Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019

Ο γιος μου δεν είναι πολεμιστής -- Μαρία Τζίκα,

Μαρία Τζίκα, Ο γιος μου δεν είναι πολεμιστής

Ο γιος μου δεν είναι πολεμιστής
Ο γιος μου δεν είναι πολεμιστής,
τα δάχτυλά του δεν είναι σπαθιά
τα νύχια του δεν είναι μαχαίρια,
στους μικρούς ώμους του
δεν εξογκώνεται ο όλεθρος.
Ο γιος μου μάχεται τον ήλιο του μεσημεριού
ασκέπαστος
ξυπόλητος συντάσσεται με το γυμνό καλοκαίρι
απλωτός στρατεύεται με την πυκνή βροχή
κηρύττοντας πόλεμο μόνο στις άγονες στεριές.
Στη θάλασσα αποπλέει με αθώες αναζητήσεις,
σε βουνά στην κάθοδο αντιστέκεται,
κορφές των βράχων κυριεύει.
Ο γιος μου δεν είναι κυνηγός
δεν σφίγγει ξένους χτύπους
δεν καταπατά υψωμένα σώματα,
η ανέμελη προώθηση του βέλους του
στοχεύει το απρόσβατο χώμα.
Με μιαν απόχη μεταφέρει ωραίες εντυπώσεις,
τις αποθέτει πλούσιες
επάνω σε φιλέριδες εκφράσεις,
και τις χαλά.
Από τη συλλογή Ελαττωματικό χώμα (2015) της Μαρίας Τζίκα
https://thepoetsiloved.wordpress.com/

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019

Mind the gap Προσοχή στο διάκενο μεταξύ ιδεαλισμού και ουτοπικού ιδεαλισμού

Mind the gap

Χέρι που ρίχνει έναν άντρα στο κενό


 
Προσοχή στο διάκενο μεταξύ ιδεαλισμού και ουτοπικού ιδεαλισμού
Η αλήθεια είναι πως ζούμε σε έναν άδικο κόσμο.
Το 2012 έκανα το πρώτο μάθημα διεθνούς δικαίου. Ήταν ένα αρκετά αντισυμβατικό πρώτο μάθημα. Ο καθηγητής ζήτησε από όλους μας να γράψουμε σε μια κόλλα χαρτί αν πιστεύουμε πως είναι ισχυρότερο το δίκαιο του ισχυρού ή το διεθνές δίκαιο.
Από τους 100 και πλέον πρωτοετείς φοιτητές στο αμφιθέατρο η συντριπτική πλειοψηφία επιλέξαμε το δίκαιο του ισχυρού. 
Απογοητευτικό αν το καλοσκεφτεί κανείς.
Μόνο που ο καθηγητής μας δεν ήταν απογοητευμένος. Ήταν έξαλλος. Ήταν έξαλλος που έβλεπε 100 νέα παιδιά να ξεκινάνε την ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία με έναν τέτοιο κυνισμό, αναγνωρίζοντας την υπεροχή του δίκαιου του ισχυρού.
 Πώς θα κάναμε τον κόσμο καλύτερο με αυτή τη λογική;
“Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.” (George Carlin)
Θυμάμαι πως υπήρξε μέρα που ήρθε στο αμφιθέατρο για μάθημα βουρκωμένος.
 Ένας από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του - ένα από τα παιδιά του όπως τα αποκαλούσε - είχε αδικηθεί απροκάλυπτα σε έναν διαγωνισμό προς όφελος μιας άλλης φοιτήτριας, στερώντας του μια θέση εργασίας και μια καριέρα.
Ήταν πληγωμένος εκείνη την ημέρα. Αναρωτιόταν γιατί μας δίδασκε όσα μας δίδασκε, όταν ο κόσμος λειτουργούσε έτσι. Ήταν η μοναδική στιγμή αμφισβήτησης των αξιών του στα τέσσερα χρόνια που υπήρξα φοιτητής του.
Είχε δίκιο σε όλα, εν μέρει.
Ο καθηγητής μου είναι ένας αθεράπευτα ρομαντικός, ένας ουτοπικός ιδεαλιστής.
Προσπάθησε να εμφυσήσει σε εμάς τον ίδιο ουτοπικό ιδεαλισμό. Πραγματικά πιστεύει πως η μόνη εναλλακτική είναι η απουσία ιδεωδών, ο κυνισμός. Και φυσικά η βεβαιότητα της κοινωνικής στασιμότητας, της μη προόδου, που αναπόφευκτα συνοδεύει τον κυνισμό.
Το πρόβλημα, όμως,  με τον ρομαντισμό είναι το πόσο βαθιά μπορεί να σε πληγώσει η διαβίωση σε έναν τόσο κυνικό, έναν τόσο άδικο κόσμο.
Κανείς δεν γεννήθηκε κυνικός. Απογοητεύτηκε μονάχα κάπου στην πορεία.
Mind the Gap 1Mind the gap between the train and the platform.
Mind the gap between idealism and utopian idealism.
Στο μυαλό μου υπάρχει μια σαφής διάκριση ανάμεσα στο να αντιλαμβάνεσαι και στο να αποδέχεσαι μια κατάσταση.
Λειτουργεί ο κόσμος με βάση το διεθνές δίκαιο;
Στο βαθμό που το επιτρέπουν οι ισχυροί.
Κι αυτό είναι η πλήρως ρεαλιστική και κατά το ελάχιστο κυνική απάντηση.
Συμφωνώ με αυτό;
Όχι! Φυσικά και όχι.
Μα, δεν μπορώ να αλλάξω τον κόσμο χωρίς να τον αντιλαμβάνομαι. Δεν μπορώ να απορρίπτω μηδενιστικά ό,τι ισχύει επειδή δε συμφωνώ. Δεν κυνηγάω ουτοπίες. Γιατί αυτό είναι το κακό με τις ουτοπίες. Δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα.
Με τον ίδιο τρόπο υπάρχει μια σαφής διάκριση ανάμεσα στον ιδεαλισμό και στον ουτοπικό ιδεαλισμό.
Δεν συνηγορώ κατά του ιδεαλισμού. Όχι.
Οι ιδέες, οι αξίες, οι πεποιθήσεις είναι η πυξίδα του άνθρωπο. Είναι αναγκαίες, πολύτιμες. Δείχνουν τον δρόμο για την πραγμάτωση των στόχων, όσο δύσκολος κι αν είναι.
Συνηγορώ, ωστόσο, κατά του ουτοπικού ιδεαλισμού.
Είναι μια χαλασμένη πυξίδα και ο κόσμος είναι ήδη αρκετά δαιδαλώδης.
Η Ιστορία το έχει αποδείξει ουκ ολίγες φορές.
Ενδεικτικά μόνο αναφέρω τον Woodrow Wilson, καθηγητή πολιτικής επιστήμης και μετέπειτα Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών κατά την περίοδο 1913 - 1921. Θεωρείται ο πατέρας του ουτοπικού φιλελευθερισμού.
Το δημοφιλές, δίκαιο κι ηθικό, όραμα του Wilson - όπως αυτό αποκρυσταλλώθηκε στα 14 Σημεία - ήταν μη συμβατό με την πραγματικότητα του διεθνούς συστήματος. Ακόμα κι ο πανίσχυρος Αμερικανός Πρόεδρος, νικητής του Μεγάλου Πολέμου, δεν κατάφερε να υλοποιήσει το ανεδαφικό όραμά του. Δεν κατάφερε να αποσπάσει έστω την υποστήριξη του Κογκρέσου.
Αλίμονο στους λιγότερο ισχυρούς οραματιστές.
Mind the Gap 2Mind the gap between the train and the platform.
Mind the gap between visions and targets.
Τα οράματα, οι ουτοπίες είναι επικίνδυνα ακριβώς επειδή δεν είναι ρεαλιστικά. Είναι χίμαιρες.
Οι στόχοι είναι ρεαλιστικοί. Κι η αλλαγή του κόσμου χρειάζεται να είναι στόχος κι όχι όραμα ή ουτοπία.
Μη συμφωνείς, μην αποδέχεσαι τον κόσμο! Είναι άδικος.
Άλλαξε τον,  χτίσε κάτι νέο, καλύτερο, χωρίς όμως να γκρεμίσεις όσα έχουν ήδη χτιστεί.
Η αλλαγή είναι διαδικασία, επέρχεται σταδιακά.
«Τη χειρότερη υπηρεσία προσφέρουν σήμερα αυτοί που υποστηρίζουν το ‘όλα και αμέσως’. Μια χώρα δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη, μια δημοκρατία δε χτίζεται με ευχολόγια ή με μαξιμαλισμούς» (Nadine Gordimer)
Το αξίωμα της Gordimer για την οικοδόμηση της δημοκρατίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί θεμελιώδες, μιας κι η εφαρμογή του είναι πολύ ευρύτερη.
Η αλλαγή απαιτεί χρόνο, κι οφείλουμε να σεβόμαστε τον χρόνο αυτόν.
Αλλιώςτίποτα δεν αποκτά ουσιαστικές βάσεις.
“Be the change that you wish to see in the world.” (Mahatma Gandhi)
Ευχόμαστε την αλλαγή, διακηρυκτικά τουλάχιστον, απευχόμαστε όμως την προσωπική αλλαγή. Πόσο παράλογο;
"Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results."  (Rita Mae Brown)
Κι, όμως, επιμένουμε να επαναλαμβάνουμε τις ίδιες συμπεριφορές σε επίπεδο μονάδας, αναμένοντας αλλαγές σε επίπεδο συλλογικότητας.
Μα, ο κόσμος θα αλλάξει προς το καλύτερο από κάτω προς τα πάνω. Η συλλογικότητα αλλάζει, όταν αλλάζουν οι συστατικές της μονάδες.
Είναι δύσκολο το να ξεκινήσεις την επανάσταση. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να αλλάξεις μόνο τον εαυτό σου. Κι, όμως, έτσι αλλάζει ο κόσμος, αυτή είναι πιο ριζοσπαστική και η πιο ουσιαστική μορφή επανάστασης. Η συνειδητοποίηση πως δε χρειαζόμαστε μια ουτοπία, ένα όραμα, μονάχο έναν ρεαλιστικό και προσωπικό στόχο. Και τότε όλα είναι εφικτά. Ακόμα και το να γίνει ο κόσμος πιο δίκαιος.
Ο καθηγητής μου είχε δίκιο εν μέρει. Υπάρχει όντως ο κίνδυνος της στασιμότητας. Όχι όταν δεν είσαι ιδεαλιστής, αλλά όταν ο ιδεαλισμός είναι ουτοπικός. Γιατί τότε πέφτεις στην παγίδα του να περιμένεις τον Godot.
VLADIMIR: Well? Shall we go?
ESTRAGON: Yes, let's go.
They do not move.
Curtain.
Σημείωση:
Το Mind the gap between the train and the platform” είναι το ηχογραφημένο μήνυμα ασφαλείας, που ακούγεται κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση από τους συρμούς του Μετρό. Μεταφράζεται ως «Προσοχή στο διάκενο μεταξύ του συρμού και της πλατφόρμας».

Μάριος-Ανέστης Καϊτάζης
Αναγνώστης του Macroskopio
https://www.macroskopio.gr/el

Ο ΧΟΡΟΣ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΟΧΙ ΝΕΑΣ

Ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος // μεταφράζεται από τον Μανώλη Αλιζιάκη

Καταχωρήθηκε: 04/01/2019 από vequinox 

11007741_1028336327180072_6866849738460871477_n
Ο ΧΟΡΟΣ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΟΧΙ ΝΕΑΣ
Μη μου τα πεις. Άσε με να μαντέψω-λέει. Μάντιω.
Πήδη απ 'τονα σε άλλο μπαλκόνι, κινώντας
μόνο τα δάχτυλα του ενός χεριού μου. Ξεκρεμούμε
η άσπρη κουρτίνα. Τον έριξε στον ώμο μου.
Θυμάμαι πως είμαι ξύπολητη. Αυτό μου δίνει
η αίσθημα του χορού. Χορεύω στον αέρα. Κοίτα.
Το αριστερό μου πόδι πιο ανάλαφρο. Το δεξί
πιο επιδεξιο, -ακολουθουμαι, κοίτα, και εμαι.
Κάθε σκοινί, στο τέλος του, άκρη-άκρη, πάντα
έχει ένα δύσκολο κόμπο για να μην ξεπλέει.
Δεν είναι το απρόβλεπτο; - πάντα στο τέλος.

Νάταν να δίδαξε σε κάποιον αυτό το χορό.

ΧΟΡΟΣ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ, ΟΧΙ ΝΕΑ ΝΕΑ
Μη μου πείτε. Επιτρέψτε μου να μαντέψω - λέει. Υποθέτω.
Πηδούμαι από το ένα μπαλκόνι στο άλλο, κινούμαι
μόνο τα δάχτυλα ενός από τα χέρια μου. Αφαιρέθηκα
τη λευκή κουρτίνα. Το τοποθετώ στον ώμο μου.
Θυμάμαι ότι δεν είμαι παπούτσι. Αυτό μου δίνει
την αίσθηση του χορού. Χορεύω στον αέρα. Κοίτα.
Το αριστερό μου πόδι είναι ελαφρύτερο. Το σωστό
πιο επιδέξιος - ακολουθώ τον εαυτό μου, κοιτάξτε, και είμαι.
Κάθε σχοινί στο τέλος του, ακριβώς στην άκρη του, πάντα
έχει ένα σφιχτό κόμπο έτσι δεν ξετυλίγει.
Δεν είναι το απρόβλεπτο με τον ίδιο τρόπο; - Πάντα στο τέλος.
Θα ήθελα να διδάξω αυτόν τον χορό σε κάποιον.

Γιάννης Ρίτσου-Ποιήματα / Μετάφραση Μανώλη Αλυγιζάκη
Γιάννης Ρίτσος-Ποιήματα / Μεταφράστηκε από τον Μανώλη Αλιζιάκη, εκδόσεις Ekstasis, 2014
https://authormanolis.wordpress.com
/

Θυμάρι: 5 λόγοι για να το προσθέσουμε στη διατροφή μας

Θυμάρι: 5 λόγοι για να το προσθέσουμε στη διατροφή μας


Το thymus vulgaris, επιστημονική ονομασία του θυμαριού, ανήκει στην οικογένεια των χειλανθών. Ο εξαιρετικά ανθεκτικός θάμνος ανθίζει από το Μάιο μέχρι και τις αρχές του φθινοπώρου. Συναντάται στις Μεσογειακές χώρες, σε περιοχές της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής.

Στην Ελλάδα υπάρχουν 23 αυτοφυή είδη (όπως το άγριο θυμάρι και σμάρι). Οι Σουμέριοι είναι οι πρώτοι χρονικά που ανέφεραν τη χρήση του θυμαριού πριν από 5.000 χρόνια. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι το χρησιμοποιούσαν στη διαδικασία της μουμιοποίησης και οι αρχαίοι Έλληνες στους ναούς τους και στα λουτρά. Οι Ρωμαίοι το χρησιμοποιούσαν για να νοστιμίσουν το τυρί και να αρωματίσουν τα αλκοολούχα ποτά τους. Ο Ρωμαϊκός στρατός μετέδωσε τις χρήσεις του στον Βρετανικό πληθυσμό κατά τη διάρκεια κατάκτησής τους.

Ο Ιπποκράτης (460 π.Χ. – 370 π.Χ.) σύστηνε το θυμάρι για την αντιμετώπιση αναπνευστικών προβλημάτων. Όταν ο Μαύρος Θάνατος εξαπλώθηκε στην Ευρώπη τη δεκαετία του 1340, οι άνθρωποι φορούσαν θυμάρι για προστασία. Σήμερα, αποξηραίνεται και χρησιμοποιείται στη μαγειρική, αλλά και σε μορφή αιθέριου ελαίου, το οποίο περιέχει 20 – 60% θυμόλη.

5 οφέλη που μας προσφέρει το θυμάρι
Η θυμόλη ανήκει στην τάξη των βιοκτόνων. Τα βιοκτόνα είναι ουσίες που καταστρέφουν βλαβερούς οργανισμούς, όπως μολυσματικά βακτήρια. Σε συνδυασμό με άλλα βιοκτόνα, όπως την καρβακρόλη, το θυμάρι έχει ισχυρές αντιμικροβιακές ιδιότητες. Μια μελέτη του 2010 υποστηρίζει ότι η θυμόλη μπορεί να μειώσει την βακτηριακή αντίσταση σε κοινά φάρμακα, όπως την πενικιλίνη. Εκτός από αυτή η χρήση:

1. Προλαμβάνει κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων

Αυτό το βότανο, όταν ενταχθεί στη διατροφή μας, δυναμώνει την καρδιά μας και προλαμβάνει κατά καρδιαγγειακών προβλημάτων. Με την αντιοξειδωτική τους ιδιότητα, τα φλαβονοειδή που περιέχει το θυμάρι μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας καρδιακής νόσου. Επιπροσθέτως, ορισμένα συστατικά του θυμαριού έχουν αποδειχθεί αντιφλεγμονώδη, προστατεύοντας την υγεία της καρδιάς.

2. Μειώνει την υπέρταση

Ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής και το στρες που τον συνοδεύουν προκαλούν πολλά προβλήματα υγείας με το πιο κοινό να είναι η υπέρταση ή υψηλή πίεση του αίματος. Το θυμάρι ενισχύει την ικανότητα του οργανισμού μας να μειώσει τόσο τη συστολική, όσο και τη διαστολική πίεση του αίματος. Σύμφωνα με επιστημονική μελέτη, αυτή η επίδραση παρατηρήθηκε σε εργαστηριακά ποντίκια στα οποία χορηγήθηκε εκχύλισμα αιθέριου ελαίου από άγριο θυμάρι, καθιστώντας το ένα υποσχόμενο, συμπληρωματικό φάρμακο για την υπέρταση.

3. Προστατεύει από τροφιμογενείς λοιμώξεις

Το θυμάρι μας προστατεύει από πιθανές τροφικές δηλητηριάσεις και λοιμώξεις που προκαλούνται από τροφιμογενείς παθογόνους μικροοργανισμούς. Αποτελεί ένα χρήσιμο συντηρητικό για προϊόντα, όπως το κρέας, καθώς καταπολεμά βακτήρια, όπως τη σαλμονέλα και τον σταφυλόκοκκο. Η αντιβακτηριδιακή ικανότητα του θυμαριού είναι πιο αποτελεσματική από εκείνη της κανέλας, της δάφνης και του γαρίφαλου. Αλλά και το αιθέριο έλαιο θυμαριού φαίνεται πως όταν απορροφάται από την επιδερμίδα, εξοντώνει αποτελεσματικά παράσιτα που μπορεί να προκαλέσουν διάφορες παθήσεις.

4. Ανακουφίζει από αναπνευστικά προβλήματα

Το θυμάρι είναι συνηθισμένο συστατικό σε παραδοσιακές φυσικές θεραπείες για αναπνευστικές δυσκολίες. Το εκχύλισμά του διαστέλλει τον βρόγχο και έτσι ανακουφίζει την αναπνευστική οδό. Το βότανο είναι επίσης σπασμολυτικό, βοηθώντας στην αντιμετώπιση του άσθματος, των κρίσεων βήχα και της αμυγδαλίτιδας. Το θυμάρι και τα φύλλα κισσού χρησιμοποιούνται συχνά συνδυαστικά για την αντιμετώπιση της βρογχίτιδας και του βήχα.

5. Αναζωογονεί την επιδερμίδα

Λόγω των αντιβακτηριακών και αντισηπτικών του ιδιοτήτων, το θυμάρι χρησιμοποιείται σε αρκετά καλλυντικά προϊόντα για την καταπολέμηση δερματολογικών προβλημάτων. Με τα αντιοξειδωτικά του, το βότανο επίσης μειώνει την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στην επιδερμίδα. Όμως, όπως όλα τα έλαια και τα βότανα, μπορεί να προκαλέσουν αλλεργική αντίδραση. Γι’ αυτό, την πρώτη φορά χρειάζεται να εφαρμόσετε το έλαιό του σε μια μικρή επιφάνεια του δέρματός σας, ώστε να παρατηρήσετε πώς αντιδρά ο οργανισμός σας.

enallaktikidrasi.com

http://ameiniasopallineus.blogspot.com/

Εκτέλεσαν παιδόφιλο μόλις αποφυλακίστηκε – «Πληρωμένο συμβόλαιο» από πατέρα 15χρονου θύματος (εικόνες)

Εκτέλεσαν παιδόφιλο μόλις αποφυλακίστηκε – 

«Πληρωμένο συμβόλαιο» από πατέρα 

15χρονου θύματος (εικόνες)

Στα ίχνη των εκτελεστών ενός παιδόφιλου είναι η ιταλική αστυνομία. Ο 45χρονος Τζουζέπε Ματαράτσο εκτελέστηκε στην πόλη Φράζο Τελεσίνο, κοντά στη Νάπολη, τον Ιούλιο. Ένα αυτοκίνητο σταμάτησε δίπλα του και ένας από τους επιβάτες τον προσέλκυσε ρωτώντας τον για οδηγίες, ενώ την ίδια στιγμή τον εκτέλεσε με πέντε σφαίρες.

Η αστυνομία θεωρεί πως πρόκειται για πληρωμένους φονιάδες από τον πατέρα μιας 15χρονης που είχε πέσει θύμα του και η οποία αυτοκτόνησε μετά τη φυλάκιση του βιαστή της.
Την περασμένη Παρασκευή συνελήφθησαν δύο άνδρες, ο Τζενερόσο Νάσταμ 30 ετών και ο Τζουζέπε Ματσάρο 55 ετών, που εικάζεται ότι οδηγούσαν το όχημα το οποίο χρησιμοποιήθηκε στο έγκλημα.
Ερευνάται, αν και ακόμη δεν έχει συλληφθεί, ο πατέρας της 15χρονης που κακοποιήθηκε από τον Ματαράτσο, ο οποίος είχε καταδικαστεί σε 11,5 χρόνια φυλάκιση.
Ο εισαγγελέας δήλωσε στη Repubblica ότι ο θάνατος του θύματος είναι σίγουρα πληρωμένο συμβόλαιο για εκδίκηση και επεσήμανε ότι οι δύο συλλήψεις είναι το πρώτο βήμα στην έρευνα. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο 55χρονος συλληφθείς είναι εκείνος που κατείχε το όπλο που χρησιμοποιήθηκε στο έγκλημα αλλά δεν είναι ο ίδιος που τράβηξε τη σκανδάλη. Ακόμη αναζητείται ο εκτελεστής.
https://www.pentapostagma.gr/

Η νικοτίνη είναι η 3η πιο εθιστική ουσία στον κόσμο – Ποιες είναι οι μοναδικές δύο που την ξεπερνούν

Η νικοτίνη είναι η 3η πιο εθιστική ουσία 

στον κόσμο – 

Ποιες είναι οι μοναδικές δύο που την ξεπερνούν



Μια ομάδα εμπειρογνωμόνων ταξινόμησε τις πέντε πιο εθιστικές ουσίες στον κόσμο. Και πολλές από αυτές τις ουσίες είναι νόμιμες. Ποιες είναι αυτές και πώς μπορούν να επηρεάσουν την ζωή σας;

Ο κατάλογος αυτός δημιουργήθηκε από χημικούς, ψυχιάτρους και φαρμακολόγους.
#1 Ηρωίνη
Από τις πέντε πιο εθιστικές ουσίες, η πρώτη στη λίστα τους είναι η ηρωίνη. Έρευνα σε πειραματόζωα έδειξε ότι αυτή η οπιούχος ουσίας μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ντοπαμίνης στον εγκέφαλο έως και 200%.
#2 Κοκαΐνη
Δεύτερη στην λίστα είναι η κοκαΐνη. Αυτή η ουσία επηρεάζει επίσης τα επίπεδα ντοπαμίνης εμποδίζοντας τον εγκέφαλο να απενεργοποιήσει το σήμα. Έρευνα σε πειραματόζωα έδειξε ότι η κοκαΐνη μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ντοπαμίνης σε περισσότερο από 3 φορές του κανονικού.
# Νικοτίνη
Τρίτη πιο εθιστική ουσία στον κόσμο και η πρώτη μεταξύ εκείνων που διακινούνται νόμιμα (μέσω των τσιγάρων) είναι η νικοτίνη. Υπάρχει με φυσικό τρόπο στα καπνά. Περισσότεροι άνθρωποι είναι εθισμένοι στη νικοτίνη από οποιαδήποτε άλλη ουσία. Ο καπνός στο τσιγάρο περιέχει πάνω από 7.000 χημικές ουσίες και περίπου το 70% από αυτές μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο.
#4 Βαρβιτουρικά
Μετά τη νικοτίνη είναι τα βαρβιτουρικά. Αυτή η κατηγορία φαρμάκων μπορεί να προκαλέσει ευφορία και, σε υψηλές δόσεις, μπορεί να καταστείλει την αναπνοή, κάτι που μπορεί να είναι θανατηφόρο.
#5 Αλκοόλ
Και όμως. Το αλκοόλ είναι πολύ ψηλά στην λίστα αυτή. Έρευνα σε πειραματόζωα έχει δείξει ότι το αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ντοπαμίνης στον εγκέφαλο μεταξύ 40% και 360%. Και όσο περισσότερο πίνεις κανείς, τόσο υψηλότερο είναι το επίπεδο ντοπαμίνης.
Μπορεί η ντοπαμίνη να είναι μια φυσική χημική ουσία του εγκεφάλου, αλλά ο εθισμός σε ουσίες που την εκτοξεύουν είναι πολύ περίπλοκος και επικίνδυνος!
https://www.pentapostagma.gr/

Εντείνεται ο εποικισμός της Ελλάδας με ολέθριες πολιτικές για την παράνομη μετανάστευση

Εντείνεται ο εποικισμός της Ελλάδας με ολέθριες πολιτικές για την παράνομη μετανάστευση

Η χώρα περιβάλλεται από γείτονες που δεν κρύβουν τον εθνικό φανατισμό τους και τον αρπακτικό επεκτατισμό τους. 

Του Περικλή Νεάρχου πρέσβη ε.τ.

Σε νέες δηλώσεις του ο Τούρκος υπουργός Αμύνης Ουλουσί Ακάρ μίλησε για τη «Γαλάζια Τουρκική Πατρίδα», που εκτείνεται κατ’ αυτόν σε 462.000 τ. χλμ., δεν λαμβάνει υπ’ όψιν το σύμπλεγμα του Καστελλόριζου, αφήνει στα νησιά μόνο χωρικά ύδατα, διεκδικεί το μεγαλύτερο μέρος της Κυπριακής ΑΟΖ και φτάνει μέχρι νότια της Κρήτης.

Ο Τούρκος υπουργός, με ιταμότητα, κάλεσε την Ελλάδα να μην κάνει καμιά κίνηση και άφησε να εννοηθεί ότι η Τουρκία θα πάρει, διά της ισχύος, ό,τι θέλει στη Μεσόγειο.

Την ίδια στιγμή, στα βόρεια σύνορά μας, ο Αλβανός πρωθυπουργός, ακολουθώντας το Τουρκικό παράδειγμα, ανέλαβε εκστρατεία για τον ξεριζωμό της Ελληνικής μειονότητας, αγνοώντας επιδεικτικά την Ελλάδα και πιστεύοντας ότι αυτή θα παραμείνει αδρανής και δεν θα απαντήσει στις Αλβανικές προκλήσεις με ουσιαστικά μέτρα και αντίποινα.

Βλέπουμε έτσι το πρωτοφανές, η Ελλάδα να έχει ανοίξει τα σύνορά της σε 700.000 Αλβανούς και να έχει δρομολογήσει γι’ αυτούς διαδικασίες μόνιμης παραμονής και παροχής Ιθαγένειας, όπως επίσης να έχει υποστηρίξει την ένταξη της Αλβανίας στο ΝΑΤΟ και την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ίδια στιγμή να μην είναι σε θέση να προστατεύσει αποτελεσματικά την αυτόχθονη Ελληνική μειονότητα στην Αλβανία. Να ανέχεται επίσης τη μετατροπή της χώρας αυτής σε εχθρικό κράτος, όχι μόνο μέσα από την έξαλλη πολιτική ορισμένων, τουλάχιστον, ηγετών της αλλά και με τη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με την Τουρκία.

Ανατολικότερα στα Βόρεια σύνορά μας, έχουμε άλλο πρόβλημα, με την ιστορική παραχάραξη και πλαστογραφία των Σκοπίων. Το περίεργο και παράδοξο είναι ότι ήρθε Ελληνική κυβέρνηση να αναγνωρίσει σ’ αυτό το κράτος-μαϊμού Μακεδονική δήθεν ταυτότητα και γλώσσα. Όπως κανείς θα ανέμενε, η κίνηση αυτή δεν έλυσε, βεβαίως, το πρόβλημα, όπως αφελώς ή εκ του πονηρού ισχυρίζονταν οι πρωτεργάτες της Συμφωνίας των Πρεσπών. Αντιθέτως επανενεργοποίησε το πρόβλημα, σε βάρος, προφανώς, της Ελλάδος.

Οι συνέπειες είναι ήδη ορατές. Όχι μόνο στις επανειλημμένες, προκλητικές δηλώσεις Ζάεφ αλλά και εντός των τειχών, στα Βόρεια σύνορά μας, όπου άρχισαν να πληθαίνουν οι κινήσεις και οι διεκδικήσεις για τη διδασκαλία της δήθεν Μακεδονικής γλώσσας και την αναγνώριση κατ’ επέκταση «Μακεδονικής» μειονότητας στην Ελλάδα. Αντιλαμβάνεται κανείς ποιες θα ήταν οι μακροπρόθεσμες συνέπειες στην περίπτωση που επικυρωθεί τελικά από την Ελληνική Βουλή η Συμφωνία των Πρεσπών.

Με όλ’ αυτά, θα ανέμενε κανείς η κυβερνητική πολιτική να έχει ως κύριο στόχο και προτεραιότητα την εθνική ενότητα και συνοχή, την ενίσχυση του εθνικού φρονήματος του Ελληνικού λαού, την ενίσχυση της εθνικής άμυνας της χώρας. Αντ’ αυτού διαπιστώνουμε τη συνέχιση ιδεοληπτικών πολιτικών που διχάζουν τον Ελληνικό λαό, πολιτικών που στρέφονται κατά της Ελληνικής Παιδείας, της Ελληνικής ιστορίας και της Ορθοδοξίας και γενικά κατά της Ελληνικής ταυτότητας και πολιτιστικής ιδιοπροσωπίας.

Η πολιτική αυτή παρουσιάζεται ως δήθεν «προοδευτική» και εμπνεόμενη από τον πολύ παρεξηγημένο Γαλλικό Διαφωτισμό. Στην πραγματικότητα εμπνέεται από την παγκοσμιοποίηση και τα φερέφωνά της, με πρώτο βιολί τον πολύ Σόρος. Ο τελευταίος δεν κρύβει τις ιδέες του και τους στόχους του. Διακηρύσσει αλαζονικά και προκλητικά ότι θέλει να μεταλλάξει την Ευρώπη και τα εθνικά της κράτη σε «πολυπολιτισμικές» κοινωνίες, όπως τις ονομάζει κομψότερα, «πλήρως νεωτερικές κοινωνίες.

Απαραίτητος μοχλός για τη μετάλλαξη αυτή είναι η ανεξέλεγκτη μαζική μετανάστευση από χώρες του Τρίτου Κόσμου. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται από την παγκοσμιοποίηση ως αναγκαία προϋπόθεση για τη δημιουργία ενιαίας παγκόσμιας αγοράς.

Η Ευρώπη, ταυτιζόμενη με την πα­γκοσμιοποίηση, έγινε προαγωγός των πολιτικών της, παρουσιαζόμενων ευσχήμως ως δήθεν αναγκαίων για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα των οικονομιών της.

Η Ελλάδα δεν έχει κανέναν ιδιαίτερο λόγο να πρωτοστατεί υπέρ της παγκοσμιοποιήσεως, γιατί δεν έχει διεθνώς ανταγωνιστική εξαγωγική οικονομία, όπως, π.χ., η Γερμανία και ορισμένες άλλες χώρες. Αντιθέτως έχει μια οικονομία εύθραυστη, η οποία απειλείται με καταστροφή από το άκριτο άνοιγμα των συνόρων προς όλο τον κόσμο. Ειδικότερα όμως σε ό,τι αφορά την παράνομη μετανάστευση, η Ελλάδα βρίσκεται, λόγω της γεωγραφίας της, στην πιο επικίνδυνη θέση.

Παρατηρείται όμως πάλι το παράδοξο, η χώρα που βρίσκεται στην πιο επικίνδυνη θέση να συμπεριφέρεται με άγνοια κινδύνου και να πρωτοστατεί στην Ευρώπη στην πολιτική των ανοικτών συνόρων στην παράνομη μετανάστευση. Το άλλοθι των δήθεν προσφύγων έχει αναιρεθεί από την πραγματικότητα, με βάση την οποία το 90% των εισερχομένων, που δηλώνουν πρόσφυγες, προέρχεται από χώρες για τις οποίες δεν δικαιολογείται ο προσδιορισμός αυτός. Γιατί οι Πακιστανοί, οι Μπαγκλαντεσιανοί, οι Μαροκινοί, οι Αλγερινοί, οι Τυνήσιοι, π.χ., είναι πρόσφυγες;

Η ύποπτη ανοχή προς όλους αδιακρίτως υποδεικνύει σαφώς μια ανομολόγητη πολιτική προαγωγής, για άλλους λόγους, της παράνομης μεταναστεύσεως. Η Ελλάδα, λόγω του ρόλου της ως μια από τις κύριες χώρες εισόδου, προσέλκυσε από νωρίς το ενδιαφέρον και την προσοχή των διεθνών κέντρων που προωθούν τη λαθρομετανάστευση. Με την ίδια λογική, προσέλκυσε το προνομιακό ενδιαφέρον αυτών που προωθούν την εθνική αποδόμηση, για λόγους που συνδέονται με την παγκοσμιοποίηση αλλά και την γεωπολιτική των Βαλκανίων. Με βάση την τελευταία, η Ελληνική εθνική συνοχή και η Ορθοδοξία αντιμετωπίζονται με μεγάλη καχυποψία από αυτούς που επιδιώκουν δομικές γεωπολιτικές αλλαγές στα Βαλκάνια αλλά, ως γνωστόν, και από την εχθρική Τουρκία.

Από την άποψη αυτή, δεν είναι καθόλου τυχαία η πολυπραγμοσύνη του γνωστού Σόρος στην Ελλάδα, που εκφράσθηκε με τη δημιουργία πλήθους Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, που επιτελούν δήθεν ανθρωπιστικό έργο. Πώς επιτρέπεται τέτοιου είδους παρακρατική δραστηριότητα σ’ ένα άτομο γνωστό για τις ιδέες και τα σχέδιά του; Πώς επιτρέπεται γενικότερα η δραστηριοποίηση στη χώρα εκατοντάδων ΜΚΟ, μερικές από τις οποίες χρηματοδοτούνται άμεσα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να «διασώζουν» δήθεν, στην πραγματικότητα να «εισάγουν», παράνομους μετανάστες στην Ελλάδα;

Αντί η πολιτική αυτή να επανεξετασθεί και να αναθεωρηθεί, στο πνεύμα της περιοριστικής και αυστηρής πολιτικής που υιοθετούν σταδιακά όλες οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα της σημερινής κυβερνήσεως συνεχίζει και επαυξάνει την πολιτική της «πρωτοπορίας» στη λαθρομετανάστευση.

Δύο τελευταία δείγματα της πολιτικής αυτής είναι η εξαγγελία για απλούστευση των διαδικασιών και για συντόμευση του απαιτούμενου χρόνου για την απονομή ιθαγένειας. Προετοιμάζεται, συγκεκριμένα, εν όψει εκλογών, η απονομή ιθαγένειας σε 300.000 αλλοδαπούς. Ο καθένας αντιλαμβάνεται πού οδηγεί τη χώρα η ανεύθυνη και αυτοκαταστροφική αυτή πολιτική.

Στο ίδιο πνεύμα είναι και το δεύτερο δείγμα της ακολουθούμενης πολιτικής: Η προσυπογραφή στο Μαρακές από τον Έλληνα πρωθυπουργό, χωρίς καμία επιφύλαξη, του περιβόητου Διεθνούς Συμφώνου του ΟΗΕ για τη Μετανάστευση. Το Σύμφωνο αυτό ισχυρίζεται ότι θέλει δήθεν να βάλει τάξη στη διεθνή μετανάστευση. Στην πραγματικότητα όμως προωθεί τη διεθνή μετανάστευση ως «δικαίωμα» και καλεί τις χώρες που το προσυπογράφουν να συνεργασθούν και να πάρουν μέτρα για την εφαρμογή του «δικαιώματος» αυτού.

Για το Σύμφωνο, που θα μπορούσε να έχει καταλυτικές συνέπειες για τη χώρα, δεν έγινε καμιά συζήτηση ούτε στη Βουλή ούτε στα ΜΜΕ. Η πολιτική αυτή έφτασε κυριολεκτικά στα όριά της. Ο Ελληνικός λαός είναι αντιμέτωπος μ’ έναν απροκάλυπτο εποικισμό της χώρας, ο οποίος εφαρμόζεται ως κυβερνητική πολιτική, ερήμην του Ελληνικού λαού. 

paron 
το είδαμε ΕΔΩ
https://koukfamily.blogspot.com/

Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025

Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025 ATHINAIS ASTROLOGY , STAR SIGNS GynaikaEimai 20 Ιανουαρίου 2025 ΚΡΙΟΣ –   Την εβδ...