Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

Συντάξεις χηρείας. Αλλαγές στο ποσοστό, ηλικιακά όρια και επανυπολογισμό

Συντάξεις χηρείας. 

Αλλαγές στο ποσοστό, ηλικιακά όρια και επανυπολογισμό

Σημαντικές αλλαγές στις συντάξεις χηρείας (λόγω θανάτου)
Στις αλλαγές στις συντάξεις χηρείας, αναφέρθηκε, σε συνέντευξή της η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Για τις αλλαγές στις συντάξεις χηρείας (λόγω θανάτου) σημείωσε ότι
«ψηφίσαμε έξι μέτρα για τις συντάξεις χηρείας που τις φέρνουν σε καθεστώς καλύτερο και από αυτό που ίσχυε πριν από το 2016.
Συγκεκριμένα:
η σύνταξη χηρείας από το 50% πηγαίνει στο 70% της σύνταξης του θανόντος,
καταργούνται τα ηλικιακά όρια, άρα οι χήρες και οι χήροι θα λαμβάνουν τη σύνταξη για πάντα,
επίσης, ο επανυπολογισμός της σύνταξης του θανόντος θα λαμβάνεται υπόψη μόνο αν από αυτόν προκύπτει αύξηση για τον δικαιούχο, άρα ο επανυπολογισμός λειτουργεί μόνο θετικά,
τα ελάχιστα έτη γάμου προκειμένου κανείς να λάβει σύνταξη χηρείας από 5 έγιναν 3
και προβλέπουμε ότι τα τέκνα θα έχουν ασφαλιστική ικανότητα μέχρι τα 35 τους χρόνια»
Νόμος 4611/2019 – ΦΕΚ Τεύχος A 73/17.05.2019Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους ΟΤΑ α βαθμού, Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Άρθρο 19
Σύνταξη λόγω θανάτου
1. Οι ηλικιακοί περιορισμοί του πρώτου, δεύτερου και τρίτου εδαφίου της υποπαραγράφου Α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 (Α΄ 85) καταργούνται.
Οι συντάξεις λόγω θανάτου συνταξιούχου ή ασφαλισμένου καταβάλλονται στους επιζώντες συζύγους ανεξάρτητα από την ηλικία τους, ακόμα και μετά την παρέλευση τριετίας.
2. Η περίπτωση α΄ της υποπαραγράφου Β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«α) Είναι άγαμα και δεν έχουν συμπληρώσει το 24ο έτος της ηλικίας τους».
3. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 οι λέξεις «πέντε (5) ετών» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τριών (3) ετών».
4. Στην περίπτωση α΄ της υποπαραγράφου Α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 οι λέξεις «ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%)».
5. Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«β) Μετά την πάροδο της τριετίας, αν ο επιζών εργάζεται ή αυτοαπασχολείται ή λαμβάνει σύνταξη από οποιαδήποτε πηγή, καταβάλλεται, αναλόγως της χρονικής διάρκειας της εργασίας ή αυτοαπασχόλησης, το πενήντα τοις εκατό (50%) της σύνταξης, η οποία δεν μπορεί να υπολείπεται των κατώτατων ορίων των περιπτώσεων α΄, β΄ και γ΄ της υποπαραγράφου Β΄ της παραγράφου 4.».
6. Στην παράγραφο 7 του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Ειδικότερα, αν το ποσό της σύνταξης, όπως προκύπτει από τον υπολογισμό του σύμφωνα με το άρθρο 14, είναι μεγαλύτερο του καταβαλλόμενου κατά την 12.5.2016 ποσού σύνταξης, τα ποσοστά της υποπαραγράφου Α΄ της παραγράφου 4 υπολογίζονται επί του μεγαλύτερου ως άνω ποσού. Αν το ποσό της σύνταξης, όπως προκύπτει από τον υπολογισμό του σύμφωνα με το άρθρο 14, είναι μικρότερο του καταβαλλόμενου κατά την 12.5.2016 ποσού, τα ποσοστά της υποπαραγράφου Α΄ της παραγράφου 4 υπολογίζονται επί του καταβαλλόμενου ως άνω ποσού.».
7. Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, και σε όσες αποφάσεις συνταξιοδότησης έχουν ήδη εκδοθεί κατ’ εφαρμογή του ν. 4387/2016.
Άρθρο 21
Παράταση ασφαλιστικής ικανότητας τέκνων θανόντος ασφαλισμένου ή συνταξιούχου
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 23 του ν. 4529/2018 (Α΄ 56) προστίθεται περίπτωση ζ΄ ως εξής:
«ζ. Ειδικά στα δικαιούχα σύνταξης τέκνα θανόντος ασφαλισμένου ή συνταξιούχου χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα και παροχές υγειονομικής περίθαλψης σε είδος ακόμα και μετά το 24ο έτος της ηλικίας τους και όχι αργότερα από τη συμπλήρωση του 35ου έτους της ηλικίας τους.»
http://www.odigostoupoliti.eu/

Δημήτρης Βαρβαρήγος: Ἡ άπόλυτη ἔκσταση

Δημήτρης Βαρβαρήγος: 


Ἡ άπόλυτη ἔκσταση


Δη­μή­τρης Βαρ­βα­ρή­γο­ς 

Ἡ ἀ­πό­λυ­τη ἔκ­στα­ση


ΑΘΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ τῶν ἀ­έ­ρη­δων χα­ζεύ­ει τὶς θεῖ­ες ψυ­χὲς τῶν ἀ­θα­νά­των. Πρώ­τη συγ­κί­νη­ση ποὺ δέ­χε­ται εἶ­ναι ἡ ἀ­πό­λυ­τη ἐ­λευ­θε­ρί­α. Δεύ­τε­ρη, ἡ ἀ­πό­λυ­τη ἔκ­στα­ση, ἡ με­τά­βα­σή της στὸ ἀρ­χαῖ­ο πα­ρελ­θόν. Τρί­τη, ἡ ἕ­νω­ση καὶ ἡ ἀ­φο­μοί­ω­σή της στὸ σή­με­ρα μὲ τὴν καρ­διὰ τοῦ χθές. Καὶ νὰ ἡ με­τα­μόρ­φω­ση εἶ­ναι ἀ­πα­ραί­τη­τη γιὰ νὰ νι­ώ­σει τὶς αἰ­σθή­σεις σὰν Ἀ­ρε­τές.
        Εἶ­χε δι­α­βά­σει τὴν Ἀν­τι­γό­νη στὸ σχο­λεῖ­ο, εἶ­χε δώ­σει ἐ­ξε­τά­σεις γι’ αὐ­τήν, τὴν εἶ­χε δι­α­λέ­ξει, τὴν εἶ­χε ἀ­γα­πή­σει σὰν ἀ­δελ­φή της, ὅ­πως ἡ Ἰ­σμή­νη. Ἀ­πὸ τό­τε εἶ­χε ἐ­πι­λέ­ξει τὸ ρό­λο της, τὸ ρό­λο ποὺ θὰ ἔ­παι­ζε ἡ Ἀν­τι­γό­νη μέ­σα της. Τώ­ρα ἐ­δῶ με­τα­μορ­φώ­θη­κε ἐν­τε­λῶς, ἦ­ταν πλέ­ον ἡ Ἀν­τι­γό­νη, για­τί αἰ­σθάν­θη­κε ξαφ­νι­κὰ νὰ πλημ­μυ­ρί­ζει ἀ­πὸ ἀ­γά­πη. Ξε­χεί­λι­σε σὰν πη­γὴ δο­ξα­σμέ­νη τῆς Περ­σε­φό­νης νὰ πο­τί­σει τὰ καρ­πε­ρὰ λι­βά­δια. Ἀ­γα­ποῦ­σε τὰ πάν­τα, ἀ­κό­μα καὶ τὸν Κρέ­ον­τα τὸν μι­ση­τὸ πε­θε­ρό της. Ἀ­γα­ποῦ­σε ἀ­κό­μη καὶ τὸ θά­να­το, για­τί κα­νεὶς δὲν θὰ βρι­σκό­ταν νὰ τῆς πεῖ πὼς ἔ­κα­νε πο­τὲ ἀ­νο­μί­α, ἀ­φοῦ ὅ­λα ἀ­πὸ ἀ­γά­πη ἤ­σαν κα­μω­μέ­να. Σὰν τὰ βλέ­φα­ρά της τρε­μό­παι­ξαν στὸ φῶς χα­μο­γέ­λα­σε μὲ τὸ ὄ­νει­ρο ποὺ ἔ­βλε­πε ξύ­πνια, μὰ μί­α ἁ­πα­λὴ σκιὰ ἀν­θρώ­πι­νη τὴν χά­ι­δε­ψε καὶ σὰν μέ­σα ἀ­π’ τὴ σάρ­κα της νὰ χού­για­ξε στὸ αἷ­μα. Ἕ­να ἀ­πά­νε­μο φτε­ρού­γι­σμα ἁ­πλώ­θη­κε ἀ­λάρ­γα στὸν οὐ­ρα­νὸ ἀ­φή­νον­τάς της μί­α γλύ­κα τό­ση ποὺ ἀν­τά­μω­νε τὸν ἔ­ρω­τα. Τῆς ἔπι­α­σε ἁ­πα­λά τὸ χέ­ρι ὡς ἄλ­λος Ἰ­ά­σο­νας καὶ τὴν τα­ξί­δε­ψε στῆς καρ­διᾶς του τὴ γῆ. Καὶ τῆς ἄ­ρε­σε καὶ τοῦ ἀ­φέ­θη­κε μέ­σα ἀ­πὸ ἀ­να­στε­ναγ­μοὺς ἀ­τό­φια, νὰ τὴν ρου­φή­ξει, ὅ­πως οἱ μέ­λισ­σες τὴ γύ­ρη. Καὶ σὰν νύμ­φη γλυ­κό­λα­λη φώ­να­ξε στὴν ἕ­νω­ση γιὰ τὴν καρ­διὰ τῶν ἀν­θρώ­πων, γιὰ τὰ βά­θη τῆς γῆς τοῦ Πλού­τω­να, γιὰ τὰ θη­ρί­α τῆς ἀ­βύσ­σου καὶ γλύ­κα­νε ἡ καρ­διὰ ἀ­π’ τὸ θεῖ­ο βύ­θι­σμα κι ἔ­μοια­ζε εὐ­τυ­χι­σμέ­νη μέ­σα στὰ ἄν­θι­να πέ­πλα νὰ χύ­νον­ται στὰ κομ­ψὰ στή­θη της. Κι ἀ­να­στέ­να­ξε. Κι ἀ­να­φώ­νη­σε ὡς ἄλ­λη ἱ­έ­ρεια, ὡς ἄλ­λη Περ­σε­φό­νη, ὡς ἄλ­λη Ἀν­τι­γό­νη.
        «Ἑλ­λά­δα μου, πό­σο εἶ­σαι ὄ­μορ­φη!».

Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.

Δη­μή­τρης Βαρ­βα­ρή­γο­ς (Ἀ­θή­να, 1951) Σπούδασε ἠλεκτρονικά, σεναριογραφία, θέατρο καὶ λο­γο­τε­χνί­α στὸ «awarded by the writing school». Γρά­φει σή­ριαλ γιὰ τὴν τη­λε­ό­ρα­ση, θέ­α­τρο καὶ λο­γο­τε­χνί­α. Ἔ­χει ἐκ­δώ­σει συ­νο­λι­κὰ 18 μυ­θι­στο­ρή­μα­τα ἐ­νη­λί­κων, 7 παι­δι­κὰ βι­βλί­α καὶ ὀ­κτὼ θε­α­τρι­κὰ ἔρ­γα. Ἔ­χει συμ­με­τά­σχει ὡς ἐκ­παι­δευ­τῆς σὲ ἐρ­γα­στή­ρια δη­μι­ουρ­γι­κῆς γρα­φῆς. Τελευταῖο του βιβλίο Carpe diem (2019, Λυκόφως).


http://www.dvarvarigos.gr   http://dimitrisbarbarigos.blogspot.gr/


https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

Καρδιακός αποκλεισμός: Πώς θα προλάβετε την επικίνδυνη διαταραχή του καρδιακού ρυθμού

Καρδιακός αποκλεισμός: 

Πώς θα προλάβετε την επικίνδυνη διαταραχή του καρδιακού ρυθμού

Καρδιακός αποκλεισμός: Πώς θα προλάβετε την επικίνδυνη διαταραχή του καρδιακού ρυθμού

Η διατήρηση της αρτηριακής πίεσης και του σακχάρου αίματος σε φυσιολογικά επίπεδα, μπορεί να προλάβει μια κοινή διαταραχή του καρδιακού ρυθμού, που λέγεται κολποκοιλιακός αποκλεισμός ή καρδιακός αποκλεισμός.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε νέα μελέτη που ανέλυσε δεδομένα για πάνω από 6.000 ανθρώπους, ηλικίας άνω των 30 ετών, στη Φινλανδία.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, στο Σαν Φρανσίσκο, διαπίστωσαν ότι 58 από αυτούς ανέπτυξαν καρδιακό αποκλεισμό στη διάρκεια μιας μέσης περιόδου παρακολούθησης 25 ετών.
Ο καρδιακός ή κολποκοιλιακός αποκλεισμός συμβαίνει όταν διαταράσσονται τα ηλεκτρικά σήματα μεταξύ των τεσσάρων θαλάμων της καρδιάς.

Συχνά αυτό συνεπάγεται την αργή κίνηση των κοιλιών, ακόμη και όταν ο φλεβόκομβος, μια ομάδα κυττάρων στο άνω τμήμα του δεξιού κόλπου, στέλνει πιο γρήγορα σήματα σε μία προσπάθεια να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό.
Ο καρδιακός αποκλεισμός μπορεί να προκαλέσει το χάσιμο του κολποκοιλιακού συγχρονισμού, με άλλα λόγια να προκληθεί κακός συντονισμός στις συσπάσεις μεταξύ κόλπων και κοιλιών. Σαν αποτέλεσμα οι κοιλίες δεν γεμίζουν αρκετά με αίμα πριν από την σύσπαση.
Η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει στην ανάγκη τοποθέτησης βηματοδότη.
Κάθε αύξηση 10 χιλιοστών της στήλης υδραργύρου (mmHg) της συστολικής αρτηριακής πίεσης μεταφράστηκε σε 22% μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακού αποκλεισμού και κάθε αύξηση ενός mg/dl (χιλιοστόγραμμα ανά δεκατόλιτρο, που είναι το 1/10 του λίτρου) σε 19% μεγαλύτερο κίνδυνο, σύμφωνα με τα ευρήματα.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το 47% από τους 58 καρδιακούς αποκλεισμούς θα μπορούσαν να αποφευχθούν με φυσιολογική αρτηριακή πίεση και το 11% με φυσιολογικό ζάχαρο νηστείας.
Άλλοι παράγοντες που σύμφωνα με τη φιλανδική μελέτη σχετίζονταν με αυξημένο κίνδυνο καρδιακού αποκλεισμού, ήταν η προχωρημένη ηλικία, το φύλο (μεγαλύτερος ο κίνδυνος για τους άνδρες) και το ιστορικό εμφράγματος ή καρδιακής ανεπάρκειας.
Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο JAMA Network Open.

Πηγή: healthday.com
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

Ιδού Ποιός Άνοιξε την Κερκόπορτα και Έγινε Γραμματόσημο το 1953 από την Τουρκία!!!




Ὁ Αὐτοκράτορας τοῦ εἶπε ὅτι θὰ πέσουμε πολεμώντας καὶ ὁ προδότης ἀπαντᾷ: «Σὺ μὲ κρίνεις σήμερα, αὔριο θὰ σὲ δικάσει ὁ θεός». Δὲν ἠρνήθη τὴν κατηγορία, ἀλλὰ ἐκαυχήθη καὶ διὰ τὴν προδοσία, γεγονός ποὺ φανερώνει τὸ πνεῦμα ποὺ διεῖπε τὴν ἐπίσημο ἡγεσία τοῦ κλήρου, ἐκεῖνές τις κρίσιμες στιγμές. Ο Γεννάδιος Σχολάριος είχε ξεσηκώσει τους καλογέρους προτρέποντας τους να ανοίξουν τις πύλες της Κωνσταντινούπολης και να επαληθευτούν οι γραφές.
ΤΟ 1953 Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΙΜΗΣΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΕΝΝΑΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΔΩΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ. ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ;
Ο Δούκας Νοταράς ανθενωτικός, φίλος και συνεργάτης του Γεννάδιου Σχολάριου, παρακαλούσε να πέσει η πόλη μια ώρα γρηγορότερα. Ο Αυτοκράτορας είχε δώσει εντολή «Να κλείσουν όλες οι πόρτες των τειχών», κάτι που δεν έγινε ποτέ, γιατί η αποστολή αυτή είχε ανατεθεί στους ιερωμένους».
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΓΕΝΝΑΔΙΟΣ:
«ΠΝΙΞΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΒΥΘΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ».
O Γεώργιος Γεννάδιος ή Σχολάριος έγραφε:
«Χαίρε στρατιώτα Χριστού καί τής αυτού δόξης υπέρδικε, χαίρετε ώ μακάριαι χείρες τούς γούν δυσσεβείς καί αλάστορας Ελληνιστάς καί πυρί καί σιδήρω καί ύδατι καί πάσι τρόποις αξαγαγατέτης παρούσης ζωής ράβδιζε, είργε, είτα γλώσσαν αφαίρει, είτα χείραν απότεμνε, καί άν ούτω μένει κακός, θαλάττης πέμπε βυθώ».

«Έλλην ων τη φωνή, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες’ αλλ’ από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης. Και ει τις έροιτό με τις ειμι, αποκρινούμαι χριστιανός είναι».


ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΘΕΟΔΩΡΑ ΦΡΑΝΤΖΗ Ή Η ΠΤΩΣΙΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ»,  / αγγλιστί συγγραφείσα υπό του Αιδεσίμου I. M. Neale, κτλ. μεταφρασθείσα δε υπό Χ. Α. Παρμενίδου Σισμανόγλειο Μέγαρο Ελληνικού Γ. Προξενείου Κων/πολης Εκδίδοται νυν το δεύτερον υπό Ι.Ε. Μάνου Συγγραφείς: Neale, I. M Παρμενίδης, Χ. Α. Τόπος έκδοσης και Ημερομηνία Έκδοσης: Εν Σμύρνη: Ι. Ε. Μάνος, 1879, 414 σ.; 13χ20 εκ

Τὸ χρονικὸ τῆς «ἁλώσεως» περιγράφεται ἀπὸ τὴν Θεοδώρα Φραντζῆ, που στο παραπάνω μυθιστόρημα υποτίθεται ότι είναι κόρη τοῦ χρονικογράφου τῆς «ἁλώσεως» Γεωργίου Φραντζῆ, ποὺ ἤταν πρωτοβεστάριος τοῦ Κωνσταντίνου Παλαιολόγου.
(Eάν διαβάσουμε το «Χρονικόν» του Φραντζή θα διαπιστώσουμε ότι το πρόσωπο «Θεοδώρα Φραντζή» είναι ανύπαρκτο. Πρόκειται για πλάσμα της φαντασίας του Τζον Μέισον Νιλ. Ο Φραντζής είχε μόνο μία κόρη που έφερε το όνομα Θάμαρ και πέθανε το 1464, στο σαράι του Σουλτάνου σε ηλικία 16 ετών).

ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ:
Ἡ ἐπιτροπή ποὺ θὰ διαπραγματευόταν τὴν παράδοσι τῆς Πόλης στον Σουλτάνο, ἦτο ἐξαμελῆς καὶ ἀπετελεῖτο ἀπὸ τὸν Ἱεροκήρυκα «τότε» Ἰωασὰφ (Ἰωσήφ) Κόκα, τὸν Μέγα Δοῦκα Λεόντειο καὶ ἄλλα τέσσερα ἄτομα.
Ἡ ἐπιτροπὴ τῶν Τούρκων εἶχε ἀρχηγὸ τὸν Πασὰ τῆς Ἀδριανουπόλεως Ῥεσίτ.
Ὁ Ἰωασὰφ καὶ οἱ προδότες συνελήφθησαν ἀπό τὶς αὐτοκρατορικὲς ἀρχὲς διὰ προδοσία, μετὰ ἀπὸ τὴν δεύτερη συνάντησι μὲ τοὺς Τούρκους.
Ἐρωτηθεὶς ἐὰν ἀρνῆται τὴν κατηγορία τῆς συνομωσίας, ὁ Ἰωασὰφ ἀπήντησε: «Καυχιέμαι δι’ αὐτό. Ἤθελα νὰ σώσω τὴν ἐκκλησία ἀπὸ τὴν ἔνωσι μὲ τοὺς καταραμένους καθολικούς. Προτίμησα νὰ βάλω τέλος εἰς τὴν αὐτοκρατορία. Αὐτοκράτορα θὰ πέσει ὁ θρόνος σου καὶ θὰ καταπατηθεῖ».


Εικόνα που προσκυνούν στις εκκλησίες τους οι «Έλληνες» ορθόδοξοι χριστιανοί: 1453. O (Άγιος;) Μωάμεθ Β΄ ο Πορθητής παραχωρεί τα προνόμια του Πατριαρχείου στον Πατριάρχη ( Άγιο !) Γεννάδιο Σχολάριο, γιατί (ο Πατριάρχης) του παρέδωσε την Πόλη.
Για να το καταλάβουμε: σε Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία παρουσιάζεται σαν Άγιος της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας ο μουσουλμάνος σφαγέας Μωάμεθ Β’;

ΘΑ ΠΕΣΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ
Ὁ Αὐτοκράτορας τοῦ εἶπε ὅτι θὰ πέσουμε πολεμώντας καὶ ὁ προδότης ἀπαντᾷ: «Σὺ μὲ κρίνεις σήμερα, αὔριο θὰ σὲ δικάσει ὁ θεός»(!!!).
Ὁ προδότης Ἰωασὰφ κατεδικάσθη εἰς θάνατο. Καθόλην τὴν διάρκεια τῆς ἀνακρίσεως, ἦτο προκλητικὸς καὶ αὐθάδης καὶ ὄχι μόνο δὲν ἠρνήθη τὴν κατηγορία, ἀλλὰ ἐκαυχήθη καὶ διὰ τὴν προδοσία, γεγονός ποὺ φανερώνει τὸ πνεῦμα ποὺ διεῖπε τὴν ἐπίσημο ἡγεσία τοῦ κλήρου, ἐκεῖνές τις κρίσιμες στιγμές.
Μετὰ ἀπὸ ἰσχυρὲς πιέσεις τῶν ὑπολοίπων στελεχῶν τῆς ἐπισήμου ἡγεσίας τοῦ κλήρου στὸν Αὐτοκράτορα, ἐκεῖνος ἔδωσε τελικὰ χάρι στὸν Ἰωασὰφ Κόκα, ἔναν προδότῃ ποὺ ἔκανε τὰ πάντα διὰ νὰ κυριευθῇ ἡ Κωνσταντινούπολη ἀπὸ τοὺς Τούρκους.
Ὁ Ἰωασὰφ Κόκας εἶναι ὁ Γ’ μετὰ τὴν ἁλωσιν Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (1459-1463)…
Το παραπάνω βιβλίο είναι μυθιστόρημα άγγλου συγγραφέως του 19ου αώνος. Φαίνεται όμως ότι περιγράφει τα γεγονότα πολύ καλύτερα από «σοβαρούς» ιστορικούς. Προσέξτε και τα παρακάτω:
1. «Ἡ Πόλις ΕΠΑΡΑΔΟΘΗ ἀπὸ τὴν θρησκευτικὴ μερίδα τῶν ἀνθενωτικῶν στοὺς ἀρχηγοὺς τοῦ πολιορκητικοῦ Στρατοῦ» (Καρολίδης – Ἱστορία Τῆς Ἑλλάδος).
2. Σὲ παλιὸ λαϊκὸ τραγούδι τοῦ Πόντου ἀναφέρεται ἡ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ Τῆς Πόλεως μὲ τὴν χαρακτηριστικὴ φράσι «ΕΔΩΚΑΝ ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ»…(Νικ. Πολίτης: Τραγούδια του ελληνικού λαού).
3. «Ο Γεννάδιος Σχολάριος είχε ξεσηκώσει τους καλογέρους προτρέποντας τους να ανοίξουν τις πύλες της Κωνσταντινούπολης και να επαληθευτούν οι γραφές. «Ανοίξτε τις πύλες του κάστρου, αντί να περιμένετε να τις ανοίξει ο εχθρός. Αφήστε τον να μπει στην πόλη. Τότε άγγελος εξολοθρευτής θα σας σώσει …Η από άνωθεν απόφαση υπόσχεται την βοήθειά της. Ούτε την βοήθεια των Λατίνων θέλουμε, ούτε την ένωση χρειαζόμαστε. Αφήστε τον άπιστο να περάσει. Τότε άγγελος εξολοθρευτής θα σας σώσει. Πιστεύσατε και θα σωθείτε. Μα αν είστε τόσο άπιστοι ώστε να κρέμεστε από την ανδρεία των στρατιωτών, τότε μάθετε πως η πατρίδα σας είναι χαμένη και σεις μαζί της» (Δούκας-Σάθας-Μόρτμαν)».
4. «Ο Δούκας Νοταράς ανθενωτικός, φίλος και συνεργάτης του Γεννάδιου Σχολάριου, παρακαλούσε να πέσει η πόλη μια ώρα γρηγορότερα … Όταν έγινε η άλωση αυτός ο άθλιος προδότης βρέθηκε να φρουρείται στο σπίτι του από ισχυρή τουρκική δύναμη. Σκοτώθηκε αργότερα από τον Σουλτάνο λόγω πλεκτάνης που εξυφάνθηκε σε βάρος του από τους αντιπάλους του.
Ο Αυτοκράτορας είχε δώσει εντολή «Να κλείσουν όλες οι πόρτες των τειχών», κάτι που δεν έγινε ποτέ, γιατί η αποστολή αυτή είχε ανατεθεί στους ιερωμένους».
John Mason Neale, «Theodora Phranza; or, the Fall of Constantinople» (J. Masters, Λονδίνο 1857). Πρόκειται για το μυθιστόρημα του αγγλικανού θεολόγου, ιεροκήρυκα και λογοτέχνη Τζον Μέισον Νιλ (John Mason Neale, 1818-1866), το οποίο εκδόθηκε στο Λονδίνο το 1857 με τίτλο «Theodora Phranza; or, the Fall of Constantinople».
«Θεοδώρα Φραντζή ή η πτώσις της Κωνσταντινουπόλεως» (υπό του αιδεσίμου I. M. Neale, κτλ., μετεφράσθη εκ του αγγλικού υπό Χ. Α. Παρμενίδου, Τύποις Σ. Παυλίδου, Αθήνα 1860). «Θεοδώρα Φραντζή ή η πτώσις της Κωνσταντινουπόλεως» (αγγλιστί συγγραφείσα υπό του Αιδεσίμου I. M. Neale, κτλ. μεταφρασθείσα δε υπό Χ.Α. Παρμενίδου, Εν Σμύρνη: Ι. Ε. Μάνος, 1879).
Ο Παλαμάς στον “Δωδεκάλογο του Γύφτου”:
«Και ήταν οι καιροί που η Πόλη Πόρνη
σε μετάνοιες ξενυχτούσε
και τα χέρια της δεμένα τα κρατούσε
και καρτέραγ΄ ένα μακελάρη
Και καρτέραγε τον τούρκο να την πάρει».

H ΕΛΛΑΔΑ TOY 1453, H ΕΛΛΑΔΑ TOY 2018.

Το γενικότερο κλίμα στην Κωνσταντινούπολη της εποχής του 1453 ήταν δεισιδαιμονία, διχόνοια, φτώχεια, κακομοιριά, παρακμή. Η γενική δεισιδαιμονία τρεφόταν από τις προφητείες. Προφήτευαν το τέλος της Πόλης και μαζί το τέλος του κόσμου και της Ιστορίας.
Το 1453 η Ελληνική Αυτοκρατορία δεν μπορούσε να σταθεί μόνη της όρθια. Ο Μανουήλ έτρεχε να δει τους Καρόλους, ο Ιωάννης πήγε στη Φερράρα. Είναι η εποχή των επαιτών αυτοκρατόρων. Πήγαιναν επαίτες στη Δύση, εκεί τους δέχονταν με ψεύτικες τιμές και δόξες, αλλά ουσιαστική βοήθεια δεν πρόσφεραν. Πράγματι η «Δύση» δεν βοήθησε. Όταν όμως μιλάμε για Δύση τι εννοούμε; Η Δύση ήταν πολυδιασπασμένη αλλά εμείς οι ίδιοι τι κάναμε;
Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ο Παλαιολόγος πολεμάει τους Τούρκους μαζί με τον απεσταλμένο του Πάπα, Ισίδωρο του Κιέβου και τους Γενοβέζους, ο Γεννάδιος- ο Γεώργιος Σχολάριος, πρώτος Πατριάρχης μετά την Άλωση, τοιχοκολλούσε ανάθεμα εναντίον του Παλαιολόγου.
Σύμφωνα με διάφορες πηγές η Κωνσταντινούπολη το 1453 είχε πληθυσμό περί τις 70.000 με 100.000 κατοίκους.
Ένας βασικός κανόνας – δείκτης σε μια γενική πολεμική επιστράτευση ενός λαού είναι ότι, οι ικανοί προς πόλεμο και μάχη είναι περίπου ένας στους επτά και βοηθητικοί άλλοι τόσοι.
Θα περίμενε κανείς ότι οι πολεμιστές που υπερασπίζονταν την Βασιλεύουσα το 1453, ανάλογα με τον πληθυσμό της πόλεως, θα ήταν περίπου 15.000 άνδρες και άλλοι τόσοι οι βοηθητικοί. Οι υπόλοιποι 70.000 θα ήταν ανίκανοι προς πόλεμο γέροντες, γυναικόπαιδα κα άρρωστοι.
Επειδή όλες οι γειτονικές ελληνικές επαρχίες, αλλά και οι μακρινότερες, θα έδιναν και αυτές κάποιους μαχητές για την υπεράσπιση της πρωτεύουσας των Ελλήνων, είναι λογική η σκέψη ότι ο αυτοκράτορας θα μπορούσε να έχει τουλάχιστον 50.000 πολεμιστές στα κάστρα.
Και όμως δεν διέθετε παρά μόνο 4.500 άνδρες, μαζί με τους ξένους. (Ο Μωάμεθ είχε μαζέψει Σέρβους, Αλβανούς, Τούρκους, τουλάχιστον 100.000 άντρες του- μερικοί μιλούν για 120.000).
Οι υπόλοιποι άνδρες στην πόλη τι έκαναν;
Μήπως ήταν αστράτευτοι μοναχοί, οι οποίοι αντί να πολεμούν, έκαναν ατελείωτες δεήσεις στον ιεχωβά για να σώσει την πόλη;
Την εποχή της Αλωσης υπήρχε έξαρση του μοναχισμού.
Σε όλη τη διαμάχη των ανθενωτικών οι καλόγεροι στα μοναστήρια της Πόλης και του Αθωνα ήταν πρώτοι. Η Πόλη ήταν στα πρόθυρα εμφυλίου πολέμου μεταξύ ενωτικών και ανθενωτικών που, αν δεν προέκυπταν οι Τούρκοι, πιθανότατα θα ξεσπούσε. Οι καλόγεροι ήταν πολλοί, αλλά δεν πολεμούσαν. Αντίθετα με τους δυτικούς μοναχούς (βλέπε τάγμα τευτόνων ιπποτών), που μπορούν να φέρουν όπλα, οι ορθόδοξοι δεν μπορούν.
Η Αγιά Σοφιά, όπως και όλες οι εκκλησίες ήταν γεμάτες, πλην των γυναικόπαιδων, από μοιρολάτρες άντρες που περίμεναν να τους σώσει ο φυλετικός θεός των εβραίων Ιεχωβά. Ήταν τέτοια η θρησκολατρεία όπου το μεγαλύτερο μέρος του ενεργού πληθυσμού, αυτό ως προς τον αντρικό πληθυσμό, είχε βάλει τα καλογερικά ράσα.
Η Πόλη το 1453 είχε 300 μοναστήρια με 10.000 καλόγερους, που θα μπορούσαν να δώσουν 10.000 πολεμιστές.
Εντός των τειχών επίσης υπήρχαν καλλιεργήσιμες εκτάσεις, αμπέλια κλπ και οι αγρότες έκαναν με ασφάλεια τις εργασίες τους. Η Πόλη είχε και δύο τεράστιους ναυστάθμους και μεγάλες ανοικτές δεξαμενές, δηλαδή θεωρητικά θα μπορούσε να αντέξει μακροχρόνια πολιορκία, αν είχε άνδρες πολεμιστές.
Όταν στην Πύλη του Ρωμανού οι Τούρκοι άρχισαν να ανεβαίνουν πάνω και πέρασαν μέσα, έψαχναν τους αντίπαλους πολεμιστές και δεν πίστευαν ότι ήταν τόσοι λίγοι.
Ο Σφραντζής στο “Μικρό Χρονικό” αναφέρει ξεκάθαρα ότι στις λίστες των υπερασπιστών περιελάμβαναν ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΑΪΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ και τους υπολόγιζαν μέσα σε αυτούς που θα έπρεπε να λάβουν όπλα. Οι μοναχοί όμως δεν πολεμούσαν.
Ακόμη και ο Σχολάριος έγραφε: «ότι για να υπάρξει άμυνα της πόλης, πρέπει όλοι να δώσουν ό,τι έχουν από χρήματα, όλοι να δώσουν και τη ζωή τους ακόμα, αυτά όμως να τα κάνουν διατηρώντας την ορθή πίστη, και σε κάθε περίπτωση χωρίς να κάθονται άπραγοι και απλά να κάνουν θείες λειτουργίες, γιατί στην περίπτωση αυτή, οι ψαλμωδίες χωρίς την γνήσια ευσέβεια ίσως να παροξύνουν τον Θεό».
Ο Γεννάδιος Σχολάριος βέβαια είχε κλειστεί στη Μονή Παντοκράτορα, που ήταν το αρχηγείο της ανθενωτικής παράταξης και προφήτευε την επικράτηση των Τούρκων, λόγω των αμαρτιών των κατοίκων της.
Κατά τον Σλουμπερζέ «μη έχον συνείδησιν του φοβερού υπό των Τούρκων κινδύνου … εβροντοφώνει αδιακόπως κατά του νέου καθεστώτος (ενωτικού) … προλέγων δια μυστηριωδών προφητειών το τέλος της Αυτοκρατορίας υπό θείας οργής… ενώ οι στασιασταί των οδών, άντρες και γυναίκες, μοναχοί και ιερείς, καλογραίαι και λαϊκοί …δεν έπαυον αναφωνούντες «θάνατος εις τους αζυμίτας και της ειδωλολατρείας αυτών» … και επικαλούνταν την Θεοτόκο που θα έδιωχνε τους Τούρκους.
Οι καλόγεροι της Πόλης κατά τον χρονογράφο της Άλωσης Δούκα ήθελαν να ανοίξουν τις πύλες μια ώρα αρχύτερα για να επαληθευτούν … οι προφητείες. Κατά τον Φραντζή οι ξένοι μισθοφόροι του Παλαιολόγου δεν πληρώνονταν καλά. Ο Παλαιολόγος ζήτησε χρυσάφι και ασήμι από τις εκκλησίες για να κόψει νόμισμα, αλλά του το αρνήθηκαν. Όταν ζητούσε στρατιώτες από τους υπηκόους του, παραπονιούνταν ότι «δεν αδειάζουν, γιατί έχουν δουλειές και πρέπει να βγάλουν το ψωμί τους».
Δύο απατεώνες της εποχής (Μανουήλ Ιάγαρης και μοναχός Νεόφυτος ο Ρόδιος) που τους ζητήθηκε να επισκευάσουν μέρος των κάστρων που καταστράφηκε από τα τούρκικα κανόνια , έκλεψαν τα χρήματα.
Ο μετέπειτα γνωστός περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή αναφέρει ότι πλήθος ανθενωτικοί και κυρίως καλόγεροι λιποτακτούσαν και πήγαιναν με τους Τούρκους.
Από ένα νεόκτιστο οχυρό τόσκασε ένας καλόγερος ονόματι Πέτρος με άλλους 300, αλλαξοπίστησαν όλοι, αυτός ονομάστηκε Μεχμέτ και πήραν μέρος στην πολιορκία στο πλευρό των Τούρκων.
Αυτή ήταν η τραγωδία του Ελληνικού Έθνους την εποχή εκείνη.
Βλέπετε τίποτε κοινό με τους σημερινούς Έλληνες;
Οι Βυζαντινοί Έλληνες, ό,τι και να ήταν, ό,τι και να πίστευαν, είναι οι εξ αίματος πρόγονοί μας, οι παππούδες μας.
Έχουμε το ίδιο αίμα μ’ αυτούς. Μπορεί οι ίδιοι οι Βυζαντινοί να είχαν μία μειωμένη και ελαττωματική συνείδηση της Ελληνικής καταγωγής τους και να έδιναν μεγαλύτερη βαρύτητα στην θρησκεία. Μπορεί να έλεγαν είμαστε χριστιανοί, πιστεύουμε στον ιουδαίο θεό ιεχωβά, δεν είμαστε Έλληνες.
Ο Βυζαντινός πατριάρχης Γεώργιος Γεννάδιος, αυτός που πρόδωσε την Πόλη στους τούρκους, είχε δηλώσει: «είμαι χριστιανός, όχι Έλληνας». «Έλλην ων τη φωνή, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες’ αλλ’ από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης. Και ει τις έροιτό με τις ειμι, αποκρινούμαι χριστιανός είναι.»
Την ίδια στιγμή ο Έλληνας Αυτοκράτορας, στον τελευταίο συγκινητικό λόγο του, αποκαλεί την Βασιλεύουσα «ελπίδα και χαρά πάντων των Ελλήνων».
Το αίμα είναι αίμα, η θρησκεία δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό.
Ο διάσημος σέρβος σκηνοθέτης Εμίρ Κουστορίτσα, γιος του Μουράτ Κουστουρίτσα (δημοσιογράφου που εργαζόταν στην Γραμματεία Πληροφοριών του Σεράγεβο) και της Σένκα Νουμάνκαντιτς (δικαστική γραμματέας) μεγάλωσε ως το μοναχοπαίδι μιας μουσουλμανικής Βοσνιακής οικογένειας στη Γκόριτσα, μια γειτονιά στο Σεράγεβο της Βοσνίας. Την ημέρα της γιορτής του Αγίου Γεωργίου (Đurđevdan) το 2005 ο Εμίρ βαπτίστηκε ως μέλος της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας με το όνομα Νεμάνια (Немања) στη μονή Σαβίνα του Μαυροβουνίου, κοντά στο Herceg Novi.
Δήλωσε: «μπορεί να ήμασταν μουσουλμάνοι για 250 χρόνια, αλλά πρώτα ήμασταν Ορθόδοξοι και βαθιά μέσα μας ήμασταν πάντα Σέρβοι, η θρησκεία δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό. Γίναμε μουσουλμάνοι μόνο για να γλιτώσουμε από τους Τούρκους».
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
autochthonesellhnes

ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΟ ΠΩΣ ΞΕΧΝΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΣΥΧΝΑ

ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΟ ΠΩΣ ΞΕΧΝΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΣΥΧΝΑ

Είμαι τόσο ευτυχισμένος. Γιατί έχω ξεχάσει πάρα πολύ.
Ο εγκαταλελειμμένος γέρος που λιμοκτονούν από το δρόμο μιας αφρικανικής χώρας με το κεφάλι στα χέρια του, γνωρίζοντας ότι η ζωή δεν έχει τίποτα να φέρει. Μάλλον αγνοώντας ότι η ζωή μπορεί να έχει κάτι να φέρει.
Ο καταθλιπτικός μεθυσμένος καλλιτέχνης στο απροσδόκητο χείλος της αυτοκτονίας. Είναι ο πιο διανοούμενος των ανθρώπων που γεννήθηκαν. Ίσως η τέχνη που τόσο τυφλά εκτιμούμε ήταν μόνο ένας πόνος. Ο εραστής του ένας απατεώνας, η μελαγχολία του ένα αστείο για τους διανοούμενους, μια έμπνευση για τον απλό λαό, επίσης τον κλήση για θάνατο.
Οι φτωχές γυναίκες, βιάστηκαν. Ποιος νοιάζεται για τα συναισθήματά της; Ποιος νοιάζεται ότι και αυτή είναι άνθρωπος; Το νηφάλιο παιδί της περιμένει υπομονετικά. Ίσως να του φέρει ένα κομμάτι ψωμί, Αλλά το μόνο που φέρνει, τον αβοήθητο άδειο εαυτό του, ή ίσως χειρότερο, τίποτα. Πέδηση των μεντεσέδων. Η ζωή είχε σκοπό να φέρει το ίδιο και για τους δυο μας. Έτσι το αντιμετωπίστε.
Όσοι δίνουν τη ζωή τους έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να απολαύσουμε τα ερχόμενα Σαββατοκύριακα. Έχουν ακούσει τις λέξεις "Είμαστε περήφανοι για σας. Πόσο τολμηρή! Πόσο γενναίος! "Εκατό χρόνο πριν. Αλλά αντιπροσωπεύουν μόνο την πλήξη των ανησυχιών στο ψυχρό τους άκρο που τόσο πολύ απολαμβάνει. Η οικογένεια. Οι όμορφες συζύγους και τα παιδιά. Χάνουν τον μπαμπά τους. ναι διανοούμενοι, υπάρχει ένας άλλος κόσμος που ξεχνάς. Είναι ζωγραφισμένο με μπλε χρώμα.
https://dreamsinyoungflourish.home.blog/
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJqSgTulFmnHtljwPnz2tFnOe_b64mt0ni8Wr4ucQ-I0f4UhSF

Πατημασιές…

Πατημασιές…

Δημοσιεύτηκε από τον/την gynaikaeimai στις 
Έμαθα να ζω με ανθρώπους χωρίς νόημα, ψάχνοντας όμως πάντα παράλληλα κάποιον να αγγίξει το μέσα μου. Να σκουπίσει τα πόδια του στο χαλάκι για να μην λερώσει και να μπει μες στη ψυχή μου. Ν’ ανάψει το τσιγαράκι του και να φουμάρουμε μαζί τα λόγια τα ανείπωτα, τις σκέψεις, τις προσδοκίες, τα ανεκπλήρωτα όνειρα. Να κάτσει στη γωνίτσα μου, να με κοιτάξει, να με νιώσει, να κατανοήσει και να αποδεχτεί το παρελθόν μου. Να ζήσει το τώρα μου και να ονειρευτεί το μέλλον μαζί μου.
Ώσπου ήρθες εσύ… Όσο αθόρυβα εμφανίστηκες, τόσο βαρύγδουπα μπήκες, με το έτσι θέλω! Ποιος ξέρει τι πατημασιές θα αφήσεις και εσύ στο διάβα σου…
Από Stella
https://gynaikaeimai.com/

Εκατό χρόνια από την επιβεβαίωση της Θεωρίας της Σχετικότητας του Αϊνστάιν

Εκατό χρόνια από την επιβεβαίωση της Θεωρίας της Σχετικότητας του Αϊνστάιν

Στις 29 Μαΐου 2019 συμπληρώνονται τα 100 χρόνια από τότε που οι επιστήμονες κατάφεραν να αποδείξουν πειραματικά για πρώτη φορά -μέσω αστρονομικών παρατηρήσεων- τη γενική θεωρία της σχετικότητας, την καινοτόμα θεωρία βαρύτητας που είχε παρουσιάσει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν το 1915 και η οποία τελικά άλλαξε εκ βάθρων την φυσική και την αστρονομία


shutterstock.com
http://www.skai.gr/files/temp//296E7D06EDCAF81EC55D447F3C96F633.jpg

Στις 29 Μαΐου 2019 συμπληρώνονται τα 100 χρόνια από τότε που οι επιστήμονες κατάφεραν να αποδείξουν πειραματικά για πρώτη φορά -μέσω αστρονομικών παρατηρήσεων- τη γενική θεωρία της σχετικότητας, την καινοτόμα θεωρία βαρύτητας που είχε παρουσιάσει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν το 1915 και η οποία τελικά άλλαξε εκ βάθρων την φυσική και την αστρονομία. 

Μια σειρά από εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο έχουν προγραμματιστεί με αφορμή την επέτειο.

Εκτός από τη θεμελιώδη σημασία της για την επιστήμη, η γενική σχετικότητα έχει διάφορες σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως το δορυφορικό σύστημα GPS και τα συναφή συστήματα δορυφορικής πλοήγησης (SatNav), η καλύτερη πρόβλεψη του καιρού μέσω υπολογιστών κ.α.

Στις 29 Μαΐου 1919 μια επιστημονική αποστολή με επικεφαλής τον Βρετανό αστρονόμο Σερ Άρθουρ Έντινγκτον, που ταξίδεψε στο νησί Πρίνσιπε στα ανοιχτά της δυτικής ακτής της Αφρικής στον Ατλαντικό, επαλήθευσε τη γενική θεωρία της σχετικότητας, κάνοντας παρατηρήσεις του φωτός των άστρων στη διάρκεια μιας ηλιακής έκλειψης και διαπιστώνοντας την καμπύλωση του με βάση τις θεωρητικές προβλέψεις του Αϊνστάιν.

Η θεωρία επιβεβαιώθηκε και από μια άλλη βρετανική αποστολή στο Σομπράλ της Βραζιλίας, που έκανε παρατηρήσεις στη διάρκεια της ίδιας έκλειψης. Οι εικόνες από αυτή τη δεύτερη αποστολή, με επικεφαλής τον αστρονόμο Φρανκ Ντάισον, ήταν λιγότερο θολές από εκείνη του Πρίνσιπε υπό τον Έντινγκτον, όπου υπήρχαν αρκετά σύννεφα στον ουρανό. 

Στην πορεία ο ρόλος αυτής της δεύτερης αποστολής άδικα υποβαθμίσθηκε από τη φήμη του Έντινγκτον.

Οι δύο επιστημονικές αποστολές είχαν χρηματοδοτηθεί από τη Βασιλική Αστρονομική Εταιρεία της Βρετανίας, τη Βασιλική Εταιρεία επιστημών και τη Βασιλική Ιρλανδική Ακαδημία, ενώ είχαν οργανωθεί από το Βασιλικό Αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς.

Ο Αϊνστάιν ενημερώθηκε ανεπίσημα το Σεπτέμβριο του 1919 για την πειραματική επιβεβαίωση της θεωρίας του και έγραψε τα «ευχάριστα νέα» στη μητέρα του. Η επίσημη ανακοίνωση των ευρημάτων των δύο αποστολών σε κοινή επιστημονική συνεδρίαση των βρετανικών επιστημονικών φορέων το Νοέμβριο του 1919, κατέστησε γνωστό διεθνώς ότι η γενική σχετικότητα πράγματι έχει ισχύ, πράγμα που έκανε διάσημο τον Αϊνστάιν μέσα σε λίγες μέρες, όταν η είδηση μεταδόθηκε ευρέως από τα μέσα ενημέρωσης εκείνης της εποχής. Για να γιορτάσει το γεγονός, ο Αϊνστάιν αγόρασε ένα βιολί!

Η επίδραση της βαρύτητας που ασκεί ένα άστρο πάνω στο φως που ταξιδεύει κοντά του, είναι πιο εύκολα μετρήσιμη (τουλάχιστον με τις τεχνικές δυνατότητες του προηγούμενου αιώνα), όταν συμβαίνει μια έκλειψη, στη διάρκεια της οποίας αφενός το φως του Ήλιου μπλοκάρεται από τη Σελήνη, αφετέρου το φως άλλων μακρινότερων άστρων καμπυλώνεται. 

Έτσι, τα άστρα φαίνονται μετατοπισμένα σε ελαφρώς διαφορετικές θέσεις από εκείνες που παρατηρούνται σε άλλες στιγμές.

«Πριν ένα αιώνα οι αστρονόμοι επιβεβαίωσαν τη γενική θεωρία της σχετικότητας, μεταμορφώνοντας στην πορεία ριζικά και για πάντα την κατανόηση μας για το σύμπαν. Το έργο του Αϊνστάιν και του Έντινγκτον αποτελεί ένα εντυπωσιακό παράδειγμα διεθνούς συνεργασίας μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και μια ορατή επίδειξη του πώς η επιστήμη μπορεί να υπερβεί τους φραγμούς σε αυτές τις ταραχώδεις εποχές», δήλωσε ο πρόεδρος της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας, καθηγητής Μάικ Κρούιζ.

Πηγή: http://www.skai.gr/news/technology/article/405326/ekato-hronia-apo-tin-epivevaiosi-tis-theorias-tis-shetikotitas-tou-ainstain/#ixzz5pNGts2tg
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook



Νέα θεωρία: Εκρήξεις σούπερ-νόβα έκαναν τους ανθρώπους να κατέβουν από τα δέντρα

Νέα θεωρία: Εκρήξεις σούπερ-νόβα έκαναν τους ανθρώπους να κατέβουν από τα δέντρα


nebula

Μία τεράστια αύξηση στους κεραυνούς, που έπεσαν στη Γη και ήταν η αιτία για εκτεταμένες δασικές πυρκαγιές δημιούργησε μία πύρινη κόλαση και έτσι οι άνθρωποι περπάτησαν στα δύο πόδια


Τι ώθησε τους πρωτο-ανθρώπους να κατέβουν από τα δέντρα όπου ζούσαν ως πίθηκοι, να σηκωθούν όρθιοι και να περπατήσουν στα δύο τους πόδια, ξεκινώντας τη μεγάλη περιπέτεια που τους άφησε ελεύθερα τα χέρια τους για να φτιάχνουν απλά εργαλεία και τελικά καθεδρικούς, πυραύλους και «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα;

Οι εκρήξεις υπερκαινοφανών αστέρων (σούπερ-νόβα) είναι η απρόσμενη απάντηση μιας νέας επιστημονικής θεωρίας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή φυσικής και αστρονομίας Άντριαν Μέλοτ του Πανεπιστημίου του Κάνσας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γεωλογίας «Journal of Geology», υποστηρίζουν ότι οι εκρήξεις σούπερ-νόβα βομβάρδισαν τη Γη με κοσμική ακτινοβολία, αρχής γενομένης πριν από περίπου οκτώ εκατομμύρια χρόνια και με αποκορύφωμα πριν από 2,6 εκατ. χρόνια.

Ο κατακλυσμός της κατώτερης ατμόσφαιρας του πλανήτη μας από ηλεκτρόνια και άλλα υψηλής ενέργειας σωματίδια, που είχε ως αποτέλεσμα τον ιονισμό της (αύξηση 50 φορές σε σχέση με πριν), πυροδότησε μια αλυσίδα γεγονότων, καθώς προκλήθηκε τεράστια αύξηση στους κεραυνούς, που έπεσαν στη Γη και ήσαν η αιτία για εκτεταμένες δασικές πυρκαγιές σε όλο τον πλανήτη. Αυτή η πύρινη κόλαση μπορεί κάλλιστα να ήταν μία από τις βασικές αιτίες που οι πρόγονοι του «έμφρονος ανθρώπου» (homo sapiens) αναγκάσθηκαν να κατέβουν από τα δέντρα και να το βάλουν στα... δύο πόδια.

Κάπως έτσι, σύμφωνα με τη νέα υπόθεση, οι μακρινοί πρόγονοι μας προσαρμόστηκαν σταδιακά σε μια ζωή πλέον όχι πάνω στα δέντρα, αλλά στις σαβάνες της βορειοανατολικής Αφρικής, που αποτέλεσαν το λίκνο της ανθρωπότητας. Βήμα-βήμα, από τον «επιδέξιο άνθρωπο» (homo habilis) και τον «όρθιο άνθρωπο» (homo erectus) αναδύθηκε εξελικτικά ο homo sapiens, που όχι μόνο «έπιαναν» τα χέρια του, αλλά και ο εγκέφαλός του δούλευε πιο δημιουργικά από κάθε προηγούμενο είδος του γένους Homo.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι βρήκαν στους βυθούς της Γης βάσιμες ενδείξεις (εναποθέσεις του ισοτόπου σιδήρου-60) πως συνέβησαν εκρήξεις σούπερ-νόβα στην κοσμική «γειτονιά» της Γης σε απόσταση περίπου 163 ετών φωτός, στη διάρκεια της μετάβασης από την Πλειόκαινο εποχή στην εποχή των Πάγων. Παράλληλα, ανέφεραν ότι έχουν ανακαλυφθεί μεγάλες εναποθέσεις άνθρακα (πιθανώς από πανάρχαιες πυρκαγιές) σε εδάφη και σε εποχές που αντιστοιχούν στον κοσμικό «βομβαρδισμό». Η σύμπτωση αυτή, όπως λένε, ενισχύει τη θεωρία τους.

«Βρίσκουμε πολύ περισσότερα κάρβουνα και αιθάλη σε όλο τον κόσμο ξεκινώντας πριν λίγα εκατομμύρια χρόνια. Τα βλέπουμε παντού και κανένας δεν έχει κάποια εξήγηση γιατί αυτό συνέβη σε όλη τη Γη και σε διαφορετικές κλιματικές ζώνες. Η αύξηση στις πυρκαγιές μπορεί να αποτελεί μια εξήγηση και να είναι αυτή που έδωσε το έναυσμα για τη μετάβαση από τα δάση στη σαβάνα, κάτι που σχετίζεται με την ανθρώπινη εξέλιξη στη βορειοανατολική Αφρική», δήλωσε ο Μέλοτ.

Καθησύχασε πάντως ότι δεν προβλέπεται ανάλογος «βομβαρδισμός» κοσμικής ακτινοβολίας σύντομα, καθώς το κοντινότερο άστρο που θα μπορούσε να «δώσει» έκρηξη σούπερ-νόβα, είναι μέσα στο επόμενο ένα εκατομμύριο χρόνια ο Μπετελγκέζ σε απόσταση 652 ετών φωτός από τη Γη.

«Ο Μπετελγκέζ είναι πάρα πολύ μακριά για να έχει ανάλογα σοβαρές συνέπειες», πρόσθεσε. «Συνεπώς, μην ανησυχείτε γι' αυτό. Να ανησυχείτε περισσότερο για τα πρωτόνια από τις ηλιακές εκρήξεις. Αυτός είναι ο κίνδυνος για εμάς και την τεχνολογία μας - μία ηλεκτρική έκρηξη που θα θέσει εκτός λειτουργίας το ηλεκτρικό δίκτυο μας. Φανταστείτε απλώς πώς θα είναι για μερικούς μήνες χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα…».

https://www.protothema.gr/

Βιταμίνη για πρόληψη καταρράκτη & γλαυκώματος και βελτίωση της νυχτερινής όρασης - Πού θα τη βρείτε

  Βιταμίνη για πρόληψη καταρράκτη & γλαυκώματος και βελτίωση της νυχτερινής όρασης - Πού θα τη βρείτε Σινάνη Αικατερίνη Παρασκευή, 24 Ι...