Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018

ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΔΩΜΑΤΙΟ


ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΔΩΜΑΤΙΟ
woolf
«Μα, μπορείτε να πείτε, εμείς σου ζητήσαμε να μιλήσεις για τις γυναίκες και την πεζογραφία – τι δουλειά έχει αυτό μ’ ένα δικό σου δωμάτιο; Θα προσπαθήσω να εξηγήσω.»
Έτσι αρχίζει αυτό που ευρέως θεωρείται το θεμέλιο κείμενο της φεμινιστικής λογοτεχνίας, το δοκίμιο της Βιρτζίνια Γουλφ«ένα δικό σου δωμάτιο»  που βασίζεται σε δύο διαλέξεις που έδωσε η συγγραφέας στα κολλέγια Νιούνχαμ και Γκίρτον, στο Κέιμπριτζ το 1928. Σ’ αυτό η Γουλφ διερευνά την ιστορία των γυναικών στη λογοτεχνία μέσα από μια αντισυμβατική και άκρως προκλητική διερεύνηση των κοινωνικών και υλικών προϋποθέσεων που απαιτούνται για τη συγγραφή της λογοτεχνίας. Αυτές οι προϋποθέσεις – ο ελεύθερος χρόνος, η ιδιωτικότητα και η οικονομική ανεξαρτησία – υπογράφουν όλη τη λογοτεχνική παραγωγή αλλά είναι απόλυτα σχετισμένες και με την κατανόηση της κατάστασης των γυναικών στην λογοτεχνική παράδοση επειδή οι γυναίκες, ιστορικά, έχουν στερηθεί αυτές τις βασικές προϋποθέσεις.
Ο πατέρας της Βιρτζίνια Γουλφ, ο σερ Λέσλυ Στήβεν, ακολουθώντας τα ήθη και τον τρόπο σκέψης της εποχής του, πίστευε ότι μόνο τα αγόρια της οικογένειας έπρεπε να πάνε στο σχολείο κι έτσι η Βιρτζίνια μορφώθηκε στη βιβλιοθήκη του πατέρα της και όχι σε κάποιο σχολείο.  Στις διαλέξεις που έδωσε, μιλάει στις γυναίκες που έχουν τη δυνατότητα να μορφωθούν με τον τρόπο που μορφώνονται οι άνδρες. Όχι, δηλ. στο σπίτι αλλά πηγαίνοντας στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο. Παρακινεί το ακροατήριό της να καταλάβει την σπουδαιότητα της μόρφωσης ενώ ταυτόχρονα προειδοποιεί για την αβεβαιότητα της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία.
Παρουσιάζει τις διαδρομές του μυαλού της στην αναζήτηση του θέματος, δημιουργώντας παραβολικές ιστορίες. Στη μία θαυμάζει τη φύση ενώ περπατάει στην όχθη ενός ποταμού μέσα στο campus ενός πανεπιστημίου ανδρών και εκεί που πάει να διαμορφωθεί μια ιδέα στο μυαλό της ο θυρωρός του πανεπιστημίου έντρομος την σταματά από το να περπατάει στη χλόη -γιατί αυτό επιτρέπεται μόνο στα αγόρια – κι έτσι χάνεται ο ειρμός της σκέψης της. Πηγαίνει στη βιβλιοθήκη αλλά εκεί την ενημερώνουν ότι μπορεί να μπει μόνο αν συνοδεύεται από άντρα. Συγκρίνει τον πλούτο του κολλεγίου των αγοριών με τη φτώχεια ενός κολλεγίου κοριτσιών μέσα από την εμφάνιση και τη ζωή των καθηγητών αλλά και μέσα από τα δείπνα. Καταθέτει τη γνώση της για το πώς δημιουργούνται αποθεματικά και γίνονται δωρεές στα ανδρικά εκπαιδευτήρια από επιτυχημένους αποφοίτους και μέλη της αριστοκρατίας ενώ κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό για τα γυναικεία.  Και καταλήγει να αναλογίζεται τη ζωή των γυναικών που είναι εξαρτημένες οικονομικά από τους συζύγους τους.
«… το ίδιο άσκοπο είναι να ρωτήσει κανείς τι θα μπορούσε να έχει συμβεί αν η κυρία Σήτον και η μητέρα της και η δική της μητέρα πριν απ’ αυτήν, είχαν συγκεντρώσει μεγάλα πλούτη και τα είχαν ρίξει στα θεμέλια του κολεγίου και της βιβλιοθήκης, γιατί, πρώτ’ απ’ όλα, το να κερδίσουν λεφτά ήταν γι’ αυτές κάτι το αδύνατο, και κατά δεύτερο λόγο, ακόμα κι αν κάτι τέτοιο ήταν δυνατό, ο νόμος τους αρνιόταν το δικαίωμα να έχουν τον έλεγχο των χρημάτων που θα κέρδιζαν. Μόνο τα τελευταία σαράντα οκτώ χρόνια η κυρία Σήτον έχει μια δεκάρα δική της. Στο διάστημα όλων των αιώνων πριν από αυτό κάθε ποσό θ’ αποτελούσε περιουσία του συζύγου της.»
Το κύριο μήνυμα που διατυπώνει σ’ αυτό το δοκίμιο συγκεντρώνεται στην φράση «για να γράψει μια γυναίκα  πρέπει να έχει λεφτά κι ένα δικό της δωμάτιο». Η Γουλφ υποστηρίζει ότι ο μικρός αριθμός των γυναικών που μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε παράξει σοβαρή λογοτεχνία σχετίζεται με το καθεστώς της κατωτερότητας των γυναικών στην κοινωνία. Αυτή η κατάσταση που τους επέβαλε μια στερημένη ιδιωτική ζωή και τις απέκλειε από τη διαχείριση των οικονομικών τους, ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο για τη δημιουργικότητά τους. Η Γουλφ πιστεύει ότι οι άνδρες έχουν διεκδικήσει τη δική τους ανωτερότητα υποβαθμίζοντας τις γυναίκες, επικυρώνοντας μ’ αυτό τον τρόπο τον ανδρισμό τους  και προφυλάσσοντας την εξουσία τους. Ως αποτέλεσμα τα γραπτά των γυναικών είναι γεμάτα με τον θυμό, την ανασφάλεια και τον φόβο που αισθάνονται.
«Κλείδωσε τις βιβλιοθήκες σου αν θέλεις. Δεν υπάρχει όμως καμιά πόρτα, κανένας σύρτης, καμιά κλειδαριά με τα οποία μπορείς να περιορίσεις την ελευθερία του πνεύματός μου.»
Η Γουλφ χρησιμοποιεί τις γνώσεις της στην Αγγλική, την Ευρωπαϊκή και την Κλασσική λογοτεχνία για να απεικονίσει τον τρόπο που οι πατριαρχικές κοινωνίες έχουν – κατά τη διάρκεια των αιώνων – καταπιέσει και περιορίσει το λογοτεχνικό δυναμικό των γυναικών. Αναφέρεται στην έντονη αντίθεση που υπάρχει ανάμεσα στον τρόπο που οι γυναίκες έχουν εξιδανικεύσει τη λογοτεχνία που έχει παραχθεί από άνδρες και στον τρόπο που η πατριαρχική κοινωνία συμπεριφέρεται σ’ αυτές στην πραγματική ζωή. Προβάλει τις διαφορές που διέπουν την ανδρική και τη γυναικεία γραφή και σημειώνει την συνεχή παρουσία των γυναικών ως χαρακτήρες στη μυθοπλασία που γράφτηκε από άνδρες και το αποκλεισμό τους ως συγγραφείς.
«Όταν ο καθηγητής Τρεβήλυαν παρατηρεί ότι οι γυναίκες του Σαίξπηρ δε φαίνονται να υστερούν σε χαρακτήρα και προσωπικότητα, δε λέει παρά την αλήθεια. Μη όντας ιστορικός, θα μπορούσε να πάει κανείς ακόμη πιο πέρα και να πει πως οι γυναίκες λάμπουν σαν φάροι στα έργα όλων των ποιητών από καταβολής κόσμου – η Κλυταιμνήστρα, η Αντιγόνη, η Κλεοπάτρα, η Λαίδη Μάκβεθ, η Φαίδρα, η Χρυσηίδα, η Ροζίλντα, η Δεισδαιμόνα, η Δούκισα του Μάλφι, μεταξύ των δραματουργών. Κι ύστερα, απ’ τους μυθιστοριογράφους : η Μίλαμαντ, η Κλαρίσα, η Μπέκυ Σαρπ, η Άννα Καρένινα, η Έμα Μποβαρύ, η Μαντάμ ντε Γκερμάντ. Τα ονόματα έρχονται σωρηδόν στο νου σου κι ούτε που σου θυμίζουν γυναίκες που «υστερούν σε χαρακτήρα και προσωπικότητα». Αντίθετα μάλιστα, αν η γυναίκα δεν υπήρχε παρά μόνο στα έργα που έχουν γράψει άντρες, θα την φανταζόταν κανείς σαν άτομο εξαιρετικής σημασίας. Σαν άτομο πολύ διαφορετικό, ηρωικό και μικρόψυχο, εξαίσιο και χυδαίο, αφάνταστα όμορφο και απείρως αποκρουστικό, υπέροχο σαν τον άντρα κι όπως πιστεύουν μερικοί κι ακόμη περισσότερο. Αυτή όμως είναι η γυναίκα στη λογοτεχνία. Στην πραγματικότητα, όπως επισημαίνει και ο καθηγητής Τρεβήλυαν, την κλείδωναν μέσα, την ξυλοφόρτωναν και την πέταγαν από δω κι από κει.
Έτσι ξεπροβάλλει ένα πολύ αλλόκοτο και σύνθετο όν. Από πλευράς φαντασίας, έχει εξαιρετική σπουδαιότητα. Από πρακτική πλευρά είναι τελείως ασήμαντη. Διαποτίζει την ποίηση από την πρώτη σελίδα των βιβλίων μέχρι την τελευταία και απουσιάζει σχεδόν παντελώς από την ιστορία. Στη λογοτεχνία κυριαρχεί στη ζωή βασιλιάδων και κατακτητών. Στην πραγματικότητα ήταν η σκλάβα οποιουδήποτε αγοριού του οποίου οι γονείς την ανάγκαζαν να φορέσει στο χέρι της ένα δακτυλίδι. Μερικά από τα πιο εμπνευσμένα λόγια, μερικές από τις βαθύτερες σκέψεις της λογοτεχνίας πέφτουν από τα χείλη της. Στην πραγματική ζωή με δυσκολία μπορούσε να διαβάσει, μόλις και μπορούσε να γράψει κα ήταν ιδιοκτησία του συζύγου της.»
Στη συνέχεια εξετάζει το κατά πόσο οι γυναίκες ήταν ελεύθερες και ικανές να δημιουργήσουν έργα εφάμιλλα με αυτά του Σαίξπηρ, όταν αντιμετώπιζαν τους περιορισμούς που ακόμη και τώρα (την εποχή που γράφτηκε αυτό το δοκίμιο) δεν έχουν αρθεί. Κοιτώντας πίσω στον 16ο αιώνα, υποστηρίζει ότι ήταν αδύνατο για μια ταλαντούχα γυναίκα να παράξει έργο και για να το εξηγήσει καλύτερα, δημιουργεί μια ιστορία για την αδελφή του Σαίξπηρ, μια γυναίκα του 16ου αιώνα που γεννήθηκε με ιδιοφυΐα ίση μ’ εκείνη του Σαίξπηρ. Η Τζούντιθ και ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ αντιπροσωπεύουν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Ωστόσο η απόρριψη και η αποθάρρυνση από την οικογένεια, τους φίλους και την κοινωνία που της αρνούνται το δικαίωμα της λογοτεχνικής έκφρασης, την οδηγούν στην αυτοκτονία.
«Η αγνότητα είχε τότε, κι έχει ακόμα και σήμερα, θρησκευτική σημασία στη ζωή μιας γυναίκας, και έχει γίνει τόσο αναπόσπαστο μέρος των νεύρων και των ενστίκτων της που χρειάζεται τεράστιο κουράγιο για να την αποκόψει κανείς και να τη φέρει στο φως της μέρας. Η ελεύθερη ζωή στο Λονδίνο κατά το δέκατο έκτο αιώνα θα σήμαινε για μια γυναίκα που ήταν ηθοποιός και θεατρική συγγραφέας μια νευρική υπερένταση κι ένα δίλημμα που θα μπορούσαν να την έχουν σκοτώσει. [….] Η γυναίκα λοιπόν που είχε γεννηθεί με το χάρισμα της ποίησης τον δέκατο έκτο αιώνα, ήταν μια γυναίκα δυστυχισμένη, μια γυναίκα που βρισκόταν σε πόλεμο με τον ίδιο τον εαυτό της. Όλες οι συνθήκες της ζωής της, όλα τα προσωπικά της ένστικτα, ήταν εχθρικά προ την ψυχική κατάσταση που χρειάζεται για να ελευθερώσει ό,τι υπάρχει μέσα στο πνεύμα μας.»
austen_bronte_eliotΠαρόλο που οι συνθήκες για τις γυναίκες συγγραφείς βελτιώθηκαν κατά πολύ τα επόμενα 300 χρόνια, η Γουλφ επισημαίνει ότι ακόμη και τον 19ο αιώνα η κοινωνία εξακολουθούσε να τις αποθαρρύνει από τη συγγραφή. Γι’ αυτό αξίζουν την προσοχή μας εκείνες οι τολμηρές που κατάφεραν να ξεπεράσουν τα εμπόδια και να διακριθούν στην αγγλική λογοτεχνία.
«Τι μεγαλοφυΐα, τι ακεραιότητα θα πρέπει να είχε χρειαστεί κανείς μπροστά σ’ όλη εκείνη την κριτική, καταμεσίς σ’εκείνη την καθαρά πατριαρχική κοινωνία, για να εμμείνει σταθερά σ’ εκείνο που έβλεπε χωρίς να οπισθοχωρήσει. Μόνο η Τζέην Ώστεν το έκανε αυτό και η Έμιλυ Μπροντέ.»
Στο τελευταίο κεφάλαιο η Γουλφ εξηγεί ότι το ιδανικό μυαλό που μπορεί να παράξει σοβαρά έργα στον χώρο της πεζογραφίας είναι το ‘ανδόγυνο’. Υποστηρίζει ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν τόσο μια γυναικεία όσο και μια ανδρική πλευρά και η δημιουργική διαδικασία που εμπλέκεται στην παραγωγή ενός λογοτεχνικού έργου απαιτεί τη χρήση και των δύο πλευρών.
Κλείνοντας το δοκίμιό της η Γουλφ κάνει έκκληση στο κοινό της να εγκαταλείψει το πρότυπο που κληρονόμησε από τις προηγούμενες γενιές και να δημιουργήσει μια νέα παράδοση που θα κληροδοτήσει στις επόμενες.
woolfΤο βιβλίο «ένα δικό σου δωμάτιο» το ξαναδιάβασα με την ευκαιρία της θεματικής ενότητας «Γυναίκες Συγγραφείς» που επεξεργαζόμαστε αυτό το διάστημα στη Λέσχη Ανάγνωσης. Δυστυχώς αυτό το τόσο σημαντικό βιβλίο είναι εξαντλημένο στους εκδοτικούς οίκους που το έχουν εκδώσει κατά καιρούς και μέχρι στιγμής μπορεί να το βρει κάποιος μόνο σε δανειστικές βιβλιοθήκες.
Είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο για όσους αγαπούν τη λογοτεχνία και προσφέρει μια βαθύτερη κατανόηση των πιέσεων, των προκαταλήψεων και του πόνου που υπέστησαν εκείνες οι γυναίκες που τόλμησαν να δημιουργήσουν λογοτεχνικά έργα πριν από τη δεκαετία του ’30.
Το αντίτυπο που διάβασα είναι από τις εκδόσεις ΟΔΥΣΣΕΑΣ(εκδ. 1980), σε μετάφραση Μίνας Δαλαμάγκα και το δανείστηκα από τη Βιβλιοθήκη του Κολλεγίου Αθηνών.
 στις 
https://passepartoutreading.wordpress.com/author/passepartoutreading/

CHEESEBURGER ΣΠΙΤΙΚΟ

ΔΙΕΘΝΗΣ  ΚΟΥΖΙΝΑ  

ΣΗΜΕΡΑ: CHEESEBURGER ΣΠΙΤΙΚΟ


20161027_224416.jpg

Γεια σας. Σήμερα σε αντίθεση με άλλες φορές θα προτείνω μια κλασική διεθνή κουζίνα, όπως ένα καλό cheeseburger με νωπά σπιτικά προϊόντα Πάντα υπάρχει καλύτερη τροφή στο σπίτι.; Είναι εύκολο με γρήγορο χρόνο προετοιμασίας και ένα χαμηλό κόστος,κατάλληλο να γίνει όταν δεν υπάρχει χρόνος για να προετοιμάσουμε το φαγητό,και  σίγουρα θα αρέσει στα παιδιά 
Πάμε λοιπόν με τη συνταγή.
Πληροφορίες:
  1. Χαμηλή δυσκολία
  2. Χρόνος προετοιμασίας 30 λεπτά
  3. Δοσολογία για 2 άτομα
  4. Χαμηλό κόστος
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ:
  1. 300 γρ. από μικτό κιμά
  2. 1 κρεμμύδι συν 2 σκελίδες ψιλοκομμένο σκόρδο
  3. 100 γρ. ψωμιού
  4. 2 αυγά συν τα αυγά 2 τηγανητά
  5. 4 φέτες τυρί γκούντα
  6. ένα ζευγάρι  φύλλα  μαρουλιού
  7. 1 ντομάτα σε φέτες
  8. 2 κουταλάκια χάμπουργκερ
  9. το αλάτι και το μαύρο πιπέρι που χρειάζεστε
  10. λίγο ελαιόλαδο για μαγείρεμα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Ξεκινήσαμε με το κρεμμύδι που σοτάρετε με το σκόρδο σε ένα Sarte με λίγο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, και όταν ζεσταθεί προσθέστε μια κουταλιά της σούπας νερό για να αποτρέψετε το κάψιμο,και τελειώσετε με το κλείσιμο  της εστίας.
 Ωραία...Τώρα σε ένα μπολ βάλτε το μεικτό κιμά με το κρεμμύδι, το σκόρδο (μπορείτε να  τα βάλετε ακόμα και ταν είναι ζεστό), τα αυγά, τη φρυγανιά, λεπτό αλάτι και πιπέρι, ανακατεύουμε μέχρι όλα να συγχωνευθούν.καλά
Συνεχίστε,πλάθοντας το χάμπουργκερ, που το βάζουμε σε ένα ζεστό Sarte,  και τα 2 να μαγειρεύουν και τις δύο πλευρές,και μέχρι να γίνουν  εμείς τηγανίζουμε τα αυγά, μπορείτε επίσης να θερμάνετε τις ντομάτες 
Ωραία, τώρα να συγκεντρώσετε το cheeseburger στη βάση από  ζεστό ψωμί, να βάλουμε το μαρούλι, τη ντομάτα, το χάμπουργκερ και, τέλος, κομμένο σε φέτες τυρί, δύο στρώματα  και ξανακάνουμε την ίδια διαδικασία.με το άλλο
Έτοιμο να το φάμε, ετσι στολισμένο και όμορφο σας προκαλέι να. απολαύστε το γεύμα σας. Και όπως πάντα, για τυχόν απορίες ή προβλήματα, μπορείτε να μου στείλετε email σε αυτό το blog, Σας χαιρετώ μέχρι  την επόμενη συνταγή.
20161027_224416.jpg
 https://cocinaitaly.wordpress.com/

Κατερίνα Γώγου: [Είναι επικίνδυνη – όταν ο θεός χαλάει τον κόσμο…]

Κατερίνα Γώγου: [Είναι επικίνδυνη – όταν ο θεός χαλάει τον κόσμο…]




από Βίκυ Παπαπροδρόμου

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ – ΟΤΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΧΑΛΑΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΧΑΛΑΖΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΞΕΚΑΛΤΣΩΤΗ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΦΥΡΙΖΕΙ ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΣ ΠΕΤΑΕΙ ΠΕΤΡΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΤΗΝ ΑΡΑΖΕΙ ΠΑΝΩ ΣΑ ΣΚΙΟΥΡΟΣ ΣΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΙ ΑΝΑΒΕΙ ΤΣΙΓΑΡΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΣΤΡΑΠΕΣ.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ ΕΠΕΣΗΜΑΝΘΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΝ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑΝ ΚΑΙ ΩΡΑΝ ΕΙΣ ΤΡΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΕΡΗ – ΚΑΤΑ ΕΞΑΚΡΙΒΩΜΕΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΣ Η ΑΝΑΤΙΝΑΞΙΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ Η ΠΡΟΜΗΘΕΥΣΙΣ ΟΠΛΩΝ ΣΕ ΑΝΑΡΧΟΚΟΥΜΟΥΝΙΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΦΥΓΑΔΕΥΣΙΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΤΟΜΟ. ΦΕΡΕΤΑΙ ΦΕΡΟΥΣΑ ΜΑΥΡΟ Ή ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΠΟΥΛΟΒΕΡ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΕΝΙΑ ΧΤΕΝΑΚΙΑ ΣΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΔΑΝΕΙΚΟΥ ΠΑΝΩΦΟΡΙΟΥ.
ΓΕΝΝΗΘΕΙΣΑ: ΑΓΝΩΣΤΟΝ
ΓΕΝΟΣ: ΑΓΝΩΣΤΟΝ
ΚΑΤΟΙΚΙΑ: ΑΓΝΩΣΤΟΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: ΑΓΝΩΣΤΟΝ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ: ΑΘΕΟΣ
ΧΡΩΜΑ ΟΦΘΑΛΜΩΝ: ΑΓΝΩΣΤΟΝ
ΟΝΟΜΑ: ΣΟΦΙΑ ΒΙΚΥ ΜΑΡΙΑ ΟΛΙΑ ΝΙΚΗ ΑΝΝΑ ΕΦΗ ΑΡΓΥΡΩ
ΔΑΡΕΙΟΣ ΔΑΡΕΙΟΣ. ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΠΛΟΦΟΡΕΙ. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ. ΟΠΛΟΦΟΡΕΙ. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ.
ΤΗ ΛΕΝΕ ΣΟΦΙΑ ΒΙΚΥ ΜΑΡΙΑ ΟΛΙΑ ΝΙΚΗ ΑΝΝΑ ΕΦΗ ΑΡΓΥΡΩ
ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΗ ΟΜΟΡΦΗ ΟΜΟΡΦΗ ΟΜΟΡΦΗ ΘΕ ΜΟΥ...
Από τη συλλογή Ιδιώνυμο (1980) της Κατερίνας Γώγου

Ανθελληνικός Ιμπεριαλιστικός Τουρκισμός Σε Ρόδο Και Κω:

Ανθελληνικός Ιμπεριαλιστικός Τουρκισμός Σε 

Ρόδο Και Κω:

ΜΚΟ Δεν Ξέρει Μειονότητα Βορείου Ηπείρου, Μα Στη Μακεδονία…! (Photos)

Tο τουρκικό κράτος προσπαθεί mε κάθε τρόπο να διατηρήσει την ένταση στις σχέσεις με την Ελλάδα και τις διεκδικήσεις του επί πραγμάτων που δεν έχουν κάποια ιστορική και νομική βάση.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την ιστοσελίδα ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΝΕΑ “ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αλληλεγγύης Τούρκων Ρόδου, Κω και Δωδεκανήσων (Rhodes, Kos and the Dodecanese Turks Culture and Solidarity Association (ROISDER), που ιδρύθηκε από Τούρκους που μετανάστευσαν από την Ρόδο, την Κω και τα Δωδεκάνησα, θα πραγματοποιήσει στις 22 και 23 Νοεμβρίου 2018 εκδήλωση με τίτλο “Διεθνές Συμπόσιο Τουρκισμού Ρόδου και Κω 2018”.

Σύμφωνα με την ελληνική ιστοσελίδα, η χρηματοδότηση του συνεδρίου γίνεται από τη Διεύθυνσης Απόδημων Τούρκων της τουρκική κυβέρνησης.

Στο συνέδριο αυτό θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους συνολικά εννέα Τούρκοι καθηγητές, ένας Έλληνας και δύο ξένοι ομιλητές.

Το διήμερο συνέδριο διοργανώνεται από τον προαναφερθέν Πολιτιστικό Σύλλογο και από την Federal Union of European Nationalities (FUEN) μια ΜΚΟ η οποία ιδρύθηκε το 1949 με έδρα την πόλη Flensburg της Γερμανίας έχει ως αντικείμενο την προστασία Εθνικών Μειονοτήτων, και την αποδοχή ενός Ευρωπαϊκού Χάρτη για Περιφερειακές ή Μειονοτικές Γλώσσες.

Πιο αναλυτικά στο διήμερο συνέδριο θα μιλήσουν οι ακόλουθοι:

  • Καθηγητής Νετζντέτ Χαϊτά με θέμα : Το θέμα των νήσων του Αιγαίου

  • Λοράντ Βίντζε με θέμα : “FUEN -¨Eνας φορέας μπροστάρης στον αγώνα για μειονοτικά δικαιώματα στην Ευρώπη”

  • Δρ. Ταμάρα Τοχ με θέμα : “Εξευρωπαϊσμός διά της αποδοχής της εθνικής μειονότητας: Η τουρκική κοινότητα στην Ελλάδα”

  • Παναγιώτης Δημητράς με θέμα : “Διεθνής Αναγνώριση: Διώξεις που έχουν υποστεί στην Ελλάδα: Τουρκική Μειονότητα σε Ρόδο και Κω”

  • Κοσμήτορας Αλή Νταγίογλου με θέμα : “Τα καθορισμένα με διεθνείς συνθήκες δικαιώματα Τούρκων Ρόδου και Κω”

  • Βίλλι Φότρ με θέμα : “H τουρκική εθνότητα σε Ρόδο και Κω υπό ελληνική διοίκηση”

  • Κίρα Καβρινόφσκι με θέμα : “Τουρκική Εθνότητα σε Ρόδο και Κω : Αντανακλάσεις Πολιτισμού και Δικαιωμάτων”

  • Κοσμήτορας Δρ. Φιράτ Γαλντίζ με θέμα : “Η Τουρκική Κοινότητα στην Ελλάδα (Δυτική Θράκη και Δωδεκάνησα) Μειονοτικά Δικαιώματα και Ανθρώπινα Δικαιώματα”

  • Δρ. Αλή Χουσεΐνογλου με θέμα : “Μουσουλμάνοι Τούρκοι στην Δυτική Θράκη-Ελλάδα : Προβλήματα στην εθνότητα στην θρησκεία και στην εκπαίδευση”

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ιστοσελίδα της ΜΚΟ FUEN δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά για την Ελληνική Εθνική μειονότητα της Αλβανίας παρα για την «Μακεδονική» μειονότητα η οποία ζει στην γειτονική χώρα.

Μάλιστα πρόκειται για το μόνο μέλος που έχει η γερμανική ΜΚΟ στα Τίρανα. Πρόκειται για την «Macedonian Association “Ilinden”» με έδρα τα Τίρανα, η οποία αντιπροσωπεύει μια ομάδα «Μακεδόνων» που ζουν στην Αλβανία. Για την διεθνώς αναγνωρισμένη Εθνική Ελληνική μειονότητα που διαβιεί εδώ και χιλιάδες χρόνια στα εδάφη της σημερινής Αλβανίας και η οποία ακόμη και σήμερα υπόκειται σε διώξεις με τρομοκρατία, δολοφονίες και εκφοβισμούς ούτε κουβέντα από τα ευαίσθητα μέλη της ΜΚΟ….

Επιπλέον η συμμετοχή της FUEN σε ένα συνέδριο που διοργανώνεται στην Τουρκία η κυβέρνηση της οποίας κρατά στις φυλακές έξι χιλιάδες μέλη του κόμματος HDP το οποίο εκπροσωπεί σε μεγάλο ποσοστό τον Κουρδικό πληθυσμό της Τουρκίας, μόνο κύρος δεν προσθέτει στην κατά τα άλλα κοινωνικά ευαίσθητη ΜΚΟ.

https://derkameraddotcom.wordpress.com/

ΕΓΩ

ΕΓΩ

Από την ώρα που γεννήθηκες όλα γυρνάνε γύρω από το ΕΓΩσου.
Κλαις, φωνάζεις , παλεύεις να πάρεις την πρώτη ανάσα σου να αρχίσει η ζωή να γυρνά γύρω από εσένα.
Ανοίγεις τα μάτια σου
και βλέπεις τους ανθρώπους μέσα απο το δικό σου πρίσμα,
τους κρίνεις,
τους αξιολογείς ,

τους κατατάσσεις
σύμφωνα με τις εμπειρίες και τις καταβολές σου.
Μετράς την καμπούρα τους και θαυμάζεις τα φτερά τους σύμφωνα με το ΕΓΩ σου.

Ανοίγεις το στόμα σου,
να αρθρώσεις προτάσεις να ομολογήσεις τις σκέψεις και τις θέσεις σου,
να απαντήσεις και να αναρωτηθείς,
να αποκαλύψεις τι πιστεύει το ΕΓΩ σου.

Ανοίγεις τα αυτία σου να ακροαστείς, να μεταφράσεις και να μνημοποιήσεις ανθρωπους και στιγμές
επιλέγοντας τα κατάλληλα νοήματα και ήχους που έκαναν εντύπωση τοΕΓΩ σου.

Αγγίζεις και γεύεσαι να ευχαριστηθεί ή να απορρίψει το ΕΓΩ σου.

Συλλογιέσαι τις κινήσεις σου, προγραμματίζεις τα βήματα σου
και επικροτείς η αυτομαστιγώνεσαι ανάλογα με τις πεποιθήσεις σου, ανάλογα με το ΕΓΩ σου.

Ορίζεις η χάνεσαι στην σκέψη σου και αεροβατείς στο σύμπαν, νιώθεις μικρός, σαν κόκκος άμμου μα το ΕΓΩ σου είναι τόσο τεράστιο όσο ολόκληρος ο γαλαξίας .

Κοιτιέσαι στον καθρέφτη και λες ποιος είσαι ΕΣΥ που τόσα χρόνια με κουβαλάς?
Ποιος είσαι Εσύ που τόσα χρόνια σε έχω ντυθεί?

Ενα ξεχωριστό, ιδιαίτερο και απολύτως μοναδικό Άτομο.

Και για να γνωρίσεις το πόσο ανεπανάληπτό πρόσωπο είσαι, χρειάζεται να αποδεχθείς και να αγαπήσεις κάποιο άλλο ον, που όλο το σύμπαν γυρίζει γύρα του, που όλα τα κρίνει απτην δική του οπτική και τα μετρά με τα δικά του μέτρα.
Κάποιον άλλον 
ΕΓΩ..Και κάποιον άλλον ΕΓΩ. Ώστε τελικά να γνωρίσεις όσο πιο πολλά ΕΓΩ μπορείς.
Και όσο πιο πολλά ΕΓΩ γνωρίσεις τόσο πιο Ένα θα θυμηθείς πως είμαστε φίλτατε διαβάτη..



Αλεξ Κουπί

https://www.apenantioxthi.com/

Τα ψέματα τους για τα αναδρομικά

Τα ψέματα τους για τα αναδρομικά



Η κυβέρνηση μέσω της τροπολογίας που ψήφισε για την καταβολή των αναδρομικών σε ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων και συνταξιούχων, που κρίθηκαν δεσμευτικές για το κράτος με δικαστικές αποφάσεις, επιχειρεί να καλλιεργήσει το αίσθημα της …δικαιοσύνης και να την πουλήσει ως μέριμνα και κοινωνική πολιτική.

Με λίγα λόγια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ εμπαίζει εργαζομένους και συνταξιούχους κι επιδιώκει να εμφανίσει τη συγκεκριμένη τροπολογία ως φιλολαϊκή διευθέτηση. Την ίδια στιγμή ΝΔ και ΚΙΝΑΛ,  που μέσω των συγκυβερνήσεων τους ψήφισαν και εφάρμοσαν τις περικοπές, σε ένα κρεσέντο κοροϊδίας εγκάλεσαν την κυβέρνηση για καθυστέρηση στην εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων. 

Στην πραγματικότητα, πίσω από τις «μεταξωτές κορδέλες» της επιστροφής των αναδρομικών κρύβονται τα «φύκια» της διατήρησης όλων των περικοπών σε μισθούς, συντάξεις και δώρα. Η καταβολή των αναδρομικών που αφορά ένστολους, καθηγητές πανεπιστημίων, ΤΕΙ και ερευνητικών ιδρυμάτων, δικαστές και μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, γιατρούς του ΕΣΥ, μουσικούς (από Κρατική Ορχήστρα, Λυρική Σκηνή κ.ο.κ.), καθώς επίσης και τους συνταξιούχους των παραπάνω κλάδων, είναι «κουτσουρεμένη».

Η τελική ρύθμιση που ήρθε στη Βουλή περιορίζεται στην «αποκατάσταση μισθών» μόνο για την περίοδο 1η-8-2012 έως την 31η-12-2016 για τους ενστόλους.

Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι κόβουν μία διετία αναδρομικών!

Επιπρόσθετα, παρότι το συνολικό κόστος της επιστροφής των αναδρομικών στους εν ενεργεία και συνταξιούχους των ειδικών μισθολογίων ανέρχεται στα 1,4 δισ. ευρώ, το κράτος θα αποδώσει τελικά μόνο το ποσό των 820 εκατ. ευρώ, αφού θα προηγηθεί «κούρεμα» από την Εφορία.

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για  επιστροφή τμήματος μόνο των αναδρομικών στους ενστόλους και τους υπαγομένους στα ειδικά μισθολόγια, εξαιρώντας τα τρία Δώρα-επιδόματα για τα οποία η κυβέρνηση έχει καταδικαστεί να τα δίνει εφ’  όρου ζωής στους συνταξιούχους και καθ’όλο τον εργασιακό βίο στους μισθωτούς.

Πρόκειται λοιπόν για ένα επίδομα, το οποίο μάλιστα φορολογείται και οι μισθοί δεν επιστρέφουν οι μισθοί στα επίπεδα τους 2012!

Έτσι, καμία αύξηση δεν θα επέλθει στους μηνιαίους μισθούς και στις συντάξεις, λόγω της επιστροφής των αναδρομικών, αφού η κυβέρνηση φρόντισε να δοθεί ως επίδομα με την προσθήκη της παραγράφου 3 στο άρθρο 6 της τροπολογίας.

Το κυριότερο όμως και βασικότερο, το οποίο αποκαλύπτει τα και τα κυβερνητικά ψέματα και την υποκρισία των υπόλοιπων συστημικών κομμάτων είναι ότι μέσω της νομοθέτησης της τροπολογίας για τα αναδρομικά, παύει κάθε απαίτηση των εργαζομένων για την διεκδίκηση άλλων περικοπών.

Επί της ουσίας το κράτος και επόμενες κυβερνήσεις «θωρακίζονται» νομικά απέναντι σε δίκαια αιτήματα συνταξιούχων και εργαζομένων για ανάκτηση απωλειών.

   Ειδικότερα:

Η κυβέρνηση μέσω της τροπολογίας προσπαθεί να κλείσει και το κεφάλαιο με τις αποφάσεις του ΣτΕ για την αποκατάσταση των μισθών στο ύψος που βρίσκονταν το 2012.
Οι αντισυνταγµατικές περικοπές του 2012 συνεχίζουν να επιβάλλονται στις παλαιές συντάξεις, διατηρώντας τες στα επίπεδα που διαµορφώθηκαν µετά το δεύτερο µνηµόνιο. Η τροπολογία δεν αλλάζει το συγκεκριμένο καθεστώς αντίθετα ενισχύει το νόμο Κατρούγκαλου για  επανυπολογισµό των συντάξεων και επί της ουσίας παύουν οι συνέπειες των νόµων 4051 και 4093 του 2012 που κρίθηκαν αντισυνταγµατικοί  και άρα νομιμοποιούνται και οι περικοπές!
Η τροπολογία, χρησιμοποιείται από τη κυβέρνησης ως «δούρειος ίππος», αφού εκτός από την επιστροφή τμήματος μόνο των αναδρομικών μετά από επιλεκτική εφαρμογή των αποφάσεων των Ανωτάτων Δικαστηρίων που έχουν καταδικάσει αμετακλήτως όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις, περιλαμβάνει και ρυθμίσεις που είναι και επικίνδυνες για τα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα όλων των μισθωτών και συνταξιούχων.

   Συγκεκριμένα:

1) Ακυρώνει αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις για τους μισθούς, τις συντάξεις και τα τρία επιδόματα – Δώρα. Αφού οι επιστροφές των χρημάτων αυτών αφορούν τις περικοπές που έγιναν από ένα και μόνο νόμο, τον 4093/2012, και όχι το σύνολο των μεγάλων περικοπών που μας επιβλήθηκαν με τους μνημονιακούς νόμους.

2) Με την ψήφιση της τροπολογίας, επαν-εγκρίθηκε  ο ν. 4472/2017 που προνομοθέτησε μεγάλες μισθολογικές περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, μέσω του άρθρο 155 του οποίου έχουν προσβάλλει οι ένστολοι, όλοι οι μισθωτοί του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα ενώπιον των Δικαστηρίων και επίκειται η έκδοση αποφάσεων.

3) Επανέφερε και επανα-ψήφισε τον νόμο Κατρούγκαλου 4387/2016 και τον ν. 4472/2017, με τον οποίο ψηφίστηκαν δραστικές περικοπές για όλους ανεξαιρέτως τους μισθωτούς και συνταξιούχους. Με τον συγκεκριμένο νόμο, ο οποίος είναι η βάση της τροπολογίας μέσω του επανυπολογισμού των συντάξεων καταργούνται όλα τα πολυετή δικαιώματα μισθωτών και συνταξιούχων και άρα και οποιαδήποτε αναδρομική διεκδίκηση περικοπών. 

   Συμπέρασμα: Παρότι η  κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επιχειρεί να ρίξει στάχτη στα μάτια εργαζομένων και συνταξιούχων πουλώντας παροχές, επί της ουσίας στρώνει το έδαφος για την καθήλωση μισθών και συντάξεων στα επίπεδα που επέβαλαν οι ψηφισμένοι μνημονιακοί νόμοι…  


http://ameiniasopallineus.blogspot.com/

Πάτρα: Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι - Δείτε βίντεο ντοκουμέντο

Πάτρα:  Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι  -  Δείτε βίντεο ντοκουμέντο Φωτογραφία flamis Επιχείρησαν να κλέψουν και βέσπα Δ...