Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ – ΒΙΡΤΖΙΝΙΑ ΓΟΥΛΦ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ – ΒΙΡΤΖΙΝΙΑ ΓΟΥΛΦ

ΣΤΟ ΦΑΡΟ





Η Βιρτζίνια Γουλφ κατέχει μια μοναδική θέση στο πάνθεον των μεγάλων συγγραφέων και σίγουρα και στις καρδιές των αναγνωστών της, γιατί ποιος άλλος μπορεί να συλλάβει τις περιπλοκές, τις λεπτές αποχρώσεις και την ιδιοσυγκρασία του μυαλού με τέτοια ακρίβεια και αλήθεια; Το βιβλίο της ‘στο Φάρο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Υψιλον σε μετάφραση Άρη Μπερλή,  είναι ένα ακόμη ισχυρό παράδειγμα ότι παρά την αυτοαποκαλούμενη «τρέλα της», (ή μήπως εξαιτίας της;) καταλαβαίνει την ψυχολογία της σκέψης καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο συγγραφέα μέχρι σήμερα.

«Πώς γίνεται λοιπόν αυτό; Πώς κρίνει κανείς τους ανθρώπους, πώς σχηματίζει γι’ αυτούς γνώμη; Πώς προσθέτει κανείς το ένα και το άλλο και συμπεραίνει πως συμπάθεια είναι αυτό που αισθάνεται, ή αντιπάθεια; Και στις λέξεις αυτές τι νόημα τελικά αποδίδεται;»
Το μυθιστόρημα αυτό θεωρείται αυτοβιογραφικό αφού αναγνωρίζει κανείς εύκολα στοιχεία της ζωής της συγγραφέως, όπως είναι η σύνθεση της οικογένειας, η εμμονή της με τη θάλασσα και τα διαρκή ερωτηματικά της για τη ζωή, το θάνατο και την απώλεια.
Οι κεντρικοί ήρωες αυτού του μυθιστορήματος έχουν βασιστεί  ξεκάθαρα στους γονείς της Βιρτζίνια Γουλφ, τον σερ Λέσλυ Στηβεν και τη γυναίκα του. Η κυρία Ράμζυ είναι η όμορφη, μυστηριώδης και στοργική μητέρα μιας αγγλικής οικογένειας με οκτώ παιδιά. Ο σύζυγός της εμφανίζεται, κατά το πρότυπο της εποχής, ως αυταρχικός και απόμακρος πατέρας και αναφέρεται ως φιλόσοφος. Στο σπίτι τους εκτός από τα παιδιά τους βρίσκεται και μια ομάδα φίλων,  που άλλοι από αυτούς τους θαυμάζουν και άλλοι τους κατακρίνουν – και είναι αυτή η ομάδα φίλων, το μέσο που μετέρχεται η συγγραφέας για να αναδείξει τον διαφορετικό τρόπο σκέψης μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο με τίτλο «το παράθυρο»,  η οικογένεια Ράμζυ και οι φίλοι τους βρίσκονται στο εξοχικό της οικογένειας κοντά στη θάλασσα, όπου σε κοντινή απόσταση υπάρχει ένας φάρος.  Η αφήγηση ξεκινάει με την πρόταση για μια εκδρομή στο φάρο η οποία τελικά δεν πραγματοποιείται.
Στο δεύτερο με τίτλο «ο καιρός περνάει», συναντάμε την οικογένεια Ράμζυ δέκα χρόνια αργότερα, σε ένα σκηνικό με φόντο τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πολλοί από τους χαρακτήρες που συναντήσαμε στο πρώτο μέρος έχουν πεθάνει – μαζί τους και η κυρία Ράμζυ – γεγονός που αναφέρεται χωρίς ιδιαίτερη έμφαση και εξηγήσεις στο βιβλίο, αλλά εντελώς παρενθετικά. Οι χαρακτήρες αντιμετωπίζουν την ταλαιπωρία της προσαρμογής και της αλλαγής που επιτάσσουν οι συνθήκες και η εποχή με την καταγραφή των σκέψεων, των αποφάσεων και της συμπεριφοράς τους, να μιμείται τη χώρα στην οποία ζουν.
«Γιατί η μεταμέλειά μας αξίζει μια ματιά μονάχα. Ο μόχθος μας μονάχα μια αναστολή.»
Στο τελευταίο μέρος του βιβλίου με τίτλο «στο Φάρο», οι εναπομείναντες Ράμζυ, δέκα χρόνια μεγαλύτεροι, πραγματοποιούν την εκδρομή στο Φάρο σαν ένα είδος προσκυνήματος, σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν και να κάνουν ειρήνη με το παρελθόν τους.
««Σαν έργο τέχνης», επανέλαβε, κοιτάζοντας απ’ το τελάρο στα σκαλιά του σαλονιού και ξανά πίσω. Πρέπει να ξεκουραστεί για λίγο. Και καθώς ησύχαζε, κοιτάζοντας μια το ένα μια το άλλο, αόριστα, το παλιό ερώτημα, που διέτρεχε πάντα τον ουρανό της ψυχής, το πελώριο, το γενικό ερώτημα, που είχε την τάση να προβάλει σε στιγμές σαν κι αυτές, όταν η ίδια απελευθέρωνε δυνάμεις που είχαν ενταθεί, ήρθε και στάθηκε αποπάνω της, σταμάτησε αποπάνω της, έριξε τη σκιά του πάνω της. Ποιο είναι το νόημα της ζωής; Αυτό ήταν όλο – ένα απλό ερώτημα. Ένα ερώτημα που σε πίεζε όλο και περισσότερο όσο περνούσαν τα χρόνια. Η μεγάλη αποκάλυψη ποτέ δεν ήρθε. Αντί γι’αυτήν, έρχονταν μικρά καθημερινά θαύματα, εκλάμψεις, σπίρτα που άναβαν απροσδόκητα στο σκοτάδι.»
Όλο το βιβλίο είναι μια εντελώς υποκειμενική αφήγηση που κινείται μέσα και έξω από τα μυαλά των διαφόρων χαρακτήρων, τόσο των ενηλίκων όσο και των παιδιών που έτσι αποκαλύπτουν τις δικές τους προκαταλήψεις και τις προσωπικότητες.Ο Φάρος της Γούλφ είναι ένα σύμβολο, είναι το φως που φωτίζει το μυαλό, ξεκαθαρίζει την πλάνη και ενδεχομένως δείχνει το δρόμο για το μέλλον.
Το μικρό αυτό βιβλίο διαβάζεται αργά για να μπορέσει ο αναγνώστης να αφομοιώσει όλη αυτή την ιδιαίτερη ψυχολογική διορατικότητα της Γούλφ και να μη χαθεί από τις αποσπασμένες σκέψεις και τη περιγραφή εικόνων.
Εκδόσεις : ΥΨΙΛΟΝ
Πηγές :
https://passepartoutreading.wordpress.com/category/%ce%be%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%bf%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%af%ce%b1/

Ο ΓΑΜΟΣ, ΤΟΥ ΝΊΚΟΥ ΒΑΡΑΛΉ



41930089_10217570277512214_2331841361084416000_n

Ανάμεσα στο φώς και στο σκοτάδι
ανάμεσα στα δευτερόλεπτα του χρόνου που περνάει
ανάμεσα στην εκπνοή και εισπνοή
υπάρχει μια έρημος, ενίοτε ανθισμένη
εκεί ζούνε οι λέξεις που δεν ειπώθηκαν
η αγάπη που δεν χαρίστηκε
τα όνειρα που δεν κάναμε
και τα παιδιά που δεν γεννήθηκαν ποτέ.
Εκεί υπάρχουν οι πόλεις, οι αγαπημένοι μας νεκροί
κι οι φίλοι που χαθήκανε στην λησμονιά
Εκεί κατοικούν νεαρά ακόμα τα ποιήματα
παίζουν στους λάκκους των συλλαβών
συνθέτουν μουσικές γεμάτες ηλιοτρόπια
ξέρουν να φτιάξουν τόξα επιθέτων, μικρά αναφιλητά
κι ένα μικρό δάφνινο δάκρυ ξεχασμένο
από Οδύσσεια.
Εκεί σε αυτή την έρημο είναι το αληθινό μας σπίτι
μικρό γεμάτο με εσπερινούς
και μύθους παλιούς, από την εξορία.
Εκεί βρίσκεται ο πονετικός πατέρας
που τραγουδάει διακριτικά στα βράδια μας.
Εκεί βρίσκεται ο χαμένος μας γιός
ο βασανισμένος από την έπαρση
ο σταυρωμένος από αγάπη
ο διωκόμενος από ταπεινότητα
Εκεί βρίσκεται και ο μικρός παράκλητος
ο πατέρας των μικρών ποιημάτων
η αρχή της ένωσης των πάντων
αυτός που φέρνει κοντά τους γαλαξίες
και τα ατίθασα ηλεκτρόνια που χορεύουνε
ρυθμικά γύρω από τους πυρήνες.
Τα βράδια μαζευόμαστε μες στη σιωπή
καθόμαστε στην άκρη εκεί της λίμνης
κι ένας νοτιάς νοσταλγικός μας φέρνει
ήχους μιας αόρατης μπάντας,
κι όλοι γνωρίζουμε ότι κάπου στα δυτικά της μνήμης
ο γάμος συντελείται
τo θαύμα βρίσκει μάτια
και η ζωή ανασταίνεται.

Ν.Β.
https://anastasiakalantzi50.wordpress.com/
September 17, 2018

ΟΙ ΤΙΤΑΝΕΣ


Οι Τιτάνες

Αποτέλεσμα εικόνας για Οι Τιτάνες
Εξώφυλλο: Μάχη μεταξύ Θεών & Τιτάνων_ελαιογραφία_Joachim_Wtewael_1600





 στις 





γράφει ο Χείλων
Σημείωση διαχείρισης: Επειδή η Ελληνική Μυθολογία είναι δαιδαλώδης και ο μελετητής πολλές φορές «χάνεται» προσπαθώντας να συνδυάσει χαρακτήρες – γεγονότα, στο παρόν άρθρο γίνεται επιγραμματική – περιληπτική αναφορά στους Τιτάνες, προκειμένου ο αναγνώστης να κατανοήσει ευκολότερα την γενεαλογία των αρχαιοελληνικών θεοτήτων. Οι ενσωματωμένοι σύνδεσμοι (links) παραπέμπουν σε αναλυτικότερες περιγραφές.
——————————–
Οι Τιτάνες ήσαν απόγονοι αρχέγονων θεοτήτων, που προήλθαν από το Χάος το οποίο κυριαρχούσε στο απέραντο σύμπαν. Οι πρώτοι δώδεκα Τιτάνες ήταν μια φυλή ισχυρών, γιγάντιων θεών, που προήλθαν από την ένωση της Γαίας και του Ουρανού. Αργότερα οιΟλύμπιοι θεοί, με επικεφαλής τον Δία, εναντιώθηκαν στους Τιτάνες τους οποίους νίκησαν στην Τιτανομαχία.
Οι Αθάνατοι & οι Τιτάνες γεννήθηκαν από το Χάος
Οι Τιτάνες
Η «Θεογονία» του Ησιόδου αναφέρεται στην καταγωγή των θεών, καθώς και τις μεταξύ τους σχέσεις – συγγένειες. Η γενεαλογία ξεκινά με το Χάος και συνεχίζει με τους αρχέγονους θεούς που δημιούργησαν τους Τιτάνες, από τους οποίους προήλθαν οι δώδεκα Ολύμπιοι θεοί. Οι Τιτάνες φυλακίσθηκαν από τον Κρόνο και κατόπιν από τον Δία, στα Τάρταρα, μια άβυσσο μαρτυρίου και βασάνων, η οποία βρισκόταν στον Κάτω Κόσμο.
Οι πρώτες θεότητες
Οι Τιτάνες ήσαν απόγονοι των πρώτων θεών – θεοτήτων, που ονομάζονταν Αθάνατοι και οι οποίοι προήλθαν από το Χάος. Οι πρωταρχικοί θεοί ήσαν φυλή Γιγάντων που συνδέονταν με μία τοποθεσία, ή ένα βασίλειο και είχαν γενεαλογικό δένδρο. Οι «πρεσβύτεροι» ήταν η Γαία (Μητέρα Γη) ο Έρεβος(Σκότος και Κάτω Κόσμος) ο Τάρταρος (Άβυσσος, υπό τον Κάτω Κόσμο) ο Έρως (Γέννηση – να μην συγχέεται με τον θεό Έρωτα γιο της Αφροδίτης) ο Πόντος(Θάλασσα) και ο Ουρανός (Ουράνια). Η ένωση της Γαίας και του Ουρανού γέννησε τους Τιτάνες και τα παιδιά των Τιτάνων έγιναν γνωστά ως Ολύμπιοι θεοί.
Οι Τιτάνες
Οι Τιτάνες και οι Γίγαντες γεννήθηκαν από την ένωση της Γαίας και του γιου της Ουρανού και ήσαν οι πρώτοι αθάνατοι. Τα ονόματα της πρώτης γενιάς των 12 Τιτάνων ήσαν:
• Τιτάνες (άνδρες): ΩκεανόςΥπερίωνΚοίος,ΚρόνοςΚριός, και Ιαπετός
• Τιτανίδες (γυναίκες): ΜνημοσύνηΤηθύςΘεία (ή Ευρυφάεσσα)ΦοίβηΡέα και Θέμις
Η μάχη των Ολυμπίων με τους Τιτάνες_Francisco Bayeu y Subías (1734–1795)
Πρώτη γενεά Τιτάνων
Οι ρόλοι και αρμοδιότητες της πρώτης γενεάς των Τιτάνων ήσαν οι εξής:
• Ο Κρόνος ήταν θεός του χρόνου και των εποχών.
• Η Ρέα ήταν θεά της γονιμότητας και μητέρα των θεών.
• Ο Κοίος ήταν θεός της Νοημοσύνης.
• Η Φοίβη ήταν θεά της Σελήνης.
• Ο Υπερίων ήταν ο άρχων του Φωτός.
• Η Θεία ήταν μητέρα του Ήλιου και θεά αυτών που λάμπουν (χρυσό, ασήμι και πετράδια).
• Ο Ιαπετός ήταν θεός της θνητής ζωής (σύζυγος της Κλυμένης).
• Ο Ωκεανός ήταν ο άρχων των ωκεανών.
• Η Θεία ήταν θεά των ποταμών.
• Η Μνημοσύνη ήταν θεά της μνήμης και εφευρέτης του λόγου.
• Ο Κριός ήταν θεός των αστερισμών.
• Η Θέμις ήταν η θεά της δικαιοσύνης και της τάξης.
Δεύτερη γενεά Τιτάνων
Από την ένωση των Τιτάνων με τις Τιτανίδες προήλθε η δεύτερη γενεά των Τιτάνων ως εξής:
• Τα παιδιά του Υπερίωνα και της Θείας: η Ηώς, οΉλιος και η Σελήνη.
• Οι κόρες του Κοίου και της Φοίβης: Λητώ & Αστερία.
• Οι γιοι του Ιαπετού και της Κλυμένης (Ωκεανίδα θεά της θάλασσας): ΆτλαςΜενοίτιοςΠρομηθέας καιΕπιμηθέας.
• Οι κόρες του Ωκεανού και της Τηθύος: Οι Ωκεανίδεςκαι οι Ποταμοί.
• Οι γιοι του Κριού και της Ευρυβίας (θεά της θάλασσας): ΑστραίοςΠάλλας και Πέρσης.
• Τα παιδιά του Κρόνου και της Ρέας: ΕστίαΔήμητρα,ΉραΆδηςΠοσειδών και Δίας.
Ο Κρόνος κατασπαράσσει τα παιδιά του_πίνακας του Peter Paul Rubens_wikipedia
Γενεαλογικό δένδρο
Κρόνος: νεότερος γιος της Γαίας και του Ουρανού και ηγέτης των Τιτάνων. Παντρεύτηκε την αδελφή του Ρέα. Παιδιά τους ήταν η Δήμητρα, η Εστία, η Ήρα, ο Άδης, ο Ποσειδών και ο Δίας. Ο Κρόνος εκθρονίσθηκε από τον γιό του Δία.
Ρέα: κόρη της Γαίας και του Ουρανού και μία από τις Τιτανίδες (θηλυκοί Τιτάνες). Παντρεύτηκε τον αδελφό της Κρόνο. Παιδιά τους ήταν η Δήμητρα, η Εστία, η Ήρα, ο Άδης, ο Ποσειδών και ο Δίας.
Κοίος: γιος της Γαίας και του Ουρανού, του Τιτάνα της Νοημοσύνης. Ήταν ο σύζυγος της Φοίβης, πατέρας της Λητούς και της Αστέριας και παππούς του Απόλλωνα και της Αρτέμιδος.
Φοίβη: σύζυγος του Κοίου, μητέρα της Λητούς και της Αστερίας και γιαγιά του Απόλλωνα και της Αρτέμιδος.
Ωκεανός: μεγαλύτερος γιος της Γαίας και του Ουρανού που παντρεύτηκε την αδελφή του, Τηθύς. Παιδιά τους ήσαν οι Ωκεανίδες (τρεις χιλιάδες κόρες που ήσαν θεές και νύμφες) και οι Ποταμοί (τρεις χιλιάδες γιοι που ήσαν θεοί ποταμών).
Τηθύς: ανήκε στις Τιτανίδες, σύζυγος του Ωκεανού.
Ιαπετός: παντρεύτηκε την Κλυμένη, μία από τις Ωκεανίδες (κόρες της Τηθύος και του Ωκεανού). Παιδιά τους ήταν ο Άτλας, ο Επιμηθέας και ο Προμηθέας.
Υπερίων: ήταν ο άρχων του φωτός, αδελφός του Κρόνου και Τιτάνας της Ανατολής. Παντρεύτηκε την αδελφή του, Θεία. Παιδιά τους ήταν ο Ήλιος, η Ηώς και η Σελήνη. Το όνομά του σημαίνει «αυτός που πηγαίνει πριν από τον ήλιο».
Μνημοσύνη: θεά της μνήμης και εφευρέτης των λέξεων, κόρη της Γαίας και του Ουρανού και μητέρα των εννέα Μουσών από τον Δία.
Θεία ή Ευρυφάεσσα: κόρη της Γαίας και του Ουρανού και σύζυγος και αδελφή του Υπερίωνα. Απόγονοι ήταν ο Ήλιος, η Ηώς και η Σελήνη.
Κριός: θεός των αστερισμών, γιος του Ουρανού και της Γαίας. Σύζυγός του ήταν η Ευρυβία, κόρη της Γαίας και του Πόντου, απόγονοί του ήταν ο Αστραίος, ο Πέρσης και ο Πάλλας.
Θέμις: θεά της δικαιοσύνης και της τάξης. Μία από τις έξι κόρες της Γαίας και του Ουρανού, ερωμένη του Δία και μητέρα των Ωρών και των Μοιρών.
Τα ονόματα και οι συγγένειες των Τιτάνων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
Η άνοδος
Οι πρώτοι Τιτάνες ήταν γιοι και κόρες της Γαίας και του Ουρανού. Ο Κρόνος είχε προειδοποιηθεί από τους γονείς του, ότι θα προδοθεί και θα αντικατασταθεί από τα δικά του παιδιά και προκειμένου να αποφύγει την προφητεία,  κατάπινε κάθε παιδί που αποκτούσε με την σύζυγό του Ρέα – την Εστία, την Δήμητρα, την Ήρα, τον Άδη και τον Ποσειδώνα. Καθώς όμως τα παιδιά ήσαν αθάνατα, δεν πέθαιναν αλλά παρέμεναν παγιδευμένα στο σώμα του. Η Ρέα θρηνούσε για την απώλεια των παιδιών της και όταν γέννησε τον Δία, εξαπάτησε τον Κρόνο αντικαθιστώντας το βρέφος με έναν πεπλατυσμένο βράχο. Ο Κρόνος κατάπιε το βράχο, πιστεύοντας ότι είχε εξουδετερώσει μια ακόμη απειλή της κυριαρχίας του, αλλά ο Δίας ήταν αυτός που απελευθέρωσε τα αδέλφια του, που ζούσαν στο στομάχι του πατέρα του.
Η πτώση των Τιτάνων_Cornelis van Haarlem_1588_wikipedia
Η πτώση – Τιτανομαχία
Τα παιδιά του Κρόνου, οι νέοι Τιτάνες, ενεπλάκησαν σε σύγκρουση με τους αρχέγονους Τιτάνες και έτσι ξεκίνησε η Τιτανομαχία. Οι νέοι Τιτάνες οι οποίοι εκπλήρωσαν την προφητεία, αναφέρονται ωςΟλύμπιοι αφού είχαν ως βάση το όρος Όλυμπος, ενώ οι Τιτάνες είχαν ως βάση το όρος Όθρυς στο οποίο επιτέθηκαν οι δώδεκα Ολύμπιοι με ηγέτη τον Δία.
Σύμφωνα με την Θεογονία του Ησιόδου βασικοί αντίπαλοι στην Τιτανομαχία ήσαν οι κάτωθι:
Από τους Τιτάνες…..ο Κρόνος, ο Κοίος, ο Κριός, οΙαπετός και ο Άτλας.
Από τους Ολύμπιους….ο Ζεύς, ο Ήλιος, η Ηώς, οΥπερίων, ο Ποσειδών, ο Προμηθεύς, ο Επιμηθεύς και οι Κύκλωπες.
Οι Εκατόγχειρες εκσφενδονίζουν βράχους στην Τιτανομαχία_ πίνακας του Peter Paul Rubens
Η Τιτανομαχία διήρκεσε δέκα χρόνια με τους μεγαλύτερους Τιτάνες να εδρεύουν στο όρος Όθρυς και τους αντιπάλους στον Όλυμπο. Όλοι οι Τιτάνες ήσαν αθάνατοι και έτσι δεν υπήρχαν θύματα. Οι θεοί του Ολύμπου τελικά επικράτησαν με τη βοήθεια των τριώνΚυκλώπων και τριών γιγάντων που ονομάζονταν «Εκατόγχειρες», τους οποίους ο Δίας είχε απελευθερώσει από τα Τάρταρα. Οι Κύκλωπες έδωσαν στον Δία τον κεραυνό ως όπλο και οι τρεις Εκατόγχειρες σφυροκοπούσαν τους Τιτάνες πετώντας συνεχώς τεράστιους βράχους. Οι ηττημένοι Τιτάνες που είχαν πολεμήσει ενάντια στους Ολύμπιους φυλακίστηκαν στα Τάρταρα και οι Εκατόγχειρες ορίστηκαν ως φρουροί. Οι Τιτάνες που δεν αγωνίσθηκαν κατά των Ολυμπίων εντάχθηκαν στον Όλυμπο.
https://chilonas.com/
Το βρήκα στο : 

Google+ (Γεώργιος Κοκλανάκης


Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

Μπιφτέκια με βρώμη και αμπελοφάσουλα

15 ΣΕΠ 2018


Μπιφτέκια με βρώμη και αμπελοφάσουλα

Συνταγή για υγιεινή διατροφή...
Μπορεί να αγαπάμε τα μεζεκλίκια, αλλά δε λέμε ΟΧΙ και στην υγιεινή διατροφή...
ΟΛΑ με Μέτρο...!!!


Υλικά

1 κ. μοσχαρίσιος κιμάς
1,3 κ. αμπελοφάσουλα
8 κ. σούπας βρώμη
2 μέτρια ξερά κρεμμύδια
1 αυγό
1 ντομάτα (όχι πολύ ώριμη, κανονική)
1 κ. σούπας ξύδι
ρίγανη
λάδι
αλάτι 
πιπέρι

Υλικά : 5-6 μερίδες

Εκτέλεση

Σ' ένα μπολ τοποθετούμε τον κιμά.
Προσθέτουμε τη βρώμη.
Προσθέτουμε το κρεμμύδι και την ντομάτα, αφού τα έχουμε τρίψει στο multi.
Προσθέτουμε το αυγό, ξύδι, τη ρίγανη, λάδι, αλάτι και πιπέρι.
Ζυμώνουμε πολύ καλά και το τοποθετούμε στο ψυγείο, τουλάχιστον μισή ώρα.
Στη μία ώρα βγάζουμε τον κιμά από το ψυγείο και πλάθουμε τα μπιφτέκια.
Στη συνέχεια, παίρνουμε ένα ταψί κουζίνας, στρώνουμε λαδόκολλα και τοποθετούμε τα μπιφτέκια μας.
Ψήνουμε για 40-45 λεπτά στους 180 βαθμούς μέχρι να ψηθούν τα μπιφτέκια.

Εν τω μεταξύ, ασχολούμαστε και με τα αμπελόφασουλά μας.
Τα καθαρίζουμε, τα πλένουμε...
Γεμίζουμε μία κατσαρόλα με νερό και τη βάζουμε στη φωτιά.
Αλατίζουμε ελαφρά το νερό.
Περιμένουμε να βράσει το νερό και στη συνέχεια ρίχνουμε στην κατσαρόλα τα φασολάκια.
Ανακατεύουμε πολύ καλά.

Τ' αφήνουμε να βράσουν σε μέτρια φωτιά. Εξαρτάται από το πόσο τρυφερά είναι...
Όταν τα βγάλουμε από τη φωτιά, τα σουρώνουμε.
Σερβίρουμε τα μπιφτέκια μαζί με τα αμπελοφάσουλα, αφού έχουμε προσθέσει, ελαιόλαδο και βαλσάμικο ξύδι.

Καλή Επιτυχία!


Δείτε πώς λεγόταν η Αθήνα πριν ονομαστεί… Αθήνα!

Δείτε πώς λεγόταν η Αθήνα πριν ονομαστεί…

 Αθήνα!

Η Αθήνα είναι η πρωτεύουσα και η μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας. Είναι από τις παλαιότερες πόλεις του κόσμου, με την καταγεγραμμένη ιστορία της να φθάνει ως το 3.200 π.Χ.
Το αρχικό όνομα της Αθήνας ήταν Ακτή ή Ακτική και το είχε πάρει από τον πρώτο της βασιλιά, Ακταίο. Το δεύτερο όνομά της, Κεκροπία, είχε προέλθει από τον βασιλιά Κέκροπα.
Ο Κέκρωψ δέχεται το δώρο της θεάς Αθηνάς, το ιερό δένδρο της ελαίας, κρατήρας 410 π.Χ., ο οποίος διαδέχθηκε τον Ακταίο, αφού παντρεύτηκε την κόρη του.
Σύμφωνα με τον μύθο, το κάτω μέρος του σώματος του ήταν το ίδιο, με αυτό του δράκοντα. Κατά την διάρκεια των χρόνων της βασιλείας του, η θεά Αθηνά και ο Ποσειδών συναγωνίσθηκαν για την προστασία της πόλεως, προσφέροντας δώρα.
Ο Ποσειδών κτύπησε με την τρίαινα του πάνω στον βράχο της Ακροπόλεως και ανέβλυσε μια πηγή με αλμυρό νερό. Από το χτύπημα (τα τρία σημάδια μπορεί να τα δει κανείς πίσω από το Ερέχθειον…) ξεπήδησε και το πρώτο άλογο έτοιμο να υπηρετήσει τον άνθρωπο, ενώ η Αθηνά πρόσφερε ένα δένδρο ελιάς.
Ο μύθος αναφέρει, ότι όλοι οι άνδρες της Αθήνας ψήφισαν για το δώρο του Ποσειδώνα και όλες οι γυναίκες για το δώρο της Αθηνάς και επειδή ήταν μια γυναίκα παραπάνω από τους άνδρες, η θεά Αθηνά προτιμήθηκε και από αυτήν, η πόλη πήρε το όνομα της.
Για να προστατεύσει την πόλη από τους πειρατές της Καρίας από την θάλασσα και τους Βοιωτούς από την ξηρά, ο Κέκρωψ διένειμε την Αττική σε δώδεκα περιοχές, για να διαχειρίζεται καλύτερα τον πληθυσμό: Αφίδναι, Βραυρώνα, Δεκέλεια, Επάκρια, Ελευσίνα, Κεκροπία, Κηφισία, Κυθαιρός, Φάληρο, Σφαιττός, Τετράπολις, Θορικό Περισσότερα…
Η ίδρυση της Αθήνας χάνεται στην αχλύ του μύθου, καθώς είναι γενικά αποδεκτό ότι προϋπήρχε της Μυκηναϊκής εποχής. Στα πανάρχαια χρόνια της νεολιθικής εποχής, όλη η περιοχή της Αττικής λεγόταν “Κραναά”. Η ονομασία προέρχεται από το επίθετο “κραναός” που σημαίνει τραχύς, πετρώδης, όπως δηλαδή ήταν όλη η βραχώδης Αττική χερσόνησος.
Πρώτοι κάτοικοι της περιοχής θεωρούνται οι Πελασγοί και μετέπειτα, μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα, οι Ίωνες (ο γενάρχης Ίων ήταν υιός του Απόλλωνα και της Κρέουσας).
Πρώτος βασιλιάς της πόλης, σύμφωνα με τη μυθολογία, ήταν ο Πελασγός Ακταίος και το αρχικό της όνομα ήταν “Ακτή” ή “Ακτική”. Τον Ακταίο διαδέχθηκε ο γαμπρός του, ”Κέκροπας”, από τον οποίο ονομάστηκε “Κεκροπία”, όπως αναφέρει το tilestwra.
Σύμφωνα με τον Φερεκύδη, ήταν πατέρας του Τελαμώνα και φίλος του Πηλέα.
Σύμφωνα με τον Παυσανία, ήταν ο πρώτος βασιλιάς της Αττικής. Η κόρη του Άγραυλος παντρεύτηκε τον Κέκροπα, τον οποίο διαδέχτηκε στον θρόνο της Αττικής ο Κραναός, γιος του Ίστρου, ποτάμιου θεού των Σκυθών και σύμμαχος των Τρώων.
https://www.pentapostagma.gr/

Το μυστηριώδες νησί – φρούριο στα νότια της Σιβηρίας που τρελαίνει τους επιστήμονες (βίντεο)


Το συγκεκριμένο φρούριο ανακαλύφθηκε πριν 100 περίπου χρόνια, αλλά μένει ακόμη ανεξερεύνητο!
Με την πρώτη ματιά, το ορθογώνιο νησάκι Por-Bajin, μοιάζει με ένα κάστρο ή φυλακή, αν και το μεγαλύτερο μέρος της κατασκευής έχει καταρρεύσει. Αυτό όμως που παραμένει ακόμη ανεξήγητο, σχεδόν 100 χρόνια από τη στιγμή που ανακαλύφθηκε, είναι ο λόγος που κατασκευάστηκε αυτό το φρούριο, σε μία λίμνη στα βάθη της Σιβηρίας, σχεδόν πριν 1.300 χρόνια. Κανένας επιστήμονας δεν έχει μπορέσει μέχρι στιγμής να εξηγήσει τη δαιδαλώδη αυτή κατασκευή, ούτε να αποκρυπτογραφήσει τη χρησιμότητά του
Η επιστημονική κοινότητα παραμένει διχασμένη. Αν και οι περισσότεροι ειδικοί επιμένουν ότι πρόκειται για ένα φρούριο που χρησιμοποιήθηκε ως μία φυλακή, υπάρχουν μερικοί που υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη κατασκευή δεν ήταν κάτι άλλο παρά ένα μοναστήρι ή ακόμη και αστρονομικό παρατηρητήριο…
Το νησί – μυστήριο βρίσκεται στα νότια της Σιβηρίας, κοντά στα σύνορα με τη Μογγολία, περίπου 3.800 χιλιόμετρα μακρυά από τη Μόσχα.
Το «Por-Bajin”, στη διάλεκτο των ντόπιων, σημαίνει «σπίτι από πηλό”, και νακαλύφθηκε το έτος 1891.
Οι έρευνες ειδικών αρχαιολόγων, το 2007, ανέδειξαν μερικά σημαντικά ευρήματα: Το κάστρο υπολογίζεται ότι κατασκευάστηκε περί το 800 π.Χ., αρκετά μακριά από άλλους οικισμούς ή πόλεις, αλλά και εντελώς αποκομμένο από όλους τους εμπορικούς δρόμους της εποχής.
Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν επίσης ίχνη από τοιχογραφίες αλλά και αποκαϊδια από γιγανταίες -ξύλινες- πύλες.
Το 2007, ο Βλάντιμιρ Πούτιν και ο Πρίγκιπας του Μονακό, Αλβέρτος επισκέφτηκαν την τοποθεσία. «¨Εχω πάει σε πολλά μέρη, έχω δει πολλά πράγματα, αλλά ποτέ δεν έχω δει κάτι τέτοιο”, είχε δηλώσει ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν.



https://www.pentapostagma.gr/




Τι σημαίνει Μισιρλού; Όλοι ξέρουν το τραγούδι, λίγοι ξέρουν τι σημαίνει

Τι σημαίνει Μισιρλού;  Όλοι ξέρουν το τραγούδι, λίγοι ξέρουν τι σημαίνει Δημοσιεύτηκε στις 25 Ιαν 2025 - 10:55 Ένα τραγούδι που έγινε παγκόσ...