Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 10 Απριλίου 2019

Νέο «φτύσιμο» από την Κυβέρνηση στον Βόλο – Άρχισε το ξήλωμα του«Γεωργούλα»

Νέο «φτύσιμο» από την Κυβέρνηση στον Βόλο –

Άρχισε το ξήλωμα του«Γεωργούλα»


Αήθη περιφρόνηση, κοινώς; «φτύσιμο», στην τοπική κονωνία, αποτελεί αναμφίβολα η εκκένωση του στρατοπέδου «Γεωργούλα» για την μετεγκατάσταση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών από τον Βόλο στην Αττική, που σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το site taxydromos.gr,ξεκίνησε σήμερα το πρωί ξεκίνησε σταδιακά με την συγκέντρωση του τροχαίου υλικού που υπάρχει στο χώρο του στρατοπέδου, την ίδια μέρα που ο Εμπρικός Σύλλογος πραγματοποιεί εκδήλωση κατά της εξέλιξης αυτής.
Οπως αναφέρεται σε αποκλειστικό δημοσίευμα του site, τη νύχτα σήμερα αναμένεται να καταπλεύσει στο Λιμάνι του Βόλου αρματαγωγό που θα μεταφέρει πεζοναύτες που επιστρέφουν από άσκηση. Η διαδικασία της εκκένωσης και η μεταφοράς του στρατιωτικού υλικού αναμένεται να συνεχιστεί και να κορυφωθεί τις επόμενες ημέρες.
Η έναρξη της μετεγκατάστασης συμπίπτει με την σημερινή εκδήλωση για την 32η Ταξιαρχία Μάλιστα, η έναρξη της επιχείρησης μετεγκατάστασης της 32ης Ταξιαρχίας συμπίπτει με την πραγματοποίηση ανοικτής εκδήλωσης που διοργανώνεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου -Νέας Ιωνίας, για σήμερα Τετάρτη, στις 6 το απόγευμα, στο Μεταξουργείο στη Νέα Ιωνία, με θέμα «Οικονομικές επιπτώσεις από τη μετεγκατάσταση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών».
Στόχος των φορέων η σημερινή εκδήλωση, στην οποία έχουν κληθεί να συμμετέχουν επίσης οι βουλευτές της Μαγνησίας, οι εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, ενώ θα είναι παρόντα σύσσωμα τα σωματεία των απόστρατων, να έχει τη δυναμικότητα εκείνη που θα υποχρεώσει το υπουργείο Εθνικής Αμυνας και κατ΄ επέκταση την Κυβέρνηση να επανεξετάσουν την απόφαση για μετεγκατάσταση της 32ης Ταξιαρχίας στην Αττική.

Τι λένε τα στρατιωτικά ΜΜΕ

Χθες το Αrmyvoice.gr, που θεωρείται από τα πλέον ενημερωμένα στρατιωτικά sites, σε ευρεία αναφορά στο θέμα της 32ης Ταξιαρχίας αναφέρει: «Προχωρά κανονικά και εντός χρονικού πλαισίου το πρόγραμμα της μεταστάθμευσης της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών από τον Βόλο κοντά στα αποβατικά σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το 505 Τάγμα Πεζοναυτών μέχρι το καλοκαίρι θα έχει εγκατασταθεί στην περιοχή του ναυστάθμου και πιο συγκεκριμένα στο παλαιό Κέντρο Εκπαίδευσης του ΠΝ τον «Κανελόπουλο». Ηδη οι εργασίες έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό και εκτιμάται ότι μέσα στο καλοκαίρι οι εγκαταστάσεις θα είναι έτοιμες. Οι διοικητικές υπηρεσίες θα εγκατασταθούν στον Αυλώνα, όπου κι εκεί συνεχίζονται οι εργασίες προκειμένου να διαμορφωθεί ο κατάλληλος χώρος για να εγκατασταθούν.
Το πρόγραμμα προχωρά όπως είχε δηλώσει ήδη από τα Χριστούγεννα ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ και σημερινός υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης: Μέσα στο καλοκαίρι του 2019 η Μονάδα θα έχει μετακομίσει. Το γεγονός της μεταστάθμευσης προκαλεί αναταράξεις στην τοπική κοινωνία, όπου και λόγω της προεκλογικής περιόδου γίνονται πιο έντονες και πολλές φορές αποτελούν και στοιχείο κομματικής αντιπαράθεσης.
Ωστόσο το Γενικό Επιτελείο Στρατού μαθαίνουμε ότι έχει ήδη προετοιμάσει τα ισοδύναμα, ώστε να μην υποστεί ζημία η κοινωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Armyvoice.gr στα σχέδια είναι η μεταφορά στρατευσίμων, οι οποίοι θα περνούν ανά δίμηνο από εκπαίδευση για την 1η ΤΑΞΑΣ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ανά δίμηνο θα υπάρχουν μερικές εκατοντάδες στρατιώτες που θα μετακομίζουν στον Βόλο για εκπαίδευση, ενώ θα υπάρχει και μόνιμη δύναμη εκπαιδευτών.
Στο ίδιο στρατόπεδο θα εγκατασταθεί σε μόνιμη βάση δύναμη ικανή να υποστηρίζει τα αμερικανικά ελικόπτερα τα οποία μετασταθμεύουν για αρκετούς μήνες τον χρόνο στην Ελλάδα, μετά από την συμφωνία που ξεκίνησε το περασμένο έτος.
Τέλος, μια ακόμα δύναμη θα παραμείνει στο στρατόπεδο «Γεωργούλα» και θα προσφέρει υπηρεσίες φύλαξης.
Πέραν αυτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Armyvoice.gr, ήδη υπάρχουν συζητήσεις για παραχώρηση εκτάσεων από το στρατόπεδο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στην τοπική κοινωνία. Υπάρχει βέβαια και αίτημα από το Πανεπιστήμιο για ανέγερση φοιτητικής λέσχης, κάτι που εξετάζεται πολύ σοβαρά από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας».

https://www.volosday.gr/

Τούτη εν γενέκα μου τζαι τούτη εν καύκα μου


Τούτη εν γενέκα μου τζαι τούτη εν καύκα μου

Σήμερα θα γράψουμε για την λέξη καύκος (α), μια λέξη που όταν ήμουν έφηβος την άκουγες σχεδόν καθημερινά στις συζητήσεις εν αντιθέσει με τους σημερινούς έφηβους που δεν γνωρίζουν καν την σημασία της.
Ο καύκος(α), είναι ο γκόμενος, η εξωσυζυγική σχέση ή το αγόρι (κοπέλα) που έχεις δεσμό μαζί του αλλά όχι ο νόμιμος σύζυγος. Η λέξη προέρχεται, πιθανότατα (υπάρχουν και άλλες ετυμολογίες), από την αρχαία ελληνική λέξη καῦκος που είναι ένα είδος ποτηριού, η κούπα, αυτή που μοιάζει με τα σημερινά ποτήρια του κρασιού.
Η λέξη είχε πολλά παράγωγα όπως τον καυκωμένο ή καυκωμένη, αυτός που ήδη είχε δεσμό ή τον καυκολό(γ)ο, αυτόν που έκανε “κινήσεις” και μιλούσε σε γυναίκες για να “πιάσει σχέσεις” (δεσμό). Παρόμοια ερμηνεία με τον καυκολό(γ)ο είναι και η λέξη καυκώνει, εννοώντας αυτόν ή αυτή που προσπαθούσε να “πιάσει σχέσεις” με κάποιον(α).
Την εποχή που ήμουν έφηβος, την δεκαετία του 90’ δηλαδή, η λέξη καύκος ή καύκα, δεν είχε καλό άκουσμα. Εκείνη την εποχή, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία από εμάς, πιθανόν να σου έκαναν παρατήρηση στο άκουσμα αυτής της λέξης για τον λόγο ότι παλαιότερα η λέξη καύκα είχε περισσότερο την έννοια της εξωσυζυγικής σχέσης και όχι απλά την σχέση 2 νέων.
Η λέξη δεν χρησιμοποιείτο μόνο στην Κύπρο αλλά και στην Ελλάδα, πάλι με την ίδια ερμηνεία. Ο Γιώργος Σεφέρης, στο ποίημα του “Ο Δαίμων της Πορνείας”, όπου αντλεί στοιχεία από το Χρονικό του Λεόντιου Μαχαιρά για να αναφερθεί στην δολοφονία του βασιλιά της Κύπρου Πέτρου Α’ γράφει:
“Ήταν μωρός. Tουλάχιστο ας θυμούνταν
πως έσφαλε κι ο ρήγας έκανε το λιγωμένο
μα είχε στο πισωπόρτι και δυο καύχες
[…]
Έτσι, με το «μικρότερο κακό», βάδιζε η μοίρα
ως την αυγή τ’ Άγι’ Aντωνιού, μέρα Tετάρτη
που ήρθαν οι καβαλάρηδες και τον εσύραν
από της καύχας του την αγκαλιά και τον εσφάξαν”
Μια άλλη αναφορά της λέξης από την Ελλάδα, την βρίσκουμε σε μια από τις πολλές παραλλαγές του δημοτικού τραγουδιού της  Πενταγιώτισσας:
“Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά και στο Χρυσό κριάρια
και στης Μαρίας τη ποδιά σφάζονται παλληκάρια.
Κλείσε τα παραθύρια σου, σκέπασε τη φωτιά σου,
να μη φανεί ο ασίκης σου που έχεις στη ποδιά σου.
Τι ‘ν το κακό που έκαμες στο δόλιο το Θανάση;
Τον αδερφό της σκότωσε τον καύκο να μη χάσει !
Στον Κάρκαρο τον έριξε ο αγαπητικός της
και λέει πως τον έσπρωξε η αγάπη κι ο καημός της”.
Κλείνοντας να αναφερθώ σε μια πολλή τρελή ιστορία που διάβασα στο βιβλίο του κ. Νίκου Σαραντάκου, “Λέξεις που χάνονται”.
“Μπορεί να μην είναι αληθινό, αλλά απλώς ben trovato, λέγεται πάντως ότι στη δεκαετία του 1970, όταν έφτασαν από την Ελλάδα στην Κύπρο αντίτυπα της Δίκης του Κάφκα που είχε παραγγείλει ένα βιβλιοπωλείο, ο τελωνειακός υπάλληλος απαγόρευσε την εισαγωγή διότι βλέποντας στο εξώφυλλο «Κάφκα» σκέφτηκε την καύκα και νόμισε ότι είναι άσεμνο το περιεχόμενο!”
https://perithorio.com/

ΚΛΑΜΠ ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΑΝΑΜΙΚΤΟ

 ΚΛΑΜΠ  ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ  ΑΝΑΜΙΚΤΟ 

IMG_20190408_130801.jpg


Σας χαιρετώ. Σήμερα, θα προετοιμάσουμε ένα διαφορετικό πιάτο από τα συνηθισμένα, εύκολο, γρήγορο και πολύ πλούσιο ως ένα καλό κλαμπ σάντουιτς ανάμικτο. Αυτό  μπορεί να θεωρηθεί ως ένα ενιαίο πιάτο που προσωπικά μου αρέσει αρκετά και παίρνει λίγο χρόνο για να προετοιμαστεί, έχει χαμηλό κόστος και μπορούν να συνδυαστούν  ένα πλήθος συστατικών, ή μόνο λαχανικά ή κρέας και τόνο ή περισσότερα  και λέγοντας αυτό πηγαίνουμε με τη συνταγή. 


Πληροφορίες:

Χαμηλή δυσκολία
Χρόνος προετοιμασίας 20-25 λεπτά
Δοσολογία για 2 άτομα
Χαμηλό κόστος


ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ:

6 φέτες ψωμιού σάντουιτς
λίγο μικτό μαρούλι
1 ντομάτα κομμένη σε φέτες
1 μικρό δίσκο μανιταριών
1 κόκκινο κρεμμύδι κομμένο σε λωρίδες
1 σκελίδα σκόρδο
30 ml. ελαιόλαδο συν 20 γρ. του βουτύρου
εξαιρετικό αλάτι και μαύρο πιπέρι
2-3 αυγά
4-5 φέτες ζαμπόν york
μαγιονέζα και κέτσαπ ό, τι χρειαζόμαστε (θα το χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε ροζ σάλτσα)


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Ξεκινήσαμε το μαγείρεμα στο τηγάνι βάζοντας το κρεμμύδι με λάδι, βούτυρο και μια κουταλιά της σούπας νερό, ενώ σε ένα άλλο Sarte μαγειρεύουμε τα  μανιτάρια κομμένα σε λωρίδες με σκόρδο και λάδι και τέλος κλείνουμε την εστία, όταν έχουν πιει όλο το νερό βάζοντας αλάτι και μαύρο πιπέρι

Όταν το κρεμμύδι και τα μανιτάρια είναι έτοιμα, τα αυγά ομελέτα έτοιμα επίσης, βάζουμε  μια φέτα  ζαμπόν, ντομάτα, και όταν έχουμε κάνει όλα αυτά τα βάζουμε στην άκρη.

Τώρα χρειαζόμαστε 6 φέτες ψωμί ψημένο στο γκριλ Η πρώτη χρησιμοποιείται σαν βάση και συνεχίζουμε την τοποθέτηση των υλικών του σάντουιτς στις 4 φέτες αφήνοντας την έκτη σαν ένα τελικό κάλυμμα.

Ακολουθούμε την παρακάτω διαδικασία (αυτό είναι για 1 άτομο, στη συνέχεια, κάντε την ίδια διαδικασία με το άλλο ψωμί) :

Στη βάση 2 φρυγανισμένο ψωμί βάζουμε μια σάλτσα ροζ, συνεχίζουμε βάζοντας μαρούλι, ντομάτα, μανιτάρια, ζαμπόν, κρεμμύδι, τα αυγά ( Παρόλο που καλύπτουν περισσότερα συστατικά τα αυγά να μην περάσει πολύς χρόνος από τη στιγμή που θα κοπεί το σάντουιτς, γιατί όλα τα συστατικά πρέπει να είναι ζεστά), τέλος, βάζουμε τη φέτα τυρί πάνω από όλα.

Καλά τώρα βάζουμε τη μια φέτα πάνω στην άλλη και τέλος βάζουμε το τη φέτα τοστ που έχει μείνει, με το κάτω μέρος να μην  είναι πολύ φρυγανισμένο. Τώρα έχουμε βάλει 2 ή 4 sticks στο κέντρο της κάθε πλευράς, και κόβουμε το σάντουιτς με ένα μαχαίρι και τέλος το βάζουμε  στο πιάτο  καλά καρφωμένο, εμποδίζοντας τις διαρροές σε όλα τα υλικά ώστε να γίνει ένα συμπαγές ραβδί.

BRAVO, έτοιμο για κατανάλωση και εσείς να απολαύστε το γεύμα σας και  όπως πάντα, για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να μου στείλετε email σε αυτό το blog, χαιρετισμούς σε όλους σας 

Δείτε την εικόνα του τελικού αποτελέσματος.

IMG-20190408-WA0001.jpg

Δημοσιεύθηκε στις 9 Απριλίου 2019 από τον elganspo

https://cocinaitaly.wordpress.com/

Πιάσιμο στον αυχένα: Δύο γιατροσόφια που θα σας ανακουφίσουν

Πιάσιμο στον αυχένα: 

Δύο γιατροσόφια που θα σας ανακουφίσουν

Το πιάσιμο στον αυχένα αφορά μια πολύ ευαίσθητη περιοχή του σώματός σας.
Αν έχετε πιάσιμο στον αυχένα, μπορεί να αξίζει να εξετάσετε την πιθανότητα να πάρετε κάποιο φυτικό συμπλήρωμα για να ανακουφιστείτε από τους πόνους.
Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν δοκιμάσετε οποιαδήποτε από αυτές τις θεραπείες…
Πιάσιμο στον αυχένα: Γιατροσόφια
Μενθόλη και καμφορά: Πιθανότατα να χρησιμοποιείτε ήδη αυτά τα φυτικά προϊόντα για τη θεραπεία του πόνου στον αυχένα ή κάποιου άλλου πόνου σε μυς ή αρθρώσεις. Πρόκειται για συνηθισμένα συστατικά σε αναλγητικές αλοιφές. Η μενθόλη και η καμφορά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθούν από μόνες τους ως απεσταγμένα έλαια ή σε μορφή κρέμας ή τζελ. Όταν τρίβονται στο δέρμα, αυξάνουν την κυκλοφορία του αίματος στην πληγείσα περιοχή και προσφέρουν ένα ζεστό ή δροσερό συναίσθημα που ηρεμεί και χαλαρώνει. Το αποτέλεσμα συχνά διαρκεί για αρκετές ώρες.
Λεβάντα: Τα ευωδιαστά άνθη από το θάμνο λεβάντας έχουν χρησιμοποιηθεί για ιατρικούς σκοπούς εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Τα αρωματικά έλαια που προέρχονται από άνθη λεβάντας χρησιμοποιούνται ως αρωματοθεραπεία και έλαια για μασάζ για να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τον πόνο στον αυχένα, αλλά και τον πόνο χαμηλά στην πλάτη. Η λεβάντα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική έναντι του πόνου του αυχένα, εάν χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με θεραπεία μασάζ.Το πιάσιμο στον αυχένα αφορά μια πολύ ευαίσθητη περιοχή του σώματός σας.
Αν έχετε πιάσιμο στον αυχένα, μπορεί να αξίζει να εξετάσετε την πιθανότητα να πάρετε κάποιο φυτικό συμπλήρωμα για να ανακουφιστείτε από τους πόνους.
Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν δοκιμάσετε οποιαδήποτε από αυτές τις θεραπείες…
https://www.pentapostagma.gr/

Διάτρηση στομάχου: Πώς να την εντοπίσετε εγκαίρως

Διάτρηση στομάχου: 

Πώς να την εντοπίσετε εγκαίρως

Η διάτρηση στομάχου (ή διάτρηση του γαστρεντερικού σωλήνα) συμβαίνει όταν δημιουργείται μια τρύπα στο στομάχι, ή στο παχύ, ή στο λεπτό έντερο.
Η διάτρηση στομάχου μπορεί οφείλεται σε διάφορες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της σκωληκοειδίτιδας και της εκκολπωματίτιδας. Μπορεί επίσης να είναι το αποτέλεσμα τραύματος. Τρύπα μπορεί, επίσης, να δημιουργηθεί στην χοληδόχο κύστη. Αυτό μπορεί να έχει συμπτώματα παρόμοια με εκείνα στην διάτρηση στομάχου.
Μια τρύπα στο γαστρεντερικό σύστημα, ή στην χοληδόχο κύστη, μπορεί να οδηγήσει σε περιτονίτιδα. Η περιτονίτιδα είναι η φλεγμονή της μεμβράνης που αποτελεί την εσωτερική επένδυση της κοιλιακής κοιλότητας.
Η διάτρηση στομάχου εμφανίζεται όταν οποιοδήποτε από τα παρακάτω εισέλθει στην κοιλιακή κοιλότητα:
  • βακτήρια
  • χολή
  • οξέα στομάχου
  • τροφή που δεν έχει χωνευτεί επαρκώς
  • κόπρανα
Η διάτρηση στομάχου είναι μια ιατρική κατάσταση που απαιτεί άμεση ιατρική περίθαλψη, καθώς είναι απειλητική για τη ζωή του ασθενούς. Οι πιθανότητες ανάκτησης βελτιώνονται με έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία.
Διάτρηση στομάχου: Συμπτώματα
Τα συμπτώματα μιας διάτρησης στον γαστρεντερικό σωλήνα μπορεί να περιλαμβάνουν:
  • οξύ πόνο στο στομάχι
  • κρυάδες
  • πυρετό
  • ναυτία
  • εμετό
Όταν υπάρχει διάτρηση στομάχου και στην συνέχεια επέλθει περιτονίτιδα, τότε ο ασθενής αισθάνεται μεγάλη ευαισθησία στην κοιλιακή χώρα. Ο πόνος συχνά επιδεινώνεται όταν κάποιος αγγίζει την περιοχή, ή όταν ο ασθενής κινείται. Ο πόνος μοιάζει να μειώνεται, όταν ο ασθενής είναι ακίνητος. Η κοιλιά μπορεί να μοιάζει σαν να έχετε φούσκωμα και να βγαίνει προς τα έξω περισσότερο από το κανονικό και να την αισθάνεστε σκληρή.
Εκτός από τα γενικά συμπτώματα στην διάτρηση στομάχου, τα συμπτώματα της περιτονίτιδας μπορεί να περιλαμβάνουν:
  • κούραση
  • λιγότερα ούρα, κόπρανα ή φυσικά αέρια
  • δυσκολία στην αναπνοή
  • γρήγορο καρδιακό παλμό
  • ζάλη
Διάτρηση στομάχου: Αίτια
Υπάρχουν ορισμένες ασθένειες που ενδεχομένως να προκαλέσουν διάτρηση στον γαστρεντερικό σωλήνα, όπως:
  • σκωληκοειδίτιδα, η οποία είναι συχνότερη στους ηλικιωμένους
  • εκκολπωματίτιδα, η οποία είναι πεπτική ασθένεια
  • έλκος στομάχου
  • πέτρες στην χολή
  • λοίμωξη της χοληδόχου κύστης
  • φλεγμονώδεις ασθένειες του εντέρου, όπως η νόσος του Crohn, ή η ελκώδης κολίτιδα, η οποία είναι λιγότερο συχνή
  • φλεγμονή Meckel, που είναι μια συγγενής ανωμαλία του λεπτού εντέρου, παρόμοια με την σκωληκοειδίτιδα
  • καρκίνος στο έντερο
Η διάτρηση στομάχου μπορεί επίσης να οφείλεται σε:
  • αμβλύ τραύμα στην κοιλιά
  • χειρουργική επέμβαση στην κοιλιά
  • στομαχικά έλκη που οφείλονται στην λήψη ασπιρίνης, μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων και στεροειδών (πιο συχνά σε ηλικιωμένους)
  • κατάποση ξένων αντικειμένων, ή καυστικών ουσιών
Το κάπνισμα και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αυξάνουν τον κίνδυνο διάτρησης του γαστρεντερικού σωλήνα.
Διάτρηση στομάχου: Διάγνωση
Για να διαγνώσει την κατάσταση, ο γιατρός σας θα πάρει πιθανώς ακτινογραφίες στο στήθος ή στην κοιλιά σας, για να ελέγξει για παρουσία αέρα στην κοιλιακή κοιλότητα. Μπορεί, επίσης, να σας υποβάλλει σε αξονική τομογραφία, για να έχει μια καλύτερη ιδέα για το πού μπορεί να είναι η διάτρηση. Επίσης, θα σας γίνουν εργαστηριακές εξετάσεις για:
  • σημάδια λοίμωξης, όπως είναι ο υψηλός αριθμός λευκών αιμοσφαιρίων
  • το επίπεδο αιμοσφαιρίνης σας, το οποίο μπορεί να σας υποδείξει εάν έχετε απώλεια αίματος
  • τους ηλεκτρολύτες
  • το επίπεδο του οξέος στο αίμα
  • την λειτουργία των νεφρών
  • την ηπατική λειτουργία
Διάτρηση στομάχου: Θεραπεία
Στις περισσότερες περιπτώσεις, η χειρουργική επέμβαση είναι απαραίτητη για να κλείσει η τρύπα και να θεραπευτεί η πάθηση. Οι στόχοι της χειρουργικής επέμβασης είναι:
  • να διορθωθεί το ανατομικό πρόβλημα
  • να διορθωθεί η αιτία της περιτονίτιδας
  • να αφαιρεθεί οποιοδήποτε ξένο υλικό από την κοιλιακή κοιλότητα, που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα, όπως κόπρανα, χολή και τροφές
Σε σπάνιες περιπτώσεις, ο γιατρός μπορεί να μην προβεί σε χειρουργική επέμβαση και να χορηγήσει μόνο αντιβιοτικά, μόνο εάν η τρύπα έχει κλείσει από μόνη της.
Μερικές φορές, ένα κομμάτι του εντέρου θα χρειαστεί να αφαιρεθεί τελείως. Η απομάκρυνση ενός τμήματος είτε του λεπτού, είτε του παχέος εντέρου μπορεί να οδηγήσει σε κολοστομία, η οποία επιτρέπει στο περιεχόμενο του εντέρου να αδειάσει μέσα σε μια σακούλα προσαρτημένη εξωτερικά στην κοιλιά του ασθενούς.
Διάτρηση στομάχου: Πιθανές επιπλοκές
Οι επιπλοκές που σχετίζονται με μια διάτρηση του γαστρεντερικού σωλήνα περιλαμβάνουν:
  • αιμορραγία
  • σηψαιμία, η οποία είναι μια απειλητική για τη ζωή βακτηριακή λοίμωξη
  • αποστήματα στην κοιλιά
  • λοίμωξη κάποιας πληγής
  • απόφραξη του εντέρου, το οποίο είναι ο θάνατος ενός μέρους του εντέρου
  • μια μόνιμη κολοστομία
Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να παρουσιαστεί «αποτυχία τραύματος». Αυτό σημαίνει ότι το τραύμα για κάποιον λόγο δεν θεραπεύεται. Παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο για να συμβεί αυτό περιλαμβάνουν:
  • υποσιτισμός, ή κακή διατροφή
  • κάπνισμα
  • υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
  • κατάχρηση ναρκωτικών ουσιών
  • κακή υγιεινή
  • σήψη
  • ουραιμία, η οποία είναι μια ασθένεια που προκαλείται από τη νεφρική ανεπάρκεια
  • παχυσαρκία
  • αιμάτωμα, που συμβαίνει όταν συσσωρεύεται αίμα έξω από τα αιμοφόρα αγγεία
  • διαβήτης τύπου 2
  • θεραπευτική αγωγή με στεροειδή, ή χρήση κορτικοστεροειδών, τα οποία είναι αντιφλεγμονώδη φάρμακα που καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα με πιθανό αποτέλεσμα να «κρύψουν» από τους γιατρούς την λοίμωξη και να καθυστερήσουν τη διάγνωση
  • χρήση βιολογικών παραγόντων για ασθένειες, όπως η νόσος του Crohn, η ελκώδης κολίτιδα και η ρευματοειδής αρθρίτιδα
Πηγή: iatropedia
https://www.pentapostagma.gr/

Πώς να «αποτοξινωθείτε» σε μία μόνο μέρα

Πώς να «αποτοξινωθείτε» σε μία μόνο μέρα


Η σωματική «κάθαρση» είναι ένας ιδανικός τρόπος για να αποτοξινωθεί ο οργανισμός σας από τις καθημερινές «κακές» συνήθειες.
Η αποτοξίνωση βοηθά το σώμα να απαλλαγεί από τα επιβλαβή υλικά και τις τοξίνες, που μπορεί να προκαλέσουν ασθένειες ή να παρεμποδίσουν τις φυσιολογικές σωματικές λειτουργίες.
Ποια είναι τα 5 βήματα για να αποτοξινωθείτε σήμερα κιόλας;
Με την απομάκρυνση των συσσωρευμένων αποβλήτων από τους ιστούς και τα κύτταρα του σώματος, μπορείτε να βελτιώσετε την υγεία σας και να αισθανθείτε καλύτερα.
Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι για να καθαρίσει το σώμα, έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να ακολουθήσει αυτή που του ταιριάζει. Το click@Life σας παροτρύνει να ξεκινήσετε σήμερα κιόλας ακολουθώντας 5 απλά βήματα.
Νερό, το πολύτιμο
Πιείτε νερό. Προκειμένου να αποτοξινωθείτε σε μία μέρα χρειάζεται να πιείτε τουλάχιστον 8 με 10 ποτήρια νερό, για να «ξεπλύνετε» τον οργανισμό σας. Αυτή η διαδικασία βοηθά στην ενυδάτωση των ιστών και των κυττάρων, την οποία χρειάζεται το σώμα για να είναι υγιές.
Επιπλέον, το νερό βοηθά τον οργανισμό να καθαρίσει εσωτερικά από τις τοξίνες και τις ακαθαρσίες, που έχει. Και μη ξεχνάτε, ότι αν δεν είστε «φαν» του νερού, μπορείτε να ενυδατωθείτε και με φυσικούς χυμούς φρούτων και λαχανικών, οι οποίοι έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό.
Νηστεία, η εναλλακτική
Η κίνηση είναι αρκετά δραστική, αλλά εάν δεν καταναλώσετε κανένα είδος φαγητού για μία μέρα, το πεπτικό του σύστημα θα μπορέσει να ξεκουραστεί. Η ενέργεια, που συνήθως χρειάζεται το σώμα για να πέψει το φαγητό, μπορεί την ημέρα της αποτοξίνωσης να χρησιμοποιηθεί για να «αυτοκαθαριστεί».
Προσοχή όμως σε καμία περίπτωση, η αφαγία δεν μπορεί να αποτελεί τακτική συνήθεια, καθώς είναι επιβλαβής για το σύνολο της υγείας σας.
Οργανικά τρόφιμα, τα καλύτερα
Εάν για τον οποιοδήποτε λόγο, δεν ακολουθήσετε τη διαδικασία της νηστείας, μπορείτε εναλλακτικά να καταναλώσετε οργανικά τρόφιμα. Τα προϊόντα αυτά είναι σαφώς πολύ καλύτερα και πιο υγιεινά από τα συμβατικά τρόφιμα, καθώς περιέχουν λιγότερα έως καθόλου συντηρητικά, νιτρικά, θειικά, φυτοφάρμακα και άλλες χημικές ουσίες που είναι συνήθως ένα μέρος των επεξεργασμένων τροφίμων.
Φρούτα, λαχανικά και κρέατα είναι διαθέσιμα πλέον σε οργανικές ποικιλίες. Μπορείτε επίσης, να βρείτε βιολογικά τρόφιμα σε σούπερ μάρκετ ή σε λαϊκές αγορές.
Άσκηση, η απαραίτητη
Ένας καλός τρόπος να χάσετε βάρος και να απαλλάξετε τον οργανισμό σας από τις τοξίνες είναι η αερόβια άσκηση. Οποιοδήποτε είδος αερόβιας και αν επιλέξετε (τρέξιμο, ποδήλατο, χορός κλπ) θα καταφέρετε να κάψετε θερμίδες και μαζί με αυτές και το περιττό λίπος.
Οι περισσότερες τοξίνες εξάλλου, βρίσκονται στους λιπώδεις ιστούς. Επομένως, χάνοντας το λίπος, μειώνετε παράλληλα τα επίπεδα των τοξινών στο σώμα, ενώ με την άσκηση προκαλείται ιδρώτας, που συμβάλλει στην απελευθέρωση των τοξινών από τους πόρους του δέρματος.
Βότανα, τα φυσικά
Το γάλα του γαϊδουράγκαθου (για παράδειγμα) βοηθά να καθαρίσει το συκώτι, το επονομαζόμενο «χημείο» του σώματος. Το συκώτι έχει πολλές λειτουργίες, μεταξύ των οποίων και ο καθαρισμός των νεφρών, τα οποία με τη σειρά τους καθαρίζουν το αίμα. Με λιγότερη πλάκα και «απορρίμματα» στην κυκλοφορία του αίματος, το αίμα ρέει πιο εύκολα, όταν μεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος.
Επιπλέον, το αίμα βοηθά στην απομάκρυνση των αποβλήτων, όπως είναι τα σωματίδια των τροφών, που δεν έχουν περάσει από τη διαδικασία της πέψης. Με την ομαλή αυτή λειτουργία του ύπατος, των νεφρών και του αίματος, συντελείται και η αρμονική «κάθαρση» του παχέος εντέρου, το οποίο με τη συμβολή φυτικών βοτάνων, ξεφορτώνεται τα υπολείμματα που βρίσκονται στα χαμηλότερα «στρώματα» των εντέρων.
https://www.pentapostagma.gr/

Ποιος είναι ο Φύλακας Άγγελός σου;

Ποιος είναι ο Φύλακας Άγγελός σου;

Αλήθεια, έχουμε ποτέ αναλογισθεί, πόσες φορές στην καθημερινότητά μας αναφερόμαστε στον φύλακα άγγελο;
Άλλωστε, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η λαϊκή παράδοση έχει διαμορφώσει τη γνωστή ιδιωματική έκφραση:
«δεν δίνει του αγγέλου του νερό», την οποία, συνήθως, εκφράζουμε, όταν αναφερόμαστε σ’ ένα ιδιαίτερα φιλάργυρο άτομο, το οποίο το χαρακτηρίζει η αρνητική προσκόλληση στο χρήμα και η εγωκεντρική και δύστροπη συμπεριφορά…
με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει εχθρικά και αρνητικά το συνάνθρωπό του και να μην κάνει ούτε μια καλή πράξη, φτάνοντας στο θλιβερό σημείο, να μην δίνει τίποτα σε κανέναν, ούτε ακόμα και λίγο νερό στο φύλακα άγγελό του, ο οποίος τον προστατεύει έναντι κάθε κινδύνου…
Η λέξη «άγγελος» αγγίζει κάθε άνθρωπο στο άκουσμά της, ως μια ιερή έννοια, ως μια καθαρή εικόνα, ως ένα σύμβολο Θεϊκής Παρουσίας, είτε ακόμα ως μια θλιβερή υπόμνηση της πεπερασμένης ανθρώπινης φύσης μας στην αντίπερα όχθη της λογικής μας θεώρησης… Βέβαια, μια πλήρης ανάλυση του ζητήματος αυτού, δηλαδή της δημιουργίας, του προορισμού και της παρουσίας ή εμφάνισης των αγγέλων, δεν μπορεί εύκολα και σύντομα να καλυφθεί ως θέμα στα πλαίσια της Ορθόδοξης Θεολογίας.
Από τις αναφορές της Αγίας Γραφής πληροφορούμαστε ότι οι ΑΓΕΛΛΟΙ, αποστέλλονται από τον Θεό προς τους ανθρώπους, κυρίως για να τους προστατεύουν, αλλά και να τους ωφελούν καθοδηγώντας τους προς την αρετή.
Στον 90ο ψαλμό (στ.11, 12), του Δαυϊδ, διευκρινίζεται με πλήρη σαφήνεια ο ρόλος των αγγέλων: «…τους αγγέλοις αυτού εντελείται περί σου του διαφυλάξαι σε εν πάσαις ταις οδοίς σου. Επί χειρών αρούσι σε, μήποτε προσκόψης προς λίθον τον πόδα σου», δηλαδή, ο Κύριος θα δώσει εντολή στους αγγέλους του για σένα, για να σε διαφυλάξουν σε όλους τους δρόμους και τις πράξεις σου. Θα σε σηκώσουν στα χέρια τους μην τύχει ποτέ και προσκρούσεις τα πόδια σου σε κάποιο λίθο και σκοντάψεις.
Η εμφάνιση των αγγέλων αναγνωρίζεται από τη θρησκεία μας, όχι ως ένα παράδοξο και ανεξήγητο γεγονός ή ως μια ιδιαίτερου τύπου και «πνευματικής διάστασης» εμπειρία, αλλά ως ένα υπέροχο, μοναδικής χάρης και ουσιαστικής πνευματικής ωφέλειας, βίωμα αρετής, αγάπης και ουράνιας ομορφιάς, όπου ο αποδέκτης άνθρωπος άμεσα και ταχύτατα καταλαμβάνεται από μια πνευματική έκσταση, τη στιγμή ακριβώς που αντικρίζει τη λάμψη και την ομορφιά της αγγελικής μορφής. Και αυτό συμβαίνει, διότι η αγγελική παρουσία έχει το χαρακτηριστικό και μοναδικό γνώρισμα να κατακλύζει τον άνθρωπο με αισθήματα χαράς, ευγνωμοσύνης και αγαλλίασης, στοιχεία που επιβεβαιώνουν, ακριβώς, τη Θεία προέλευση της αγγελικής παρουσίας και εμφάνισης.
Κατά την Ορθόδοξη διδασκαλία, ο άνθρωπος, παρόλο που μπορεί να καταστεί αποδέκτης της αγγελικής παρουσίας, δεν γνωρίζει, ούτε έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει, σε ικανοποιητικό βαθμό τις πιο ουσιώδεις πληροφορίες για την ύπαρξη και την παρουσία των αγγέλων, τις οποίες ορίζει, προσδιορίζει και νοηματοδοτεί αποκλειστικά το μεγαλείο της Θεϊκής και μόνο σοφίας.
Η Παλαιά Διαθήκη μας πληροφορεί ότι προηγήθηκε η δημιουργία του πνευματικού κόσμου από τον υλικό, με τελευταίο Θείο Δημιούργημα τον ίδιο τον Άνθρωπο. Στο βιβλίο του κανόνα της Παλαιάς Διαθήκης, αντλούμε μια πολύτιμη πληροφορία, καθώς ο Θεός ομιλεί και δηλώνει: (Ιώβ. 38,7) ὅτε ἐγενήθησαν ἄστρα, ᾔνεσάν με φωνῇ μεγάλῃ πάντες ἄγγελοί μου, δηλαδή «Όταν δημιουργήθησαν τα άστρα, οι άγγελοί μου με δοξολόγησαν με μεγάλη φωνή». Συνεπώς, όχι μόνο η δημιουργία των αγγέλων τοποθετείται χρονικά πριν από την δημιουργία του υλικού κόσμου, η οποία ακολούθησε, αλλά, επιπρόσθετα, οι άγγελοι παρακολουθούσαν ακόμα και οι ίδιοι με έκσταση τη Θεία αυτή δημιουργία…
Οι άγγελοι, κατά τις διδαχές της Παλαιάς Διαθήκης, συνιστούν την αρχή της Δημιουργίας του Θεού, αποτελώντας τα αρχαιότερα και τελειότερα λογικά δημιουργήματά Του.
Η παρουσία των αγγέλων δεν είναι μόνο γνωστή στην Παλαιά, αλλά και στην Καινή Διαθήκη. Ο Θεός αποστέλλει τους αγγέλους του για να βοηθούν και να προστατεύουν τους ενάρετους ανθρώπους, όπως τον Αβραάμ, τον Λώτ, τον Ιακώβ, τον Μωϋσή, τον Βαλαάμ, τον Ιησού του Ναυή, τον Γεδεών, τον Μανασσή και άλλους, ενώ, από την Καινή Διαθήκη, την Παρθένο Μαρία, τον Ιωσήφ, τους Ποιμένες, την Μαρία Μαγδαληνή και άλλους.
Πέραν, όμως, από την ως άνω πληροφορία, επί της ουσίας δεν γνωρίζουμε τον τρόπο της δημιουργίας των αγγέλων. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, οι άγγελοι δημιουργούνται από τη στιγμή που συλλαμβάνει ο Θεός την ιδέα της δημιουργίας τους, ενώ, ως προς τη φύση τους, γνωρίζουμε πως είναι πλασμένοι «κατ” εικόνα θεού» και ασώματοι, χωρίς, όμως, η γνώση μας αυτή να προσεγγίζει τα ουσιώδη γνωρίσματα και τη φυσική τους σύσταση…
Κατά τον Άγιο Ιωάννη το Δαμασκηνό η φύση των αγγέλων είναι νοερή, ασώματη, αεικίνητη, αυτεξούσια. Οι άγγελοι υπηρετούν το Θεό και είναι κατά χάριν αθάνατοι… Θεωρούνται ασώματοι και άυλοι σε αντιπαραβολή με την ανθρώπινη φύση, γιατί κάθε τι που συγκρίνεται με το Θεό, τον μόνο ασύγκριτο, βρίσκεται «παχύ τε και υλικόν». Γι’ αυτό, ακριβώς, το λόγο από ορισμένους πατέρες της Εκκλησίας διατυπώθηκε η άποψη ότι οι άγγελοι έχουν σώμα, αιθέριο, νοερό, «πυροειδές», πολύ πιο λεπτό από τη γνωστή στον άνθρωπο υλική σύνθεση.
Στον 103ο ψαλμό στιχ.4, του Δαυϊδ διαβάζουμε τα ακόλουθα, «ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα και τους λειτουργούς αυτόν πυρός φλόγα». Δηλαδή, «αυτός είναι που έπλασε τους αγγέλους του τόσο ταχείς και λεπτούς, όπως οι άνεμοι και αυτούς που τον υπηρετούν άυλους λειτουργούς του με δραστική ενέργεια και φωτεινή λαμπρότητα σαν τη φλόγα του πυρός». Η εν λόγω περιγραφή στον ψαλμό του Δαυϊδ δεν αναφέρεται στα συστατικά της φύσης τους, αλλά περιγράφει κάποιες απ’ τις ιδιότητες τους, όπως την ευκινησία και τη φλογερότητα, τη διεισδυτικότητα και τη θερμότητα, την ταχύτητα και την αϋλότητά τους.
Ο Θεός δε δημιούργησε τους αγγέλους λόγω συγκεκριμένης αναγκαιότητας, αλλά τους έδωσε ζωή και ύπαρξη γι’ αυτούς τους ίδιους, με κίνητρο την «εκστατική» Του αγάπη και αγαθότητα και με σκοπό να αντιληφθούν και μετάσχουν και οι ίδιοι, σαν οντά λογικά, στη μακαριότητα Του.
Η συμμετοχή των αγγέλων στη Θεία μακαριότητα δεν είναι μια στατική κατάσταση, αλλά μια συνεχιζόμενη χρονικά ανοδική πορεία χωρίς τέλος, αλλά και χωρίς ολοκληρωτική κατανόηση της δόξας του Θεού. Κι αυτό συμβαίνει, διότι οι άγγελοι δεν είναι τέλειες φύσεις, αλλά οδεύουν προς την τελειότητα, μετέχοντας στις άκτιστες ενέργειες του Θεού, αλλά όχι στην άκτιστη ουσία Του.
Σε αυτήν την συνεχιζόμενη πορεία τους, οι άγγελοι διατηρούν το αναλλοίωτο της αρχικής τους δημιουργίας, δηλαδή της αρχικής τους κτίσης και σε καμία περίπτωση δε δημιουργούνται σε νηπιακή ηλικία. – Στην Ορθόδοξη θεολογία και θρησκευτική παράδοση δεν απαντώνται σε καμία περίπτωση, οι νέου τύπου «άγγελοι» με τρυφερά χαρακτηριστικά νηπιακής – παιδικής ηλικίας με μικρές φτερούγες και φιγούρες αναδυόμενες μέσα από σύννεφα και άλλους παρόμοιους συνδυασμούς απεικονίσεων, οι οποίες απεικονίσεις κατακλύζουν κυρίως τις χριστιανικές διακοσμήσεις και αναπαριστούν μια φανταστική και αναληθή εικόνα των αγγέλων, εμπορικής έμπνευσης και παγανιστικής – ειδωλολατρικής καταγωγής -.
Η ιδιότητα αυτή των αγγέλων (το αναλλοίωτο της αρχικής τους δημιουργίας) αναφέρεται μόνο στη σύσταση και δημιουργία τους και όχι στην προαίρεσή τους. Οι άγγελοι είναι ελεύθερες και μεταβαλλόμενες υπάρξεις, επειδή, ακριβώς, είναι κτιστές και λογικές. Γι’ αυτόν, ακριβώς, το λόγο και ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός επισημαίνει ότι «μόνο το άκτιστο είναι αμετάβλητο και αναλλοίωτο».
Μια έτερη ιδιότητα των αγγέλων είναι το γεγονός ότι έχουν τη δυνατότητα να τελειοποιούνται ολοένα και περισσότερο με τη μετοχή τους στη χάρη του Αγίου Πνεύματος, η οποία τους καθιστά αγίους, όχι από τη φύση τους, γιατί κάτι τέτοιο θα συνεπαγόταν ταύτιση με το Άγιο Πνεύμα, αλλά από την κοινωνία τους με το φύσει άγιο. Όπως επισημαίνει, για το θέμα αυτό, ο Μέγας Βασίλειος, οι άγγελοι δημιουργήθηκαν με μεταπτωτή φύση, δηλαδή τους δόθηκε η εξουσία να μένουν και να επεκτείνονται στο αγαθό, αλλά και η δυνατότητα να τρέπονται προς το χειρότερο.
Ως αποτέλεσμα, μάλιστα, της μεταπτωτής φύσης των αγγέλων και της δυνατότητας να στραφούν προς το χειρότερο επήλθε και η πτώση του Εωσφόρου. Πρέπει, όμως, να τονισθεί ότι όσοι άγγελοι δεν ακολούθησαν τον Εωσφόρο στην πτώση του, έλαβαν το χάρισμα της τέλειας ατρεψίας και ακινησίας προς το κακό και μάλιστα με την ενανθρώπηση του Ιησού Χριστού.
Όπως επισημαίνει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, η στερέωση των αγγέλων στην αρετή και η «κατά χάρη» ακινησία τους προς το κακό, μετά τη σάρκωση, το πάθος και κυρίως μετά την ανάσταση του Ιησού Χριστού, δεν σημαίνει ότι έχασαν την ιδιότητα του αυτεξούσιου, αλλά, ότι, με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, εξαγιάστηκε η ιδιότητα αυτή, με αποτέλεσμα να διαφέρουν από τους δαίμονες μόνο στην αγαθή προαίρεση, στην αγαθή βούληση και στην απόλυτη υπακοή τους προς το Θεό.
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αναφερόμενος στην κατά χάρη στερέωση των αγγέλλων στο αγαθό, επισημαίνει ότι, μέσω της άκρας ταπείνωσης, που έδειξε ο Ιησούς Χριστός, οι άγγελοι «έμαθαν έμπρακτα ότι ο δρόμος, που εξυψώνει και οδηγεί στην ομοίωση του Θεού, δεν είναι η έπαρση, αλλά, αντίθετα, η ταπείνωση».
Κατά την Ορθόδοξη Παράδοση όλοι οι άνθρωποι έχουμε έναν φύλακα άγγελο, ο οποίος, μάλιστα, μας δίνεται μέσω του Αγίου Βαπτίσματος.
Για αυτό, ακριβώς, στην την 5η ευχή προς κατηχούμενους, μεταξύ των άλλων, αναφέρονται τα ακόλουθα: «Συνόδευέ τον στην ζωή του με φύλακα άγγελο για να τον λυτρώνει από κάθε παγίδα του εναντίου, από προσβολή του πονηρού, από δαίμονα μεσημβρινό και από κακές φαντασίες».
Ο φύλακας άγγελος, όμως, δεν είναι ο μοναδικός συνοδός του ανθρώπου, αφού, κατά το Θείο Θέλημα, αποστέλλονται στη ζωή των ανθρώπων και άλλοι άγγελοι, οι οποίοι τον βοηθούν και τον κατευθύνουν στον πνευματικό του αγώνα, τον οποίο βιώνει σε όλη του την επίγεια ζωή, ώστε να καθίσταται ικανός και πνευματικά δυνατός να αντιμετωπίζει τις δοκιμασίες και τους πειρασμούς του βίου του,
Ο φύλακας άγγελος δεν κοιμάται ποτέ, όπως πληροφορούμαστε από το σχετικό χωρίο του 120ουψαλμού ¨Μηδέ νυστάξει ο φυλάσσων σε» (Ψαλμ. 120.3). Προστατεύει, δηλαδή, την πνευματική και ψυχική υπόσταση του Ανθρώπου, τον κατευθύνει στην ορθή πίστη, στην προσευχή και στη μετάνοια, ενώ τον συνδράμει αποτελεσματικά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, τον γλιτώνει από τους κινδύνους, τον παρηγορεί και τον προτρέπει σε θεάρεστα έργα.
Στον 33ο ψαλμό, ωστόσο, καθίσταται σαφές ότι για την παροχή της προστασίας του φύλακα αγγέλου προς τον άνθρωπο, τίθεται ως απαραίτητη προϋπόθεση ότι ο άνθρωπος θα πρέπει να διακατέχεται από πίστη και φόβου Θεού: «Παρεμβάλει άγγελος Κυρίου κύκλω των φοβούμενων αυτόν και ρύσεται αυτούς» (Ψαλμ. 33,8).
Εκτός, όμως, από τον φύλακα άγγελο τον οποίο λαμβάνει κάθε χριστιανός από τη στιγμή της βαπτίσεώς του και ο οποίος βρίσκεται πάντοτε στα δεξιά του, ο χριστιανός, από την βρεφική του ηλικία, ακολουθείται και από έναν κακό άγγελο. Και ενώ ο αγαθός άγγελος συμβουλεύει και κατευθύνει τον χριστιανό πάντοτε προς την αρετή, γράφοντας, μάλιστα, λεπτομερώς ένα προς ένα, όλα τα καλά έργα που κάνει στην ζωή του ο άνθρωπος και τα οποία θα παρουσιάσει στην ώρα της Κρίσεως, ο κακός άγγελος, αντίθετα, ενεργεί προς βλάβη του ανθρώπου, παρουσιάζοντας πειρασμούς και παρακινώντας τον στην αμαρτία, μέσω των σκέψεων, της φαντασίας, των αισθήσεων, των λόγων, των έργων του, μέσω του σώματος και της ψυχής του.
Ο κακός άγγελος, το πονηρό πνεύμα καταγράφει και αυτός λεπτομερώς, κάθε αμαρτία που κάνει ο άνθρωπος στην ζωή του, μέχρι την ώρα του θανάτου του. Μάλιστα, μόλις ο άνθρωπος διαπράξει οποιαδήποτε αμαρτία, κάθε κακή σκέψη, κάθε λόγο ή έργο, αμέσως ο κακός (πονηρός) άγγελός του, «μεταφέρει» την αμαρτία στα εναέρια τελώνια για να γραφθεί και από αυτά, ώστε, μετά το θάνατό του, να τον εμποδίσουν να ανέβει και να τον κατεβάσουν στην άβυσσο της κολάσεως…, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι δεν θα λύσει τις αμαρτίες του μέσω της μετάνοιας και του μυστηρίου της ιεράς εξομολόγησης!
Για όσους ανθρώπους, όμως, πιστεύουν σε άλλες θρησκείες, είναι ειδωλολάτρες ή αιρετικοί ή ακόμα και στην περίπτωση των εντελώς απίστων το ζήτημα διαφοροποιείται αισθητά.
Μερικοί απ’ αυτούς, επειδή δεν είναι βαπτισμένοι Χριστιανοί και δεν πιστεύουν στους αγγέλους, δεν λαμβάνουν φύλακες αγγέλους. Ενώ, όσοι δηλώνουν ότι πιστεύουν στον Θεό, αλλά είναι αιρετικοί, αυτοί καταθλίβουν και απομακρύνουν από κοντά τους τον άγγελο του Κυρίου, ο οποίος αγαπά την αλήθεια μόνο της Ορθόδοξης πίστης, που θεμελιώνεται στον Ιησού Χριστό και τους Αποστόλους Του.
Όσον αφορά τους ειδωλολατρικούς λαούς, αυτοί έχουν μόνο ένα φύλακα άγγελο, ως φύλακα των συνόρων ολόκληρης της χώρας τους, σύμφωνα με τη μαρτυρία της Αγίας Γραφής, η οποία αναφέρει: «Έστησε όρια εθνών κατά αριθμόν αγγέλων Θεού» (Δευτερονόμιο 32,8). Αυτοί οι άγγελοι συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των ανθρώπων, οι οποίοι κυβερνούν την συγκεκριμένη χώρα.
Κατά την παράδοση, υπάρχουν φύλακες άγγελοι για κάθε φρούριο, πόλη, χωρίο, μοναστήρι και οποιοδήποτε τόπο στον οποίο δοξάζεται το Όνομα του αληθινού τριαδικού Θεού. Μάλιστα, σε κάθε Ορθόδοξο ναό υπάρχει και ο φύλακας Άγγελος της Αγίας Τράπεζας.
Ο άνθρωπος, όμως, μέσω των πράξεών του, άλλοτε απομακρύνει το φύλακα άγγελό του και άλλοτε τον προσελκύει. Όταν πράττει το κακό, το μη αγαθό και ενάρετο προκαλεί λύπη και θλίψη στον φύλακα άγγελό του, απομακρύνοντας από κοντά του το Άγιο Πνεύμα, με αποτέλεσμα στη θέση του φύλακα αγγέλου του, ο οποίος απομακρύνεται, να έρχεται ο κακός άγγελος, το πονηρό πνεύμα. Αντίθετα, όταν ο χριστιανός μετανοεί, ευαρεστεί τον Θεό και όλους τους ουράνιους αγγέλους και τότε τον προσεγγίζει εκ νέου ο φύλακας άγγελός του και απομακρύνεται το Πνεύμα του κακού. Αυτός, ακριβώς, ο αγώνας στο πνεύμα και στην ψυχή του ανθρώπου διαρκεί μέχρι το τέλος της επίγειας ζωής του…
Στην πορεία της επίγειας ζωής μας ο φύλακας άγγελος προσεύχεται για μας, ατενίζοντας κάθε στιγμή το μεγαλείο και τη δόξα της Θείας Ουράνιας Παρουσίας, μας λυτρώνει από κινδύνους, από απρόσμενες και αρνητικές καταστάσεις, αφοσιωμένος συνεχώς στο έργο της ανθρώπινης σωτηρίας την οποία η Θεία μακροθυμία επιθυμεί…
Ο φύλακας άγγελος μας παρηγορεί σε κάθε θλίψη, απαλύνει τον πόνο μας, συμπάσχει μαζί μας, χαίρεται με την πνευματική μας πρόοδο. Μας προστατεύει από ορατούς και αόρατους εχθρούς. Είναι, μάλιστα, τόσο δυνατός, ώστε και μόνος του μπορεί να αντιπαραταχθεί με ολόκληρο στράτευμα και πολυάνθρωπη παράταξη.
Ο φύλακας άγγελος είναι ο συνοδοιπόρος, ο προστάτης και ο βοηθός του ανθρώπου … Μας προστατεύει και μας συνδράμει, εφόσον δεν τον αποδιώχνουμε οι ίδιοι με τα πονηρά και αμαρτωλά μας έργα… Στον αγώνα μας έναντι των πειρασμών δεν είμαστε μόνοι. Μας περιστοιχίζει ο φύλακας – άγγελος στην πορεία προς τη σωτηρία … μια πορεία που κατακλύζεται από συνεχείς δοκιμασίες…
Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι προσεγγίζουμε τη σωτηρία μας κάθε στιγμή που αγωνιζόμαστε να νικήσουμε τους σωματικούς και ψυχικούς πειρασμούς…, με όπλα την ταπεινοφροσύνη, την υπομονή, την πίστη, την προσευχή και την αγάπη…
Άλλωστε, κατά τη ρήση του Μεγάλου Αντωνίου είναι αδύνατο να σωθεί ο άνθρωπος χωρίς τους πειρασμούς: «Οὐδείς ἀπείραστος δυνήσεται εἰσελθεῖν εἰς τήν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. Ἔπαρον γάρ, φησί, τούς πειρασμούς, καί οὐδείς ὁ σωζόμενος».
ΤΗΣ ΝΑΤΑΣΑΣ ΚΟΝΤΟΛΕΤΑ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΥΡΓΟΥ – ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ
(Κάτοχου τίτλων μεταπτυχιακής ειδίκευσης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, στη Μετάφραση, στη Διοίκηση Προσωπικού, στην Κανονιστική Συμμόρφωση Οικονομικών Δραστηριοτήτων, στην Εγκληματολογική Ψυχολογία και στην Ορθόδοξη Θεολογία και Ζωή)
https://www.pentapostagma.gr/

Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση

  Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση Bigstock Μιχάλης Θερμόπουλος Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2025 19:00 Η κοινή γρίπη π...