ασία, λόγω της διάστασης των γονέων του.
Ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του στην Κωνσταντινούπολη και το 1918 αποφοίτησε από την Οθωμανική Ναυτική Σχολή. Ακολούθησε καριέρα αξιωματικού στο πολεμικό ναυτικό και εντάχθηκε στο πλήρωμα του καταδρομικού Χαμηδιέ. Ένα χρόνο αργότερα αρρώστησε σοβαρά και το 1920, μεσούσης της Μικρασιατικής Εκστρατείας, απαλλάχθηκε από τα στρατιωτικά του καθήκοντα για λόγους υγείας.
Το 1921 μαζί με δύο φίλους του ζήτησε να πολεμήσει στο πλευρό του Κεμάλ Ατατούρκ, που πολεμούσε τις Ελληνικές Δυνάμεις στη Μικρά Ασία. Μάλιστα, έγραψε κι ένα ποίημα, που εξυμνούσε τα στρατιωτικά κατορθώματα του τουρκικού στρατού και τον αγώνα για την εθνική ανεξαρτησία. Ο Κεμάλ εκτίμησε πολύ τις πνευματικές του ικανότητές και αντί για το μέτωπο τον διόρισε διευθυντή ενός εξέχοντος σχολείου της Τουρκίας.
Ο Χικμέτ, που είχε αρχίσει να γίνεται γνωστός για τις κομμουνιστικές του ιδέες, ήλθε γρήγορα σε σύγκρουση με τους συντηρητικούς προϊσταμένους του. Τον Σεπτέμβριο του 1921 εγκατέλειψε την Τουρκία και με πρώτο σταθμό το Μπατούμι της Σοβιετικής Γεωργίας εγκαταστάθηκε τελικά στη Μόσχα, με σκοπό να μελετήσει από κοντά τα επιτεύγματα της Οκτωβριανής Επανάστασης. Από το 1922 έως το 1925 σπούδασε οικονομικές και πολιτικές επιστήμες στη Μόσχα, ενώ επηρεάστηκε καλλιτεχνικά από το κίνημα του ρωσικού φουτουρισμού, το οποίο εκπροσωπούσαν προσωπικότητες, όπως ο ποιητής Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι και ο σκηνοθέτης Βσέβολοντ Μέγερχολντ.
Το 1924, μετά την εγκαθίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας από τον Κεμάλ Ατατούρκ, επέστρεψε στην πατρίδα του, όπου εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε διάφορα έντυπα, ενώ ανέπτυξε κομμουνιστική δράση, για την οποίο συνελήφθη  και παρέμεινε στη φυλακή για πολλά χρόνια. Το 1949 διαπρεπείς προσωπικότητες της τέχνης, όπως ο Ζαν Πολ Σαρτρ, ο Πάμπλο Πικάσο και ο Πολ Ρόμπεσον ζήτησαν την απελευθέρωσή του.
Το 1951 αποφυλακίστηκε μετά την αμνηστία που χορήγησε στους πολιτικούς κρατούμενους η νέα κυβέρνηση του Αντνάν Μεντερές (ιδεολογικού προγόνου του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογκάν). Τον ίδιο χρόνο, εγκατέλειψε την Τουρκία και εγκαταστάθηκε εκ νέου στη Μόσχα. Το 1956, λίγο μετά την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ στην Κύπρο, ζήτησε από τους Τουρκοκυπρίους να ζήσουν ειρηνικά με τους Ελληνοκυπρίους και να υποστηρίξουν τον αγώνα τους για την αποτίναξη της Βρετανικής Κατοχής στο νησί.
Ο Ναζίμ Χικμέτ Ραν πέθανε στη Μόσχα στις 3 Ιουνίου 1963 από καρδιακή προσβολή και τάφηκε στο ονομαστό κοιμητήριο της ρωσικής πρωτεύουσας Νοβοντονίτσκι. Το 2009 η κυβέρνηση Ερντογκάν τού απέδωσε μετά θάνατον και πάλι την τουρκική ιθαγένεια, η οποία του είχε αφαιρεθεί το 1959. Η επιθυμία του να ταφεί κάτω από ένα πλάτανο σ' ένα οποιοδήποτε νεκροταφείο της Μικράς Ασίας δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.

Γιὰ τὴ ζωή

(ἀπόδοση: Γιάννης Ρίτσος)
Ἡ ζωὴ δὲν εἶναι παῖξε-γέλασε
Πρέπει νὰ τήνε πάρεις σοβαρά,
Ὅπως, νὰ ποῦμε, κάνει ὁ σκίουρος,
Δίχως ἀπ᾿ ὄξω ἢ ἀπὸ πέρα νὰ προσμένεις τίποτα.
Δὲ θά ῾χεις ἄλλο πάρεξ μονάχα νὰ ζεῖς.
Τὶς πιὸ ὄμορφες μέρες μας δὲν τὶς ζήσαμε ἀκόμα
Κι ἂχ ὅ,τι πιὸ ὄμορφο θά ῾θελα νὰ σοῦ πῶ
Δὲ στό ῾πα ἀκόμα.

Γιὰ τὴ ζωή

Ἡ ζωὴ δὲν εἶναι παῖξε-γέλασε
Πρέπει νὰ τήνε πάρεις σοβαρά,
Ὅπως, νὰ ποῦμε, κάνει ὁ σκίουρος,
Δίχως ἀπ᾿ ὄξω ἢ ἀπὸ πέρα νὰ προσμένεις τίποτα.
Δὲ θά ῾χεις ἄλλο πάρεξ μονάχα νὰ ζεῖς.
Ἡ ζωὴ δὲν εἶναι παῖξε-γέλασε
Πρέπει νὰ τήνε πάρεις σοβαρὰ
Τόσο μὰ τόσο σοβαρὰ
Ποὺ ἔτσι, νὰ ποῦμε, ἀκουμπισμένος σ᾿ ἕναν τοῖχο
μὲ τὰ χέρια σου δεμένα
Ἢ μέσα στ᾿ ἀργαστήρι
Μὲ λευκὴ μπλούζα καὶ μεγάλα ματογυάλια
Θὲ νὰ πεθάνεις, γιὰ νὰ ζήσουνε οἱ ἄνθρωποι,
Οἱ ἄνθρωποι ποὺ ποτὲ δὲ θά ῾χεις δεῖ τὸ πρόσωπό τους
καὶ θὰ πεθάνεις ξέροντας καλὰ
Πὼς τίποτα πιὸ ὡραῖο, πὼς τίποτα πιὸ ἀληθινὸ
ἀπ᾿ τὴ ζωὴ δὲν εἶναι.
Πρέπει νὰ τηνε πάρεις σοβαρὰ
Τόσο μὰ τόσο σοβαρὰ
Ποὺ θὰ φυτεύεις, σὰ νὰ ποῦμε,
ἐλιὲς ἀκόμα στὰ ἑβδομῆντα σου
Ὄχι καθόλου γιὰ νὰ μείνουν στὰ παιδιά σου
Μὰ ἔτσι γιατὶ τὸ θάνατο δὲ θὰ τόνε πιστεύεις
Ὅσο κι ἂν τὸν φοβᾶσαι
Μὰ ἔτσι γιατί ἡ ζωὴ θὲ νὰ βαραίνει
                           πιότερο στὴ ζυγαριά.

Τὰ τραγούδια τῶν ἀνθρώπων

Τὰ τραγούδια τῶν ἀνθρώπων
εἶναι πιὸ ὄμορφα ἀπ᾿ τοὺς ἴδιους
πιὸ βαριὰ ἀπὸ ἐλπίδα
πιὸ λυπημένα
πιὸ διαρκῆ.
* * *
Πιότερο ἀπ᾿ τοὺς ἀνθρώπους,
τὰ τραγούδια τους ἀγάπησα.
Χωρὶς ἀνθρώπους μπόρεσα νὰ ζήσω,
ὅμως ποτὲ χωρὶς τραγούδια·
μοὔτυχε ν᾿ ἀπιστήσω κάποτε
στὴν πολυαγαπημένη μου,
ὅμως ποτέ μου στὸ τραγούδι
ποὺ τραγούδησα γι᾿ αὐτήν·
οὔτε ποτὲ καὶ τὰ τραγούδια
μ᾿ ἀπατήσανε.
* * *
Ὅποια κι ἂν εἶναι ἡ γλῶσσα τους
πάντοτε τὰ τραγούδια τὰ κατάλαβα.
* * *
Σ᾿ αὐτὸν τὸν κόσμο τίποτα
ἀπ᾿ ὅσα μπόρεσα νὰ πιῶ
καὶ νὰ γευτῶ
ἀπ᾿ ὅσες χῶρες γνώρισα
ἀπ᾿ ὅσα μπόρεσα ν᾿ ἀγγίξω
καὶ νὰ νιώσω
τίποτα, τίποτα
δὲ μ᾿ ἔκανε ἔτσι εὐτυχισμένον
ὅσο τὰ τραγούδια...

Στοὺς δεκαπέντε συντρόφους

Δὲ χύνουν δάκρυ
     μάτια ποὺ συνηθίσαν νὰ βλέπουνε φωτιὲς
δὲ σκύβουν τὸ κεφάλι οἱ μαχητὲς
              κρατᾶν ψηλὰ τ᾿ ἀστέρι
                             μὲ περηφάνεια
δὲν ἔχουμε καιρὸ νὰ κλαῖμε τοὺς συντρόφους
              τὸ τρομερό σας ὅμως κάλεσμα
                            μὲς στὴ ψυχή μας
              κι οἱ δεκαπέντε σας καρδιὲς
                  θὲ νὰ χτυπᾶνε
                          μαζί μας
              τὸ σιγανό σας βόγγισμα
                            σὰν προσκλητήρι
χτυπᾶ στ᾿ ἀφτιά μας
                 σὰν τὸν ἀντίλαλο βροντῆς.
      Στάχτη θὰ γίνεις κόσμε γερασμένε
             σοῦ ῾ναι γραφτὸς ὁ δρόμος
                            τῆς συντριβῆς
      καὶ δὲ μπορεῖς νὰ μᾶς λυγίσεις
                σκοτώνοντας τ᾿ ἀδέρφια μας τῆς μάχης
καὶ νὰ τὸ ξέρεις
       θὰ βγοῦμε νικητὲς
                κι ἂς εἶναι βαριές μας
                             οἱ θυσίες.
Μαύρη ἐσὺ θάλασσα γαλήνεψε
                         τὰ κύματά σου
καὶ θά ῾ρθει ἡ μέρα ἡ ποθητὴ
            ἡ μέρα της ειρήνης
                         τῆς λευτεριᾶς σου
                                  ὦ ναὶ θά ῾ρθει    
            ἡ μέρα ποὺ θ᾿ ἁρπάξουμε τὶς λόγχες
             ποὺ μὲς στὸ αἷμα τὸ δικό μας
                                 ἔχουνε βαφτεῖ.
1921

Κλαίουσα Ἰτιά

Κυλοῦσε τὸ νερὸ
καὶ στὸν καθρέφτη του γυαλίζονταν ἰτιὲς
τὰ πλούσια τὰ μαλλιά τους λούζαν λυγερές.
Καὶ τὰ σπαθιὰ τ᾿ ἀστραφτερά τους
χτυπώντας στοὺς κορμοὺς
καλπάζαν κατακόκκινοι μὲς στοὺς δρυμοὺς
καλπάζαν πρὸς τὴ δύση
μεθύσι!...
Καὶ τότε ξάφνου
σὰ τὸ πουλὶ τὸ λαβωμένο
τὸ πληγωμένο
στὸ φτερό του
γκρεμίστηκ᾿ ἕνας καβαλάρης
ἀπ᾿ τ᾿ ἄλογό του.
Δὲ σκλήρισε
τοὺς ἄλλους πού ῾φευγαν δὲ ζήτησε
τὰ βουρκωμένα μάτια του ἐγύρισε
μονάχα γιὰ νὰ δεῖ
τὰ πέταλα ποὺ λάμπαν.
Τὸ ποδοβολητὸ ἐσβοῦσε μὲς στὴ φύση
καὶ τ᾿ ἄλογα ἐχάνονταν στὴ δύση!
Καμαρωτοὶ ἐσεῖς καβαλαρέοι
Ὦ κόκκινοι κι ἀστραφτεροὶ καβαλαρέοι
καβαλαρέοι φτερωτοὶ
καμαρωτοὶ
ὡραῖοι!...
Μ᾿ ἴδιες φτεροῦγες πέταξη ἡ ζωὴ ποὺ ῥέει!
Ὁ φλοῖσβος τοῦ νεροῦ σταμάτησε
ἐχάθη
οἱ ἴσκιοι ἐβυθίστηκαν στοῦ σκοταδιοῦ τὰ βάθη
τὰ χρώματα σβηστῆκαν
στὰ μάτια του τὰ πένθιμα
τὰ πέπλα κατεβῆκαν
καὶ τῆς ἰτιᾶς ἡ φυλλωσιὰ
χαϊδεύει τὰ μαλλιά του!
Μὴ κλαῖς ἰτιά μου θλιβερὰ
καὶ μὴ βαριοστενάζεις
πάν᾿ ἀπ᾿ τὰ σκοτεινὰ νερὰ
τὸ δάκρυ μὴ σταλάζεις
Ὦ μὴ στενάζεις
μὲ σφάζεις.
1925

Γιὰ τὰ τραγούδια μου

Δὲν ἔχω πήγασο μὲ σέλαν ἀργυρὴ
οὔτε καὶ πόρους
-ὅπως τοὺς λέν᾿- ἀδήλους
δὲν ἔχω μήτε γῆ
μιὰ σπιθαμὴ
μονάχα ἕνα ποτηράκι μέλι
σὰ νά ῾ναι φλόγα λαμπερή.
Αὐτὸ εἶναι τὸ βιός μου
κι εἶναι καὶ γιὰ τοὺς φίλους
κι ἐνάντια σ᾿ ὅλους τοὺς ἐχθροὺς
ἐντός μου
φυλάγω αὐτὸν τὸν πλοῦτο μου
ἕνα ποτήρι μέλι.
Ὑπομονή, συντρόφοι, ὑπομονὴ
καὶ θὰ ῾ρθει μέρα ἡ τρανὴ
ναὶ θά ῾ρθει!
-Σ᾿ αὐτοὺς πού ῾χουν τὸ μέλι θὲ νὰ ῾ρθεῖ
ἡ μέλισσα ἡ μιὰ
ἀπ᾿ τὴ Βαγδάτη.
1935

Ἡ χώρα αὐτὴ εἶναι δική μας

Ἡ χώρα αὐτὴ π᾿ ὁρμᾶ ἀπ᾿ τὴν Ἀσία μὲ καλπασμὸ
καὶ ποὺ προβάλλει
τ᾿ ὥριο κεφάλι
σὰν τὸ πουλάρι
γεμάτο χάρη
πρὸς τῆς Μεσόγειος τὸ νερὸ
ἡ χώρ᾿ αὐτὴ εἶναι δική μας
μὲ ματωμένους τοὺς καρποὺς
δόντια σφιγμένα
πόδια γυμνά.
Σὰ μεταξένιο τούτη ἡ γῆ μας
εἶναι χαλί μας
τούτη ἡ γῆ μας
ἡ κόλασή μας
τούτ᾿ ἡ παράδεισο
εἶναι δική μας.
Ἡ θέλησή μας
τώρα τρανεύει
νά ῾ναι δική μας
παντοτινὰ
νὰ ζοῦμε λεύτεροι σὰ δέντρα
σὰ τὰ δεντρὰ τοῦ ἴδιου δάσου
ἀδερφωμένα
ἀγκαλιαστά.
1948

Αὐτὸ εἶναι ὅλο

Ζῶ στὴ φεγγοβολὴ
ποὺ προχωράει
ὁλόγιομα τὰ χέρια μου
μὲ πόθους
κι ὁ κόσμος εἶναι ὄμορφος πολὺ
μοσκοβολάει.
Τὰ μάτια μου λιμπίστηκαν
τὰ δέντρα
τὰ δέντρα ποὺ γιόμισαν ἐλπίδες
καὶ ντύθηκαν τὴ πράσινη στολὴ
τὸ λιόχαρο δρομάκι προχωράει
σ᾿ ὁλόδροσο χαλὶ
κι ἀπ᾿ τὸ φεγγίτη μὲ καλεῖ
στὶς πράσινες νησίδες.
Κι οὔτε μυρίζομαι τὰ φάρμακα
τ᾿ ἀναρρωτήριο πιὰ δὲ βρωμάει
-θ᾿ ἀνοίξουν τὰ γαρούφαλα
ἡ ὥρα ἡ καλή-
Τί τάχα ἂν εἶσαι φυλακή;
Νὰ μὴ λυγᾶς!
αὐτὸ εἶν᾿ ὅλο.
Δὲν εἶναι ἄλλη συμβουλή.
1948

Δὲ μᾶς ἀφήνουν νὰ τραγουδᾶμε

Δὲ μᾶς ἀφήνουν Ῥόμπσον νὰ τραγουδᾶμε
δὲ μᾶς ἀφήνουν καναρίνι
πού ῾χεις φτερὰ ἀητοῦ
μαῦρε ἀδερφέ μου
δόντια ποὺ ἔχεις
μαργαριτάρια
δὲ μᾶς ἀφήνουν νὰ ψηλώσουμε φωνή.
Φοβοῦνται Ῥόμπσον
φοβοῦνται τὴν αὐγή,
ν᾿ ἀκούσουνε φοβοῦνται
καὶ ν᾿ ἀγγίσουν
φοβοῦνται ν᾿ ἀγαπήσουν
φοβοῦνται ν᾿ ἀγαπήσουνε σὰν τὸν Φερχὰτ
(Ἀλήθεια θὰ ῾χετε κι ἐσεῖς ἕναν Φερχὰτ
οἱ νέγροι πῶς νὰ τόνε λένε Ῥόμπσον;)
Φοβοῦνται τὰ γεννήματα
τὴ γῆς
τὸ γάργαρο νερὸ φοβοῦνται τῆς πηγῆς
φοβοῦνται
νὰ θυμοῦνται
καὶ τὶς χαρές τους
τὸ χέρι ἑνὸς φίλου δὲν ἔσφιξε ποτέ τους
τὸ χέρι τους
ζεστὸ
σὰν τὸ πουλὶ
χωρὶς νὰ θέλει σκόντα
προμήθειες
ἡ κάποια ἀναβολὴ
στὴ πλερωμή.
Φοβοῦνται τὴν ἐλπίδα
φοβοῦνται Ῥόμπσον νὰ ἐλπίσουν
φοβοῦνται καναρίνι
πού ῾χεις φτερὰ ἀητοὺ
φοβοῦνται τὰ τραγούδια μας
μὴ τοὺς τσακίσουν.
Ὀχτώβρης 1949

Ὁ ἄνθρωπος μὲ τὸ γαρύφαλο

Ἔχω πάνω στὸ τραπέζι μου
τὴ φωτογραφία τοῦ ἀνθρώπου
μὲ τ᾿ ἄσπρο γαρούφαλο
ποὺ τὸν τουφέκισαν
στὸ μισοσκόταδο
πρὶν τὴν αὐγὴ
κάτω ἀπ᾿ τὸ φῶς τῶν προβολέων.
Στὸ δεξί του χέρι
κρατᾶ ἕνα γαρούφαλο
πού ῾ναι σὰ μιὰ φούχτα φῶς
ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ θάλασσα
τὰ μάτια του τὰ τολμηρὰ
τὰ παιδικὰ
κοιτάζουν ἄδολα
κάτω ἀπ᾿ τὰ βαριὰ μαῦρα τους φρύδια
ἔτσι ἄδολα
ὅπως ἀνεβαίνει τὸ τραγούδι
σὰ δίνουν τὸν ὅρκο τους
οἱ κομμουνιστές.
Τὰ δόντια του εἶναι κάτασπρα
ὁ Μπελογιάννης γελᾶ
καὶ τὸ γαρούφαλο στὸ χέρι του
εἶναι σὰν τὸ λόγο πού ῾πε στοὺς ἀνθρώπους
τὴ μέρα τῆς λεβεντιᾶς
τὴ μέρα τῆς ντροπῆς.
Αὐτὴ ἡ φωτογραφία
βγῆκε στο δικαστήριο
ὕστερ᾿ ἀπ᾿ τὴ θανατικὴ καταδίκη.
Ἀπρίλης 1952

Μονάκριβή μου

(ἀπόδοση: Γιάννης Ρίτσος)
Μονάκριβή μου ἐσὺ στὸν κόσμο
μοῦ λὲς στὸ τελευταῖο σου γράμμα:
«πάει νὰ σπάσει τὸ κεφάλι μου, σβήνει ἡ καρδιά μου,
Ἂν σὲ κρεμάσουν, ἂν σὲ χάσω θὰ πεθάνω».
Θὰ ζήσεις, καλή μου, θὰ ζήσεις,
Ἡ ἀνάμνησή μου σὰν μαῦρος καπνὸς
θὰ διαλυθεῖ στὸν ἄνεμο.
Θὰ ζήσεις, ἀδελφή με τὰ κόκκινα μαλλιὰ τῆς καρδιᾶς μου
Οἱ πεθαμένοι δὲν ἀπασχολοῦν πιότερο ἀπό ῾να χρόνο
τοὺς ἀνθρώπους τοῦ εἰκοστοῦ αἰώνα.
Ὁ θάνατος
Ἕνας νεκρὸς ποὺ τραμπαλίζεται στὴν ἄκρη τοῦ σκοινιοῦ
σὲ τοῦτον ῾δῶ τὸ θάνατο δὲν ἀντέχει ἡ καρδιά μου.
Μὰ νά ῾σαι σίγουρη, πολυαγαπημένη μου,
ἂν τὸ μαῦρο καὶ μαλλιαρὸ χέρι ἑνὸς φουκαρᾶ ἀτσίγγανου
περάσει στὸ λαιμό μου τὴ θηλειὰ
ἄδικα θὰ κοιτᾶνε μὲς στὰ γαλάζια μάτια τοῦ Ναζὶμ νὰ δοῦν τὸ φόβο.
Στὸ σούρπωμα τοῦ στερνοῦ μου πρωινοῦ
θὰ δῶ τοὺς φίλους μου καὶ σένα.
Καὶ δὲ θὰ πάρω μαζί μου κάτου ἀπὸ τὸ χῶμα
παρὰ μόνο τὴν πίκρα ἑνὸς ἀτέλειωτου τραγουδιοῦ.
Γυναίκα μου
Μέλισσά μου μὲ τὴ χρυσὴ καρδιὰ
Μέλισσά μου μὲ τὰ μάτια πιὸ γλυκὰ ἀπ᾿ τὸ μέλι
Τί κάθησα καὶ σοῦ ῾γραψα πὼς ζήτησαν τὸ θάνατό μου.
Ἡ δίκη μόλις ἄρχισε
Δὲν κόβουν δὰ καὶ στὰ καλὰ καθούμενα ἔτσι τὸ κεφάλι
ὅπως ἕνα γογγύλι.
Ἔλα, ἔλα, μή μου σκᾶς
Αὐτὰ εἶναι μακρινὰ ἐνδεχόμενα.
Ἂν ἔχεις τίποτα λεφτὰ
Ἀγόρασέ μου ἕνα μάλλινο σώβρακο
Μοῦ μένει ἀκόμα κείνη ἡ ἰσχιαλγία στὸ πόδι
Καὶ μὴν ξεχνᾶς πὼς ἡ γυναίκα ἑνὸς φυλακισμένου
Δὲν πρέπει νά ῾χει μαῦρες ἔγνοιες.

Αὐτόγραφο

Φίλοι κι ἀδέλφια τῆς ψυχῆς μου. Ἐσεῖς ποὺ πέσατε στὶς φυλακὲς καὶ στὰ νησιὰ τῆς κόλασης, ποὺ σᾶς κρατᾶν ἁλυσωμένους μὲς στὰ στρατόπεδα συγκέντρωσης γιατὶ πολεμᾶτε γιὰ τὴν ἀνεξαρτησία, τὸ ψωμὶ καὶ τὴ λευτεριὰ τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, δεχτεῖτε τὴν ἀγάπη καὶ τὸν θαυμασμό μου.
Οἱ λαοὶ τῆς Τουρκίας καὶ τῆς Ἑλλάδας ἔχουνε τοὺς ἴδιους θανάσιμα μισητοὺς ἐχθρούς: τὸν ἀγγλοαμερικάνικο ἰμπεριαλισμὸ καὶ τοὺς ντόπιους λακέδες του.
Οἱ λαοὶ τῆς Τουρκίας καὶ τῆς Ἑλλάδας, φιλιωμένοι ὁ ἕνας με τὸν ἄλλο, μὲ τὴ βοήθεια τῶν φιλειρηνικῶν λαῶν ὅλου τοῦ κόσμου, θὰ τσακίσουνε στὸ τέλος αὐτοὺς τοὺς ἐχθρούς τους. Αὐτὸ τὸ πιστεύω. Ὁ δικός σας ἔνδοξος ἀγώνας εἶναι μία ἀπὸ τὶς πιὸ λαμπρὲς ἀποδείξεις ὅτι θὰ νικήσει ἡ ὑπόθεση τῆς εἰρήνης, τοῦ ψωμιοῦ καὶ τῆς λευτεριᾶς.
Σᾶς σφίγγω ὅλους μ᾿ ἀγάπη στὴν ἀγκαλιά μου.
ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ
10/8/1951 Βερολίνο


Αποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ Χικμέτ
Αποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ Χικμέτ

Αποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ Χικμέτ


Αποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ Χικμέτ
Αποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ Χικμέτ


Αποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ Χικμέτ
Αποτέλεσμα εικόνας για Ναζίμ Χικμέτ


 from Ζωή Σαν Ποίημα !.

https://anastpoem.blogspot.com/2019/11/blog-post_6.html

Το φως στο σκοτάδι

Το φως στο σκοτάδι


Δημοσιεύτηκε από τον/την gynaikaeimai στις 
Άνοιξε τα μάτια και κοίταξε το ρολόι στον τοίχο. «23:47». 13 λεπτά πριν το τέλος… Ο Νίκος ήταν καθισμένος στο πάτωμα δίπλα της, με την πλάτη στον τοίχο, κοιτώντας το κενό. Έκανε μια ανεπαίσθητη κίνηση να αγγίξει το χέρι του, αλλά το μετάνιωσε αμέσως και παρέμεινε ακίνητη.
-Νόμιζα πως κοιμόσουν. Της είπε χωρίς να γυρίσει το κεφάλι του
-Εύκολο το ‘χεις; ψιθύρισε
-Φοβάσαι; 
-Απλά κουράστηκα απ’ την αναμονή…
Γύρισε προς το μέρος της. Η Έλενα θα έλεγε πως της χαμογέλασε κιόλας, αλλά δεν ήταν και τόσο σίγουρη. Απόλυτο σκοτάδι επικρατούσε στο χώρο. Βρίσκονταν κι οι δυο στο υπόγειο της παλιάς μονοκατοικίας. Ο χώρος ήταν γεμάτος υγρασία και υπήρχε μια βαριά μυρωδιά μούχλας στην ατμόσφαιρα. Μία εβδομάδα είχε περάσει, απ’ τη στιγμή που κατέβηκαν εκεί. Δεν υπήρχε ελπίδα να επιβιώσουν, το ήξεραν. Σε λίγα λεπτά θα ήταν κι εκείνοι νεκροί. Όπως όλοι!
Κόντευαν δυο μήνες από τότε που είχαν ξεκινήσει όλα. Οι πρώτοι αστεροειδείς, έπεσαν στην Αφρική. Μέσα σε λιγότερο από δυο εβδομάδες, ολόκληρη η ήπειρος είχε καεί. Στις ειδήσεις, μιλούσαν για ένα απρόσμενο κι ανεξήγητο φαινόμενο. Αστεροειδείς σε εξωπραγματικά μεγέθη, έπεφταν βροχή και κατέκαιγαν ότι έβρισκαν μπροστά τους. Ο αριθμός των νεκρών ήταν ανυπολόγιστος. Όλος ο πλανήτης, παρακολουθούσε ανήμπορος τις εξελίξεις. Οι επιστήμονες είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά! Οι κυβερνήσεις όλων των κρατών, άρχισαν να οδηγούν τους κατοίκους στα πολεμικά καταφύγια, για να σωθούν. Το επόμενο χτύπημα των αστεροειδών, ήταν στην Αμερική, η οποία κατεστράφη ολοσχερώς σε λιγότερο από μια εβδομάδα. Τα υπερσύγχρονα καταφύγια της άλλοτε υπερδύναμης, δεν ήταν ικανά να σώσουν κανέναν. Ήταν όλοι νεκροί. Η ατμόσφαιρα μύριζε φωτιά και θάνατο. Το μένος του σύμπαντος, δεν σταμάτησε εκεί. Ακολούθησε η Ασία και μετά η Ωκεανία. Οι κυβερνήσεις παραιτήθηκαν. Δεν υπήρχε τίποτα που να μπορούσαν να κάνουν. Δεν υπήρχε εξήγηση. Δεν υπήρχε σωτηρία. Ο καθένας προσπαθούσε πια να σώσει τον εαυτό του. Οι περισσότεροι, κλείστηκαν στα σπίτια τους με τις οικογένειές τους κι απλά περίμεναν. Το τελικό χτύπημα για την καταστροφή ολόκληρης της γης, θα γινόταν σήμερα στην Ευρώπη. Σε λίγα λεπτά. Στις 12 ακριβώς…
-Κρυώνεις; τη ρώτησε ο Νίκος χαμηλόφωνα
Η Έλενα πετάχτηκε όρθια.
-Είσαι σοβαρός;;;; Αυτό βρήκες να με ρωτήσεις; Είσαι τελείως βλάκας! Πως σκατά βρέθηκα να περνάω τις τελευταίες μου στιγμές μαζί σου; Εσύ φταις για όλα! Σου είχα πει πως θέλω να πάω σπίτι μου! Στην οικογένειά μου! 
Ο Νίκος σηκώθηκε όρθιος και προσπάθησε να την πλησιάσει. Έκανε να την αγκαλιάσει κι όταν ένιωσε τα χέρια του, τα έσπρωξε με έντονες κινήσεις.
-Μη μ’ αγγίζεις! Δεν αντέχω ούτε να μ’ αγγίζεις, ούτε να σε βλέπω, ούτε να σ’ ακούω! Σε μισώ! Μ’ ακούς;;; Δεν αντέχω ν’ αναπνέω ούτε τον ίδιο αέρα μαζί σου! Αυτόν τον βρώμικο, σιχαμερό αέρα, που μ’ αναγκάζεις ν’ αναπνέω σ’ αυτό το γαμημένο υπόγειο! Τι σκατά φαντάστηκες; Πως εδώ θα μπορούσαμε να σωθούμε; 
-Δεν είχαμε άλλη επιλογή Έλενα!
-Μου είπες πως θα έβρισκες τον τρόπο! Μου υποσχέθηκες πως θα με πας στο πατρικό μου! Ήθελα να είμαι με την οικογένειά μου!
-Δεν γινόταν Έλενα! Δεν έφτανε η βενζίνη μέχρι εκεί!
-Δικαιολογίες! Ηλίθιες δικαιολογίες! Γιατί σε άκουσα; Σε λίγη ώρα θα πεθάνουμε και τα τελευταία λεπτά θα είμαι μόνη! Εξαιτίας σου!
-Δεν είσαι μόνη αγάπη μου… είμαστε…
Το έδαφος κάτω απ’ τα πόδια τους άρχισε να σείεται. Ένα απόκοσμο βουητό, τους έκοψε την ανάσα. Το ρολόι στον τοίχο, πριν πέσει και σπάσει σε χίλια κομμάτια, έδειχνε «23:59″…
Άνοιξε τα μάτια και κοίταξε το ρολόι στον τοίχο. «23:47». 13 λεπτά πριν το τέλος… Ο Νίκος ήταν καθισμένος στο πάτωμα δίπλα της, με την πλάτη στον τοίχο, κοιτώντας το κενό. Έκανε μια ανεπαίσθητη κίνηση να αγγίξει το χέρι του, αλλά το μετάνιωσε αμέσως και παρέμεινε ακίνητη.
-Νόμιζα πως κοιμόσουν. Της είπε χωρίς να γυρίσει να την κοιτάξει
Η Έλενα ένιωσε να ανατριχιάζει ολόκληρη. Ξανακοίταξε το ρολόι. Δεν είχε έρθει το τέλος! Είχε ακόμη 13 λεπτά!
-Νίκο…
-Τι είναι μάτια μου; 
-Πάρε με αγκαλιά… του ψιθύρισε
Ο Νίκος την έσφιξε στα χέρια του, το σώμα της έτρεμε. Ακούμπησε το κεφάλι της στο στήθος του κι έμεινε σιωπηλή. Μέσα στο σκοτεινό δωμάτιο, ακουγόταν μόνο ο ήχος της καρδιάς τους και οι δείκτες του ρολογιού στον τοίχο. Εκείνοι οι δείκτες, που αμείλικτα προχωρούσαν, με προορισμό το τέλος…
Η Έλενα, σήκωσε το κεφάλι της και προσπάθησε να διακρίνει τα μάτια του. Αυτά τα μελαγχολικά καστανά μάτια, που αντίκριζε κάθε πρωί τα τελευταία 2 χρόνια, να την κοιτάζουν με αγάπη. Αυτά τα μάτια, που 2 χρόνια πριν ερωτεύτηκε, απ’ την πρώτη στιγμή που καρφώθηκαν στα δικά της.
-Σ’ αγαπάω… της ψιθύρισε
-Κι εγώ σ’ αγαπάω… 
Έμεινε για λίγα λεπτά να προσπαθεί να διακρίνει τη μορφή του, μέσα στο σκοτάδι. Κοίταξε το ρολόι στον τοίχο. Οι δείκτες φωσφόριζαν στο σκοτάδι κι έδειχναν πως το τέλος θα ερχόταν σε λιγότερο από 4 λεπτά…
-Συγνώμη που δεν τα κατάφερα να σε πάω στο σπίτι σου…
-Δεν φταις… δεν φταις εσύ… 
Ο Νίκος την έσφιξε πάνω του και τη φίλησε απαλά στα χείλη.
-Συγχώρεσέ με…
-Έλενα…
-Άσε με… Άσε με να στα πω… Είναι η τελευταία μου ευκαιρία! πήρε μια βαθιά ανάσα και συνέχισε. Ξέρω πως υπήρξα ανυπόφορη! Δεν έφταιγες εσύ κι όμως πάντα ξεσπούσα πάνω σου! Ξέρω πως σε πρόσβαλα και σε υποτίμησα πολλές φορές. Τώρα όμως… τώρα, παρόλο το σκοτάδι, βλέπω καθαρά! Ξέρω πως εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο, την αδυναμία που μου έδειχνες. Ξέρω πως υπήρξα άδικη και σκληρή μαζί σου, επειδή γνώριζα πως στο τέλος της ημέρας, πάντα θα με συγχωρούσες. Ίσως δεν έχει κανένα νόημα πια, αλλά θέλω να στο πω… Θέλω να σου πω πως σ’ αγαπάω! Σ’ αγαπάω όσο δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ πως θα μπορούσα ν’ αγαπήσω! Εσύ είσαι η οικογένειά μου! Η αγκαλιά σου είναι το σπίτι μου! Μόνο εδώ θα ήθελα να περάσω τα τελευταία λεπτά της ζωής μου, μαζί σου! Σ’ ευχαριστώ που μ’ αγάπησες τόσο και λυπάμαι που δεν κατάφερα να σου δείξω πόσο πολύ σ’ αγάπησα κι εγώ. Συγνώμη για όλα… Σ’ αγαπάω ψυχή μου… 
Τα πρόσωπά τους ήταν σχεδόν κολλημένα. Η ανάσα του ενός, έκαιγε τα χείλη του άλλου. Δάκρυα κυλούσαν απ’ τα μάτια τους. Δάκρυα που μέσα στο σκοτάδι δεν μπορούσαν να δουν. Έμειναν έτσι, σιωπηλοί πια…
Το έδαφος κάτω απ’ τα πόδια τους άρχισε να σείεται. Ένα απόκοσμο βουητό, τους έκοψε την ανάσα. Το ρολόι στον τοίχο, πριν πέσει και σπάσει σε χίλια κομμάτια, έδειχνε «23:59″…
 Story by Κατερίνα Γ.
https://gynaikaeimai.com/

Η φυλακή σου

Η φυλακή σου


Δημοσιεύτηκε από τον/την gynaikaeimai στις 
Χρόνια τώρα ψάχνεις τη διέξοδο από τη φυλακή σου… Είναι στιγμές, που η σκόνη και η μούχλα νοτίζει το μέσα σου και βήχεις ακατάπαυστα από τη δυσοσμία και τη συνήθεια.
Μόλις αρχίσεις να ζορίζεσαι, χάνεις το οξυγόνο σου, ασφυκτιάς, ψάχνεις απελπισμένα τρόπους διαφυγής, σχεδιάζεις την απόδραση σου. Σε τοίχους, σε ρωγμές, εκλιπαρείς τον δεσμοφύλακα, ουρλιάζεις, χτυπιέσαι μπας και εισακουστείς, μπας και σε λυπηθούν και λυτρωθείς. Βαρύ το έγκλημά σου. Η παραμέληση του εαυτού…
Μόλις το φως διεισδύσει δειλά τις ακτίνες του μέσα από τα κάγκελα της φυλακής σου, λίγο μες την ψυχή σου, ανασκουμπώνεσαι. Ελπίζεις! Αφήνεσαι να πιστέψεις σε ένα θαύμα! Ίσως σε εκείνον τον λαμπερό σωτήρα που θα σε αναγνωρίσει μες το πλήθος και θα σε σώσει από τα κάγκελα της καταδίκης σου, της δικιάς σου φυλακής. Μέχρι η μυρωδιά της υγρασίας να εισχωρήσει ξανά μέσα στο κορμί σου…
Πνίγεσαι μες την παραζάλη σου, όλα είναι θολά. Θέλεις να ξεφύγεις, να λυτρωθείς, να απελευθερωθείς από τα δεσμά σου, αυτά της παραμέλησης και της διαστρέβλωσης της ψυχής και του κορμιού…
Ξημέρωσε πάλι… Ουρλιάζεις άηχα «Ανοίξτε μου να φύγω! Να πετάξω! Να ζήσω από την αρχή! Μα τι λέω; Αφού εγώ έχω το κλειδί…».
Από Stella
https://gynaikaeimai.com/

Αρχαία Μυστήρια -- Εξαφάνιση Του Πολιτισμού Της Κοιλάδας Του Ινδού :

Αρχαία Μυστήρια : Εξαφάνιση Του Πολιτισμού Της Κοιλάδας Του Ινδού  





Το τελευταίο διάστημα σας έχουμε παρουσιάσει πάνω 30 από τα μεγαλύτερα μυστήρια του κόσμου, αλλά αυτό που δεν καλύψαμε είναι τα αρχαία μυστήρια. Το σημερινό μας επεισόδιο  έχει στόχο να το θέσει σωστά αφού σήμερα θα μεγαλώσουμε αυτή την γκάμα με τα μεγάλα άλυτα μυστήρια της επιστήμης. Έχεις κάποια θεωρία που μπορεί να λύσει ένα από αυτά τα μυστήρια; Αν ναι μην ξεχάσεις να μας την αναφέρεις στα σχόλια! Εξαφάνιση του πολιτισμού της κοιλάδας του Ινδού. Ο αρχαίος κόσμος της κοιλάδας του Ινδού, ο αρχαιότερος γνωστός πολιτισμός της Ινδίας, είχε μια κουλτούρα που εκτεινόταν από τη Δυτική Ινδία στο Αφγανιστάν και έναν πληθυσμό άνω των 5.000.000 ανθρώπων.. Ο αρχαιότερος γνωστός πολιτισμός της Ινδίας ήταν ένας εντυπωσιακός πολιτισμός με ακμάζοντα το εμπόριο και την καλλιέργεια...

https://www.youtube.com/channel/UCOZw1EA8YyfItoBJ7jyVU0A




Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...