Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019
Θεραπεία καρκίνου ( ΠΡΟΣΟΧΗ : ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ ΑΝΑΦΟΡΑ )
Θεραπεία καρκίνου
Ο Δρ Gupta λέει: Κανείς δεν πρέπει να πεθάνει από καρκίνο, παρά μόνο από απροσεξία.
(1) Το πρώτο βήμα είναι να σταματήσει η ζάχαρη , χωρίς ζάχαρη στο σώμα, το κύτταρο καρκίνου θα πεθάνει φυσικό θάνατο.
(2) Το δεύτερο βήμα είναι να αναμίξετε ένα λεμόνι σε ένα φλιτζάνι ζεστό νερό και το πίνετε για 1-3 μήνες θα κάνει τον καρκίνο να πάει μακριά ... σύμφωνα με έρευνα από το Maryland College of Medicine, είναι 1000 φορές καλύτερη από τη χημειοθεραπεία.
(3) Το τρίτο βήμα είναι να πιείτε 3 κουταλιές οργανικού ελαίου καρύδας, το πρωί και τη νύχτα, και ο καρκίνος θα εξαφανιστεί.
μπορείτε να επιλέξετε οποιαδήποτε από τις δύο θεραπείες αφού αποφύγετε τη ζάχαρη. Η άγνοια δεν είναι δικαιολογία. Μοιράζομαι αυτές τις πληροφορίες για περισσότερα από 5 χρόνια. Ας γνωρίζουν όλοι γύρω σας. Ο Θεός να σε ευλογεί.
Δρ. Guruprasad Reddy BV, Κρατικό Ιατρικό Πανεπιστήμιο της Μόσχας, Ρωσία Ενθαρρύνουμε κάθε άτομο να λάβει αυτό το ενημερωτικό δελτίο για να το στείλει σε άλλους ανθρώπους, χωρίς αμφιβολία τουλάχιστον μία ζωή θα σωθεί ...
Πόσιμο ζεστό νερό με λεμόνι μπορεί να αποτρέψει τον καρκίνο Μην προσθέτετε ζάχαρη Το καυτό νερό λεμονιού είναι πιο ευεργετικό από το κρύο νερό λεμονιού Hot ζεστό λεμόνι σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα. Προσθέστε ζεστό νερό 2-3 φέτες λεμονιού Κάντε το καθημερινό σας ποτό Η πίκρα στο ζεστό νερό με το λεμόνι είναι η καλύτερη ουσία για να σκοτώσετε τα καρκινικά κύτταρα Το κρύο νερό λεμονιού έχει μόνο βιταμίνη C, δεν υπάρχει πρόληψη κατά του καρκίνου. Το ζεστό νερό λεμονιού μπορεί να ελέγξει την ανάπτυξη του όγκου του καρκίνου. Οι κλινικές δοκιμές έδειξαν ότι το ζεστό νερό με λεμόνι λειτουργεί. Αυτός ο τύπος επεξεργασίας με εκχύλισμα λεμονιού θα καταστρέψει μόνο κακοήθη κύτταρα. gnas, δεν επηρεάζει τα υγιή κύτταρα. Στη συνέχεια ... το κιτρικό οξύ και η πολυφαινόλη λεμονιού σε χυμό λεμονιού, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της υψηλής πίεσης του αίματος, στην αποτελεσματική πρόληψη της θρόμβωσης βαθιάς φλέβας, στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και στη μείωση των θρόμβων αίματος. Ανεξάρτητα από το πόσο απασχολημένος είστε, παρακαλούμε να βρείτε τον χρόνο για να διαβάσετε αυτό,
ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΤΕ ΚΑΙ ΕΞΑΓΩΓΕΤΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ.
Ο Vicente Carhuavilca Zorrilla είναι στο Facebook. Συνδεθείτε στο Facebook για να συνδεθείτε με τον Vicente.
Vicente Carhuavilca Zorrilla
σημ. bloger : Προσοχή... Τίποτα δεν αντικαθιστά τον υπεύθυνο ιατρό...Πάντως η πρόληψη είναι πάντα ευπρόσδεκτη
|
Gaudeamus igitur (ΜΗ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ -- ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ )
Gaudeamus igitur
https://youtu.be/Tv7oEdlDZ88
Ο Gaudeamus Igitur ("Alegrémonos pués") είναι ένα φοιτητικό τραγούδι από έναν ανώνυμο συγγραφέα. Στην πραγματικότητα ονομάστηκε De brevitate vitae ("Για τη συντομία της ζωής") και αρχικά τραγούδησε στα γερμανικά πανεπιστήμια στα μέσα του 18ου αιώνα. Αν και οι στίχοι του δεν είναι πολύ ακαδημαϊκοί, τα περισσότερα από τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια το παίρνουν συνήθως ως τον δικό τους ύμνο, το τραγουδούν στα μεγάλα ακαδημαϊκά θέματα. Ωστόσο, πολλές χορωδίες ερμηνεύουν μόνο μερικές εκατοντάδες, καθώς μερικοί άλλοι δεν είναι πολιτικά σωστοί, όπως αυτοί που λένε
"Vivant omnes virgines,
easy, formosae
vivant et mulieres
tenerae, amables
bonae, laboriosae" στροφή που δεν χρειάζεται μετάφραση.
easy, formosae
vivant et mulieres
tenerae, amables
bonae, laboriosae" στροφή που δεν χρειάζεται μετάφραση.
Κανείς δεν γνωρίζει την ακριβή προέλευση ή το όνομα του συνθέτη. Πιστεύεται ότι η μουσική είναι από τον Johann Cristian Grüntaus (1717) και ξαναγράφηκε το 1781 από τον Christian Wilhelm Kindleben, ευαγγελικό θεολόγο (Βερολίνο 1748-Δρέσδη 1785). Η επιστολή θα μπορούσε να είναι από τον δέκατο τρίτο αιώνα, βασισμένη σε ένα λατινικό χειρόγραφο του 1267 που βρέθηκε στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού. Τα λόγια μερικών στίχων είναι σχεδόν πανομοιότυπα, αν και η έκφραση "gaudeaumus igitur" δεν εμφανίζεται. Υπάρχει μουσική στο χειρόγραφο αλλά δεν έχει καμία ομοιότητα με τη μελωδία που γνωρίζουμε.
Μια γερμανική μετάφραση όλων των στίχων έγινε γύρω στο 1717 από τον Johann Christian Günther και ξεκινά με το "Brüder, laßt uns lustig sein". Αυτό το γερμανικό κείμενο, χωρίς μουσική, τυπώθηκε στο "Sammlung von Johann Christian Günthers" (Φρανκφούρτη και Λειψία, 1730).
Εκτός από το λατινικό χειρόγραφο, η παλαιότερη γνωστή εκδοχή βρίσκεται σε ένα χειρόγραφο βιβλίο τραγουδιού μαθητών, που χρονολογείται μεταξύ 1723 και 1750, το οποίο είναι σήμερα στο Westdeutsche Bibliothek του Marburg. Διαφέρει σημαντικά από την τρέχουσα έκδοση.
Η πρώτη γνωστή εμφάνιση της σύγχρονης εκδοχής του λατινικού κειμένου είναι στο "Studentenlieder" από τον CW Kindleben, που εκδόθηκε από το Halle το 1781. Στη σελίδα 56, ο Kindleben δηλώνει ότι έχει κάνει σημαντικές αλλαγές στο λατινικό κείμενο. Δεν έχει διατηρηθεί κανένα αντίγραφο αυτού του έργου, αλλά μια επανάληψη φαξ του 1894 βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.
Μια γερμανική μετάφραση όλων των στίχων έγινε γύρω στο 1717 από τον Johann Christian Günther και ξεκινά με το "Brüder, laßt uns lustig sein". Αυτό το γερμανικό κείμενο, χωρίς μουσική, τυπώθηκε στο "Sammlung von Johann Christian Günthers" (Φρανκφούρτη και Λειψία, 1730).
Εκτός από το λατινικό χειρόγραφο, η παλαιότερη γνωστή εκδοχή βρίσκεται σε ένα χειρόγραφο βιβλίο τραγουδιού μαθητών, που χρονολογείται μεταξύ 1723 και 1750, το οποίο είναι σήμερα στο Westdeutsche Bibliothek του Marburg. Διαφέρει σημαντικά από την τρέχουσα έκδοση.
Η πρώτη γνωστή εμφάνιση της σύγχρονης εκδοχής του λατινικού κειμένου είναι στο "Studentenlieder" από τον CW Kindleben, που εκδόθηκε από το Halle το 1781. Στη σελίδα 56, ο Kindleben δηλώνει ότι έχει κάνει σημαντικές αλλαγές στο λατινικό κείμενο. Δεν έχει διατηρηθεί κανένα αντίγραφο αυτού του έργου, αλλά μια επανάληψη φαξ του 1894 βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.
Το 1782 η μελωδία ήταν τόσο γνωστή ώστε στο "Akademisches Liederbuch" του August Niemann (Dessau και Leipzig), στο Πανεπιστήμιο Yale, αναφέρεται πως πρέπει να τραγουδηθούν τρία ποιήματα με αυτή τη μελωδία. Το πρώτο γνωστό έντυπο έγγραφο της τρέχουσας μελωδίας βρίσκεται στο «Lieder für Freude der Geselligen Freunde» που δημοσιεύτηκε στη Λειψία το 1788, στη σελίδα 24.
Ακόμη και ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες του δέκατου ένατου αιώνα, ο Γερμανός Johannes Brahms (1833-1897), περιλαμβάνει στο έργο του «Akademische Fest-Ouverture» για ορχήστρα, που δημοσιεύθηκε το 1881. Brahms χρησιμοποιεί το μαθητή Gaudeamus καθώς και άλλα τραγούδια σε αυτή την εισαγωγή του Ακαδημαϊκού Φεστιβάλ (opus 80), που συντάχθηκε το 1880 για να ευχαριστήσει για το διορισμό του doctor honoris causa από το Πανεπιστήμιο του Breslau. Είναι μεταξύ των αριστουργημάτων του αν και φαίνεται ότι ο περιστασιακός τόνος της σύνθεσης δεν ήταν εντελώς στη γεύση του μοναστηριού του πανεπιστημίου που, παρ 'όλα αυτά, αποδέχτηκε την αφοσίωση.
Ακόμη και ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες του δέκατου ένατου αιώνα, ο Γερμανός Johannes Brahms (1833-1897), περιλαμβάνει στο έργο του «Akademische Fest-Ouverture» για ορχήστρα, που δημοσιεύθηκε το 1881. Brahms χρησιμοποιεί το μαθητή Gaudeamus καθώς και άλλα τραγούδια σε αυτή την εισαγωγή του Ακαδημαϊκού Φεστιβάλ (opus 80), που συντάχθηκε το 1880 για να ευχαριστήσει για το διορισμό του doctor honoris causa από το Πανεπιστήμιο του Breslau. Είναι μεταξύ των αριστουργημάτων του αν και φαίνεται ότι ο περιστασιακός τόνος της σύνθεσης δεν ήταν εντελώς στη γεύση του μοναστηριού του πανεπιστημίου που, παρ 'όλα αυτά, αποδέχτηκε την αφοσίωση.
https://superduque777.wordpress.com/2019/07/10/gaudeamus-igitur/
Τα παίρνει όλα η Τουρκία: Ο «μουδιασμένος» Τραμπ, η «κοιμισμένη» Ευρώπη και η «σοκαρισμένη» Ελλάδα
Τα παίρνει όλα η Τουρκία:
Ο «μουδιασμένος» Τραμπ, η «κοιμισμένη» Ευρώπη και η «σοκαρισμένη» Ελλάδα
Η αγορά και παράδοση των πυραύλων S-400 στην Τουρκία είναι πλέον γεγονός, με τον Ερντογάν να στέλνει μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι ούτε φοβάται κανέναν, ούτε μπορεί να τον εμποδίσει οποιοδήποτε τελεσίγραφο της Δύσης.
Τι κι αν οι ΗΠΑ απείλησαν τον «σουλτάνο» με κυρώσεις; Τι κι αν η Ευρώπη έστειλε δήθεν αυστηρά μηνύματα προς την Άγκυρα; Οι S-400 έφτασαν στην Άγκυρα στο χρόνο που ήταν προγραμματισμένο να παραδοθούν και ο Ερντογάν «ξεμπρόστιασε» αφενός την κοιμώμενη Ευρώπη – που απέδειξε ότι δεν μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της στην ανατολική Μεσόγειο – και αφετέρου τις ΗΠΑ που παρά τα τελεσίγραφα και τις απειλές φαίνεται πως δεν είναι διατεθειμένες να συγκρουστούν με το τουρκικό καθεστώς.
Μα, πολλοί θα ισχυριστούν πως οι ΗΠΑ δεν έχουν ανακοινώσει ακόμα κυρώσεις και πως θα ήταν καλό να περιμένουμε μερικές ημέρες ακόμα… ωστόσο, αν διαβάσει κάποιος καλύτερα τις δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου Τραμπ, θα καταλάβει πως οι ΗΠΑ χαμηλώνουν τους τόνους απέναντι στην Άγκυρα και το σημαντικότερο, είναι έτοιμες να πουλήσουν τα F-35. Σίγουρα δεν πουλήσουν όσα θα ήθελαν, αλλά, τα 100 της αρχικής συμφωνίας θα τα πάρει ο Ερντογάν.
Με απλά λόγια, ο «σουλτάνος» τα πήρε όλα… και S-400 από τον Πούτιν και F-35 από τον Τραμπ και δεν άνοιξε «ρουθούνι» στις σχέσεις με την Ευρώπη. Μόνο κάτι ασήμαντες γρατζουνιές που πολύ σύντομα θα επουλωθούν.
Απόλυτη απογοήτευση στην Ελλάδα
Στην Αθήνα άπαντες πίστευαν ότι ο Ερντογάν έχει εγκλωβιστεί. Πως πήγε να παίξει σε διπλό ταμπλό και τελικά την πάτησε. Οι εξελίξεις απέδειξαν πως τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Ουδείς μπορούσε να προβλέψει ότι η ανακοίνωση του «παγώματος» παράδοσης των μαχητικών αεροσκαφών F-35 στην Τουρκία θα προκαλούσε απόγνωση στην Αθήνα!
Ο Ντόναλντ Τραμπ επί της ουσίας εξέφρασε την… κατανόησή του στον Ταγίπ Ερντογάν ο οποίος… αναγκάστηκε να αγοράσει τους S-400, επειδή ο “κακός” Ομπάμα δεν του πούλησε Patriot. Κι έτσι τώρα, οι ΗΠΑ , δυστυχώς δεν θα μπορέσουν να πουλήσουν περισσότερα από 100 F-35 στην Τουρκία! Δηλαδή τα 100 που έχουν παραγγελθεί κάποια στιγμή θα παραδοθούν.
Αυτό που προκύπτει απ΄ όσα είπε ο κ.Τραμπ, είναι ότι αν ο Ερντογάν βάλει το χέρι στην τσέπη και αγοράσει και Patriot, όλα μπορούν να γίνουν.
Μπορεί Πεντάγωνο και Στέιτ Ντιπάρτμεντ να έχουν την αυτονόητη θέση ότι «F-35 και S-400 μαζί δεν γίνεται να ΄χει η Τουρκία», ωστόσο ο πρόεδρος Τραμπ πολύ λυπάται που δεν μπορεί να ικανοποιήσει τον Ερντογάν.
Μπορεί Πεντάγωνο και Στέιτ Ντιπάρτμεντ να έχουν την αυτονόητη θέση ότι «F-35 και S-400 μαζί δεν γίνεται να ΄χει η Τουρκία», ωστόσο ο πρόεδρος Τραμπ πολύ λυπάται που δεν μπορεί να ικανοποιήσει τον Ερντογάν.
Η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ανήσυχη από τις εξελίξεις και ενοχλημένη από το αμερικανικό παιχνίδι στην περιοχή. Προφανώς, οι τουρκικές παραγγελίες όπλων είναι εξαιρετικά σημαντικές για τις ΗΠΑ, που προσπαθούν να πάρουν και τις τουρκικές λίρες και παράλληλα να παίξουν το ρόλο τους στις ενεργειακές και γεωπολιτικές εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο.
Ποια θα είναι τα θύματα και οι «ριγμένοι» της υπόθεσης; Για σκεφτείτε…
ΠΗΓΗ : https://www.newsbomb.gr
https://georgepelagia.wordpress.com/
Πάνω από χίλιες εφαρμογές για Android συλλέγουν δεδομένα εν αγνοία μας
Πάνω από χίλιες εφαρμογές για Android συλλέγουν δεδομένα εν αγνοία μας
LIFOTEAM 10.7.2019
Tουλάχιστον 1.300 είναι οι εφαρμογές για Android που συλλέγουν δεδομένα με διάφορους τρόπους και φυσικά χωρίς να έχουν καμία άδεια επεξεργασίας των δεδομένων μας.
Η επιβεβαίωση αυτή ήρθε με πρόσφατη έρευνα του International Computer Science Institute (ICSI), η οποία παρουσιάστηκε στο PrivacyCon 2019, και επί της ουσίας κουνάει το δάχτυλο εις βάρος της Google.
Η έρευνα έλαβε υπόψιν τις 88.000 εφαρμογές διαθέσιμες στο Play Store και εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρονται τα δεδομένα των χρηστών, όταν για παράδειγμα ένας χρήστης αρνείται να δώσει τη συγκατάθεση για πρόσβαση στα προσωπικά του στοιχεία.
Το πόρισμα της έρευνας δεν ήταν ιδιαίτερα παρήγορο: 1.325 εφαρμογές της Android (η λίστα των οποίων θα ληφθεί σοβαρά υπόψιν στο συνέδριο Usenix, που θα πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο) παρέκαμψαν τεχνηέντως την έλλειψη άδειας για επεξεργασία των δεδομένων μας, υποστηρίζοντας ότι έχουν πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα από πηγές, όπως οι συνδέσεις Wi-Fi και τα metadata, που είναι αποθηκευμένα στις φωτογραφίες μας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της αξιοποίησης δεδομένων είναι οι συντεταγμένες μέσω GPS για γεωεντοπισμό και ο κωδικός Imei, που αποτελεί μια μορφή ταυτότητας της εκάστοτε κινητής συσκευής.
Επιπλέον, τουλάχιστον 153 εφαρμογές - μεταξύ των οποίων το Samsung Health και το Internet Browser, εγκατεστημένα σε πάνω από 500 εκατομμύρια συσκευές - έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλεύονται μια άλλη εφαρμογή στην οποία έχει δοθεί η εξουσιοδότηση να συλλέγει δεδομένα μέσα από την πρόσβαση στην κάρτα SD των συσκευών. Ανάμεσα στις 13 εφαρμογές, που φαίνεται να έχουν αξιοποιήσει τον συγκεκριμένο μηχανισμό, εμφανίζεται το Baidu προς όφελος του πάρκου ψυχαγωγίας της Disneyland στο Hong Kong.
"Επί της ουσίας, οι καταναλωτές έχουν ελάχιστα εργαλεία και ενδείξεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να ελέγξουν επαρκώς την ιδιωτικότητά τους και κατ'επέκταση να υιοθετήσουν αποφάσεις, που μπορούν να έχουν αποτέλεσμα.
Αν οι προγραμματιστές των εφαρμογών έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν το μάτι στο σύστημα, τότε το να απαιτεί κανείς την άδεια αξιοποίησης των δεδομένων από τους καταναλωτές-πολίτες είναι κάπως παράλογο" εξηγεί ο Serge Egelman, υπεύθυνος των ερευνών σε θέματα ασφάλειας και ιδιωτικότητας της ICSI.
Αν και η Samsung και το Baidu δεν έχουν ακόμη προβεί σε κάποια δήλωση-απάντηση, η Google - έχοντας ήδη ενημερωθεί από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των ερευνητών τον περασμένο Σεπτέμβριο - γνωστοποίησε ότι το παρόν πρόβλημα θα επιλυθεί με το Android Q, την επόμενη έκδοση του λειτουργικού, που αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Αύγουστο.
Η νέα αυτή έκδοση του συστήματος θα επιλύσει το πρόβλημα, αποκρύπτοντας πληροφορίες που σχετίζονται με τη γεωγραφική θέση των χρηστών και απαιτώντας συγχρόνως από όλες τις εφαρμογές που έχουν πρόσβαση στο WiFi να μην έχουν δυνατότητα εισόδου στη γεωγραφική θέση των χρηστών.
Πηγή: La Repubblica/
https://www.lifo.gr/
Irvin Yalom – Ο Επίκουρος και η άχρονη σοφία του
Ο Επίκουρος πίστευε ότι η αποστολή της φιλοσοφίας είναι ν’ ανακουφίσει την ανθρώπινη δυστυχία. Ποια αιτία όμως βρίσκεται στη ρίζα της ανθρώπινης δυστυχίας; Ο Επίκουρος δεν είχε καμιά αμφιβολία ως προς την απάντηση στο ερώτημα αυτό: ο πανταχού παρών φόβος μας για τον θάνατο.
Η τρομακτική σκέψη του αναπόφευκτου θανάτου, επέμενε ο Επίκουρος, μας εμποδίζει ν’απολαύσουμε τη ζωή μας και δεν αφήνει καμιά ηδονή αδιατάρακτη. Επειδή καμιά δραστηριότητα δεν μπορεί να ικανοποιήσει τη λαχτάρα μας για αιώνια ζωή, οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι εγγενώς μη ικανοποιητική. Ο Επίκουρος έγραψε ότι πολλοί άνθρωποι αναπτύσσουν ένα μίσος για τη ζωή σε σημείο να φτάνουν, κατά έναν ειρωνικό τρόπο, ακόμα και στην αυτοκτονία. Άλλοι αφοσιώνονται στη φρενιτιώδη και άσκοπη δραστηριότητα, η οποία δεν έχει άλλο στόχο από την αποφυγή της οδύνης που είναι εγγενής στην ανθρώπινη μοίρα.
Ο Επίκουρος απάντησε στην ατελείωτη και ανικανοποίητη αναζήτηση καινούριων δραστηριοτήτων προτρέποντάς μας ν’ αποθηκεύουμε και ν’ ανακαλούμε βαθιά χαραγμένες μνήμες ευχάριστων εμπειριών. Αν μπορούμε να μάθουμε ν’ αντλούμε πάλι και πάλι από αυτές τις μνήμες, υποστήριζε, τότε δεν θα έχουμε ανάγκη την ατελείωτη ηδονιστική αναζήτηση.
Ο θρύλος λέει ότι ο Επίκουρος ακολούθησε την ίδια του τη συμβουλή, και στο κρεβάτι του θανάτου του (από επιπλοκές που ακολούθησαν την εμφάνιση πέτρας στα νεφρά) διατήρησε, παρά τους αφόρητους πόνους, την αταραξία του ανακαλώντας ευχάριστες συζητήσεις που είχε κάνει στο παρελθόν με τον κύκλο των φίλων και των μαθητών του.
Η μεγαλοφυΐα του πρόλαβε μάλιστα τη σύγχρονη άποψη για το ασυνείδητο: ο Επίκουρος τόνιζε ότι οι ανησυχίες μας για τον θάνατο στους περισσότερους ανθρώπους δεν είναι συνειδητές, αλλά μπορούμε να τις συναγάγουμε από μεταμφιεσμένες εκδηλώσεις, όπως, για παράδειγμα, την ακραία θρησκευτικότητα, την ολοκληρωτική ανάλωση στη συγκέντρωση πλούτου και την τυφλή αρπακτικότητα για εξουσία και τιμές, πράγματα που προσφέρουν μια επίπλαστη εκδοχή αθανασίας.
Πώς επιχείρησε ο Επίκουρος ν’ ανακουφίσει το άγχος θανάτου; Διατύπωσε μια σειρά από καλά κατασκευασμένα επιχειρήματα, τα οποία οι μαθητές του απομνημόνευαν σαν κατήχηση. Πολλά απ’τα επιχειρήματα αυτά αμφισβητήθηκαν στα 2.300 χρόνια που μεσολάβησαν, συνεχίζουν όμως να αποδεικνύονται καίρια στο πώς μπορεί κανείς να ξεπεράσει τον φόβο του θανάτου. Στο κεφάλαιο αυτό θα συζητήσω τρία απ’ τα πιο γνωστά του επιχειρήματα, τα οποία αποδείχτηκαν πολύτιμα στη δουλειά μου με πολλούς ασθενείς αλλά και με τον ίδιο μου τον εαυτό, για την ανακούφιση του προσωπικού μου άγχους θανάτου.
- 1. Η θνητότητα της ψυχής
- 2. Το υπέρτατο τίποτα του θανάτου
- 3. Το επιχείρημα της συμμετρίας
Ο Επίκουρος δίδασκε ότι η ψυχή είναι θνητή και πεθαίνει μαζί με το σώμα, ένα συμπέρασμα διαμετρικά αντίθετο με το συμπέρασμα στο οποίο είχε καταλήξει ο Σωκράτης. Λίγο πριν από τη θανάτωσή του, εκατό χρόνια νωρίτερα, ο Σωκράτης είχε βρει παρηγοριά στην πίστη του στην αθανασία της ψυχής και στην προσδοκία ότι μετά τον θάνατο η ψυχή του θ’ απολάμβανε αιώνια μια κοινότητα ανθρώπων με παρόμοιο τρόπο σκέψης, με τους οποίους θα μοιραζόταν την αναζήτηση της σοφίας. Ένα μεγάλο μέρος της θέσης του Σωκράτη που περιγράφεται ολοκληρωμένα στον πλατωνικό διάλογο Φαίδων υιοθετήθηκε και διατηρήθηκε από τους νεοπλατωνικούς και επρόκειτο στο μέλλον ν’ ασκήσει πολύ σημαντική επιρροή στη χριστιανική κατασκευή για τη μετά θάνατον ζωή.
Ο Επίκουρος καταδίκαζε δριμύτατα τους σύγχρονούς του θρησκευτικούς ηγέτες, οι οποίοι, προσπαθώντας ν’ αυξήσουν τη δύναμή τους, ενέτειναν το άγχος θανάτου των οπαδών τους προειδοποιώντας τους για τις τιμωρίες που θα επιβάλλονταν μετά θάνατον σε όσους δεν τηρούσαν συγκεκριμένους κανόνες και κανονισμούς. (Στους αιώνες που θ’ ακολουθούσαν, η θρησκευτική εικονογραφία του μεσαιωνικού χριστιανισμού που απεικόνιζε τις τιμωρίες της Κόλασης όπως στις σκηνές της Ημέρας της Κρίσεως που ζωγράφισε ο Ιερώνυμος Μπος πρόσθεσε στο άγχος θανάτου μια αιματοβαμμένη εικαστική διάσταση.)
Αν είμαστε θνητοί κι η ψυχή μας δεν ζει μετά τον θάνατό μας, επέμενε ο Επίκουρος, τότε δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε στο επέκεινα της ζωής. Δεν θα έχουμε συνείδηση, δεν θα νιώθουμε θλίψη για τη ζωή που χάσαμε, ούτε θα υπάρχει τίποτα να φοβηθούμε απ’ τους θεούς. Ο Επίκουρος δεν αρνιόταν την ύπαρξη θεών (ένα τέτοιο επιχείρημα θα τον εξέθετε σε θανάσιμο κίνδυνο, αφού ο Σωκράτης είχε θανατωθεί με την κατηγορία του αιρετικού λιγότερο από έναν αιώνα νωρίτερα),υποστήριζε όμως ότι οι θεοί δεν ασχολούνταν με τη ζωή των ανθρώπων και μας χρησίμευαν μόνο ως πρότυπα γαλήνης και μακαριότητας, προς τα οποία θα έπρεπε να προσβλέπουμε.
Το υπέρτατο τίποτα τον θανάτου
Στο δεύτερο επιχείρημά του ο Επίκουρος υποστηρίζει ότι ο θάνατος δεν είναι τίποτα για μας, γιατί η ψυχή είναι θνητή και τη στιγμή του θανάτου διασκορπίζεται. Αυτό που διασκορπίστηκε δεν έχει ικανότητα αντίληψης, και οτιδήποτε δεν γίνεται αντιληπτό είναι για μας ένα τίποτα. Με άλλα λόγια: όπου είμαι εγώ, δεν είναι ο θάνατος. Όπου είναι ο θάνατος, δεν είμαι εγώ. Επομένως, έλεγε ο Επίκουρος, «γιατί να φοβόμαστε τον θάνατο, αφού δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να τον αντιληφθούμε;»
Η θέση του Επίκουρου έχει την ακριβώς αντίστροφη οπτική απ’ το ευφυολόγημα του Γούντυ Άλλεν:«Δεν φοβάμαι τον θάνατο, απλώς δεν θέλω να είμαι εκεί όταν θα έρθει». Ο Επίκουρος λέει ότι πράγματι δεν θα είμαστε εκεί, ότι δεν θα το ξέρουμε όταν θα συμβεί, γιατί ο θάνατος κι «εγώ» με τίποτα δεν γίνεται να συνυπάρχουμε. Επειδή είμαστε νεκροί, δεν γνωρίζουμε ότι είμαστε νεκροί. Σ’ αυτή την περίπτωση λοιπόν, τι να φοβηθούμε;
Το επιχείρημα της συμμετρίας
Το τρίτο επιχείρημα του Επίκουρου υποστηρίζει ότι η κατάσταση της μη ύπαρξης μετά τον θάνατο είναι η ίδια κατάσταση στην οποία βρισκόμασταν πριν απ’ τη γέννησή μας. Παρά τις πολλές φιλοσοφικές διαφωνίες γι’ αυτό το αρχαίο επιχείρημα, πιστεύω ότι εξακολουθεί να διατηρεί μεγάλη δύναμη να προσφέρει ανακούφιση στους ανθρώπους που πεθαίνουν.
Απ’ τους πολλούς ανθρώπους που επαναδιατύπωσαν αυτό το επιχείρημα στο πέρασμα των αιώνων, κανείς δεν το έχει πει τόσο όμορφα όσο ο Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ, ο μεγάλος Ρώσος μυθιστοριογράφος, στην αυτοβιογραφία του, Μίλα, μνήμη , η οποία ξεκινάει με τις εξής φράσεις: «Το λίκνο αιωρείται πάνω από μια άβυσσο, κι η κοινή λογική μας λέει ότι η ύπαρξη μας δεν είναι παρά μια σύντομη αναλαμπή φωτός ανάμεσα σε δύο αιωνιότητες σκότους. Παρότι οι δυο τους είναι όμοια δίδυμα, ο άνθρωπος κατά κανόνα βλέπει την προγεννητική άβυσσο με μεγαλύτερη γαλήνη από την άβυσσο προς την οποία κατευθύνεται (με περίπου τεσσερισήμισι χιλιάδες παλμούς την ώρα)»
Aπόσπασμα από το βιβλίο του IRVIN D. YALOM – ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ TOY ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ (Αφήνοντας πίσω τον τρόμο του θανάτου )
by Αντικλείδι , https://antikleidi.com/
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Βιταμίνη για πρόληψη καταρράκτη & γλαυκώματος και βελτίωση της νυχτερινής όρασης - Πού θα τη βρείτε
Βιταμίνη για πρόληψη καταρράκτη & γλαυκώματος και βελτίωση της νυχτερινής όρασης - Πού θα τη βρείτε Σινάνη Αικατερίνη Παρασκευή, 24 Ι...
-
Ιούλιος: λαογραφία - παροιμίες- ήθη - έθιμα - τραγούδια 09:01 Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017 ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΛΛΑΔΑ Ιούλιος, Γιούλ...
-
►Tarot: "Οι περισσότερες σχετικές γενικότητες / Major Arcana" .- 01/15/2018 από την Aquileana Τα είκοσι δύο φύλλ...
-
Ντάβανος: Γνωριμία με το έντομο... Ντάβανος , ο (ουσιαστικό) [λατινική λέξη tabanus = οίστρος] το έντομο που κεντρίζει τα βόδια, η ...