Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019

Η DARPA… χτύπησε ξανά και ετοιμάζει ιπτάμενα ρομπότ έντομα με τεχνητή νοημοσύνη

Η DARPA… χτύπησε ξανά και ετοιμάζει ιπτάμενα 

ρομπότ έντομα με τεχνητή νοημοσύνη

Η αποκαλούμενη και «τρελή» Υπηρεσία του Αμερικανικού Πενταγώνου, η Υπηρεσία Εξελιγμένων Αμυντικών Ερευνητικών Προγραμμάτων (DARPA), ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι καλεί επιστήμονες να τις καταθέσουν ερευνητικές προτάσεις με σκοπό την ανάπτυξη και κατασκευή ιπτάμενων ρομπότ σε μέγεθος εντόμου με τεχνητή νοημοσύνη.
Το ερευνητική Υπηρεσία του Αμερικανικού Πενταγώνου, η DARPA, κοιτάζει πέρα ​​από τον ανθρώπινο εγκέφαλο για να δημιουργήσει τεχνητή νοημοσύνη.
Σε μια πρόσφατη πρόσκληση υποβολής προτάσεων, η DARPA ανακοίνωσε ότι αναζητά τρόπους να χρησιμοποιήσει τον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου «πολύ μικρών ιπτάμενων εντόμων» και να μοντελοποιήσει τις λειτουργίες τους σε ρομπότ που θα λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη.
Η πρόταση θέλει να ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη ρομπότ που θα είναι μικρότερα, με μικρή ενεργειακή κατανάλωση και ευκολότερα εκπαιδευόμενα.
Η DARPA αναζητά προτάσεις που κατανοούν τα αισθητήρια και νευρικά συστήματα σε μικροσκοπικά έντομα και μπορούν να τα μετατρέψουν σε «πρωτότυπα υπολογιστικά μοντέλα».

Αυτά τα μοντέλα θα ενσωματωθούν στη συνέχεια σε κάποιο είδος υλικού που μιμείται πώς σκέφτονται και συμπεριφέρονται τα έντομα, εξήγησε η Υπηρεσία.
«Η φύση έχει σχεδιάσει έτσι αυτά τα μικρά έντομα, έχοντας σμικρύνει δραστικά τα συστήματά τους και τα έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο ώστε να χρειάζονται ελάχιστη ενέργεια», αναφέρει η ανακοίνωση.
Προτάσεις για το πρόγραμμα, που ονομάζεται Microscale Biomimetic Robust Artificial Intelligence Networks, ή MicroBRAIN, θα κατατεθούν μέχρι τις 4 Φεβρουαρίου και το πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει στις 4 Απριλίου.
Η μοντελοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης με βάση έναν εγκέφαλο εντόμων είναι πολύ πιο εύκολη από την προσπάθεια να αναδημιουργηθεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
Αυτό συμβαίνει επειδή ο ανθρώπινος εγκέφαλος περιέχει περίπου 86 δισεκατομμύρια νευρώνες, ενώ ο εγκέφαλος ενός εντόμου αποτελείται από περίπου 1.000 νευρώνες.
Όπως και τα ευρύτερα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης της DARPA, έτσι και το MicroBRAIN ελπίζει να επιταχύνει την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης.

Γυναίκα μαχαίρωσε και σκότωσε τον άντρα της επειδή της είπε ότι το φαγητό που μαγείρεψε ήταν ανάλατο

Γυναίκα μαχαίρωσε και σκότωσε τον 

άντρα της επειδή της είπε ότι το φαγητό 

που μαγείρεψε ήταν ανάλατο

Μια γυναίκα δολοφόνησε τον σύζυγό της μαχαιρώνοντάς τον τουλάχιστον 35 φορές γιατί σχολίασε αρνητικά τη μαγειρική της.

Ο Slava Davydkin, από την Πένζα της Ρωσίας, δολοφονήθηκε από τη σύζυγό του επειδή παραπονέθηκε μπροστά στους καλεσμένους τους ότι το φαγητό δεν είχε αρκετό αλάτι.
Murderer and victim: Evgenia Davydkina stabbed her husband Slava to death after he complained there was not enough salt in his food
Η σύζυγός του, η 31χρονη Evgenia, περίμενε μέχρι να κοιμηθεί ο άντρας της και τον μαχαίρωσε μπροστά στο 4χρονο παιδί τους.
Αργότερα, η γυναίκα ομολόγησε τη δολοφονία και συνελήφθη.
Το ζευγάρι είχε τσακωθεί επειδή ο άντρας παραπονέθηκε ότι το φαγητό τους δεν ήταν τόσο καλό όσο το περίμενε.

Mrs Davydkina confessed to the murder and told police her husband had said the lack of salt meant she 'did not love him' 
Όταν το ζευγάρι φιλοξενούμενων πήγε να ξαπλώσει στον ξενώνα, η 31χρονη μαχαίρωσε τον άντρα της στον ύπνο του περισσότερες από 35 φορές.
Murder weapon: This is the knife used to kill the 43-year-old man in the late night attacl
Αφού μαχαίρωσε επανειλημμένα τον άντρα της, ξύπνησε τον φιλοξενούμενο άνδρα και του ζήτησε να καλέσει ένα ασθενοφόρο.
“Κατά την ανάκρισή της, η κατηγορούμενη είπε ότι ο λόγος του τσακωμού τους ήταν ένα πιάτο φαγητό,” είπε η Ρωσική αστυνομία.
“Αφού οι επισκέπτες πήγαν για ύπνο, ο καβγάς μεταξύ τους συνεχίστηκε.”
Evgenia, 31, stabbed her husband 35 times in his sleep with his own angling knife in front of their four-year-old daughter
“Ο άντρας προσέβαλε τη σύζυγό του και προσπάθησε να την χτυπήσει.”
“Η γυναίκα νευρίασε, πήρε ένα μαχαίρι και μαχαίρωσε τον σύζυγό της τουλάχιστον 35 φορές.”
“Κατά τη διάρκεια της ανάκρισης, η κατηγορούμενη είπε ότι αυτή δεν ήταν η πρώτη σύγκρουση στην οικογένειά τους.”
“Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, ο σύζυγός της ήταν αυτός που ξεκινούσε τους καβγάδες.”
https://www.pentapostagma.gr/

Αυτή είναι η «σκοτεινή» ιστορία του καταφυγίου του Χίτλερ! – Συγκλονιστικές εικόνες

Αυτή είναι η «σκοτεινή» ιστορία του 

καταφυγίου του Χίτλερ! – 

Συγκλονιστικές εικόνες

Στις αρχές του 1945 ήταν πλέον σαφές στην πλευρά των Γερμανών πως ο πόλεμος έχει κριθεί και ότι οι τελευταίοι αυτοί μήνες ήταν διαδικαστικοί προτού ο κλοιός φτάσει στο «απροχώρητο» από τους Συμμάχους. Ο Χίτλερ ωστόσο, ο ηγέτης των Ναζί δεν φαινόταν πεπεισμένος αλλά στις 16 Ιανουαρίου πήρε την απόφαση να «αποδράσει» στο καταφύγιό του το γνωστό «Führerbunker».

Μετά το τέλος του πολέμου, στο φως της δημοσιότητας βγήκαν αποκαλυπτικά πλάνα, που πραγματικά συγκλονίζουν απεικονίζοντας το μέρος στο οποίο έζησαν οι ναζιστές ηγέτες τις τελευταίες στιγμές τους με τις οικογένειες τους. Ποια όμως και η ιστορία του «καταφυγίου» ;
Το καταφύγιο του Χίτλερ βρισκόταν στη πρωτεύουσα της Γερμαίας, στο Βερολίνο, 120 μέτρα μακριά από το κτίριο της Καγκελαρίας. Ήταν μέρος ενός πιο σύνθετου υπόγειου καταφυγίου, που κατασκευάστηκε σε δύο φάσεις, το 1936 και το 1944. Ο Χίτλερ μεταφέρθηκε εκεί τον Ιανουάριο του 1945 και έγινε το κέντρο διοίκησης των Ναζί μέχρι το τέλος του πολέμου στην Ευρώπη. Εκεί ο Χίτλερ παντρεύτηκε την Εύα Μπράουν στο τέλος του Απριλίου του 1945, λίγο πριν αυτοκτονήσουν και οι δύο
Είχε κατασκευαστεί αρχικά ως προσωρινό καταφύγιο για τον Χίτλερ από τους εναέριους βομβαρδισμούς. Καθώς οι βομβαρδισμοί στο Βερολίνο γινόντουσαν πιο εντατικοί, το καταφύγιο επεκτάθηκε ώστε να παρέχει τη δυνατότητα μεγαλύτερης διαμονής.
Αποτελούνταν από δύο ξεχωριστά καταφύγια, το Vorbunker που κατασκευάστηκε το 1936 και βρισκόταν 6 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης και το Führerbunker που βρισκόταν 2.5 μέτρα κάτω από το πρώτο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1944 και ήταν αρκετά πιο ενισχυμένο από το πρώτο. Αποτελούνταν από 30 μικρά δωμάτια που προστατεύονταν περιφερειακά από τσιμεντένιο τοίχο πάχους 3-4 μέτρων.
Ήταν διακοσμημένο με πολυτελή έπιπλα και πίνακες, όπως επίσης πολυτελή ήταν τα δωμάτια του Χίτλερ (γραφείο, υπνοδωμάτιο, χώρος αναμονής) και το δωμάτιο της Εύα Μπράουν
Ο Χίτλερ μεταφέρθηκε μόνιμα εκεί στις 16 Ιανουαρίου του 1945. Μαζί του διέμενε και προσωπικό, όπως μάγειρες, γραμματείς, τηλεφωνητές κτλ. Τον Απρίλιο, μεταφέρθηκαν εκεί η Εύα Μπράουν, ο Joseph Goebbels με τη σύζυγό του και τα έξι τους παιδιά, οι οποίοι όμως έμεναν στο Vorbunker. Καθώς το Βερολίνο βομβαρδιζόταν τακτικότερα, ο Χίτλερ παρέμενε περισσότερες ώρες μέσα στο καταφύγιο.
Στις 19 Απριλίου, ο Κόκκινος Στρατός είχε περικυκλώσει το Βερολίνο και στις 20 Απριλίου, ο Χίτλερ έκανε την τελευταία του βόλτα στην επιφάνεια και παρασημοφόρησε με τον Σιδηρό Σταυρό μέλη της Νεολαίας του Χίτλερ.
Καθώς συνειδητοποιούσε οτι το τέλος του πολέμου είχε φτάσει, αποφάσισε να παντρευτεί την Εύα Μπράουν, τα μεσάνυχτα της 29ης Απριλίου. Το απόγευμα της επόμενης μέρας ο Χίτλερ αυτοκτόνησε με όπλο και η Εύα Μπράουν δηλητηριάστηκε με υδροκυάνιο.
Και οι δύο θάφτηκαν στον κήπο της Καγκελαρίας και σύμφωνα με τις οδηγίες του Χίτλερ, νέος ηγέτης της Γερμανίας έγινε ο Joseph Goebbels. Οι Σοβιετικοί κατέλαβαν το καταφύγιο στις 3 Μαίου
Το κτίριο της Καγελαρίας είχε ισοπεδωθεί από τους Σοβιετικούς μέχρι το 1945, σε μια προσπάθεια να εξαφανιστούν τα σημάδια του Ναζισμού. Το μεγαλύτερο μέρος του καταφυγίου διασώθηκε μέχρι και το 1959, όταν και η κυβέρνηση της Ανατολικής Γερμανίας αποφάσισε να το καταστρέψει ολοκληρωτικά.
Κανένα αναγνωριστικό δεν υπήρχε μέχρι το 2006. Τον Ιούνιο του 2006 κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Κυπέλου, ένας ενημερωτικός πίνακας με πληροφορίες και σχεδιάγραμμα του χώρου αναρτήθηκε στο σημείο που βρισκόταν το καταφύγιο
Δείτε τις φωτογραφίες:
Πηγή:mixanitouxronou
https://www.pentapostagma.gr/

Η Ανταρκτική χάνει εξαπλάσιους πάγους κάθε χρόνο από όσους πριν από 40 χρόνια

Η Ανταρκτική χάνει εξαπλάσιους πάγους κάθε χρόνο από όσους πριν από 40 χρόνια


Η Ανταρκτική χάνει εξαπλάσιους πάγους κάθε χρόνο από όσους πριν από 40 χρόνια
Η μάζα των πάγων που χάνονται από την Ανταρκτική κάθε χρόνο και καταλήγουν στη θάλασσα έχει εμφανίσει αύξηση κατά περίπου έξι φορές από το 1979 μέχρι σήμερα, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις Αμερικανών και Ολλανδών επιστημόνων. 

Το φαινόμενο αποδίδεται κυρίως στην κλιματική αλλαγή και αναμένεται να οδηγήσει σε μεγαλύτερη άνοδο της στάθμης των ωκεανών διεθνώς τις επόμενες δεκαετίες.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Ιρβάιν, της NASA και του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, με επικεφαλής τον ειδικό στους παγετώνες καθηγητή Ερίκ Ρινιό, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), βρήκαν ότι η επιταχυνόμενη τήξη των πάγων έχει ήδη οδηγήσει σε άνοδο της στάθμης των θαλασσών κατά σχεδόν ενάμισι εκατοστό (14 χιλιοστά) μέσα στα τελευταία 40 χρόνια.

«Πρόκειται απλώς για την κορυφή του παγόβουνου. Καθώς η παγοκάλυψη της Ανταρκτικής συνεχίζει να λιώνει, αναμένουμε πολύ μεγαλύτερη άνοδο της στάθμης των θαλασσών μέσα στους επόμενους αιώνες» δήλωσε ο Ρινιό.

Η νέα μελέτη της διαχρονικής εξέλιξης των ανταρκτικών πάγων εξέτασε 18 διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, καθώς και νησιά γύρω από την Ανταρκτική, ενώ τα στοιχεία ελήφθησαν κυρίως από εναέριες και δορυφορικές φωτογραφίες.

Εκτιμάται ότι μεταξύ 1979-1990 η παγωμένη ήπειρος έχανε μέσω αποκόλλησης κατά μέσο όρο 40 γιγατόνους (δισεκατομμύρια τόνους) μάζας πάγων ετησίως, ενώ η ποσότητα αυτή έφθασε τους περίπου 252 γιγατόνους κατά την περίοδο 2009-2017. 

Επίσης, ενώ μεταξύ 1979-2001 η μέση ετήσια τήξη πάγων υπολογιζόταν σε 48 γιγατόνους, έφθασε τους 134 γιγατόνους μεταξύ 2001-2017, καταγράφοντας μέση ετήσια αύξηση 280%.

Η πιο ευάλωτη περιοχή και πιο επιρρεπής στην αποκόλληση πάγων (που γίνονται παγόβουνα), καθώς και στο λιώσιμο, θεωρείτο ανέκαθεν η Δυτική Ανταρκτική, όμως η νέα έρευνα δείχνει ότι υπάρχει κίνδυνος και για την Ανατολική. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι η Ανατολική Ανταρκτική, που διαθέτει περίπου δεκαπλάσιους πάγους από τη Δυτική και θεωρείτο πιο σταθερή, φαίνεται να είναι πιο ευαίσθητη στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, από ό,τι εκτιμούσαν έως τώρα οι επιστήμονες. Υπολόγισαν ότι το ανατολικό τμήμα της ηπείρου έχει συμβάλει πάνω από 30% στη συνολική άνοδο της στάθμης των ωκεανών λόγω της Ανταρκτικής.

Ωστόσο, αυτή η απαισιόδοξη εκτίμηση έρχεται σε αντίθεση με το συμπέρασμα μιας μεγάλης επιστημονικής μελέτης, που είχε δημοσιευθεί στο «Nature» το 2018, σύμφωνα με την οποία στην πραγματικότητα στην Ανατολική Ανταρκτική προσθέτονταν περίπου πέντε δισεκατομμύρια τόνοι πάγου κάθε χρόνο κατά την περίοδο 1992-2017.

«Αν η νέα μελέτη είναι σωστή, τότε αλλάζει το ''παιχνίδι'' όσον αφορά στην άνοδο της στάθμης των θαλασσών αυτόν τον αιώνα» δήλωσε στο «Science» ο διακεκριμένος κλιματολόγος Μάικλ Οπενχάιμερ του Πανεπιστημίου Πρίνστον.

Η νέα μελέτη -οι προβλέψεις της οποίας θα πρέπει να επιβεβαιωθούν- πυροδοτεί φόβους μήπως η έως τώρα θεωρούμενη σταθερή Ανατολική Ανταρκτική αρχίσει να καταρρέει και να χάνει τεράστιες ποσότητες πάγου. Όμως, αναμένεται μια νέα επιστημονική διαμάχη για το ποια μελέτη είναι πιο αξιόπιστη, η απαισιόδοξη εφετινή ή η αισιόδοξη περυσινή, όσον αφορά στη σταθερότητα της Ανατολικής Ανταρκτικής και τους κινδύνους που αυτή κρύβει.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
https://www.zougla.gr/

Βλάστησε πρώτος σπόρος φυτού που αναπτύσσεται στη Σελήνη !

Βλάστησε  πρώτος σπόρος φυτού που αναπτύσσεται στη Σελήνη !

Βλάστησε πρώτος σπόρος φυτού που αναπτύσσεται στη Σελήνη !

 


Μετά την πρόσφατη, ιστορική προσεδάφισή της στη «σκοτεινή» πλευρά του
 φεγγαριού, στις 3 Ιανουαρίου, η κινεζική αποστολή Chang’e-4 ξεκίνησε το
 πρώτο πείραμα μίνι βιόσφαιρας στη Σελήνη, μεταφέροντας όργανα για να
 κάνει μελέτες στη γεωλογία της μη εξερευνημένης περιοχής του φεγγαριού 
καθώς και σπόρους από βαμβάκιπατάτες και άλλα φυτά.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα το Εθνικό Διαστημικό Κέντρο της Κίνας, ένας 
από τους σπόρους βαμβακιού που μεταφέρθηκαν στο φεγγάρι από την αποστολή
 Chang’e-4 βλάστησε και είναι ο πρώτος σπόρος φυτού που αναπτύσσεται 
στη Σελήνη.

Επικεφαλής της κινεζικής αποστολής που διενεργεί το πείραμα της μίνι
 βιόσφαιρας είναι επιστήμονες από το πανεπιστήμιο Τσονγκίνγκ στη 
νοτιοδυτική Κίνα, το οποίο έδωσε στη δημοσιότητα την φωτογραφία με τον 
πρώτο βλαστό φυτού στη Σελήνη.

Η προσεδάφιση του «Chang’e-4» στη σκοτεινή πλευρά της Σελήνης θεωρείται 
ένας σημαντικός σταθμός στην ιστορία εξερεύνησης του Διαστήματος. Στο 
πέρασμα των ετών υπήρξαν αναρίθμητες αποστολές στη Σελήνη, αλλά στις 
περισσότερες περιπτώσεις τα διαστημόπλοια είτε τέθηκαν σε τροχιά γύρω της, 
είτε την προσέγγισαν, είτε ακόμα και συνετρίβησαν πάνω της, όπως μετέδωσε η 
«Καθημερινή».

Η τελευταία επανδρωμένη αποστολή που έφτασε στο φεγγάρι ήταν η αποστολή 
«Απόλλων 17» το 1972.


ΠΗΓΗ: https://greek1.blogspot.com/2019/01/blog-post_487.html#ixzz5cksb8EoW 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019

Η Φωτεινή Μαστρογιάννη στους «Ακροβάτες του Ονείρου» 13/01/2019

ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ, ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ !!




Η Φωτεινή Μαστρογιάννη συζητά με τον Πέτρο Ιωάννου στη ραδιοφωνική εκπομπή «Ακροβάτες του Ονείρου» για την επικαιρότητα με βάση το κείμενό της «η Εποχή της Ανοησίας - Η Βουλή των Φαυλοτήτων». Το κείμενο μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://mastroyanni.blogspot.com/2019/...

Πρόσημα – ποίημα του Δημήτρη Σούκουλη

Πρόσημα – ποίημα


Artworks: © Nopi Fountoukidou. Title: Persephone’s Wedding, digital collage. Ευγενής παραχώρηση δικαιωμάτων.
Σε τυλίγει μια βοκαμβίλια.
Στεφάνι καλό, ακάνθινο οσίου.
Κάτι λιγότερο από το Χριστό.
Κάτι λιγότερο από τον Άγιο.
Κάτι περισσότερο από τους ποιητές.
Εσύ αναρριχάσαι πάνω της.
Πάνω σου περπατά ένα ποντίκι
κι αυτή η εναλλασσόμενη σκέψη
με ουρά.
Την ανεβοκατεβάζουν μαστιγοφόρα μυρμήγκια:
Μέσα έξω στο αυτί σου.
Μέσα έξω στη γλώσσα σου.
Θετικό (+) αρνητικό (-) πρόσημο.
Βαθύ κάθισμα κι ανάταση.

Η συνεχή ροή των αμπέρ καίει μεμιάς τις λέξεις,
τους φόβους
τις ελπίδες,
ηλεκτρολύει τον εφιάλτη.
Εσένα όμως σε εκδικούνται
τα πρόσημα
κι ό,τι πάντα επιστρέφει.
 https://nosensewords.wordpress.com/

© Copyright 2019 Σούκουλης Δημήτρης – All Rights Reserved

To νόημα της φράσης: «Πάς μη Έλλην βάρβαρος».

To νόημα της φράσης: 

«Πάς μη Έλλην βάρβαρος».

Γράφει ο Βασίλειος Μακρυπούλιας

Οι Έλληνες μέσα στο χρόνο στον οποίο έζησαν δημιούργησαν όχι μόνο τη δική τους κλασσική εποχή αλλά κυριολεκτικά ένα χρονικό ρήγμα, το οποίο προκλήθηκε από την φιλοσοφική κατά βάση αποθέωση της παιδείας.

Ο Σωκράτης ήδη στην Πολιτεία μας δίνει το χωρισμό των ανθρώπων σε πεπαιδευμένους και σε μη πεπαιδευμένους. λόγω όλων αυτών των οποίων έχουμε πει αυτοί οι οποίοι είναι απαίδευτοι και δεν έχουν καμία σχέση με την αλήθεια, δεν θα πρέπει να κυβερνήσουν ποτέ την πολιτεία. Η έννοια του βαρβάρου έχει όλα τα χαρακτηριστικά του απαίδευτου, του ανθρώπου που δεν μπορεί να υπάγει προς τη χώρα των μακάρων, δεν κατέχει τηνιδέα του Αγαθού και την αξιολογία του, τελικά δεν δικαιούται να μείνει και να απολαύσει τα αγαθά της έλλογης πλατωνικής πολιτείας.

Αναφέρεται: «Είναι ανάγκη λοιπόν οι πεπαιδευμένοι να μην αναχωρούν προς τη νήσο των μακάρων, αλλά να μένουν εδώ και να καθοδηγούν παιδευτικά τους λοιπούς ανθρώπους…» είναι ανάγκη λοιπόν. 

Γνωρίζουμε ότι ο Σωκράτης μέσα από τους οριστικούς και επαγωγικούς του λόγους ανήγαγε τον ανθρωποκεντρισμό του στην ικανότητα του ανθρώπου να μάθει, να θυμηθεί, να οδηγηθεί σε ανώτερες αξιολογικές ατραπούς. Βαρβαρότητα είναι η εμμονή του ανθρώπου στην ακατέργαστη εγγενή φύση και στις κληρονομηθείσες δυνάμεις. Ο εξωραϊσμός της ανθρώπινης φύσης επιτυγχάνεται μέσα από την πλατωνική ανάμνηση του αγαθού η οποία οδηγεί τον άνθρωπο στη μνήμη και μίμηση όλων εκείνων τα οποία καλλωπίζουν τον ανθρώπινο νου, ωραιοποιούν την πράξη, καθιστούν τον άνθρωπο ηθικά και αισθητικά άρτιο.

Οι Έλληνες δεν διατυμπάνισαν τη φράση: «πάς μη Έλλην βάρβαρος» χωρίς να τη στηρίξουν οντολογικά. Βάρβαρος είναι ο άνθρωπος ο οποίος δεν έχει δια της παιδείας συνδεθεί με τον κόσμο των θεών και των ιδεών και παραμένει δούλος ανθρώπων και των παθών, της αρχέγονης και παθητικής φύσης του. 

Χαρακτηριστικά ας αναφέρουμε ότι στον Προτρεπτικό του ο νεοπλατωνικός φιλόσοφος Ιάμβλιχος αναφέρει για το Σωκράτη όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία τον έσωσαν από την κατάσταση της βαρβαρότητας: «αυτός λέγουν, λέγει στο διάλογό του (όταν συζητά) πώς ουδέν γνωρίζω ούτε διδάσκω κάτι , αλλά μόνον απορίες έχω». Η έξοδος από τη βαρβαρότητα της αγνοίας ακριβώς επιτυγχνάνεται μέσα από την τριπλή εκδίπλωση της γνώσης όπως την κατάφεραν οι Έλληνες. Γνώση του Άλλου, γνώση του Εαυτού μου, γνώση του Κόσμου. Η απορία και ο θαυμασμός σηματοδοτούν την έξοδο του ανθρώπου από την εγγενή βαρβαρότητα και την αναγωγή του ανθρώπου σε συνδημιοργό και συν-καθοριστή του κόσμου και της πορείας του, διότι μέσα από το Λόγο ο άνθρωπος προσδιορίζεται λογικά και ηθικοπρακτικά. Βαρβαρότητα είναι η εμμονή σε όσα σου έδωσε η φύση χωρίς εσύ να αυξηθείς πνευματικά ανταποδίδοντας τα φυσικά δώρα προσφέροντας όσα η έλλογη ανεπτυγμένη φύση σου δύναται στην όλη οντολογική πορεία και εξέλιξη.

Επίσης ο Περικλής στον Επιτάφιό του καθόρισε τα όρια της ανθρώπινης ανωτέρας φύσης και της βαρβαρότητας όταν διατυμπάνισε ότι ο Αθηναίος φιλοσοφεί χωρίς μαλθακότητα (η οποία αποτελεί μορφή βαρβαρότητας) και φιλοκαλεί έχοντας το γούστο του ωραίου. Ο Παρθενώνας, το αιώνιο αυτό μνημείο της ένωσης του ανθρώπου με το θείο, της επαφής της Πόλης με τον κόσμο του Αγαθού, σηματοδότησε την έξοδο του Έλληνος από τη βαρβαρότητα της παθητικότητας, της στείρας ζωής, τη μη αντίληψης της αρχής και του σκοπού όλου αυτού που ζούμε. Οι Έλληνες ξέφυγαν από τη βαρβαρότητα διότι μέσα από τη φιλοσοφία φαντάσθηκαν πώς όλα γύρω μας θα μπορούσαν να είναι, θυμήθηκαν την αρχή και το τέλος αυτού του κόσμου, τον ανθρώπινο προορισμό προς τη νήσο των μακάρων διά της ηθικοπλαστικής παιδείας. 

Αρα-ας θυμηθούμε τον σχετικό Κρατύλο του Πλάτωνος –οι Έλληνες είχαν μέσα τους όλο το αξιολογικό υπόβαθρο όσον αφορά τους ανθρώπους οι οποίοι δεν αναπτύσσονται έλλογα σύμφωνα με την ανωτέρα ανθρώπινη φύση, από εκεί ορμώμενοι εδημιούργησαν και τη λέξη βάρβαρος. Όπως λέγεται από τις κραυγές «βαρ-βάρ» των επιτιθεμένων εκ της Ανατολής εχθρών των. Ως εκ τούτου η λέξη έρχεται ως συνέχεια όλης της πνευματικής δημιουργίας των Ελλήνων, έχει ως συνώνυμο την υποανάπτυκτη ανθρώπινη φύση η οποία δεν ακολουθεί την πορεία του θεϊκού νοός προς τον Όλυμπο της γνώσης και της καθοσίωσης αλλά παραμένει δέσμια στη γη, στην υποταγή και στα πάθη.

 Ο ίδιος ο Αριστοφάνης συχνά χρησιμοποιεί τη λέξη βάρβαρος, στους Όρνιθες ο Έποπας καυχιέται ότι δίδαξε στα πουλιά να μιλάνε ενώ πριν ήταν βάρβαρα. Άρα η μη-βαρβαρότητα ταυτίζεται με κάθε πνευματική ανάπτυξη μία εκ της οποίας είναι και η γλώσσα. Οι Έλληνες ξεπέρασαν το επίπεδο της βαρβαρότητας διότι μέσα από τη γλώσσα ήλεγξαν τόσο πολύ τον αέρα στο στόμα τους ώστε μέσα από τη λαλιά τους πέρασαν όλη την οντολογική πορεία. Οι λέξεις των Ελλήνων ταυτίζονται με αυτή την πορεία του αιωνίου πνεύματος και αυτό έξοδο από τη βαρβαρότητα. Ο Πλατωνικός Κρατύλος συζητεί ότι η Ελληνική γλώσσα περιγράφει όλη τη δράση του Έλληνος προς το Είναι. Στηρίζεται στη λέξη «ύδωρ» στην κίνηση του υγρού στοιχείου, από αυτή τη λέξη εξάγεται η λέξη «δράση» η πράξη η οποία ωθεί τον άνθρωπο προς το Επέκεινα και την Αλήθεια.

Ο Έλληνας συλλαμβάνοντας το Είναι και ως πράξη ξέφυγε από τη βαρβαρότητα της θεωρίας, της απάθειας, της υποταγής σε κάποιο θεό ή αφέντη ο οποίος απλά τον καθοδηγεί θεωρητικά χωρίς προσωπικό πρακτικό και βουλητικό προσανατολισμό. Οι Έλληνες θεωρώντας ότι οι επιτιθέμενοι της Ανατολής απλά υπάκουαν σε κάποιον αφέντη χωρίς περαιτέρω προσωπική επιδίωξη θεώρησαν ότι αυτή η κατάσταση είναι κατάσταση βαρβαρότητας. Το «βαρ-βάρ» απλά βοήθησε στη δημιουργία της λέξης. Στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, η Κασσάνδρα αρχικά παρουσιάζεται ως βουβή, επειδή ομιλεί τη βαρβαρική γλώσσα(βάρβαρον φωνήν κεκτημένη, στιχ.1051) η οποία μάλιστα ακούγεται σαν ενοχλητικό τιτίβισμα χελιδονιού. Ουσιαστικά οι Έλληνες αγαπούσαν τη γλώσσα εκείνη η οποία εκφράζει ολοκληρωμένα οντολογικά μηνύματα, λέξεις ευήκοες προς φιλοσοφική πρόοδο και όχι απλά λέξεις επικοινωνίας. Αυτό το βάρβαρο επίπεδο θεώρησαν ότι το ξεπέρασαν.

Οι Έλληνες θεώρησαν ότι μέσα από την κατάκτηση της κοινής καταγωγής, κοινής γλώσσας μόρφωσης και ήθους, μέσα από την όμοια θρησκεία κατάφεραν και απέκτησαν κοινό εθνικό προσδιορισμό ο οποίος καθόρισε την κίνηση του μυαλού τους και του ήθους των. Ως Έθνος ατένιζαν με την ίδια λογική το Αγαθό και προσπαθούσαν με την κοινή προσπάθεια διά του Νοός να το εγκαταστήσουν στη Γή μέσα από την Πολιτεία. Είχαν ίδιες και όμοιες αντιλήψεις για τον άνθρωπο και τη φύση, ως Έθνος από κοινού προσπαθούσαν για την εσωτερική και πολιτική πρόοδο. Όλοι θεώρησαν ως «μητρός τε και πατρός τιμιώτερον εστί η Πατρίς». Η κοινή αξιακή κλίμακα τους έφερε στην όμοια πρακτική και θεωρητική αντιμετώπιση της ζωής και των κινδύνων. 

Όπως είπε ο Περικλής επειδή ο κάθε Έλληνας ως ξεχωριστό πρόσωπο ταυτίσθηκε με την Πατρίδα και αυτοβούλως ήθελε να ζήσει και να πεθάνει για τα αγαθά που η Πατρίδα προσφέρει μέσα από την κοινή προσφορά όλων. Βαρβαρότητα επί τω προκειμένω ήταν η άλογη υπακοή σε ένα δυνάστη ο οποίος σε μεταφέρει από την Ανατολή –ενώ δεν είσαι Πέρσης απλά είσαι υποταγμένος στους Πέρσες-χωρίς να έχεις κάποια δική σου βούληση ή λόγο να ακολουθείς. Οι Αθηναίοι ξεπερνώντας το στάδιο της βαρβαρότητας –όπως διαβάζουμε στον Επιτάφιο- κατέστησαν πάσα γή τάφο διότι έχοντας τον ανώτερο προσδιορισμό της Πατρίδος ζούσαν αυτοβούλως και πέθαιναν γι αυτή. Είχαν φθάσει στον ανώτερο βαθμό αυτοσυνείδησης ο οποίος σηματοδοτεί την έξοδο από την χειροτέρα βαρβαρότητα της παθητικότητας. Ο Σωκράτης απογείωσε οριστικά αυτή τη βαρβαρότητα όταν ενίκησε και την νοητική φοβία αυτής της ζωής νικώντας και τη βαρβαρότητα του θανάτου. Ανοίγοντας τις πύλες του Άδου,βλέποντας τη νήσο των μακάρων ουσιαστικά ξεπέρασε οριστικά το βάρβαρο στάδιο της εμμονικής φοβίας του θανάτου. Σταδιακά στην Αθήνα η λέξη βάρβαρος έλαβε το νόημα του άξεστου,του ακαλλιέργητου. Στις Νεφέλες ο Αριστοφάνης αναφέρει τον Στρεψιάδη ως άνθρωπο αμαθή ουτοσί και βάρβαρο.

Στην Ομηρική Οδύσσεια οι μνηστήρες παρουσιάζονται να εγκαταβιούν στο έσχατο στάδιο της βαρβαρότητας. Ζούν απρόσκλητοι σε ξένο σπίτι, δαπανούν και ξοδεύουν αλόγιστα ξένο βιός, επιθυμούν γυναίκα άλλου,φέρονται απάνθρωπα σε όποιον τους ενοχλήσει(όπως πέταγαν περιπαικτικά αποφάγια στον Οδυσσέα και τον έβαζαν να μαλώνει με ζητιάνους).Ο Οδυσσέας , ο άνθρωπος του σκοπού, ο άνθρωπος της οντολογικής σειράς, αυτός ο έλλογος περιπατητής ο ερευνών το δρόμο προς την μεγάλη Πορεία προς το Σκοπό που όλοι πρέπει να κατακτήσουμε, σταματά αυτή τη βαρβαρότητα σκοτώνοντας τους φορείς της.Σε κάθε περίπτωση η βαρβαρότητα έχει σχέση με την εμμονή σε κατώτερα πάθη και συνήθειες οι οποίες δεν αναπτύσσουν τον άνθρωπο σε σχέση με τον εαυτό του, τους Άλλους το Νού. Η Αριστοτελική φιλοσοφία της έξης και της αυτοσυνείδητης ηθικής αρετής η οποία αποκλειστικά στηρίζεται στο λόγο, καθόρισε αμετάκλητα τα όρια ανάμεσα στη βαρβαρότητα και στην έλλογη εξέλιξη του ανθρώπου. Ήδη ο τριπλός διαχωρισμός της Πλατωνικής Πολιτείας όσον αφορά την ανθρώπινη προσωπικότητα και την ταξιθέτηση την ανάλογη των κοινωνικών τάξεων καθόρισε την ανθρώπινη φύση όχι ως κάτι το εγγενές αλλά ως κάτι το επίκτητο. 

Η φύση πλέον μέσα από την Πλατωνική και Αριστοτελική φιλοσοφία ξεφεύγει από την εγγενή βαρβαρότητα, καθίσταται δια της παιδείας επίκτητη και πλήρως καθοριζομένη από τον άνθρωπο. Ήδη ο Αριστοτέλης στα Ηθικά Νικομάχεια και αλλού καθορίζει τη ρύθμιση της ανθρώπινης φύσης ως το εκλεπτυσμένο σύνολο των ανθρωπίνων ιδιοτήτων οι οποίες αποκτώνται μέσα από τη διδαχή, τη μάθηση και την επιμέλεια. Το ότι ο Έλληνας αυτοποιεί τη φύση του ως σύνολο ιδιοτήτων απομακρύνει οριστικά τον άνθρωπο από τη βαρβαρότητα της έτοιμης και εγγενούς φύσης. Δεν έχει σημασία να γεννάσαι έχοντας τις όποιες φυσικές ιδιότητες. Μπορείς μέσα από την παιδεία της ανάμνησης του Αγαθού και της εμπειρικής γνώσης των αιτίων και των μορφών και της αρετής να διαπλάσεις τη φύση που εσύ επιθυμείς. 

Το ηγεμονικό που αντιστοιχεί στους Βασιλείς φιλοσόφους, το θυμοειδές στους πολεμιστές και το επιθυμητικό στους εργάτες καθορίζει και το όριο ανάμεσα στη βαρβαρότητα της αδικίας και της εμμένειας και στην υπέρβαση του δικαίου και της πορείας προς το νοητό Όλυμπο. Το Πλατωνικό Υποκείμενο ενθυμούμενο το Αγαθό , μέσα από τις αρετές το εφαρμόζει ατομικά και μέσα από την Πολιτεία το διασπείρει κοινωνικά. Ο εσωτερικός προσδιορισμός του ατόμου σε σχέση με το Αγαθό το ανεξαρτητοποιεί έναντι κάθε εξουσίας και το θέτει στην αυτόβουλη πορεία προς τον κόσμο των ιδεών. Κάθε τι άλλο, εμμενές προς τη γη θεωρείται ως βαρβαρότητα. Γι αυτό ο Αισχύλος στους Πέρσες παραδίδει τον Πέρση αγγελιαφόρο να λέει: «στρατός γάς πάς όλωλε βαρβάρων». Ώστε οι Έλληνες θεώρησαν κάθε τι το άξεστο, το απαίδευτο, το ευτελές, το δουλικό και το εξουσιαστικό, το υπακούον σε πάθη ως βάρβαρο. Κάθε τι το οποίο δεν έχει Εθνικό ή ατομικό προσανατολισμό σε σχέση με κάποια αρχή του ωραίου και του καλού αλλά μόνο σε σχέση με τυράννους και σατράπες και δυνάστες θεώρησαν ότι επειδή δεν εξελίσσει την ανθρώπινη φύση αντίθετα την υποβιβάζει διότι ο άνθρωπος σκοπό έχει την επιστροφή στον κόσμο των ιδεών, αυτό το θεώρησαν ως βαρβαρικό.

Η Αντιγόνη χαράσσει τα τελικά όρια ανάμεσα στον έλλογο άνθρωπο που προχωρεί ως νόηση και αξία και στο βάρβαρο ο οποίος μένει στάσιμος, υποχείριο φυσικών και δυναστικών δυνάμεων. Η Αντιγόνη αντιστέκεται σε κάθε τι το βαρβαρικό, τώρα στοΣοφοκλή το επίθετο βάρβαρος λαμβάνει μία καθαρά νέα σημασία. Η στείρα υπακοή στον άρχοντα (αυτό δεν έκαναν και οι επιτιθέμενοι κατά τους περσικούς πολέμους Πέρσες;) η μη σύνδεση του ανθρώπου με τον κόσμο των αγράφων νόμων των θεών, η εσωτερική αδυναμία (όπως παροσιάζεται στην Ισμήνη) συνιστά βαρβαρότητα. Βαρβαρότητα είναι η αδυναμία του ανθρώπου να συνδεθεί με τον κόσμο των θεών και αυτή τη σύνδεση να την επεκτείνει και επί της γης. 

Η Αντιγόνη είναι μη-βάρβαρος και αποτελεί ανωτέρα φύση διότι θυμάται τους αγράφους νόμους, καθοδηγείται ως ανεξάρτητο Εγώ από τους θεούς, δεν φοβείται , σκέφτεται και κινείται και πράττει ελεύθερα, έχει κατακτήσει και την επίγεια και την επουράνια ελευθερία. Εν τέλει φθάνει σε τέτοια ύψη τελειότητας ώστε δια της κηρυσσομένης καθολικής έμφυτης αγάπης να διαλύσει κάθε βαρβαρότητα μίσους και αντεκδίκησης και ανταπόδοσης κακίας και φθόνου. «Δεν γεννήθηκα να μισώ αλλά να αγαπώ» θα βροντοφωνάξει χαράσσοντας συγχρόνως αμετάκλητα τα σύνορα ανάμεσα στην ανθρώπινη βαρβαρότητα και ευγένεια. Γι αυτό ο Ευριπίδης στην Ιφιγένεια εν Αυλίδι φωνάζει : «είναι φυσικό οι Έλληνες να άρχουν στους βαρβάρους , αλλά όχι οι βάρβαροι στους Έλληνες, οι βάρβαροι είναι δούλοι και οι Έλληνες ελεύθεροι». 

Η γνώση ελευθερώνει και η ελευθερία ωθεί τον άνθρωπο στον κόσμο του ωραίου και του καλού. Αυτή η οντολογική σειρά επειδή ακριβώς τόσο πιστά τηρήθηκε από τα τέκνα του Σωκράτους αλλά και από τους προγόνους του οδήγησε στην οριστική κατανίκηση κάθε τι του βαρβαρικού. Αναπτύσσοντας οι Έλληνες το Λόγο τελείωσαν άπαξ δια παντός τη βαρβαρότητα της αγνοίας και των απείρων κακών που αυτή φέρει. Αρνητικά «πάς μη Έλλην βάρβαρος». Θετικά : «πάς Έλλην οφείλει να είναι έλλογος».

Βασίλειος Μακρυπούλιας, δρ. φιλοσοφίας.
Πηγή
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
https://koukfamily.blogspot.com/

Η Τουρκία είναι καζάνι έτοιμο να εκραγεί και ο κίνδυνος εμφυλίου δεν είναι θεωρία

Η Τουρκία είναι καζάνι έτοιμο να εκραγεί και ο κίνδυνος εμφυλίου δεν είναι θεωρία

Της Λιάνας Μυστακίδου 

Συνεχίζονται ακόμα οι αντιδράσεις για την εκδήλωση των προσφύγων στην Πλατεία Ταξίμ. Ως γνωστόν οι Σύριοι που ζουν στην Κωνσταντινούπολη συγκεντρώθηκαν εκεί, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς για να γιορτάσουν την έλευση του νέου έτους. Μεταξύ αυτών υπήρχαν φανατικοί αντικαθεστωτικοί και μέλη του ISIS, οι οποίοι φώναξαν συνθήματα εναντίον του Άσαντ, έβγαλαν τις σημαίες τους και προκάλεσαν την τουρκική κοινή γνώμη.

Οι αντιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα ήταν τρομακτικές . Η πλειοψηφία των πολιτών ζητούν την άμεση απομάκρυνση των προσφύγων από τη χώρα τους. Ο Τύπος επίσης διχασμένος. Ελάχιστοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να συμπαρασταθούν στους δυστυχισμένους ανθρώπους που αναγκάστηκαν να φύγουν από τα σπίτια τους.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι την ώρα που οι Τούρκοι επιστήμονες, διανοούμενοι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την χώρα τους η εγκατάσταση αυτού του “αλλοπρόσαλλου” πλήθους είναι απαράδεκτη.

Η φυγή των Τούρκων πολιτών εξαιτίας του αυταρχισμού του Ερντογάν αποτέλεσε πρόσφατα βασικό θέμα στους New York Times, όπου τονίστηκε ότι για πρώτη φορά από την εποχή της ίδρυσης της Δημοκρατίας άνθρωποι του πνεύματος και των επιχειρήσεων εγκαταλείπουν μαζικά, μαζί με τις οικογένειες τους την Τουρκία. Οι περισσότεροι επιλέγουν να ζήσουν στην Ελλάδα, στην Πορτογαλία, στην Ισπανία και στη Μάλτα, όπου αγοράζουν ακίνητα και αποκτούν την κάρτα του Ευρωπαίου πολίτη. 

Ο δημοσιογράφος Φατίχ Αλταϊλί επικρίνοντας αυτούς που υποστηρίζουν την παραμονή των δύστυχων ανθρώπων στην χώρα του αναρωτιέται αν θα έδειχναν την ίδια επιείκεια, ανοχή και κατανοήση σε 4 εκατομ Έλληνες ή Αρμένιους που θα ζητούσαν να εγκατασταθούν στην Τουρκία…

Οι πρώτες επίσημες αντιδράσεις σημειώθηκαν στην πόλη Καχραμάν- μαράς, όπου η δημοτική αστυνομία ξήλωσε όλες τις πινακίδες των καταστημάτων που ήταν γραμμένες στα αραβικά.

Οι Τούρκοι φαίνονται εξαγριωμένοι με τους ανθρώπους που έφυγαν από τη Συρία για να γλυτώσουν τη φρίκη του πολέμου. Κανονικά θα έπρεπε να είναι εξοργισμένοι με αυτούς που προκαλούν τους πολέμους για τα συμφέροντα τους και κυρίως με την κυβέρνηση Ερντογάν που αγωνιά για να αποκτήσει οφέλη από αυτή τη φρίκη.

Η ατμόσφαιρα μυρίζει μπαρούτι. Εάν σε αυτό το κλίμα προσθέσουμε και τον αγώνα των Κούρδων αντιλαμβανόμαστε ότι το καζάνι είναι έτοιμο να εκραγεί.  

Militaire
https://koukfamily.blogspot.com/

Όταν η πόλη κοιμάται

Όταν η πόλη κοιμάται

10679566334_43e541fdd9_b
«Φανάρι σε δρόμο παλιό…
μαζεύει τριγύρω
τόσο πολύ νύχτα»

https://beatrikn.wordpress.com/

Ποια περιοχή της Αττικής ήταν παλιά η Μουνιχία;

  Ποια περιοχή της Αττικής ήταν παλιά η Μουνιχία; Δημοσιεύτηκε στις 29 Ιαν 2025 - 11:31 Λίγοι γνωρίζουν ότι μια διάσημη περιοχή της Αττικής ...