Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019

Η μόδα σκοτώνει!

Η μόδα σκοτώνει!

 
Κάποτε στον κόσμο της μόδας υπήρχαν 4 σεζόν: Χειμώνας, Άνοιξη, Καλοκαίρι και Φθινόπωρο. Σήμερα η βιομηχανία της «γρήγορης μόδας» λειτουργεί με 52 σεζόν το χρόνο. Κάθε βδομάδα στα καταστήματα τύπου ZARA, H&M, Bershka, Top Shop, Mango κλπ υπάρχουν νέα ρούχα. Η βιομηχανία της «γρήγορης μόδας» είναι σχεδιασμένη με τρόπο που να μην είσαι ποτέ «στη μόδα».
Οι πολυεθνικές αυτού του κλάδου πωλούν ρούχα χαμηλής ποιότητας σε φτηνές τιμές και η κερδοφορία τους βασίζεται στην πώληση ποσότητας – και όχι ποιότητας. Από τη δεκαετία του 2000, όταν το ZARA, το H&M κ.α. άρχισαν να κυριαρχούν στην αγορά, μέχρι σήμερα, η παραγωγή ρούχων σε παγκόσμιο επίπεδο διπλασιάστηκε.
Ο μέσος Bρετανός αγοράζει σήμερα 4 φορές περισσότερα ρούχα σε σχέση με την δεκαετία του 1990 και ο μέσος Bορειοαμερικανός 5 φορές περισσότερα ρούχα σε σχέση με την δεκαετία του 1980.
Οι ρυθμοί αγοράς καινούριων ρούχων στον ανεπτυγμένο κόσμο είναι πρωτοφανείς στην ιστορία! Την ίδια στιγμή, κρατάμε τα ρούχα μας για πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα απ’ ότι παλιότερα – τα ρούχα της «γρήγορης μόδας» είναι «άλλωστε σχεδιασμένα» να χαλάνε γρήγορα.
Η υπερκατανάλωση ρούχων οδήγησε μέσα σε 14 χρόνια (2000-2014) σε διπλασιασμό των κερδών των πολυεθνικών που τα πωλούν. Και τα κέρδη είναι τεράστια… Μόνο το 2014 τα καθαρά κέρδη της ZARA ήταν 19,7 δισ. $ και της H&M 20,2 δισ. $! Η δε συνολική αξία της βιομηχανίας της «γρήγορης μόδας» ανέρχεται πλέον στα 2,4 τρις $!
Πώς καταφέρνουν όμως οι εταιρείες αυτές να παράγουν ρούχα σε τόσο χαμηλές τιμές και ποιο είναι  το πραγματικό κόστος της γρήγορης μόδας;

Ημερομίσθια 2€ την ημέρα

Το 2013 στο Μπαγκλαντές 1129 εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους και πολλοί ακόμα έμειναν μόνιμα ανάπηροι όταν το 8όροφο κτήριο Rana Plaza κατέρρευσε. Στο κτίριο αυτό στεγαζόταν, μεταξύ άλλων, βιομηχανίες ρούχων που απασχολούσαν 5.000 εργαζόμενους. Όταν κάποια μέρα στους τοίχους και στα ταβάνια εμφανίστηκαν ρωγμές, χωρίς να έχει προηγηθεί σεισμός, οι εργαζόμενοι φοβήθηκαν και άρχισαν να διαμαρτύρονται. Η τράπεζα που στεγαζόταν στο ισόγειο του κτιρίου έκλεισε άμεσα για λόγους ασφαλείας. Οι εργοδότες όμως των βιομηχανιών ρουχισμού ανάγκασαν τους εργάτες να συνεχίσουν να δουλεύουν και τους απείλησαν με παρακράτηση ενός μηνιάτικου, ακόμα και με απόλυση αν δεν συνέχιζαν τη δουλειά.
Την επόμενη μέρα το κτίριο κατέρρευσε. Μέσα βρισκόταν περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι που έφτιαχναν ρούχα για τις εταιρείες Benetton, Mango, Monsoon, Wallmart, Accessorize κ.α.  
Τα περίπου 4 εκατομμύρια εργαζόμενοι στο Μπαγκλαντές που φτιάχνουν τα μπλουζάκια των 5 ευρώ δουλεύουν έως και 20 ώρες την ημέρα, στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο σε χώρους χωρίς εξαερισμό, χωρίς ψύξη ή θέρμανση, χωρίς οποιοδήποτε μέτρο ασφαλείας ενώ η αμοιβή τους συνήθως δεν ξεπερνά τα 2-2,5 € την ημέρα. Το γεγονός ότι το Μπαγκλαντές είναι μια φτωχή χώρα δεν σημαίνει ότι τα μεροκάματα των 2€ επαρκούν για να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες μιας οικογένειας. Αντιθέτως καταδικάζουν τους εργαζόμενους να ζουν μια εξαθλιωμένη ζωή.
Οι δε προσπάθειες για χτίσιμο εργατικών συνδικάτων και διεκδίκηση δικαιωμάτων αντιμετωπίζονται από τους εργοδότες και την κυβέρνηση με απίστευτη βία. Αντίστοιχη είναι η ζωή των εργαζομένων αυτού του κλάδου (και όχι μόνο) στο Βιετνάμ, την Ινδία και την Κίνα – τις βασικές χώρες παραγωγής ρούχων και αξεσουάρ «γρήγορης μόδας».

Ο 2ος μεγαλύτερος ρυπαντής του πλανήτη

Πέρα από τα φτηνά μεροκάματα, τα κέρδη των πολυεθνικών της «γρήγορης μόδας» βασίζονται στα φτηνά υλικά και …στην ρύπανση του περιβάλλοντος. Η ποιότητα των ρούχων συνολικά είναι χαμηλή ενώ βασικό υλικό αποτελούν τα φτηνά συνθετικά νήματα και βασικά ο πολυεστέρας (polyester).
Τα εργοστάσια παραγωγής ρούχων στις φτωχές χώρες και στις χώρες μέσης ανάπτυξης δεν παίρνουν κανένα μέτρο προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς αυτό θα αύξανε το κόστος παραγωγής. Για παράδειγμα, οι βιομηχανίες της πόλης Κανπούρ στην Ινδία, όπου φτιάχνονται φτηνά δερμάτινα ρούχα και αξεσουάρ, χύνουν κάθε μέρα στο ποταμό Γάγγη 50 εκατομμύρια τόνους τοξικά απόνερα. Χιλιάδες άλλες βιομηχανίες κάνουν το ίδιο στο Γάγγη που είναι η βασική πηγή πόσιμου νερού εκατομμυρίων ανθρώπων, καθώς και πηγή άρδευσης αναρίθμητων καλλιεργειών.
Αν συνυπολογιστούν τα καυσαέρια των βιομηχανιών παραγωγής ρούχων και τα τοξικά χημικά που απορρίπτονται με διάφορους τρόπους στα ποτάμια, τις λίμνες, τη θάλασσα και το έδαφος, η βιομηχανία της «γρήγορης μόδας» είναι ο 2ος μεγαλύτερος ρυπαντής στον πλανήτη μετά τη πετρελαιοβιομηχανία.

Οι συνθετικές ίνες απειλούν τη ζωή στη θάλασσα

Στους παραπάνω ρύπους δεν συμπεριλαμβάνονται οι συνθετικές ίνες που καταλήγουν στη θάλασσα με το πλύσιμο των ρούχων και αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της πλαστικής ρύπανσης που απειλεί τη θαλάσσια ζωή.
Όταν τα συνθετικά ρούχα πλένονται στο πλυντήριο, απελευθερώνονται πλαστικές μικροΐνες οι οποίες μέσω του αποχετευτικού συστήματος καταλήγουν στη θάλασσα. Ένα πλυντήριο χωρητικότητας 5 κιλών μπορεί να απελευθερώσει από 600.000 έως και 17,7 εκατ. συνθετικές μικροΐνες σε μία μόνο πλύση. Σε βάρος, αυτό μεταφράζεται σε 0,43-1,27 γραμμάρια πλαστικού ανά πλύση.
Οι συνθετικές ή κοινώς πλαστικές ίνες βρίσκονται παντού στους ωκεανούς, συμπεριλαμβανομένου των στομαχιών και των ιστών των ψαριών και άλλων θαλάσσιων ζώων. Ένα από τα πιο δραματικά παραδείγματα αποτελούν τα ευρήματα της ομάδας του Δρ. Άλαν Τζέιμσον (Dr. Alan Jameson) ακαδημαϊκού στο πανεπιστήμιο του Νιούκασλ (Newcastle) η οποία ανακάλυψε πλαστικές ίνες στο πεπτικό σύστημα οστρακόδερμων (καβούρια κ.α.) που κατοικούν στις υποθαλάσσιες τάφρους του Ειρηνικού Ωκεανού. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και η Τάφρος των Μαριανών όπου βρίσκεται το βαθύτερο σημείο όλων των ωκεανών (ονομάζεται Challenger Deep) με τον πυθμένα να έχει απόσταση σχεδόν 11 χλμ από την επιφάνεια της θάλασσας. Το 100% των οστρακόδερμων που συλλέχθηκαν από τον πυθμένα του Challenger Deep είχαν μολυνθεί με μικροΐνες πλαστικού!!
Συχνά, το «τέλος» του ταξιδιού των συνθετικών ινών είναι το πιάτο μας και ο οργανισμός μας, καθώς μαζί με τα ψάρια που τρώμε, καταναλώνουμε και πλαστικές μικροΐνες με πολύ σοβαρές συνέπειες για την υγεία μας.[1]

Στροφή στο βαμβάκι;

Σαν απάντηση στο πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος με συνθετικές μικροΐνες πολλοί αντιπροτείνουν πλήρη στροφή σε φυσικά υλικά όπως το βαμβάκι. Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των ποικιλιών βαμβακιού που χρησιμοποιείται σήμερα στο εμπόριο είναι είτε υβριδικές είτε μεταλλαγμένες. Για να αναπτυχθούν απαιτούν πολύ μεγάλες ποσότητες αγροχημικών (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ρύπανση του εδάφους, των υπόγειων νερών και την υγεία των αγροτών) καθώς και τεράστιες ποσότητες νερού. Για να φτιαχτεί ένα καλοκαιρινό μπλουζάκι και ένα τζιν μπορεί να δαπανηθούν μέχρι και 19.000 λίτρα νερού! Οι συνέπειες στο οικοσύστημα από την υπεράντληση υδάτων είναι μια ακόμα τρομαχτική ιστορία που δεν θα επιχειρήσουμε να αναπτύξουμε στο παρόν άρθρο.

Ανακύκλωση των ρούχων;

Άλλοι προτείνουν σαν λύση την ανακύκλωση των ρούχων. Μέχρι στιγμής όμως η τεχνολογία της ανακύκλωσης ρούχων είναι πολύ ακριβή και έχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες. Τα ρούχα που αποτελούνται από μείγμα διαφορετικών υλικών (π.χ. 60% πολυεστέρας και 40% βαμβάκι) δεν μπορούν να ανακυκλωθούν γιατί δεν μπορούν να διαχωριστούν στα επιμέρους υλικά (να διαχωριστεί δηλαδή ο πολυεστέρας από το βαμβάκι).
Τα βαμβακερά ρούχα θεωρητικά μπορούν να ξαναγίνουν νήμα για να φτιαχτούν νέα ρούχα. Η ποιότητα του ανακυκλωμένου βαμβακερού νήματος όμως είναι πολύ χαμηλή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή νέων ρούχων. Αυτό που κάνουν σήμερα κάποιες βιομηχανίες για να δείξουν ότι έχουν «οικολογικές ευαισθησίες» είναι να φτιάχνουν βαμβακερά ρούχα όπου το ένα ποσοστό του νήματος (π.χ. 5-10%) προέρχεται από ανακυκλωμένο βαμβάκι.
Όσο για τα (ολο)συνθετικά ρούχα, αυτά μπορούν να ανακυκλωθούν αλλά η διαδικασία ανακύκλωσης είναι πολύ ακριβή. Επιπλέον τα συνθετικά ρούχα, όπως και το πλαστικό, δεν μπορούν να ανακυκλώνονται απεριόριστες φορές, αλλά μόνο μερικές. Η όποια «ανακύκλωση» ρούχων όπως και η επαναχρησιμοποίησή τους μπορεί λοιπόν να καθυστερήσει το να καταλήξουν τα ρούχα στις χωματερές, αλλά δεν μπορεί να το αποτρέψει – σε αντίθεση με την ανακύκλωση άλλων πραγμάτων όπως είναι το γυαλί, το αλουμίνιο κλπ που μπορούν να ανακυκλώνονται αέναα και να μην καταλήξουν ποτέ στα σκουπίδια.
Με δυο λόγια η ανακύκλωση των ρούχων, τουλάχιστον στο σημερινό τεχνολογικό επίπεδο, δεν αποτελεί απάντηση ούτε στο πρόβλημα της ρύπανσης του πλανήτη, ούτε στο πρόβλημα της εξάντλησης φυσικών πόρων για την κατασκευή όλο και περισσότερων ρούχων «λίγων χρήσεων»!
Τέλος, η βιομηχανία της γρήγορης μόδας οδηγεί πλέον σε κατάρρευση και την αγορά των μεταχειρισμένων ρούχων,όπως έδειξαν πρόσφατες έρευνες στις ΗΠΑ. Η ποιότητα των προϊόντων της «γρήγορης μόδας» είναι τόσο κακή που συνήθως δεν μπορούν να πουληθούν δεύτερη φορά, ενώ η τιμή των νέων ρούχων είναι ανταγωνιστική στην τιμή των μεταχειρισμένων! Αν με λίγα ευρώ παραπάνω μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα καινούριο μπλουζάκι σίγουρα θα το προτιμήσει από το μεταχειρισμένο.

Συλλογικός αγώνας

Η βιομηχανία της «γρήγορης μόδας» δεν ξεζουμίζει τους εργαζόμενους μόνο στις χώρες παραγωγής των ρούχων, αλλά (σε διαφορετικό βαθμό) και στις χώρες πώλησής τους. Τα μεροκάματα που πληρώνουν εταιρείες όπως η H&M και η ZARA τους υπαλλήλους τους δεν επαρκούν για μια αξιοπρεπή ζωή. «Έπρεπε να φτιάξω τα λάστιχα από το μηχανάκι και κατέληξα να τρώω για 1 βδομάδα σκέτα μακαρόνια» έλεγε πρόσφατα μια φίλη, υπάλληλος στα H&M, που για να τα βγάλει πέρα αναγκάζεται να συγκατοικεί για να μοιράζεται το νοίκι και τους λογαριασμούς.
Πολυεθνικές όπως η H&M, η ZARA, κλπ δείχνουν πώς συνδέονται τα προβλήματα των εργαζομένων από την Ασία και την Αφρική έως την Ευρώπη και την Αμερική και γιατί ο αγώνας ενάντια στους υπερπλούσιους αυτού του πλανήτη, πρέπει να είναι κοινός.
Δείχνει επίσης γιατί ο οικολογικός αγώνας, που είναι πλέον αγώνας για την επιβίωση του πλανήτη, είναι άρρηκτα δεμένος με τον αγώνα για την ανατροπή του καπιταλισμού και το χτίσιμο μιας κοινωνίας ισότητας, χωρίς εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους και, μ’ ένα ριζικά διαφορετικό και οικολογικό παραγωγικό μοντέλο.
Πηγές
https://www.huffingtonpost.com/shannon-whitehead/5-truths-the-fast-fashion_b_5690575.html
https://www.independent.co.uk/life-style/fashion/environment-costs-fast-fashion-pollution-waste-sustainability-a8139386.html
http://consciouslivingtv.com/spirit-health/whos-dying-for-fast-fashion-fighting-for-the-rights-of-garment-workers-worldwide.html
https://en.wikipedia.org/wiki/2013_Savar_building_collapse
https://www.theguardian.com/world/2012/nov/25/bangladesh-textile-factory-fire
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2011/may/08/fast-fashion-death-for-planet
https://www.plasticsoupfoundation.org/en/2017/11/millions-microfibers-wastewater-from-every-wash/.
https://www.theguardian.com/environment/2017/nov/15/plastics-found-in-stomachs-of-deepest-sea-creatures.
https://www.theguardian.com/sustainable-business/sustainable-fashion-blog/2015/feb/26/waste-recycling-textiles-fashion-industry
https://www.greenpeace.org/archive-international/Global/international/briefings/toxics/2016/Fact-Sheet-Timeout-for-fast-fashion.pdf
[1] Δείτε περισσότερα για το θέμα αυτό και την πλαστική ρύπανση συνολικά στη νέα μπροσούρα του «Ξ» που θα κυκλοφορήσει σύντομα.
http://net.xekinima.org/i-moda-skotonei/
https://anhsyxia.wordpress.com/

Ο αστεροειδής του «Θεού του Χάους» απειλεί τη Γη - Η ΝASA μελετά τι θα μπορούσε να συμβεί

Ο αστεροειδής του «Θεού του Χάους» απειλεί τη Γη - 

Η ΝASA μελετά τι θα μπορούσε να συμβεί


Ο αστεροειδής του «Θεού του Χάους» απειλεί τη Γη - Η ΝASA μελετά τι θα μπορούσε να συμβεί

Του Κώστα Μπετινάκη
Τον τελευταίο καιρό παρακολουθούμε να έχει ξεκινήσει πάλι ξέφρενη πορεία εξοπλιστικών προγραμμάτων, μετά την απόφαση των ΗΠΑ να αποσυρθούν από τη συμφωνία INF για τους πυραύλους μέσου βεληνεκούς.
Ταυτόχρονα πραγματοποίησαν και νέα δοκιμή πυραύλου μεγάλου βεληνεκούς. Το ίδιο και η Ρωσία, όπως συμπεραίνεται από το πρόσφατο δυστύχημα όπου έχασαν τη ζωή τους τέσσερις Ρώσοι πυρηνικοί επιστήμονες.
Κάποτε όμως θα πρέπει να καταλάβουν όλοι πως ο εχθρός δεν βρίσκεται στη Γη. Και να σηκώσουν το βλέμμα τους ψηλά για να διαπιστώσουν τις πραγματικές απειλές.
Ήδη η NASA έχει προειδοποιήσει για την προσεχή διέλευση ενός τεράστιου αστεροειδούς που έχει πάρει το όνομά του από τον αιγυπτιακό Θεό του Χάους και του Σκότους «Απόφις».
Ο τεράστιος διαστημικός βράχος θα περάσει από τη Γη αρκετά κοντά για να επιτρέψει σε δισεκατομμύρια ανθρώπους να παρακολουθήσουν την πτήση του.
Στην πραγματικότητα, το «μονοπάτι» πάνω στο οποίο ταξιδεύει ο αστεροειδής θα πλησιάσει τη Γη τόσο κοντά, ώστε κάποτε στη NASA είχαν εκφρασθεί φόβοι ότι ο «Apophis» θα συγκρουόταν με τον πλανήτη μας.
Ο Apophis πρόκειται να περάσει πάνω από τη Γη σε 10 χρόνια, την Παρασκευή 13 Απριλίου 2029.
Ο αστεροειδής έχει πλάτος 340 μέτρων και θα μπορούσε να εξαφανίσει σε περίπτωση σύγκρουσης ολόκληρη πόλη με το μέγεθος του Λονδίνου, προκαλώντας κρατήρα τριών μιλίων στο πέρασμά του.
Το Αστρονομικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Καρόλου υπολογίζει πως η πρόσκρουση θα ισοδυναμούσε με 65.000 πυρηνικές βόμβες της Χιροσίμα.
Ευτυχώς, αυτήν τη φορά δεν θα μοιραστούμε τη μοίρα των δεινοσαύρων, καθώς ο Apophis θα «χάσει» τη Γη περνώντας σε απόσταση που υπολογίζεται γύρω στα 19.000 μίλια, λιγότερο από το ένα δέκατο της απόστασης της Γης από τη Σελήνη.
Αν και το ανθρώπινο είδος θα μπορούσε πιθανότατα να επιβιώσει από την πρόσκρουση αυτού του τέρατος όπως ο Apophis, ο αντίκτυπος θα ήταν ανυπολόγιστος.
Το πρόβλημα με την τροχιά του Apophis συζητήθηκε πρόσφατα στο ετήσιο Συνέδριο της Πλανητικής Άμυνας της NASA, στο οποίο παρακολούθησαν επίσης την προσομοίωση αποκάλυψης κι άλλων αστεροειδών, την  τροχιά των οποίων μελετούν επιστήμονες και σχεδιαστές καταστροφών, ώστε να προετοιμάζονται οι απαντήσεις έκτακτης ανάγκης.
Ο Paul Chodas, διευθυντής του Κέντρου Μελετών Αντικειμένων της NASA (CNEOS), δήλωσε: «Ο Apophis είναι εκπρόσωπος περίπου 2.000 γνωστών επί του παρόντος δυνητικά επικίνδυνων αστεροειδών (PHAs)».
Αστεροειδείς που απειλούν να συγκρουσθούν με τη Γη.
Αστεροειδείς που απειλούν να συγκρουσθούν με τη Γη.
Μόλις το 2013 οι επιστήμονες ένιωσαν ανακούφιση και επιβεβαίωσαν ότι ο αστεροειδής θα χάσει τη Γη.
Ο Don Yeomans, διευθυντής του Γραφείου Προγράμματος Πρόληψης της NASA, δήλωσε τότε: «Έχουμε αποκλείσει ουσιαστικά την πιθανότητα επιπτώσεων στη Γη από τον Apophis».
«Το ενδεχόμενο επιπτώσεων που υπάρχει σήμερα είναι μικρότερο από ένα εκατομμύριο, πράγμα που μας κάνει να είμαστε άνετοι, λέγοντας ότι μπορούμε να αποκλείσουμε οριστικά το σενάριο καταστροφών στη Γη. Το ενδιαφέρον μας για τον αστεροειδή Apophis θα είναι ουσιαστικά επιστημονικό, το προσεχές μέλλον».
Παρ' όλα αυτά, η «πτήση του αστεροειδούς Apophis» στις 13 Απριλίου 2029 θα είναι «μόνο για τα βιβλία», εξαιτίας του πόσο στενά θα χάσει τη Γη.
Η Μαρίνα Μπρότσοβιτς, επιστήμονας ραντάρ στο Εργαστήριο Jet Propulsion της NASA στην Πασαντένα, δήλωσε: «Η στενή προσέγγιση του Apophis το 2029 θα είναι μια απίστευτη ευκαιρία για την επιστήμη. Θα παρατηρήσουμε τον αστεροειδή με όλα τα μέσα. Με ραντάρ, θα μπορούσαμε να δούμε λεπτομέρειες επιφάνειας σε μέγεθος μόνο λίγων μέτρων».
Πάντως, ο Alberto Cellino του Αστροφυσικού Παρατηρητηρίου του Τορίνο δήλωσε: «Μπορούμε να αποκλείσουμε τη σύγκρουση στην επόμενη πλησιέστερη προσέγγιση με τη Γη, αλλά στη συνέχεια η τροχιά θα αλλάξει με τρόπο που δεν είναι πλήρως προβλέψιμος από τώρα. Έτσι δεν μπορούμε να προβλέψουμε τη συμπεριφορά σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».
Επίσης, αστροφυσικοί από το Queen's University του Μπέλφαστ θεωρούν ότι πλήγματα από αστεροειδείς είναι απλώς θέμα χρόνου.
• Το 1908 ένας μικρός αστεροειδής εξερράγη πάνω από την Tunguska στη Σιβηρία και κατέστρεψε 800 τετραγωνικά μίλια.
Ποια η διαφορά από τον αστεροειδή, τον μετεωρίτη και τον κομήτη;
Ο αστεροειδής είναι ένα μικρό βραχώδες σώμα που περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο. Τα περισσότερα βρίσκονται στη ζώνη των αστεροειδών (μεταξύ του Άρη και του Δία), αλλά μπορούν να βρεθούν οπουδήποτε (συμπεριλαμβανομένης της διαδρομής που μπορεί να επιδράσει στη Γη).
Μετεωρίτης: Όταν δύο αστεροειδείς χτυπήσουν ο ένας τον άλλο, τα μικρά κομμάτια που σπάνε ονομάζονται μετεωρίτες.
Κομήτης: Όπως οι αστεροειδείς, ο κομήτης περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο. Όμως, αντί να μετασχηματίζεται κυρίως σε βράχο, ο κομήτης περιέχει πολλούς πάγους και φυσικό αέριο, δημιουργώντας καταπληκτικές ουρές πίσω του (χάρη στον εξαερισμό πάγου και σκόνης).
https://www.zougla.gr/

Τάξη επικρατεί στα Εξάρχεια!

Τάξη επικρατεί στα Εξάρχεια!

 

Σήμερα ήταν μια πραγματικά διαφορετική ημέρα στα Εξάρχεια…


Οι  εγκληματίες με τις παιδικές κούκλες έλειπαν από την Σπύρου Τρικούπη. Εκεί που ζούσαν κατατρεγμένοι από τον πόλεμο άνθρωποι τώρα έγιναν ξανά κλειστά ντουβάρια που τα φυλάνε πάνοπλοι αστυνομικοί.

Άλλωστε αυτό ήταν το κτίριο στην Σπύρου Τρικούπη 17. Μια εξαώροφη πολυκατοικία ξενοίκιαστη για χρόνια λόγω της κρίσης με την ιδιοκτήτριά της να ζει στις ΗΠΑ. Που την κατέλαβαν κάποιοι για να στεγάσουν πρόσφυγες που οι κυβερνητικές πολιτικές τους είχαν να ζουν σαν τα ζώα στις Μόριες και στα διάφορα άλλα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Για τα οποία έχουν αποφανθεί διεθνείς οργανισμοί και τα έχουν χαρακτηρίσει ως απαράδεκτα και εντελώς ακατάλληλα.

Κάλλιστα και αυτό το κτίριο όπως και το Σίτι Πλάζα και χιλιάδες άλλα άδεια κτίρια θα μπορούσαν να έχουν νοικιαστεί από το κράτος, με κονδύλια της ΕΕ και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, για να στεγαστούν άνθρωποι που έχουν υποστεί τα πάνδεινα στην προσπάθεια τους να βρουν μια καλύτερη και ασφαλέστερη ζωή.

***

Ποιο πρόβλημα λύθηκε στα Εξάρχεια με την βίαιη απομάκρυνση 86 γυναικών και παιδιών και 57 ανδρών μεταναστών; Κανένα είναι η απάντηση.

Το εμπόριο ναρκωτικών συνεχίζει να βασιλεύει στην πλατεία λίγα μέτρα από το κτίριο της Σπύρου Τρικούπη.

Οι ληστείες και οι ένοπλες συμμορίες συνεχίζουν να υπάρχουν και όλα αυτά προφανώς γίνονται με τις ευλογίες κυκλωμάτων της αστυνομίας και των πολιτικών της προϊσταμένων.

Και βέβαια συνεχίζει να υπάρχει η απέραντη βρωμιά στην πλατεία και στην γύρω περιοχή καθώς ο Δήμος αδιαφορεί επιδεικτικά για χρόνια.

Λύθηκαν μήπως τα προβλήματα των προσφύγων που είχαν καταθέσει αιτήσεις ασύλου; Σαφώς όχι καθώς χθες έμειναν στο αμφιθέατρο της Αστυνομίας στην Πέτρου Ράλλη και θα μεταφερθούν σε κάποια δομή της ενδοχώρας.

Όμως οι δομές της ενδοχώρας είναι ήδη κορεσμένες, άθλιες και στην πλειοψηφία τους μακριά από αστικούς ιστούς, καταδικάζοντας τους πρόσφυγες στην απομόνωση και την γκετοποίηση.

***

Τότε τι μένει; Η εικόνα και οι εντυπώσεις που επιμελώς έχτιζαν εδώ και χρόνια κυβερνήσεις, κατασταλτικοί μηχανισμοί και ΜΜΕ. Ότι δήθεν τα Εξάρχεια είναι άβατο και το έσπασε η πυγμή της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Έτσι τα ακροδεξιά ακροατήρια μένουν ικανοποιημένα και ο αποπροσανατολισμός από την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική είναι σε εξέλιξη.

Ο συνδικαλιστής της ΠΟΑΣΥ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων) Σ. Μπαλάσκας, λέγοντας πως «η αστυνομία… σιγά σιγά θα ρουφήξει όλα τα σκουπίδια από τα Εξάρχεια» και πως οι πρόσφυγες αποτελούν μία «σκόνη ενοχλητικού χαρακτήρα» μας έδωσε μια εικόνα για το πώς σκέφτονται οι ηγετικοί κύκλοι της αστυνομίας σχετικά με τους ανθρώπους αυτούς. Ο Μπαλάσκας όμως, στο έμεσμά του έδωσε και μια είδηση:

«όταν θα μπούμε και στις υπόλοιπες καταλήψεις που τις έχουν σκληροί ποινικοί, τις έχουν ακροαριστεροί, ακροαναρχικοί, άνθρωποι ιδιαίτεροι τότε θα έχετε πολύ δημοσιογραφικό ψωμί..».

Aυτό ουσιαστικά προαναγγέλει τις βίαιες εκκενώσεις και των υπόλοιπων καταλήψεων στην περιοχή με πρώτη αυτή της Νοταρά 26 που αποτελεί ένα από τα παλαιότερα εγχειρήματα στέγασης προσφύγων. Όσο για την ΕΔΕ που του ασκήθηκε θα έχει την τύχη χιλιάδων άλλων ΕΔΕ που στην πραγματικότητα αποτελούν φύλλα συκής της ΕΛΑΣ.

***

Τα Εξάρχεια σαν γειτονιά έχουν φυσικά προβλήματα, παραβατικότητας, εγκληματικότητας και εγκατάλειψης. Και επιπλέον, βρίσκονται στο στόχαστρο των επιχειρηματιών του real estate.

Και πρώτα από όλα οι ίδιες οι συλλογικότητες και οι φορείς που ζουν εκεί προσπαθούν με διάφορους τρόπους να τα αντιμετωπίσουν. Το πάρκο στην οδό Ναυαρίνου είναι ένα παράδειγμα του πως άνθρωποι του κινήματος μπόρεσαν και πήραν έναν χώρο πάρκινγκ και τον μεταμόρφωσαν σε υποδειγματική παιδική χαρά.

Παλιότερα είχαν μπει μπασκέτες και είχαν γίνει δενδροφυτεύσεις στην πλατεία με έξοδα των ίδιων των κατοίκων.

Έχουν γίνει δεκάδες πορείες προκειμένου να εκδιωχτούν οι έμποροι και οι συμμορίες από την πλατεία και την οδό Θεμιστοκλέους.

Όμως πάντα αυτοί μπορούσαν και ξαναγυρνούσαν σπρωγμένοι και καλυμμένοι από κυκλώματα της αστυνομίας. Διόλου τυχαία το σύνθημα της δεκαετίας του ‘80 «οι μπάτσοι πουλάνε την ηρωίνη» ξεκίνησε από τα Εξάρχεια.

***

Είναι υπόθεση του κινήματος η ενωτική και οργανωμένη πάλη για την επίλυση των προβλημάτων των Εξαρχείων. Και βέβαια η υπεράσπιση του δικαιώματος στην αξιοπρεπή στέγη για τους ντόπιους, τους πρόσφυγες και τους μετανάστες.

Ο Μπακογιάνης και η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρονται φυσικά για τα πραγματικά προβλήματα των κατοίκων των Εξαρχείων. Παριστάνουν τους τοποτηρητές του δόγματος Νόμος και Τάξη προκειμένου να διατηρήσουν τις καρέκλες τους και να εξυπηρετήσουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα που δρουν ήδη στην περιοχή.

http://net.xekinima.org/taxi-epikratei-sta-exarheia/

https://anhsyxia.wordpress.com/

Τα βαθύτερα ποτάμια ρέουν σιωπηλά

Τα βαθύτερα ποτάμια ρέουν σιωπηλά

Δημοσιεύτηκε από τον/την gynaikaeimai στις 
Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι, απ’ αυτούς τους ταπεινούς, τους σχεδόν αθόρυβους, που πετυχαίνουν τους στόχους τους σιωπηλά και χωρίς ίχνος έπαρσης. Που κάθε τι που επιτυγχάνουν, δεν γίνεται πρωτοσέλιδο, ούτε πολύχρωμο στάτους στο Facebook.«Τα βαθύτερα ποτάμια ρέουν σιωπηλά» λέει μια ιαπωνική παροιμία, συνοψίζοντας σε λίγες λέξεις, το πόσο ταπεινά κινούνται τελικά, οι πιο σπουδαίοι άνθρωποι.
Σε μια εποχή που το «φαίνεσθαι», έχει μεγαλύτερη σημασία απ’ το «είναι», σε μια εποχή που το πώς θα πλασάρεις μια πράξη, μοιάζει σημαντικότερο απ’ την ίδια την πράξη, υπάρχουν κι αυτοί οι άνθρωποι που επιλέγουν να διαφέρουν. Επιλέγουν να μιλούν λιγότερο και να σκέφτονται περισσότερο. Επιλέγουν να επικεντρώνονται στους στόχους τους κι όχι στη διαφήμιση του εαυτού τους. Επιλέγουν να σπαταλούν την ενέργειά τους στο να κάνουν κι όχι στο να δείχνουν. Επιλέγουν την ουσία…
Όμορφο πράγμα να καταφέρνεις αυτά που θέλεις. Όμορφο πράγμα να κάνεις τα ζητούμενά σου, πράξη. Όμορφο πράγμα να αποκτάς αυτό που ποθείς κι είναι ανθρώπινο να θες κάποιες φορές να μοιραστείς τη χαρά σου. Είναι ανθρώπινο κι απολύτως κατανοητό, δυστυχώς όμως υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν αναγάγει την διαφήμιση των επιτευγμάτων τους, σε σκοπό ζωής. Είναι όλοι αυτοί, που δεν διστάζουν να βροντοφωνάξουν την κάθε μικρή τους νίκη και συνήθως με μία (ή περισσότερες) δόσεις υπερβολής.
Αλήθεια όμως, γιατί κάποιοι έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη τον θαυμασμό των άλλων; Γιατί προσπαθούν με κάθε τρόπο να κερδίσουν τα βλέμματα και τις επευφημίες των υπολοίπων; Γιατί δεν τους αρκεί απλά, η χαρά που τους γεμίζει κάθε τους νίκη; Γιατί εντέλει τα «μπράβο» των υπολοίπων, μοιάζουν να έχουν μεγαλύτερη σημασία απ’ την ίδια την επιτυχία τους;
Είναι μάλλον γεγονός, πως οι περισσότεροι από μας, έχουμε πέσει έστω μια φορά στη ζωή μας στην παγίδα, του να προσπαθήσουμε να διατυμπανίσουμε κάτι που καταφέραμε. Είναι μάλλον γεγονός, πως περιμέναμε με αγωνία, τα όλο θαυμασμό βλέμματα των υπολοίπων. Είναι όμως επίσης γεγονός, πως όταν το ξανασκεφτήκαμε, συνειδητοποιήσαμε πως δεν υπήρχε απολύτως κανένας λόγος να το κάνουμε αυτό. Δεν υπήρχε λόγος, γιατί στο τέλος, η αναμονή για τα «συγχαρητήρια» και κάποια απ’ τα βλέμματα ζήλιας που ίσως μας έριξαν, μετρίασαν κατά πολύ τον αρχικό μας ενθουσιασμό.
«Τα βαθύτερα ποτάμια ρέουν σιωπηλά» λέει μια ιαπωνική παροιμία και όσο μεγαλώνουμε, τόσο περισσότερο συνειδητοποιούμε πως ότι καταφέρνουμε, δεν είναι παντιέρα που θα έπρεπε να σηκώνουμε για να μας θαυμάσουν, αλλά αόρατα παράσημα, λιθαράκια που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε για την εσωτερική μας άνοδο. Μια άνοδο που αφορά μόνο εμάς κι όχι όσους μας περιτριγυρίζουν. Δεν είναι μόνο επειδή Η ευτυχία δεν είναι πάντα μεταδοτική, αλλά κυρίως γιατί όσο καυχιόμαστε για κάποιο μας επίτευγμα, μειώνουμε τη μαγεία και την θετική ενέργεια που μας γεμίζει η ίδια η κατάκτηση του στόχου.
Όμορφο πράγμα να καταφέρνεις αυτά που θέλεις. Όμορφο πράγμα να κάνεις τα ζητούμενά σου, πράξη. Όμορφο πράγμα να αποκτάς αυτό που ποθείς κι είναι ανθρώπινο να θες κάποιες φορές να μοιραστείς τη χαρά σου. Είναι ανθρώπινο κι απολύτως κατανοητό, θα πρέπει όμως να προσέχουμε μήπως αυτό σ’ αυτό το μοίρασμα, ξοδέψουμε περισσότερη ενέργεια απ’ όση το ίδιο το επίτευγμα μας δώσει και τελικά καταλήξει αυτή η ιστορία με αρνητικό πρόσημο. 
Της Κικής Γιοβανοπούλου
https://gynaikaeimai.com/

Επικίνδυνοι τοξικοί εισβολείς βρίσκονται στις ελληνικές θάλασσες (εικόνες)

Επικίνδυνοι τοξικοί εισβολείς βρίσκονται

 στις ελληνικές θάλασσες (εικόνες)

Ενα νέο, διαρκώς μεταβαλλόμενο, τοπίο επικρατεί τα τελευταία χρόνια στις ελληνικές θάλασσες: Δεκάδες ξενικά θαλάσσια είδη όχι μόνο έχουν εμφανιστεί στο Αιγαίο και την Κρήτη αλλά πλέον οι πληθυσμοί τους γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη. Την τελευταία διετία παρατηρείται σημαντικά αυξημένη, και με γεωγραφική επέκταση προς τα βόρεια, η παρουσία του εισβολέα λεονταρόψαρου ενώ η νότια Κρήτη και η Ρόδος κατακλύζονται από τα τοξικά λαγόψαρα, τα οποία πλέον αλιεύονται σε τεράστιες ποσότητες. Αρκετά από τα εισβολικά είδη που έφτασαν στη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ, είναι επικίνδυνα για τους ντόπιους πληθυσμούς αλλά και για την ανθρώπινη υγεία.
Ενα περιστατικό που σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Κρήτη επιβεβαιώνει την ανησυχία: Η Φλο, ένα σκυλάκι, ράτσας μίνι πίντσερ, γλίτωσε την τελευταία στιγμή, ύστερα από παρέμβαση κτηνιάτρου, καθώς είχε δηλητηριαστεί από κατανάλωση λαγόψαρου. «Το περιστατικό συνέβη στο Ροδάκινο Κρήτης, όταν μια οικογένεια που ψάρευε ερασιτεχνικά, έβγαλε μεταξύ άλλων και κάποια λαγόψαρα. Αναγνωρίζοντάς τα, οι άνθρωποι τα έθαψαν στην άμμο, όμως η Φλο, το σκυλάκι που είχαν μαζί τους, έσκαψε στην παραλία, τα ξέθαψε και έφαγε ένα ή δύο από αυτά.

Λαγοκεφαλος

Το σκυλί παρουσίασε υπόταση, ταχύπνοια, λιποθυμικό επεισόδιο και έντονες γαστρεντερολογικές διαταραχές, γεγονός που μάλλον το βοήθησε γιατί απέβαλε μεγάλη ποσότητα της τοξίνης», λέει στα «ΝΕΑ» ο κτηνίατρος Αρης Γερακάκης από το Κτηνιατρικό Κέντρο Θεοδωράκη- Γερακάκη, όπου περιεθάλπη η Φλο.

Πρώτη φορά

Παρά τη φτωχή βιβλιογραφία για τις επιπτώσεις της κατανάλωσης λαγόψαρου στα ζώα, ο κ. Γερακάκης του χορήγησε εδοφλεβίως ατροπίνη, ακολουθώντας το πρωτόκολλο που εφαρμόζεται και στους ανθρώπους. Αρκετές ώρες μετά, το σκυλάκι ξεπέρασε τον κίνδυνο. «Ηταν η πρώτη φορά που αντιμετώπισα αντίστοιχο περιστατικό όμως ήταν θέμα χρόνου να συμβεί εφόσον αυτό το ψάρι έχει κατακλύσει πλέον τις θάλασσές μας. Στη νότια Κρήτη μπαίνεις στο νερό και τα βλέπεις παντού», λέει ο κ. Γερακάκης. Και εξηγεί: «Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για ένα είδος αλλά για πέντε είδη της οικογένειας Tetraodontidae. Το πιο κοινό από αυτά είναι το lagocephalus sceleratus το οποίο μπορεί να φτάσει ακόμα και τα επτά κιλά. Τα είδη αυτά είναι πολύ τοξικά λόγω της ουσίας tetradotoxin η οποία υπάρχει σε πολλά μέρη του ψαριού και η οποία προκαλεί μεταξύ άλλων γαστρεντερικά συμπτώματα που συνεχίζουν με ολοκληρωτική παράλυση. Ο θάνατος λόγω ασφυξίας ή καρδιακής ανεπάρκειας μπορεί να επέλθει σε διάστημα από 20 λεπτά μέχρι και 24 ώρες μετά την κατανάλωση του ψαριού. Χρειάζεται τεράστια προσοχή γιατί δεν υπάρχει κανένα αντίδοτο και η θεραπεία είναι αποκλειστικά συμπτωματική. Ουσιαστικά είναι θέμα τύχης το να επιβιώσει κανείς ύστερα από κατανάλωση αυτής της τοξίνης…».

Σουπιοκαλάμαρο

Η απόθεση

Ο κ. Γερακάκης λέει επίσης στα «ΝΕΑ» ότι θέμα προκύπτει και για το σημείο απόθεσης των λαγοκέφαλων που αλιεύονται μαζικά στην Κρήτη καθώς συνήθως απορρίπτονται σε παραλίες ή σε κάδους απορριμμάτων όπου καταναλώνονται από αδέσποτα ζώα. «Το χειρότερο είναι ότι κάποιοι έχουν αρχίσει να διαδίδουν ότι τα τρώνε, υποστηρίζοντας ότι μπορούν να βγάλουν το δηλητήριο με αποτέλεσμα να αναπαράγεται έτσι μια επικίνδυνη φήμη. Στην Ιαπωνία, όπου το λαγόψαρο είναι εκλεκτός μεζές, εξειδικευμένοι σεφ αφαιρούν την τοξίνη από το ψάρι, όμως εκεί δεν γνωρίζουμε αν καταναλώνουν το ίδιο είδος λαγοκέφαλου ενώ ακόμη και οι δικλίδες ασφαλείας που υφίστανται εκεί, δεν μπορούν να προστατεύσουν απόλυτα τον πληθυσμό». Στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες – Τουρκία, Κύπρο – έχει απαγορευτεί πλήρως η κατανάλωσή τους.
«Αυτό που θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε δεδομένης της κλιματικής αλλαγής, την οποία έχει επιταχύνει η ανθρώπινη δραστηριότητα, είναι ότι θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τις θάλασσες που αλλάζουν», λέει στα «ΝΕΑ» η διευθύντρια Ερευνας στο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος. «Στη Μεσόγειο σήμερα εντοπίζονται περισσότερα από 1.000 διαφορετικά ξενικά είδη, εκ των οποίων περισσότερα από 600 έχουν βιώσιμους πληθυσμούς. Περίπου 100 από αυτά θεωρούνται εισβολικά, δηλαδή αναπτύσσονται εις βάρος των ντόπιων πληθυσμών. Ανάμεσά τους είναι ο λαγοκέφαλος, η κορνέτα, το λεονταρόψαρο, ο μονόχειρας κ.ά.».

Λεονταρόψαρο

Η κ. Μηλιού εξηγεί ότι η ραγδαία ανάπτυξη αυτών των πληθυσμών οφείλεται στο γεγονός ότι τα ξενικά είδη δεν αντιμετωπίζουν απειλές. «Οι άνθρωποι δεν τα τρώνε, τα ντόπια είδη δεν τα αναγνωρίζουν ούτε ως θήραμα ούτε ως θηρευτές. Ετσι όχι μόνο δεν κινδυνεύουν τα ίδια αλλά θηρεύουν εξαιρετικά αποτελεσματικά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι ως πολίτες να προσαρμοστούμε στις συνθήκες που αλλάζουν χρόνο με τον χρόνο: Να μάθουμε να τα αναγνωρίζουμε, να ενημερώνουμε τους επιστήμονες για όποιο άγνωστο είδος συναντούμε, να αποφεύγουμε τα τοξικά και να αρχίσουμε να καταναλώνουμε τα αβλαβή, όπως το λεονταρόψαρο, ώστε να ανακόψουμε την εξάπλωσή τους. Παράλληλα, απαιτείται η πολιτική βούληση για τη λήψη μέτρων που θα εμποδίσουν την περαιτέρω εξάπλωση των ξενικών ειδών. Και αν η οικολογική καταστροφή φαντάζει σε κάποιους πολύ ρομαντική ως κίνητρο, ας αναλογιστούν την τεράστια οικονομική καταστροφή που συνεπάγεται η αλλοίωση της βιοποικιλότητας εξαιτίας των εισβολέων…».
https://www.pentapostagma.gr/

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης – Τι προβλέπει και ποιο άρθρο αποσύρθηκε

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης – 

Τι προβλέπει και ποιο άρθρο αποσύρθηκε



Το νομοσχέδιο που συζητείται με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος αναμένεται να ψηφιστεί την Παρασκεύη 30 Αυγούστου από την Ολομέλεια
Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου
Υποδομών και Μεταφορών, για τα διπλώματα οδήγησης και ρυθμίσεις θεμάτων άλλων υπουργείων.
Το νομοσχέδιο που συζητείται με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος αναμένεται να ψηφιστεί την Παρασκεύη 30 Αυγούστου από την Ολομέλεια. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ καταψήφισαν και η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια. Το ΚΚΕ είχε αποχωρήσει από τη συζήτηση διαμαρτυρόμενο για τη διαδικασία συζήτησης, ενώ η ΜεΡΑ25 αρνήθηκε να ψηφίσει.
Από το νομοσχέδιο, αποσύρθηκε το επίμαχο άρθρο που αφορούσε μεταφορά αρμοδιοτήτων για ορισμένα θέματα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Μετά τις έντονες αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ που ζητούσε είτε να υπάρχει η υπογραφή και του αρμόδιου υπουργού Δικαιοσύνης είτε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση αποφάσισε να καταθέσει τις νέες ρυθμίσεις αύριο στην Ολομέλεια ενσωματωμένες σε τροπολογία.
Με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ‘Αλλες Επείγουσες Διατάξεις», επανέρχεται το παλιό καθεστώς εξέτασης και συστήνεται Επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, «προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της Επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο».
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κρίθηκε σκόπιμο να κατατεθεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας στην έκδοση αδειών οδήγησης.

Προβλήματα του ισχύοντος νόμου, σύμφωνα με το Υπουργείο

α. Δεν γίνονται εξετάσεις υποψηφίων οδηγών από τον Οκτώβριο του 2018, με συνέπεια ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών να ξεπερνά τις 100.000. Ένα μεγάλο μέρος αυτών επιθυμούν να λάβουν την άδεια οδήγησης προκειμένου να προσληφθούν για εργασία ως οδηγοί είτε για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς που απαιτούν την κατοχή άδειας οδήγησης.
β. Ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία ειδικών διαμορφωμένων χώρων για τις ειδικές δοκιμασίες (οπισθοπορεία και παρκάρισμα). Τέτοιοι χώροι δεν βρέθηκαν σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να μη γίνονται εξετάσεις.
Όπου βρέθηκαν χώροι, όπως στο ΚΤΕΟ Χολαργού, η αναμονή για την εξέταση ήταν μεγάλη εξαιτίας του συνωστισμού των υποψηφίων (120 – 150 κάθε μέρα) με συνέπεια η ποιότητα των εξετάσεων να είναι χαμηλή.
γ. Οι εκπαιδευτές αρνούνται να διαθέσουν τα εκπαιδευτικά τους οχήματα χωρίς τη δική τους παρουσία, καθώς στην περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τους καλύπτουν, εφόσον δεν συνοδεύουν τον εκπαιδευόμενο.
δ. Η υποχρέωση ασφάλισης των υποψηφίων οδηγών ατομικά, δημιούργησε πρόβλημα καθώς, αρχικά οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνήθηκαν να χορηγήσουν τέτοια ασφαλιστήρια. Στη συνέχεια, χορηγούσαν ατομικά ασφαλιστήρια υποψηφίων οδηγών, τα οποία κόστιζαν περίπου 120-140 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ. και 150-180 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα μισής ώρας της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
ε. Δεν υφίστατο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο αναγκαίος εξοπλισμός (κάμερες παρακολούθησης) προκειμένου να είναι εφαρμόσιμες οι διατάξεις.

Προτεινόμενες ρυθμίσεις

Συστήνεται επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

Άδειες οδήγησης

Έως την ολοκλήρωση του έργου της επιτροπής καταργούνται τα άρθρα που επέφεραν τα προβλήματα και επανέρχεται το θεσμικό πλαίσιο που προϋπήρχε της ψήφισης του ισχύοντος νόμου.
Το έργο της δοκιμασίας προσόντων διενεργείται από δύο υπαλλήλους – εξεταστές. Έως και την 30η Απριλίου 2020, στο πλαίσιο διασφάλισης της εξυπηρέτησης των υποψηφίων οδηγών με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, δύναται να διενεργούνται οι δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς από έναν εξεταστή. Η συσσώρευση αιτημάτων έκδοσης νέων αδειών είναι τεράστια.

Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές

Επικαιροποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στη διενέργεια της ιατρικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συστήνονται Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, τις οποίες κατήργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και σχεδόν όλοι οι πολίτες άνω των 80 ετών πιστοποιούνταν ικανοί ανά ειδικότητα γιατρού, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όπου περιοριζόταν ο χρόνος ισχύος των αδειών οδήγησης.
Το παράβολο που θα καταβάλλουν οι προς εξέταση οδηγοί στην ΔΙΕ είναι μικρότερο του καταβαλλόμενου σήμερα σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Σήμερα, οι ηλικιωμένοι πρέπει να επισκεφτούν 4 γιατρούς και να πληρώσουν 40 ευρώ, ενώ στην ΔΙΕ για όλους τους γιατρούς θα πληρώσουν 30 ευρώ (3Χ10).

Άνω των 74

Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.
Το μέτρο αυτό αποτελεί διάκριση εις βάρος των ηλικιωμένων και έχει επιφέρει πολλά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων πολιτών.
Ειδικότερα, για να αναθεωρήσουν την άδεια οδήγησης, εκτός από τις ιατρικές εξετάσεις, έπρεπε να επισκεφτούν τις Περιφερειακές Υπηρεσίες τουλάχιστον 4 φορές, προκειμένου να πάρουν τις άδειες οδήγησης. Δεκάδες χιλιάδες πολίτες βρίσκονται σε αναμονή και ο προηγούμενος Υπουργός έδινε συνεχώς παρατάσεις.
Η εξέταση ήταν υποτυπώδης (οδήγηση σε ένα δρόμο 500-800 μέτρων) και γι’ αυτό οι απορριφθέντες ήταν πολύ λίγοι. Αμφισβητείται αν το μέτρο αυτό επιφέρει αποτελέσματα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οδήγηση στα 17 έτη

Η συνοδευόμενη οδήγηση καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θεωρητική και πρακτική εξέταση στην ηλικία των 17 ετών), όπως ισχύει και για την ηλικία των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει τα 18 έτη, δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του (συνοδεία οδηγού, ειδική ασφαλιστική κάλυψη, διοικητικές κυρώσεις). Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη – μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

«Γουρούνες»

Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δεδομένου ότι πρόκειται για οχήματα που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας και πληρώνουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο οικείος δήμος ή οικεία Περιφέρεια στην περιοχή αρμοδιότητάς τους έχουν τη δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων οιασδήποτε κατηγορίας σε ορισμένες περιοχές ή σε όλο το οδικό δίκτυο, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
http://www.oparlapipas.gr/

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Βασίλης Παπακωνσταντίνου – Μπούμ – Official Video Live Καλοκαίρι 2019

Βασίλης Παπακωνσταντίνου – ΜπούμOfficial Video Live Καλοκαίρι 2019 

 
 
 
 
 
 

Βασίλης Παπακωνσταντίνου.  Μπούμ live καλοκαίρι 2019 

Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης, 

Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος

Έπειτα απ’ το μεγάλο μπουμ χίλιοι φακοί να κάνουν ζουμ, πλάνα ωραία της καταστροφής με φωτιές και σάρκες να τραφείς όταν η αράχνη θα νιώθει ευφυής στριμωγμένη στο μπετόν της οροφής.

Είχες πει χρειάζεται καιρός να φτιαχτούν σκουπίδια ένας σωρός να σκεπαστούνε φεγγίτες και φωταγωγοί να συμβούνε θάνατοι αργοί να γεννηθούνε καινούργιοι πυροτεχνουργοί για να αξίζει να επιστρέψεις στον πλανήτη γη.

Τη ζωή που σκότωσα εγώ είναι η ζωή που νοσταλγώ με τα σκεπάσματά σου έχω σκεπαστεί το κορμί σου έχω αφουγκραστεί η ύπαρξή σου καράβι που έχει βυθιστεί με φωνάζεις τελευταίο ασυρματιστή.

Μπαίνοντας πρωί σε ένα ταξί καίγομαι μέσα στο οξύ βλέπω στα μάτια των περαστικών ξυραφιές ονείρων χθεσινών σου κοκκινίζει τα νύχια το μανόν και είσαι θύτης μα και το θύμα συνθηκών.

Vasilis Papakonstantinou

Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

ΣΤΟ ΦΩΣ ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ IΣΠΑΝΙΚΟ ΕΜΦΥΛΙΟ

ΣΤΟ ΦΩΣ ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ IΣΠΑΝΙΚΟ ΕΜΦΥΛΙΟ

Mία σημαντική πηγή για τη μνήμη του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου δεν χάθηκε.

Το φωτογραφικό αρχείο της Ουγγαρέζας φωτογράφου Κάτι Χόρνα (Βουδαπέστη 1912-Πόλη του Μεξικού 2000) ανακαλύφθηκε ύστερα από 80 χρόνια από μία Ισπανίδα ερευνήτρια σε 48 ξύλινα κιβώτια, που περιείχαν τα αρχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εργατών (CNT).

Το αναρχικό σωματείο είχε απομακρύνει τις φωτογραφίες της Χόρνα από τη Βαρκελώνη το 1939 κι έπειτα από ένα μακρύ ταξίδι—με ενδιάμεσους σταθμούς το Παρίσι, πρώτα κι έπειτα το Χάροουγκεϊτ και την Οξφόρδη—κατέληξαν το 1947 στον τελικό προορισμό τους το Διεθνές Ινστιτούτο Κοινωνικής Ιστορίας (IΙΗS) στο Άμστερνταμ.

Στις κούτες βρίσκονται 500 αρνητικά που ελήφθησαν το 1937 και το 1938 από τη φωτογράφο, η οποία έφθασε στην Ισπανία μέσα στον Εμφύλιο για να υπηρετήσει στην υπηρεσία εξωτερικής προπαγάνδας των αναρχικών και αναρχοσυνδικαλιστών της CNT και της Αναρχικής Ομοσπονδίας της Ιβηρικής (FAI). Πρόκειται για μία εκπληκτική ανακάλυψη που συμπληρώνει το σύνολο της ιστορίας που διηγούνται τα 250 αρνητικά που η ίδια η Χόρνα πώλησε έναντι δύο εκατ. πεσέτες στο ισπανικό κράτος το 1983 και τα οποία φυλάσσονται στο Κέντρο Καταγραφής της Ιστορικής Μνήμης στη Σαλαμάνκα.

Το μικρό αυτό τμήμα του αρχείου είχε διασωθεί από τη φωτογράφο μέσα σε ένα τσίγκινο κουτί, που πήρε μαζί με τον σύντροφό της Χοσέ Χόρνα κατά την περίοδο της εξορίας. Ο Χόρνα στη συνέχεια θα συλληφθεί και θα κρατηθεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στη Γαλλία. Μόλις απελευθερώθηκε και οι δύο τους διέφυγαν της ναζιστικής κατοχής καταφεύγοντας στο Μεξικό, όπου η Κάτι ξεκίνησε μία λαμπρή καριέρα ως φωτογράφος και υπερρεαλίστρια καλλιτέχνης. Το υπόλοιπο τμήμα του αρχείου της θεωρήθηκε χαμένο. Έως σήμερα.

Όσον αφορά την περιπέτεια της ανακάλυψης του υπόλοιπου αρχείου, ο διευθυντής του IIHS Χενκ Βαλς διηγείται πως το υλικό του δεν εστάλη άμεσα στο ίδρυμα, που δημιουργήθηκε το 1936 για να διασώσει τα αρχεία που κινδύνευαν στην Ευρώπη από τα φασιστικά καθεστώτα, διότι υπήρχαν φόβοι ότι θα κατέληγε στην Ολλανδία, που καίτοι είχε διακηρύξει την ουδετερότητά της έως το 1940, βρισκόταν στα πρόθυρα της ναζιστικής εισβολής, το 1940. «Το καταστροφικό τέλος της ισπανικής δημοκρατίας ήταν ακριβώς εκείνου του είδους η κατάσταση που είχαν στο μυαλό τους οι δημιουργοί του», εξηγεί ο Βαλς.

Τα ξύλινα κιβώτια παρέμειναν στο ΙΙΗS για πάνω από τρεις δεκαετίες, μέχρις ότου ο θάνατος του δικτάτορα Φρανθίσκο Φράνκο τερμάτισε την παρανομία της CNT. Τότε επανήλθε και οργανώθηκε όλο το αρχείο του, εξόν από το υλικό των Γραφείων Εξωτερικής Προπαγάνδας των CNT/FAI, που παρέμεινε στην άκρη αναμένοντας την αρχειοθέτησή του.

Κι έτσι παρέμειναν έως το 2016, οπότε η ιστορικός Τέχνης Αλμουδένα Ρούβιο, ερευνήτρια του ολλανδικού Κέντρου, ξεκίνησε την εργασία της πρώτα με τα αντίτυπα και κατόπιν με τα αρνητικά.

«Τα νέα αρνητικά που ταυτοποιήθηκαν συμπληρώνουν τη συλλογή της Σαλαμάνκα, δεν την επαναλαμβάνουν», τονίζει η Ρούβιο. «Ίσαμε εκείνη την εποχή, η Χόρνα εργαζόταν ως φωτογράφος και καλλιτέχνης και την στρατολόγησαν οι αναρχικοί το 1937. Ποτέ δεν εργάσθηκε για τους Ρεπουμπλικάνους. Το έκανε για την CNT/FAI και οι φωτογραφίες της δεν μπορούν να ερμηνευθούν εάν δεν ληφθεί υπ’ όψη η πολιτική της αυτή στράτευση», προσθέτει.

Η αρχειοθέτηση του φωτογραφικού υλικού που υπάρχουν στο ίδρυμα σχετικά με τον Εμφύλιο: πάνω από 6.000 αρνητικά σελιλόιντ και πάνω από 200 κρυστάλλινες πλάκες σε καλή κατάσταση.Η σύγκρισή του με τα άλλα αρχεία του είδους μπορεί να αποκαλύψει τη σημασία της ανακάλυψης. Το Αρχείο της Επιτροπής Προπαγάνδας της Μαδρίτης, που ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού αριθμεί 3.051 φωτογραφίες, ενώ η διάσημη «μεξικάνικη βαλίτσα» του εμβληματικού φωτογράφου Ρόμπερτ Κάπα και των Γκέρντα Τάρο, Ντέιβιντ Τσιμ Σίμουρ, που ανακαλύφθηκε το 2007, περιέχει 4.500 αρνητικά.

Στα νέα ευρήματα αποκαλύπτεται η δραματική φλέβα της μοναδικής αφήγησης της Χόρνα, που δεν χαρακτηρίζονται από την αμεσότητα των φωτογραφιών του πολέμου. Απέναντι στα ενσταντανέ των Κάπα, Τάρο και Σίμουρ, που δρούσαν στην πρώτη γραμμή του μετώπου, η Χόρνα καταγράφει την παράλληλη ζωή στα χαρακώματα, όπου ο θάνατος δεν παρουσιάζεται σε πρώτο πρόσωπο. Η Ουγγαρέζα καλλιτέχνης προτίμησε την ποιότητα του αυθεντικού (πχ. μαχητές να ξυρίζονται) αντί να αναζητεί την είδηση. Επεδίωκε μία άλλη σχέση με το αναπαριστώμενο υποκείμενο, προτιμούσε να εμπλακεί προσωπικά.

Στις νέες αυτές φωτογραφίες επίσης δεν εντοπίζεται, λόγω φύλου της φωτογράφου, κάποια ιδιαίτερη μέριμνα για γυναικεία θέματα. «Απαθανατίζει διαρκώς χωρικούς και χωρικές, αγοράκια και κοριτσάκια. Κατά τη γνώμη μου, η Χόρνα πήγαινε ακόμη παραπέρα αναζητώντας την έκφραση, την αφήγηση», τονίζει η Ρούβιο. «Τα αρνητικά του Άμστερνταμ δεν μας αποκαλύπτουν μία νέα Χόρνα, μολονότι ανακαλύπτουμε εκεί άγνωστες έως σήμερα σειρές, όπως τα αρνητικά από τις κηδείες των αναρχικών Μπαρμπιέρι και Μπερνέρι», προσθέτει.

«Η δουλειά της είχε τεθεί στην υπηρεσία μίας ιδεολογίας και εκτελούσε μία προπαγανδιστική επιχείρηση ανάλογα με την εξέλιξη του πολέμου. Δούλευε νυχθημερόν». Επίσης, οι φωτογραφίες της χρησίμευαν ως απάντηση στην δυσφημιστική προπαγάνδα του Φράνκο κατά των αντιφασιστικών δυνάμεων. «Είναι μία στρατευμένη φωτογράφος, όχι μία καλλιτέχνης», καταλήγει η ισπανίδα ερευνήτρια.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, El Pais

https://aixmi.wordpress.com

Ερχονται αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης -Τι θα ισχύει με τα παράβολα και τους ηλικιωμένους

Ερχονται αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης -

Τι θα ισχύει με τα παράβολα 

και τους ηλικιωμένους

Σημαντικές αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που θα έρθει στη Βουλή από το υπουργείο Μεταφορών την προσεχή Τετάρτη με στόχο να περάσει από την αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και να ψηφιστεί έως την Παρασκευή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που έρχονται αφορούν κυρίως τους ηλικιωμένους, αλλά και τον τρόπο εξέτασης και απόκτησης διπλώματος οδήγησης. Οσον αφορά τους ηλικιωμένους η νέα νομοθετική ρύθμιση για τους άνω των 74 ετών θα προβλέπει: α) την κατάργηση της επανεξέτασης στην πορεία και β) τη μείωση του κόστους των ιατρικών εξετάσεων σε παθολόγο, οφθαλμίατρο, ΩΡΛ και ορθοπεδικό από τα 40 σε 30 ευρώ.
Σημειώνεται ότι για την ανανέωση της άδειας οδήγησής τους θα αρκούν απλώς οι ιατρικές εξετάσεις οι οποίες ωστόσο αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά.
Τι θα ισχύσει τελικά με τα παράβολα
Την ίδια ώρα, με την νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Μεταφορών θα καθιερωθεί ξανά -τουλάχιστον για εννέα μήνες- το παλαιό σύστημα εξέτασης και απόκτησης άδειας οδήγησης. Αναφέρεται ωστόσο ότι παρά το γεγονός ότι πλέον οι εκπαιδευτές θα βρίσκονται εντός του ΙΧ κατά τη διάρκεια της εξέτασης, δε θα μειωθεί εν τέλει το ύψος τον παραβόλων από 15 στα 10 ευρώ για τους νέους υποψήφιους οδηγούς καθώς το υπουργείο Οικονομικών δεν ενέκρινε τη συγκεκριμένη πρόταση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα νομοθετική ρύθμιση θα καταργεί τα άρθρα 1-10 του νόμου 4599/2019 με σκοπό να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για τουλάχιστον 100.000 υποψηφίους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονται σε αναμονή από τον περασμένο Οκτώβριο.

https://www.pentapostagma.gr/

Πάτρα: Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι - Δείτε βίντεο ντοκουμέντο

Πάτρα:  Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι  -  Δείτε βίντεο ντοκουμέντο Φωτογραφία flamis Επιχείρησαν να κλέψουν και βέσπα Δ...