Αργά το απόγευμα, γύρω στις εξίμισυ, βλέποντας μια ηλίθια ταινία κατασκοπείας (απ’ αυτές που δεν καταλαβαίνω τί και γιατί γίνεται και ποιος είναι ποιος και γιατί είναι αυτός που είναι)… δεν ξέρω πως και γιατί… με πήρε ο ύπνος… Κλειστές οι βαριές κουρτίνες του καθιστικού, δροσιά από το κλιματιστικό, ησυχία (είχα προφτάσει και έκλεισα την TV) , με μόνο ήχο το απαλό γουργούρισμα του Ιγκόρ, που κοιμόταν στα πόδια μου… αφέθηκα να βουλιάξω στην τρυφερή αγκαλιά του νεαρού… Μορφέα. (το μυαλό μου… εκεί, εκείειειειεί… ) Και εκεί, βουλιάζοντας, ήρθε το… όνειρο: Είχαμε λέει εκλογές, γιατί ο πονηρός Πανούλης, βλέποντας στις δημοσκοπήσεις τον καταρρέοντα ΣΥΡΙΖΑ, αίρει την στήριξή του στον μικρό Αλέξη, πως και καλά, είναι προδότης για την σύνθετη ονομασία με τον όρο «Μακεδονία», στο γειτονικό μας κρατίδιο, παίρνειδυο-τρεις-πεντέξι ψήφους από την Χρυσαυγή, άλλους πεντέξι-εκατό από ΝΔ σφόδρα δυσαρεστημένους από τα… γουρλωτά μάτια του Κούλη και… ω του θαύματος, συμπληρώνει ένα 3,00001% και μπαίνει στην Βουλή. Στο μεταξύ, ο Κούλης, πρώτος μεν αλλά χωρίς αυτοδυναμία, με το ΠΟΤΑΜΙ να τον φτύνει (γύρω στο 1,50% το ΠΟΤΑΜΙ και δεν μπαίνει στην Βουλή, αλλά τον… φτύνει -έτσι είναι τα όνειρα αγάπες μου… δεν ξέρουν Μαθηματικά), με την Φώφη να λέει, «δεν έχω εγώ μυαλό για συγκυβέρνηση, έχω τα νεύρα μου με την Ζορμπά και την Μαριλίζα τώρα), ο Λεβέντης αποτρελαμένος με το κάτω από το 3% που πήρε, ξαναβγαίνει στο γυαλί και καταριέται τον Μητσοτάκη να… καρκινιάσει (παλιά μου τέχνη κόσκινο), και όλοι… μα ΟΛΟΙ, να περιμένουν τί θα κάνει ο Κούλης για να γίνει πρωθυπουργός και ο Κούλης… συμπράττει με τον Πανούλη, βγαίνουν στο μπαλκόνι, αγκαλιά και φιλιούνται (μου φαίνεται στο στόμα και με γλώσσα, αλλά γι αυτό το τελευταίο, δεν είμαι και πολύ σίγουρη… ήταν το όνειρο προς το τέλος και δεν πρόσεχα και πολύ τις λεπτομέρειες), ο μπάρμπα Φώτης, εγκαταλείπει την πολιτική και ανοίγει εργαστήριο… φανουρόπιτας, ο Πολάκης παθαίνει εγκεφαλικό από το κακό του και δεν βρίσκει θέση σε Εντατική του ΕΣΥ και Υπουργός Πολιτισμού γίνεται η… Ραχήλ Μακρή (… η γνωστή από τα κάγκελα της ΕΡΤ)… Ξύπνησα απότομα, λουσμένη στον ιδρώτα με τον πανικό, να μου τρώει τα σωθικά… Από εκείνη την ώρα, ψάχνω για κανένα… Prozac, μπας και συνέλθω… Μεγάλο Prozac… πολύ μεγάλο… Και… μην μου πει κανένας, πως το μέγεθος δεν έχει σημασία. Έχει και παραέχει…
Ποίηση:Brendan Behan (Μπρένταν Μπίαν) (για το θεατρικό του έργο An Giall | The Hostage | Ένας όμηρος (1958)) Απόδοση στα Ελληνικά:Βασίλης Ρώτας Σύνθεση, ενορχήστρωση & διεύθυνση ορχήστρας:Μίκης Θεοδωράκης Μπουζούκι:Κώστας Παπαδόπουλος& Λάκης Καρνέζης Ερμηνεία:Μαρία Φαραντούρη Έργο:Ένας όμηρος (1966)
Της κόλασης καμπάνες για σας, όχι για μένα. Ω, θάνατέ μου, έλα. Πού είναι η ελπίδα; Τάφε, πού να ’ναι η νίκη σου;
Αν δεις τον εργολάβο, αν δεις τον οδηγό να πιείτε μια μ’ ό,τι έμεινε· τώρα σας χαιρετώ.
Πληροφορίες:
Όμηρος στη λογοκρισία
Το θεατρικό έργο Ένας όμηρος παρουσιάστηκε στην Αθήνα το χειμώνα του 1962 και αμέσως μετά κυκλοφόρησαν τέσσερα τραγούδια με τη Ντόρα Γιαννακοπούλου. Όταν λίγο αργότερα θέλησαν να κυκλοφορήσουν ολόκληρο τον κύκλο των τραγουδιών, σκόνταψαν στη λογοκρισία, η οποία απέρριψε τον στίχο … Από τους μπάσταρδους τους ξένους… για ευνόητους λόγους. Η εταιρεία πρότεινε στο συνθέτη να τον παραλείψουν, όμως ο Θεοδωράκης δεν το δέχτηκε. Έτσι αποφάσισε να κυκλοφορήσει το έργο έξω από το κανάλι της δισκογραφίας που ελεγχόταν από τη λογοκρισία, ώστε να γίνει γνωστό στο ευρύτερο κοινό. Αποτέλεσμα υπήρξε η [παρούσα] φωνοληψία που έγινε με μοναδικό ερμηνευτή τον συνθέτη (φωνή-πιάνο) και που κυκλοφόρησε μέσω της εφημερίδας Αυγή. Εκεί ο καθένας μπορούσε να αφήσει μια άδεια μαγνητοταινία και να πάρει μια γραμμένη.
Αργότερα ο Αλέκος Πατσιφάς της εταιρείας Lyra κατόρθωσε να πάρει την έγκριση της λογοκρισίας και έτσι ηχογραφήθηκε ο πρώτος δίσκος με πλήρη ορχήστρα και ερμηνευτή τον ίδιο τον συνθέτη. Ακολούθησε το 1966 ο δίσκος με τη Μαρία Φαραντούρη, ο οποίος λόγω της Δικτατορίας έμελλε να κυκλοφορήσει 7 χρόνια αργότερα.
Ένας όμηρος: το έργο
Ένας νεαρός Άγγλος στρατιώτης κρατείται όμηρος σ’ ένα πορνείο του Δουβλίνου για αντίποινα ενός φυλακισμένου του IRA που θα απαγχονιστεί σε μια φυλακή του Μπέλφαστ. Ο όμηρος ερωτεύεται μια Ιρλανδέζα υπηρέτρια του πορνείου, αλλά ο θάνατός του θα βάλει τέλος στην πορεία, στον έρωτα, στη ζωή…
Έργο που -σύμφωνα με το μεταφραστή του στα ελληνικά Βασίλη Ρώτα- παρουσιάζει το μαχητικό προοδευτικό πνεύμα, καθώς μπερδεύεται μέσα στα εγκατεστημένα δίχτυα της αντίδρασης και θυσιάζεται και στιγματίζει την εθνικιστική παραφροσύνη και τον θρησκευτικό φανατισμό που απαιτούν στο βωμό τους ένα αθώο θύμα. Ο όμηρος ζει, ερωτεύεται και πεθαίνει σ’ ένα χώρο όπου συνυπάρχουν βωμολοχίες, υπόκωφοι ύμνοι, άγρια γέλια και απελπισία. Μεγαλοψυχία και συμπόνια έχουν θέση μόνο στα μέλη ενός περιπλανώμενου music hall, που αναμιγνύονται στη δράση… Οι μπρεχτικές επιδράσεις είναι φανερές στη δομή του έργου, στη δράση του, ακόμα και στις προσφωνήσεις του προς το κοινό, τις οποίες χρησιμοποιεί ο συγγραφέας…
Το έργο πρωτοπαίχτηκε στην Ελλάδα από τις 12 Απριλίου έως τις 20 Μαΐου του 1962 στο Κυκλικό θέατρο του Λεωνίδα Τριβιζά. Στην παράσταση αυτή πρωταγωνιστούσαν ο Κώστας Μπάκας, ο Χρήστος Πάρλας, η Νέλλη Αγγελίδου, η Ντόρα Γιαννακοπούλου και η Τασώ Καββαδία. Εκεί πρωτακούστηκαν η μουσική και τα τραγούδια που έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης για το έργο, παιγμένα με την κιθάρα του Δημήτρη Φάμπα. Τα σκηνικά είχε κάνει ο Γιάννης Τσαρούχης και τη σκηνοθεσία ο Λεωνίδας Τριβιζάς. Τρία χρόνια μετά με τους ίδιους συντελεστές και με διαφορετική διανομή (Τίτος Βανδής, Γιώργος Τζώρτζης, Τάνια Σαββοπούλου, Μάκης Ρευματάς, κ.ά.) ανέβηκε στο θέατρο Μετάλλιο…
Ένα βράδυ με τον Brendan Behan
… Κάποτε, όταν ήταν φυλακισμένος, δινόταν βράδυ η πρεμιέρα του έργου του στο Λονδίνο. Ζήτησε να παρευρεθεί και η αστυνομία έδωσε την άδεια υπό τον όρο να συνοδεύεται στην αίθουσα από δύο αστυνομικούς. Έτσι παρουσιάστηκε στην πρεμιέρα ανάμεσα στους δυο Άγγλους που τον φρουρούσαν με τα περίστροφά τους. Όταν το κοινό τον φώναξε στη σκηνή μετά την παράσταση για να τον χειροκροτήσει, παρουσιάστηκε μαζί με τους αστυνομικούς, στη μέση. Φρουρούμενος και απευθυνόμενος στο κοινό είπε: Κυρίες και κύριοι, είμαι πολύ ευτυχής διότι βρίσκομαι στην εξαιρετική και σπάνια θέση ενός συγγραφέως να προστατεύεται από τους στρατιώτες της Α.Μ. της Βασιλίσσης εναντίον τυχόν αποδοκιμασιών του πλήθους… Μίνως Αργυράκης Από το πρόγραμμα της παράστασης στο Θέατρο Μετάλλιο
Brendan Behan: βιογραφικό σημείωμα
(Δουβλίνο 1923-1964) Ιρλανδός επαναστάτης κατά της αγγλικής κυριαρχίας και συγγραφέας, ο οποίος με την ωμή σάτιρά του και τη δύναμη των πολιτικών του σχολίων συνέβαλε σημαντικά στο θέατρο του Παραλόγου. Μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο, το 1937, έμαθε το οικογενειακό επάγγελμα του ζωγράφου, ενώ παράλληλα συμμετείχε στον Ιρλανδικό Δημοκρατικό Στρατό ως αγγελιοφόρος. Ενώ βρισκόταν στην Αγγλία σε αποστολή σαμποτάζ, συνελήφθη και καταδικάστηκε (1940) σε τρία χρόνια κράτηση σε αναμορφωτήριο, όπου έγραψε Το παιδί του αναμορφωτηρίου. Λίγο αργότερα έλαβε μέρος σε ένοπλη επίθεση και καταδικάστηκε σε 14 χρόνια φυλάκιση. Στη φυλακή τελειοποίησε τα Ιρλανδικά του, τη γλώσσα που χρησιμοποίησε στην εξαιρετικά λεπτή και ευαίσθητη ποίησή του. Ακολούθησαν και άλλες συλλήψεις, είτε για επαναστατικές δραστηριότητες είτε για αλκοολισμό. Το πρώτο του θεατρικό έργο Ο αλλόκοτος τύπος (1954) ανέβηκε στο μικρό Pike Theatre του Λονδίνου και είχε άμεση επιτυχία. Το δεύτερο, Ένας όμηρος (1958), θεωρείται το αριστούργημά του. Έγραψε διηγήματα και σενάρια για την Ιρλανδική Ραδιοφωνία. Τα τελευταία του έργα, τα οποία ηχογράφησε ο ίδιος σε μαγνητοταινία, είναι Το νησί του Brendan Behan, The Scarperer, Η Νέα Υόρκη του Brendan Behan και Εκμυστηρεύσεις ενός Ιρλανδού επαναστάτη.
[Πηγή των κειμένων και των φωτογραφιών στα βίντεο: ένθετο στο έργο Ένας όμηρος που διένειμε η εφημερίδα Καθημερινή το 2011 Φωτογράφος: Τάκης Πανανίδης Το σκίτσο του Brendan Behan είναι του Μίνωα Αργυράκη]
Το έργο είναι έξοχο από κάθε άποψη. Θαυμάσια η ποίηση του Μπρένταν Μπίαν, όπως και η απόδοσή της στα Ελληνικά από τον Βασίλη Ρώτα, θαυμάσια η μελοποίησή της από τον Μίκη Θεοδωράκη, θαυμάσια η ερμηνεία του Κώστα Παπαδόπουλου, του Λάκη Καρνέζη και της Μαρίας Φαραντούρη.
Δυστυχώς δεν γνωρίζω τα ονόματα όλων των μουσικών. Παντού αναφέρεται μόνο η φράση «Συμμετέχει λαϊκή ορχήστρα». Στις φωτογραφίες βλέπω τον Γιάννη Διδίλη (πιάνο), τον Βαγγέλη Παπαγγελίδη (μπάσο) και τον Εύανδρο Παπαδόπουλο (κρουστά), αλλά δεν φαίνεται πουθενά ο κιθαρίστας, που μάλιστα παίζει σημαντικότατο ρόλο στα τραγούδια, και δεν τον θυμάται ούτε ο Κώστας Παπαδόπουλος. Θα ήταν, λοιπόν, απρέπεια να αναφέρω όλους τους υπόλοιπους μουσικούς (πλην των Παπαδόπουλου & Καρνέζη) χωρίς τον κιθαρίστα. Τι κρίμα! Στην Ελλάδα του 2011 τα συγγραφικά και τα συγγενικά δικαιώματα συνεχίζουν να χάνονται στο μαύρο σκοτάδι της αφάνειας και μάλιστα σε εκδόσεις σημαντικών εφημερίδων μας (όπου, συν τοις άλλοις, υπάρχουν αρκετά σοβαρά ορθογραφικά λάθη).
Ας αρκεστούμε, ωστόσο, στην ποίηση και τη μουσική του έργου Ένας όμηρος, γιατί αυτές έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο και μας αποζημιώνουν πλήρως για κάθε άλλο κακώς κείμενο εν Ελλάδι. Μέρες που είναι, αξίζει να (ξαν)ακούσουμε τον επαναστάτη Ιρλανδό να υμνεί την ελευθερία, τη ζωή και τον έρωτα. Καλή μας ακρόαση!
Το ελαιόλαδο μπορεί να αποδειχτεί καλύτερο από το Viagra
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Χριστίνα Χρυσοχόου, επιμελήτρια της Α’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής του «Ιπποκράτειου» Νοσοκομείου Αθήνας μόλις εννέα κουταλιές ελαιολάδου αρκούν για τη μείωση της στυτικής δυσλειτουργίας κατά 40%
Για να αντιμετωπίσετε την ανικανότητα, μια νέα μελέτη του
Πανεπιστημίου της Αθήνας, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο
της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας στο Μόναχο,
υποδηλώνει ότι το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να περιλάβετε
μερικές κουταλιές ελαιολάδου στη διατροφή σας. Στην πραγματικότητα
, θα μπορούσε να καταλήξει να είναι πιο αποτελεσματικό από οποιαδήποτε
φαρμακευτική αγωγή, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Χριστίνα Χρυσοχόου,
επιμελήτρια της Α’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής του
«Ιπποκράτειου» Νοσοκομείου Αθήνας μόλις εννέα κουταλιές
ελαιολάδου αρκούν για τη μείωση της στυτικής δυσλειτουργίας
κατά 40%.
Η έρευνα έγινε στην Ικαρία σε δείγμα πάνω από 600 ανδρών, 67 ετών,
που ακολουθούσαν το μεσογειακό πρότυπο διατροφής (με πολλά
φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ψάρια και ξηρούς καρπούς, όπως και
ελαιόλαδο) και παρατηρήθηκε ότι είχαν λιγότερα προβλήματα ως
προς την επίτευξη στύσης, ενώ μερικοί παρουσίαζαν και βελτιωμένες
σεξουαλικές επιδόσεις.
Το ελαιόλαδο έχει ήδη τεκμηριωθεί ότι παρέχει πλήθος θετικών
επιδράσεων στην υγεία των αιμοφόρων αγγείων και του κυκλοφορικού
συστήματος. Επίσης, αυξάνει τα επίπεδα της τεστοστερόνης, κάτι που
με τη σειρά του μειώνει τον κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θετικό αποτέλεσμα ενισχυόταν αν οι
συμμετέχοντες επίσης περιελάμβαναν στην εβδομαδιαία διατροφή τους
13 μερίδες λαχανικών, έξι φρούτα, τρεις μερίδες ψαριών και δύο
μερίδες φασολιών.
«Οι άνδρες που έκαναν μεσογειακή διατροφή, καταναλώνοντας
αρκετό ελαιόλαδο, είδαν τον κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας να
μειώνεται κατά 40% στην τρίτη ηλικία», εξήγησε η κ. Χρυσοχόου.
Και συμπλήρωσε πως οι μικρές αλλαγές μπορούν να έχουν μεγάλα
οφέλη για όσους άνδρες επιζητούν μια υγιή σεξουαλική ζωή μέχρι τα
γεράματα.
«Ο συγκεκριμένος τρόπος διατροφής κρατά υγιή τα αιμοφόρα αγγεία
και μειώνει τον κίνδυνο εκδήλωσης μεταβολικού συνδρόμου, όπως
διαβήτη, υπέρτασης και κεντρικού τύπου παχυσαρκίας», πρόσθεσε
τονίζοντας ότι «η μεσογειακή διατροφή προσφέρει μια
μακροπρόθεσμη βελτίωση στην ερωτική απόδοση των ανδρών,
εν αντιθέσει με τα φάρμακα για την στυτική δυσλειτουργία που έχουν
μεσοπρόθεσμη αποτελεσματικότητα και αρκετές ανεπιθύμητες
ενέργειες, όπως οι κεφαλαλγίες και οι διαταραχές όρασης».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το 20% των ανδρών που μελετήθηκαν
είχαν στυτική δυσλειτουργία, ενώ στην ίδια ηλικιακή ομάδα συνήθως
το ποσοστό των προβλημάτων στύσης αφορά περίπου το 50% των
60αρηδων.
Η ομάδα της Χριστίνας Χρυσοχόου παρατήρησε ότι η μεσογειακή
διατροφή και ειδικά το ελαιόλαδο είχαν θετική επίδραση αορτή,
την κεντρική αρτηρία που στέλνει αίμα στην καρδιά και το υπόλοιπο
Λιβάνι: To θεϊκό δώρο των τριών Μάγων που σταματά τον καρκίνο (βίντεο)
ΤΟ ΘΕΪΚΟ ΔΩΡΟ του Λιβανιού των τριών Μάγων που θεραπεύει(λατρεύει) Τον Θεό και θεραπεύει (δίνει ίαση)τους ανθρώπους είναι ανάμεσα στις πολυάριθμες ευεργεσίες του και δραστικό φάρμακο κατά του καρκίνου.
Το αγνό αιθέριο λάδι λιβανιού χωρίς καθόλου φυτοφάρμακα ή χημικές επεμβάσεις αποβάλει τις τοξίνες και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Το νερό με λιβάνι είναι ένα παραδοσιακό ρόφημα στη Μέση Ανατολή για αιώνες. Σύμφωνα με τους γιατρούς τους, μόνο λίγοι άνθρωποι εκεί έχουν καρκίνο.
Το Λιβάνι διαθέτει ιδιότητες αναλγητικές, αντι-αρθριτικές, αντιμυκητιακές, αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές, αντισηπτικές, στυπτικές, χωνευτικές, διουρητικές, αποχρεμπτικές, ηρεμιστικές, τονωτικές και, επιπλέον, διαλύει τα αέρια του στομάχου.
Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχει κάποιος παράγοντας στο λιβάνι που βοηθά στη διακοπή της εξάπλωσης του καρκίνου. Κάνει τα καρκινικά κύτταρα να κλείσουν.
Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες:
«Ο καρκίνος ξεκινά όταν ο κώδικας DNA στον πυρήνα του κυττάρου καταστραφεί. Φαίνεται ότι το λιβάνι έχει μια λειτουργία επαναφοράς. Μπορεί να πει στο κύτταρο τι πρέπει να είναι ο σωστός κώδικας DNA. Το λιβάνι διαχωρίζει τον «εγκέφαλο» του καρκινικού κυττάρου -τον πυρήνα- από το «σώμα» -το κυτταρόπλασμα- και κλείνει τον πυρήνα για να σταματήσει να αναπαράγει τους αλλοιωμένους κώδικες DNA».
Επίσης προσφέρει πνευματική ανάταση και έχει αγχολυτικές και αντικαταθλιπτικές ικανότητες.
ΧΡΗΣΗ :
-Προσθέστε 2-3 σταγόνες έλαιο λιβανιού σε ένα ποτήρι νερού και πίνετε ημερησίως.
-Μπορείτε επίσης να το συνδυάσετε με έλαια βάσης για εντριβές.
-Βοηθάει όμως και στον καθαρισμό του αέρα όταν κάψουμε κομματάκια γνησίου λιβανιού πάνω σε καρβουνάκι.
Τότε η καύση του λιβανιού απελευθερώνει αρνητικά ιόντα (ανιόντα) στον χώρο που έλκουν και εξουδετερώνουν τα θετικά ιόντα (κατιόντα), στα οποία προσκολλούνται ιοί, βακτηρίδια, σκόνη και άλλα μικροσωματίδια. Με απλά λόγια, η καύση λιβανιού καθαρίζει και τον αέρα.
Οι Ευάγγελος και Βασίλειος Βαρσάμης μιλούν στην Ημερίδα για την Επεξεργασία και Μεταποίηση των Αρωματικών Φυτών που συνδιοργάνωσαν το Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, ο Σύνδεσμος Χημικών Βορείου Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στην αίθουσα εκδηλώσεων ΕΒΕΘ (Πέμπτη 19 Μαΐου 2016). Θέμα της εισήγησης των ομιλητών είναι: «Απόσταξη αρωματικών φυτών-Παραγωγή αιθερίων ελαίων».
(*)Προσοχή: Το ως άνω άρθρο έχει χαρακτήρα καθαρά ενημερωτικό. Πριν το αξιοποιήσετε, αλλάζοντας τις διατροφικές σας συνήθειες, την θεραπευτική, φυσιοθεραπευτική ή την φαρμακευτική αγωγή σας, ζητήστε τη γνώμη του ιατρού που σας παρακολουθεί ή εξετάστε όλους τους παράγοντες και τις πιθανές αλληλεπιδράσεις τους (στον οργανισμό σας ή/και με τυχών φάρμακα που καταναλώνετε) με ειδικούς επιστήμονες πάνω στο θέμα που σας απασχολεί, οι οποίοι μπορούν να πιστοποιήσουν την ορθότητα του άρθρου ή των οποιουδήποτε είδους συνταγών που προτείνονται σε αυτό.