Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2019

Αυτές είναι οι πέντε χώρες με πυραύλους που μπορούν να «χτυπήσουν» κάθε μέρος του πλανήτη (χάρτες)

Αυτές είναι οι πέντε χώρες με πυραύλους που 

μπορούν να «χτυπήσουν» κάθε μέρος του πλανήτη 

(χάρτες)

Ερευνητές παρουσίασαν μια ρεαλιστική -και κάπως τρομακτική- απεικόνιση ανά κράτος της εμβέλειας των βαλλιστικών πυραύλων που μπορούν να πλήξουν οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη, σε ψηφιακή υδρόγειο. Αφού μελέτησαν όλα τα δεδομένα, έχοντας ως βάση τις επίσημες ανακοινώσεις και αναφορές των διεθνών υπηρεσιών, προέκυψε πως μόλις πέντε κράτη διαθέτουν πυραυλική εμβέλεια ικανή να καλύψει όλον τον πλανήτη, με τη Βόρεια Κορέα να μένει εκτός.


Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα και αναδείχθηκαν από τα κορυφαία αμερικανικά ΜΜΕ, οι πέντε χώρες που μπορούν να «απειλήσουν» με πυραύλους κάθε γωνιά του πλανήτη, είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ρωσία, η Κίνα, η Βρετανία και η Γαλλία.
Η Βόρεια Κορέα, που συχνά αναφέρεται ως «παγκόσμια απειλή», δεν συμπεριλαμβάνεται στην πεντάδα, ωστόσο η πολεμική της βιομηχανία έχει παρουσιάσει μία εκπληκτική πρόοδο στην εξέλιξη του βαλλιστικού της προγράμματος. Έτσι το καθεστώς του Κιμ Γιουνγκ Ουν μπορεί να πλήξει φυσικά τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και άλλα μέρη του πλανήτη, εκτός τη Νότια Αμερική και περιοχές του Νότιου Πόλου.
Ακόμα επτά κράτη έχουν αναπτύξει πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων για την άμυνά τους, με περιορισμένη εμβέλεια.
Στη λίστα των επτά κρατών με περιορισμένη πυραυλική εμβέλεια κρούσης, περιλαμβάνονται:

– Το Ισραήλ
– Η Ινδία
– Η Σαουδική Αραβία
– Το Ιράν
– Το Πακιστάν
– Η Νότια Κορέα
– Η Ταϊβάν

Απίστευτες εικόνες στα Γιάννενα: Τι βρήκαν οι Αστυνομικοί σε σάκο δίπλα στη λίμνη

Απίστευτες εικόνες στα Γιάννενα: 

Τι βρήκαν οι Αστυνομικοί σε σάκο δίπλα στη λίμνη (pics)


Μπροστά σε ένα απίστευτο θέαμα βρέθηκαν αστυνομικοί της Ασφάλειας Ιωαννίνων, όταν άνοιξαν ταξιδιωτικό σάκο στην
Ντραμπάτοβα Αμφιθέας, δίπλα στην λίμνη Ιωαννίνων, σήμερα το πρωί, αστυνομικοί της Ασφάλειας Ιωαννίνων.

Κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών και στοιχείων, οι αστυνομικοί εντόπισαν τον σάκο, ο οποίος ήταν κρυμμένος, ανάμεσα σε καλαμιές, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη ατόμων που σχετίζονται με την υπόθεση, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.




Μέσα στον ταξιδιωτικό σάκο βρέθηκαν 11 περίστροφα, 4 πυροβόλα όπλα χειρός μονής βολής, εμπροσθογεμές όπλο χειρός, δίκαννο με εξωτερικές σφύρες, ένα δίκαννο όπλο χειρός λειόκαννο με εξωτερικές σφύρες, 2 εμπροσθογεμή τρίκαννα όπλα χειρός μαύρης πυρίτιδας, εμπροσθογεμές εξάκαννο όπλο χειρός μαύρης πυρίτιδας, εμπροσθογεμές δίκαννο όπλο χειρός μαύρης πυρίτιδας, εμπροσθογεμές δίκαννο τύπου πιστόλας με εξωτερικές σφύρες, 3 σπαθιά, 9 ξιφολόγχες πολεμικών τυφεκίων, 4 θήκες ξιφολογχών, 2 ξιφίδια και 2 ματσέτες.


Τα όπλα που κατασχέθηκαν, θα αποσταλούν στην Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος, για περαιτέρω εργαστηριακή εξέταση. Προανάκριση ενεργείται από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.             http://www.oparlapipas.gr/

                              



Γιατί «σέρνεται« το WiFi – Τι επηρεάζει τη σύνδεση

Γιατί «σέρνεται« το WiFi – 

Τι επηρεάζει τη σύνδεση

Σας έχει τύχει σε ένα σημείο στο σπίτι να έχετε WiFi «καμπάνα», και δύο μέτρα πιο πέρα η σύνδεση να είναι περιορισμένη;


Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα WiFi.

Μεταλλικές επιφάνειες και έπιπλα

Το μέταλλο είναι αγωγός, κάτι το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι απορροφά ηλεκτρική ενέργεια.Εφόσον το WiFi σας εκπέμπει ηλεκτρομαγνητικά κύματα, οποιαδήποτε μεταλλική επιφάνεια ή αντικείμενο στο σπίτι σας θα αποτρέψει την εξάπλωση των κυμάτων. Εάν θέλετε η σύνδεση στο Internet να λειτουργεί χωρίς προβλήματα, είναι απαραίτητο να τοποθετήσετε το δρομολογητή μακριά από μέταλλο.

Τοίχος από τούβλα ή πέτρα

Υπάρχουν ορισμένοι τύποι τοίχων που μπορούν να εμποδίσουν το σήμα του wifi Μεταξύ των πιο συνηθισμένων υλικών που εμποδίζουν τη σύνδεση είναι το μάρμαρο, το τσιμέντο, ο σοβάς και το τούβλο. Γι’ αυτό άλλωστε και στα διώροφα σπίτια, συνήθως ο ένας όροφος δεν έχει τόσο καλό ίντερνετ. Για να το διορθώσετε, τοποθετήστε το ρούτερ σε ανοικτό χώρο και μακριά από τους τοίχους.

Η απόσταση από το router

Οι περισσότεροι από εμάς δεν δίνουμε μεγάλη σημασία στο που έχουμε το ρούτερ. Αρκεί να είναι κοντά στην πρίζα του τηλεφώνου, και ιδανικά να μην πολυφαίνεται.Όμως, όσο πιο μακριά είναι ο υπολογιστής, το κινητό ή το tablet από το ρούτερ, η ισχύς του WiFi μειώνεται.

Καθρέπτες

Το υλικό που μας επιτρέπει να δούμε την αντανάκλασή μας αντανακλά επίσης το σήμα που απελευθερώνεται από το ρούτερ. Αυτό το αντικείμενο λειτουργεί σαν ασπίδα, καθιστώντας τη σύνδεση στο Internet χαμηλή.

Ψυγεία και πλυντήρια ρούχων

Κατά γενικό κανόνα, οι ηλεκτρικές συσκευές που διαθέτουν σωλήνες που μέσα κυκλοφορεί νερό δεν «τα πάνε πολύ καλά» με το WiFi. Το νερό μπορεί να διατηρήσει μέρος της ενέργειας από τα ασύρματα κύματα, το οποίο επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της σύνδεσης στο διαδίκτυο.
https://www.pentapostagma.gr/

Ποια τρόφιμα έχουν «κρυμμένο» αλάτι

Ποια τρόφιμα έχουν «κρυμμένο» αλάτι

Το αλάτι, πλέον, χρησιμοποιείται ως συντηρητικό σε πολλά τρόφιμα. Αυτός είναι και ο λόγος που το αλάτι από τα επεξεργασμένα τρόφιμα καταλαμβάνει τόσο μεγάλο ποσοστό από την συνολική πρόσληψη άλατος


Μια συχνή διατροφική συμβουλή που ακούμε είναι να μειώσουμε το αλάτι. Τι εννοούμε, όμως, με αυτό; Το πρώτο πράγμα που καταλαβαίνουμε είναι να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε την αλατιέρα και να αποφεύγουμε τα αλατισμένα τρόφιμα, όπως είναι για παράδειγμα οι αλατισμένοι ξηροί καρποί. Είναι, όμως, αυτό αρκετό για να μειώσουμε το αλάτι που προσλαμβάνουμε από τη διατροφή μας;
Πρακτικά δεν υπάρχει καμία τροφή που να μην περιέχει από μόνη της αλάτι. Άρα εκτός από το αλάτι που προσθέτουμε εμείς οι ίδιοι, χρειάζεται να συνυπολογίσουμε το αλάτι που προσλαμβάνουμε από φυσικές πηγές, αλλά και το αλάτι που κρύβεται σε επεξεργασμένα τρόφιμα. Η σύσταση για τη μείωση της πρόσληψης αλατιού θα μπορούσε να μεταφραστεί σε 6 γρ. αλατιού ή 1 κουταλάκι του γλυκού ημερησίως. Όμως, το αλάτι που προσλαμβάνουμε καθημερινά είναι τουλάχιστον 1,5 με 2 κουταλάκια του γλυκού και μπορεί να ξεφεύγει αρκετά ανάλογα με τις διατροφικές συνήθειες του κάθε ατόμου.γευστικούς μας κάλυκες.

Που κρύβεται το αλάτι;
Είναι σαφές πως για να μειώσει κάποιος το αλάτι που προσλαμβάνει χρειάζεται να αποφεύγει τροφές που περιέχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε αλάτι. Παρακάτω φαίνονται ορισμένες από αυτές τις τροφές ανά κατηγορία τροφίμου.
Λαχανικά
Τουρσιά, κονσερβοποιημένα, κατεψυγμένα, έτοιμοι χυμοί, σάλτσες, σούπες, κύβοι με ζωμό λαχανικών
Κρέας
Κονσερβοποιημένα, παστά ή καπνιστά, αλλαντικά, λουκάνικα, κύβοι με ζωμό κρέατος
Ψάρια – θαλασσινά
Παστά, σαρδέλες κονσέρβας, γαρίδες
Γαλακτοκομικά
Σκληρά τυριά(παρμεζάνα, cheddar), φέτα, κρέμες τυριών, βούτυρο
Αμυλούχα
Ψωμί, φρυγανιές
Άλλα
Προ μαγειρεμένα ή έτοιμα φαγητά, τσιπς, πίτσα, σφολιατοειδή (ειδικά κατεψυγμένα), dressing(ειδικά σος σόγιας ή μπάρμπεκιου), αλατισμένοι ξηροί καρποί, αλατισμένες ελιές
Υπάρχει ένα παράδοξο, όμως, που χρειάζεται να δώσουμε έμφαση. Πολλές τροφές μπορεί να αντιλαμβανόμαστε ότι περιέχουν αλάτι, εξαιτίας της αλμυρής γεύσης που μας προσδίδουν. Υπάρχουν, όμως, και τρόφιμα που προσδίδουν κυρίως γλυκιά γεύση αλλά στη σύστασή τους περιέχουν αρκετό αλάτι. Ορισμένα από αυτά είναι τα εξής: σοκολάτα, κρουασάν, κέικ, ντόνατ
Δώστε γεύση χωρίς αλάτι
Όσον αφορά το αλάτι που προσθέτουμε εμείς στο φαγητό υπάρχουν τρόποι να το μειώσουμε, χωρίς να επηρεάσουμε σε μεγάλο βαθμό το γευστικό αποτέλεσμα. Μερικοί από αυτούς είναι οι εξής:
Βάλτε περισσότερο πιπέρι απ’ ότι αλάτι στο φαγητό. Μια αναλογία 2/1 θα αναδείξει τη νοστιμιά του φαγητού σας, χωρίς να καταλάβετε ότι έχει αφαιρεθεί ποσότητα αλατιού
Χρησιμοποιήστε φυσικό μεταλλικό αλάτι ή άνθος άλατος (αφρίνα) τα οποία είναι εξαιρετικά εύγευστα και θα μπορέσετε με μικρότερη ποσότητα να πετύχετε το ίδιο γευστικό αποτέλεσμα
Μαρινάρετε το κρέας. Υπάρχουν συνταγές για να φτιάξετε μια ωραία μαρινάδα, η οποία δεν θα περιέχει αλάτι.
Πριν ψήσετε το ψάρι προσθέστε χοντρό αλάτι στην επιφάνειά του. Μόλις ψηθεί αφαιρέστε την πέτσα του ψαριού που έχει όλο το ορατό αλάτι που προσθέσατε. Μπορείτε ακόμα να βάλετε λίγο ελαιόλαδο, μυρωδικά και φέτες ντομάτας ή λεμονιού κατά τη διάρκεια του ψησίματος και τελικά να το σερβίρετε με λίγο λαδολέμονο.
Στις σαλάτες μπορείτε να προσθέσετε λάδι, λεμόνι, βαλσάμικο ξύδι ή και ένα πορτοκάλι για να δώσετε γεύση.
Διατηρήστε τη φέτα σε νερό και όχι σε άλμη
Φτιάξτε τα δικά σας ψωμάκια χωρίς να προσθέσετε αλάτι, σε ατομικές μερίδες ώστε να μπορείτε να τα διατηρήσετε στην κατάψυξη
Χρησιμοποιήστε μυρωδικά και μπαχαρικά για να ενισχύσετε τη γεύση του κάθε φαγητού.
https://www.pentapostagma.gr/

Οι «Τίγρεις» της 335Μ στη «Blue Flag» στο Ισραήλ (βίντεο)

Οι «Τίγρεις» της 335Μ στη «Blue Flag» 

στο Ισραήλ (βίντεο)

Ξεκίνησε από χθες 3 Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου η άσκηση «Blue Flag» που διεξάγεται στην αεροπορική βάση «Ovda» στο νότιο Ισραήλ.

Είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής άσκηση «5ης Γενιάς», όπως την αποκαλούν στο Ισραήλ, που γίνεται στη χώρα και θα συμμετέχουν αεροσκάφη F-35. Στην άσκηση θα συμμετέχουν πάνω από 1000 άτομα προσωπικό, ενώ ανάμεσα στις χώρες που παίρνουν μέρος είναι η Γερμανία, η Ιταλία, οι ΗΠΑ και φυσικά η Ελλάδα.
Από την πλευρά της Ελλάδας συμμετέχουν για ακόμα μία φορά οι «Τίγρεις» της 335 Μοίρας με F-16 Block 52 Advance, ενώ το Ισραήλ θα συμμετάσχει με F-16 και F-35, η Ιταλία με F-35 και Eurofighter, η Γερμανία με Eurofighter και οι ΗΠΑ με F-16.
Στόχος της «Blue Flag», που διοργανώνεται από το Ισραήλ κάθε δύο χρόνια από το 2013, είναι να εκτελεστούν αποστολές Σύνθετων Αεροπορικών Επιχειρήσεων και σε ημερήσιες και νυχτερινές αποστολές προστασίας περιοχών.
Δείτε βίντεο για τη Blue Flag 2019:




https://www.pentapostagma.gr/

Η ομορφιά μιας γυναίκας βρίσκεται στην ψυχή της

Η ομορφιά μιας γυναίκας βρίσκεται στην ψυχή της


Δημοσιεύτηκε από τον/την gynaikaeimai στις 
Βάφεσαι, πουδράρεσαι, φοράς όμορφα και πολυτελή ενδύματα. Καλά κάνεις εδώ που τα λέμε, ευτυχώς ή δυστυχώς, στην εποχή μας μετράει η εμφάνιση. Στις ημέρες μας, η εξωτερική εμφάνιση σου ανοίγει πόρτες και σε πολλούς ανθρώπους σε καταστεί συμπαθή και ελκυστικό.
Είναι ωραίο η γυναίκα να περιποιείται τον εαυτό της, αδιαμφισβήτητα. Όμως, περιποιείσαι με τον ίδιο τρόπο την ψυχή σου; Πόσο επιθυμείς και εκείνη να είναι όμορφη; Είσαι σίγουρη πως τα ακριβά αρώματα και οι πούδρες, καλύπτουν το κενό της ψυχής σου; Ξέρεις, εκείνες τις ώρες που αποκόβεσαι από το πλήθος και μένεις τελείως μόνη με τον εαυτό σου. Εκείνες τις ώρες που δεν αισθάνεσαι να πέφτουν επάνω σου τα βλέμματα θαυμασμού των άλλων για να καλύψεις τα δικά σου εσωτερικά κενά. Εκείνες τις ώρες, πόσο ευτυχισμένη είσαι από αυτή την ομορφιά;
Η ομορφιά η σωματική, χάνεται με τα χρόνια που περνούν. Ξεθωριάζει και παλιώνει, καθώς το πέρασμα του χρόνου αλλοιώνει τη φυσικότητα και νεανικότητα του σώματος. Γιατί η πραγματική ομορφιά βρίσκεται μέσα μας και αντανακλάται στο πρόσωπό μας, με το ζεστό μας χαμόγελο και την καλή μας διάθεση. Η ομορφιά μίας γυναίκας βρίσκεται πρωτίστως, στην ψυχή της. Γιατί εκεί, δεν παλιώνει και δεν ξεθωριάζει ποτέ. Η όμορφη στην ψυχή της γυναίκα, πάντοτε θα θεωρείται η πιο ποθητή και η πιο θελκτική.
Μην αφήνεις ποτέ την ψυχή σου αφρόντιστη, πάντοτε να ενδιαφέρεσαι για την ομορφιά της, πρωτίστως για αυτή. Διότι αυτή δεν παλιώνει ποτέ..
 Μαρία Σκαμπαρδώνη – Δημοσιογράφος
https://gynaikaeimai.com/

ΤΟΥΡΚΟΛΕΞΙΛΟΓΙΚΑ

Τουρκολεξιλογικά


Posted by sarant στο 4 Νοέμβριος, 2019

Tο άρθρο που θα διαβάσετε σήμερα δημοσιεύτηκε χτες, πρώτη Κυριακή του μήνα, στην κυριακάτικη Αυγή στη μηνιαία στήλη μου «Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία».
Για ένα τόσο εκτενές θέμα θα μπορούσε να γραφτεί άρθρο δεκαπλάσιας έκτασης, η εφημερίδα όμως έχει περιορισμούς χώρου. Στην εδώ αναδημοσίευση αντιστάθηκα στον πειρασμό να προσθέσω υλικό, επειδή μου φάνηκε πως θα κατάστρεφα την ισορροπία του κειμένου. Πρόσθεσα πάντως την εικόνα κι ένα λεξιλογικό λινκ -αλλά είμαι βέβαιος ότι στα σχόλιά σας θα αναφέρετε πολλά αξιόλογα προσθετέα.
Τουρκολεξιλογικά
Τον μήνα που μας πέρασε “η γείτων”, όπως συχνά αποκαλείται στον Τύπο η Τουρκία, βρέθηκε στο προσκήνιο της διεθνούς επικαιρότητας, οπότε δεν είναι περίεργο που θα της αφιερώσουμε το σημερινό μας άρθρο. Για τις κινήσεις όμως του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο πολύπλοκο παιχνίδι, άλλοτε σκάκι κι άλλοτε πόκερ, που παίζεται στη Συρία θα έχετε διαβάσει σε άλλες στήλες της Αυγής. Εμείς εδώ, ως γνωστόν, λεξιλογούμε.
Το εθνωνύμιο Τούρκοι είναι άγνωστης ετυμολογίας αν και φυσικά υπάρχουν πολλές εκδοχές για την προέλευσή του. Πιθανές αναφορές υπάρχουν σε ρωμαϊκές πηγές και πιο σίγουρες σε κινεζικές πηγές από τον 5ο αιώνα μ.Χ. Στα ελληνικά, ο αστρολόγος Πάλχος που έζησε μάλλον τον 5ο-6ο αιώνα είναι ο πρώτος που μνημονεύει τους Τούρκους στο έργο του, ενώ τον 6ο αι. υπάρχουν αρκετές αναφορές σε βυζαντινούς συγγραφείς και κυρίως στον ιστορικό Μένανδρο Προτέκτορα, που διηγείται αναλυτικά την πρώτη πρεσβεία Τούρκων (ήταν οι λεγόμενοι Γαλάζιοι Τούρκοι) προς τον Ιουστίνο Β’ και την επίσκεψη του Ζημάρχου στον χαγάνο των Τούρκων, που λεγόταν Σιζάβουλος. Χάρη στις επαφές αυτές εδραιώθηκε ο δρόμος του μεταξιού από την Κίνα στην Πόλη.
Στους επόμενους αιώνες οι Τούρκοι ήρθαν πιο κοντά στα μέρη μας και σιγά-σιγά άρχισαν να αποσπούν εδάφη από τη βυζαντινή αυτοκρατορία. Αν και το 1453 η πάλαι ποτέ βασιλεύουσα ελάχιστα εδάφη έλεγχε πλέον, αυτή η χρονολογία έχει μείνει ως ορόσημο παρόλο που άλλα γεγονότα (όπως η μάχη του Μαντζικέρτ το 1071 ή η άλωση του 1204) ίσως βάρυναν περισσότερο στην πλάστιγγα. Πάντως, η περίοδος που επικράτησε να λέγεται Τουρκοκρατία και που διάρκεσε, συμβολικά, τετρακόσια χρόνια (αμφιβάλλω αν υπήρξε κάποια περιοχή της σημερινής Ελλάδας που να έμεινε ακριβώς ή περίπου 400 χρόνια υπό τουρκικό έλεγχο) θεωρούμε ότι άφησε ανεξίτηλη σφραγίδα -και συνήθως όλα τα στραβά κι ανάποδα της σημερινής Ελλάδας τα χρεώνουμε σ’ αυτήν.
Πάντως, η τουρκοκρατία μπόλιασε τη γλώσσα μας με άφθονα τουρκικά δάνεια· υπολογίζονται σε αρκετές εκατοντάδες οι λέξεις της ελληνικής που είναι δάνειες από τα τουρκικά (σε πολλές περιπτώσεις, βέβαια, η απώτερη αρχή είναι τα αραβικά ή τα περσικά), μαζί και ορισμένα προθήματα και επιθήματα που παράγουν νέες ελληνικές λέξεις, όπως καρα- (καρατσεκάρω), -τζής (αεριτζής), -λίκι (δημοσιοϋπαλληλίκι).
Κάποιοι λόγιοι είχαν θέσει ως εθνικό καθήκον “να ξετουρκέψουμε τη γλώσσα μας” αλλά αυτά τα πράγματα δεν γίνονται με φιρμάνια ούτε με φετφάδες, παρά με τη φυσική εξέλιξη, η οποία άλλωστε λειτουργεί: διότι αν υπολογίσουμε τις μισοξεχασμένες ή τις ιδιωματικές λέξεις, καθώς και τις παρωχημένες, που αναφέρονται σε πράγματα της οθωμανικής περιόδου, θα δούμε πως η τουρκογενής φλέβα της ελληνικής φτάνει τις 5.000 λέξεις, από τις οποίες όμως, όπως είπαμε, μόνο μερικές εκατοντάδες είναι ζωντανές σε γενική χρήση. [Εδώ άρθρο του ιστολογίου με χίλιες και μία λέξεις τουρκικής προέλευσης, από τις πολύ κοινές έως τις όχι πολύ σπάνιες].
Ταυτόχρονα, το ίδιο το εθνωνύμιο Τούρκος έδωσε πολλές σύνθετες λέξεις όπως τουρκόγυφτος, τουρκομερίτης και τουρκόσπορος (έτσι έλεγε μειωτικά τους πρόσφυγες η ελληνική δεξιά, διαχρονικά αντιπροσφυγική), τουρκοπατημένος και τουρκόφιλος αλλά και τουρκοφάγος· και τουρκομπαρόκ, όπως επικράτησε να ονομάζεται κάθε τι κακόγουστο. Κι εδώ έχουν ξεχαστεί πολλές ακόμα λέξεις, όπως η παπαδιαμαντική βρισιά “τουρκανάκατος”.
Υπάρχει και μια λέξη που την οφείλουμε στη γείτονα χώρα και… δεν το ξέρουμε: το χρώμα τιρκουάζ και ο ημιπολύτιμος λίθος με το ίδιο γαλάζιο χρώμα. Εμείς πήραμε τη λέξη από τα γαλλικά, όπου ο λίθος ονομαζόταν pierre turquoise, τουρκικός λίθος, επειδή εισαγόταν από την Οθωμανική αυτοκρατορία. Για τον ίδιο λόγο στα αγγλικά η γαλοπούλα λέγεται turkey, παρότι είναι πουλί του Νέου Κόσμου, επειδή turkey hen είχε ονομαστεί η φραγκόκοτα, που ερχόταν από τη Βόρεια Αφρική, τότε υπό οθωμανικό έλεγχο.
Και η φρασεολογία μας έχει ίχνη της μακροχρόνιας αλληλεπίδρασης με τους Τούρκους. Έγινε Τούρκος λέμε όταν κάποιος θυμώσει πολύ, αγριέψει -υποτίθεται πως οι Τούρκοι ήταν βίαιοι και δεν έλεγχαν την οργή τους. Αλλά και το φαγητό ή το ποτό με πολύ αψιά γεύση το λέγανε Τούρκο, π.χ. το ξίδι αυτό είναι Τούρκος. Βάστα Τούρκο να γεμίσω, λέμε όταν κάποιος ή κάτι καθυστερεί ενώ η περίσταση απαιτεί γρηγοράδα. Σαράντα χρόνια τούρκικα, λέμε για να δηλώσουμε πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Μια ξεχασμένη, μανιάτικη φράση που τη βρίσκω γουστόζικη είναι η “Ετούρκεψε ο σουλτάνος;” που τη λέγανε σε όποιον έλεγε κάτι αυτονόητο -σαν τις αρκούδες στο δάσος. Ο τούρκικος καφές έγινε ελληνικός ιδίως μετά το 1974, ενώ οι τούρκικες τουαλέτες έχουν περιοριστεί πια, ακόμα και στον στρατό.
Σύμφωνα με τον θρύλο, όταν ξεσηκώνονταν οι υπόδουλοι Έλληνες (συνήθως με επικεφαλής τον μαρμαρωμένο βασιλιά) θα έδιωχναν τους Τούρκους “πέρα από την Κόκκινη Μηλιά”, την οποία ο Νικόλαος Πολίτης τοποθέτησε στο βυζαντινό Μονοδένδριον, στα περσικά σύνορα. Οι θρύλοι σπάνια επιβεβαιώνονται, το ίδιο και οι εθνικιστικές ονειρώξεις για επικείμενη διάλυση της Τουρκίας. Θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τους γείτονες.
https://sarantakos.wordpress.com/

Σύντομη ξενάγηση στο περιεχόμενο του Μουσείου για τη δράση των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΔΣΕ (ΦΩΤΟ)

Σύντομη ξενάγηση στο περιεχόμενο του Μουσείου για τη δράση των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΔΣΕ (ΦΩΤΟ)

Ένα Μουσείο αντάξιο της προσφοράς ανταρτών - μαχητών και κατοίκων της ευρύτερης περιοχής -από το Βίτσι έως τις Πρέσπες- στους λαϊκούς αγώνες της δεκαετίας 1940 - 1950, είναι αυτό που εγκαινιάστηκε από την ΚΕ του ΚΚΕ την Κυριακή 3 Νοέμβρη στο χωριό Καλλιθέα των Πρεσπών
Η επιλογή του χωριού βασίστηκε στο γεγονός ότι σ' αυτό το τμήμα της περιοχής, τόσο στη διάρκεια της τριπλής κατοχής (ιταλικής - γερμανικής - βουλγαρικής), όσο και στην ένοπλη ταξική αναμέτρηση 1946 - 1949, αναπτύχθηκαν σημαντικές δυνάμεις του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ αρχικά και του ΔΣΕ αργότερα, ενώ ήταν ιδιαίτερα σημαντική η βοήθεια των κατοίκων στα ένοπλα λαϊκά τμήματα.
Στη διάρκεια της τριπλής κατοχής, οι δυνάμεις του ΕΛΑΣ διατήρησαν ελεύθερα σημαντικά τμήματα της περιοχής, ενώ ξεχωριστή ήταν η δράση της Εθνικής Αλληλεγγύης και των Λαϊκών Συμβουλίων. Αυτήν την περίοδο, ο ΕΛΑΣ, παράλληλα με τη δράση του ενάντια στους κατακτητές, έπαιξε κεντρικό και μοναδικό ρόλο στο χτύπημα διάφορων αυτονομιστικών κινήσεων, κόντρα στις επιδιώξεις των Άγγλων που καλλιεργούσαν το διχασμό του ντόπιου πληθυσμού.
Στην περίοδο δράσης του ΔΣΕ, πάνω απ' το χωριό Καλλιθέα υπήρχαν εργαστήρια ιματισμού, δίπλα στο χωριό Καρυές οι αποθήκες. Στο Λευκώνα ήταν τα έμπεδα. Στο Πλατύ και τον Λαιμό αναπτύσσονταν η ΣΑΓΑ, στον Αγ. Γερμανό η τροφοδοσία, πιο πέρα στην Οξυά και τη Μικρολίμνη ήταν τα εργαστήρια και η Σχολή Πυροβολικού. Τα υπόλοιπα χωριά, όπως το Ανταρτικό, η Σφήκα, η Κρυσταλλοπηγή, η Δασερή, το Αγκαθωτό, η Πύλη, ο Πυξός, αλλά και τα χωριά των Κορεστείων είχαν τη συμβολή τους στην τροφοδοσία, ενώ στο Βροντερό ήταν το μεγάλο νοσοκομείο, σε σύνδεση με τα νοσοκομεία στο Περβάλ και το Τίρνοβο.
1 / 4
Για την κατασκευή του Μουσείου για τη δράση των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ και ΔΣΕ συνέβαλε ο δήμαρχος Πρεσπών Παναγιώτης Πασχαλίδης, με τη σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου Πρεσπών και της τοπικής ενότητας του χωριού Καλλιθέα. Στη συνέχεια και για δύο περίπου μήνες, αρκετοί σύντροφοι με κόκκινα μεροκάματα συνέβαλαν αποφασιστικά στην ολική επιδιόρθωση ενός κλειστού από χρόνια σχολικού κτιρίου, ώστε αυτό να γίνει τελικά επισκέψιμος χώρος, στον οποίο και θα στεγάζεται από την Κυριακή το Μουσείο ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΔΣΕ.
Με την είσοδό του στο Μουσείο, ο επισκέπτης μαθαίνει για την ευρύτερη περιοχή Φλώρινας - Καστοριάς, για τα χωριά, τα βουνά και τις κοιλάδες που, με όρια το Βίτσι και τις Πρέσπες, έχουν τη δική τους ξεχωριστή Ιστορία και προσφορά στους αγώνες του λαού μας σ' όλες τις φάσεις της σύγχρονης ιστορικής περιόδου. Στο σχετικό κείμενο της ΟΠ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνεται ότι η περιοχή είναι ένα ιστορικό σταυροδρόμι, στο οποίο παραμένουν ανεξίτηλα τα σημάδια της δράσης όλων όσοι έζησαν και πάλεψαν εδώ. Επισημαίνεται ότι η περίοδος 1940 - 1950, στην οποία αναφέρονται τα υλικά αυτού του Μουσείου, χαρακτηρίζεται:
1. Από τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ που οργάνωσε και καθοδήγησε αναμφισβήτητα το ΚΚΕ, την ώρα που οι αστικές δυνάμεις εγκατέλειπαν το λαό, λούφαξαν ή και συνεργάστηκαν με τους κατακτητές, στη διάρκεια της τριπλής κατοχής (Ιταλική, Γερμανική, Βουλγαρική).
2. Από τη φυσική συνέχεια της λαϊκής πάλης με τον αγώνα του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας για τη λαϊκή εξουσία, μετά την απελευθέρωση, με την άμεση και πολύπλευρη συμμετοχή και στήριξη όλων των χωριών της περιοχής.
Στοιχεία αυτής της περιόδου φιλοδοξεί να αναδείξει αυτό το Μουσείο με αυθεντικά ντοκουμέντα της εποχής, οριζόμενο το ίδιο σαν ένα τοπόσημο δίπλα στα, της αντίστοιχης ιστορικής περιόδου, μνημεία που έχουν ήδη στηθεί από το ΚΚΕ σε διάφορα σημεία.
Στο χάρτη που υπάρχει στον προθάλαμο του Μουσείου καταγράφονται βασικές τοποθεσίες, με ιδιαίτερα επισημασμένα τα σημεία στάθμευσης δυνάμεων του ΔΣΕ, ενώ μορφές μαχητών υποδέχονται τον επισκέπτη.
Στην αμέσως επόμενη αίθουσα, η αφήγηση ξεκινά από την τριπλή κατοχή και συνεχίζεται με την έξοδο των ανταρτών στο βουνό. Μια ενότητα ντοκουμέντων αφορά στην απελευθέρωση, μάλιστα με σπάνιο φωτογραφικό υλικό από τη μέρα απελευθέρωσης της Φλώρινας και μία άλλη μιλά για τη λαϊκή εξουσία αυτήν την περίοδο. Ξεχωριστή αναφορά γίνεται στην ΕΠΟΝ, καθώς νεολαίοι ήταν στην πλειοψηφία τους οι αντάρτες. Ειδική αναφορά γίνεται στη βουλγαρική κατοχή και την αντιμετώπισή της από το ελληνόφωνο στοιχείο που πάλεψε ενωμένο με τους σλαβόφωνους της περιοχής.
Η τρίτη αίθουσα ξεκινά με στοιχεία για το τρομοκρατικό πογκρόμ που ξέσπασε μετά την απελευθέρωση κατά των αγωνιστών. Το κομμένο κεφάλι ενός αντάρτη σε μια φωτογραφία, κάνει αντίστιξη με τα πρόσωπα των νεολαίων που, όταν κλήθηκαν να επιλέξουν τις αλυσίδες ή τα όπλα, επέλεξαν να βγουν ένοπλοι στο βουνό. Ακολουθεί η πορεία συγκρότησης των πρώτων ένοπλων ομάδων, παρουσιάζεται ένα γράμμα των οπλισμένων χωρικών προς τους συγχωριανούς τους και άλλες στιγμές από τη συγκρότηση του ΔΣΕ.
Η αμέσως επόμενη ενότητα εισάγει τον ΔΣΕ στην περιοχή της Πρέσπας με στιγμιότυπα και κεντρικό αφιέρωμα στο καμάρι του ΔΣΕ, τη Σχολή Αξιωματικών του Γενικού Αρχηγείου. Παράλληλα, σε δύο προθήκες παρουσιάζονται σχετικά ντοκουμέντα από το Αρχείο του ΚΚΕ.
Ακολουθεί η ενότητα για τις γυναίκες, τη συμμετοχή τους στον ΔΣΕ και τη Συνδιάσκεψη της Πανελλήνιας Δημοκρατικής Ένωσης Γυναικών που έγινε στο Βίτσι. Μια άλλη ενότητα αναφέρεται στο Υγειονομικό του ΔΣΕ και σε αυτή μάλιστα παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε έκθεση φωτογραφίες από τις μέρες κατασκευής του νοσοκομείου στη Σπηλιά στο Βροντερό.
Ο κεντρικός τοίχος αυτής της αίθουσας είναι αφιερωμένος στα χωριά και τους κατοίκους. Στιγμές από τη ζωή, τα ερειπωμένα χωριά, τους συνεταιρισμούς, την αλληλεγγύη, τη βοήθεια στον ΔΣΕ. Συγκλονίζει η εικόνα του Αγκαθωτού γεμάτου ζωή, εκεί που σήμερα δεν υπάρχει πέτρα πάνω στην πέτρα, όπως το ίδιο συμβαίνει και στον Πυξό, που στην έκθεση εικονίζεται την περίοδο που είχε κοντά στους 2.000 κατοίκους.
Ο τελευταίος τοίχος αρχίζει με ένα κείμενο για το παιδοσώσιμο από τους βομβαρδισμούς και δύο ενότητες φωτογραφιών. Η μία, την περίοδο που τα παιδιά συγκεντρώνονται στα δάση για να σωθούν και η δεύτερη, όταν τα παιδιά φιλοξενούνται πλέον στις Λαϊκές Δημοκρατίες.
Μια στήλη φωτογραφικού υλικού αφορά στην επίσκεψη του Πωλ Ελυάρ στην περιοχή. Ακριβώς δίπλα απλώνεται η ενότητα για την πλατιά μορφωτική δουλειά στην περίοδο δράσης του ΔΣΕ, ενώ μία ακόμα ενότητα αναφέρεται στη σημαντική συνεισφορά των σλαβόφωνων κατοίκων της περιοχής στον ΔΣΕ.
Η τελευταία ενότητα δείχνει την έκταση της Ελεύθερης Ελλάδας και τη διασπορά των δυνάμεων του ΔΣΕ στην περιοχή.
Δύο κείμενα με βασικές εκτιμήσεις για τον ΔΣΕ και εκείνη την περίοδο πλαισιώνουν τα υλικά.
Στο χώρο υπάρχει πρόβλεψη για πρόσθεση και άλλων ταμπλό με φωτογραφικό υλικό, όσο και για προσθήκη και άλλων προθηκών με υλικά.
Για τον προγραμματισμό επισκέψεων στο Μουσείο διατίθενται δύο τηλέφωνα επικοινωνίας, του Κώστα Τερψόπουλου, προέδρου της τοπικής ενότητας Καλλιθέας του Δήμου Πρεσπών (697.2869.179) και της Μιμίκας Ναλμπαντίδου (698.5689.137), στελέχους του ΚΚΕ στην περιοχή.

Μεσσηνία: Το αρχαίο θέατρο της Θουρίας βγαίνει στο φως

Μεσσηνία: 

Το αρχαίο θέατρο της Θουρίας βγαίνει στο φως



Μεσσηνία: Το αρχαίο θέατρο της Θουρίας βγαίνει στο φως
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ STR
Στη θέση «Ελληνικά» εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους το θέατρο της αρχαίας Θουρίας, στη Μεσσηνία. Φέτος, όμως, κατά τη διάρκεια της ανασκαφικής έρευνας, που διενεργήθηκε υπό την αιγίδα της «Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας», με τη διεύθυνση της ε.τ. εφόρου Αρχαιοτήτων δρ Ξένης Αραπογιάννηαποκαλύφθηκε σημαντικό μέρος του μνημείου.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η ανασκαφή «έφερε στο φως ολόκληρη την περίμετρο της ορχήστρας του αρχαίου θεάτρου, η διάμετρος της οποίας είναι 16,30 μ. Επίσης αποκαλύφθηκε πλήρως ο αγωγός των ομβρίων που περιτρέχει την ορχήστρα καθώς και η πρώτη σειρά των εδωλίων τα οποία βρίσκονται αδιατάρακτα στη θέση τους».
18611516 copy
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STR)
Πίσω από την πρώτη σειρά των εδωλίων», συμπληρώνει το ΥΠΠΟΑ, «εμφανίστηκε το κατώτερο μέρος του κοίλου όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός πεσμένων αρχιτεκτονικών μελών από τις υπερκείμενες κερκίδες, μεταξύ των οποίων πολλά τμήματα ακέραιων εδωλίων», ενώ «στη νότια (δεξιά) πλευρά του κοίλου σώζονται συνολικά πέντε βαθμίδες των κερκίδων με μεγάλο μέρος των εδωλίων στη θέση τους».
18611518
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STR)
Σημαντική, επίσης, αποδείχθηκε και η αποκάλυψη του τμήματος της νότιας (δεξιάς) παρόδου του θεάτρου,  καθώς και του τμήματος της σκηνοθήκης, στη βόρεια εξωτερική πλευρά του θεάτρου, όπου ήλθαν στο φως τρεις παράλληλες λίθινες αύλακες για την υποδοχή των τροχών της κινητής σκηνής (αρχ. πήγμα).
18611519
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STR)
18611520
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STR)
Η συνολική έκταση του έως σήμερα ανεσκαμμένου χώρου στην οποία εκτείνονται τα ερείπια του αρχαίου θεάτρου είναι 51,25 μ. από βορρά έως νότο και 28,20 μ. από ανατολή έως δύση.
18611521
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STR)
Newsroom
https://www.cnn.gr/style

Σελήνη: 9 θρύλοι και μύθο που οι περισσότεροι δεν γνωρίζετε


Σελήνη: 9 θρύλοι και μύθο που οι περισσότεροι δεν γνωρίζετε


Σελήνη

Η σελήνη προκαλούσε πάντα δέος στον άνθρωπο. Δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς πως το φως της είναι μαγευτικό και οι άνθρωποι μέσα στους αιώνες δε σταμάτησαν να την κοιτούν και να εμπνέονται από αυτήν.

Το φεγγάρι είναι το θέμα πολλών μύθων και θρύλων σε διάφορους πολιτισμούς ακριβώς επειδή είναι ένα τόσο σημαντικό κομμάτι του ουράνιου θόλου.

Ακολουθούν κάποιοι μύθοι γύρω από αυτήν:
1. Τσανγκ’ε: 
Υπάρχει ένας ευρέως γνωστός κινέζικος μύθος για μια γυναίκα που λέγεται πως ζει στο φεγγάρι. Η βασική ιστορία του μύθου είναι ότι αυτή και ο άντρας της ήταν κάποτε αθάνατοι, που έγιναν θνητοί εξαιτίας της αλαζονικής τους συμπεριφοράς.
Θέλησαν να δημιουργήσουν μια θεραπεία προκειμένου να ξαναγίνουν αθάνατοι, αλλά η Τσανγκ’ε, στην πλεονεξία της, πήρε υπερβολική θεραπεία και κατέληξε να περιφέρεται στο φεγγάρι αιώνια.

Οι Κινέζοι ποιητές εμπνέονται εδώ και πολλούς αιώνες από την ιστορία αυτή, η οποία είναι μια από τις γενεσιουργές αιτίες του φθινοπωρινού εορτασμού του κινέζικου φεγγαριού.

2. Κουνέλι του φεγγαριού:
 Πρόκειται περί ενός ενδιαφέροντος μύθου επειδή συναντάται σε πολλές διαφορετικές κουλτούρες. Το κουνέλι του φεγγαριού (ή κουνέλι από νεφρίτη) λέγεται πως ήταν ένας από τους συντρόφους που τελικά επιτράπηκε στην Τσανγκ’ε να κρατήσει μαζί της στο φεγγάρι. Ωστόσο, είναι ένα σύμβολο που συναντάται επίσης σε μύθους στην Κορέα και στην Ιαπωνία.
3. Σελήνη/Λούνα:

 Είναι τα ονόματα της θεάς του φεγγαριού στην ελληνική και τη ρωμαϊκή μυθολογία, αντίστοιχα. Στους σχετιζόμενους μύθους, η θεά είναι σύντροφος του θεού του ηλίου. Ταξιδεύει κατά τη διάρκεια της μέρας και ξαναρχίζει το ταξίδι της τη νύχτα.

Θεωρείται γενικά ως θεά γεμάτη πάθος που έχει πολλούς εραστές, αντιπροσωπεύει τον πόθο, ο οποίος συνδέεται παραδοσιακά με το φεγγάρι.
4. Τεξιστεκάτλ (ή Τεκιζτεκάτλ): 
Δεν είναι όλες οι θεότητες της σελήνης γυναίκες. Ο Τεξιστεκάτλ είναι ένας άνδρας θεός της Αζτεκικής μυθολογίας, ο οποίος μετασχηματίστηκε σε φεγγάρι αφότου προσφέρθηκε να θυσιαστεί στην πυρά.
Κάτι που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι η σύνδεση της μυθολογίας του με άλλες, τελείως διαφορετικές κουλτούρες και πιο συγκεκριμένα με ασιατικές δοξασίες, μιας και οι Αζτέκοι θεωρούσαν πως το κουνέλι συνδέεται στενά με το φεγγάρι.
5. Άννινγκαν:

 Οι Ινουίτ (εσκιμώοι) της Αλάσκα και της Γροιλανδίας έχουν έναν αρκετά αποτρόπαιο μύθο σχετικά με το φεγγάρι. Πιστεύουν ότι ο Άννινγκαν, ο θεός του φεγγαριού, βίασε την αδερφή του, τη θεά του ήλιου.

Σα να μην έφτανε αυτό, εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να την κυνηγά για να την κάνει δική του, γι’ αυτό και την ακολουθεί κάθε μέρα στον ουρανό.
Οι αλλαγές στο σχήμα του φεγγαριού ερμηνεύονται σαν την πείνα που καταλαμβάνει βαθμιαία τον Άννινγκαν, ώσπου αυτός εξαφανίζεται για να βρει τροφή και στη συνέχεια εμφανίζεται ολόκληρος κι έτοιμος να συνεχίσει το κυνήγι.
6. Μάχου: 

Μια πολύ πιο ευχάριστη ιστορία για το φεγγάρι έρχεται από την Αφρική. Εκεί ο Μάχου είναι ένας θεός της σελήνης που είναι αιώνια ενωμένος με τη θεά του ήλιου, Λίζα. Πιστεύεται ότι οι εκλείψεις ηλίου και σελήνης είναι ουσιαστικά οι ερωτικές συνευρέσεις του ουράνιου ζευγαριού.

7. Ρόνα:
 Αυτή είναι μια ιστορία που προέρχεται από τη φυλή των Μαορί της Νέας Ζηλανδίας. Ο μύθος μιλά για μια νεαρή γυναίκα που ονομάζεται Ρόνα, η οποία δυσαρέστησε τόσο πολύ το φεγγάρι, που αυτό την τράβηξε και την πήγε μακριά.
Στο μύθο, η Ρόνα προσπάθησε να κρατηθεί από ένα δέντρο, όμως αυτό δεν άντεξε, ξεριζώθηκε και πήγε μαζί της ως το φεγγάρι. Πιστεύεται ότι το δέντρο συμβολίζει τη γονιμότητα και πως ο μύθος το συνδέει με το συμβολισμό του φεγγαριού.
8. Σεληνιακές θεές των Μάγιας:

 Οι Μάγιας έχουν διάφορες ιστορίες για διαφορετικές θεές του φεγγαριού. Μια θεά που συνδέεται συχνά με τη σελήνη είναι η ελ, η οποία πιστεύεται ότι είναι ουσιαστικά η «γιαγιά του φεγγαριού»

και αναπαριστά τη γήρανση και την απώλεια της γονιμότητας με το χρόνο. Αυτό την καθιστά σύμβολο των φάσεων της σελήνης και ειδικότερα της μείωσης του ορατού της μέρους κατά τη διάρκεια του μήνα.
9. Λυκάνθρωποι:
 Ένα από τα πλάσματα που συναντούμε πολύ συχνά σε πολλούς ευρωπαϊκούς μύθους και θρύλους. Πιστευόταν ότι η κατάρα μεταδιδόταν με το δάγκωμα και ότι ο καταραμένος μεταμορφωνόταν σε λυκόμορφα είδη με βίαιη συμπεριφορά κάθε φορά που έλαμπε στον ουρανό η πανσέληνος.

Ο θρύλος ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής το μεσαίωνα και αναβίωσε με νέα, μεγαλύτερη ένταση στις μέρες μας, όχι σαν ιστορία που λέγεται ψιθυριστά κοντά στο τζάκι τα βράδια αλλά σαν μια από τις πάμπολλες ταινίες που γυρίστηκαν (και γυρίζονται ακόμη) γύρω από το θέμα.

http://difernews.gr/

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...